abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77510472
Wat betreft water hebben we het dan ook iets opgehoogd. Maar ik kan het eens proberen met 120 + 4 scheppen en kijken of ze het opdrinkt. De afgelopen 2 dagen spuugt ze trouwens direct na het eten nog wel iets uit, maar dat is maar een mondje vol zeg maar.

Het lijkt er trouwens wel op alsof het poeder niet helemaal goed mengt met het water. Als de fles bijna leeg is blijven er vaak nog wat poederresten achter in de fles of de speen. Herkenbaar?
pi_77510538
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:30 schreef NieuweUser het volgende:
Wat betreft water hebben we het dan ook iets opgehoogd. Maar ik kan het eens proberen met 120 + 4 scheppen en kijken of ze het opdrinkt. De afgelopen 2 dagen spuugt ze trouwens direct na het eten nog wel iets uit, maar dat is maar een mondje vol zeg maar.

Het lijkt er trouwens wel op alsof het poeder niet helemaal goed mengt met het water. Als de fles bijna leeg is blijven er vaak nog wat poederresten achter in de fles of de speen. Herkenbaar?
ja herkenbaar!

hoe meng je? koud water, poeder erbij, opwarmen? of opwarmen en dan poeder erbij?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 1 februari 2010 @ 13:36:16 #103
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77510650
Dat denk ik idd ook.
Ik heb geleerd van de kraam om steeds die hoeveel heid van 30cc + 1 schepje te maken en dan het teveel eruit te gieten.
Nu niet meer, maar als ze heel klein zijn en ze mogen bijv. 40cc, dan maakte ik 60 en goot er 20 uit zodat ze niet te veel kregen.
pi_77510775
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:32 schreef Vicky het volgende:

[..]

ja herkenbaar!

hoe meng je? koud water, poeder erbij, opwarmen? of opwarmen en dan poeder erbij?
Eerst koud water opwarmen en dan de poeder erbij.
pi_77510804
Wat een rekenwerk komt er nog bijkijken met die kleintjes zeg
Ik ben vanaf vandaag over op de 150/5 en dan 5 keer... eens kijken hoe dat gaat. Ik kreeg de laatste dagen namelijk heel erg de indruk dat ze echt honger had. Flessen van 120/4 gingen al een tijdje echt schoon op.

NieuweUser, hier ging de overgang van 7 naar 6 en van 6 naar 5 flessen echt vanuit Minke zelf... ze kwam gewoon niet en dan wachtten we effe met de volgende fles en zo is het eigenlijk heel geleidelijk en vanzelf gegaan. Leek mij beter dan het kind wakker te maken of te gaan pushen met een fles als ze zelf nog niet aan gaf honger te hebben...
pi_77510895
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:40 schreef NieuweUser het volgende:

[..]

Eerst koud water opwarmen en dan de poeder erbij.
roer je het los met een vork of zwengel je?

Toen Tess nog klein was roerde ik met een vork. Nu schud ik flink.
Je kan het het beste losroeren met een vork of een lepel volgens Friso
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_77511316
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:43 schreef Vicky het volgende:

[..]

roer je het los met een vork of zwengel je?

Toen Tess nog klein was roerde ik met een vork. Nu schud ik flink.
Je kan het het beste losroeren met een vork of een lepel volgens Friso
Ik roer met een vork inderdaad.

Lijnloos, dat is dan inderdaad fijn gegaan, dat dat vanuit Minke zelf is gekomen!! Ik wacht trouwens ook altijd op een teken van Isa voordat ik haar de fles geef. Ik maak haar niet om een bepaalde tijd wakker, maar over het algemeen is haar biologische klok heel goed!
pi_77518641
Ik deed ook halve schepjes maar dat raadden ze idd af.
Mar je kunt de hele fles klaar maken en kinderen regelen dat vanzelf hoor, wanneer ze genoeg hebben stoppen ze toch wel en anders ff 15cc ofzo eruit gieten
pi_77526237
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:30 schreef NieuweUser het volgende:
Voor mij is dat niet herkenbaar, ik heb hier nooit problemen mee.

Ik doe het als volgt:

1) Ik laat de kraan lopen totdat het water warm is en de juiste temperatuur heeft
2) Fles onder de kraan en 150 cc water erin
3) 5 Afgestreken lepeltjes poeder erin gooien
4) Ik ga nu de fles wat vanuit mijn pols rondraaien / licht schudden zodat het bergje poeder onder het water zit en niet meer zichtbaar is
5) Nu doe ik de speen erop en de dop en ga ik schudden, flink schudden voor een paar seconden.
6) Nu haal ik de dop eraf en draai ik de speen wat losser zodat het drinken makkelijk gaat

Dan blijft er geen poeder achter (in iedergeval bij het merk Nutrilon). Als er wel poeder achterblijft is het niet goed opgelost en krijgt je kindje wat minder voeding en wat meer water binnen (maar daarover hoef je je niet druk te maken).
pi_77526563
quote:
Op maandag 1 februari 2010 20:09 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Voor mij is dat niet herkenbaar, ik heb hier nooit problemen mee.

