gewoon een grotere speen proberen en als het te snel gaat weet je dat een 2 nog te groot is.quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:48 schreef wickie het volgende:
Hallo allemaal, ik heb een vraagje. Onze dochter is nu 3,5 maand en ik denk 4,5 kilo (voldragen maar te klein bij geboorte). Ik vroeg me af wanneer jullie zijn overgestapt naar speen nr2 en waarom? Ze drinkt Omneo uit een tommee tippee fles. Heb soms het idee dat het haar te langzaam gaat waardoor ze dus soms minder drinkt.
Nog bedankt!quote:Op woensdag 3 februari 2010 22:30 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, niet leeftijd gebonden. Dochter van een vriendinnetje is nooit verder gekomen dan heeeeeeeeeeeeeel lang een 1-speen en daarna een 2 want die lurkte zo hard dat ze met grotere gaatjes die flessen in 1 teug leeg trok.
En Oscar, drinkt al vanaf 4 maanden uit een 4 speen (na een hele tijd geklooi met zelf gaatjes wijder maken.) omdat we een beetje johannesbroodpitmeel erbij doen en het anders ook niet snel genoeg gaat.
Gewoon een beetje uitproberen.
Ik weet niet wat Wolf momenteel weegt, ergens in de 5 kilo gok ik (volgende week weer CB) en die is 10 weken en drinkt sinds gisteren ook 180+6 schepjes. Nog niet geheel leeg, klein bodempje laat hij staan.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 17:59 schreef Claudia_x het volgende:
Hoe lang doen jullie baby's over zo'n grote fles?
Oh, en vinden jullie dat zo'n fles wel erg groot is voor hem? Hij is nu 3 maanden oud en weegt ruim 6 kilo
quote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:00 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan wilde vandaag trouwens ook de fles vasthouden met 2 handjes.Ik vond het zo schattig.
Ik vind het zelf een vervelend idee dat hij met zulke flesjes aan zijn maximum zit en we niet kunnen ophogen. Het handige aan borstvoeding is dat je bij een vermoeden van honger altijd gewoon aan kunt leggen. Dat gaat straks niet meer. Eergister wilde hij ineens weer een nachtvoeding en die kunnen we er niet meer structureel bij hebben.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:21 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ik weet niet wat Wolf momenteel weegt, ergens in de 5 kilo gok ik (volgende week weer CB) en die is 10 weken en drinkt sinds gisteren ook 180+6 schepjes. Nog niet geheel leeg, klein bodempje laat hij staan.
Mijn idee hierover is dat ze zelf wel aangeven hoeveel ze drinken willen, de richtlijnen op de verpakking zijn bij een gewicht van 5/6 kilo ook 180+6 schepjes, dus niks mis mee denk ik.
Oja Wolf drinkt ook best snel uit een speen 2, maar die was echt enorm langzaam met een speen1. Hij doet nu iets van 15/20 minuutjes over een fles.
je gaat met de fles van 180 naar 4 voedingen, als je kindje rond de 4/5 maanden zit want dan laat je de avondfles vervallen, dat is het volgens mij!quote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:41 schreef Claudia_x het volgende:
Er zijn trouwens 2 dingen die ik merkwaardig vind. Op de verpakking staat dat baby's op een bepaald moment 4 voedingen 180/6 mogen. Dat zou dus betekenen dat ze weer minder gaan drinken. De energiebehoefte zal wel afnemen doordat ze minder hard groeien? Wat ik ook niet begrijp is waarom de speentjes voor oudere baby's steeds meer voeding doorlaten terwijl kinderen ook steeds krachtiger kunnen drinken naarmate ze groter worden. Wat is het idee daarachter? Je wilt toch juist niet dat een kind te kort over een voeding doet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |