watquote:Op zondag 13 maart 2011 00:06 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik vind veel boeken van King erg goed, zowel dikke pillen als IT en The Stand als verzamelboeken met korte verhalen
De laatste die ik heb gelezen was The Langoliers, dat blijft gewoon een leuk(e) boek/film
Boeiend, ik vind het leukquote:Op zondag 13 maart 2011 00:21 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
wat
Dat verhaal slaat nergens op en is gewoon scifi
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tap tap tap
Voor mij is en blijft het Pennywise. Beste bad guy die ik ben tegengekomen in een boek.quote:Op zondag 13 maart 2011 02:05 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
En toch blijven Randall Flagg + The Trashcanman DE King-karakters voor mij
Kutclownquote:Op maandag 14 maart 2011 16:00 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Voor mij is en blijft het Pennywise. Beste bad guy die ik ben tegengekomen in een boek.
quote:Op maandag 14 maart 2011 16:05 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Kutclown![]()
De grote nachtmerrie van menig kind uit de jaren 80 geloof ik
En daarom dus de beste Bad Guy die King ooit heeft bedachtquote:Op maandag 14 maart 2011 16:46 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]Vooral van m'n broertje, die durfde 2 weken lang niet alleen te douchen
Een vervolg op The Shining?quote:Op donderdag 10 maart 2011 23:20 schreef Zoonlief het volgende:
Desperation vond ik wat minder. Dat begon heel veelbelovend, maar kakte op een gegeven moment wel vrij hard in. Wat betreft de nieuwere Kings, vond ik Duma Key en Under the Dome meer de moeite waard.
Overigens is vanavond ook het achtste (en aller- allerlaatste) Dark Tower deel aangekondigd. King heeft al meermaals gezegd dit deel te willen schrijven, maar inmiddels is het boek zelfs al af. Hij komt in 2012 waarschijnlijk. Eerst dus nog 11/22/63, waar ik erg naar uitkijk. Ook een vervolg op The Shining staat op de planning.
Dark Tower VIII
Zag hem voor 10 euro in de boekhandel liggen, dus heb hem maar meegenomen, tis toch Stephen King, dus zal wel aardig zijn denk je dan. Maar vond er ook maar weinig aan ..quote:Op zondag 13 maart 2011 22:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[ afbeelding ]
Twee korte verhalen, maar ik vond ze beide niet bijzonder.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. was nog het leukste sinds dat verhaal begon. Ik leg ook geen link met Roland en "Will Dearborne"
De tweede helft van dat boek mag wel verdomde goed zijn...
[ Bericht 8% gewijzigd door Basson op 27-03-2011 23:03:54 ]
Reden nummer 1 van Coulrofobie.quote:Op maandag 14 maart 2011 16:05 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Kutclown![]()
De grote nachtmerrie van menig kind uit de jaren 80 geloof ik
IT of The Stand.quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:14 schreef vleestoeter het volgende:
Top zo'n Stephen King topic, was ik net naar op zoek. Ik heb laatst mijn 1e SK boek gelezen (Green Mile), en ik ben gelijk fan. Welk boek zouden jullie me aanraden nu te gaan lezen? Op de boekenplank staat Lisey's Verhaal (boek van mijn moeder), maar ik ben bang dat die tegen gaat vallen. Die titel alleen al... klinkt meer als Bridget Jones dan Stephen King
Dit en als je een minder dik boek zoekt Salem's Lot.quote:
Vergeet niet de korte verhalen: The Long Walk, The Mist en uiteraard Rita Hayworth and the Shawshank Redemption. De laatste twee zijn overigens niet meer waardevrij te lezen als je de films hebt gezien.quote:Op woensdag 27 april 2011 10:35 schreef Swetsenegger het volgende:
Niemand die "bag of bones" (vel over been) als een van de beste Kings noemt. Schande.
Dodelijk dilemma is ook een erg goede vind ik persoonlijk.
quote:Op maandag 14 maart 2011 11:14 schreef CherryLips het volgende:
Ben op blz 100 nog-wat van Desperation.Die is zo goed!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 27 april 2011 21:31 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Die is zo goed!Ja klopt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tap tap tap
quote:Op woensdag 27 april 2011 21:52 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja klopt.Idd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Miss Todd takes a shortcut. Ook al zo'n briljant verhaal. Survivor type, Childeren of the Corn, I know what you want, the last run of the ladder. Zomaar wat briljante korte verhalen die me te binnen schieten.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:03 schreef Xessive het volgende:
[..]
