Dat is toch een belachelijk idee?quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Toch lijkt het reëel, tenzij ze SGMm willen inzetten
Straks wel na opening Hanzelijn.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:28 schreef Ascendancy het volgende:
Dan maak je het baanvak veel drukker, je hebt meer treinen nodig. En kan het baanvak dat daar aan?
Nee, na de opening van de Hanzelijn blijft er elk halfuur een intercity rijden, dus is zoiets niet mogelijk zonder extra inhaalmogelijkheden o.i.d. aan te leggen. Niet al het DD-AR wordt verbouwd, dus ik denk dat op dat stuk voorlopig gewoon DD-AR blijft rijden.quote:
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:39 schreef KapiteinT het volgende:
Hihi, door de problemen in de Schipholtunnel rijden de NoordOost treinen naar Schiphol door naar Hoofddorp.![]()
Nee het kan niet. De stoptrein doet over het stuk Utrecht - Zwolle 25 minuten langer dan de intercity. De stoptrein en intercity vertrekken bijna tegelijk vanaf Utrecht, maar ter hoogte van Zwolle zit de intercity van een halfuur eerder al achter de stoptrein. Knappe jongen die daar nog een extra intercity tussen weet te passen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:42 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, het moet kunnen. Alleen zit je tussen Amersfoort Vathorst en Amersfoort nog met de 5800 waar je mee in conflict kunt raken.
Ja heel fijn is dat altijd. Als ik m'n trein naar Schiphol mis, komt even later de intercity waar ik eigenlijk vanaf Schiphol in kwam te zitten langs rijden. Soms staat hij zelfs even stil, maar instappen kan niet.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Just like the old days, alleen reden ze toen via Amsterdam Centraal als stopper door naar Schiphol.
Normaal rijden ze ook door naar Hoofddorp, maar stoppen daar niet. Pas op het opstelterrein doen ze dat.
Bron dat niet alle DD-AR verbouwt wordt?quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:39 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Nee, na de opening van de Hanzelijn blijft er elk halfuur een intercity rijden, dus is zoiets niet mogelijk zonder extra inhaalmogelijkheden o.i.d. aan te leggen. Niet al het DD-AR wordt verbouwd, dus ik denk dat op dat stuk voorlopig gewoon DD-AR blijft rijden.
Hihi, door de problemen in de Schipholtunnel rijden de NoordOost treinen naar Schiphol door naar Hoofddorp.![]()
Ik zou het gewoon doen. Kost je geen moeite verder.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:49 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik ga deze zomer interrailen. Gisteren het ticket binnengekregen en het blijkt dat je elke reis moet noteren. Nou is hij niet geldig binnen je eigen land, dus van Rotterdam tot aan de grens moet ik betalen. De interrailkaart geeft echter 50% korting in plaats van de 40% die m'n studenten-OV geeft. Nu is de vraag: moet ik Rotterdam-->grens ook noteren op die interrailkaart?
Je kan het altijd doen. Je kan beter te veel dan te weinig opschrijven. De praktijk leert echter dat er bijna nooit om dat formulier gevraagd wordt. Ik heb vorig jaar 6.000 kilometer geInteraild en er is maar één keer om gevraagd. Dat was in Tjechië bij een nogal... pittige tante... Dus we waren blij dat we die reis hadden opgeschreven. Dat deden we namelijk lang niet altijd.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:49 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik ga deze zomer interrailen. Gisteren het ticket binnengekregen en het blijkt dat je elke reis moet noteren. Nou is hij niet geldig binnen je eigen land, dus van Rotterdam tot aan de grens moet ik betalen. De interrailkaart geeft echter 50% korting in plaats van de 40% die m'n studenten-OV geeft. Nu is de vraag: moet ik Rotterdam-->grens ook noteren op die interrailkaart?
Ik vind de reden van het afsluiten wel een beetje vreemd. Een loopbrug over het spoor bij Geldermalsen...quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:51 schreef James1988 het volgende:
Mwehe, gisteren nog een discussie gehad met iemand over het spoorwegnet. Ze vond het onbegrijpelijk dat "de NS doordeweeks een belangrijke lijn plat gaat gooien" (Utrecht - Den Bosch, volgende week ma. t/m wo.), toen ik vervolgens zei dat het ProRail was kwam er terug "Het is onacceptabel dat de NS dat accepteert!".... reply: "De NS heeft weinig keuze."
De hele brug wordt toch vervangen?quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:54 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ik vind de reden van het afsluiten wel een beetje vreemd. Een loopbrug over het spoor bij Geldermalsen...
Ik dacht dat ergens gelezen te hebben, maar ik begin nu ook te twijfelen. In dat geval is het hopen dat er DDZ ingezet gaat worden op Utrecht - Zwolle...quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:49 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Bron dat niet alle DD-AR verbouwt wordt?
Ergerlijk, dat soort mensen. Ook leuk: als die werkzaamheden tussen Utrecht en Den Bosch uitlopen, hebben ze in Arnhem een probleem.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:51 schreef James1988 het volgende:
Leuk, mensen die denken het beter te weten maar vervolgens keihard falen.
Ze hebben nu 79 stuurstanden en 50 motorwagens. Er komen dus maximaal 50 stuurstanden als DDZ terug denk ik... Dus niet alles wordt verbouwd, maar wat overblijft zal wel gesloopt worden. Kapitaalvernietiging? Hoe kom je er bij...quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:57 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ik dacht dat ergens gelezen te hebben, maar ik begin nu ook te twijfelen. In dat geval is het hopen dat er DDZ ingezet gaat worden op Utrecht - Zwolle...
DDZ gaat als IC rijden. Het enige stoptreinmat is SLT en SGMmquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:57 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ik dacht dat ergens gelezen te hebben, maar ik begin nu ook te twijfelen. In dat geval is het hopen dat er DDZ ingezet gaat worden op Utrecht - Zwolle...
Nee, DDM gaat in de shredder, DDAR wordt DDZ.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:08 schreef V2 het volgende:
DDZ is toch omgebouwde DDM, of ben ik nu in de war? Ik dacht dat DDAR gewoon verschrot zou gaan worden.
Logisch...quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, DDM gaat in de shredder, DDAR wordt DDZ.
DDZ gaat de stoppercity's rijden, zoals Utrecht - Almere en Schiphol - Lelystad. Maar volgens mij houden ze dan nog een heleboel DDZ over. Utrecht - Zwolle lijkt mij dan een mooie serie om de rest kwijt te kunnen. Het is wel eens waar geen intercity, maar veel mensen zitten er wel lang in en hij zit vaak ook goed vol.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:02 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
DDZ gaat als IC rijden. Het enige stoptreinmat is SLT en SGMm
Ja, je kan het ook gewoon een sneltrein noemen... Maar iemand heeft bedacht om dat woord af te schaffen...quote:
Ah ik haal de naamjes door elkaar. DDM-2/3 = DD-AR. Dan is het logischquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, DDM gaat in de shredder, DDAR wordt DDZ.
Tuurlijk mag je dat. Maar mag ik jou er fijntjes op wijzen, dat als er blijkbaar wél informatie is, dat passagiers het leuk vinden als ze dat te horen krijgen. De storing rond Schiphol zou tot 22.00 uur gisteravond duren, maar dat was vanochtend nog steeds niet opgelost. Het stuitende gebrek aan klantvriendelijkheid/informatievoorziening is bij de NS/Prorail schrijnend.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
Mag ik je er fijntjes op wijzen dat als je er geen verstand van hebt, het wijzer is om gewoon je mond te houden. Of, in dit geval, je toetsenbord met rust te laten?
Ik kan nergens vinden dat DDZ specifiek die trajecten gaat rijden.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:15 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Logisch...Doet DDM onder aan DD-AR?
[..]
DDZ gaat de stoppercity's rijden, zoals Utrecht - Almere en Schiphol - Lelystad. Maar volgens mij houden ze dan nog een heleboel DDZ over. Utrecht - Zwolle lijkt mij dan een mooie serie om de rest kwijt te kunnen. Het is wel eens waar geen intercity, maar veel mensen zitten er wel lang in en hij zit vaak ook goed vol.
Best, maar dat doet niets af aan de mensen die zich nu uit de naad werken om het te herstellen, en daar walste jij met je botteboerenpost nogal lomp overheen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:47 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Tuurlijk mag je dat. Maar mag ik jou er fijntjes op wijzen, dat als er blijkbaar wél informatie is, dat passagiers het leuk vinden als ze dat te horen krijgen. De storing rond Schiphol zou tot 22.00 uur gisteravond duren, maar dat was vanochtend nog steeds niet opgelost. Het stuitende gebrek aan klantvriendelijkheid/informatievoorziening is bij de NS/Prorail schrijnend.
De specifieke treinseries zijn nog niet bekend, maar wel dat het de net-niet-intercity's zijn. Intercity's die vaker stoppen dan gewone intercity's en met stoptreinmateriaal (meestal DD-AR) worden gereden. Dus onder andere Utrecht - Almere en Schiphol - Lelystad.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:48 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik kan nergens vinden dat DDZ specifiek die trajecten gaat rijden.
Van binnen doet de DDZ waarschijnlijk ook niet onder voor ICMm en dergelijke.
Zijn de kosten-baten van een kwartiersdienst daar echt zo slecht overigens?
Handig toch, dat ze dat woord 'sneltrein' afgeschaft hebben...quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:52 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
De specifieke treinseries zijn nog niet bekend, maar wel dat het de net-niet-intercity's zijn. Intercity's die vaker stoppen dan gewone intercity's en met stoptreinmateriaal (meestal DD-AR) worden gereden.
Ze gaan geloof ik meerdere dingen tegelijk doen... ook starten met de bouw van een nieuw Utrecht Lunetten, iets met de spoorverdubbeling, enzovoorts. Dan is het nog niet zo gek.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:54 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ik vind de reden van het afsluiten wel een beetje vreemd. Een loopbrug over het spoor bij Geldermalsen...
Wordt niet ook de hele Lingebrug vervangen?quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ze gaan geloof ik meerdere dingen tegelijk doen... ook starten met de bouw van een nieuw Utrecht Lunetten, iets met de spoorverdubbeling, enzovoorts. Dan is het nog niet zo gek.
Voor Zwolle Utrecht.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:52 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
De specifieke treinseries zijn nog niet bekend, maar wel dat het de net-niet-intercity's zijn. Intercity's die vaker stoppen dan gewone intercity's en met stoptreinmateriaal (meestal DD-AR) worden gereden. Dus onder andere Utrecht - Almere en Schiphol - Lelystad.
Kosten-baten voor welke kwartierdienst?
Correct.quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wordt niet ook de hele Lingebrug vervangen?
Een kwartierdienst is daar wel rendabel denk ik hoor. Er is alleen geen plek voor op het spoor, zoals ik al uitlegde. Pas met een inhaalmogelijkheid (zoals bij Geldermalsen) bij Ermelo of Harderwijk is een kwartierdienst pas mogelijk, maar daar is geen plek voor bij die stations.quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:41 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Voor Zwolle Utrecht.
Als je ziet hoeveel grotere plaatsen er aan die lijn liggen. En die krijgen dan maar 1x per half uur een trein.
Grote plaatsen tussen Zwolle - Utrecht? Zolang de grootste steden buiten de randstad het met 2 treinen per uur moeten doen, is dat voor Amersfoort of Harderwijk ook prima mogelijk.quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:41 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Voor Zwolle Utrecht.
Als je ziet hoeveel grotere plaatsen er aan die lijn liggen. En die krijgen dan maar 1x per half uur een trein.
Het zijn inderdaad geen hele grote plaatsen, maar wel meerdere middelgrote steden. Nijkerk, Ermelo en Harderwijk tellen samen al bijna 100.000 inwoners. Dat is ook wel te merken aan hoe vol deze trein in de spits zit. Een kwartierdienst zal hier dus niet misstaan, maar zoals gezegd past het niet.quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:25 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Grote plaatsen tussen Zwolle - Utrecht? Zolang de grootste steden buiten de randstad het met 2 treinen per uur moeten doen, is dat voor Amersfoort of Harderwijk ook prima mogelijk.
De reistijd vanuit bijvoorbeeld Leeuwarden is te groot voor echt forenzenvervoer.quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:25 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Grote plaatsen tussen Zwolle - Utrecht? Zolang de grootste steden buiten de randstad het met 2 treinen per uur moeten doen, is dat voor Amersfoort of Harderwijk ook prima mogelijk.
Hoe gratis is ¤ 1,85 bij jou?quote:Op woensdag 14 juli 2010 08:00 schreef Fixers het volgende:
[..]
Niet zo zuur. Vandaag is de pleuâh gratis bij de kiosk, vanwege het voetbal.
Het probleem was niet dat de bovenleiding door de deur heen was geslagen. (Het is wel gebeurd, maar dat was niet het probleem).quote:Op dinsdag 13 juli 2010 17:48 schreef KapiteinT het volgende:
Er zijn problemen rondom Schiphol door een bovenleiding die door een deur heen is geslagen: http://tweetphoto.com/32464241. Hoe krijgen ze dat nou weer voor elkaar?
PM James1988 maar.quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:21 schreef Ofyles2 het volgende:
* Ofyles2 wilde ideeën heeft voor het ontwikkelen van de perfecte dienstregeling...
Zal ik zeker doen.quote:
Ik heb 'm vanmorgen (om half 8) voor nop gehad. Werd op den bosch omgeroepen dat vanwege de huldiging in amsterdam gisteren er gratis koffie en thee af te krijgen was.quote:
Typisch. Waarom zouden ze dat sowieso doen? Maar goed, ik was blijkbaar gewoon te laat, om een uur of 11. Heb nog wel 2 treinen met die plakletters "Geel en blauw houdt van Oranje!" gezienquote:Op woensdag 14 juli 2010 19:02 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik heb 'm vanmorgen (om half 8) voor nop gehad. Werd op den bosch omgeroepen dat vanwege de huldiging in amsterdam gisteren er gratis koffie en thee af te krijgen was.
Vanaf dienstregeling 2014 is het de bedoeling dat Randstadspoor Harderwijk ipv Amersfoort Vathorst als eindpunt heeft. Dat betekend dan voor Nijkerk, Putten, Ermelo elk kwartier een trein richting Harderwijk en Utrecht.quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:43 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Het zijn inderdaad geen hele grote plaatsen, maar wel meerdere middelgrote steden. Nijkerk, Ermelo en Harderwijk tellen samen al bijna 100.000 inwoners. Dat is ook wel te merken aan hoe vol deze trein in de spits zit. Een kwartierdienst zal hier dus niet misstaan, maar zoals gezegd past het niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |