abonnement Unibet Coolblue
pi_75901047
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:58 schreef willempjewever het volgende:
Na hoeveel maanden slapen kinderen dan gemiddeld door? Ik vond het na 2 maanden eigenlijk wel tijd

En klopt het dat meisjes minder snel doorslapen dan jongens?
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:00 schreef Ticootje het volgende:
Jen is nu 22 maanden en slaapt wel eens een nacht door, maar er zijn nog zat nachten dat ze gewoon nog wakker wordt voor een slokje water ofzo.
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:01 schreef mikoxx het volgende:
Onze mannen zijn 6,5 mnd en er zijn meer nachten dat ze niet doorslapen dan wel. Wij vinden t ook tijd hoor, begrijp m eniet verkeerd maar ja, het kind bepaald in deze he?
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:03 schreef p_iglet het volgende:
mijn peuter van 2,5 JAAR slaapt nog niet door
dat is een jongetje trouwens.

2 maanden en dan al moeten doorslapen

maar goed ik ren maar weer weg uit dit topic.... hoor hier niet thuis...
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:10 schreef YPPY het volgende:
Anna is ruim 3 en die slaapt soms heel goed door.
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:11 schreef willempjewever het volgende:
Met doorslapen bedoel ik dat ze niet meer in de nacht een fles moet hebben trouwens. Daarover hebben jullie het volgens mij niet?
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:13 schreef YPPY het volgende:
Ja, hier heb ik tot een jaar of 2 nachtvoedingen gehad, ik vind 2 maanden echt wel jong hoor. Sommige baby's doen dat zelf, maar het 'afdwingen' dat lijkt me best vroeg.
Ze heeft nu, met ruim 3 jaar dus, een flesje water in d'r bedje staan en dat is 's nachts of 's ochtends regelmatig leeg, alleen kunnen wij nu doorslapen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_75901229
misschien een stomme vraag....
maar koken jullie de flessen na ieder gebruik uit? Ik was ze af en daarna gaan ze in de sterilisator. Ik doe t met liefde voor mn mannetje... maar is dat allemaal nog wel nodig? ( het afwassen natuurlijk wel)
pi_75901479
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:11 schreef willempjewever het volgende:
Met doorslapen bedoel ik dat ze niet meer in de nacht een fles moet hebben trouwens. Daarover hebben jullie het volgens mij niet?
hier geen fles in de nacht... wel regelmatig 1 of meerdere nachtvoedingen.
En ja dat is dus met 2,5 jaar.

Wacht gewoon lekker af wat je kindje zelf doet. 2 maanden is echt super snel om 's nachts geen eten meer te krijgen. Tot 2 maanden geleden kreeg ze 24 uur per dag eten.
pi_75901495
Ik was ze af en ze gaan regelmatig mee in de vaatwasser. Uitkoken doe ik niet meer...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_75901548
@ Willempjewever, ik stelde die vraag toen Tijn 5 weken ofzo was omdat ik niet wist wat wel of niet de bedoeling was ivm verschillende verhalen.
De wijkvpk zei toen dat je vanaf 6-8 wkn de nachtfles als extraatje moest zien en prompt die nacht begon hij met doorslapen maar als ze nog wat nodig hebben dan doe je daar niets aan.
Ze zei, event. 's nachts minder geven.

Maar ehm.........die wijkvpk heeft wel meer verteld wat dan weer niet handig was ('s nachts kolven ineens stoppen en 's ochtends met mega tieten en schijven zitten bijv. )dus niet dat ik daar op vaar maar vond t wel typisch dat ik die vraag stelde en hij de nacht erna doorsliep.
Jongetje dus.

@ Martine, nee die flessen hoeven niet iedere keer afgewassen te worden.
Ik was 1x per dag de poedertorens en de fles helemaal af (staan dan in een sopje) en in het boekje van het cb staat 1x per week uitkoken of in de afwasmachine.
pi_75901588
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:16 schreef martine1984 het volgende:
misschien een stomme vraag....
maar koken jullie de flessen na ieder gebruik uit? Ik was ze af en daarna gaan ze in de sterilisator. Ik doe t met liefde voor mn mannetje... maar is dat allemaal nog wel nodig? ( het afwassen natuurlijk wel)
Nope, hier 1 x per dag (hooguit)
pi_75901988
Uitkoken is hier ook eerder 1 keer per week. Poedertoren ging tot voor kort heel vaak want hypoallergene voeding 'plakt' meer, maar nu ie normale krijgt wordt het 1 keer per week uitsoppen.
En over dat doorslapen, wij hebben er dus eentje die dat echt met 6/7 weken begon te doen. Maar goed, die van ons is wel vaker raar, want als we em z'n gang laten gaan wil ie vaak maar 4 voedingen ipv 5 en dat mag nog helemaal niet. Je kan het trouwens echt niet afdwingen, dat doorslapen. Er zijn hier ook nachten dat ie ineens vroeger komt of tussendoor. Maar meestal is daar dan wel een oorzaak voor aan te wijzen, bijvoorbeeld veel slapen overdag.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_75902508
Die van ons is nu 11 weken, krijgt 4 voedingen en slaapt nu zo 5 a 6 weken van 23:00 uur tot 07:00 uur (dan wordt hij wakker gemaakt) en anders slaapt hij door tot 9 uur en is nog vrolijk
  maandag 21 december 2009 @ 22:41:46 #9
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_75902603
UItkoken (of magnetronsteralisator) deden wij tot 3 maanden elke dag, daarna 2x per week en nu (vanaf 9 maanden) wassen we gewoon af.

Doorslapen was hier vanaf 6 maanden zonder nachtvoeding (om 5.00 wakker, wel nog voeding om 23.00)
2 maanden is echt nog heel klein!
En wat was ik 'jaloers' op mensen die zeiden "oh maar die van mij sliep na 1, 2, 6 weken al door" etc.
pi_75903356
Grasjes, ik durfde het in het begin ook bijna niet te zeggen dat ie al doorsliep, net alsof ik em gedwongen had ofzo, maar tja, het jochie slaapt overdag heel weinig en dus doet ie dat 's nachts.
Rekkie, 11 weken en dan maar 4 voedingen? En doe je dan voedingen van 200ml per keer? Als het aan ons jochie ligt (12 weken) dan wil ie dat ook, maar het mag niet omdat ze hun bloedsuikerspiegel nog niet op peil kunnen houden en dus suf kunnen worden met 4 voedingen. Volgens het cb moet je voeding 5 blijven geven (al is het maar een beetje) tot minimaal 4 maanden en 7 kilo. Die 7 kilo gaat hier niet duren tot die 16 weken, maar toch.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_75903826
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:55 schreef mefke79 het volgende:
Grasjes, ik durfde het in het begin ook bijna niet te zeggen dat ie al doorsliep, net alsof ik em gedwongen had ofzo, maar tja, het jochie slaapt overdag heel weinig en dus doet ie dat 's nachts.
Rekkie, 11 weken en dan maar 4 voedingen? En doe je dan voedingen van 200ml per keer? Als het aan ons jochie ligt (12 weken) dan wil ie dat ook, maar het mag niet omdat ze hun bloedsuikerspiegel nog niet op peil kunnen houden en dus suf kunnen worden met 4 voedingen. Volgens het cb moet je voeding 5 blijven geven (al is het maar een beetje) tot minimaal 4 maanden en 7 kilo. Die 7 kilo gaat hier niet duren tot die 16 weken, maar toch.
Na nog een keer nadenken zitten we toch op 5 voedingen....
  maandag 21 december 2009 @ 23:10:18 #12
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_75904095
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:55 schreef mefke79 het volgende:
Grasjes, ik durfde het in het begin ook bijna niet te zeggen dat ie al doorsliep, net alsof ik em gedwongen had ofzo, maar tja, het jochie slaapt overdag heel weinig en dus doet ie dat 's nachts.
Isis sliep in het begin ook bijna niet overdag... de eerste 3/4 maanden waren het alleen maar hazeslaapjes. Maar waar ik me aan ergerde was alsof het alleen maar normaal was dat je baby na 6 weken gewoon doorslaapt. Ik kreeg commentaar op het feit dat ik haar aan het verwennen was met een nachtvoeding etc. Natuurlijk is het superfijn als je kindje na een paar weken doorslaapt! Daar hoef je je echt niet voor te schamen
pi_75912670
Volgens mij was Tess een week of 7:8 toen ze ging doorslapen.

Wij gooien de flessen eigenlijk nog elke dag in de sterilisator...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_75913162
Guus had met ongeveer 3 maanden geen nachtvoeding meer geloof ik. Kan het me niet meer helemaal goed herinneren.

Ik was hier de flessen goed af elke dag en soms doe ik ze nog eens uitkoken met de spenen. Als ie erg verkouden is geweest ofzo.
pi_75913230
Ik ga even niks zeggen over doorslapen, wet van fok enzo...
Oudste sliep met een week of 8 door meen ik.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_75942154
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:21 schreef p_iglet het volgende:
hier geen fles in de nacht... wel regelmatig 1 of meerdere nachtvoedingen.
En ja dat is dus met 2,5 jaar.
Mijn zoon is ook bijna 2,5 jaar oud, maar die kan ik volgens mij alleen wakker maken voor koek en chocola midden in de nacht.

Geef je nog borstvoeding aan je zoon? Ik kan me namelijk verder niet echt iets bedenken wat een kind van 2,5 nog eet in de nacht. Toch geen boterham ofzo?

Ik hoop dat onze dochter net als onze zoon na 2,5 maand geen flesje meer wil in de nacht (ik dacht dat het 2 maand was, maar heb het even opgezocht en na 2,5 maand was bij onze zoon de nachtvoeding over). Maar we zie wel hoe het gaat, ik hoop dat we weer wat geluk hebben hiermee. Mijn vrouw is namelijk altijd de klos omdat als ik slaap ik echt slaap en een huilend kind via de babyfoon amper hoor en ze gaat begin februari weer 3 dagen in de week werken.

En de flessen (we gebruiken er momenteel 2) spoel ik na gebruik om met koud of lauw water en zet ik niet in de koelkast ofzo. Als ik eraan denk gaan ze in de afwasmachine, dat is meestal dus elke dag en soms om de 2 dagen zoals nu (ben ik het vergeten omdat we naar opa en oma gingen gelijk na het eten). Ik kook ze zelden uit. En gebruik warm water uit de kraan om de melk te maken.
pi_75942256
Als mijn man slaapt en ik heb geen zin om er weer uit te gaan, geef ik hem gewoon een flinke duw, werkt perfect.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_75942403
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:39 schreef YPPY het volgende:
Als mijn man slaapt en ik heb geen zin om er weer uit te gaan, geef ik hem gewoon een flinke duw, werkt perfect.
hier ook
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_75943768
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:37 schreef willempjewever het volgende:

Geef je nog borstvoeding aan je zoon? Ik kan me namelijk verder niet echt iets bedenken wat een kind van 2,5 nog eet in de nacht. Toch geen boterham ofzo?
ja borstvoeding dus, boterhammen worden hier ook niet gegeten 's nachts
Als ik nachtdienst heb dan moet hij het doen met water, maar ook dan slaapt hij niet door.
pi_75944553
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:41 schreef Vicky het volgende:

[..]

hier ook
idem, desnoods 2x
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_75958847
We zitten nu al een week of 6 met een rommelige drinker(4 mnd oud) hier...
Een sprongetje kan worden uitgesloten want dat duurt niet 6 wkn.
ZE drinkt eigenlijk altijd al wel rommelig sinds de geboorte maar sinds een week of 6 is het echt irritant hinderlijk. Het is nu zelfs zo hinderlijk dat wij geen van beide meer echt zin hebben om de fles te geven. Wat eigenlijk een rustig/gelukzalig moment moet zijn met jezelf en je kind is een worsteling geworden.

In het begin van deze periode was ook de hoeveelheid ml's nog wel een probleem (ze dook onder de 500ml p. dg) dat is nu wel opgelost (ze zit weer tussen de 750- 900 ml p. dg verdeelt over 5-6 flessen)

echter het is zo'n worsteling. ze is te gulzig, gebruikt elke spier in haar lichaam tijdens het drinken (beweeglijk) en ze blijft maar rommelen met haar armpjes (duwt fles weg) en ze verslikt zich meerdere keren wat weer in een hoestbui ontaard. We gebruiken de dodi 3 standen speen op standje 1 dus echt veel langzamer kan niet...(standaard Nutricia fles voeding 1)

het lijkt wel of drinken niet haar ding is..???
pi_75959209
Tinny, mijn zoontje dronk uit de avent 3 standen speen op standje 1 veel meer dan uit een gewone speen. Dus misschien moet je terug naar een gewone speen met gaatjes?

En misschien is een stukje van haar onrustigheid een kopie van jullie onrustigheid. Mijn zoontje werd ook altijd onrustig als ik niet lekker in mijn vel zat. Wat gebeurd er als iemand anders de fles geeft (KDV, oppas, opa/oma)?
pi_75960652
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:02 schreef Deepfreeze het volgende:
. Wat gebeurd er als iemand anders de fles geeft (KDV, oppas, opa/oma)?
evenzo erg... of nog erger... iig niet rustiger...
ps
overigens gaan we al in een rustige kamer zitten met de deur dicht
pi_75960866
Doorslapen? Wasdat? Leander doet het ook maar zelden. Hij is nu bijna 6 maand en heeft misschien de nachtvoeding niet meer nodig maar hij wil hem wel. Moet ook zeggen dat ie om uur of 20:00 's avonds de laatste fles krijgt. En dan beginnen we om uur of 04:00 met de eerste. Soms ook wel gewoon om 07:00.
Mikael sliep ook al snel door. Leander niet terwijl we niks anders doen. Maar het zijn dan ook 2 heeeeeel erg verschillende kids
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_75960974
Tinny, Tess verslikte zich ook steeds omdat het te snel ging. Wij hebben toen een Slow Flow speen gehaald van Medela. Dat is de speen met het allerkleinste gaatje.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_75963153
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:52 schreef MeNicole2 het volgende:
Mikael sliep ook al snel door. Leander niet terwijl we niks anders doen. Maar het zijn dan ook 2 heeeeeel erg verschillende kids
Ik wacht wel af hoe het bij ons gaat, ik dacht dat wellicht broertjes of zusjes hetzelfde zouden drinken, maar dat is dus niet zo.
pi_75963259
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:53 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Ik wacht wel af hoe het bij ons gaat, ik dacht dat wellicht broertjes of zusjes hetzelfde zouden drinken, maar dat is dus niet zo.
Misschien zou het wel kunnen maar hier verschillende vaders
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_75992020
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:55 schreef MeNicole2 het volgende:
Misschien zou het wel kunnen maar hier verschillende vaders
Dat is hier niet het geval. Maar dan kunnen ze nog heel verschillend zijn volgens mij, maar met voeding weet ik het nog niet. Als je nu 2 jongens of 2 meiden hebt is het volgens mij wat makkelijker te vergelijken dan zoals bij ons een jongen en een meisje.
pi_76428753
Even een vraag: Guus is nu bijna 11 maanden en drinkt nog 3 keer per dag 150ml melk.
Is dat niet onderhand wat veel? Hij drinkt het meestal allemaal wel op. Hoe bouwen jullie dat af? En probeer je het via een beker te gaan geven of gewoon nog met fles? Koud of warm?
pi_76428819
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:01 schreef Koningin het volgende:
Even een vraag: Guus is nu bijna 11 maanden en drinkt nog 3 keer per dag 150ml melk.
Is dat niet onderhand wat veel? Hij drinkt het meestal allemaal wel op. Hoe bouwen jullie dat af? En probeer je het via een beker te gaan geven of gewoon nog met fles? Koud of warm?
Persoonlijk vind ik dat niet veel. Misschien dat je onderhand 1 x kan weglaten, en dan als hij straks een jaar is, (of nu) langzaam met "gewone" melk kan beginnen. Dan drinkt hij een bekertje bij zn boterhammetje en bij zn middag eten, dat is toch wat zo'n beetje half nederland doet.

Vanaf 10 maanden mogen kindjes gewone melk.


Oh en als hij het gewoon lekker vindt is het toch geen ramp om het gewoon 3x per dag te geven? Ik drink ook graag bij mijn avond eten nog een beker. Volgens mij staat de richtlijn op 300cc per dag, maar goed dat zijn richtlijnen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_76429188
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:05 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik dat niet veel. Misschien dat je onderhand 1 x kan weglaten, en dan als hij straks een jaar is, (of nu) langzaam met "gewone" melk kan beginnen. Dan drinkt hij een bekertje bij zn boterhammetje en bij zn middag eten, dat is toch wat zo'n beetje half nederland doet.

Vanaf 10 maanden mogen kindjes gewone melk.


Oh en als hij het gewoon lekker vindt is het toch geen ramp om het gewoon 3x per dag te geven? Ik drink ook graag bij mijn avond eten nog een beker. Volgens mij staat de richtlijn op 300cc per dag, maar goed dat zijn richtlijnen.
Het is ook geen ramp dat ie dat nog gewoon drinkt, blijkbaar heeft ie het nog nodig.
Maar ik vroeg me gewoon af hoe anderen het hadden gedaan, zeg maar.

Daarbij drinkt hij alles uit zijn bekertje, behalve zijn melk.
Kan ik dat trouwens ook koud geven?
pi_76429189
Chris kreeg met 11 maanden nog 500cc opvolgmelk: 200cc door de pap, 1x100cc bij zijn boterham en 200cc voor het slapen gaan. Dat vond het CB toen prima, die hielden 400-500cc aan tot 11-12 maanden.
Alles gewoon warm uit de fles, maar het mag wel koud.

Met 11 maanden hebben we die middagmelk vervangen door gewone koude melk(advies CB). Een week later kreeg hij gewone melk door zijn pap, en dan iets minder. Zo'n 150cc, en natuurlijk warm
Met 12 maanden was het pak opvolgmelk op, en kreeg hij 's avonds ook gewone warme melk. Ook 150cc ipv 200cc
Dat is samen 400cc gewone melk, eigenlijk is 300 het advies en 500 het maximum, ivm melksuikers die ook verzadigen.

Chris at overdag genoeg om die overstap zo te kunnen maken. Ze kunnen hoogstens wat meer eten willen overdag. Zolang dat maar een extra boterham, of wat meer avondeten is
pi_76522112
Mijn dochter van 2,5 maand heeft besloten vanaf deze week door te slapen. Laatste fles om 22:00 en daarna komt mevrouw om 06:00 pas weer. Heel fijn, zeker omdat mijn vrouw over 2 weken weer gaat beginnen met werken en we er dus vroeg uitmoeten.

Nu nog even zien hoe we het aantal voedingen gaan verdelen, we ziten nu op 6 voedingen per dag en dat willen we op 5 krijgen, maar dat bespreken we volgende week op het CB even met de wijkverpleegkundige.
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:20 schreef Koningin het volgende:
Daarbij drinkt hij alles uit zijn bekertje, behalve zijn melk.
Kan ik dat trouwens ook koud geven?
Gewone melk kan je koud geven, maar waarschijnlijk moet je het wat afbouwen (van warm naar koud). Ik weet nog dat mijn zoon de eerste tijd geen echt koude melk wilde, maar een beetje lauw en nu drinkt hij het wel koud (al roept hij nog steeds weleens dat het te koud is en dan laat hij het een paar minuten staan zodat het op kamertemperatuur komt).
pi_76522140
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:15 schreef willempjewever het volgende:
Mijn dochter van 2,5 maand heeft besloten vanaf deze week door te slapen. Laatste fles om 22:00 en daarna komt mevrouw om 06:00 pas weer. Heel fijn, zeker omdat mijn vrouw over 2 weken weer gaat beginnen met werken en we er dus vroeg uitmoeten.

Nu nog even zien hoe we het aantal voedingen gaan verdelen, we ziten nu op 6 voedingen per dag en dat willen we op 5 krijgen, maar dat bespreken we volgende week op het CB even met de wijkverpleegkundige.
bij ons lukte het om naar 6-10-14-18-22 te gaan. Misschien voor jullie ook een prettig schema.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_76522229
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:16 schreef Vicky het volgende:
bij ons lukte het om naar 6-10-14-18-22 te gaan. Misschien voor jullie ook een prettig schema.
Dat klinkt niet verkeerd. Ik noteer het even. Em dan geef je zeker 160 cc melk per keer (ik doe het even uit mijn hoofd met die cc's)?
pi_76522374
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:19 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Dat klinkt niet verkeerd. Ik noteer het even. Em dan geef je zeker 160 cc melk per keer (ik doe het even uit mijn hoofd met die cc's)?
wij zitten nu niet meer op dat schema maar ovlgens mij zaten we op 180 cc water met 6 scheppen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_76522441
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:23 schreef Vicky het volgende:
wij zitten nu niet meer op dat schema maar ovlgens mij zaten we op 180 cc water met 6 scheppen.
Ok, ik ga het eerst wel met 5 scheppen proberen, ze krijgt nu namelijk 4 scheppen en dat gaat meestal net op. Als ik 6 scheppen doe gooi ik volgens mij de eerste weken gewoon melk weg en dat is ook wat zonde, maar misschien stapt ze wel gelijk van 4 naar 6 scheppen over, we zullen zien.
pi_76530304
Ik zou dan eerst naar 150 met 5 scheppen gaan. 180 met 6 is echt de max. Maar overleg ook even met jullie cb.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 7 januari 2010 @ 18:15:18 #39
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_76530947
Euhm, hoi allemaal Hier even een overloopster vanuit het borstvoedingstopic want ik zal Stef tot of t/m zondag bij moeten voeden met KV omdat hij diarree heeft gekregen als bijwerking van de antibiotica die ik moet slikken voor mijn ontsteking

Nu hadden we nog 2 van die kant-en-klare pakjes KV liggen en daarop staat dat voor baby's van 4 tot 5 kilo normaalgesproken 5 voedingen per etmaal van 165 cc gegeven moeten worden. Omdat wij in eerste instantie in overleg met de arts gaan beginnen met 50 % - 50 % borst/kunstvoeding en hij met borstvoeding op ongeveer 6 voedingen per etmaal zit denken wij er goed aan te doen hem ongeveer 135 cc kunstvoeding per keer te geven. Iemand een idee of we dan goed zitten?

Alvast héél erg bedankt lieve mensen!
3!
pi_76532640
intranix, dat lijkt mij een beetje veel...

Maar buiten dat, let je ook op dat jij die voedingen die je vervangt wel moet afkolven? Anders krijg je misschien wel een borstontsteking... En als je na zondag de kv weer wilt laten vallen dan moet je jouw productie ook op peil houden.

Misschien zou je tot zondag al je voedingen kunnen afkolven en per flesje gewoon 50/50 doen. Hypoallergeen gaat het beste met bv omdat dat het meeste erop lijkt. Kijk ook goed hoeveel tijd hij tussen de voedingen laat. KV is moeilijker verteerbaar en dus kan hij er langer tussen laten zitten, dan zou je zomaar toch op 5 voedingen kunnen komen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_76532748
@ incantrix, hoe oud is stef nu?

Wat lijkt je teveel ticootje? die 135?
lijkt mij vlgs mij wel goed namelijk.

Ik zou 135 proberen, mocht hij nou dan steeds de fles leegdrinken zou je 150 kunne proberen en ze reguleren het heel geod zelf met de fles dan laat hij vanzelf wel wat staan.
Deed Tijn ook een poosje.

Succes ermee.
  donderdag 7 januari 2010 @ 19:16:32 #42
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_76533087
Ticootje, ik wist helemaal niet dat je dat ook kunt/mag mengen, daar heb ik helemaal niet aan gedacht! Crap, heb ik net een borst afgekolfd en de melk weggegooid Hum, er ligt nog wel ingevroren melk met medicijnen erin te ontdooien zeg maar.. Maar 135 is teveel? En de reden dat we het om de voeding wilden doen is omdat ik hem ook niet wil ontwennen om aan de borst te drinken zeg maar.. Ik had al wel eens begrepen dat flesvoeding 'zwaarder' is zeg maar, dus de eerste kunstvoeding willen we hem strakjes geven voor we gaan slapen.

Het-is-mij, dat is wel fijn om te weten, ik heb geen idee of hij 'merkt' dat er andere melk gegeven wordt en zijn drinkgedrag erop afstemt, maar dat merk je dus gewoon vanzelf. Fijn om te weten.. Owja, en Stef was afgelopen dinsdag 6 weken oud.
3!
pi_76533282
Met 6 wkn zat tijn al zeker op 135cc flesvoeding.

Maar de wijkvpk vertelde het toen dat kindjes dat zelf reguleren en dat klopt.
Laatst zijn wij opgehoogd met de fles en hij stopt vanzelf als hij genoeg heeft.
Met de fles is het de bedoeling dat ze in ong. 20 min. de fles ophebben.
pi_76534942
Icantrix vervelend zeg! En niet schrikken van de groene stinkende poep straks. Wij schrokken ons kapot de eerste keer dat Driekus er hypoallergene flesvoeding bijkreeg, maar het is gewoon normaal. Ik moet eerlijk zeggen dat wij blind gevaren zijn op het pak toen we gingen overstappen, dus als op het pak staat dat het 135 ml mag zijn, dan hebben wij dat gedaan. Kwestie van proberen denk ik. Oja en mengen hebben wij ook gedaan.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 7 januari 2010 @ 20:22:24 #45
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_76536269
Het-is-mij, ok, dan denk ik wel dat we goed zitten, we zullen even kijken..

Mefke, onwijs dank je wel voor de tip, dat is dus echt zoiets waar ik meteen van over de zeik zou gaan, haha!

Overigens heb ik even op de pakjes gekeken die we nog hebben liggen en dat is gewone kunstvoeding, geen hypo-allergeen.. Is dat erg denken jullie? Moeten we dan toch nog even naar de winkel racen voor andere voeding dan? En wat betreft het mengen weet ik dus ook niet zo goed wat we moeten doen, omdat ik hem het drinken aan de borst niet wil ontwennen..
3!
pi_76536340
Incantrix, volgens mij adviseren ze bij combinatie bv en fv om hypoallergene voeding te gebruiken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 7 januari 2010 @ 20:25:40 #47
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_76536403
Dank je wel Vicky, dan ga ik mijn lief toch nog even naar de winkel sturen denk ik maar..
3!
pi_76537776
Icantrix, je hebt er nu weinig meer aan want de winkels zijn zo dicht, maar inderdaad hypoallergeen eerst als je van bv afkomt. En mengen deden we als volgt: water warm maken, poeder erbij, gekolfde melk erbij. Dan komt de gekolfde melk dus niet bij de warmtebron en kan je die melk dus niet verpesten. Oke, het kan de voeding wat laten afkoelen als het ontdooide melk is, maar dat maakte hier niets uit, hij drinkt em nog koud vermoed ik.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_76538266
Wij gebruikten wel BV en standaard FV door elkaar. Maar dat vooral omdat er hier geen allergie-risico's waren, en het voor een langere poos was (fulltime FV bleek later).
Maar voor een paar daagjes, of af en toe een flesje, is hypoallergeen inderdaad de 1e keus.

Ik zou hem nog wel proberen aan te leggen, dat kunnen ze zo snel verleren. Is het een idee om bijv 60cc aan FV te geven, en hem dan zelf de BV te laten drinken? Zit je niet perfect op 50/50, maar misschien is het voldoende..

En met 6 weken was het hier ook 135cc, zo'n 7 per dag, maar niet allemaal leeg..
pi_76559977
Oh die 135 vond ik veel omdat ik er vanuit ging dat je nog eens 135 bv erbij zou geven. Ik heb gewoon niet goed gelezen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_76561090
Incantrix, inderdaad staat dat op de verpakking maar het lijkt mij HEEL erg veel, Wolf heeft altijd fles gehad en die drinkt nu 135cc (dus 120 ml water+4 schepjes) en heeft daar genoeg aan, maar ik zou kijken wat Stef drinkt, drinkt hij die 135 cc helemaal leeg, kun je ietsje meer aanbieden.
Was wel benieuwd wat hij nu weegt! Even vergelijken voor de leuk
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  vrijdag 8 januari 2010 @ 16:08:22 #52
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_76567735
Nou, de hypo-allergene voeding hebben we gisteren nog gehaald (handig, de AH hiero is open tot 10 ) maar uiteindelijk dus niet hoeven gebruiken Gisteravond heeft hij geen diarree meer gehad (althans, niet meer gepoept) dus hebben we ervoor gekozen hem tot de volgende poepbroek in elk geval de borst te blijven geven en die poepbroek kwam pas toen ik al met mijn eigen arts had overlegd en die vond het geen diarree omdat hij niet vaker poept als normaal, nog goed plast en drinkt Ik ben zo blij!

Overigens, Deepfreeze, jouw tip was echt een gouden hoor, mocht het alsnog nodig zijn ga ik inderdaad eerst 65 cc fv en dan de borst geven tot hij vol zit en dan de rest afkolven!

Poppejans, ik zal strax eens even de Wii fit aanknallen voor een ongeveer-achtig-ietsje, ik had gisteren naar het CB willen gaan om te wegen maar dat is er niet meer van gekomen.

En nogmaals thnx allemaal, jullie waren weer eens life-savers
3!
pi_76568310
fijn Incantrix!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 08:21:29 #54
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_77129271
Kan iemand mij vertellen hoe het zit qua voedingen zo rond de 6 maanden.
Hoeveel geef je nog enzo?

Hadden normaal gezien afgelopen dinsdag naar het cb gemoeten, maar hebben dat afgebeld, dus datgene wat ik erover wilde vragen, is niet gelukt.

En de eerst volgende afspraak is in maart..... Nu zou ik wel kunnen bellen om te kijken of eerder nog tot de mogelijkheden behoort, zeker omdat de afspraak extra gemaakt was ivm het spugen en huilen.

Roy is nu bijna 6 maanden, doorgaans slaapt hij de nachten de door.
Geef 5 voedingen van 180 cc water + 6 scheppen voeding, en 2 scheppen jbpm.
Maar blijf je dit geven tot de bijvoedingen het zachtjes laten minderen zodat je een fles kan laten vallen?
Of hoor wel eens van flessen van 210 cc ofzo.

Kan iemand mij hierin misschien wat tips geven, zodat ik ongeveer weet hoe en wat.
en word het lastig dat bel ik alsnog wel naar het cb.
vind het zowiezo al beetje spannend omdat Roy nog steeds aardig spuugt, weet niet goed hoe het gaat zijn zodra hij meer en meer vaste voeding binnen krijgt.

alvast bedankt
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_77129498
Als je nog 5 flessen geeft kun je beter nog niet overstappen naar de opvolgmelk. Hoorde van de week dat ze daar namelijk maar 3 flessen van mogen. Verder kan ik je eigenlijk niet helpen. De mijne eet eigenlijk niks dus...
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_77130135
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 08:44 schreef MeNicole2 het volgende:
Als je nog 5 flessen geeft kun je beter nog niet overstappen naar de opvolgmelk. Hoorde van de week dat ze daar namelijk maar 3 flessen van mogen. Verder kan ik je eigenlijk niet helpen. De mijne eet eigenlijk niks dus...
Tess krijgt opvolgmelk maar dan 4x 180/6 ipv 3x 210/7
staat ook op het pak.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_77130167
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 09:23 schreef Vicky het volgende:

[..]

Tess krijgt opvolgmelk maar dan 4x 180/6 ipv 3x 210/7
staat ook op het pak.
Ja maar ze mogen geen 5 flessen van 180/6.

Op het pak staat ook dat ze 3/4 flessen van 180 mogen!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_77130320
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 09:25 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ja maar ze mogen geen 5 flessen van 180/6.

Op het pak staat ook dat ze 3/4 flessen van 180 mogen!!
neegeen 5 idd
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_77138016
Bar,
wij gaven Chris met 5,5 maand nog 4 flessen a 210/7 nr1. Van het CB mochten we liever niet meer dan 600 cc geven als nr2. Maar 800 was de max. Dus we moesten wel minderen.
Ze gaven ook nog de optie om tot 600cc nr2 melk geven, en wat erboven zat in nr1 melk.

Wij zijn van 5,5 tot 6 maand van 4 flessen 210/7(nr1 forte met nutriton) naar 4 keer 180/6 nr2 (standaard) gegaan, met groente en fruit in kleine porties (120-130gram).
Daarna de groente en fruit snel uitgebouwd tot gewone porties (200gram). Dat was een week na de 6 maanden ongeveer. En nog steeds die 4 flessen omdat ons jochie hongerig was.

Met 6,5 maand zijn we een boterham gaan geven, en daarmee ging die 4e fles eraf.
pi_77146193
Wij mochten/moesten nu ook maar een fles laten vallen (geven er nu nog 5 en als ze weer beter is gaan we kijken of we die laatste fles eraf kunnen krijgen, gaat nu toch even niet lukken).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_77366258
Iemand nog tips om die 5e fles eraf te krijgen?
We zouden haar gisteravond niet wakker maken, maar toen werd ze er zelf wakker voor... .
Hoe zijn jullie van 5 naar 4 flessen gegaan?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_77367843
Nijna, wij merkten dat we Guus telkens moesten wakker maken voor de laatste fles en dat ie hem niet helemaal meer opdronk.
We hebben toen gewoon eens geprobeerd de fles weg te laten, kijken wat er gebeurde.
De eerste keer werd ie om 2 uur 's nachts wakker, toen nog klein beetje gegeven.
Na 2 nachten sliep hij al door. Zou het wel in het weekend proberen.
En evt. tijdig die andere flessen iets meer in doen.
pi_77370655
Ik heb die lijn van het CB even gebeld, ze deden niet heel spastisch over die 5e fles en ze zei ook dat kindjes hem vaak vanzelf lieten vallen. Maar dat doet juffie Iris nog niet.
We mochten van de opvolgmelk beslist niet meer dan 600 ml geven en dan moesten we de rest maar aanvullen met nr 1 melk... nou was het pak nr 1 nog niet op dus dat komt wel goed.
Maar op het pak nr 2 staat 3x210 of 4x200, dus die 600 ml als max zal vast wel meevallen vermoed ik zo...
Hoe dan ook, we gaan proberen om die laatste fles wat kleiner te maken, kijken of ze het daar ook voor doet... en dan zien of we die zo kunnen laten vervallen. En ik denk dat als het eten straks meer eten dan proeven wordt, dat die 4e fles er ook vanzelf wel afgaat... ik ga me niet meer laten opnaaien door het cb... (is mijn voornemen).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_77371409
Nijna, Tess krijgt 4x 180/6 van Friso 2 en ons cb deed daar helemaal niet moeilijk over.

Bij ons ging van 5 naar 4 eigenlijk vanzelf. We moesren Tess steeds wakker maken voor de laatste fles. Toen hebben we gekeken wat er gebeurde als we m niet meer gaven. Dat ging zonder problemen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_77371988
Hier nu ook op 4 flessen. En wij hebben het precies andersom gedaan. Dus in plaats van 's avonds, steeds meer tijd tussen fles 1 en 2 laten. Fles 1 komt hier rond kwart over zes/half zeven. Komt goed uit ivm kdv. En dan die fles erna pas om een uurtje of half twaalf. Wat weer goed uitkomt op het kdv. En dan fles drie ergens tussen 4 en 5 (hangt van slaapje af) en dan laatste fles rond half 10/10 uur. En in die laatste krijgt ie dan een beetje rijstebloem voor de nacht. En dan moeten we em de laatste dagen steeds wakker maken 's ochtends, dus hopelijk slaapt ie op onze vrije dagen nog wat langer dan half zeven.

We kregen op het cb ook te horen dat het niet moet, die 4 flessen, maar dat het mag. Maar ja, wij hebben al eerder moeite gehad met fles 5. Oja, en hij krijgt nu dus 4 flessen, 210/7 van Nutrilon 1. Wanneer moeten ze naar 2 dan? Met zes maanden ofzo?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_77376149
Vicky, er staat ook op het pak dat je 4 x 200 (180/6) kan geven, dus die 600 als absoluut maximum... nou dat zal wel meevallen dus... Vooralsnog gaan we maar proberen die laatste fles kleiner te maken.
We maken haar niet wakker, komt ze wel krijgt ze een kleiner flesje... Zien of dat misschien werkt.
Ze kwam vanmorgen om 8.15u dus dat is op zich wel mooi.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_77396963
smorgens fruithapje
sávonds groentehapje

geleidelijk invoeren of beide tegelijk?

Wist niet dat je zoiets zo gemakkelijk vergeet

Ik probeer een schema te krijgen.
maar blijf het beetje zoeken vinden.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_77397767
Wij zijn hier begonnen met 1 keer per dag fruit of groente, en pas na een tijdje zijn we naar 2 keer per dag gegaan en nu doen we soms ook 3 keer iets (ook brood of een soepstengel ofzo)

En ik geef Graeme altijd 3x200ml nr2 en dan nog 1 keer 200ml nr 1. Ik hoorde ook dat je maar max 600ml van nr2 mocht geven. En vind het verder ook helemaal niet lastig ofzo, we hebben gewoon altijd allebei op voorraad.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_77400069
Soort van tvp... Vooral om een beetje te kunnen lezen hoe en wat bij jullie speelt. Hier krijgt Minke vooralsnog 5x 120/4 (geloof dat je dat zo zegt) van Friso comfort... Lijkt erop dat dit goed is voor haar maar krijg ook wel een beetje het idee dat ze soms nog een beetje honger heeft... Mischien binnenkort over naar 150/5. Doe je dat trouwens dan meteen alle flessen of probeer je dan eerst 1 van de 5 flessen op een dag?
pi_77429535
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 23:50 schreef Lijnloos het volgende:
Mischien binnenkort over naar 150/5. Doe je dat trouwens dan meteen alle flessen of probeer je dan eerst 1 van de 5 flessen op een dag?
Je gaat naar 150/5 toe als ze meer dan 1 keer haar fles leegdrinkt (die van 120/4 bedoel ik). Dan ga je het beste in 1 keer over. Maar er kan natuurlijk een moment zijn (bijv. de avondvoeding) dat ze bijvoorbeeld altijd 100 drinkt, dan zou ik die op 120/4 laten omdat je anders gewoon steeds eten weg moet gooien. Je kan ook de ene fles voller maken dan de andere fles, maar dan blijf je denk ik bezig. Als je kindje meer gaat drinken gaat dat bij elke fles wel gelijk op meestal.

Als je denkt dat ze honger heeft kan je ook een keer 30/1 flesje maken en dat haar geven en als ze daar veel van drinkt weet je het gelijk.
pi_77434864
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 23:50 schreef Lijnloos het volgende:
Mischien binnenkort over naar 150/5. Doe je dat trouwens dan meteen alle flessen of probeer je dan eerst 1 van de 5 flessen op een dag?
Als ze de 120cc leegdrinkt, of bijna leegdrinkt zou ik meteen overgaan naar de 150+5, wat ze niet hoeft zal ze toch wel laten staan.Ze geven zelf wel aan hoeveel ze willen.
Zo deed ik het tenminste, wij zitten hier ook op 150+5 en dan dus 5 flessen per dag, ik vroeg me eerst paniekerig af hoe ik dan ineens 1 fles moest laten vervallen, maar bleek dat hij dat gewoon zelf regelde en langere tijd tussen voeding liet zitten.
Zoiets regelen ze vaak heel snel al zelf
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_77506233
Ik kom ook eens kijken hoeveel jullie kindjes drinken.

Lijnloos, zit je nog maar op 5 flessen? Isa is van 30 december en zit nog steeds op 7 flessen (6 + 1 nachtvoeding). Sinds bijna een week drinkt ze 110 + 3,5 schepje (is dan 125 cc), dit gaat ook wel goed leeg. Moet ik dan nu alweer ophogen naar 120+4? Het lijkt mij zoveel omdat ze ook nog een nachtvoeding wil. Drinkt ze dan niet teveel?
  maandag 1 februari 2010 @ 11:19:48 #73
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77506323
Nieuwe User: als je een klein beetje ophoogt, krijgt jullie meisje echt niet te veel hoor. Ze geven het zelf wel aan, als ze niet meer willen, dan laten ze het wel staan. Wel even letten op het max aan cc's per dag, daar moet je niet heel veel overheen gaan.
pi_77506337
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:16 schreef NieuweUser het volgende:
Ik kom ook eens kijken hoeveel jullie kindjes drinken.

Lijnloos, zit je nog maar op 5 flessen? Isa is van 30 december en zit nog steeds op 7 flessen (6 + 1 nachtvoeding). Sinds bijna een week drinkt ze 110 + 3,5 schepje (is dan 125 cc), dit gaat ook wel goed leeg. Moet ik dan nu alweer ophogen naar 120+4? Het lijkt mij zoveel omdat ze ook nog een nachtvoeding wil. Drinkt ze dan niet teveel?
3,5 schepje??
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:19 schreef mikoxx het volgende:
Nieuwe User: als je een klein beetje ophoogt, krijgt jullie meisje echt niet te veel hoor. Ze geven het zelf wel aan, als ze niet meer willen, dan laten ze het wel staan. Wel even letten op het max aan cc's per dag, daar moet je niet heel veel overheen gaan.
wat zij zegt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_77506424
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:19 schreef mikoxx het volgende:
Nieuwe User: als je een klein beetje ophoogt, krijgt jullie meisje echt niet te veel hoor. Ze geven het zelf wel aan, als ze niet meer willen, dan laten ze het wel staan. Wel even letten op het max aan cc's per dag, daar moet je niet heel veel overheen gaan.
Ok! En ik heb meerdere dingen gelezen over de max. Dat zou een liter zijn, maar ik las ook max 150 cc per kilo lichaamsgewicht. Isa is nu 3750 gram, dan zou ze maximaal zo'n 565 cc mogen. Daar zit ze al flink overheen met 7 flessen.. Hoe zit dat dan?
pi_77506444
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:20 schreef Vicky het volgende:

[..]

3,5 schepje??

De wijkverpleegkundige adviseerde om op deze manier op te hogen, dan ging het volgens haar wat geleidelijker.
pi_77506466
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:16 schreef NieuweUser het volgende:
Het lijkt mij zoveel omdat ze ook nog een nachtvoeding wil. Drinkt ze dan niet teveel?
Wellicht verdwijnt de nachtvoeding hierdoor, ben je ook van die ellende af.
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:23 schreef NieuweUser het volgende:
De wijkverpleegkundige adviseerde om op deze manier op te hogen, dan ging het volgens haar wat geleidelijker.
Dat snap ik niet?
  maandag 1 februari 2010 @ 11:26:30 #78
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77506514
Drinkt ze alle flessen leeg NieuweUser? Ik zou haar geven wat ze wil hebben en niet over de liter gaan idd. En anders even je cb vragen?
  maandag 1 februari 2010 @ 11:27:30 #79
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77506537
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:24 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Wellicht verdwijnt de nachtvoeding hierdoor, ben je ook van die ellende af.
Daar zat ik ook aan tel denken. Om de hoeveel uur geven jullie haar nu een fles? Je zou ook kunnen proberen er ietsje langer tussen te laten, waardoor er een fles vervalt.
pi_77506582
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:26 schreef mikoxx het volgende:
Drinkt ze alle flessen leeg NieuweUser? Ik zou haar geven wat ze wil hebben en niet over de liter gaan idd. En anders even je cb vragen?
De wijkverpleegkundige werkt toch bij het cb? In iedergeval bij ons. Wij hebben een wijkverpleegkundige waar je terecht kan voor voedingsadvies, een dokter voor de onderzoeken van de ontwikkeling en een soort secretaressie die de kinderen weegt en meet.
pi_77506585
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:24 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Wellicht verdwijnt de nachtvoeding hierdoor, ben je ook van die ellende af.
Wat een postitiviteit...

Echt he, dat doorslapen kun je echt niet afdwingen. Gelukkig hoor ik genoeg verhalen, dus ook van kindjes die een fles krijgen, die gewoon "pas" doorslapen bij 7 of 8 maanden.

Feit is, veel babies blijven gewoon wakker worden 's nachts. Dat is heel natuurlijk!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_77506588
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:26 schreef mikoxx het volgende:
Drinkt ze alle flessen leeg NieuweUser? Ik zou haar geven wat ze wil hebben en niet over de liter gaan idd. En anders even je cb vragen?
Ja ze gaan, op 1 of 2 na, allemaal op! Vorige week ben ik met haar voor het eerst naar het cb geweest en ze gaven aan dat het prima was, die 110+3,5 schepje. Ik kijk even aan hoe snel ze vandaag weer komt voor een voeding, en als er steeds minder tijd tussen zit probeer ik eens een grotere fles.
pi_77506601
Was het advies niet 150cc per kilogram, en de max 180cc per kilogram, tot maximaal 1000cc?
pi_77506615
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:23 schreef NieuweUser het volgende:

[..]

De wijkverpleegkundige adviseerde om op deze manier op te hogen, dan ging het volgens haar wat geleidelijker.
dat is raar want ik heb geleerd dat je nooit halve scheppen mag geven, altijd gewoon volle scheppen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_77506629
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:29 schreef Deepfreeze het volgende:
Was het advies niet 150cc per kilogram, en de max 180cc per kilogram, tot maximaal 1000cc?
ja idd.

alleen is een liter voor een kindje van een maand wel heel veel.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_77506637
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:27 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Daar zat ik ook aan tel denken. Om de hoeveel uur geven jullie haar nu een fles? Je zou ook kunnen proberen er ietsje langer tussen te laten, waardoor er een fles vervalt.
Over het algemeen laat ze er zo'n 3 uur tussen zitten. Soms, als ze lekker slaapt, ook weleens 4 uur, maar dat is denk ik 1 keer per dag.
  maandag 1 februari 2010 @ 11:31:30 #87
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77506662
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:28 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wat een postitiviteit...

Echt he, dat doorslapen kun je echt niet afdwingen. Gelukkig hoor ik genoeg verhalen, dus ook van kindjes die een fles krijgen, die gewoon "pas" doorslapen bij 7 of 8 maanden.

Feit is, veel babies blijven gewoon wakker worden 's nachts. Dat is heel natuurlijk!
Als ze dat dan doen hoor, want hier zijn we bijna 8 mnd onderweg en doorslapen is nog steeds voor mietjes geloof ik!
pi_77506714
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:31 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Als ze dat dan doen hoor, want hier zijn we bijna 8 mnd onderweg en doorslapen is nog steeds voor mietjes geloof ik!
I know, hier is ze 2 jaar...

De pas stond ook tussen haakjes... Omdat er zoveel ouders zijn die echt denken dat een kindje van 4 maanden gewoon hoort door te slapen. Dat zijn ook de verhalen die je vaak hoort, als je kindje van 8 maanden nog steeds niet doorslaapt dan hou je vaak je mond maar, omdat er dan vaak een shitload over je heen komt dat dat niet normaal is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_77506720
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:29 schreef Deepfreeze het volgende:
Was het advies niet 150cc per kilogram, en de max 180cc per kilogram, tot maximaal 1000cc?
Hhmm, over die 180cc zit ze al heen! Ze krijgt nu zo'n 800 cc per dag als ik alles optel!
pi_77506736
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:29 schreef Vicky het volgende:

[..]

dat is raar want ik heb geleerd dat je nooit halve scheppen mag geven, altijd gewoon volle scheppen.
Dat is inderdaad gek! Het advies verschilt blijkbaar dus.
pi_77506773
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:33 schreef NieuweUser het volgende:

[..]

Hhmm, over die 180cc zit ze al heen! Ze krijgt nu zo'n 800 cc per dag als ik alles optel!
Kun je niet gewoon het CB even bellen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_77506859
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:35 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Kun je niet gewoon het CB even bellen?
Ik kijk inderdaad even aan hoe het vandaag gaat, en hoeveel ze drinkt. Dan bel ik ze even!
pi_77508066
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:39 schreef NieuweUser het volgende:
Ik kijk inderdaad even aan hoe het vandaag gaat, en hoeveel ze drinkt. Dan bel ik ze even!
met bellen krijg je vaak een verpleegkundige aan de lijn die er niks vanaf weet. Je moet even vragen of de voedingsdeskundig van het cb je terug wilt bellen. Maar wellicht is dat per regio anders en krijg je wel gelijk de juiste persoon aan de lijn.

Ik zou gelijk dat halve schepje navragen, dat klopt volgens mij niet.
pi_77508608
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:33 schreef Ticootje het volgende:

[..]

I know, hier is ze 2 jaar...

De pas stond ook tussen haakjes... Omdat er zoveel ouders zijn die echt denken dat een kindje van 4 maanden gewoon hoort door te slapen. Dat zijn ook de verhalen die je vaak hoort, als je kindje van 8 maanden nog steeds niet doorslaapt dan hou je vaak je mond maar, omdat er dan vaak een shitload over je heen komt dat dat niet normaal is.
Maar dat wat "normaal" is wordt ook ingegeven door het CB die bij elk bezoek beginnen met de vraag: en slaapt hij/zij al door???
Overigens vind ik het knap hoor dat er ouders zijn die zich er gewoon bij neerleggen dat ze er nog uit moeten voor een voeding 's nachts. Ik kan het niet zo goed (ja ontaarde ouder die graag wil dat ze doorslaapt... ).

Maar goed, wij zijn inmiddels naar 4 flessen over en dat gaat tegen verwachting best ok. Moet er nog wel eens uit om even de speen terug te geven, maar dat moest eerder ook .

Weet iemand waarom ze op het CB roepen dat 600 ml opvolgmelk het maximum is, terwijl op het pak dus 4 x 200 (= 800 ml) staat? Ik vind van 1 liter naar 600 ml best een stap als ze nog maar net bijvoeding krijgen en helemaal als ze ook nog geen brood eten (en daar wilde ik nog even mee wachten, ik denk dat als ze beter eet over een tijdje en als ze brood gaat eten dat die 4e fles er echt vanzelf wel af gaat)
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_77508718
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:30 schreef Nijna het volgende:

[..]

Maar dat wat "normaal" is wordt ook ingegeven door het CB die bij elk bezoek beginnen met de vraag: en slaapt hij/zij al door???
Overigens vind ik het knap hoor dat er ouders zijn die zich er gewoon bij neerleggen dat ze er nog uit moeten voor een voeding 's nachts. Ik kan het niet zo goed (ja ontaarde ouder die graag wil dat ze doorslaapt... ).

Maar goed, wij zijn inmiddels naar 4 flessen over en dat gaat tegen verwachting best ok. Moet er nog wel eens uit om even de speen terug te geven, maar dat moest eerder ook .

Weet iemand waarom ze op het CB roepen dat 600 ml opvolgmelk het maximum is, terwijl op het pak dus 4 x 200 (= 800 ml) staat? Ik vind van 1 liter naar 600 ml best een stap als ze nog maar net bijvoeding krijgen en helemaal als ze ook nog geen brood eten (en daar wilde ik nog even mee wachten, ik denk dat als ze beter eet over een tijdje en als ze brood gaat eten dat die 4e fles er echt vanzelf wel af gaat)
Ik ben ook zo'n ontaarde moeder hoor

Geen idee waarom ze dat op het CB roepen Nijna. Ik kreeg van de arts destijds te horen dat Tess echt niet meer dan 500ml opvolgmelk mocht, maar van de week op het cb maakte de wvp er totaal geen probleem van dat Tess 4x 180/6 drinkt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_77509086
Nijna, wij doen hier gewoon 3 keer een fles van 200ml nr 2 en dan nog 1 keer 200ml nr 1. Voor de zekerheid vul ik dan liever gewoon na die 600ml aan met nr 1. Ze zullen het toch niet voor niets adviseren denk ik dan... en vind het verder geen moeite om ook nog steeds een pak nr 1 in huis te hebben.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_77509734
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:16 schreef willempjewever het volgende:

[..]


Ik zou gelijk dat halve schepje navragen, dat klopt volgens mij niet.
Waarom zou dat trouwens niet mogen, een half schepje?
pi_77509966
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:06 schreef NieuweUser het volgende:

[..]

Waarom zou dat trouwens niet mogen, een half schepje?
waarschijjnlijk omdat je nooit kan zien of je echt een half schepje hebt...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_77509977
Volgens mij omdat je dan nooit precies de helft hebt. Het is juist belangrijk dat je precies de juiste hoeveelheid gebruikt, en daarom ook afgestreken schepjes gebruikt. Als je de helft doet, heb je het nooit precies goed lijkt mij.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_77510051
als je dan de helft van een schepje doet moet je ook de helft van het water nemen..

maar je kan beter een heel schepje doen en dan eventueel wat melk weggooien of kijken wat ze drinkt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_77510472
Wat betreft water hebben we het dan ook iets opgehoogd. Maar ik kan het eens proberen met 120 + 4 scheppen en kijken of ze het opdrinkt. De afgelopen 2 dagen spuugt ze trouwens direct na het eten nog wel iets uit, maar dat is maar een mondje vol zeg maar.

Het lijkt er trouwens wel op alsof het poeder niet helemaal goed mengt met het water. Als de fles bijna leeg is blijven er vaak nog wat poederresten achter in de fles of de speen. Herkenbaar?
pi_77510538
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:30 schreef NieuweUser het volgende:
Wat betreft water hebben we het dan ook iets opgehoogd. Maar ik kan het eens proberen met 120 + 4 scheppen en kijken of ze het opdrinkt. De afgelopen 2 dagen spuugt ze trouwens direct na het eten nog wel iets uit, maar dat is maar een mondje vol zeg maar.

Het lijkt er trouwens wel op alsof het poeder niet helemaal goed mengt met het water. Als de fles bijna leeg is blijven er vaak nog wat poederresten achter in de fles of de speen. Herkenbaar?
ja herkenbaar!

hoe meng je? koud water, poeder erbij, opwarmen? of opwarmen en dan poeder erbij?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 1 februari 2010 @ 13:36:16 #103
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77510650
Dat denk ik idd ook.
Ik heb geleerd van de kraam om steeds die hoeveel heid van 30cc + 1 schepje te maken en dan het teveel eruit te gieten.
Nu niet meer, maar als ze heel klein zijn en ze mogen bijv. 40cc, dan maakte ik 60 en goot er 20 uit zodat ze niet te veel kregen.
***
pi_77510775
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:32 schreef Vicky het volgende:

[..]

ja herkenbaar!

hoe meng je? koud water, poeder erbij, opwarmen? of opwarmen en dan poeder erbij?
Eerst koud water opwarmen en dan de poeder erbij.
pi_77510804
Wat een rekenwerk komt er nog bijkijken met die kleintjes zeg
Ik ben vanaf vandaag over op de 150/5 en dan 5 keer... eens kijken hoe dat gaat. Ik kreeg de laatste dagen namelijk heel erg de indruk dat ze echt honger had. Flessen van 120/4 gingen al een tijdje echt schoon op.

NieuweUser, hier ging de overgang van 7 naar 6 en van 6 naar 5 flessen echt vanuit Minke zelf... ze kwam gewoon niet en dan wachtten we effe met de volgende fles en zo is het eigenlijk heel geleidelijk en vanzelf gegaan. Leek mij beter dan het kind wakker te maken of te gaan pushen met een fles als ze zelf nog niet aan gaf honger te hebben...
pi_77510895
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:40 schreef NieuweUser het volgende:

[..]

Eerst koud water opwarmen en dan de poeder erbij.
roer je het los met een vork of zwengel je?

Toen Tess nog klein was roerde ik met een vork. Nu schud ik flink.
Je kan het het beste losroeren met een vork of een lepel volgens Friso
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_77511316
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:43 schreef Vicky het volgende:

[..]

roer je het los met een vork of zwengel je?

Toen Tess nog klein was roerde ik met een vork. Nu schud ik flink.
Je kan het het beste losroeren met een vork of een lepel volgens Friso
Ik roer met een vork inderdaad.

Lijnloos, dat is dan inderdaad fijn gegaan, dat dat vanuit Minke zelf is gekomen!! Ik wacht trouwens ook altijd op een teken van Isa voordat ik haar de fles geef. Ik maak haar niet om een bepaalde tijd wakker, maar over het algemeen is haar biologische klok heel goed!
pi_77518641
Ik deed ook halve schepjes maar dat raadden ze idd af.
Mar je kunt de hele fles klaar maken en kinderen regelen dat vanzelf hoor, wanneer ze genoeg hebben stoppen ze toch wel en anders ff 15cc ofzo eruit gieten
pi_77526237
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:30 schreef NieuweUser het volgende:
Het lijkt er trouwens wel op alsof het poeder niet helemaal goed mengt met het water. Als de fles bijna leeg is blijven er vaak nog wat poederresten achter in de fles of de speen. Herkenbaar?
Voor mij is dat niet herkenbaar, ik heb hier nooit problemen mee.

Ik doe het als volgt:

1) Ik laat de kraan lopen totdat het water warm is en de juiste temperatuur heeft
2) Fles onder de kraan en 150 cc water erin
3) 5 Afgestreken lepeltjes poeder erin gooien
4) Ik ga nu de fles wat vanuit mijn pols rondraaien / licht schudden zodat het bergje poeder onder het water zit en niet meer zichtbaar is
5) Nu doe ik de speen erop en de dop en ga ik schudden, flink schudden voor een paar seconden.
6) Nu haal ik de dop eraf en draai ik de speen wat losser zodat het drinken makkelijk gaat

Dan blijft er geen poeder achter (in iedergeval bij het merk Nutrilon). Als er wel poeder achterblijft is het niet goed opgelost en krijgt je kindje wat minder voeding en wat meer water binnen (maar daarover hoef je je niet druk te maken).
pi_77526563
quote:
Op maandag 1 februari 2010 20:09 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Voor mij is dat niet herkenbaar, ik heb hier nooit problemen mee.

Ik doe het als volgt:

1) Ik laat de kraan lopen totdat het water warm is en de juiste temperatuur heeft
2) Fles onder de kraan en 150 cc water erin
3) 5 Afgestreken lepeltjes poeder erin gooien
4) Ik ga nu de fles wat vanuit mijn pols rondraaien / licht schudden zodat het bergje poeder onder het water zit en niet meer zichtbaar is
5) Nu doe ik de speen erop en de dop en ga ik schudden, flink schudden voor een paar seconden.
6) Nu haal ik de dop eraf en draai ik de speen wat losser zodat het drinken makkelijk gaat

Dan blijft er geen poeder achter (in iedergeval bij het merk Nutrilon). Als er wel poeder achterblijft is het niet goed opgelost en krijgt je kindje wat minder voeding en wat meer water binnen (maar daarover hoef je je niet druk te maken).
schudden bij een kindje van een maand zoals die van NieuweUser is niet zo "slim".... er komt te veel lucht in de fles en dan kan ze krampjes krijgen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_77527051
quote:
Op maandag 1 februari 2010 20:15 schreef Vicky het volgende:
schudden bij een kindje van een maand zoals die van NieuweUser is niet zo "slim".... er komt te veel lucht in de fles en dan kan ze krampjes krijgen.
Nee, dat is inderdaad niet de bedoeling. Onze jongste heeft nooit last van darmkrampjes en hoeft bijna nooit een boertje te laten, maar dat verschilt heel erg per kind. Een baby met darmkrampjes is heel zielig, dat gehuil en dan die opgetrokken beentjes...
pi_77539524
quote:
Op maandag 1 februari 2010 20:15 schreef Vicky het volgende:

[..]

schudden bij een kindje van een maand zoals die van NieuweUser is niet zo "slim".... er komt te veel lucht in de fles en dan kan ze krampjes krijgen.
Daarom schudden wij ook niet meer inderdaad.
pi_77564573
Ik las het heel even alsof je de baby niet moest schudden ....

Ik ben trouwens voor een groot deel over op de 150/5 fles. Alleen 's ochtends en 's avonds (de eerste en de laatste fles) nog 120/4... Minke was namelijk gisteren best vaak aan het spugen weer in eens en ik ws bang dat dit misschien door de hoeveelheid kwam. Maar vandaag is er niks aan de hand, ook niet na de grote flessen.
pi_77581870
Net maar eens even de informatielijn van Friso gebeld hoe het nou zat met dat maximum wat het CB aanhoudt (600ml) en hun verpakking (800ml) en zij horen het inderdaad wel vaker dat het CB 600ml zegt, maar ze wist niet zo goed waarom. Misschien dat het CB bang was dat kindjes teveel ijzer binnen zouden krijgen, maar ook met 800ml was dat nog niet het geval.
Dus ik hou voorlopig die 800 ml aan als max, dat gaat prima want dat red Iris wel. We zijn aan het overstappen van nr 1 naar nr 2 en ik heb net de laatste halve verpakking nr 1 open gemaakt, dus dat bouwen we af en nr 2 bouwen we op. Hoeven we geen 1 meer bij te halen.
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 3 februari 2010 @ 10:15:12 #115
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77582154
Ik zou daar ook niet te bang voor zijn Nijna, ze gaat vanzelf iets minder fles drinken omdat ze bijvoeding krijgt vanaf nu. Dan kom je niet meer aan 800cc hoor, per dag. Dus in dat opzicht denkt het cb mss al een klein beetje (te) ver vooruit.
pi_77582776
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 10:15 schreef mikoxx het volgende:
Ik zou daar ook niet te bang voor zijn Nijna, ze gaat vanzelf iets minder fles drinken omdat ze bijvoeding krijgt vanaf nu. Dan kom je niet meer aan 800cc hoor, per dag. Dus in dat opzicht denkt het cb mss al een klein beetje (te) ver vooruit.
dan heb ik een hongerlapje
4 flessen van 180/6
een boterham
fruit
groente
alles OP!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 3 februari 2010 @ 10:57:40 #117
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77583558
Haha, ja Vicky, da's een speklekkerbekkie
pi_77585172
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 10:04 schreef Nijna het volgende:
Net maar eens even de informatielijn van Friso gebeld hoe het nou zat met dat maximum wat het CB aanhoudt (600ml) en hun verpakking (800ml) en zij horen het inderdaad wel vaker dat het CB 600ml zegt, maar ze wist niet zo goed waarom.
Een informatielijn met mensen zonder kennis van zaken... wat heb je eraan... Het probleem is ook bij Friso dat ze voedingsdeskundigen (lees studenten die bijverdienen) de telefoon laten beantwoorden. Je kan de Friso lijn volgens de website ook bellen om te vragen of je fetta mag eten tijdens je zwangerschap...

De informatielijn van het cb is even triest. Vaak neemt een verpleegster de honeurs waar en krijg je heel specifieke vragen over kleinde kinderen gewoon niet goed beantwoord en moet de arts van het cb je terugbellen. Op ons cb adviseren ze zelfs die lijn niet meer te bellen.

Bij Nutrilon zit er trouwens ook een verschil tussen wat op het pak staat en wat het cb aangeeft. Het cb is voor mij altijd leidend, nooit een fabrikant van een commercieel product.
pi_77585251
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 11:52 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Een informatielijn met mensen zonder kennis van zaken... wat heb je eraan... Het probleem is ook bij Friso dat ze voedingsdeskundigen (lees studenten die bijverdienen) de telefoon laten beantwoorden. Je kan de Friso lijn volgens de website ook bellen om te vragen of je fetta mag eten tijdens je zwangerschap...

Bij Nutrilon zit er trouwens ook een verschil tussen wat op het pak staat en wat het cb aangeeft. Het cb is voor mij altijd leidend, nooit een fabrikant van een commercieel product.
voor mij is het cb juist niet leidend aangezien ze altijd tegenstrijdige adviezen geven...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_77589942
Ik sluit me aan bij Vicky...
Ik geloof niet meer zo heilig in het CB. Ik kwam daar voor de 6 mnd afspraak, gaf aan dat we net met bijvoeding waren begonnen en op ons gemakje dat gingen doen.
Nou buiten groente moesten we toch ook maar gelijk fruit gaan geven en broodkorst (brood mocht nog niet... tja broodkorst is toch ook van brood gemaakt...) en eigenlijk moest ze binnen een paar weken van 5 naar 3 flessen, want dan zou ze toch een warme maaltijd eten. Toen ik aangaf dat we bezig waren met Rapley en dat zo'n vaart niet liep luisterde de vpk niet eens volgens mij.
Maar ze mocht beslist niet meer dan 600 ml. Op mijn antwoord dat die 4e fles er wellicht vanzelf wel af zou gaan als ze aan het brood zou gaan over een maand of anderhalf werd ook niet gereageerd. Ze zijn wat mij betreft te star daar. Luisteren gewoon niet naar wat je zegt en geven standaard advies voor kindjes die niet standaard zijn...

Jij hebt je eigen mening over die info-lijn, maar ik wilde vooral weten of het kwaad kon als ze wel 4 flessen zou drinken van de opvolgmelk en dat is niet zo. En die 4e fles, die wordt echt wel minder als ze meer eet waarschijnlijk of ze krijgt ander drinken. Maar dan hoef ik er geen haast mee te gaan maken en dat gevoel kreeg ik wel op het CB.
Ik heb me bij de eerste ook op laten naaien door het CB, ze zou teveel krijgen (kwam niet boven een liter uit en was met minder niet tevreden, ze was niet te zwaar of te groot of wat dan ook) en dan met zo'n belerend vingertje. Ik heb me voorgenomen om dat niet weer te laten gebeuren. Nu heb ik 2 verschillende adviezen en ik kies daar zelf wel uit wat het beste past. En dat CB, daar gaan we gezellig meten en wegen en prikjes halen. Voor de rest geloof ik het wel.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_77590126
wij hebben in harlingen een top cb kennelijk, ben er altijd heel blij mee. Ik herken dit soort dingen ook niet (gelukkig).

Het cb wees ons zelfs op de rapley methode (maar die zijn we niet gaan gebruiken).
pi_77591444
Ik geef weleens flesvoeding op als zoonlief op het kdv is, maar weet er verder niet zo heel veel vanaf.

Weet een van jullie of er een soort voeding is, die je kunt geven bij diarree. In Duitsland bestaat zo een soort voeding en ik heb er een naam van maar daar kan ik in Nederland natuurlijk niets mee.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_77591638
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 14:36 schreef Tinuviel het volgende:
Ik geef weleens flesvoeding op als zoonlief op het kdv is, maar weet er verder niet zo heel veel vanaf.

Weet een van jullie of er een soort voeding is, die je kunt geven bij diarree. In Duitsland bestaat zo een soort voeding en ik heb er een naam van maar daar kan ik in Nederland natuurlijk niets mee.
ORS bedoel je? Dan heb je Care Plus ORS, Dioralyte orange, Orisel en andere merken. Zou even met de doktersassistente bellen en het overleggen. En is te koop bij de apotheek.
pi_77595406
Dat is fijn willempje!
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 3 februari 2010 @ 20:37:36 #125
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77605507
Nijna, duidelijk verhaal lijkt me. Natuurlijk moet je je eigen gevoel nooit vergeten. Ik herken je gevoel alleen niet, hier ook goed 'contact' met het cb. Ik bedoelde het ook zeker niet 'belerend' naar jou toe, wilde alleen meedenken (deed een poging iig).

Oh w8 ff, wel lezen mikoxx, ik zag dat het niet helemaal aan mij gericht was....
  woensdag 3 februari 2010 @ 20:43:39 #126
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_77605788
hier heeft het hele cb nooit wat aangegeven van de voeding, dus ik tast zowiezo in het duister.
en volg gewoon m'n gevoel maar tegenwoordig.
We hebben nu een combi van nummer 1 en nummer 2
en zodra nummer 1 straks op is, dan gaan we over op volledig nummer 2

nummer 2 krijgt hij nu voor de nacht in combi met rijstebloem
en tussendoor krijgt roy fruit en groenten.
gaat allemaal lekker eigenlijk, gelukkig.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_77606009
Hallo allemaal, ik heb een vraagje. Onze dochter is nu 3,5 maand en ik denk 4,5 kilo (voldragen maar te klein bij geboorte). Ik vroeg me af wanneer jullie zijn overgestapt naar speen nr2 en waarom? Ze drinkt Omneo uit een tommee tippee fles. Heb soms het idee dat het haar te langzaam gaat waardoor ze dus soms minder drinkt.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_77606095
Hihi , ik typ misschien gewoon teveel
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_77606166
Wickie, hier overgestapt op een volgende speen toen ze minder ging drinken en we niet wisten waarom. Maar blijkbaar ging het haar niet vlot genoeg, want met een grotere speen ging het beter... Kwestie van proberen, dan merk je wel of dat beter gaat of niet...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_77606188
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:48 schreef wickie het volgende:
Hallo allemaal, ik heb een vraagje. Onze dochter is nu 3,5 maand en ik denk 4,5 kilo (voldragen maar te klein bij geboorte). Ik vroeg me af wanneer jullie zijn overgestapt naar speen nr2 en waarom? Ze drinkt Omneo uit een tommee tippee fles. Heb soms het idee dat het haar te langzaam gaat waardoor ze dus soms minder drinkt.
gewoon een grotere speen proberen en als het te snel gaat weet je dat een 2 nog te groot is.
Je kan eventueel een gaatje bijprikken met een speld in de nr1
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 3 februari 2010 @ 20:53:54 #131
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77606264
En nu sluit ik me bij Nijna aan: kwestie van uitproberen. Onnodige investering kan het nooit zijn, want als je nu niet overstapt, komt het vanzelf wel een keertje. Succes

Nijna
pi_77606775
Dank voor de snelle reacties!
We zijn hier een maandje geleden overgestapt naar 5 flessen. Voorheen tankte ze met gemak 140/150 weg met bijna geen spugen en dat was bij 6 flessen. Nu bij 5 is ze sinds 2 weekjes ineens stuk minder gaan drinken soms stopt ze al bij 100cc en heeft dan echt geen zin meer in die fles maar dan gaat ze wel huilen (alsof ze nog honger heeft).

Dus morgen op zoek naar nr2 spenen (dat zal wel een gezoek worden voor de TT flessen, hier bij kruidvat verkopen ze alleen de flessen...)
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_77610188
Het is dus niet per se leeftijdsgebonden ofzo wanneer je naar speenstand nr 2 mag?
Wolf is morgen 8 weken en zit heel erg te mopperen sinds een week soms dat het hem niet snel genoeg gaat (volgens mij), en de flesspeen maakt van die vacuumtrek geluiden
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  woensdag 3 februari 2010 @ 22:30:56 #134
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77610729
Nee, niet leeftijd gebonden. Dochter van een vriendinnetje is nooit verder gekomen dan heeeeeeeeeeeeeel lang een 1-speen en daarna een 2 want die lurkte zo hard dat ze met grotere gaatjes die flessen in 1 teug leeg trok.

En Oscar, drinkt al vanaf 4 maanden uit een 4 speen (na een hele tijd geklooi met zelf gaatjes wijder maken. ) omdat we een beetje johannesbroodpitmeel erbij doen en het anders ook niet snel genoeg gaat.
Gewoon een beetje uitproberen.
***
pi_77619867
Gewoon proberen met die speen hoor, ook poppejans .
Elk kind is anders, dus wat er op het pakje staat is ook maar een indicatie.
Iris drinkt nu uit een 3-speen van Avent, dat gaat vrij rap, maar langzamer doet ze het niet voor. Kleine vreetkast .
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_77619982
Wij zitten nu (met 6 weken) ook al op nr. 2 speen... maar ook vanwege de dikkere voeding ivm spugen. Dit gaat haar ook goed af, dus dat laten we lekker zo voorlopig. Nooit over nagedacht hoe je dat inderdaad opwaardeert...
pi_77632652
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 22:30 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, niet leeftijd gebonden. Dochter van een vriendinnetje is nooit verder gekomen dan heeeeeeeeeeeeeel lang een 1-speen en daarna een 2 want die lurkte zo hard dat ze met grotere gaatjes die flessen in 1 teug leeg trok.

En Oscar, drinkt al vanaf 4 maanden uit een 4 speen (na een hele tijd geklooi met zelf gaatjes wijder maken. ) omdat we een beetje johannesbroodpitmeel erbij doen en het anders ook niet snel genoeg gaat.
Gewoon een beetje uitproberen.
Nog bedankt! Meteen uitgeprobeerd met een stand 2 net, en het ging hartstikke goed! Geen kind meer wat mopperde en heel hard zoog om vervolgens halverwege de fles in slaap te dutten:
Nu ging de fles in 20 minuutjes helemaal op
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_77866233
Even een vraagje... klopt het dat kindjes zo vanaf een maand of vier verschrikkelijk irritant onrustig gaan drinken? Het is hier momenteel bijna een sport om er een fles in te krijgen Kan het me van Linde helemaal niet herinneren eigenlijk...
pi_77872536
Stiemie, het is hier soms wel zo dat Iris het liefst alles wil zien en zich dus alle kanten opdraait...
Wordt nu wel weer wat beter, maar idd irritant.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_77873771
Stiemie, heel herkenbaar!!
Wij hebben Tess regelmatig in de wipstoel gezet en zijn ervoor gaan zitten om zo nog iets van de fles er in te krijgen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_77899990
Nou speen nummertje 2 is nu een week en gebruik en werkt echt supergoed! Ze drinkt weer. En het lijkt alsof ze moet inhalen, ze lijkt wel rupsje nooit genoeg
Wij geven 150/ 5 scheppies met 5 flessen en en ze drinkt bijna elke keer de hele fles leeg, met nr1 speen bleven kreeg ik er soms met moeite 100cc in.
Dus hier helemaal happy
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_77902185
Stiemie, herkenbaar! Driekus kan ook soms zo enorm onrustig zijn en mopperen. En dan zelf willen vasthouden, wat niet lukt en dan er maar handvatten aan zetten waardoor ie de fles uit zijn mond trekt en em er niet meer inkrijgt. Gelukkig is dat alleen overdag, bij de ochtend en avondfles is ie er te moe voor.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_77926870
Ik kom hier ook meelezen, aangezien Ivan nu flesvoeding drinkt. Hij krijgt momenteel 5 voedingen, 3 met de borst (en eventueel een flesje er achteraan) en 2 met kunstvoeding.

Fijn om te lezen over de nr. 2 speen. Ik moest pas wat flesjes erbij kopen omdat Ivan twee dagen in de week naar zijn opa en oma gaat. Toen ik in de winkel weer de verschillende spenen zag liggen besefte ik ineens dat we op een grote speen over 'moesten' stappen gezien zijn leeftijd. We gebruiken sinds hij 12 weken oud is nr. 2, maar ik heb er nog een beetje mijn twijfels bij. Hij doet nu (vaak krap) 15 minuten over een flesje van 180/6. Soms moet ik hem zelfs meteen na de fles een speentje geven omdat hij even ontevreden blijft.

Hoe lang doen jullie baby's over zo'n grote fles?

Oh, en vinden jullie dat zo'n fles wel erg groot is voor hem? Hij is nu 3 maanden oud en weegt ruim 6 kilo
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_77926899
Ivan wilde vandaag trouwens ook de fles vasthouden met 2 handjes. Ik vond het zo schattig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_77931267
Claudia bij Esmee varieert het tussen de 10 en 30 minuten die ze nodig heeft om de fles leeg te drinken. Ze krijgt al zo'n anderhalve maand dagelijks 4 a 5 flessen van 180 water en 6 schepjes nutrilon erbij.

Esmee heeft trouwens iets vreemds de laatste paar dagen. Het begon met rommelig en erg afgeleid drinken, maar de laatste 2 dagen, drinkt ze ook steeds minder. Gisteren dronk ze een paar keer maar een halve fles, vandaag heeft ze tussen 5.30 en 13.30 uur slechts 200 ml gedronken. Daarna is er nog maar 230 in gegaan... Dat is in totaal net iets meer dan de helft van wat ze normaal per dag drinkt. Ze blijft echter wel vrolijk en gezellig. Maar even goed in de gaten houden dus...
pi_77934684
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 17:59 schreef Claudia_x het volgende:

Hoe lang doen jullie baby's over zo'n grote fles?

Oh, en vinden jullie dat zo'n fles wel erg groot is voor hem? Hij is nu 3 maanden oud en weegt ruim 6 kilo
Ik weet niet wat Wolf momenteel weegt, ergens in de 5 kilo gok ik (volgende week weer CB) en die is 10 weken en drinkt sinds gisteren ook 180+6 schepjes. Nog niet geheel leeg, klein bodempje laat hij staan.
Mijn idee hierover is dat ze zelf wel aangeven hoeveel ze drinken willen, de richtlijnen op de verpakking zijn bij een gewicht van 5/6 kilo ook 180+6 schepjes, dus niks mis mee denk ik.

Oja Wolf drinkt ook best snel uit een speen 2, maar die was echt enorm langzaam met een speen1. Hij doet nu iets van 15/20 minuutjes over een fles.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_77934716
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 18:00 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan wilde vandaag trouwens ook de fles vasthouden met 2 handjes. Ik vond het zo schattig.

“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_77935752
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 21:21 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Ik weet niet wat Wolf momenteel weegt, ergens in de 5 kilo gok ik (volgende week weer CB) en die is 10 weken en drinkt sinds gisteren ook 180+6 schepjes. Nog niet geheel leeg, klein bodempje laat hij staan.
Mijn idee hierover is dat ze zelf wel aangeven hoeveel ze drinken willen, de richtlijnen op de verpakking zijn bij een gewicht van 5/6 kilo ook 180+6 schepjes, dus niks mis mee denk ik.

Oja Wolf drinkt ook best snel uit een speen 2, maar die was echt enorm langzaam met een speen1. Hij doet nu iets van 15/20 minuutjes over een fles.
Ik vind het zelf een vervelend idee dat hij met zulke flesjes aan zijn maximum zit en we niet kunnen ophogen. Het handige aan borstvoeding is dat je bij een vermoeden van honger altijd gewoon aan kunt leggen. Dat gaat straks niet meer. Eergister wilde hij ineens weer een nachtvoeding en die kunnen we er niet meer structureel bij hebben.

Er zijn trouwens 2 dingen die ik merkwaardig vind. Op de verpakking staat dat baby's op een bepaald moment 4 voedingen 180/6 mogen. Dat zou dus betekenen dat ze weer minder gaan drinken. De energiebehoefte zal wel afnemen doordat ze minder hard groeien? Wat ik ook niet begrijp is waarom de speentjes voor oudere baby's steeds meer voeding doorlaten terwijl kinderen ook steeds krachtiger kunnen drinken naarmate ze groter worden. Wat is het idee daarachter? Je wilt toch juist niet dat een kind te kort over een voeding doet?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_77947202
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 21:41 schreef Claudia_x het volgende:


Er zijn trouwens 2 dingen die ik merkwaardig vind. Op de verpakking staat dat baby's op een bepaald moment 4 voedingen 180/6 mogen. Dat zou dus betekenen dat ze weer minder gaan drinken. De energiebehoefte zal wel afnemen doordat ze minder hard groeien? Wat ik ook niet begrijp is waarom de speentjes voor oudere baby's steeds meer voeding doorlaten terwijl kinderen ook steeds krachtiger kunnen drinken naarmate ze groter worden. Wat is het idee daarachter? Je wilt toch juist niet dat een kind te kort over een voeding doet?
je gaat met de fles van 180 naar 4 voedingen, als je kindje rond de 4/5 maanden zit want dan laat je de avondfles vervallen, dat is het volgens mij!
Bij 4 maanden mag je rijstebloem in de fles gaan geven, dit doe je dan bij de 19.00 fles en dat is dan de laatste fles van die dag. Rijstebloem geeft een verzadigd gevoel en vaak slaapt je kindje er dan de hele nacht op door en vervalt dus die 23.00 fles.

Idee achter die grotere speentjes is denk ik dat juist een speen1 een kind heel moe maakt, moet heel veel kracht zetten met zuigen met als gevolg dat ze te moe zijn om te drinken? En dan niet alles opdrinken met gevolg dat ze toch honger hebben
(en de speen2/3 kan pap worden uitgedronken wat natuurlijk dikker is)
Al snap ik denk ik wel wat jij bedoelt, dat je juist door dat snellere drinken ze weer eerder kunnen komen met honger of krampjes krijgen.(Hier gelukkig vooralsnog allebei niet)

Ik zou gewoon als ik jou was wat uitproberen en anders gewoon teruggaan naar speen 1 als hij het daar beter op deed

[ Bericht 9% gewijzigd door DustinHenderson op 13-02-2010 08:45:51 ]
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_77948166
Ah, duidelijk. Dankjewel, Poppejans! Ik kijk het nog even aan met nr. 2. Met nr. 1 deed hij veel langzamer over de fles en dronk hij ook veel minder. (Al is hij natuurlijk intussen ook ouder...) Ik vind het wel fijn dat hij nu zulke grote hoeveelheden drinkt, want dat geeft me het gevoel dat we het maximale doen om hem goed te laten groeien. Ik ga hem over een week wegen bij het borstvoedingscentrum ('hallo, mag ik hier mijn kunstvoedingbaby wegen?' ) en hoop dat zijn groeicurve dan wat bijgetrokken is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_77953222
Claudia, sommige kinderen houden wel gewoon behoefte aan die 5e fles. Ik dacht dat het advies 800-1000cc was bij kinderen tussen de 4 en 6 maanden..
Wij hebben, omdat 5 flessen totaal niet uitkwam met zijn slaapritme dat vervangen door 4 flessen van 210/7. Wel heel groot, en niet de 1e keus. Maar op die manier kwamen we rustig de dag door.
pi_77957267
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 14:12 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik dacht dat het advies 800-1000cc was bij kinderen tussen de 4 en 6 maanden..
Wat bedoel je daar precies mee? Ivan was bij geboorte 5 kg dus toen zat hij al bijna aan die 800cc (uitgaande van de vuistregel 150cc * lichaamsgewicht).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 13 februari 2010 @ 16:58:43 #153
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_77957896
Thomas is nu ook over aan het gaan van borst op fles, mede omdat het niet makkelijk solliciteren is als je nog 4x per dag moet kolven (en tja, wettelijk kolfrecht dat is dan allemaal leuk en aardig... maar als ze voor jou een ander kunnen krijgen dan is het vette pech). Tot nog toe dronk hij 6-7 flesjes van 180 cc (gekolfd) waarvan 1 of 2 nachtvoedingen.
Als ik me zo inlees in het flesvoeding-gebeuren dan is dat veel te veel, en zeker die nachtvoedingen... Zijn er nog mama's die fles voeden op verzoek, en hoe doen jullie dat dan?
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_77958517
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 16:58 schreef Ca.ra het volgende:
Thomas is nu ook over aan het gaan van borst op fles, mede omdat het niet makkelijk solliciteren is als je nog 4x per dag moet kolven (en tja, wettelijk kolfrecht dat is dan allemaal leuk en aardig... maar als ze voor jou een ander kunnen krijgen dan is het vette pech). Tot nog toe dronk hij 6-7 flesjes van 180 cc (gekolfd) waarvan 1 of 2 nachtvoedingen.
Als ik me zo inlees in het flesvoeding-gebeuren dan is dat veel te veel, en zeker die nachtvoedingen... Zijn er nog mama's die fles voeden op verzoek, en hoe doen jullie dat dan?
Simmu heeft bij Selene geloof ik de fles op verzoek gegeven en was dat nu bij de tweeling weer van plan. Anders haar even PM-en?
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 13 februari 2010 @ 17:33:27 #155
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_77959081
Ok Huup ga ik doen!

Het is wel een gedoe hoor, uitvogelen hoe dat flesgebeuren nou weer in zijn werk gaat allemaal. En kijken hoe we dat bij Thoma kunnen laten passen zonder hem te overvoeren. Hij is al zo'n flinke (alhoewel ik zijn ribbetjes altijd wel voel hoor, dus zoveel spek heeft ie nou ook weer niet).

We hebben een paar keer rijstebloem geprobeerd, maar (volgens de huisarts toevallig en ivm zijn oorontsteking) heeft hij die op 1 na allemaal compleet overgegeven. Dus daar ben ik nog een beetje voorzichtig mee.

Net nu ik me er zorgen over zit te maken heeft hij het vandaag overdag met een fles minder gedaan ineens. Geen idee hoezo en waarom, want we hebben niks anders gedaan dan normaal. Maargoed, afwachten of het een eenmalig iets is, of dat hij structureel met een fles minder toe zal kunnen.

(overigens, niet fles-gerelateerd, hij heeft nu een penicillinekuur, en daar krijgt hij hele vieze stinkende plasjes van! Ik heb al ik weet niet hoe vaak zijn luier verschoond vandaag. Jakkie)
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_77960488
Cara, volgens mij vult flesvoeding meer, dus je zou miss. kunnen beginnen met de zelfde hoeveelheid flessen en dan minder erin? Of evenveel en wachten tot Thomas zich weer meldt. Misschien laat hij er uit zichzelf al meer tijd tussen?
Ik heb geen ervaring met fv, dus het is maar een random guess..
Lotte!
Noah!
pi_77962315
@ CLaudia, hebben ze bij jullie geen wekelijks inloopspreekuur bij het bureau?

Tijn krijgt ook nog 5x180/6 en dit is prima vlgs het bureau.
Kinderen regelen het zelf, als het teveel is laten ze idd staan en vaak laten ze zelf de fles vervallen, zo ging het met de nachtvoeding ook.

Als ivan er uiteindelijk niet genoeg aan heeft kun je ook nog forte voeding nemen natuurlijkl
  zaterdag 13 februari 2010 @ 20:01:48 #158
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_77963209
Flessen kreeg hij altijd al op verzoek, ook met afgekolfde melk. Maar vandaag is de eerste keer dat hij er steeds zo lang tussen heeft laten zitten dat er een is vervallen. Ik maak flessen van 150/5 maar dan met wat extra water.

Ik ben benieuwd wat de nacht gaat brengen, 1 of 2 voedingen...

Trouwens, hoe maken jullie 's nachts de fles? Ik heb een thermosje met warm water, en een of ander bakje met drie vakjes om een afgepaste hoeveelheid poeder in te doen. Is dat de handigste manier?

[ Bericht 22% gewijzigd door Ca.ra op 13-02-2010 20:07:35 ]
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_77963684
Ja , klein dienblaadje mee en s avonds voor slapen gaan thermoskan met gekookt water erin en daarnaast nog een flesje met koud afgekookt water (ivm darmen), een poedertorentje (makkelijk want dan heb je gelijk genoeg en geen geklooi met schepjes) en zn druppeltjes tegen de krampjes enzo en voor het hoesten en de fles en dan maken we dat ff snel.
pi_77963905
@ Ca.ra dat doe ik ook, ik weet inmiddels precies hoeveel koud en heet de juiste temp. is voor het flesje. Dus ik vul het flesje alvast met koud water en neem een thermosfles mee. En ik heb afgemeten voedingen in van die handige peoderdoosjes (bijv. van de Hema) Binnen een minuut heb ik een flesje klaar en dat zonder dat ik mn bed uit hoef
Heb voor de rest alles geprobeerd, heb ook een flessenwarmer en de magnetron, maar dit is het makkelijkst en het snelst.

Wij voeden een soort van op verzoek hoor. Maar dochterlief geeft het goed aan en heeft het schema zelf bedacht, er zit meestal 4 uur tussen overdag en 's nachts na de fles van 10/11 uur slaapt ze door tot 6/7 uur. Als ze eerder een voeding wil dan geef ik die haar. Ze regelt heel mooi zelf hoeveel ze wil.

Tenminste behalve de laatste dagen is ze anders bezig ben inmiddels er helemaal uitgeput van... Ze drinkt dus nu ineens elke 150/5 fles leeg en daarna is het nog steeds stennis... na half uurtje is ze dan wel helemaal bijgedraaid dan wordt ze ubervrolijk en ontzettend actief en dan wordt ze moe maar wil ze niet slapen dus dan begint de stennis opnieuw, krijg haar al dagen niet meer in haar bedje.. (maar dat gedeelte is off-topic in dit draadje )
Ze weegt ong. 4,7 kilo nou met 3,5 maand, toch al voeding gaan ophogen?? Is wel ineens veel zeg 2 weken terug was 140cc de max wat ik per voeding bij haar naar binnen kreeg. Ze krijgt trouwens Omneo, dus die is ook al dikker..
Ik denk dat ik van de week toch maar even het CB moet bellen misschien.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_77964977
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 16:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat bedoel je daar precies mee? Ivan was bij geboorte 5 kg dus toen zat hij al bijna aan die 800cc (uitgaande van de vuistregel 150cc * lichaamsgewicht).
Voor zover ik weet is die 150cc per kilogram (met max van 1000cc) voor kinderen tot 4 maanden.
Van 4 tot 6 maanden krijgen ze dan 800 tot 1000cc. (dus 4 of 5 flessen a 200cc)
pi_77974111
Ca.ra, Driekus liet ook zomaar die vijfde fles vallen zonder drama. Dus misschien is het dat wel. Al krijgt Driekus wel veel meer in zijn fles (4x / 210/7 schepjes). Rijstebloem helpt hier niet om langer te slapen (lijkt juist wel korter). En poppejans, tis geen wet dat die ukkies besluiten om om zeven uur de laatste fles te willen. Bij ons is de laatste fles ergens rond half tien en dat wordt nu wel steeds iets vroeger, maar dit is voor ons een perfect schema.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_77976526
Ik zou voor de nacht alvast een flesje in de koelkast zetten (aangemaakt met afgekoeld gekookt water) zodat ik het flesje alleen nog maar in de magnetron hoef te zetten. Dat heb ik zo gedaan. Aangezien Ivan in een andere kamer slaapt moet ik sowieso m'n bed uit. (Ik hoef dit niet te doen omdat Ivan doorslaapt, maar zo zou ik het dan doen.)

Hoe doen jullie dat eigenlijk als je op pad gaat? Nemen jullie dan ook koud water mee in het flesje en gekookt water in een thermoskan? Best een goed idee, eigenlijk. Ik heb enige hoop dat Ivan zijn melk zo uit een kant-en-klaar pakje drinkt, dat zou nog makkelijker zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_77976567
Claudia, ik gebruik barle duc om flesjes mee te maken. Als we op pad gaan neem ik een flesje met wter mee en ik warm m op in de magnetron.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_77976585
Ca.ra: ik zou denk ik proberen om het vol te houden met één voeding minder en hem dan wat meer per voeding te geven. Rekken zou ik absoluut niet doen bij een honger kind dat schreeuwt om eten, maar mijn ervaring is dat je er best een beetje in kunt sturen. Iets langer wakker houden, slaapjes strategisch plannen, nog eens een speentje geven, eerst verschonen, spelen om af te leiden. Niet dat dit altijd lukt, hoor, want moe is hier bijvoorbeeld gewoon moe.

Als dat niet lukt zou ik toch iets minder per voeding aanbieden en kijken of hij daarmee tevreden is (eventueel nog met speentje erachteraan). Als hij te snel zou drinken zou ik een speentype teruggaan en kijken of dat zou werken. En als dat niet zou lukken zou ik andere voeding gebruiken (de Forte-variant inderdaad). Ik weet dat ook wel eens geadviseerd wordt bij baby's van minstens 4 maanden dat je bijvoeding kunt geven; dat zou ik ook best een kans durven geven tegen die tijd. Alles om maar niet met een hongerig kind te zitten.

Ik bedenk ineens nog een andere mogelijkheid: je kunt ook proberen om net als Troel één borstvoeding per dag te geven. Dan heb je eventueel altijd iets 'achter de hand' als het even net niet lukt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_77976596
quote:
Op zondag 14 februari 2010 09:45 schreef Vicky het volgende:
Claudia, ik gebruik barle duc om flesjes mee te maken. Als we op pad gaan neem ik een flesje met wter mee en ik warm m op in de magnetron.
Maar wat doe je als je geen magnetron bij de hand hebt?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_77976605
quote:
Op zondag 14 februari 2010 09:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Maar wat doe je als je geen magnetron bij de hand hebt?
dan heb ik een uitdaging
dan zoek ik net zo lang tot ik er wel een heb Of het wordt een koude fles, maar dat is eigenlijk nog nooit gebeurd.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_77976629
quote:
Op zondag 14 februari 2010 09:48 schreef Vicky het volgende:

[..]

dan heb ik een uitdaging
dan zoek ik net zo lang tot ik er wel een heb
!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_77976824
quote:
Op zondag 14 februari 2010 09:39 schreef Claudia_x het volgende:


Hoe doen jullie dat eigenlijk als je op pad gaat? Nemen jullie dan ook koud water mee in het flesje en gekookt water in een thermoskan?
Ik neem gewoon leeg flesje mee met een poedertoren en bij flestijd gaan we gewoon verplicht ergens even wat drinken, eigenlijk altijd bij een Hema of V&D.
Vul flesje ergens in een wc of laat het vullen achter de bar, en warm het altijd op in een magnetron.
Echt overal hebben ze wel een magnetron,soms gewoon even vragen aan personeel.
Bij de V&Ds staat er vrijwel altijd eentje bij het bestek/suiker/rietjes

Ik heb nog nooit zonder magnetron een fles opgewarmd
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_77976842
quote:
Op zondag 14 februari 2010 00:50 schreef mefke79 het volgende:
En poppejans, tis geen wet dat die ukkies besluiten om om zeven uur de laatste fles te willen. Bij ons is de laatste fles ergens rond half tien en dat wordt nu wel steeds iets vroeger, maar dit is voor ons een perfect schema.
Dat weet ik, het was maar als voorbeeld
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_77977085
Wij nemen 's avonds de waterkoker mee naar boven en een bakje poeder en de fles. Dat zetten we in de badkamer en als ze dan 's morgens aan de fles toe is dan hoeven we niet eerst naar beneden .
Hier is het ongeveer 1/3 kokend water en 2/3 koud, tenminste dat houden wij ongeveer aan.

Maar ook overdag doen we het eigenlijk altijd zo. Als we weggaan neem ik een fles heet water mee in zo'n thermotasje en een beker koud water en dan mix ik het bij elkaar tot het de goede temperatuur is en de rest giet ik weg.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_77978357
Voor onderweg heb ik zo'n thermohoes die je normaal om van die bidons doet, had ik nog liggen van wandeltochten, past precies om een fles. En dan heet water erin en ergens gaan zitten om te geven. Koud water is niet zo'n probleem.
En las ik nou dat iemand de voeding al aanmaakt en dan opwarmt? Dat mag toch niet? Tenminste, staat op mijn pak nutrilon, dat eenmaal aangemaakt die voeding maar een uur goed is.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_77978868
quote:
Op zondag 14 februari 2010 11:34 schreef mefke79 het volgende:

En las ik nou dat iemand de voeding al aanmaakt en dan opwarmt? Dat mag toch niet? Tenminste, staat op mijn pak nutrilon, dat eenmaal aangemaakt die voeding maar een uur goed is.
Wat bedoel je precies dat niet mag? Ik heb begrepen dat je flesvoeding maximaal 24 uur achterin de koelkast mag bewaren als je daarvoor (door)gekookt water gebruikt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_77978936
quote:
Op zondag 14 februari 2010 11:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies dat niet mag? Ik heb begrepen dat je flesvoeding maximaal 24 uur achterin de koelkast mag bewaren als je daarvoor (door)gekookt water gebruikt.
de meningen daarover zijn heel erg verdeeld. De een zegt dat het niet mag, de ander zegt dat het wel mag. In pricipe is voeding volgens mij idd maximaal 24 uur houdtbaar!

Mefke, ik doe het ook wel eens hoor, dan maak ik al vast een fles klaar met poeder erin en dan gaat ie daarna pas in de magnetron.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_77978965
quote:
Op zondag 14 februari 2010 11:57 schreef Vicky het volgende:

Mefke, ik doe het ook wel eens hoor, dan maak ik al vast een fles klaar met poeder erin en dan gaat ie daarna pas in de magnetron.
Ik had er niet eens bij stilgestaan dat dat misschien niet zou mogen! Als je een pakje kant-en-klare voeding gebruikt dan warm je toch ook gewoon de melk op?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_77979016
quote:
Op zondag 14 februari 2010 11:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik had er niet eens bij stilgestaan dat dat misschien niet zou mogen! Als je een pakje kant-en-klare voeding gebruikt dan warm je toch ook gewoon de melk op?
ja inderdad maar waarschijnlijk "mag" dat wel omdat dat van onder bepaalde omstandigheden verpakt is ofzo?

geen idee.. Maar bij zowel Amber als Tess maakten ze in het ziekenhuis voor 24 uur voeding klaar.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_77979087
Warmen jullie dan eerst het water op in de magnetron en doen er daarna de voeding bij?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_77979225
quote:
Op zondag 14 februari 2010 12:03 schreef Claudia_x het volgende:
Warmen jullie dan eerst het water op in de magnetron en doen er daarna de voeding bij?
9 van de 10x wel ja.

soms doe ik er eerst voeding bij en warm het dan op.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_77980036
ik maak eerst water warm in de magnetron, ook 's nachts. En dan pas poeder erbij. Staat afgeteld klaar en magnetron staat ook al helemaal klaar, ingesteld en wel, hoef alleen op start te drukken.
Ik vind het ook raar hoor dat je em niet zou mogen aanmaken, volg gewoon het pak in dit geval.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 14 februari 2010 @ 13:38:25 #180
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_77981941
Ik zou 2 trappen naar beneden moeten voor de magnetron, dus ik houd het maar bij mijn thermosflesje.

Ik weet niet wie het zei, maar borst is geen hele makkelijke oplossing omdat Thomas niet meer live wil drinken. Ik blijf kolven zolang ik nog wat heb, maar meer dan 2x per dag doe ik het niet meer. Ik ben een beetje kolf-moe, en geniet erg van de vrijheid die de flesvoeding me gegeven heeft. Anders had ik me bijvoorbeeld vrijdag tijdens de begrafenis weer in allerlei bochten moeten wringen om ergens te kunnen kolven. Nu kon ik gewoon voluit meedoen en me richten op het rouwproces ipv me zorgen te maken waar en wanneer ik weer zou kunnen kolven.
Nu heb ik nog genoeg melk voor ongeveer 1,5 voeding, maar geen idee hoe lang dit zo blijft.

Thomas krijgt inmiddels wat bijvoeding. We hadden gewoon het idee dat hij er aan toe was, dus ergens vorige week (of was het een week eerder? de dag dat oma in coma raakte.... ben echt de tel kwijt) zijn we begonnen met wat stronkjes broccoli, wat stukjes komkommer en later appel. Alleen dat is voornamelijk sabbelen natuurlijk, daar krijgt hij niet veel van binnen (wat hij afbijt wordt uit-ge-kokhalsd). Maar hij heeft er wel ontzettend veel lol in, dat merk je aan alles. Dus nu hebben we ook een paar keer een klein beetje met een lepeltje gegeven. Dat is helemaal prachtig! Dat kleine vogelbekje dat open gaat....

Vanochtend heb ik gekookte peer gemaakt (hit!!) en wortelprutje. De wortel is voor vanavond, dus ik ben benieuwd.
Als ik het goed begrijp dan is het voor een 'flessenkindje' ook nodig om er wat extra te drinken bij te gaan geven. Het is wel een hoop gedoe weer hoor, je bent net ingesteld op hoe het allemaal gaat, en nou moet ineens alles anders. Maar het is ook weer heel leuk om te zien hoe het allemaal gaat. En dat het echt een grote vent aan het worden is.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_77981997
ca.ra, Tess krijgt geen extra drinken hoor bij het eten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_77984607
Ca.ra, je hoeft nu nog geen vocht bij te geven. Ik dacht dat 750cc een aardig minimum was voor 4+maand kindjes.
Straks als de flesvoeding echt minder gaat worden (Na 6 maanden richting 600cc) dan wordt het langzaamaan meer van belang. Maar ook dan krijgen ze nog veel vocht uit groente, fruit en yoghurt. Fruit geld zowat voor 100% aan vocht..
  zondag 14 februari 2010 @ 20:09:40 #183
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_77994324
Ok, dat valt mee. In het boek van Kleintjes doet hij er nogal moeilijk over, maarja die is natuurlijk ook helemaal pro-borst.

Wortelprutje viel niet zo in de smaak trouwens. Na een hapje of vijf, zes, ging het mondje niet meer open. Tja, fruit is natuurlijk toch lekkerder zoet enzo. Morgen maar weer een nieuwe poging doen.

Het aantal flessen overdag is beperkt gebleven tot vier, dus er is er gelukkig nog eentje over voor de nacht. Ik twijfel wat ik moet doen als hij voor een tweede nachtvoeding komt, maar goed dat zien we dan wel weer. Wie weet wil hij er maar eentje en dan maak ik me voor niks druk.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_78010653
quote:
Op zondag 14 februari 2010 10:28 schreef Nijna het volgende:
Wij nemen 's avonds de waterkoker mee naar boven en een bakje poeder en de fles. Dat zetten we in de badkamer en als ze dan 's morgens aan de fles toe is dan hoeven we niet eerst naar beneden .
Je kan gewoon warm water uit de badkamerkraan pakken hoor. Scheelt een boel gedoe.

Voor onderweg heben we heel handige kleine thermosflesjes van de Ikea gekocht, daarin doen we ook gewoon warm water uit de kraan. Een magnetron gebruiken we nooit voor de flesvoeding. Ook geen gekookt water dat we laten afkoelen. De meeste kraamhulpen adviseren trouwens ook gewoon warm water te pakken uit de kraan (sinds september 2009), behalve als je in een ouder huis woont (ivm ander type leidingen).
pi_78011015
Wij hebben dus lodenleidingen, vandaag bar le duc.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_78013465
Wij gebruiken ook gewoon warm water uit de kraan. En als we ergens heen gaan, neem ik een thermosfles met heet water mee, en wat koud water in het flesje zodat ik dat kan mengen tot het de juiste temperatuur heeft. Dan kan ik gewoon overal een flesje maken, vind ik makkelijker dan afhankelijk te zijn van een magnetron.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_78016051
Dat water koken is meer voor mn eigen idee. Volgens mij hebben wij geen loden leidingen ofzo, maar ik vind het gewoon lekkerder om gekookt water te gebruiken met koud water uit de kraan.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_78016072
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:20 schreef Nijna het volgende:
Dat water koken is meer voor mn eigen idee. Volgens mij hebben wij geen loden leidingen ofzo, maar ik vind het gewoon lekkerder om gekookt water te gebruiken met koud water uit de kraan.
al zou ik geen loden leidingen hebben zou ik ook geen warm water uit de kraan gebruiken. Ik vind dat een "eng" idee hebben.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_78030203
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:21 schreef Vicky het volgende:
al zou ik geen loden leidingen hebben zou ik ook geen warm water uit de kraan gebruiken. Ik vind dat een "eng" idee hebben.
Nee joh, niks engs aan. Straks maak je vast ook limonade uit de koude kraan (al weet ik niet of dat wel kan met loden leidingen).
quote:
Op maandag 15 februari 2010 11:49 schreef tessie het volgende:
Wij gebruiken ook gewoon warm water uit de kraan. En als we ergens heen gaan, neem ik een thermosfles met heet water mee, en wat koud water in het flesje
Toen er nog sneeuw lag een week of 3 geleden was het wel makkelijk. Fles maken, iets te warm en even in de sneeuw zetten. Ging erg goed
pi_78047526
Volgens mij hebben die loden leidingen alleen wat te maken met warm water uit de kraan. Was het niet zo dat er dan wat lood in het water terecht kan komen met warm water en dat dat met koud water niet zo is...?! Maar ik heb ergens een klok horen luiden, maar waar die klepel hangt...
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 16 februari 2010 @ 09:25:57 #191
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78047611
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 09:21 schreef Nijna het volgende:
Volgens mij hebben die loden leidingen alleen wat te maken met warm water uit de kraan. Was het niet zo dat er dan wat lood in het water terecht kan komen met warm water en dat dat met koud water niet zo is...?! Maar ik heb ergens een klok horen luiden, maar waar die klepel hangt...
Klopt, met koud water is dat geen probleem, met warm water wel, bij loden leidingen dus.
***
  dinsdag 16 februari 2010 @ 09:26:54 #192
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78047627
Oh, en ik doe het ook niet uit de kraan. Getrut om te wachten tot het water warm is en op de juiste temperatuur etc. etc. Gewoon water in de fles, 45sec magnetron en klaar.
***
  dinsdag 16 februari 2010 @ 10:40:32 #193
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78049283
Dat doen we hier ook BE. En sinds een paar weekjes warmen we koud water rechtstreeks uit de kraan op. Tot die tijd hadden we een kan met afgekoeld gekookt water in de koelkast staan. Iets met gevoel
pi_78563321
Wij warmen het water op met behulp van een flessenwarmer. Dan voeding erbij en klaar!

Isa lijkt nu langzaam van 6 naar 5 voedingen te gaan. Ze liet er afgelopen nacht 6 uur tussen zitten. Haar eerste voeding was om 6.30 uur, toen 10.30, 14.30, 18.30, en waarschijnlijk straks om 22.30 (meer dan 4 uur mag er overdag niet tussen zitten toch?). Ik ben dus benieuwd wat ze vannacht gaat doen. Normaalgesproken kreeg ze rond 0.00 uur nog een voeding, maar we gaan nu eens kijken wat ze gaat doen. Ze kreeg tot nu toe 130+4 scheppen, maar ik denk dat we de laatste voeding van rond 22.30 uur dan moeten ophogen, omdat ze anders de nacht niet doorslaapt denk ik. Heeft iemand tips?
  zondag 28 februari 2010 @ 20:02:49 #195
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78563450
Hoe oud is Isa nu Nieuwe User? Evt zou je kunnen ophogen inderdaad. Maar je geeft 130/4? Dat is dan 130cc als alles klaar is denk ik? Dus 120 cc water met 4 scheppen?

Ik vind opwarmen met een flessenwarmer trouwens erg lang duren......
pi_78563564
Je zou de laatste voeding een beetje kunnen ophogen (1 schepje) en dan kijken hoe ze het daarop doet... En dan zie je vanzelf wel hoe lang ze de nacht maakt...
Doorslapen kan je niet afdwingen door meer voeding te geven. Als ze daaraan toe is gaat ze dat wel doen...
Hier ging het ineens, althans als ze wakker werd en we een speen gaven was ze ook tevreden. En inmiddels lukt het haar steeds beter om zelf weer in slaap te vallen als ze wakker wordt en het nog geen opsta-tijd is...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_78563615
Isa is nu 8 weken. Ze kreeg eerst 120+4 scheppen, maar op aanraden van het cb deden we er 10 cc water bij zodat het iets opgehoogd wordt.

En het duurt inderdaad erg lang met een flessenwarmer!
  zondag 28 februari 2010 @ 20:08:04 #198
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78563711
Oké. Wat Nijna zegt, je kan t proberen met 150/5. Ze drinkt waarschijnlijk toch wat ze wil hebben. En, idd, doorslapen kan je niet afdwingen, dat komt vanzelf. Hier zijn de mannen nu 8,5 maand en een voeding 's nachts is niet nodig hoor, maar doorslapen helaas.
Succes!

En, ik weet niet of je een magnetron hebt? 130cc water duurt denk ik ongeveer 40 sec....
pi_78563730
Nijna, je bedoeld 30 cc water + 1 schepje erbij? Krijgt ze dan niet ineens veel meer?

Ze hoeft van mij ook nog niet perse naar 5 voedingen, maar ik merk dat ze daar langzaam naartoe gaat. Maar ze kan volgens mij alleen naar 5 voedingen als ze er 's nachts 8 uur tussen laat zitten, uitgaande van max 4 uur tussen de voedingen overdag?
pi_78563805
Ok Mikoxx, dat kunnen wij idd eens proberen. Misschien maakt ze dan ineens een langere nacht. En zo niet is het ook goed. Als ze dan vannacht komt geef ik haar een kleiner flesje.

En helaas (nog) geen magnetron in huis. Toch maar eens aanschaffen!
  zondag 28 februari 2010 @ 20:10:58 #201
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78563840
De tijden gaan wel een beetje schommelen als je naar 5 voedingen gaat idd. Dat is altijd weer even zoeken. Ik zou t gewoon eens uitproberen en dan zie je hoe t gaat, toch? Nijna bedoelt denk ik idd 30cc water en 1 schepje erbij. Dan kom je dus op 150/5 (of in jullie geval met 10cc extra water op 160/5)
pi_78563881
Dankjullie, Nijna en Mikoxx, we gaan het gewoon eens proberen! En dan doen wel wel 150+5 scheppen.
  zondag 28 februari 2010 @ 20:12:22 #203
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78563900
succes
pi_78567868
Succes en goede nacht gewenst nieuwe user
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_78579406
Ze heeft om 23.00 uur de laatste fles gehad (uiteindelijk maar 150cc gedronken), en slaapt nog steeds!!
pi_78580059
Zozo netjes hoor!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_78692831
Waarschijnlijk hebben al velen voor mij deze vraag gesteld: wanneer kun je van 5 naar 4 voedingen gaan? Ivan krijgt nu 5 voedingen van 180/6 die hij helemaal opdrinkt (sterker nog, hij zou gerust nóg meer drinken). Voor de laatste twee voedingen moeten we hem altjd wakker maken. Hij heeft vandaag bij opa en oma zijn derde voeding om 16:45 uur gehad, dus ik zit eraan te denken om gewoon eens te kijken hoe laat hij uit zichzelf wakker wordt, en om dan eventueel de laatste voeding over te slaan als dat best laat is.

Ivan is over 10 dagen pas 4 maanden oud, dus het lijkt me wel vroeg. Maarja, ik vind het ook vervelend dat we hem altijd maar wakker moeten maken. Ik zou dat liever niet doen, tenzij het beter is voor hem natuurlijk. Eventueel zou ik zijn flesjes iets op kunnen hogen?

Hij lijkt trouwens goed te groeien - hij zit inmiddels in maat 68 en we vermoeden dat hij richting de 7 kg aan het gaan is - maar dat weten we volgende week als we naar het consultatiebureau gaan zeker. Daar overleggen we sowieso ook even.

[ Bericht 4% gewijzigd door Claudia_x op 03-03-2010 18:36:04 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 3 maart 2010 @ 19:10:38 #208
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_78694447
Hey claudia, ik heb precies dezelfde vraag hier ook gesteld, zo'n twee maanden geleden...

Ik had hier precies hetzelfde met Alexa. Groeide prima op 5 flessen (150/5), maar we moesten haar vaak wakker maken voor voeding no.4 (1900) en altijd voeding no.5 (2300). Voor no.5 vaak ook echt uit een diepe, diepe slaap, waarbij ze half slapend (en ik ook!) de fles dronk en zo weer in bed lag.

Wij hebben Alexa eigenlijk altijd met de fles op verzoek gevoed, en ze had snel zelf een ritme gevonden. Dus mijn gevoel zei me het gewoon een keer te proberen. En die reacties kreeg ik hier toen ook: gewoon proberen komt er vanzelf achter als het niet gaat. We hebben gewoon Alexa gevolgd eigenlijk....

Ik heb even het boekje van het KDV erbij gepakt en Alexa is sinds 26-01 overgegaan op 4 flessen. Toen was ze dus ongeveer net zo oud als jouw beeb nu!

Btw, met Alexa is dat dus meteen goed gegaan eigenlijk. We zijn toen wel de ochtend en avondfles gaan verhogen tot 180/6, en wanneer ze aangaf (boos als fles op was, bij. of vroeger komen voor flessen) alle flessen naar 180/6.

Daarna (08-02) hebben we rijstebloem aan de laatste fles teogevoegd, en sinds vorige week ook de laatste fles verhoogd tot 210/7.

En nu (5 maanden) zit ze op:
210/7 (0700)
180/6 (1200)
180/6 (1600)
210/7+3eetlepels rijstebloem (1930)

En nog steeds op verzoek, en verhip, die troela heeft een interne klok

Ik hoop dat je er wat aan hebt, gewoon proberen en dan zie je vanzelf of Ivan het trekt....
en ik geloof dat jij ook zo'n mama was die jouw moederlijke intuitie met andere situaties heeft gevolgd , toch??? Gewoon daarop blijven vertrouwen hoor...
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  woensdag 3 maart 2010 @ 19:14:29 #209
100412 mefke79
komt goed!
pi_78694623
Claudia, ik ben het effe kwijt, was Ivan nou op tijd of laat of vroeg? Driekus was een 11 dagen te laat en omdat wij ook regelmatig moeite hadden met die 5de fles zijn we ook ietsje eerder dan 4 maanden overgestapt. Overigens zat ie toen inderdaad rond de 7 kilo en in maat 68.
Wat wij gedaan hebben is hier in dit topic nog terug te vinden, ik ben gaan schuiven met flessen overdag en kwam zo op 4 uit. Het is nu 6.30/12.00/17.00 en 21.30, werkt voor ons en het kdv goed.
Oja en die 180 cc, wij zitten inmiddels al enige tijd op 210 cc en voor de avond op 220 cc (extra water, niet extra poeder). Probeer het gewoon, ze laten echt wel staan als het te veel is.
Succes!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_78694658
Takkembah, ik heb hier zeker wat aan! Dat zegt m'n gevoel me ook, zijn ritme volgen. Ik haal hem nu 2x net uit een fijne slaap en dat vind ik erg sneu voor hem. Na die laatste voeding gaat hij ook meteen z'n bed weer in en 's ochtends wordt hij wel wakker maar nooit met een hongerhuiltje. We gaan het maar gewoon proberen en zien wel. M'n lief heeft nachtdienst, dus hij moest ook z'n goedkeuring geven.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 3 maart 2010 @ 19:16:40 #211
100412 mefke79
komt goed!
pi_78694725
Takkembah, die interne klok is hier ook vrij stipt ja...hij huilt echt nooit, maar owee als je laat bent met de fles en hij heeft honger met een hoofdletter H...berg je dan maar. Krijsen echt zo hard, dan stop je er vanzelf heel snel een fles in.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_78694776
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:14 schreef mefke79 het volgende:
Claudia, ik ben het effe kwijt, was Ivan nou op tijd of laat of vroeg? Driekus was een 11 dagen te laat en omdat wij ook regelmatig moeite hadden met die 5de fles zijn we ook ietsje eerder dan 4 maanden overgestapt. Overigens zat ie toen inderdaad rond de 7 kilo en in maat 68.
Goede vraag. Hij was 9 dagen te laat, dus de situatie is erg vergelijkbaar!
quote:
Wat wij gedaan hebben is hier in dit topic nog terug te vinden, ik ben gaan schuiven met flessen overdag en kwam zo op 4 uit. Het is nu 6.30/12.00/17.00 en 21.30, werkt voor ons en het kdv goed.
Oja en die 180 cc, wij zitten inmiddels al enige tijd op 210 cc en voor de avond op 220 cc (extra water, niet extra poeder). Probeer het gewoon, ze laten echt wel staan als het te veel is.
Succes!
Dus ik kan van de flessen 180/6 210/7 maken? Ik zal hem straks sowieso 210/7 aanbieden, want ik denk dat dat er wel ingaat.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 3 maart 2010 @ 19:20:15 #213
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_78694877
Hahah herkenbaar hier ook Mefke

Ik wist niet dat de uitteldatum ermee te maken kon hebben..., Alexa was ook 10 dagen te laat....

Succes claudia!!!
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_78695092
Wens m'n vriend maar succes. We geven Ivan zometeen een fles 210/7 en zien wel wat hij doet. Ik duik er denk ik lekker vroeg in en dan is het niet zo'n ramp om eventueel rond een uur of 4 wakker te worden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_78698791
- Update - Hij slaapt nog steeds. Ik ben vooralsnog blij dat ik hem niet om 19:00 uur wakker heb gemaakt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 3 maart 2010 @ 20:43:03 #216
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_78699402
Hoelaat heb je nu de laatste fles gegeven?
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_78699775
Hij heeft om 16:45 uur de laatste fles gehad. Daar had ik zelf geen controle over omdat hij bij zijn opa en oma was. Als hij thuis was geweest had ik hem om 16:00 uur wakker gemaakt. (Dan had ik hem dus driemaal wakker moet maken voor een voeding.)

Vandaag ziet er als volgt uit:

08:30 (meestal rond 8 uur)
13:15 (meestal rond 12 uur)
16:45 (meestal rond 16 uur)

Ik verwacht dat het nu niet lang meer duurt voor hij wakker wordt.

-Edit- Jep, ik hoor hem al!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 3 maart 2010 @ 20:58:21 #218
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_78700365
Kheb het nog even nagekeken in "de boeken". Alexa kwam hier de eerste week nog vrij laat, om 2100 en sliep dan nog tot 0800-0830. Lekker praktisch met werken en KDV ....

Werd eigenlijk zo te zien elke week minder laat...Binnen een maand 1930 en 0700


Edit - hahahaha Ivan kiest ook 2100

[ Bericht 54% gewijzigd door Takkembah op 03-03-2010 20:59:41 (Ivan rocks!) ]
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_78700765
Netjes Claudia of eigenlijk Ivan
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_78700979
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:58 schreef Takkembah het volgende:
Kheb het nog even nagekeken in "de boeken". Alexa kwam hier de eerste week nog vrij laat, om 2100 en sliep dan nog tot 0800-0830. Lekker praktisch met werken en KDV ....

Werd eigenlijk zo te zien elke week minder laat...Binnen een maand 1930 en 0700


Edit - hahahaha Ivan kiest ook 2100
Hoe laat ging Alexa dan naar bed?

Hier komt het trouwens wel goed uit omdat Ivans opa en oma liever niet voor 9 uur oppassen. Ik ga zelf al om kwart voor 7 de deur uit, dus m'n lief brengt hem weg en begint zelf pas om 10 uur.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 3 maart 2010 @ 21:12:36 #221
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_78701244
ff kijken eerste week (vanaf 26-02) was het

0900
1130
1530
2100

toen werden de eerste en de laatste fles groter (180), werd het

0830
1130
1600
2030

toen alle flessen groot

0730
1130
1530
2000

en daarna (laatste 210 avec rijstebloem) zo is het nu

0700-1200-1600-1930
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_78701330
Binnen 14 minuten 210/7 op. Allemachtig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 3 maart 2010 @ 21:22:57 #223
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_78701872
Respect Ivan
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  woensdag 3 maart 2010 @ 21:27:01 #224
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78702136
Wauw, wat heerlijk zeg!
Hier nog altijd 5 flessen met dan de 5e ergens tussen 22 en 23 en dan de eerste rond 06.00...
***
pi_78702407
Hij slaapt niet heel vast tot 8:00 uur, hoor. Was het maar waar! Het zou wel heel fijn zijn als die laatste voeding kwam te vervallen, want dan kan ik vroeg naar bed. Achja, we zien wel.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 3 maart 2010 @ 21:36:49 #226
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78702795
Ik ziet hier nu ook te 'vechten' tegen de slaap.
***
pi_78703594
Wij geven Lars ook 210/7
En het schema:
8.30 de eerste fles
12.30 tweede fles
16.30 derde fles
Rond een uur of 19.00 slapen
Rond 22.30/23.00 uur maken we hem wakker voor de laatste fles
Dan slaapt hij tot een uurtje of half 8 in de ochtend
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_78704071
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 21:36 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ziet hier nu ook te 'vechten' tegen de slaap.
Ik vind dat zo rot, vooral omdat ik er weer om kwart voor 6 uit moet. Maar ik kan m'n lief ook moeilijk 's avonds alles alleen op laten knappen, aangezien we niet alleen een kind maar ook een jong hondje hebben.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 4 maart 2010 @ 07:04:48 #229
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_78717319
En en en en en en en en en en en en en en en en en en en en en en en en en hopelijk heeft Ivan lekker geslapen (en jullie ook)
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_78717531
@ Claudia, ik heb begrepen dat 5 x 210/7 niet mag, omdat ze dan teveel krijgen.

Tijn is volgende week 5 mnd en met 4 mnd zeiden ze op het bureau tegen mij dat ik zo langzamerhand mocht proberen af te bouwen met de flessen.

Met 5 flessen moest ik ook echt een beetje op de klok kijken om uit te komen, hij kwam dan nog niet maar ik gaf hem wel wat anders kwam ik helemaaln iet meer uit zeg maar.

Zijn toen de laatste fles van 22:00 iets gaan vervroegen, steeds een half uur (die fles van 22:00 was ook al eens 23:00)
Tot we op 20:30 zitten.
Hij krijgt nu 4x210/7
Ong. 7:30/8:00
Ong. 11:30/12:00
Ong 15:30/16:00

Naar bed rond 18:30 en dan maken we hem wel rond 20:30 wakker voor de fles en dan slaapt hij tot nu ongeveer, soms iets eerder, soms iets later en daar schuiven we mee.

Zit alleen met die bedtijd van half 7 of dat handig is want dan slaapt hij 2 uurtjes en moet wakker gemaakt worden, van de andere kant, hij drinkt de fles en slaapt weer.

Succes ermee

En dan mochten we de laatste fles nog risjtebloem doen.

En ik vond vanaf 23:30 kunnen slapen tot 6:00 al lekker maar dit is helemaal fijn joh!
Heb t idee dat ik nog meer kan bijtanken.
  donderdag 4 maart 2010 @ 08:28:35 #231
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_78717941
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 21:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind dat zo rot, vooral omdat ik er weer om kwart voor 6 uit moet. Maar ik kan m'n lief ook moeilijk 's avonds alles alleen op laten knappen, aangezien we niet alleen een kind maar ook een jong hondje hebben.
Totaal off topic heel even. Claudia_x ik probeer je al een paar dagen terug te pmen over de broeken maar je inbox is vol..
  donderdag 4 maart 2010 @ 21:40:27 #232
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_78749308
Claudia_X hoest gegaan met Ivan?
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_78749847
MamaNik, ik zie het nu pas! M'n inbox is geleegd.

Het ging vannacht rampzalig. Uiteindelijk heeft m'n lief Ivan rond 4 uur vanochtend een flesje gegeven. Ik heb geen idee of het toeval was - we hebben wel eens eerder zo'n nacht gehad - maar ik durf het niet zo goed nog een keer te proberen. Vandaag heb ik hem weer gewoon telkens wakker gemaakt.

Misschien moeten we wat voorzichtiger gaan afbouwen. Ik weet alleen niet zo goed hoe. Ik kan hem morgen bij elke voeding wat meer aanbieden zodat ik op 4 voedingen van 210/7 uitkom. Gister heeft hij 3 voedingen 180/6 gehad en de laatste voeding 210/7. Wat denken jullie?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 4 maart 2010 @ 21:55:47 #234
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_78750137



Ja, het is altijd een beetje zoeken zo! Je kunt inderdaad beginnen met de eerste fles meer aanbieden en als dat niet teveel voor hem is, kijken hoeveel tijd hij dan tussen flessen laat. Vriendin van me heeft het zo gedaan. 1e fles, dan 2e fles, etc. Soms kan het zijn dat beebs 210 nog teveel vinden (krampjes, over veel teruggeven)... En anders gewoon in het weekend nog een keer proberen, dan is het ook niet zo erg als het niet lukt. Er zijn ook genoeg beebs die uiteindelijk toch nog een hele tijd voor de laatste fles uit coma moeten worden gehaald...

[ Bericht 0% gewijzigd door Takkembah op 04-03-2010 21:56:14 (verkeerdesmileyhahahaha) ]
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_78750415
Hij laat nu uit zichzelf al genoeg tijd tussen de voedingen om op 4 stuks uit te komen, dus ik hoef het ophogen niet te doen om te rekken. Ik verwacht dat het ophogen van een flesje alleen betekent dat hij uiteindelijk meer binnenkrijgt en ik hoop dan ook dat hij daar dan wel lekker op kan slapen. Lastig, hoor. Hoe vervelend ik het ook vind om hem telkens wakker te maken maken - we hebben nu wel een ritme waar ik aan gewend ben.

Ik ga morgen denk ik eens wat grotere flesjes aanbieden. Ik denk dat hij die prima aankan. Hij geeft zeer zelden voeding terug en ik zie bij hem aan het einde van het flesje geen echte verzadigingssignalen (vroeger krulde hij dan z'n onderlip omlaag ).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_78750488
Oh wacht, ik begrijp nu pas dat je 1 fles per dag zou ophogen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 08:17:37 #237
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_78761235
Ik bedoel inderdaad het laatste...

En qua ritme, tja als die nacht zo gekloot heeft, dan is hij er ook nog aan gewend en vindt het wel prima om wakker worden gemaakt. Dan gewoon wakker maken, totdat je het weer probeert.
Maar nogmaals, Alexa moesten wij echt uit coma halen, die werd gewoon bijna niet wakker en sliep bijna door het flesje heen toen...
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_78783338
We zijn vandaag eerder dan gepland naar het consultatiebureau geweest en daar was het advies om op 4 flesjes over te stappen van 180/6, dus om de flesjes niet op te hogen. Vandaag zit hij op schema voor 4 flesjes, dus we zien wel.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 19:09:09 #239
100412 mefke79
komt goed!
pi_78785740
Claudia, hoeveel weegt ie nou?
Enne, ik weet natuurlijk niet waarom ze dat zeggen, maar ik ben tegenwoordig van " ik kijk wel wat ik met cb adviezen doe". Driekus heeft duidelijk meer honger dan 180cc en krijgt dus ook meer.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_78789237
Hij weegt 7200 gram.

Ik vind het lastig om te bepalen of hij nog echt honger heeft (hij huilt vaker na een flesje even hysterisch en als ik hem dan een speentje geef houdt hij al gauw op en blijkt hij geen honger meer te hebben). Ik probeer het wel gewoon even met 180/6 en hoog desnoods op als ik denk dat hij het daarop beter doet. Misschien gaan we wel weer heel gauw terug naar 5 flessen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 20:25:22 #241
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78789511
Claudia, Oscar weegt 8750 gram en krijgt nog 5 x 180/6 en dat was volgens onze arts echt absoluut geen probleem. Dus ik snap ook niet zo heel goed waarom Ivan dan nu al terug naar 4 zou moeten, behalve dan idd als jullie die laatste fles willen laten vervallen, maar dan zou ik de voeding wel ophogen hoor, vlgs mij heeft hij dat gewoon nodig. HIj is toch nog geen 6 maanden?
***
pi_78790125
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 18:16 schreef Claudia_x het volgende:
We zijn vandaag eerder dan gepland naar het consultatiebureau geweest en daar was het advies om op 4 flesjes over te stappen van 180/6, dus om de flesjes niet op te hogen. Vandaag zit hij op schema voor 4 flesjes, dus we zien wel.
Lars krijgt ook 4 flessen, maar dan van 210 cc

Eigenlijk is het toch raar dat je al naar 4 flessen moet. Er komt niks anders voor in de plaats, en dan krijgt hij dus in totaal minder?
Op mijn papieren van de dietiste staat met 6 maanden 4 a 5 flessen melk
En dan nog eens fruit en groente...

Ivan is...hoe oud? 4 maanden?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_78790135
Hij is zelfs nog geen 4 maanden oud! Volgens het consultatiebureau is zoveel flesvoeding een aanslag op z'n nieren. Hij drinkt natuurlijk ook het maximale van wat hij mag (maar gaat er nooit overheen).

Die 5e fles laten vervallen willen we vooral doen om zijn ritme overdag wat fijner te maken voor hem. Uiteindelijk gaat hij er niet echt vroeger door naar bed, want hij blijft na de voeding van 21:00 uur nog een uur wakker. Normaal gesproken krijgt hij zijn laatste voeding om 22:15 uur en gaat hij daarna meteen naar bed.

Nu twijfel ik toch wel, hoor. Ik ben juist blij dat hij zo goed is gegroeid.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_78790235
De arts zei de vorige keer trouwens dat het normaal is dat kindjes op een bepaald moment minder gaan drinken. Als je achterop de verpakking kunstvoeding kijkt zie je dat ook staan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_78790295
Ik vind het vroeg om naar 4 flessen te gaan, ik heb eens gevraagd op mijn cb wanneer die 5e fles eraf mocht, en toen was het antwoord; niet voor de 5 maanden.
Echt CB's....de een zegt dit de ander dat.

Volgens mij moet je maar vooral op je gevoel afgaan.....
Hij doet het goed zoals hij het nu doet, dan zou ik denken.... vooral zo doorgaan....
Hij mag in principe niet meer dan een liter. 5 flessen van 200 cc is pcies 1 liter. Niet teveel dan toch?
En hij laat ook vast weleens een bodempje staan?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  vrijdag 5 maart 2010 @ 20:43:39 #246
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78790342
Op het lijstje van mij CB staat:
3 maanden = 5 x 180
4 maanden = 4 x 200cc (evt. in 1 of 2 flessen rijstebloem), evt. groente, evt. fruit

Dus ze gaan er vlgs mij vanuit dat je, als je terug gaat dan wel al met bijvoeding begint ofzo.
Maar zoals ik zei, mijn cb arts zei de vorige keer niks over die 5 x 180, zeker niet omdat ik aangaf dat hij nog geen bijvoeding accepteerde.

Lastig is dit toch, zoveel tegenstrijdige adviezen. Ik wil je niet onzeker maken tov je eigen cb, maar ik zou zelf toch wel die flessen wat groter maken als je terug wil naar 4, ander krijgt hij vlgs mij echt te weinig als hij nog geen bijvoeding krijgt.
***
pi_78790715
Ik vind het juist heel fijn om jullie adviezen te horen. Rijstebloem vond de wijkverpleegkundige trouwens onzin.

Met 5 gaat het prima, hoor, alleen zou 4 gewoon fijner uitkomen met zijn slaapjes. Dat geforceerde voelt rot. Toen hij nog borstvoeding kreeg voelde ik me i.v.m. zijn tegenvallende groei altijd al schuldig als ik hem niet vaak genoeg liet drinken (6-7 keer was wat hij zelf aangaf nodig te hebben en dat was toen te weinig) en nu zit ik hem weer een voeding op te dringen. Ik ben geneigd om gewoon een tijdje met zijn ritme mee te gaan en te zien hoe het gaat. Hij gaat heus niet dood als hij een paar dagen 4 flesjes 180/6 krijgt. In het ergste geval wordt hij 's nachts wakker voor een 5e flesje en dat is dan ons probleem. Ik houd zijn luiers goed in de gaten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_78790950
Want je maakt hem nu wakker voor een flesje?
Wij hebben Lars ook wel eens laten liggen, maar die kwam toen ook midden in de nacht weer.
Dus toen toch maar die laatste weer gegeven.

Lars heeft alleen sochtends nooit zo'n honger, hij is tegenwoordig vaak wel rond 7.00u/7.30 u wakker, maar krijgt dan pas rond half 9 zijn eerste fles. Zo kunnen we weer verder om 12.30 en 16.30, na het eten even douchen en dan slapen. Voordat mijn vriend naar bed gaat maakt hij Lars wakker voor de laatste fles.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_78791766
We maken hem altijd wakker voor een flesje om 19:00 uur en 22:15 uur. De laatste tijd werd dat flesje van 19:00 uur steeds later omdat hij net lekker lag te slapen. We haalden hem er dan om 20:00 uur uit maar hij lag dan nog steeds te slapen. De laatste voeding kwam er ook door te verschuiven, namelijk naar een uur of 23:00-23:30 uur. Ook dan lag hij altijd te slapen. We moeten hem dus altijd wakker maken en kunnen zelf ook niet meer op een acceptabel tijdstip naar bed.

Het is wel een luxeprobleem natuurlijk, want hij drinkt die 5 flesjes supergoed en hij is tevreden en groeit goed. Zo belangrijk vind ik het niet om naar 4 flesjes te gaan. Ik vind het ook goed om van jullie te horen dat jullie viermaal 180/6 weinig vinden. Mijn schoonmoeder vindt 5 flesjes erg veel en daar is m'n mening ook door gekleurd. Het zou natuurlijk stom zijn als ik vanuit een of ander calvinistisch gevoel m'n kind te weinig melk gaf.

Hij slaapt nu trouwens nog. Ik laat hem lekker, want hij voelde zich zo naar door die prikjes. Straks geef ik hem toch maar 210/7.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 21:19:42 #250
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78792284
Dan zou ik dat idd wel doen, met hem mee gaan.
Wij doen nu trouwens in de laatste 210, dan slaapt hij net wat langer, dus Oscar krijgt eigenlijk 4 x 180 en 1 x 210.
HIj leek even over te gaan naar 4, maar toen kreeg hij een buikgriepje en sindsdien is het weer 5 keer, so be it.
***
pi_78792671
Claudia, je kan toch kijken wat hij doet als je 4 x 180/6 geeft. Als het niet voldoende is kan je proberen of 4 x 210/7 dan prettiger is voor hem... Of toch die 5e fles.
Ik kan me voorstellen dat hem wakker maken ook tegen je gevoel in gaat... Lastig, maar uitproberen is denk ik het enige wat je kan doen. Voor zover ik weet is die liter maximaal en is het daarboven teveel voor de nieren.
Maar misschien dat ze daar ook wel weer van aan het terugkomen zijn, ik was van de week op het bureau en toen gaven ze voor de 2e keer aan dat Iris maar 600 ml opvolgmelk mocht als maximum. Toen ik vroeg waarom dat was, kwam ook dat nieren verhaal... Maar op het pak staat 800 en dat zei ik ook. Toen zei de arts: die 600 is onze richtlijn...
Tja... ach inmiddels zijn we aan het kijken of ze het met 3 flessen van 200 ook goed doet.
Tot gisteren kreeg ze dan tussendoor een flesje thee met 2 schepjes melk en vandaag hebben we tussendoor alleen thee gegeven. Ging er redelijk in. Voor mn gevoel zaten we bij Mirte niet zo snel op 3 flessen en waren we toen ook veel meer aan het zoeken naar een ritme elke keer als er wat veranderde. Het lijkt wel of Iris meer meegaat in het ritme wat er toch al is, maar misschien was dat er nog niet zo toen Mirte een baby was .
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_78794153
Lastig Claudia, die verschillende adviezen!

Isa zit volgens mij in een overgangsfase van 6 naar 5 flessen. De ene dag drinkt ze er 6, de andere 5. Een tweedaags-schema ziet er ongeveer zo uit:

5.00
9.00
13.00
17.00
21.00
24.00 (maken haar dan wel vaak wakker hiervoor)

06.00
10.00
14.00
18.00
23.00 (leggen haar rond 20.00 uur in bedje, ze wordt dan vaak rond deze tijd wakker, er zit dan zo'n 5 uur tussen).

Vervolgens wordt ze de volgende dag weer rond 5.00 uur wakker. Ze laat er dus 's nachts nu zo'n 6 uur tussen, soms heel iets langer. Ik vind het een beetje lastig om hier weer een normaal dagschema van te maken, maar ik denk dat dit over een aantal dagen / weken vanzelf wel komt. Ze krijgt trouwens zo'n 140 cc per voeding (de laatste vaak zo'n 150 cc). Heb hier ook met het cb over gesproken, maar daar wordt ik ook niet wijzer van. De wvk zegt: Je moet zorgen dat ze haar flesjes tussen 6.00 / 7.00 en 21.00 / 22.00 uur drinkt, maar Isa redt het nog niet om er zoveel tijd tussen te laten 's nachts!
pi_79205324
Zou je al iets eerder dan 4 mnd met rijstebloem kunnen beginnen, of kunnen ze daar echt last van krijgen?
Wolf is al bijna een week steeds heel vroeg wakker 's ochtends met honger 5.00-6.00 ipv 7.00
De 2 laatste flessen krijgt hij om 19.00 en 23.00. Nou had ik de laatste de afgelopen 3 dagen al steeds pas om 00.00 gegeven maar dit lijkt niks uit te maken.
Hij drinkt de laatste fles nu ineens ook helemaal leeg (eerder liet hij rond de 70 staan omdat hij half slapend is dan)

Iemand nog uitprobeertips?
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_79206308
Ik zou het gewoon proberen.
Volgens mij heb ik het bij Guus ook eerder gedaan. Eerst heb ik volgens mij voor 's avonds de voeding gebruikt voor hongerige baby's.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 12:57:18 #255
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79206353
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 12:56 schreef Koningin het volgende:
Ik zou het gewoon proberen.
Volgens mij heb ik het bij Guus ook eerder gedaan. Eerst heb ik volgens mij voor 's avonds de voeding gebruikt voor hongerige baby's.
ik zou eerst dat doen voordat ik met rijstebloem zou gaan mengen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_79206394
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 12:57 schreef Ticootje het volgende:

[..]

ik zou eerst dat doen voordat ik met rijstebloem zou gaan mengen.
Ja, daarom heb ik dat toen ook gedaan. De eerste nachten heb ik die voeding zelfs nog gemengd met gewone voeding dus 50/50
  dinsdag 16 maart 2010 @ 12:59:54 #257
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79206455
Same here. Bij Oscar zijn we op een gegeven moment (eerder al dan nu bij Wolf) over gegaan op voeding voor hongerige baby's en dat werkte prima. Dacht vorige week even te kijken of hij mss terug kon naar gewoon, maar mooi niet dus.
***
pi_79207112
Hier ook zo'n hongerspurt in maand 3-4.. En hier was nutrilon Forte ook een oplossing. Na 2 weken niet meer, maar met wat nutriton erin was het perfect om op 5 flessen te blijven..

Rijstebloem zou ik zelf niet doen voor de 4 maanden. Dan nog eerder nutriton, dat werkt in principe tegen spugen, maar voor sommige kinderen werkt het ook verzadigend (zoals bij ons). Dat is wel geschikt voor baby's vanaf de geboorte..
pi_79207604
Oh ik wist niet dat Nutrilon de Forte variant ook in nr 1 was, dankjulliewel, dat ga ik eens even proberen meteen vanavond!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_79207950
Minke krijgt nu ook af en toe een mix met hongerige baby spul van Friso door de comfort heen. Werkt prima en ze slaapt er lekker op (door)!

Kun je trouwens ook jpbm door die comfort-prut mixxen? Minke spuugt namelijk nog erg veel en misschien is dt een oplossing. Overigens lijkt ze zelf geen last te hebben van het spugen (niet zuur of branderig) maar het is zo vies/nat en das ook niet lekker voor haar. Ik verwissel natuurlijk wel regelmatig haar shirtjes maar dan nog. Kan er ook geen pijl op trekken, soms alleen overdag spugend, soms alleen in de ochtend of avonden... Rare meid!
pi_79208582
Is er hier misschien ook iemand met een kindje die te weinig drinkt? Ik heb dus het tegenover gestelde probleem dan de meeste mensen. Minisproetje is nu dik 5 maanden en we krijgen er amper 600 ml in. De laatste tijd is het eerder 500 dan 600. Ze krijgt nu 6 of 7 flessen om het erin te krijgen. Vaker aanbieden helpt niets en de flessen gaan ook niet op. Iemand nog ideeen? Ze groeit overigens prima, dus misschien is dit voor haar wel voldoende....

(ze heeft wel een hele geschiedenis, ze weigerde op een gegeven moment helemaal te drinken, dit kwam door de koemelkallergie. Ik had alleen gehoopt dat ze nu we een tijd op de neocate zitten wel een beetje richting de 800 zou gaan. Aan de dietiste in het ziekenhuis heb ik helemaal niets.....)
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:02:41 #262
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79208798
Als ze goed groeit en de artsen zijn tevreden, dan is het toch ok? Of moet ze echt meer van hen?
***
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:03:26 #263
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79208828
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:40 schreef Lijnloos het volgende:
Minke krijgt nu ook af en toe een mix met hongerige baby spul van Friso door de comfort heen. Werkt prima en ze slaapt er lekker op (door)!

Kun je trouwens ook jpbm door die comfort-prut mixxen? Minke spuugt namelijk nog erg veel en misschien is dt een oplossing. Overigens lijkt ze zelf geen last te hebben van het spugen (niet zuur of branderig) maar het is zo vies/nat en das ook niet lekker voor haar. Ik verwissel natuurlijk wel regelmatig haar shirtjes maar dan nog. Kan er ook geen pijl op trekken, soms alleen overdag spugend, soms alleen in de ochtend of avonden... Rare meid!
Oscar kreeg ook 2 schepjes JBPM door de voeding (Friso Comfort).
***
pi_79208848
@ lijnloos, JA!
Wij gebruiken ook comfort en doen er nog 2 schepjes extra jhbm bij in.
Succes ermee
pi_79210681
Check... dan gaan we dat er eens bij proberen. Misschien wordt het dan het spugen net iets minder.
TNX meiden!

Sproetje, helaas geen tips van mijn kant... maar als ze goed groeit is het misschien gewoon haar max.
pi_79211956
Jullie hebben ook wel gelijk hoor! Maar ik vind het zo weinig. En het zou ook wel fijn zijn als ze naar 5 flessen zou kunnen (en dan heeft het wegvallen van de nachtfles natuurlijk mijn voorkeur )
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_79225382
Ow wat is onze meid een zuipschuit... Ze zit met 4.5 maand dus aan de max van liter per dag... 5/180 krijgt ze nu, maar sinds vandaag heeft ze echt om de 3 uur honger net al na 2,5 uur en 's nachts ook weer wakker voor eten. Ben dus bang dat we op 6 flessen gaan komen vandaag..

Dus ik lees hier dat jullie van dat meelspul (Johannes nog wattes toch?) erin doen. Nou krijgt ze omneo, dan kan dat ook? En raden jullie aan dat bij elke voeding te gaan doen, of alleen bij laatste voeding?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_79225722
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 20:33 schreef wickie het volgende:
Ow wat is onze meid een zuipschuit... Ze zit met 4.5 maand dus aan de max van liter per dag... 5/180 krijgt ze nu, maar sinds vandaag heeft ze echt om de 3 uur honger net al na 2,5 uur en 's nachts ook weer wakker voor eten. Ben dus bang dat we op 6 flessen gaan komen vandaag..

Dus ik lees hier dat jullie van dat meelspul (Johannes nog wattes toch?) erin doen. Nou krijgt ze omneo, dan kan dat ook? En raden jullie aan dat bij elke voeding te gaan doen, of alleen bij laatste voeding?
Fruithap / groentehap gaan geven geen idee?
pi_79226894
Willempjewever, ze heeft de eerste 3 maanden alleen maar krampen gehad.. wil eigenlijk echt graag wachten met bijvoeden tot de 6 maanden, dus dacht eerst met verdikken van voeding het te proberen.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  dinsdag 16 maart 2010 @ 21:47:33 #270
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79229800
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:01 schreef wickie het volgende:
Willempjewever, ze heeft de eerste 3 maanden alleen maar krampen gehad.. wil eigenlijk echt graag wachten met bijvoeden tot de 6 maanden, dus dacht eerst met verdikken van voeding het te proberen.
Ik denk dat je nutriton bedoeld... Dat kun je toch door elke melksoort doen?

In elk geval het proberen waard. En omneo is tegen veel spugen tochkrampjes? Misschien is ze daar inmiddels overheen en zou je kunnen overstappen op forte (die voor hongerige kindjes).
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 21:50:30 #271
100412 mefke79
komt goed!
pi_79229960
Wickie, hier hetzelfde probleem gehad, maar dan 2 weken later. We zijn begonnen met wat extra water in de laatste fles en wat rijstebloem. Nou zette dat geen zoden aan de dijk, helaas. En daarom zijn we nu toch al met fruit begonnen. Ik moet zeggen, het helpt wel. Maar goed, Driekus had dan ook niet extreem last van krampen (of wel, maar dan werd dat onderdrukt door de infacol). Ik heb geen ervaring met die voeding voor hongerige kindjes, maar het lijkt me een goede oplossing en het proberen waard.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 16 maart 2010 @ 21:51:25 #272
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_79230012
Wicky, omdat je schrijft over krampjes, zou ik t eerst alleen in 1 voeding gaan proberen. Als dat goed gaat verder opbouwen. Wij gaven ze de eerste 6mnd ook omneo,ook vanwege krampjes, wij hebben verdikt met rijstebloem vanaf 4 mnd, ook alleen de laatste fles. Je moet dan wel een papspeen gebruiken.

Ik heb ook de voeding voor hongerige babietjes geprobeerd (forte), maar die gaf hier meteen megakrampen. Ik heb de bus bijna volledig weggemikt.
pi_79230126
Nutriton, of johannesbroodpitmeel. Dat gebruikten we tegen de honger, naast de Forte. Het mag wel in omneo, al blijft het even afwachten of de krampjes niet terug komen. Hier hadden we nergens last verder.

Volgens mij verzadigd omneo ook minder dan standaard, dus daar zou je ook nog kunnen wisselen.
pi_79234895
Dank voor al jullie tips. Het gaat hier nu al ruim een maand goed, geen krampjes meer. Maar ben inderdaad bang dat die terugkomen zodra ik ga veranderen naar andere voeding, daarom leek het toevoegen me misschien een oplossing.
Bij het CB hadden ze me aangeraden rijstebloem toe te voegen. Ik denk dat ik ga beginnen Nutriton toe te voegen, kijken of dat aanslaat. En morgen nog wat meer lezen. En als het allemaal niet gaat helpen dan maar naar bijvoeden.

Even nog wat vertederende voedingstaferelen.
Ze is zo gehaaid op haar fles zo grappig gezicht is dat. Ze wordt altijd helemaal wild als ze m ziet, dan gaat dat mondje ook al in de drinkstand. En tegenwoordig ook haar armpjes al helemaal uitgestrekt, en de fles vasthouden, want owee als die weer weg gaat. Ze kijkt me dan ook echt zo aan 'mijn fles, die gaat echt nergens heen'
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_79244834
Gisteravond om 23.15 de laatste fles gehad, met Forte voor het eerst.
Word ie wakker om 3.30! maar dat zal wel een toevalstreffer zijn geweest, hij bleef wel steeds speen eruit gooien, dus maar bij ons in bed genomen en met fopspeen kunnen rekken tot 6.15 voor de eerste fles vanmorgen.
Hoop dat de Forte wat gaat doen, nog effe uitproberen een tijdje, de 22e moeten we toch naar CB dus dan kan ik het daar ook voorleggen anders.
Komt vast wel goed
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_79253304
Wickie, heb je ook een grotere speen in huis? Want het dikt behoorlijk in.
En goed schudden (of roeren met een vork oid) want anders blijven er stukjes voor het gaatje van de speen zitten. Succes!

Poppejans, dat was nou ook niet de bedoeling he. Bij Meike had destijds rijstebloem dat effect ook, die hebben we er toen maar weer uitgemikt.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_79277108
Tot nu toe heb ik nog niet hoeven in te grijpen. Gisteren om 20:00 had ze laatste fles toen heeft ze zomaar doorgeslapen tot 5:30, was helemaal verbaasd.
Vandaag ging het wel ok, net om half 10 laatste fles, dus dat valt mee (normaal kwam ze altijd rond 11 uur voor de laatste).
Ik heb wel rijstebloem gekocht, voor het geval dat, dan is het maar in huis. Van het weekend ook even wat meer over lezen denk ik.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_79419359
Momenteel hebben we voor onze 5 maanden oude dochter dit 5 x 180 schema: 06:45, 10:00, 14:00, 18:00 en om 22:00.

Nu willen we eigenlijk de 22:00 voeding om 20:00 gaan geven, zou dat gaan werken? We weten het niet meer precies van onze zoon en a.s. woensdag krijgt ze weer een prik op het cb en daar kunnen we het navragen, maar hier zitten vast ook genoeg mensen die het weten.
  zondag 21 maart 2010 @ 20:43:34 #279
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_79419416
Je kan t gewoon eens proberen willempje, dan weet je snel genoeg of het gaat.
pi_79419782
quote:
Op zondag 21 maart 2010 20:43 schreef mikoxx het volgende:
Je kan t gewoon eens proberen willempje, dan weet je snel genoeg of het gaat.
ja, gaan we zeker doen. Maar dat moet dan even dindag of woensdagavond omdat we maandag en dinsdag altijd lange dagen hebben en er vroeg uitmoeten en dan doe ik het experimenteren liever als we niet retevroeg het nest uitmoeten.

Hoe wred het schema ook alweer als ze rond de 5 maanden zitten? Ze krijgt nu al wel een fruithap, maar dat gaat er meer uit dan in nog.
  zondag 21 maart 2010 @ 21:05:00 #281
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_79421073
Precies Willempjewever gewoon wachten tot bv het paasweekend. Kan je eventueel nog wat slaap inhalen op je extra vrije dag Dat doen we hier ook altijd met zulke experimenten.

Esmee is inmiddels 6 maanden en een paar dagen, maar we hebben nog steeds dat schema dat jullie hebben.
  zondag 21 maart 2010 @ 21:05:31 #282
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_79421116
Willempje, in het grote babietjestopic staat een soort van schema op pg 11
pi_79421507
Bedankt, ik ga even zoeken naar het schema en inderaad even proberen rond pasen.
pi_79424789
quote:
Op zondag 21 maart 2010 20:42 schreef willempjewever het volgende:
Momenteel hebben we voor onze 5 maanden oude dochter dit 5 x 180 schema: 06:45, 10:00, 14:00, 18:00 en om 22:00.

Nu willen we eigenlijk de 22:00 voeding om 20:00 gaan geven, zou dat gaan werken? We weten het niet meer precies van onze zoon en a.s. woensdag krijgt ze weer een prik op het cb en daar kunnen we het navragen, maar hier zitten vast ook genoeg mensen die het weten.
Wij zittensinds 4 mnd op 4 flessen, met cb overlegd.

Gaven de fles ook om 22:00 altijd, hebben het iedere avond een half uur eerder gedaan en hij bleef s ochtends op dezelfde tijd komen.
Nu krijgt hij de laatste fles om 20:30, alleen vanavond evne om 20:00 door omstandigheden zeg maar dus gelijk een mooi experiment haha.

Hier rond 7:30/8:00 de Fles
rond 10:30 Fruithapje
Rond 12:00 Fles
Rond 16:00 Fles
Rond 17:30/18:00 Groentehapje
Rond 20:30 Fles

En dan 4x210/7
pi_79426407
mijn vrouw neemt het even mee woensdag bij het cb, het schema van het-is-mij zou ideaal zijn.
pi_79548464
Van het cb kregen we te horen dat we onze dochter prima 4 x 180 flessen konden geven en dat we de avondfles van 22:00 konden laten vervallen. We konden ook al groentehap gaan geven naast de fruithap.

Dus vanavond toch maar geen fles geven, we zien wel even hoe het vanacht gaat. Ik ben benieuwd
Waarschijnlijk kan ik morgen toch niet naar het werk omdat onze oppas ziek is (oma) en ik ga wel even de kinderopvang bellen, maar dat geef ik weinig kans. Dus als het niet gaat slaap ik morgen wel wat bij.
pi_79564477
Zo, een fles achterwege laten ging prima. Dochter om 07:00 wakker gemaakt voor haar fles en ze had de hele nacht lekker geslapen. We gaan wel proberen nu 4 flessen van 210 + 7 schepjes te geven, maar verder dan 180 cc komt ze nog niet echt. Maar 4 x 180 was al ruim voldoende volgens het cb.
pi_79565507
Waarom zou je dan 210/7 geven, als ze niet meer dan 180/6 drinkt? Ik snap dat eerlijk gezegd nooit zo goed, dat als een kindje er tevreden mee is, mensen het op gaan hogen...
Helemaal als ook het cb aangeeft dat 4 x 180 al ruim voldoende is. Ik zou het lekker zo laten.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_79565561
in principe is 180/6 ook de max per fles toch?
Niet dat wij ons daaraan houden, maar Lars breekt de tent af als hij maar 180 cc krijgt.
Dus die krijgt 4 keer 210/7, en is daarmee tevreden.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_79565710
Die 210/7 haal ik uit het schema van mijn zoon. Voorheen dronk ze 4 x 180 + 1 x 150. Ik neem aan dat ze langzamerhand naar de 210 toegaat nu er 1 fles minder wordt aangeboden.

180/6 is geen maximum, 210/7 staat alleen niet op het pak.

Maarja, dochterlief gaat echt niet meer drinken als ik het wil. Als ze genoeg gehad heeft stopt ze gewoon en gaat haar mondje niet meer open.
pi_79582740
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 12:30 schreef willempjewever het volgende:
Die 210/7 haal ik uit het schema van mijn zoon. Voorheen dronk ze 4 x 180 + 1 x 150. Ik neem aan dat ze langzamerhand naar de 210 toegaat nu er 1 fles minder wordt aangeboden.
Maar als kindjes ouder worden horen ze minder te gaan drinken. Kijk maar achterop het pak, bijvoorbeeld.
quote:
180/6 is geen maximum, 210/7 staat alleen niet op het pak.
Volgens mijn consultatiebureau is 180/6 het maximum en is meer dan die hoeveelheid een te grote belasting voor de nieren. Ik zou dus zeker niet ophogen als je dochter het niet nodig heeft. Flesvoedingsbaby's worden vaak tochal overvoerd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 25 maart 2010 @ 20:06:28 #292
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79583063
Vlgs mij gaat dat verhaal van die belasting voor de nieren pas op als je over een bepaalde hoeveelheid totaal per dag heen gaat, dat heeft niks te maken met de hoeveelheid per fles.

Maar als jouw dochter het goed doet op 4x 180 zou ik het daarbij laten. Idd wat anderen ook al zeggen, als ze tevreden is en je 'moet' voor niemand, dan kan het net zo goed achterwege blijven.
***
pi_79583128
210+7 is ook wel echt een enorme fles!
Meen dat toen ik op een KDV stage liep bij baby's tot 1 jaar, er geen enkel kind zo'n grote fles dronk.

Of de Forte hier nou wel of niet echt iets doet weet ik niet zo goed, misschien was het ook wel gewoon een aantal rare regelnachtjes van Wolf, iig slaapt hij nu gewoon tot 6.30 als hij de avond ervoor om 0.00 een fles Forte gehad heeft, soms komt hij iets eerder 's ochtends maar dan accepteert hij een speentje prima.Hij ligt dan ook gewoon met een grote grijns in bed, dus echt erg honger heeft hij dan nog niet.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_79583343
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 20:06 schreef Brighteyes het volgende:
Vlgs mij gaat dat verhaal van die belasting voor de nieren pas op als je over een bepaalde hoeveelheid totaal per dag heen gaat, dat heeft niks te maken met de hoeveelheid per fles.
volgens mij is dat als je de liter overschrijdt.

Wij zitten sinds gister op 3 flessen (180/6). De fles van 16.00 uur heb ik laten vervallen en tot nu toe gaat het goed
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_79583373
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 20:06 schreef Brighteyes het volgende:
Vlgs mij gaat dat verhaal van die belasting voor de nieren pas op als je over een bepaalde hoeveelheid totaal per dag heen gaat, dat heeft niks te maken met de hoeveelheid per fles.
Dat is wel echt wat onze wijkverpleegkundige zei, maarja, die is volgens mij ook niet bijster intelligent.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_79583508
Ivan zit trouwen nog steeds op 5 voedingen. Hij heeft nu overdag een ander ritme waardoor hij wakker is van 17.30-19.00 uur en daarna naar bed gaat. Ik hoef hem dus niet meer wakker te maken voor de 4e voeding. We maken hem nog wel wakker om 22:15 uur. Misschien kunnen we daar wel mee stoppen maar daar ga ik nu liever niet mee experimenteren. Het gaat net zo lekker.

Hij is wel iets minder gaan drinken. Voorheen zat hij op 5 flessen van 200 ml maar nu proberen we zo vaak mogelijk 20 ml over te houden waardoor hij ergens tussen de 900 en 950 ml per dag drinkt. Ik ben blij dat zijn behoefte niet groter is geworden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_79583902
Wij geven ook 3 x 180/6. Maar ik vind het soms wel passen en meten hoor.

7.00 180/6
9.30 fruit
11.30 brood en 180/6
15.00 koekje en sap
17.45 warm eten en beetje yoghurt
19.00 180/6

Dat middagstuk is zo lang. Maar eerder avondeten geven vind ik ook zo raar omdat ik het eigenlijk wel logisch vindt als ze bij ons aan tafel mee eet... ook wel gezelliger.
Maar tussen avondeten en laatste fles zit weer zo weinig tijd.
Als ze hongerig/ontevreden is krijgt ze 's middags ook wel eens wat yoghurt. En soms lukt het om het brood eten nog wat uit te stellen, maar dat ligt er maar net aan hoe moe ze is.
Maar hoe doen jullie dat? Hebben jullie ook veel op een hoopje zeg maar?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_79584030
Nijna, bij ons s het praktisch hetzelfde

7.00 180/6 en rijstewafel
10.00 brood met fruit
12.00 180/6
15.30 rijstewafel/koekje/soepstengel en diksap
17.30 groente en wat yoghurt/kwark
19.15 180/6 met rijstebloem

tijden kunnen wat afwijken hoor..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_79585690
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 20:23 schreef Nijna het volgende:
Maar tussen avondeten en laatste fles zit weer zo weinig tijd.
Je kan de middagfles wat verschuiven naar 14:00 uur. En dan de laatste fles om 19:30.
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 20:16 schreef Claudia_x het volgende:
We maken hem nog wel wakker om 22:15 uur. Misschien kunnen we daar wel mee stoppen maar daar ga ik nu liever niet mee experimenteren. Het gaat net zo lekker.
Als bij de laatste voeding ook minder goed gedronken wordt dan overdag kan je ermee stoppen. Je kan het even bespreken met het cb (voedingsdeskundige). Je hebt dan wel een kans dat hij in de nacht komt, maar het geeft je aan de andere kant wel meer tijd om wat voor jezelf te doen in de avond. Ik vond het ook wat eng, maar gisternacht is het prima gegaan en ik heb goede hoop dat het vannacht weer prima gaat. Vind het wel fijn dat die 22:00 fles weg is, kan ik wat eerder op bed als ik dat wil of even naar de buren ofzo toe en hoef ik niet zo op de tijd te letten.
pi_79585964
Bij ons ook bijna hetzelfde bij onze 7 maanden dochter.

8.00-08:30: 180/6
10.00: Fruit
12.00: Brood en dan 180/6
14:00-14:30: Varieert, soms nog wat fruit, koekje,rijstewafel,etc.
17.00: groente en wat yoghurt/kwark
19.30-20:00: 210/7 met rijstebloem of granen. Af en toe krijg ze ook een pyama papje in plaats van 210 voeding.

Voor wat extra vocht hebben we niet specifiek een tijdstip. We maken 1 keer een extra flesje met een klein drupje roosvicee. Zelf vind ik dat er amper qua smaak bijkomt, maar onze dochter vind het geweldig. Lauw water vind ze namelijk ook lekker
pi_79586457
Mette krijgt 180/6, met 5 maanden 5 flesjes. Maar ja ze is dan ook nog onder de 6 kilo. En ik vind 5 flessen ook helemaal niet erg. We maken haar meestal wakker voor de fles van 23:00, of beter gezegd, ze drinkt en boert al slapend
Het ritme is deze week even helemaal weggeweest, na het bijna te veel van vorige week, was het bijna te weinig van het weekend... Nu is ze weer helemaal de oude en gaan we weer naar naar het maximale. Dus vandaag 3standen speen gekocht en we gaan beginnen met de rijstebloem. We beginnen vanavond 2 schepjes toe te voegen. Moeten we dat dan opbouwen? Hoeveel doe je er eigenlijk in?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')