Vergeet niet de korte verhalen: The Long Walk, The Mist en uiteraard Rita Hayworth and the Shawshank Redemption. De laatste twee zijn overigens niet meer waardevrij te lezen als je de films hebt gezien.
Ook goed inderdaad. Regentijd, Crouch End.quote:
Vergeet de filmsquote:Op vrijdag 29 april 2011 15:02 schreef DeHovenier het volgende:
Children of The Corn wil ik zeker nog gaan lezen, en daarna de films zien :p
Het onderwerp en de titel spreken me erg aan.
Nog zo'n bizar goed kort verhaal inderdaad.quote:Op vrijdag 29 april 2011 18:17 schreef Spaulding het volgende:
The Jaunt vond ik de beste, de laatste pagina...pff
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Interessant: Ben momenteel een studie aan het lezen die ze in Duitsland hebben uitgevoerd over King's taalgebruik in 'IT'. De theorie is dat kinderen- en volwassenen in hun taalgebruik anders omgaan met verschillende vormen van ruimtelijke beschrijvingen. Het idee is dan dat King, omdat hij zo'n goede schrijver is, dat verschil goed zou moeten vatten in de dialogen tussen kinderen, en diezelfde kinderen als zij volwassen zijn. Erg gaaf om te lezen![]()
DT 4 is kut. Ik heb nog 1/8 te gaan en dan is het uit. Datquote:Op zaterdag 7 mei 2011 13:40 schreef AmerikaanseTopsport het volgende:
Net als in Dark Tower 4 trouwens.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. weten we al veel langer want er wordt al veel eerder naar gehint. Ga door met de main story!!!!!!
De Gloed vond ik veruit één van z'n slechtste, met heel veel moeite uitgelezen maar hier waag ik me nooit weer aan. Net als Dreamcatcher overigens (wat wel een erg sterk begin had trouwens).quote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:04 schreef juxtaposition het volgende:
Wat een rotboek is de gloed.
Elke keer denk ik; na dit stukje leg ik hem neer, dan lees ik de 1e regel van het volgende stukje en MOET ik weer verder lezen
Hij is echt gaaf!
Dreamcatcher ontspoort idd volledig naarmate het verhaal vordert. Dat geldt overigens ook voor de film.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 07:47 schreef Spaulding het volgende:
[..]
De Gloed vond ik veruit één van z'n slechtste, met heel veel moeite uitgelezen maar hier waag ik me nooit weer aan. Net als Dreamcatcher overigens (wat wel een erg sterk begin had trouwens).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat valt er uit te leggen waarom je iets een goed verhaal vind?quote:Op maandag 13 juni 2011 20:14 schreef Basson het volgende:
JAH! Wizard and Glass uit!! Het heeft gewoon 15 jaar geduurd om er doorheen te komen... Swetsenegger vertel mij aub wat jij zo goed vond aan W&G?
Er is een zee van tijd tussen de 14-jarige Roland en de huidige. Wizard and Glassquote:Op maandag 13 juni 2011 23:21 schreef AmerikaanseTopsport het volgende:
Ik vind de opbouw van de emoties in dat verhaal geweldig. Ik voelde me echt oprecht beroerd en Alain en Cuthbert zijn fucking helden. Het verhaal schept ook een veel beter beeld van Roland, wat hij doorstaan heeft etc. maakt hem tot die gekke vent die hij is. Ik vond het heel mooi!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind het heel vervelend, maar voor mij was dit boek een waste of time...
Tweede keer? Hoe dat zo?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:05 schreef Two het volgende:
Ik ben op dit moment dus ook bezig in Tovernaarsglas (voor de 2e keer moet ik er bij zeggen).
De reacties op dat boek zien er niet heel positief uit moet ik zeggen. Ben benieuwd of ik dit boek ga trekken hahaha.
Ooit in een vakantie begonnen (heb 'Het verloren rijk' in dezelfde vakantie gelezen) en daarna gestopt. Dat was inmiddels een half jaar geleden dus leek het me verstandig om maar opnieuw te beginnen. Ik had toen maar iets van 250 blz gelezen dus in principe valt het wel mee.quote:
quote:Op maandag 13 juni 2011 20:37 schreef Basson het volgende:
Noodzakelijk voor het verhaal van Roland? Hoe?Hoe vond je Het Teken van Drie dan? Als ergens lang de tijd voor genomen wordt, is dat het wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit nu overigens in The Dark Tower (het laatste boek dus), en het is ongelofelijk spannend. Ik zou dus gauw doorlezen, als ik jou was.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
Of juist heel rustig aan, zodat je volgend voorjaar direct verder kan gaan met het achtste en laatste deel.quote:Op donderdag 16 juni 2011 10:04 schreef DrDurden het volgende:
[..]
Hoe vond je Het Teken van Drie dan? Als ergens lang de tijd voor genomen wordt, is dat het wel.
Ik zit nu overigens in The Dark Tower (het laatste boek dus), en het is ongelofelijk spannend. Ik zou dus gauw doorlezen, als ik jou was.
http://liljas-library.com/article.php?id=2360quote:Hodder & Stoughton are delighted to announce the acquisition, from Chuck Verill at Darhansoff & Verrill
in New York, of THE WIND THROUGH THE KEYHOLE by Stephen King, a further title in the Dark Tower series, to be published worldwide in hardcover in the spring of 2012.
This novel will join the seven volumes, already published, that make up the series. As King's UK editor, Philippa Pride, puts it, 'For those of us who are hooked on the bestselling fantasy/adventure series already, it is a wonderful reunion! For readers who have yet to embark, it is a delightful way into the series as the novel stands perfectly alone - a story within a story - and features both the older Roland and the younger.'
Why did the author return to a series completed eight years ago? King had 'started thinking - and dreaming - about Mid-World again. What happened to Roland, Jake, Eddie, Susannah and Oy ...? There was a storm, I decided. One of sudden and vicious intensity. And little by little, a story began to take shape. I saw a line of riders, one of them Roland's old mate, Jamie DeCurry, emerging from clouds of alkali dust thrown by a high wind. I saw a severed head on a fencepost. I saw a swamp full of dangers and terrors. I saw just enough to want to see the rest.'
Verrill comments 'the book is fabulous, and should be wholly satisfying to both Dark Tower cognoscenti and newcomers who are bound to be drawn in.'
Hodder will relaunch rejacketted paperbacks of the entire series alongside, as part of their major King reissue programme.
Is niet echt een achtste deel, maar vult meer een gat dat eerder was opengelaten. Net als wat de Marvel Comics doen. Maar goed, ik ben erg benieuwd.quote:Op donderdag 16 juni 2011 18:48 schreef Zoonlief het volgende:
[..]
Of juist heel rustig aan, zodat je volgend voorjaar direct verder kan gaan met het achtste en laatste deel.
Die is laatst namelijk aangekondigd door de uitgever.
[..]
http://liljas-library.com/article.php?id=2360
En een voorproefje van King's nieuwste: http://112263book.com/excerpt.html
Het teken van drie las lekker weg. Er gebeurde ten minste wat. Tovenaarsglas is voornamelijk gefocussed opquote:Op donderdag 16 juni 2011 10:04 schreef DrDurden het volgende:
[..]
Hoe vond je Het Teken van Drie dan? Als ergens lang de tijd voor genomen wordt, is dat het wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. en dat was gewoon niet boeiend.
Ik ben aan Wolves of the Calla begonnen. Nu al vraag ik mij af hoe dit raakvlakken heeft met de queeste...
Klopt, het is eigenlijk deel 4.5, maar commercieel gezien zou iets met TDT in de titel het vast goed doen.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 18:07 schreef DrDurden het volgende:
[..]
Is niet echt een achtste deel, maar vult meer een gat dat eerder was opengelaten. Net als wat de Marvel Comics doen. Maar goed, ik ben erg benieuwd.
Duma Key? Nee, is al een tijdje uit.quote:Op zondag 19 juni 2011 17:39 schreef PIETR het volgende:
[..]
Is dit een nieuw boek ofzo, ken het namelijk niet?
quote:Op zondag 19 juni 2011 00:06 schreef Basson het volgende:
[..]
