UncleFunk | zaterdag 30 oktober 2010 @ 19:11 |
Met: En natuurlijk: Lijstje van Zweedse tank-bestuurders: P544 - Kattenrug *** geen bekend *** Amazon P121 MrSoreto Amazon 131 TheSilencer Bart-Willem '69 P1800 *** geen bekend *** 144 BartMegens - DL - 1974 240 ed_reeb snoertje - DL estate - 1990 Pinkerton - DL - 1986 242 gias 244 DeBastaard r8ality Bart-Willem ('79 diesel & '86 geschorst) 340 powerflux - variomatic 343 Barcaconia (restauratie-object) 345 mirelia 360 Pinball Barcaconia - 360 injection, ombouw naar 2.3 restauratieproject - 1987 -Carioca- 360 GL, 1986, 2.0 carb (B200K) 440 addie Broodjepoep Dandelion Flex82 Pascal86 snoertje StefanCJ swilden Mattt PeuRac - 1.7 Turbo - 1991 Hyman - 1994 Mistermaniac - 1.8 - 1995 Papierversnipperaar - 1994 460 SuN-CRuSHeR godigita - 1.8i 480 Garagefluit Picht Greetz hetsjhokleek - 1992 740 MaGNeT - sedan - 2.3 GL - 1986 Dimitri_ - sedan - 2.3 GLE - 1988 CorsaAJoy - sedan - 2.0->2.3 - 1988 - vakantiebak Bart-Willem - turbo intercooler - 1986 850 KonnieKipke TradeMarkie - T5 - OreO - R - RPowa Delnooz - 2.5 GLE 1993 SuN-CRuSHeR - 2.5 - sedan - 1994 Pas259 ..-._---_-.- (tijdelijk ivm totalled V40) Bart-Willem - T-5R Mistermaniac - 2.5 10V - 1996 L.E.E - 850 T-5R CY 940 Gambolputty - Estate - 1996 DucatiOwner Estate - 1994 JJH Estate - 1991 pizzaluigi - Estate 960 Dimitri_ (2 stuks sedan, 3.0) S90 *** geen bekend *** C30 Abonides - D5 - DJ_WB thumper Mr.Adams SinofEnvy (2010) osmo S40 dscx Game_Error Goochie mithrandirrr Chickert/UncleFunk - 1.8 - automaat - 1996 kratjuh - 2.0D Momentum Zeemon - 1998 V40 ArcticBlizzard fathank Windsurfbart sj44k - 1.9D suikertaartje - 1.8 Europa - 1999 V50 CasB (zijn pappa) Posdnous - Edition II Hoppla - 2.0D Momentum wjschreuder - 2.0D (180pk door Rica) - 2004 Sunnythesun - 2.0D - 2005 TheSilencer - D5 (vader van) Internetheld - 2.4i S60 Broertie - 2.4 automaat renetje19 Repeat - D5 - Sbv6 dnzl - 2.4 Man_Made_God - 2.4 Automaat JSS - D5 - 2004 S70 - T5 - Future_Echo Arclight-S XC60 yupyup - D5 Summum XC70 GI - benzine 2007 (vader van) Luchtkoker - 2010 S80 Salvad0R - 2.4 D5 Ultivor - T6 - 2005 Dennis121 - 2.4 UncleFunk - 2.9 Automaat - 2000 XC90 **geen bekend** Vrachtwagenafdeling The-Hobo-Clown - fh16 Deze op is hier hier te vinden [ Bericht 2% gewijzigd door Sounddragon op 28-11-2010 10:25:39 ] | |
Hyman | zaterdag 30 oktober 2010 @ 21:09 |
en nu nog kijken of ik het laat puntlassen of doorlassen | |
UncleFunk | zondag 31 oktober 2010 @ 01:42 |
Mijn S80 kan naar de spuiter. Iemand heeft een dikke kras gezet op m'n motorkap. Grootte: ca. 50 cm. Niet alleen mijn auto is getroffen door deze randdebiel, ook een paar andere auto's. | |
PeuRac | zondag 31 oktober 2010 @ 03:15 |
Sloop mij svp uit de op, zowel met de e340 als de S80, beide auto's leven al lange tijd niet meer(in mijn bezit). | |
osmo | zondag 31 oktober 2010 @ 18:04 |
Gooi mijn C30 ook even in de OP | |
UncleFunk | zondag 31 oktober 2010 @ 23:02 |
Ik heb de OP aangepast met alle wijzigingen uit het vorige topic. | |
L-IS | zondag 31 oktober 2010 @ 23:05 |
Een paar weken geleden mijn trouwe volvo 440 naar een autodemontagebedrijf gebracht (of liever gezegd: hij werd opgehaald). Flinke bedragen in geïnvesteerd maar alles bleek tevergeefs, hij kwam niet door de APK keuring heen. Dik huilen maar binnenkort wel kijken naar een mooie leaseauto! | |
UncleFunk | maandag 1 november 2010 @ 09:16 |
Toch wel een Volvo he | |
Hyman | maandag 1 november 2010 @ 10:27 |
Dinsdag of Woensdag kan ik mijn 440 ook weer ophalen dan zijn de wielkasten gelast. Dan moet ik ze alleen nog spuiten in kleur. 300¤ voor doorlassen en anders was het 500¤ voor lassen en spuiten | |
Hyman | maandag 1 november 2010 @ 10:27 |
oh, en daar zat ook de deur bij. maar ik mag wel de garage van mn pa lenen voor het spuiten , dus dan staat de gastra buiten. En daarna kan ie gelijk door voor APK [ Bericht 79% gewijzigd door Hyman op 01-11-2010 10:33:16 ] | |
Hyman | dinsdag 2 november 2010 @ 16:10 |
Vanavond ga ik em ophalen | |
Gambolputty | dinsdag 2 november 2010 @ 23:41 |
Raar trouwens dat geen enkele Fokker een V70 heeft. Ik denk dat ik daar morgen wat aan ga doen. Wordt vervolgd | |
powerflux | woensdag 3 november 2010 @ 11:58 |
ook zo'n hemelsche auto wel de 'oude' v70 he? | |
Gambolputty | woensdag 3 november 2010 @ 13:12 |
We gaan natuurlijk weer voor hoekig, met wat geluk heb ik vrijdag een Volvo V70 2.5 TDI uit 1999. Ga over een half uur kijken.. | |
Gambolputty | woensdag 3 november 2010 @ 21:02 |
Mag ik u voorstellen: mijn laatste aanwinst, 340.000 op de klok en met volledige onderhoudshistorie. En ja, dat mag je vragen: 3100,- voor betaald. De OP mag per vrijdag aangepast worden, dan is ie officieel van mij. Tevens per heden een 940 Estate te koop, t.e.a.b. | |
Dimitri_ | donderdag 4 november 2010 @ 09:26 |
@gambol: mooie auto! Ik heb zelf gisteren onderhoud gedaan aan de 740, distributie, v snaren, olie enz.. Nu alleen nog versnellingsbakolie en luchtfilter en hij is weer klaar voor de winter | |
UncleFunk | donderdag 4 november 2010 @ 10:09 |
Nette bak hoor. Heb zelf van de zomer ook naar zo een gekeken, maar uiteindelijk dus uitgekomen op de S80. OP kan ik alleen niet meer aanpassen he Vanwaar zet je opeens de 940 in de verkoop? Vanwege de schade? Goed bezig | |
Gambolputty | donderdag 4 november 2010 @ 11:16 |
Nee, niet vanwege de schade, ik was het ook helemaal niet van plan eigenlijk maar ik werd getipt over deze V70 en heb meteen maar gebeld om 'm te reserveren. Van de 940 moet (waarschijnlijk, als de barst doorzet) de ruit vervangen worden (¤250) voor de APK (¤ ??, maar verwacht niet veel) in januari , de magneetpoelie van de airco moet waarschijnlijk vervangen worden (¤ 100 - ¤200 ?) als ik het in Zuid-Frankrijk nog koel wil houden, doet het nog wel maar maakt lawaai dus de riem heb ik er af gehaald, ik heb nieuwe winterbanden nodig (¤300). Gezien de kilometerstand heb ik de afweging gemaakt en ben voor de V70 gegaan. Komt ook nog een stukje historie bij: ik had 5 jaar geleden een superstrakke zwarte 940 Estate automaat gekocht voor 2500 die achteraf totaal verkloot was door degene (noemde zich monteur) van wie ik 'm gekocht had. Het condenswater van de airco liep ongeveer via de electronica weg. Ondanks een reparatie van 1600 euro is het met die auto eigenlijk nooit meer goed gekomen en heb ik 'm toen kunnen ruilen bij de Volvospecialist voor de witte 940 die hij toen had als leenauto. 't was niet de mooiste, maar wel betrouwbaar en het geld was op. Ik had het plan om daar tijdelijk in rond te rijden totdat de spaarrekening weer een beetje aangevuld was. 4 jaar en 120.000 km verder heeft ie meer dan "tijdelijk" zijn dienst bewezen en mag ie met pensioen. Waarschijnlijk hoeft een eventuele nieuwe eigenaar er alleen maar een nieuwe ruit in te laten zetten voor de APK en draait hij er vrolijk nog een ton bij, net een nieuwe distributieriem + klepstelbeurt gehad, nieuwe dynamo + accu + banden. | |
Gambolputty | donderdag 4 november 2010 @ 11:43 |
Zo heeft de zwarte 940 erbij gelegen trouwens, dat ie daarna ooit nog gereden heeft is een wonder op zich: | |
UncleFunk | donderdag 4 november 2010 @ 12:32 |
Mijn hemel zeg! | |
Guppy | donderdag 4 november 2010 @ 12:44 |
Hee Volvo's wat leuk! M'n ouders hebben ook Volvo's fijne auto's | |
JJH | donderdag 4 november 2010 @ 13:45 |
Allemachtig zeg! Veel plezier trouwens met je nieuwe aanwinst. | |
Gambolputty | donderdag 4 november 2010 @ 14:20 |
Ja, d'r zijn Volvo's die er beter uitzien na een frontale aanrijding. Thanks | |
Alexxxxx | donderdag 4 november 2010 @ 22:00 |
welk type volvo staat vanaf volgende week vers bij de dealer? | |
Dimitri_ | donderdag 4 november 2010 @ 22:03 |
S60 denk ik? | |
Dimitri_ | donderdag 4 november 2010 @ 22:04 |
En de V60 dan ook dus. | |
Alexxxxx | donderdag 4 november 2010 @ 22:09 |
ok, tx! | |
#ANONIEM | donderdag 4 november 2010 @ 22:19 |
Ik kwam de nieuwe S60 vorige week al tegen op de A12 ergens tussen Utrecht en Ede. | |
Alexxxxx | donderdag 4 november 2010 @ 22:22 |
volgens mij puur de V60 idd http://www.autoweek.nl/rijimpressie/1042/Volvo-V60 edit: lang leve twitter, ff navraag gedaan bij de dealer VolvoFriesland Schaaf en Mellema @AlexMiedema klopt idd! Een geweldige aanwinst voor onze modellen reeks! | |
Hyman | donderdag 4 november 2010 @ 23:15 |
Klaar met overspuiten Het is zeker niet professioneel, en ik heb niet geplamuurd, maargoed voor ¤33 vind ik dit lang niet slecht . jammer is dat ik het puntje niet goed heb meegepakt. En daarbij is het mn allereerste spuitbeurt. En care, over een weekje is ie weer vies, en zie je er niets meer van | |
Hyman | donderdag 4 november 2010 @ 23:16 |
Nu nog een keer de deur met Sjoegerd vervangen/repareren. | |
TeleluvR | vrijdag 5 november 2010 @ 21:50 |
Zijn er hier mensen met 240 estate's? | |
Sounddragon | vrijdag 5 november 2010 @ 22:01 |
Ik heb 4 auto's, en dat vind ik al best overdreven | |
TeleluvR | vrijdag 5 november 2010 @ 22:02 |
Hilarische grap... | |
bleiblei | vrijdag 5 november 2010 @ 22:17 |
Waarom staat de V70 en C70 er niet tussen in de OP? En ander vraagje, de 2002-2004 versie van de V40, is dat een goeie auto? Op dit moment ben ik autoloos, nog nooit eerder een auto gehad (geen eigen in ieder geval, wel een leaseauto, en heb natuurlijk in auto's van ouders gereden) en zit nu te kijken naar een 2003 V40. We hebben geen kinderen, rijden erg weinig momenteel, wonen in het centrum van Eindhoven maar merk de laatste tijd dat een auto wel erg handig is en in mijn genen zit wat volvo bloed (ouders zijn begonnen met een 740 en pa rijdt nu een V70R en ma een C70 T5 Cabrio ) en we klussen veel, dus veel hout, steen etc. meenemen is een must . Daarnaast wil ik mij niet blauw betalen aan wegenbelasting en verzekering EN vind ik de V40 uit die periode wel mooi. Maar ik hoorde wel iets over een Renault motor. Kortom, is een v40 uit die periode een do of don't? | |
#ANONIEM | vrijdag 5 november 2010 @ 22:22 |
Van die Renaultmotor merk je weinig. Ik heb er eentje gehad uit 2003 en dat was een heerlijke auto, maar vergis je niet in de bagageruimte, die is voor een estate best beperkt. Als dat belangrijk is kun je beter naar een 850 of een V70 op zoek gaan. Koop je toch een V40, kijk dan uit dat je niet het oudere model koopt, want die is een stuk minder. | |
Guppy | zaterdag 6 november 2010 @ 07:56 |
Om even te reageren op die uit elkaar liggende Volvo hierboven, dit was er over van de V70 van m'n ouders na een ongelukje op de snelweg in Frankrijk ergens in 2000: Het klinkt stom, maar het is wel de reden dat ze nog steeds Volvo rijden anno nu. Hier kwamen we namelijk met 5 personen zonder kleerscheuren uit | |
Hyman | zaterdag 6 november 2010 @ 09:09 |
Ik dacht even te lezen "maar het is wel de reden dat ze nog steeds deze volvo rijden" Maar dat leek me een beetje sterk . | |
Gambolputty | zaterdag 6 november 2010 @ 10:42 |
Sinds gisteren mag er een V70 tussen Alleen de dieselmotoren zijn van Renault, en de 1.8i is van origine van Mitsubishi. Zie ook hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Volvo_S40#Techniek | |
Guppy | zaterdag 6 november 2010 @ 10:58 |
Nee, niet in deze Maar wel in andere, m'n vader rijdt op dit moment een XC90, en m'n moeder een C70. De liefde is dus wel gebleven | |
Saninl | zaterdag 6 november 2010 @ 11:55 |
Is het te doen om een Volvo Amazon 1969 niet te stallen? Dus altijd buiten te hebben staan? Of komen de kosten dan erg hoog uit? Mvg, | |
bleiblei | zaterdag 6 november 2010 @ 12:16 |
Ah kijk, dat ligt wel wat genuanceerder dus . Top! | |
Gambolputty | zaterdag 6 november 2010 @ 17:30 |
Hier nog even gebroederlijk naast elkaar, best wel een rijk gevoel maar inmiddels is de 940 weg. | |
ShizzleMyDizzle | zaterdag 6 november 2010 @ 18:00 |
Ziet er chique uit ! Ben sinds donderdag de trotse eigenaar van een S40 uit het jaar 2000 | |
Saninl | zaterdag 6 november 2010 @ 18:56 |
Daar mag je ook trots op zijn | |
ShizzleMyDizzle | zaterdag 6 november 2010 @ 19:11 |
Is pas mijn eerste Volvo. Heb nog een Ibiza staan en had daarvoor een Vectra, maar deze S40 rijd toch wel het lekkerst. Echt een 'luxe' auto ! | |
The-Hobo-Clown | zondag 7 november 2010 @ 01:19 |
Even maar eens dit flimpje hier neergooien Heb trouwens een bod uitgebracht op de PV-544... | |
powerflux | zondag 7 november 2010 @ 09:42 |
gisteren de veerpoten van de 340 vervangen + wat andere werkzaamheden. het begint weer ergens op te lijken | |
UncleFunk | zondag 7 november 2010 @ 21:47 |
Kras op mijn S80: Een deel is diep, een ander deel minder. | |
Gambolputty | zondag 7 november 2010 @ 22:03 |
Shit man. Gevalletje randdebiel met een sleutel? | |
UncleFunk | zondag 7 november 2010 @ 22:16 |
Jup. Niet alleen bij mij he, bij 11 auto's. | |
Gambolputty | zondag 7 november 2010 @ 22:23 |
K*t. Is het een beetje te herstellen denk je? | |
UncleFunk | zondag 7 november 2010 @ 22:34 |
Wordt spuiten... Telefonisch al vernomen dat het zo'n 600 euro zal kosten. | |
Gambolputty | zondag 7 november 2010 @ 22:44 |
Drama...is dit verzekerd of ben je de haas? | |
Saninl | zondag 7 november 2010 @ 22:50 |
Wat een honden zeg... Waarom doe je dat | |
Pinkerton | zondag 7 november 2010 @ 22:59 |
Nog mensen naar de Volvo Klassieker Beurs geweest trouwens? Hier is de mijn gele tussen de andere 240's | |
Mikkie | maandag 8 november 2010 @ 00:28 |
Vreselijk frustrerend. Zag vandaag nog een Daihatsu Sirion 2 ( ) op het parkeerterrein staan toen ik ging sporten. Ook krassen all over, en diep. Niet weg laten werken met als gevolg dat het plaatwerk daaronder behoorlijk aan het roesten was. Als je dat ziet, realiseer je je dat je gewoon niet eens een keuze hebt wanneer je auto bekrast wordt . Ik heb 't met mn vorige brakke auto meegemaakt en heb me er toen niet druk om gemaakt omdat ie toch optisch niet meer mooi was, maar anders... | |
JJH | maandag 8 november 2010 @ 08:57 |
Nee, dat niet, maar wel voldoende Volvo's voorbij zien schuiven. | |
UncleFunk | maandag 8 november 2010 @ 09:42 |
Nee, de auto is enkel WA verzekerd, omdat de dagwaarde niet opweegt tegen de premie. Overigens is het met eigen risico en dergelijke vrijwel net zo duur, zo niet duurder. En Mikkie, het is zeker frustrerend, maar niet alleen qua gebeurtenis. Op zich is het een klein vergrijp volgens de wet, maar de schade is groot. Reken maar eens uit, er zijn sowieso al twee auto's met 3000 schade. En dan zijn er nog negen andere. Zo'n gebeurtenis is ook een inbreuk op je veiligheidsgevoel. Als hij wordt hersteld, wordt hij dan opnieuw gepakt bijvoorbeeld... | |
Gambolputty | maandag 8 november 2010 @ 11:23 |
Ik ken het gevoel. Een jaar of wat geleden hebben ze bij ons op het parkeerterrein 17 ramen ingeslagen, ik was toen ook aan de beurt. Maar O/T: heb je al gekeken naar een 2ehands motorkap? Da's mogelijk goedkoper dan overspuiten. | |
Gambolputty | maandag 8 november 2010 @ 11:33 |
Save the planet, drive a Volvo:gemiddeld 5L/100km ofwel 1 op 20. Staat nu op 4,9L/100km trouwens. | |
UncleFunk | maandag 8 november 2010 @ 12:47 |
Heb al gekeken idd, maar helaas op dit moment nergens te vinden in mijn kleur. Maar dank voor de suggestie! Net ingereden ook | |
Gambolputty | maandag 8 november 2010 @ 14:09 |
Heb je Onderdelenzoeker.nl geprobeerd? En AutoRima in Druten kan je ook altijd even bellen, goeie toko. Ja, was echt de koop van het jaar | |
Mikkie | maandag 8 november 2010 @ 14:10 |
Jep, ik ken het. Bij mij is al eens voor de deur de ruit ingetikt om m'n radio te jatten. Dan parkeer je daar ook niet meer lekker en bij elk geluidje 's avonds kijk je uit het raam... | |
ShizzleMyDizzle | maandag 8 november 2010 @ 20:55 |
Wat doen onderhoudsbeurten bij Volvo nou ongeveer qua prijs? Heb sinds afgelopen donderdag een S40, en volgens het boekje moet ie over 6000 km weer een kleine beurt krijgen. Nog een richtbedrag waar ik gemiddeld op kan rekenen? | |
UncleFunk | maandag 8 november 2010 @ 21:25 |
Dank voor de tip, maar ik ben goed ingevoerd in het Nederlandse Volvowereldje Het zal waarschijnlijk spuiten worden. Bij mijn S40 kostte de laatste kleine beurt met APK ¤330. Was wel bij de Volvodealer. | |
Gambolputty | dinsdag 9 november 2010 @ 07:44 |
OK, Als ik nog wat nodig heb weet ik je te vinden | |
Gambolputty | dinsdag 9 november 2010 @ 08:33 |
Deze ochtend maar even geen cruisecontrol gebruikt + de airco niet permanent aan: 4,6L/100km ofwel 1 op 21,7. De snelheid hou ik rond de 100 km/h. Ik vind het niet slecht voor een 2.5 liter 5 cylinder van 1518 kilo | |
Mikkie | dinsdag 9 november 2010 @ 08:50 |
Respect! Wat voor wegen rij je? Dat verbruik scoor ik met m'n tweeliter diesel (geen Volvo overigens) niet eens . | |
UncleFunk | dinsdag 9 november 2010 @ 10:44 |
Is goed. Nog wel even afwachten of aan de pomp dit verbruik ook daadwerkelijk blijkt he Het wijkt altijd wel iets af. | |
Gambolputty | dinsdag 9 november 2010 @ 13:17 |
Voornamelijk snelweg (A2). Ik ben wel benieuwd of het zo blijft, vanmiddag geheid file op de terugweg.. | |
Gambolputty | dinsdag 9 november 2010 @ 13:18 |
Weet ik, gisteren de tank tot de rand volgegooid en de dagteller op nul gezet. Kijken wat ie echt doet. | |
jitzzzze | dinsdag 9 november 2010 @ 16:01 |
Misschien zijn jullie niet helemaal objectief , maar hoe zit het met de kwaliteit en betrouwbaarheid van een 440? | |
powerflux | dinsdag 9 november 2010 @ 18:05 |
ik zou zeggen: indien geen roest bij wielkasten achter, goede motorloop en als 'ie airco heeft daar geen problemen mee zijn: prima. anders zijn er genoeg andere 440's | |
Hyman | dinsdag 9 november 2010 @ 20:34 |
Hmm, problemen met mijn 440 sinds vanochtend . Als ik de motor start hoor je een geluid alsof er iets doordraait. alsof de startmotor ineens heel hard draait. Maar hij start wel gewoon. Maar morgen naar de garage voor APK, dan zal ik gelijk eens kijken of ze het op kunnen lossen. Ik denk dat het de startmotor is. | |
bijderechter | dinsdag 9 november 2010 @ 23:57 |
Kijk, hier moet ik zijn Zouden jullie kiezen voor: Een V40 uit bouwjaar, laten we zeggen, 2003 met 260.000 op de teller, á ca. 3.800,- euro Een V70 uit bouwjaar, laten we zeggen, 2001 met 390.000 op de teller, á ca. 4.250,- euro Laten we bij beide auto's zeggen dat de onderhoudshistorie onbekend is en ik wil gaan voor een betrouwbare, maar vooral veilige auto (goede airbags etc.). | |
Gambolputty | woensdag 10 november 2010 @ 09:17 |
Qua veiligheid heb je in beide gevallen je airbags genoeg (en zou ik voor de V70 gaan ), qua betrouwbaarheid: welke motoren zitten er in? (en zou ik voor de V70 gaan) [ Bericht 10% gewijzigd door Gambolputty op 10-11-2010 09:22:40 ] | |
JJH | donderdag 11 november 2010 @ 01:32 |
Welke motoren inderdaad? En ik zou net als Gambolputty ook voor de V70 gaan. Ik ben meer van oud en vierkant. | |
Mikkie | donderdag 11 november 2010 @ 08:53 |
A2 is ook grotendeels constant 90-100km/h, dat scheelt ook wel natuurlijk. Ik sta inderdaad ook met regelmaat in de file en je gaat gewoon huilen als je ziet hoe dan je meter met 'nog te rijden km's' omlaag dondert... Bij zulke km-standen zou ik kijken naar de algehele staat van de auto en toch proberen een indruk te krijgen van de staat van de techniek. Beide zijn aardige km-standen maar hoeven geen probleem te zijn. 390k en volop onderhoud gehad kan een veel betere staat betekenen dan 260k en weinig aan gedaan. Anderzijds kan iemand met 390k ook gedacht hebben: 'dat ding is bijna op dus ik doe er niets meer aan', terwijl dat met 260k weer niet zo hoeft te zijn. Qua model vind ik de V40 Phase II (2002-2004) een zeer nette uitvoering van de V40, al hebben de 'rondere' V70-modellen ook zeker wel wat. Nadeel is wel het tandartsenimago van de V70, wat de V40 niet heeft. En de hogere vaste en variabele lasten, want zo'n V70 voel je geheid meer in de portemonnee dan een V40. Laat daarnaast ook het motorenpalet meewegen. Een grotere motor hoeft over het algemeen minder hard te werken dan een kleine, onderbemeten motor. Het hoeft niet per se zo te zijn, maar kan zeker wel. En dan liever een grote motor met een flinke tellerstand dan een kleine, want de kleine is dan relatief gezien meer versleten . | |
bijderechter | donderdag 11 november 2010 @ 09:40 |
V70 een 2.4 140 PK motor V40 een 1.8 125 PK motor En uiteraard, de onderhoudshistorie is belangrijker dan de km. stand, helemaal eens | |
UncleFunk | donderdag 11 november 2010 @ 11:12 |
Ik ben het eens met de opmerkingen van Mikkie. Onderhoud is heel belangrijk. Volvo's kunnen gemakkelijk dit soort km-standen aan, mits goed onderhoud wordt gepleegd. Ik zou het liefst zelf van 250.000 naar 400.000 rijden bij wijze van spreken, omdat je dan gewoon weet wat ermee gebeurt/is gebeurd. Verder zijn de auto's absoluut niet vergelijkbaar met elkaar. De klasse is totaal verschillend. Beide zijn het comfortabele auto's, maar qua veiligheid zou ik de voorkeur geven aan een V70. Daarnaast vind ik - puur en alleen mijn mening dus - een V70 met 140 pk ondergemotoriseerd. Ik zou de voorkeur geven aan 170 pk. Qua kosten merk je natuurlijk groot verschil tussen beide wagens, vergis je daar niet in. Qua design zijn het beide mooie auto's. De V40 is gewoon een stuk opgeknapt ten opzichte van de oudere versies (zoals mijn S40 Phase I), niet alleen qua uiterlijk, maar ook in technisch opzicht. | |
Hyman | vrijdag 12 november 2010 @ 07:47 |
jitzzzze | vrijdag 12 november 2010 @ 09:22 |
Hé, die heb ik ook | |
Dimitri_ | dinsdag 16 november 2010 @ 19:20 |
JJH | dinsdag 16 november 2010 @ 19:21 |
Ik wil sneeheeuw! | |
Hyman | dinsdag 16 november 2010 @ 19:24 |
Mn volvo wilde net niet starten 2 keer geprobeerd. 3e keer deed ie het ineens wel | |
Dimitri_ | dinsdag 16 november 2010 @ 19:44 |
Stonden op www.autoblog.nl | |
Dimitri_ | dinsdag 16 november 2010 @ 21:42 |
http://www.youtube.com/user/boomblaster9470 Zeker de moeite waard om zijn uploads eens te bekijken, wat een filmkunsten! | |
Flex82 | woensdag 17 november 2010 @ 11:29 |
Hoi, Lang geleden dat ik hier ben geweest. Mijn 440 doet het nog steeds. Vraagjes, weet één van jullie of het moeilijk is om een lampje te vervangen achter de temperatuur- en tankinhoudmeter? Dus in die doos die de kilometerteller enzo omvat. Ik ben niet bang om te sleutelen, ik weet hoe het er uitziet van de laatste keer dat het los lag. Maar kan je achterop die zwarte dopjes waar de lampjes inzitten losdraaien ofzo? | |
Dimitri_ | woensdag 17 november 2010 @ 12:49 |
ja, dat kan . | |
Dimitri_ | maandag 22 november 2010 @ 22:49 |
http://link.marktplaats.nl/390418431 Wát een beauty! Motiveert me echt om aan de Amazon te beginnen.. En om een Combi te kopen. | |
JJH | maandag 22 november 2010 @ 23:01 |
Het is dat ik geen tien ruggen op een plankje heb liggen. | |
Dimitri_ | maandag 22 november 2010 @ 23:02 |
Haha ik dacht echt precies hetzelfde.. Ik heb wel nog 2 gele mistlampen ergens op zolder liggen, ook maar eens achter de grille van de Amazon monteren, ziet er goed uit! | |
Dimitri_ | maandag 22 november 2010 @ 23:04 |
Zo maar weer eens een pic update van het huidige wagenpark. De groene moet er nog steeds uit... | |
Dimitri_ | dinsdag 23 november 2010 @ 00:38 |
Kan niet wachten op sneeuwval! | |
JJH | dinsdag 23 november 2010 @ 00:41 |
Ik eerst! | |
UncleFunk | dinsdag 23 november 2010 @ 09:21 |
Inderdaad Waarom moet die 940 eruit, Dimitri_? | |
IrishBastard | dinsdag 23 november 2010 @ 09:25 |
S40 van '97 rijder meldt zich | |
jitzzzze | dinsdag 23 november 2010 @ 10:37 |
Ik wel. Ik hoop dat de 440 start als het vriest, en als hij dat doet ben ik voorlopig toch niet thuis omdat iedereen het onwijs moeilijk vindt om te rijden met neerslag | |
Nemephis | dinsdag 23 november 2010 @ 10:57 |
Volvo Amazone.... mooiste auto - ooit | |
UncleFunk | dinsdag 23 november 2010 @ 12:08 |
Welkom! Bevalt hij | |
IrishBastard | dinsdag 23 november 2010 @ 12:14 |
Jazeker. Alleen heeft hij nu nog een benzinelek (wordt als het goed is as we speak gefixed ) bovenop de tank (waarschijnlijk die afdichtingsring op het vlotterhuisding). Komende week de winterbandjes eens laten monteren, en dan moet hij toch wel winterproof zijn Voorheen had ik een 440 2.0, beviel best goed, maar na het bijwerken van de wielkasten achter begon hij na een maand of 4 toch weer te roesten. Toen er maar uit op het moment dat ik er tenminste nog iets voor terug zou krijgen | |
IrishBastard | dinsdag 23 november 2010 @ 12:24 |
En even een paar pics om te showen. Zijn van toen ik hem kocht, de deuk links achterin is er ondertussen uitgehaald Vorige week ook de hemel vervangen, omdat die hing Was een tweedehandsje van Auto Rima, op kosten van de verkoper | |
Dimitri_ | dinsdag 23 november 2010 @ 13:14 |
Het is een 960 3.0, en hij wordt niet meer gebruikt. Is nu ook geschorst.. Dus zonde om stil te laten staan. Alleen zijn deze auto's totaal niet meer gewild, heb al wat losse onderdelen kunnen verkopen, waardoor ik er toch naar nijg om hem te gaan slopen.. Wat erg zonde is aangezien het blok net gereviseerd is en de gehele auto is goede staat is. | |
UncleFunk | dinsdag 23 november 2010 @ 16:49 |
Ah, die kleur heb ik ook. Hij ziet er nog goed uit! Als je trouwens de verweerde kunststof randen wilt opfleuren, raad ik je lijnolie aan. Dat kun je vinden in de bouwmarkt bij de terpentine e.d. Beetje op een niet-pluizende doek doen en dan erop smeren. Als het droog is, even nawrijven met een schone doek. Wordt het weer vrijwel als nieuw van. Het blijft ook redelijk lang zitten. | |
UncleFunk | dinsdag 23 november 2010 @ 16:50 |
Zonde zeg. Ik heb er best interesse in, maar het kost jammer genoeg gewoon te veel geld op dit moment. Was op zoek naar een Volvo voor erbij (derde auto dus), maar heb nu toch maar gekozen voor een garagebox voor m'n S80. Wat vraag je ervoor en wat ontbreekt eraan op dit moment? | |
Dimitri_ | dinsdag 23 november 2010 @ 17:28 |
Even denken.. De 2 knipperlichten vooraan ontbreken (Waren wit / wit, dus erg populair), stootstrips rondom en de achterspoiler. Verder niets.. En er zit geen APK meer op, maar ik verwacht daar eigenlijk geen problemen meer mee. Enige probleem is dat de lambda sonde rot is. Complete auto kan voor 1100 euro wel weg, is misschien niet de goedkoopste, maar alleen in het blok is al voor 600 euro geinvesteerd een paar duizend km terug. | |
Dimitri_ | dinsdag 23 november 2010 @ 17:29 |
Nog iemand zin om te kwijlen..? | |
ArcticBlizzard | dinsdag 23 november 2010 @ 18:06 |
[/quote] Welke kleur is je 960? Mocht je hem gaan slopen dan heb ik wel interesse in wat onderdelen Woensdag hopelijk de winterbandjes oppikken voor de V40 | |
Dimitri_ | dinsdag 23 november 2010 @ 18:41 |
Groen / blauwig.. Mooie kleur in ieder geval. Waar heb je zoal interesse in dan? | |
UncleFunk | dinsdag 23 november 2010 @ 20:10 |
Al geprobeerd om hem kwijt te raken via Volvoplaza? Is onderdeel van het Volvoforum. | |
Dimitri_ | woensdag 24 november 2010 @ 00:27 |
Nee nog niet.. Maar ik ben gewoon al zo moe van het geleur.. En om nou een account aan te maken voor 1 ding te verkopen, daar ben ik ook geen fan van. Hij heeft te koop gestaan op de Volvo700Vereniging. | |
winterstorm666 | woensdag 24 november 2010 @ 14:32 |
hier ook een volvofan hebben een 850 2.5 20v estate op lpg. en die rijd heerlijk!!!!! ben wel erg verliefd geworden op de 2 serie in rally uitvoering. ik had er pas 1 op het tankstation gezien Love it! en een hele foute maar hele gaven amazon gezien in oss mat zwart met vlammen. zo fout zo cool! | |
UncleFunk | woensdag 24 november 2010 @ 17:37 |
Weer een vrouwelijke Volvofan erbij. | |
UncleFunk | woensdag 24 november 2010 @ 18:35 |
Begrijp ik ook wel. Wel zonde dat deze waarschijnlijk van de weg verdwijnt. Als ik nou het geld had, had ik hem van je overgenomen. | |
caroline88 | woensdag 24 november 2010 @ 18:59 |
fan - lees al een tijdje mee om wat bij te leren en van de mooie plaatjes te genieten | |
powerflux | woensdag 24 november 2010 @ 20:54 |
recentelijk de veerpoten voor + schokdempers vervangen, motor afgesteld en een opfrisbeurt gegeven, en dan nu ook wat meer cosmetisch werk: 'nieuwe' motorkap! volgend weekend of daarop komen er nieuwe achterlichten op met verse rubbers. al heel veel gedaan met elke keer een enorm merkbare verbetering, het was niet veel maar het is nu echt een betrouwbare auto aan het worden.. de todo-list is echter niet kleiner geworden - en de plannen alleen maar groter later nog eens een andere bestuurdersdeur, vario afstellen, bodem schoonmaken + tectyleren en schade aan linksvoor herstellen. en dan komt het 'pimpen' voor een hipper uiterlijk en meer features | |
UncleFunk | woensdag 24 november 2010 @ 22:23 |
Wel foto's posten he Per 1 december heb ik trouwens een garagebox voor de S80. Kan hij lekker binnen staan, veilig voor vogelstront, hars en sleutels. | |
IrishBastard | woensdag 24 november 2010 @ 22:57 |
Vogelstront Kan hier praktisch iedere twee dagen wel de auto wassen | |
ArcticBlizzard | donderdag 25 november 2010 @ 00:10 |
Als de auto dezelfde kleur was geweest, deuren mits de bovenrand niet verroest is. Spiegel bestuurderskant Achterbumper Zondag een nieuw 2e hands dakraam (of hoe zou je dit anders noemen?) aangeschaft. Iemand die toevallig nog een setje winterbanden heeft liggen voor onder een V40? Ze gaan er vanavond onder [ Bericht 7% gewijzigd door ArcticBlizzard op 26-11-2010 19:13:08 ] | |
Gambolputty | vrijdag 26 november 2010 @ 17:14 |
Hmm. 1 op 21 volgens de boordcomputer is dus 1 op 18,5 IRL. eigenlijk nog niet eens zo slecht. Wel jammer dat ik bij de eerste vorstdag achter moet komen dat de blower nu definitief naar de haaien is. De voorruit ontdooit alleen als er door te rijden wat lucht langsblaast, alleen zie ik de eerste kilometers dan niks. in de file terug is het ook leuk: handschoenen en sjaal aan. ik mis mijn stoelverwarming... | |
Gambolputty | zaterdag 27 november 2010 @ 12:45 |
Nou, dat viel dus wel mee: de kachelmotor zit recht achter het dashboardkastje en is er met wat gewurm redelijk makkelijk uit te halen. Hij lijk wat zwaar te draaien, ff kijken of WD40 hier weer gaat werken.. | |
#ANONIEM | zaterdag 27 november 2010 @ 12:51 |
Ik zie mijn naam nog in de OP staan, maar de 850 is alweer een tijdje naar de Volvo-hemel Nog wel fanboy, alleen even geen Volvo voor de deur maar een Skoda | |
PICHT | zaterdag 27 november 2010 @ 12:53 |
Niemand wou z'n auto bij 'm in de buurt parkeren in de parkeergarage bij de Ikea | |
JJH | zaterdag 27 november 2010 @ 14:48 |
Stoelverwarming. De vectra's waar wij mee rijden hebben dat niet. | |
Gambolputty | zaterdag 27 november 2010 @ 17:44 |
echt leip. Dit model heeft een af-fabriek navigatiesysteem van 4500 euro (volgens Autoweek) maar stoelverwarming ho maar | |
Gambolputty | zaterdag 27 november 2010 @ 17:58 |
..en ja en nee. De ventilator heeft het na weer inbouwen welgeteld 2 minuten gedaan. Daarna uitgedaan om nooit meer aan te gaan. Best wel fijn met de huidige weersvooruitzichten. | |
JJH | zaterdag 27 november 2010 @ 20:52 |
We hebben in beide af fabriek navi's zitten. Maar stoelverwarming is bij heel veel auto''s echt een luxe, op de Zweden na. | |
IrishBastard | zondag 28 november 2010 @ 00:55 |
Woei, winterbandjes liggen er onder Trekt alleen af en toe naar rechts lijkt, toch eens in de gaten houden. Zou zuur zijn als hij nou nog weer uitgelijnd moest worden... Ook wel vreemd overigens, want met de zomerbanden liep hij 100% recht Voor ik vanavond weg moest ook maar even de banden op spanning gebracht, had de bandenboer kennelijk random opgepompt. Verschilde van 1.4 bar tot zo'n 1.9 denk ik | |
Broertie | zondag 28 november 2010 @ 01:12 |
Na lange tijd weer eens in dit topic terecht gekomen..... Ik zie in de TT dat ik eigenaar zou zijn van een S40, mag dit veranderd worden in een S60 2.4 automaat? [ Bericht 4% gewijzigd door Broertie op 28-11-2010 01:21:45 ] | |
Sounddragon | zondag 28 november 2010 @ 10:26 |
| |
JJH | maandag 29 november 2010 @ 03:16 |
Velgen balanceren? Of heb je de winterslofjes op dezelfde velgjes gezet als dat de zomerslofjes zaten? | |
IrishBastard | maandag 29 november 2010 @ 08:01 |
Dezelfde velgen, en die zijn gebalanceerd na het monteren | |
JJH | maandag 29 november 2010 @ 08:27 |
Dan snap ik het ook niet. Je zou zowat denken dat het aan de banden lag. Dat is de enige factor die veranderd is. | |
IrishBastard | maandag 29 november 2010 @ 09:07 |
Ja, en volgens mij is die kerel ook niet ruig omgegaan met het onderstel ofzo, ik heb er tenslotte gewoon bij gestaan Ik kijk het een week of twee aan, en dan zien we wel weer verder Van het voorjaar maar op zoek naar andere velgen voor de zomerbanden | |
Dimitri_ | maandag 29 november 2010 @ 17:45 |
Yeah sneeuw | |
Bart-Willem | maandag 29 november 2010 @ 17:47 |
Bijna had ik een 960 gehad (iemand wilde een 960 sedan inruilen op mijn T5R Estate, die er weer waarschijnlijk uit gaat omdat ik die niet zelf kan onderhouden en een 940 of 740 wel), maar de koper wilde eigenlijk niets bijbetalen. Dat gaat natuurlijk niet lukken bij een sedan vs Estate. Zo'n 960 rijdt trouwens wel extreem lekker! | |
Dimitri_ | maandag 29 november 2010 @ 17:48 |
Voor hoeveel gaat je T5-R eruit? Interesse vanuit hier. Evt met omruilen van een 960 sedan. | |
Bart-Willem | maandag 29 november 2010 @ 19:40 |
De eerste die 4500 biedt heeft 'm aan zijn fiets hangen. Ik heb 'm niet gek lang, en gelukkig is het geen afgeragd ding maar wel vage electrische storingen gehad. :/ Niets ernstigs maar ik heb daar geen zak verstand van. Dus elke keer naar ET toe om de boel te laten fixen liep aardig in de papieren. Nu is 'ie goed gelukkig, maar ik zit sowieso nog met een dikke studieschuld dus wil ik iets cheapers (940 dus) en wat ik zelf kan onderhouden (740 of 940 heeft aanzienlijk minder electronica, en de rest behalve de remmen kan ik zelf). Is die 940 sedan toevallig een automaat? | |
JJH | maandag 29 november 2010 @ 19:51 |
Omg omg omg. Later als ik groot ben wil ik een eigen lege parkeerplaats. | |
powerflux | maandag 29 november 2010 @ 20:22 |
T5R had ik maar een echte baan overigens start de 340 nog net zo goed als toen het niet vroor. zo'n pak sneeuw staat 'm goed. | |
Bart-Willem | maandag 29 november 2010 @ 22:24 |
Van de week de accu van de T5R ook vervangen (oude was kapot gevroren, maar bleek sowieso te licht te zijn voor de auto), het starten is nu een wereld van verschil. | |
Hyman | dinsdag 30 november 2010 @ 09:46 |
Heb je de amazon nog in de verkoop? Zo ja, dan wil ik hem rond januari wel kopen voor 3000 . Probleem is dat ik het nu nog niet heb . | |
PICHT | dinsdag 30 november 2010 @ 11:15 |
Ik moet ook nog 'n nieuwe accu hebben maar zie door de bomen het bos niet meer met die dingen. Lood-lood of lood-calcium? Er zit nu een 55 amp in van Opel die nog maar 85A DIN doet. | |
Dimitri_ | dinsdag 30 november 2010 @ 18:19 |
Ik heb een 960, 3 liter. En is een automaat ja. | |
Bart-Willem | dinsdag 30 november 2010 @ 18:45 |
Er zit altijd een verschil tussen ergens over 2 maanden kopen maar geen geld hebben, of nu geld hebben en dan maar minder vangen. Auto gaat helaas vrij goedkoop weg, maar dat een liefhebber van Fok ermee gaat rijden en op zeer korte termijn overneemt (zodat ik m'n studieschuld ook weer sneller af kan lossen) is me ook veel waard. | |
Gambolputty | dinsdag 30 november 2010 @ 20:19 |
Lood-calcium, volgens mij is er bijna niets anders te krijgen. En als je dan een Varta diesel-accu neemt kan je als je een keer zonder benzine staat op de startmotor naar huis rijden. | |
Hyman | dinsdag 30 november 2010 @ 20:47 |
Oh helaas. | |
PICHT | dinsdag 30 november 2010 @ 21:52 |
Ik zag al 'n vrachtwagenaccu van 235A met koudstart van 1450A, 12 volt! Nu nog een andere accubak erin proberen te krijgen Serieus, hoever zou je 'n wagen kunnen krijgen enkel alleen op de startmotor? Snel gaat 't niet maar hoe haalbaar is het? | |
JJH | dinsdag 30 november 2010 @ 22:02 |
12v? Een kilometertje of 5, of totdat je startmotor het begeeft. | |
PICHT | dinsdag 30 november 2010 @ 22:38 |
Dure geintjes dan wel, echt als last resort zeg maar Ja 12V, ik dacht dat die dingen meestal 24v waren. Niet dat ik 'm ga kopen, dat ding kost ruim 250 euro. | |
Gambolputty | dinsdag 30 november 2010 @ 22:38 |
ik denk tussen de 10 en 50 meter. Zelf een keer gebruikt om mezelf van een nare lokatie af te krijgen (doorstarten en dan met slippende koppeling doseren). | |
Barcaconia | dinsdag 30 november 2010 @ 22:40 |
Als je startmotor het volledige gewicht van de auto inclusief weerstand vanaf stilstand moet overbruggen is je accu ontzettend snel leeg. Dat haal je geen 500 meter en ook geen 100 gok ik zo. | |
Bart-Willem | dinsdag 30 november 2010 @ 23:48 |
Da's die sloper zeker? Of was dat iemand anders? Morgen zou de 850 opgehaald worden, maar ik heb een ernstig vermoeden dat de koper het af laat weten en zijn keutel intrekt. Update: uiteraard is die knakker niet op komen dagen. Was nogal een figuur met sterke verhalen en had zogenaamd een Porsche, wat dure Audi's etc etc en wel lopen zeveren dat die T5R niet te duur mag zijn. Hij heeft gewoon niets laten weten. [ Bericht 21% gewijzigd door Bart-Willem op 01-12-2010 16:41:09 ] | |
Gambolputty | woensdag 1 december 2010 @ 17:21 |
..en morgen een lege parkeerplek waar eens de T5R stond? of heeft ie je adres niet? | |
Bart-Willem | woensdag 1 december 2010 @ 23:07 |
Jawel, maar er zit een werkend alarm op en veel sociale controle hier. | |
Hyman | donderdag 2 december 2010 @ 09:44 |
Ik heb ook een mooie amazon gezien op marktplaats. Hoogste bod tot nu toe. Dus vanmiddag maar even bellen ofzo. | |
UncleFunk | donderdag 2 december 2010 @ 11:56 |
Uurtje geleden m'n S80 in de garage gezet. Past allemaal maar net, maar gelukkig kan ik goed parkeren | |
Hyman | donderdag 2 december 2010 @ 13:03 |
| |
UncleFunk | donderdag 2 december 2010 @ 13:08 |
Balen zeg! | |
Dimitri_ | donderdag 2 december 2010 @ 22:38 |
Heb mijn extra lampen voor de auto binnen.. Ook H4 en H3 pitjes besteld, 100/90 watt. Mooi wat extra licht. Verder in mijn mistlampen nog 100 watt stoppen denk ik. En dan heb ik een betere dynamo nodig. | |
Bart-Willem | vrijdag 3 december 2010 @ 14:24 |
En de amazon is weg! Ik zal dat ding echt missen, maar ja: het is niet anders. :/ Ik ga wellicht een 940 bij de Volvo-dealer halen! Ding heeft erg weinig gelopen en ziet er als nieuw uit. En ik hou nog geld over ook als m'n T5R verkocht is. Scheelt me weer veel rente @ IB-groep dus (betaal nu 4,1% rente terwijl nieuwe schuldmakers net 2,4% betalen en mijn percentage ligt nog 4 jaar vast dus vandaar de grote verkoop ). Die gast die m'n T5R wil hebben wil hem zogenaamd nog steeds hebben maar heeft wederom niets laten weten. Dat wordt dus even omhoog kicken op Marktplaats. Iemand een T5R kopen? Zacht prijsje! | |
#ANONIEM | vrijdag 3 december 2010 @ 22:58 |
Hij is mooi, maar in het echt oogt ie wel piepklein: | |
powerflux | vrijdag 3 december 2010 @ 23:03 |
als jij een jaartje wegenbelasting betaald? met alle liefde! maar serieus, als ik het geld had voor de vaste lasten was ik je koper.. ik hoop dat ie een aardig en zorgzaam nieuw baasje krijgt! | |
JJH | zaterdag 4 december 2010 @ 06:07 |
Deze meneer had een maatje grotere velgen moeten bestellen. | |
Dimitri_ | zaterdag 4 december 2010 @ 13:57 |
Heb een armsteun mét bekerhouders gekocht. Bling bling. | |
wesleycool | zaterdag 4 december 2010 @ 16:16 |
wij hebben: V40 1.8 station. | |
winterstorm666 | zaterdag 4 december 2010 @ 18:40 |
onze 850 is weer lekker verwend. een kleine beurt remblokken achter en twee nieuwe voorbandjes. klaar voor de winter!! hij snort weer lekker! | |
PICHT | zaterdag 4 december 2010 @ 18:52 |
Kak, m'n achterruitverwarming is weer stuk. Die meuk werkt samen met m'n verwarmde buitenspiegels en die werken dus ook niet, dat is reuzevervelend met al die sneeuw. Het was niet de zekering dus ik kan weer eens aan de slag. Zo'n 4 serie blijft leuk | |
Hyman | zaterdag 4 december 2010 @ 20:33 |
En de Amazon was verkocht . Nu op zoek naar een andere zwarte met wit dak! | |
Bart-Willem | maandag 6 december 2010 @ 23:30 |
T5R verkocht (met flink verlies) maar er is een 940 sedan voor in de plaats gekomen! Nu nog winterslofjes regelen en sowieso banden opnieuw laten balanceren (trilt nogal op de snelweg). Ding heb ik trouwens bij de Volvo-dealer gekocht. | |
Gambolputty | dinsdag 7 december 2010 @ 08:55 |
Als je nog velgen zoekt: ik heb nog een redelijk set Adhara's in de schuur. | |
Dimitri_ | dinsdag 7 december 2010 @ 12:16 |
En ik heb ook nog een set Adhara's, en een set Nova's. | |
Bart-Willem | dinsdag 7 december 2010 @ 18:58 |
Velgen zullen het probleen niet echt zijn. Van de zomer komen er zeer waarschijnlijk de Hydra's van m'n vriendin eronder want zij geeft niet heel veel om velgen. Zij vindt stalen velgen met wieldoppen al goed zat. | |
Hyman | donderdag 9 december 2010 @ 10:49 |
Lol. ik had een leuke amazon gezien, http://link.marktplaats.nl/381148046 deze dus. Kijk ik bij de vervaldatum APK 2001 ! Toen had ik mijn bod maar weer ingetrokken | |
IrishBastard | donderdag 9 december 2010 @ 20:04 |
Dat hoeft toch geen probleem te zijn? Kan best zijn dat hij al 9 jaar in een schuur geschorst staat te zijn | |
Hyman | donderdag 9 december 2010 @ 20:16 |
Ja maar alleen het feit al dat ie er 9 jaar zowat niets mee heeft gedaan kan nooit goed voor de auto zijn, en dan zit ik straks aan torenhoge APK kosten | |
TheFreshPrince | donderdag 9 december 2010 @ 20:21 |
Autoschat in Burgum heeft ook nog een mooie 940 sedan Polar staan met maar 208.000 op de teller. De prijs is wat aan de hoge kant maar als je wat kan handelen is het leuk spul | |
winterstorm666 | vrijdag 10 december 2010 @ 07:55 |
ik ben helemaal happy met de 850 na zijn beurt en bandjes. hij rijd zo lekker soepel!!!!! alleen helaas is de ruit gebarsten door de kou. 1 tip. als het vriest kijk uit voor de zuignap van je telefoon of tom tom. daar is de mijne op gebarsten. | |
Dimitri_ | zaterdag 11 december 2010 @ 17:52 |
Toch maar verlagen, als ik de foto zo zie.. haha. | |
TheFreshPrince | zaterdag 11 december 2010 @ 18:24 |
Zo kom je tenminste fatsoenlijk door een sneeuwbui | |
JJH | zaterdag 11 december 2010 @ 18:25 |
Niet doen joh! Het hoort bij de auto's. | |
TheFreshPrince | zaterdag 11 december 2010 @ 18:35 |
Klopt. Als hij wil verlagen koopt hij maar een Golf of een Mercedes. | |
#ANONIEM | zaterdag 11 december 2010 @ 20:02 |
Niet doen, dan krijg je dit soort drama: [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2010 20:02:30 ] | |
JJH | zaterdag 11 december 2010 @ 20:22 |
Die onderste komt wel aardig overeen met als ik een bocht naar rechts maak. | |
Dimitri_ | zondag 12 december 2010 @ 14:05 |
Dimitri_ | zondag 12 december 2010 @ 14:57 |
Het kan ook smaakvol hoor.. | |
TheFreshPrince | zondag 12 december 2010 @ 23:01 |
Het worden dan toch van die Sjonnie bakken En dat is nu net wat ik niet mooi vind Maar ieder z'n smaak natuurlijk Een originele spoiler op de achterklep zou ik nog wel eens willen | |
JJH | maandag 13 december 2010 @ 01:38 |
Wat ik nog wel zou willen is zo'n 'zonneklepje' boven de achterruit en drie dikke Hella pitten op de voorbumper. | |
Dimitri_ | maandag 13 december 2010 @ 11:09 |
dikke hella pitten heb ik al liggen. | |
JJH | maandag 13 december 2010 @ 20:27 |
#ANONIEM | maandag 13 december 2010 @ 20:58 |
Zo kan het ook: | |
Gambolputty | maandag 13 december 2010 @ 22:13 |
Ja, het kan smaakvol maar echt practisch is het nooit. Mijn 940 was ook verlaagd toen ik 'm kocht maar na een maand schrapend en vonkentrekkend rondgereden te hebben heb ik 'm weer laten verhogen. | |
JJH | maandag 13 december 2010 @ 22:14 |
Ik hoef voor geen enkele drempel te remmen. Ik denk trouwens niet dat het echt goed is voor de schokdempers. | |
JJH | dinsdag 14 december 2010 @ 18:02 |
Schade aan mijn 940. Er kwam vanmiddag in de parkeergarage iemand zijn vak uitgedoken. Ondanks dat ik er tegenaan zat voordat ik het in de gaten had, heb ik haar precies tussen het voorportier en het voorscherm weten te raken. Allebei zal vernieuwd moeten worden. Bij mij is alleen de bumper uit het lood gedrukt. Volvo's | |
powerflux | dinsdag 14 december 2010 @ 21:34 |
ik heb eens met m'n 'rechter-achterdeurklink' bij een peugot een heel hoekpaneel naar de kloten gedrukt. moest helemaal vervangen worden - uitdeuken was niet gelukt. d'r zat bij mij alleen een klein krasje op de klink (v70 v1). wiens schuld het was is overigens niet duidelijk geworden. | |
powerflux | dinsdag 14 december 2010 @ 21:35 |
foutje. | |
Gambolputty | woensdag 15 december 2010 @ 09:59 |
..en ook weer teruggeveerd? | |
winterstorm666 | zondag 19 december 2010 @ 22:13 |
en een aanrijding gehad met mijn buurvrouw. glad, remmen niet kunnen uitwijken bots! daewoo niksje tegen over de 850 850 een klein krasje en het nummerbord een beetje ingedeukt. de daewoo een kapot knipperlicht kentekenhouder en lakschade. hier onze 850 de afgelopen dagen. en vanmorgen op de snelweg. achter de sneeuwschuivers aantuffen. | |
JJH | maandag 20 december 2010 @ 10:13 |
Nee, nieuwe bumper ligt klaar. Vandaag gaat de 940 even heen en weer naar Eindhovuh, en morgen de nieuwe tweedehands erop. | |
Hyman | maandag 20 december 2010 @ 10:18 |
zit er nou een dikke barst in je voorruit? | |
JJH | maandag 20 december 2010 @ 10:26 |
http://cgi.ebay.nl/Volvo-(...)d84f3#ht_2810wt_1139 Ik zat net even die veiling van Serious Request door te bladeren. | |
winterstorm666 | maandag 20 december 2010 @ 20:01 |
yup zuignap van de tom tom is niet handig als het vriest! | |
Hyman | maandag 20 december 2010 @ 20:19 |
Deze meneer heeft op oudjaarsdag een afspraak om een roestvrije amazon op te halen voor ¤1900 Daarmee heb ik dus 300¤ afgedingt. | |
powerflux | dinsdag 21 december 2010 @ 08:35 |
wow, sweet! rij voorzichtig.. | |
Bart-Willem | dinsdag 21 december 2010 @ 20:54 |
PICS!! | |
JJH | dinsdag 21 december 2010 @ 20:57 |
| |
Hyman | dinsdag 21 december 2010 @ 21:08 |
moet nog wel een beetje gespoten worden, en ik wil white walls hebben | |
Hyman | dinsdag 21 december 2010 @ 21:12 |
en dan wil ik em volgend jaar zwart met het dak nog wit dan lijkt ie een beetje op die van B-W | |
#ANONIEM | dinsdag 21 december 2010 @ 21:12 |
Ik zie roest !
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2010 21:13:01 ] | |
Hyman | dinsdag 21 december 2010 @ 21:15 |
| |
IrishBastard | dinsdag 21 december 2010 @ 23:06 |
Ik wilde precies hetzelfde posten Toch zijn die dingen dan niet super duur, maar als ik dat interieur zie Hoe rijden ze? | |
Hyman | woensdag 22 december 2010 @ 08:31 |
Geen idee, dat weet ik over 2 weekjes. | |
Bart-Willem | donderdag 23 december 2010 @ 20:28 |
Ziet er leuk uit! Heeft 'ie veel roest? En white walls moet je zeker pakken, bij Scandcar hebben ze die dingen met RVS sierringen en zo'n telfon geval ertussen zodat het niet invreet op je banden. Pak in ieder geval nooit die Atlas-dingen van een paar tientjes: flabberen als een gek (sluit totaal niet aan), maakt de rest van de band witgrijs en die vreten wel op je band in. :/ En ik zou 'm zelf denk ik die kleur laten als de lak verder goed is. Welk jaar is 'ie? Ik mis m'n Amazon wel. | |
Hyman | donderdag 23 december 2010 @ 21:09 |
Volgens de verkoper heeft ie geen roest. Dus dat zal ik dan maar eens checken volgende week. Ik zat wel te denken om die atlas dingen ja , maar ik had ook wat gelezen over die met een sier-rand. Sowieso zag ik wat kleine scheurtjes op de banden op de foto's. Dus dan vind ik het niet zo erg dat er atlas ringen tussen komen. Vervangen worden ze toch wel een keer. Daarbij gebruik ik de amazon niet voor dagelijks, daarvoor hou ik mn 440 . | |
Hyman | donderdag 23 december 2010 @ 21:13 |
http://volvoonderdelen.co(...)wol-set-2-stuks-285/ Deze moet ik sowieso nog kopen mijn stoelen zijn volgens de foto helemaal naar zn grootje | |
Hyman | donderdag 23 december 2010 @ 21:14 |
http://volvoonderdelen.co(...)3702-15-inch--28099/ en deze dan. Moet ik daarvoor ook nog perse die sierringen kopen? of zitten die er al bij? Ik dacht dat die dingen 200¤ kostten, maar dat valt me nog mee dus. | |
Bart-Willem | donderdag 23 december 2010 @ 22:55 |
Je hebt inderdaad beiden nodig, het is wel even een investering maar die dingen blijven erg lang mooi en het is altijd goedkoper dan een setje echte white wall-banden. | |
winterstorm666 | donderdag 23 december 2010 @ 23:27 |
onze 850 in zijn element! | |
TeleluvR | zaterdag 25 december 2010 @ 15:27 |
Een oude (belastingvrije) 240 estate op gas, voor een budget van 2500 euro, zou dat kunnen? Uiterlijk niet belangrijk, zolang de auto maar technisch in goede staat is? | |
Bart-Willem | zaterdag 25 december 2010 @ 17:16 |
Technisch zal nooit een probleem zijn, maar het gaat vooral om roest . Techniek kan je verbeteren en vervangen, maar laswerk is vele malen duurder. | |
Hyman | zaterdag 25 december 2010 @ 17:18 |
Oh, B-W, aangezien jij ook een amazon hebt gehad. Wat zijn de zwakke punten aan zo'een auto? Dan kan ik die punten even nagaan | |
Bart-Willem | maandag 27 december 2010 @ 12:24 |
Wielranden achter, ribbeldeel achter en het stukje erboven, de dorpels en dat was 't belangrijkste eigenlijk wel. En kijk goed naar de bodem en binnenschermen onder de voorruit (aan de zijkant, binnenzijde van die grote wielkast voor). Ik kan m'n Amazon Combi terugkopen van m'n broer, eigenlijk niet verstandig ivm m'n studieschuld, maar de verleiding is heel erg groot. Bedoeling is 'm dan verder op te knappen (m'n broer was er al aan begonnen) en dan wellicht weer te verkopen. M'n broer wilde hem compleet restaureren maar het gezinsleven slokt teveel tijd op zei 'ie. :/ Twijfel twijfel. | |
illusions | maandag 27 december 2010 @ 12:32 |
