abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 februari 2010 @ 20:43:39 #126
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_77605788
hier heeft het hele cb nooit wat aangegeven van de voeding, dus ik tast zowiezo in het duister.
en volg gewoon m'n gevoel maar tegenwoordig.
We hebben nu een combi van nummer 1 en nummer 2
en zodra nummer 1 straks op is, dan gaan we over op volledig nummer 2

nummer 2 krijgt hij nu voor de nacht in combi met rijstebloem
en tussendoor krijgt roy fruit en groenten.
gaat allemaal lekker eigenlijk, gelukkig.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_77606009
Hallo allemaal, ik heb een vraagje. Onze dochter is nu 3,5 maand en ik denk 4,5 kilo (voldragen maar te klein bij geboorte). Ik vroeg me af wanneer jullie zijn overgestapt naar speen nr2 en waarom? Ze drinkt Omneo uit een tommee tippee fles. Heb soms het idee dat het haar te langzaam gaat waardoor ze dus soms minder drinkt.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_77606095
Hihi , ik typ misschien gewoon teveel
Fake it till you make it...
pi_77606166
Wickie, hier overgestapt op een volgende speen toen ze minder ging drinken en we niet wisten waarom. Maar blijkbaar ging het haar niet vlot genoeg, want met een grotere speen ging het beter... Kwestie van proberen, dan merk je wel of dat beter gaat of niet...
pi_77606188
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:48 schreef wickie het volgende:
Hallo allemaal, ik heb een vraagje. Onze dochter is nu 3,5 maand en ik denk 4,5 kilo (voldragen maar te klein bij geboorte). Ik vroeg me af wanneer jullie zijn overgestapt naar speen nr2 en waarom? Ze drinkt Omneo uit een tommee tippee fles. Heb soms het idee dat het haar te langzaam gaat waardoor ze dus soms minder drinkt.
gewoon een grotere speen proberen en als het te snel gaat weet je dat een 2 nog te groot is.
Je kan eventueel een gaatje bijprikken met een speld in de nr1
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 3 februari 2010 @ 20:53:54 #131
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77606264
En nu sluit ik me bij Nijna aan: kwestie van uitproberen. Onnodige investering kan het nooit zijn, want als je nu niet overstapt, komt het vanzelf wel een keertje. Succes

Nijna
pi_77606775
Dank voor de snelle reacties!
We zijn hier een maandje geleden overgestapt naar 5 flessen. Voorheen tankte ze met gemak 140/150 weg met bijna geen spugen en dat was bij 6 flessen. Nu bij 5 is ze sinds 2 weekjes ineens stuk minder gaan drinken soms stopt ze al bij 100cc en heeft dan echt geen zin meer in die fles maar dan gaat ze wel huilen (alsof ze nog honger heeft).

Dus morgen op zoek naar nr2 spenen (dat zal wel een gezoek worden voor de TT flessen, hier bij kruidvat verkopen ze alleen de flessen...)
pi_77610188
Het is dus niet per se leeftijdsgebonden ofzo wanneer je naar speenstand nr 2 mag?
Wolf is morgen 8 weken en zit heel erg te mopperen sinds een week soms dat het hem niet snel genoeg gaat (volgens mij), en de flesspeen maakt van die vacuumtrek geluiden
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  woensdag 3 februari 2010 @ 22:30:56 #134
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77610729
Nee, niet leeftijd gebonden. Dochter van een vriendinnetje is nooit verder gekomen dan heeeeeeeeeeeeeel lang een 1-speen en daarna een 2 want die lurkte zo hard dat ze met grotere gaatjes die flessen in 1 teug leeg trok.

En Oscar, drinkt al vanaf 4 maanden uit een 4 speen (na een hele tijd geklooi met zelf gaatjes wijder maken. ) omdat we een beetje johannesbroodpitmeel erbij doen en het anders ook niet snel genoeg gaat.
Gewoon een beetje uitproberen.
pi_77619867
Gewoon proberen met die speen hoor, ook poppejans .
Elk kind is anders, dus wat er op het pakje staat is ook maar een indicatie.
Iris drinkt nu uit een 3-speen van Avent, dat gaat vrij rap, maar langzamer doet ze het niet voor. Kleine vreetkast .
pi_77619982
Wij zitten nu (met 6 weken) ook al op nr. 2 speen... maar ook vanwege de dikkere voeding ivm spugen. Dit gaat haar ook goed af, dus dat laten we lekker zo voorlopig. Nooit over nagedacht hoe je dat inderdaad opwaardeert...
pi_77632652
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 22:30 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, niet leeftijd gebonden. Dochter van een vriendinnetje is nooit verder gekomen dan heeeeeeeeeeeeeel lang een 1-speen en daarna een 2 want die lurkte zo hard dat ze met grotere gaatjes die flessen in 1 teug leeg trok.

En Oscar, drinkt al vanaf 4 maanden uit een 4 speen (na een hele tijd geklooi met zelf gaatjes wijder maken. ) omdat we een beetje johannesbroodpitmeel erbij doen en het anders ook niet snel genoeg gaat.
Gewoon een beetje uitproberen.
Nog bedankt! Meteen uitgeprobeerd met een stand 2 net, en het ging hartstikke goed! Geen kind meer wat mopperde en heel hard zoog om vervolgens halverwege de fles in slaap te dutten:
Nu ging de fles in 20 minuutjes helemaal op
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_77866233
Even een vraagje... klopt het dat kindjes zo vanaf een maand of vier verschrikkelijk irritant onrustig gaan drinken? Het is hier momenteel bijna een sport om er een fles in te krijgen Kan het me van Linde helemaal niet herinneren eigenlijk...
pi_77872536
Stiemie, het is hier soms wel zo dat Iris het liefst alles wil zien en zich dus alle kanten opdraait...
Wordt nu wel weer wat beter, maar idd irritant.
pi_77873771
Stiemie, heel herkenbaar!!
Wij hebben Tess regelmatig in de wipstoel gezet en zijn ervoor gaan zitten om zo nog iets van de fles er in te krijgen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_77899990
Nou speen nummertje 2 is nu een week en gebruik en werkt echt supergoed! Ze drinkt weer. En het lijkt alsof ze moet inhalen, ze lijkt wel rupsje nooit genoeg
Wij geven 150/ 5 scheppies met 5 flessen en en ze drinkt bijna elke keer de hele fles leeg, met nr1 speen bleven kreeg ik er soms met moeite 100cc in.
Dus hier helemaal happy
pi_77902185
Stiemie, herkenbaar! Driekus kan ook soms zo enorm onrustig zijn en mopperen. En dan zelf willen vasthouden, wat niet lukt en dan er maar handvatten aan zetten waardoor ie de fles uit zijn mond trekt en em er niet meer inkrijgt. Gelukkig is dat alleen overdag, bij de ochtend en avondfles is ie er te moe voor.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_77926870
Ik kom hier ook meelezen, aangezien Ivan nu flesvoeding drinkt. Hij krijgt momenteel 5 voedingen, 3 met de borst (en eventueel een flesje er achteraan) en 2 met kunstvoeding.

Fijn om te lezen over de nr. 2 speen. Ik moest pas wat flesjes erbij kopen omdat Ivan twee dagen in de week naar zijn opa en oma gaat. Toen ik in de winkel weer de verschillende spenen zag liggen besefte ik ineens dat we op een grote speen over 'moesten' stappen gezien zijn leeftijd. We gebruiken sinds hij 12 weken oud is nr. 2, maar ik heb er nog een beetje mijn twijfels bij. Hij doet nu (vaak krap) 15 minuten over een flesje van 180/6. Soms moet ik hem zelfs meteen na de fles een speentje geven omdat hij even ontevreden blijft.

Hoe lang doen jullie baby's over zo'n grote fles?

Oh, en vinden jullie dat zo'n fles wel erg groot is voor hem? Hij is nu 3 maanden oud en weegt ruim 6 kilo
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_77926899
Ivan wilde vandaag trouwens ook de fles vasthouden met 2 handjes. Ik vond het zo schattig.
pi_77931267
Claudia bij Esmee varieert het tussen de 10 en 30 minuten die ze nodig heeft om de fles leeg te drinken. Ze krijgt al zo'n anderhalve maand dagelijks 4 a 5 flessen van 180 water en 6 schepjes nutrilon erbij.

Esmee heeft trouwens iets vreemds de laatste paar dagen. Het begon met rommelig en erg afgeleid drinken, maar de laatste 2 dagen, drinkt ze ook steeds minder. Gisteren dronk ze een paar keer maar een halve fles, vandaag heeft ze tussen 5.30 en 13.30 uur slechts 200 ml gedronken. Daarna is er nog maar 230 in gegaan... Dat is in totaal net iets meer dan de helft van wat ze normaal per dag drinkt. Ze blijft echter wel vrolijk en gezellig. Maar even goed in de gaten houden dus...
pi_77934684
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 17:59 schreef Claudia_x het volgende:

Hoe lang doen jullie baby's over zo'n grote fles?

Oh, en vinden jullie dat zo'n fles wel erg groot is voor hem? Hij is nu 3 maanden oud en weegt ruim 6 kilo
Ik weet niet wat Wolf momenteel weegt, ergens in de 5 kilo gok ik (volgende week weer CB) en die is 10 weken en drinkt sinds gisteren ook 180+6 schepjes. Nog niet geheel leeg, klein bodempje laat hij staan.
Mijn idee hierover is dat ze zelf wel aangeven hoeveel ze drinken willen, de richtlijnen op de verpakking zijn bij een gewicht van 5/6 kilo ook 180+6 schepjes, dus niks mis mee denk ik.

Oja Wolf drinkt ook best snel uit een speen 2, maar die was echt enorm langzaam met een speen1. Hij doet nu iets van 15/20 minuutjes over een fles.
pi_77934716
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 18:00 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan wilde vandaag trouwens ook de fles vasthouden met 2 handjes. Ik vond het zo schattig.

pi_77935752
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 21:21 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Ik weet niet wat Wolf momenteel weegt, ergens in de 5 kilo gok ik (volgende week weer CB) en die is 10 weken en drinkt sinds gisteren ook 180+6 schepjes. Nog niet geheel leeg, klein bodempje laat hij staan.
Mijn idee hierover is dat ze zelf wel aangeven hoeveel ze drinken willen, de richtlijnen op de verpakking zijn bij een gewicht van 5/6 kilo ook 180+6 schepjes, dus niks mis mee denk ik.

Oja Wolf drinkt ook best snel uit een speen 2, maar die was echt enorm langzaam met een speen1. Hij doet nu iets van 15/20 minuutjes over een fles.
Ik vind het zelf een vervelend idee dat hij met zulke flesjes aan zijn maximum zit en we niet kunnen ophogen. Het handige aan borstvoeding is dat je bij een vermoeden van honger altijd gewoon aan kunt leggen. Dat gaat straks niet meer. Eergister wilde hij ineens weer een nachtvoeding en die kunnen we er niet meer structureel bij hebben.

Er zijn trouwens 2 dingen die ik merkwaardig vind. Op de verpakking staat dat baby's op een bepaald moment 4 voedingen 180/6 mogen. Dat zou dus betekenen dat ze weer minder gaan drinken. De energiebehoefte zal wel afnemen doordat ze minder hard groeien? Wat ik ook niet begrijp is waarom de speentjes voor oudere baby's steeds meer voeding doorlaten terwijl kinderen ook steeds krachtiger kunnen drinken naarmate ze groter worden. Wat is het idee daarachter? Je wilt toch juist niet dat een kind te kort over een voeding doet?
pi_77947202
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 21:41 schreef Claudia_x het volgende:

Er zijn trouwens 2 dingen die ik merkwaardig vind. Op de verpakking staat dat baby's op een bepaald moment 4 voedingen 180/6 mogen. Dat zou dus betekenen dat ze weer minder gaan drinken. De energiebehoefte zal wel afnemen doordat ze minder hard groeien? Wat ik ook niet begrijp is waarom de speentjes voor oudere baby's steeds meer voeding doorlaten terwijl kinderen ook steeds krachtiger kunnen drinken naarmate ze groter worden. Wat is het idee daarachter? Je wilt toch juist niet dat een kind te kort over een voeding doet?
je gaat met de fles van 180 naar 4 voedingen, als je kindje rond de 4/5 maanden zit want dan laat je de avondfles vervallen, dat is het volgens mij!
Bij 4 maanden mag je rijstebloem in de fles gaan geven, dit doe je dan bij de 19.00 fles en dat is dan de laatste fles van die dag. Rijstebloem geeft een verzadigd gevoel en vaak slaapt je kindje er dan de hele nacht op door en vervalt dus die 23.00 fles.

Idee achter die grotere speentjes is denk ik dat juist een speen1 een kind heel moe maakt, moet heel veel kracht zetten met zuigen met als gevolg dat ze te moe zijn om te drinken? En dan niet alles opdrinken met gevolg dat ze toch honger hebben
(en de speen2/3 kan pap worden uitgedronken wat natuurlijk dikker is)
Al snap ik denk ik wel wat jij bedoelt, dat je juist door dat snellere drinken ze weer eerder kunnen komen met honger of krampjes krijgen.(Hier gelukkig vooralsnog allebei niet)

Ik zou gewoon als ik jou was wat uitproberen en anders gewoon teruggaan naar speen 1 als hij het daar beter op deed

[ Bericht 9% gewijzigd door DustinHenderson op 13-02-2010 08:45:51 ]
pi_77948166
Ah, duidelijk. Dankjewel, Poppejans! Ik kijk het nog even aan met nr. 2. Met nr. 1 deed hij veel langzamer over de fles en dronk hij ook veel minder. (Al is hij natuurlijk intussen ook ouder...) Ik vind het wel fijn dat hij nu zulke grote hoeveelheden drinkt, want dat geeft me het gevoel dat we het maximale doen om hem goed te laten groeien. Ik ga hem over een week wegen bij het borstvoedingscentrum ('hallo, mag ik hier mijn kunstvoedingbaby wegen?' ) en hoop dat zijn groeicurve dan wat bijgetrokken is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')