abonnement Unibet Coolblue
pi_80715059
quote:
Op zondag 25 april 2010 23:55 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Who cares dat een naief linksmens zoals jij ( ) dat jij de PVV als extreem-rechts beschouwt?

Volgens diezelfde mensen was Fortuyn ook extreem, een vreemdelingenhater en weet ik nog wat meer. Ondertussen nemen de traditionele partijen beetje bij beetje wel z'n punten over
Zelden heb ik zo'n misplaatst gebruik van een -smilie gezien. Doe aub niet voorkomen dat je de linkschmensch te slim af bent. Dat ben je namelijk niet.

Overigens zie ik weinig linkschmensen hier. Zelf behoor ik daar niet toe en Koos ook niet had ik al eens eerder gelezen.
pi_80715128
quote:
Op zondag 25 april 2010 23:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat hoeft van mij ook helemaal niet. Ik constateer slechts
[..]

De traditionele partijen willen moslims minder rechten geven? Doe eens vertellen.
Ik had het over Fortuyn...

Dat was toch ook een vreemdelingenhater en weet ik veel wat? Ondertussen nemen de traditionele partijen beetje bij beetje z'n punten over.
pi_80715149
quote:
Op zondag 25 april 2010 23:57 schreef Bernhard.von.Galen het volgende:
Overigens zie ik weinig linkschmensen hier. Zelf behoor ik daar niet toe en Koos ook niet had ik al eens eerder gelezen.
Klopt. Linksmensch is een geuzennaam. Voor sommige PVV'ers is alles en iedereen links. Behalve de PVV natuurlijk. Ik werd altijd weggezet als links persoon en daar was ik zo trots op dat ik die mij die titel heb aangemeten
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_80715163
quote:
Op zondag 25 april 2010 23:59 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ik had het over Fortuyn...

Dat was toch ook een vreemdelingenhater en weet ik veel wat? Ondertussen nemen de traditionele partijen beetje bij beetje z'n punten over.
Dat snap ik. Daarom de vraag of je voorbeelden kunt geven.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 26 april 2010 @ 00:01:21 #80
290081 VitaminWater
Geen ondertitel
pi_80715176
Z'n pro-islam en pro-oorlog toespraken vond ik best wel schokkend. Zo extreem had ik nog niet echt van hem gezien. Dat was ook vooral in het buitenland, in Nederland is hij feller op andere onderwerpen. Verder was het echt weer met een typisch Zembla sausje, erg beschuldigend en vooringenomen. Maar toch, die filmbeelden logen er niet om. Blijft een verfkwast die Wilders. Vond Fortuyn een stuk correcter dan deze meneer met Kalimero-kapsel.
Ik heb geen signature.
pi_80715200
quote:
Op zondag 25 april 2010 23:57 schreef Bernhard.von.Galen het volgende:

[..]

Zelden heb ik zo'n misplaatst gebruik van een -smilie gezien. Doe aub niet voorkomen dat je de linkschmensch te slim af bent. Dat ben je namelijk niet.

Overigens zie ik weinig linkschmensen hier. Zelf behoor ik daar niet toe en Koos ook niet had ik al eens eerder gelezen.
Dan begrijp je de context niet. M''n 1e post was namelijk dit:
quote:
We kunnen exact hetzelfde zeggen, alleen vervangen we dan de PVV door islam. Dat komt dus zo over:

Nogmaals, men constateert dat de islam een ideologie is met extreem-rechtse trekjes (want het gaat uit van ongelijke rechten van moslims en niet-moslims, oftewel discriminatie genoemd). Een voor de hand liggende conclusie is dat de aanhangers dus ook rechts-extremistische trekjes bezitten.

Prima dat jij je daar met hand en tand tegen verzet. Maar dat maakt de ideolgoe islam niet minder extreem-rechts

Koosvogels had deze uitspraken gedaan over de PVV en PVV-aanhangers. Ik heb de PVV door islam vervangen en PVV-aanhangers door moslims vervangen. Dan krijg je dit zoals hierboven. Koosvogels vindt dus moslims extreem-rechtse trekjes hebben omdat hun ideologie ook extreem-rechtse trekjes heeft?
pi_80715249
quote:
Op maandag 26 april 2010 00:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Klopt. Linksmensch is een geuzennaam. Voor sommige PVV'ers is alles en iedereen links. Behalve de PVV natuurlijk. Ik werd altijd weggezet als links persoon en daar was ik zo trots op dat ik die mij die titel heb aangemeten
Dat kan zolangzamerhand ook in je ondertitel. Alles links van de PVV is politiek links, ook al zit je rechts van het midden.
pi_80715330
quote:
Op maandag 26 april 2010 00:02 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dan begrijp je de context niet. M''n 1e post was namelijk dit:
[..]


Koosvogels had deze uitspraken gedaan over de PVV en PVV-aanhangers. Ik heb de PVV door islam vervangen en PVV-aanhangers door moslims vervangen. Dan krijg je dit zoals hierboven. Koosvogels vindt dus moslims extreem-rechtse trekjes hebben omdat hun ideologie ook extreem-rechtse trekjes heeft?
Ik heb inmiddels duidelijk gemaakt hoe ik erover denk. Maar ik snap niet welk punt je nou eigenlijk probeert te maken. Of de islam nou wel of niet extreem-rechts is verandert natuurlijk niets aan de PVV.

Ik duik trouwens m'n nest in. Morgen weer vroeg dag
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_80715501
quote:
Op maandag 26 april 2010 00:02 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dan begrijp je de context niet. M''n 1e post was namelijk dit:
[..]


Koosvogels had deze uitspraken gedaan over de PVV en PVV-aanhangers. Ik heb de PVV door islam vervangen en PVV-aanhangers door moslims vervangen. Dan krijg je dit zoals hierboven. Koosvogels vindt dus moslims extreem-rechtse trekjes hebben omdat hun ideologie ook extreem-rechtse trekjes heeft?
Hoho vriend. Ik snapte de context heel goed. Ik heb meestal het goed gebruik de discussie te lezen voordat ik post. Ook al post ik (te) vaak wat semi-trollerige opmerkingen. Die inwisselbaarheid van de woorden PVV en islam doe je iets te makkelijk over. De PVV als partij heeft logischerwijs een uniform karakter. De standpunten, of je het ermee eens bent of niet, zijn over het algemeen helder en laat weinig te raden over. Dé islam (als ideologie) bestaat niet. Er zijn teveel stromingen, en al die stromingen worden ieder op hun eigen manier beleeft qua intensiteit.

De PVV is extreemrechts te noemen (het is maar hoeveel gewicht je aan bepaalde standpunten wilt hangen). En dus is het makkelijker te beweren dat PVV-aanhangers extreemrechtse trekjes vertonen dan te beweren dat moslims extreemrechts te benoemen valt, omdat dé islam als een uniforme religie niet bestaat.
  maandag 26 april 2010 @ 00:14:38 #85
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_80715531
quote:
Op maandag 26 april 2010 00:04 schreef Bernhard.von.Galen het volgende:

[..]

Dat kan zolangzamerhand ook in je ondertitel. Alles links van de PVV is politiek links, ook al zit je rechts van het midden.
De PVV valt ook pas in een hokje in te delen als ze itt de SP in 2006, bij een grote overwinning, niet bereid zijn om kleur te bekennen. Het is nl heel makkelijk om te zeggen wat je allemaal wilt gaan doen zonder water bij de wijn te doen bij een evt formatie, zeker wanneer de onbespreekbare punten die je wilt doordrukken onhaalbaar zijn.
pi_80715691
Het is goed om te lezen hoe de linksdenkenden de rechtsdenkenden (voornamelijk PVV'ers) weer volkómen platlullen en dat de rechtsdenkenden dat zelf niet in de gaten hebben
pi_80716013
quote:
Op maandag 26 april 2010 00:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb inmiddels duidelijk gemaakt hoe ik erover denk. Maar ik snap niet welk punt je nou eigenlijk probeert te maken. Of de islam nou wel of niet extreem-rechts is verandert natuurlijk niets aan de PVV.

Ik duik trouwens m'n nest in. Morgen weer vroeg dag
Ja en dat is niet m'n vraag beantwoorden...

Lees je eigen post en mijn reactie daarop maar eens na ..
pi_80716093
quote:
Op maandag 26 april 2010 00:13 schreef Bernhard.von.Galen het volgende:

[..]

Hoho vriend. Ik snapte de context heel goed. Ik heb meestal het goed gebruik de discussie te lezen voordat ik post. Ook al post ik (te) vaak wat semi-trollerige opmerkingen. Die inwisselbaarheid van de woorden PVV en islam doe je iets te makkelijk over. De PVV als partij heeft logischerwijs een uniform karakter. De standpunten, of je het ermee eens bent of niet, zijn over het algemeen helder en laat weinig te raden over. Dé islam (als ideologie) bestaat niet. Er zijn teveel stromingen, en al die stromingen worden ieder op hun eigen manier beleeft qua intensiteit.

De PVV is extreemrechts te noemen (het is maar hoeveel gewicht je aan bepaalde standpunten wilt hangen). En dus is het makkelijker te beweren dat PVV-aanhangers extreemrechtse trekjes vertonen dan te beweren dat moslims extreemrechts te benoemen valt, omdat dé islam als een uniforme religie niet bestaat.
Hohoho, je vergeet voor het gemak dat de PVV een pas ontstane ideologie is. Toen de islam pas was ontstaan, bestonden er ook niet 73 stromingen. De PVV en de islam als ideologie valt dus prima met elkaar te vergelijken en je zou prima de woorden PVV en islam kunnen inwisselen. Verder is de PVV geen uniforme, vaststaande partij; de standpunten zullen, net als alle andere politieke partijen, met de jaren enigzins wisselen. De inhoud van de Koran staat echter vast; voor altijd. Wat dat betreft is de PVV zelfs dynamischer dan de islam als ideologie.

Net als moslims zijn ook PVV'ers het niet onderling met elkaar eens. Je hoorde zelf van het weekend dat een deel v/d PVV'ers een hoofddoekverbod te ver vinden gaan. Wat dat betreft kan je dat tegengeluid "een ander PVV-stroming" noemen.

Als KoosVogels zegt dat PVV'ers extreem-rechtse trekjes hebben omdat de PVV extreem-rechtse trekjes heeft, zou je volgens ZIJN eigen redenatie dit tevens voor moslims kunnen zeggen. Vandaar mijn vraag of KoosVogels vindt dat moslims extreem-rechtse trekjes heeft.
  maandag 26 april 2010 @ 01:18:06 #89
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_80716446
quote:
Op zondag 25 april 2010 22:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Waarom en waardoor hij de beveiliging nodig heeft, komt dat door Christenen Joden Hindoes Amerikanen of andere bevolkingsgroepen?

En natuurlijk is er een onlosmakelijk verband met criminaliteit en de Islam. Of is er ook zo'n hoge criminaliteit onder autochtone Nederlanders? Zo neen, waar komt het dan wel vandaan?
Als je kijkt naar gedetineerden in 2004 kom je uit op onderstaande:

1. Antillianen zijn 11,25 keer crimineler dan autochtone Nederlanders
2. Surinamers zijn 4,5 keer crimineler dan autochtone Nederlanders
3. Marokkanen zijn 3,8 keer crimineler dan autochtone Nederlanders
4. Turken zijn 2,7 keer crimineler dan autochtone Nederlanders
quote:
Totale bevolking Nederland: 16 192 572 = 100 % waarvan:
- Marokkanen: ______________ 295 332 = 1,82 %
- Turken: __________________ 341 400 = 2,11 %
- Surinamers: _______________ 320 658 = 1,98 %
- Antillianen: _______________ 129 312 = 0,80 %
- overig niet-westers: ________ 535 900 = 3,31 %
(de cijfers betreffen eerste en tweede generatie allochtonen)

Aandeel bevolking in Nederland - aandeel gedetineerden
- Marokkanen __________ 1,82 % - 7 %
-Turken _______________ 2,11 % - 5 %
- Surinamers ___________ 1,98 % - 9 %
- Antillianen ____________ 0,80 % - 9 %
(Let wel: de cijfers zijn vertekend omdat het bij het procentuele aandeel van de bevolking zowel de 1e als de 2e generatie betreft, en bij het procentuele aandeel van de gedetineerden alleen de 1e generatie)

Mijn conclusie uit bovenstaand cijfermateriaal is als volgt:

- Marokkanen zijn 3,8 keer crimineler dan autochtone Nederlanders
- Turken zijn 2,7 keer crimineler dan autochtone Nederlanders
- Surinamers zijn 4,5 keer crimineler dan autochtone Nederlanders
- Antillianen zijn 11,25 keer crimineler dan autochtone Nederlanders
Bronnen:
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)004/2004-1406-wm.htm
http://statline.cbs.nl/StatWeb/table.asp?PA=37296ned&D1=25-36&D2=(l-11)-l&DM=SLNL&LA=nl&TT=2
http://www.heemland.nl/hl21-Criminaliteit_onder_allochtonen.htm


Antillianen en Surinamers waren in Nederland in 2004 releatief gezien crimineler dan Marokkanen. Dus volgens jouw redenatie is er een onlosmakelijk verband tussen criminaliteit en het Christendom.

De criminele kut Marokkanen zijn helemaal geen moslims. Of denk jij dat die een paar keer per dag bidden? De Koran regelmatig lezen?

Zolang mensen zoals jij en Wilders blijven denken dat de Koran en het moslim zijn de oorzaak van het probleem is zal je geen enkel probleem oplossen.

Door de Koran te verbieden, Islamitische scholen te sluiten en Koran les te verbieden zal het aantal kut Marokkanen niet verminderen.

Sterker nog, wellicht is het zelfs effectiever om alle kut Marokkanen te verplichten om een tijdje dagelijks Koran les te laten volgen.

--edit--
paar aanvullingen

[ Bericht 23% gewijzigd door Dlocks op 26-04-2010 01:28:02 ]
  maandag 26 april 2010 @ 01:22:33 #90
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_80716494
quote:
Op maandag 26 april 2010 01:18 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Antillianen en Surinamers zijn in Nederland releatief gezien crimineler dan Marokkanen. Dus volgens jouw redenatie is er een onlosmakelijk vervand tussen criminaliteit en het Christendom.

De criminele kut Marokkanen zijn helemaal geen moslims. Of denk jij dat die een paar keer per dag bidden? De Koran regelmatig lezen?

Zolang mensen zoal jij en Wilders blijven denken dat de Koran en het moslim zijn de oorzaak van het probleem is zal je geen enkel probleem oplossen.

Door de Koran te verbieden, Islamitische scholen te sluiten en Koran les te verbieden zal het aantal kut Marokkanen niet verminderen.

Sterker nog, wellicht is het zelfs effectiever om alle kut Marokkanen te verplichten om een tijdje dagelijks Koran les te volgen.
Wilders kan schreeuwen wat hij wilt, maar als het er op aan komt zal er,zeker in het geval van coalitiebesprekingen met de CDA, geen manier gevonden kunnen worden om moslims uit te sluiten van geloofsbeleidenis incl hoofddoekjes en de zgn vrijheid van godsdienst.
pi_80717129
De PVV is een weggooi partij. Tijdelijk hoog vanwege onvrede in dit land, maar dat is dan ook alles. De mensen zullen echt wel door zijn simplistische manier van het plaatsen van oneliners heen prikken. Dat moet haast wel.
  maandag 26 april 2010 @ 04:47:10 #92
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80717277
quote:
Op maandag 26 april 2010 03:32 schreef dubbel1 het volgende:
De PVV is een weggooi partij. Tijdelijk hoog vanwege onvrede in dit land, maar dat is dan ook alles. De mensen zullen echt wel door zijn simplistische manier van het plaatsen van oneliners heen prikken. Dat moet haast wel.
Dat zal ook de reden zijn waarom de PVV nu zetels verliest. De PVV moest het toch al hebben van de lager en midden opgeleiden, en van hen die voornamelijk de Telegraaf en het AD lezen..... Misschien dat de hoger opgeleiden die voorheen wel te porren waren voor de PVV toch eindelijk doorhebben wat voor schertspartij het daadwerkelijk is.

Iemand die gelooft in vrijheid, democratie, en gelijkheid voor iedereen zal een stuk eerder VVD stemmen dan PVV in ieder geval.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 26 april 2010 @ 06:43:35 #93
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_80717459
quote:
Op maandag 26 april 2010 00:47 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Hohoho, je vergeet voor het gemak dat de PVV een pas ontstane ideologie is. Toen de islam pas was ontstaan, bestonden er ook niet 73 stromingen. De PVV en de islam als ideologie valt dus prima met elkaar te vergelijken en je zou prima de woorden PVV en islam kunnen inwisselen. Verder is de PVV geen uniforme, vaststaande partij; de standpunten zullen, net als alle andere politieke partijen, met de jaren enigzins wisselen. De inhoud van de Koran staat echter vast; voor altijd. Wat dat betreft is de PVV zelfs dynamischer dan de islam als ideologie.

Net als moslims zijn ook PVV'ers het niet onderling met elkaar eens. Je hoorde zelf van het weekend dat een deel v/d PVV'ers een hoofddoekverbod te ver vinden gaan. Wat dat betreft kan je dat tegengeluid "een ander PVV-stroming" noemen.

Als KoosVogels zegt dat PVV'ers extreem-rechtse trekjes hebben omdat de PVV extreem-rechtse trekjes heeft, zou je volgens ZIJN eigen redenatie dit tevens voor moslims kunnen zeggen. Vandaar mijn vraag of KoosVogels vindt dat moslims extreem-rechtse trekjes heeft.
Helaas is toch echt een partij programma opgesteld met daarin punten die voor een extreem rechtse partij niet zouden misstaan. Zou ik PVV gaan stemmen dan stem ik ook in met het partij programma en de eventuele gevolgen daarvan. Let wel..je hoeft niet met alle punten eens te zijn maar een stem is een stem.

Nu is de PVV een jonge partij, maar zoiets als het CDA en PvdA hebben uiteindelijk ook 1 partij programma dus ook voor hun geld hetzelfde.

Dit is de reden waarom er dus ook zoveel partijen zijn in Nederland. Wilders en Verdonk bijvoorbeeld zaten eerst bij de VVD, konden zich op een gegeven moment niet meer vinden met het partij programma en hebben dus allebei zelf een partij opgericht.

Betekent dit, nogmaals, dat alle PVV kiezers rechts-extremisten zijn? Nee. Hetzelfde geld natuurlijk ook voor Moslims, Christenen of Joden e.d.

Het grote verschil is dat de meeste religie's vrij geintrepeteerd kunnen worden...de bijbel bijvoorbeeld leest niet als een strak partij programma.
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
  maandag 26 april 2010 @ 07:06:41 #94
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80717530
quote:
Op maandag 26 april 2010 06:43 schreef breaky het volgende:
Het grote verschil is dat de meeste religie's vrij geintrepeteerd kunnen worden...de bijbel bijvoorbeeld leest niet als een strak partij programma.
En de Koran ook niet. Er zijn 1 miljoen moslims in Nederland, en er is slechts een klein deel.... dat ook daadwerkelijk homo's van de daken wil smijten.

De grootste problemen in Nederland zijn die met straat-schoffies van Marokkaanse en Antilliaanse afkomst die zich op allerlei manieren tegen de maatschappij verzetten.

Het aantal echte extremisten is bijzonder klein, en de huidige wetgeving is afdoende om daar wat aan te doen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 26 april 2010 @ 07:19:21 #95
299981 Opmaat
De maat der dingen
pi_80717581
quote:
Op zondag 25 april 2010 22:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoewel Zembla naar mijn idee aardig ver ging, is het goed dat het beestje bij zn naam wordt genoemd. Wilders is gevaarlijke gek en dat mag best eens worden aangetoond.

Vond de parallel met Der ewige Jude ook erg opvallend.
Ik heb het niet gezien maar ongetwijfeld zijn er ook beelden van uitgemergelde joden in vernietigingskampen getoond. De kwaliteitsjournalistiek van Zembla is vermaard.

[ Bericht 1% gewijzigd door Opmaat op 26-04-2010 09:03:56 ]
pi_80719169
quote:
Op maandag 26 april 2010 00:47 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Hohoho, je vergeet voor het gemak dat de PVV een pas ontstane ideologie is. Toen de islam pas was ontstaan, bestonden er ook niet 73 stromingen. De PVV en de islam als ideologie valt dus prima met elkaar te vergelijken en je zou prima de woorden PVV en islam kunnen inwisselen. Verder is de PVV geen uniforme, vaststaande partij; de standpunten zullen, net als alle andere politieke partijen, met de jaren enigzins wisselen. De inhoud van de Koran staat echter vast; voor altijd. Wat dat betreft is de PVV zelfs dynamischer dan de islam als ideologie.

Net als moslims zijn ook PVV'ers het niet onderling met elkaar eens. Je hoorde zelf van het weekend dat een deel v/d PVV'ers een hoofddoekverbod te ver vinden gaan. Wat dat betreft kan je dat tegengeluid "een ander PVV-stroming" noemen.

Als KoosVogels zegt dat PVV'ers extreem-rechtse trekjes hebben omdat de PVV extreem-rechtse trekjes heeft, zou je volgens ZIJN eigen redenatie dit tevens voor moslims kunnen zeggen. Vandaar mijn vraag of KoosVogels vindt dat moslims extreem-rechtse trekjes heeft.
Overigens is de PVV geen ideologie. En PVV'ers zijn het mogelijk niet altijd met elkaar eens, maar dat heeft geen enkele invloed op de standpunten van de partij. Wilders is namelijk autonoom als lijsttrekker. Hij duldt geen inspraak.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 26 april 2010 @ 10:08:35 #97
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_80719837
quote:
Op maandag 26 april 2010 07:19 schreef Opmaat het volgende:

[..]

Ik heb het niet gezien maar ongetwijfeld zijn er ook beelden van uitgemergelde joden in vernietigingskampen getoond. De kwaliteitsjournalistiek van Zembla is vermaard.
Oordeelt u zelf
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_80719881
quote:
Op zondag 25 april 2010 23:12 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij wilt er weer een haattirade van maken,,maar dat was het thema ook niet van de uitzending.
Als de haatzaaier W.. zijn been breekt.. dan komt dat overal in de media.....maar dan rept men ook niet over
andere zaken wbt W... Kwestie van thema kiezen...
Het was een goede documentaire.. die maar weer duidelijk maakt wat voor een enge denkwijze W heeft.
Maar dat teveel mensen daarop geilen was al duidelijk..
Gelukkig heb ik Zembla opgenomen gisteren dus vanavond maar eens kijken.

tevens tvp
pi_80720346
quote:
Op maandag 26 april 2010 00:47 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Hohoho, je vergeet voor het gemak dat de PVV een pas ontstane ideologie is. Toen de islam pas was ontstaan, bestonden er ook niet 73 stromingen. De PVV en de islam als ideologie valt dus prima met elkaar te vergelijken en je zou prima de woorden PVV en islam kunnen inwisselen. Verder is de PVV geen uniforme, vaststaande partij; de standpunten zullen, net als alle andere politieke partijen, met de jaren enigzins wisselen. De inhoud van de Koran staat echter vast; voor altijd. Wat dat betreft is de PVV zelfs dynamischer dan de islam als ideologie.

Net als moslims zijn ook PVV'ers het niet onderling met elkaar eens. Je hoorde zelf van het weekend dat een deel v/d PVV'ers een hoofddoekverbod te ver vinden gaan. Wat dat betreft kan je dat tegengeluid "een ander PVV-stroming" noemen.

Als KoosVogels zegt dat PVV'ers extreem-rechtse trekjes hebben omdat de PVV extreem-rechtse trekjes heeft, zou je volgens ZIJN eigen redenatie dit tevens voor moslims kunnen zeggen. Vandaar mijn vraag of KoosVogels vindt dat moslims extreem-rechtse trekjes heeft.
Creatief met woorden ben je wel, maar wat je zegt snijdt totaal geen hout.

Je hebt gelijk als je zegt dat het programma van de PVV een zekere relatieve dynamiek kent. Echter is dit een ijkpunt waar we het mee moeten doen. Wat de PVV over tien jaar aanhangt, weten we niet. Voor de rest is het een en al onzin wat je schrijft. De logica is gebaseerd op valse aannames. Op moment dat jij doodleuk gaat beweren dat de islam wel een eenduidige ideologie is, zijn we namelijk snel uitgepraat. Ja, de Koran verandert niet (heus) wat inhoud betreft, maar je kunt niet ontkennen dat de interpretatie ervan, de normen en waarden die daar uit gehaald worden een statisch gegeven is. Je doet voorkomen alsof dat wel zo is.

Zienswijze, niet verder dan je neus lang is.
  maandag 26 april 2010 @ 11:42:09 #100
299981 Opmaat
De maat der dingen
pi_80722515
quote:
Op maandag 26 april 2010 10:08 schreef breaky het volgende:

[..]

Oordeelt u zelf
Objectieve, onbevooroordeelde onderzoeksjournalistiek van de bovenste plank dus.

Een reportage over de extreem-linkse SP zit er niet in, vermoed ik.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')