Peterselieman | donderdag 4 juni 2009 @ 01:00 |
Vorige topics: Bussentopic 22 wie-o-wie wint aanbesteding GGD... Busjosti's, bevers en groenteboeren #23 Game on | |
Peterselieman | donderdag 4 juni 2009 @ 01:01 |
quote:Dat is de Butlânswei in Jirnsum. Misschien waren de barrels op weg naar spuiterij Elzinga die in datzelfde dorp gevestigd is. | |
admiraal_anaal | donderdag 4 juni 2009 @ 01:07 |
Deze kennen jullie dan vast al De MAN-Lion City's met aardgastanks van de HTM | |
Ofyles2 | donderdag 4 juni 2009 @ 02:01 |
Deze kennen we al. Is er nog nieuws over de CNG-bussen van Veolia? | |
Breathtaking | donderdag 4 juni 2009 @ 02:23 |
Maak dan foto's van een fatsoenlijk station Den Helder, of all places | |
Ofyles2 | donderdag 4 juni 2009 @ 03:42 |
quote:Dat is in het treinentopic. | |
Ou-Tannu | donderdag 4 juni 2009 @ 10:54 |
vanmorgen een mooie procity misgelopen | |
Alexxxxx | donderdag 4 juni 2009 @ 12:21 |
De Citea's rijden inderdaad richting Elzinga | |
Breathtaking | donderdag 4 juni 2009 @ 15:46 |
quote:Deze bussen staan naast het station hoor ! | |
Ofyles2 | donderdag 4 juni 2009 @ 16:22 |
quote:Ben ik ook van op de hoogte. Het zijn ook bussen van mijn favoriete fabrikant, Mercedes-Benz. | |
BeefRWijker | donderdag 4 juni 2009 @ 17:14 |
quote:'t bussie wel, de fotos niet. quote:Waar is is m'n peuk nou weer gebleven. Oh, daar...... | |
BeefRWijker | donderdag 4 juni 2009 @ 17:28 |
't Wordt ook steeds gekker. 'k Ben benieuwd wanneer Beentjes nou 's voor XX gaat rijden hier in NH. ... en wie rijdt er nou eigenlijk voor wie .... [ Bericht 31% gewijzigd door BeefRWijker op 04-06-2009 18:23:18 ] | |
BeefRWijker | donderdag 4 juni 2009 @ 18:37 |
quote:Zullen ze eindelijk die ontbrekende pot verf gevonden hebben dan? Lekker professionele outfit, dat Berkhof: half afgebouwde, half gespoten bussen die kriskras door Fryslân worden gecrosst ... [ Bericht 0% gewijzigd door BeefRWijker op 04-06-2009 18:45:05 ] | |
Ou-Tannu | donderdag 4 juni 2009 @ 18:43 |
dr is toch niks mis met MAN Gasmaaiers? | |
Alexxxxx | donderdag 4 juni 2009 @ 18:44 |
Zo gaat het iet alleen bij Berkhof hoor.... Ambulances worden daar ook gespoten ver vóór de afmontage.... | |
BeefRWijker | donderdag 4 juni 2009 @ 18:54 |
quote:Alleen zijn deze duidelijk al gespoten en rijdt die achterste bus rond met een missend motorcompartiment paneel. quote:Niet dat ik weet. Ze mogen hier nog steeds door de Velser tunnel ... [ Bericht 32% gewijzigd door BeefRWijker op 04-06-2009 19:06:25 ] | |
Ou-Tannu | donderdag 4 juni 2009 @ 19:13 |
precies.. iemand trouwens een idee waneer de kubus 8700 volvo's weg gaan en de biogas brommers komen? | |
marcel.nl | donderdag 4 juni 2009 @ 19:51 |
quote:Nope | |
BeefRWijker | donderdag 4 juni 2009 @ 20:04 |
quote:'t Zou me helemaal niet verbazen als die Volvo's zouden blijven. Een aantal (grijze) Kubuskes is namelijk kortgeleden omgebuzzt tot XX-en omdat ze niet nodig bleken. http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-24695 | |
Ou-Tannu | donderdag 4 juni 2009 @ 20:20 |
op die volvo''s staat nog steeds dat ze in 2009 vervangen worden voor biogas brommers namelijk ! die Volvo's waren toch door MAN gehuurd ofzo omdat ze niet genoeg bussen konden leveren op tijd? op naar de afdeling CXX.. Dalkaartjes.. wie weet daar meer van? ( ivm poster in de bus met dalkaartjes vanaf 1,20?!) | |
BeefRWijker | donderdag 4 juni 2009 @ 22:31 |
quote:Waren dat niet die grijze? quote:Staat vast ook op dat je voor meer informatie op Internet kan kijken (waar dan precies evenveel informatie staat als op de poster, standaard praktijk tegenwoordig bij XX) A propos, Fryskers, deze is al redelijk ver afgezakt: [ Bericht 0% gewijzigd door BeefRWijker op 04-06-2009 22:39:45 ] | |
Peterselieman | donderdag 4 juni 2009 @ 22:34 |
Dat is precies het busje dat te koop staat http://www.trucks.nl/VehicleDetail.asp?vehicleid=969396&languageid=2 | |
Ofyles2 | donderdag 4 juni 2009 @ 22:34 |
quote:Het zijn 1-ritkaarten en je kunt er niet mee overstappen. Wel handig als je van huis naar het winkelcentrum gaat, maar anders niet. | |
Ofyles2 | donderdag 4 juni 2009 @ 22:36 |
quote:Toffe bussen, alleen moet je ze niet overbeladen. De motor mist namelijk trekkracht om met een degelijke snelheid de tunnel uit te razen. | |
Ofyles2 | donderdag 4 juni 2009 @ 22:37 |
quote:Die derde komt uit Noord-Brabant of BRU-Noordwest. De ProData hebben ze er inmiddels weer uitgebouwd, in ieder geval konden ze alleen bestemmingen in kapitalen weergeven. | |
Ou-Tannu | donderdag 4 juni 2009 @ 22:46 |
quote:die grijze zijn gewoon Lions Citys uit de MAN schuur? | |
BeefRWijker | donderdag 4 juni 2009 @ 22:52 |
quote:De betreffende foto zou naar verluidt (OViB) op 20 mei jl zijn gemaakt. | |
Ou-Tannu | donderdag 4 juni 2009 @ 22:53 |
http://www.trucks.nl/VehicleDetail.asp?vehicleid=839707&languageid=2 koop ik die toch liever | |
NoBody122 | vrijdag 5 juni 2009 @ 16:44 |
Hebben ze in Amersfoort de stadsdienst ook al op Fryskers draaien? http://www.connexxion.nl/(...)_eigen_partybus/594/ | |
Ofyles2 | vrijdag 5 juni 2009 @ 20:38 |
quote:Nee, voorzover ik weet rijden er alleen Amba's en Citaro G's. | |
ChevyVanDude | vrijdag 5 juni 2009 @ 21:44 |
Deze bussen doen me denken aan safaripark Beekse Bergen. Met het zebra printje. De nostalgie ..... Over deze post heb ik het: Busjosti's, bevers en groenteboeren #23 Truug gevonden: http://www.museumbussen.n(...)ark/safaripark_2.htm | |
Peterselieman | vrijdag 5 juni 2009 @ 21:48 |
quote:Hoog tijd om er een paar die kant op te sturen dus | |
Ofyles2 | vrijdag 5 juni 2009 @ 23:16 |
quote:Wil je de Amersfoorters weer de auto in krijgen? | |
greavy | zaterdag 6 juni 2009 @ 01:10 |
Die Fryskers zijn wel tof. Heb er al redelijk vaak ingezeten, 1x zaten we vast op een drempel Ook hoorden we een keer dat een Frysker met zn voorbanden de weg af ging, oftewel hij hing enorm naar achteren. Het is in Leeuwarden ook al eens gebeurd dat de Frysker in een bocht zat, en omkukelde.. " Volle Fryskers zouden regelmatig door hun vering zakken. Bij sommige busjes leidde dat tot een gebroken achteras. De bus heeft last van spoorvorming in het wegdek, is windgevoelig en het zicht is slecht door de spiegelende voorruit. Andere klachten zijn tocht bij de voordeur, geluidsoverlast en slechte ventilatie. Een deurbeveiliging ontbreekt. Lange of corpulente chauffeurs passen moeilijk in de krappe cabine. " | |
Ou-Tannu | zaterdag 6 juni 2009 @ 13:34 |
quote:vandaar dat er in de meesten al een extra ventilator ala model straaljager in gebouwd is :/ | |
Peterselieman | zaterdag 6 juni 2009 @ 16:06 |
Met die ventilator aan wordt je zo doof als een kwartel als je er langer dan een kwartier in zit. | |
Peterselieman | zaterdag 6 juni 2009 @ 16:07 |
Zag vandaag Qbuzz 2035 hier door het dorp karren. Wel vreemd, want normaal rijden ze over de Wâldwei. | |
Ou-Tannu | zaterdag 6 juni 2009 @ 17:21 |
quote:jup.. zouden de mensjes in het arriva HQ te heerenveen t wel zo tof vinden dat hun busjes zo ver weg moeten rijden nu? | |
Ofyles2 | maandag 8 juni 2009 @ 02:49 |
quote:Ze gaan zometeen naar de Randstad verhuizen in de hoop wat concessies binnen te slepen. De OV-autoriteiten moeten eigenlijk zulke specifieke programma's samenstellen zodat Arriva terugdeinst. Ik heb liever niet dat ze de BRU overnemen. Zelfde geldt voor Veolia. | |
marcel.nl | maandag 8 juni 2009 @ 08:18 |
quote:BRU is net vergeven, dus die pakken ze niet zo snel. Volgens mij is Voorne-Putten de volgende concessie waar ze op zullen asen. Dat is immers aangesloten op de concessie in het zuiden van zuid-holland. http://wiki.ovinnederland(...)ervoer_Voorne-Putten | |
marcel.nl | maandag 8 juni 2009 @ 08:18 |
foutje bedankt. [ Bericht 100% gewijzigd door marcel.nl op 08-06-2009 08:27:41 ] | |
Ou-Tannu | maandag 8 juni 2009 @ 09:39 |
de 2585 op lijn 99 heerenveen - harlingen | |
zwahiel | maandag 8 juni 2009 @ 11:18 |
quote:Die mening deel ik van harte! Ophoepelen met die troep van hun. Ze reden al eens op lijnen binnen de BRU en dat was ook al zo'n goeie service voor de mensen, not! Weg met die uit elkaar rammelende Engelse schroothopen die zij bussen durven te noemen. En Scania moet vrachtwagens blijven maken geen bussen. Weg weg weg! Gewoon GVU en xx. En Veelolia mag ook opboeren. Allemaal wegwezen! We willen enigszins kwaliteit of in elk geval dat je als pax weet wie er überhaupt rijdt en wat er ongeveer rijd. Dat het niet van ellende uit elkaar valt zoals ik vaak genoeg mee gemaakt heb ik Arriva bussen. En Veolia krijgt hun eigen reclame displays niet eens werkend, een of andere ijzeren stem met de intonatie van een bulldozer die praktisch altijd uit staan kan niet voor een RIS doorgaan... | |
Gnittoo | maandag 8 juni 2009 @ 12:25 |
nieuwe man hybrid: | |
Ou-Tannu | maandag 8 juni 2009 @ 12:35 |
ooh! die mag XX hier wel gaan rijden | |
Peterselieman | maandag 8 juni 2009 @ 14:06 |
Ik hoorde dat Qbuzz voor Groningen en Drenthe helemaal geen bestelling bij MAN gaat plaatsen, maar dat alles bij Mercedes besteld wordt. Voor de stadsdiensten 12 meter en 18 meter Citaro's, voor de streek Citaro LE en waarschijnlijk ook wel geledes en voor de Qliners Integro's. | |
BeefRWijker | maandag 8 juni 2009 @ 14:32 |
quote:WAT ZEG JE? * BeefRWijker is net uit een MAN Lion's City met AIRCO op volle pot gestapt na een ritje van 55 minuten. Dankzij die AIRCO was het binnen overigens 26 graden terwijl het buiten nog geen 20 is. | |
BeefRWijker | maandag 8 juni 2009 @ 14:44 |
quote:Hoe zou dat nou toch komen. quote: | |
Ou-Tannu | maandag 8 juni 2009 @ 14:54 |
quote:en XX moet op de Lion's regio en MB Integro's eens nieuwe lijnfilms er in drukken.. ze rijden meer met een briefje op t raam dan met een werkende lijnfilm :| | |
admiraal_anaal | maandag 8 juni 2009 @ 14:55 |
BeefRWijker | maandag 8 juni 2009 @ 15:10 |
Er was dit weekend weer een nijpend tekort aan Qliners op 350/351. Een 12m Citaro van Alkmaar op 350 en de goorste en meest afgejakkerde 1700 Amba die ze maar konden vinden op 351. Die Amba was provisorisch voorzien van een Wayfarer gevoed vanuit de filmkast met een touw wat je nomaal aan wasmachines vindt bungelend van boven. Vastgezet met een lijmklem. Voor schokdemping: een keukendoek. | |
Peterselieman | maandag 8 juni 2009 @ 15:15 |
Als dat alles is .... | |
marcel.nl | maandag 8 juni 2009 @ 15:41 |
quote:Wel handig, heb je altijd 4 reserve wielen bij je. En als je schoonmoeder meerijdt, dan kan ze altijd boven gaan zitten. | |
Mr.Jorn. | maandag 8 juni 2009 @ 15:41 |
En de bussen in Groningen worden weer rood | |
BeefRWijker | maandag 8 juni 2009 @ 15:53 |
quote:Spectaculairder kan ik 't helaas niet voor je maken Wat heb jij dan om dit te toppen, Groenteman? | |
RealZeus | maandag 8 juni 2009 @ 16:31 |
quote:Integro's mogen toch helemaal niet meer omdat het geen lagevloers bussen zijn? | |
RealZeus | maandag 8 juni 2009 @ 16:32 |
quote:En de streekbussen geel met een wit dak en grijze schortplaten? | |
Peterselieman | maandag 8 juni 2009 @ 16:33 |
quote:wat ene Mr. Jorn zegt. Plus wat ik al gezegd had. | |
Ou-Tannu | maandag 8 juni 2009 @ 17:04 |
quote:vandaar dat XX amba's op de 351 drukt | |
Ofyles2 | maandag 8 juni 2009 @ 17:45 |
quote:De nieuwste Integro's zijn uitgerust met rolstoelliften, dat zou een maas in de wet kunnen zijn. | |
RealZeus | maandag 8 juni 2009 @ 18:32 |
quote:Dat hebben de Lion's Regio op lijn 315 ook. Mijn vader heeft er een paar jaar mee gereden en die dingen zijn alleen gebruikt bij de presentatie van de bus. Ik ben wel blij dat het Integro's worden ipv gepimpte Amba's , zoals op de Brabantliner. Als alles mee zit ga ik er zelf mee rijden namelijk | |
Alexxxxx | maandag 8 juni 2009 @ 19:22 |
Ik moest meteen aan jou denken inderdaad toen ik hoorde dat Qbuzz om chauffeurs verlegen zit Succes! | |
RealZeus | maandag 8 juni 2009 @ 19:53 |
quote:Dat wist ik weer niet. Maar goed, ik hoor het deze of volgende week of Qbuzz inderdaad nieuwe chauffeurs erbij wil hebben. Ik heb er in elk geval heel veel zin in. | |
BeefRWijker | maandag 8 juni 2009 @ 20:11 |
quote:Wouw, dat is inderdaad niet te toppen, Groenteman. Ik sta helemaal perplex. Heb je dat allemaal helemaal in je eentje bedacht? Knap hoor. quote:Niks wet. Staat gewoon in het PVE, (programma van eisen). Is gewoon wat je afspreekt. En ik denk dat die rolstoel lift gewoon een kwestie van keuze is bij de aanschaf. [ Bericht 36% gewijzigd door BeefRWijker op 08-06-2009 20:20:04 ] | |
Peterselieman | maandag 8 juni 2009 @ 20:14 |
jazeker | |
Ou-Tannu | maandag 8 juni 2009 @ 20:59 |
hm apart trouwens dat er op trucks.nl ook wat XX integro's tekoop staan :p | |
BeefRWijker | maandag 8 juni 2009 @ 23:36 |
quote:Alleen een streekbus van 8 jaar oud, die 2 jaar geleden ook al eens van eigenaar is veranderd. [ Bericht 9% gewijzigd door BeefRWijker op 09-06-2009 00:44:51 ] | |
BeefRWijker | dinsdag 9 juni 2009 @ 17:34 |
quote:MAN, is dat kreng lelijk. Alsof het zo uit de 50-er jaren komt. | |
Alexxxxx | dinsdag 9 juni 2009 @ 21:41 |
Een paar van mijn busfoto's van zondag: Merk en type: Berkhof Jonckheer Eigenaar: GVB / Schiphol Land van herkomst: Nederland Locatie: Schiphol Datum: 7 juni 2009 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen bij fotorit Kattuk - Schiphol; busnummer 238 Merk en type: Mercedes-Benz Travego Eigenaar: Oad Reizen Land van herkomst: Nederland Locatie: Schiphol Datum: 7 juni 2009 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen bij fotorit Kattuk - Schiphol; spelersbus Nederlands elftal Merk en type: VDL Berkhof Diplomat Eigenaar: HTM / Schiphol Land van herkomst: Nederland Locatie: Schiphol Datum: 7 juni 2009 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen bij fotorit Kattuk - Schiphol Merk en type: Berkhof Jonckheer Eigenaar: GVB / Schiphol Land van herkomst: Nederland Locatie: Schiphol Datum: 7 juni 2009 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen bij fotorit Kattuk - Schiphol; busnummer 250 Merk en type: Mercedes-Benz Sprinter Eigenaar: Theo Middelweerd Land van herkomst: Nederland Locatie: Schiphol Datum: 7 juni 2009 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen bij fotorit Kattuk - Schiphol; wie is de opbouwer? Merk en type: Mercedes-Benz Citaro Eigenaar: Connexxion Land van herkomst: Nederland Locatie: Schiphol Datum: 7 juni 2009 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen bij fotorit Kattuk - Schiphol; busnummer 9206; Zuidtangent Merk en type: Scania 112 Eigenaar: onbekend Land van herkomst: Zweden Locatie: Schiphol Datum: 7 juni 2009 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen bij fotorit Kattuk - Schiphol; paardentransport | |
NoBody122 | dinsdag 9 juni 2009 @ 22:14 |
Mooie foto's | |
Alexxxxx | dinsdag 9 juni 2009 @ 22:18 |
Dank je! Vind het lastig om op het schiphol-wespennest busfoto's te maken, maar gelukkig had ik geluk met de 'onderwerpen' die voor mijn lens kwamen | |
marcel.nl | woensdag 10 juni 2009 @ 21:42 |
en weer één minder... . http://www.noordnieuws.nl/ftp/foto/groot/groot_090610-bus.jpg | |
Peterselieman | woensdag 10 juni 2009 @ 21:44 |
Eentje van Taxi NOF | |
Peterselieman | woensdag 10 juni 2009 @ 21:50 |
Zag trouwens in Groningen zo straks de Arriva Citea passeren en daarbij was een raam boven het linker achterwiel met tape aan het dak vastgetapet | |
Ofyles2 | woensdag 10 juni 2009 @ 22:19 |
quote:Die Frysker ziet er nog slechter uit dan die Suzuki Swift. | |
BeefRWijker | donderdag 11 juni 2009 @ 00:52 |
quote:Geen groter vermaak dan leedvermaak. quote:Daar heeft die verkeerspaal natuurlijk ook helemaal niks mee te maken En volgens mij is die Suzuki Total en die Frysker niet. | |
Irritatie100 | donderdag 11 juni 2009 @ 00:55 |
Zojuist in de bus: neger koopt een 1zone kaartje van 1,60 en betaalt met 50 euro. Buschauffeur geeft het wisselgeld compleet in losgeld | |
BeefRWijker | donderdag 11 juni 2009 @ 00:58 |
quote:Valt dan nog mee, bij sommige vallen ze er al uit als ze naar de spuiter gaan | |
marcel.nl | donderdag 11 juni 2009 @ 06:31 |
quote:Tja. Nou als die citea net zulke playmobile kwaliteit heeft als de ambassador, ga dan allemaal maar meteen weer op anderen over zoals mercedes, of bijvoorbeeld irizar (in spanje veel gebruikt op snellijnen zoals qliners - geen touringcar, wel hoge instap, maar super comfortabel) | |
NoBody122 | donderdag 11 juni 2009 @ 09:57 |
quote:Moeilijke neger in de bus Tof verhaal ook | |
BeefRWijker | donderdag 11 juni 2009 @ 17:32 |
Siemens Lease financiert 81 bussen van Hermes/Connexxion Hoe dat nou weer precies zit, want die dingen rijden daar toch al lang? Kan twee dingen betekenen: of Connexxion heeft er alle vertrouwen in en gaat flink meer MANnekes nemen - of juist niet en als het mis gaat mag Siemens de brokken opruimen. | |
Ofyles2 | donderdag 11 juni 2009 @ 18:07 |
quote:Sinds wanneer mag je met briefjes van 50 betalen? Bussjoofs hebben toch niet terug van hoger dan 20? | |
marcel.nl | donderdag 11 juni 2009 @ 18:23 |
quote:En sinds wanneer mogen er negers met de bus mee ? En hoe kwam hij aan die 50euro ? (grapje natuurlijk hè jongens) | |
Ofyles2 | donderdag 11 juni 2009 @ 18:25 |
