abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77953222
Claudia, sommige kinderen houden wel gewoon behoefte aan die 5e fles. Ik dacht dat het advies 800-1000cc was bij kinderen tussen de 4 en 6 maanden..
Wij hebben, omdat 5 flessen totaal niet uitkwam met zijn slaapritme dat vervangen door 4 flessen van 210/7. Wel heel groot, en niet de 1e keus. Maar op die manier kwamen we rustig de dag door.
pi_77957267
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 14:12 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik dacht dat het advies 800-1000cc was bij kinderen tussen de 4 en 6 maanden..
Wat bedoel je daar precies mee? Ivan was bij geboorte 5 kg dus toen zat hij al bijna aan die 800cc (uitgaande van de vuistregel 150cc * lichaamsgewicht).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 13 februari 2010 @ 16:58:43 #153
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_77957896
Thomas is nu ook over aan het gaan van borst op fles, mede omdat het niet makkelijk solliciteren is als je nog 4x per dag moet kolven (en tja, wettelijk kolfrecht dat is dan allemaal leuk en aardig... maar als ze voor jou een ander kunnen krijgen dan is het vette pech). Tot nog toe dronk hij 6-7 flesjes van 180 cc (gekolfd) waarvan 1 of 2 nachtvoedingen.
Als ik me zo inlees in het flesvoeding-gebeuren dan is dat veel te veel, en zeker die nachtvoedingen... Zijn er nog mama's die fles voeden op verzoek, en hoe doen jullie dat dan?
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_77958517
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 16:58 schreef Ca.ra het volgende:
Thomas is nu ook over aan het gaan van borst op fles, mede omdat het niet makkelijk solliciteren is als je nog 4x per dag moet kolven (en tja, wettelijk kolfrecht dat is dan allemaal leuk en aardig... maar als ze voor jou een ander kunnen krijgen dan is het vette pech). Tot nog toe dronk hij 6-7 flesjes van 180 cc (gekolfd) waarvan 1 of 2 nachtvoedingen.
Als ik me zo inlees in het flesvoeding-gebeuren dan is dat veel te veel, en zeker die nachtvoedingen... Zijn er nog mama's die fles voeden op verzoek, en hoe doen jullie dat dan?
Simmu heeft bij Selene geloof ik de fles op verzoek gegeven en was dat nu bij de tweeling weer van plan. Anders haar even PM-en?
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 13 februari 2010 @ 17:33:27 #155
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_77959081
Ok Huup ga ik doen!

Het is wel een gedoe hoor, uitvogelen hoe dat flesgebeuren nou weer in zijn werk gaat allemaal. En kijken hoe we dat bij Thoma kunnen laten passen zonder hem te overvoeren. Hij is al zo'n flinke (alhoewel ik zijn ribbetjes altijd wel voel hoor, dus zoveel spek heeft ie nou ook weer niet).

We hebben een paar keer rijstebloem geprobeerd, maar (volgens de huisarts toevallig en ivm zijn oorontsteking) heeft hij die op 1 na allemaal compleet overgegeven. Dus daar ben ik nog een beetje voorzichtig mee.

Net nu ik me er zorgen over zit te maken heeft hij het vandaag overdag met een fles minder gedaan ineens. Geen idee hoezo en waarom, want we hebben niks anders gedaan dan normaal. Maargoed, afwachten of het een eenmalig iets is, of dat hij structureel met een fles minder toe zal kunnen.

(overigens, niet fles-gerelateerd, hij heeft nu een penicillinekuur, en daar krijgt hij hele vieze stinkende plasjes van! Ik heb al ik weet niet hoe vaak zijn luier verschoond vandaag. Jakkie)
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_77960488
Cara, volgens mij vult flesvoeding meer, dus je zou miss. kunnen beginnen met de zelfde hoeveelheid flessen en dan minder erin? Of evenveel en wachten tot Thomas zich weer meldt. Misschien laat hij er uit zichzelf al meer tijd tussen?
Ik heb geen ervaring met fv, dus het is maar een random guess..
Lotte!
Noah!
pi_77962315
@ CLaudia, hebben ze bij jullie geen wekelijks inloopspreekuur bij het bureau?

Tijn krijgt ook nog 5x180/6 en dit is prima vlgs het bureau.
Kinderen regelen het zelf, als het teveel is laten ze idd staan en vaak laten ze zelf de fles vervallen, zo ging het met de nachtvoeding ook.

Als ivan er uiteindelijk niet genoeg aan heeft kun je ook nog forte voeding nemen natuurlijkl
  zaterdag 13 februari 2010 @ 20:01:48 #158
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_77963209
Flessen kreeg hij altijd al op verzoek, ook met afgekolfde melk. Maar vandaag is de eerste keer dat hij er steeds zo lang tussen heeft laten zitten dat er een is vervallen. Ik maak flessen van 150/5 maar dan met wat extra water.

Ik ben benieuwd wat de nacht gaat brengen, 1 of 2 voedingen...

Trouwens, hoe maken jullie 's nachts de fles? Ik heb een thermosje met warm water, en een of ander bakje met drie vakjes om een afgepaste hoeveelheid poeder in te doen. Is dat de handigste manier?

[ Bericht 22% gewijzigd door Ca.ra op 13-02-2010 20:07:35 ]
pi_77963684
Ja , klein dienblaadje mee en s avonds voor slapen gaan thermoskan met gekookt water erin en daarnaast nog een flesje met koud afgekookt water (ivm darmen), een poedertorentje (makkelijk want dan heb je gelijk genoeg en geen geklooi met schepjes) en zn druppeltjes tegen de krampjes enzo en voor het hoesten en de fles en dan maken we dat ff snel.
pi_77963905
@ Ca.ra dat doe ik ook, ik weet inmiddels precies hoeveel koud en heet de juiste temp. is voor het flesje. Dus ik vul het flesje alvast met koud water en neem een thermosfles mee. En ik heb afgemeten voedingen in van die handige peoderdoosjes (bijv. van de Hema) Binnen een minuut heb ik een flesje klaar en dat zonder dat ik mn bed uit hoef
Heb voor de rest alles geprobeerd, heb ook een flessenwarmer en de magnetron, maar dit is het makkelijkst en het snelst.

Wij voeden een soort van op verzoek hoor. Maar dochterlief geeft het goed aan en heeft het schema zelf bedacht, er zit meestal 4 uur tussen overdag en 's nachts na de fles van 10/11 uur slaapt ze door tot 6/7 uur. Als ze eerder een voeding wil dan geef ik die haar. Ze regelt heel mooi zelf hoeveel ze wil.

Tenminste behalve de laatste dagen is ze anders bezig ben inmiddels er helemaal uitgeput van... Ze drinkt dus nu ineens elke 150/5 fles leeg en daarna is het nog steeds stennis... na half uurtje is ze dan wel helemaal bijgedraaid dan wordt ze ubervrolijk en ontzettend actief en dan wordt ze moe maar wil ze niet slapen dus dan begint de stennis opnieuw, krijg haar al dagen niet meer in haar bedje.. (maar dat gedeelte is off-topic in dit draadje )
Ze weegt ong. 4,7 kilo nou met 3,5 maand, toch al voeding gaan ophogen?? Is wel ineens veel zeg 2 weken terug was 140cc de max wat ik per voeding bij haar naar binnen kreeg. Ze krijgt trouwens Omneo, dus die is ook al dikker..
Ik denk dat ik van de week toch maar even het CB moet bellen misschien.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_77964977
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 16:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat bedoel je daar precies mee? Ivan was bij geboorte 5 kg dus toen zat hij al bijna aan die 800cc (uitgaande van de vuistregel 150cc * lichaamsgewicht).
Voor zover ik weet is die 150cc per kilogram (met max van 1000cc) voor kinderen tot 4 maanden.
Van 4 tot 6 maanden krijgen ze dan 800 tot 1000cc. (dus 4 of 5 flessen a 200cc)
pi_77974111
Ca.ra, Driekus liet ook zomaar die vijfde fles vallen zonder drama. Dus misschien is het dat wel. Al krijgt Driekus wel veel meer in zijn fles (4x / 210/7 schepjes). Rijstebloem helpt hier niet om langer te slapen (lijkt juist wel korter). En poppejans, tis geen wet dat die ukkies besluiten om om zeven uur de laatste fles te willen. Bij ons is de laatste fles ergens rond half tien en dat wordt nu wel steeds iets vroeger, maar dit is voor ons een perfect schema.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_77976526
Ik zou voor de nacht alvast een flesje in de koelkast zetten (aangemaakt met afgekoeld gekookt water) zodat ik het flesje alleen nog maar in de magnetron hoef te zetten. Dat heb ik zo gedaan. Aangezien Ivan in een andere kamer slaapt moet ik sowieso m'n bed uit. (Ik hoef dit niet te doen omdat Ivan doorslaapt, maar zo zou ik het dan doen.)

Hoe doen jullie dat eigenlijk als je op pad gaat? Nemen jullie dan ook koud water mee in het flesje en gekookt water in een thermoskan? Best een goed idee, eigenlijk. Ik heb enige hoop dat Ivan zijn melk zo uit een kant-en-klaar pakje drinkt, dat zou nog makkelijker zijn.
pi_77976567
Claudia, ik gebruik barle duc om flesjes mee te maken. Als we op pad gaan neem ik een flesje met wter mee en ik warm m op in de magnetron.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_77976585
Ca.ra: ik zou denk ik proberen om het vol te houden met één voeding minder en hem dan wat meer per voeding te geven. Rekken zou ik absoluut niet doen bij een honger kind dat schreeuwt om eten, maar mijn ervaring is dat je er best een beetje in kunt sturen. Iets langer wakker houden, slaapjes strategisch plannen, nog eens een speentje geven, eerst verschonen, spelen om af te leiden. Niet dat dit altijd lukt, hoor, want moe is hier bijvoorbeeld gewoon moe.

Als dat niet lukt zou ik toch iets minder per voeding aanbieden en kijken of hij daarmee tevreden is (eventueel nog met speentje erachteraan). Als hij te snel zou drinken zou ik een speentype teruggaan en kijken of dat zou werken. En als dat niet zou lukken zou ik andere voeding gebruiken (de Forte-variant inderdaad). Ik weet dat ook wel eens geadviseerd wordt bij baby's van minstens 4 maanden dat je bijvoeding kunt geven; dat zou ik ook best een kans durven geven tegen die tijd. Alles om maar niet met een hongerig kind te zitten.

Ik bedenk ineens nog een andere mogelijkheid: je kunt ook proberen om net als Troel één borstvoeding per dag te geven. Dan heb je eventueel altijd iets 'achter de hand' als het even net niet lukt.
pi_77976596
quote:
Op zondag 14 februari 2010 09:45 schreef Vicky het volgende:
Claudia, ik gebruik barle duc om flesjes mee te maken. Als we op pad gaan neem ik een flesje met wter mee en ik warm m op in de magnetron.
Maar wat doe je als je geen magnetron bij de hand hebt?
pi_77976605
quote:
Op zondag 14 februari 2010 09:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Maar wat doe je als je geen magnetron bij de hand hebt?
dan heb ik een uitdaging
dan zoek ik net zo lang tot ik er wel een heb Of het wordt een koude fles, maar dat is eigenlijk nog nooit gebeurd.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_77976629
quote:
Op zondag 14 februari 2010 09:48 schreef Vicky het volgende:

[..]

dan heb ik een uitdaging
dan zoek ik net zo lang tot ik er wel een heb
!
pi_77976824
quote:
Op zondag 14 februari 2010 09:39 schreef Claudia_x het volgende:

Hoe doen jullie dat eigenlijk als je op pad gaat? Nemen jullie dan ook koud water mee in het flesje en gekookt water in een thermoskan?
Ik neem gewoon leeg flesje mee met een poedertoren en bij flestijd gaan we gewoon verplicht ergens even wat drinken, eigenlijk altijd bij een Hema of V&D.
Vul flesje ergens in een wc of laat het vullen achter de bar, en warm het altijd op in een magnetron.
Echt overal hebben ze wel een magnetron,soms gewoon even vragen aan personeel.
Bij de V&Ds staat er vrijwel altijd eentje bij het bestek/suiker/rietjes

Ik heb nog nooit zonder magnetron een fles opgewarmd
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_77976842
quote:
Op zondag 14 februari 2010 00:50 schreef mefke79 het volgende:
En poppejans, tis geen wet dat die ukkies besluiten om om zeven uur de laatste fles te willen. Bij ons is de laatste fles ergens rond half tien en dat wordt nu wel steeds iets vroeger, maar dit is voor ons een perfect schema.
Dat weet ik, het was maar als voorbeeld
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_77977085
Wij nemen 's avonds de waterkoker mee naar boven en een bakje poeder en de fles. Dat zetten we in de badkamer en als ze dan 's morgens aan de fles toe is dan hoeven we niet eerst naar beneden .
Hier is het ongeveer 1/3 kokend water en 2/3 koud, tenminste dat houden wij ongeveer aan.

Maar ook overdag doen we het eigenlijk altijd zo. Als we weggaan neem ik een fles heet water mee in zo'n thermotasje en een beker koud water en dan mix ik het bij elkaar tot het de goede temperatuur is en de rest giet ik weg.
Fake it till you make it...
pi_77978357
Voor onderweg heb ik zo'n thermohoes die je normaal om van die bidons doet, had ik nog liggen van wandeltochten, past precies om een fles. En dan heet water erin en ergens gaan zitten om te geven. Koud water is niet zo'n probleem.
En las ik nou dat iemand de voeding al aanmaakt en dan opwarmt? Dat mag toch niet? Tenminste, staat op mijn pak nutrilon, dat eenmaal aangemaakt die voeding maar een uur goed is.
pi_77978868
quote:
Op zondag 14 februari 2010 11:34 schreef mefke79 het volgende:

En las ik nou dat iemand de voeding al aanmaakt en dan opwarmt? Dat mag toch niet? Tenminste, staat op mijn pak nutrilon, dat eenmaal aangemaakt die voeding maar een uur goed is.
Wat bedoel je precies dat niet mag? Ik heb begrepen dat je flesvoeding maximaal 24 uur achterin de koelkast mag bewaren als je daarvoor (door)gekookt water gebruikt.
pi_77978936
quote:
Op zondag 14 februari 2010 11:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies dat niet mag? Ik heb begrepen dat je flesvoeding maximaal 24 uur achterin de koelkast mag bewaren als je daarvoor (door)gekookt water gebruikt.
de meningen daarover zijn heel erg verdeeld. De een zegt dat het niet mag, de ander zegt dat het wel mag. In pricipe is voeding volgens mij idd maximaal 24 uur houdtbaar!

Mefke, ik doe het ook wel eens hoor, dan maak ik al vast een fles klaar met poeder erin en dan gaat ie daarna pas in de magnetron.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_77978965
quote:
Op zondag 14 februari 2010 11:57 schreef Vicky het volgende:

Mefke, ik doe het ook wel eens hoor, dan maak ik al vast een fles klaar met poeder erin en dan gaat ie daarna pas in de magnetron.
Ik had er niet eens bij stilgestaan dat dat misschien niet zou mogen! Als je een pakje kant-en-klare voeding gebruikt dan warm je toch ook gewoon de melk op?
pi_77979016
quote:
Op zondag 14 februari 2010 11:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik had er niet eens bij stilgestaan dat dat misschien niet zou mogen! Als je een pakje kant-en-klare voeding gebruikt dan warm je toch ook gewoon de melk op?
ja inderdad maar waarschijnlijk "mag" dat wel omdat dat van onder bepaalde omstandigheden verpakt is ofzo?

geen idee.. Maar bij zowel Amber als Tess maakten ze in het ziekenhuis voor 24 uur voeding klaar.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_77979087
Warmen jullie dan eerst het water op in de magnetron en doen er daarna de voeding bij?
pi_77979225
quote:
Op zondag 14 februari 2010 12:03 schreef Claudia_x het volgende:
Warmen jullie dan eerst het water op in de magnetron en doen er daarna de voeding bij?
9 van de 10x wel ja.

soms doe ik er eerst voeding bij en warm het dan op.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_77980036
ik maak eerst water warm in de magnetron, ook 's nachts. En dan pas poeder erbij. Staat afgeteld klaar en magnetron staat ook al helemaal klaar, ingesteld en wel, hoef alleen op start te drukken.
Ik vind het ook raar hoor dat je em niet zou mogen aanmaken, volg gewoon het pak in dit geval.
  zondag 14 februari 2010 @ 13:38:25 #180
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_77981941
Ik zou 2 trappen naar beneden moeten voor de magnetron, dus ik houd het maar bij mijn thermosflesje.

Ik weet niet wie het zei, maar borst is geen hele makkelijke oplossing omdat Thomas niet meer live wil drinken. Ik blijf kolven zolang ik nog wat heb, maar meer dan 2x per dag doe ik het niet meer. Ik ben een beetje kolf-moe, en geniet erg van de vrijheid die de flesvoeding me gegeven heeft. Anders had ik me bijvoorbeeld vrijdag tijdens de begrafenis weer in allerlei bochten moeten wringen om ergens te kunnen kolven. Nu kon ik gewoon voluit meedoen en me richten op het rouwproces ipv me zorgen te maken waar en wanneer ik weer zou kunnen kolven.
Nu heb ik nog genoeg melk voor ongeveer 1,5 voeding, maar geen idee hoe lang dit zo blijft.

Thomas krijgt inmiddels wat bijvoeding. We hadden gewoon het idee dat hij er aan toe was, dus ergens vorige week (of was het een week eerder? de dag dat oma in coma raakte.... ben echt de tel kwijt) zijn we begonnen met wat stronkjes broccoli, wat stukjes komkommer en later appel. Alleen dat is voornamelijk sabbelen natuurlijk, daar krijgt hij niet veel van binnen (wat hij afbijt wordt uit-ge-kokhalsd). Maar hij heeft er wel ontzettend veel lol in, dat merk je aan alles. Dus nu hebben we ook een paar keer een klein beetje met een lepeltje gegeven. Dat is helemaal prachtig! Dat kleine vogelbekje dat open gaat....

Vanochtend heb ik gekookte peer gemaakt (hit!!) en wortelprutje. De wortel is voor vanavond, dus ik ben benieuwd.
Als ik het goed begrijp dan is het voor een 'flessenkindje' ook nodig om er wat extra te drinken bij te gaan geven. Het is wel een hoop gedoe weer hoor, je bent net ingesteld op hoe het allemaal gaat, en nou moet ineens alles anders. Maar het is ook weer heel leuk om te zien hoe het allemaal gaat. En dat het echt een grote vent aan het worden is.
pi_77981997
ca.ra, Tess krijgt geen extra drinken hoor bij het eten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_77984607
Ca.ra, je hoeft nu nog geen vocht bij te geven. Ik dacht dat 750cc een aardig minimum was voor 4+maand kindjes.
Straks als de flesvoeding echt minder gaat worden (Na 6 maanden richting 600cc) dan wordt het langzaamaan meer van belang. Maar ook dan krijgen ze nog veel vocht uit groente, fruit en yoghurt. Fruit geld zowat voor 100% aan vocht..
  zondag 14 februari 2010 @ 20:09:40 #183
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_77994324
Ok, dat valt mee. In het boek van Kleintjes doet hij er nogal moeilijk over, maarja die is natuurlijk ook helemaal pro-borst.

Wortelprutje viel niet zo in de smaak trouwens. Na een hapje of vijf, zes, ging het mondje niet meer open. Tja, fruit is natuurlijk toch lekkerder zoet enzo. Morgen maar weer een nieuwe poging doen.

Het aantal flessen overdag is beperkt gebleven tot vier, dus er is er gelukkig nog eentje over voor de nacht. Ik twijfel wat ik moet doen als hij voor een tweede nachtvoeding komt, maar goed dat zien we dan wel weer. Wie weet wil hij er maar eentje en dan maak ik me voor niks druk.
pi_78010653
quote:
Op zondag 14 februari 2010 10:28 schreef Nijna het volgende:
Wij nemen 's avonds de waterkoker mee naar boven en een bakje poeder en de fles. Dat zetten we in de badkamer en als ze dan 's morgens aan de fles toe is dan hoeven we niet eerst naar beneden .
Je kan gewoon warm water uit de badkamerkraan pakken hoor. Scheelt een boel gedoe.

Voor onderweg heben we heel handige kleine thermosflesjes van de Ikea gekocht, daarin doen we ook gewoon warm water uit de kraan. Een magnetron gebruiken we nooit voor de flesvoeding. Ook geen gekookt water dat we laten afkoelen. De meeste kraamhulpen adviseren trouwens ook gewoon warm water te pakken uit de kraan (sinds september 2009), behalve als je in een ouder huis woont (ivm ander type leidingen).
pi_78011015
Wij hebben dus lodenleidingen, vandaag bar le duc.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_78013465
Wij gebruiken ook gewoon warm water uit de kraan. En als we ergens heen gaan, neem ik een thermosfles met heet water mee, en wat koud water in het flesje zodat ik dat kan mengen tot het de juiste temperatuur heeft. Dan kan ik gewoon overal een flesje maken, vind ik makkelijker dan afhankelijk te zijn van een magnetron.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_78016051
Dat water koken is meer voor mn eigen idee. Volgens mij hebben wij geen loden leidingen ofzo, maar ik vind het gewoon lekkerder om gekookt water te gebruiken met koud water uit de kraan.
pi_78016072
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:20 schreef Nijna het volgende:
Dat water koken is meer voor mn eigen idee. Volgens mij hebben wij geen loden leidingen ofzo, maar ik vind het gewoon lekkerder om gekookt water te gebruiken met koud water uit de kraan.
al zou ik geen loden leidingen hebben zou ik ook geen warm water uit de kraan gebruiken. Ik vind dat een "eng" idee hebben.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_78030203
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:21 schreef Vicky het volgende:
al zou ik geen loden leidingen hebben zou ik ook geen warm water uit de kraan gebruiken. Ik vind dat een "eng" idee hebben.
Nee joh, niks engs aan. Straks maak je vast ook limonade uit de koude kraan (al weet ik niet of dat wel kan met loden leidingen).
quote:
Op maandag 15 februari 2010 11:49 schreef tessie het volgende:
Wij gebruiken ook gewoon warm water uit de kraan. En als we ergens heen gaan, neem ik een thermosfles met heet water mee, en wat koud water in het flesje
Toen er nog sneeuw lag een week of 3 geleden was het wel makkelijk. Fles maken, iets te warm en even in de sneeuw zetten. Ging erg goed
pi_78047526
Volgens mij hebben die loden leidingen alleen wat te maken met warm water uit de kraan. Was het niet zo dat er dan wat lood in het water terecht kan komen met warm water en dat dat met koud water niet zo is...?! Maar ik heb ergens een klok horen luiden, maar waar die klepel hangt...
  dinsdag 16 februari 2010 @ 09:25:57 #191
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78047611
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 09:21 schreef Nijna het volgende:
Volgens mij hebben die loden leidingen alleen wat te maken met warm water uit de kraan. Was het niet zo dat er dan wat lood in het water terecht kan komen met warm water en dat dat met koud water niet zo is...?! Maar ik heb ergens een klok horen luiden, maar waar die klepel hangt...
Klopt, met koud water is dat geen probleem, met warm water wel, bij loden leidingen dus.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 09:26:54 #192
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78047627
Oh, en ik doe het ook niet uit de kraan. Getrut om te wachten tot het water warm is en op de juiste temperatuur etc. etc. Gewoon water in de fles, 45sec magnetron en klaar.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 10:40:32 #193
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78049283
Dat doen we hier ook BE. En sinds een paar weekjes warmen we koud water rechtstreeks uit de kraan op. Tot die tijd hadden we een kan met afgekoeld gekookt water in de koelkast staan. Iets met gevoel
pi_78563321
Wij warmen het water op met behulp van een flessenwarmer. Dan voeding erbij en klaar!

Isa lijkt nu langzaam van 6 naar 5 voedingen te gaan. Ze liet er afgelopen nacht 6 uur tussen zitten. Haar eerste voeding was om 6.30 uur, toen 10.30, 14.30, 18.30, en waarschijnlijk straks om 22.30 (meer dan 4 uur mag er overdag niet tussen zitten toch?). Ik ben dus benieuwd wat ze vannacht gaat doen. Normaalgesproken kreeg ze rond 0.00 uur nog een voeding, maar we gaan nu eens kijken wat ze gaat doen. Ze kreeg tot nu toe 130+4 scheppen, maar ik denk dat we de laatste voeding van rond 22.30 uur dan moeten ophogen, omdat ze anders de nacht niet doorslaapt denk ik. Heeft iemand tips?
  zondag 28 februari 2010 @ 20:02:49 #195
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78563450
Hoe oud is Isa nu Nieuwe User? Evt zou je kunnen ophogen inderdaad. Maar je geeft 130/4? Dat is dan 130cc als alles klaar is denk ik? Dus 120 cc water met 4 scheppen?

Ik vind opwarmen met een flessenwarmer trouwens erg lang duren......
pi_78563564
Je zou de laatste voeding een beetje kunnen ophogen (1 schepje) en dan kijken hoe ze het daarop doet... En dan zie je vanzelf wel hoe lang ze de nacht maakt...
Doorslapen kan je niet afdwingen door meer voeding te geven. Als ze daaraan toe is gaat ze dat wel doen...
Hier ging het ineens, althans als ze wakker werd en we een speen gaven was ze ook tevreden. En inmiddels lukt het haar steeds beter om zelf weer in slaap te vallen als ze wakker wordt en het nog geen opsta-tijd is...
pi_78563615
Isa is nu 8 weken. Ze kreeg eerst 120+4 scheppen, maar op aanraden van het cb deden we er 10 cc water bij zodat het iets opgehoogd wordt.

En het duurt inderdaad erg lang met een flessenwarmer!
  zondag 28 februari 2010 @ 20:08:04 #198
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78563711
Oké. Wat Nijna zegt, je kan t proberen met 150/5. Ze drinkt waarschijnlijk toch wat ze wil hebben. En, idd, doorslapen kan je niet afdwingen, dat komt vanzelf. Hier zijn de mannen nu 8,5 maand en een voeding 's nachts is niet nodig hoor, maar doorslapen helaas.
Succes!

En, ik weet niet of je een magnetron hebt? 130cc water duurt denk ik ongeveer 40 sec....
pi_78563730
Nijna, je bedoeld 30 cc water + 1 schepje erbij? Krijgt ze dan niet ineens veel meer?

Ze hoeft van mij ook nog niet perse naar 5 voedingen, maar ik merk dat ze daar langzaam naartoe gaat. Maar ze kan volgens mij alleen naar 5 voedingen als ze er 's nachts 8 uur tussen laat zitten, uitgaande van max 4 uur tussen de voedingen overdag?
pi_78563805
Ok Mikoxx, dat kunnen wij idd eens proberen. Misschien maakt ze dan ineens een langere nacht. En zo niet is het ook goed. Als ze dan vannacht komt geef ik haar een kleiner flesje.

En helaas (nog) geen magnetron in huis. Toch maar eens aanschaffen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')