ja herkenbaar!quote:Op maandag 1 februari 2010 13:30 schreef NieuweUser het volgende:
Wat betreft water hebben we het dan ook iets opgehoogd. Maar ik kan het eens proberen met 120 + 4 scheppen en kijken of ze het opdrinkt. De afgelopen 2 dagen spuugt ze trouwens direct na het eten nog wel iets uit, maar dat is maar een mondje vol zeg maar.
Het lijkt er trouwens wel op alsof het poeder niet helemaal goed mengt met het water. Als de fles bijna leeg is blijven er vaak nog wat poederresten achter in de fles of de speen. Herkenbaar?
Eerst koud water opwarmen en dan de poeder erbij.quote:Op maandag 1 februari 2010 13:32 schreef Vicky het volgende:
[..]
ja herkenbaar!
hoe meng je? koud water, poeder erbij, opwarmen? of opwarmen en dan poeder erbij?
roer je het los met een vork of zwengel je?quote:Op maandag 1 februari 2010 13:40 schreef NieuweUser het volgende:
[..]
Eerst koud water opwarmen en dan de poeder erbij.
Ik roer met een vork inderdaad.quote:Op maandag 1 februari 2010 13:43 schreef Vicky het volgende:
[..]
roer je het los met een vork of zwengel je?
Toen Tess nog klein was roerde ik met een vork. Nu schud ik flink.
Je kan het het beste losroeren met een vork of een lepel volgens Friso
Voor mij is dat niet herkenbaar, ik heb hier nooit problemen mee.quote:Op maandag 1 februari 2010 13:30 schreef NieuweUser het volgende:
Het lijkt er trouwens wel op alsof het poeder niet helemaal goed mengt met het water. Als de fles bijna leeg is blijven er vaak nog wat poederresten achter in de fles of de speen. Herkenbaar?
schudden bij een kindje van een maand zoals die van NieuweUser is niet zo "slim".... er komt te veel lucht in de fles en dan kan ze krampjes krijgen.quote:Op maandag 1 februari 2010 20:09 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Voor mij is dat niet herkenbaar, ik heb hier nooit problemen mee.
Ik doe het als volgt:
1) Ik laat de kraan lopen totdat het water warm is en de juiste temperatuur heeft
2) Fles onder de kraan en 150 cc water erin
3) 5 Afgestreken lepeltjes poeder erin gooien
4) Ik ga nu de fles wat vanuit mijn pols rondraaien / licht schudden zodat het bergje poeder onder het water zit en niet meer zichtbaar is
5) Nu doe ik de speen erop en de dop en ga ik schudden, flink schudden voor een paar seconden.
6) Nu haal ik de dop eraf en draai ik de speen wat losser zodat het drinken makkelijk gaat
Dan blijft er geen poeder achter (in iedergeval bij het merk Nutrilon). Als er wel poeder achterblijft is het niet goed opgelost en krijgt je kindje wat minder voeding en wat meer water binnen (maar daarover hoef je je niet druk te maken).
Nee, dat is inderdaad niet de bedoeling. Onze jongste heeft nooit last van darmkrampjes en hoeft bijna nooit een boertje te laten, maar dat verschilt heel erg per kind. Een baby met darmkrampjes is heel zielig, dat gehuil en dan die opgetrokken beentjes...quote:Op maandag 1 februari 2010 20:15 schreef Vicky het volgende:
schudden bij een kindje van een maand zoals die van NieuweUser is niet zo "slim".... er komt te veel lucht in de fles en dan kan ze krampjes krijgen.
Daarom schudden wij ook niet meer inderdaad.quote:Op maandag 1 februari 2010 20:15 schreef Vicky het volgende:
[..]
schudden bij een kindje van een maand zoals die van NieuweUser is niet zo "slim".... er komt te veel lucht in de fles en dan kan ze krampjes krijgen.
dan heb ik een hongerlapjequote:Op woensdag 3 februari 2010 10:15 schreef mikoxx het volgende:
Ik zou daar ook niet te bang voor zijn Nijna, ze gaat vanzelf iets minder fles drinken omdat ze bijvoeding krijgt vanaf nu. Dan kom je niet meer aan 800cc hoor, per dag. Dus in dat opzicht denkt het cb mss al een klein beetje (te) ver vooruit.
Een informatielijn met mensen zonder kennis van zaken... wat heb je eraan... Het probleem is ook bij Friso dat ze voedingsdeskundigen (lees studenten die bijverdienen) de telefoon laten beantwoorden. Je kan de Friso lijn volgens de website ook bellen om te vragen of je fetta mag eten tijdens je zwangerschap...quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:04 schreef Nijna het volgende:
Net maar eens even de informatielijn van Friso gebeld hoe het nou zat met dat maximum wat het CB aanhoudt (600ml) en hun verpakking (800ml) en zij horen het inderdaad wel vaker dat het CB 600ml zegt, maar ze wist niet zo goed waarom.
voor mij is het cb juist niet leidend aangezien ze altijd tegenstrijdige adviezen geven...quote:Op woensdag 3 februari 2010 11:52 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Een informatielijn met mensen zonder kennis van zaken... wat heb je eraan... Het probleem is ook bij Friso dat ze voedingsdeskundigen (lees studenten die bijverdienen) de telefoon laten beantwoorden. Je kan de Friso lijn volgens de website ook bellen om te vragen of je fetta mag eten tijdens je zwangerschap...
Bij Nutrilon zit er trouwens ook een verschil tussen wat op het pak staat en wat het cb aangeeft. Het cb is voor mij altijd leidend, nooit een fabrikant van een commercieel product.
ORS bedoel je? Dan heb je Care Plus ORS, Dioralyte orange, Orisel en andere merken. Zou even met de doktersassistente bellen en het overleggen. En is te koop bij de apotheek.quote:Op woensdag 3 februari 2010 14:36 schreef Tinuviel het volgende:
Ik geef weleens flesvoeding op als zoonlief op het kdv is, maar weet er verder niet zo heel veel vanaf.
Weet een van jullie of er een soort voeding is, die je kunt geven bij diarree. In Duitsland bestaat zo een soort voeding en ik heb er een naam van maar daar kan ik in Nederland natuurlijk niets mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |