abonnement Unibet Coolblue
pi_72173952
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:59 schreef 18konijn het volgende:
Op de site van Iberia staat:
This allowance is applicable on all Iberia flights as well as those operated by Iberia Regional Air Nostrum. If you are travelling on a code share flight with a flight number that corresponds with either the IB-5000 or IB-7000 series, the regulations of the operating company concerning luggage allowance will apply.

Op grond hiervan vermoed ik dat de Iberia-vluchten die door Vueling worden uitgevoerd, een 5000 of 7000 vluchtnummmer hebben en dan zit je aan de voorwaarden van Vueling vast.
Heb inderdaad vluchtnummer 5453. Op mijn ticket staat 23 kilo vrijstelling. Dat staat dan weer haaks op wat jij hierboven heb uitgevogeld.

Zal ik eens terugmailen met vliegtarieven mensen ? Begint wel een interessante casus te worden zo
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_72193795
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 16:04 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Heb inderdaad vluchtnummer 5453. Op mijn ticket staat 23 kilo vrijstelling. Dat staat dan weer haaks op wat jij hierboven heb uitgevogeld.

Zal ik eens terugmailen met vliegtarieven mensen ? Begint wel een interessante casus te worden zo
En een reactie van de vliegtarieven.nl mensen.

Hartelijk dank voor uw e-mail.



Normaal gesproken berekent Vueling inderdaad kosten voor het meenemen van bagage. Echter wordt dit alleen berekent als de reservering direct bij Vueling wordt geplaatst.



In dit geval is de reservering in ons reserveringssysteem gemaakt en zijn de bagagekosten in de prijs inbegrepen.



U hoeft dus niet opnieuw te betalen voor uw bagage bij het inchecken.




Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geīnformeerd .

Met vriendelijke groet


Best wazig geregeld dan. De kosten voor een Vueling ticket of een Iberia ticket waren gelijk. Dus zou ik iedereen aanraden een ticket via een boekingssite te regelen. Scheelt toch weer .
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 00:00:28 #53
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_72218411
Longhaul Baggage fees (USA)

* Economy - 2nd and subsequent bag weighing up to 23kg (50lbs) will be charged.
* Business Class - 3 bags up to a total of 69kgs (150lbs) carried free of charge.

Is dit nieuw bij Aer Lingus? Ik ben op de heenweg nog gewoon met twee koffers gevlogen, mag ik nu op de terugweg in een keer nog maar 1 koffer meenemen?
pi_72220268
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:55 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Trip Summary Report dus. Wel zo verstandig om uit te printen en mee te nemen. Zeker als je naar landen met een visa upon arrival gaat, je geen credit card bij je hebt en je ook nog een beetje sjofel gekleed bent.

Luchthavens die alleen passagiers toelaten ben ik nog NOOIT tegengekomen, zelfs niet in Istanbul waar je met een beetje geluk drie keer door een security check mag voordat je in het vliegtuig zit.
Heel india! En je mag overal pas 3 uur van te voren naar binnen, vooral Dehli was erg streng
pi_72221472
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 00:00 schreef nickybol het volgende:
Longhaul Baggage fees (USA)

* Economy - 2nd and subsequent bag weighing up to 23kg (50lbs) will be charged.
* Business Class - 3 bags up to a total of 69kgs (150lbs) carried free of charge.

Is dit nieuw bij Aer Lingus? Ik ben op de heenweg nog gewoon met twee koffers gevlogen, mag ik nu op de terugweg in een keer nog maar 1 koffer meenemen?
Volgens mij is koffer 1 gratis, 2 en verder moet je bijbetalen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_72274876
Ik heb geboekt via neckermann site. En nu wil ik online inchecken bij transavia, geeft hij telkens aan dat de boekingscode onjuist is.

Grrr... weet iemand hoe dit kan? Of kan di tgewoon dus helemaal niet

Laat maar het is al gelukt. Vliegtuig vertrekt om 5:20 en rond deze tijd waren al veel stoelen weg. Gelukkig zitten mijn man en ik nog wel naast elkaar.

Volgende keer maar echt 24 uur van te voor inchecken.

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2009 10:53:47 ]
pi_72278016
Pfff ik zt hier nu op Curacao met een vertraging van minimaal 24 uur met de KLM. Kan iemand mij vertellen wat er allemaal vergoed wordt? Via de telefoon kunnen ze dat mij niet vertellen (ik moet van de KLM mailen). We zouden vandaag of 11 uur Nederlandse tijd geland moeten zijn maar dat wordt op zijn vroegst maandag om 11 uur. Alle gezingsleden moeten maandag alweer op het werk verschijnen (wat dus niet gaat lukken) en het vervoer wat we hadden geregeld (familie zou ons op komen halen) moeten ook weer werken.
pi_72279330
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 13:23 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Pfff ik zt hier nu op Curacao met een vertraging van minimaal 24 uur met de KLM. Kan iemand mij vertellen wat er allemaal vergoed wordt? Via de telefoon kunnen ze dat mij niet vertellen (ik moet van de KLM mailen). We zouden vandaag of 11 uur Nederlandse tijd geland moeten zijn maar dat wordt op zijn vroegst maandag om 11 uur. Alle gezingsleden moeten maandag alweer op het werk verschijnen (wat dus niet gaat lukken) en het vervoer wat we hadden geregeld (familie zou ons op komen halen) moeten ook weer werken.
Ik kan je dat niet zo vertellen. Via deze site kun je met een handige tool achteraf een claim plaatsen bij de KLM. Ze nemen wel iets van 25% van de claim in, maar ze schijnen erg goed te zijn!

http://www.euclaim.nl/

Dit is ook een handige site waar je rechten duidelijk beschreven worden:

http://www.rechtenvanvliegtuigpassagiers.nl/

Veel sterkte ermee!
pi_72283350
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 14:12 schreef christvs het volgende:

[..]

Ik kan je dat niet zo vertellen. Via deze site kun je met een handige tool achteraf een claim plaatsen bij de KLM. Ze nemen wel iets van 25% van de claim in, maar ze schijnen erg goed te zijn!

http://www.euclaim.nl/

Dit is ook een handige site waar je rechten duidelijk beschreven worden:

http://www.rechtenvanvliegtuigpassagiers.nl/

Veel sterkte ermee!
pi_72283422
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 14:12 schreef christvs het volgende:

[..]

Ik kan je dat niet zo vertellen. Via deze site kun je met een handige tool achteraf een claim plaatsen bij de KLM. Ze nemen wel iets van 25% van de claim in, maar ze schijnen erg goed te zijn!

http://www.euclaim.nl/

Dit is ook een handige site waar je rechten duidelijk beschreven worden:

http://www.rechtenvanvliegtuigpassagiers.nl/

Veel sterkte ermee!
Thnx

Klote KLM. Niks willen ze voor je regelen. Ons is op het vliegveld verteld dat we de hele dag onderdak zouden hebben. Nu krijgen we opeens te horen dat we er om 11 uur uit moeten! Ik heb net 30 minuten met KLM aan de telefoon gehangen maar ze konden niets doen. Ze konden mij zelfs niet vertellen of ik dat lange telefoontje vergoed kreeg
pi_72293519
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 16:38 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Thnx

Klote KLM. Niks willen ze voor je regelen. Ons is op het vliegveld verteld dat we de hele dag onderdak zouden hebben. Nu krijgen we opeens te horen dat we er om 11 uur uit moeten! Ik heb net 30 minuten met KLM aan de telefoon gehangen maar ze konden niets doen. Ze konden mij zelfs niet vertellen of ik dat lange telefoontje vergoed kreeg
Wat een kut service! Hoor je niet recht te hebben op een hotel?

nouja, achteraf dus flink klagen en miss een claim neerleggen!
pi_72294368
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 21:41 schreef christvs het volgende:

[..]

Wat een kut service! Hoor je niet recht te hebben op een hotel?

nouja, achteraf dus flink klagen en miss een claim neerleggen!
Er is ons wel onderdak geboden maar dat was tot 11 uur. Er is ons op het vliegveld belooft dat we tot het eind van de dag onderdak zouden hebben. Een flinke claim gaat er sowieso komen.
pi_72310718
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 21:41 schreef christvs het volgende:

[..]

Wat een kut service! Hoor je niet recht te hebben op een hotel?
Ligt een beetje aan de reden van vertraging...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_72314589
Pfff eindelijk thuis maar vraag niet hoe...
Zaterdag zouden we om 19.45 uur lokale tijd (01.45 uur Nederlandse tijd) vertrekken vanaf Curacao naar Amsterdam. Toen we in het toestel zaten werd er ons verteld dat ze een probleem met de generatoren hadden. Dit zou een kwartiertje gaan duren want alles moest gereset worden. Na een half uur kregen we de mededeling dat we nog even moesten wachten. Uiteindelijk na 2 uur kregen we de melding dat we uit moesten stappen omdat we minimaal 12 uur vertraging zouden hebben omdat er onderdelen vanuit Nederland ingevlogen moesten worden. Dit zou gebeuren door een KLM vliegtuig die eerst naar Bonaire ging om passagiers af te zetten om vervolgens de onderdelen af te komen leveren op Curacao. Dat vliegtuig was inmiddels ook onderweg bevestigde de bemanning.
Na het uitstappen was het enorm chaotisch omdat iedereen een hotel toegewezen zou krijgen. Toen werd ons ook medegedeeld dat het minimaal 24 uur ging duren.
Uiteindelijk in het hotel beland ben ik eens wat gaan zoeken op internet. En wat bleek nou, het vliegtuig met de onderdelen dat op weg was naar Bonaire was al 2 uur voor onze officiële vertrektijd vertrokken vanaf Schiphol! KLM heeft ons dus in laten checken en in laten stappen terwijl ze al wisten dat er een defect was dat niet direct opgelost kon worden! Dit hebben ze waarschijnlijk gedaan om er voor te zorgen dat het niet nog een grotere chaos zou worden.
Het eten en drinken was wel verzorgd door de KLM.
Als je wat wilde drinken moest je kiezen tussen bier, wijn of water. Cola, icetea etc moest je zelf betalen. Ook was alleen het eerste drankje gratis. De hotelkamer was tot 11 uur betaald door de KLM. Als je langer wilde verblijven moest je per uur bijbetalen.
24 uur later gingen we het dus opnieuw proberen. Maar we kregen opnieuw problemen. Het voertuig die het toestel naar de gate moest trekken was kapot. Het was dus wachten op een ander voertuig maar die moest eerst nog andere vliegtuigen afwerken. Het zag er dus naar uit dat we weer niet op tijd zouden gaan. Dat bleek ook zo te zijn want om 19.45 uur (de tijd waarop we zouden vertrekken) gingen we pas boarden. 3 kwartier later zat iedereen en toen kwam er weer een mededeling. De bagageband was kapot dus alle koffers van 450 passagiers moesten met de hand ingeladen worden. De tijd ging weer voorbij en uiteindelijk vertrokken we met 25,5 uur vertraging!
Wat kregen we van de KLM als vergoeding.... een voucher waarmee je 2000 Flying Blue miles kon krijgen of voor 15 euro iets kopen in het vliegtuig.
De vlucht verliep ook niet zonder problemen. Na een uur of 2 werd er een vrouw onwel en moesten er zuurstof aan te pas komen.
Maar dat was nog niet eens alles. Een uur voor de landing ontwaakte ik uit mijn slaap. Toen we de landing in gingen zetten deed ik het schuifje van het raampje omhoog. Ik keek erg verbaast want ik miste een deel van de vleugel! Ik heb wel een klein beetje verstand van vliegtuigen dus ik wist dat er iets niet klopte. Je keek gewoon tegen het binnenwerk van een deel van de vleugel aan. Om toch zeker van mijn zaak te zijn ben ik aan de andere kant gaan kijken waar de rest van mijn familie zat. Daar zat die kap er wel gewoon op! Ik ben toen weer naast mijn vriendin gaan zitten en heb overlegd of ik er wat van moest zeggen. Uiteindelijk heb ik het toch maar uitgelegd aan de stewardess. De eerste stewardess begreep niet goed wat ik bedoelde maar toen er een 2de wat meer ervaren stewardess bij kwam was er meteen lichte paniek. Er werd driftig gebeld en overleg gepleegd met de bemanning. Er zijn mij toen nog wat vragen gesteld of ik gezien heb of dat onderdeel er ook al niet op zat bij vertrek. Maar ik was er zeker van dat we het tijdens de vlucht verloren waren omdat ik het wel opgemerkt had als het er in Curacao ook al niet op had gezeten. Er werden wat dingen genoteerd en er werd mij verteld dat het nog een staartje zou krijgen.

Een grote drama vlucht dus...
Dat word zeker een claim

Het gaat trouwens om deze complete kap die ik omcirkelt heb op de foto. Ik heb zelf helaas geen foto kunnen maken omdat ik de camera in het koffer had zitten.

pi_72317321
Klinkt toch als een redelijke oplossing:

-Je kreeg een hotelkamer voor de nacht, dat je 11u 's ochtends moet uitchecken is normaal, dat is in vrijwel alle hotels zo. KLM heeft voor een overnachting gezorgd, meer hoeven ze niet te doen.
-Je kreeg een maaltijd met drankje, dat het niet helemaal naar jouw wensen is is dan jammer, wat moeten ze dan doen, open bar policy?
-Die geleider voor de flaps is voor de aerodynamica, vliegtuig zal iets minder economisch gevlogen hebben maar er is niemand in gevaar geweest.
-Problemen met de push-back trucks/bagageafhandeling is een puntje van Curacao Airport, daar kan je KLM weinig verwijten.

Dat de communicatie niet altijd even goed is bij zulk soort dingen klopt, maar je hebt mijns insziens toch gekregen waar je recht op had op dat moment Blijft erbij dat een vertraging vervelend is natuurlijk, maar liever op Curacao dan op de Noordpool denk ik dan maar!
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  Moderator maandag 31 augustus 2009 @ 19:18:55 #66
45833 crew  Fogel
pi_72317504
Maaltijd met 1 drankje is inderdaad standaard, maar mijn ervaring is dat je dan wel uit het hele assortiment mag kiezen.
Naar mijn mening heb je -hoe irritant ook- inderdaad ook gekregen waar je recht op hebt. Maar dan nog kan het geen kwaad om alsnog een klacht te sturen, wie weet krijg je een extra (want in dat mapje waar je 2000 miles/15¤ bij aankoop aan boord kreeg, daar zit ook een voucher voor 50¤ korting op de volgende vlucht bij) voucher als pleister op den wonde.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_72317668
quote:
-Je kreeg een hotelkamer voor de nacht, dat je 11u 's ochtends moet uitchecken is normaal, dat is in vrijwel alle hotels zo. KLM heeft voor een overnachting gezorgd, meer hoeven ze niet te doen.
Als ze op de luchthaven zeggen dat je de hele dag gebruik kan maken van je hotel/resort tot dat je opgehaald wordt dan moeten ze dat ook na komen. Nu zat je als het ware de hele dag met je koffers op het strand.
quote:
-Je kreeg een maaltijd met drankje, dat het niet helemaal naar jouw wensen is is dan jammer, wat moeten ze dan doen, open bar policy?
Zelfs een Cola of een Icetea kan er niet vanaf?
quote:
-Die geleider voor de flaps is voor de aerodynamica, vliegtuig zal iets minder economisch gevlogen hebben maar er is niemand in gevaar geweest.
Dat zeg ik ook niet. Maar het is op z'n minst vreemd dat zo'n ding er zomaar af kan vallen.
quote:
Dat de communicatie niet altijd even goed is bij zulk soort dingen klopt, maar je hebt mijns insziens toch gekregen waar je recht op had op dat moment Blijft erbij dat een vertraging vervelend is natuurlijk, maar liever op Curacao dan op de Noordpool denk ik dan maar!
We hebben voor een deel idd gekregen waar we recht op hebben. Maar er hadden vandaag gewoon weer 4 mensen moeten werken. Deze hebben allemaal een vrije dag op moeten nemen.
pi_72317979
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 19:24 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Als ze op de luchthaven zeggen dat je de hele dag gebruik kan maken van je hotel/resort tot dat je opgehaald wordt dan moeten ze dat ook na komen. Nu zat je als het ware de hele dag met je koffers op het strand.
Koffers in de luggageroom achterlaten en bij het zwembad gaan zitten?
quote:
[..]

Zelfs een Cola of een Icetea kan er niet vanaf?
[..]
Komt wel wat schraal over idd, maar zit vast niet in de afspraken die ze hebben gemaakt. En ze doen er natuurlijk alles aan om wel de internationala afspraken na te komen maar zo min mogelijk te hoeven betalen.
quote:
Dat zeg ik ook niet. Maar het is op z'n minst vreemd dat zo'n ding er zomaar af kan vallen.
[..]
Positief zien, zolang het maar bij dat ding blijft is het goed
quote:
We hebben voor een deel idd gekregen waar we recht op hebben. Maar er hadden vandaag gewoon weer 4 mensen moeten werken. Deze hebben allemaal een vrije dag op moeten nemen.
Dat laatste heeft de KLM natuurlijk ook niks mee te maken Maar is ook vervelend en als je iets zou krijgen zou het mooi zijn natuurlijk, alleen schat het niet te hoog in vantevoren.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_72333480
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 19:24 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
We hebben voor een deel idd gekregen waar we recht op hebben. Maar er hadden vandaag gewoon weer 4 mensen moeten werken. Deze hebben allemaal een vrije dag op moeten nemen.
Dat is je eigen risico, je kunt ook wat meer marge nemen. Je weet dat als er maar 1 vlucht per dag is dat een dag vertraging een mogelijkheid is.


En wat ze zeggen op een vliegveld is vaak ook maar wat ze denken te kunnen regelen, of iets om je stil te houden. Diegenen die op het vliegveld je in en uit het vliegtuig halen, boeken niet het hotel en regelen niet je voedsel. Zeker bij een onverwachte vertraging zoals dit (ze laten je echt niet instappen terwijl ze weten dat er 100% kans is dat je niet gaat) is de stress nogal groot en is het een vrij lastig werkje om iedereen fatsoenlijk onder te brengen.
Mijns inziens heeft KLM juist netjes gehandeld met de overnachting en maaltijd. Voor de invulling van de overnachting en maaltijd moet je bij het hotel zijn. Wat je wel kan doen is KLM op de hoogte stellen van de gebeurtenissen, zodat KLM mogelijk wat kan veranderen bij het hotel voor de toekomst...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_72333873
Mijn zus en ik zijn in maart 2009 naar New York gevlogen met Air France. Tijdens de boarding procedure van onze terugvlucht naar nederland bleek ook ineens dat er een technisch probleem was en de vlucht dus niet meer zou gaan vertrekken. Wij hebben toen een hotelovernachting+ diner en ontbijt gehad en daarnaast een voucher om op de luchthaven nog een broodje en wat te drinken te kunnen kopen de volgende dag.
Achteraf bleek dat je ook recht hebt op 2 telefoongesprekken op kosten van de luchtvaartmaatschappij. Deze kosten+ extra kosten voor eten omdat we nog 6 uur moesten wachten op de luchthaven voor we uiteindelijk zouden vertrekken, hebben wij van de KLM vergoed gekregen. Daarnaast heb je ondanks dat het een technisch mankement is, recht op een vergoeding van 600 euro per persoon. Wij hebben eerst zelf een brief gestuurd naar de KLM waarin we deze claim deden. Zij wijzen eigenlijk standaard de claim af maar hebben bij ons dus wel de onkosten vergoed. Als het je dus niet zelf lukt om de claim toegewezen te krijgen kun je altijd nog zo'n claimbureau inschakelen maar dan ben je 25-30% van je claim kwijt zodra hij wordt toegewezen. Indien je een rechtsbijstandverzekering hebt kun je het dan ook bij hun neerleggen. Uiteindelijk heeft voor ons de rechtsbijstandsverzekering het geregeld.
Als ik jou was zou ik het er dus ook niet bij laten zitten! Indien je nog vragen hebt hierover hoor ik het wel!

succes!
  dinsdag 1 september 2009 @ 10:50:02 #71
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_72334514
SkyEurope is niet meer
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_72334786
Wij gaan eind oktober met Malaysia Airlines naar Maleisië.
Vliegen Economy Class.
Kan/Mag ik mijn laptop gebruiken tijdens de vlucht?
Het is alweer 10 jaar geleden sinds mijn laatste keer in een vliegtuig en toen mocht ik niet eens mn gameboy gebruiken.

tnx!
pi_72335007
je mag je laptop gebruiken tijdens de vlucht, alleen niet tijdens start en landing.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_72335050
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 10:59 schreef TOVOS het volgende:
Wij gaan eind oktober met Malaysia Airlines naar Maleisië.
Vliegen Economy Class.
Kan/Mag ik mijn laptop gebruiken tijdens de vlucht?
Het is alweer 10 jaar geleden sinds mijn laatste keer in een vliegtuig en toen mocht ik niet eens mn gameboy gebruiken.

tnx!
Je mag je laptop gebruiken tijdens de vlucht, behalve tijdens de rit richting/van de startbaan, het opstijgen en het landen. Daarbuiten mag je je gang gaan, tenzij de cabine crew dat om een of andere reden verbiedt, maar dat gebeurt zelden.

Opladen zal waarschijnlijk niet kunnen in economy class.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_72335316
Bedankt!
Heb een laptop met een batterij die minimaal 8 uur mee moet gaan. Met het kijken van video is dat een stuk minder, maar 5uurtjes moet ik er wel uit zien te halen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')