Het teken van drie las lekker weg. Er gebeurde ten minste wat. Tovenaarsglas is voornamelijk gefocussed opDat komt vanzelf, echt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. en dat was gewoon niet boeiend.
Ik ben aan Wolves of the Calla begonnen. Nu al vraag ik mij af hoe dit raakvlakken heeft met de queeste...
Ik heb inmiddels de serie uit en, ik zal niets verklappen, echt een geweldig einde.The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
Wat tartte de geloofwaardigheid dan?quote:Op zondag 3 juli 2011 20:22 schreef DaMart het volgende:
[,,]
Ik vond het op zich een prima boek, alleen vond ik het einde toch wel een beetje teleurstellend, omdat het de geloofwaardigheid tart. En dat terwijl de rest van het boek juist zo geloofwaardig en levensecht overkomt.
Het verhaal achter het waarom van de koepel, vond ik afbreuk doen aan de rest van het verhaal. Toch een minpuntje van een verder goed verhaalquote:
Sorry, maar we hebben het over een verhaal waar een onzichtbare koepel plotseling een dorpje omringt. Als je dat geloofwaardig vindt, is het einde dat toch ook?quote:Op zondag 3 juli 2011 22:59 schreef DaMart het volgende:
[..]
Het verhaal achter het waarom van de koepel, vond ik afbreuk doen aan de rest van het verhaal. Toch een minpuntje van een verder goed verhaal.
De kracht van het boek zit hem vooral in de veranderende sociale verhoudingen binnen het dorp, en de wijze waarop een persoon de macht grijpt en anderen zich daartegen verzetten.quote:Op maandag 4 juli 2011 10:54 schreef DrDurden het volgende:
[..]
Sorry, maar we hebben het over een verhaal waar een onzichtbare koepel plotseling een dorpje omringt. Als je dat geloofwaardig vindt, is het einde dat toch ook?
quote:Op maandag 4 juli 2011 11:25 schreef CherryLips het volgende:
Ik kan me de verklaring niet eens meer herinneren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 4 juli 2011 11:28 schreef DaMart het volgende:
[..]OjaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dank je
Tap tap tap
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Atb is lief, groetjes Peri."
quote:Op maandag 4 juli 2011 16:22 schreef Jester65 het volgende:
Eens, erg mooi boek, maar de ontknoping was van een duidelijk minder niveau. Alsof King geen idee had hoe ie er een eind aan moest breien.
SPOILER: over The DomeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben nu overigens Lisey's game aan het lezen en ik kom er maar niet in. Vind het tot nu toe echt niks aan.
[ Bericht 11% gewijzigd door Isabeau op 05-07-2011 19:14:46 ]"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 18:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hij hadMisschien was dat ook wel beter geweest ook.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(zijn we nu niet een beetje aan het spoileren?)
Het had voor mij weinig uitgemaakt, ik had wel redelijk snel door dat er zo'n einde ging komen.
Ik ben wel benieuwd naar de verfilming: http://www.imdb.com/title/tt1553656/
Kan er weinig recent nieuws over vinden.
The Stand en bag of bones vind ik volkomen misplaatst in dat rijtje.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 18:40 schreef Zoonlief het volgende:
Hij heeft wel vaker van dat soort fratsen op het eind. IT gaat bijvoorbeeld ook over de top op het einde (en in één scène in het bijzonder, natuurlijk). Het einde van Cell vond ik ook niets, net als The Stand (dat sloeg echt nergens op). Ook Bag of Bones ontspoort een beetje op het einde.
Maar ik lees King toch vooral voor de weg náár het einde. En die weg is meestal uitstekend. Gelukkig heeft hij ook meerdere boeken die uitstekend afgesloten worden: Cujo, Misery en The Dark Tower (hate it or love it) eindigden prima imo.
Smaken verschillen natuurlijk, maar ik vond het niets.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 19:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
The Stand en bag of bones vind ik volkomen misplaatst in dat rijtje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder twee geweldige verhalen.
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 19:35 schreef Zoonlief het volgende:
[..]
Smaken verschillen natuurlijk, maar ik vond het niets.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder twee geweldige verhalen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dáár ben ik het sowieso mee eens![]()
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 20:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dáár ben ik het sowieso mee eensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 20:40 schreef Zoonlief het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |