abonnement Unibet Coolblue
pi_206434962
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 17:27 schreef Soury het volgende:

[..]
Oh echt wat erg.
Christelijk opgevoed, je weet toch dat Stephen King verderfelijk en Duivels is ;)

Cujo begin ik straks mee, ben echt zo benieuwd! Ik heb maar rond de 10 King boeken zelf (had er eerst veel meer, uitgeleend en nooit meer teruggekregen). Vanuit de bieb heb ik er veel meer gelezen. Zijn personages vind ik vaak onsympathiek, maar dat maakt de verhalen pakkender. Het Instituut en The Mist zijn mijn favorieten
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_206434976
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 17:31 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Christelijk opgevoed, je weet toch dat Stephen King verderfelijk en Duivels is ;)

Cujo begin ik straks mee, ben echt zo benieuwd! Ik heb maar rond de 10 King boeken zelf (had er eerst veel meer, uitgeleend en nooit meer teruggekregen). Vanuit de bieb heb ik er veel meer gelezen. Zijn personages vind ik vaak onsympathiek, maar dat maakt de verhalen pakkender. Het Instituut en The Mist zijn mijn favorieten
Ja ken dat wel (niet ik, mijn vader was gek op Stephen King) Maar vanuit geloof iets niet mogen lezen. BAH !!
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_206435054
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 17:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb zojuist Cujo binnen gekregen. Ben al bang voor honden en vrees dat dit erger wordt *O* Fairy Tale heb ik net besteld

Wel grappig op zich, als kind mocht ik absoluut geen Stephen King lezen. We woonden tegenover de bieb dus ik las daar uit dwarsheid King boeken of verstopte ze in mijn kamer(en zij denken dat ik lekker buiten speelde). Zonder haar verbod was ik nooit van horror gaan houden
Ik denk dat je ouders heel graag wilden dat je zijn boeken las, want als er iets is wat garandeert dat een tiener het gaat lezen is het verbieden _O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_206435077
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 17:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik denk dat je ouders heel graag wilden dat je zijn boeken las, want als er iets is wat garandeert dat een tiener het gaat lezen is het verbieden _O-
Dat is wel waar. Ik had een vriend die gelovig was. Echt alles was verboden voor kinderen. Het heeft niet lang geduurd ;)
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_206435141
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 17:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik denk dat je ouders heel graag wilden dat je zijn boeken las, want als er iets is wat garandeert dat een tiener het gaat lezen is het verbieden _O-
Hahahahah echt niet. Zelfs nu krijg ik nog commentaar op wat ik lees en kijken _O-
(En ahem, in groep zeven begon ik met zijn boeken :@ was er vroeg bij. Iedereen aan de griezelbus en zo en ik las King :@ _O- ).

Kinderen voor Kinderen en Disney mocht ook niet en dat heeft me nooit aangetrokken
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_212508015
483 dagen niet gereageerd, schande!

Ik ben deze week weer begonnen aan The Stand, minimaal de 4e keer dat ik hem lees, schat ik, maar voor de eerste keer de lange versie van meer dan 1100 bladzijden. Wat me in ieder geval al opvalt is dat King in deze versie veel meer aandacht besteed aan de aanloop, de kennismaking met de hoofdpersonen is een stuk uitgebreider. En dat is bij King nooit een straf.
  Miss 200.000.000! dinsdag 20 februari 2024 @ 14:26:35 #232
367000 roos94
pi_212510988
King is heel wisselend in kwaliteit imo. Sommige boeken vind ik waanzinnig, andere gruwelijk slecht
pi_212511011
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 14:26 schreef roos94 het volgende:
King is heel wisselend in kwaliteit imo. Sommige boeken vind ik waanzinnig, andere gruwelijk slecht
Helemaal mee eens. Soms schrijft hij puur voor het brood en soms zijn het goede werken
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  dinsdag 20 februari 2024 @ 14:35:49 #234
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_212511091
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 10:49 schreef Jester65 het volgende:
483 dagen niet gereageerd, schande!

Ik ben deze week weer begonnen aan The Stand, minimaal de 4e keer dat ik hem lees, schat ik, maar voor de eerste keer de lange versie van meer dan 1100 bladzijden. Wat me in ieder geval al opvalt is dat King in deze versie veel meer aandacht besteed aan de aanloop, de kennismaking met de hoofdpersonen is een stuk uitgebreider. En dat is bij King nooit een straf.
The Stand, heb ik ook al een paar keer gelezen, een van mijn favorieten! Nu hou ik ook van dikke boeken, dat scheelt. :D
Donkere Toren cyclus heb ik ook gelezen, moest door het eerste deel wel even heen bijten maar daarna ook wel verslingerd.