Ik doe het als volgt:

1) Ik laat de kraan lopen totdat het water warm is en de juiste temperatuur heeft
2) Fles onder de kraan en 150 cc water erin
3) 5 Afgestreken lepeltjes poeder erin gooien
4) Ik ga nu de fles wat vanuit mijn pols rondraaien / licht schudden zodat het bergje poeder onder het water zit en niet meer zichtbaar is
5) Nu doe ik de speen erop en de dop en ga ik schudden, flink schudden voor een paar seconden.
6) Nu haal ik de dop eraf en draai ik de speen wat losser zodat het drinken makkelijk gaat

Dan blijft er geen poeder achter (in iedergeval bij het merk Nutrilon). Als er wel poeder achterblijft is het niet goed opgelost en krijgt je kindje wat minder voeding en wat meer water binnen (maar daarover hoef je je niet druk te maken).
schudden bij een kindje van een maand zoals die van NieuweUser is niet zo "slim".... er komt te veel lucht in de fles en dan kan ze krampjes krijgen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_77527051
quote:
Op maandag 1 februari 2010 20:15 schreef Vicky het volgende:
schudden bij een kindje van een maand zoals die van NieuweUser is niet zo "slim".... er komt te veel lucht in de fles en dan kan ze krampjes krijgen.
Nee, dat is inderdaad niet de bedoeling. Onze jongste heeft nooit last van darmkrampjes en hoeft bijna nooit een boertje te laten, maar dat verschilt heel erg per kind. Een baby met darmkrampjes is heel zielig, dat gehuil en dan die opgetrokken beentjes...
pi_77539524
quote:
Op maandag 1 februari 2010 20:15 schreef Vicky het volgende:

[..]

Daarom schudden wij ook niet meer inderdaad.
pi_77564573
Ik las het heel even alsof je de baby niet moest schudden ....

Ik ben trouwens voor een groot deel over op de 150/5 fles. Alleen 's ochtends en 's avonds (de eerste en de laatste fles) nog 120/4... Minke was namelijk gisteren best vaak aan het spugen weer in eens en ik ws bang dat dit misschien door de hoeveelheid kwam. Maar vandaag is er niks aan de hand, ook niet na de grote flessen.
pi_77581870
Net maar eens even de informatielijn van Friso gebeld hoe het nou zat met dat maximum wat het CB aanhoudt (600ml) en hun verpakking (800ml) en zij horen het inderdaad wel vaker dat het CB 600ml zegt, maar ze wist niet zo goed waarom. Misschien dat het CB bang was dat kindjes teveel ijzer binnen zouden krijgen, maar ook met 800ml was dat nog niet het geval.
Dus ik hou voorlopig die 800 ml aan als max, dat gaat prima want dat red Iris wel. We zijn aan het overstappen van nr 1 naar nr 2 en ik heb net de laatste halve verpakking nr 1 open gemaakt, dus dat bouwen we af en nr 2 bouwen we op. Hoeven we geen 1 meer bij te halen.
Fake it till you make it...
  woensdag 3 februari 2010 @ 10:15:12 #115
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77582154
Ik zou daar ook niet te bang voor zijn Nijna, ze gaat vanzelf iets minder fles drinken omdat ze bijvoeding krijgt vanaf nu. Dan kom je niet meer aan 800cc hoor, per dag. Dus in dat opzicht denkt het cb mss al een klein beetje (te) ver vooruit.
pi_77582776
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 10:15 schreef mikoxx het volgende:
Ik zou daar ook niet te bang voor zijn Nijna, ze gaat vanzelf iets minder fles drinken omdat ze bijvoeding krijgt vanaf nu. Dan kom je niet meer aan 800cc hoor, per dag. Dus in dat opzicht denkt het cb mss al een klein beetje (te) ver vooruit.
dan heb ik een hongerlapje
4 flessen van 180/6
een boterham
fruit
groente
alles OP!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 3 februari 2010 @ 10:57:40 #117
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77583558
Haha, ja Vicky, da's een speklekkerbekkie
pi_77585172
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 10:04 schreef Nijna het volgende:
Net maar eens even de informatielijn van Friso gebeld hoe het nou zat met dat maximum wat het CB aanhoudt (600ml) en hun verpakking (800ml) en zij horen het inderdaad wel vaker dat het CB 600ml zegt, maar ze wist niet zo goed waarom.
Een informatielijn met mensen zonder kennis van zaken... wat heb je eraan... Het probleem is ook bij Friso dat ze voedingsdeskundigen (lees studenten die bijverdienen) de telefoon laten beantwoorden. Je kan de Friso lijn volgens de website ook bellen om te vragen of je fetta mag eten tijdens je zwangerschap...

De informatielijn van het cb is even triest. Vaak neemt een verpleegster de honeurs waar en krijg je heel specifieke vragen over kleinde kinderen gewoon niet goed beantwoord en moet de arts van het cb je terugbellen. Op ons cb adviseren ze zelfs die lijn niet meer te bellen.

Bij Nutrilon zit er trouwens ook een verschil tussen wat op het pak staat en wat het cb aangeeft. Het cb is voor mij altijd leidend, nooit een fabrikant van een commercieel product.
pi_77585251
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 11:52 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Een informatielijn met mensen zonder kennis van zaken... wat heb je eraan... Het probleem is ook bij Friso dat ze voedingsdeskundigen (lees studenten die bijverdienen) de telefoon laten beantwoorden. Je kan de Friso lijn volgens de website ook bellen om te vragen of je fetta mag eten tijdens je zwangerschap...

Bij Nutrilon zit er trouwens ook een verschil tussen wat op het pak staat en wat het cb aangeeft. Het cb is voor mij altijd leidend, nooit een fabrikant van een commercieel product.
voor mij is het cb juist niet leidend aangezien ze altijd tegenstrijdige adviezen geven...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_77589942
Ik sluit me aan bij Vicky...
Ik geloof niet meer zo heilig in het CB. Ik kwam daar voor de 6 mnd afspraak, gaf aan dat we net met bijvoeding waren begonnen en op ons gemakje dat gingen doen.
Nou buiten groente moesten we toch ook maar gelijk fruit gaan geven en broodkorst (brood mocht nog niet... tja broodkorst is toch ook van brood gemaakt...) en eigenlijk moest ze binnen een paar weken van 5 naar 3 flessen, want dan zou ze toch een warme maaltijd eten. Toen ik aangaf dat we bezig waren met Rapley en dat zo'n vaart niet liep luisterde de vpk niet eens volgens mij.
Maar ze mocht beslist niet meer dan 600 ml. Op mijn antwoord dat die 4e fles er wellicht vanzelf wel af zou gaan als ze aan het brood zou gaan over een maand of anderhalf werd ook niet gereageerd. Ze zijn wat mij betreft te star daar. Luisteren gewoon niet naar wat je zegt en geven standaard advies voor kindjes die niet standaard zijn...

Jij hebt je eigen mening over die info-lijn, maar ik wilde vooral weten of het kwaad kon als ze wel 4 flessen zou drinken van de opvolgmelk en dat is niet zo. En die 4e fles, die wordt echt wel minder als ze meer eet waarschijnlijk of ze krijgt ander drinken. Maar dan hoef ik er geen haast mee te gaan maken en dat gevoel kreeg ik wel op het CB.
Ik heb me bij de eerste ook op laten naaien door het CB, ze zou teveel krijgen (kwam niet boven een liter uit en was met minder niet tevreden, ze was niet te zwaar of te groot of wat dan ook) en dan met zo'n belerend vingertje. Ik heb me voorgenomen om dat niet weer te laten gebeuren. Nu heb ik 2 verschillende adviezen en ik kies daar zelf wel uit wat het beste past. En dat CB, daar gaan we gezellig meten en wegen en prikjes halen. Voor de rest geloof ik het wel.
pi_77590126
wij hebben in harlingen een top cb kennelijk, ben er altijd heel blij mee. Ik herken dit soort dingen ook niet (gelukkig).

Het cb wees ons zelfs op de rapley methode (maar die zijn we niet gaan gebruiken).
pi_77591444
Ik geef weleens flesvoeding op als zoonlief op het kdv is, maar weet er verder niet zo heel veel vanaf.

Weet een van jullie of er een soort voeding is, die je kunt geven bij diarree. In Duitsland bestaat zo een soort voeding en ik heb er een naam van maar daar kan ik in Nederland natuurlijk niets mee.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_77591638
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 14:36 schreef Tinuviel het volgende:
Ik geef weleens flesvoeding op als zoonlief op het kdv is, maar weet er verder niet zo heel veel vanaf.

Weet een van jullie of er een soort voeding is, die je kunt geven bij diarree. In Duitsland bestaat zo een soort voeding en ik heb er een naam van maar daar kan ik in Nederland natuurlijk niets mee.
ORS bedoel je? Dan heb je Care Plus ORS, Dioralyte orange, Orisel en andere merken. Zou even met de doktersassistente bellen en het overleggen. En is te koop bij de apotheek.
pi_77595406
Dat is fijn willempje!
  woensdag 3 februari 2010 @ 20:37:36 #125
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77605507
Nijna, duidelijk verhaal lijkt me. Natuurlijk moet je je eigen gevoel nooit vergeten. Ik herken je gevoel alleen niet, hier ook goed 'contact' met het cb. Ik bedoelde het ook zeker niet 'belerend' naar jou toe, wilde alleen meedenken (deed een poging iig).

Oh w8 ff, wel lezen mikoxx, ik zag dat het niet helemaal aan mij gericht was....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')