abonnement Unibet Coolblue
pi_74747383
Vervolg op: Pink Floyd XIV


Pink Floyd is the premier space rock band. Since the mid-\\\'60s, their music relentlessly tinkered with electronics and all manner of special effects to push pop formats to their outer limits. At the same time they wrestled with lyrical themes and concepts of such massive scale that their music has taken on almost classical, operatic quality, in both sound and words. Despite their astral image, the group was brought down to earth in the 1980s by decidedly mundane power struggles over leadership and, ultimately, ownership of the band's very name. After that time, they were little more than a dinosaur act, capable of filling stadiums and topping the charts, but offering little more than a spectacular recreation of their most successful formulas. Their latter-day staleness cannot disguise the fact that, for the first decade or so of their existence, they were one of the most innovative groups around, in concert and (especially) in the studio

Discography
1967: The Piper at the Gates of Dawn
1968: A Saucerful of Secrets
1969: Music From the Film More
1969: Ummagumma
1970: Atom Heart Mother
1971: Meddle
1972: Obscured by Clouds
1973: Dark Side of the Moon
1975: Wish You Were Here
1977: Animals
1979: The Wall
1983: The Final Cut
1987: A Momentary Lapse of Reason
1994: The Division Bell

Vorige Topics
I | II | III | IV | V | VI | VII | VIII | IX | X | XI | XII | XIV

Verwante topics
Arrow Rock Festival met Roger Waters
Roger Waters
David Gilmour
David Gilmour - On an Island

Sites
Officiële Pink Floyd site
Roger Waters
David Gilmour

Burning bridges gives you so much more
  maandag 16 november 2009 @ 14:11:37 #2
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_74747431
Allemaal oude meneren.
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_74747528
quote:
Op maandag 16 november 2009 13:26 schreef Gert het volgende:dat is het absoluut niét. Het is een bijzonder nummer, de zingende kinderen pasten fantastisch in het concept.
Grappig dat je dat aanhaalt om te pleiten voor de conceptuele kracht. Die zingende kinderen zijn er op het laatste moment bijgesleept door Bob Ezrin. Die dacht "Hmmm, 1 couplet, da's wel erg minimaal", ging naar een basisschool en liet wat inzingen. Vervolgens belde hij Roger op om te vragen wat die ervan vond. Dus zo conceptueel doordacht is het nou ook weer niet.
pi_74747565
tvpink floyd
Ik doe niet meer aan een signature
pi_74748003
Eigenlijk best ironisch dat er in de OP staat "Pink Floyd is the premier space rock band."
pi_74749288
  maandag 16 november 2009 @ 17:25:20 #7
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_74753309
quote:
Op maandag 16 november 2009 14:15 schreef webfreak het volgende:

[..]

Grappig dat je dat aanhaalt om te pleiten voor de conceptuele kracht. Die zingende kinderen zijn er op het laatste moment bijgesleept door Bob Ezrin. Die dacht "Hmmm, 1 couplet, da's wel erg minimaal", ging naar een basisschool en liet wat inzingen. Vervolgens belde hij Roger op om te vragen wat die ervan vond. Dus zo conceptueel doordacht is het nou ook weer niet.
Hij zegt dat het in het concept past, niet dat het allemaal van te voren uitbedacht is. De klinkende muntjes en het kassagerinkel op Money stonden ook niet op de demo, is het daarom ook minder goed?
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_74753637
pi_74762744
quote:
Op maandag 16 november 2009 14:34 schreef Siniti het volgende:
Eigenlijk best ironisch dat er in de OP staat "Pink Floyd is the premier space rock band."
Is toch ook zo, "Delicate sound of thunder" is de eerste plaat die in de ruimte werd gespeeld.
"The river keeps on flowing, but the banks are ever changing"
(Mostly Autumn - Evergreen)
pi_74763710
quote:
Op maandag 16 november 2009 21:30 schreef Mostlyanthony het volgende:

[..]

Is toch ook zo, "Delicate sound of thunder" is de eerste plaat die in de ruimte werd gespeeld.
Ik meen mij te herinneren dat Echoes eerst in de ruimte plaatsvond, maar zij zichzelf niet als een space-rock band wilden bestempelen en toen dus dat onderwater thema namen
pi_74769303
Afgelopen week the wall de film gezien...Daardoor hebben de nummers iets meer betekenis, maar het blijft wel erg bombastisch en (te) groots uitgepakt...
Geef mij maar Animals
Ik doe niet meer aan een signature
  dinsdag 17 november 2009 @ 00:03:21 #12
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74769435
Ik heb alle albums van Pink Floyd beluisterd, maar nog nooit een bootleg Zijn er studio bootlegs/labels die jullie kunnen aanraden? Bijvoorbeeld gelekte sessies van albums oid zou ik wel geïnteresseerd in zijn.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74769503
Smoking Blues, Meddler, The Man & The Journey zijn mijn favorieten.
  dinsdag 17 november 2009 @ 00:10:36 #14
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74769619
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 00:06 schreef Siniti het volgende:
Smoking Blues, Meddler, The Man & The Journey zijn mijn favorieten.
Bedankt, maar dat zijn live bootlegs als ik het goed heb. Die wil ik zeker ook nog checken, maar studio bootlegs hebben toch mijn voorkeur
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  dinsdag 17 november 2009 @ 00:12:37 #15
270149 Mostlyanthony
Formerly Relayer
pi_74769660
En als je live bootlegs wilt horen, check dan "The Azimuth Co-ordinator pat 2" (Opgenomen op het concert met het beruchte spuugincident)

Kijk hier eens rond:
http://helicron.blogspot.com/
"The river keeps on flowing, but the banks are ever changing"
(Mostly Autumn - Evergreen)
pi_74769674
Ah, studio dan The Darkside Rehearsals en alle BBC Archives bootlegs
pi_74769780
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 00:12 schreef Mostlyanthony het volgende:
En als je live bootlegs wilt horen, check dan "The Azimuth Co-ordinator pat 2" (Opgenomen op het concert met het beruchte spuugincident)
Ik kende het onder de naam: 'when the spit hits the fan.' Wel jammer dat er geen eenduidige namen voor bootlegs zijn.
Burning bridges gives you so much more
  dinsdag 17 november 2009 @ 00:38:31 #18
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74770291
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 00:13 schreef Siniti het volgende:
Ah, studio dan The Darkside Rehearsals en alle BBC Archives bootlegs
Hmm, dat zijn toch ook concert bootlegs?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  dinsdag 17 november 2009 @ 00:43:56 #19
270149 Mostlyanthony
Formerly Relayer
pi_74770383
Begin maar met "A tree full of secrets" als je studio wilt.
"The river keeps on flowing, but the banks are ever changing"
(Mostly Autumn - Evergreen)
  dinsdag 17 november 2009 @ 00:45:52 #20
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74770411
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 00:43 schreef Mostlyanthony het volgende:
Begin maar met "A tree full of secrets" als je studio wilt.
Wow, 17CD's, ziet er tof uit
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74780009
Nieuws over een dvd van roger:
quote:
Mark also confirmed that Roger is working on a film of TDSOTM live show, AND on a new website (which is why the old one is now closed). They're clearly keeping themselves busy!
(mark is de manager van roger)

Goed nieuws
  Moderator dinsdag 17 november 2009 @ 14:59:08 #22
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_74782742
quote:
Op maandag 16 november 2009 17:25 schreef DrDurden het volgende:

[..]

Hij zegt dat het in het concept past, niet dat het allemaal van te voren uitbedacht is. De klinkende muntjes en het kassagerinkel op Money stonden ook niet op de demo, is het daarom ook minder goed?
Precies.
Bovendien is iets dat een jaar van tevoren al tot op de bodem is uitgedacht niet béter dan een briljante inval. Integendeel vaak zelfs. Die kinderen waren een gouden greep en hebben het nummer tot de enorme hit gemaakt en er mede voor gezorgd dat The Wall het op één na best verkopende Pink Floyd-album allertijden werd.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_74783767


[ Bericht 100% gewijzigd door webfreak op 17-11-2009 15:33:19 ]
pi_74942975
Wat zijn nou echt goede live bootlegs uit het The Wall-tijdperk?
pi_74944383
quote:
Op maandag 23 november 2009 17:41 schreef Siniti het volgende:
Wat zijn nou echt goede live bootlegs uit het The Wall-tijdperk?
Dr is toch een live-cd van
pi_74957269
quote:
Op maandag 16 november 2009 23:58 schreef Lakai het volgende:
Afgelopen week the wall de film gezien...Daardoor hebben de nummers iets meer betekenis, maar het blijft wel erg bombastisch en (te) groots uitgepakt...
Geef mij maar Animals
Ik heb The Wall van Alan Parker ooit in de bioscoop gezien. Dat was zó indrukwekkend dat ik het nu nog de beste en meest fascinerende film vind die ik ook heb gezien. Geldof mag zelf de film dan niets vinden, ik vind het briljant. Ik heb de film inmiddels zelf op dvd natuurlijk en kijk er nog regelmatig naar. Fantastisch en onovertroffen wat mij betreft.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_74965972
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 03:59 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Ik heb The Wall van Alan Parker ooit in de bioscoop gezien. Dat was zó indrukwekkend dat ik het nu nog de beste en meest fascinerende film vind die ik ook heb gezien. Geldof mag zelf de film dan niets vinden, ik vind het briljant. Ik heb de film inmiddels zelf op dvd natuurlijk en kijk er nog regelmatig naar. Fantastisch en onovertroffen wat mij betreft.
Waarom vind Geldof 'em niks?

De film heeft op mij ook wel redelijk wat indruk gemaakt, maar ik vond het allemaal wel iets teveel drama....
Zoals degene waarmee ik The Wall keek zei: Er zijn meer mensen die hun vader zijn verloren (vooral na de oorlog), en hebben een kuttijd gehad op school...

Goed, hij corrigeert dat door later (het nummer Stop, geloof ik) te zingen dat het wellicht zijn eigen schuld is.

Ondanks dat, een film waarbij je toch ook heel wat aspecten op jezelf kan betrekken (ik althans).
Ik doe niet meer aan een signature
pi_74967130
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 14:08 schreef Lakai het volgende:

[..]

Waarom vind Geldof 'em niks?

De film heeft op mij ook wel redelijk wat indruk gemaakt, maar ik vond het allemaal wel iets teveel drama....
Zoals degene waarmee ik The Wall keek zei: Er zijn meer mensen die hun vader zijn verloren (vooral na de oorlog), en hebben een kuttijd gehad op school...

Goed, hij corrigeert dat door later (het nummer Stop, geloof ik) te zingen dat het wellicht zijn eigen schuld is.

Ondanks dat, een film waarbij je toch ook heel wat aspecten op jezelf kan betrekken (ik althans).
Het was niet alleen zijn vader hè. Het waren veel meer mensen in zijn omgeving (moeder, vriendin, leraar enz enz) die ervoor zorgden dat hij een muur om zichzelf bouwde tegen de grote boze buitenwereld. Maar er zijn inderdaad meer mensen die erge dingen meemaken. Alleen iedereen reageert er anders op en de hoofdpersoon uit The Wall deed het op zijn manier.

Waarom Geldof de film niks vond weet ik niet zeker. Ik meen dat hij ooit gezegd heeft dat hij de muziek eigenlijk niets vindt, maar waarom heeft hij dan die rol aangenomen? Heel apart.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_74968016
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 16:57 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Het was niet alleen zijn vader hè. Het waren veel meer mensen in zijn omgeving (moeder, vriendin, leraar enz enz) die ervoor zorgden dat hij een muur om zichzelf bouwde tegen de grote boze buitenwereld. Maar er zijn inderdaad meer mensen die erge dingen meemaken. Alleen iedereen reageert er anders op en de hoofdpersoon uit The Wall deed het op zijn manier.

Waarom Geldof de film niks vond weet ik niet zeker. Ik meen dat hij ooit gezegd heeft dat hij de muziek eigenlijk niets vindt, maar waarom heeft hij dan die rol aangenomen? Heel apart.
Ik snap dat er meer aan de hand was...anders heb ik het totale idee van de film gemist...
Maar zelfs dan vroegen wij ons af wat er nou allemaal echt was gebeurd...
Dat is even heel statistisch op een rij:
Vader kwijt
Overbeschermende moeder
Kutleraar
Vriendin die vreemd gaat (door zijn eigen apatisme (is dit een woord?))
Voor de rest is het zijn benarde beeld van de wereld waardoor ie in zijn isolement raakt.

Gek inderdaad, dat je in een film wil mee spelen waarin de muziek centraal staat, terwijl je die niet tof vind...
Misschien rook hij geld.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lakai op 24-11-2009 17:34:21 ]
Ik doe niet meer aan een signature
  Moderator dinsdag 24 november 2009 @ 22:21:51 #30
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_74975063
Dankzij persoonlijke inspanning van Geldof is het in 2005 nog tot een nooit meer verwachte reünie van Pink Floyd gekomen, dus daarvoor verdient hij sowieso al een standbeeld.

Bovendien geeft dat al aan dat Geldof echt geen bijtende kritiek of zo had op de film. Anders zouden de betrekkingen niet zodanig zijn dat hij ze weer bij elkaar kon brengen.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_75138160
30ste verjaardag van The Wall
Wel lekker blijven plakken hè?
  maandag 30 november 2009 @ 12:09:27 #32
270149 Mostlyanthony
Formerly Relayer
pi_75138756
Volgend jaar wordt het interessanter: 35e verjaardag van "Wish you were here"
"The river keeps on flowing, but the banks are ever changing"
(Mostly Autumn - Evergreen)
pi_75139963
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:21 schreef Gert het volgende:
Dankzij persoonlijke inspanning van Geldof is het in 2005 nog tot een nooit meer verwachte reünie van Pink Floyd gekomen, dus daarvoor verdient hij sowieso al een standbeeld.

Bovendien geeft dat al aan dat Geldof echt geen bijtende kritiek of zo had op de film. Anders zouden de betrekkingen niet zodanig zijn dat hij ze weer bij elkaar kon brengen.
Toch heb ik hem te pas en te onpas horen zeggen dat hij het een kutfilm vond.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_75212220
Tja..het is een erg depressieve film. Die paar keer dat ik hem bekeken heb deed het toch wel wat met mn gemoedstoestand. Al met al vind ik het toch een goeie film. Weinig dialoog, prachtige beelden bij de muziek het verhaal van een geisoleerde en depressieve rockster wordt mooi uitgelegd met verwijzingen naar de Tweede Wereldoorlog.

Ik luister nu naar Ummagumma, studio plaat.."Several Spieces of Small Furry Animals Gathered Together in a Cave and Grooving with a pict" Volgens mij is Waters hier een beetje teveel doorgeslagen in zijn aantrekkingskracht tot Psychedelische muziek Ik vind het echt loos geexeperimenteer en dat geld voor de hele studioplaat Pink Floyd wist duidelijk even niet hoe ze muziek moesten maken met hun talent.
pi_75212613
"Several Spieces of Small Furry Animals Gathered Together in a Cave and Grooving with a pict" vind ik echt een topstuk van Waters. Er is wel degelijk over het nummer nagedacht. Waters had niet 'zomaar' wat gedaan volgens mij.
Burning bridges gives you so much more
pi_75233679
quote:
Op woensdag 2 december 2009 15:01 schreef Gatenkaas het volgende:
"Several Spieces of Small Furry Animals Gathered Together in a Cave and Grooving with a pict" vind ik echt een topstuk van Waters. Er is wel degelijk over het nummer nagedacht. Waters had niet 'zomaar' wat gedaan volgens mij.
Waters omschrijft "Ummagumma" anders wel als: "What a disaster!"
"The river keeps on flowing, but the banks are ever changing"
(Mostly Autumn - Evergreen)
pi_75233823
quote:
Op donderdag 3 december 2009 00:06 schreef Mostlyanthony het volgende:

[..]

Waters omschrijft "Ummagumma" anders wel als: "What a disaster!"
Wellicht dat Waters seniel begint te worden en daarom het album afkraakt?
Burning bridges gives you so much more
pi_75233895
Nee. Het is een ramp. Totale non-muziek.
"The river keeps on flowing, but the banks are ever changing"
(Mostly Autumn - Evergreen)
pi_75233979
quote:
Op donderdag 3 december 2009 00:13 schreef Mostlyanthony het volgende:
Nee. Het is een ramp. Totale non-muziek.
Het is zeer experimenteel, bedoel je dat soms met non-muziek? Ik zie eigenlijk weinig redenen om Ummagumma feitelijk af te doen als een ramp.
Burning bridges gives you so much more
pi_75234089
Een vrijwel compleet gebrek aan melodie. En "Several species" is zelfs helemaal geen muziek. Gewoon wat aanrommelen met versnelde en vertraagde stemmetjes, er komt geen instrument aan te pas. Dus non-muziek.
Maar goed, Waters is ook meer bekend om uitstekende teksten dan om uitstekende melodieën.
"The river keeps on flowing, but the banks are ever changing"
(Mostly Autumn - Evergreen)
pi_75234492
quote:
Op donderdag 3 december 2009 00:19 schreef Mostlyanthony het volgende:
Een vrijwel compleet gebrek aan melodie. En "Several species" is zelfs helemaal geen muziek. Gewoon wat aanrommelen met versnelde en vertraagde stemmetjes, er komt geen instrument aan te pas. Dus non-muziek.
Een gebrek aan melodie hoeft niet per sé non-muziek te impliceren. Maargoed, dat is bij dit album ook niet aan de orde. Luister maar eens naar de escapades van Gilmour. Vrij melodieus, als je het mij vraagt. Eenzelfde geldt voor de nummers van Wright, Mason en zelfs Waters(Grandchester Meadows is uitstekend).

Daarnaast is "Several Species" mijn inziens wel muziek. Het is echter muziek die compleet anders is dan alles wat er toentertijd was uitgebracht of zelfs sindsdien is gemaakt. Toegegeven, het balanceert op het uiterste randje van acceptabele muziek. Maar dit mag toch geen belemmering zijn voor artiesten om de grenzen op te zoeken? Several Species is een dergelijke grens, maar een die wat mij betreft niet overschreden wordt. Als je het op gebruik van instrumenten zou gooien, blijkt dat Several Species wel degelijk gebruikt maakt van aangepaste instrumenten(versneld/vertraagd stemgeluid).
Al met al toch geen reden om een vreemde eend in de bijt als Ummugamma per direct af te schrijven.
Burning bridges gives you so much more
pi_75235146
Several Species of Small Furry Animals Gathered Together in a Cave and Grooving with a Pict is gewoon een leuk experiment dat je kan waarderen of niet waarderen. Ik kan het iig wel waarderen. Het nonmuziek noemen is natuurlijk klinkklare onzin. Als ik met een tak op een lampenkap volledig uit de maat sla is het ook muziek.
pi_75235928
quote:
Op donderdag 3 december 2009 00:13 schreef Mostlyanthony het volgende:
Nee. Het is een ramp. Totale non-muziek.
Hélemaal mee eens!
My soul is painted like the wings of butterflies
  Moderator donderdag 3 december 2009 @ 15:53:41 #44
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_75249795
Astornomy Domine op Ummagumma vind ik dan weer echt gewéldig. Prachtige eind jaren 60 live space-rock. Keihard door de boxen is dat echt zwaar kicken.

Ummagumma is tevens de afscheidsplaat van de "doorgeflipte psychedelica". Hoewel Barett er toen al niet meer bij was, kun je het nog wel onder "zijn periode" rekenen. Atom Heart Mother hoort wat mij betreft al in het rijtje Meddle-(Obscured by Clouds) -DSOTM-WYWH. De groepsperiode zeg maar.Animals is dan weer zo'n overgangsplaat waarbij Waters al een dikke stempel drukt, waarna je de twee Waters-platen krijgt.

En wat daarna nog komt, maak ik geen woorden aan vuil.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_75253665
Ik wel

Het is jammer, want Gilmour kan hele mooie dingen maken, maar er is geen enkel nummer waar ik niet even diep afkeurend kijk omdat er ineens een klankverandering in zit die mij niet aan staat oid. Hij heeft mooie stukjes, maar een heel nummer is te veel voor Gilmour, zo lijkt.
Ik doe niet meer aan een signature
pi_75263021
quote:
Op donderdag 3 december 2009 15:53 schreef Gert het volgende:

En wat daarna nog komt, maak ik geen woorden aan vuil.
Oh, je bedoelt de terugkeer naar kwaliteitsmuziek zonder Waters' misantropie.
"The river keeps on flowing, but the banks are ever changing"
(Mostly Autumn - Evergreen)
  Moderator donderdag 3 december 2009 @ 23:19:24 #47
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_75266663
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:00 schreef Mostlyanthony het volgende:

[..]

Oh, je bedoelt de terugkeer naar kwaliteitsmuziek zonder Waters' misantropie.
Smaken verschillen.
Die muziek (AMLOR, TDB) heeft niets dat mij nog raakt.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  vrijdag 4 december 2009 @ 00:04:36 #48
270149 Mostlyanthony
Formerly Relayer
pi_75268152
Twee woorden: High hopes
Daarentegen word ik niet warm of koud van Radio KAOS
"The river keeps on flowing, but the banks are ever changing"
(Mostly Autumn - Evergreen)
pi_75269122
Dat zijn dan ook de enige twee woorden die je kan gebruiken ja. Dat is het enige post-Waters nummer dat qua kwaliteit niet zou misstaan op welk ander Pink Floyd album (qua stijl niet natuurlijk).

Pink Floyd van na The Final Cut vind ik toch vooral klinken als een goede coverband die heel erg zijn best doet om een Pink Floyd album te maken. De echte creativiteit en (ja, het is een afschuwelijk woord) passie is allang verdwenen. Dat zie je wel aan hoeveel nummers volgens het Conforably Numb patroon zijn opgebouwd (High Hopes, On The Turning Away, Sorrow). Daarnaast nog de nietszeggende teksten zonder enig concept, en de afschuwelijk bagger die er soms opstaat (Dogs of War). Nee, die laatste twee cd's is het minste werk dat onder de naam Pink Floyd is uitgegeven.
  Moderator vrijdag 4 december 2009 @ 00:45:24 #50
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_75269403
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 00:04 schreef Mostlyanthony het volgende:
Twee woorden: High hopes
Daarentegen word ik niet warm of koud van Radio KAOS
High Hopes vind ik dus echt helemaal niks.
Radio KAOS ook niet trouwens. Zeker niet alles wat Waters gemaakt heeft, is heilig wat mij betreft.

Maar... we hebben de discussie hier al vaak gehad: het is écht een kwestie van smaak.

Ik vind (over het algemeen) Gilmours' schrijftalent niet zo denderend. Het kabbelt een beetje voort, raakt me niet, doet vaak wat clichématig aan. Dan heb ik het over de hele nummers hè, mooie stúkjes muziek kan hij weer wél. Juist die samenwerking met Waters was daarom zo geweldig. Waters vind ik op zich een veel betere (naar mijn smaak) schrijver, alleen die kan weer té veel doorsomberen en zeuren.

Maar als je naar het post-Waters werk kijkt, dan vind ik eigenlijk maar heel weinig bijzonder.
De lange solo aan het eind van "A great day for freedom" op TDB herinner ik me, die is mooi. En van de laatste soloplaat van Gilmour, vind ik het op zich saai voortkabbelende (hoe toepasselijk ) The Blue, de eindsolo ook echt geweldig.

Een plaat als Amused To Death vind ik echt fantastisch. Daar staat een stel nummers op dat ik zó goed vind dat ze nog steeds in de "carousel" zitten van wat ik met enige regelmaat draai.
Van AMLOR en TDB helemaal niets. Heeft ook nooit echt in de carousel gezeten trouwens.
Het ráákt me gewoon niet. En dat is, als je de Pink Floyd-topics nou zo'n paar jaar gelezen hebt, toch wel een fundamenteel smaakverschil. Er zijn heel weinig users die én diep geraakt worden door Animals/The Wall/Final Cut, en die tévens AMLOR en TDB geweldig vinden.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_75354809
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 00:45 schreef Gert het volgende:

[..]

Er zijn heel weinig users die én diep geraakt worden door Animals/The Wall/Final Cut, en die tévens AMLOR en TDB geweldig vinden.


ja ikke

Animals en The Division Bell vind ik even goed. Hangt er sterk vanaf waar ik zin in heb. Soms ben ik het pessimisme van Waters een beetje zat Dan luister ik liever een wat luchtigere plaat zoals "The Piper at the Gates of Dawn" met de onschuldige teksten van Barrett, óf The Division Bell met het zuivere en rustgevende gitaarspel van Gilmour.

Op platen samen met Waters staan ook hele mooie gitaarsolo's, maar zoals ik al zei: ik heb niet altijd zin in Waters gezeur over hoe slecht de mens is en hoe zielig hijzelf is:P
pi_75359336
quote:
Op zondag 6 december 2009 23:16 schreef Jordiaantje het volgende:

Op platen samen met Waters staan ook hele mooie gitaarsolo's, maar zoals ik al zei: ik heb niet altijd zin in Waters gezeur over hoe slecht de mens is en hoe zielig hijzelf is:P
Vooral over hoe slecht de mens eigenlijk is, waar hij natuurlijk volkomen gelijk in heeft, Je hoeft maar in een willekeurig politiek topic een beetje te lezen.
My soul is painted like the wings of butterflies
  donderdag 10 december 2009 @ 02:52:52 #53
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_75470477
quote:
Op maandag 16 november 2009 14:17 schreef Lakai het volgende:
tvpink floyd
pi_75470939
TIjd dat Roger met een nieuw meesterwerkje komt trouwens. Na Amused to death moet er toch meer in het vat zitten.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_75472834
quote:
Op donderdag 10 december 2009 04:55 schreef scanman1 het volgende:
TIjd dat Roger met een nieuw meesterwerkje komt trouwens. Na Amused to death moet er toch meer in het vat zitten.
Die Heartland LP begint een beetje zijn 'Chinese Democracy' te worden he
pi_76534018
quote:
Opblaasbaar varken op dak Perron55

Een opvallend tafereel aan de Kaldenkerkerweg in Venlo: op het dak van poppodium Perron55 is een metershoog opgeblazen varken geplaatst.

Het betreft een ludieke aankondiging van het concert van The Pink Floyd Sound, dat vrijdag in Perron55 plaatvindt. Dit is een tributeband van Pink Floyd. Het opgeblazen varken is te zien op de albumhoes van 'Animals' en werd door de legendarische Britse band ingezet tijdens live concerten.
  donderdag 7 januari 2010 @ 19:54:44 #57
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_76534853
Obscured by clouds
pi_76535151
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 19:39 schreef webfreak het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dan moeten ze wel Animals in zijn geheel spelen
  dinsdag 19 januari 2010 @ 21:15:13 #59
267082 Pinkerton
Of toch niet?
pi_77027570
Even een schaamteloos kickje

Ik heb pas 12 LP's van Pink Floyd gekocht, bijna allemaal in nieuwstaat
When you're strange, faces come out of the rain.
Op woensdag 2 juni 2010 01:10 schreef Rucky het volgende: De verstandigste opmerking die ik in jaren op fok heb gelezen.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 21:12:39 #60
159761 Arn0
Abbey Road
pi_77156553
Is Live in Gdansk een goed live album, eigenlijk?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_77170222
Wie heeft hier wel eens een tribute band van Pink Floyd bezocht? Zo ja, welke en waren ze de moeite waard?
  zaterdag 23 januari 2010 @ 13:44:57 #62
159761 Arn0
Abbey Road
pi_77174860
"Pink Floyd~The Wall Live @ Earl's Court 1980 ProShot DVDR "

Oeh, oeh En de kwaliteit van deze (nieuwe?) bootleg is naar het schijnt de beste.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_77177479
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:44 schreef Arn0 het volgende:
"Pink Floyd~The Wall Live @ Earl's Court 1980 ProShot DVDR "

Oeh, oeh En de kwaliteit van deze (nieuwe?) bootleg is naar het schijnt de beste.
Waar heb je die vandaan? Is dat een release van Harvested?
PM me anders
pi_77177518
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 21:12 schreef Arn0 het volgende:
Is Live in Gdansk een goed live album, eigenlijk?
Ik vind hm heel erg goed. Vooral de Floyd stukken (SOYCD, FOS, High Hopes, Echoes en CNUMB zijn erg goed). De solo-stukken interesseren me niet echt.
pi_77177905
Ik ben nu een bootleg genaamd 'Welcome to the Machine' aan het luisteren. Kent iemand die? Het is een opname van een concert uit '77.

De geluidskwaliteit is erg goed, en Gilmour live is fantastisch.
  Moderator zaterdag 23 januari 2010 @ 15:37:30 #66
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_77178033
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 15:33 schreef Sloggi het volgende:
Ik ben nu een bootleg genaamd 'Welcome to the Machine' aan het luisteren. Kent iemand die? Het is een opname van een concert uit '77.

De geluidskwaliteit is erg goed, en Gilmour live is fantastisch.
1977? Veel Animals erop dus?
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_77178086
Nee, alleen nummers van Wish You Were Here.

Er staat wel een code bij: TSP-CD-061 1990.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2010 15:39:00 ]
pi_77190280
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 21:12 schreef Arn0 het volgende:
Is Live in Gdansk een goed live album, eigenlijk?
Ligt er een beetje aan hoeveel je al hebt. De 2cd versie heeft een cd die begint met Dark Side tot en met Breath Reprise, daarna speelt hij bijna alle nummers van On an Island. De studio versie van die nummers vind ik tamelijk saai, maar live komen ze een stuk beter tot hun recht.
De tweede cd heeft uitstekende versies van Echoes en Fat Old Sun, waar weinig officiële live versies van zijn. Shine On heeft ook een leuke uitvoering, die afwijkt van het gebruikelijke. De rest is ook op zich best goed, maar van Confortably Numb en Wish You Were Here heb ik al genoeg versies. Als je The Delicate Sound of Thunder en Pulse al hebt is het niet echt een noodzakelijk album (hoewel nog steeds de moeite waard), als je verder geen live werk hebt van Pink Floyd is dit denk ik wel de beste cd.
pi_77196229
Sluit ik mij bij aan! Ik heb zelf de 2cd-2dvd versie gehaald met Iris cheques die ik nog had liggen. Als ik die niet had gehad, had ik 'm waarschijnlijk niet aangeschaft. Heb ook al P.U.L.S.E. liggen, en Live at the Royal Albert Hall en Live at Pompeii.
Wel lekker blijven plakken hè?
  dinsdag 26 januari 2010 @ 00:51:17 #70
159761 Arn0
Abbey Road
pi_77276952
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 21:58 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Ligt er een beetje aan hoeveel je al hebt. De 2cd versie heeft een cd die begint met Dark Side tot en met Breath Reprise, daarna speelt hij bijna alle nummers van On an Island. De studio versie van die nummers vind ik tamelijk saai, maar live komen ze een stuk beter tot hun recht.
De tweede cd heeft uitstekende versies van Echoes en Fat Old Sun, waar weinig officiële live versies van zijn. Shine On heeft ook een leuke uitvoering, die afwijkt van het gebruikelijke. De rest is ook op zich best goed, maar van Confortably Numb en Wish You Were Here heb ik al genoeg versies. Als je The Delicate Sound of Thunder en Pulse al hebt is het niet echt een noodzakelijk album (hoewel nog steeds de moeite waard), als je verder geen live werk hebt van Pink Floyd is dit denk ik wel de beste cd.
Hmm oké, bedankt. Heb nog niet al te veel live optredens dus deze ga ik zeker wel eens bekijken / beluisteren. Solo werk kan me inderdaad vrees ik niet echt bekoren.

Er zijn trouwens ongelofelijk veel Pink Floyd bootlegs.. +1800
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  Moderator vrijdag 12 maart 2010 @ 10:30:36 #71
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_79050313
Pink Floyd wint rechtszaak van EMI

LONDEN - Pink Floyd heeft donderdag het proces gewonnen dat de legendarische Britse groep had aangespannen tegen haar platenlabel EMI. Dat meldden Britse media.


De band had EMI voor de rechter gesleept omdat het bedrijf individuele nummers van Pink Floyd via internet wilde gaan verkopen. De rechter heeft dat nu verboden. Bovendien moet EMI 40.000 pond (44.000 euro) kostenvergoeding betalen. De rechter beslist later over de omvang van de boete die de onderneming krijgt opgelegd.

De muziekgroep zit al sinds 1967 bij EMI. De band stelde tijdens het proces „artistieke controle” over zijn werk te willen behouden. Ook heeft Pink Floyd bijna nooit singles uitgebracht omdat ze liever heeft dat fans complete albums luisteren. Ook was de band het niet eens met de manier waarop de royalty's zouden worden berekend van de nummers die online werden verkocht.

Pink Floyd heeft wereldwijd meer dan 200 miljoen albums verkocht. De band werd begin jaren zestig opgericht door drummer Nick Mason en bassist en tekstschrijver Roger Waters, die samen architectuur studeerden in Londen. De groep bereikte wereldfaam met nummers als Money, Wish you were here, Another brick in the wall en Comfortably numb. Het album The dark side of the moon (1973) is een van de best verkochte platen aller tijden. De lp stond van 1973 tot 1988 onafgebroken in de Amerikaanse albumhitlijst.

In 1985 stapte Waters uit de band. Hij leeft nog altijd in onmin met zanger David Gilmour. Desondanks trad de band in 2005 op bij het benefietconcert Live8, het eerste gezamenlijke optreden in 24 jaar tijd.

bron
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 19:56:36 #72
159761 Arn0
Abbey Road
pi_79073964
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 10:30 schreef Gert het volgende:
[b]Pink Floyd wint rechtszaak van EMI
En terecht.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_79102810
Ik heb vandaag het album Amused to Death van Roger Waters gekocht. Nu twee keer geluisterd en ik vind hem tot nu toe best goed. Ik had hem gekocht omdat ik The Pros and Cons of Hitch Hiking ook al had en die beviel me ook wel.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2010 18:23:17 ]
pi_79507713
Waters gaat weer touren:
quote:
Roger Waters (management) heeft bevestigd dat Roger Waters zijn The Wall tour 2010-2011 zal beginnen op 15 september 2010 in Noord Amerika. Roger zal alleen in Noord-Amerika al 52 concerten geven in de periode van 15 september 2010 tot en met 14 december 2010. De verwachting is dat Roger daarna andere continenten aan zal doen.
http://www.rogerwaters.eu/algemeen/nieuws.html

Goed nieuws
  dinsdag 23 maart 2010 @ 21:11:40 #75
159761 Arn0
Abbey Road
pi_79507768
Goed nieuws inderdaad!
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_79507983
Nog nu een live-dvd/cd van DSOTM-tour en dan is het helemaal feest (plus een live cd van '77)
pi_79509176
Als 'ie nog een stem zou hebben zou het inderdaad goed nieuws zijn geweest.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 23:03:01 #78
270149 Mostlyanthony
Formerly Relayer
pi_79513554
...en wat vind ik net op Youtube? (wist niet dat er zulke lange filmpjes op konden staan)

"The river keeps on flowing, but the banks are ever changing"
(Mostly Autumn - Evergreen)
pi_79515210
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 23:03 schreef Mostlyanthony het volgende:
...en wat vind ik net op Youtube? (wist niet dat er zulke lange filmpjes op konden staan)


Hmmm, wist ik ook niet.
Ergste is dat er ook echt mensen anderhalf uur een film op Youtube gaan kijken, met de kwaliteit van lik-m'n-vestje, terwijl je voor 7 lullige euro's de DVD koopt.

Maar dit terzijde
  Moderator woensdag 24 maart 2010 @ 10:41:51 #80
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_79522775
Vreemd dat z'n eigen site nog steeds alleen maar dat Sony-logo te zien geeft: http://www.roger-waters.com/

Ik had eigenlijk gehoopt dat het 'm zou lukken om nog één keer een prachtig nieuw album te produceren, maar de creativiteit lijkt nu toch geblust.
Misschien wel leuk hoor, die The Wall-tour, mits hij weer een uitstekende band om zich heen verzamelt en het ook visueel een spektakel wordt. Maar het is toch een beetje een zwaktebod, dat uitmelken van oud werk.
Is hem niet kwalijk te nemen, hij wordt 67 dit jaar, vind het alleen jammer.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  woensdag 24 maart 2010 @ 10:45:16 #81
270149 Mostlyanthony
Formerly Relayer
pi_79522910
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 10:41 schreef Gert het volgende:
Vreemd dat z'n eigen site nog steeds alleen maar dat Sony-logo te zien geeft: http://www.roger-waters.com/

Ik had eigenlijk gehoopt dat het 'm zou lukken om nog één keer een prachtig nieuw album te produceren, maar de creativiteit lijkt nu toch geblust.
Misschien wel leuk hoor, die The Wall-tour, mits hij weer een uitstekende band om zich heen verzamelt en het ook visueel een spektakel wordt. Maar het is toch een beetje een zwaktebod, dat uitmelken van oud werk.
Is hem niet kwalijk te nemen, hij wordt 67 dit jaar, vind het alleen jammer.
...zoals op gitaar: David Gilmour
"The river keeps on flowing, but the banks are ever changing"
(Mostly Autumn - Evergreen)
  zaterdag 10 april 2010 @ 19:01:21 #82
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
  zaterdag 10 april 2010 @ 19:18:14 #83
298024 HalloweenJack
Mein Führer! I can walk!
pi_80166594
Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth.” ~Oscar Wilde
pi_80169682
Maandag gaat de site van Waters online en dan zijn er ook alle data te lezen van de nieuwe tour
  zondag 11 april 2010 @ 16:32:28 #85
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_80190189
Ben benieuwd

Earl's Court zou toch wel gaaf zijn!
  zondag 11 april 2010 @ 16:43:52 #86
260431 drumminggod
Ik zeg: Doen!
pi_80190645


baas
Mijn piek is kwijt
pi_80194577
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 21:02 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Maandag gaat de site van Waters online en dan zijn er ook alle data te lezen
van de nieuwe tour
Aha! goeie tip om in de gaten te houden.
75 topics = FIN
  Moderator maandag 12 april 2010 @ 00:13:08 #88
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_80211869
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 21:02 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Maandag gaat de site van Waters online en dan zijn er ook alle data te lezen van de nieuwe tour
Alleen de data in de VS volgens mij.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  maandag 12 april 2010 @ 09:21:14 #89
159761 Arn0
Abbey Road
pi_80215440
Als hij al naar hier komt, zal het dus ten vroegste in 2011 zijn.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  maandag 12 april 2010 @ 11:27:00 #90
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_80219225
quote:
Op maandag 12 april 2010 09:21 schreef Arn0 het volgende:
Als hij al naar hier komt, zal het dus ten vroegste in 2011 zijn.
Mooi zo. Dan zijn in de tussentijd meer effecten toegevoegd zoals toentertijd met de DSotM-tour, en heb ik iig nog genoeg tijd om voor m'n roadtrip te sparen
pi_80221469
http://tour.rogerwaters.com/tour/
quote:
Sep 15, 2010 Air Canada Centre Air Canada Centre Toronto, ON
Sep 20, 2010 United Center United Center Chicago, IL
Sep 21, 2010 United Center United Center Chicago, IL
Sep 26, 2010 Consol Energy Center Consol Energy Center Pittsburgh, PA
Sep 28, 2010 Quicken Loans Arena Quicken Loans Arena Cleveland, OH
Sep 30, 2010 Boston TD Garden Boston TD Garden Boston, MA
Oct 05, 2010 Madison Square Garden Madison Square Garden New York City, NY
Oct 08, 2010 HSBC Arena HSBC Arena Buffalo, NY
Oct 10, 2010 Verizon Center Verizon Center Washington D.C.
Oct 12, 2010 Nassau Coliseum Nassau Coliseum Long Island, NY
Oct 15, 2010 XL Center XL Center Hartford, CT
Oct 17, 2010 Scotiabank Place Scotiabank Place Ottawa, ON
Oct 19, 2010 Bell Centre Bell Centre Montreal, PQ
Oct 22, 2010 Schottenstein Center Schottenstein Center Columbus, OH
Oct 24, 2010 The Palace of Auburn Hills The Palace of Auburn Hills Detroit, MI
Oct 26, 2010 Qwest Center Qwest Center Omaha, NE
Oct 27, 2010 Xcel Energy Center Xcel Energy Center St Paul, MN
Oct 29, 2010 Scottrade Center Scottrade Center St Louis, MO
Oct 30, 2010 Sprint Center Sprint Center Kansas City, MO
Nov 03, 2010 Izod Center Izod Center East Rutherford, NJ
Nov 08, 2010 Wachovia Center Wachovia Center Philadelphia, PA
Nov 09, 2010 Wachovia Center Wachovia Center Philadelphia, PA
Nov 13, 2010 Bank Atlantic Center Bank Atlantic Center Fort Lauderdale, FL
Nov 16, 2010 St Pete Times Forum St Pete Times Forum Tampa, FL
Nov 18, 2010 Philips Arena Philips Arena Atlanta, GA
Nov 20, 2010 Toyota Center Toyota Center Houston, TX
Nov 21, 2010 American Airlines Center American Airlines Center Dallas, TX
Nov 23, 2010 Pepsi Center Pepsi Center Denver, CO
Nov 26, 2010 MGM Grand Garden Arena MGM Grand Garden Arena Las Vegas, NV
Nov 27, 2010 US Airways Center US Airways Center Phoenix, AZ
Nov 29, 2010 The Forum The Forum Los Angeles, CA
Dec 06, 2010 HP Pavilion HP Pavilion San Jose, CA
Dec 10, 2010 GM Place GM Place Vancouver, BC
Dec 11, 2010 Tacoma Dome Tacoma Dome Tacoma, WA
Dec 13, 2010 Honda Center Honda Center Anaheim, CA
Alleen de VS tot nu toe. Hopelijk volgt Europa snel
  Moderator maandag 12 april 2010 @ 15:16:23 #92
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_80227832
quote:
Op maandag 12 april 2010 12:38 schreef Ranja_Ranja het volgende:
http://tour.rogerwaters.com/tour/
[..]

Alleen de VS tot nu toe. Hopelijk volgt Europa snel
Ongetwijfeld, na de jaarwisseling.
Ik heb wel een beetje twijfels eigenlijk, of het nog wat wordt. De inbreng van Waters zal niet al te groot meer zijn, alle lastige stukken moet hij door iemand anders laten zingen. Blijft het bassen over.

Het lijkt toch een beetje op uitmelken van oude successen. Blijkbaar is Waters niet meer in staat om nog met een nieuwe plaat te komen waarmee hij op tour kan en durft. Hoeft ook niet per se. hij heeft zich meer dan genoeg bewezen in zijn carrière, maar jammer vind ik het wel dat er nu wéér een golden oldie tour komt. Veel liever zou ik nog een laatste mooie studioplaat hebben, van het kailber Amused To Death, en een laatste tour met nieuw werk en vooruit, na de pauze nog wat mooi oud spul.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_80228619
Site is nu alweer onder maintenance.
Burning bridges gives you so much more
  Moderator maandag 12 april 2010 @ 20:06:21 #94
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_80238783
Van de nieuw ingerichte site:


Fallen Loved Ones
‘Fallen Loved Ones’ is a request, from me, reaching out to ask you to provide a photograph and personal details of a ‘Loved One’ lost in war. Your ‘Loved One’s’ pictures and details would be included, along with those of my father Eric, in my up coming show THE WALL, as an act of remembrance. The ‘Fallen Loved One’ does not have to have been a soldier. Civilian deaths are equally, if not more, harrowing.

I make this request to you in light of my belief that many of these tragic losses of life are avoidable. I feel empathy with the families of all the victims and anger at ‘THE POWERS THAT BE’, who are responsible, in equal measure. Please join me in honouring our dead and protesting their loss.

Roger Waters

--------------------------------------------------------------------------------

HUMANS need the protection of THE RULE OF LAW. The trick would be for US to agree upon what THE LAW should be NOW, (something WE have been working on for a few hundred years), but also to agree that as WE develop OUR understanding of both OURSELVES and OUR surroundings, WE will have insights and may need to modify THE LAWS that govern US. THE LAW should not be written in STONE. Please take note all followers of MOSES and other dead prophets.

Which leads me neatly to my next point.

In my view.

RELIGION provides A WALL between US and the reality of OUR lives.

Also,

There is a WALL between:

RICH and POOR,

NORTH and SOUTH

THE OLD and NEW WORLDS and THE THIRD WORLD

It is A WALL of FEAR and GREED

There is enough of everything in THE WORLD for us all to have enough to eat, to be warm and dry and to have a colour TV and a car. WE are taught to FEAR that if WE share what WE have with THEM, WE won’t have anything left for US.

WE also FEAR that THEY may try to take what WE have away from US, so WE spend WAY more than THEY would need to feed, house, clothe, and EDUCATE THEMSELVES, on weapons to prevent THEM from taking what WE have away from US.

There is another WALL between US and the reality of OUR lives.

This WALL is called the THE MEDIA. This WALL is a tool that is used to divert US from inconvenient truths.

Perhaps I should stop now, before I alienate anybody.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  Moderator maandag 12 april 2010 @ 20:08:44 #95
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_80238895
Ook op de site:


Roger Waters, 2010

Why am I doing the Wall again now?

I recently came across this quote of mine from 22 years ago:

What it comes down to for me is this: Will the technologies of communication in our culture, serve to enlighten us and help us to understand one another better, or will they deceive us and keep us apart?

I believe this is still a supremely relevant question and the jury is out. There is a lot of commercial clutter on the net, and a lot of propaganda, but I have a sense that just beneath the surface understanding is gaining ground. We just have to keep blogging, keep twittering, keep communicating, keep sharing ideas.

30 Years ago when I wrote The Wall I was a frightened young man. Well not that young, I was 36 years old.

It took me a long time to get over my fears. Anyway, in the intervening years it has occurred to me that maybe the story of my fear and loss with it’s concomitant inevitable residue of ridicule, shame and punishment, provides an allegory for broader concerns.: Nationalism, racism, sexism, religion, Whatever! All these issues and ‘isms are driven by the same fears that drove my young life.

This new production of The Wall is an attempt to draw some comparisons, to illuminate our current predicament, and is dedicated to all the innocent lost in the intervening years.

In some quarters, among the chattering classes, there exists a cynical view that human beings as a collective are incapable of developing more ‘humane’ ie, kinder, more generous, more cooperative, more empathetic relationships with one another.

I disagree.

In my view it is too early in our story to leap to such a conclusion, we are after all a very young species.

I believe we have at least a chance to aspire to something better than the dog eat dog ritual slaughter that is our current response to our institutionalized fear of each other.

I feel it is my responsibility as an artist to express my, albeit guarded, optimism, and encourage others to do the same. To quote the great man, ” You may say that I’m a dreamer, but I’m not the only one.”

- Roger Waters, 2010
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  maandag 12 april 2010 @ 23:45:10 #96
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_80248833
quote:
Op maandag 12 april 2010 15:16 schreef Gert het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, na de jaarwisseling.
Ik heb wel een beetje twijfels eigenlijk, of het nog wat wordt. De inbreng van Waters zal niet al te groot meer zijn, alle lastige stukken moet hij door iemand anders laten zingen. Blijft het bassen over.

Het lijkt toch een beetje op uitmelken van oude successen. Blijkbaar is Waters niet meer in staat om nog met een nieuwe plaat te komen waarmee hij op tour kan en durft. Hoeft ook niet per se. hij heeft zich meer dan genoeg bewezen in zijn carrière, maar jammer vind ik het wel dat er nu wéér een golden oldie tour komt. Veel liever zou ik nog een laatste mooie studioplaat hebben, van het kailber Amused To Death, en een laatste tour met nieuw werk en vooruit, na de pauze nog wat mooi oud spul.
Maar hell, we hebben het hier wel over de The Wall-show Muzikaal zal het dan niet heel bijzonder worden (lees; veel playback en inderdaad andere bandleden die de zangpartijen voor hun rekening nemen), maar spectaculair zeker wel

Kom maar op!
  maandag 12 april 2010 @ 23:48:36 #97
159761 Arn0
Abbey Road
pi_80248940
Ik keek net op de Amerikaanse Ticketmaster site en de prijzen voor tickets variëren daar tussen 55 en 250 dollar. Zal dus in Europa niet veel goedkoper zijn, jammer.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  Moderator maandag 12 april 2010 @ 23:54:41 #98
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_80249149
quote:
Op maandag 12 april 2010 23:48 schreef Arn0 het volgende:
Ik keek net op de Amerikaanse Ticketmaster site en de prijzen voor tickets variëren daar tussen 55 en 250 dollar. Zal dus in Europa niet veel goedkoper zijn, jammer.
Loopt dat ongeveer gelijk dan?
55 dollar is trouwens 40 euro. Daar ga je hier in NL echt geen kaarjte voor krijgen.
De vorige tour heb ik volgens mij zo'n 65 euro betaald, zowel in Ahoy als Gelredome.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  maandag 12 april 2010 @ 23:56:12 #99
159761 Arn0
Abbey Road
pi_80249204
quote:
Op maandag 12 april 2010 23:54 schreef Gert het volgende:

[..]

Loopt dat ongeveer gelijk dan?
55 dollar is trouwens 40 euro. Daar ga je hier in NL echt geen kaarjte voor krijgen.
Vaak wordt de prijs gewoon rechtstreeks overgenomen in euro ipv converteren. Zal dus wel minstens 55 euro zijn ja, voor baggerplaatsen
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_80249283
Dat heeft weinig met rechtstreeks overnemen te maken denk ik, maar meer met hogere kosten in het relatief dure Nederland.
  dinsdag 13 april 2010 @ 00:05:15 #101
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_80249501
TVP
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  Moderator dinsdag 13 april 2010 @ 00:06:27 #102
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_80249524
quote:
Op maandag 12 april 2010 23:56 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Vaak wordt de prijs gewoon rechtstreeks overgenomen in euro ipv converteren. Zal dus wel minstens 55 euro zijn ja, voor baggerplaatsen
Tja, dat ben je gewoon kwijt tegenwoordig, voor dergelijke concerten. Je kunt het (te) veel geld vinden, dat is een persoonlijke overweging. Maar het is marktconform.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  dinsdag 13 april 2010 @ 00:09:34 #103
159761 Arn0
Abbey Road
pi_80249595
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 00:06 schreef Gert het volgende:

[..]

Tja, dat ben je gewoon kwijt tegenwoordig, voor dergelijke concerten. Je kunt het (te) veel geld vinden, dat is een persoonlijke overweging. Maar het is marktconform.
Ja, ik begrijp het wel en vind het het wel waard. Maar het wordt wel een dure zaak zo, al die concerten
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  Moderator dinsdag 13 april 2010 @ 08:05:40 #104
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_80252360
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 00:09 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ja, ik begrijp het wel en vind het het wel waard. Maar het wordt wel een dure zaak zo, al die concerten
Ja 't is een prijzige hobby, en het is relatief duur geworden ook.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_80254036
De winst marge die normaal in de prijs van een CD verwerkt is, zit nu in de prijs van een concertkaart verwerkt..

Verder zijn de productionele kosten de laatste jaren enorm gestegen..
pi_80254633
Het scheelt iig dat prijzen zoals 200 dollar hier niet voorkomen.

Toch? Nog nooit gezien iig...
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  dinsdag 13 april 2010 @ 10:02:37 #107
159761 Arn0
Abbey Road
pi_80254679
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 10:00 schreef LintuxCx het volgende:
Het scheelt iig dat prijzen zoals 200 dollar hier niet voorkomen.

Toch? Nog nooit gezien iig...
Dat zou eventueel kunnen gebeuren als je een VIP-package koopt. Inclusief soundcheck etc. Maar dat soort dingen komen in de Benelux niet veel voor denk ik, meer in Duitsland en Engeland.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_80254928
Laten we wel wezen: Roger Waters brengt én spektakel én het concert duurt zo'n 3 uur. Genoeg bands die 50 euro of meer vragen en na anderhalf uur weg zijn en totaal geen boeiende performance bieden. Op dit moment wil ik alleen voor Muse en Roger Waters meer dan 50 euro betalen.
  dinsdag 13 april 2010 @ 11:55:54 #109
186614 Earl_J_Hickey
My name is...
pi_80258480
Even een tvptje.
Hopelijk gaat hij ook weer die muur opbouwen tijdens de show.
  dinsdag 13 april 2010 @ 12:53:54 #110
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_80260311
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 11:55 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Even een tvptje.
Hopelijk gaat hij ook weer die muur opbouwen tijdens de show.
Dat is het hele idee van de The Wall-show he
pi_80260401
De frontman van de Beegees in de HMH. Een zitconcert, 60 euro.
  dinsdag 13 april 2010 @ 13:47:55 #112
186614 Earl_J_Hickey
My name is...
pi_80262226
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 12:53 schreef Hankster het volgende:

[..]

Dat is het hele idee van de The Wall-show he
Klopt maar tijdens The Wall tour konden ze dat toch alleen maar opbouwen in hele grote stadions. En bv MSG is niet zo groot om dat te doen.

Net even Oh By The Way besteld in een klap het hele oeuvre van PF
pi_81474161
Hmm, ik hoor nu dat 'ie mei-juli volgend jaar Europa gaat doen?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  Moderator zondag 16 mei 2010 @ 16:22:42 #114
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_81492910
Complete band The Wall Tour bekend

Roger Waters heeft vandaag, vrijdag 23 april 2010, bekend gemaakt wie hem gaat begeleiden tijdens zijn 'The Wall Live' tour 2010-2011.

Hieronder de band:

Drums Graham Broad
Gitaar Dave Kilminster, G.E. Smith en Snowy White
Basgitaar Roger Waters
Keyboard Jon Carin en Harry Waters
Zang Robbie Wyckoff en Roger Waters
Achtergrondzang Jon Joyce, Mark Lennon, Michael Lennon en Kipp Lennon(o.a. Venice)


Groots podium en grootste PA ooit !!

De 73 meter lange en bijna 11 meter hoge muur zal (met de rest van het podium) vervoerd worden met 20 (18 wiels) opleggers. De bühne zelf heeft een lengte van 27,5 meter en de show zal de grootste P.A. ooit bevatten tijdens een show. Quadrofonisch geluid zal het beste surround geluid, ooit in een concert arena, moeten geven. En voorlopig tot slot: 100 crew leden zullen de show vorm geven en nog eens 100 podium medewerkers zullen de muur opbouwen.

bron
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  zondag 16 mei 2010 @ 16:35:36 #115
292348 neskwik
bruin en korrelig
pi_81493426
Snowy White nemen ze dus ook mee!
wel goed roeren
  zondag 16 mei 2010 @ 16:51:13 #116
270149 Mostlyanthony
Formerly Relayer
pi_81494031
Geen extra bassist? Slaat hij dan tijdens "One of my turns" de boel kort en klein terwijl hij bast, of worden de baspartijen door de keyboards overgenomen?
"The river keeps on flowing, but the banks are ever changing"
(Mostly Autumn - Evergreen)
  Moderator zondag 16 mei 2010 @ 17:07:19 #117
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_81494719
quote:
Op zondag 16 mei 2010 16:51 schreef Mostlyanthony het volgende:
Geen extra bassist? Slaat hij dan tijdens "One of my turns" de boel kort en klein terwijl hij bast, of worden de baspartijen door de keyboards overgenomen?
Ik tel drie gitaristen, daarvan kan er vast wel eentje de bas spelen nu en dan...
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_81496241
Bah, Dave Kilminster.
pi_81500694
@Sloggi, wat heb jij tegen Dave? Ik vond hem bij de vorige tournees juist erg goed! Beter dan Snowy.
pi_81501970
Qua spel was hij in Landgraaf inderdaad beter dan Snowy White (die maakte nogal eens een fout), maar zijn houding en manier van spelen staan me gewoon tegen. Ik houd niet van gitaristen die zo overdreven doen op het podium, dat past ook niet bij Pink Floyd vind ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2010 11:34:40 ]
  zondag 16 mei 2010 @ 22:01:08 #121
270149 Mostlyanthony
Formerly Relayer
pi_81511230
hahahaha....ik hoor het niet te zeggen, maar doet Roger Waters zelf anders ook niet vaak overdreven op het podium om te maskeren dat hij helemaal niet kan bassen?
"The river keeps on flowing, but the banks are ever changing"
(Mostly Autumn - Evergreen)
pi_81524497
@Sloggi, daar heb je wel gelijk in.. Hij is wel een 'mannetje' als hij op het podium staat.
Zo van, zie mij nou eens goed zijn.. Iets wat David Gilmour naar mijn idee niet heeft..

Of Roger wel of niet goed kan bassen.. Geen idee. Volgens mij is hij niet super goed. Maar hij kan zich (nog) goed redden Ik ben blij dat de man nog blijft spelen.. Hoewel dit waarschijnlijk het laatste is wat we van hem zien..

Heeft iemand een idee waar hij zal spelen als hij volgend jaar naar Nederland komt?
Ik hoop niet dat het de Arena zal worden. Lijkt me ook te groot, misschien weer het Gelredome?
  Moderator maandag 17 mei 2010 @ 12:34:06 #123
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_81529642
quote:
Op maandag 17 mei 2010 09:51 schreef dveckeveld het volgende:

Heeft iemand een idee waar hij zal spelen als hij volgend jaar naar Nederland komt?
Ik hoop niet dat het de Arena zal worden. Lijkt me ook te groot, misschien weer het Gelredome?
Zeker niet in de arena, dat krijgt hij niet meer vol. Tenzij hij Gilmour meeneemt, maar die kans is vrij klein.
In Ahoy past dat podium niet, dus het zal weer een festivalterrein of Gelredome worden denk ik,
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_81532219
laat 'm maar naar Nijmegen komen
Wel lekker blijven plakken hè?
  maandag 17 mei 2010 @ 13:55:56 #125
186614 Earl_J_Hickey
My name is...
pi_81532871
Doe maar weer in De Schans in Lichtenvoorde
  maandag 17 mei 2010 @ 16:20:39 #126
159761 Arn0
Abbey Road
pi_81538612
Vraag me af of hij ook terug naar België komt. Hoop het wel iig, en dan in het Sportpaleis uiteraard
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_81558798
O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+O+
pi_81558906
pi_81558983
pi_81559536
Hoop dat snel de data bekend wordt gemaakt van de tour in Europa
  donderdag 27 mei 2010 @ 13:45:20 #131
186614 Earl_J_Hickey
My name is...
pi_81968179
quote:
Op maandag 17 mei 2010 22:51 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Hoop dat snel de data bekend wordt gemaakt van de tour in Europa
Bij deze:
DATE VENUE LOCATION
Mar 21, 2011 Atlantico Pavilion Lisbon, PT
Mar 25, 2011 Palacio de Deportes Madrid, ES
Mar 29, 2011 Palau Sant Jordi Barcelona, ES
Apr 1, 2011 Mediolanumforum Milan, IT
Apr 2, 2011 Mediolanumforum Milan, IT
Apr 8, 2011 Gelredome Arnhem, NL
Apr 12, 2011 Sports Arena Budapest, HU
Apr 15, 2011 O2 Arena Prague, CZ
Apr 18, 2011 Atlas Arena Łódź, PL
Apr 23, 2011 Olympiski Moscow, RU
Apr 25, 2011 SKK Arena St. Petersburg, RU
Apr 27, 2011 Hartwall Arena Helsinki, FI
Apr 30, 2011 Telenor Oslo, NO
May 4, 2011 Ericsson Globe Stockholm, SE
May 7, 2011 Parken Copenhagen, DK
May 15, 2011 O2 Arena London, UK
May 17, 2011 O2 Arena London, UK
May 18, 2011 O2 Arena London, UK
May 20, 2011 Manchester Evening News Arena Manchester, UK
May 21, 2011 Manchester Evening News Arena Manchester, UK
May 23, 2011 O2 Arena Dublin, IE
May 27, 2011 Sportspaleis Antwerp, BE
May 30, 2011 Bercy Paris, FR
Jun 3, 2011 SAP Arena Mannheim, DE
Jun 6, 2011 Hallenstadion Zurich, CH
Jun 10, 2011 Colorline Arena Hamburg, DE
Jun 15, 2011 O2 Arena Berlin, DE
Jun 18, 2011 Esprit Arena Düsseldorf, DE
pi_81968826
Als het een beetje te betalen is ga ik daar wel heen denk ik

EDIT: Laat maar, ga geen 70 euro neertellen.
pi_81970018
Tja, enerzijds wil ik The Wall wel eens live zien...
Anderzijds: Ik heb ome Roger 4x gezien, en dan is 70 euro wel wat teveel van het goeie.
Denk dat ik 'm laat schieten.
pi_81971873
Dat wordt dan maar 70 euro lappen! Dit mag ik niet missen!
Tijdens z'n laatste concert zat ik in Bolivia en daar hoor ik m'n broer nog steeds lyrisch over praten. Als ik iemand mee kan krijgen ga ik hier denk ik wel heen!
  donderdag 27 mei 2010 @ 15:54:02 #135
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_81973746
Mwa, 70 euro is onderhand een hele normale prijs voor een kaartje. Dat wordt achter het interwebs kruipen volgende week zaterdag

The Wall live ... dat mag ik echt niet missen
  donderdag 27 mei 2010 @ 16:43:53 #136
159761 Arn0
Abbey Road
pi_81975801
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 13:45 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
May 27, 2011 Sportspaleis Antwerp, BE

Wel irritant dat de ticketverkoop vrijdagochtend ipv zaterdagochtend begint
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  donderdag 27 mei 2010 @ 16:56:29 #137
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_81976382
oh ja, vrijdag inderdaad. Ik ging al automatisch van zaterdag uit
pi_81995568
ARNHEM - Roger Waters, voormalig lid van Pink Floyd, staat 8 april met zijn meesterwerk The Wall in GelreDome in Arnhem. Het is volgend jaar 30 jaar geleden dat het album uitkwam.

Om dat te vieren doet Waters meer dan 25 Europese steden aan. Tot op heden heeft Waters The Wall slechts 31 keer uitgevoerd, in de Verenigde Staten, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.

De show was in het verleden te groot om ermee op tournee te gaan. Inmiddels zijn er veel grote stadions en is de techniek verbeterd, waardoor het wel mogelijk is te toeren. De voorverkoop voor het concert begint 4 juni.
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_81996563
lol, dat is bijna precies over een jaar
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_82010995
Zag het gisterochtend al

Is de enige manier om kaarten te halen via internet? Iemand hier ervaring mee? Werkt dit een beetje?
  vrijdag 28 mei 2010 @ 10:32:22 #141
186614 Earl_J_Hickey
My name is...
pi_82011268
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 10:23 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Zag het gisterochtend al

Is de enige manier om kaarten te halen via internet? Iemand hier ervaring mee? Werkt dit een beetje?
De enige manier ja, voor het postkantoor een nachtje zitten was toch veel leuker

Je kunt je inschrijven bij Livenation en op de dag van de vvk inloggen en kaarten kopen en betalen met creditcard of ideal.

Ik vind het altijd snel gaan, zonder gekkigheden.
pi_82014076
word duur dagje, vvk Peter Gabriel begint dan ook.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 12:47:51 #143
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_82016706
Ook gaaf inderdaad!
pi_82021019
Ben benieuwd of het hard gaat.
Enerzijds is Waters de afgelopen 4 jaar 5x in Nederland geweest... Anderzijds is dit wel een nieuwe show.
Dus zal me benieuwen hoe snel het uitverkoopt.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 13:26:57 #145
292348 neskwik
bruin en korrelig
pi_82058577
Het zal toch niet de eerste dag gelijk al uitverkocht zijn, of onderschat ik het nu?
wel goed roeren
pi_82093851
Wil je dat risico nemen?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_82097727
Tvp, 70 euro is wel erg veel, maar misschien krijg ik zo'n kans nooit meer.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  zondag 30 mei 2010 @ 15:05:09 #148
292348 neskwik
bruin en korrelig
pi_82100933
quote:
Op zondag 30 mei 2010 11:53 schreef LintuxCx het volgende:
Wil je dat risico nemen?
Pfff. zeker niet. Daarom maar gelijk er bij zijn met ticket kopen!
wel goed roeren
pi_82115643
Twijfel met een grote T.... ik heb de originele Wall-tour nog meegemaakt in 1981. Dat blijft een bijzondere herinnering. Moet ik het risico lopen dat het dit keer tegenvalt? Of de gok nemen dat het opnieuw een onvergetelijke ervaring wordt? Twijfel, twijfel, twijfel.
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
  zondag 30 mei 2010 @ 23:13:36 #150
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_82125548
Ik wil er wel heen, samen met de familie Mn mams wil wel achter de computer duiken voor kaarten, dus dat is mooi
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
pi_82272459
Net vijf kaartjes voor Roger Waters op 23 mei in Dublin gekocht.

Het lijkt wel hard te gaan, want goede zitplaatsen voor zo veel mensen naast elkaar waren al lastig te vinden, ben voor staanplaatsen gegaan, die zijn ook wat verder vooraan. Hopen dat het morgen met Gelredome ook een beetje gaat lukken.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  donderdag 3 juni 2010 @ 18:55:20 #152
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_82294557
quote:
Op zondag 30 mei 2010 20:46 schreef mazeind het volgende:
Twijfel met een grote T.... ik heb de originele Wall-tour nog meegemaakt in 1981. Dat blijft een bijzondere herinnering. Moet ik het risico lopen dat het dit keer tegenvalt? Of de gok nemen dat het opnieuw een onvergetelijke ervaring wordt? Twijfel, twijfel, twijfel.
Of een bevestiging dat het inderdaad top was toen. Zulke dingen kan je toch niet over elkaar leggen ? Gewoon heengaan als het je wat lijkt.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  donderdag 3 juni 2010 @ 18:58:14 #153
159761 Arn0
Abbey Road
pi_82294722
Vraag me echt af hoe hard de ticketverkoop voor het Sportpaleis zal zijn. Langs de ene kant denk ik dat het vrijdagavond nog niet uitverkocht is omdat het best een grote capaciteit heeft en het over een klein land gaat. Maar langs de andere kant wil ik het toch zeker niet mislopen
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_82307467
Hier in Dublin zijn staanplaatsen nog steeds beschikbaar, dus 't valt mee.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_82315481
Kaartjes voor het sportpaleis zijn besteld
Iedereen is uniek, behalve ik
pi_82317746
Ik kom er niet doorheen bij Livenation
pi_82317908
ik ook niet
ook niet bij eventim
waarover men niet spreken kan, daarover moet men zwijgen.
pi_82318083
Niet? Ik heb ze zonder enige problemen kunnen bestellen, binnen twee minuten had ik ze binnen.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 10:16:51 #159
274845 TheEraser
Idioteque
pi_82318212
Ik kom er prima doorheen, tot aan het betaal-gedeelte.. Ideal lijkt deze keer te falen?
..
pi_82318230
volgens mij ligt die hele site plat
als ik op een ander concert klik dan kom ik ook die in wachtkamer terecht
waarover men niet spreken kan, daarover moet men zwijgen.
pi_82318290
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 10:16 schreef TheEraser het volgende:
Ik kom er prima doorheen, tot aan het betaal-gedeelte.. Ideal lijkt deze keer te falen?
Idd, Ideal faalt bij mij ook knetterhard.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 10:25:22 #162
11825 gebruikersnaam
modder fokker
pi_82318520
zo kaartjes bestelt, en weer gelijk 80 euro lichter ( gingen de kilo's er maar net zo snel af als het geld van mijn rekening)
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  vrijdag 4 juni 2010 @ 10:26:46 #163
274845 TheEraser
Idioteque
pi_82318558
Haha, ik wordt echt gek hier. Dat ze die voorverkoop (in het algemeen) onderhand eens goed regelen. Ben twee keer tot aan het betaal-gedeelte gekomen, en twee keer kon ik het uiteindelijk niet afmaken door het falen van ideal (in dit geval)
..
pi_82318560
Holy crap, dat was een flinke fail van hun kant.

En daardoor heb ik mijn staanplaatsen misgelopen. Vak P/121 zitten we nu, niet echt geweldig. Fuckers.

Wat is die Eventim/Livenation onzin trouwens? Waarom sturen ze iedereen naar Livenation terwijl het uiteindelijk bij Eventim direct een stuk beter ging?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 10:28:31 #165
11825 gebruikersnaam
modder fokker
pi_82318620
idd flinke fail

Rang Omschrijving Prijssoort Prijs (EUR) Aantal
1 Staanplaats veld Normaal Tijdelijk niet beschikbaar!
2 Zitplaatsen geplaceerd Normaal Tijdelijk niet beschikbaar!
3 Zitplaatsen geplaceerd Normaal Tijdelijk niet beschikbaar!
4 Zitplaatsen geplaceerd Normaal Tijdelijk niet beschikbaar!
5 Business seats / loges Normaal Tijdelijk niet beschikbaar!
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_82318621
Nu kan ik helemaal niets meer selecteren
Kwam tot 3 keer tot het ideal gedeelte, maar dat lukte niet...
  vrijdag 4 juni 2010 @ 10:31:54 #167
186614 Earl_J_Hickey
My name is...
pi_82318746
kut ideal!!
pi_82319003
Bizar hoe vaak deze systemen keihard falen.
Geen kaarten kunnen bemachtigen...

ps. mocht iemand hier toevallig twee staanplaatsen (of prima zitplaatsen) te veel hebben gekocht, ik hoor het heel graag van je.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 10:40:18 #169
274845 TheEraser
Idioteque
pi_82319065
ben er nu voor de 4e keer doorheen, hopen dat ideal eindelijk wat minder faalt..
Anders maar kaarten voor het sportpaleis (Antwerpen) proberen te scoren
..
pi_82319067
TJLinden: Auw.

En Marktplaats staan nu ws al vol van mensen die "helaas" niet naar het concert toe kunnen.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_82319100
Probeer het nog eens, er is weer wat zo te zien.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_82319103
Blijven proberen, ik zie nu weer kaarten (ook staanplaatsen)!
  vrijdag 4 juni 2010 @ 10:43:21 #173
274845 TheEraser
Idioteque
pi_82319201
Zolang Ideal faalt, en je (zoals ik) niet in het bezit bent van een creditcard maakt het niet uit of er weer kaarten beschikbaar komen
..
pi_82319227
alleen ideal faalt elke keer weer
nu al 7 keer gefaald bij mij
waarover men niet spreken kan, daarover moet men zwijgen.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 10:44:34 #175
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_82319260
Eventim ging prima hier beter dan afgelopen keren. Zodra je door het eerste zware deel bent, kun je zo doorklikken naar betaling. Wel met credit card natuurlijk.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_82319431
Fucking hell, wat een ontzettende prutsers zijn het. Het blijft maar foutmeldingen tonen. Ik moet maar blij zijn met mijn zitplaatsen kennelijk.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_82319632
Ik heb nu tot 5 keer toe staanplaatsen te pakken gehad, maar ideal blijft gewoon fout gaan.
pi_82319666
Na 4 keer keihard eruit te zijn gegooid bij de iDeal en bijna de laptop uit het raam gegooid te hebben toen alle vakjes op rond stonden, heb ik door veel te F5en en de credit card van mijn vader te gebruiken toch nog 5 staanplaatsen binnen weten te halen!
pi_82319740
Erg lullig dat juist iDeal het verknalt. Volgens mij is het trouwens niet iDeal zelf maar de toko via waar zij iDeal doen. ogone heet 'ie volgens mij. Toepasselijke naam.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 10:58:33 #180
211937 escalatie
in ... 3..., 2..., 1...
pi_82319805
2 staanplekken weten te bemachtigen.
pi_82319815
Zo stom! Je wordt tegenwoordig gewoon gedwongen om het achter je computer te regelen en dan blijken die systemen altijd te falen. Ik snap echt niet dat het niet beter geregeld kan worden...
pi_82319870
Ik moet er nu helaas echt vandoor (ben al veel te laat voor college). Mocht iemand me aan 2 staanplaatsen kunnen helpen, ik ben je eeuwig dankbaar!
  vrijdag 4 juni 2010 @ 11:02:45 #183
159292 Gusev
upside-down-face-boy
pi_82319949
met creditcard loop ik ook aan het einde bij de betaling vast (bestelling gestorneerd (???))

eerst zag ik enkel zitplaatsen, toen waren er weer veldplaatsen, nu weer zitplaatsen??

grrr eventim
En in de naam van Urbanus burn ik de term urban en druk het als as in een urn
  vrijdag 4 juni 2010 @ 11:09:37 #184
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_82320197
Pfff, ook bij mij liep Ideal vast (hartverzakking ) maar de 2e keer dat ik erdoor was (het duurde toen eerst nog een kwartier voordat er weer 2 kaarten beschikbaar waren) lukte het wonder boven wonder wel. Dus mn pa en ik zijn erbij!
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
  vrijdag 4 juni 2010 @ 11:11:22 #185
274845 TheEraser
Idioteque
pi_82320259
8e keer erdoor nu, ziet er echter niet naar uit dat IDeal deze keer wel gaat werken.. Binnenkort maar eens informeren naar een creditcard >,<
..
  vrijdag 4 juni 2010 @ 11:17:25 #186
159292 Gusev
upside-down-face-boy
pi_82320486
Na dik 20 minuten aan de telefoon gehangen (0900 - 1010 2020) is het tóch gelukt

staanplaatsen
En in de naam van Urbanus burn ik de term urban en druk het als as in een urn
pi_82320554
Voor 40 cent per minuut?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_82320638
EINDELIJK!!

5 (weliswaar beetje karige) zitplaatsen, maar iig gelukt! Met creditcard van me pa
waarover men niet spreken kan, daarover moet men zwijgen.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 11:22:46 #189
159292 Gusev
upside-down-face-boy
pi_82320706
ja, voor 45 cent p/m... maargoed, het ticket is toch al knetterduur, dus op kosten keken we niet dit keer
En in de naam van Urbanus burn ik de term urban en druk het als as in een urn
pi_82320863
Woehoe!!! Lang leve de kundige hulp van de ING.
Stiekem toch nog even gespijbeld en geprobeerd m'n creditcard te activeren.

4 staanplaatsen!!!!!!!
  vrijdag 4 juni 2010 @ 11:32:51 #191
186614 Earl_J_Hickey
My name is...
pi_82321124
Om 11.15 uur werkte Ideal ineens wel dus 6 staanplaatsen
pi_82321268
oja...:

THE WAAAAAAAAAAAAAAAAAALLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL LIIIIIIIIIIIIIIVVVVVEEEE JUUUUUUUUUUUUUUIIIIIIIIIIIIIIIIIIIISSSSSSSSSSSTTTTT!!!!!!
waarover men niet spreken kan, daarover moet men zwijgen.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 11:42:33 #193
133873 Pink_Floyd
FOK! ReviewER
pi_82321590
9 staanplaatsen in the pocket
oh oh wat wordt dit een mooie avond gok ik
pi_82321633
Tyfus IDEAL!!! zit al vanaf 10 uur achter de pc. Wou dat ik een creditcard had....gvd.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 11:49:29 #195
133873 Pink_Floyd
FOK! ReviewER
pi_82321932
Het is een klotesysteem inderdaad...we hebben met 3 mensen tegelijk lopen bestellen, bij mij werkte het toevalligerwijs allemaal perfect en heb 2x achter elkaar kunnen bestellen, de andere twee kregen en met Ideal en met creditcard alleen maar foutmeldingen. En dan verdienen ze ook nog aan de transactiekosten voor al die creditcard transacties nu gok ik.
Ik snap niet dat dit niet beter geregeld kan worden...
pi_82322172
Laat maar, eindelijk gelukt!

[ Bericht 91% gewijzigd door Grovie op 04-06-2010 12:15:35 ]
David Gray 3-2|Muse 19-6
pi_82323353
JAAAAAAAA!!!!!!!!! Na 2 uur en 15 minuten eindelijk!! 2 zitplaatsen

Aan welk kant komt eigenlijk het podium, noord of zuid?

[ Bericht 17% gewijzigd door Kw4Kje op 04-06-2010 12:35:46 ]
pi_82323788
Waar?

De beschikbare zitplaatsen zitten al vrij ver achteraan inmiddels zo lijkt het.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_82324110
zo zag het er uit bij symponica in rosso, heb zitplaatsen west 106. Ziet er goed uit.
pi_82337904
Voor Antwerpen was het binnen 5 minuten gefikst...geen enkel probleem.
Gisteren een account gemaakt op de teleticketservice site en vanmorgen om 8 uur 5, 7 kaartjes gereserveerd.
70 euro per kaartje
Niks geen ideaal, gewoon met accept girotje..
7 zitplaatsen (madcap word ook wat ouder) in blok 242,
Nu alleen nog een jaartje wachten.
Iedereen is uniek, behalve ik
  vrijdag 4 juni 2010 @ 18:33:17 #201
159761 Arn0
Abbey Road
pi_82338579
Omg, kijk ik net op de site, is het eerste Sportpaleis concert helemaal uitverkocht, blijkt dat er een tweede show is bijgekomen. Ik blij, zijn er voor die show enkel nog zitplaatsen beschikbaar

Dus oftewel een zitplaats voor het Sportpaleis (waar ik zelfs met de fiets naartoe kan) of een staanplaats voor het concert helemaal in Nederland. Hmm.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_82343250
Ik had de moed al opgegeven, maar zonet werkte ideal en hop 2 kaarten besteld
Ben nu een gelukkig mens
pi_82343983
WTF... nu zijn er gewoon nog staanplaatsen te halen.
Al dat gestress vanochtend om niets .

Ik heb het idee dat het ogone/ideal systeem vanochtend gewoon keihard platlag; mensen het bleven proberen en er daarom steeds veel te veel kaarten gereserveerd stonden.

Hoedanook, het eindresultaat telt en dat betekent dat ik over een krap jaar een prachtig concert ga bijwonen!
pi_82359348
Hm, zijn de staanplaatsen nu wel echt op?

Ging toch wel rap dan, terwijl er in Dublin na twee dagen nog steeds staanplaatsen over zijn.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_82361362
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 11:01 schreef LintuxCx het volgende:
Hm, zijn de staanplaatsen nu wel echt op?

Ging toch wel rap dan, terwijl er in Dublin na twee dagen nog steeds staanplaatsen over zijn.
LintuxCx! Ik lees nu pas je PM! Wat ben jij een ongelovelijk gave gast!
Ik ben er dan wel zelf nog in geslaagd kaarten te regelen, maar ik stel je aanbod enorm op prijs!

Duizendmaal dank!
  Moderator zaterdag 5 juni 2010 @ 14:25:28 #206
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_82364956
Best een heftige beslissing voor me, heb met de muispijl op de knop "bestellen" gestaan, maar ik heb besloten geen tickets te gaan kopen. Dave Kilminster die Comfortably Numb "doet", ene Robbie Wyckoff die de stukken van Gilmour inzingt.. nee, ik houd het wel bij het album. En ga weer naar Waters kijken als hij ooit nog met een niéuwe plaat gaat toeren.

Er zijn overigens nog prima zitplaatsen verkrijgbaar voor de tweede avond Antwerpen.
Kosten wel 89 euro.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_82377012
Ik ben verdomme veel te laat met het besluiten van kaartjes kopen. In het gelredome is nog beschikbaar Zuid vak 111, rij 12, plaats 124 maar ik wordt niet echt wijzer van die plattegrond op livenation.nl:-o Is dit een goeie plaats?
pi_82388841
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 12:18 schreef TJLinden het volgende:
LintuxCx! Ik lees nu pas je PM! Wat ben jij een ongelovelijk gave gast!
Ik ben er dan wel zelf nog in geslaagd kaarten te regelen, maar ik stel je aanbod enorm op prijs!

Duizendmaal dank!
Hah, geen probleem. Ik ben de meesten ook al kwijt volgens mij, 'k ken meer dan genoeg PF/RW liefhebbers.

Jordiaantje: Kijk eens op http://gelredome.nl/evenementen/287/simply_red/ daar krijg je op zich wel een redelijke indruk wat je kunt verwachten. 't Is vrij ver achteraan, verrekijker meenemen dus.

(Als je maar één kaartje nodig hebt, heb ik misschien nog eentje over...)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  Moderator zondag 6 juni 2010 @ 13:09:56 #209
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_82391266
Beide avonden Antwerpen zijn helemaal uitverkocht nu.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  zondag 6 juni 2010 @ 13:10:42 #210
159761 Arn0
Abbey Road
pi_82391297
quote:
Op zondag 6 juni 2010 13:09 schreef Gert het volgende:
Beide avonden Antwerpen zijn helemaal uitverkocht nu.
Oké, ben ik nog op tijd geweest voor een zitticket. Beter dat dan niets
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_82392364
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 14:25 schreef Gert het volgende:
Best een heftige beslissing voor me, heb met de muispijl op de knop "bestellen" gestaan, maar ik heb besloten geen tickets te gaan kopen. Dave Kilminster die Comfortably Numb "doet", ene Robbie Wyckoff die de stukken van Gilmour inzingt.. nee, ik houd het wel bij het album. En ga weer naar Waters kijken als hij ooit nog met een niéuwe plaat gaat toeren.

Er zijn overigens nog prima zitplaatsen verkrijgbaar voor de tweede avond Antwerpen.
Kosten wel 89 euro.
Het is niet voor niks "Roger Waters, The Wall" en geen "Pink Floyd, The Wall"
Ben bij Arrow geweest in 2006 en moet zeggen dat de oude Floyd nummers dondersgoed gespeeld werden.
En het zal natuurlijk een giga event worden met de "muur" opblaaspoppen en quad geluid.
Ik zeg ...je had het moeten doen
Iedereen is uniek, behalve ik
  Moderator zondag 6 juni 2010 @ 13:44:08 #212
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_82392612
quote:
Op zondag 6 juni 2010 13:38 schreef madcap het volgende:

[..]

Het is niet voor niks "Roger Waters, The Wall" en geen "Pink Floyd, The Wall"
Ben bij Arrow geweest in 2006 en moet zeggen dat de oude Floyd nummers dondersgoed gespeeld werden.
En het zal natuurlijk een giga event worden met de "muur" opblaaspoppen en quad geluid.
Ik zeg ...je had het moeten doen
Het is een weloverwogen beslissing geweest. Ik heb The Wall in 1990 in Berlijn gezien. En Waters in zijn vorige tour nog twee keer. Ik heb er geen 160 euro exclusief reiskosten met z'n tweetjes meer voor over.

Ik vond dat er nog wel wat was aan te merken op de oude PF-nummers trouwens. Zo vond ik Sheep echt slécht, qua gitaarwerk. Dat deed Gilmour zó veel beter. Het was niet eens "een eigen kijk" op het nummer, wat Kilminster liet horen, het was gewoon niet al te best nagedaan.

Maar goed, heb wel twee keer genoten hoor van de concerten, daar niet van.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_82396798
Is het concert in het Gelredome al uitverkocht? Of is de site op het moment niet in orde.
Burning bridges gives you so much more
pi_82397919
Ben bang dat het uitverkocht is, gisteravond waren er nog maar een twintigtal zitplaatsen te verkrijgen
pi_82410841
Wow, ja, helemaal op. Hier in Dublin zijn er nog steeds volop staanplaatsen beschikbaar. Komt u maar!
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_82436147
Van Livenation:

Extra ROGER WATERS - THE WALL LIVE in GelreDome on April 9 2011. First show is sold out.
Tickets go on sale today at 13.00h.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_82437065
quote:
Op maandag 7 juni 2010 12:10 schreef Felixa het volgende:
Van Livenation:

Extra ROGER WATERS - THE WALL LIVE in GelreDome on April 9 2011. First show is sold out.
Tickets go on sale today at 13.00h.
Hopen voor de mensen die nu bestellen dat ideal dan wel werkt
  maandag 7 juni 2010 @ 12:42:02 #218
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_82437277
Haha, godsamme zeg, al die moeite voor een zitplaats en dan dit
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  maandag 7 juni 2010 @ 12:53:18 #219
11825 gebruikersnaam
modder fokker
pi_82437683
staat ook in het AD

Roger Waters geef extra concert The Wall
DELFT - Roger Waters, voormalig lid van Pink Floyd, geeft op 9 april 2011 een extra concert van The Wall in Gelredome in Arnhem. Zijn eerste concert, een dag eerder op 8 april, was in korte tijd uitverkocht. Dat heeft Mojo Concerts maandag bekendgemaakt.

Volgend jaar wordt herdacht dat het album The Wall ruim dertig jaar geleden uitkwam. Om dit te vieren gaat Waters op tournee, waarbij hij meer dan 25 Europese steden aandoet.

Tot nu toe heeft Waters The Wall 31 keer uitgevoerd, in de Verenigde Staten, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. ( ANP)

07/06/10 12u34
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  Moderator maandag 7 juni 2010 @ 13:32:54 #220
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_82439322
Die man maakt het me ook niet makkelijk... zucht.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_82439696
quote:
Op maandag 7 juni 2010 13:32 schreef Gert het volgende:
Die man maakt het me ook niet makkelijk... zucht.
Ik zeg, haal die kaart
  Moderator maandag 7 juni 2010 @ 14:06:59 #222
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_82440735
quote:
Op maandag 7 juni 2010 13:41 schreef Ranja_Ranja het volgende:

[..]

Ik zeg, haal die kaart
Ja, ben voor de bijl gegaan.
En bedankt Eugene.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_82459221
Kaarten besteld.
Burning bridges gives you so much more
pi_82478687
Toch besloten om het niet te doen.
De laatste keren dat ik Waters op zag treden vond ik helaas niet goed.
En ik ben meer een muziek-fan dan een show-fan.
Geef mij Gilmour maar. ;-)

Overigens... Met m`n band laatst Shine On live opgenomen:


Deel 2 en Time van pink floyd staan ook op youtube, klik maar op het profiel als je het niet kan vinden.

Ben benieuwd wat jullie Floyds ervan vinden
King Crimson
  Moderator donderdag 10 juni 2010 @ 13:59:14 #225
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_82615221
Ik had de kaarten per post laten bezorgen in de stille hoop dat er iets moois mee was gedaan, iets met het The Wall-motief of zo, maar helaas. Anyway: nu even 10 maanden wachten.
Ben wel benieuwd naar de recensies uit Canada; 15 september is de kick-off, in Toronto.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  maandag 14 juni 2010 @ 20:15:40 #226
267082 Pinkerton
Of toch niet?
pi_82802735
http://www.last.fm/group/Pink+Floyd+the+Netherlands

Speciaal voor Nederlandse Pink Floyd fans aangemaakt

Pinkerton gaat naar Roger Waters!!!
When you're strange, faces come out of the rain.
Op woensdag 2 juni 2010 01:10 schreef Rucky het volgende: De verstandigste opmerking die ik in jaren op fok heb gelezen.
pi_84339050
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  donderdag 22 juli 2010 @ 00:27:29 #228
159761 Arn0
Abbey Road
pi_84339241
quote:

http://www.facebook.com/n(...)avid/144577855556673

Het wordt een gig, dus ik zou er niet op rekenen dat het toevallig in Nederland is.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  donderdag 22 juli 2010 @ 00:55:08 #229
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_84340067
Hmm
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  Moderator donderdag 22 juli 2010 @ 01:01:39 #230
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_84340264
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 00:27 schreef Arn0 het volgende:

[..]


http://www.facebook.com/n(...)avid/144577855556673

Het wordt een gig, dus ik zou er niet op rekenen dat het toevallig in Nederland is.


Haha lijkt me niet nee.

Maar het is toch wel heel gaaf dat die twee oude mannen tóch weer op een podium met elkaar klommen en klimmen, en blijkbaar weer redelijk goed contact hebben.

Pink Floyd gaat al mijn hele leven mee. Ik hoop deze heren wel te overleven eerlijk gezegd, maar het zou mooi zijn als ze een keer in onderlinge peace kunnen nagenieten van het fucking moois dat ze neer hebben gezet.
En wij genieten misschien met de heren mee in het Gelredome. Misschien. Héél misschien.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  donderdag 22 juli 2010 @ 22:22:29 #231
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_84375655
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 01:01 schreef Gert het volgende:
Haha lijkt me niet nee.

Maar het is toch wel heel gaaf dat die twee oude mannen tóch weer op een podium met elkaar klommen en klimmen, en blijkbaar weer redelijk goed contact hebben.

Pink Floyd gaat al mijn hele leven mee. Ik hoop deze heren wel te overleven eerlijk gezegd, maar het zou mooi zijn als ze een keer in onderlinge peace kunnen nagenieten van het fucking moois dat ze neer hebben gezet.
En wij genieten misschien met de heren mee in het Gelredome. Misschien. Héél misschien.
Ik heb toch maar kaarten besteld, want als ik niet ga dan gebeurt dit dus wél in Gelredome en dat vergeef ik mezelf nooit.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_84435409
Zoiets gaat natuurlijk in Londen gebeuren oid.
Maar wat een super nieuws :D :D
  zaterdag 24 juli 2010 @ 14:47:52 #233
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_84435995
Misschien bevalt het hem wel zo goed dat hij gewoon aansluit ...
(8>.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_84738137
Ben benieuwd hoe de show ontvangen wordt. Aan de hype zal het iig niet liggen!

Heb nieuw topic ervoor gestart maar misschien dat ik hier nog succes boek:
Ben al een tijd op zoek naar een poster van de albumcover van Wish You Were Here. Heb m gekocht een paar jaar geleden op allposters voor iemand maar kan hem daar nu niet meer vinden. Ook Amazazon en een britse site stuurden me twee dagen na ebstelling een mailtje met de mededeling dat hij niet in voorraad is. Er zijn sites waar ze schrale aftreksels verkopen van de cover, met groot 'Pink Floyd' erboven of andere verderfelijke zaken. Iemand hier bekend met de poster en de eventuele juiste verkoopplek?

  vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:20:46 #235
159761 Arn0
Abbey Road
pi_85259158
Eindelijk, beelden van de charity gig van Waters en Gilmour;
http://www.facebook.com/video/video.php?v=432977190736
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  Moderator zaterdag 14 augustus 2010 @ 00:42:20 #236
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_85265868
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 22:20 schreef Arn0 het volgende:
Eindelijk, beelden van de charity gig van Waters en Gilmour;
http://www.facebook.com/video/video.php?v=432977190736
Toch mooi. :)



Hopelijk zien we dat ook nog in het Gelredome. ;)
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 19:46:02 #237
159761 Arn0
Abbey Road
pi_85447606
quote:
The Orb Team With Pink Floyd's David Gilmour on Collaborative Album

On October 4, Columbia will release Metallic Spheres, an album-length collaboration between Pink Floyd singer/guitarist David Gilmour and UK dance collective the Orb. For this album, the Orb consisted of main man Alex Paterson and producer Youth.

The record is set to be released as a CD, a download, and double LP, as well as a "double CD" which features something called a "3D60 mix" that allows for 3D sound. 3D is super hot right now.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  Moderator woensdag 18 augustus 2010 @ 21:54:18 #238
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_85452741
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 19:46 schreef Arn0 het volgende:

[..]


Interesting! :9
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_85475454
Pink Floyd _O_
Ik heb de LP's Dark Side of the Moon, The Wall en The Final Cut van ze gekocht. The Wall is so far echt mijn favoriet, heerlijke muziek. De gitaarsolo's doen me denken aan een progressive Rock bandje wat ik vroeger luisterde.
pi_85624603
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 19:46 schreef Arn0 het volgende:

[..]


Hier ben ik dus wel benieuwd naar, Ik kan het meeste gepiel van The Orb wel waarderen. :7
Iedereen is uniek, behalve ik
pi_85624902
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 15:20 schreef blckbb het volgende:
Pink Floyd _O_
Ik heb de LP's Dark Side of the Moon, The Wall en The Final Cut van ze gekocht. The Wall is so far echt mijn favoriet, heerlijke muziek. De gitaarsolo's doen me denken aan een progressive Rock bandje wat ik vroeger luisterde.
The Wall, ongeevenaard goed.
Dark Side......ook.
Final cut...mijns inziens ietsje minder...maar een goed Roger Waters album :P

Ik zou zeggen...probeer Meddle eens....en dan ook natuurlijk http://video.google.com/v(...)=nl#]Live At Pompeii Dat is wel het beste wat ze ooit op plaat/film hebben gezet. ^O^
Iedereen is uniek, behalve ik
  maandag 23 augustus 2010 @ 22:30:45 #242
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_85627532
Geen idee of jullie op de hoogte zijn hiervan, of zelfs maar geïnteresseerd maar ik kwam het tegen en besloot het hier te linken voor de fans:
http://victoryrosemusic.b(...)-interview-wall.html
Een negentig minuten interview met Roger Waters over The Wall.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_85641419
Bedankt!
pi_85642155
http://www.hopingfoundation.org/

Hier het hele concert van twee weken geleden. Let op de drummer die de blunder van zijn leven begaat bij Wish You Were Here.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2010 13:03:17 ]
pi_85643195
Wow, net weer naar de live versie van Careful with That Axe, Eugene van Ummagumma geluisterd. Wat een fenomenaal nummer + uitvoering is dat toch.
  Moderator woensdag 25 augustus 2010 @ 01:41:17 #246
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_85674874
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:35 schreef Sloggi het volgende:
http://www.hopingfoundation.org/

Hier het hele concert van twee weken geleden. Let op de drummer die de blunder van zijn leven begaat bij Wish You Were Here.
Ik vind het eigenlijk wel een beetje genant hoe Roger het dan aan het begin van het optreden nodig vindt om te zeggen dat het samen optreden voor dit goede doel niet zijn maar Davids idee was. Dat lijkt bescheiden, maar is het niet. Roger is gevráágd, dat we dat maar weten. En reken maar dat Gilmour dat ook zo voelde.
Had Roger niet moeten doen, in deze setting!
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_85676053
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 01:41 schreef Gert het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel een beetje genant hoe Roger het dan aan het begin van het optreden nodig vindt om te zeggen dat het samen optreden voor dit goede doel niet zijn maar Davids idee was. Dat lijkt bescheiden, maar is het niet. Roger is gevráágd, dat we dat maar weten. En reken maar dat Gilmour dat ook zo voelde.
Had Roger niet moeten doen, in deze setting!
Dat valt mij ook elke keer op, ik snap wel dat Gilmour dat op een gegeven moment niet meer trekt. Raar trekje is het.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_85688077
Ach ja, het concert was ook gewoon ruk, maar wel leuk om ze weer eens samen te zien.
pi_87099147
Veel kwalitatief goeie video's van "The Wall 2010"op youtube

http://youtu.be/WGFqtqp92_Q
Iedereen is uniek, behalve ik
pi_87099394
Dit gaat zo'n gaaf concert worden volgend jaar april!
pi_87127444
Hij wordt nu met zijn tour beticht van anti-semitisme:
http://www.gigwise.com/ne(...)sed-Of-Anti-Semitism
pi_87130595
Boehoe.
  zondag 3 oktober 2010 @ 14:21:00 #253
186614 Earl_J_Hickey
My name is...
pi_87131714
Op Facebook heeft Waters een bericht gezet over de beschuldigingen:

quote:
A note from Roger - September 30, 2010
by Roger Waters The Wall on Thursday, September 30, 2010 at 9:16pm

In a recent news item on Foxnews/online, subsequently abridged in The London Evening Standard, Abraham Foxman, head of the ADL,(Anti Defamation League) in the USA, accuses my new production of "The Wall" and by implication me, of anti-Semitism. A serious charge that demands a response. Had Mr Foxman come to my show before passing judgement and commenting publicly he might, I hope, have held his peace, as there is no anti Semitism in "The Wall" show. The song to which he refers, "Goodbye Blue Sky", describes how ordinary people, military and civilians alike, suffer trauma in the aftermath of war. The visuals that accompany the song show waves of B52 bombers dropping various symbols from bomb bays on a war ravaged landscape. The symbols are: in no particular order, a Crucifix, a Hammer and Sickle, a Star of David, A Crescent and Star, a Mercedes sign, a Dollar sign, and a Shell Oil sign. Mr Foxman's concern was that potentially the juxtoposition of a Star of David and a Dollar sign might incite hatred of Jews. Contrary to Mr Foxman's assertion, there are no hidden meanings in the order or juxtaposition of these symbols. The point I am trying to make in the song is that the bombardment we are all subject to by conflicting religious, political, and economic ideologies only encourages us to turn against one another, and I mourn the concommitant loss of life.

In so far as The Wall has a political message it is to seek to illuminate our condition, and find new ways to encourage peace and understanding, particularly in the Middle East.

Incidentally, being from England, I had never heard of the ADL until today, but I have googled them and I see from their mission statement of 1913 that their brief is not only to defend the Jewish people from defamation, but also, and I quote, " to secure justice and fair treatment to all citizens alike and to put an end forever to unjust and unfair discrimination against and ridicule of any sect or body of citizens". Perhaps we should all focus on that lofty ideal and stop cowering in our corners throwing stones at one another.


Roger Waters
  Moderator zondag 14 november 2010 @ 13:37:07 #254
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_88697315
quote:
11s.gif Op woensdag 18 augustus 2010 19:46 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Vind 'm tegenvallen!
Beetje saai. Je zit maar te wachten tot er wat gebeurt, tot er wat op gang komt. Maar er komt niks.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_88859465
Even spammen:
De nieuwe tour van The Pink Floyd Sound is in voorbereiding

quote:
Tijdens de Saucerful of Secrets Tour gaat The Pink Floyd Sound terug naar het begin van Pink Floyd.
Een tocht langs de jaren '60 van Syd Barrett, de broeierige zandvlaktes van Pompeii maar ook de epische klassiekers uit de latere jaren '70.
De ademende solo's, zwierige orgeltonen en psychedelische effecten: het zit er allemaal in.
Een wervelende licht- en videoshow maken het audiovisuele spektakel compleet.
De eerste data:
8 Januari in Asta Theater te Beek
28 Januari in De Effenaar te Eindhoven
5 Februari in De Metropool te Hengelo
Zie voor meer data: www.pinkfloydsound.nl

pi_89109919
quote:
10s.gif Op donderdag 18 november 2010 13:19 schreef webfreak het volgende:
Even spammen:
De nieuwe tour van The Pink Floyd Sound is in voorbereiding

[..]

De eerste data:
8 Januari in Asta Theater te Beek
28 Januari in De Effenaar te Eindhoven
5 Februari in De Metropool te Hengelo
Zie voor meer data: www.pinkfloydsound.nl

[ afbeelding ]
7 Mei volgend jaar in Vlissingen....Leuk.
27 mei Roger waters in Antwerpen..
Dat word een beetje Pink FLoyd overkill in mei. :D
Iedereen is uniek, behalve ik
pi_89113019
Roger's eigen signature bass, gemaakt door Fender, nu te koop voor iedereen:
Wel lekker blijven plakken hè?
  donderdag 25 november 2010 @ 00:12:07 #258
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_89122291
Word je daar ook net zo goed mee als Roger Waters zelf? :P.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_89123501
Dan koop 'm maar niet.
pi_89125541
Ze hadden 't net zo goed de David Gilmour signature bass kunnen noemen, aangezien die een heleboel basgitaar-lijnen heeft ingespeeld destijds ;)
  donderdag 2 december 2010 @ 19:22:28 #261
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_89442478
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_89447598
quote:
tering, da's slecht... :o
Iedereen is uniek, behalve ik
pi_89450028
Dat moet een grap zijn...
pi_89450123
Toch?
  donderdag 2 december 2010 @ 21:43:29 #265
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_89450574
Ik hoop van wel, maar ik vrees het ergste. Dat het publiek überhaupt nog klapt...
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
  vrijdag 10 december 2010 @ 01:02:45 #266
159761 Arn0
Abbey Road
pi_89747924
Goede actie van Waters!

quote:
I'm backstage in San Jose. Two hours before showtime. I can't believe we're 47 gigs in with only 8 to go. It's been very moving thank you all for coming if you did.



Something has been bothering me - I have been besieged by autograph professionals. These are guys who make a living getting guitars and stuff signed and then selling them on eBay. We see them at every show and they get in the way of genuine fans who want an autograph. It concerns me that I may have driven past genuine fans because they were hidden in the massed ranks of pros. So here's the new deal. I will no longer sign anything but albums which I will personalize. So pros be warned no more guitars, scratch plates, photos, drum heads or any of the rest of that crap, make room for the real fans.



Roger
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_89753787
quote:
or any of the rest of that crap
wat een held is het ook :D
  Moderator vrijdag 10 december 2010 @ 11:03:41 #268
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_89755096
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 december 2010 01:02 schreef Arn0 het volgende:
Goede actie van Waters!

[..]

Past wel bij 'm. ^O^
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  Moderator vrijdag 15 april 2011 @ 15:33:19 #269
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_95544954
quote:
10s.gif Op donderdag 18 november 2010 13:19 schreef webfreak het volgende:
Even spammen:
De nieuwe tour van The Pink Floyd Sound is in voorbereiding

[..]

De eerste data:
8 Januari in Asta Theater te Beek
28 Januari in De Effenaar te Eindhoven
5 Februari in De Metropool te Hengelo
Zie voor meer data: www.pinkfloydsound.nl

[ afbeelding ]
Heb de smaak te pakken, na het Gelredome. Kaartje voor het optreden in het Paard Den Haag gekocht. ^O^
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 20:48:33 #270
186614 Earl_J_Hickey
My name is...
pi_96616358
Van muziek.nl:
quote:
Pink Floyd lanceert 'oppoets-offensief'
Redactie Muziek.nl | Nieuws | 10 mei 2011

Pink Floyd en platenlabel EMI, die al sinds 1967 samenwerken, gaan vanaf september een nieuwe serie verzamelaars, DVD's, Blu-ray's, SACD's, digitale uitgaven, iPhone Apps en een nieuw album met 'Best of'-singles uitbrengen onder de naam 'Why Pink Floyd...?'. Een compleet 'oppoets-offensief' dus.

In de te ontvouwen collectors items zal veel archiefmateriaal zitten. De diversiteit aan media is bedoeld om een brede schare liefhebbers aan te spreken, maar ook om nieuwe luisteraars te verleiden om Pink Floyd te ontdekken. Luxe boxsets moeten toegewijde fans plezieren, mede dankzij de toevoeging van alternatieve versies, outtakes, unreleased material en gerestaureerde concertbeelden. Bovendien wordt het legendarische Dark Side of the Moon Live at Wembley 1974 uitgebracht.

Er zullen samengestelde sets beschikbaar komen die een beroemd album combineren met nieuw, herzien of anderszins gerelateerd materiaal. Die uitgaven krijgen namen als 'Discovery' voor CD's en 'Immersion' of 'Experience' voor meer uitgebreide CD/DVD/Blu-ray-uitgaven. Storm Thorgerson, die al decennialang artwork voor de Britse band maakt, kreeg ook hier de leiding over het visuele aspect. Alle muziek en video is digitaal geremasterd door James Guthrie en Andy Jackson, eveneens oude 'bondgenoten' van Floyd.

Op 26 september komt de eerste box uit, in de vorm van deluxe uitvoeringen van Dark Side of the Moon. Deze komt beschikbaar als 'Immersion'-set (6 cd's), een 'Experience' dubbelcd, en op vinyl en digitale dragers. Alle veertien studioalbums komen los of per box (maar alleen geremasterd) ook opnieuw in de schappen. De geplande iPhone App zal bovendien 'unieke inzichten' bieden in de opnamegeschiedenis van Pink Floyd.

Op 7 november begint 'Phase 2' van de nieuwe releases. Die omvat onder andere een 5CD-box (Immersion) van Wish You Were Here, evenals een 2 disc Experience versie. Beiden bevatten een liveversie van Shine on You Crazy Diamond van zo'n 20 minuten, evenals een unieke opname van dat nummer met jazzviolist Stephane Grappelli. Er komt ook een LP uit. Tegelijkertijd verschijnt ook het album A Foot in the Door - The Best of Pink Floyd met, zoals de titel al doet vermoeden, hun beste nummers. Tot slot verschijnt er nog een 5.1 versie van het alubum Wish You Were Here, via indielabel Acoustic Sounds en gemixt door James Guthrie.

Het duurt vervolgens nog tot 27 februari 2012 voordat dubbelaar The Wall in onder andere een 7CD Immersion versie verschijnt, evenals in een 3-disc Experience verpakking. Op vinyl en digitaal komt dat album - uiteraad - ook beschikbaar.

Vandaag krijgt de website, www.pinkfloyd.com, een nieuw uiterlijk. Hieronder nog een keer alle releases:

26 september 2011
All 14 remastered studio albums ‘Discovery’ editions
Box-set of all 14 albums with photo book
Audio downloads of ‘Discovery’ albums and box-set
The Dark Side of The Moon – ‘Immersion’ and ‘Experience’ editions, Vinyl LP and digital editions

7 november 2011
A Foot In The Door -The Best of Pink Floyd
Wish You Were Here – ‘Immersion’ and ‘Experience’ editions, Vinyl LP and digital editions

27 februari 2012
The Wall – ‘Immersion’ and ‘Experience’ editions, Vinyl LP and digital editions
http://www.whypinkfloyd.com/index.php

Ben benieuwd wat die Immersion box gaat kosten!
pi_96616412
Op play.com of op Amazon.com kan je de prijzen vinden volgens mij
pi_96617081
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:49 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Op play.com of op Amazon.com kan je de prijzen vinden volgens mij
16.50 voor de 2cd experience versie en 125 euro voor de 6 disc immersion versie. Ja, ik ben fan, maar voor 125 euro moeten er wel heel speciale dingen bij zitten.
pi_96617295
Die demo's interesseren me niet echt.. ik wil eigenlijk gewoon een hoop live-materiaal :)
Maar ben ik zeker blij mee :)
pi_96617862
Waren er ook niet altijd verhalen over goede opnames van de Animals-tour? Maar daar lijken ze helaas geen speciale editie van te plannen.

Meer live-materiaal uit hun beste periode zou me inderdaad ook wel kunnen overhalen de portemonnee te trekken :P
pi_96618122
Animals live :9 :9
pi_96618598
Ben van 't weekend eindelijk eens in Londen geweest en natuurlijk Battersea Power Station opgezocht. *O* Wat een kolossaal gebouw!
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_96619121
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:09 schreef Ereinion het volgende:
Waren er ook niet altijd verhalen over goede opnames van de Animals-tour? Maar daar lijken ze helaas geen speciale editie van te plannen.

Meer live-materiaal uit hun beste periode zou me inderdaad ook wel kunnen overhalen de portemonnee te trekken :P
Ik weet niet of je de pagina kunt openen als je niet bent ingelogd, maar hier staat de beste opname van de Animals-tour die er is (een opgepoetste versie van de Animal Instincts Rev B-bootleg).

http://www.yeeshkul.com/forum/showthread.php?p=89200

Zo lekker lomp en rauw heb je Gilmour nog nooit gehoord.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2011 21:25:21 ]
pi_96619303
Ik heb de 3 immersion-boxsets al besteld. En die Discovery-box gaat er ook komen ben ik bang :D
Bleuh.
pi_96619423
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:23 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik weet niet of je de pagina kunt openen als je niet bent ingelogd, maar hier staat de beste opname van de Animals-tour die er is (een opgepoetste versie van de Animal Instincts Rev B-bootleg).

http://www.yeeshkul.com/forum/showthread.php?p=89200

Zo lekker lomp en rauw heb je Gilmour nog nooit gehoord.
Dit is idd de beste _O_
pi_96620699
Weet je toevallig nog een mooie bootleg van The Wall? Van Is There Anybody Out There ben ik niet zo'n fan vanwege het gitaargeluid van Gilmour. Ik houd niet van die flanger, maar die zal 'ie de hele tour wel hebben gebruikt.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 21:52:13 #281
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_96621527
Een beetje jammer dat je voor alles zowel de drie Immersion sets en the Discovery box moet hebben. Wat die Discovery-box betreft, wacht ik nog even de reviews af, maar die Immersion sets gaan er wel in komen, waarschijnlijk :D. Wel erg prijzig, maar goed :P.

Overigens wel erg goed dat ze eindelijk de eigen archieven een beetje opengooien. Er is zoveel materiaal dat gewoon nergens wordt verbruikt, dat zou zonde zijn als het gewoon blijft liggen.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_96622077
Ik vind de prijzen eigenlkijk nog heeeeel erg mee vallen. 92 pond voor zo'n box, een kleine 100 euro met de huidige koers.
Bleuh.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 22:05:07 #283
159761 Arn0
Abbey Road
pi_96622696
Heb al de mooie Oh, By The Way boxset eigenlijk en ben er tevreden mee. Maar de Discovery box ziet er wel tof uit. Maar zit alles bij de Discovery boxset of moet je ook nog Immersion kopen?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_96623594
De Discovery-box gaat volgens mij gewoon de reguliere albums bevatten, en dus niet het bonusmateriaal wat op de 2-cd/boxsets komt te staan.
Bleuh.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 22:16:03 #285
159761 Arn0
Abbey Road
pi_96623692
Oh ja, ik zit alles door elkaar te halen geloof ik. Verwarrend.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_96624010
Tis maar goed dat ik Oh By The Way nog niet heb gekocht dus. Staat al een tijdje op m'n verlanglijstje, maar aangezien de geruchten over remasters al een tijdje gingen altijd maar op de lange termijn geschoven. Gelukkig maar :D
Bleuh.
pi_96624610
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:42 schreef Sloggi het volgende:
Weet je toevallig nog een mooie bootleg van The Wall? Van Is There Anybody Out There ben ik niet zo'n fan vanwege het gitaargeluid van Gilmour. Ik houd niet van die flanger, maar die zal 'ie de hele tour wel hebben gebruikt.
Bars In The Window?
Dit is de enige die ik heb van the wall.
pi_96624936
Bedankt, ik zal hem eens downloaden.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 22:32:44 #289
159761 Arn0
Abbey Road
pi_96625197
Als ik iets van deze re-issues koop zal het sowieso van Ebay zijn, trouwens. De Oh, By The Way boxset enkele jaren terug ook voor 80 euro in nieuwstaat gekocht, zullen nu vast weer koopjes zijn als je goed zoekt :D
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_96733165
Welk concert?
pi_96733174
http://imageshack.us/photo/my-images/402/nickrogdavid1.jpg (copy/paste deze link)
pi_96733257
Londen dus. Te gek, ik kan niet wachten tot er geluid online komt.
pi_96733636
ik lees wel dat er een paar gasten met goede camera's aanwezig zijn... dus even afwachten maar :D
mason was er dus ook :D
  vrijdag 13 mei 2011 @ 09:56:19 #295
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_96739458
Tof.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  Moderator vrijdag 13 mei 2011 @ 10:06:37 #296
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_96739796
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 00:08 schreef Sloggi het volgende:
Welk concert?
Een van deze. Of misschien alle vier, wie zal het zeggen..

May 14, 2011
O2 Arena
London, UK

May 15, 2011
O2 Arena
London, UK


May 17, 2011
O2 Arena
London, UK


May 18, 2011
O2 Arena
London, UK
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 10:29:19 #297
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_96740574
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_96740889
Kippenvel toen Gilmour begon te zingen.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 10:42:02 #299
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_96741004
Ja dat is nogal een verschil met hoe het klinkt als een ander het zingt.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_96741133
Dat mietje dat Waters heeft meegebracht kan zich beter inschrijven voor Op zoek naar Jozef.
pi_96743394
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')