Overigens, mocht je er zin in hebben: Op youtube staat de "verfilmde" versie van The Stand (mini-serie). Een uurtje of 6 lang uit mijn hoofd. Ook best aardig gedaan vind ik.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_212511754
Er zijn er inmiddels 2 volgens mij. De eerste (met Gary Sinise) heb ik wel eens gezien, geloof ik. Over de 2e, vrij recente versie, hoor ik niet zulke goede berichten.

https://www.moviemeter.nl/series/season/9007
https://www.moviemeter.nl/series/show/6059
  woensdag 21 februari 2024 @ 09:36:22 #236
85962 ioko
I Appear Missing
pi_212520558
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 14:26 schreef roos94 het volgende:
King is heel wisselend in kwaliteit imo. Sommige boeken vind ik waanzinnig, andere gruwelijk slecht
Echt? Ik vind dat hij heel veel verschillende soorten verhalen kan schrijven, maar echt slechte verhalen?

Geef eens een voorbeeld?
Coincidence
Makes sense
Only with you
  Miss 200.000.000! woensdag 21 februari 2024 @ 11:03:50 #237
367000 roos94
pi_212521379
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 09:36 schreef ioko het volgende:

[..]
Echt? Ik vind dat hij heel veel verschillende soorten verhalen kan schrijven, maar echt slechte verhalen?

Geef eens een voorbeeld?
Ik vond It en Under the dome echt niet om door te komen, maar dat is een vrij onpopulaire mening geloof ik
pi_212521635
Het 2e gedeelte van it was wel matig en een beetje afgeraffeld, maar het eerste deel zat wel echt goed in elkaar. Bij Under the Dome had ik hetzelfde gevoel, ook een goed begin maar matig einde.

Ik vind zijn echte horrorverhalen maar mwah. Zijn fantasy-verhalen zijn veel sterker. Fairy tale maar ook 22/11/63 vond ik erg sterk en daar komt geen vleugje horror in voor.

En persoonlijk vind ik de gunslinger-serie ook flink overgewaardeerd. Dat is geen serie die ik aan zou raden.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_213308329
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 11:20 schreef FlyingFish het volgende:
Het 2e gedeelte van it was wel matig en een beetje afgeraffeld, maar het eerste deel zat wel echt goed in elkaar. Bij Under the Dome had ik hetzelfde gevoel, ook een goed begin maar matig einde.

Ik vind zijn echte horrorverhalen maar mwah. Zijn fantasy-verhalen zijn veel sterker. Fairy tale maar ook 22/11/63 vond ik erg sterk en daar komt geen vleugje horror in voor.

En persoonlijk vind ik de gunslinger-serie ook flink overgewaardeerd. Dat is geen serie die ik aan zou raden.
Net fairy tale uitgelezen.. het lijken wel twee verschillende boeken. Het begin is sterk, maar die sprookjeswereld is een samengeraapte bende van onzinnigheden. Alsof hij het eerste deel ooit lange tijd geleden geschreven heeft en jaren later weer heeft opgepakt en afgemaakt. Zoveel dingen die in het begin tot in detail geintroduceerd worden die vervolgens totaal niet relevant zijn in het vervolg van het verhaal. Een van de zwakkere King boeken als je het mij vraagt.
In the coolest little capital of the world
pi_213316770
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 23:37 schreef Drebbelman het volgende:

[..]
Net fairy tale uitgelezen.. het lijken wel twee verschillende boeken. Het begin is sterk, maar die sprookjeswereld is een samengeraapte bende van onzinnigheden. Alsof hij het eerste deel ooit lange tijd geleden geschreven heeft en jaren later weer heeft opgepakt en afgemaakt. Zoveel dingen die in het begin tot in detail geintroduceerd worden die vervolgens totaal niet relevant zijn in het vervolg van het verhaal. Een van de zwakkere King boeken als je het mij vraagt.
Had ik ook. In het begin dacht ik: dit wordt mijn favo King aller tijden. Daarna liep ik vast.

Ik houd dus ook niet van fantasy. De donkete toren, niks voor mij. Dit was ook iets te veel fantasy naar mijn zin.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')