Klinkt raar ja. Een dergelijk licht ongelukje dat iedereen er zonder schrammetje uit komt, maar waar wel de auto hélemaal naar de tering is, is voor jullie een reden om er nog 1 te kopen van dat merk? | |
IrishBastard | maandag 27 december 2010 @ 12:52 |
Of het was dus niet zo'n licht ongelukje, maar ze kwamen er zonder kleerscheuren uit omdat de auto veilig/goed was? | |
Ventus | maandag 27 december 2010 @ 14:49 |
Mijn good old 460 is afgekeurd op zoveel punten dat reparatie geen haalbaar verhaal meer is. APK loopt nog tot 4-1-2011, dus dat wordt deze week heel snel op zoek naar een waardige vervanger. Deze keer een echte Zweed, nu is de vraag nog of het een 940/V70 of 850 wordt... | |
JJH | maandag 27 december 2010 @ 15:16 |
940 Als dat op een Franse tolweg geweest is, vind ik de schade nog wel meevallen hoor... | |
Olle. | maandag 27 december 2010 @ 16:09 |
ik heb met pleizer dit topic doorgelezen mooie auto's zijn het. Ik kon een 940 polar kopen. maar niet gedaan. dat ik die kon kopen is niet echt boeiende info eigenljik | |
PICHT | maandag 27 december 2010 @ 19:12 |
En alweer een 4 serie van de weg | |
JohnB52 | maandag 27 december 2010 @ 21:31 |
http://autozeeland.nl/autos/volvo/v40/171989.html Wat vinden jullie hier van? Moet/mag als vervanging komen van mn Megane uit 2004, die ik nu spuugzat ben! | |
IrishBastard | maandag 27 december 2010 @ 23:04 |
Ik vind 'm zo op het eerste oog best prijzig, maar weet niet precies wat de T4 doet Maar voor een '98 (dus phase 1) zou ik het er niet voor over hebben | |
JJH | maandag 27 december 2010 @ 23:37 |
'Het magnefieke T4 blok.' Naar mijn mening zijn Volvo blokken pas magnefiek als ze 5 cilinders hebben, of rood geschilderd zijn. Ik vind de prijs ook enthousiast. Wil je perse een T4 hebben? | |
JohnB52 | donderdag 30 december 2010 @ 08:19 |
Hallo, Nee niet per-se een T4, maar n vlotte volvo is natuurlijk nooit weg he... Renault van mij moet/mag weg, en wil graag een wat grotere auto terug, en aangezien ik het model van de V40 altijd al mooi heb gevonden, leek mij dit wel wat. Uiteraard hoor ik graag van jullie wat de plus en minpunten van deze wagens zijn! | |
Ventus | donderdag 30 december 2010 @ 13:26 |
En alweer een mooie opvolger op het oog. Twijfel nog een beetje of het een S of V70 moet worden, maar voorkeur ligt toch bij de eerste. Zal wel een auto worden met veel kilometers achter de rug (300k+) maar dat lijkt me geen probleem voor de 2.5 liter blokken. Zij er naast de keerring en de airco nog aandachtspunten of zwakke punten van de S70? | |
UncleFunk | donderdag 30 december 2010 @ 18:34 |
Ja, de remklauwen. Vastgelopen remmen zijn geen uitzondering bij V/S70's. En apk-afkeur voor koplampen is ook geen gek punt voor die wagens (puur door de leeftijd). | |
Hyman | vrijdag 31 december 2010 @ 16:04 |
IrishBastard | vrijdag 31 december 2010 @ 16:05 |
ArcticBlizzard | vrijdag 31 december 2010 @ 21:40 |
Mede volvofanboys, alvast een prettige jaarwisseling en veel veilige km's in het nieuwe jaar | |
UncleFunk | zaterdag 1 januari 2011 @ 01:05 |
Insgelijks! | |
UncleFunk | dinsdag 4 januari 2011 @ 20:06 |
Zo, onze S40 is ook weer voorzien van een verse apk. Hij is er bijna met vlag en wimpel doorheen gekomen. Alleen de draagarmen moesten worden vervangen wegens speling op een van de fuseekogels (wisten we al) en een kentekenlampje moest teruggeklikt worden, want dat was eruit geschoten. Verder heeft hij nog een kleine beurt gekregen en twee nieuwe lampjes in het middenconsole. Volgens de Volvospecialist is de auto in uitstekende staat en kan hij nog vele jaren mee. En dat voor een auto die in september 15 wordt! | |
IrishBastard | dinsdag 4 januari 2011 @ 20:59 |
Ik heb vandaag ook te horen gekregen dat mijn fuseekogel rechts voor speling heeft. Daarnaast moesten de stabilisatorstangen voor ook. Gelukkig kan ik dit naar verwachting allemaal zelf, want 400 euro werd me toch iets te gortig Nu 100 aan onderdelen voor 1 draagarm en 2 stabilisatorstangen | |
Dimitri_ | dinsdag 4 januari 2011 @ 21:10 |
Mijn 740 zojuist gekeurd.. Afkeur op de stuurkogel RV. 12 euro voor een nieuwe, het is toch bij de wilde spinnen af! Oftewel, mooi weer een jaar APK En dat voor een auto die dit jaar 23 wordt. | |
UncleFunk | dinsdag 4 januari 2011 @ 21:32 |
En daarom rijden wij dus Volvo | |
Gambolputty | woensdag 5 januari 2011 @ 08:50 |
Collega kreeg gisteren de APK-reparatiekosten door van hun Renault Espace: 2500,-. Nu zat daar wel een distributieriem bij à 800 euro, maar voor een kar van amper 5 jaar/90.000km vind ik het fors. En ff spammen | |
jitzzzze | woensdag 5 januari 2011 @ 10:07 |
De mijne moet volgend jaar december, ik benieuwd of erdoor komt | |
Hyman | woensdag 5 januari 2011 @ 10:21 |
Ik kom dr net achter waarom mijn amazon alleen veiligheidsgordels heeft op de achterbank P130 T (Periode: augustus 1969 - juli 1970) Aanpassing: Bijzonderheden: Hoofdsteunen op voorstoelen Veiligheidsgordels achter standaard Alleen in Zweden 3 juli 1970 rolt de laatste Amazon van de band In Zweden Leveranties van onderdelen naar assemblagefabrieken in het buitenland gaan door tot de herfst 1970. Productieaantal: 19.919 st. Hij is in 1997 geïmporteerd vanuit zweden. | |
IrishBastard | vrijdag 7 januari 2011 @ 11:52 |
Draagarm en één stabilisatorstang binnen Andere wordt nageleverd. Blijkt toch best een goed merk te zijn, wat ik zo kan vinden Quinton Hazell, zegt iemand dat hier iets? Ik vond in ieder geval dat het een Brits bedrijf is, dat ook onderdelen levert voor originele auto's | |
Hyman | vrijdag 7 januari 2011 @ 12:08 |
Noh, stond ik voor het stoplicht met mn 440, wil ik optrekken, ik schakel naar zn 2. Ploef! ineens het gaspedaal helemaal lam . Dus toen maar aan de kant gezet, en opgehaald met de amazon | |
CasB | vrijdag 7 januari 2011 @ 12:14 |
Ik ben van plan te gaan sparen voor een 850 stationwagon. Het liefst een 850r. Ik vind dat echt gave doch nette bakken. | |
Ventus | vrijdag 7 januari 2011 @ 12:34 |
Morgen kijken naar een S70, de 20 klepper in dit geval. Alles er op en er aan, alleen de trekhaak ontbreekt nog. Is zo'n klus makkelijk zelf uit te voeren, of beter om dit door een garage te laten doen? | |
jitzzzze | vrijdag 7 januari 2011 @ 13:04 |
Kijk eens op volvo-forum.nl daar moet je antwoord tussen staan | |
Pinkerton | vrijdag 7 januari 2011 @ 21:49 |
Maar weer eens iets van de mijne: Volgende maand viert ie z'n 25e verjaardag Oh en Hyman: Love your car man! | |
IrishBastard | vrijdag 7 januari 2011 @ 22:55 |
Jammer van de velgen Verder toffe 240 | |
Pinkerton | vrijdag 7 januari 2011 @ 23:12 |
Ik wil er eigenlijk 16" of 17" onder, dit vond ik wel geinige wieltjes voor tijdelijk. In het echt verschilt het een hoop van de foto, hier komen de kleuren niet goed uit. | |
UncleFunk | zondag 9 januari 2011 @ 00:01 |
Mooie wagen hoor, Pinkerton. @Ventus: Ben benieuwd hoe de S70 was? | |
Hyman | zondag 9 januari 2011 @ 12:07 |
Meh, mn gaskabel is dus helemaal doorgeknapt bij mn pedaal daar moet een nieuwe in. Iemand een idee hoe duur dat is om te laten fixen? | |
IrishBastard | zondag 9 januari 2011 @ 12:42 |
Draagarm rechtsvoor, en stabilisatorstangetjes links en rechtsvoor vervangen. Wat een griepbouten zeg Amper los te krijgen | |
Ventus | zondag 9 januari 2011 @ 16:42 |
Even het bezoek een dag uitgesteld, dus vandaag langs geweest. Mooie auto, alles er op en er aan, alleen de cruisecontrol ontbrak, maar die is met wat knutselwerk ook zelf nog wel in te bouwen. Paar kleine krasjes en steenslagpuntjes, maar niets schokkends voor een auto van 13 jaar oud met 280k op de teller. APK zit er nog op voor een jaar, onder de motorkap was alles voor en na de testrit in orde. Van binnen moet er even wat aan gedaan worden, want de eigenaar is een fanatatiek roker, maar met wat boenen en verzorging van de mooie leren bekleding moet die geur er ook uit kunnen. De prijs is er ook naar, dus straks even bellen, maar ik denk dat dit een deal wordt! | |
Ventus | zondag 9 januari 2011 @ 20:42 |
Gekocht! Woensdag op naam zetten, en komend weekend een trekhaak er onder monteren. | |
UncleFunk | zondag 9 januari 2011 @ 22:26 |
Gefeliciteerd met deze aankoop! Stijlvolle wagens zijn het Voor de rooklucht kun je overigens een ozonbehandeling overwegen. | |
IrishBastard | maandag 10 januari 2011 @ 00:21 |
Gefeliciteerd met de aankoop | |
ArcticBlizzard | maandag 10 januari 2011 @ 13:13 |
http://www.troostwijkauctions.com/uk/classic-volvos/01-13720/ | |
PICHT | maandag 10 januari 2011 @ 14:35 |
Jammer van de niet zo fraaie 480's | |
IrishBastard | maandag 10 januari 2011 @ 14:50 |
Die 780's zijn ook wel vet | |
powerflux | maandag 10 januari 2011 @ 15:12 |
ook jammer van de prijzen.. | |
PICHT | maandag 10 januari 2011 @ 15:23 |
Maakt 't niet aantrekkelijker | |
Ventus | dinsdag 11 januari 2011 @ 16:29 |
Hij staat voor de deur, wel een beetje ranzig, dus vanavond in elk geval de binnenkant even schoonmaken. Tot mijn verbazing begon het lambda lampje net te branden, dat heeft hij verder niet gedaan, ook niet tijdens de testrit zondag, dus zo eventjes kijken of het met een reset door de accupolen los te halen is opgelost, en anders eventjes uit laten lezen. De prijs was er naar dat dit soort dingetjes konden gaan spelen, maar toch jammer, zeker als het onverwacht is. Dit weekend wordt het warm, mooi tijd om wat te klussen! | |
Bart-Willem | dinsdag 11 januari 2011 @ 17:25 |
Ah, de welbekende Paul van Vugt-auto's. | |
UncleFunk | dinsdag 11 januari 2011 @ 18:21 |
Heerlijk stijlvol in die kleur Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat hij heeft gekost? | |
Ventus | dinsdag 11 januari 2011 @ 23:36 |
1700, en dat zonder grote gebreken of schades, dat viel me alleszins mee, de auto is afkomstig van iemand die krap bij kas zat en van autorijden terugging naar de motor om nog wat extra te kunnen besparen. Moet er wel bij zeggen dat ik meteen al 800 euro opzij heb gezet voor onderhoud, en daar iedere maand ook wat extra voor wegleg, mocht er eens iets zijn. Hoewel het er nu ok uit ziet kan er altijd zomaar iets kapot gaan (koppeling, airco waarvoor het dashboard er uit moet, of de beroemde keerring kosten je allemaal zo 800 euro als je het laat doen). | |
Dimitri_ | woensdag 12 januari 2011 @ 18:08 |
Haha, ff snel geplakt. | |
Ventus | woensdag 12 januari 2011 @ 18:10 |
Nice, waar kan je die stickers krijgen/kopen? | |
Dimitri_ | woensdag 12 januari 2011 @ 18:17 |
stickerdump.com, kun je via een smsje bestellen en betalen, werkt super! | |
UncleFunk | woensdag 12 januari 2011 @ 19:51 |
Nette prijs. Uiteraard kan er iets kapot gaan, maar dat kan net zo goed bij een auto van 5000 gebeuren. Reparatie van de aircopomp is overigens eerder 1000 euro, een nieuwe condensor is goedkoper (zeker universeel). Als je het bij de dealer laat doen kost het tussen de 1500 en 2000. Bij de keerring maakt het nog verschil welke het is, als het die aan de bakzijde is, kost het je inderdaad ongeveer 600 à 700. Voor de airco weet ik overigens nog wel een adresje, mocht die kapot gaan. Vergeet ook de remklauwen niet. En de handremvoeringen. Die laatste zou ik persoonlijk preventief laten vervangen. Ze willen namelijk nog weleens loslaten. Als je wiel dan tijdens het rijden plotseling blokkeert, kun je de hele zooi aan de achterzijde laten vervangen... [ Bericht 2% gewijzigd door UncleFunk op 12-01-2011 19:56:42 ] | |
Pinkerton | vrijdag 14 januari 2011 @ 21:47 |
Ga morgen ff kijken bij die veiling. Dongen is hier 10 minuutjes vandaan. | |
Bart-Willem | zaterdag 15 januari 2011 @ 22:54 |
Ik ben benieuwd! Meeste auto's staan wel al enkele jaren stil. De auto's die recent zijn, hebben vaak weer geen papieren erbij dus dat is wel jammer. Ik zou wel interesse hebben in die 240 GLT. Die heb ik laatst ook 1 bij gekocht voor weinig (240 GLT sedan uit 1989), moest wel een hoop aan gebeuren (99% optisch, met name het interieur maar dat is nu voor 80% al opgelost inmiddels). Nu nog een paar dingen fixen en APK laten keuren (keuring verloopt in april). Zat eerst eraan te denken om de auto als donor te gebruiken voor mijn witte 240 uit 1986 die nog op stalling staat, maar daar bleek de GLT te goed voor te zijn (het is een nette auto verder alleen veel kapjes en klepjes onbraken in het interieur, maar nu niet meer ). Denk wel dat ik 'm verkoop en anders hou ik hem als auto voor klassiekerritjes enzo. | |
IrishBastard | zaterdag 15 januari 2011 @ 23:32 |
Zeg, ik ken jou niet toevallig hè | |
Bart-Willem | zondag 16 januari 2011 @ 17:52 |
Euhm, leg uit? | |
IrishBastard | zondag 16 januari 2011 @ 19:05 |
Nou, een huisgenoot van mij heeft exact dezelfde situatie met een witte 240 en een nieuwere importbak | |
powerflux | maandag 17 januari 2011 @ 15:11 |
net de carburateur van m'n 340 weer eens afgesteld.. en het resultaat mag er zijn! - starten zonder gas bij te geven - toerental loopt op bij gebruik choke ipv afslaan - stationair stabiel. jeeeeeej nu nog de 9001 andere dingen eraan doen | |
Bart-Willem | maandag 17 januari 2011 @ 17:15 |
Euhm, eens denken. Die grijze 244 is toevallig geen GLE? Of is die importbak een 740 toevallig? | |
IrishBastard | maandag 17 januari 2011 @ 17:32 |
De importbak is wit, de andere heb ik nog nooit gezien. Heb je momenteel een 360 te koop staan? | |
Bart-Willem | maandag 17 januari 2011 @ 18:35 |
Neen. | |
Hyman | maandag 17 januari 2011 @ 22:09 |
Lol, wanneer je volvo amazon white wall intikt op google images, dan zie je mijn amazon op de eerste pagina staan, en vlak ernaast die oude van B-W | |
Bart-Willem | dinsdag 18 januari 2011 @ 07:49 |
Lol, ik sta er ook al van te kijken! 2x zelfs, dat dashboard-fotootje is ook al van de mijne. | |
Hyman | dinsdag 18 januari 2011 @ 07:53 |
Maar ik heb meer het idee dat google searches gekoppeld zijn aan sites die je vaak bezoekt, dus dan is het niet zo moeilijk | |
Hyman | vrijdag 21 januari 2011 @ 14:41 |
Mijn amazon staat nog niet in de OP "67 type 13134 | |
SvenM | woensdag 26 januari 2011 @ 13:09 |
Aankomende zaterdag voor een 850 kijken . | |
Dimitri_ | vrijdag 28 januari 2011 @ 17:39 |
Tis rustig hier!! | |
Hyman | vrijdag 28 januari 2011 @ 18:56 |
maandag heb ik mn white wall ringen+sierringen binnen. Ik zal wel wat plaatjes maken dan | |
Mikkie | vrijdag 28 januari 2011 @ 19:01 |
Gaaf man, wat voor een precies? | |
Bart-Willem | vrijdag 28 januari 2011 @ 20:26 |
Waar/hoe/welke/wat gekauft? | |
Hyman | vrijdag 28 januari 2011 @ 20:36 |
scandcar http://volvoonderdelen.co(...)glans-gepolijst-928/ en dan deze erbij http://volvoonderdelen.co(...)3702-15-inch--28099/ Je ziet eronder ook gelijk wat ik nog meer heb gekocht | |
JohnB52 | vrijdag 28 januari 2011 @ 21:18 |
Stond er nog wat bij? | |
Bart-Willem | vrijdag 28 januari 2011 @ 23:09 |
Goed zo meester. Nog gehobbied aan de auto? | |
Charged | maandag 31 januari 2011 @ 14:54 |
Vraagje voor de 850 sleutelaars. Bij een 5cylinder benzine de dynamo loshalen..is dat altijd zo'n gen**k? De onderste bout is bijna niet bij te komen..heeft iemand een tip hoe ik dat het beste kan doen? Stuurbekrachtigingsreservoir ligt al aan de kant,alles is los op de onderste bout na..met een kleine ratel kan ik niet genoeg kracht zetten en voor een grote heb ik te weinig ruimte. Op het 850forum kom ik ook al niet veel wijzer uit.. Alvast bedankt. | |
hoatzin | maandag 31 januari 2011 @ 15:26 |
Hoatzin rijdt in een V70 2,5-20v met 450.000 op de klok. Op LPG natuurlijk. De vrouw rijdt in een 940 2.0i Turbo Estate. Nee het zijn geen flitsende sportwagens, ondanks hun 170 resp. 165 pk. Ze komen mee met het huidige verkeer maar met name de tussenacceleratie is zeer matig. Ook het weggedrag is zeker niet sportief. Maar ze gaan niet gauw kapot en ze rijden heerlijk. Ruimte zat en een krasje meer of minder is ook niet erg. | |
Hyman | maandag 31 januari 2011 @ 15:27 |
Niet echt veel nog te koud, en wanneer ik thuis ben is het donker. Ik heb net wel de whitewall ringen in elkaar gezet, nu alleen nog even erop drukken | |
hoatzin | maandag 31 januari 2011 @ 15:28 |
Het mooist is de 240 van begin jaren 80 met de hoge neus. En dan de 240 GLi. 2,3 liter, 136 pk. Gaat nog zeer redeijk vooruit en heeft mooie velours bekleding | |
Gambolputty | maandag 31 januari 2011 @ 16:09 |
Heb je ruimte om een pijp op je kleine ratel te zetten zodat je wat meer kracht kan zetten?? | |
Charged | maandag 31 januari 2011 @ 16:15 |
nee,niet veel..radiateur en airco zit daar te dichtbij..er moet echter wel iets mogelijk zijn om het te fixen zonder dat alles los te halen...ik kan me no way voorstellen dat Volvo zoiets in elkaar zet waar je dat alles moet loshalen vanwege een dynamo wissel. |