abonnement Unibet Coolblue
pi_83184784
Toevallig laatst een film van Stephen King gezien. (Golden Years).
Oude film en het boek was 10 keer beter natuurlijk.
pi_83184858
Leuk, een topicje voor Stephen King! Ik ben zelf nog niet zo heel lang aan het lezen. Heb nu The Shining, Pet Semetary, Misery, Cell en Duma gelezen
DavidDuchovny: Alle programma's op SBS 6 zijn van grootse kwaliteit
pi_83187202
Geniaal schrijver. Hij schrijft boeken waar mensen daadwerkelijk op zitten te wachten
Daar zit je dan.
pi_83187268
Iemand een aanrader welke King ik nu moet lezen? Dark Tower-serie laat ik voorlopig nog even liggen.
DavidDuchovny: Alle programma's op SBS 6 zijn van grootse kwaliteit
pi_83187381
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:08 schreef Nebo het volgende:
Iemand een aanrader welke King ik nu moet lezen? Dark Tower-serie laat ik voorlopig nog even liggen.
Carrie vond ik zelf erg gaaf. Cujo ook.
Daar zit je dan.
  woensdag 23 juni 2010 @ 12:23:44 #7
85962 ioko
I Appear Missing
pi_83187885
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 11:13 schreef Nebo het volgende:
Leuk, een topicje voor Stephen King! Ik ben zelf nog niet zo heel lang aan het lezen. Heb nu The Shining, Pet Semetary, Misery, Cell en Duma gelezen
Dan heb je nog wat te gaan! Ben nu zelf in Insomnia bezig.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  woensdag 23 juni 2010 @ 12:27:17 #8
85962 ioko
I Appear Missing
pi_83188007
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:08 schreef Nebo het volgende:
Iemand een aanrader welke King ik nu moet lezen? Dark Tower-serie laat ik voorlopig nog even liggen.
Ik ben zelf erg fan van IT, Needful things en The Stand.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_83188049
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:08 schreef Nebo het volgende:
Iemand een aanrader welke King ik nu moet lezen? Dark Tower-serie laat ik voorlopig nog even liggen.
De Marathon vind ik persoonlijk 1 van zijn beste verhalen

De regels van de Marathon
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 80% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2010 12:45:01 ]
pi_83382164
Eindelijk ''gevangen '' uit ....En toen ik eenmaal over de helft was werd het echt leuk om te lezen...en ook echt wel spannend...vond ik dan
Het heeft alleen even geduurd voordat ik door de eerste helft heen was
Over 1 week tijd zat dus ik ga een aantal leuke s.king's mee nemen
  maandag 28 juni 2010 @ 20:07:25 #11
88233 Steve
Still the best.
pi_83413617
Mijn Stephen King-verzameling is steeds meer aan het uitbreiden.
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_83415421
Kijken of ik Marathon of The Stand nog kan bemachtigen voor donderdag
DavidDuchovny: Alle programma's op SBS 6 zijn van grootse kwaliteit
pi_83440911
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 11:11 schreef aloa het volgende:
Toevallig laatst een film van Stephen King gezien. (Golden Years).
Oude film en het boek was 10 keer beter natuurlijk.
Het boek van the Golden Years was 10 keer beter? Hoe heb je het gelezen, want dat boek bestaat toch niet?
pi_83443361
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 13:46 schreef CaptainCab het volgende:

[..]

Het boek van the Golden Years was 10 keer beter? Hoe heb je het gelezen, want dat boek bestaat toch niet?
Vandaar dat ie niet op mijn boekenplank staat.
pi_83443644
In het vorige topic werd het ook al even vermeld, maar het lijkt me handig om het ook hier maar te vermelden: in november verschijnt de nieuwe King in de boekwinkels. Titel is "Full Dark, No Stars"; Nederlandse titel wordt vermoedelijk "Aardedonker, Zonder Sterren". Vertaling zal mogelijk zelfs weer net iets eerder dan de Engelse versie in de winkel liggen.
En King heeft nog plannen voor een nieuw Dark Tower deel (speelt zich af tussen deel vier en vijf... iets met Jericho Hill?) en een vervolg op De Shining ('Dr. Sleep).
pi_83449673
quote:
Op maandag 28 juni 2010 20:07 schreef Steve het volgende:
Mijn Stephen King-verzameling is steeds meer aan het uitbreiden.

en kun je wat opsommen wat je zoal hebt?


Ik ken Stephen King vooral van die film IT (met die clown= weet nu al weer niet waar het overging)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_83450883
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 16:54 schreef rubje het volgende:

Ik ken Stephen King vooral van die film IT (met die clown= weet nu al weer niet waar het overging)
Dan kun je volgend jaar je hart weer ophalen, want dan volgt de remake (als het goed is...).
Maar de film is veeeeeeeeeeeeeel minder dan het boek, zoals bij eigenlijk alle King verfilmingen die ik tot nu toe gezien heb.
  woensdag 30 juni 2010 @ 11:08:24 #18
125844 Votz
Petomaan
pi_83481824
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 17:19 schreef Zoonlief het volgende:

[..]

Dan kun je volgend jaar je hart weer ophalen, want dan volgt de remake (als het goed is...).
Maar de film is veeeeeeeeeeeeeel minder dan het boek, zoals bij eigenlijk alle King verfilmingen die ik tot nu toe gezien heb.
Shawshank Redemption, Stand by Me en Hearts in Atlantis zijn prachtige verfilmingen op de boeken. Die doen het niet onder het origineel.
Women fart just as much as men. It's just that most men take more pride in it than most women.
FART FAQ:
http://www.heptune.com/farts.html
pi_83508648
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 11:08 schreef Votz het volgende:

[..]

Shawshank Redemption, Stand by Me en Hearts in Atlantis zijn prachtige verfilmingen op de boeken. Die doen het niet onder het origineel.
En die vallen voor mij dan net in de categorie films die ik niet gezien heb. Op SR na dan, maar dat korte verhaal heb ik nog niet gelezen.
pi_84861917
ja, hoi :o

ik heb een tip voor de mensen die hebben genoten van boeken als 'mobiel' , 'gevangen' , etc.

ik ben nu bezig in 'de oversteek' van justin cronin, en het leest ook echt heerlijk weg, erg goed boek!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_85062879
Ik ben ook helemaal fan van Stephen King, hoewel ik nog niet veel boeken heb. Op dit moment ben ik IT aan het lezen, erg goed boek.
Het beste boek en film vind ik nog altijd The Shining, helemaal geweldig. Moet het boek nog een keer aanschaffen.
pi_85074201
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 18:28 schreef Mirjam het volgende:
ja, hoi :o

ik heb een tip voor de mensen die hebben genoten van boeken als 'mobiel' , 'gevangen' , etc.

ik ben nu bezig in 'de oversteek' van justin cronin, en het leest ook echt heerlijk weg, erg goed boek!
Ik ben er een uur geleden in begonnen en hij leest meteen lekker weg. Wat recensies gelezen en dat belooft inderdaad een goed boek te worden ^O^

Ik las trouwens vaag een paar keer (uit onofficiële bronnen) dat het een deel 1 van een trilogie is, weet iemand of dit klopt? Kan er verder nergens iets over vinden.
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
pi_85075211
Ah heb het al gevonden, dit is inderdaad pas deel 1 :)
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
pi_85075960
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 23:29 schreef Catwoman1986 het volgende:
Ah heb het al gevonden, dit is inderdaad pas deel 1 :)
whoah, echt waar?? :9~
moar, moar :9
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_85078993
Ja deel 2 komt in 2011 en deel 3 in 2013 las ik!

Artikel
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 00:51:11 #26
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_85079052
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:08 schreef Nebo het volgende:
Iemand een aanrader welke King ik nu moet lezen? Dark Tower-serie laat ik voorlopig nog even liggen.
Pet Sematary, The Stand en Misery zijn mijn favo's.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_85079080
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 00:51 schreef Verbal het volgende:

[..]

Pet Sematary, The Stand en Misery zijn mijn favo's.

V.
Misery is tof!
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 00:53:36 #28
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_85079133
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 17:19 schreef Zoonlief het volgende:

[..]

Dan kun je volgend jaar je hart weer ophalen, want dan volgt de remake (als het goed is...).
Maar de film is veeeeeeeeeeeeeel minder dan het boek, zoals bij eigenlijk alle King verfilmingen die ik tot nu toe gezien heb.
Grootste probleem met de meeste verfilmingen is dat ze die speciale King-sfeer niet weten te pakken. Pet Sematary zat er echt helemaal naast. Stand by Me, Misery en de drie Darabont-verfilmingen waren echter spot-on. Carrie en Christine trouwens ook wel.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_85079369
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 00:53 schreef Verbal het volgende:

[..]

Grootste probleem met de meeste verfilmingen is dat ze die speciale King-sfeer niet weten te pakken. Pet Sematary zat er echt helemaal naast. Stand by Me, Misery en de drie Darabont-verfilmingen waren echter spot-on. Carrie en Christine trouwens ook wel.

V.
Ja Misery ook qua film, erg tof!
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
pi_85079840
nog steeds King fans, ik heb net het korte verhalen boek uit ,
uit 2008, het heet Na zonsondergang, en het is net als de eerst King boeken.
laten we samen griezelen. en erover kletsen. heel herkenbaar.
De Puta Madre
pi_85082848
Net "Gevangen" uitgelezen. Mooi verhaal in een hoog tempo geschreven. Dit is King zoals King moet zijn.
Women fart just as much as men. It's just that most men take more pride in it than most women.
FART FAQ:
http://www.heptune.com/farts.html
pi_85085823
Ben nu nog steeds bezig in Duma (ligt bij vriendin, lees er weinig uit) en begonnen aan De Spelbreker (Gerald's game als ik me niet vergis). Laatst Blockade Billy en De Ontvoering (Blaze) uitgelezen, beiden erg vermakelijk :)
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:04:29 #33
285443 PsykoPumpkin
scares the shit outta you.
pi_85389456
Heb een tijdje geleden zowel 'IT' als 'The Shining' gezien. Ben er niet van onder de indruk.
Mensen zeggen dat het boek vele malen beter is. Iemand ervaring mee?
cupcakes with chainsaws : mijn digitale uitlaatklep. Oh, en mijn flickr natuurlijk.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:09:55 #34
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_85389720
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 13:04 schreef PsykoPumpkin het volgende:
Heb een tijdje geleden zowel 'IT' als 'The Shining' gezien. Ben er niet van onder de indruk.
Mensen zeggen dat het boek vele malen beter is. Iemand ervaring mee?
De film The Shining is een absolute rotfilm, dus is wmb het boek automatisch beter.
Het boek, It vind ik wel beter dan de (televisie)film.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:19:53 #35
85962 ioko
I Appear Missing
pi_85390259
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 13:04 schreef PsykoPumpkin het volgende:
Heb een tijdje geleden zowel 'IT' als 'The Shining' gezien. Ben er niet van onder de indruk.
Mensen zeggen dat het boek vele malen beter is. Iemand ervaring mee?
Geldt dat niet bijna altijd? Bij Stephen King in ieder geval wel: de tekst maakt het spannend en roept iets op dat in de film vrijwel altijd slechter overkomt. Dus lezen!!
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_85410787
Oeh, komt er nu alweer een nieuw boek uit? O+ Ik heb Cell en Duma Key nog liggen om te lezen (en Christine en nog wat boeken...) dus ik ben voorlopig nog wel even bezig met Stephen King (en tig andere schrijvers...)
Tap tap tap
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:18:20 #37
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_85410841
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 11:11 schreef aloa het volgende:
Toevallig laatst een film van Stephen King gezien. (Golden Years).
Oude film en het boek was 10 keer beter natuurlijk.
welk boek?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:20:15 #38
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_85410924
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 00:53 schreef Verbal het volgende:

[..]

Grootste probleem met de meeste verfilmingen is dat ze die speciale King-sfeer niet weten te pakken. Pet Sematary zat er echt helemaal naast. Stand by Me, Misery en de drie Darabont-verfilmingen waren echter spot-on. Carrie en Christine trouwens ook wel.

V.
Het 'gadverdamme' gevoel ontbreekt volledig bij de verfilming van Pet Sematary.
pi_85411034
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 21:20 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Het 'gadverdamme' gevoel ontbreekt volledig bij de verfilming van Pet Sematary.
Ik vond
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(vette spoiler!)
Tap tap tap
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:26:00 #40
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_85411173
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 21:22 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik vond
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(vette spoiler!)
Mjah, gewoon horror, maar niet het beklemmende sfeertje uit het boek.
pi_85414424
Als je een boek van King, [ ieder boek of kort verhaal ] wil verfilmen , je hebt 4 uur meer nodig,

lezen en film moet je apart zien, de film voor de nooit lezers, een boek voor de lezers.
B.V. een van de betere films, IT. die duurt al best lang, 3 uur.
een miniserie , mocht je alle aspecten willen uitdiepen kom je op 3 keer zoveel, wie wil dat zien, dat duurt gewoon veel te lang,
ik laat al die mensen klagen over een slechte verfilming, , Ga lezen, die film zie je achter je ogen.
De Puta Madre
pi_85521839
Duma net uitgelezen. Heel goed eind vond ik het weer, super spannend. Dat eind is nu, samen met Vel over Been, mijn favoriete ontknoping denk ik. Super mooi als alles zo lekker bij elkaar komt.

Begin nu in een Mo Hayder, op aandringen van vriendin. Daarna Under the Dome maar eens tacklen.
pi_85522041
Voor mij bestaat het 'speciale King gevoel' ook uit behoorlijk uitgewerkte personages, die stuk voor stuk een duistere kant hebben. Dat cynisme over mensen en waar ze toe in staat zijn, vind ik een belangrijk onderdeel van zijn vertelstijl. Dit komt vaak op film minder goed over. De stand (de beproeving) is mijn favoriet, It is een goede tweede. Qua verfilming vind ik de eerste 2,5 uur van It het leukst, een van de weinige films die ik toendertijd echt doodeng vond (dankzij Tim Curry met name). Wrede speling van het lot: de ochtend nadat ik It gezien had, kwam ik op mijn krantenwijk een stel ballonnen tegen! Verder niks te zien, dat was niet tof toen! De hoek om bleek een huis versierd vanwege een 25-jarige bruiloft :')
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_86081588
Wow, hier in de VS was een Stephen King marathon op tv...die heb ik toch even meegepakt..De 6 uur aan the Stand dan tenminste. Alle 4 de delen van de 4delige serie achter elkaar..De eerste moest ik missen maar de rest was toch nog best vermakelijk...Komt niet in de buurt van het boek, maar best wel vermakelijk...

edit:
grappig, lees nu pas de posts hier en jullie hebben het daar over de verfilmingen.. Toevallig. Deze "verfilming" was dan erg lang (4 films achter elkaar eigenlijk) maar eigenlijk ook al te kort. Veel dingen ontbraken en waren zeker ook onduidelijk. Het is dat ik het boek kende dat ik veel dingen nog kon volgen. Ze slaagden er ook goed in om de sfeer goed in beeld te brengen, en dat is toch altijd waar King mij enthousiast mee maakt.En dan doet een verfilming het al snel goed bij me, hoe erg je jezelf ook opvreet over dat het boek beter is...

Daarom vind ik the Shining ook gewoon een goede film, de sfeer die deze uitstraalt is gewoon angstaanjagend..daar gaat het toch gewoon om? It is daarom ook een goede..maar goed, elke boek-verfiliming is gewoon altijd te kort...Uitzondering vind ik persoonlijk bv Lord of the Rings...daar is het boek te lang, en zijn de films precies goed :P (maar dat zijn dan ook 3 films van 3 uur..moet je nagaan wat je nodig hebt)

[ Bericht 32% gewijzigd door Norrage op 05-09-2010 08:07:58 ]
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_86081601
En om dan toch nog even door te gaan op zijn boeken: Deze vakantie Cell gelezen..wat een rampzalig kutboek was dat zeg _O- maar goed, op zich wel vermakelijk hoor...maar waar gaat het over?? :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_89295739
Blijkbaar was er nog geen nieuw deel... Kon hem in ieder geval niet vinden.

Ben in afwachting van het nieuwste boek van King, Full Dark, no Stars. Vier korte verhalen in één boek en aangezien de korte verhalen van King altijd de moeite waard zijn...Ben benieuwd :)
pi_89296045
Stephen King _O_
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_89299665
ha ik ben ook fan van stephen king....carrie enzo en mn lievelings boek van hem is de talisman....dus ik volg topic even....ha ja
pi_89306667
Heey hallo SK liefhebbers.

Ik heb me voorgenomen om wat meer te gaan lezen en eens naar de bieb te gaan. Stephen king's boeken (wat ik er van ken en hoor) spreken me wel erg aan. Nou heb ik weleens wat gelezen over de boeken die hij zelf als zijn magnum opus beschouwd. Namelijk de Dark Tower series. Dit lijkt me wel gaaf om te lezen maar is het zwaar te verteren? Het laatste dikke boek wat ik heb gelezen was lord of the rings (in het Nederlands helaas). Ik zou deze serie graag in het Engels lezen.
pi_89307793
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 17:59 schreef Cathorax het volgende:
Heey hallo SK liefhebbers.

Ik heb me voorgenomen om wat meer te gaan lezen en eens naar de bieb te gaan. Stephen king's boeken (wat ik er van ken en hoor) spreken me wel erg aan. Nou heb ik weleens wat gelezen over de boeken die hij zelf als zijn magnum opus beschouwd. Namelijk de Dark Tower series. Dit lijkt me wel gaaf om te lezen maar is het zwaar te verteren? Het laatste dikke boek wat ik heb gelezen was lord of the rings (in het Nederlands helaas). Ik zou deze serie graag in het Engels lezen.
Het is een geweldige reeks. Deel zes viel tegen (is gelukkig een dunnetje), maar de overige delen zijn echt uitstekend vermaak. Absoluut een aanrader. De reeks wordt overigens verfilmd (release ergens in 2013).
Misschien is het alleen leuk om eerst een ander King boek te lezen om te kijken of zijn stijl je een beetje ligt. De DT reeks begint met deel één wel een beetje taai en ontmoedigt misschien iets. Probeer bijvoorbeeld eerst eens een Salem's Lot, Pet Sematary of Misery. Dat zijn wel erg typische King boeken en tussen Salem's Lot en de Dark Tower kun je later nog een link leggen als je een eindje gevorderd bent. ;)
The Stand en IT zijn ook geweldige boeken, maar allebei meer dan duizend pagina's. Wellicht beter om te beginnen met een meer 'doorsnee' King.
En King in het Engels is prima te doen. En het aantal aparte fantasy termen in de DT reeks valt best mee.
pi_89308296
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 17:59 schreef Cathorax het volgende:
Heey hallo SK liefhebbers.

Ik heb me voorgenomen om wat meer te gaan lezen en eens naar de bieb te gaan. Stephen king's boeken (wat ik er van ken en hoor) spreken me wel erg aan. Nou heb ik weleens wat gelezen over de boeken die hij zelf als zijn magnum opus beschouwd. Namelijk de Dark Tower series. Dit lijkt me wel gaaf om te lezen maar is het zwaar te verteren? Het laatste dikke boek wat ik heb gelezen was lord of the rings (in het Nederlands helaas). Ik zou deze serie graag in het Engels lezen.
Over het algemeen vind ik zijn dikke boeken het best. It, The Stand, Under the Dome en Salem's Lot zijn dan ook mijn persoonlijke favorieten. Ondanks de dikte lezen deze boeken heerlijk weg en je bent er in een mum van tijd doorheen. Ik zou dus beginnen met Salem's Lot aangezien deze niet monsterlijk dik is.
Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Door PSV spelen jullie nu CL :') !
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 29 november 2010 @ 19:08:53 #52
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_89309763
Mjah als iemand een fantasy liefhebber is zou ik Ogen van de Draak aanraden.
pi_89311832
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:08 schreef Swetsenegger het volgende:
Mjah als iemand een fantasy liefhebber is zou ik Ogen van de Draak aanraden.
En De Talisman + Zwart Huis. Dat valt ook nog wel aardig binnen hetzelfde kader als de Donkere Toren.
pi_89313484
Duma Key bijna uit O+
Tap tap tap
pi_89327918
Duma Key uit. Ik voel me leeg en een tikkie verdrietig ;(
Tap tap tap
pi_89339311
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 00:26 schreef CherryLips het volgende:
Duma Key uit. Ik voel me leeg en een tikkie verdrietig ;(
Dan moet je zijn nieuwste (Full Dark, No Stars) maar niet lezen. Daar ga je ook verdrietig van worden.
Niet omdat het een slecht boek is (verre van zelfs!), maar omdat King de mensheid weer neerzet op een manier waar je inderdaad niet gelukkig van gaat worden.
Het derde verhaal is mijn favoriet. Kort, maar krachtig en in een bekende King-plek en met een bekend King-karakter (in disguise).
pi_89339466
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 12:57 schreef Zoonlief het volgende:

[..]

Dan moet je zijn nieuwste (Full Dark, No Stars) maar niet lezen. Daar ga je ook verdrietig van worden.
Niet omdat het een slecht boek is (verre van zelfs!), maar omdat King de mensheid weer neerzet op een manier waar je inderdaad niet gelukkig van gaat worden.
Het derde verhaal is mijn favoriet. Kort, maar krachtig en in een bekende King-plek en met een bekend King-karakter (in disguise).
Ben echt heel erg benieuwd naar dat boek, vraag hem maar voor kerst anders weet ik daar weer niks voor :').
pi_89339536
Hij staat al op m'n verlanglijstje ;) Ik wacht even op de pocket.
Tap tap tap
pi_89341228
Pff ik moet er nog een hoop lezen. Laatste die ik uit heb was Gevangen, erg gaaf. Heb nu 'Just after Sunset' (inderdaad in het Engels) opgepikt op de boekenbeurs voor vijf euro. Die ga ik tackelen zodra ik Harry Potter 7 uit heb. Daarna heb ik er nog minstens vijf staan die ik nog moet lezen :') Heb nu 59 van z'n boeken. Stiekem best trots op want het ziet er gaaf uit in de kast!
pi_89341387
Ik ga de Dark Tower serie toch maar een kans geven, ik begin fantasy steeds meer te waarderen.
  dinsdag 30 november 2010 @ 14:01:37 #61
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_89342028
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 13:42 schreef AmerikaanseTopsport het volgende:
Pff ik moet er nog een hoop lezen. Laatste die ik uit heb was Gevangen, erg gaaf. Heb nu 'Just after Sunset' (inderdaad in het Engels) opgepikt op de boekenbeurs voor vijf euro. Die ga ik tackelen zodra ik Harry Potter 7 uit heb. Daarna heb ik er nog minstens vijf staan die ik nog moet lezen :') Heb nu 59 van z'n boeken. Stiekem best trots op want het ziet er gaaf uit in de kast!
Vond deze bundel wat minder. Al zijn 'Vet goed', 'N', en vooral 'In de Klem' super. Ben nu net aan zn laatste boek begonnen, en het eerste verhaal is weer ouderwets genieten.

Stephen King _O_
Niets is sterker dan dat ene woord
pi_89342262
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 13:45 schreef Woodsman het volgende:
Ik ga de Dark Tower serie toch maar een kans geven, ik begin fantasy steeds meer te waarderen.
Oke, succes ermee ;)

Eerste deel is voor sommige misschien veel te vaag want er wordt vrijwel niets uitgelegd over de wereld waar het zich in afspeelt. Maar tegelijkertijd is het zijn meest mysterieuze en sfeervolle boek en juist om die redenen de beste van de Donkere Toren serie voor mij :) .
pi_89397833
Bedankt zoonlief en alle anderen, ik ga zeker even wat uitproberen :D
pi_90786459
Full Dark, No Stars is _O_.

Eerste verhaal is uit:1922. Echt een fantastisch verhaal, ben nu bijna klaar in het tweede verhaal, Big Driver en die is ook erg sterk. Benieuwd naar de rest van het boek maar tot nu toe is het echt weer top.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 3 januari 2011 @ 12:41:28 #65
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_90787561
Ik vond 'm niet zo sterk eerlijk gezegd.
pi_90796144
Bedoel je het verhaal 1922 of het hele boek?

1922 vond ik ijzersterk, heel mooi beschreven karakters en ontzettend zwart. Het tweede verhaal heb ik bijna uit en dat bevalt me ook weer erg goed..
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 3 januari 2011 @ 16:08:40 #67
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_90797270
quote:
7s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:48 schreef Spaulding het volgende:
Bedoel je het verhaal 1922 of het hele boek?

1922 vond ik ijzersterk, heel mooi beschreven karakters en ontzettend zwart. Het tweede verhaal heb ik bijna uit en dat bevalt me ook weer erg goed..
Het hele boek. Vond er weinig aan.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 3 januari 2011 @ 16:09:51 #68
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_90797342
Ik vond 'een goed huwelijk' (dacht ik?) het laatste verhaal wel aardig
  maandag 3 januari 2011 @ 21:33:53 #69
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_90812931
Wederom een fantastisch boek van Stephen King. Vond alle verhalen uit aardedonker, zonder sterren goed.
Niets is sterker dan dat ene woord
pi_91840782
Over een tijdje 'the Stand' maar weer eens lezen. :Y
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_91927751
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 16:09 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik vond 'een goed huwelijk' (dacht ik?) het laatste verhaal wel aardig
Een goed huwelijk is zeker de beste uit deze bundel. Ik vond de revange in grote trucker ook wel lekker.

Nu bezig in Donkere toren 4 :)
pi_91931612
Ik vond juist het eerste verhaal veruit de beste, gevolgd door het derde verhaal.
pi_91961905
Ik vond 1922 en A Good Marriage erg goed. Big Driver deed me niet zo veel en Fair Extension begon heel goed maar ik vond de gekozen richting niet zo denderend.
pi_91976825
Fair Extension vond ik iets te kort maar wel zwarte humor op z'n best.
pi_92057825
Heb geprobeerd "mobiel" te lezen. Na plm. 30 pagina's weggelegd. Bloed, bloed en nog eens bloed... De man is niet goed in zijn hoofd....
Geloof niet alles wat men u vertelt...
Als het op geld aankomt tellen blauwe ogen niet...
http://www.cosycottage.nl
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 januari 2011 @ 22:43:02 #76
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_92058289
:')

Verrassend he... bij een horrorschrijver.
pi_92059061
quote:
Op zaterdag 29 januari 2011 22:32 schreef JohannesP het volgende:
Heb geprobeerd "mobiel" te lezen. Na plm. 30 pagina's weggelegd. Bloed, bloed en nog eens bloed... De man is niet goed in zijn hoofd....
:') :')

Ga jij maar weer snel Harry Potter lezen
pi_92064269
mag ik m dan?
Tap tap tap
pi_92065759
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 22:32 schreef JohannesP het volgende:
Heb geprobeerd "mobiel" te lezen. Na plm. 30 pagina's weggelegd. Bloed, bloed en nog eens bloed... De man is niet goed in zijn hoofd....
Is dat dezelfde als 'Pulse' Over die straling die uit mobieltjes komt waardoor iedereen compleet van het padje gaat :D
Mooi boek was dat.

Vooral met dat gebit en die lantarenpaal O+
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 30 januari 2011 @ 08:40:50 #80
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_92067876
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 02:50 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Is dat dezelfde als 'Pulse' Over die straling die uit mobieltjes komt waardoor iedereen compleet van het padje gaat :D
Mooi boek was dat.

Vooral met dat gebit en die lantarenpaal O+
De engelse titel is 'cell'. Maar inderdaad... die is het.
pi_92067994
Na 2 jaar The Dark Tower serie weer opgepakt. Deel 6 in een week gelezen! Zit er weer helemaal in! Nu op naar het laatste deel. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_93467227
Bah! Ik loop weer vast in Wizard and Glass... Roland
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
HELP!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 1 maart 2011 @ 08:32:45 #83
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_93478165
Wizard and glass is een volledige terugblik op Rolands leven. Wat mij betreft ook samen met The Wastelands de beste uit de serie.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 22:31:12 #84
32029 Basson
Dodge This!
pi_93516370
Dank je, en jammer...

Ik vind die gedoseerde snippers aan info veel beter te behappen dan de behoorlijk lompe: "ga er maar eens goed voor zitten want hier komt mijn verhaal" aanpak...

Maar zo ben ik :)

Ik voel een sterke neiging om dit deel te skippen...
  dinsdag 1 maart 2011 @ 22:43:19 #85
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_93517138
Absoluut niet doen. Wizards and Glass is zo'n beetje het beste deel uit de serie.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 23:20:50 #86
32029 Basson
Dodge This!
pi_93519386
Goed. Ik zal verder gaan met W&G. Het zal niet voor niets zijn dat jullie dit deel zo goed vinden!

Het is alleen dat ik jaren geleden om deze reden gestopt ben met het lezen van de DT. Ik kon er niet mee om gaan... Weg van het centrale verhaal. En ik zag er ook tegenop toen ik onlangs weer met de Gunslinger begon: kan ik de kracht vinden om door te lezen... Het klinkt erg sneu, ik weet het...
  donderdag 3 maart 2011 @ 10:44:26 #87
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_93583326
quote:
Stephen King's 11/22/63

On November 22, 1963, three shots rang out in Dallas,
President Kennedy died, and the world changed.

If you had the chance to change history, would you?
Would the consequences be worth it?

Jake Epping is a thirty-five-year-old high school English teacher in Lisbon Falls, Maine, who makes extra money teaching adults in the GED program. He receives an essay from one of the students—a gruesome, harrowing first person story about the night 50 years ago when Harry Dunning’s father came home and killed his mother, his sister, and his brother with a hammer. Harry escaped with a smashed leg, as evidenced by his crooked walk.

Not much later, Jake’s friend Al, who runs the local diner, divulges a secret: his storeroom is a portal to 1958. He enlists Jake on an insane—and insanely possible—mission to try to prevent the Kennedy assassination. So begins Jake’s new life as George Amberson and his new world of Elvis and JFK, of big American cars and sock hops, of a troubled loner named Lee Harvey Oswald and a beautiful high school librarian named Sadie Dunhill, who becomes the love of Jake’s life—a life that transgresses all the normal rules of time.

In Stores November 8th, 2011
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_93585485
Klinkt zeer interessant!
pi_93585526
Oeh, ben benieuwd O+ die man schrijft boeken sneller dan ik ze lees :')
Tap tap tap
pi_93607442
Klinkt leuk! Ben benieuwd. :Y

Zelf nu bezig met deel 4 van de Donkere Toren, is leuk om weer opnieuw te lezen. :)
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
  donderdag 10 maart 2011 @ 19:21:29 #91
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_93918291
Een nieuwe Stephen King _O_ Duurt alleen nog wel eventjes ..
Niets is sterker dan dat ene woord
pi_93918659
Net begonnen in Desperation O+
Tap tap tap
pi_93919994
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 19:28 schreef CherryLips het volgende:
Net begonnen in Desperation O+
Eén van de leukere 'nieuwe' King boeken wmb.
Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Door PSV spelen jullie nu CL :') !
pi_93928085
quote:
14s.gif Op donderdag 10 maart 2011 19:50 schreef ValHallen het volgende:

[..]

Eén van de leukere 'nieuwe' King boeken wmb.
Gelukkig :) Ik twijfelde nog of ik hem zou kopen (was op het boekenfestijn) omdat ik er eigenlijk nooit iemand over had gehoord of het wat was :P
Tap tap tap
pi_93935761
Desperation vond ik wat minder. Dat begon heel veelbelovend, maar kakte op een gegeven moment wel vrij hard in. Wat betreft de nieuwere Kings, vond ik Duma Key en Under the Dome meer de moeite waard.

Overigens is vanavond ook het achtste (en aller- allerlaatste) Dark Tower deel aangekondigd. King heeft al meermaals gezegd dit deel te willen schrijven, maar inmiddels is het boek zelfs al af. Hij komt in 2012 waarschijnlijk. Eerst dus nog 11/22/63, waar ik erg naar uitkijk. Ook een vervolg op The Shining staat op de planning.

Dark Tower VIII
pi_93940356
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 23:20 schreef Zoonlief het volgende:
Desperation vond ik wat minder. Dat begon heel veelbelovend, maar kakte op een gegeven moment wel vrij hard in. Wat betreft de nieuwere Kings, vond ik Duma Key en Under the Dome meer de moeite waard.

Overigens is vanavond ook het achtste (en aller- allerlaatste) Dark Tower deel aangekondigd. King heeft al meermaals gezegd dit deel te willen schrijven, maar inmiddels is het boek zelfs al af. Hij komt in 2012 waarschijnlijk. Eerst dus nog 11/22/63, waar ik erg naar uitkijk. Ook een vervolg op The Shining staat op de planning.

Dark Tower VIII
Die Stephen zorgt toch weer goed voor zijn fans :)
En Under the Dome is idd beter, Duma Key acht ik gelijkwaardig.
Het enige wat me stoorde aan Desperation was dat dat ventje af en toe doorsloeg
Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Door PSV spelen jullie nu CL :') !
pi_93945157
Jezus een nieuwe Dark Tower is toch wel erg tof nieuws :D . Verhaal is idd afgesloten maar een een nieuw boek tussen de tijd door klinkt toch erg leuk.

Desperation begon echt steengoed maar
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En Under the Dome is één van de beste van King _O_
  vrijdag 11 maart 2011 @ 19:43:07 #98
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_93970556
Een vervolg op The Dark Tower?! Ontzettend vet. Ik moet bekennen dat ik de Nederlandse boeken tot en met vier compleet heb gelezen (ben aan het begin van deel 5 blijven hangen) en toen de Engelse versies gaan lezen, waarbij ik nooit het eerste deel uitgelezen heb. Niet omdat ze slecht waren, maar het verhaal zat nog te vers in m'n geheugen. Tijd om dat eens goed te maken, lijkt me.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 maart 2011 @ 08:05:33 #99
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_93993796
quote:
14s.gif Op donderdag 10 maart 2011 19:50 schreef ValHallen het volgende:

[..]

Eén van de leukere 'nieuwe' King boeken wmb.
Desperation nieuw?? Tis 15 jaar oud.
pi_94024439
Nu op rtl8 een film waarvan SK de screenplay heeft geschreven:
http://www.imdb.com/title/tt0088889/
Children of the night. What music they make.
pi_94024616
Ben momenteel "de beproeving" aan het lezen. Bazen boek!
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 00:06:30 #102
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_94025310
Ik vind veel boeken van King erg goed, zowel dikke pillen als IT en The Stand als verzamelboeken met korte verhalen :)

De laatste die ik heb gelezen was The Langoliers, dat blijft gewoon een leuk(e) boek/film :Y
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_94026136
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 00:06 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik vind veel boeken van King erg goed, zowel dikke pillen als IT en The Stand als verzamelboeken met korte verhalen :)

De laatste die ik heb gelezen was The Langoliers, dat blijft gewoon een leuk(e) boek/film :Y
wat

Dat verhaal slaat nergens op en is gewoon scifi -O-
Children of the night. What music they make.
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 00:28:41 #104
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_94026573
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 00:21 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

wat

Dat verhaal slaat nergens op en is gewoon scifi -O-
Boeiend, ik vind het leuk :6
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_94029953
ik vond hem wel leuk. Die 'bad guy' is zo'n geniaal King-karakter uit de categorie 'hoe KOM je erop?'. Dat hij de hele tijd papiertjes zit te scheuren ofzo, geweldig :)
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 02:05:01 #106
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_94030801
En toch blijven Randall Flagg + The Trashcanman DE King-karakters voor mij :D
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 maart 2011 @ 22:39:47 #107
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_94073070


Twee korte verhalen, maar ik vond ze beide niet bijzonder.
  maandag 14 maart 2011 @ 10:16:22 #108
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_94084284
Ik moet zeggen dat ik de Amerikaanse cover toch mooier vind:



Maar dat zal wel veranderd zijn omdat wij niet zoveel met honkbal hebben.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_94085951
Ben op blz 100 nog-wat van Desperation.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tap tap tap
pi_94097148
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 02:05 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
En toch blijven Randall Flagg + The Trashcanman DE King-karakters voor mij :D
Voor mij is en blijft het Pennywise. Beste bad guy die ik ben tegengekomen in een boek.
Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Door PSV spelen jullie nu CL :') !
pi_94097359
quote:
14s.gif Op maandag 14 maart 2011 16:00 schreef ValHallen het volgende:

[..]

Voor mij is en blijft het Pennywise. Beste bad guy die ik ben tegengekomen in een boek.
Kutclown :r
De grote nachtmerrie van menig kind uit de jaren 80 geloof ik :r
Tap tap tap
pi_94098840
Die film moet ik nog zien. The Shining ook nog -O-
Children of the night. What music they make.
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 16:46:22 #113
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_94099518
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 16:05 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Kutclown :r
De grote nachtmerrie van menig kind uit de jaren 80 geloof ik :r
:Y Vooral van m'n broertje, die durfde 2 weken lang niet alleen te douchen :D
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_94099738
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 16:46 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

:Y Vooral van m'n broertje, die durfde 2 weken lang niet alleen te douchen :D
En daarom dus de beste Bad Guy die King ooit heeft bedacht :Y
Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Door PSV spelen jullie nu CL :') !
pi_94565374
Ik heb nieuwe King-boeken binnen:
- De Vervloeking (vertaald dus)
- The Dark Half
- Nightmares & Dreamscapes
- Gerald's Game
- Cell
- Blaze (als Richard Bachman

Thoughts?
Children of the night. What music they make.
pi_94566062
De Vervloeking -> Leuk boek, snel verhaal.
The Dark Half -> is een poos geleden. Ik weet het niet meer, en dat is meestal niet zo'n goed teken...
Nightmares & Dreamscapes --> Moet ik zelf ook nog lezen. Van de verhalenbundels pak ik er af en toe gewoon één uit de kast voor één verhaal.
Gerald's Game --> Ben er aan begonnen en heb hem niet afgemaakt. Het idee van een boek lang één persoon stond me tegen, al had ik daar bij 'Het meisje dat hield van Tom Gordon' geen last van.
Cell --> Vet! Gewoon gave horror.
Blaze --> Sober verhaal. Ik vond het mooi, King is als 'serieuze' auteur ook goed te hebben vind ik.
  donderdag 24 maart 2011 @ 19:37:14 #117
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_94566849
The Dark Half was wel aardig, maar geen hoogvlieger, wat mij betreft.

Ik zit overigens nu in The Dark Tower III: The Waste Lands, en het blijft toch een geweldig verhaal, hoor. Een voordeel is nu wel dat je veel van de verwijzingen (voornamelijk naar Wizards and Glass) naar dingen die nog moeten komen daadwerkelijk begrijpt. Ik kan niet wachten tot Wolves of the Calla, wanneer ik echt verder kan met het verhaal waar ik toen in het Nederlands was gebleven.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
  donderdag 24 maart 2011 @ 20:30:03 #118
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_94569876
:D
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 23:20 schreef Zoonlief het volgende:
Desperation vond ik wat minder. Dat begon heel veelbelovend, maar kakte op een gegeven moment wel vrij hard in. Wat betreft de nieuwere Kings, vond ik Duma Key en Under the Dome meer de moeite waard.

Overigens is vanavond ook het achtste (en aller- allerlaatste) Dark Tower deel aangekondigd. King heeft al meermaals gezegd dit deel te willen schrijven, maar inmiddels is het boek zelfs al af. Hij komt in 2012 waarschijnlijk. Eerst dus nog 11/22/63, waar ik erg naar uitkijk. Ook een vervolg op The Shining staat op de planning.

Dark Tower VIII
Een vervolg op The Shining? :o :D

quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 22:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[ afbeelding ]

Twee korte verhalen, maar ik vond ze beide niet bijzonder.
Zag hem voor 10 euro in de boekhandel liggen, dus heb hem maar meegenomen, tis toch Stephen King, dus zal wel aardig zijn denk je dan. Maar vond er ook maar weinig aan ..
Niets is sterker dan dat ene woord
  zondag 27 maart 2011 @ 22:56:42 #119
32029 Basson
Dodge This!
pi_94694168
Mên... nog steeds bezig in Wizard and Glass (halverwege nu)..... Er gebeurt te weinig wat boeiend is. Beetje rollebollen en paardrijden....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
was nog het leukste sinds dat verhaal begon. Ik leg ook geen link met Roland en "Will Dearborne"

De tweede helft van dat boek mag wel verdomde goed zijn...

[ Bericht 8% gewijzigd door Basson op 27-03-2011 23:03:54 ]
  zondag 27 maart 2011 @ 23:03:43 #120
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_94694518
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 16:05 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Kutclown :r
De grote nachtmerrie van menig kind uit de jaren 80 geloof ik :r
Reden nummer 1 van Coulrofobie.
Heerlijk. 8-)
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_94705537
Ik heb zondagnacht Sk-nacht gehouden en It, The Shining en Dreamcatcher gezien :P

It was niet eens zo heel boeiend :')
Children of the night. What music they make.
  zaterdag 23 april 2011 @ 19:46:12 #122
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_95895224
Cover van 11-22-63 is bekend:

The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_96023182
Top zo'n Stephen King topic, was ik net naar op zoek. Ik heb laatst mijn 1e SK boek gelezen (Green Mile), en ik ben gelijk fan. Welk boek zouden jullie me aanraden nu te gaan lezen? Op de boekenplank staat Lisey's Verhaal (boek van mijn moeder), maar ik ben bang dat die tegen gaat vallen. Die titel alleen al... klinkt meer als Bridget Jones dan Stephen King
pi_96023509
Lisey's Story lijkt absoluut niet op chicklit :P
Als je The Green Mile mooi vond, is 4 Seizoenen (Different Seasons) misschien ook wat voor je, is een verhalenbundel met De ontsnapping (The Shawshank Redemption) en Het lijk (The body) en nog twee verhalen. En zelf vond ik Under the Dome en The Stand (De beproeving) erg goed. En Pet Sematary (Dodenwake). En Misery ;) .
Tap tap tap
pi_96023550
Nu bezig in De Gloed :D

Gelezen:
De leerling (beste denk ik)
Insomnia
Marathon
Vlucht naar de top
carrie (minder)
Cujo,
Duistere krachten,
donkere toren reeks tot boek 5
razernij
shawshank
the body,
de vorige was De Noodzaak
en een hele hoop korte verhalen.

en de rest weet ik niet uit mn hoofd

[ Bericht 29% gewijzigd door juxtaposition op 26-04-2011 23:29:05 ]
pi_96023802
Ik ben nu bezig in De schemerwereld :)
Tap tap tap
pi_96026348
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 23:14 schreef vleestoeter het volgende:
Top zo'n Stephen King topic, was ik net naar op zoek. Ik heb laatst mijn 1e SK boek gelezen (Green Mile), en ik ben gelijk fan. Welk boek zouden jullie me aanraden nu te gaan lezen? Op de boekenplank staat Lisey's Verhaal (boek van mijn moeder), maar ik ben bang dat die tegen gaat vallen. Die titel alleen al... klinkt meer als Bridget Jones dan Stephen King
IT of The Stand.
pi_96026602
Cell, eerste King voor mij en nog altijd de beste naar mijn mening!
DavidDuchovny: Alle programma's op SBS 6 zijn van grootse kwaliteit
pi_96029170
quote:
14s.gif Op woensdag 27 april 2011 00:13 schreef Xessive het volgende:

[..]

IT of The Stand.
Dit en als je een minder dik boek zoekt Salem's Lot.
Lisey's storey vond ik trouwens een erg goed boek.
Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Door PSV spelen jullie nu CL :') !
  woensdag 27 april 2011 @ 09:56:17 #130
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_96034049
Pet Sematary is ook erg goed. Ik zou niet met IT of The Stand beginnen, dan heb je de beste twee (IMO) gelijk gehad :).
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_96034965
En Duma Key O+
Tap tap tap
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 april 2011 @ 10:35:25 #132
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_96035043
Niemand die "bag of bones" (vel over been) als een van de beste Kings noemt. Schande.

Dodelijk dilemma is ook een erg goede vind ik persoonlijk.
  woensdag 27 april 2011 @ 11:33:24 #133
318507 Jester65
Stay frosty
pi_96037127
Christine, Pet Sematary en Dodelijk Dilemma vind ik de beste boeken van King uit zijn 'vroege' periode. Het mooie aan deze boeken vind ik hoe het lot de levens van heel gewone mensen een dramatische wending krijgt.

Ergens halverwege de jaren 90 is mijn interesse voor zijn werk ingezakt, maar met Duma Key en Under the Dome staat hij weer bovenaan in m'n lijstje.
pi_96037396
The Secret Window vond ik ook tof.
Children of the night. What music they make.
pi_96062002
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 10:35 schreef Swetsenegger het volgende:
Niemand die "bag of bones" (vel over been) als een van de beste Kings noemt. Schande.

Dodelijk dilemma is ook een erg goede vind ik persoonlijk.
Vergeet niet de korte verhalen: The Long Walk, The Mist en uiteraard Rita Hayworth and the Shawshank Redemption. De laatste twee zijn overigens niet meer waardevrij te lezen als je de films hebt gezien.
pi_96063850
quote:
10s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:14 schreef CherryLips het volgende:
Ben op blz 100 nog-wat van Desperation.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die is zo goed!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_96065234
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 21:31 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Die is zo goed!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja klopt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tap tap tap
pi_96075224
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 21:52 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja klopt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Idd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 28 april 2011 @ 23:11:58 #139
32029 Basson
Dodge This!
pi_96116787
Zit nu op 3/4 van Wizard and Glass. Wat een saai poepverhaal... Al schijnt er nu wel iets te gaan gebeuren. Voor hetzelfde geld gebeurt er niets en wordt het overgeheveld naar het volgende boek. Ik hou mijn hart vast... Vooralsnog geen toevoeging aan de DT serie wat mij betreft. The waste lands was zo veel beter...
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 29 april 2011 @ 07:46:58 #140
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_96124602
Ik vond wizard & glass samen met the waste lands de beste in de serie...
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 29 april 2011 @ 07:50:47 #141
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_96124627
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 21:03 schreef Xessive het volgende:

[..]

Vergeet niet de korte verhalen: The Long Walk, The Mist en uiteraard Rita Hayworth and the Shawshank Redemption. De laatste twee zijn overigens niet meer waardevrij te lezen als je de films hebt gezien.
Miss Todd takes a shortcut. Ook al zo'n briljant verhaal. Survivor type, Childeren of the Corn, I know what you want, the last run of the ladder. Zomaar wat briljante korte verhalen die me te binnen schieten.
pi_96125863
Het vlot vond ik ook best leuk.
Tap tap tap
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 29 april 2011 @ 09:21:53 #143
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_96125990
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 09:16 schreef CherryLips het volgende:
Het vlot vond ik ook best leuk.
Ook goed inderdaad. Regentijd, Crouch End.

Ik denk dat ik veel van Kings korte verhalen nog beter vind dan z'n romans.
pi_96141267
Children of The Corn wil ik zeker nog gaan lezen, en daarna de films zien :p

Het onderwerp en de titel spreken me erg aan.
Children of the night. What music they make.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 29 april 2011 @ 15:39:27 #145
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_96142735
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 15:02 schreef DeHovenier het volgende:
Children of The Corn wil ik zeker nog gaan lezen, en daarna de films zien :p

Het onderwerp en de titel spreken me erg aan.
Vergeet de films :')
pi_96148435
The Jaunt vond ik de beste, de laatste pagina...pff
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 29 april 2011 @ 21:32:05 #147
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_96157344
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 april 2011 18:17 schreef Spaulding het volgende:
The Jaunt vond ik de beste, de laatste pagina...pff
Nog zo'n bizar goed kort verhaal inderdaad.
  Moderator vrijdag 29 april 2011 @ 22:56:24 #148
42184 crew  DaMart
pi_96161348
Na jaren niets van Stephen King te hebben gelezen, lees ik nu voor de vierde maal een boek dat hij (mede) heeft geschreven. Ik ben nu bezig in 'Gevangen' (Under the dome), en na bijna 100 bladzijden vermaak ik me prima met het boek.

Qua korte verhalen heb ik er vier gelezen, uit de bundel 4x Stephen King. De Marathon vond ik van die vier het beste korte verhaal dat ik van King heb gelezen.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_96441575
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 april 2011 15:39 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Vergeet de films :')
Ik wil iig de boeken eerst lezen :P
Children of the night. What music they make.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 6 mei 2011 @ 18:21:14 #150
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_96443037
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 17:36 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Ik wil iig de boeken eerst lezen :P
er is maar 1 kort verhaal 'childeren of the corn'.
pi_96471182
Bag of Bones, Duma en Lisey's story vond ik de betere werken. Daar kreeg ik af en toe wel een brokje in de keel omdat er ook menselijke emotie bij komt kijken. Net als in Dark Tower 4 trouwens.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Interessant: Ben momenteel een studie aan het lezen die ze in Duitsland hebben uitgevoerd over King's taalgebruik in 'IT'. De theorie is dat kinderen- en volwassenen in hun taalgebruik anders omgaan met verschillende vormen van ruimtelijke beschrijvingen. Het idee is dan dat King, omdat hij zo'n goede schrijver is, dat verschil goed zou moeten vatten in de dialogen tussen kinderen, en diezelfde kinderen als zij volwassen zijn. Erg gaaf om te lezen :)
pi_96473496
Wat een rotboek is de gloed.
Elke keer denk ik; na dit stukje leg ik hem neer, dan lees ik de 1e regel van het volgende stukje en MOET ik weer verder lezen :(
Hij is echt gaaf!
  dinsdag 10 mei 2011 @ 02:27:40 #153
32029 Basson
Dodge This!
pi_96582946
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 13:40 schreef AmerikaanseTopsport het volgende:
Net als in Dark Tower 4 trouwens.
DT 4 is kut. Ik heb nog 1/8 te gaan en dan is het uit. Dat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
weten we al veel langer want er wordt al veel eerder naar gehint. Ga door met de main story!!!!!!
pi_96583971
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 15:04 schreef juxtaposition het volgende:
Wat een rotboek is de gloed.
Elke keer denk ik; na dit stukje leg ik hem neer, dan lees ik de 1e regel van het volgende stukje en MOET ik weer verder lezen :(
Hij is echt gaaf!
De Gloed vond ik veruit één van z'n slechtste, met heel veel moeite uitgelezen maar hier waag ik me nooit weer aan. Net als Dreamcatcher overigens (wat wel een erg sterk begin had trouwens).
pi_96600925
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 07:47 schreef Spaulding het volgende:

[..]

De Gloed vond ik veruit één van z'n slechtste, met heel veel moeite uitgelezen maar hier waag ik me nooit weer aan. Net als Dreamcatcher overigens (wat wel een erg sterk begin had trouwens).
Dreamcatcher ontspoort idd volledig naarmate het verhaal vordert. Dat geldt overigens ook voor de film.
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
  dinsdag 10 mei 2011 @ 19:59:47 #156
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_96613099
Voor de Dark Tower-liefhebbers, Teefury biedt alleen vandaag het volgende shirt aan:

The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 mei 2011 @ 08:08:58 #157
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_96635949
Ik vond de gloed briljant eigenlijk. From a Buicks 8 vind ik zijn slechtste boek en het enige king boek wat ik niet heb uitgelezen.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 09:42:55 #158
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_97237497
En voor wie wat geld over heeft:

http://www.cemeterydance.com/page/CDP/PROD/king06
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_97794381
Maybe si, maybe no

Bijna uit, spannend!
  dinsdag 7 juni 2011 @ 00:25:10 #160
32029 Basson
Dodge This!
pi_97821789
Bijna Wizard and Glass uit!!!!! Zo fijn dat we weer terug zijn bij het lopende verhaal ^O^
pi_98095828
Duma Key uit, wat een goed boek. _O_

Nu al 100 blz. in 'Under the Dome', ook niet slecht. Fijne bodycount ook.. :P
  maandag 13 juni 2011 @ 20:14:48 #162
32029 Basson
Dodge This!
pi_98127381
JAH! Wizard and Glass uit!! Het heeft gewoon 15 jaar geduurd om er doorheen te komen... Swetsenegger vertel mij aub wat jij zo goed vond aan W&G?
pi_98127616
Wat is er niet goed aan? Het is een prachtig fantasy verhaal die ook noodzakelijk voor het verhaal van Roland was. Absoluut hoogtepunt in de DT serie.

Oh en tevens weer begonnen in Under the Dome.
  maandag 13 juni 2011 @ 20:37:42 #164
32029 Basson
Dodge This!
pi_98129067
Noodzakelijk voor het verhaal van Roland? Hoe?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 13 juni 2011 @ 22:41:59 #165
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_98137555
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 20:14 schreef Basson het volgende:
JAH! Wizard and Glass uit!! Het heeft gewoon 15 jaar geduurd om er doorheen te komen... Swetsenegger vertel mij aub wat jij zo goed vond aan W&G?
Wat valt er uit te leggen waarom je iets een goed verhaal vind?
pi_98140100
Ik vind de opbouw van de emoties in dat verhaal geweldig. Ik voelde me echt oprecht beroerd en Alain en Cuthbert zijn fucking helden. Het verhaal schept ook een veel beter beeld van Roland, wat hij doorstaan heeft etc. maakt hem tot die gekke vent die hij is. Ik vond het heel mooi!
  dinsdag 14 juni 2011 @ 19:05:50 #167
301827 Two
Addergebroed dat ist!
pi_98167202
Ik ben op dit moment dus ook bezig in Tovernaarsglas (voor de 2e keer moet ik er bij zeggen).
De reacties op dat boek zien er niet heel positief uit moet ik zeggen. Ben benieuwd of ik dit boek ga trekken hahaha.
"Of God de mens schiep, staat te bezien. Dat de mens God schiep, staat vast." - Adriaan Roland Holst
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:56:18 #168
32029 Basson
Dodge This!
pi_98228526
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:21 schreef AmerikaanseTopsport het volgende:
Ik vind de opbouw van de emoties in dat verhaal geweldig. Ik voelde me echt oprecht beroerd en Alain en Cuthbert zijn fucking helden. Het verhaal schept ook een veel beter beeld van Roland, wat hij doorstaan heeft etc. maakt hem tot die gekke vent die hij is. Ik vond het heel mooi!
Er is een zee van tijd tussen de 14-jarige Roland en de huidige. Wizard and Glass
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het heel vervelend, maar voor mij was dit boek een waste of time...
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:56:41 #169
32029 Basson
Dodge This!
pi_98228558
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 19:05 schreef Two het volgende:
Ik ben op dit moment dus ook bezig in Tovernaarsglas (voor de 2e keer moet ik er bij zeggen).
De reacties op dat boek zien er niet heel positief uit moet ik zeggen. Ben benieuwd of ik dit boek ga trekken hahaha.
Tweede keer? Hoe dat zo?
  donderdag 16 juni 2011 @ 02:52:52 #170
301827 Two
Addergebroed dat ist!
pi_98235898
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:56 schreef Basson het volgende:

[..]

Tweede keer? Hoe dat zo?
Ooit in een vakantie begonnen (heb 'Het verloren rijk' in dezelfde vakantie gelezen) en daarna gestopt. Dat was inmiddels een half jaar geleden dus leek het me verstandig om maar opnieuw te beginnen. Ik had toen maar iets van 250 blz gelezen dus in principe valt het wel mee.
"Of God de mens schiep, staat te bezien. Dat de mens God schiep, staat vast." - Adriaan Roland Holst
  donderdag 16 juni 2011 @ 10:04:03 #171
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_98239115
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 20:37 schreef Basson het volgende:
Noodzakelijk voor het verhaal van Roland? Hoe?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe vond je Het Teken van Drie dan? Als ergens lang de tijd voor genomen wordt, is dat het wel.

Ik zit nu overigens in The Dark Tower (het laatste boek dus), en het is ongelofelijk spannend. Ik zou dus gauw doorlezen, als ik jou was :D.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_98260082
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 10:04 schreef DrDurden het volgende:

[..]

Hoe vond je Het Teken van Drie dan? Als ergens lang de tijd voor genomen wordt, is dat het wel.

Ik zit nu overigens in The Dark Tower (het laatste boek dus), en het is ongelofelijk spannend. Ik zou dus gauw doorlezen, als ik jou was :D.
Of juist heel rustig aan, zodat je volgend voorjaar direct verder kan gaan met het achtste en laatste deel.
Die is laatst namelijk aangekondigd door de uitgever.

quote:
Hodder & Stoughton are delighted to announce the acquisition, from Chuck Verill at Darhansoff & Verrill
in New York, of THE WIND THROUGH THE KEYHOLE by Stephen King, a further title in the Dark Tower series, to be published worldwide in hardcover in the spring of 2012.

This novel will join the seven volumes, already published, that make up the series. As King's UK editor, Philippa Pride, puts it, 'For those of us who are hooked on the bestselling fantasy/adventure series already, it is a wonderful reunion! For readers who have yet to embark, it is a delightful way into the series as the novel stands perfectly alone - a story within a story - and features both the older Roland and the younger.'

Why did the author return to a series completed eight years ago? King had 'started thinking - and dreaming - about Mid-World again. What happened to Roland, Jake, Eddie, Susannah and Oy ...? There was a storm, I decided. One of sudden and vicious intensity. And little by little, a story began to take shape. I saw a line of riders, one of them Roland's old mate, Jamie DeCurry, emerging from clouds of alkali dust thrown by a high wind. I saw a severed head on a fencepost. I saw a swamp full of dangers and terrors. I saw just enough to want to see the rest.'

Verrill comments 'the book is fabulous, and should be wholly satisfying to both Dark Tower cognoscenti and newcomers who are bound to be drawn in.'

Hodder will relaunch rejacketted paperbacks of the entire series alongside, as part of their major King reissue programme.
http://liljas-library.com/article.php?id=2360

En een voorproefje van King's nieuwste: http://112263book.com/excerpt.html
  vrijdag 17 juni 2011 @ 18:07:24 #173
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_98301846
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:48 schreef Zoonlief het volgende:

[..]

Of juist heel rustig aan, zodat je volgend voorjaar direct verder kan gaan met het achtste en laatste deel.
Die is laatst namelijk aangekondigd door de uitgever.

[..]

http://liljas-library.com/article.php?id=2360

En een voorproefje van King's nieuwste: http://112263book.com/excerpt.html
Is niet echt een achtste deel, maar vult meer een gat dat eerder was opengelaten. Net als wat de Marvel Comics doen. Maar goed, ik ben erg benieuwd.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
  zondag 19 juni 2011 @ 00:06:29 #174
32029 Basson
Dodge This!
pi_98354829
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 10:04 schreef DrDurden het volgende:

[..]

Hoe vond je Het Teken van Drie dan? Als ergens lang de tijd voor genomen wordt, is dat het wel.

Ik zit nu overigens in The Dark Tower (het laatste boek dus), en het is ongelofelijk spannend. Ik zou dus gauw doorlezen, als ik jou was :D.
Het teken van drie las lekker weg. Er gebeurde ten minste wat. Tovenaarsglas is voornamelijk gefocussed op
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en dat was gewoon niet boeiend.

Ik ben aan Wolves of the Calla begonnen. Nu al vraag ik mij af hoe dit raakvlakken heeft met de queeste...
pi_98372101
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 18:07 schreef DrDurden het volgende:

[..]

Is niet echt een achtste deel, maar vult meer een gat dat eerder was opengelaten. Net als wat de Marvel Comics doen. Maar goed, ik ben erg benieuwd.
Klopt, het is eigenlijk deel 4.5, maar commercieel gezien zou iets met TDT in de titel het vast goed doen.
  zondag 19 juni 2011 @ 17:39:09 #176
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_98377415
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2011 17:41 schreef DJKoster het volgende:
Maybe si, maybe no

Bijna uit, spannend!
Is dit een nieuw boek ofzo, ken het namelijk niet?
Niets is sterker dan dat ene woord
  zondag 19 juni 2011 @ 17:44:59 #177
62419 CherryLips
chocoholic
pi_98377643
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 17:39 schreef PIETR het volgende:

[..]

Is dit een nieuw boek ofzo, ken het namelijk niet?
Duma Key? Nee, is al een tijdje uit.
Tap tap tap
  zondag 19 juni 2011 @ 19:37:05 #178
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_98381408
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 00:06 schreef Basson het volgende:

[..]

Het teken van drie las lekker weg. Er gebeurde ten minste wat. Tovenaarsglas is voornamelijk gefocussed op
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en dat was gewoon niet boeiend.

Ik ben aan Wolves of the Calla begonnen. Nu al vraag ik mij af hoe dit raakvlakken heeft met de queeste...
Dat komt vanzelf, echt.

Ik heb inmiddels de serie uit en, ik zal niets verklappen, echt een geweldig einde.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_98389795
En 'Under The Dome' uit.. Wat een boek. _O_ _O_

Nu even een pauze om wat aan mijn huishouden te doen, de laatste 8 dagen heb ik niet veel meer gedaan dan werken, eten, lezen en slapen.. :D
  Moderator zondag 3 juli 2011 @ 20:22:03 #180
42184 crew  DaMart
pi_98994691
Vannacht heb ik voor het eerst in tijden weer een boek van Stephen King uitgelezen: Gevangen. Die 975 pagina's kostten me bijna 2 maanden, omdat ik mezelf niet altijd leestijd gunde, maar de laatste week heb ik toch flink doorgelezen.

Ik vond het op zich een prima boek, alleen vond ik het einde toch wel een beetje teleurstellend, omdat het de geloofwaardigheid tart. En dat terwijl de rest van het boek juist zo geloofwaardig en levensecht overkomt.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_99003047
quote:
14s.gif Op zondag 3 juli 2011 20:22 schreef DaMart het volgende:
[,,]

Ik vond het op zich een prima boek, alleen vond ik het einde toch wel een beetje teleurstellend, omdat het de geloofwaardigheid tart. En dat terwijl de rest van het boek juist zo geloofwaardig en levensecht overkomt.
Wat tartte de geloofwaardigheid dan?
  Moderator zondag 3 juli 2011 @ 22:59:51 #182
42184 crew  DaMart
pi_99003187
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:57 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Wat tartte de geloofwaardigheid dan?
Het verhaal achter het waarom van de koepel, vond ik afbreuk doen aan de rest van het verhaal. Toch een minpuntje van een verder goed verhaal :).
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_99006032
Bezig met de vervloeking. Best aardig.

Hiervoor De ogen van de draak gelezen. die vond ik echt bagger.
Op het moment dat het verhaal potentie begon te krijgen was het boek afgelopen.
  maandag 4 juli 2011 @ 10:54:36 #184
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_99014113
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:59 schreef DaMart het volgende:

[..]

Het verhaal achter het waarom van de koepel, vond ik afbreuk doen aan de rest van het verhaal. Toch een minpuntje van een verder goed verhaal :).
Sorry, maar we hebben het over een verhaal waar een onzichtbare koepel plotseling een dorpje omringt. Als je dat geloofwaardig vindt, is het einde dat toch ook?
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
  Moderator maandag 4 juli 2011 @ 11:11:52 #185
42184 crew  DaMart
pi_99014542
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 10:54 schreef DrDurden het volgende:

[..]

Sorry, maar we hebben het over een verhaal waar een onzichtbare koepel plotseling een dorpje omringt. Als je dat geloofwaardig vindt, is het einde dat toch ook?
De kracht van het boek zit hem vooral in de veranderende sociale verhoudingen binnen het dorp, en de wijze waarop een persoon de macht grijpt en anderen zich daartegen verzetten.

Die koepel is een instrument van de auteur om die sociale verhoudingen weer te kunnen geven. Nu is een onzichtbare koepel om een dorp niet iets wat je IRL snel zult meemaken, maar het is dan aan de auteur om dat een geloofwaardig gegeven te maken. In het begin lukte dat aardig, en was het niet storend dat er een onmogelijke koepel stond. Maar de uitleg van waarom en hoe die koepel er staat, vond ik dan toch wel wat simpel en deed afbreuk aan dat stukje geloofwaardigheid op dat punt, dat King eerder in het boek wel had opgeroepen.

Maar nogmaals, de kern van het verhaal is de sociale structuur binnen het dorp, en wat dat betreft is het een zeer geslaagd verhaal. Alleen bij het einde kreeg ik het idee dat hij op het laatste moment die koepel nog wilde verklaren en er snel maar wat voor bedacht had, omdat het toch maar bijzaak was :).
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  maandag 4 juli 2011 @ 11:25:08 #186
62419 CherryLips
chocoholic
pi_99014922
Ik kan me de verklaring niet eens meer herinneren :@
Tap tap tap
  Moderator maandag 4 juli 2011 @ 11:28:47 #187
42184 crew  DaMart
pi_99015026
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 11:25 schreef CherryLips het volgende:
Ik kan me de verklaring niet eens meer herinneren :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  maandag 4 juli 2011 @ 11:31:47 #188
62419 CherryLips
chocoholic
pi_99015107
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 11:28 schreef DaMart het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oja :D

Dank je ;)
Tap tap tap
  maandag 4 juli 2011 @ 11:36:48 #189
88233 Steve
Still the best.
pi_99015255
Ik denk misschien ook dat het 'mooier' was geweest als er bij Under the Dome geen verklaring was geweest, maar ik vond deze verklaring wel mooi gebruikt in het verhaal.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 4 juli 2011 @ 11:43:06 #190
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_99015458
Ik deel het sentiment over de verklaring. Ik vond het zelfs een regelrechte deus ex machina.
  maandag 4 juli 2011 @ 16:22:44 #191
318507 Jester65
Stay frosty
pi_99025563
Eens, erg mooi boek, maar de ontknoping was van een duidelijk minder niveau. Alsof King geen idee had hoe ie er een eind aan moest breien.
pi_99076109
Hij heeft wel vaker van dat soort fratsen op het eind. IT gaat bijvoorbeeld ook over de top op het einde (en in één scène in het bijzonder, natuurlijk). Het einde van Cell vond ik ook niets, net als The Stand (dat sloeg echt nergens op). Ook Bag of Bones ontspoort een beetje op het einde.
Maar ik lees King toch vooral voor de weg náár het einde. En die weg is meestal uitstekend. Gelukkig heeft hij ook meerdere boeken die uitstekend afgesloten worden: Cujo, Misery en The Dark Tower (hate it or love it) eindigden prima imo.
pi_99076254
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 16:22 schreef Jester65 het volgende:
Eens, erg mooi boek, maar de ontknoping was van een duidelijk minder niveau. Alsof King geen idee had hoe ie er een eind aan moest breien.
SPOILER: over The Dome
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben nu overigens Lisey's game aan het lezen en ik kom er maar niet in. Vind het tot nu toe echt niks aan.

[ Bericht 11% gewijzigd door Isabeau op 05-07-2011 19:14:46 ]
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_99077431
Ben wel heel benieuwd naar
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 18:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hij had
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien was dat ook wel beter geweest ook. :)
(zijn we nu niet een beetje aan het spoileren? :@ )

Het had voor mij weinig uitgemaakt, ik had wel redelijk snel door dat er zo'n einde ging komen.

Ik ben wel benieuwd naar de verfilming: http://www.imdb.com/title/tt1553656/
Kan er weinig recent nieuws over vinden.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 5 juli 2011 @ 19:14:32 #195
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_99077462
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 18:40 schreef Zoonlief het volgende:
Hij heeft wel vaker van dat soort fratsen op het eind. IT gaat bijvoorbeeld ook over de top op het einde (en in één scène in het bijzonder, natuurlijk). Het einde van Cell vond ik ook niets, net als The Stand (dat sloeg echt nergens op). Ook Bag of Bones ontspoort een beetje op het einde.
Maar ik lees King toch vooral voor de weg náár het einde. En die weg is meestal uitstekend. Gelukkig heeft hij ook meerdere boeken die uitstekend afgesloten worden: Cujo, Misery en The Dark Tower (hate it or love it) eindigden prima imo.
The Stand en bag of bones vind ik volkomen misplaatst in dat rijtje.
pi_99078338
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 19:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

The Stand en bag of bones vind ik volkomen misplaatst in dat rijtje.
Smaken verschillen natuurlijk, maar ik vond het niets.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder twee geweldige verhalen.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 5 juli 2011 @ 20:00:35 #197
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_99079372
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 19:35 schreef Zoonlief het volgende:

[..]

Smaken verschillen natuurlijk, maar ik vond het niets.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder twee geweldige verhalen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dáár ben ik het sowieso mee eens :)
pi_99081137
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 20:00 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dáár ben ik het sowieso mee eens :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 5 juli 2011 @ 20:41:47 #199
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_99081228
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 20:40 schreef Zoonlief het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_100145695
Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen aan het ideale eerste 'Stephen King'-boek. Ik heb nooit eerder iets van hem gelezen (behalve 'On writing', een boek over schrijven) en ik weet echt niet waar ik moet beginnen (met kiezen) :P

Ik wil het liefst een boek met een simpele plot: weinig personages, een eenvoudig uitgangspunt, een realistische setting en veel spanning.

Ik dacht eigenlijk aan Misery, maar helaas ken ik het verhaal al (van de film). Dat hoeft geen onoverkomelijk bezwaar te zijn, natuurlijk. Ik hou niet van horror en al helemáál niet van buitenaardse wezens, dus dat versimpelt de zoektocht al een beetje. Ik sta natuurlijk wel open voor verrassingen :)
pi_100145988
Ik vind Bag of Bones wel een aanrader die bij je criteria past :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 31 juli 2011 @ 09:03:03 #202
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_100149906
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 01:09 schreef Nadine26 het volgende:
Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen aan het ideale eerste 'Stephen King'-boek. Ik heb nooit eerder iets van hem gelezen (behalve 'On writing', een boek over schrijven) en ik weet echt niet waar ik moet beginnen (met kiezen) :P

Ik wil het liefst een boek met een simpele plot: weinig personages, een eenvoudig uitgangspunt, een realistische setting en veel spanning.

Ik dacht eigenlijk aan Misery, maar helaas ken ik het verhaal al (van de film). Dat hoeft geen onoverkomelijk bezwaar te zijn, natuurlijk. Ik hou niet van horror en al helemáál niet van buitenaardse wezens, dus dat versimpelt de zoektocht al een beetje. Ik sta natuurlijk wel open voor verrassingen :)
Een boek wat mij dan te binnen schiet is "Needfull things", in het Nederlands "De noodzaak". Klein dorpje, redelijk standaard setting en een spanning die heerlijk opbouwt. Er is zelfs een film van gemaakt die ik goed vond aansluiten bij het boek.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
  Boks-Chick zondag 31 juli 2011 @ 09:15:23 #203
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_100149992
The Storm of the Century - de storm van de eeuw
The Girl Who Loved Tom Gordon - Het Meisje dat hield van Tom Gordon
lolwut
  zondag 31 juli 2011 @ 09:44:01 #204
62419 CherryLips
chocoholic
pi_100150195
The Green Mile, Duma Key of de bundel Vier Seizoenen. Ook bijna allemaal verfilmd :P
Tap tap tap
pi_100151568
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 09:44 schreef CherryLips het volgende:
The Green Mile, Duma Key of de bundel Vier Seizoenen. Ook bijna allemaal verfilmd :P
Ik zou zeker voor 1 van deze 3 gaan.
pi_100180871
^O^ Dank voor de tips

Ik wil sowieso 'Bag of bones' kopen. Ik heb me even verdiept in de achterflaptekst en deze klinkt meteen goed. 'The girl who loved Tom Gordon' ga ik ook overwegen, omdat ik het een goeie titel vind :P Van de andere boeken die jullie suggereren ga ik de achterflapteksten nog even lezen voordat ik een keuze maak.

