Grappig dat je dat aanhaalt om te pleiten voor de conceptuele kracht. Die zingende kinderen zijn er op het laatste moment bijgesleept door Bob Ezrin. Die dacht "Hmmm, 1 couplet, da's wel erg minimaal", ging naar een basisschool en liet wat inzingen. Vervolgens belde hij Roger op om te vragen wat die ervan vond. Dus zo conceptueel doordacht is het nou ook weer niet.quote:Op maandag 16 november 2009 13:26 schreef Gert het volgende:dat is het absoluut niét. Het is een bijzonder nummer, de zingende kinderen pasten fantastisch in het concept.
Hij zegt dat het in het concept past, niet dat het allemaal van te voren uitbedacht is. De klinkende muntjes en het kassagerinkel op Money stonden ook niet op de demo, is het daarom ook minder goed?quote:Op maandag 16 november 2009 14:15 schreef webfreak het volgende:
[..]
Grappig dat je dat aanhaalt om te pleiten voor de conceptuele kracht. Die zingende kinderen zijn er op het laatste moment bijgesleept door Bob Ezrin. Die dacht "Hmmm, 1 couplet, da's wel erg minimaal", ging naar een basisschool en liet wat inzingen. Vervolgens belde hij Roger op om te vragen wat die ervan vond. Dus zo conceptueel doordacht is het nou ook weer niet.
Is toch ook zo, "Delicate sound of thunder" is de eerste plaat die in de ruimte werd gespeeld.quote:Op maandag 16 november 2009 14:34 schreef Siniti het volgende:
Eigenlijk best ironisch dat er in de OP staat "Pink Floyd is the premier space rock band."
Ik meen mij te herinneren dat Echoes eerst in de ruimte plaatsvond, maar zij zichzelf niet als een space-rock band wilden bestempelen en toen dus dat onderwater thema namenquote:Op maandag 16 november 2009 21:30 schreef Mostlyanthony het volgende:
[..]
Is toch ook zo, "Delicate sound of thunder" is de eerste plaat die in de ruimte werd gespeeld.
Bedankt, maar dat zijn live bootlegs als ik het goed heb. Die wil ik zeker ook nog checken, maar studio bootlegs hebben toch mijn voorkeurquote:Op dinsdag 17 november 2009 00:06 schreef Siniti het volgende:
Smoking Blues, Meddler, The Man & The Journey zijn mijn favorieten.
Ik kende het onder de naam: 'when the spit hits the fan.' Wel jammer dat er geen eenduidige namen voor bootlegs zijn.quote:Op dinsdag 17 november 2009 00:12 schreef Mostlyanthony het volgende:
En als je live bootlegs wilt horen, check dan "The Azimuth Co-ordinator pat 2" (Opgenomen op het concert met het beruchte spuugincident)
Hmm, dat zijn toch ook concert bootlegs?quote:Op dinsdag 17 november 2009 00:13 schreef Siniti het volgende:
Ah, studio dan The Darkside Rehearsals en alle BBC Archives bootlegs
Wow, 17CD's, ziet er tof uitquote:Op dinsdag 17 november 2009 00:43 schreef Mostlyanthony het volgende:
Begin maar met "A tree full of secrets" als je studio wilt.
(mark is de manager van roger)quote:Mark also confirmed that Roger is working on a film of TDSOTM live show, AND on a new website (which is why the old one is now closed). They're clearly keeping themselves busy!
Precies.quote:Op maandag 16 november 2009 17:25 schreef DrDurden het volgende:
[..]
Hij zegt dat het in het concept past, niet dat het allemaal van te voren uitbedacht is. De klinkende muntjes en het kassagerinkel op Money stonden ook niet op de demo, is het daarom ook minder goed?
Dr is toch een live-cd vanquote:Op maandag 23 november 2009 17:41 schreef Siniti het volgende:
Wat zijn nou echt goede live bootlegs uit het The Wall-tijdperk?
Ik heb The Wall van Alan Parker ooit in de bioscoop gezien. Dat was zó indrukwekkend dat ik het nu nog de beste en meest fascinerende film vind die ik ook heb gezien. Geldof mag zelf de film dan niets vinden, ik vind het briljant. Ik heb de film inmiddels zelf op dvd natuurlijk en kijk er nog regelmatig naar. Fantastisch en onovertroffen wat mij betreft.quote:Op maandag 16 november 2009 23:58 schreef Lakai het volgende:
Afgelopen week the wall de film gezien...Daardoor hebben de nummers iets meer betekenis, maar het blijft wel erg bombastisch en (te) groots uitgepakt...
Geef mij maar Animals
Waarom vind Geldof 'em niks?quote:Op dinsdag 24 november 2009 03:59 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Ik heb The Wall van Alan Parker ooit in de bioscoop gezien. Dat was zó indrukwekkend dat ik het nu nog de beste en meest fascinerende film vind die ik ook heb gezien. Geldof mag zelf de film dan niets vinden, ik vind het briljant. Ik heb de film inmiddels zelf op dvd natuurlijk en kijk er nog regelmatig naar. Fantastisch en onovertroffen wat mij betreft.
Het was niet alleen zijn vader hè. Het waren veel meer mensen in zijn omgeving (moeder, vriendin, leraar enz enz) die ervoor zorgden dat hij een muur om zichzelf bouwde tegen de grote boze buitenwereld. Maar er zijn inderdaad meer mensen die erge dingen meemaken. Alleen iedereen reageert er anders op en de hoofdpersoon uit The Wall deed het op zijn manier.quote:Op dinsdag 24 november 2009 14:08 schreef Lakai het volgende:
[..]
Waarom vind Geldof 'em niks?
De film heeft op mij ook wel redelijk wat indruk gemaakt, maar ik vond het allemaal wel iets teveel drama....
Zoals degene waarmee ik The Wall keek zei: Er zijn meer mensen die hun vader zijn verloren (vooral na de oorlog), en hebben een kuttijd gehad op school...
Goed, hij corrigeert dat door later (het nummer Stop, geloof ik) te zingen dat het wellicht zijn eigen schuld is.
Ondanks dat, een film waarbij je toch ook heel wat aspecten op jezelf kan betrekken (ik althans).
Ik snap dat er meer aan de hand was...anders heb ik het totale idee van de film gemist...quote:Op dinsdag 24 november 2009 16:57 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Het was niet alleen zijn vader hè. Het waren veel meer mensen in zijn omgeving (moeder, vriendin, leraar enz enz) die ervoor zorgden dat hij een muur om zichzelf bouwde tegen de grote boze buitenwereld. Maar er zijn inderdaad meer mensen die erge dingen meemaken. Alleen iedereen reageert er anders op en de hoofdpersoon uit The Wall deed het op zijn manier.
Waarom Geldof de film niks vond weet ik niet zeker. Ik meen dat hij ooit gezegd heeft dat hij de muziek eigenlijk niets vindt, maar waarom heeft hij dan die rol aangenomen? Heel apart.
Toch heb ik hem te pas en te onpas horen zeggen dat hij het een kutfilm vond.quote:Op dinsdag 24 november 2009 22:21 schreef Gert het volgende:
Dankzij persoonlijke inspanning van Geldof is het in 2005 nog tot een nooit meer verwachte reünie van Pink Floyd gekomen, dus daarvoor verdient hij sowieso al een standbeeld.![]()
Bovendien geeft dat al aan dat Geldof echt geen bijtende kritiek of zo had op de film. Anders zouden de betrekkingen niet zodanig zijn dat hij ze weer bij elkaar kon brengen.
Waters omschrijft "Ummagumma" anders wel als: "What a disaster!"quote:Op woensdag 2 december 2009 15:01 schreef Gatenkaas het volgende:
"Several Spieces of Small Furry Animals Gathered Together in a Cave and Grooving with a pict" vind ik echt een topstuk van Waters. Er is wel degelijk over het nummer nagedacht. Waters had niet 'zomaar' wat gedaan volgens mij.
Wellicht dat Waters seniel begint te worden en daarom het album afkraakt?quote:Op donderdag 3 december 2009 00:06 schreef Mostlyanthony het volgende:
[..]
Waters omschrijft "Ummagumma" anders wel als: "What a disaster!"
Het is zeer experimenteel, bedoel je dat soms met non-muziek? Ik zie eigenlijk weinig redenen om Ummagumma feitelijk af te doen als een ramp.quote:Op donderdag 3 december 2009 00:13 schreef Mostlyanthony het volgende:
Nee. Het is een ramp. Totale non-muziek.
Een gebrek aan melodie hoeft niet per sé non-muziek te impliceren. Maargoed, dat is bij dit album ook niet aan de orde. Luister maar eens naar de escapades van Gilmour. Vrij melodieus, als je het mij vraagt. Eenzelfde geldt voor de nummers van Wright, Mason en zelfs Waters(Grandchester Meadows is uitstekend).quote:Op donderdag 3 december 2009 00:19 schreef Mostlyanthony het volgende:
Een vrijwel compleet gebrek aan melodie. En "Several species" is zelfs helemaal geen muziek. Gewoon wat aanrommelen met versnelde en vertraagde stemmetjes, er komt geen instrument aan te pas. Dus non-muziek.
Hélemaal mee eens!quote:Op donderdag 3 december 2009 00:13 schreef Mostlyanthony het volgende:
Nee. Het is een ramp. Totale non-muziek.
Oh, je bedoelt de terugkeer naar kwaliteitsmuziek zonder Waters' misantropie.quote:Op donderdag 3 december 2009 15:53 schreef Gert het volgende:
En wat daarna nog komt, maak ik geen woorden aan vuil.
Smaken verschillen.quote:Op donderdag 3 december 2009 22:00 schreef Mostlyanthony het volgende:
[..]
Oh, je bedoelt de terugkeer naar kwaliteitsmuziek zonder Waters' misantropie.
High Hopes vind ik dus echt helemaal niks.quote:Op vrijdag 4 december 2009 00:04 schreef Mostlyanthony het volgende:
Twee woorden: High hopes
Daarentegen word ik niet warm of koud van Radio KAOS
ja ikkequote:Op vrijdag 4 december 2009 00:45 schreef Gert het volgende:
[..]
Er zijn heel weinig users die én diep geraakt worden door Animals/The Wall/Final Cut, en die tévens AMLOR en TDB geweldig vinden.
Vooral over hoe slecht de mens eigenlijk is, waar hij natuurlijk volkomen gelijk in heeft, Je hoeft maar in een willekeurig politiek topic een beetje te lezen.quote:Op zondag 6 december 2009 23:16 schreef Jordiaantje het volgende:
Op platen samen met Waters staan ook hele mooie gitaarsolo's, maar zoals ik al zei: ik heb niet altijd zin in Waters gezeur over hoe slecht de mens is en hoe zielig hijzelf is:P
Die Heartland LP begint een beetje zijn 'Chinese Democracy' te worden hequote:Op donderdag 10 december 2009 04:55 schreef scanman1 het volgende:
TIjd dat Roger met een nieuw meesterwerkje komt trouwens. Na Amused to death moet er toch meer in het vat zitten.
quote:Opblaasbaar varken op dak Perron55
Een opvallend tafereel aan de Kaldenkerkerweg in Venlo: op het dak van poppodium Perron55 is een metershoog opgeblazen varken geplaatst.
Het betreft een ludieke aankondiging van het concert van The Pink Floyd Sound, dat vrijdag in Perron55 plaatvindt. Dit is een tributeband van Pink Floyd. Het opgeblazen varken is te zien op de albumhoes van 'Animals' en werd door de legendarische Britse band ingezet tijdens live concerten.
Waar heb je die vandaan? Is dat een release van Harvested?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:44 schreef Arn0 het volgende:
"Pink Floyd~The Wall Live @ Earl's Court 1980 ProShot DVDR "
Oeh, oehEn de kwaliteit van deze (nieuwe?) bootleg is naar het schijnt de beste.
Ik vind hm heel erg goed. Vooral de Floyd stukken (SOYCD, FOS, High Hopes, Echoes en CNUMB zijn erg goed). De solo-stukken interesseren me niet echt.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 21:12 schreef Arn0 het volgende:
Is Live in Gdansk een goed live album, eigenlijk?
1977? Veel Animals erop dus?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:33 schreef Sloggi het volgende:
Ik ben nu een bootleg genaamd 'Welcome to the Machine' aan het luisteren. Kent iemand die? Het is een opname van een concert uit '77.
De geluidskwaliteit is erg goed, en Gilmour live is fantastisch.
Ligt er een beetje aan hoeveel je al hebt. De 2cd versie heeft een cd die begint met Dark Side tot en met Breath Reprise, daarna speelt hij bijna alle nummers van On an Island. De studio versie van die nummers vind ik tamelijk saai, maar live komen ze een stuk beter tot hun recht.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 21:12 schreef Arn0 het volgende:
Is Live in Gdansk een goed live album, eigenlijk?
Hmm oké, bedankt. Heb nog niet al te veel live optredens dus deze ga ik zeker wel eens bekijken / beluisteren. Solo werk kan me inderdaad vrees ik niet echt bekoren.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 21:58 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan hoeveel je al hebt. De 2cd versie heeft een cd die begint met Dark Side tot en met Breath Reprise, daarna speelt hij bijna alle nummers van On an Island. De studio versie van die nummers vind ik tamelijk saai, maar live komen ze een stuk beter tot hun recht.
De tweede cd heeft uitstekende versies van Echoes en Fat Old Sun, waar weinig officiële live versies van zijn. Shine On heeft ook een leuke uitvoering, die afwijkt van het gebruikelijke. De rest is ook op zich best goed, maar van Confortably Numb en Wish You Were Here heb ik al genoeg versies. Als je The Delicate Sound of Thunder en Pulse al hebt is het niet echt een noodzakelijk album (hoewel nog steeds de moeite waard), als je verder geen live werk hebt van Pink Floyd is dit denk ik wel de beste cd.
http://www.rogerwaters.eu/algemeen/nieuws.htmlquote:Roger Waters (management) heeft bevestigd dat Roger Waters zijn The Wall tour 2010-2011 zal beginnen op 15 september 2010 in Noord Amerika. Roger zal alleen in Noord-Amerika al 52 concerten geven in de periode van 15 september 2010 tot en met 14 december 2010. De verwachting is dat Roger daarna andere continenten aan zal doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |