abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 14 oktober 2010 @ 20:14:31 #1
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_87546035
Draagdoeken 85

Ringslings, Tricotdoeken met rek, geweven doeken zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes
Draagdoekenpagina op de FOK! wiki

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Graag bij het openen van een nieuw topic de informatie uit de wiki halen, die vind je HIER

Als je een update van jouw doekenlijstje wil, graag zelf in de wiki doen, dan wordt het vanzelf meegenomen in een volgend topic.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_87546506
BJ, ik heb ook een Beco en die bevalt prima, juist voor dit soort snelle dingen.
En Driekus vindt op de rug juist helemaal niet erg. Die zit lekker te friemelen en rond te kijken. Uiteindelijk legt ie dan zijn hoofd tegen mijn rug en valt in slaap. Met de Beco gaat voorop nog goed, met de MT vind ik het te zwaar worden. Waarschijnlijk omdat je de Beco makkelijker kan bijstellen ofzo. En BJ, een Beco is groot genoeg voor mij, moet voor jou dan ook werken.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 14 oktober 2010 @ 20:25:16 #3
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87546575
Vandaag de eerste keer torso dragen. Voor tijdens het koken.
Ik had het even uit mijn hoofd gedaan dus het zat niet supergoed, maar goed genoeg om even te kunnen koken en eigenlijk zat het best lekker! :o
Het ziet er alleen niet uit :D
pi_87547422
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 17:40 schreef Orea het volgende:
Mooi CP, is dat Indo zwart wit??
:Y
En wat een prachtige doek op je laatste foto _O_

quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 17:43 schreef WupWup het volgende:
Indio's zijn fijn he CP!
Als ik je een tip mag geven: spreid de horizontale band goed uit tot onder d'r kont (tussen jullie in) en tot in d'r nek en als je dan de schouderbanden eerst recht naar beneden knoopt zitten ze goed in de knieholtes. Dan kun je ze daarna evt over 'Truus' heen schuiven :)
Hij is zeker fijn!
Tips zijn altijd welkom :)
Had al gemerkt dat hij niet optimaal zat. Had zitten klooien met d'r armpjes. Die had ik eerst 'eruit' en daarna besloten er toch maar 'in' te doen. Morgen nieuwe poging :)
pi_87547721
Juud, Timbuktu is inderdaad een prachtige doek! Echt, ik had hem alweer even in de 'doekenkist' liggen en niet in gebruik.. Maar vandaag weer eens gepakt O+ en hij is zó vrolijk!! En ook heel erg fijn om te dragen. Wel wat dikker, maar met dit weer is dat wel lekker O+

Nog maar een keer (mag wel toch? Andere topic is dicht :P)



CP, hier zie je die banden zitten. Als ik nu wil kan ik ze over haar heen trekken (vind het vaak over het kontje toch wel fijner zitten, als er wat extra stevigheid zit.. nu droeg ik haar binnenshuis en grotendeels zelf zittend op de bank.. dus kan ie wel zo! Maar zo zit ze goed in de kikkerzit :))

Octo o|O die bondo's heb ik pas net!! :D dus die slijt ik nog niet :P

BJ ik kan je de Bondolino ab-so-luut aanraden :Y ik heb hem nu een week en echt.. ik wil niet meer zonder! Heb zelfs een doek die ik wilde verkopen, geruild tegen een LE bondolino ;) (die is nog wat dunner!) Ik heb ook een Manduca en die lijkt me ook mega fijn, maar Leia is nog wel net te klein.. bondo is echt vast klittebanden, doek binden klaar!
pi_87548599
Thanks orea :)
Ik ben alleen zo bang met die kikkerhouding dat ze iets aan d'r heupjes gaat krijgen. Gevoelsmatig moeten d'r beentjes zo wijd uit elkaar :{
pi_87549318
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 21:05 schreef CrazyPrincess het volgende:
Thanks orea :)
Ik ben alleen zo bang met die kikkerhouding dat ze iets aan d'r heupjes gaat krijgen. Gevoelsmatig moeten d'r beentjes zo wijd uit elkaar :{
Da's juist goed! Sterker nog, kindjes met heupdysplasie die vaak en lang in kikkerhouding worden gedragen hoeven soms zelfs geen spreidbroekje.

Mooi, Orea. O+

De vrouw van een collega van Nils is zwanger en wil ook graag gaan dragen en vraagt zich af met wat voor doek ze het beste kan beginnen. Weten jullie een overzichtelijke site waarop ze zelf gemakkelijk een keuze kan maken zonder overladen te worden met 100 verschillende soorten doeken?
pi_87549392
slings and things misschien?
pi_87549525
Het is handig om dan eerst uit te vinden waarmee ze wil gaan dragen Ssserpente, dat zoekt wat gerichter. In welke maand bevalt ze?
Hardloper.
IG @webkim
pi_87550116
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 21:05 schreef CrazyPrincess het volgende:
Thanks orea :)
Ik ben alleen zo bang met die kikkerhouding dat ze iets aan d'r heupjes gaat krijgen. Gevoelsmatig moeten d'r beentjes zo wijd uit elkaar :{
Dat vond ik in het begin ook! Was bang dat de banden sneden in haar benen, en dat ze echt geforceerd zat. Maar toen was ze echt wel een héél stuk kleiner nog hoor! (hoor mij, ze is pas 2,5 maand :'))

Maar zo zitten ze echt het beste! Rugje krom, beentjes gespreid. Anders hangt ze teveel op een te klein oppervlak en dat zit voor jullie beide niet fijn :)
  donderdag 14 oktober 2010 @ 21:36:27 #11
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_87550132
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 21:20 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Da's juist goed! Sterker nog, kindjes met heupdysplasie die vaak en lang in kikkerhouding worden gedragen hoeven soms zelfs geen spreidbroekje.

De mijne *O* .

We moeten over twee maanden weer naar de orthopeed, ik ben heel benieuwd.
pi_87550195
En inderdaad wat Ssserpente zegt! :Y ik dacht altijd maar: als ze in een spreidbroekje moeten ivm dat heupgebeuren, dan zitten die beentjes ook vrij ver uit elkaar :) das echt het beste en je merkt vrij snel dat ze dan echt lekker zit :)

Tis nu echt als ik Leia alleen al in de doek aan het doen ben, dat ze helemaal ontspant en echt binnen 5 minuten slaapt O+
  donderdag 14 oktober 2010 @ 21:46:08 #13
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87550613
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 21:37 schreef Orea het volgende:
En inderdaad wat Ssserpente zegt! :Y ik dacht altijd maar: als ze in een spreidbroekje moeten ivm dat heupgebeuren, dan zitten die beentjes ook vrij ver uit elkaar :) das echt het beste en je merkt vrij snel dat ze dan echt lekker zit :)

Tis nu echt als ik Leia alleen al in de doek aan het doen ben, dat ze helemaal ontspant en echt binnen 5 minuten slaapt O+
Wat ik me altijd bedenk (of als ik het mensen uitleg): zet je kind eens gewoon los op je heup en kijk eens wat jij en kind doen... Kontje (en rug) vasthouden en knietjes komen omhoog. Kindertjes (en ouders) doen het vanzelf dus al goed :Y
  donderdag 14 oktober 2010 @ 21:46:57 #14
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87550652
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 20:25 schreef Asyniur het volgende:
Vandaag de eerste keer torso dragen. Voor tijdens het koken.
Ik had het even uit mijn hoofd gedaan dus het zat niet supergoed, maar goed genoeg om even te kunnen koken en eigenlijk zat het best lekker! :o
Het ziet er alleen niet uit :D
En ik zie zojuist met terugkijken op de filmpjes dat ik een combo had gemaakt tussen een bwcc en torsodragen :D
  donderdag 14 oktober 2010 @ 21:49:26 #15
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_87550779


[ Bericht 100% gewijzigd door Groofsken3 op 15-10-2010 15:07:24 ]
pi_87550903
Oooh die eerste groofsken!!! O+
pi_87551221
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 21:37 schreef Orea het volgende:is
Tis nu echt als ik Leia alleen al in de doek aan het doen ben, dat ze helemaal ontspant en echt binnen 5 minuten slaapt O+
hier niet, dat vind ik wel een nadeel van de doek. hij valt in de wagen sneller in slaap. in de doek ziet ie teveel. en als k ga zitten is ie ook gelijk wakker. maar goed, tis wel gezellig

was laatst in de ah iemand en die leek dat niet fijn voor die kleintjes in de doek doordat de beentjes zover gespreid zitten. verder was ze wel enthousiast, ze had zoiets van das wel iets voor die, die is nu zwanger
  † In Memoriam † donderdag 14 oktober 2010 @ 22:22:52 #18
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_87552417
Google anders even op dragen en heupdysplasie.
Volgens een van de belangrijkste deskundige op heupgebied in Duitsland (dr. Fettweis) is voor een goede ergonomische houding de spreiding niet het belangrijkst maar is dat de knietjes omhoog.

Groofs, wat een voorbeeldige poppenmoeder heb je daar O+

Ik heb een nieuwe doek, Didymos Teviot (met wol). Ziet er uit als structuurbehang maar is heel sterk en zacht!
Door medicijngebruik heb ik er flink wat kilo's bij, dus er moeten wat maat 7 doeken in mijn collectie komen. Dit is de eerste.


DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_87564238
Ik geloof dat ik 'm eigenlijk ook wel heel mooi vind macka! Dat vraagt om meer actiefoto's ;)
pi_87576641
Ik vind hem niet zo... tis inderdaad net structuurbehang :D
pi_87577229
Ik vind hem ook niet zo mooi, maar sterk en zacht is wel erg fijn!

Anna valt ook altijd gelijk in slaap in de doek, terwijl ze in de wagen eigenlijk steeds ging huilen. Dus als ik met Grae en Anna op stap ga, gaat Graeme in de buggy en Anna in de doek. En als mijn Lief ook meegaat, neemt hij Grae in de meitai of boba mee. Vind dat zo gezellig, allebei een kindje dragen O+
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_87580240
Van veraf vind ik'em een beetje saai, maar van dichtbij wel mooi :Y

Vandaag ging al weer beter *O*
In de tram op weg naar huis is ze in slaap gevallen en thuis ben ik nog een half uurtje met jas aan op de bank geploft omdat ze niet wakker werd :D

En wat word je veel aangekeken en naar je gelachen met doek zeg :D

Mijn man wil niet aan de doek. Veel te vrouwelijk zegt hij :D
Hij loopt wel met de knuppel voor me uit :+
pi_87580466
nou slapen in de doek gebeurt hier niet. in de wagen slaapt ie zo de hele tijd en in de doek dus niet, of iig niet langer dan een kwartier. gevolg: meneer is nu niet gezellig, hoop dat ie zo gaat slapen....

maar tis wel gezellig met floris in de doek :)
pi_87580510
en de doek vsn macka vind ik ook niet zo mooi, lijkt op wat hier op de muren zat :')
pi_87580797
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:34 schreef CrazyPrincess het volgende:

Mijn man wil niet aan de doek. Veel te vrouwelijk zegt hij :D
Hij loopt wel met de knuppel voor me uit :+
:D !

Mijn vent wil juist wel graag dragen (hij wil steeds liever, eerst was het kinderwagen voor, kinderwagen na :P maar hij begint de voordelen te zien!) mijn doeken zijn alleen net iets te kort voor hem (groot en stevig :P)

Dus nu heeft ie een Bondolino! En ik vind het enerzijds heel leuk voor vader en dochter O+ en anderzijds wordt het straks vechten wie Leia mag dragen :')

Ik heb net gestofzuigd (stof gezogen?) met Leia in de doek die heel geïnteresseerd met alles meekeek! En nu ligt ze weer heerlijk in coma tegen me aan in de doek... Vanmiddag ben ik met doek en Leia naar mijn werk geweest om haar te showen. God wat was ik blij dat ik niet met de wagen was (wat een drukte in de bus!)
pi_87581055
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 21:46 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Wat ik me altijd bedenk (of als ik het mensen uitleg): zet je kind eens gewoon los op je heup en kijk eens wat jij en kind doen... Kontje (en rug) vasthouden en knietjes komen omhoog. Kindertjes (en ouders) doen het vanzelf dus al goed :Y
Ja, precies! Zo doe ik dat ook voor. En als je een kersverse moeder ziet die haar baby op haar buik heeft liggen dan gaat dat ook automatisch goed.

Vrienden van ons hebben een rekbare doek gekregen en hadden gewoon een kraamhulp die voordeed hoe je moet knopen! Geweldig vind ik dat!

Wat ik wel moeilijk te begrijpen vind is dat er zo weinig algemeen bekend is over verantwoord dragen. Ik hoor van mensen vaak - begrijpelijk - dat de Baby Bjorn zo bekend is en alle winkels hem wel hebben, dus moet hij wel goed zijn, toch? Jammer dat de babybusiness achterloopt op dit punt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 20:40:09 #27
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87584799
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:34 schreef CrazyPrincess het volgende:
Mijn man wil niet aan de doek. Veel te vrouwelijk zegt hij :D
Hij loopt wel met de knuppel voor me uit :+
Bondolino (ofzo) aanschaffen in een stoere kleur. Mijn man dacht er precies hetzelfde over en gaat nu elke week boodschappen doen met kind in de Bondolino. En op vakantie is het vechten wie het kind mag dragen :D
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 20:42:51 #28
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87584921
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, precies! Zo doe ik dat ook voor. En als je een kersverse moeder ziet die haar baby op haar buik heeft liggen dan gaat dat ook automatisch goed.

Vrienden van ons hebben een rekbare doek gekregen en hadden gewoon een kraamhulp die voordeed hoe je moet knopen! Geweldig vind ik dat!

Wat ik wel moeilijk te begrijpen vind is dat er zo weinig algemeen bekend is over verantwoord dragen. Ik hoor van mensen vaak - begrijpelijk - dat de Baby Bjorn zo bekend is en alle winkels hem wel hebben, dus moet hij wel goed zijn, toch? Jammer dat de babybusiness achterloopt op dit punt.
Mijn kraamverzorgster is nu zwanger en wil dadelijk ook een doek omdat ze het bij mij gezien heeft. En ze raadt het nu al mensen aan, hoewel ze er zelf niet veel van af weet :D

Ja ik vind het ook jammer dat er zo weinig bekend is over goed dragen. Vandaar dat ik volgende keer bij het CB eens ga vragen of ik wat folders mag neerleggen over dragen in een doek/SSC.
pi_87585105
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:42 schreef Sonnetje85 het volgende:
nou slapen in de doek gebeurt hier niet. in de wagen slaapt ie zo de hele tijd en in de doek dus niet, of iig niet langer dan een kwartier. gevolg: meneer is nu niet gezellig, hoop dat ie zo gaat slapen....

maar tis wel gezellig met floris in de doek :)
Hoe vind je Jim?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_87588412
Bij ons is/was het ook vaak vechten wie hem mocht dragen! P. heeft vanaf het begin met doek gedragen en wil nu eigenlijk nog niet met de boba dragen. Hij vindt de doek natuurlijker. O+

Tessie dat klinkt zo leuk, twee kindjes dragen. Ik heb het hier een keer gezien met Koninginnedag, dat vond ik zo vertederend. O+

Macka, dat vind ik wel een bijzondere doek, die zou ik weleens in het echt willen zien! En wat is Maja groot! O+ Knap kind.

Vandaag Ko weereens voorop geknoopt in Pfau. O+
Ik draag hem niet meer zo vaak voorop. Hij wordt me toch iets te zwaar met zijn 11,5 kilo.
Meestal op de rug in de boba of hij gaat mee op de fiets en dan draag ik hem op de arm/ loopt hij zelf. ;(
Dus we genoten er allebei van, hij heeft de hele wandeling met zijn hoofdje tegen me aangelegen. *;
Ik ben de dag dat ik dit topic aanklikte nog steeds dankbaar voor dit draaggeschenk.


[ Bericht 0% gewijzigd door oeke op 15-10-2010 22:39:48 ]
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_87589349
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 20:47 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hoe vind je Jim?
ik vind m fijn. hij is zachter dan mijn eigen doek
maar hij draagt ook heel fijn en een lekker stofje is. t
pi_87598578
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 21:54 schreef oeke het volgende:
Bij ons is/was het ook vaak vechten wie hem mocht dragen! P. heeft vanaf het begin met doek gedragen en wil nu eigenlijk nog niet met de boba dragen. Hij vindt de doek natuurlijker. O+

Tessie dat klinkt zo leuk, twee kindjes dragen. Ik heb het hier een keer gezien met Koninginnedag, dat vond ik zo vertederend. O+

Macka, dat vind ik wel een bijzondere doek, die zou ik weleens in het echt willen zien! En wat is Maja groot! O+ Knap kind.

Vandaag Ko weereens voorop geknoopt in Pfau. O+
Ik draag hem niet meer zo vaak voorop. Hij wordt me toch iets te zwaar met zijn 11,5 kilo.
Meestal op de rug in de boba of hij gaat mee op de fiets en dan draag ik hem op de arm/ loopt hij zelf. ;(
Dus we genoten er allebei van, hij heeft de hele wandeling met zijn hoofdje tegen me aangelegen. *;
Ik ben de dag dat ik dit topic aanklikte nog steeds dankbaar voor dit draaggeschenk.
[ afbeelding ]
Ooooh Oeke die foto!! O+ En die lieve Ko! O+

Dat is zo fijn als ze dan hun hoofdje tegen je aanvleien hè.. Ik ben er ook zó blij mee dat ik draagdoeken heb leren kennen. We genieten er zó van!!
  † In Memoriam † zaterdag 16 oktober 2010 @ 16:29:19 #33
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_87608284
oeke en Ko O+

M'n structuurbehangetje is gewassen en is nu nog zachter. Het weefsel zijn de ruiten uit de Indio, en dat zie je pas bij een bepaalde lichtval. Aan de andere kant van de doek lijken het meer blokken. Echt een doek voor mensen die plezier kunnen beleven aan technische aspecten van stof.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_87672758
Doekies in V&A

Elke keer als ik dit topic open ben ik zo blij dat het dragen zoiets groots geworden is binnen Fok!OUD
Zóveel moeders die nu hun kindje(s) (ge)dragen (hebben). O+

Macka, ik ben zo benieuwd naar Teviot, maar ik heb de verleiding kunnen weerstaan, net als bij Kürbis, die zou ik ook wel eens willen testen, zo'n mooie dunne wollie. Maar ik probeer nu dus echt uit te dunnen...
Hardloper.
IG @webkim
pi_87709907
Lief oeke!!

Ik heb mijn korte doek (mt 4 neobulle manon rouge) van de week geruild voor een Storchenwiege Johannes maat 6 (mooie ruil ;)). Hij is nog helemaal nieuw en dus nog erg stug. Vanmorgen even met Lotte geprobeerd, op de buik. Ze vond het helemaal leuk! Ik kon het alleen niet zo lang volhouden en toen ze er weer uit moest werd ze echt boos :)
Maar hij is echt mega stug, daar moet nog het een en ander mee gebeuren voor je die fijn kunt knopen.
Foto's heb ik gemaakt, volgen vanavond denk ik
pi_87710617
Das zeker een goede ruil Mrien! Ik heb mijn Jade Mauve geruild voor een Bondolino ;) dan heb ik wel 2 bondolino's maar dit is een LE, en die is dunner dan de andere... En M. is helemaal weg van die andere dus die heeft nu zijn eigen drager!
pi_87719218




Hij is fijn!! O+ En dat vond Leia ook, want 3 minuten nadat ze erin zat lag ze in coma :D
pi_87728320
Lief Orea O+

Stochenwiege Johannes, niet heel netjes geknoopt maar dat was haast onmogelijk met zo'n stugge doek

pi_87728717
Oh die staat jullie goed zeg!!
pi_87730021
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 20:40 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Bondolino (ofzo) aanschaffen in een stoere kleur. Mijn man dacht er precies hetzelfde over en gaat nu elke week boodschappen doen met kind in de Bondolino. En op vakantie is het vechten wie het kind mag dragen :D
Daar zie ik hem ook niet in lopen :D
pi_87735144
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 20:49 schreef Orea het volgende:
Oh die staat jullie goed zeg!!
Thx :)
Al is hij eigenlijk meer voor de baby bedoeld, haha
Lotte dragen wil helaas niet echt meer (: maar zo even op de buik vond ze wel heel erg leuk (en ik wel erg gezellig en fijn)
Maar als ik dan die foto terug zie is ze echt wel heel groot zo zeg!
  woensdag 20 oktober 2010 @ 08:07:11 #42
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87741308
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 21:21 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Daar zie ik hem ook niet in lopen :D
Nou mijn man ook sceptisch. Maar ik heb er eentje geleend en omdat het zo makkelijk was, wilde hij ook wel eens proberen. Al heel snel viel de beslissing er zelf eentje aan te schaffen en inmiddels draagt hij Harry minstens 1x per week :D
De verzorgingstas vergeten we regelmatig maar mijn man vraagt regelmatig: moet de Bondolino mee?
  woensdag 20 oktober 2010 @ 09:19:14 #43
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_87742366
*O* ik mag een nieuwe doek kopen *O*
Maar weer iets met bomen en bos :{
Een wat warmere doen met de kou voor de deur lijkt me prettig en een kortere dan die ik nu heb ook (want die is echt veeeel te lang) en verder heb ik niet zoveel eisen... Ik vind het zo lastig!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_87745147
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 13:32 schreef Orea het volgende:
Das zeker een goede ruil Mrien! Ik heb mijn Jade Mauve geruild voor een Bondolino ;) dan heb ik wel 2 bondolino's maar dit is een LE, en die is dunner dan de andere... En M. is helemaal weg van die andere dus die heeft nu zijn eigen drager!
Die foto's O+

Jij hebt ook een Manduca toch? Wat is het verschil met je Bondolino in dragen? Ravage vond de Manduca niet fijn, kreeg er rugpijn van. Helaas is mijn draagdoek niet lang genoeg voor hem, anders konden we uitproberen of zijn lijf er gewoon niet voor gemaakt is, of dat het aan de drager ligt...
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_87745959
Als je nog eens in de buurt bent mag je ook gerust even een doek lenen van mij hoor morretje. Ik heb ze in 4.6 meter, eentje valt wat ruimer uit maar is nog vrij stug
pi_87757188
De Manduca kun je wat beter op meerdere vlakken afstellen Mor, dat is om af te stellen iets meer werk, maar als ie eenmaal zit.. Ik vind Leia eigenlijk nog net iets te klein.. bondolino is omdoen en gaan zeg maar :) Dat zit gelijk goed. Maar als de Manduca goed is afgesteld is het ook omdoen en gaan!

Ringelblume is binnen *O* *O* Leia's geboortedoek... uitgekomen in Juli dus! Erg dun, mooie kleuren (toevallig echt mijn kleuren!!) hij is fijn!!



pi_87757416
Mooi Orea! O+
Het vloekt nog iets met Leia's capuchon maar dat mag de schoonheid niet drukken. ;)

Vanmiddag stond ik met Ko te schuilen onder een luifel en hij zat op mijn rug. Er stonden ook 2 Surinaamsen, die Ko zijn capuchon weer opdeden. Die trekt hij altijd af.
Ze vertelden dat ze thuis in Suriname ook altijd droegen en dan vooral thuis. Handig omdat je dan je huishouden gewoon kon doen. :)
Toen ze hoorden dat Ko al 16 maanden was waren ze wel even stil. :D
Maar in elk geval, in Suriname dragen ze ook! O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_87757665
Hahaha ja het vloekt nogal ja...

Wat lief van ze!! En wat leuk om te horen dat er daar dus ook gedragen wordt :)
pi_87758198
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 11:23 schreef mrien het volgende:
Als je nog eens in de buurt bent mag je ook gerust even een doek lenen van mij hoor morretje. Ik heb ze in 4.6 meter, eentje valt wat ruimer uit maar is nog vrij stug
Lief van je! Ik weet niet eens hoe lang mijn indio is.. :@ Freecell? O-)
We zijn een beetje zoekende, ik denk dat ik er ook een sling bij wil voor de korte stukkies.. :P
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_87793837
Orea, je Ringelblume lijkt op de foto's minder rood dan ik me herinner. Mooi is ie.

Morretje, een SSC kan ook onprettig dragen als hij niet optimaal is afgesteld. Bij een Manduca moet je eea naar je eigen lijf verstellen en bij een Bondolino zijn de schouderbanden knoopbanden. Qua comfort en qua hoe lang ze mee kunnen zijn ze vergelijkbaar.

En in het kader van spamisnietfijn geen linkje hier, maar als iemand nog babydraagkerstkaarten wil ten bate van KiKa, dan weten jullie waar mijn site woont. Ze staan onder 'overige' En er gaan ook nog consulten en doeken en dragers worden verloot voor KiKa. ;)
Als dit niet oké is, haal het dan maar weer weg, dames mod.
Hardloper.
IG @webkim
pi_87794095
De plaatjes van die kaarten doen het bij mij niet Kim :?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_87794172
Ohja, dat. Firefoxprobleem sinds gisteravond. Wordt aan gewerkt vandaag. Maar ze staan iig in dit album.

[ Bericht 46% gewijzigd door Webkim op 21-10-2010 15:23:37 ]
Hardloper.
IG @webkim
pi_87796322
Die met die kerstboom versieren _O-
pi_87797104
Ringelblume is mooi Orea! Staat jullie goed!!
pi_87797113
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 16:38 schreef Morretje het volgende:

[..]

Lief van je! Ik weet niet eens hoe lang mijn indio is.. :@ Freecell? O-)
We zijn een beetje zoekende, ik denk dat ik er ook een sling bij wil voor de korte stukkies.. :P
Even meetlat ernaast houden, haha
pi_87798162
Weet iemand een site oid met heldere vergelijkingen tussen verschillende ergonomische dragers? Want door alle Manduca's, Boba's, Ergo's en Bondolino's zie ik het bos even niet meer...
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:24:06 #57
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87822933
Wupwup, ik kan je helaas niet verder helpen.

Ik ben sinds een paar dagen aan het torsodragen maar dat is echt fijn!
Ik heb nog geen enorm lang stukken geprobeerd (bijv een wandeling) maar wel naar de winkel en door het ziekenhuis etc. Heerlijk!
pi_87823577
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 16:37 schreef WupWup het volgende:
Weet iemand een site oid met heldere vergelijkingen tussen verschillende ergonomische dragers? Want door alle Manduca's, Boba's, Ergo's en Bondolino's zie ik het bos even niet meer...
Ik zou dan persoonlijk even aankloppen bij Macka.
pi_87824619
IRL vergelijken is met voorgevormde dragers inderdaad erg aan te bevelen.
Wat voor de één heel goed werkt hoeft bij de ander niet per se fijn te zitten.
Het is erg postuur- en persoonsgebonden.
Hardloper.
IG @webkim
pi_87828362
En daarvoor kan ik het beste aankloppen bij een draagmeet of zijn daar alleen doeken gegarandeerd? Of is een consult hiervoor bedoeld?
Sjonge, dat je je na 11 maanden dragen nog zo'n leek kan voelen :D
  † In Memoriam † vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:57:10 #61
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_87830098
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 13:05 schreef WupWup het volgende:
En daarvoor kan ik het beste aankloppen bij een draagmeet of zijn daar alleen doeken gegarandeerd? Of is een consult hiervoor bedoeld?
Sjonge, dat je je na 11 maanden dragen nog zo'n leek kan voelen :D
Als je naar een draagmeet of Draagkring gaat kun je natuurlijk vragen of mensen hun ssc mee willlen nemen. Vaak kun je ook bij winkeliers langs gaan op afspraak om te passen.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:54:25 #62
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87836712
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 13:57 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Als je naar een draagmeet of Draagkring gaat kun je natuurlijk vragen of mensen hun ssc mee willlen nemen. Vaak kun je ook bij winkeliers langs gaan op afspraak om te passen.
heb je mijn PM nog gehad?
pi_87840001
POEP, ik hoop niet dat ik kan fluiten naar de draagdoek van mezelf die ik opgestuurd heb om een ringsling van te laten maken.
De 10e geld overgemaakt, en eergisteren gemaild hoe ver het ervoor stond en ik hoor gewoon niks terug.
Begint me nou wel een beetje lang te duren
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 18:33:14 #64
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_87840104
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 13:05 schreef WupWup het volgende:
En daarvoor kan ik het beste aankloppen bij een draagmeet of zijn daar alleen doeken gegarandeerd? Of is een consult hiervoor bedoeld?
Sjonge, dat je je na 11 maanden dragen nog zo'n leek kan voelen :D
In het reis-topic werd ook gesproken om binnenkort een SSC-meet te organiseren.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_87840477
We hebben de keuze inmiddels kunnen inkrimpen naar Boba, Manduca, Beco of Bondolino *O* Bedankt Macka voor je schrijven op je site. Superhandig! _O_
  † In Memoriam † vrijdag 22 oktober 2010 @ 18:44:54 #66
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_87840503
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 18:30 schreef Poppejans het volgende:
POEP, ik hoop niet dat ik kan fluiten naar de draagdoek van mezelf die ik opgestuurd heb om een ringsling van te laten maken.
De 10e geld overgemaakt, en eergisteren gemaild hoe ver het ervoor stond en ik hoor gewoon niks terug.
Begint me nou wel een beetje lang te duren
Was dat naar Storm Op Zolder? Die heeft het erg druk, maar je krijgt echt je ringslng wel. Zeker weten :Y
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_87842846
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 18:44 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Was dat naar Storm Op Zolder? Die heeft het erg druk, maar je krijgt echt je ringslng wel. Zeker weten :Y
Ja!
Ik wacht nog maar effe af... ben gewoon zo nieuwsgierig :D
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_87910056
Ik volg dit topic een beetje, maar nu heb ik ook een vraagje.
Na lang twijfelen heb ik een Hop-Tye van Hoppediz gekocht. (http://babybio.nl/cat/79/(...)OP-TYE_Kaapstad.html) Maar ik vind het nog best lastig om haar er goed in te doen. Soms dan zit ze op een of andere manier scheef er in en dan lijkt het net of ze een lang been heeft :P Lijkt me niet helemaal de bedoeling. Mijn dochter is trouwens 11 weken. Ook heb ik het gevoel dat haar nekje niet altijd goed ondersteunt wordt. Ik draag haar best vaak er in, maar mijn draaggenot wordt toch een beetje verstoord doordat ik niet zeker weet of ze wel goed zit. Ik grijp daardoor ook minder snel naar de doek als ik een snel boodschapje ga doen, sterker nog; ik heb geleerd hoe ik het makkelijkst heel de kinderwagen de trap af kan slepen :P

Nu zat ik heel lang te twijfelen over een Manduca of een Bondolino. Ze lijken mij prettig omdat je er minimaal voor hoeft te knopen en dat ik dan minder kans hebt dat mijn dochter er scheef in zit. Is dat ook zo? Bij de doek die ik nu heb moet je de banden strak trekken over je schouder, maar als je de ene strakker trekt dan de ander, dan klopt het al niet meer :?

In elk geval is mijn vraag dus of een Manduca of Bondolino echt makkelijker is dan een Hop-Tye en of een baby daar gewoon altijd gelijk goed in zit, dus niet scheef. Of het echt "klik" "knoop" en gaan is. Zonder zes keer te hupsen voor de spiegel en nog maar een keer over knopen.
pi_87912732
Ik heb een manduca en een yamo, het is echt klik-klik klaar. Heel papa en opa en oma proof.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_87914088
Ah een Yamo, die ga ik eens opzoeken. De Manduca kan je dragen of je nu groot of klein bent toch? Man is namelijk stuk groter dan ik.

edit: oh die Yamo is ook leuk! Wordt nog moeilijk kiezen dus.

[ Bericht 21% gewijzigd door Solagratia op 24-10-2010 21:46:13 ]
  zondag 24 oktober 2010 @ 21:49:12 #71
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_87914772
Misschien is het handiger om er eens iemand mee te laten kijken als je knoopt? Wellicht is het vrij eenvoudig recht te krijgen als je weet waarop je moet letten.

Mijn schoonzusje had mijn neefje trouwens ook vrijwel altijd scheef en dat bleek aan zijn heupje te liggen, hij kon 1 been niet goed in de kikkerstand krijgen (waarschijnlijk had het ermee te maken dat hij in stuit lag). Na wat fysiotherapie was dat vrij snel goed.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_88018254
Ik vind de Manduca echt wat minder geschikt voor kleine baby's... Vanaf een maand of 5 wordt dat handig denk ik.. Ik zou dan eerder neigen naar een Bondolino! (mijn dochter is nu 13 weken en de Bondolino zit gewoon super fijn! Onze Manduca zit ze ook wel oké in, maar nog minder fijn...)
  woensdag 27 oktober 2010 @ 12:38:10 #73
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_88018487
*O* Ik heb net de didymos Rosalinde binnengekregen*O*



TF en Macka bedankt voor jullie advies. Nu eerst inwerken en kijken hoe lang/kort deze nu valt.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  † In Memoriam † woensdag 27 oktober 2010 @ 12:51:24 #74
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_88018923
Gaaf Saffier! Ga je denk ik echt veel plezier aan beleven :)
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_88019255
Tof saffier! Wij hebben Rosalinde eens te leen gehad:



Bleken niet onze kleuren, maar hij was wel heel snel heerlijk zacht te krijgen!
pi_88019409
Super Saffier! Ook niet mijn kleuren, maar ik vind het wel een mooie doek :Y
pi_88022778
Leuk Saffier!
Heb je de linnen of de katoenen versie?
Hardloper.
IG @webkim
pi_88025100
Wij waren net lekker op stap, een frisse neus halen! O+

  woensdag 27 oktober 2010 @ 19:57:41 #79
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_88036247
Ik ben er echt heel erg blij mee. Helaas vandaag nog niet kunnen gebruiken, komt snel :Y
Webkim ik heb de 50%-linnen-doek.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  woensdag 27 oktober 2010 @ 21:55:29 #80
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_88042432
Ik heb ook een nieuwe! *O*

De wijnrode Pfau 2010. O+

Buiten (met flits (M. weet niet hoe hij die uit moet zetten) )




Zonder flits en het meest kleurgetrouw:


Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_88042549
Oh! Mooi Noli! Heel mooi!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 27 oktober 2010 @ 23:12:14 #82
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_88047186
Mooi Noli, ik wist niet dat een Pfau ook mooi kon zijn!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  † In Memoriam † woensdag 27 oktober 2010 @ 23:16:05 #83
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_88047405
Grijs toch!

Ik heb net als Noli de nieuwe oude rode pauw. Voor de geïnteresseerden hier staan mijn foto's van het weefsel.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  woensdag 27 oktober 2010 @ 23:18:09 #84
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_88047518
Nice! Voelt ie ook als een pfau?
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_88056683
quote:
17s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 12:38 schreef Saffier het volgende:
*O* Ik heb net de didymos Rosalinde binnengekregen*O*

[ afbeelding ]

TF en Macka bedankt voor jullie advies. Nu eerst inwerken en kijken hoe lang/kort deze nu valt.
Veel plezier ermee! *O*
Ik heb hem ook en ik vind het een heerlijke doek O+
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 09:54:01 #86
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_88057042
Dankje Texelonia *O* ben er zo blij mee!
Net voor het eerst met Rosalinde op stap geweest, die doek zit als een huis zeg! Hij is nu nog stug natuurlijk dus veel gebruiken en knopen, komt het helemaal goed.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  donderdag 28 oktober 2010 @ 10:10:31 #87
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_88057414
Goede keus Saffier! Veel plezier ermee :*
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_88057459
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 09:54 schreef Saffier het volgende:
Dankje Texelonia *O* ben er zo blij mee!
Net voor het eerst met Rosalinde op stap geweest, die doek zit als een huis zeg! Hij is nu nog stug natuurlijk dus veel gebruiken en knopen, komt het helemaal goed.
Dat gaat helemaal goedkomen. Die double faced linnens zijn ideale mannen. Hoewel, Rosalinde... :?
Anyway: sterk, met een superzachte onzichtbare kant. :)
Hardloper.
IG @webkim
pi_88278302
-verkocht aan wupwup!-



ik zet m eerst hier en anders gaat ie naar D&V waar ik al een gegadigde weet :)

[ Bericht 56% gewijzigd door Kleurdoos op 04-11-2010 11:43:14 ]
pi_88278349
Wat doe je nu KD!! :'( Arghhh, die doek is te mooi!! O+ O+
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_88278449
i know, ik kan er opzich een jurk van maken :{?
pi_88278458
en er zit een gouden glans overheen, *eksteroogjes*
pi_88278481
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 10:03 schreef Kleurdoos het volgende:
i know, ik kan er opzich een jurk van maken :{?
Owja, dat is ook wel weer heel mooi, met een hoepel er in en franjes onderaan :P
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_88278682
ik vind t wel erg jammer hoor, maar er ligt voorlopig ook geen baby in t verschiet en tegen die tijd heb ik vast een nieuwe liefde :)
pi_88278779
Ruilen voor een Koralle? :P
pi_88279452
ga weg met je vale malle doek :P

;)
pi_88279519
:D

Hij's nog steeds van Davinia. :P
pi_88279522
ik ruil sowieso niet, of t moet tegen een SSC zijn :P
pi_88294858
ik wil 'm!!
pi_88295075
Ohhh KDtje, hij is echt prachtig!! Ik ben bij deze jaloers op Wup!

Ik zit eraan te denken om mijn indio Scilla 6 te verkopen...*twijfeltwijfel*
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  woensdag 3 november 2010 @ 20:41:51 #101
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_88301579
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 21:55 schreef Noli. het volgende:
Ik heb ook een nieuwe! *O*

De wijnrode Pfau 2010. O+

Buiten (met flits (M. weet niet hoe hij die uit moet zetten) )
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Zonder flits en het meest kleurgetrouw:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wow, die pfau is echt mooi! O+ O+
Die paarse vond ik echt lelijk, maar dit! :o *kwijl*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_88303541
Oh ik vind die April echt zoooo mooi! O+
En ik heb weer ontdekt hoe gek ik toch ben op mijn didy gecko's! O+ Ik droeg Anna steeds in de Binana, maar wou toch een geweven doek proberen. Maar het wou niet zo lukken, tot ik mijn Gecko's pakte. En ze zat gelijk heerlijk, wat een fijne doek is dat toch. En hij is zo makkelijk te knopen, en zo lekker zacht! O+ En het scheelt ook gelijk heel erg, want met de Binana kreeg ik toch al een beetje last van mijn rug, en nu merk ik eigenlijk niet eens meer dat ik haar draag!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_88304072
Ik vind die April ook zo mooi! Maar heb al genoeg doeken, eigenlijk al iets te veel vind ik..
  woensdag 3 november 2010 @ 21:36:42 #104
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_88304467
Lijkt de kleur meer hierop KD?



Dus echt blauw-blauw?
Ik vind 'm erg mooi, maar een korte 5 is net iets te kort voor mij helaas.
A grand adventure has begun.
pi_88305562
Dat is geen probleem keshet, want ik heb al gepmd :P
pi_88306632
Had jij niet al voldoende doeken ;)
  woensdag 3 november 2010 @ 22:23:50 #107
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_88307141
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 21:56 schreef WupWup het volgende:
Dat is geen probleem keshet, want ik heb al gepmd :P
Haha, ik had ook al niet de illusie dat ik de 1e zou zijn hoor. :D
A grand adventure has begun.
pi_88307530
ik vind m groener lijken dat blauw :) en hij gaat idd naar wupwup
pi_88320226
Ik heb nooit genoeg doeken :D

*O* doekie onderweg *O*
pi_88320295
Woaaaaaah Wups ik ben jaloers!! O+ O+ O+
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  donderdag 4 november 2010 @ 14:51:55 #111
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_88326966
Heeft iemand toevallig een Didymos indio zwart/wit in maat 6 te koop?
Ik wil er 1 maar moet mezelf nog even overtuigen. Als er nu 'zomaar' een te koop staat is het natuurlijk gewoon voorbestemd. :+
A grand adventure has begun.
  donderdag 4 november 2010 @ 21:37:34 #112
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88343080
Wie heeft voor mij nog eens de link waar uitgelegd wordt hoe je van een paar sokken leghuggers maakt?
pi_88344540
je krijgt m morgen als t goed is Wupwup :)
pi_88347654
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 21:37 schreef Asyniur het volgende:
Wie heeft voor mij nog eens de link waar uitgelegd wordt hoe je van een paar sokken leghuggers maakt?
Deze?
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 5 november 2010 @ 07:35:58 #115
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88352600
quote:
Op donderdag 4 november 2010 23:10 schreef Webkim het volgende:

[..]



Deze?
Jaaa! Dank je wel :*
pi_88369846
April is hier!


De doos is alleen interessanter :')
pi_88385858
wat glimt ie mooi zo
pi_88456844
Meuh, ik heb een meisje wat het dragen niet meer leuk vindt. Of, althans, ze begint te huilen als ik haar draag, soms al na 5 minuten. Ik vermoed dat ik haar niet helemaal goed knoop, in de FWCC bij haar beentjes, maar ik krijg het niet zo dat ze het prettig vind. Het is echt huilen, niet mopperen omdat *insert baby miepreden :P * , ze heeft dus ergens flinke ongemak/pijn misschien zelfs wel?

Voordat we aan een voorgevormde drager beginnen, zijn er mensen uit het noorden die een draagmeet zien zitten? Ik weet dat Mrien en Freecell hun hulp aan meerdere malen hebben aangeboden, maar het lijkt me zo fijn om van de nood een deugd te maken zeg maar.. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Morretje op 08-11-2010 11:59:40 ]
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_88457706
Ik zie het wel zitten, maar wil niet te ver reizen eigenlijk op dit moment ;)
pi_88517215
Even een crosspost vanuit V&A:

Nog maar een keertje in de verkoop:

Bijna al m'n doekies
Elleville Jade Fog mt.6, voor 90 euro. Dit doet pijn, maar ik gebruik hem gewoon niet. Hij is denk ik maar 5x gebruikt, dus eigenlijk zo goed als nieuw.
Neobulle Julie mt.6, voor 50 euro
Tricotslen donkergrijs, voor 25 euro


En nog 2 actiepics:




Allen in goede staat, geen huisdieren en er wordt hier niet gerookt
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  dinsdag 9 november 2010 @ 16:10:20 #121
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_88519475
Lieve mensen, hellup mij aub. Ik wil nummer 2 weer gaan dragen, en nu meer dan nummer 1!
Ik heb eigenlijk alleen maar een tricot slen (en een mini-monkey, die wel fijn was voor het snel in- en uit, maar niet echt voor een hele tijd).
Wat raden jullie me aan om te kopen?Tricot slen heb ik wel redelijk gebruikt, maar ik merk dat na een tijdje dragen het toch niet meer zo lekker zit.
Ik zie dat er hier veel voor de voorgevormde dragers gaan, maar stiekem heeft een doek toch echt mijn voorkeur. Beebje 2 wordt in april geboren, dus moet niet al te warme doeken hebben (hoop ik).
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_88519522
Wickie d'r Jade Fog! :Y O+
pi_88519915
Hij is heel fijn, lief, zacht, een bouncy rek en zeer stijlvol O-)
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_88523310
Idd ik zou zeggen de jade fog.

En ik wil Julie hebben maar ik heb geen geld. :'(
Ik heb alleen nino tussah te ruil -O-
pi_88530649
Pvoes, sorry ik ga niet ruilen. Ik wil m'n overtollige doekjes opruimen. Ik draag eigenlijk altijd met de Beco. En als ik met de doek draag pak ik altijd mn Neobulle Bio.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_88530837
Wickie wat jammer dat de doeken werkloos zijn :* Die foto van Mette in Neobulle is mooi! <3
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  dinsdag 9 november 2010 @ 20:45:19 #127
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_88531030
Ik heb zo het vage vermoeden dat de Jade Fog in het V&A te vinden is?
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_88531113
Haha, Jeetjejom, ze staat net boven jouw vorige post.
En de reden dat veel dames hier voor voorgevormde dragers gaan is dat ze al oudere kindjes hebben. Voor een kindje jonger dan een jaar zou ik ook voor een doek gaan. Veel fijner. O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 9 november 2010 @ 20:53:22 #129
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_88531365
Sorry, heb niet echt gelezen omdat ik dacht dat het waarschijnlijk een discussie zou zijn waar ik toch totaal geen verstand van heb....
Voor Jorja hebben we nu een Mei-Tai gekocht trouwens (was ik nog vergeten te vermelden), maar nog niet echt heel erg de kans gehad om te testen....
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_88597737
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_88598030
Wow, Wickie, je hebt echt dezelfde (doeken)smaak als ik!

Ik heb (ook) een Simon (jouw bovenste doek toch?) een Jade fog en net een grijze tricotslen gekocht...
...en de Julie staat al heeeel lang op mijn verlanglijstje :D

Ik heb er nu geen geld voor, maar wie weet als Julie over een tijdje nog te koop staat.. O-)
pi_88600345
Tex ;(
pi_88600455
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 15:54 schreef juttertje het volgende:
Ik heb (ook) een Simon (jouw bovenste doek toch?)
Wickie's Simon RS woont hier al een tijdje :P
pi_88647037
Poppejans, heb je je ringsling inmiddels al? :)
pi_88647893
quote:
15s.gif Op zondag 7 november 2010 23:08 schreef Morretje het volgende:
Meuh, ik heb een meisje wat het dragen niet meer leuk vindt. Of, althans, ze begint te huilen als ik haar draag, soms al na 5 minuten. Ik vermoed dat ik haar niet helemaal goed knoop, in de FWCC bij haar beentjes, maar ik krijg het niet zo dat ze het prettig vind. Het is echt huilen, niet mopperen omdat *insert baby miepreden :P * , ze heeft dus ergens flinke ongemak/pijn misschien zelfs wel?

Voordat we aan een voorgevormde drager beginnen, zijn er mensen uit het noorden die een draagmeet zien zitten? Ik weet dat Mrien en Freecell hun hulp aan meerdere malen hebben aangeboden, maar het lijkt me zo fijn om van de nood een deugd te maken zeg maar.. ;)
Ik wil ook wel.

Heb net Ilse voor t eerst in de doek. En ze houdt ervan. Ze was de hele avond al aan het mopperen, en ze ligt in de doek en slaapt!!!
*poef* nu is het weg
pi_88648050
Fijn hè, Kaat? O+

Hier was Leia van de week ook maar aan het mopperen en doen, totdat M. zei: waarom doe je haar niet even in de doek? En SNURK gewoon, 1 minuut later O+ (waarschijnlijk mama honger ;))
pi_88648555
Ik vind het geweldig. Vind het knopen nog wel lastig, maar daar ga ik wel handigheid in krijgen gok ik zo. Zal snel een fototje maken.

heb deze doek:

*poef* nu is het weg
pi_88649552
Mooi O+

En dat heb je snel genoeg door! Oefenen, oefenen en oefenen!!
pi_88713653
Mooie doek kaatjejannie! Ik Lotte heeft daar een poppendoek van ;)

Ik ga binnenkort maar eens een paar doekjes wassen, apart van elkaar ;)
In ieder geval mijn nieuwe rekbare hoppendiz, de rest moet ik nog even kijken. Misschien mijn storch johannes ook maar ,die is toch nog vreselijk stug en ruikt nog erg nieuw..
pi_88740486
Zo, klein knoopje doorgehakt, ik heb bij Babybij wat dragers besteld om te lenen.. Als het goed is komen ze morgen al! *O*
Oh en ik heb een mei tai, een bondolino en een marsupi besteld, eens kijken wat ons het beste bevalt. Kan in ondertussen ook eens kijken of ze het dragen niet leuk vind, of dat ike cht echt niet goed knoop waardoor ze ongemakkelijk zit..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  † In Memoriam † maandag 15 november 2010 @ 17:20:19 #141
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_88744283
Lucie ging vandaag vanaf school mee in de draagdoek (en Maja op d'r loopschaapje). Zit er een kleuter als een koninginnetje op je rug te wuiven naar d'r klasgenoten. "Dag Jasmin, dag Giovanni!" :D Heerlijk is dat.

fietskar gebruiken zit er even niet in, dus leve doek en loopschaap
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_88749176
Wat schattig Macka O+

oh wat fijn Mor!! *O* ben heel erg benieuwd!!

Hier zit Leia toch wel dagelijks in de doek of de bondolino! Heerlijk vinden we het. Zo handig.. Vandaag moesten we naar de notaris, dus toch maar even de wagen mee ;) was gewoon onhandig met rijden :D ben het niet meer gewend :@ :D ik gebruik echt alleen nog maar de dragers!!

Zelfs papa is om nu hij zijn eigen Bondolino heeft O+ zodra hij thuis komt propt ie Leia bij hem in de Bondolino en gaan ze samen koken :D zo cute! *; en met wandelen moet ik dus ook al mijn kind afstaan aan mijn man, omdat hij zo graag draagt }:| :D
  maandag 15 november 2010 @ 21:11:31 #143
45621 Suzanna
Mama van...
pi_88755269
Ik zit lekker achter de pc met Tessa in de draagdoek O+ ... je hebt lekker je handen vrij en toch je kleine lekker tegen je aan. Ideaal!
pi_88758595
Al die doekverhalen O+ O+

Ik heb van de week weer eens geprobeerd rug te dragen, maar het blijft zeer moeizaam gaan. Ze wil perse met haar armpjes eruit, dus het enigste wat me lukt is een rucksack.. en die ziet er dan afschuwelijk uit. Ze is vooral niet meewerkend als ik haar probeer op te knopen (dat klinkt misschien een beetje freaky). Ze schreeuwt alles bij elkaar en stribbelt enorm tegen, als ze eenmaal geknoopt zit dan is het weer goed.. pfff wat een gebeuren...
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_88761306
quote:
17s.gif Op maandag 15 november 2010 22:03 schreef wickie het volgende:
Al die doekverhalen O+ O+

Ik heb van de week weer eens geprobeerd rug te dragen, maar het blijft zeer moeizaam gaan. Ze wil perse met haar armpjes eruit, dus het enigste wat me lukt is een rucksack.. en die ziet er dan afschuwelijk uit. Ze is vooral niet meewerkend als ik haar probeer op te knopen (dat klinkt misschien een beetje freaky). Ze schreeuwt alles bij elkaar en stribbelt enorm tegen, als ze eenmaal geknoopt zit dan is het weer goed.. pfff wat een gebeuren...
Dat zeg ik ook altijd :@ Vervelend dat het zo moeizaam gaat overigens

Morretje, wat een goed idee dat lenen! *ook maar eens inlezen gaat*
pi_88766558
Anna heeft geloof ik pas 2 keer in de wandelwagen gelegen, ik doe haar eigeniljk altijd in de doek. Vind het echt ideaal. Ik doen dan Graeme in de buggy en Anna in de doek, of als mn Lief ook meegaat gaat Grae bij hem in de meitai. Echt veel handiger dan zo'n duowagen, dat lijkt me zo onhandig, zo'n groot ding.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_88769824
Ik heb dat schema gezien met wat babies aanmoeten als ze in de draagdoek zitten. Maar is dat nou ook zo als ze onder mijn jas zit? Ik kan mijn jas dicht doen tot vlak onder dr hoofdje..
Zal dr iig een mutsje opzetten.
*poef* nu is het weg
  dinsdag 16 november 2010 @ 11:49:13 #148
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_88772745
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 09:57 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik heb dat schema gezien met wat babies aanmoeten als ze in de draagdoek zitten. Maar is dat nou ook zo als ze onder mijn jas zit? Ik kan mijn jas dicht doen tot vlak onder dr hoofdje..
Zal dr iig een mutsje opzetten.
Nee, als ze onder jouw jas zit, neemt die de plaats in van d'r eigen jasje. Behalve misschien als het heel erg vriest en ze het onder jouw jas toch nog koud heeft, dan kun je natuurlijk wel een (dun) jasje aan doen. Is in NL niet vaak van toepassing denk ik ;)
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 16 november 2010 @ 11:52:50 #149
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_88772869
hellow; kom ook ff weer binnenvallen;
nog iemand een mooie ringsling of sling in de aanbieding?? ik ben kieskeurig...
maar ben helemaal verliefd op doeken als Simon, Julie. etc..

eventueel wil ik ook wel ruilen:
heb nog een bijna nieuwe Hopp Timbuktu
en een 2e hands helemaal mooi ingedragen Girasol Riemu (?!)

de enige die ik zeker ga houden is mijn PP O+
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  dinsdag 16 november 2010 @ 12:20:30 #150
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88773730
Ok, er staat draagDOEKEN inderdaad, maar hebben jullie ook een mening over buikdragers? :)
Ik heb nu een paar keer met de Tricot Slen gedragen en het gaat steeds beter. Neve vindt het geloof k ook heel fijn. Maar meneer Hik is er niet weg van en zou liever een buikdrager gebruiken. Hebben jullie tips?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 16 november 2010 @ 13:08:30 #151
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_88775187
Beco butterfly is voor zo`n kleintje al erg prettig en simpel aan te doen.
De mijne is toevallig te koop ook nog eens O-)
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_88775376
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 12:20 schreef Hik het volgende:
Ok, er staat draagDOEKEN inderdaad, maar hebben jullie ook een mening over buikdragers? :)
Ik heb nu een paar keer met de Tricot Slen gedragen en het gaat steeds beter. Neve vindt het geloof k ook heel fijn. Maar meneer Hik is er niet weg van en zou liever een buikdrager gebruiken. Hebben jullie tips?
Niets mis met buikdragers als je het hebt over SSC's (de ergonomische dragers dus)
Die zijn heel fijn en heel makkelijk en in vele soorten en maten.
Je hebt o.a de Ergo, Beco, Manduca, Yamo, Bondolino, Patapum :)
pi_88778106
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 11:52 schreef Beessie-Jen het volgende:
hellow; kom ook ff weer binnenvallen;
nog iemand een mooie ringsling of sling in de aanbieding?? ik ben kieskeurig...
maar ben helemaal verliefd op doeken als Simon, Julie. etc..

eventueel wil ik ook wel ruilen:
heb nog een bijna nieuwe Hopp Timbuktu
en een 2e hands helemaal mooi ingedragen Girasol Riemu (?!)

de enige die ik zeker ga houden is mijn PP O+
Ik zit een beetje te twijfelen om RS Simon in de verkoop te doen...
  dinsdag 16 november 2010 @ 15:10:34 #154
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88780185
SSCs? (ik ben een beginner) :)
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_88780734
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 15:10 schreef Hik het volgende:
SSCs? (ik ben een beginner) :)
Soft Structured Carrier http://www.babybij.nl/wik(...)t_Structured_Carrier

De baby bjorn is geen SSC ;)
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_88781214
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 15:10 schreef Hik het volgende:
SSCs? (ik ben een beginner) :)
Ik ben geen expert, maar kan wel een lekensamenvatting geven. :Y) Waar je op moet letten bij zulke dragers is dat je kindje (ergonomisch) de juist houding heeft, de zogenaamde 'kikkerhouding':



De rug is hierbij gebold en de knietjes zitten hoger dan de heupen. In een voorgevormde drager ziet dat er ongeveer zo uit:



Het voordeel van zo'n drager is ook dat het gewicht van de baby goed verdeeld is voor de moeder. Kijk maar naar het plaatje: brede schouderbanden die niet trekken in de nek en een brede band om de taille. Ook worden de bovenbenen van het kind goed ondersteund.

Als je dit in je hoofd houdt, zie je meteen wat er niet goed gaat bij bijvoorbeeld een Baby Bjorn:



Het kindje wordt gedragen met rug tegen buik, dus kan het de rug niet bollen. Bovendien hangen de beentjes af en is het gewicht slecht verdeeld (want het rust voor een groot deel bij het kruis). Ook zie je bij zulke dragers vaak smalle banden die trekken in de nek van de dragende ouder. Zo'n drager draagt dan ook relatief zwaar.

Er zijn al merknamen genoemd van voorgevormde, ergonomische dragers waar je naar kunt kijken. Let er even op dat zo'n drager al geschikt is voor Neve, want sommige gebruik je juist bij iets oudere kindjes.

Nog een suggestie: heb je wel eens aan een ringsling gedacht?

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88781325
:o Baby Thomas! O+
Hardloper.
IG @webkim
pi_88781466
Ik heb trouwens een Beco:



Ik vind een draagdoek vele malen fijner. Voor korte stukjes heb ik altijd de ringsling gebruikt. Dat voelde voor mij veel knusser, zonder al die riempjes en zo. Maar Ivan is nu alweer veel zwaarder en ik heb hem al een tijdje niet meer gedragen. Ik heb de Beco nog niet weggedaan omdat ik denk dat we hem nog wel gaan gebruiken, al schijnt de Beco vooral geschikt te zijn voor smalle meisjes. Ik overweeg nog om hem weg te doen en een andere SSC te kopen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88781487
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 15:40 schreef Webkim het volgende:
:o Baby Thomas! O+
Dit was een van de eerste plaatjes die ik tegenkwam in Google, dus ik moest het natuurlijk gebruiken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 16 november 2010 @ 15:46:42 #160
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88781608
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 15:43 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb trouwens een Beco:

[ afbeelding ]

Ik vind een draagdoek vele malen fijner. Voor korte stukjes heb ik altijd de ringsling gebruikt. Dat voelde voor mij veel knusser, zonder al die riempjes en zo. Maar Ivan is nu alweer veel zwaarder en ik heb hem al een tijdje niet meer gedragen. Ik heb de Beco nog niet weggedaan omdat ik denk dat we hem nog wel gaan gebruiken, al schijnt de Beco vooral geschikt te zijn voor smalle meisjes. Ik overweeg nog om hem weg te doen en een andere SSC te kopen.
Heb je de Beco al eens op de rug gedaan?Mijn oppasmeis van goed 13 kilo kan nog steeds goed in de Beco, nu draag ik haar maar kleine stukjes en nu ik zwanger ben niet veel meer, kost me veel energie, maar het kan nog wel. Het is net alsof je zo'n rugzak op je rug doet, ik zwaai haar ook altijd om... :o
pi_88781689
Nee, op de rug heb ik nog niet geprobeerd, Juud79! Dat is ook de reden dat ik de Beco nog niet goed weg durf te doen. Als de baby er zometeen is, is het handig als we Ivan eventueel kunnen dragen en daar lijkt de Beco me wel handig voor.

Buik-tegen-buik dragen is met Ivan nooit fijn geweest in de Beco, want hij gaat altijd ontzettend achterover hangen (en ik heb nu al zoveel 'instellingen' van de Beco geprobeerd!). Met de draagdoek en ringsling heb ik dit probleem nooit gehad.

Het duurt trouwens niet lang voor Ivan op de 13kg zit. :o
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 16 november 2010 @ 15:56:02 #162
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88781957
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 15:48 schreef Claudia_x het volgende:
Nee, op de rug heb ik nog niet geprobeerd, Juud79! Dat is ook de reden dat ik de Beco nog niet goed weg durf te doen. Als de baby er zometeen is, is het handig als we Ivan eventueel kunnen dragen en daar lijkt de Beco me wel handig voor.

Buik-tegen-buik dragen is met Ivan nooit fijn geweest in de Beco, want hij gaat altijd ontzettend achterover hangen (en ik heb nu al zoveel 'instellingen' van de Beco geprobeerd!). Met de draagdoek en ringsling heb ik dit probleem nooit gehad.

Het duurt trouwens niet lang voor Ivan op de 13kg zit. :o
Zij is bijna 2 en een flinke dame, dan heb jij een hollands welvaren manneke ;)
Voorkant heb ik alleen maar met een rekbare doek gedaan, ik heb 'nog' geen geweven doek. Toen ze wat ouder was, na een periode gipsbroek wegens heupen er tussendoor, was ze groot genoeg voor achterop in de Beco, dat vind ze geweldig, want heel hoog en groot, ze zien dan zoveel...
pi_88781969
TVP
  dinsdag 16 november 2010 @ 16:00:21 #164
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_88782120
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 14:19 schreef WupWup het volgende:

[..]



Ik zit een beetje te twijfelen om RS Simon in de verkoop te doen...
oooo mocht je dat gaan doen, da houd ik me zeker aanbevolen.
Vind ik echt een hele mooie doek, mooie kleuren enzo...
O+
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_88783278
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 16:00 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]



oooo mocht je dat gaan doen, da houd ik me zeker aanbevolen.
Vind ik echt een hele mooie doek, mooie kleuren enzo...
O+
Heb het net gelijk even in de groep gegooid en vriend wil 'm toch eerst nog even goed proberen. Als hij het niet wat vindt, dan hoor je van me!
  † In Memoriam † dinsdag 16 november 2010 @ 19:08:50 #166
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_88789911
Ik wil graag nog even iets toelichten bij het ssc verhaal:
De Baby Bjorn is wel een soft structured carrier. Maar niet een die voldoet aan de voorwaarden voor een juiste ergonomische houding.
De rug van een baby hoeft niet gebold, maar is van zichzelf al licht gebold. Een goede drager volgt dat, en als je het kind met de rug tegen jouw buik zet kan de rug niet in de natuurlijke houding blijven.

Die kikkerhouding foto vind ik niet zo duidelijk. Het gaat vooral om het hoeken van de beentjes, en niet om het wijd uit elkaar zetten van heupjes en beentjes. De houding is eigenlijk zoals baby's bdie van nature al aannemen wanneer je ze opde heup zet. Een foto waarop je de houding goed ziet is er een van Didymos


En verder zijn ssc's over het algemeen pas geschikt vanaf drie a vier maanden als de nek sterk genoeg is en het kind zelf het hoofd kan dragen. Uitzonderingen zijn Marsupi Plus, Bondolino en Loopix, die kunnen ook voor baby's.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_88792431
BJ, mocht Wupwup Simon verkopen, veel plezier er mee O+
Wupwup heb je heel misschien nog een fotootje gemaakt van Simon in gebruik, ben wel benieuwd.
Ik vind het zo leuk hoe een doek door blijft leven. Hij heeft ons echt door de eerste tijd heen getrokken. Vooral vriendlief heeft hem erg veel gebruikt.

Hik, ook ik heb een Beco en ben er erg blij mee. Maar inderdaad, vond hem pas prettig vanaf 3 maandjes. Maar ik had dan ook een klein meissie. Wij vonden een ringsling erg prettig de eerste maanden.

Macka, ik vroeg me af, vanaf welke grootte is de Boba fijn in gebruik? (heb jij trouwens nog de tweet te koop?).
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_88792663
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 19:08 schreef Macka66 het volgende:

En verder zijn ssc's over het algemeen pas geschikt vanaf drie a vier maanden als de nek sterk genoeg is en het kind zelf het hoofd kan dragen. Uitzonderingen zijn Marsupi Plus, Bondolino en Loopix, die kunnen ook voor baby's.
Ook met een Manduca kan je prima een baby dragen. In de insert zit een kindje qua houding keurig en de drager ondersteunt goed. Voor héle kleine babietjes zal -ie te breed zijn, maar gemiddelde kinderen (hmm, vervelende term, maar vooruit) kunnen er prima in.
Die kennis is ook nieuw voor mij trouwens, maar de Trageschule is volop bezig met SSC trainingen. Zo rond de drie maanden is de Manduca wat lastig: dan is de insert te klein en het eigenlijke lijfje van de drager nog te wijd.
Hardloper.
IG @webkim
  dinsdag 16 november 2010 @ 20:49:22 #169
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_88795025
Jammer WupWup; ik had hem graag van je overgenomen, was toen bij Wickie te laat ;)
maar houd je me in gedachten als je nog van gedachten veranderd?

nog andere ringslings in de aanbieding??
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  † In Memoriam † dinsdag 16 november 2010 @ 22:50:06 #170
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_88802209
Wickie, Boba kan vanaf 9 maanden. Tenzij je kind erg klein van stuk is.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  dinsdag 16 november 2010 @ 23:18:24 #171
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88803914
Meiden, superbedankt voor de uitgebreide tips, hier heb ik echt wat aan! ^O^
Het gaat inderdaad om een drager die we nu kunnen gebruiken en Neve is pas een maand. Ook ben ik zelf dol op de draagdoek, maar het gast echt om mijn lief. Hij ziet zichzelf volgens mij gewoon niet zo met een doek en hoewel ik dat gevoel niet deel, snap ik het ook wel weer. Dus even op zoek naar een stoere, ergonomische drager dan maar! ;)
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_88827054
Claudia, nou is Driekus nog lang geen 13 kilo, maar ik merk ook dat op de rug met de Beco me prima bevalt. En dan ben ik dus iemand die echt geen sterke rug heeft en de rekbare doek om die reden al na drie maanden in de hoek gooide. Voor kindje twee ga ik denk ik maar op zoek naar een gewone doek. Heeft iemand ooit de babyinzet van de Beco gebruikt? Dat gaat vast ook pas met drie maanden...en als ik weer een kindje krijg dat ongeveer 8 pond is bij de geboorte, dan is dat een maandje te laat...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_88829556
Ik heb een paar maandjes de babyinzit gebruikt, dat ging best ok. Maar dat was niet de reden dat ik het vanaf 3 maanden pas prettig vond. In de doek zat ze lekkerder stevig, daar voelde ik me veiliger en fijner bij.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  woensdag 17 november 2010 @ 20:59:55 #174
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_88837211
Een paar vragen. Ik ben echt een draagdoek n000000000b :@ en weet er vrij weinig van, zelfs na verscheidene van deze topics doorgelezen te hebben....

Ik heb er wel eens iets over gelezen, echter met Alexa nooit gebruik van gemaakt.

Anyways, laatst heeft Alexa bij mij in de draagdoek van een kennis gehangen (op de rug), wat erg goed is bevallen. Daarna besefte ik me :') dat het wel eens handig kan zijn als straks nr 2 zich aandient (Alexa is dan 20 maanden) om een draagdoek te hebben. Niet enkel voor die mini maar wellicht ook voor Alexa.

Wat is mijn vraag...: Hebben jullie tips voor draagdoeken? Ik weet niet of je bijv. verschillende doeken voor verschillende leeftijden hebt? Ik ben niet van het extreme knopen (draagdoek n00b)en ze mogen er best even inhangen. Jullie zouden me erg uit de eerste brand helpen! (reacties mogen ook via PM)
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_88838089
Takkembah, zat jij nou bij mij om de hoek (of vergis ik me nu enorm, kan best hoor..). Ik heb hier en een Mei Tai en een Beco, mag je best een keer komen proberen. Zijn geen echte doeken, maar van die voorgevormde dragers en ik draag er Driekus ook mee.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 17 november 2010 @ 21:33:21 #176
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_88839293
Yes ik zit om de hoek. Geloof ik... de hoek van Eindhoven toch?

Lief aanbod O+! Dan zal deze n00b binnenkort eens PM-en :P
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_88839535
Ha, goed onthouden! Je komt maar een keer langs hoor, kan je proberen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 17 november 2010 @ 21:39:23 #178
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_88839658
En dat met al jouw zwangerschapshormonen ;)
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_88851725
Van de week 2 doeken gewassen, maar m'n strochenwiege Johannes (die nog erg stug was vanwege nieuw) is nu echt erg stug, niet mee te knopen vermoed ik.
Twijfel over een rondje droger en daarna strijken, dit is voor een baby ook niet prettig denk ik..
pi_88852815
oh! ik hoorde dat Amélie en ik in de folder van de VDC staan :o
heeft iemand hem? Waar kan ik hem bekijken of bestellen? Ik ben benieuwd :')
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88852855
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 08:20 schreef mrien het volgende:
Van de week 2 doeken gewassen, maar m'n strochenwiege Johannes (die nog erg stug was vanwege nieuw) is nu echt erg stug, niet mee te knopen vermoed ik.
Twijfel over een rondje droger en daarna strijken, dit is voor een baby ook niet prettig denk ik..
Iemand zei iets ooit over in de droger met tennisballen ofzo toch? Was dat niet davinia toen?

Jammer zeg dat ie er zo stug uit is gekomen.
Ik durf mijn zara niet te wassen :@ het is ook niet nodig want hij is neit vies ofzo maar hij is zo enorm zacht nu dat ik het echt zonde zou vinden.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88854877
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 20:59 schreef Takkembah het volgende:

Wat is mijn vraag...: Hebben jullie tips voor draagdoeken? Ik weet niet of je bijv. verschillende doeken voor verschillende leeftijden hebt? Ik ben niet van het extreme knopen (draagdoek n00b)en ze mogen er best even inhangen. Jullie zouden me erg uit de eerste brand helpen! (reacties mogen ook via PM)
Zie je het zitten om te oefenen met je kind op de rug slingeren? Dan zou ik een gewone doek kopen. Als je een geweven doek kiest in plaats van een rekbare dan biedt de doek ook nog genoeg steun voor Alexa.

Iets anders waar je op moet letten is de lengte van een doek: voor rugdragen heb je niet zoveel lengte nodig, maar als je zowel de baby als Alexa met de doek wilt kunnen dragen dan doe je er verstandiger aan een langere doek te kopen.

Het knopen zelf is niet zo'n probleem: als je één of twee standaardknopen kent dan ben je er. Je kunt natuurlijk experimenteren met knopen, maar dat heb ik zelf nooit gedaan (en ook geen behoefte aan gehad). Het kan dus maar hoeft niet.

En tja, dan komt het lastigste: je hebt zoveel verschillende soorten doeken. De een is dikker en steviger (maar misschien ook weer stugger) dan de ander. Het is lastig om daar een advies in te geven. Je kunt naar een meeting komen, kijken of er nog een draagdoek op reis gaat of bijvoorbeeld een draagdoek huren. Wat ikzelf heb gedaan is gewoon een doek kopen en maar zien hoe die beviel. Dat was een Zara, een vrij dunne maar stevige doek. Ik vind het een heerlijk ding en heb geen behoefte aan een andere doek. Alleen de ringsling vind ik toegevoegde waarde hebben. Met een Mei Tai kon ikzelf weer niet zo goed overweg, maar dat kan bij jou heel anders liggen.

Ringsling:


Mei Tai:



Meer informatie over verschillende soorten doeken.

[ Bericht 5% gewijzigd door Claudia_x op 18-11-2010 10:51:48 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 18 november 2010 @ 11:49:53 #183
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_88856775
quote:
14s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 23:18 schreef k_i_m het volgende:
Nice! Voelt ie ook als een pfau?
Anyone? ;(. Macka? Noli?
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_88857415
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 10:46 schreef Claudia_x het volgende:
Zie je het zitten om te oefenen met je kind op de rug slingeren? Dan zou ik een gewone doek kopen. Als je een geweven doek kiest in plaats van een rekbare dan biedt de doek ook nog genoeg steun voor Alexa.
De FWCC (forward crosscarry) is knoop waarbij je je kindje voor op de buik draagt en is met een lange doek heel makkelijk te doen. Maar met zo'n zelfde lange doek op de rug knopen vind ik persoonlijk erg lastig. Ik gebruik daar liever een kortere doek voor. Om te leren rugdragen is het misschien handig een draagconsult te nemen (en dan leer je wellicht wel met een langere doek op de rug knopen.)
En afwisselen tussen baby en peuter hoeft niet perse met een doek, er zijn ook SSC's die je daarvoor kunt gebruiken.
Ik heb een Bondolino. Dat is een SSC die je vanaf de geboorte kunt gebruiken om het kindje op je buik te dragen, maar je kunt er ook heel gemakkelijk een peuter mee op je rug dragen.

Met een Manduca en een Beco Butterfly kan dat volgens mij ook. En ook met een mei tai, maar die vind ik persoonlijk niet zo comfortabel.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_88858815
Oké, ik vond een RS helemaal niks.. heb mijn RS verkocht en kwam er ergens weer een tegen voor een tientje ofzo... van de week Leia er al eens ingepropt en zat als een huis :o

Net op bezoek geweest bij Miss en Senna en Leia in de RS gepropt vanaf de auto naar haar huis en jemig!! Ik ben om! Leia was gewoon nog te klein denk ik, toen... Bij Miss viel ze zelfs zittend in slaap toen ik nog even stond te kletsen toen we weggingen :D
pi_88859372
Claudia, ik moet eerlijk zeggen dat ik de eerste foto van de sling en de foto van de mei tai's nou niet de beste voorbeelden vind... ;)

Echt Orea? Welke RS had je eerst en welke nu? Want ik kan er ook maar niet mee overweg en vind het eigenlijk doodzonde :{
pi_88860055
Ik had een Mister Mirko, maar het stofje was het niet.. Veel te stug en te dik ofzo.. Nu heb ik een Comfy Joey en het is een dun maar draagkrachtig stofje! Laat zich makkelijk en goed spannen!

Dit is een plaatje van net, toen ik van Miss Sly terugliep naar de auto.. niet de beste foto, maar ze hing zo cute tegen me aan in haar pakje O+

pi_88860174
Ahhh dat ziet er inderdaad heerlijk uit. En ze slaapt zonder speen! dat doet de mijne niet }:| Als in de RS van Mister Mirko dezelfde stof zit als in de mei tai, dan kan ik me voorstellen dat dat niet erg fijn zit. Maar die Neobulle die ik heb is niet stug. Ik ga gewoon nog een paar keer oefenen en dan hakken we de knoop door of 'ie naar BJ mag.
pi_88860407
Ik heb echt even moeten oefenen met de stof goed spreiden in de ringen, dat maakt een wezenlijk verschil.. En goed hoog die ringen nog áchter je schouder leggen, voordat je hem aantrekt.. Anders zitten die ringen zo onder je verkeerde oksel ;) en hij mag best goed strak, net zoals met de doeken.. dat ze lekker dicht tegen je aanzit, dan spant ie ook goed en zit het best comfortabel :)

En ja :D soms slaapt ze zonder speen, maar we hadden nu nog niet eens door dat ze sliep :') 't was meer van: wat is ze lekker rustig!! Ohhh haar ogen zitten dicht :D (en in bed heeft ze altijd een speen om in te slapen ;) behalve na de nachtvoeding.. dan is ze zó in coma dat ze hem niet eens mist O+)
  † In Memoriam † donderdag 18 november 2010 @ 15:25:44 #190
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_88864364
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 13:14 schreef Pvoesss het volgende:

[..]
Niets mis met buikdragers als je het hebt over SSC's (de ergonomische dragers dus)
Die zijn heel fijn en heel makkelijk en in vele soorten en maten.
Je hebt o.a de Ergo, Beco, Manduca, Yamo, Bondolino, Patapum :)
Voor hele kleintjes die het hoofd nog niet rechtop kunnen houden zijn alleen Bondolino, Marsupi Plus, Manduca (al vind ik die zelf er wat minder voor) en Loopix (kruising drager en rekkende doek) echt geschikt.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † donderdag 18 november 2010 @ 15:35:07 #191
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_88864669
quote:
9s.gif Op donderdag 18 november 2010 11:49 schreef k_i_m het volgende:

[..]



Anyone? ;(. Macka? Noli?
Nieuwe Pfau versus Jubileum Pfau 2007dus. Nieuwe Pfau is dikker en smaller. Draagt en knoopt heel stevig, maar met de jubileum Pfau voel je beter wat je doet en voel je ook beter hoe 'ie zit.
Het hangt dus van je voorkeur af, maar qua draagkracht vind ik ze niet voor elkaar onder doen.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † donderdag 18 november 2010 @ 15:39:53 #192
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_88864861
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 12:13 schreef Twinkly het volgende:

[..]

De FWCC (forward crosscarry)
De F is van front, wat betekent dat je het kind op de buikdraagt. Forward betekent dat je het kind met het gezicht naar voren draagt, dus op de buik van je af. En dat is niet de manier die de voorkeur heeft (vanwege niet fijn voor het rugje dat niet in de natuurlijke stand kan, en niet fijn omdat het kindje zich niet af kan sluiten voor indrukken).
ik denk niet dat je forward bedoelde ;)
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_88865107
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 15:39 schreef Macka66 het volgende:

[..]


De F is van front, wat betekent dat je het kind op de buikdraagt. Forward betekent dat je het kind met het gezicht naar voren draagt, dus op de buik van je af. En dat is niet de manier die de voorkeur heeft (vanwege niet fijn voor het rugje dat niet in de natuurlijke stand kan, en niet fijn omdat het kindje zich niet af kan sluiten voor indrukken).
ik denk niet dat je forward bedoelde ;)
lol oeps :P nee, dat forward lijkt me niet zo'n goed idee ;)
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_88867902
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 13:40 schreef WupWup het volgende:
Ahhh dat ziet er inderdaad heerlijk uit. En ze slaapt zonder speen! dat doet de mijne niet }:| Als in de RS van Mister Mirko dezelfde stof zit als in de mei tai, dan kan ik me voorstellen dat dat niet erg fijn zit. Maar die Neobulle die ik heb is niet stug. Ik ga gewoon nog een paar keer oefenen en dan hakken we de knoop door of 'ie naar BJ mag.
oe spannend ;)

ik zit al op mijn vingers; want heb de neiging om een nieuwe te bestellen...
(Simon of Margot of Manon)

:@
maar ik wacht dan toch nog ff rustig af :+
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_88877192
Mocht iemand heul toevallig ergens een ringsling voor max 25,- Euro tegenkomen, wil je ff een gil geven? Dan kan ik 'm aan Sinterklaas vragen. ~:)
  donderdag 18 november 2010 @ 23:20:53 #196
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_88884781
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 16:52 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]



oe spannend ;)

ik zit al op mijn vingers; want heb de neiging om een nieuwe te bestellen...
(Simon of Margot of Manon)

:@
maar ik wacht dan toch nog ff rustig af :+
Geen belang bij een oude? Ik heb nog een Margot (4,5 m.) te koop...
Of bedoel je een ringsling (die heb ik niet)?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  vrijdag 19 november 2010 @ 06:32:26 #197
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_88890186
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 23:20 schreef Grijs het volgende:

[..]


Geen belang bij een oude? Ik heb nog een Margot (4,5 m.) te koop...
Of bedoel je een ringsling (die heb ik niet)?
zoek inderdaad echt een ringsling... jammer, anders had ik margot graag willen hebben... O+
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_88938030
Ik heb als het goed is een Nora onderweg!!
Geruild tegen mijn blaadjes _O_

En ik maakte een stashfoto en al mijn doeken zijn gewoon weg :X :X
Ik heb er echt zo veel verkocht en nooit iets terug gekocht :o
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_88942231
Welke heb je er nu nog pvoesss?

Ik moet nog even op zoek naar tennisballen voor mijn rondje droger met storch johannes. Zou dat met een natte doek moeten? Hij is nu al droog namelijk ;)
pi_88952173
Hoi allemaal

Hopelijk heb ik er niet overheen gelezen en kunnen jullie me helpen. Mijn dochter is nu 9 weken oud en ik zou haar graag willen dragen in een draagdoek. Ik heb al een tricot slen en daar heb ik haar nu ongeveer 2x in gedragen. Maar ik zou er graag een doek bij willen kopen die wat makkelijker is. Ik zat te denken aan een ring sling? Of een mei tai? Hebben jullie tips?
En hoe dragen jullie je kind nu buiten?
  † In Memoriam † zondag 21 november 2010 @ 16:04:26 #201
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_88977604
Hoi Noa24, een mei tai is nog niet geschikt voor je dochter. Die kan pas als ze haar hoofd goed zelf omhoog kan houden.Dat duurt vast nog een paar weken.
Met een mei tai draag je over twee schouders en dat kun je heel lang volhouden. Met een ringsling draag je over een schouder en dat is meer iets voor korte stukjes.

Als het knopen met de tricot doek je bevalt dan kun je direct overstappen op een geweven doek. Die zijn steviger dan tricot en je kunt een maat uitkiezen die past bij je postuur. (Tricotdoeken zijn meestal maar in 1 maat; enorm lang.) Ook kun je met een geweven doek op allerlei manieren knopen en is een geweven doek vaak te gebruiken tot je kind vier jaar is.

Een doek of drager werkt als een extra laagje kleding, dus als je een jas draagt die over jou en je kind in de doek gaat regelmatig controleren of het niet te warm is. Als je de doek over een jas heen draagt hoofdje en voetjes goed warm houden.

Belangrijkste tip is kindje rechtop zittend dragen en je realiseren dat een doek of drager dat extra laagje kleding vervangt dat je een kind aan zou doen.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 22 november 2010 @ 13:26:23 #202
45621 Suzanna
Mama van...
pi_89010159
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 15:25 schreef Macka66 het volgende:

[..]


Voor hele kleintjes die het hoofd nog niet rechtop kunnen houden zijn alleen Bondolino, Marsupi Plus, Manduca (al vind ik die zelf er wat minder voor) en Loopix (kruising drager en rekkende doek) echt geschikt.
En welke zou je dan het meeste aanraden Macka?
  maandag 22 november 2010 @ 13:31:25 #203
45621 Suzanna
Mama van...
pi_89010311
quote:
17s.gif Op donderdag 18 november 2010 20:38 schreef Ssserpente het volgende:
Mocht iemand heul toevallig ergens een ringsling voor max 25,- Euro tegenkomen, wil je ff een gil geven? Dan kan ik 'm aan Sinterklaas vragen. ~:)
http://link.marktplaats.nl/383400335
pi_89011002
quote:
Ziet er mooi uit, maar ik vraag me altijd af bij dit soort advertenties of het niet een soort vermaakt tafelkleed is... Zal namelijk best invloed hebben op de draagkracht en comfort. Maar voor hetzelfde geld heb je een superdeal :Y Heb ook eens zo'n gok genomen en bleek een heerlijke zomerdoek te zijn voor een paar euro!

Voor een heel kleintje zou ik zelfs overigens lekker weer een rekbare doek pakken. Lekker knus O+ En dan vanaf een paar maanden of voor evt rugdragen natuurlijk weer een geweven doek.
  † In Memoriam † maandag 22 november 2010 @ 23:50:06 #205
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_89037621
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 13:26 schreef Suzanna het volgende:

[..]


En welke zou je dan het meeste aanraden Macka?
Ligt helemaal aan je wensen en de situatie waarin je een drager gaat gebruiken. Ze verschillen nogal.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_89064297
Mijn mama zegt net dat ik een pfau mag van de sint :o :o
Help nu kan ik niet kiezen rood of petrol *O*
  dinsdag 23 november 2010 @ 19:46:51 #207
45621 Suzanna
Mama van...
pi_89064531
Ok... ik ga je advies toch nog even vragen dan ;) ...

1. Drager moet gebruikt kunnen worden door papa (langer dan 1.85) en mama (1.68).
2. Vanaf de geboorte bruikbaar (onze jongste is nu bijna 3 weken)
3. Liefst ook bruikbaar voor een peuter
4. Makkelijk in gebruik, anders doet papa 't met de BabyBjörn
5. Stoer uiterlijk ;)
  dinsdag 23 november 2010 @ 19:47:13 #208
45621 Suzanna
Mama van...
pi_89064555
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 19:42 schreef Pvoesss het volgende:
Mijn mama zegt net dat ik een pfau mag van de sint :o :o
Help nu kan ik niet kiezen rood of petrol *O*
Petrol! O+
pi_89064582
quote:
17s.gif Op donderdag 18 november 2010 20:38 schreef Ssserpente het volgende:
Mocht iemand heul toevallig ergens een ringsling voor max 25,- Euro tegenkomen, wil je ff een gil geven? Dan kan ik 'm aan Sinterklaas vragen. ~:)
Ik heb er twee in de aanbieding die voor 35 euro per stuk weg mogen. Nooit gebruikt.

ik heb hem ongetwijfeld niet om zoals bedoeld op deze foto maar hij wil dan ook absoluut niet gedragen worden.
  dinsdag 23 november 2010 @ 19:48:54 #210
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_89064648
Pvoesss: Ik vind de Petrol 't mooist! Wat een geweldig kado van de Sint! *O*

Suzanna: Ik denk aan een Manduca of Beco.
Er gaat een Manduca door Nederland op dit moment, Mrien heeft 'm op reis gestuurd. Hij is nu bij mij, misschien kun je Mrien PM'en om te vragen of jij 'm ook nog even mag proberen?
A grand adventure has begun.
  dinsdag 23 november 2010 @ 19:50:16 #211
45621 Suzanna
Mama van...
pi_89064719
goed idee Keshet, doe ik even! :)
  dinsdag 23 november 2010 @ 19:51:08 #212
45621 Suzanna
Mama van...
pi_89064771
Mevrouw wil trouwens alleen in de draagdoek gedragen worden vandaag, wil niet in bed slapen... :O
Dan ben ik extra blij dat ik die doek nog had liggen... echt ideaal. Mijn zus (die tien kinderen heeft, jongste is een paar weken ouder dan Tessa) heeft gisteren ook voor het eerst een draagdoek gebruikt die ik haar gegeven had. Wel leuk, het is haar gelijk goed bevallen. En daar kom je dan achter bij je tiende kind! :D
  dinsdag 23 november 2010 @ 19:53:34 #213
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_89064911
Oh, en Taartjesfee heeft een hele mooie Beco te koop! *O*
A grand adventure has begun.
  † In Memoriam † dinsdag 23 november 2010 @ 19:58:49 #214
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_89065214
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 19:46 schreef Suzanna het volgende:
Ok... ik ga je advies toch nog even vragen dan ;) ...

1. Drager moet gebruikt kunnen worden door papa (langer dan 1.85) en mama (1.68).
2. Vanaf de geboorte bruikbaar (onze jongste is nu bijna 3 weken)
3. Liefst ook bruikbaar voor een peuter
4. Makkelijk in gebruik, anders doet papa 't met de BabyBjörn
5. Stoer uiterlijk ;)
Bondolino!
Manduca vind ik zelf niet aan te raden voor langdurig dagelijks dragen van hele kleintjes, en er is een periode dat kinderen onder de 1 jaar niet lekker passen in een Manduca.
(moet even nazoeken,maar was geloof ik ergens van 4 - 6 maanden)
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  dinsdag 23 november 2010 @ 20:03:20 #215
45621 Suzanna
Mama van...
pi_89065421
Grappig, ik zat zelf ook aan een Bondolino te denken. Manduca had ik ook zoiets over gelezen idd.
En een Beco is nog niet geschikt voor hele kleintjes dacht ik?
pi_89066042
Petrol O+ O+
Ik heb nog even alle foto's nagekeken en ik vind de petrol toch wel heel mooi dus die geklikt *O*
pi_89066094
Wat lief van je moeder Pvoesss!
Je hebt toch ook de paars/witte pfau?
pi_89066219
Hahaha ja :o in een 4
  dinsdag 23 november 2010 @ 20:20:34 #219
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_89066250
heyzzz, ik heb Evie van de week ook weer heerlijk gedrag in onze PP, blijft een hele fijne doek.
En de kleurtjes staan mijn meisje natuurlijk ook erg leuk!!

WupWup; heb je nog met Simon geoefend?
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_89070478
Ja, toevallig heeft vriend vandaag met Simon gedragen en hij moet blijven. Sorry! Succes met de zoektocht verder :)
  dinsdag 23 november 2010 @ 21:39:31 #221
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_89070677
jammer, maar denk dat ik dan toch voor een nieuwe Simon ga ;) ben flieft denk ik :D
en ik denk dat vriendlief hier, ook wel met Simon gaat dragen...

ga alleen nog ff rondspeuren waar ik het voordeligst terecht kan.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_89070788
BJ, als je nog ff wil kijken of je een Neobulle ringsling echt wat vindt, dan mag je mijn manon rouge ringsling wel ff proberen/lenen hoor!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  dinsdag 23 november 2010 @ 23:40:32 #223
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_89077666
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:41 schreef Poppedein het volgende:
BJ, als je nog ff wil kijken of je een Neobulle ringsling echt wat vindt, dan mag je mijn manon rouge ringsling wel ff proberen/lenen hoor!
lief van je. Houd het even in gedachten;
ik heb net op MP toevallig een mooie roze ;) Hopp Miami gescoord.
(amper gebruikt).
Kan ik eerst even kijken hoe een RS bevalt.
Ik ben in januari jarig, dus als de RS goed bevalt, wil ik dan misschien wel een Simon voor mijn verjaardag.
(en dan die manon van jou vtv testen?)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_89130539
Nou ik hem maar eens Leia op mijn rug geslingerd in een BWCC (allereerste keer..)

Eerst heb ik haar in de doek gelegd om haar zo over mijn schouder te gooien. En toen kreeg mevrouw de slappe lach :? tot bijna huilens aan toe :D



Toen vastgezet :P


En toen zat ze op zich goed (al kan het nog veel strakker!)


Maar dan zie je de andere kant :') redelijke fail..


Maar ze zat wel lekker! (moest wel blijven lopen) en voor een allereerste keer op de rug, niet heel slecht, denk ik :) Meer oefenen dus..
pi_89130993
Leia O+ Poepie!
Best goed toch, voor een eerste keer!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_89131111
Het viel me alles mee! :Y
pi_89131352
Oh, goed hoor! Ziet er al heel profi uit, aan een kant! Ik vind het knap.
En Leia! O+ Lekker moppie!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_89131422
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 12:02 schreef Orea het volgende:
Nou ik hem maar eens Leia op mijn rug geslingerd in een BWCC (allereerste keer..)

Eerst heb ik haar in de doek gelegd om haar zo over mijn schouder te gooien. En toen kreeg mevrouw de slappe lach :? tot bijna huilens aan toe :D

[ afbeelding ]

Toen vastgezet :P
[ afbeelding ]

En toen zat ze op zich goed (al kan het nog veel strakker!)
[ afbeelding ]

Maar dan zie je de andere kant :') redelijke fail..
[ afbeelding ]

Maar ze zat wel lekker! (moest wel blijven lopen) en voor een allereerste keer op de rug, niet heel slecht, denk ik :) Meer oefenen dus..
Leuk *O*

Wat voor knoop heb je gebruikt? Heb je er een beschrijving van?
Ik heb vandeweek Truus ook op m'n rug geprobeerd, maar het zat niet naar m'n zin.
Jouw knoop ziet er wel comfortabel uit ^O^
pi_89131574
Ik heb deze gedaan:


BWCC met chestbelt!
pi_89131700
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 12:36 schreef Orea het volgende:
Ik heb deze gedaan:


BWCC met chestbelt!
Die ziet er veel beter uit dan degene die ik deed _O_
Wel beetje eng met dat op de rug werpen :o
Ik ga hem vandeweek proberen *O*

Leuk filmpje. Leuk kind. Dat hoofd tijdens het hupsen :D O+
pi_89131766
:D dat hupsen heb ik niet zo gedaan hoor.. en dat over mijn schouder gooien ook niet echt.. Heb haar in de doek gelegd, en dan aan haar armen/half onder haar oksels over mijn schouder gelegd, maar dan zit de doek er al omheen, zodat je die meteen aan kunt spannen en ze vast zit :P

Gewoon zorgen dat Truus lekker uitgeslapen en vrolijk is.. ik ga gewoon 1 keer per dag oefenen, heb nog veel meer knopen die ik wil kunnen :P
pi_89131843
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 12:44 schreef Orea het volgende:
:D dat hupsen heb ik niet zo gedaan hoor.. en dat over mijn schouder gooien ook niet echt.. Heb haar in de doek gelegd, en dan aan haar armen/half onder haar oksels over mijn schouder gelegd, maar dan zit de doek er al omheen, zodat je die meteen aan kunt spannen en ze vast zit :P

Gewoon zorgen dat Truus lekker uitgeslapen en vrolijk is.. ik ga gewoon 1 keer per dag oefenen, heb nog veel meer knopen die ik wil kunnen :P
Ik doe het sowieso in de buurt van het bed :+
pi_89132958
Ik moest zo lachen om die eerste foto :D Dat koppie :D O+
Goede poging hoor Orea, zo zat het bij ons echt niet de eerste keer ;)

Ik doe zelf altijd de Superman toss. Lijkt misschien wat eng de eerste keer (en voor omstanders :P ) maar is retehandig als je bijvoorbeeld kind uit maxi cosi -> rug wilt zetten.
pi_89133952
Toen Hannah baby was deed ik ook altijd de Santa toss. Als je gaat rugdragen is dat altijd wel even spannend in het begin denk ik. Maar Santa toss schijnt eigenlijk de veiligste manier te zijn om je kind op je rug te brengen. Als je het goed doet, zit je kind helemaal ingepakt in het bundeltje doek, en als je zorgt dat je de doek op spanning houdt, kan ze echt niet zomaar uit dat bundeltje van je rug vallen.

Tegenwoordig gebruik ik ook meestal de Superman toss (of ik zet Hannah met doek en al op de commode, maar dan moet je kindje wel al beetje kunnen zitten natuurlijk), maar bij een baby zag ik het echt niet zitten om d'r aan dr armen op mn rug te slingeren :D
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_89135719
ik doe vanuit het hoekje van de bank. dan hoeftie dus ook niet te kunnen zitten. mei tai in hoekje van de bank (midden van de mei tai ff 'vast'zetten via het kussen). ravi erop, banden over de beentjes halen. dit alles terwijl ik er voorsta, dus hij kennie vallen. en dan zelf ervoor gaan zitten (kendie nog steeds niet vallen) en dan eerst de benedenbanden vast, dan hijsen aan de bovenbanden. zodra er spanning opstaat sta ik op, hups even en knoop af.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_89136276
ja maar simmu een mei tai is wel heel anders dan een doek natuurlijk.

Ik ben helemaal van de supermantoss!
Ik heb wel een hele fijne video met alle manieren :D :Y
pi_89136680
oh, maar met de doek deed ik het zo ook hoor pvoess. of je nou de banden van de mei tai aantrekt of de banden van de doek, dat maakt (voor mij iig) toch niks uit? ik noem alleen specifiek mei tai omdat ik bij ravi inmiddels bijna alleen de mei tai gebruik. selene had ik nog geregeld achterop in een gewone doek
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_89136764
En als we toch bezig zijn, de Hüftschlinge :P ik heb geen ringsling meer nodig!



Zit best fijn, maar de doek is te lang (een 6 besteld maar hij meet gewoon 5,20 :D dus tis een 7) maar ze zat weer helemaal lekker, koppie tegen me aan.. en zolang ik dan maar blijf lopen is alles goed (want dan kan ze alles zien :D)

[ Bericht 0% gewijzigd door Orea op 25-11-2010 15:21:34 ]
pi_89137048
Orea, dat koppie van Leia :D
Moppie O+
(volgens mij heb je dezelfde meubels als mn ouders :) iig ze lijken erop :P)

Ik heb vandaag weer s gedragen, laatste tijd weinig gedaan. Veel gelopen, dus meer de wagen gebruikt. Met lopend boodschappen doen is dat toch handiger.
Maar moest vandaag in Zoetermeer alleen bij de prenatal zijn, dus dan is de doek weer handiger ;)
En ben maar 1keer ondergespuugd :')
Ik ben wel fan van de muts en slofjes die ik bij mijn rekbare doek kreeg :D Die slofjes zijn lekker hoog en kan je goed strak aantrekken.
Maar heb wel bedacht dat ik mn rekbare doek ga verkopen, ben er niet echt fan van. Ik krijg m niet goed strak en met mn geweven doek knoop ik toch lekkerder.
En de Jim die ik te leen heb vind ik wel heel fijn :)
pi_89137186
Ik denk ook dat Floris te zwaar wordt voor de rekbare ;) officieel moet je er wel even mee kunnen dragen, maar het draagt naar mijn idee niet lekker.. zakt uit enzo :)

Ik bewaar de mijne wel, voor de volgende :P want voor een echt net geboren moppie is het wel heel fijn O+
pi_89137242
ik vind boodschappen met doek juist heerlijk!! lekker een turken trolly mee :+
Ik vind al die draagdoek foto's zo leuk van je Orea..

Ik lig voor de deur te wachten op pfau maar nog niets te zien :(
pi_89137329
Ja das het enige wat ik nog moet aanschaffen O-) zo'n trolley :D

Dan is de bezorger in elk geval nog niet geweest Pvoesss :+ dus dan komt ie nog! :Y
pi_89137446
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 15:19 schreef Orea het volgende:
Ik denk ook dat Floris te zwaar wordt voor de rekbare ;) officieel moet je er wel even mee kunnen dragen, maar het draagt naar mijn idee niet lekker.. zakt uit enzo :)

Ik bewaar de mijne wel, voor de volgende :P want voor een echt net geboren moppie is het wel heel fijn O+
Dat denk ik ook wel ja :)

Ik heb er nooit echt mee overweg gekund...De eerste keer dat k m gebruikte was Floris denk een week of 3 oud. Toen vond k de geweven al fijner. Voelde steviger aan.

En k heb geen turkentrolly :P Maar gebruik mn luiertas en t mandje van de wagen :)
Als k met de auto boodschappen doe, dan is een doek wel handiger.

Maar vind te lang dragen ook niet fijn. Als ik hier naar t dorp loop ben ik al gauw 20 minuten onderweg, plus de boodschappen halen en dan weer terug. Floris slaapt ook niet in de doek (of pas als ik bijna thuis ben :')) en in de wagen wel
pi_89137461
Bij de ikea heb je van die trolly's :P
pi_89137685
Ja :D en we moeten toch nog naar de Ikea dat scheelt O-)
pi_89138092
Bij de familyhoek, althans neem aan dat iedere ikea die wel heeft :P
pi_89139067
Ikea O+ en draagdoeken O+ ...

Tessa heeft weer een mama-hang-dag, en dan is zo'n draagdoek echt zó handig... één minuut erin en ze slaapt alweer :D *O* (maar o wee als ik haar even weg wil leggen vanwege afwas of kinders ... )
pi_89139621
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 16:04 schreef Suzanna het volgende:
Ikea O+ en draagdoeken O+ ...

Tessa heeft weer een mama-hang-dag, en dan is zo'n draagdoek echt zó handig... één minuut erin en ze slaapt alweer :D *O* (maar o wee als ik haar even weg wil leggen vanwege afwas of kinders ... )
Pics or it didn't happen :P ;)
pi_89140537
:D haha, dat jij nou overal klaarstaat met een fototoestel, daar heb ik geen tijd voor hoor 8-) :P
(maarre, ik zou wel wat meer foto's willen maken, was het toestel een tijdje kwijt, gelukkig sinds vanochtend weer gevonden)
pi_89141032
Voorbereiding 8-)

Geef je oudste de camera en ga aan het wikkelen :D krijg je leuke foto's van :P
pi_89144870
Mijn pfau is er mijn pfau is er!!
Ik ben zo blij dat ik niet voor de rode ben gegaan *O* *O*
pi_89145446
Je mocht hem toch nog niet zien ;)
pi_89146713
Hehehe ik moet hem zelfs gewoon zelf inpakken..
Mijn mama's sint service is dit keer erg beperkt :D

Wel balen hoor.. Heb je een pfau in de kast en een verse baby en mag je nog niet :D
Al is het maar een weekje wachten
pi_89152502
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 19:03 schreef Pvoesss het volgende:
Wel balen hoor.. Heb je een pfau in de kast en een verse baby en mag je nog niet :D
Al is het maar een weekje wachten
Dat is inderdaad onmenselijk oO/
pi_89152688
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 19:03 schreef Pvoesss het volgende:
Hehehe ik moet hem zelfs gewoon zelf inpakken..
Mijn mama's sint service is dit keer erg beperkt :D

Wel balen hoor.. Heb je een pfau in de kast en een verse baby en mag je nog niet :D
Al is het maar een weekje wachten
Is dat kind er ondertussen al eens uitgekomen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_89152818
quote:
Op donderdag 25 november 2010 19:03 schreef Pvoesss het volgende:
Hehehe ik moet hem zelfs gewoon zelf inpakken..
Mijn mama's sint service is dit keer erg beperkt :D
Maar met zo'n cadeau heb je dat er wel voor over toch ;)

quote:
Wel balen hoor.. Heb je een pfau in de kast en een verse baby en mag je nog niet :D
Al is het maar een weekje wachten
En gelukkig is het niet alsof je geen andere doeken hebt hè :D
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_89154042
Maar tex ik heb er nog maar 9 over! (ik had er veulll meer :P )
Oohja en ik heb een didysling, en een boba :+

Ik weet nu al dat de CGW mee gaat naar het ziekenhuis.
Die is zooo heerlijk zacht en ik zie mezelf daar echt mee kangarooen O+ O+
pi_89156178
Moet je blijven dan?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_89156774
Hangt er meer gewoon af van de timing.. Dus voor de zekerheid doek mee :)
Lijkt me heerlijk gewoon huid op huid met een doekje O+
pi_89286010
Ik heb net mijn storch in de droger gestopt met een paar tennisballen. Ben benieuwd hoe hij is als hij droog is!
pi_89347399
Zo, een aardig geslaagde poging wel geloof ik:



En Truus vond dat ook :D



En zo'n heupknoop is gevaarlijk voor de camera :P

pi_89356936
Ziet er goed uit!
pi_89357480
CP O+ O+ wat goed :D en wat knap! En wat fijn dat Truus het ook leuk vind :D
(en ik vind dat zo'n mooie doek!! Maar ik mag écht niet meer nu.. :D kan wel aan de gang blijven :@ )

En Mrien, hoe is je doek uit de droger gekomen? Nog heel?

Even spammen :P je ziet weinig doek, maar we zijn vandaag heerlijk wezen wandelen.. Zolang het nog niet echt glad is durf ik het wel aan ;) volgens manlief moest ik haar nog véél warmer aankleden :') (ze had nu aan: romper lange mouwen, t-shirt lange mouwen, warm pakje van de Hema, maillot, a@pies en nog een muts met oren onder haar capuchon) in de wollen draagdoek en onder de draagjas en ze kwam er bijna kokend uit :D

  dinsdag 30 november 2010 @ 20:38:28 #264
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89357783
Wat een mooie foto O+
Ylana had vanmorgen een romper lange mouw, shirt lange mouw, dikke broek, sokken en een muts op en toen in de Rosalinde onder mijn jas mee. Als ik jou zo hoor denk ik dat ik Ylana te koud kleed :@
En wat is een a@pies?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_89357863
Dat is hetzelfde hoor, wat ze dus aanhadden Saffier!! :D hoe voelde ze aan nadat je haar uit de doek had gehaald? Leia was eigenlijk net té warm aangekleed :) maar we gingen langs de dijk wandelen en er stond best een ijzige wind..

A@pies zijn van die leren slofjes ;)
pi_89357984
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:32 schreef Orea het volgende:
En Mrien, hoe is je doek uit de droger gekomen? Nog heel?
Ja hoor :)
Het viel me wel een beetje tegen hoe stug hij nog is, had gehoopt dat het beter zou werken met 2 tennisballen er bij in. hij was wel snel droog in ieder geval. Straks maar gewoon gebruiken :)
pi_89358060
Mooie foto Orea!!
Klinkt inderdaad als meer dan genoeg kleding ;)
In principe kun je 1 laagje meer aanhouden dan wat je zelf aan hebt geloof ik + een mutsje
Doek en draagjas tellen natuurlijk ook mee :)
  dinsdag 30 november 2010 @ 20:45:07 #268
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89358098
Ze voelde 'lekker' maar ik heb een koukleum. Ik dacht dat je over je shirt met lange mouwen nóg een pakje van de hema aan had gedaan. Zo las ik het. En Ylana had geen maillot, wel sokken :P . Ik zat te twijfelen over een maillot vanmorgen :D
En ik had mijn sjaal nog wat om haar hoofd gedrapeerd extra vanwege die ijzige wind ja :X
Ze had een knalrood neusje toen we weer thuis waren, maar ook die voelde niet echt koud.
Ik moet nog wel uit op een warmere muts,ze heeft nog van die 'newbornmutsjes' zeg maar, maar dan wel een grotere maat natuurlijk ;)
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_89358177
Ja dat klopt, dus eigenlijk had ze bovenaan een laag meer aan dan Ylana :)

Rode wangen en neus check :D
  dinsdag 30 november 2010 @ 20:48:07 #270
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89358267
Ylana had één rode wang van de kou en één rode wang vanwege warm tegen mij aan :D O+
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_89358449
Hier ook :D O+
  dinsdag 30 november 2010 @ 20:53:54 #272
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89358573
Wanneer zouden ze doorhebben dat ze kunnen afwisselen? ;)
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_89358731
Bij Leia begint het te komen! Ineens draaide ze van de week van links naar rechts.. verder kijkt ze in de doek altijd nog dezelfde kant op.. :)
pi_89358833
Wat een geweldige foto Orea O+
Ik vind mijn doek ook nog steeds helemaal mooi. Goede koop geweest :Y

Qua kleding vind ik vooral de beentjes lastig. Die bungelen er zo uit en zijn dan helemaal koud. Ik wil nu zelf een soort tweebenige slaapzak voor d'r maken :)

Hier wel een wisselend hoofdje, maar wel duidelijk een voorkeurshouding.
En slapen met je hoofd naar achter i.p.v. tegen mama's borst/rug 8)7
  dinsdag 30 november 2010 @ 21:02:20 #275
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89358989
Orea en ik hebben een draagjas, wij, nou ja, ik in elk geval dan, heb niet zo'n last van die koude beentjes bij de kleine.
Vanmiddag viel me wel ineens op hoe lang die beentjes ineens worden :o
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_89359090
Hier ook niet :) merkte wel dat haar benen iets koeler voelde dan de rest.. maar dat is op te lossen met beenwarmers :) (maar als het straks meer gaat vriezen en weer glad wordt, dan ga ik veel minder dragen.. moet er niet aan denken op mijn plaat te gaan...)

Qua lengte, Leia begint zich ineens af te zetten :o ook al bij het in de doek doen.. dus stil staand de doek aandoen is wat lastig, ik loop de hele kamer door :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Orea op 30-11-2010 21:13:36 ]
  dinsdag 30 november 2010 @ 21:06:33 #277
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89359191
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:56 schreef Orea het volgende:
Bij Leia begint het te komen! Ineens draaide ze van de week van links naar rechts.. verder kijkt ze in de doek altijd nog dezelfde kant op.. :)
Ze had heel in het begin voorkeur voor de ene kant, toen voor de andere kant, en nu kiest ze tijdens het inknopen een kant uit en blijft daar meestal bij, momenteel is het weer naar links toe kijkend wat voorkeur heeft. Geen pijl op te trekken dus 8-)

Afzetten ja! Hoe herkenbaar! Dat rondlopen ook hahahaha.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_89360521
Oh wat een mooie foto Orea!

CP, ik doe Anna altijd beenwarmertjes aan in de draagdoek. Haar broekje gaat vaak wat omhoog als ze er in zit, en zo heeft ze nog lekker warme beentjes. Gewoon bij H&M gekocht.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_89378778
Ik gebruik in de doek leghuggers.
Helemaal geweldig.Ik vind die fijner dan alle anderen eigenlijk en X heeft ze nu ook aan over dr broek en in haar snowboots!
  woensdag 1 december 2010 @ 12:22:53 #280
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_89379944
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 11:54 schreef Pvoesss het volgende:
Ik gebruik in de doek leghuggers.
Helemaal geweldig.Ik vind die fijner dan alle anderen eigenlijk en X heeft ze nu ook aan over dr broek en in haar snowboots!
Waarom vind je Leghuggers fijner dan? Wat is het verschil?
Ik twijfel al sinds vorig jaar ofzow, maar vind ze zo prijzig om zomaar even uit te proberen en weet ook eigenlijk niet of ik ze wel echt nuttig zou vinden... Meestal zit ze toch ook onder mijn draagjas.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_89383310
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 12:22 schreef texelonia het volgende:

[..]

Waarom vind je Leghuggers fijner dan? Wat is het verschil?
Ik twijfel al sinds vorig jaar ofzow, maar vind ze zo prijzig om zomaar even uit te proberen en weet ook eigenlijk niet of ik ze wel echt nuttig zou vinden... Meestal zit ze toch ook onder mijn draagjas.
Ik heb gratis huggalugs gekregen bij een zooi luiers van Cheeks and Cherries en ze zijn op zich wel makkelijk onder een broek, maar als je kind een beetje spekbenen heeft zijn ze al gauw te krap en gaan de randjes rollen. Dus voor de warmte zijn ze fijn, maar het comfort vraag ik me af. Zijn die leghuggers breder?
pi_89387260
Kom nu deze tegen: http://www.mijnwebwinkel.(...)51&articleID=6462892

Vanaf 4 euro plus verzendkosten (brievenbuspost) en in verschillende lengtes en kleuren.
pi_89389696
De leghuggers vind ik fijn door de bamboe, de rek en hoe mooi ze blijven. Ze bevallen net iets meer.
pi_89403737
Ik krijg gewoon de Fische Hörnum met Alpalcawol van mijn meneer :o

Vond hem zelf écht te duur, maar wel héél erg mooi (en ben zelf een visje, en eindelijk een vissendoek die ik mooi vind!) dus ik krijg hem nu voor kerst!! *O*



O+ O+

(en zo heb ik straks goed onderhandel materiaal om 6 kinderen te mogen baren, dan kan ik tenminste al mijn doeken en dragers optimaal gebruiken O-))
pi_89404356
mooie doek Orea O+
En je hebt niet voor niets zoveel in de vriezer zitten toch :P
pi_89404494
Inderdaad :D
pi_89405009
Hij is écht mooi Orea! Echt een goed kerstkado! O+ *O*
Ik ben ook helemaal blij met mijn Stendhal met alpaca, hij draagt echt zo super lekker, hij knoopt lekker en kwam al zacht uit de doos. Sinds ik 'm heb, blijven wel al mijn andere doeken in de kast liggen.... dat is dan weer wel zonde.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_89405982
Ach, die komen wel weer tevoorschijn als het weer warmer wordt :P

Ik vind mijn Indio Natuur met Wol al zo goddelijk dragen! Dus ik ben écht heel benieuwd naar deze O+ maar nog zeker een week wachten, das dan weer jammer -O-
pi_89407163
Het was toch een kerstkado? Moet je nog wel langer wachten dan een week 8-)
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_89410338
Ja dacht het niet hè :D

Draag hem wel met kerst O-) pak ik de doos in en pak ik die met kerst uit :D
pi_89420197



Af 8-)
  donderdag 2 december 2010 @ 10:31:23 #292
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_89420395
Orea, dat heb je goed geregeld! :D

Freecell, die is mooi geworden! _O_

Ben eergister ook met Aviva in de doek buiten geweest, en PR was bang dat ze het te koud zou krijgen. Dus madam had een romper, shirt, en een fleecevestje aan. Daaroverheen een (met uitgespreid kruis) FWCC. Een sjaal om dr nek, een winterhoedje op dr hoofd, en mijn jas eroverheen. Ze heeft het niet koud gehad, zullen we maar zeggen. :D
Ok, wel een koud wangetje, we moeten eerlijk zijn.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_89423210
wow Orea wat een prachtige foto O+ O+ En die doek die je krijgt is mooi! En lijkt me ook lekker warm.

Free wat een stoere MT!!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_89491048
Dat klinkt als een mooi kerstcadeau Orea :D *O*

Wat goed free _O_ Ik wil wel actiefoto's zien :)

Ik ben zelf ook creabea bezig geweest om een warme broek voor in de draagdoek te maken.
Met een retesimpelpatroon en een dubbele laag (dunne) fleece is dit het resultaat (slechte kwaliteit foto, het is felgroene stof met een oranje en lichtblauw werkje erin):


Ja, da's lelijk genaaid bij die ene pijp, maar het was nogal klooien omdat de stof in totaal zoveel lagen was en daar had m'n naaimachientje wat moeite mee :P
pi_89493148
Ohh wat knap :D en boeien van die naad, als het maar lekker warm zit ^O^
pi_89494872
4 dagen oud en in de doek O+

  vrijdag 3 december 2010 @ 21:41:34 #297
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_89495412
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 21:33 schreef Pvoesss het volgende:
4 dagen oud en in de doek O+
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Onbetaalbare foto's Pvoesss....heerlijk lijkt het me.
Ik kan niet wachten totdat ik mag. O+
pi_89495790
Wat lief! O+
Ziet er ook uit als een fijne, zachte doek :)
pi_89495903
Pvoess blijf je bezig met je foto's :P
Tis ook een echt jongetje he!
Lief O+
pi_89545293
Ooooh Pvoesss O+ O+

Mijn doek komt dinsdag als het goed is *O* kan niet wachten :D
pi_89550127
*O* *O* yeey Orea

Vanavond mag ik pfau uitpakken :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')