Heeft niemand Misery gelezen, of is dat niet zo'n sterk verhaal? Ik heb de film laatst weer eens gezien en ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe Stephen King dat verhaal opbouwt. In het boek dat ik nu lees, 'Over schrijven', vertelt hij dat hij het verhaal ooit heeft gedroomd in het vliegtuig. Later, toen hij met een jetlag in het hotel zat, heeft hij het idee snel uitgeschreven, toen nog met een andere ontknoping: Annie Wilkes belooft Paul Sheldon dat zij, als hij speciaal voor haar een roman schrijft, haar varkentje Misery (of liever: zijn huid) zal offeren voor de kaft van het - unieke - boek. Aan het eind van het verhaal maakt King een sprong in de tijd: er zijn acht maanden verstreken, maanden waarin Paul (buiten ons blikveld) die roman heeft geschreven en nu betreden we (de lezers, dus) na lange tijd de schrijfkamer van Paul, waar Annie als eerbetoon al zijn boeken heeft uitgestald. In het midden van de kamer staat, op een speciaal tafeltje dat wordt uitgelicht door een spotje, een heel bijzonder boek. Dat ene boek, inderdaad. Alleen: Misery huppelt vrolijk door de kamer. De kaft van het boek blijkt dus te zijn gemaakt van de huid van Paul Sheldon. (Dat deed me een beetje denken aan Roald Dahl).

Hoe dan ook: het verhaal nam tijdens het schrijven allerlei verrassende wendingen, vooral omdat Paul Sheldon vindingrijker was dan King had verwacht, en ook omdat hij zoveel plezier had in het personage Annie, en gaandeweg werd het toen een heel ander - veel complexer en langer - verhaal.
Met deze ontstaansgeschiedenis in mijn achterhoofd, ben ik erg benieuwd naar Misery. Maar misschien is het niet zo'n sterk boek, omdat jullie het niet noemen?
  maandag 1 augustus 2011 @ 01:25:54 #207
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_100181154
Ex van mij heeft ooit "The Girl Who Loved Tom Gordon" als eerste King boek gelezen en heeft toen volgens mij een beetje een verkeerd beeld gekregen van de rest van King's repertoire...

Het sluit wel goed aan op jou criteria, maar persoonlijk zou ik eerder een van King's korte verhalen-bundels aanraden. Daar ben ik zelf mee begonnen en dat was het begin van mijn King-manie :P

Ik zou eigenlijk liever It of The Stand aanraden (Het & De Beproeving) maar die zijn allebei dik duizend bladzijdes met allerlei (losse) plots en een hoop karakters..

Misery is ook heel goed, maar het probleem is dat het net zoals Carrie TE bekend is.
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_100181181
Ik heb de film Misery gezien, maar die haalt het niet bij het boek. Er zitten stukken in het boek die zo gruwelijk spannend zijn dat je hersens de snelheid waarmee je wilt lezen niet aankunnen. In Misery krijg je trouwens ook de stukken tekst voorgeschoteld die Paul Sheldon schrijft, waardoor je een soort tweede blik krijgt in zijn geestestoestand. Ik vond het vrij briljant, maar goed.

Mijn tip: De Marathon (The Long Walk). Hoewel je eigenlijk gewoon moet beginnen met IT. :P
pi_100183708
Het boek Misery is net een stukje ranziger dan de film :D
Tap tap tap
  maandag 1 augustus 2011 @ 12:37:44 #210
318507 Jester65
Stay frosty
pi_100189869
Christine voldoet wel aan de criteria van Nadine, en is één van mijn favoriete King-boeken. Maar hij heeft zo vreselijk veel geschreven dat ik wel 10 boeken kan aanraden. Misery is zeker ook een sterk boek, maar is wel wat meer 'recht toe, recht aan' dan de meeste van zijn boeken. The Shining is natuurlijk ook een klassieker van hem, maar zoals bij veel van zijn boeken zit er wel wat bovennatuurlijks in. Net als Dodelijk Dilemma, ook zo'n mooi boek.
  maandag 1 augustus 2011 @ 12:42:23 #211
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_100190017
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 01:14 schreef Nadine26 het volgende:
^O^ Dank voor de tips

Ik wil sowieso 'Bag of bones' kopen. Ik heb me even verdiept in de achterflaptekst en deze klinkt meteen goed. 'The girl who loved Tom Gordon' ga ik ook overwegen, omdat ik het een goeie titel vind :P Van de andere boeken die jullie suggereren ga ik de achterflapteksten nog even lezen voordat ik een keuze maak.

Heeft niemand Misery gelezen, of is dat niet zo'n sterk verhaal? Ik heb de film laatst weer eens gezien en ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe Stephen King dat verhaal opbouwt. In het boek dat ik nu lees, 'Over schrijven', vertelt hij dat hij het verhaal ooit heeft gedroomd in het vliegtuig. Later, toen hij met een jetlag in het hotel zat, heeft hij het idee snel uitgeschreven, toen nog met een andere ontknoping: Annie Wilkes belooft Paul Sheldon dat zij, als hij speciaal voor haar een roman schrijft, haar varkentje Misery (of liever: zijn huid) zal offeren voor de kaft van het - unieke - boek. Aan het eind van het verhaal maakt King een sprong in de tijd: er zijn acht maanden verstreken, maanden waarin Paul (buiten ons blikveld) die roman heeft geschreven en nu betreden we (de lezers, dus) na lange tijd de schrijfkamer van Paul, waar Annie als eerbetoon al zijn boeken heeft uitgestald. In het midden van de kamer staat, op een speciaal tafeltje dat wordt uitgelicht door een spotje, een heel bijzonder boek. Dat ene boek, inderdaad. Alleen: Misery huppelt vrolijk door de kamer. De kaft van het boek blijkt dus te zijn gemaakt van de huid van Paul Sheldon. (Dat deed me een beetje denken aan Roald Dahl).

Hoe dan ook: het verhaal nam tijdens het schrijven allerlei verrassende wendingen, vooral omdat Paul Sheldon vindingrijker was dan King had verwacht, en ook omdat hij zoveel plezier had in het personage Annie, en gaandeweg werd het toen een heel ander - veel complexer en langer - verhaal.
Met deze ontstaansgeschiedenis in mijn achterhoofd, ben ik erg benieuwd naar Misery. Maar misschien is het niet zo'n sterk boek, omdat jullie het niet noemen?
Misery is wat mij betreft (en volgens mij vele King-fans met mij) een van King's beste boeken (en los daarvan ook een van de beste verfilmingen van zijn werk). Maar je gaf toch aan niet echt van horror te houden? Misery valt daar toch wel onder, vind ik.
Ik zou verder The Shining willen aanraden. Wel horror, maar niet veel personages en niet erg moeilijk te lezen. Verder, als je echt niet van horror houdt, zijn The Green Mile en Lisey's Story aanraders. Met die laatste hebben de meeste lezers een haat/liefdeverhouding, maar ik vond hem erg goed.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_100224325
Ik vond Lisey's story ook leuk :) Ben nu bezig in 'De Duistere Kant'. Begint best leuk, geen idee hoe het verder gaat maar het idee (een pseudoniem dat gaat moorden?!) is tot nu toe leuk uitgewerkt! Ik dacht dat ik het verhaal al had gelezen maar schijnbaar niet. Straks lekker verder :)
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 13:11:26 #213
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_100229719
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 09:48 schreef AmerikaanseTopsport het volgende:
Ik vond Lisey's story ook leuk :) Ben nu bezig in 'De Duistere Kant'. Begint best leuk, geen idee hoe het verder gaat maar het idee (een pseudoniem dat gaat moorden?!) is tot nu toe leuk uitgewerkt! Ik dacht dat ik het verhaal al had gelezen maar schijnbaar niet. Straks lekker verder :)
Ben nu nog "steeds" bezig met "De Koepel"... Niet heel erg geweldig en ik heb de grote vergissing gemaakt om wat info op te zoeken online waardoor ik het boek een beetje gespoilered heb :P
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_100231419
Hehe ik heb mezelf gespoilerd door een keer deel zeven van The Dark Tower te laten vallen, het boek sloeg open op één van de laatste pagina's en ik had maar een halve zin nodig om het einde redelijk te 'voorspellen'. Het hielp ook niet dat ik al een vermoeden had, maar toch zonde inderdaad.
pi_100236169
Oh, een heus Stephen King-topic :o Ik moet hier gepost hebben :Y

Ik ben al jaren een Stephen King-fan, al aardig wat boeken van zijn hand gelezen. Wel overigens de roman-versies, ik heb geen ervaring met zijn kortere verhalen. Aan te raden of niet? Eén van m'n buufjes heeft wel een boek met zijn kortere verhalen, we roepen al minstens een jaar dat ik em eens moet lezen, maar we komen er nog niet echt aan toe.

Verder liggen er hier nog twee King's op mij te wachten om gelezen te worden: Mobiel en Dodelijk Dilemma.

En als laatste: na The Shining laatst op tv te hebben gezien, heb ik mezelf gezworen nooit, maar dan ook echt nooit meer een verfilming te kijken als ik het boek al heb gelezen. Het valt altijd tegen en bij verfilmingen van King's boeken vind ik dat al helemaal.

[ Bericht 15% gewijzigd door CindieY op 02-08-2011 16:22:24 ]
I reject reality and substitute my own
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 19:55:15 #216
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_100243366
Waaatttt :o De Shining, die met Jack Nicholson, is één van de beste films ooit gemaakt ..

En ja, zijn korte verhalen zijn zeker aan te raden. Vooral '1922' uit Aardedonker, 'In de Klem' uit Na Zonsondergang, en verder eigenlijk alles uit Alles in Eventueel.
Niets is sterker dan dat ene woord
pi_100243708
Wehe kwam er vanmiddag achter dat ik Cell dubbel heb :') Doos.
Tap tap tap
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 20:13:06 #218
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_100244079
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 16:12 schreef CindieY het volgende:
Oh, een heus Stephen King-topic :o Ik moet hier gepost hebben :Y

Ik ben al jaren een Stephen King-fan, al aardig wat boeken van zijn hand gelezen. Wel overigens de roman-versies, ik heb geen ervaring met zijn kortere verhalen. Aan te raden of niet? Eén van m'n buufjes heeft wel een boek met zijn kortere verhalen, we roepen al minstens een jaar dat ik em eens moet lezen, maar we komen er nog niet echt aan toe.

Verder liggen er hier nog twee King's op mij te wachten om gelezen te worden: Mobiel en Dodelijk Dilemma.

En als laatste: na The Shining laatst op tv te hebben gezien, heb ik mezelf gezworen nooit, maar dan ook echt nooit meer een verfilming te kijken als ik het boek al heb gelezen. Het valt altijd tegen en bij verfilmingen van King's boeken vind ik dat al helemaal.
Ik heb van de korte verhalenbundels alleen Satanskinderen (Night Shift), Na Zonsondergang (Just After Sunset) en Aardedonker, zonder sterren (Full Dark, No Stars) gelezen en alledrie zijn het aanraders. Just After Sunset is iets minder, maar nog steeds erg goed. Full Dark, No Stars heb ik pas een week geleden uitgelezen, en bij elk verhaal kreeg ik het oude King-gevoel dat ik ook bij boeken als IT, The Shining of Pet Sematary krijg. Absoluut lezen, wat mij betreft.

En nu we het toch over verhalenbundels hebben, ik heb Skeleton Crew ook nog liggen. Moet die ook maar eens gaan lezen, denk ik.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_100244714
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 19:55 schreef PIETR het volgende:
Waaatttt :o De Shining, die met Jack Nicholson, is één van de beste films ooit gemaakt ..

En ja, zijn korte verhalen zijn zeker aan te raden. Vooral '1922' uit Aardedonker, 'In de Klem' uit Na Zonsondergang, en verder eigenlijk alles uit Alles in Eventueel.
Wel vette props voor Nicholson z'n acteerprestaties hoor, wat een creep zette hij neer in de film. Maar nee, de verfilming deed 't em echt niet voor mij en dat doet 't em eigenlijk nooit, ongeacht welk boek (dus niet alleen die van King :+ ).

En ik lees hier uit verschillende reacties dat z'n korte verhalen/verhalenbundels ook te doen zijn, mooi :Y. Niet dat ik daar voorlopig aan toe kom, ik heb nog best wel een stapel te lezen boeken liggen :') Vooral even handig voor als ik weer eens wat tweedehands spul tegenkom op de plaatselijke rommelmarkt of in de bieb.
I reject reality and substitute my own
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 23:57:42 #220
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_100254764
Jack Nicholson maakt The Shining natuurlijk wel... "Here's Johnny" zal altijd een klassieker blijven..

Laten we ook niet vergeten dat de film inmiddels alweer een tikkeltje gedateerd is en dat Kubrick zeker een meester van het vak genoemd mag worden.

Hoe dan ook, persoonlijk vind ik "The Shawnshank Redemption" & "The Green Mile" (Allebei gevangenisfilms, allebei van de hand van Frank Darabont) de best (ook erg getrouw aan de boeken) verfilmingen.
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_100259892
Stand by Me _O_ . Één van m'n favoriete verhalen én films...
pi_100263157
De verhalenbundels van King zijn bijna zonder uitzondering aanraders. Ik ben nu weer begonnen met Satanskinderen (matige titel trouwens). Op vakantie gaat een groot deel van het oeuvre van King op de ipad mee, benieuwd hoe dat gaat bevallen.
pi_100267938
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:50 schreef Jester65 het volgende:
De verhalenbundels van King zijn bijna zonder uitzondering aanraders. Ik ben nu weer begonnen met Satanskinderen (matige titel trouwens). Op vakantie gaat een groot deel van het oeuvre van King op de ipad mee, benieuwd hoe dat gaat bevallen.
Leest het een beetje op de iPad trouwens? heb het idee dat het scherm er veel te glanzend en fel/wit voor is.
Tap tap tap
  woensdag 3 augustus 2011 @ 17:05:57 #224
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_100277448
quote:
7s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 06:37 schreef Spaulding het volgende:
Stand by Me _O_ . Één van m'n favoriete verhalen én films...
Beide briljant ja. Maar niet de beste. Dat is naar mijn mening Dolores Claiborne. Die film is nog beter dan het boek.
Niets is sterker dan dat ene woord
pi_100420793
11/22/63

A massive new novel by Stephen King!

On November 22, 1963, three shots rang out in Dallas,
President Kennedy died, and the world changed.

If you had the chance to change history, would you?
Would the consequences be worth it?

This fall Scribner will be publishing Stephen King's heart-stopping new novel 11/22/63, a thousand page tour de force about a man who travels back in time to prevent the JFK assassination, and we're pleased to report that we'll be getting copies for our customers!

In this exciting new novel, King sweeps readers back in time to another moment—a real life moment—when everything went wrong and he introduces readers to a character who has the power to change the course of history.

Jake Epping is a thirty-five-year-old high school English teacher in Lisbon Falls, Maine, who makes extra money teaching adults in the GED program. He receives an essay from one of the students—a gruesome, harrowing first person story about the night 50 years ago when Harry Dunning’s father came home and killed his mother, his sister, and his brother with a hammer. Harry escaped with a smashed leg, as evidenced by his crooked walk.

Not much later, Jake’s friend Al, who runs the local diner, divulges a secret: his storeroom is a portal to 1958. He enlists Jake on an insane—and insanely possible—mission to try to prevent the Kennedy assassination.

So begins Jake’s new life as George Amberson and his new world of Elvis and JFK, of big American cars and sock hops, of a troubled loner named Lee Harvey Oswald and a beautiful high school librarian named Sadie Dunhill, who becomes the love of Jake’s life—a life that transgresses all the normal rules of time.

A tribute to a simpler era and a devastating exercise in escalating suspense, 11/22/63 is Stephen King at his epic best





------------------------------------------------------------
^O^ _O_

[ Bericht 2% gewijzigd door Lord Katundro op 07-08-2011 13:55:00 ]
I am happy
pi_100421673
ZIN IN!
pi_100423780
Oeh klinkt wel interessant...maar ook wat vaag :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_100435875
Er zal vast een flinke connectie met The Dark Tower zijn.
Er verschijnen dit jaar ook nog twee of drie korte verhalen, waarvan één exclusief voor de e-reader.
  maandag 8 augustus 2011 @ 13:34:52 #229
318507 Jester65
Stay frosty
pi_100459629
Interessant! Heeft qua thematiek wel iets weg van Dodelijk Dilemma.
pi_100461298
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 13:34 schreef Jester65 het volgende:
Interessant! Heeft qua thematiek wel iets weg van Dodelijk Dilemma.
pff Nederlandse titels...dat is toch die met die helderziende autoongeluk hebbende? Engelse titel ook even kwijt :p
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 8 augustus 2011 @ 14:58:02 #231
318507 Jester65
Stay frosty
pi_100462791
The Dead Zone inderdaad.
pi_100497033
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 01:09 schreef Nadine26 het volgende:
Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen aan het ideale eerste 'Stephen King'-boek. Ik heb nooit eerder iets van hem gelezen (behalve 'On writing', een boek over schrijven) en ik weet echt niet waar ik moet beginnen (met kiezen) :P

Ik wil het liefst een boek met een simpele plot: weinig personages, een eenvoudig uitgangspunt, een realistische setting en veel spanning.

Ik dacht eigenlijk aan Misery, maar helaas ken ik het verhaal al (van de film). Dat hoeft geen onoverkomelijk bezwaar te zijn, natuurlijk. Ik hou niet van horror en al helemáál niet van buitenaardse wezens, dus dat versimpelt de zoektocht al een beetje. Ik sta natuurlijk wel open voor verrassingen :)
Nadine, ik zou je vooral zijn korte verhalen aanraden. Naar mijn mening komt zijn talent als schrijver het beste in die verhalen tot uiting. Zijn verhalen zijn ook erg verschillend en gevarieerd waardoor je meteen goed kunt analyseren hoe hij steeds op een andere wijze spanning opbouwt en personages neerzet.

Ik heb ooit eens een zomer in Frankrijk alleen maar verhalen van King liggen lezen, in een hangmat. O+ .
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_101537526
Nog meer mensen die King's nieuwste al hebben gelezen?

http://www.stephenking.com/promo/mile_81/

Heerlijk verhaal. Ouderwetse King. :Y
Het is vooralsnog alleen verkrijgbaar als e-book, maar ook zonder e-book kun je dit verhaal lezen.
pi_101538432
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 22:25 schreef Zoonlief het volgende:
Nog meer mensen die King's nieuwste al hebben gelezen?

http://www.stephenking.com/promo/mile_81/

Heerlijk verhaal. Ouderwetse King. :Y
Het is vooralsnog alleen verkrijgbaar als e-book, maar ook zonder e-book kun je dit verhaal lezen.
quote:
Due to copyright restrictions, the Kindle title you're trying to purchase is not available in your country: Netherlands.
Niet voor mijn Kindle dus. ;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_101538882
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 22:52 schreef Cat22 het volgende:

[..]


[..]

Niet voor mijn Kindle dus. ;(
Buitengewoon slim van die gasten om betalende klanten zo te behandelen, als je bedenkt dat heel het internet al vol staat met gratis versies van dit boek.
pi_101539174
quote:
15s.gif Op zaterdag 3 september 2011 23:08 schreef Xessive het volgende:

[..]

Buitengewoon slim van die gasten om betalende klanten zo te behandelen, als je bedenkt dat heel het internet al vol staat met gratis versies van dit boek.
My thoughts exactly. Ik zoek even verder.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 september 2011 @ 14:54:45 #237
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_101554349
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 13:08 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Leest het een beetje op de iPad trouwens? heb het idee dat het scherm er veel te glanzend en fel/wit voor is.
Ik lees al een jaar op mijn iPod. Ideaal.
pi_101585863
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 13:08 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Leest het een beetje op de iPad trouwens? heb het idee dat het scherm er veel te glanzend en fel/wit voor is.
Leest prima, alleen buiten aan het zwembad ben ik er niet aan begonnen. Op vakantie vind ik het ideaal dat je zoveel boeken mee kunt nemen als je wilt.
  maandag 5 september 2011 @ 14:06:11 #239
354038 Zemelknoper
Purisme-gotta love it?
pi_101590467
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2010 11:13 schreef Nebo het volgende:
Leuk, een topicje voor Stephen King! Ik ben zelf nog niet zo heel lang aan het lezen. Heb nu The Shining, Pet Semetary, Misery, Cell en Duma gelezen :Y
Duma is echt prachtig, vind ik!
Beter juist gezeken, dan mis gepist.
Ik pleit in volle overtuiging voor het volgende: alle eendjes het land uit.
pi_102489110
Dr. Sleep, het vervolg op The Shining, is af. Danny Torrance is opnieuw de protagonist (maar nu rond zijn veertigste levensjaar) en er zit een groep vampieren ('The Tribe') in, maar meer is er nog niet bekend. Naast 11.22.63 (aanstaande november) en Dark Tower VIII (maart 2012), is er dus nóg een nieuw verhaal in aantocht. :)
  vrijdag 30 september 2011 @ 22:05:56 #241
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_102565590
Oh, een nieuw boek! <3. Ik wil trouwens ook een e-reader, maar ik hou zo van "echte" boeken, die naar boek ruiken, en zulks.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 7 november 2011 @ 09:49:22 #242
243112 Roland_Deschain
The last surviving gunslinger
pi_104065963
Vanaf morgen is 22-11-1963 te koop! ^O^
"Childe Roland to the Dark Tower Came"
"The world moved on"
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 november 2011 @ 09:54:57 #243
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_104066076
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 09:49 schreef Roland_Deschain het volgende:
Vanaf morgen is 22-11-1963 te koop! ^O^
Niet de vertaalde versie toch?
pi_104066093
Nice, die ga ik denk ik wel even halen dan! Al heb ik nog tig boeken liggen die ik moet lezen :o
DavidDuchovny: Alle programma's op SBS 6 zijn van grootse kwaliteit
  maandag 7 november 2011 @ 09:58:03 #245
243112 Roland_Deschain
The last surviving gunslinger
pi_104066133
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 09:54 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Niet de vertaalde versie toch?
Jawel, de vertaalde versie. :)
"Childe Roland to the Dark Tower Came"
"The world moved on"
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 november 2011 @ 09:58:59 #246
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_104066159
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2011 09:58 schreef Roland_Deschain het volgende:

[..]

Jawel, de vertaalde versie. :)
Ik zag het inderdaad.
pi_104066196
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 09:55 schreef Nebo het volgende:
Nice, die ga ik denk ik wel even halen dan! Al heb ik nog tig boeken liggen die ik moet lezen :o
Ik heb ook nog 30 boeken liggen om te lezen, dus ik denk dat ik ga proberen tot de pocket te wachten :P
Tap tap tap
pi_104066354
Ik ga hem deze week nog halen :Y
pi_104094734
Jeej. Ik heb de genummerde editie besteld. :)
pi_104095222
Voor €35,-?
pi_104095364
Ja. Ik heb destijds de genummerde van Gevangen ook gekocht. Ik zou graag The Stand genummerd nog een keer op de kop willen tikken.

Ik weet dat er binnenkort weer enkelen worden verloot via de Stephen King fanclub op een clubdag. Voor mij de verleiding om er misschien toch heen te gaan. :)
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 november 2011 @ 21:48:18 #253
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_104097119
Ik vind het jammer dat tegenwoordig van elk boek genummerde exemplaren uitkomen. Bij The Stand had dat, als gedoodverfde beste King boek, nog nut toen de onverkorte versie uitkwam. Nu is het gewoon een melkkoe.

Ik dacht erover om ook het ebook te kopen, dan had ik 'm lekker snel. Maar zit weer drm op :{
Dus ik koop de papieren versie sowieso en het ebook vind ik wel in de nzb etalage.

[ Bericht 0% gewijzigd door Swetsenegger op 07-11-2011 21:54:05 ]
pi_104097902
Kort geleden wat King boeken gehaald bij de kringloop:
- Christine
- 4 Seizoenen
- Schemerwereld
- Bezeten Stad

Allemaal Poema-pockets, paperback.

Ben al begonnen in Bezeten Stad (stomme naam overigens, Salem's Lot vind ik beter).
Children of the night. What music they make.
pi_104101082
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 21:48 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik vind het jammer dat tegenwoordig van elk boek genummerde exemplaren uitkomen. Bij The Stand had dat, als gedoodverfde beste King boek, nog nut toen de onverkorte versie uitkwam. Nu is het gewoon een melkkoe.

Ik dacht erover om ook het ebook te kopen, dan had ik 'm lekker snel. Maar zit weer drm op :{
Dus ik koop de papieren versie sowieso en het ebook vind ik wel in de nzb etalage.
Ik zou het inderdaad leuker vinden als er eens Nederlandse gelimiteerde edities komen met bijvoorbeeld illustraties zoals in de Grant versies. Zie ik echter niet gebeuren.
pi_104114320
Tap tap tap
  dinsdag 8 november 2011 @ 11:37:10 #257
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_104114398
Ik heb laatst On Writing van King gelezen. Een how to boek met persoonlijke details van King zelf.
Las erg lekker weg en houdt mij weg van overmatig adverb-gebruik.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 8 november 2011 @ 16:59:16 #258
243112 Roland_Deschain
The last surviving gunslinger
pi_104126496
Net 22-11-1963 gekocht, vanavond lekker lezen! :)
"Childe Roland to the Dark Tower Came"
"The world moved on"
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 8 november 2011 @ 17:02:49 #259
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_104126669
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 november 2011 11:37 schreef Copycat het volgende:
Ik heb laatst On Writing van King gelezen. Een how to boek met persoonlijke details van King zelf.
Las erg lekker weg en houdt mij weg van overmatig adverb-gebruik.
"Sprak zij rondborstig" :P
pi_104128345
22-11-1963 binnen *O*

Ik ga hem niet gelijk lezen, ben nog druk bezig met Black House. :)
pi_104128595
Rose Madder (Rosie, in NL's) wordt verfilmd:

http://www.nu.nl/boek/266(...)madder-verfilmd.html

Kan me er weinig bij voorstellen. Één van de weinige Kings waar ik moeite mee had om het uit te krijgen. Verhaal deed me niet veel, al vond ik de gewelddadige man wel een interessant figuur en de eindscene was wel dromerig.

Verder ook de nieuwe maar eens bestellen, ben er wel aan toe :)
pi_104128752
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 17:50 schreef AmerikaanseTopsport het volgende:
Rose Madder (Rosie, in NL's) wordt verfilmd:

http://www.nu.nl/boek/266(...)madder-verfilmd.html

Kan me er weinig bij voorstellen. Één van de weinige Kings waar ik moeite mee had om het uit te krijgen. Verhaal deed me niet veel, al vond ik de gewelddadige man wel een interessant figuur en de eindscene was wel dromerig.

Verder ook de nieuwe maar eens bestellen, ben er wel aan toe :)
Die heb ik nog nooit gelezen. Ik weet nog wel dat m'n zus hem aan het lezen was van de bibliotheek en ze er niet doorheen kwam en volgens mij ook niet heeft uitgelezen na tig verlengingen :') Dus ik heb ook nooit de behoefte gehad om hem zelf te lezen.
Tap tap tap
  dinsdag 8 november 2011 @ 19:27:07 #263
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_104132705
Ik hoop dat Bol.com een beetje snel is met het leveren van 11/22/63. Je zou denken dat als de verschijningsdatum 8 november is, het boek dan ook op die datum geleverd wordt, maar nu staat er ineens 2-4 werkdagen.
De paar recensies die ik gelezen heb, waren behoorlijk positief. Niet dat ik die nodig heb om me te overtuigen een boek van Stephen King te lezen, maar het is toch mooi.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_104132761
Rose Madder ook met moeite uitgelezen.. verhalen met een vrouwelijk hoofdpersonage boeien me over het algemeen toch minder moet ik zeggen.. Daarom een boek als Dolores Claiborne nooit gelezen en moeite met verhalen als Lisey's story etc. uit te lezen...
  maandag 21 november 2011 @ 13:10:21 #265
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_104625925
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 19:27 schreef Spaulding het volgende:
Rose Madder ook met moeite uitgelezen.. verhalen met een vrouwelijk hoofdpersonage boeien me over het algemeen toch minder moet ik zeggen.. Daarom een boek als Dolores Claiborne nooit gelezen en moeite met verhalen als Lisey's story etc. uit te lezen...
Heb even over je post nagedacht en dat heb ik ook grotendeels... alleen viel me toen in dat ik wel erg van Geralds Game genoten heb...
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_104626498
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 13:10 schreef RedDevil085 het volgende:

[..]

Heb even over je post nagedacht en dat heb ik ook grotendeels... alleen viel me toen in dat ik wel erg van Geralds Game genoten heb...
Die heb ik dus ook nog nooit gelezen :'). Voor de rest vrijwel alles.

Net begonnen in 22-11-1963. Het verhaal begint al vrij snel en veelbelovend..
  maandag 21 november 2011 @ 17:36:30 #267
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_104637231
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 17:54 schreef CherryLips het volgende:

Die heb ik nog nooit gelezen. Ik weet nog wel dat m'n zus hem aan het lezen was van de bibliotheek en ze er niet doorheen kwam en volgens mij ook niet heeft uitgelezen na tig verlengingen :') Dus ik heb ook nooit de behoefte gehad om hem zelf te lezen.
Zo taai vond ik die niet, was er redelijk vlot doorheen. Sowieso vind ik alle boeken van King lekker weg lezen.

Ik weet niet of het al langs gekomen was, maar the Stand wordt opnieuw verfilmd.

Of had ik dat al eens gepost... Misschien in een ander topic, komt me zo bekend voor nl.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 november 2011 @ 20:45:31 #268
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_104648127
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 19:27 schreef Spaulding het volgende:
Rose Madder ook met moeite uitgelezen.. verhalen met een vrouwelijk hoofdpersonage boeien me over het algemeen toch minder moet ik zeggen.. Daarom een boek als Dolores Claiborne nooit gelezen en moeite met verhalen als Lisey's story etc. uit te lezen...
Dolores Claiborne is véél beter dan Lisey's Story. Lezen zou ik zeggen!

En Geralds Game is briljant. Hoe kan je een boek volschrijven over een vrouw op een bed. En net als bij The girl who loved Tom Gordon is het eind wel pesterig.
  maandag 21 november 2011 @ 23:22:58 #269
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_104659003
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 20:45 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dolores Claiborne is véél beter dan Lisey's Story. Lezen zou ik zeggen!

En Geralds Game is briljant. Hoe kan je een boek volschrijven over een vrouw op een bed. En net als bij The girl who loved Tom Gordon is het eind wel pesterig.
Inderdaad, vond Geralds Game typerend voor King... Hoe hij alledaagse voorwerpen tot een nachtmerrie kan omvormen..
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_104667497
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 20:45 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dolores Claiborne is véél beter dan Lisey's Story. Lezen zou ik zeggen!

En Geralds Game is briljant. Hoe kan je een boek volschrijven over een vrouw op een bed. En net als bij The girl who loved Tom Gordon is het eind wel pesterig.
Oke, je maakt me nieuwsgierig dus zal ze eens uit de bieb vissen. Maar eerst maar eens de nieuwste uitlezen c_/
pi_104867589
En iemand al de nieuwe Stephen King gelezen?
22-11-1963?
Swetsenegger misschien?
Hoe is-tie, leuk kerstcadeautje?
I´m back.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 27 november 2011 @ 08:52:38 #272
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_104868856
Ik ben op de helft. Tot nu toe een leuk boek.
  zondag 27 november 2011 @ 10:40:59 #273
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_104869697
VPRO-gids heeft de nieuwe King deze week op de boekenpagina, en ze zijn érg enthousiast. "Meesterverteller op de toppen van zijn kunnen" of iets van die strekking.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_104875140
Hij is ook erg goed tot nu toe, kan hem soms nauwelijks wegleggen
pi_104883675
Ik heb 'm net uit. Heerlijk verhaal, twee fantastische hoofdpersonen, maar een net wat te langdradig middenstuk bij vlagen. Sterk einde met een aardige boodschap.
En een terugkeer naar Derry '58. O+

quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 10:40 schreef Verbal het volgende:
VPRO-gids heeft de nieuwe King deze week op de boekenpagina, en ze zijn érg enthousiast. "Meesterverteller op de toppen van zijn kunnen" of iets van die strekking.

V.
Klopt, lees hier meer (wel wat spoilers): http://programma.vpro.nl/(...)nnedy-verijdeld.html

[ Bericht 56% gewijzigd door Zoonlief op 27-11-2011 17:16:30 ]
pi_104890644
22-11 leest echt super lekker weg
  maandag 28 november 2011 @ 10:04:29 #277
85962 ioko
I Appear Missing
pi_104913370
22-11 net gekocht. Ga hem in het Engels lezen. Heb er veel zin in.

Lezen jullie Stephen King altijd in het Engels trouwens?
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_104913478
Meestal wel, tenzij ik de vertaling heel goedkoop ergens vind, zoals op het Boekenfestijn of tweedehands kraampjes enzo.
Tap tap tap
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 28 november 2011 @ 11:47:21 #279
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_104916221
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 10:04 schreef ioko het volgende:
Lezen jullie Stephen King altijd in het Engels trouwens?
Nee.
  maandag 28 november 2011 @ 12:56:30 #280
85962 ioko
I Appear Missing
pi_104918553
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 11:47 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee.
Waarom niet? Ik kan me voorstellen als je in het Engels niet lekker kunt doorlezen, dat het dan niet erg aantrekkelijk is. Maar ik haal toch wat meer voldoening uit de originele versie.

Neemt niet weg dat ik veel van Stephen King gewoon in het Nederlands lees, puur om een beetje snelheid te kunnen maken.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 28 november 2011 @ 14:42:21 #281
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_104922098
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 12:56 schreef ioko het volgende:

[..]

Waarom niet?
Omdat engels niet mijn native language is, en de winst die je behaalt door het origineel te lezen verlies je weer door dat feit.

quote:
Ik kan me voorstellen als je in het Engels niet lekker kunt doorlezen, dat het dan niet erg aantrekkelijk is. Maar ik haal toch wat meer voldoening uit de originele versie.

Neemt niet weg dat ik veel van Stephen King gewoon in het Nederlands lees, puur om een beetje snelheid te kunnen maken.
De vertaal glitches zet ik in m'n hoofd snel om naar engels.
  maandag 28 november 2011 @ 14:54:32 #282
85962 ioko
I Appear Missing
pi_104922559
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 14:42 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Omdat engels niet mijn native language is, en de winst die je behaalt door het origineel te lezen verlies je weer door dat feit.

Mmm, interessant standpunt. Zo heb ik het nog nooit gezien. Ik heb dat idee wel bij 'zwaardere' of wetenschappelijke stukken, bij schrijvers als King heb ik dat niet. Zal er eens op letten...
Coincidence
Makes sense
Only with you
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 28 november 2011 @ 15:02:00 #283
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_104922814
Ik lees The Hitchhikers Guide To The Galaxy bv wel in het Engels omdat die vertaling echt dramatisch slecht is. Maar ik merk wel dat dat ik onderstaande teksten iets minder makkelijk lees in het engels

quote:
The Infinite Improbability Drive is a wonderful new method of crossing interstellar distances in a few seconds; without all that tedious mucking about in hyperspace. As the Improbability Drive reaches infinite improbability, it passes through every conceivable point in every conceivable universe almost simultaneously. In other words, you're never sure where you'll end up or even what species you'll be when you get there. It's therefore important to dress accordingly. The Infinite Improbability Drive was invented following research into finite improbability which was often used to break the ice at parties by making all the molecules in the hostess' undergarments leap one foot simultaneously to the left in accordance with the theory of indeterminacy. Many respectable physicists said they weren't going to stand for that sort of thing, partly because it was a debasement of science, but mostly because they didn't get invited to those sort of parties.
  maandag 28 november 2011 @ 15:22:30 #284
85962 ioko
I Appear Missing
pi_104923535
quote:
7s.gif Op maandag 28 november 2011 15:02 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik lees The Hitchhikers Guide To The Galaxy bv wel in het Engels omdat die vertaling echt dramatisch slecht is. Maar ik merk wel dat dat ik onderstaande teksten iets minder makkelijk lees in het engels

[..]

Inderdaad, dat is zware natuurkunde en absurde humor door elkaar heen. Humor vind ik vaak nog het lastigst.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  maandag 28 november 2011 @ 16:10:49 #285
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_104925465
Ik moest grinniken. Misschien me toch eens aan die gids wagen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 28 november 2011 @ 16:41:45 #286
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_104926861
quote:
11s.gif Op maandag 28 november 2011 16:10 schreef Copycat het volgende:
Ik moest grinniken. Misschien me toch eens aan die gids wagen.
THHGTTG is briljant :Y

"Yeah," said Zaphod, stepping into it, "what else do you do besides talk?"
"I go up," said the elevator, "or down."
""Good," said Zaphod, "we're going up."
"Or down," the elevator reminded him.
"yeah, okay, up please."
There was a moment of silence.
"Down's very nice," suggested the elevator hopefully.
"Oh yeah?"
"Super"
"Good," said Zaphod, "now will you take us up?"
"May I ask you," inquired the elevator in its sweetest, most reasonable voice, "if you've considered all the possibilities that down might offer you?"
pi_104940802
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 10:04 schreef ioko het volgende:
22-11 net gekocht. Ga hem in het Engels lezen. Heb er veel zin in.

Lezen jullie Stephen King altijd in het Engels trouwens?
Ja. Ik zal ongetwijfeld hier en daar de nuance missen, maar de tenenkrommende Nederlandse vertalingen verpesten voor mij het hele boek.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 28 november 2011 @ 21:07:31 #288
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_104941118
Mjah ik vind de vertalingen in King boeken in de regel wel meevallen.
pi_104945415
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 21:03 schreef Xessive het volgende:

[..]

Ja. Ik zal ongetwijfeld hier en daar de nuance missen, maar de tenenkrommende Nederlandse vertalingen verpesten voor mij het hele boek.
Ik vind King-vertalingen juist best goed.
Tap tap tap
  dinsdag 29 november 2011 @ 00:01:14 #290
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_104952122
Ik heb soms wel het idee dat een Engels gezegde of een verwijzing ergens naar, stukken beter uit de verf komt in het Engels dan in een vertaling. Ik moet zeggen dat ik bij het lezen van 11/22/1963 nergens een woord niet begreep.

Ik vond het een ontzettend goed boek. Meestal schrijft King vanuit de karakters, maar nu was het echt de plot die het verhaal voortduwde. Logisch, uiteraard, omdat hij natuurlijk grotendeels aan waargebeurde dingen vast zat. Ik wilde eigenlijk als grote klacht melden dat ik de personages niet echt goed beschreven vond (drijfveren, etc.) maar hoe meer ik erover denk, hoe beter ik het gedaan vind. Het einde is typisch King, waar ongetwijfeld niet iedereen erg blij mee zal zijn :P.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_104974011
Altijd weer jammer als een boek uitgelezen is!
pi_104974133
Ik heb hem digitaal binnen, en ga er ook aan beginnen...
I´m back.
pi_104974591
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 november 2011 17:43 schreef Ryan3 het volgende:
Ik heb hem digitaal binnen, en ga er ook aan beginnen...
Ik persoonlijk vond het echt goed, had ook echt moeite om hem weg te leggen ^O^
pi_105015702
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 22:06 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik vind King-vertalingen juist best goed.
Maar toch mis je sommige dingen. Zo lees ik net de, lovende , recensie in het Parool en daar lees ik over de Gleufhoedman. Nou begrijp ik dat dat de Yellow Card Man is in het Engels. Maar dat Yellow Card Man komt niet uit de lucht vallen zeg maar, het is nog altijd een King verhaal.

O ja, het is niet echt een spoiler maar het is misschien beter om niet te lezen over de Yellow Card Man voordat Jake er echt voor gaat

Heel goed boek weer, denk dat ik het vanavond wel ga uitlezen. Geen idee over het einde.
You can't have everything. Where would you put it?
- Steven Wright
pi_105017414
In het boek wordt dit gewoon geschreven als Gelekaartman.
pi_105017442
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 17:53 schreef Laysa het volgende:

[..]

Ik persoonlijk vond het echt goed, had ook echt moeite om hem weg te leggen ^O^
Gister eerste 50 pp gelezen, ben wel benieuwd...
I´m back.
pi_105018320
quote:
7s.gif Op woensdag 30 november 2011 19:16 schreef Spaulding het volgende:
In het boek wordt dit gewoon geschreven als Gelekaartman.
Dat is apart dan, Parool recensent heeft echt over de Gleufhoedman en als je daarop zoekt kom je nog twee andere recensies tegen.
You can't have everything. Where would you put it?
- Steven Wright
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 december 2011 @ 09:26:48 #298
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_105041802
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 18:34 schreef Salamander het volgende:

[..]

Maar toch mis je sommige dingen. Zo lees ik net de, lovende , recensie in het Parool en daar lees ik over de Gleufhoedman. Nou begrijp ik dat dat de Yellow Card Man is in het Engels. Maar dat Yellow Card Man komt niet uit de lucht vallen zeg maar, het is nog altijd een King verhaal.

O ja, het is niet echt een spoiler maar het is misschien beter om niet te lezen over de Yellow Card Man voordat Jake er echt voor gaat

Heel goed boek weer, denk dat ik het vanavond wel ga uitlezen. Geen idee over het einde.

Hij heet dan ook gewoon (onder andere) gele kaart man in de vertaling...

Nog 100 ebook pagina's op m'n iPhone en ik heb 'm uit...
  vrijdag 9 december 2011 @ 10:34:51 #299
318507 Jester65
Stay frosty
pi_105369477
Ik heb De Beproeving weer eens gelezen (volledige versie), blijft een prachtig boek.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 9 december 2011 @ 10:42:56 #300
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_105369698
Over 2 dagen komt de miniserie van Bag of Bones uit. Die wil ik wel zien.
pi_105369759
quote:
7s.gif Op woensdag 30 november 2011 19:16 schreef Spaulding het volgende:
In het boek wordt dit gewoon geschreven als Gelekaartman.
Dit.
Ik vind de vertalingen altijd wel goed.
Ik heb hem nu ook net. Dus net in begonnen. :)
Descending into the abyss.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')