quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 21:41 schreef Claudia_x het volgende:Er zijn trouwens 2 dingen die ik merkwaardig vind. Op de verpakking staat dat baby's op een bepaald moment 4 voedingen 180/6 mogen. Dat zou dus betekenen dat ze weer minder gaan drinken. De energiebehoefte zal wel afnemen doordat ze minder hard groeien? Wat ik ook niet begrijp is waarom de speentjes voor oudere baby's steeds meer voeding doorlaten terwijl kinderen ook steeds krachtiger kunnen drinken naarmate ze groter worden. Wat is het idee daarachter? Je wilt toch juist niet dat een kind te kort over een voeding doet?
je gaat met de fles van 180 naar 4 voedingen, als je kindje rond de 4/5 maanden zit want dan laat je de avondfles vervallen, dat is het volgens mij!
Bij 4 maanden mag je rijstebloem in de fles gaan geven, dit doe je dan bij de 19.00 fles en dat is dan de laatste fles van die dag. Rijstebloem geeft een verzadigd gevoel en vaak slaapt je kindje er dan de hele nacht op door en vervalt dus die 23.00 fles.
Idee achter die grotere speentjes is denk ik dat juist een speen1 een kind heel moe maakt, moet heel veel kracht zetten met zuigen met als gevolg dat ze te moe zijn om te drinken? En dan niet alles opdrinken met gevolg dat ze toch honger hebben
(en de speen2/3 kan pap worden uitgedronken wat natuurlijk dikker is)
Al snap ik denk ik wel wat jij bedoelt, dat je juist door dat snellere drinken ze weer eerder kunnen komen met honger of krampjes krijgen.(Hier gelukkig vooralsnog allebei niet)
Ik zou gewoon als ik jou was wat uitproberen en anders gewoon teruggaan naar speen 1 als hij het daar beter op deed
[ Bericht 9% gewijzigd door DustinHenderson op 13-02-2010 08:45:51 ]
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”