Sequencial | maandag 10 mei 2010 @ 15:52 |
NAAM David Robert Jones, geboren op 8 januari 1947. DISCOGRAFIE David Bowie (1967) Space Oddity (1969) The Man Who Sold the World (1970) Hunky Dory (1971) The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars (1972) Aladdin Sane (1973) Pin Ups (1973) Diamond Dogs (1974) Young Americans (1975) Station to Station (1976) Low (1977) "Heroes" (1977) Lodger (1979) Scary Monsters (and Super Creeps) (1980) Let's Dance (1983) Tonight (1984) Never Let Me Down (1987) Black Tie White Noise (1993) 1. Outside (1995) Earthling (1997) 'Hours...' (1999) Heathen (2002) Reality (2003) Vorig topic: David Bowie | |
error_404 | maandag 10 mei 2010 @ 15:55 |
Wow, is deel 1 eindelijk vol? Dat is met 7,5 jaar toch een van de langst lopende topics op Fok! tvp-tje als FiPo | |
Norrage | maandag 10 mei 2010 @ 15:56 |
Pavement topic ging vol na 9.8 jaar Maar David Bowie verdient het wel! Ziggy Stardust blijft een van mijn favoriete albums! | |
emokid | maandag 10 mei 2010 @ 16:45 |
tim. | maandag 10 mei 2010 @ 17:03 |
"Cheers from a snowy Berlin! Working on some new material!", ik zie net dat dit bericht uit januari 2009 nep is. | |
Quir | maandag 10 mei 2010 @ 17:05 |
Bowie | |
#ANONIEM | maandag 10 mei 2010 @ 17:14 |
Toevallig heb ik vandaag een paar oude David Bowie LP's uit het stof gehaald. Blijft leuke muziek. [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2010 17:14:15 ] | |
cafca | maandag 10 mei 2010 @ 17:22 |
quote:Juist! En Hunky Dory, en Diamond Dogs, en Station to Station, Aladdin Sane, Low...... | |
JackHerrer | maandag 10 mei 2010 @ 17:28 |
Wat is de laatste keer geweest dat de beste man in NL heeft opgetreden? | |
Kimbell | maandag 10 mei 2010 @ 18:11 |
tvp | |
VancouverFan | maandag 10 mei 2010 @ 18:12 |
quote:Amsterdam ArenA volgens mij in 2004 Wordt hoog tijd dat die weer eens terugkomt | |
HalloweenJack | maandag 10 mei 2010 @ 18:36 |
David Bowie En naar mijn mening een van de beste live optredens ooit: Diamond Dogs is overgends mijn favoriete album, maar dat was hoop ik al duidelijk door mijn nickname.. of niet. | |
On | maandag 10 mei 2010 @ 19:28 |
Tvp. | |
cafca | maandag 10 mei 2010 @ 20:25 |
quote: Halloween Jack is a real cool cat, he lives on top of Manhattan Chase quote:Ik bedacht me net hoe lag het geleden is dat ik hem live heb gezien.... | |
HalloweenJack | maandag 10 mei 2010 @ 22:09 |
quote:Ik ben jaloers | |
cafca | maandag 10 mei 2010 @ 23:24 |
quote:Dat het zo lang geleden is, hoef je niet jaloers op te zijn Maar jij hebt hem nog nooit gezien, begrijp ik? Dan hoop ik voor je dat hij nog eens komt, want het is wel 1 van de artiesten die je gezien "moet hebben" | |
Baba-O-Riley | maandag 10 mei 2010 @ 23:39 |
Ik heb laatst The Platinum Collection gekocht. Was wel een bende goeie nummers bij elkaar. | |
HalloweenJack | maandag 10 mei 2010 @ 23:59 |
quote:Dat hoop ik inderdaad ook. David Bowie is niet voor niets mijn favoriete artiest. Ik ben eigenlijk helemaal niet zo van de live optredens; ik heb nogmaar drie keer een band live op zien treden en mijn slechte rug helpt daar ook niet echt bij (langer dan tien minuten rechtop staan voelt niet zo fijn aan) maar als David Bowie hier ooit nog een keer komt zou ik als het niet anders kan zelfs een moord plegen om aan kaartjes te komen. Voor John Frusciante ook maar dat is weer een ander topic. | |
Sequencial | dinsdag 11 mei 2010 @ 07:48 |
Van zijn uitstekende | |
HalloweenJack | maandag 17 mei 2010 @ 14:30 |
Ik had deze nog nooit eerder gezien [ Bericht 17% gewijzigd door HalloweenJack op 17-05-2010 14:35:49 ] | |
JackHerrer | maandag 17 mei 2010 @ 17:16 |
HalloweenJack | donderdag 17 juni 2010 @ 21:14 |
*kick* Ik luister al HEEL DE DAG naar dit filmpje | |
Mansjester | vrijdag 18 juni 2010 @ 20:25 |
Ongeloofelijk dat dit pas het tweede topic is Ben zelf niet een heel groot fan, maar Bowie is toch 1 van de grootste artiesten aller tijden | |
HalloweenJack | vrijdag 18 juni 2010 @ 20:28 |
quote:Vooral triest dat bijvoorbeeld Keane daartegenover alweer op topic nummer vijf zit. | |
Mansjester | vrijdag 18 juni 2010 @ 20:41 |
quote:Artic Monkeys op 40 Ik luister ook wel naar Keane, maar het is natuurlijk wel zo dat Bowie een veel grotere artiest is en veel meer voor de muziek heeft betekent dan Keane. Maar goed, genoeg off topic | |
cafca | vrijdag 18 juni 2010 @ 21:48 |
quote:Die heb ik op LP | |
HalloweenJack | vrijdag 18 juni 2010 @ 23:59 |
quote:Ah man, nu ben ik alweer jaloers. Ik heb helemaal geen LP's van David Bowie en ook al geen werkende platen speler. En omdat het soort van ontopic is; ik zit erover na te denken om als ik dalijk na meer dan een half jaar weer naar de kapper ga hetzelfde kapsel te nemen als David Bowie in The Man Who Fell To Earth had, inclusief de kleur. Ik neem aan dat zelfs een oude mannenkapper weet hoe dat moet want ik heb geen zin om een andere kapper te gaan zoeken. Daar ben ik dan weer te lui voor. | |
siface | zondag 20 juni 2010 @ 10:00 |
Bowie . Heb hem jaren geleden gezien ten tijde van de Outside tour. Wat een held. Helaas ben ik te jong om hem in z'n jonge jaren te hebben meegemaakt . @HalloweenJack: tof idee, je haren | |
Evienne | zondag 20 juni 2010 @ 10:13 |
quote:* Bookmarked voor fotografisch bewijs van het resultaat. Bowie mag op mijn begrafenis een mooi deuntje komen doen. Samen met Maynard. Echter ik zou het ook op prijs stellen hem bij leven nog eens te aanschouwen. | |
HalloweenJack | dinsdag 29 juni 2010 @ 01:48 |
Ah, dit had ik nog nooit gezien: Ja zeker! Ik heb voorlopig niet genoeg geld om naar de kapper te gaan | |
Sequencial | donderdag 5 augustus 2010 @ 16:32 |
quote: | |
VancouverFan | donderdag 5 augustus 2010 @ 16:37 |
Jammer hoor. Heb gelukkig meerdere fantastische optredens van hem gezien en dat waren geweldige optredens. Ik ga de DVD van de Reality tour maar wat vaker opzetten. | |
ForrestX | vrijdag 6 augustus 2010 @ 13:43 |
Was er in Antwerpen 2003 geloof ik en in Amsterdam 2004... Beide heerlijk! | |
HalloweenJack | dinsdag 28 september 2010 @ 17:47 |
Yeah, ik heb net eindelijk genoeg geld bij elkaar gekregen om dit te kopen! [ Bericht 0% gewijzigd door HalloweenJack op 28-09-2010 18:12:39 ] | |
Sequencial | woensdag 29 september 2010 @ 07:59 |
Nice | |
wallofdolls | woensdag 29 september 2010 @ 11:16 |
The Man Who Sold the World. Superalbum. Ik luister vooral heel vaak de eerste 3 tracks en The Supermen. Supermen vind ik in die versie éen van de beste nummers ooit. Die hele vervormde stemmenbrei en die fenomenale progressie. Idem voor Width of a Circle van live in Santa Monica. Afgelopen week ook het album Young Americans ontdekt. Wat vinden jullie trouwens van All the Young Dudes? | |
Stiggie | woensdag 29 september 2010 @ 11:58 |
Gave website hebben ze voor die box! Zit veel in zeg. http://davidbowiestationtostation.com/ | |
warpozio | woensdag 29 september 2010 @ 13:46 |
5 cds??? | |
cafca | woensdag 29 september 2010 @ 15:25 |
quote:All the young dudes is een megaklassieker! | |
Deckard | vrijdag 1 oktober 2010 @ 05:21 |
Ik wil alleen dat David Bowie een cd op gaat nemen als die beter gaat worden dan Reality. Anders hoef het van mij niet zo. En zijn laatste nummer van dat album is wel een toepasselijk einde. Maar ik gok dat over een vijf jaar hij nog wel met iets alleraardigst op de proppen komt. Er zit nog zat materiaal in de kluizen. | |
HalloweenJack | maandag 4 oktober 2010 @ 00:50 |
Ik krijg ze dinsdag pas binnen... All the Young dudes is trouwens ook wel geniaal. Zeker een van mijn favorieten! Dit is mijn favoriete versie van all the young dudes: [ Bericht 7% gewijzigd door HalloweenJack op 04-10-2010 02:21:43 ] | |
HalloweenJack | maandag 4 oktober 2010 @ 02:29 |
Wat vinden jullie trouwens van Letter To Hermione? Ik vind het altijd jammer dat veel mensen, zelfs david bowie fans nummers uit die periode vaak volledig negeren. [ Bericht 12% gewijzigd door HalloweenJack op 04-10-2010 02:39:50 ] | |
Jaxto | maandag 4 oktober 2010 @ 20:09 |
Letter to Hermione is gewoon een heel mooi nummer, heb dat zoveel gedraaid. Wel een heel persoonlijk nummer met misschien te veel herinneringen. Toch schreef hij in die periode en daarvoor al mooie nummers, London Boys, Silly boy blue en nog wel een paar. | |
cafca | maandag 4 oktober 2010 @ 20:43 |
quote:London Boys | |
wallofdolls | donderdag 7 oktober 2010 @ 18:10 |
quote:Wat is "die periode?" Voor 1970? Voor Ziggy? Voor zijn experimentelere tijd? Ik heb net Live at the Beeb geluisterd. Ook erg goed. [ Bericht 2% gewijzigd door wallofdolls op 07-10-2010 18:15:18 ] | |
cafca | donderdag 7 oktober 2010 @ 19:34 |
quote:Ik denk dat hij bedoelt voor 1970. Fans nemen The Man Who Sold the World meestal nog wel serieus mee, alles daarvoor eigenlijk niet. | |
wallofdolls | donderdag 7 oktober 2010 @ 21:25 |
Op live at the beeb staan ook veel nummers van '68 / ' 69. Super. | |
Sequencial | vrijdag 8 oktober 2010 @ 08:54 |
Space Oddity niet serieus nemen | |
wallofdolls | vrijdag 8 oktober 2010 @ 12:10 |
http://rateyourmusic.com/(...)strm_l/david+bowie/1 | |
Sequencial | vrijdag 8 oktober 2010 @ 14:56 |
Morgen (9 oktober) zou de 70e verjaardag van John Lennon zijn geweest. In dat kader, met daarbij de voetnoot dat vorige maand het zesde verzoek tot vrijlating van Mark Chapman is geweigerd en hij het over opnieuw twee jaar nog eens mag proberen, het volgende:quote:Op 8 december a.s. dus 30 jaar geleden. RIP John. [ Bericht 0% gewijzigd door Sequencial op 08-10-2010 16:10:56 ] | |
Sequencial | vrijdag 8 oktober 2010 @ 15:06 |
quote:Volgens Wikipedia speelt Lennon hierop trouwens geen gitaar: quote: | |
HalloweenJack | vrijdag 8 oktober 2010 @ 15:20 |
O wauw, dat hij ook van plan was om David Bowie te vermoorden wist ik niet eens. Blijft toch wel heel erg triest.. Tof Interview ook verder. | |
Aisumasen | vrijdag 8 oktober 2010 @ 18:40 |
quote:Ben zelf juist nooit overtuigd geraakt dat Lennon zingt op de plaat, en zeker wat betreft de genoemde gedeeltes. Ik denk dat hij helemaal niet meezingt. Kan niet herinneren in welk interview ik het heb gelezen, maar Lennon heeft zelf ooit gezegd dat hij ritme-gitaar speelt, en gedeeltes van de tekst geschreven heeft. Maar hij speelt zonder twijfel niet die funky wahwah-licks, die distored riffs komen al wat meer in de buurt, maar de akoestische losse 'stabs' die je hoort zouden ook best kunnen. Het zal wel een raadsel blijven, aangezien zelfs Earl Slick zich niet meer kan herinneren of hij aanwezig was bij die sessie en of hij Lennon ontmoet heeft vóór zijn werk met hem in 1980 . | |
HalloweenJack | zaterdag 9 oktober 2010 @ 03:15 |
Woo net toen ik dacht dat ik al het beeld van de Diamond Dogs tour al had gezien! Soms is Youtube toch nog ergens goed voor Ik snap echt niet waarom ze die beelden niet gewoon officieel uitbrengen. BBC heeft toen een aantal concerten helemaal gefilmd, waarvan ze uiteindelijk maar een paar korte stukjes hebben gebruikt voor Cracked Actor. | |
Spezza19 | maandag 11 oktober 2010 @ 10:26 |
Bowie houdt alles tegen.... zijn genoeg oude vaatjes met leuke dingen.... Ik heb nog DVD's liggen (bootlegs) met rehearsals van Station to Station tour enzo.... en nog wat concerten en raar materiaal..... Ik pak ze er even bij.... kan aan nog meer komen Station to Station Tour Rehearsals 1976 Archives 1972 (diverse TV opnames) Tin Machine Live Oy Vey Baby Hamburg October 1991 Live Tokyo Dome 1990 (Sound and Vision tour) Loreley Festival 1996 (outside) Live Olympia Paris 2002 Tin Machine Tokyo 1992 [ Bericht 17% gewijzigd door krioro op 11-10-2010 15:51:52 (geen warez aanbieden op FOK!) ] | |
Sequencial | donderdag 24 maart 2011 @ 09:23 |
David Bowie's unreleased album Toy leaks online Toy, the 2002 album never released by Virgin and now leaked online, has given Bowie fans first new music in almost a decade. A decade after it was shelved by his label, David Bowie's 23rd studio album has been leaked on the internet. Toy, conceived as a reimagining of Bowie's early work, appeared on file-sharing websites this week, with Bowie's reps refusing to comment. Toy was originally scheduled to be released in 2002. Together with long-time producer Tony Visconti and Bowie's touring band from 1999's Hours ..., the singer had laid down sessions at New York's Sear Sound studios, recording new versions of some of his earliest works. These included 1968's In The Heat of the Morning – with the strings taken out – and 1971 demo Shadow Man – with strings put in. Bowie also recorded a new version of his very first single, 1964's Liza Jane, first released under the name Davie Jones and the King Bees. But Virgin Records did not release Toy. There were reports of rights issues, royalty disputes, and shortly thereafter Bowie set up his own label, ISO, licensed through Columbia. Five of Toy's tracks have since seen release, appearing on 2002's Heathen and as B-sides, although the bulk of Toy remained a mystery. On Sunday, that changed. A week after an Australian man sold a purported copy of Toy on eBay (it sold for £62.98), a CD-quality MP3 version of the album suddenly appeared on BitTorrent, spreading like (ziggy) stardust. This release is missing two tracks from Toy's alleged track-list, Can't Help Thinking About Me and Karma Man, but includes two that were rumoured to have been cut. Toy's unveiling will be of considerable interest to music-starved Bowie fans, who haven't had a new album since 2003. Outside of a handful of cameos – including work with Arcade Fire, Scarlett Johansson and David Gilmour – the Thin White Duke has been on an apparent musical hiatus since heart surgery in 2004. Oeeeehhhhhh! Vanavond ff opzoeken | |
cafca | donderdag 24 maart 2011 @ 09:30 |
Heb hem nu opstaan 2. Afraid 5. Conversation Piece 7. Toy (Your Turn To Drive) 8. Hole In The Ground 9. Shadow Man Zijn de enige nummers die ik nog niet kende, maar alles bij elkaar klinkt het lekker De bekende nummers zijn trouwens wel nieuwe versies [ Bericht 15% gewijzigd door cafca op 24-03-2011 09:47:14 ] | |
Sequencial | donderdag 24 maart 2011 @ 09:51 |
Track info: Uncle Floyd (6'14"): a new song written for Toy and later re-recorded for Heathen as 'Slip Away'. The Toy version opens with a lengthy excerpt of almost a minute from the Uncle Floyd Show, similar to the live version performed on the Reality tour. The production of 'Uncle Floyd' is less rich than 'Slip Away', for which David also re-recorded his vocal. There are minor lyrical differences (e.g. 'Once a time they nearly might have been Bones and Oogie on a moving screen'). The first 'Don't forget to keep your head warm' chorus in 'Slip Away' also is absent in Toy's 'Uncle Floyd'. All in all, 'Uncle Floyd' does not sound as mature and majestic as 'Slip Away', but it is by no means less melancholic. Afraid (3'28"): another new song recorded for Toy which later appeared on Heathen. The original Toy version of this song has a slightly different instrumentation and additional backing vocals. However, David's original vocal has been maintained on the Heathen version. Essentially, the Heathen version is a remix, not a re-recording. Most obviously, it lacks the Tony Visconti string arrangement. Baby Loves That Way (4'37"): this re-recording has been officially released on the Japanese 'Slow Burn' single (Sony SICP-162) and in the UK and EC on the 'Everyone Says 'Hi' CD single (ISO/Columbia 673134 5 and ISO/Columbia COL 673076 2). The Toy version is slightly different because it features a more prominent drum beat (including a simple beat instead of a drum roll in the intro) and has some studio banter (e.g. at 3'52" into the song) that has been removed from the released version. The latter is a couple of seconds longer (4'45") than the Toy version. I Dig Everything (4'52"): Like 'Baby Loves That Way' and many other tracks on Toy, 'I Dig Everything' was re-recorded a slower pace compared to the original. In this case, it has been reworked into a rather straightforward rock song, lacking the 60s feel of the original. The chorus prominently features backing vocalists Emm Gryner and Holy Palmer: 'Every/Everything/Every/Dig everything'. Conversation Piece (3'52"): this Toy track probably is best known, because it appeared on the bonus disc of the 2CD edition of Heathen. The atmosphere of the re-recording is quite close to the 1970 original, but the production is much richer. Let Me Sleep Beside You (3'14"): this re-recording for Toy is a fantastic, rather guitar-heavy re-recording with breathy vocals by Bowie. Toy (4'46"): the third new song for Toy. It was offered as a free download (re-titled 'Your Turn To Drive') to customers who ordered their copy of Reality online from HMV. Later it was made available as an 'exclusive track' in the iTunes Music Store. Hole In The Ground (3'33"): this song was demoed in (probably) 1970 by David, George Underwood, Herbie Flowers, Tim Renwick and Terry Cox. Musically, the Toy re-recording bears some resemblance to the 'do-do-do' part of 'Walk On The Wild Side'. The lyrics are not among Bowie's most interesting: 'There's a hole in my ground/But there's no one around/With my shoes on the street/And I'm quick on my feet/And I'm running to you/Just a-looking above me'. Shadow Man (4'40"): this delicate re-recording of a 1971 demo is the highlight of the Toy album. A slightly longer version (4'48"), with an additional string section, was officially released on both EC editions of the 'Slow Burn' CD-single (ISO/Columbia COL 672744 1 and COL 672744 2) and on the UK 'Everyone Says 'Hi'' single (ISO/Columbia 673134 3). Its use as a B-side certainly does not do it justice. In The Heat of the Morning (3'50"): Tony Visconti added his trademark string arrangement to the original from 1968. The Toy re-recording is quite close to the original, albeit slightly slower, but lacks the strings! You've Got a Habit Of Leaving (4'49"): the Toy version featured on the EC 'Slow Burn' (ISO/Columbia COL 672744 2) and UK 'Everyone Says 'Hi' singles (ISO/Columbia 673134 5). The vocals of the Toy version are mixed more prominently in the foreground compared to the released version and the "megaphone-effect" on the line 'You could grow up if you wanted to' is absent. Also Bowie announces Earl Slick's guitar part at 3'49". There are also minor differences in instrumentation, e.g. the the kickdrum announcing the lengthy instrumental coda at 3'38" into the released version is absent in the Toy version. Silly Boy Blue (5'33"): It is a first-rate, stately re-recording which resembles the version recorded in 1968 for the BBC (available on Bowie At The Beeb), including the "Chimi Chimi Chimi" part. The string arrangement is particularly beautiful. The long coda suggests this song might have closed the album. The following two songs were probably intended as B-sides: Liza Jane (4'47"): it's very hard to identify with the original 1964 version in this recording. The original arrangement has been reworked into what one might call 'swing jazz'! Except for the chorus, Bowie's vocals have been treated and are buried rather deep in the mix. The London Boys (3'46"): although this re-recording sounds much more modern than the 1965 version, it is quite faithful to the original. In July 2002, a 1'26" excerpt of this Toy version was issued as a "secret B-side" on a section of BowieNet dedicated to the Heathen album. In August, another 1'30" excerpt appeared. However, both these teasers still did not cover the entire song. bron [ Bericht 0% gewijzigd door Sequencial op 24-03-2011 10:00:34 ] | |
Sequencial | donderdag 24 maart 2011 @ 09:56 |
Maarre... Afraid staat op Heathen! Gij heiden! | |
Mishu | donderdag 24 maart 2011 @ 09:57 |
David Bowie is wel cool. Jammer dat ik hem echter met heroinegebruik associeer. | |
ForrestX | donderdag 24 maart 2011 @ 10:02 |
Leg eens uit.... | |
cafca | donderdag 24 maart 2011 @ 10:03 |
Uh jah, kwam ik ook achter ken ik dus wel Bowie heeft tijdens zijn 40+ -jarige carriere zo'n 5 jaar heroïne gebruikt. Sommige mensen blijven die associatie houden... | |
Deckard | donderdag 24 maart 2011 @ 10:18 |
Hij is een van de weinige muzikanten die zijn verslaving heeft overwonnen en daarmee ook nog een van de beste albums kort daarop heeft gemaakt. Die volledige ontnuchtering hoor je heel erg fijn in Scary Monsters. | |
Deckard | donderdag 24 maart 2011 @ 10:20 |
Oud nieuws. 7 jaar geleden als eens een ripje van gehad. | |
Mishu | donderdag 24 maart 2011 @ 10:20 |
Nouja hij was toch ook wel een icoon voor jonge junks in die tijd. Zie de film Christiane F. Best pijnlijk. | |
Deckard | donderdag 24 maart 2011 @ 10:22 |
Hij heeft het nodig gehad. | |
wallofdolls | donderdag 24 maart 2011 @ 10:27 |
Heroine? Ik heb nog nooit tot zelden iets gehoord over David Bowie en heroine. Des te meer over cocaine (en melk). De enige link met heroine die ik leg is Christiane F inderdaad. | |
wallofdolls | donderdag 24 maart 2011 @ 10:30 |
| |
ForrestX | donderdag 24 maart 2011 @ 10:30 |
Kijk, zover kwam ik ook... | |
Deckard | donderdag 24 maart 2011 @ 11:31 |
| |
Sequencial | donderdag 24 maart 2011 @ 15:19 |
Fraaie beschouwing over het lekken van 'Toy': Unreleased Bowie on BitTorrent: Pirate Sabotage Turned Cultural Blessing | |
ForrestX | donderdag 24 maart 2011 @ 15:22 |
bron: Bowie op IMDB | |
Spezza19 | donderdag 24 maart 2011 @ 22:51 |
Zal mij niks verbazen als Bowie het album zelf gelekt heeft..... Ik had de volledige versie via via al een tijdje voordat ie op de torrent site terecht kwam. De gast die hem op de torrent site gelekt heeft is dezelfde eikel die heel wat bootleg opnames van een vriend van mij gelekt heeft. | |
Sequencial | vrijdag 25 maart 2011 @ 00:20 |
Shadow Man. Wauw. En You've Got A Habit Of Leaving vanaf 3:19 is super. In mijn oren komt de sound van Aladdin Sane op dit album af en toe terug. Fijne plaat hoor! [ Bericht 40% gewijzigd door Sequencial op 26-03-2011 18:26:26 ] | |
Sequencial | donderdag 31 maart 2011 @ 15:19 |
Enkele foto's uit het boek Any Day Now: David Bowie the London Years, waaronder deze voor de Diamond Dogs cover: | |
Sequencial | woensdag 17 augustus 2011 @ 08:29 |
Tja, eigenlijk weet je het wel maar je wilt het niet lezen... | |
schaap001 | woensdag 17 augustus 2011 @ 09:45 |
De grote ontbrekende op mijn lijst van artiesten die ik live gezien heb.... .... en dat gaat dus lastig worden | |
Sequencial | woensdag 17 augustus 2011 @ 10:33 |
Mooi interview met regisseur Duncan Jones, zoon van Bowie. | |
tim. | woensdag 17 augustus 2011 @ 10:59 |
Dat wil je inderdaad niet lezen . Een eenmalig concert in Londen moet toch wel kunnen? Dat van het niet uitbrengen van nieuw materiaal tenzij het 'wereldschokkend' is begrijp ik wel. | |
Deckard | woensdag 17 augustus 2011 @ 12:25 |
Ja hoe zou hij zijn laatste album nog moeten toppen. Dat was wel het beste uit zijn reli-trilogie. En hij is altijd met zijn muziek voor de meute geweest, dus misschien zou hij nog wel dingen willen maar is hij daar simpelweg te oud voor. Ik heb ook liever niet dat hij nog een album uitbrengt als dat het niveau ten slechte komt. Het allerlaatste nummer op het allerlaatste album 'bring back the disco king' vond ik destijds al heel erg symbolisch. | |
Spezza19 | woensdag 17 augustus 2011 @ 19:55 |
Via inside info had ik paar weken terug al vernomen dat Bowie met pensioen is gegaan. Hij luistert ook geen muziek meer tegenwoordig..... Helaas.... Reality als laatste album.... wat een sof...... | |
PimD | woensdag 17 augustus 2011 @ 21:46 |
Het zat er wel in natuurlijk. Jammer dat we 'm niet meer live zullen zien, ben pas in het afgelopen jaar naar z'n werk gaan luisteren. Afgelopen week de Station to Stationbox gekocht | |
Daskaar | donderdag 25 augustus 2011 @ 12:26 |
ik hou zooooooo van station to station, geweldig nummer! dit is natuurlijk al vele malen gevraagd maar is Bowie momenteel nog bezig met muziek? Naast t uitbrengen van oude albums als Suburban Boedha en Toy? | |
Captain_Fabulous | donderdag 25 augustus 2011 @ 12:36 |
Postje voor het geval er toch nog wat uitkomt...Bowie fan sinds eind jaren '80 maar soms ook wat minder. Maar hij blijft goed. | |
Spezza19 | zaterdag 27 augustus 2011 @ 10:38 |
Lees de posts vlak boven die van jou en je vindt je antwoord.... | |
Magereheinus | maandag 29 augustus 2011 @ 00:33 |
Zit sinds een paar weken Space Oddity(dat album) regelmatig op te zetten, maar ik vind het wel een erg gave plaat. Op internet las ik er negatieve dingen over, maar het is best een tof album! | |
#ANONIEM | maandag 29 augustus 2011 @ 01:33 |
Gelukkig als (jonge) muziekliefhebber twee keer live kunnen zien in 2004. | |
cafca | maandag 29 augustus 2011 @ 07:12 |
The sun machine is coming down and we're gonna have a party.... | |
Magereheinus | maandag 29 augustus 2011 @ 15:20 |
Sowieso een briljante afsluiter, maar ook een nummer als Wild Eyed Boy From Freecloud vind ik echt heel goed! Ik heb 'm nu weer opstaan en vind het echt een briljante plaat eigenlijk! | |
Deckard | maandag 29 augustus 2011 @ 17:50 |
Toen ik die twee nummers voor het eerst hoorde jaren geleden klonken ze zo vertrouwd aan. Voor mij leek het ook of dat een beetje de standaard was voor muziek uit die tijd qua kwaliteit. Maar achteraf kom je tot de conclusie dat dit nummers zijn die er ver bovenuit steken en dat je teveel verwachtingen had als je beatles als uitgangspunt had. Wat jammer is aan die twee nummers is dat het niet fris klinkt. Ik denk in een nieuwe mix maar met hetzelfde tempo en betere opnames, een koor, het er nog meer bovenuit kan steken. | |
Spezza19 | maandag 29 augustus 2011 @ 18:34 |
Oftewel, het nummer compleet opnieuw gaan opnemen..... Neuh dank je.... de nummers zijn uit die tijd, met die productie middelen en die technieken.... Niks aan doen dus.... | |
Sequencial | maandag 13 februari 2012 @ 15:00 |
Zou toch mooi zijn... | |
Bosbeetle | maandag 13 februari 2012 @ 15:29 |
Dan krijg je zo'n monserat/freddy dingetje, zoals bij de OS van barcelona | |
Spezza19 | maandag 13 februari 2012 @ 19:27 |
Kunnen jullie rekenen? Reken er maar niet op.... betrouwbare bronnen die ik ken ontkennen dit alles | |
Norrage | zondag 3 juni 2012 @ 13:39 |
Nog zoveel Bowie dat ik moet ontdekken, maar voorlopig heb ik Station to Station ontdekt. Wat fijn zeg Welke van zijn albums zijn nog een meer in deze gekke, groovy, funky, krautrock achtige stijl? | |
PimD | zondag 3 juni 2012 @ 13:41 |
Ik vind Station to Station behoorlijk op zichzelf staan, jammer genoeg. Wat een verschrikkelijke bazenplaat | |
Norrage | zondag 3 juni 2012 @ 13:46 |
Dat idee had ik al wel ja. Maar wel een enorme bazenplaat ja. Vroeger was Ziggy Stardust echt mijn favoriet maar dan ben ik echt helemaal van afgestapt. Hunky Dory en Station to Station zijn het nu Maar ja, ik heb me nooit echt verdiept in de wat latere albums. Low, Scary Monsters, etc. Ken maar een handjevol echt goed. Om mijn last.fm albumplays er bij te halen: Ziggy Stardust (100 plays) Hunky Dory (99 plays) Space Oddity (30 plays) Low (26 plays) Scary Monsters (22 plays) The Man Who Sold the World (18 plays) Station to Station (16 plays) (en ik had altijd een best-of liggen, waardoor ik van alle albums wel wat nummertjes ken ) | |
PimD | zondag 3 juni 2012 @ 13:57 |
De mijne:Favorieten blijven toch Station To Station en de Berlijn-albums | |
Sequencial | maandag 4 juni 2012 @ 09:59 |
Ik denk dat voorloper Young Americans er nog het dichtst tegenaan schurkt, veel meer 'soul' maar duidelijk een voorbode van het werk op Station to Station. En misschien Diamond Dogs eens proberen. | |
Norrage | maandag 4 juni 2012 @ 10:32 |
Die ken ik inderdaad nog niet (YA). Ga ik eens doen. En tsja, ik hoef ook niet perse iets hetzelfde. Station to Station is zelf gewoon al briljant genoeg natuurlijk | |
Norrage | maandag 4 juni 2012 @ 14:01 |
Wat zijn de live-albums van Bowie die ik moet kennen? Ik hoor net geniale versies van het Nassau Collosseum 1976 concert, echt briljant | |
cafca | maandag 4 juni 2012 @ 16:51 |
Santa Monica, David Live en Stage. | |
Ulx | maandag 4 juni 2012 @ 16:53 |
En Bowie at the Beeb | |
Norrage | dinsdag 5 juni 2012 @ 23:06 |
WTF dat Young Americans is best wel geniaal lol. Ik vind het niet echt super op Station to Station lijken (maar dat zeiden jullie ook niet hoor). Maar wat verfrissend om hem met deze sound te horen zeg | |
Sequencial | woensdag 6 juni 2012 @ 09:05 |
Ik vind het zelf de opmaat naar nummers als Golden Years, Word on a Wing en Stay. Station to Station en TVC15 hebben meer gemeen met de A-kanten van opvolgers Low en "Heroes". Ik zie dat wikipedia het met me eens lijkt te zijn :
| |
Weltschmerz | woensdag 6 juni 2012 @ 10:24 |
Ik heb Stage, een dubbel LP en Ziggy live at Santa Monica '73. Stage vind ik niet zo heel veel aan, maar ik moet ook zeggen dat Bowie voor mij vooral draait om Ziggy Stardust en Aladdin Sane. Ook vind ik het strakke en cleane van studio-albums Bowie heel goed staan. Maar in Santa Monica zit wel een mooie sfeer, en het is wel een fijne verzameling van zijn liedjes uit de eerste periode. En er staat één nummer op, dat is zo ingetogen en zo fantastisch gezongen dat het publiek eerst even op adem moet komen voordat ze beginnen te applaudiseren. | |
Cherna | woensdag 6 juni 2012 @ 14:35 |
Ik heb nooit iets met Bowie gehad. Maar een nummer is me altijd bijgebleven. Keigoed. Misschien ook wel de film trouwens. Maar de combinatie was geweldig. | |
On | maandag 18 juni 2012 @ 18:11 |
Erg suggestief, maar ergens ook wel weer belovend. | |
Sequencial | dinsdag 19 juni 2012 @ 13:21 |
Bowie + stofzuiger = Ziggy Starduster? | |
Arn0 | dinsdag 19 juni 2012 @ 13:32 |
Mwah De wens is de vader van de gedachte, vrees ik. | |
JackHerrer | zondag 18 november 2012 @ 22:35 |
Beathoven | zondag 18 november 2012 @ 23:07 |
Ik heb een best of liggen maar zou geen albums van m kopen. Een paar nummers zijn wel geslaagd zoals This is not America (enige nummer met een ziel dat ooit door de Pat Metheny group is uitgebracht), Suffracate City, Rock 'n Roll Suicide, Cat People, Little Wonder en The man who sold the world.. verder kom ik eigenlijk niet [ Bericht 13% gewijzigd door Beathoven op 18-11-2012 23:21:24 ] | |
Norrage | zondag 18 november 2012 @ 23:14 |
Zit je nou af te geven op 1 van de briljantste jazz artiesten ooit en dan juist een of ander suf nummer te prijzen? Maar wat betreft bowie, zijn genoeg goede albums. Maar ik begrijp je post niet, reageer je ergens op? Wat wil je weten? | |
Beathoven | zondag 18 november 2012 @ 23:32 |
Moeilijk gedoe op z'n gitaar. Beatbox aan, synthesizer aan en gaan met die banaan. Trouwens dat suffe nummer is wel met Bowie he. Als die er niet was geweest, dan was dat hele nummer er ook nooit geweest... en de film ook niet. | |
Norrage | zondag 18 november 2012 @ 23:40 |
Ga je eerst maar eens in Metheny verdiepen, voordat je zegt dat het moeilijk doen is op een gitaar Ik denk dat er weinig artiesten zijn zo veelzijdig als hij (ja Bowie ) Ja, dat suffe nummer met Bowie is inderdaad een van de mindere Bowie nummers, maar wel een kraker. Maar leuk voor Pat dat hij daar wat naamsbekendheid mee heeft gekregen | |
Beathoven | zondag 18 november 2012 @ 23:59 |
Vergeet vooral Bowie niet. Dat wel natuurlijk maar voordat ik nog eens ga onderstrepen dat Bowie een topvent is zal het wel na z'n dood worden dat z'n muzikale misbruik van de gehele Pat Metheny vereniging het BBC nieuws haalt. | |
WeezerButler | maandag 19 november 2012 @ 23:03 |
Geen mooiere hommage denkbaar, wat een strakke mix. 3 x gekeken en krijg er geen genoeg van. Intro Heroes [ Bericht 6% gewijzigd door WeezerButler op 19-11-2012 23:32:40 ] | |
Rearviewmirror | dinsdag 20 november 2012 @ 11:23 |
Helemaal mee eens. Het klinkt supertof en die beelden zijn ook fantastisch! | |
Bosbeetle | dinsdag 20 november 2012 @ 11:25 |
| |
Jaxto | dinsdag 8 januari 2013 @ 07:38 |
Vandaag is Bowie jarig,66 is hij geworden. De jarige deelt zelf de kado's uit dit keer. Een heel nieuw album komt eraan. Op 11 maart is de release en nu is er al een nieuw video te zien op de vernieuwde website van David. www.davidbowie.com | |
D_A | dinsdag 8 januari 2013 @ 08:05 |
http://www.davidbowie.com/vision?videopremiere=true Nieuwe single, where are we now. Pareltje | |
Sequencial | dinsdag 8 januari 2013 @ 08:38 |
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhh!!!! | |
Weakling | dinsdag 8 januari 2013 @ 08:39 |
Ik hoor 'm nu op StuBru. Geen hoogvlieger, maar tof om weer eens wat nieuws van 'm te horen. | |
Maxerazzi | dinsdag 8 januari 2013 @ 09:19 |
Mooi nummertje, hoor! | |
Daskaar | dinsdag 8 januari 2013 @ 09:42 |
maar..maar hij zou nooit meer muziek uitbrengen! Ik ben zo happyyyyy! | |
thedeedster | dinsdag 8 januari 2013 @ 10:01 |
Maar wat ziet zijn hoofd er idioot uit in die video. | |
the-brother-of-uzunumaki | dinsdag 8 januari 2013 @ 10:06 |
Ik las het net ja | |
Spezza19 | dinsdag 8 januari 2013 @ 10:28 |
* Spezza19 is zooooooo blij | |
golfer | dinsdag 8 januari 2013 @ 11:37 |
Expres zo gedaan om z'n in werkelijkheid erg oud en verlopen geworden kop wat te camoufleren. Vind trouwens dat de oude held wel een beetje een fragiele oude mannenstem heeft gekregen. | |
Philosocles | dinsdag 8 januari 2013 @ 11:58 |
Hij hoeft zich niet te schamen met z'n 66 jaar. | |
Spezza19 | dinsdag 8 januari 2013 @ 12:31 |
Mensen die de clip niet snappen | |
tim. | dinsdag 8 januari 2013 @ 12:47 |
Ik vind het geweldig! Overigens vind ik de suggestie dat het album een toevoeging aan de Berlijn-'trilogie' is, een interessante. Zie ook de albumhoes (ik weet niet of die definitief is): [ Bericht 60% gewijzigd door tim. op 08-01-2013 13:07:54 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 8 januari 2013 @ 13:05 |
Jaaaaaaaaaaaa M`n ma is énorme Bowie fan! Ik ga haar zéker verassen mocht hij gaan touren (Hooop het ) | |
Spezza19 | dinsdag 8 januari 2013 @ 17:50 |
Volgens het PR bureau komen er geen interviews en geen tour. | |
D_A | dinsdag 8 januari 2013 @ 17:51 |
Was te verwachten. | |
#ANONIEM | dinsdag 8 januari 2013 @ 17:52 |
W.T.F Hij brengt een single uit, en een nieuw album, maar thats it? Naja, ik heb het idee dat ze daar wel op terug komen hoor | |
Spezza19 | dinsdag 8 januari 2013 @ 17:54 |
Ik denk niet dat ze er op terug komen. Dat er geen tour komt wil niet zeggen dat er niet her en der een concert gegeven wordt. | |
Tchock | dinsdag 8 januari 2013 @ 17:55 |
Bron? | |
Spezza19 | dinsdag 8 januari 2013 @ 17:56 |
De pr man himself op Twitter | |
Tchock | dinsdag 8 januari 2013 @ 17:57 |
Zucht.. Link? | |
Spezza19 | dinsdag 8 januari 2013 @ 17:58 |
Was hem al aan het zoeken ongeduld Zat mobiel https://twitter.com/julianstockton | |
#ANONIEM | dinsdag 8 januari 2013 @ 18:03 |
Naja, laten we het hopen Amsterdam Ziggo Dome | |
Tchock | dinsdag 8 januari 2013 @ 18:03 |
Waar zie je hem een tour ontkennen? | |
Tchock | dinsdag 8 januari 2013 @ 18:03 |
Ik denk niet dat hij daar komt. Te klein. | |
#ANONIEM | dinsdag 8 januari 2013 @ 18:03 |
Niet de galmbak | |
Arn0 | dinsdag 8 januari 2013 @ 18:04 |
Sowieso denk ik dan eerder Londen en New York ofzo. | |
Tchock | dinsdag 8 januari 2013 @ 18:06 |
Dit is dus trouwens écht de albumhoes van het nieuwe album. Geniaal. | |
D_A | dinsdag 8 januari 2013 @ 18:07 |
Ik betwijfel het sowieso of hij gaat touren, jaren niet publiekelijke geweest. En er zijn genoeg andere artiesten die wel platen uitbrengen maar niet gaan touren. Mochten het concerten worden dan inderdaad grote steden, Londen, Parijs, NY. | |
Tchock | dinsdag 8 januari 2013 @ 18:07 |
Nee, jaren niet publiekelijk geweest. Maar ook jaren geen muziek meer gemaakt Ik weet ook niet of er een tour komt, maar het is denk ik wel nu of nooit. | |
Spezza19 | dinsdag 8 januari 2013 @ 18:09 |
ik denk voor Nederland een prima zaal. Maar nogmaals, ik verwacht geen tour/optredens.... Reality tour was zijn echte afscheid qua touren en dat werd hem bijna fataal. | |
Tchock | dinsdag 8 januari 2013 @ 18:10 |
Maar waar zie je dat ontkend worden? | |
#ANONIEM | dinsdag 8 januari 2013 @ 18:13 |
Doe normaal Dit is gewoon een fanmade ding man, kijk hoe slecht dit gedaan is dan | |
Spezza19 | dinsdag 8 januari 2013 @ 18:15 |
pgofton @pgofton I don't want Bowie to tour, to do any interviews, nothing. Just stick the record out. Take it or leave it. Expand Reply Retweet Favorite 7h Julian Stockton @julianstockton @pgofton Pete, you will get your wish. Hide conversation Reply Retweet Favorite | |
Tchock | dinsdag 8 januari 2013 @ 18:15 |
Het is expres. De achtergrond stelt het verleden voor, dat je altijd meezeult hoe graag je het ook wil verbergen. Hier een blog er over van de maker. Er is zelfs een nieuw lettertype voor ontwikkeld dat ook op de single gebruikt is (zie onder). En de maker van de hoes heeft ook de rest van de verpakking ontworpen. | |
Tchock | dinsdag 8 januari 2013 @ 18:16 |
Hmm. Klinkt erg vaag. Het lijkt me heel sterk dat we dit serieus op moeten vatten - het lijkt me slecht voor de promotie van je album en dergelijke. | |
Spezza19 | dinsdag 8 januari 2013 @ 18:17 |
Alsof bowie promotie nodig heeft? Het album en de single staan al in diverse landen op #1 op iTunes | |
PimD | dinsdag 8 januari 2013 @ 18:18 |
Zat artiesten die al jaren niet meer toeren en alleen albums uitbrengen. Ik noem een Kate Bush. 12 jaar geen nieuwe muziek, daarna ineens een plaat met een top 10 hit. Daarna weer ruim 7 jaar radiostilte. | |
Tchock | dinsdag 8 januari 2013 @ 18:20 |
Maar dat is dan ook een uitzonderlijk geval. Ik heb een keer een interview gelezen waarin ze zei heel graag sneller uit te willen brengen, maar dat ze het gewoon niet kon Lukte niet. Bovendien heeft Bush sowieso maar één tour gedaan ooit, Bowie absoluut niet. Niet dat ik aanwijzingen heb dat Bowie wél gaat touren, maar afschrijven is nog niet nodig lijkt me. | |
Arn0 | dinsdag 8 januari 2013 @ 18:22 |
Ik denk toch wel enkele speciale concerten in de grote steden en als hem dat bevalt, een grote tour. Maar allemaal speculatie uiteraard. | |
Spezza19 | dinsdag 8 januari 2013 @ 18:24 |
Ach, het is Bowie ook gelukt om in dit digitale tijdperk een heel album stil te houden. Tien jaar de pers vermeden... dus ach... ik zie het allemaal wel.... Zal weer een dure grap worden.... Reality tour door heel Europa gereisd.... | |
#ANONIEM | dinsdag 8 januari 2013 @ 18:29 |
| |
#ANONIEM | dinsdag 8 januari 2013 @ 18:29 |
Wat ziet het er lelijk uit, had ik nog wel kunnen maken | |
Spezza19 | dinsdag 8 januari 2013 @ 18:29 |
Tchock | dinsdag 8 januari 2013 @ 18:30 |
Ja, no shit. Ik kan ook wel een Mondriaan in Paint produceren, maar dat is het idee van kunst niet. | |
Spezza19 | dinsdag 8 januari 2013 @ 18:30 |
Mooie review: http://www.telegraph.co.u(...)ow-first-review.html | |
#ANONIEM | dinsdag 8 januari 2013 @ 19:20 |
Mocht er iemand geintresseerd zijn in de akkoorden van het refrein van Where Are We Now (even snel op gehoor) F>Emineur>Dmineur>C En dat klinkt óngeveer zo (Excuses als er 1 a 2 verkeerde noten inzitten. En mijn audio cover (opgenomen met keyboard en een bas, alleen het refrein); https://www.box.com/s/dnacrrjcba9ndx74gflq | |
tim. | dinsdag 8 januari 2013 @ 19:32 |
Waarom ziet het er lelijk uit? Je schreef eerder al dat je het amateuristisch vond ogen, waarom? Ik vind het een mooi ontwerp. | |
#ANONIEM | dinsdag 8 januari 2013 @ 19:44 |
Nouja.. het ziet er gewoon uit als iets wat gemaakt is door een fan in paint. kan jij écht geloven dat het serieus de album art word? | |
Tchock | dinsdag 8 januari 2013 @ 19:50 |
Geloof je me echt niet? | |
#ANONIEM | dinsdag 8 januari 2013 @ 19:58 |
Nee, en ik ben volgens mij veelste naief, jij, JIJ troll! | |
Tchock | dinsdag 8 januari 2013 @ 20:01 |
Dan niet, niet mijn probleem verder. Als je in maart maar je nederige excuses aanbiedt. En trouwens, ik ben wel een bazentroll als ik iTunes kan vormen naar mijn wil. Props voor mij. | |
#ANONIEM | dinsdag 8 januari 2013 @ 20:08 |
wat slecht Wat een ongeinspireerd artwork dan. | |
Tchock | dinsdag 8 januari 2013 @ 20:08 |
Dat jij 'm niet snapt wil niet zeggen dat het slecht is. Laat staan ongeïnspireerd. | |
#ANONIEM | dinsdag 8 januari 2013 @ 20:09 |
Ja ik snap hem best, terugblik enzo. | |
Hankster | dinsdag 8 januari 2013 @ 20:28 |
Bradley, maak het nou niet erger | |
Deckard | dinsdag 8 januari 2013 @ 21:28 |
Ik vind het wel cool artwork. | |
Jaxto | dinsdag 8 januari 2013 @ 22:21 |
Hier geven de makers uitleg over het ontwerp van de hoes. Het spreekt mij wel aan maar ik vraag me af of er niet te veel uitleg nodig is om het te begrijpen en te waarderen. Weet iemand trouwens al wat voor muzikanten er meespelen op het album. Ik dacht begin vorig jaar iets gelezen te hebben over Robert Fripp die in New York met Bowie gesproken had. Trouwens wel bijzonder dat er niets is uitgelekt over de studioactiviteiten. | |
Arn0 | dinsdag 8 januari 2013 @ 22:24 |
Vind het een prima cover, maar al die uitleg had van mij niet gehoeven nee. Ach ja, we moeten het toch ergens over hebben | |
EP3 | dinsdag 8 januari 2013 @ 22:25 |
Ach ja, die hoes is op zich wel ludiek. Kan 'm alleen niet echt mooi vinden. En de motivatie hadden ze van mij ook wel achterwege mogen laten. Daar krijg ik kromme tenen van. | |
Spezza19 | dinsdag 8 januari 2013 @ 22:30 |
Earl Slick (zelf bevestigd) Tony Levin (bass) (zelf bevestigd) Gail Ann Dorsey (bass) (nog niet 100% bevestigd) | |
Spezza19 | dinsdag 8 januari 2013 @ 22:32 |
Tony Visconti over het nieuwe album: Tony liep al zo'n 2 jaar met dit nummer rond in New York... rest van het album is meer een rock album. Ze deden steeds 1 of 2 nummers per 3 weken en namen dan 2 maanden vrij. Meer hier: http://www.bbc.co.uk/news/entertainment-arts-20953094 Album bevat "klassieke Bowie, innovatieve Bowie, nieuwe wegen" | |
Spezza19 | dinsdag 8 januari 2013 @ 22:48 |
fripper | dinsdag 8 januari 2013 @ 22:59 |
http://www.dgmlive.com/diaries.htm?entry=20499 Robert Fripp's Diary Saturday, 15th October 2011 Dropping off along to way to visit David Bowie, and it gradually appeared that David had some remarkable new ideas in process, not yet public. These he presented indirectly, to allow the penny to drop without prompting. Eno also got involved, and what a flowering of ideas! | |
Deckard | dinsdag 8 januari 2013 @ 23:00 |
Zonder de info stond de hoes ook al op zichzelf. Maar ik heb het idee dat ik de artwork al ooit eens eerder zo had gezien als fanmateriaal een aantal jaar geleden. | |
Tchock | dinsdag 8 januari 2013 @ 23:56 |
Die uitleg maakt het juist leuk. En het is extra informatie, het is niet zo dat het met koeienletters over de hoes gedrukt staat. | |
Spezza19 | dinsdag 8 januari 2013 @ 23:58 |
Voor hen die het willen weten: de dame in de video is de vrouw van de videomaker | |
Arn0 | woensdag 9 januari 2013 @ 00:02 |
Het is iets persoonlijks hoor, maar ik interpreteer het liever op mijn eigen manier dan dat de maker het van a tot z precies uitlegt. Bij songteksten heb ik ook altijd mijn eigen idee, en als dan de songwriter het uitlegt en het een totaal andere uitleg is, vind ik dat ook jammer | |
Tchock | woensdag 9 januari 2013 @ 00:03 |
Oh, ik vind het altijd leuk om te weten wat het idee er achter is. Ongeacht wat ik er zelf voor beeld bij heb, dat kan prima samen bestaan. | |
#ANONIEM | woensdag 9 januari 2013 @ 09:41 |
Geweldig dat Bowie zich met nieuw materiaal meldt. Hij heeft niks meer te bewijzen en ook zijn bankrekening is geen motief. Dit is gewoon passie voor muziek; iemand die nog steeds iets te melden heeft en zich wil uiten. Ik vind het nieuwe nummer erg geslaagd. | |
Murdera | woensdag 9 januari 2013 @ 09:48 |
Ik vind het idee achter de cover mooi, slim bedacht. Maar mooi? Nee. Ik vind het niet mooi. Maar dat hoeft ook niet. Er is een hele hoop kunst die ik prachtig vind in idee, maar dat voor mij niet mooi is. | |
Tchock | woensdag 9 januari 2013 @ 09:49 |
Murmur snapt 'm | |
ChocolateJesus. | woensdag 9 januari 2013 @ 17:22 |
Whaa, waarom kom ik hier nu pas achter? Ik had een behoorlijk kut humeur de laatste tijd maar mijn dag kan nu niet meer stuk. | |
Bosbeetle | woensdag 9 januari 2013 @ 17:29 |
Toch leuk een nieuwe bowie plaat | |
ChocolateJesus. | woensdag 9 januari 2013 @ 17:31 |
Inderdaad, ik had het om heel eerlijk te zijn ondertussen echt totaal niet meer verwacht. | |
Deckard | woensdag 9 januari 2013 @ 18:58 |
Ik was gisteren heel erg gelukkig. Vandaag het nummer rond geneuriet de hele dag door | |
Gehenna | woensdag 9 januari 2013 @ 19:14 |
Tchock | woensdag 9 januari 2013 @ 19:17 |
Wat is nou je punt? | |
Gehenna | woensdag 9 januari 2013 @ 19:17 |
Dat ga ik niet zeggen, dan is het geen kunst meer | |
Tchock | woensdag 9 januari 2013 @ 19:18 |
Aha. Afgezien van dat dat statement onzin is snap ik 'm niet. | |
Deckard | woensdag 9 januari 2013 @ 19:19 |
Ik begrijp hem ook niet echt. Is je intentie om te laten zien hoe makkelijk iets in elkaar te zetten is? | |
Tchock | woensdag 9 januari 2013 @ 19:20 |
Het is vast een soort kritiek op de nieuwe hoes, dat iets afschuwelijks kunst is als je er een wit blok overheen zet ofzo? Ik heb geen idee. | |
Spezza19 | woensdag 9 januari 2013 @ 19:24 |
Wat een gezeur om de hoes | |
Tchock | woensdag 9 januari 2013 @ 19:25 |
Vind je dit al erg? | |
Spezza19 | woensdag 9 januari 2013 @ 19:26 |
Enorm | |
Gehenna | woensdag 9 januari 2013 @ 19:28 |
haha ook, maar dat is niet zo erg (met popart) natuurlijk het was meer dat als een Bowie zoiets uitbrengt dat veel mensen het nog steeds prachtig vinden, maar als een random pop-artiestje het zou doen dat er vooral deze reactie komt: Ik snap het idee van de hoes best hoor en vind die wel tof, maar hij blijft spuuglelijk Neu! deed dat in de jaren '70 toch veel leuker imho, gewoon even met een spuitbusje over je vorige hoes heen | |
Tchock | woensdag 9 januari 2013 @ 19:30 |
Zoals hier al meermalen gezegd is gaat het niet om of het mooi is. Het gaat om het idee er achter en de betekenis, wat in jouw voorbeeld geheel niet aanwezig is. Tenzij jij natuurlijk Justin Bieber net zo goed vindt als Bowie's legendarische ''Heroes'', in welk geval ik je alleen maar hard uit kan lachen. | |
Spezza19 | woensdag 9 januari 2013 @ 19:30 |
Ach genoeg andere artiesten die uren laten besteden aan een hoes en dan nog met een spuuglelijk hoesje kwamen | |
Tchock | woensdag 9 januari 2013 @ 19:33 |
Maar dat iets simpel is en geen complex intrigerend kunstwerk wil niet zeggen dat het geen briljant ontwerp kan zijn. | |
Deckard | woensdag 9 januari 2013 @ 19:34 |
Lelijkheid, ja ik zou mij er niet meer druk om maken als je een 25e studioplaat uit kan brengen. De meeste studioalbums van hem hebben een vaste kwaliteit en er zijn maar weinig artiesten met meer dan 10 die hetzelfde kunnen zeggen. Zolang het artwork er maar niet suf uit ziet. | |
Gehenna | woensdag 9 januari 2013 @ 19:46 |
Dat sowieso Ik vind die minimalistische hoezen vaak er mooi, maar deze van Bowie vind ik gewoon de plank nogal mis slaan | |
EP3 | woensdag 9 januari 2013 @ 20:19 |
Oh, we gaan het nu zelfs al kunst noemen. Ok. | |
PimD | woensdag 9 januari 2013 @ 20:24 |
Ik vind het ook maar een lelijke hoes. Het concept is zeker gaaf, maar waarom niet gewoon de foto gebruiken die als achtergrond op z'n website wordt gebruikt: Maar goed, kopen doe ik het toch wel | |
RonB79 | woensdag 9 januari 2013 @ 21:50 |
Jeetje, hebben mensen het nu nog altijd over die hoes? Dat is toch zoooo gisteren Als er al zo veel discussies over een hoesje zijn, dan ben ik benieuwd wat de muziek voor een discussies gaat losmaken. Ook ik dacht eerst dat dit een tijdelijke hoes zou zijn, maar goed, het is niet zo en blijkbaar is er een reden waarom het er zo uit ziet. Leuk. Het is in ieder geval iets anders. Zoiets heb ik iig nog niet in de verzameling dus dat maakt het weer speciaal. Ik vraag me alleen af hoe zoiets op vinyl gaat uitzien straks, als het album op 12" vinyl uitkomt natuurlijk. | |
Spezza19 | woensdag 9 januari 2013 @ 21:54 |
Vinyl is te bestellen via amazon.com | |
Deckard | woensdag 9 januari 2013 @ 21:55 |
Ik hoop dat er een duopack komt waar je zowel de cd als vinyl kan kopen. Had gelezen dat de andere nummers op het album anders zullen klinken dan deze, dus ik ben benieuwd. | |
Gehenna | woensdag 9 januari 2013 @ 22:01 |
Oh dat maakt mij ook wat meer benieuwd, ik vond dat nummer maar saai | |
Bosbeetle | woensdag 9 januari 2013 @ 22:03 |
jij bent dan ook bowie fan nummer 1 of niet | |
Spezza19 | woensdag 9 januari 2013 @ 22:04 |
| |
Bosbeetle | woensdag 9 januari 2013 @ 22:06 |
Nouja als het over de low plaat gaat misschien wel low | |
EP3 | woensdag 9 januari 2013 @ 22:10 |
Spezza19 | woensdag 9 januari 2013 @ 22:11 |
Ben wel benieuwd hoe Lodger had geklonken als die was "afgemaakt".... | |
Gehenna | woensdag 9 januari 2013 @ 22:28 |
Ik vond de beste man altijd vreselijk op Low na idd maar ik ben inmiddels wel bijgetrokken, ik vind Hunky Dory, Station to Station en Heroes ook geweldig Ik was ooit begonnen bij Ziggy, maar die vond (en vind) ik gewoon niet zo bijzonder | |
EP3 | woensdag 9 januari 2013 @ 22:34 |
Hmz. Vreemd. | |
the-brother-of-uzunumaki | woensdag 9 januari 2013 @ 22:35 |
Je kan de hele LP nog niet reserveren ? | |
Spezza19 | woensdag 9 januari 2013 @ 22:35 |
De vinyl versie? Amazon.com | |
the-brother-of-uzunumaki | woensdag 9 januari 2013 @ 22:37 |
http://www.amazon.com/s/r(...)d+bowie+the+next+day audio cd krijg ik alleen maar te zien | |
Spezza19 | woensdag 9 januari 2013 @ 22:40 |
http://www.amazon.co.uk/N(...)id=1357767592&sr=1-1 | |
the-brother-of-uzunumaki | woensdag 9 januari 2013 @ 22:43 |
Dank u Bij de vinly is er geen (Deluxe Edition) ? | |
Spezza19 | woensdag 9 januari 2013 @ 22:44 |
Denk dat dat niet de moeite is, 1 extra LP voor 3 liedjes | |
the-brother-of-uzunumaki | woensdag 9 januari 2013 @ 22:44 |
Daar heb je gelijk aan | |
the-brother-of-uzunumaki | woensdag 9 januari 2013 @ 22:52 |
Heeft 1 van jullie hem al besteld ? | |
Spezza19 | woensdag 9 januari 2013 @ 22:53 |
Ikzelf nog niet, maar een aantal mensen die ik ken wel. | |
the-brother-of-uzunumaki | woensdag 9 januari 2013 @ 22:56 |
Ga jij het ook doen? Ik ga het binnenkort doen denk ik | |
Spezza19 | woensdag 9 januari 2013 @ 22:57 |
Ik ga hem zeker wel bestellen | |
Spezza19 | donderdag 10 januari 2013 @ 00:20 |
Foto van gister | |
ChocolateJesus. | donderdag 10 januari 2013 @ 02:50 |
Moi | |
Spezza19 | donderdag 10 januari 2013 @ 12:39 |
Leuk interview met Earl Slick over het nieuwe album http://ultimateclassicroc(...)new-album-interview/ | |
WeezerButler | donderdag 10 januari 2013 @ 13:11 |
Earl Slick alleen al de solo van Stay. Mooi om te lezen dat iedereen het zo geheim heeft gehouden en niets hebben "gelekt" | |
Spezza19 | donderdag 10 januari 2013 @ 14:05 |
Nog een paar mooie artikels: http://hiddentracks.org http://www.sabotagetimes.(...)david-bowie-see-god/ http://www.mirror.co.uk/l(...)bowie-health-1527186 | |
#ANONIEM | donderdag 10 januari 2013 @ 14:11 |
David ziet er goed uit. | |
Spezza19 | donderdag 10 januari 2013 @ 14:12 |
Klopt, maar denk wel dat ze een beetje van dit gebruikt hebben. | |
#ANONIEM | donderdag 10 januari 2013 @ 14:16 |
Nee, dat zal vast niet Hij zag er altijd al jeugdig uit | |
WeezerButler | donderdag 10 januari 2013 @ 14:17 |
En zwart/wit afbeelden helpt ook nog wat extra | |
Sequencial | donderdag 10 januari 2013 @ 14:34 |
Slick | |
Tchock | donderdag 10 januari 2013 @ 15:16 |
En naar wat ik begrijp ook nog geheel zonder geheimhoudingsclausule | |
thettes | donderdag 10 januari 2013 @ 15:21 |
Altijd al wel wat Bowie nummers in mn speellijstjes gehad hoor, maar door al het recente nieuws (en die leuke soulwax mix) er wat meer ingedoken. Dat is vooralsnog een goede keuze gebleken! | |
RonB79 | donderdag 10 januari 2013 @ 23:20 |
Dit blijft voor mij HET nieuws van de week! Wat een mooie ochtend was dat. Jaren niks horen, dan log je in op Facebook en wordt je overspoeld met dit nieuws. Zelfs als het album me gaat tegenvallen, blijf ik het schitterend nieuws vinden Beetje een Kate Bush pullt ie ons hier. Nog twee maandjes... | |
Spezza19 | donderdag 10 januari 2013 @ 23:47 |
Uhm..... http://www.davidbowie.com/tour Dit roept wel vragen op | |
Tchock | donderdag 10 januari 2013 @ 23:50 |
Hoezo? Was die pagina er eerst niet? | |
Spezza19 | donderdag 10 januari 2013 @ 23:50 |
Nope.... En sowieso, waarom zou je die moeten hebben als je niet van plan bent te touren... | |
Tchock | donderdag 10 januari 2013 @ 23:52 |
Nouja, ik ken wel meer bands met een tourpagina die al jaren geen show hebben gespeeld. Dat zegt an sich niet zo veel. Als die pagina inderdaad nieuw verschenen is ga ik wel twijfelen, hoe weet je dat? | |
Spezza19 | donderdag 10 januari 2013 @ 23:54 |
Gewoon gokken op woorden achter .com/ | |
Tchock | donderdag 10 januari 2013 @ 23:55 |
Dat bewijst dat de pagina bestaat, niet dat 'ie nieuw is | |
Spezza19 | donderdag 10 januari 2013 @ 23:57 |
Mja, Earl Slick schijnt een druk jaar voor de boeg te hebben met allemaal artiesten albums opnemen, tenzij (en ik quote) als de man van de nieuwe CD andere plannen heeft..... Ik zei vanmiddag al tegen een vriendin. Ik durf er 100 pond op te wedden dat hij gaat optreden. | |
Tchock | donderdag 10 januari 2013 @ 23:59 |
Dat interview heb ik gelezen, en daar zegt hij letterlijk in dat 'ie geen flauw idee heeft. Hij kan morgen gebeld worden voor een tour, het kan ook nooit gebeuren. | |
Spezza19 | vrijdag 11 januari 2013 @ 00:02 |
Klopt, maar ik denk dat er wel wat gaat komen..... V&A, nieuwe single, nieuw album..... 2013 gaat een interessant jaar worden.... Iemand nog een gesigneerd boek hebben? 395 pondjes http://www.vandashop.com/(...)chSize=24#V&A%20Shop | |
DrDentz | vrijdag 11 januari 2013 @ 03:55 |
Goed nummer wel. | |
Spezza19 | vrijdag 11 januari 2013 @ 18:25 |
http://www.gigwise.com/ne(...)otuned-modern-albums Tony Visconti over geruchten dat Bowie autotune gebruikt..... DAVID BOWIE PRODUCER SLAMS AUTOTUNED, MODERN ALBUMSTony Visconti glad to be outselling Rihanna Photo: WENN David Bowie's producer Tony Visconti has said that he hopes Bowie's upcoming album The Next Day will start a 'copycat trend' of good music. Visconti has had a lengthy involvement with Bowie, and The Next Day will be the twelfth of Bowie's albums that Visconti has produced. In an interview with The Hollywood Reporter, Visconti has said that he thinks modern music is too computerized, and that more bands should try and emulate the 70s. He told the Reporter, "[Today's music] all sounds like it was made by the same person. It's very computerized. There's a style and a sound in all these modern records where they're interchangeable. It could be the same production crew, it could be the same singer, everybody is auto-tuned to death and the songs are very flimsy, it all relies on beats rather than quality lyrics. "These days, if a kid gets a new laptop and there's Garage Band on it, within five minutes they sound like somebody on the radio. This can't be good. It's either the radio is bland or people have lower expectations." While Visconti said he does enjoy Florence + the Machine, saying that they're closer to the 'ethics' of 70s recordings, he was pleased to hear that The Next Day is outselling Rihanna. He continued, "But I've heard that we're outselling Rihanna and that is wonderful. Not that I have anything against Rihanna, I love her dearly, but it's like there's something real now, and if this starts a copy cat trend, people might be making good records from now on. Maybe David has started this new trend. "But honestly, it's because it's so refreshing. You can tell it's a studio-made record, it's not done on a computer. It's really beautiful and organic and it sounds good on the radio too." Bowie performing on The Tonight Show With Jay Leno in 2004 Visconti also reassured fans of Bowie's health, dispelling the rumours that Bowie could be suffering from heart problems. "He had surgery in 2004 and he's been healthy ever since," Visconti said. " Because he hasn't come out and said anything, people suspect the worst. And it was frustrating. I would have lunch with him and Id tell people that he looks fantastic and he sounds great and all that. And people would not believe me. "Someone recently said to me, 'Well, why didn't he make a statement?' And I mean, that's silly - can you imagine David Bowie getting on television and saying, I'd like to tell everyone that I'm healthy? So what could he do? Nothing. This album is physical evidence that he's fine." Listen to David Bowie's new single 'Where Are We Now?' below: | |
Tchock | vrijdag 11 januari 2013 @ 18:27 |
Daar heeft 'ie het helemaal niet over | |
Spezza19 | vrijdag 11 januari 2013 @ 18:30 |
Ok hij niet, maar die geruchten zijn er wel... dus dit is een mooie bevestiging... sowieso autotune | |
#ANONIEM | vrijdag 11 januari 2013 @ 19:08 |
Fuck autotune. Trouwens.. Melodyne is ook een soort autotune, dat kan je toepassen zonder dat het echt herkenbaar is, het laat de stem niet robot achtig klinken.. | |
Tchock | vrijdag 11 januari 2013 @ 19:29 |
Autotune doet dat ook niet. Het is ontwikkeld om hele kleine oneffenheden uit de zang te halen door een geluidstechnicus die er verder niets mee bedoelde. Pas toen Cher in '98 het effect enorm opblies om rare robotvocalen te krijgen in Believe werd dat populair en sindsdien is autotune verneukt. Melodyne kun je net zo goed overdrijven tot het lelijk is. | |
Spezza19 | vrijdag 11 januari 2013 @ 20:29 |
Tony Visconti op twitter @Tonuspomus: I never said Bowie would never perform live again. Pitchfork made that up. He won't tour for this album -- that's all I said. | |
Deckard | zaterdag 12 januari 2013 @ 10:43 |
Ng een album! | |
#ANONIEM | zaterdag 12 januari 2013 @ 11:06 |
Hopelijk gaat hij toch écht wat shows geven in europa | |
Spezza19 | zaterdag 12 januari 2013 @ 12:42 |
Nog wat prachtige informatie: http://www.guardian.co.uk(...)ie-how-made-next-day | |
#ANONIEM | zaterdag 12 januari 2013 @ 13:27 |
No Way?! 2 albums misschien? Nice. (Word een lekker duur jaar:D) | |
Spezza19 | zaterdag 12 januari 2013 @ 14:08 |
Hij zal dus niet gaan touren voor dit album, maar als er inderdaad nog een album komt, dan komt ie er denk ik wel. Gezien de v&a tentoonstelling verwacht ik stiekem wel een optreden in Engeland. | |
the-brother-of-uzunumaki | zondag 13 januari 2013 @ 19:21 |
Album is inmiddels besteld | |
Spezza19 | zondag 13 januari 2013 @ 19:34 |
Single komt binnen op nummer 6 in de Brits hitlijst.... 1e top tien sinds 20 jaar!!! BOWIE BACK IN UK TOP TEN AFTER 20 YEARS "Where are we now?..." BBC Radio 1s Official Chart show has just announced David Bowie's return to the Top Ten in the UK with the placing of his new single, 'Where Are We Now?', at Number 6. It's Bowie's highest charting hit since 'Absolute Beginners' reached Number 2 in 1986. It's also his first Top Ten hit since 'Jump They Say' reached Number 9 in 1993. This is an impressive result for Bowie, particularly when one takes into account the figures are based on just five days' sales (it's a full week normally), and that the track was available in the digital format only. The surprise release of 'Where Are We Now? on Tuesday sparked a media frenzy which saw the single get off to a flying start and the song remains on both the BBC's A playlists for 6 Music and Radio 2. Though 'Where Are We Now?' is included as an instant download with pre-orders of The Next Day, understandably those particular sales are not included towards the Official Singles Chart. Martin Talbot, Managing Director of the Official Charts Company ( http://www.officialcharts.com/ ) says "It is great to see a great British musical icon such as David Bowie returning to the Official Singles Chart. He had has first Top 10 with Space Oddity in 1969 - so the fact he is still scoring chart hits more than 40 years later is quite remarkable. Welcome back David." And so say all of us! Well done David and thanks to all of you reading this that bought the single or pre-ordered the album. [ Bericht 90% gewijzigd door Spezza19 op 13-01-2013 19:44:31 ] | |
#ANONIEM | maandag 14 januari 2013 @ 01:13 |
Geweldig verhaal | |
Spezza19 | maandag 14 januari 2013 @ 17:16 |
http://www.dailymail.co.u(...)ber-6-UK-charts.html Meer nieuwe foto's | |
the-brother-of-uzunumaki | maandag 14 januari 2013 @ 17:23 |
| |
DrDentz | maandag 14 januari 2013 @ 17:24 |
Wie is die mevrouw in die clip dan? | |
Spezza19 | maandag 14 januari 2013 @ 17:24 |
De vrouw van de man die de clip gemaakt heeft | |
Spezza19 | dinsdag 15 januari 2013 @ 17:49 |
http://www.rollingstone.c(...)ack-preview-20130115 Visconti over de album tracks Oh en:
[ Bericht 45% gewijzigd door Spezza19 op 15-01-2013 17:54:08 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 15 januari 2013 @ 18:03 |
Ik las ook dat Bowie nooit meer gaat touren. Zal het artikel even opzoeken.. jammer | |
Spezza19 | dinsdag 15 januari 2013 @ 18:04 |
Mja, dat artikel over Bowie nooit meer touren is totaal uit de lucht gegrepen... Tony Visconti had dit al gecorrigeerd op twitter | |
#ANONIEM | dinsdag 15 januari 2013 @ 18:07 |
Oh, gelukkig! Ik wil Bowie echt één keer live zien met m`n ma (Als énorme fan van Bowie) | |
Spezza19 | dinsdag 15 januari 2013 @ 18:10 |
Ik verwacht een one-off voor dit album in London (dit vanwege de populariteit en de V&A tentoonstelling) Daarnaast had Visconti ook aangegeven dat er genoeg materiaal ligt voor nog een album.... Ik heb dus stiekeme hoop dat er nog een album komt en DAN een tour.... | |
Spezza19 | vrijdag 18 januari 2013 @ 12:54 |
HEEEEEEEEEEL uitgebreid interview met Tony Visconti... onder andere over zoveel cocaine dat het net de Matterhorn leek..... Plus beschrijvingen van de nieuwe nummers.. Tony Visconti spills the beans on cocaine, AA and sushi with David Bowie Tim Teeman Published at 12:01AM, January 12 2013 After a silent decade David Bowie is back. Tim Teeman talks to the singer’s producer, friend and representative on Earth. Scroll to the bottom for a track-by-track guide to Bowie’s new album Tony Visconti has known David Bowie since 1967 and produced 12 of his most memorable albums, beginning with The Man Who Sold the World (1970). He has done “mountains of cocaine” with his longtime friend, “though alcohol was far worse”. Both are now sober veterans of Alcoholics Anonymous, living in New York with a shared passion for Japanese food — Bowie is “very much a sushi guy”. But when Bowie called Visconti two years ago to “work on some demos”, the 68-year-old producer admits that he was shocked. “I had no idea he was writing again. We had spoken in 2009 and he had made it clear he wasn’t writing. And now this week, the single came out and it shocked the world,” he says. The song, Where Are We Now?, a melancholic lament for Berlin where Bowie and Visconti lived in the 1970s, caused a global Bowie-gasm on Tuesday, Bowie’s 66th birthday, released with no advance hype at 5am GMT. It received its premiere on Radio 4’s Today programme. An album, Bowie’s first for ten years, The Next Day, will be released on March 11. On the eve of the single’s release, “I couldn’t sleep,” Visconti reveals, drinking water in a smart New York private members’ club. He is dressed all in black, slim — he traded in drugs and booze for t’ai chi — with cropped white hair. “I’d kept a secret for two years, I knew the release date for two months, it was a countdown, 47 days to go . . . the final day we were e-mailing each other. I’d say, ‘I’m biting all my nails down, it’s 2 hours and 35 minutes,’ and he [Bowie] would write back, ‘2 hours and 26 minutes.’ Then I saw some posts on Bowie Worldwide just after midnight: ‘Holy shit’, ‘Oh my God . . .’ Everyone had written him off. The next day he was very happy about how well it had been received. ‘Well, what did you expect?’ I said.” Bowie, he says, told him he would “never do another interview again” making Visconti, I say, his voice on Earth. “Tell me about it,” he says, wryly. The singer had a heart attack in 2004 and there have been rumours that he was suffering from cancer. “They’re categorically not true,” Visconti says. “He does not have cancer. If there’s one thing I would like to dispel it’s the rumours about his ill-health. He’s incredibly fit and takes care of himself. Obviously after the heart attack he wasn’t too thrilled but he has an amazing family and friends. Visconti calls family “the F-word” with good reason. He became estranged from Bowie in 1988 having talked about Bowie’s close relatives to the press in a way the singer felt was “too intrusive”. They reconciled “because we’re friends”. Since his heart attack, Bowie has been painting — an exhibition of new work is possible, Visconti says — “and doing a phenomenal amount of reading: old English history, Russian history, the monarchs of Great Britain — what made them bad and good. Everything he reads makes it into the lyrics of his songs”, which is evident in our exclusive breakdown of the rest of the songs on the album about tyrants, spies and soldiers. “I’ve worked with other rock stars who want to talk about their yachts and horses. Not David,” says the producer, fondly. Love in the internet age, glam rock and the workings of fame form more personal thematic ballast. Certain to create the most headlines is Valentine’s Day, Bowie’s response to the epidemic of gun violence in American schools. It was written a year before the Sandy Hook Elementary School massacre in December. “It’s about mental health rather than gun control. It’s all young people doing these shootings. It goes inside the head of the shooter. David gives him the name Johnny, which I think is the name he’s given to about 12 people in his songs over the past 40 years.” Why Johnny? “I don’t know. Maybe it rhymes well: a generic name which helps describe the common man. The issue for him isn’t so much guns but the mental health of the shooter. In the past two years there have been so many shootings and the next day we’d come into the studio and say ‘What the f***? Why is this happening?’ We were shocked like everyone else and don’t think it’s going to end anytime soon. We have kids and we can’t imagine the horror . . . the worst thing to happen to our kids would be them being shot in public.” The Berlin period featured in the new single, when Bowie lived with Iggy Pop, wasn’t as depraved as people think. “We got drunk a lot. But he lived a very spartan life. Iggy had his bedroom, David had his.” Did their relationship go beyond friendship? “No, absolutely not and at that time he had serious financial problems. He was breaking up with [first wife] Angie and he was reconstructing his life. Certainly there were periods when he reached the depths. “During the making of Young Americans [1975] he was taking so much cocaine it would have killed a horse. Cocaine certainly almost killed me. During the making of that album I nearly died. I thought I was going to have a heart attack. I worked day and night. He’d come in to the studio at 11pm and work till 11am. One day I said, ‘I have to pack it in, the cocaine isn’t propping me up any more. I cannot stay awake. On the way home my heart felt like it was going to explode. I didn’t want to cause a scandal for him and me by going to hospital, so I took 12 sleeping pills — no suicidal intent, just to slow my heart and it did and I survived. We’d have both been dead if we’d carried on. There was a myth it wasn’t habit-forming back then. Foolishly we believed that. It was a social drug and socially acceptable. You went to any cocktail party and somebody put a line or spoon under your nose and you said ‘Oh, thank you.’ I know people who sold their homes to feed their habit. For us there was no limit.” Visconti stopped taking cocaine in 1984. “I woke up one day imagining there were phantoms in the room. I just went cold turkey.” He stopped drinking in 2000 and Bowie and he both went to AA. “David found it very useful. We talk about being each other’s support system. If two people from the programme sit together that’s technically an AA meeting. Every two or three days we talk about it, although we don’t start and end with a prayer. I’ll say, ‘I’m coming to my 12th birthday’ and he says, ‘Well it’s been my 23rd.’ I ask, ‘Do you miss it?’ and he says, ‘I don’t miss it at all,’ and I say, ‘Me neither.’” Sometimes the men recollect how drunk they were at a party, the limo that would wait for them outside after-hours clubs in New York. Their most outrageous night? “We stayed up with John Lennon until 10.30am. We did a mountain of cocaine, it looked like the Matterhorn, obscenely big, and four open bottles of cognac.” Visconti pauses. “He doesn’t do anything now. He’s Mr Clean. He looks great, rosy-cheeked. If you’re doing drugs and drinking at 66 you look like shit.” Bowie’s poison now? A strong macchiato. Otherwise he drinks water in the studio, and eats roast beef sandwiches and salads. The two have created 29 songs together of late, making a second album almost inevitable. “We’re not going to give up on the songs that haven’t made this one,” Visconti says. “We’re going to go back and look at them because they’re spectacular musical pieces, they just haven’t been finished lyrically. I think he’s on a roll, and will possibly return to the studio later this year. If people don’t like this album then maybe he won’t, but it doesn’t matter to him. He told me what he wants to do is make records. He does not want to tour. He’s been doing it for more than 30 years and he’s tired of it. I’ve been with him on tour and, no matter how cosseted they are, they lose sleep, they get miserable and lonely. After being on stage they just want to get into the limo and crash. It’s gruelling and the star of the show has to deliver most on stage.” Visconti recalls seeing him after a concert at Jones Beach outside New York in 2003. “He just sat there and said, ‘I’m knackered.’ He wasn’t enjoying it.” It has been rumoured this week that Bowie might appear at the Glastonbury and SXSW festivals. “There is no possibility whatsoever,” Visconti says. “I don’t want to give people any hope. He’s pretty adamant that he’s found his muse. ‘I just want to make records,’ he told me.” After the heart attack, Bowie resumed contact by sending Visconti “jokes and YouTube videos of people doing stupid things. I don’t think artists ever retire, why would he retire? Some artists have long periods of not creating: they need to accumulate experiences and have something to write about. I’ve read Christopher Hitchens’s book Mortality and I’m sure David has too.” Bowie walks among New Yorkers well disguised: “He doesn’t stand on street corners for any length of time.” He was papped outside the recording studio in SoHo, New York, in October, but it was a rare sighting. He travels all over the world, “but you wouldn’t know it because he doesn’t want you to. He values his privacy because he hasn’t had a private life.” The album was made over an 18-month period, then in the studio intensively for three months, two weeks at a time. Bowie makes his own demos at home on a computer. “He knows how to make a drum loop and record chords and do a backing vocal over them,” his friend says. Sometimes tracks are just music or “la-la-las”. “He gets us to feel a song might be about an assassination, so everyone gets in that mood. None of the songs are pre-written, he jots down notes and I keep the microphone settings the same for each song so we can return to it.” The new single has very sparse lyrics, he explains, but every line evokes a feeling and reminded him of how much Berlin felt like a film noir, “a Third Man city. There is such drama there: the killing, Hitler . . .” Visconti met Bowie and the singer Marc Bolan at the same time. “I knew they’d both be big,” he says. It was Bolan who was the more rivalrous, and Bowie, who discovered glam rock — in Visconti’s estimation — “about an hour before Bolan. They’re like my sons, I can’t say who I love more, but Bolan saw everyone as a threat. A friend showed me a picture of him, disguised, watching David and I on stage supporting Hawkwind, the hairiest band ever. He’s wearing a cloth cap so we wouldn’t recognise him.” As for Bowie’s sexuality (in the Seventies he said he was gay, then bi), “I never witnessed him with a boyfriend. I certainly think he wanted people to think that but his main squeezes were always women. There was such homophobia back then. He said the best tactic was to go the other way and shock people. He said Ziggy Stardust was a persona but it confused people. I hear people even now saying, ‘You work with that queer.’ It’s never been dropped completely.” Bowie “doesn’t care” about criticism, Visconti says. “He’s a very smart guy. Part of his thinking releasing the single may have been, ‘Let people think what they want, I’m going to shock them with this.’ If so, it came off flawlessly.” Like many music journalists, Bowie and Visconti joke about good songs Bowie has made since the widely hailed album Scary Monsters (and Super Creeps) as “the best since since Scary Monsters”. They also have another joke. “Every time we go into the studio, we say, ‘This one’s going to be our Sgt Pepper.’” He reveals that Bowie loves British comedy: particularly Harry Enfield and Paul Whitehouse, Peter Cook and Dudley Moore (he makes Visconti play Cook in sketch re-creations). DVDs of The Office played through the 2003 recording of the album Reality. Bowie is also addicted to the ITV drama Foyle’s War, the American police series The Shield and the French drama Spiral. Visconti’s least favourite Bowie songs are from the Never Let Me Down period (“He lost his way”) but he likes Let’s Dance, even if he didn’t produce it. He says he likes to “mix things up” and has worked with Elaine Paige as well as Thin Lizzy. He produces younger bands today (including Razorlight and the Dandy Warhols) but is shocked by “how little musicianship they have compared to the 1970s, and I’m not being an old man — I was shocked by how little musicianship we had compared to Charlie Parker. Today they put 10,000 hours in on the computer, rather than shredding a guitar.” Arctic Monkeys and Arcade Fire are honourable exceptions but he hates bands “channelling” the 1970s and 1980s. “It’s bollocks. Listen to the ballad we just released: it’s just a man singing from the heart with no trickery.” Another single may precede the album’s release in March. Until then Visconti, three times married (once to the Welsh folk singer Mary Hopkin), with four children, and in a relationship for 12 years (“I’m more faithful as a single man, you have to work harder to keep up the romance”), will practise t’ai chi on his Manhattan roof and await more tantalising calls from the still-Thin White Duke. So, there’s more Bowie music to come and more surprises? “Oh yes,” Visconti says, grinning to the max. David Bowie’s album The Next Day will be released on March 11 on RCA. The single Where Are We Now? is available on iTunes Visconti’s guide to Bowie’s new album 1 The Next Day An historical song and horrendously gruesome, I think it’s about a Catholic cardinal or tyrant. It’s very violent: the main character is hung, drawn and quartered, burnt and then torn apart by people. 2 Dirty Boys A euphemism, and song, for all the glam rock stars that have ever been. 3 The Stars (Are Out Tonight) It’s about all kinds of stars. You can say I’m being secretive. 4 Love is Lost That’s not about a love affair but how everyone has cut down their feelings in the internet age. 5 Where Are We Now? A very personal song — it’s about the Berlin we had been in in the 1970s. It is not as autobiographical as people are suggesting. He is a storyteller. This could be about him, or Berlin at a certain time. 6 Valentine’s Day Inside the mind of a high school mass murderer named Johnny, inspired by the spate of shootings in US schools. 7 If You Can See Me A challenging jazz-funk-rock composition, extremely fast with accompanying vocals by longtime Bowie singer Gail Ann Dorsey. Identities switch between someone who may be Bowie and a politician. 8 I’d Rather Be High The lament of a demobbed Second World War soldier who would rather succumb to base emotions than be a human being. Bowie does not want to be high. He is clean and has been an AA member for years. 9 Boss of Me Someone feels oppressed or abused, speaking in the third person. 10 Dancing Out in Space A song about another music artist, possibly a conglomeration of artists. 11 How Does the Grass Grow? It’s a companion song to I’d Rather Be High and is about the First World War: how British soldiers were trained as a metaphor for a lot of things. Sheer poetry. 12 (You Will) Set the World on Fire About a young female singer who gets discovered in a nightclub in the 1960s. Does she set the world on fire? It’s not about anybody specific, but a couple of people who sang alongside Dylan. 13 You Feel So Lonely You Could Die It’s about Russian history, from the time of the Cold War and espionage and about an ugly demise. It sounds like an R&B song. 14 Heat It could be about prison, loneliness and sociopathic detachment. The lyrics are so bleak I asked him what he was talking about. “Oh, it’s not about me,” he said. None of these songs are. He’s an observer. | |
On | vrijdag 18 januari 2013 @ 13:22 |
Waarschijnlijk ook een nieuw album dus, veelbelovend. | |
#ANONIEM | vrijdag 18 januari 2013 @ 14:28 |
Maar geen tour | |
Spezza19 | vrijdag 18 januari 2013 @ 14:29 |
Maar wel uitspraken van Tony (andere interviews) die one off shows niet uitsluiten | |
Maxerazzi | vrijdag 18 januari 2013 @ 15:08 |
Als Bowie een paar shows geeft, krijg je echt een volledige gekte voor die kaarten. Van die exorbitante prijzen worden dat. | |
#ANONIEM | vrijdag 18 januari 2013 @ 15:41 |
Dat is zo, maar of hij daar mee Amsterdam aan gaat doen of iets...(En inderdaad, wát voor`n prijzen) | |
Arn0 | dinsdag 12 februari 2013 @ 23:29 |
Héél cool. | |
Bosbeetle | dinsdag 12 februari 2013 @ 23:57 |
wat is dit eigenlijk belachelijk goed beck is een held | |
Sequencial | maandag 18 februari 2013 @ 15:37 |
David Bowie Confirms New Single David Bowie is set to release his new single 'The Stars (Are Out Tonight)' on February 26th. David Bowie's return has been effortlessly executed. News of his first studio album in almost a decade sent fans into a frenzy, earning front page coverage on almost every broadsheet worth their salt. 'The Next Day' is set to be released on March 11th. The first single from the album is set to be 'The Stars (Are Out Tonight)', which will drop on February 26th. The cover artwork has been unveiled, which you can see above. | |
Arn0 | donderdag 21 februari 2013 @ 01:14 |
De releasedates voor The Next Day zijn definitief lijkt het, de Benelux heeft geluk, zij zitten bij de vroege 8 maart datum. Dat is dus over twee weken Voor zij die het vinyl willen, moeten twee weken langer wachten maar krijgen wel 3 bonustracks. Japan krijgt nóg een extra bonustrack. Alles op een rijtje:
| |
Melomaan | donderdag 21 februari 2013 @ 19:42 |
Wordt dus eerst de cd en dan de lp'(s?). Heb van de meeste andere albums ook beiden. | |
Melomaan | donderdag 21 februari 2013 @ 19:54 |
'Als Bowie een paar shows geeft, krijg je echt een volledige gekte voor die kaarten. Van die exorbitante prijzen worden dat.'(quote Maxerazzi) Terwijl hij de Jaarbeurs in 1996 niet eens vol kreeg...toch is dat mijn mooiste concertervaring van Bowie van de 8 concerten waar ik naar toe ben geweest. Ik zoek er nog steeds de opnamen van...heb het ergens op een cassettebandje (had je nog in die tijd), maar ik weet dat het ook digitaal te vinden moet zijn. Wanneer iemand hier de opnames heeft krijg ik daar graag een pm van....ik heb ruim voldoende ruilmateriaal | |
Spezza19 | donderdag 21 februari 2013 @ 20:00 |
Ik was bij dat concert. Heb er een bootleg cd van. Ik stuur je straks wel een pm. | |
Melomaan | donderdag 21 februari 2013 @ 20:03 |
Top!!! | |
the-brother-of-uzunumaki | maandag 25 februari 2013 @ 15:53 |
Zou leuk zijn dit http://www.telegraaf.nl/p(...)ury_X-factor___.html | |
thettes | maandag 25 februari 2013 @ 16:01 |
Asjeblieft zeg.. | |
Arn0 | maandag 25 februari 2013 @ 16:02 |
Ik moet er niet aan denken. Gelukkig gaat het ook niet gebeuren. | |
the-brother-of-uzunumaki | maandag 25 februari 2013 @ 16:03 |
Wat ? | |
the-brother-of-uzunumaki | maandag 25 februari 2013 @ 16:03 |
Gaat ie ook niet doen | |
Spezza19 | maandag 25 februari 2013 @ 23:12 |
De nieuwe single http://do-you-have-a-flag(...)minus-the-radio-host | |
Spezza19 | maandag 25 februari 2013 @ 23:13 |
vol |