abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 16 december 2010 @ 20:44:48 #101
45833 crew  Fogel
pi_90015929
Goed nieuws: vanaf vandag gratis wifi op Schiphol!

http://www.schiphol.nl/Reizigers/Nieuws/GratisWiFiOpSchiphol2.htm
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_90046282
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 19:27 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

Ok thx.

Zat net wat te googlen en hier werd ook aangegeven dat je gewoon 'uit kan stappen' met een bepaald excuus en dat ze dan je koffer er wel af moeten halen, maar dat is niet echt mijn stijl, ben slecht in liegen...
zeg gewoon dat je eraf gaat ze moeten(!) je koffer uit het vliegtuig halen want het toestel mag pas weg als iedereen in het toestel zit die bagage erin heeft zitten
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_90046327
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 15:42 schreef jeloen het volgende:

[..]

zeg gewoon dat je eraf gaat ze moeten(!) je koffer uit het vliegtuig halen want het toestel mag pas weg als iedereen in het toestel zit die bagage erin heeft zitten
En het is echt ellende, reken op uren wachten voordat je je koffer hebt. Dit uit ervaring...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_90046371
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:21 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Als het zo wordt aangeboden, zou ik er ok mee zijn. Het kan even duren, maar je wordt meestal goed geholpen. Het is een terminal voor enkel BA, dus ze communiceren vrij goed en houden je vlucht wel even tegen als je net iets te laat bent.
ze moeten wel als je koffertje al in het toestel is he :7
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_90046475
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 15:44 schreef jeloen het volgende:

[..]

ze moeten wel als je koffertje al in het toestel is he :7
Natuurlijk. Maar nogmaals, uit ervaring is het diepe ellende. De koffer wordt er direct van afgehaald, maar het duurt uren voordat jij hem dan hebt.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_90049160
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 15:47 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Natuurlijk. Maar nogmaals, uit ervaring is het diepe ellende. De koffer wordt er direct van afgehaald, maar het duurt uren voordat jij hem dan hebt.
Of hij vliegt wel door naar je eindbestemming. Na extra checks mag een koffer wel degelijk "alleen" vliegen, maar dan wel op een latere vlucht. Mag je alsnog naar Düsseldorf om je koffer daar op te halen :')
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_90051138
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 17:00 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Of hij vliegt wel door naar je eindbestemming. Na extra checks mag een koffer wel degelijk "alleen" vliegen, maar dan wel op een latere vlucht. Mag je alsnog naar Düsseldorf om je koffer daar op te halen :')
ja maar ze doen koffertje in het toestel maar als blijkt dat jij er niet bent mag koffertje niet mee en ze gaan dan echt koffertje er niet uithalen om vervolgens cheks te doen om hem vervolgens weer in te laden.
dan is het koffertje er uit en verder.
(maar je kunt het uiteraard navragen)
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_90055859
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 17:50 schreef jeloen het volgende:

[..]

ja maar ze doen koffertje in het toestel maar als blijkt dat jij er niet bent mag koffertje niet mee en ze gaan dan echt koffertje er niet uithalen om vervolgens cheks te doen om hem vervolgens weer in te laden.
dan is het koffertje er uit en verder.
(maar je kunt het uiteraard navragen)
Zou ik niet vanuit gaan, dit was zeker een idee waarover maatschappijen aan het nadenken waren een tijdje terug om dat soort praktijken te weren.

Nu zal in de praktijk dat niet gebeuren omdat het ook voor de maatschappij te veel moeite en geld kost.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 17 december 2010 @ 19:54:45 #109
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_90056618
Momenteel ben ik in Miami en ik wil nog twee steden bezoeken. Welke site raden jullie aan waar ik goedkoop tickets kan boeken? Ik had al gekeken op cheaptickets.com en .nl, maar misschien bestaat er nog een betere en goedkopere site? :)
  vrijdag 17 december 2010 @ 19:56:46 #110
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_90056704
En is het mogelijk om bijvoorbeeld je KLM ticket om te boeken van Miami naar New York? Zo ja, wat zijn ongeveer de kosten daar van? (ik weet iig dat de tickets vanaf NY naar Amsterdam goedkoper zijn dan vanaf Miami)
  vrijdag 17 december 2010 @ 20:08:08 #111
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_90057193
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 17:00 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Of hij vliegt wel door naar je eindbestemming. Na extra checks mag een koffer wel degelijk "alleen" vliegen, maar dan wel op een latere vlucht. Mag je alsnog naar Düsseldorf om je koffer daar op te halen :')
Dit is niet toegestaan voor maatschapijen. Het nazenden van bagage mag uiteraard wel als een passagier de eindbestemming heeft bereikt maar zijn bagage niet, maar dan weet de passagier niet dat zijn koffer niet gelijk met hem zou meevliegen.
Als ze de koffer op deze manier zouden gaan nazenden dan bestaat er een veiligheidsrisico, (je kan dan anticiperen dat bagage aan boord van een vlucht zal komen waar je niet zelf in hoeft te zitten, waardoor de mogelijkheid van een aanslag ontstaat) eentje die een luchtvaartmaatschapij op sancties zal gaan staan. (Want je kan nooit alle bagage voor 100% die op deze manier meegaat gaan controleren).

Wel zou ik er niet vanuit gaan dat je je koffer krijgt als je een vlucht hebt met eindbestemming Dusseldorf, KLM rekent daar een tarief voor en wil anders je bagage achterhouden. Hoewel dat illegaal is, en na dreigen van aangifte bij de marechaussee uiteindelijk wel weer bij jouw terecht zal komen zal je dat veel tijd gaan kosten.
De enige keer dat je je bagage wel gemakkelijk krijgt is bij vertraging, want dan heb je een punt dat een connectie over land sneller zou gaan. KLM geeft in die gevallen gemakkelijk de bagage mee, de 2 keer dat ik vanuit Azie in Amsterdam mijn vlucht naar Dusseldorf heb gemist was de bagage binnen 30 minuten op de bagageband.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_90058978
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 20:08 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Dit is niet toegestaan voor maatschapijen. Het nazenden van bagage mag uiteraard wel als een passagier de eindbestemming heeft bereikt maar zijn bagage niet, maar dan weet de passagier niet dat zijn koffer niet gelijk met hem zou meevliegen.
Als ze de koffer op deze manier zouden gaan nazenden dan bestaat er een veiligheidsrisico, (je kan dan anticiperen dat bagage aan boord van een vlucht zal komen waar je niet zelf in hoeft te zitten, waardoor de mogelijkheid van een aanslag ontstaat) eentje die een luchtvaartmaatschapij op sancties zal gaan staan. (Want je kan nooit alle bagage voor 100% die op deze manier meegaat gaan controleren).
Het gebeurt nu ook niet voor zover ik weet, maar ik weet wel dat mijn werkgever ermee bezig was het te realiseren, maar van te voren was het eigenlijk al duidelijk dat het meer geld zou kosten dan opleveren.

En het is wel degelijk toegestaan, zij het onder bepaalde voorwaarden.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_90060205
moet een luchtvaartmaatschappij overnachtingskosten vergoeden als je vlucht gecancelled is door slecht weer? Mijn vlucht voor morgen is geannuleerd, en ik moet dus een nacht langer in Zweden blijven, en heb geen huisvesting meer. De meneer bij KLM aan de telefoon zei dat hij dat niet kon garanderen, maar ik vraag me af of iemand hier er iets van weet...
pi_90061371
Geen idee, ik zit ook in Zweden vast. Ik heb zelf gewoon onderdak, maar ik reken nog niet op een vertrek morgen en ik moet naar Engeland, waar het nog iets minder ellendig is dan in Nederland momenteel. Ik heb nu vluchten geboekt voor morgen met Norvegian, SAS en British Airways _O-
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_90061501
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:24 schreef Drive-r het volgende:
Geen idee, ik zit ook in Zweden vast. Ik heb zelf gewoon onderdak, maar ik reken nog niet op een vertrek morgen en ik moet naar Engeland, waar het nog iets minder ellendig is dan in Nederland momenteel. Ik heb nu vluchten geboekt voor morgen met Norvegian, SAS en British Airways _O-
ja, het is lastig. Ik moet morgen uit m'n huis, en kan pas in januari in m'n volgende huis. Gelukkig vergoed m'n annuleringsverzekering het als de KLM het niet uit betaalt, dat scheelt. Ben wel benieuwd.

Kun je al die vluchten kosteloos annuleren dan?
pi_90061771
De SAS heeft een relaxed systeem dat je binnen 24 uur gratis kunt cancellen, dus die heb ik maar geboekt voor de zekerheid. De BA had ik al, dat is mijn eerste keuze. Als die dus gaat, cancel ik SAS bijna gratis (wat admin kosten). Als die niet gaat en SAS gaat wel, cancel ik BA en krijg ik alles terug (omdat het dan hun fout is).

De Norvegian was maar 699 SEK, dus die optie leek me de moeite waard om erbij te nemen. Mijn vriendin moet namelijk echt nodig naar Londen toe, ik heb niet zo'n haast. Als ik die Norvegian cancel krijg ik altijd nog de tax enzo terug, dus kost het maar 500 SEK ofzo.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_90062033
ik ben dol op sneeuw, echt. Maar sneeuw en vliegen is kut met peren...

Ik moet ook nog overstappen op AMS, ben benieuwd hoe dat gaat....Hoop toch echt zondag hier weg te kunnen, maandag moet ik eigenlijk gewoon werken...
pi_90062107
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:34 schreef Jagärtrut het volgende:
ik ben dol op sneeuw, echt. Maar sneeuw en vliegen is kut met peren...

Ik moet ook nog overstappen op AMS, ben benieuwd hoe dat gaat....Hoop toch echt zondag hier weg te kunnen, maandag moet ik eigenlijk gewoon werken...
AMS kan je volgens mij vergeten, dat lijkt potdicht te zitten...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_90062225
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:35 schreef Drive-r het volgende:

[..]

AMS kan je volgens mij vergeten, dat lijkt potdicht te zitten...
zondag wellicht niet. Daar hoop ik maar op..
pi_90062328
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:37 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

zondag wellicht niet. Daar hoop ik maar op..
Zal wel goed komen, storm gaat nu richting Londen geloof ik |:(
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_90076641
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 19:54 schreef nlboy het volgende:
Momenteel ben ik in Miami en ik wil nog twee steden bezoeken. Welke site raden jullie aan waar ik goedkoop tickets kan boeken? Ik had al gekeken op cheaptickets.com en .nl, maar misschien bestaat er nog een betere en goedkopere site? :)
Voror binnenlandse vluchten kun je niet om jetBlue heen. Als je vanaf Miami met de bus naar Fort Lauderdale gaat (uurtje?) kun je vanaf daar met jetBlue door heel de US vliegen. Momenteel zijn de prijzen wat hoger (ik heb even gekeken voor Washington DC en Boston, dat kost je dan 243 USD als je volgende week vertrekt).
pi_90078450
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 19:56 schreef nlboy het volgende:
En is het mogelijk om bijvoorbeeld je KLM ticket om te boeken van Miami naar New York? Zo ja, wat zijn ongeveer de kosten daar van? (ik weet iig dat de tickets vanaf NY naar Amsterdam goedkoper zijn dan vanaf Miami)
Dit hangt af van de boekingsklasse van het ticket Miami - Amsterdam dat je al hebt. Als je een goedkoop take-off tarief hebt, dan valt het niet te wijzigen en ben je de ticketprijs kwijt. De kosten van het 'omboeken' zijn dan gelijk aan de kosten voor een nieuw ticket New York - Amsterdam. Dat kun je nagaan via de website van KLM.

Als je een 'flexibel' tarief hebt, dan kun je het ticket wijzigen met een bijbetaling en soms zelfs helemaal gratis. Een eventueel tegoed in jouw voordeel blijft dan als credit bij de KLM dat je kunt gebruiken bij je volgende ticket.
pi_90078472
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 03:19 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

Voror binnenlandse vluchten kun je niet om jetBlue heen. Als je vanaf Miami met de bus naar Fort Lauderdale gaat (uurtje?) kun je vanaf daar met jetBlue door heel de US vliegen. Momenteel zijn de prijzen wat hoger (ik heb even gekeken voor Washington DC en Boston, dat kost je dan 243 USD als je volgende week vertrekt).
Een andere prijsvechter is Southwest Airlines. Aangezien het de kerstperiode is, zul je inderdaad weinig of geen mooie aanbiedingen kunnen verwachten.
  Moderator zaterdag 18 december 2010 @ 10:08:19 #124
45833 crew  Fogel
pi_90078494
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:30 schreef Drive-r het volgende:
De SAS heeft een relaxed systeem dat je binnen 24 uur gratis kunt cancellen, dus die heb ik maar geboekt voor de zekerheid. De BA had ik al, dat is mijn eerste keuze. Als die dus gaat, cancel ik SAS bijna gratis (wat admin kosten). Als die niet gaat en SAS gaat wel, cancel ik BA en krijg ik alles terug (omdat het dan hun fout is).

De Norvegian was maar 699 SEK, dus die optie leek me de moeite waard om erbij te nemen. Mijn vriendin moet namelijk echt nodig naar Londen toe, ik heb niet zo'n haast. Als ik die Norvegian cancel krijg ik altijd nog de tax enzo terug, dus kost het maar 500 SEK ofzo.
Ze doen soms moeilijk als de vlucht zelf binnen die 24u vertrekt, maar mijn ervaring is dat ze er met een beetje "doorduwen" er geen probleem van maken en toch kostenloos cancellen. En met slecht weer zijn ze al helemaal coulant, dus dat komt goed :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_90078575
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:03 schreef Jagärtrut het volgende:
moet een luchtvaartmaatschappij overnachtingskosten vergoeden als je vlucht gecancelled is door slecht weer?
Ja. De maatschappij moet verzorging aanbieden, ook als de reden buiten hun macht ligt.

Bron: dit vergelijkbare verhaal over de vulkaanuitbarsting destijds.

Bewaar dus je hotel- en maaltijdbonnetjes. Dat verhaal legt ook uit hoe je het kunt claimen.
pi_90078870
quote:
Op zaterdag 18 december 2010 10:08 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ze doen soms moeilijk als de vlucht zelf binnen die 24u vertrekt, maar mijn ervaring is dat ze er met een beetje "doorduwen" er geen probleem van maken en toch kostenloos cancellen. En met slecht weer zijn ze al helemaal coulant, dus dat komt goed :)
De vroege vlucht van Norwegian is gelukt, helaas vloog hij naar Stansted ipv Gatwick, maar in ieder geval aangekomen. Mijn BA vlucht van later vandaag is al gecancelled, dus dat geld krijg ik terug en dan nog SAS regelen en klaar is Kees! Uiteindelijk dus maar 699 SEK kwijt, mijn originele vlucht was veel duurder.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_90094084
goed, het verhaal duurt langer. De situatie is zo: ik zou van stockholm via amsterdam naar bremen vliegen. Vandaag al. Vlucht geannuleerd, omgeboekt op morgen. Vlucht geannuleerd, omgeboekt op een vlucht naar hannover, ook via amsterdam.

nu heb ik bedacht dat ik beter in Amsterdam kan blijven en op eigen gelegenheid verder wil reizen. Dit wil ik aan klm aangeven, maar ik kan ze niet bereiken, ze hebben het te druk. Ik heb het zweeds, duitse, nederlandse, engelse en amerikaanse nummer geprobeerd. Denken jullie dat het een probleem is als ik dat morgen op het vliegveld aangeef?
pi_90094456
Nee, gewoon niks inchecken?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_90094548
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 19:46 schreef Drive-r het volgende:
Nee, gewoon niks inchecken?
ik heb zo'n 20 kilo bagage die ik toch graag mee wil nemen...
pi_90095768
Naar Hamburg of Kopenhagen gaat mssch minder tijd kosten ? Dat is wel de concurerende vlieg-mafia. Over Hanover is ook zowat, die gaan niet zo vaak, Hamburg wel vaker, Kopenhagen ook !
Als die 20 kg in een carry-on passen, kiun je het toch proberen ?
pi_90096077
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 20:18 schreef quirigua het volgende:
Naar Hamburg of Kopenhagen gaat mssch minder tijd kosten ? Dat is wel de concurerende vlieg-mafia. Over Hanover is ook zowat, die gaan niet zo vaak, Hamburg wel vaker, Kopenhagen ook !
Als die 20 kg in een carry-on passen, kiun je het toch proberen ?
Nee, dat passen ze niet. En nee, ik heb besloten helemaal niet naar Bremen te gaan, plannen helemaal omgegooid...

Ach ja, ik zie het morgen op het vliegveld wel...
pi_90103985
Ik denk dat als je het uitlegt het wel goedkomt onder deze omstandigheden.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_90134292
Donderdag ben ik teruggekomen vanuit Boston, maar mijn koffer heeft het helaas niet gehaald. Volgens de mevrouw achter de balie bij KLM (vloog met Delta) stond hij inderdaad in Boston, maar hoewel me dat vreemd in de oren klinkt (ik was redelijk laat in Cincinatti voor mijn vlucht naar Boston, zo laat dat ze niet eens meer een bagagelabel konden printen maar er een moesten uitschrijven), ga ik er toch maar even van uit dat hij daar inderdaad achtergebleven is.

Ze vertelde me dat mijn koffer de volgende dag, dus vrijdag, bezorgd werd, dus dat was wel ok. Behalve dan dat dat niet het geval was... Gisteren was de vlucht geannuleerd, waarschijnlijk vanwege de omstandigheden op Schiphol, maar vandaag is hij wel weer aangekomen, zij het met vertraging. Echter, nog altijd geen koffer, en ik neem aan dat dat in het weekend wel gewoon nog bezorgd wordt. Iemand enig idee hoe lang dit nog kan gaan duren?

Heb al talloze keren geprobeerd te bellen met het nummer dat ik meegekregen had, maar daar wordt maar niet opgenomen, zullen het wel heel druk hebben ofzo... Als ik hem online track staat er simpelweg "Item located, confirmation pending", al vanaf vrijdagochtend...
Studeren in the States: My Destiny
pi_90135213
Dankzij het weer is het op het moment waarschijnlijk al moeilijk genoeg om mensen op hun plaats van bestemming te krijgen. Het zou zomaar kunnen dat ze dit niet als hun hoogste prioriteit zien.

Andere mogelijkheid is ook nog dat de koffer er door de douane eruit is gehaald voor inspectie, dit kan ook voor vertraging zorgen.

Denk dat je maandag of dinsdag meer kans hebt,
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_90136374
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 23:29 schreef The_stranger het volgende:
Ik denk dat als je het uitlegt het wel goedkomt onder deze omstandigheden.
gelukt inderdaad. Wat een gekkehuis, ik heb nog nooit zoveel mensen gezien in een vliegveld om 5 uur 's morgens...

@ MeScott: ik was zostraks op schiphol, en bij de bagagebanden stonden zoveel koffers op eigenaren te wachten, het is grote chaos. Reken er nog maar niet op..
pi_90169603
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 18:48 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Dankzij het weer is het op het moment waarschijnlijk al moeilijk genoeg om mensen op hun plaats van bestemming te krijgen. Het zou zomaar kunnen dat ze dit niet als hun hoogste prioriteit zien.
Daarnaast zijn er nu zoveel koffers "over" dat ze die niet eens kunnen vervoeren, ook al weten ze al van alle koffers waar de eigenaar zich bevindt. Er is simpelweg geen ruimte beschikbaar in de vliegtuigen, zeker niet binnen Europa. Daarnaast vergis je je in hoe lang het duurt om de eigenaar te traceren en zelfs al is de eigenaar gevonden, dan nog is je koffer 1 in een berg van koffers, dan duurt het ook nog wel even voordat de koffer gepakt is.

Met andere woorden, rustig wachten tot de bezorgdienst voor de deur staat.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_90236385
Ik vlieg in mei met Jet Airways naar New York. Nu ben ik vast een beetje aan het kijken hoe het online inchecken in zijn werk gaat, want dat ging de vorige keer met Delta (bijna) fout, waardoor mijn vriendin en ik pas op het laatste moment stoelen naast elkaar konden regelen.

Maar wat zegt dit nu over de maatschappij? Dat het niet eens bestaat om vantevoren stoelen vast te leggen? Gebeurt dat pas op de luchthaven, vlak voor vertrek?

http://www.flightguru.in/jetairways/jet-airways-check-in.shtml
pi_90252183
probeer het eens op de website van de Jet airways zelf ;)

http://www.jetairways.com/NL/EU/PlanYourTravel/WebCheck-in.aspx
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_90255059
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 15:19 schreef Fargo het volgende:
Ik vlieg in mei met Jet Airways naar New York. Nu ben ik vast een beetje aan het kijken hoe het online inchecken in zijn werk gaat, want dat ging de vorige keer met Delta (bijna) fout, waardoor mijn vriendin en ik pas op het laatste moment stoelen naast elkaar konden regelen.

Maar wat zegt dit nu over de maatschappij? Dat het niet eens bestaat om vantevoren stoelen vast te leggen? Gebeurt dat pas op de luchthaven, vlak voor vertrek?

http://www.flightguru.in/jetairways/jet-airways-check-in.shtml
Steeds vaker niet inderdaad, tenzij je duurdere tickets koop of frequent flyer bent. Stoelen kan je dan bijvoorbeeld pas bij het (online) inchecken kiezen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 22 december 2010 @ 00:08:22 #140
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_90265699
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 03:19 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

Voror binnenlandse vluchten kun je niet om jetBlue heen. Als je vanaf Miami met de bus naar Fort Lauderdale gaat (uurtje?) kun je vanaf daar met jetBlue door heel de US vliegen. Momenteel zijn de prijzen wat hoger (ik heb even gekeken voor Washington DC en Boston, dat kost je dan 243 USD als je volgende week vertrekt).
Thanks! Op dit moment is het idd redelijk duur om te vliegen (ivm kerst en oud&nieuw). Met Delta ben ik rond de 200 euro kwijt, dus redelijk hetzelfde als jetBlue. :) Ik ga daarom maar een andere keer naar NY.
  woensdag 22 december 2010 @ 00:49:10 #141
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_90268039
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 10:02 schreef jaco het volgende:

[..]

Dit hangt af van de boekingsklasse van het ticket Miami - Amsterdam dat je al hebt. Als je een goedkoop take-off tarief hebt, dan valt het niet te wijzigen en ben je de ticketprijs kwijt. De kosten van het 'omboeken' zijn dan gelijk aan de kosten voor een nieuw ticket New York - Amsterdam. Dat kun je nagaan via de website van KLM.

Als je een 'flexibel' tarief hebt, dan kun je het ticket wijzigen met een bijbetaling en soms zelfs helemaal gratis. Een eventueel tegoed in jouw voordeel blijft dan als credit bij de KLM dat je kunt gebruiken bij je volgende ticket.
Ja ik heb toen een goedkope ticket naar Miami geboekt, dus dat betekend dat ik helaas niet kan wijzigen en dat NY er niet in zit (te duur om op en neer te gaan ivm kerst). Op de site vond ik het onduidelijk omschreven over het ticket wijzigen (alleen over naam/datum wijzigen). Iig thanks voor de uitleg! :)
pi_90279537
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 00:49 schreef nlboy het volgende:

[..]

Ja ik heb toen een goedkope ticket naar Miami geboekt, dus dat betekend dat ik helaas niet kan wijzigen en dat NY er niet in zit (te duur om op en neer te gaan ivm kerst).
Ok, dat is jammer. New York is erg cool.

Ik begrijp nu pas dat je een retourticket Amsterdam - Miami had gekocht en dus de heenreis daarvan al gebruikt hebt. In dit geval had je ook aan een duurder flexible ticket niets gehad. Ook bij zo'n flexibel ticket kun je niet zomaar de vertrek luchthaven van de terugreis wijzigen en het is ook niet zo dat je bij annulering van alleen de terugreis 50% oid van de prijs terug krijgt.
pi_90309455
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 20:32 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
probeer het eens op de website van de Jet airways zelf ;)

http://www.jetairways.com/NL/EU/PlanYourTravel/WebCheck-in.aspx
Daar had ik natuurlijk zelf ook al wel gekeken. Als ik dan wil inchecken met de bij mij bekende gegevens, dan krijg ik dit te lezen:

Please note, Web Check-In is available for passengers holding a confirmed E-ticket as follows:

JetPrivilege and Non-JetPrivilege members booked in First Class & Premiere : Within 48 hours before flight departure, but not less than 1 hour (2 hours in case of International Flight) of the scheduled departure time.

JetPrivilege Platinum and Gold members booked in Economy : Within 48 hours before flight departure, but not less than 1 hour ( 2 hours in case of International flights) of the scheduled departure time.

JetPrivilege Silver , Blue Plus, Blue and Non-JetPrivilege members booked in Economy : Within 24 hours before flight departure, but not less than 1 hour (2 hours in case of International flights) of the scheduled departure time.

Please verify the details you have entered and try again. If you are still unable to proceed with your check-in process it means that airport check-in is required.

Please contact the airline representative at the airport.


Dan ga ik er maar van uit dat ik óf te vroeg ben, óf gewoon niet online kan inchecken vantevoren. D-river ook bedankt voor je antwoord!
pi_90309988
Hier staat het in je bericht...

JetPrivilege Silver , Blue Plus, Blue and Non-JetPrivilege members booked in Economy : Within 24 hours before flight departure, but not less than 1 hour (2 hours in case of International flights) of the scheduled departure time.

Dus 24 uur vna te voren.
  donderdag 23 december 2010 @ 03:46:12 #145
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_90327489
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 11:06 schreef jaco het volgende:

[..]

Ok, dat is jammer. New York is erg cool.

Ik begrijp nu pas dat je een retourticket Amsterdam - Miami had gekocht en dus de heenreis daarvan al gebruikt hebt. In dit geval had je ook aan een duurder flexible ticket niets gehad. Ook bij zo'n flexibel ticket kun je niet zomaar de vertrek luchthaven van de terugreis wijzigen en het is ook niet zo dat je bij annulering van alleen de terugreis 50% oid van de prijs terug krijgt.
Gelukkig dat ik dat niet heb gedaan. Klopt ik zit momenteel in Miami. Dus voor de volgende keer als ik ga bijvoorbeeld rondreizen is de enige mogelijkheid om 2x een enkele reis te boeken.
pi_90329587
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 21:34 schreef Jagärtrut het volgende:
Hier staat het in je bericht...

JetPrivilege Silver , Blue Plus, Blue and Non-JetPrivilege members booked in Economy : Within 24 hours before flight departure, but not less than 1 hour (2 hours in case of International flights) of the scheduled departure time.

Dus 24 uur vna te voren.
dat dus :) (niet overdreven lang, maar zeker niet heel kort)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_90330032
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 03:46 schreef nlboy het volgende:
Gelukkig dat ik dat niet heb gedaan. Klopt ik zit momenteel in Miami. Dus voor de volgende keer als ik ga bijvoorbeeld rondreizen is de enige mogelijkheid om 2x een enkele reis te boeken.
Nee, je kunt ook een zogenaamd 'open jaw' ticket kopen, wat ongeveer dezelfde prijs is als een retour. Je vliegt dan A-B en C-A.

Je kunt altijd proberen om nog even de airline te bellen, die kunnen je soms tegen een kleine toeslag wel omboeken als ze zien dat ze toch nog ruimte over / tekort hebben op bepaalde vluchten. Zeker bij Amerikaanse maatschappijen proberen ze je als klant te behouden en zullen ze proberen met een voorstel te komen is mijn ervaring, maar accepteer het als ze gewoon 'nee' zeggen.
  donderdag 23 december 2010 @ 15:47:16 #148
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_90345576
quote:
2s.gif Op donderdag 23 december 2010 09:02 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Nee, je kunt ook een zogenaamd 'open jaw' ticket kopen, wat ongeveer dezelfde prijs is als een retour. Je vliegt dan A-B en C-A.

Je kunt altijd proberen om nog even de airline te bellen, die kunnen je soms tegen een kleine toeslag wel omboeken als ze zien dat ze toch nog ruimte over / tekort hebben op bepaalde vluchten. Zeker bij Amerikaanse maatschappijen proberen ze je als klant te behouden en zullen ze proberen met een voorstel te komen is mijn ervaring, maar accepteer het als ze gewoon 'nee' zeggen.
Goed om te weten voor de volgende keer om dan een 'open jaw' te boeken. Ik heb bij KLM geboekt en het is helaas onmogelijk om ze te bereiken (ivm de sneeuwchoas op schiphol).
  vrijdag 24 december 2010 @ 19:38:47 #149
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_90405830
Een "bekende" van mij probeerde vandaag van Gdansk naar Bremen te vliegen, maar de vlucht is geannuleerd. Voor zover ik weet is er ook geen vervangend vliegtuig ingezet oftewel: genaaid :(

Nu weet ik dat er een bepaalde Europese regelgeving is waarin staat dat hij recht zou moeten hebben op een refund 250 euro van Ryanair, maar geldt dit ook in geval van mist/sneeuw?
Drugs are good mkay?
pi_90413052
Nee, dat is niet verwijtbaar aan de airline. Weer, stakingen etc vallen buiten de regeling.
pi_90417580
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 december 2010 21:50 schreef DutchTrain het volgende:
Nee, dat is niet verwijtbaar aan de airline. Weer, stakingen etc vallen buiten de regeling.
Terecht naar mijn mening :)
pi_90430778
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 19:38 schreef Party_P het volgende:
Een "bekende" van mij probeerde vandaag van Gdansk naar Bremen te vliegen, maar de vlucht is geannuleerd. Voor zover ik weet is er ook geen vervangend vliegtuig ingezet oftewel: genaaid :(

Nu weet ik dat er een bepaalde Europese regelgeving is waarin staat dat hij recht zou moeten hebben op een refund 250 euro van Ryanair, maar geldt dit ook in geval van mist/sneeuw?
Hij krijgt de kosten van z'n ticket wel terug. Hij heeft het ticket immers nooit gebruikt. Op de volgende link kun je er een en ander over lezen : http://www.consuwijzer.nl(...)at_zijn_mijn_rechten

De 250 euro die je noemt, is een vergoeding die de maatschappij je moet geven als de vertraging niet door overmacht is veroorzaakt (maar bijvoorbeeld door slechte planning van de maatschappij). Die vergoeding komt dus bovenop de ticketprijs die ook terug betaald moet worden. Maar goed, dat is hier dus niet ter sprake.

Wat volgens mij wel ter sprake is, zijn de eventuele extra hotel- en verblijfskosten. Zoals je via de link leest, moet de maatschappij bij annulering de reiziger een andere vlucht aanbieden en verzorging aanbieden, ook bij overmacht. De reiziger kiest dan of hij dat aanneemt of liever z'n ticket prijs terug wil en zelf verder zijn reis regelt.

Bij zo'n massaal probleem zoals een sneeuwstorm of de aswolk, is er echter meestal geen communicatie mogelijk met de maatschappij. (Bij Ryanair is dat ook zonder calamiteiten al lastig). Het is dan onduidelijk in hoeverre die regeling nog geldt. Daarom zou hij mijns inziens kunnen proberen om zowel het ticket als een eventueel diner en hotelnacht terug te claimen, indien hij daar bonnetjes van heeft.
  zondag 26 december 2010 @ 12:35:51 #153
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_90454948
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 14:07 schreef jaco het volgende:

[..]

Hij krijgt de kosten van z'n ticket wel terug. Hij heeft het ticket immers nooit gebruikt. Op de volgende link kun je er een en ander over lezen : http://www.consuwijzer.nl(...)at_zijn_mijn_rechten

De 250 euro die je noemt, is een vergoeding die de maatschappij je moet geven als de vertraging niet door overmacht is veroorzaakt (maar bijvoorbeeld door slechte planning van de maatschappij). Die vergoeding komt dus bovenop de ticketprijs die ook terug betaald moet worden. Maar goed, dat is hier dus niet ter sprake.
Nou..mist hoeft volgens mij niet onder overmacht te vallen, WANT...vanaf Gdansk vertrokken wel andere vliegtuigen naar andere bestemmingen en op Airport Bremen waren op dat moment niks geen problemen.

Het was dus puur een probleem met die vlucht, mist zou in dit geval geen reden moeten zijn tot annulering van de vlucht.
Drugs are good mkay?
pi_90472729
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 12:35 schreef Party_P het volgende:

[..]

Nou..mist hoeft volgens mij niet onder overmacht te vallen, WANT...vanaf Gdansk vertrokken wel andere vliegtuigen naar andere bestemmingen en op Airport Bremen waren op dat moment niks geen problemen.

Het was dus puur een probleem met die vlucht, mist zou in dit geval geen reden moeten zijn tot annulering van de vlucht.
Je schreef in je vraag dat er sprak was van mist/sneeuw, waarmee je zelf de suggestie van overmacht deed. Maar goed, in dat geval dus de ticketprijs terug + 250 euro. Op die website wordt uitgelegd welke stappen je kunt ondernemen.
pi_90473153
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 12:35 schreef Party_P het volgende:
Nou..mist hoeft volgens mij niet onder overmacht te vallen, WANT...vanaf Gdansk vertrokken wel andere vliegtuigen naar andere bestemmingen en op Airport Bremen waren op dat moment niks geen problemen.
Bij mist kunnen vliegtuigen soms wel veilig opstijgen, maar niet landen. Om een vliegtuig te hebben, moet die eerst eens geland zijn op de plek waarvandaan je wilt vliegen, dus kan het wel onder overmacht door de weersomstandigheden vallen. Ligt helemaal aan de plaatselijke situatie.
  maandag 27 december 2010 @ 21:00:47 #156
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_90509288
quote:
2s.gif Op zondag 26 december 2010 22:37 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Bij mist kunnen vliegtuigen soms wel veilig opstijgen, maar niet landen. Om een vliegtuig te hebben, moet die eerst eens geland zijn op de plek waarvandaan je wilt vliegen, dus kan het wel onder overmacht door de weersomstandigheden vallen. Ligt helemaal aan de plaatselijke situatie.
:) Daarnaast kan het vliegtuig in kwestie wel eens op een andere luchthaven gestationeerd zijn, waarvan niet gevlogen kan worden, of eerder moeten uitwijken waardoor deze niet ingezet kan worden.
Dat kan je gooien op slechte planning, maar Ryanair heeft 4 vliegtuigen o.a. moeten uitwijken naar Lille, en kon daar niet meer opstijgen omdat er geen de-icevloeistof voor handen was op die luchthaven. Ryanair zal zich dan beroepen op overmacht en je zult moeten procederen om een extra vergoeding te krijgen, als je het al wilt, want Ryanair zal wel kunnen aantonen dat ze de crew voorhanden hadden om de vliegtuigen weg te krijgen maar dat dit door de luchthaven kwam dat ze niet konden vertrekken.

Redelijke vergoeding voor overnachtingen moeten in de regel wel vergoed worden, maar Ryanair staat niet bekend als een organisatie waar je gemakkelijk contact mee kan krijgen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_90510326
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 21:00 schreef ozzietukker het volgende:
Ryanair staat niet bekend als een organisatie waar je gemakkelijk contact mee kan krijgen.
Makkelijker dan met KLM of BA in ieder geval, is mijn ervaring. En ze zijn voor zover ik weet de enige maatschappij waar je via de website kunt zien welke vluchten geannuleerd zijn en je meteen met een simpel webformulier je geld in een dag terug hebt.
pi_90512271
Ben even met mijn kortlopende reisverzekering bezig. Gaan in februari naar Boston en NY, maar nu met het niet vliegen van vliegtuigen zou ik misschien wel extra willen verzekeren dat we bijv overnachtingen vergoed krijgen als er vliegtuigen uit zouden vallen. Heeft iemand daar tips voor, of is dit überhaupt niet te verzekeren?!
pi_90514652
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 22:00 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
Ben even met mijn kortlopende reisverzekering bezig. Gaan in februari naar Boston en NY, maar nu met het niet vliegen van vliegtuigen zou ik misschien wel extra willen verzekeren dat we bijv overnachtingen vergoed krijgen als er vliegtuigen uit zouden vallen. Heeft iemand daar tips voor, of is dit überhaupt niet te verzekeren?!
ik ben erg tevreden over m'n doorlopende reisverzekering bij interpolis, van de rabobank. Ik zat nu ook met de weersomstandigheden, en als klm mijn kosten niet vergoed, dan geven zij mij per dag een zekere vergoeding, afhankelijk van het land waar je bent, natuurlijk..
pi_90523906
Zijn er nog belangrijke wijzigingen voor 2011 of blijft alles hetzelfde kwa regels/procedures e.d.?
pi_90549362
Even een bagagetechnisch vraagje. Ik vlieg donderdag met BA naar Londen en van daaruit verder met Qantas. Nu heb ik iets minder kilo's die ik mag meenemen dan gehoopt, dus ik vroeg me af hoe nauw men kijkt naar het gewicht van handbagage? In alle jaren dat ik vlieg is het nog nooit gecontroleerd bij reguliere airlines.
Maar bij BA mag je je laptop apart meenemen, bij Qantas niet. En dat scheelt alweer behoorlijk.

Omdat ik voor langere tijd naar het buitenland ga stouw ik mijn handbagage liefst zo vol mogelijk. :')
TRV
pi_90572474
Let even goed op de regels van de luchthaven in London waar je overstapt. Kan zijn dat ze weer de 'one piece' handbagage regel hebben.

Voor de rest zal niemand er waarschijnlijk op letten, behalve dan dat je er rekening mee moet houden dat je niet met het grootste vliegtuig naar London zal vliegen en je daarin ook je handbagage zelf kwijt moet zien te raken (alhoewel het waarschijnlijk nog wel een Airbus zal zijn)
pi_90643493
Heb me zojuist aangemeld voor het flyblue programma van de klm. Nu vroeg ik me af je hier nu een pasje van thuisgestuurd krijgt ? Ik zie in mijn profiel namelijk dat een tijdelijk pasje kan uitprinten maar ze sturen er dus nu al eentje op ? Je moet niet eerst je 1e vlucht maken met dit programma?
pi_90644569
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 19:51 schreef copyfile het volgende:
Heb me zojuist aangemeld voor het flyblue programma van de klm. Nu vroeg ik me af je hier nu een pasje van thuisgestuurd krijgt ? Ik zie in mijn profiel namelijk dat een tijdelijk pasje kan uitprinten maar ze sturen er dus nu al eentje op ? Je moet niet eerst je 1e vlucht maken met dit programma?
Ze sturen hem inderdaad op nadat je je eerste vlucht heb gemaakt (met KLM of partners). Althans, zo ging dit bij mij.
  zondag 2 januari 2011 @ 11:30:02 #165
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_90738281
ik heb eigenlijk twee vraagjes:
- ten eerste: voor een reis richting Bangkok zit ik erover na te denken via Londen Heathrow te vliegen, soms een stuk goedkoper dan via Schiphol. Kom je nog een beetje makkelijk van Londen Stansted naar Heathrow?

- Tweede vraag: Emirates komt ook vaak voorbij als goedkope maatschappij. Je zit alleen vaak met die overstaptijd van soms wel een halve dag. Wat is allemaal op Dubai airport te doen? Genoeg leuke dingen om de tijd te doden?
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_90740158
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 11:30 schreef greatgonzo het volgende:
ik heb eigenlijk twee vraagjes:
- ten eerste: voor een reis richting Bangkok zit ik erover na te denken via Londen Heathrow te vliegen, soms een stuk goedkoper dan via Schiphol. Kom je nog een beetje makkelijk van Londen Stansted naar Heathrow?
Ben je minimaal zo'n 3 uur mee bezig en kost zo'n 8 euro op de goedkoopste manier. Dus niet aan te raden met veel bagage. Bangkok is overigens vanaf Dusseldorf vaak iets goedkoper.
  zondag 2 januari 2011 @ 12:43:27 #167
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_90740643
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 11:30 schreef greatgonzo het volgende:
ik heb eigenlijk twee vraagjes:
- ten eerste: voor een reis richting Bangkok zit ik erover na te denken via Londen Heathrow te vliegen, soms een stuk goedkoper dan via Schiphol. Kom je nog een beetje makkelijk van Londen Stansted naar Heathrow?

- Tweede vraag: Emirates komt ook vaak voorbij als goedkope maatschappij. Je zit alleen vaak met die overstaptijd van soms wel een halve dag. Wat is allemaal op Dubai airport te doen? Genoeg leuke dingen om de tijd te doden?
London is opzich wel interessant, bedenk wel dat er vaak minimaal 1 overnachting bijkomt, hoewel dat met een Easyhotel Heathrow (rond de 30 euro) wel meevalt, het kost wel 1 extra reisdag, dus de besparing moet wel de moeite waard zijn.
Reken erop dat je met Ryanair wel voor 3 euro kan vliegen zonder bagage, maar met vervoer naar het centrum en dan vliegveld kom je zonder bagage toch uit op 25 euro.
Je kan ook met de trein voor 50 euro enkele reis, dan kan je wat gemakkelijker bagage meenemen. Zelf reken ik altijd inclusief overnachting zo'n 100 euro per persoon.
(Dus het ticket by netflights.com of Thomascook.co.uk van 449 pond met Ethiad, oftewel 525 euro kost alsnog 625 euro inclusief kosten van en naar de UK)

Dubai airport is opzich wel groot, maar bij een halve dag overstaptijd moet je lekker van het vliegveld afgaan (Met NL paspoort kan dat gratis) en de stad in.
Ook eventueel overnachten in Dubai valt mee, voor 30-50 euro, afhankelijk van comfort en of je wel of geen ontbijt wilt kan dat al.
Indien je overigens in Dubai wil verblijven raad ik je een tussenstop van bijvoorbeeld 22 uur aan of iets dergelijks, kan je rustig slapen en toch wat zien. Een taxi in Dubai is relatief gezien niet duur, en met de metro kan je ook je gemakkelijk verplaatsen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_90742463
Ik ben de 17 december met Maleisië airlines gevlogen.

Om 12 uur zouden we vertrekken, en om precies 12 uur hoorde dat we later zouden boarden omdat klm/grondpersoneel staakte ivm weer/sneeuw.

10 minuten later begint een compleet ander bedrijf(naam ontschoten)Met compleet andere kleding onze troep alsnog in te laden.(ik had die mensen nog nooit op schiphol gezien, en ik vlieg toch vaak).

uiteindelijk mochten we om kwart voor een het vliegtuig in, om vervolgens om 2 uur diner te krijgen.

Daarna werden er rond vijven nog wat push downs gedaan(Maar liefst 12 keer achteruit stoten, juichen, weer vooruitgaan, en teleurgesteld weer in je stoel zakken) maar die mislukte omdat er een berg sneeuw achter ons lag.

Daarna werd er weer gekuist, en besloot de toren dat de blauwe vogel heilig is en voorgetrokken mag worden.

Gevolg al het sneeuw wat bij de blauwe vogel werd weg gehaald kwakte ze bij ons neer, eindelijk om half 7 mochten wij ook richting de iac(ofzo iets) taxienen, onderweg nog anderhalf uur stil gestaan omdat de vleugels onder hoge waterdruk een uur lang gekuist moesten worden, en nog een half uur de motoren op volle kracht laten draaien.(voor de sneeuw ofzo).

Rond 8 uur dus vertrokken, op de terugweg nog eens een uur vertraging ivm technische problemen aan het toestel, op kl.

Ik ben tijdens me vakantie uiteraard even in kl op het hoofdkantoor geweest, volgens hun heb ik geen recht op schadevergoeding omdat slechts de tijd die we hebben gewacht buiten het toestel( een half uur) als vertraging gerekend mag worden, Vanaf dat we het toestel hebben betreden kan er geen sprake meer zijn van vertraging als ma.

Dat zou betekend dat we een half uur vertraging hebben en de andere zeven en half uur zouden dus geen vertraging zijn.

Daarnaast stelt ma dat zij een diner hebben verzorgt tijdens het wachten en dat ze daarmee voldoen aan de eu regels, deze man vergeet echter dat door het diner tijdens het wachten te geven, er een maaltijd miste tijdens de twaalf uur, dat betekend dus dat het ontbijt in de ochtend pas de eerste maaltijd was en alle uren daarvoor hebben we op nootjes moeten knabbelen.(een extra maaltijd was welkom geweest op de plaats waar normaal het diner zit in de vlucht, al snap ik het logistieke probleem).

Naar mijn idee kon ma op de hoogte zijn van de sneeuwbuien gezien zowel schiphol als de knmi deze sneeuwbuien al dagen van te voren kunnen voorspellen met de juiste tijd erbij, dit is dus geen overmacht maar gewoon onzorgvuldigheid.

Weet iemand waar ik nu precies recht op heb? en of ma echt nalatig is geweest als het gaat om het niet op de hoogte zijn van de sneeuwbuien?

Gegroet

overigens wat ook leuk is , is de slaapplek van de stewardess, achter een blauw gordijn tussen de nooddeur en de wc`s helemaal achter in de staart, dat hokje wat daar gecreëerd werd was net groot genoeg voor een been van mij, mijn verbazing was dus groot toen ik achter het gordijn een stewardess zag slapen.

Zo zie je maar weer het heeft voordelen om Aziatische stewardessen in dienst te nemen ivm de hollandse/klm maatje meer stewardessen, je kunt ze in elke bezemkast laten pitten.
pi_90750807
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:41 schreef belegingnewbie het volgende:
Naar mijn idee kon ma op de hoogte zijn van de sneeuwbuien gezien zowel schiphol als de knmi deze sneeuwbuien al dagen van te voren kunnen voorspellen met de juiste tijd erbij, dit is dus geen overmacht maar gewoon onzorgvuldigheid.
Sneeuwbuien zijn nooit van te voren te voorspellen en ook al kun je een benadering geven, als maatschappij ben je afhankelijk van onder meer het vliegveld, andere bedrijven en veel meer factoren, zeker als het niet je thuisbasis betreft, zodat deze sneeuwperiode mijns inziens wel degelijk als overmacht gezien kan worden.

Wees blij dat je nog ging, er zijn zat vliegtuigen blijven staan die week (meer binnen Europa, maar toch).
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_90751114
Mijn vriendin en haar moeder gaan naar New York. Nu hebben ze een mooi ticket en hotel op het oog en willen ze graag snel boeken. Het geval is echter dat haar ma nog geen paspoort heeft. Dat moet nog aangevraagd worden. Maar ze zijn best 'bang' dat als ze dat eerst doen dat straks de vlucht en het hotel als sneeuw voor de zon zijn verdwenen. Nu vroegen ze mij of het handig was om nu al alles vast te leggen. Immers, de doopnamen van haar ma zullen op haar paspoort niet ineens anders zijn.

Wat is wijsheid?
  Moderator zondag 2 januari 2011 @ 18:31:53 #171
155227 crew  Guppy
dus
pi_90755206
Om te boeken heeft ze toch een paspoort nummer nodig? Ik denk dus dat er weinig anders opzit dan te wachten tot het paspoort er is.

Overigens kun je, tegen een meerprijs, een spoedprocedure krijgen voor het aanvragen van een paspoort. Het kan dus ook wat sneller.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator zondag 2 januari 2011 @ 18:35:44 #172
45833 crew  Fogel
pi_90755357
Als de aanbieding via een reisbureau is kan je vaak een optie nemen op het ticket (en sommige luchtvaartmaatschappijen bieden die mogelijkheid ook). Dan heb je een week ofzo de tijd om het paspoort te regelen.
Maar als je zonder paspoortnummer kan boeken, gewoon nu al doen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 2 januari 2011 @ 19:00:50 #173
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_90756379
:) En ook al kan je niet zonder paspoortnummer boeken, je kunt na boeking prima het reisburo of airline benaderen met de melding dat je een nieuw paspoortnummer hebt en dan zullen ze dit gelijk voor je aanpassen.
In de regel zal een maatschappij dit dan zonder kosten doen, immers, je kan altijd je paspoort verliezen of deze kan verlopen, zolang de naam niet wijzigt is er niets aan de hand.

Ik heb er zelf nooit problemen mee gehad, niet met Air Asia, niet met Easyjet nadat ik al ingechecked was, even op schiphol bij de balie en e.e.a. werd zo voor mij veranderd. (Nadeel toendertijd met Easyjet was dat ik bij online inchecken in groep A zat, maar door handmatig inchecken opeens in boardinggroep B terecht kwam).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_90917311
1. Bij het inchecken op aireuropa.com moet ik naast achternaam en datum ook 'Locator' ( op de SPaanse site: Localizador) invullen voor het inchecken. Wat houdt dit in? M'n boekingsnummer?

edit: zie nu dat er staat dat online inchecken alleen mogelijk is voor binnenlandse vluchten, dat ik dat nog mee mag maken...

2. Heeft JFK voor security ook al een algemene ruimte met wat winkels/restaurants waar je de tijd prima kan doorbrengen?

[ Bericht 10% gewijzigd door EddyAlbena op 06-01-2011 04:17:04 ]
pi_90921011
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:41 schreef belegingnewbie het volgende:
Knip
Je hebt recht op 0,0 niks nada noppes.
Wanneer je geboard bent is er geen vertraging meer.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_90921102
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 01:22 schreef EddyAlbena het volgende:

edit: zie nu dat er staat dat online inchecken alleen mogelijk is voor binnenlandse vluchten, dat ik dat nog mee mag maken...

En zijn nog genoeg maatschappijen waarbij je überhaupt niet online kan inchecken. :)
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_90922546
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:41 schreef belegingnewbie het volgende:

Weet iemand waar ik nu precies recht op heb? en of ma echt nalatig is geweest als het gaat om het niet op de hoogte zijn van de sneeuwbuien?
Zelfs al zou Maleisie Airlines op de hoogte zijn van de sneeuwbuien. Wat hadden zij dan volgens jou moeten doen ?
  vrijdag 7 januari 2011 @ 20:42:59 #178
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_90993963
Niet echt een vraag, maar wel hallucinant in mijn ogen. Voor Brussels Airlines is de Afrikaanse markt erg belangrijk (waar KLM nu aan wil afknabbelen :( ). Daarbij werken ze steeds met driehoeksvluchten. Brussel-Bestemming A-Bestemming B-Brussel.
Éen van de belangrijkste bestemmingen was/ is Dakar (dat overigens steeds als bestemming A geldt, met Banjul/Conakry/Freetown als bestemming B). Maar nu liet de Senegalese regering één dag voor de maatregel van kracht werd weten dat Brussels Airlines niet meer uit Senegal naar een andere Afrikaanse bestemming mocht vliegen. Deze maatregel moet protectionistisch werken voor Air Senegal, een maatschappij dat met de hulp van Emirates wil uitgroeien tot een speler op de Afrikaanse markt.
Aangezien Brussels Airlines geen widebody's op overschot heeft vliegt het nu tijdelijk op Dakar met een A319 |:( en via Malaga voor een technische tussenstop. Maar wat er moet gebeuren op korte termijn met de passagiers/Cargo die uit Dakar naar Banjul/Conakry/Freetown moet en al een ticket hebben..
Fin, ik denk dat er momenteel heel wat diplomatieke cables gemaakt worden tussen Dakar en Brussel :)
When all things seem to end, the future still remains..
pi_91191618
Zo, gisteren teruggekomen van 3 weken weg. 7 vluchten in 3 weken is best een hoop. Alles gevlogen met Continental Airlines, tot tevredenheid mag ik zeggen!

We hadden geboekt: AMS-EWR (Newark NewYork) -San Jose-EWR-AMS via Fox, voor een vakantie in Costa Rica. Op de heenreis een stopover van 7 dagen waarin we op eigen gelegenheid van EWR naar Seattle en v.v. zijn gevlogen om daar de Kerstdagen bij familie door te brengen.

Inchecken: bij het in checken in Amsterdam was het de vraag hoe ze e.e.a. met onze bagage zouden gaan labellen. De bagage moest natuurlijk naar Seattle aankomen, maar de vluchten waren los van elkaar geboekt. Eerste deel via Fox, tweede deel zelf. Bij het inchecken bleek dat doorlabellen wel mogelijk was, label moest alleen handmatig worden uitgeschreven.
(natuurlijk moest de bagage in EWR eerst van de band af, security check etc en weer op de volgende band)

Overstaptijd op EWR was ruim, maar voor reizigers met krappe schema's: na 35 minuten waren we door alle checks en immigratie/custums heen en stond de bagade weer op de volgende band etc.

Aankomst in Seattle was prima, mede dankzij een tijdige geboekte, relatief betaalbare upgrade naar business class!
Aankomst bagage was echter minder. Van mijn mooie Samsonite was de gehele rechter onderhoek van de koffer verdwenen, met wiel en al! Handvat gescheurd alsmede de zijkant waar het polyhuppeldepup materiaal geheeld was gescheurd. Inmiddels van het 12 uur 's nachts dus humeur begon een beetje te verminderen. Echter: binnen 15 minuten stond ik weer buiten het Continental kantoortje, met een spiksplinter nieuwe Coleman koffer van exact zelfde inhoud. Beetje flabbergasted waren we wel :-)

Kerstdagen in Seattle waren leuk, tot de berichten dat alle 3 de New York airports met Kerst vanwege de sneeuw gingen sluiten. Gelukkig ging het goed. Wij vlogen de 29e dec terug van SEA naar EWR om met een gescedulede overstaptijd van ong. 2 uur weer ruimte tijd te hebben op EWR voor onze vlucht naar Costa Rica.

Op deze vlucht naar Costa Rica bleken 53 mensen standby te staan. Al deze mensen kwamen nog van de gecancelde vluchten van 2 dagen daarvoor. Het leverde een vertraging van 1 uur op, omdat het grondpersoneel op EWR moeite had met zoveel standby-ers (ook ivm de bagage etc van deze mensen).

In Seattle was het me gelukt om de door Fox geboekte reis aan mijn Continental OnePass account te linken. Voordeel hiervan: kon tijdig stoelen voor de terugreis reserveren! Dus voordat we inline incheckten! Wel wat extra betaald, maar zowel op SJO-EWR als EWR-AMS hadden we nu exit-row stoelen, dus: extra beenruimte.

Bij vertrek in San Jose hadden we in het hotel al online ingechecked en via de hotelreceptie boerdingpassen laten printen. Meestal heeft dat op vakantiebestemmingen weinig voordeel en moet je gewoon achteraan de incheckrijen aansluiten om je bagage alsnog kwijt te kunnen. Zo ook in San Jose. Lange rijen omdat er 3 Continental vluchten vlak achter elkaar vertrokken. Totdat een wachtrijbegeleidermannetje onze geprinte boardingpassen zag. Hij dirigeerde ons naar een aparte (lege) rij en we mochten voor alles en iedereen langs om onze bagage af te gooien. Dit tot grote woede van een man in de íncheck'wachtrij die dacht net aan de beurt te zijn. Solly!

Veel gereist, maar ook veel genoten!

Ook blij verrast met de Continental iPod app, waar je ook op kon inchecken etc. Handig dingetje.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_91388770
Iemand ervaring met Air Asia? Heb vanmiddag twee vluchten geboekt en kreeg ook direct een boekingsnummer maar heb wel nog geen bevestigingsmail ontvangen. Heb op de airasia site ook een account aangemaakt maar ook daar staan mijn vluchten niet tussen. Duurt het bij deze maatschappij soms wat langer met de verwerking?
  zaterdag 15 januari 2011 @ 23:49:18 #181
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_91390819
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 23:13 schreef Terpentin07 het volgende:
Iemand ervaring met Air Asia? Heb vanmiddag twee vluchten geboekt en kreeg ook direct een boekingsnummer maar heb wel nog geen bevestigingsmail ontvangen. Heb op de airasia site ook een account aangemaakt maar ook daar staan mijn vluchten niet tussen. Duurt het bij deze maatschappij soms wat langer met de verwerking?
:) Prima maatschappij, voor de vernieuwing van de infrastructuur op de website kreeg ik direct na de boeking een email ter bevestiging.
Na de vernieuwing :') van de infrastructuur duurt dit tegenwoordig een dag. Mij is het onduidelijk waarom, maar het is tot nu toe altijd nog goed gegaan.

Een ander puntje, als je voor de vernieuwing een account had aangemaakt met als nationaliteit Nederlander, ben je na de vernieuwing nu Netherlands-Antilles. Dit kan je wijzigen op de website, maar kost een kleine fee. Zo klein dat het de naam niet waard is om te noemen, maar ik ben zo principieel ingesteld dat ik een fout van Air Asia natuurlijk niet ga belonen, tot op heden nog geen problemen gehad met geboekte vluchten.

Sowieso, Air Asia is opzich prima, een Hot Seat is opzich wel aan te raden als het toestel wat voller zit, op die manier heb je wat de ruimte.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_91402447
Ook nog even een vraagje, ik wil van zaterdag tot zaterdag naar Istanbul, het liefst vanaf A'dam.

Nu heb ik een mooie vlucht gevonden voor 170 euro met Austrian Airlines. (goede maatschappij volgens mij) Deze vlucht heeft echter wel een overstap, zowel heen als terug.

De tijd is 1:25 op Vienna Airport en 1:20 op Zurich.

Volgens mij wordt de bagage toch gewoon geregeld, dat moet op tijd kunnen? En voor de rest, moet ik nog door de douane? En als we het vliegtuig door vertraging missen regelen ze gewoon een hotel voor je en een volgende vlucht?

Bvd
pi_91402521
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 11:07 schreef SirMatthew het volgende:
Ook nog even een vraagje, ik wil van zaterdag tot zaterdag naar Istanbul, het liefst vanaf A'dam.

Nu heb ik een mooie vlucht gevonden voor 170 euro met Austrian Airlines. (goede maatschappij volgens mij) Deze vlucht heeft echter wel een overstap, zowel heen als terug.

De tijd is 1:25 op Vienna Airport en 1:20 op Zurich.

Volgens mij wordt de bagage toch gewoon geregeld, dat moet op tijd kunnen? En voor de rest, moet ik nog door de douane? En als we het vliegtuig door vertraging missen regelen ze gewoon een hotel voor je en een volgende vlucht?

Bvd
Ja, binnen Europa wordt bagage altijd doorgelabeled, geen probleem. En als de overstaptijd langer dan 45 minuten is, dan zal de bagage ook met hetzelfde vliegtuig als waar jij in zit meegaan.

En, als er vertragingen zijn, dan regelt de luchtvaartmaatschappij inderdaad een vervangende vlucht voor je.
pi_91403191
Op de heenweg ga je op Wenen door de grenscontrole en bij aankomst op Istanbul na nog een grenscontrole en 15 euro betaald te hebben voor een visum langs de douane. Grenscontrole op Wenen wil nog wel eens erg druk lijken doordat het vliegveld wat verouderd en krap is. Blijf voor erg goed de borden volgen, want wees niet verbaasd als je voor deze vlucht door een gat in de muur een trap af moet, om in een tijdelijk wachtruimte onder de bestaande terminal te moeten wachten op de bus.

Op de terugreis kom je in ieder geval op Istanbul en Schiphol de grenscontrole tegen, omdat je buiten de EU bent in Zwitserland.

Vlucht wordt omgeboekt als je 'm door toedoen van de luchtvaartmaatschappij mist en je bagage gaat gewoon overal met je mee. Daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Kijk overigens ook eens op corendon.nl , daar betaal je misschien iets minder als je er meteen een pakketreis van maakt. Let wel op dat zij naar een andere luchthaven vliegen bij Istanbul die lastiger te bereiken is als de luchthaven waar Austrian naar toe vliegt.
pi_91416785
Ik wil waarschijnlijk mijn vlucht naar de vs boeken via klm. Nu zou het super zijn als ik de nooduitgang stoelen kan krijgen. Is het zo bij de klm dat je bij het online inchecken kan kiezen waar je wil zitten ? Dus voor de vs 24 uur van tevoren ? Dan zou ik dus 24uur van te voren snel moeten inchecken en hopen ?!

En ik zie op seatguru zie ik dat er een aantal economy confort class stoelen zouden zijn. Weet iemand waar je die kan boeken, en hoeveel dat extra zal kosten ?

[ Bericht 21% gewijzigd door copyfile op 16-01-2011 16:49:48 ]
pi_91419433
Stoelen reserveren kun je bij KLM volgens mij al in het boekingsproces doen, als het tenminste een echte KLM vlucht is. Bij KLM betaal je wel zo'n 50 euro extra dan voor speciale stoelen. Ligt er ook een beetje aan waar je naartoe vliegt. Start gewoon het boekingsproces en zolang je niet betaald hebt, kun je altijd even rondkijken. Of je belt KLM.
Economy plus is bij KLM de oude bussiness class op korte vluchten (en op lange vluchten de basic economy class met iets ruimere stoelen). Dan zit je achter een gordijntje. voorin het toestel, meestal op dezelfde stoelen en krijg je een iets luxere maaltijd voor ca 3-5x de normale ticketprijs.
pi_91420771
Heb even het hele proces doorlopen tot op het moment van het invoeren van je gegevens en het enige dat ik kan kiezen is een stoel voorkeur (Gangpad of raam). Ligt het misschien hieraan ?: "U reist in klasse V met tariefbasis VLPRONL."
pi_91420849
Volgens mij kun je bij KLM alleen maar stoelen reserveren bij het inchecken. En voor stoelen bij de nooduitgang moet je tegenwoordig betalen!
pi_91420873
Dat klinkt inderdaad alsof je het bij het reisbureau moet laten boeken. Als je dat het de extra euro's echt waard vindt. Of even KLM bellen/mailen/twitteren
pi_91421727
Zodra u heeft geboekt, kunt u inloggen op Manage mijn Boeking. Daar kunt u vanaf 90 dagen tot 48 uur voor vertrek van uw intercontinentale vlucht uw voorkeur voor een bepaalde stoel aangeven of wijzigen.

Wilt u extra comfort? U kunt een stoel in de Economy Comfort-zone, een stoel met extra beenruimte of een stoel in een rij van 2 reserveren.

van klm.nl
pi_91422484
Had het toevallig net ook gevonden. Vindt het de extra kosten eigenlijk wel waard voor zo'n lange vlucht. Kan alleen niet van te voren zien dus of deze plekken nog beschikbaar zijn. Beetje jammer. Mail de klm dus nu maar even wat ik het beste kan doen aangezien mijn data/tijden nu nog helemaal flexibel zijn binnen 1 maand.
pi_91426386
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 23:49 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

:) Prima maatschappij, voor de vernieuwing van de infrastructuur op de website kreeg ik direct na de boeking een email ter bevestiging.
Na de vernieuwing :') van de infrastructuur duurt dit tegenwoordig een dag. Mij is het onduidelijk waarom, maar het is tot nu toe altijd nog goed gegaan.

Een ander puntje, als je voor de vernieuwing een account had aangemaakt met als nationaliteit Nederlander, ben je na de vernieuwing nu Netherlands-Antilles. Dit kan je wijzigen op de website, maar kost een kleine fee. Zo klein dat het de naam niet waard is om te noemen, maar ik ben zo principieel ingesteld dat ik een fout van Air Asia natuurlijk niet ga belonen, tot op heden nog geen problemen gehad met geboekte vluchten.

Sowieso, Air Asia is opzich prima, een Hot Seat is opzich wel aan te raden als het toestel wat voller zit, op die manier heb je wat de ruimte.
Je had gelijk. Ik kreeg ook ineens iets van tien bevestigingen. :D
  zondag 16 januari 2011 @ 20:28:16 #193
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_91427806
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 20:06 schreef Terpentin07 het volgende:

[..]

Je had gelijk. Ik kreeg ook ineens iets van tien bevestigingen. :D
Toevallig vandaag weer met Air Asia wat vluchten geboekt, niet super budget, maar voor 2 personen vor 200 euro retour van Hong Kong naar Bangkok is ook weer niet al te veel geld.

Het was alweer een tijd geleden dat ik geboekt had bij Air Asia, en zowaar deed mijn Rabocard het op de Air Asia site, hoewel ik mij afvraag waarom ik bij de 1ste boeking wel, en bij de 2de boeking niet naar Mastercard Securcodepagina van Rabobank werd geleid, beide boekingen zijn wel confirmed.
Wel naar dat mijn profiel aangeeft Netherlands, bij het boeken dit standaard op Netherlands-Antilles wordt gezet, dat kan je aanpassen, maar dan ben je gelijk al je telefoonnummers kwijt.

Bevestigingen dit keer overigens binnen 2 uur binnen, opmerkelijk snel.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator maandag 17 januari 2011 @ 20:47:20 #194
45833 crew  Fogel
pi_91484078
Is KLM eindelijk van hun 3 nachten regel af of is het een tijdelijke iets op sommige bestemmingen? Keek net voor een retour Brussel van woensdag-vrijdag en de prijs was maar ca 600¤ (tov ca 1800 normaal)...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_91711112
Begin mei wil ik binnen een week retour vliegen van A'dam naar Sao Paulo..
Wat kan ik het beste doen? Nu boeken of wachten?

M.a.w. is er iets als 'vroegboekkorting' en 'lastminute' op normale lijnvluchten?
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_91711871
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 17:10 schreef Kluupkluup het volgende:
Begin mei wil ik binnen een week retour vliegen van A'dam naar Sao Paulo..
Wat kan ik het beste doen? Nu boeken of wachten?

M.a.w. is er iets als 'vroegboekkorting' en 'lastminute' op normale lijnvluchten?
Nu boeken! Last minutes zijn er niet echt meer, en hoe vreoger je boekt, hoe voordeliger het meestal is..
  zaterdag 22 januari 2011 @ 18:41:05 #197
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_91715148
Weet niet of dit het juiste topic is, maar ik heb een vraagje over vliegen via Katowice, Polen.

Als mijn 1e vlucht een landigstijd heeft van 19:45 op Katowice, en mijn connecting flight vertrekt om 21:10 ook vanaf Katowice ... haal ik dat dan?
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_91716200
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 18:41 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Weet niet of dit het juiste topic is, maar ik heb een vraagje over vliegen via Katowice, Polen.

Als mijn 1e vlucht een landigstijd heeft van 19:45 op Katowice, en mijn connecting flight vertrekt om 21:10 ook vanaf Katowice ... haal ik dat dan?
Is het als één reis geboekt, met dezelfde maatschappij? Of heb je zelf twee vluchten aan elkaar geplakt?
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_91716344
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 18:41 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Weet niet of dit het juiste topic is, maar ik heb een vraagje over vliegen via Katowice, Polen.

Als mijn 1e vlucht een landigstijd heeft van 19:45 op Katowice, en mijn connecting flight vertrekt om 21:10 ook vanaf Katowice ... haal ik dat dan?
Als je vluchten geen vertraging hebben, vast. Ik ben er nog nooit geweest, maar kan me niet voorstellen dat eht een heel groot vliegveld is. Als je eerste vlucht wel vertraging heeft, dan wordt het lastig. Als je de vluchten met dezelfde maatschappij geboekt hebt, of in 1 reis, dan moeten ze je vervangend vervoer aanbieden.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 19:14:23 #200
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_91716431
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 19:09 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]

Is het als één reis geboekt, met dezelfde maatschappij? Of heb je zelf twee vluchten aan elkaar geplakt?
Weliswaar met dezelfde maatschappij, maar omdat dit WizzAir is kun je het beschouwen als aan elkaar geplakte reizen ...
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')