abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84036075
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Toch lijkt het reëel, tenzij ze SGMm willen inzetten
Dat is toch een belachelijk idee?
De rit vanaf bijvoorbeeld van Harderwijk naar Utrecht Centraal duurt meer dan een uur.
De SLT (en ook de SGMm) Is bedoeld om mensen op korte afstanden te vervoeren.
In de spits mogen mensen daar dus een uur staan
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 juli 2010 @ 11:25:57 #152
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84036635
Tenzij ze van de 5600 een zonetrein maken. Gedeeltelijk IC en gedeeltelijk stopper. Kan me best voorstellen dat ze een stopper Harderwijk - Utrecht maken en een stopper Zwolle - Harderwijk die daarna als IC doorgaat naar Amersfoort.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_84036753
Dan maak je het baanvak veel drukker, je hebt meer treinen nodig. En kan het baanvak dat daar aan?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84037048
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:28 schreef Ascendancy het volgende:
Dan maak je het baanvak veel drukker, je hebt meer treinen nodig. En kan het baanvak dat daar aan?
Straks wel na opening Hanzelijn.
pi_84037299
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:34 schreef Socios het volgende:

[..]

Straks wel na opening Hanzelijn.
Nee, na de opening van de Hanzelijn blijft er elk halfuur een intercity rijden, dus is zoiets niet mogelijk zonder extra inhaalmogelijkheden o.i.d. aan te leggen. Niet al het DD-AR wordt verbouwd, dus ik denk dat op dat stuk voorlopig gewoon DD-AR blijft rijden.


Hihi, door de problemen in de Schipholtunnel rijden de NoordOost treinen naar Schiphol door naar Hoofddorp.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 juli 2010 @ 11:42:40 #156
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84037417
Mja, het moet kunnen. Alleen zit je tussen Amersfoort Vathorst en Amersfoort nog met de 5800 waar je mee in conflict kunt raken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 juli 2010 @ 11:43:35 #157
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84037458
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:39 schreef KapiteinT het volgende:

Hihi, door de problemen in de Schipholtunnel rijden de NoordOost treinen naar Schiphol door naar Hoofddorp.

Just like the old days, alleen reden ze toen via Amsterdam Centraal als stopper door naar Schiphol.

Normaal rijden ze ook door naar Hoofddorp, maar stoppen daar niet. Pas op het opstelterrein doen ze dat.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_84037509
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:42 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, het moet kunnen. Alleen zit je tussen Amersfoort Vathorst en Amersfoort nog met de 5800 waar je mee in conflict kunt raken.
Nee het kan niet. De stoptrein doet over het stuk Utrecht - Zwolle 25 minuten langer dan de intercity. De stoptrein en intercity vertrekken bijna tegelijk vanaf Utrecht, maar ter hoogte van Zwolle zit de intercity van een halfuur eerder al achter de stoptrein. Knappe jongen die daar nog een extra intercity tussen weet te passen.
pi_84037608
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Just like the old days, alleen reden ze toen via Amsterdam Centraal als stopper door naar Schiphol.

Normaal rijden ze ook door naar Hoofddorp, maar stoppen daar niet. Pas op het opstelterrein doen ze dat.
Ja heel fijn is dat altijd. Als ik m'n trein naar Schiphol mis, komt even later de intercity waar ik eigenlijk vanaf Schiphol in kwam te zitten langs rijden. Soms staat hij zelfs even stil, maar instappen kan niet.
pi_84037762
Ik ga deze zomer interrailen. Gisteren het ticket binnengekregen en het blijkt dat je elke reis moet noteren. Nou is hij niet geldig binnen je eigen land, dus van Rotterdam tot aan de grens moet ik betalen. De interrailkaart geeft echter 50% korting in plaats van de 40% die m'n studenten-OV geeft. Nu is de vraag: moet ik Rotterdam-->grens ook noteren op die interrailkaart?
pi_84037787
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:39 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Nee, na de opening van de Hanzelijn blijft er elk halfuur een intercity rijden, dus is zoiets niet mogelijk zonder extra inhaalmogelijkheden o.i.d. aan te leggen. Niet al het DD-AR wordt verbouwd, dus ik denk dat op dat stuk voorlopig gewoon DD-AR blijft rijden.


Hihi, door de problemen in de Schipholtunnel rijden de NoordOost treinen naar Schiphol door naar Hoofddorp.
Bron dat niet alle DD-AR verbouwt wordt?

De vraag is ook of er genoeg vraag is voor een sneltrein vanuit Harderwijk.
De verschillende stations aan de lijn hebben ongeveer allemaal evenveel reizigers.

Maar het OV is daar gewoon erg slecht door het ontbreken van IC-stations.
Ik heb een keer naar het harde gereisd. Dat is gewoon frustrerend.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:51:40 #162
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84037873
Mwehe, gisteren nog een discussie gehad met iemand over het spoorwegnet. Ze vond het onbegrijpelijk dat "de NS doordeweeks een belangrijke lijn plat gaat gooien" (Utrecht - Den Bosch, volgende week ma. t/m wo.), toen ik vervolgens zei dat het ProRail was kwam er terug "Het is onacceptabel dat de NS dat accepteert!".... reply: "De NS heeft weinig keuze."

Vervolgens kwam ze met "De IC's worden omgeleid via Nijmegen, dat past daar toch nooit? Waarom leggen ze niet gewoon overal bij ieder station inhaalsporen of extra wissels aan?"... toch maar even wat uitleg gegeven over roestrijden, baanvakbeveiliging, kosten/batenanalyses e.d.

Leuk, mensen die denken het beter te weten maar vervolgens keihard falen.
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:52:33 #163
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84037918
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:49 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik ga deze zomer interrailen. Gisteren het ticket binnengekregen en het blijkt dat je elke reis moet noteren. Nou is hij niet geldig binnen je eigen land, dus van Rotterdam tot aan de grens moet ik betalen. De interrailkaart geeft echter 50% korting in plaats van de 40% die m'n studenten-OV geeft. Nu is de vraag: moet ik Rotterdam-->grens ook noteren op die interrailkaart?
Ik zou het gewoon doen. Kost je geen moeite verder.
pi_84037925
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:49 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik ga deze zomer interrailen. Gisteren het ticket binnengekregen en het blijkt dat je elke reis moet noteren. Nou is hij niet geldig binnen je eigen land, dus van Rotterdam tot aan de grens moet ik betalen. De interrailkaart geeft echter 50% korting in plaats van de 40% die m'n studenten-OV geeft. Nu is de vraag: moet ik Rotterdam-->grens ook noteren op die interrailkaart?
Je kan het altijd doen. Je kan beter te veel dan te weinig opschrijven. De praktijk leert echter dat er bijna nooit om dat formulier gevraagd wordt. Ik heb vorig jaar 6.000 kilometer geInteraild en er is maar één keer om gevraagd. Dat was in Tjechië bij een nogal... pittige tante... Dus we waren blij dat we die reis hadden opgeschreven. Dat deden we namelijk lang niet altijd.
pi_84037993
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:51 schreef James1988 het volgende:
Mwehe, gisteren nog een discussie gehad met iemand over het spoorwegnet. Ze vond het onbegrijpelijk dat "de NS doordeweeks een belangrijke lijn plat gaat gooien" (Utrecht - Den Bosch, volgende week ma. t/m wo.), toen ik vervolgens zei dat het ProRail was kwam er terug "Het is onacceptabel dat de NS dat accepteert!".... reply: "De NS heeft weinig keuze."
Ik vind de reden van het afsluiten wel een beetje vreemd. Een loopbrug over het spoor bij Geldermalsen...
pi_84038002
Sommige mensen snappen er inderdaad helemaal niets van.

Het wordt wel leuk als het werk rond Geldermalsen uitloopt en samenvalt met Arnhem
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84038042
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:54 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Ik vind de reden van het afsluiten wel een beetje vreemd. Een loopbrug over het spoor bij Geldermalsen...
De hele brug wordt toch vervangen?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84038176
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:49 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Bron dat niet alle DD-AR verbouwt wordt?
Ik dacht dat ergens gelezen te hebben, maar ik begin nu ook te twijfelen. In dat geval is het hopen dat er DDZ ingezet gaat worden op Utrecht - Zwolle...
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:59:09 #169
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84038266
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:51 schreef James1988 het volgende:
Leuk, mensen die denken het beter te weten maar vervolgens keihard falen.
Ergerlijk, dat soort mensen. Ook leuk: als die werkzaamheden tussen Utrecht en Den Bosch uitlopen, hebben ze in Arnhem een probleem.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:01:03 #170
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84038376
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:57 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Ik dacht dat ergens gelezen te hebben, maar ik begin nu ook te twijfelen. In dat geval is het hopen dat er DDZ ingezet gaat worden op Utrecht - Zwolle...
Ze hebben nu 79 stuurstanden en 50 motorwagens. Er komen dus maximaal 50 stuurstanden als DDZ terug denk ik... Dus niet alles wordt verbouwd, maar wat overblijft zal wel gesloopt worden. Kapitaalvernietiging? Hoe kom je er bij...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84038433
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:57 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Ik dacht dat ergens gelezen te hebben, maar ik begin nu ook te twijfelen. In dat geval is het hopen dat er DDZ ingezet gaat worden op Utrecht - Zwolle...
DDZ gaat als IC rijden. Het enige stoptreinmat is SLT en SGMm
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:08:37 #172
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_84038706
DDZ is toch omgebouwde DDM, of ben ik nu in de war? Ik dacht dat DDAR gewoon verschrot zou gaan worden.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:11:23 #173
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84038815
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:08 schreef V2 het volgende:
DDZ is toch omgebouwde DDM, of ben ik nu in de war? Ik dacht dat DDAR gewoon verschrot zou gaan worden.
Nee, DDM gaat in de shredder, DDAR wordt DDZ.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84038968
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:11 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee, DDM gaat in de shredder, DDAR wordt DDZ.
Logisch... Doet DDM onder aan DD-AR?
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:02 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

DDZ gaat als IC rijden. Het enige stoptreinmat is SLT en SGMm
DDZ gaat de stoppercity's rijden, zoals Utrecht - Almere en Schiphol - Lelystad. Maar volgens mij houden ze dan nog een heleboel DDZ over. Utrecht - Zwolle lijkt mij dan een mooie serie om de rest kwijt te kunnen. Het is wel eens waar geen intercity, maar veel mensen zitten er wel lang in en hij zit vaak ook goed vol.
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:32:26 #175
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84039622
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:15 schreef KapiteinT het volgende:
de stoppercity's
Tering, weer zoeen polderjeukwoord
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84039753
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tering, weer zoeen polderjeukwoord
Ja, je kan het ook gewoon een sneltrein noemen... Maar iemand heeft bedacht om dat woord af te schaffen...
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:40:55 #177
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_84039997
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:11 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee, DDM gaat in de shredder, DDAR wordt DDZ.
Ah ik haal de naamjes door elkaar. DDM-2/3 = DD-AR. Dan is het logisch
En qua onderdoen: ja, DDM-1 doet onder voor DDM-2/3 Er is relatief weinig DDM-1-materieel, dus het is niet echt de moeite om voor die serie een apart revisieplan te ontwikkelen en uit te voeren, lijkt me.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_84040306
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:06 schreef Duvel het volgende:

[..]

Mag ik je er fijntjes op wijzen dat als je er geen verstand van hebt, het wijzer is om gewoon je mond te houden. Of, in dit geval, je toetsenbord met rust te laten?
Tuurlijk mag je dat. Maar mag ik jou er fijntjes op wijzen, dat als er blijkbaar wél informatie is, dat passagiers het leuk vinden als ze dat te horen krijgen. De storing rond Schiphol zou tot 22.00 uur gisteravond duren, maar dat was vanochtend nog steeds niet opgelost. Het stuitende gebrek aan klantvriendelijkheid/informatievoorziening is bij de NS/Prorail schrijnend.
pi_84040360
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:15 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Logisch... Doet DDM onder aan DD-AR?
[..]

DDZ gaat de stoppercity's rijden, zoals Utrecht - Almere en Schiphol - Lelystad. Maar volgens mij houden ze dan nog een heleboel DDZ over. Utrecht - Zwolle lijkt mij dan een mooie serie om de rest kwijt te kunnen. Het is wel eens waar geen intercity, maar veel mensen zitten er wel lang in en hij zit vaak ook goed vol.
Ik kan nergens vinden dat DDZ specifiek die trajecten gaat rijden.
Van binnen doet de DDZ waarschijnlijk ook niet onder voor ICMm en dergelijke.
Zijn de kosten-baten van een kwartiersdienst daar echt zo slecht overigens?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:52:31 #180
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84040546
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:47 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Tuurlijk mag je dat. Maar mag ik jou er fijntjes op wijzen, dat als er blijkbaar wél informatie is, dat passagiers het leuk vinden als ze dat te horen krijgen. De storing rond Schiphol zou tot 22.00 uur gisteravond duren, maar dat was vanochtend nog steeds niet opgelost. Het stuitende gebrek aan klantvriendelijkheid/informatievoorziening is bij de NS/Prorail schrijnend.
Best, maar dat doet niets af aan de mensen die zich nu uit de naad werken om het te herstellen, en daar walste jij met je botteboerenpost nogal lomp overheen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84040560
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:48 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ik kan nergens vinden dat DDZ specifiek die trajecten gaat rijden.
Van binnen doet de DDZ waarschijnlijk ook niet onder voor ICMm en dergelijke.
Zijn de kosten-baten van een kwartiersdienst daar echt zo slecht overigens?
De specifieke treinseries zijn nog niet bekend, maar wel dat het de net-niet-intercity's zijn. Intercity's die vaker stoppen dan gewone intercity's en met stoptreinmateriaal (meestal DD-AR) worden gereden. Dus onder andere Utrecht - Almere en Schiphol - Lelystad.

Kosten-baten voor welke kwartierdienst?
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:54:54 #182
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_84040670
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:52 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

De specifieke treinseries zijn nog niet bekend, maar wel dat het de net-niet-intercity's zijn. Intercity's die vaker stoppen dan gewone intercity's en met stoptreinmateriaal (meestal DD-AR) worden gereden.
Handig toch, dat ze dat woord 'sneltrein' afgeschaft hebben...
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:59:00 #183
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84040850
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:54 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Ik vind de reden van het afsluiten wel een beetje vreemd. Een loopbrug over het spoor bij Geldermalsen...
Ze gaan geloof ik meerdere dingen tegelijk doen... ook starten met de bouw van een nieuw Utrecht Lunetten, iets met de spoorverdubbeling, enzovoorts. Dan is het nog niet zo gek.
  woensdag 14 juli 2010 @ 13:39:46 #184
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84042854
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:59 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ze gaan geloof ik meerdere dingen tegelijk doen... ook starten met de bouw van een nieuw Utrecht Lunetten, iets met de spoorverdubbeling, enzovoorts. Dan is het nog niet zo gek.
Wordt niet ook de hele Lingebrug vervangen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84042944
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:52 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

De specifieke treinseries zijn nog niet bekend, maar wel dat het de net-niet-intercity's zijn. Intercity's die vaker stoppen dan gewone intercity's en met stoptreinmateriaal (meestal DD-AR) worden gereden. Dus onder andere Utrecht - Almere en Schiphol - Lelystad.

Kosten-baten voor welke kwartierdienst?
Voor Zwolle Utrecht.
Als je ziet hoeveel grotere plaatsen er aan die lijn liggen. En die krijgen dan maar 1x per half uur een trein.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 14 juli 2010 @ 13:44:05 #186
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84043113
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 13:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wordt niet ook de hele Lingebrug vervangen?
Correct.
pi_84047922
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 13:41 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Voor Zwolle Utrecht.
Als je ziet hoeveel grotere plaatsen er aan die lijn liggen. En die krijgen dan maar 1x per half uur een trein.
Een kwartierdienst is daar wel rendabel denk ik hoor. Er is alleen geen plek voor op het spoor, zoals ik al uitlegde. Pas met een inhaalmogelijkheid (zoals bij Geldermalsen) bij Ermelo of Harderwijk is een kwartierdienst pas mogelijk, maar daar is geen plek voor bij die stations.
pi_84048115
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 13:41 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Voor Zwolle Utrecht.
Als je ziet hoeveel grotere plaatsen er aan die lijn liggen. En die krijgen dan maar 1x per half uur een trein.
Grote plaatsen tussen Zwolle - Utrecht? Zolang de grootste steden buiten de randstad het met 2 treinen per uur moeten doen, is dat voor Amersfoort of Harderwijk ook prima mogelijk.
pi_84048245
Utrecht / Zwolle in een kwartiersdienst? Nergens voor nodig, en het lijkt mij ook niet te gaan passen in een huidige dienstregeling.. Dan zit je al in het begin in de knoei met Utrecht / Baarn. Of het moet op enorm scheve tijden gaan rijden.
pi_84048918
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 15:25 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Grote plaatsen tussen Zwolle - Utrecht? Zolang de grootste steden buiten de randstad het met 2 treinen per uur moeten doen, is dat voor Amersfoort of Harderwijk ook prima mogelijk.
Het zijn inderdaad geen hele grote plaatsen, maar wel meerdere middelgrote steden. Nijkerk, Ermelo en Harderwijk tellen samen al bijna 100.000 inwoners. Dat is ook wel te merken aan hoe vol deze trein in de spits zit. Een kwartierdienst zal hier dus niet misstaan, maar zoals gezegd past het niet.
pi_84050138
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 15:25 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Grote plaatsen tussen Zwolle - Utrecht? Zolang de grootste steden buiten de randstad het met 2 treinen per uur moeten doen, is dat voor Amersfoort of Harderwijk ook prima mogelijk.
De reistijd vanuit bijvoorbeeld Leeuwarden is te groot voor echt forenzenvervoer.
Vanuit Harderwijk is het nog geen uur naar Utrecht, dus dat is wel goed te doen.
En de steden die wel reeël zijn voor forenzenvervoer, hebben ook gewoon meer dan 2 treinen per uur in de brede spits. Zoals Deventer en Apeldoorn.

En Amersfoort 2 treinen per uur?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 14 juli 2010 @ 16:13:13 #192
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84050282
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 08:00 schreef Fixers het volgende:

[..]

Niet zo zuur. Vandaag is de pleuâh gratis bij de kiosk, vanwege het voetbal.
Hoe gratis is ¤ 1,85 bij jou?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 14 juli 2010 @ 18:21:31 #193
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_84056259
* Ofyles2 wilde ideeën heeft voor het ontwikkelen van de perfecte dienstregeling...
pi_84056435
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 17:48 schreef KapiteinT het volgende:
Er zijn problemen rondom Schiphol door een bovenleiding die door een deur heen is geslagen: http://tweetphoto.com/32464241. Hoe krijgen ze dat nou weer voor elkaar?
Het probleem was niet dat de bovenleiding door de deur heen was geslagen. (Het is wel gebeurd, maar dat was niet het probleem).
We reden de tunnel van Schiphol in en de trein trok vanaf dat moment de bovenleiding mee. De bovenleidingen sloegen tegen de trein aan waardoor de hele trein begon te shaken, en waardoor er dus ook een gat in de deur kwam. Ook waren er een stuk of 100 ramen kapot geslagen door de bovenleiding die er tegen aan kwam. Doordat we de bovenleiding mee hadden getrokken was er in die tunnel geen stroom meer en dát was het probleem, want dan zouden de treinen daar zonder stroom zitten en niet kunnen rijden.
De bewuste trein kon doordat hij zonder stroom zat ook niet meer remmen (en heeft dus nog zo'n 500m aan leiding meegetrokken) en alle passagiers (behalve die in mijn coupé) zaten zonder licht..
  woensdag 14 juli 2010 @ 18:25:23 #195
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_84056456
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 18:21 schreef Ofyles2 het volgende:
* Ofyles2 wilde ideeën heeft voor het ontwikkelen van de perfecte dienstregeling...
PM James1988 maar.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 14 juli 2010 @ 19:00:48 #196
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_84058037
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 18:25 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

PM James1988 maar.
Zal ik zeker doen.

Er zijn verschillen: James1988 gebruikt Microsoft, ik Linux. Misschien kan ik hem overhalen Qt4 te gebruiken voor dit project.
pi_84058154
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 16:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hoe gratis is ¤ 1,85 bij jou?
Ik heb 'm vanmorgen (om half 8) voor nop gehad. Werd op den bosch omgeroepen dat vanwege de huldiging in amsterdam gisteren er gratis koffie en thee af te krijgen was.
  woensdag 14 juli 2010 @ 19:09:11 #198
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84058514
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 19:02 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ik heb 'm vanmorgen (om half 8) voor nop gehad. Werd op den bosch omgeroepen dat vanwege de huldiging in amsterdam gisteren er gratis koffie en thee af te krijgen was.
Typisch. Waarom zouden ze dat sowieso doen? Maar goed, ik was blijkbaar gewoon te laat, om een uur of 11. Heb nog wel 2 treinen met die plakletters "Geel en blauw houdt van Oranje!" gezien
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 14 juli 2010 @ 19:49:18 #199
216495 Mkr
Stay out of trouble, boys.
pi_84060727
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 15:43 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Het zijn inderdaad geen hele grote plaatsen, maar wel meerdere middelgrote steden. Nijkerk, Ermelo en Harderwijk tellen samen al bijna 100.000 inwoners. Dat is ook wel te merken aan hoe vol deze trein in de spits zit. Een kwartierdienst zal hier dus niet misstaan, maar zoals gezegd past het niet.
Vanaf dienstregeling 2014 is het de bedoeling dat Randstadspoor Harderwijk ipv Amersfoort Vathorst als eindpunt heeft. Dat betekend dan voor Nijkerk, Putten, Ermelo elk kwartier een trein richting Harderwijk en Utrecht.
"I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
pi_84061377
Ik kom net langs rotterdam, het goederenopstelterrein en daar zijn ze aan het heuvelen. Best tof om te zien zo'n losse rollende wagon.

Maar hoe gaat dat eigenlijk exact in zijn werk? Koppelen ze steeds een wagon los of in een keer de hele zwik en worden ze langzaam over het randje geduwd? Hangen die dingen half op de handrem of klappen ze in volle vaart tegen de wachtende wagons? Vast wel iemand die dit kan uitleggen van begin tot eind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')