quote:Die 50 euro? Het was vermoedelijk een gangster die te weinig geld had voor een taxi. | |
Ou-Tannu | donderdag 11 juni 2009 @ 21:16 |
quote:niks mis met MAN bussen vind t MAN bussen van XX fijner om mee te reizen die Berkhofbarrels :p | |
marcel.nl | donderdag 11 juni 2009 @ 21:33 |
quote:Zowat alles rijdt beter dan die Berkhof barrels.... [ Bericht 8% gewijzigd door marcel.nl op 11-06-2009 22:17:30 ] | |
greavy | donderdag 11 juni 2009 @ 22:18 |
Laatst deed me scootos het niet, dus maar met die buss... Had geen strippenkaart, en er reed zo'n LOTAX taxi-bus, op klaarlichte dag, op die route, omdat het er altijd verdomde rustig is.. Stap ik in, zegt die chauffeur: Waar moet je heen? Ik: Dordrecht Hij: Koop in de volgende bus maar een kaartje, ik ehb geen kaartjes meer Ik kom in die andere bus, en toen moest k wel betale. 2 maandjes geleden had ik ook iets funny's: Khad ne verstuikt enkel, en liep met krukken, was bij de huisarts geweest, en moest voor foto's naar ziekenhuis, dus dacht neem een bus daaro heen, op moment dat ik buiten sta, zie ik die bus in de verte naderen, en ik was natuurlijk weer eens te laat bij de halte - wat een half uur wachten zou worden - maar die chauffeuse *dacht/zag* dat ik naar de bus wou, en stopt ze, en doet der raampie open, en vraagt zo: moet je met deze bus mee, jongeman? Ik zo: Ja, als dat kan graag. Oke, stap maar in.. De bus stond midden op een rotonde stil, was een automobilist beetje boos op die chauffeuse Zei ze zo: Ziekenhuis zeker? Ik dus zo: Ja. Zij: Betaal maar in de volgende bus, want dan kan k nu doorrijde. De volgende bus hoefde ik niet te nemen, want deze bus ging langs ziekehuis, en ze zei niks meer over een kaartje.. Ze wenste me nog wel sterkte toe, want zat op die invalidestoel bij die chauffeursstoel. Had ff een praatje met der gehad Had dus wel weer eens geluk Oja, hier in Zwijndrecht zijn de busverbindingen KLOTE, want ze rijden bijna NOOIT. Zal eens kieke of k een fotooke van die Lotax bus kan neme. | |
NoBody122 | vrijdag 12 juni 2009 @ 10:48 |
Het is "grappigs", niet "funny's"... Nee, laat ik er ook maar niet aan beginnen eigenlijk | |
BeefRWijker | vrijdag 12 juni 2009 @ 15:11 |
quote:Wie heeft er z'n mond voorbij gepraat in de mongolen forums. Heeft Ofyles zich soms weer in de "boze buitenwereld" gewaagd? | |
Ou-Tannu | maandag 15 juni 2009 @ 10:35 |
wat bekt beter: Arriva Wij Irriteren mensen? of Arriva Wij bewegen mensen het OV uit de auto in. | |
Peterselieman | maandag 15 juni 2009 @ 10:43 |
Veel stadsbussen in Groningen zijn opeens voorzien van een TFT-scherm met wat reclamerotzooi er op. | |
Ou-Tannu | maandag 15 juni 2009 @ 10:43 |
quote:* Ou-Tannu zag vanmorgen toch alleen maar roestblikken op wielen.. | |
Mr.Jorn. | maandag 15 juni 2009 @ 11:01 |
quote:Jup, dat komt omdat ze waarschijnlijk gaan verhuizen naar Dordrecht, waar de beeldschermen verplicht zijn. | |
Ou-Tannu | maandag 15 juni 2009 @ 11:08 |
en ze hebben hun eigen HOV lijn al verneukt ! | |
zwahiel | maandag 15 juni 2009 @ 11:31 |
quote:Hoor jezelf, Irizar, van die uit elkaar vallende troep. Weet je waarom 't in Spanje comfortabeler is? Omdat 't 1 de eis is, en 2 vervoerders nog geld in bussen stoppen in iets wat onderhoud heet. Iets met regelgeving en strenge sacties. Irizar lekker daar houden, 't is al jammer genoeg dat die gedrochten in Nederland bij sommige vervoerders al rond pruttelen. Laat 't geen gemeengoed worden! | |
RealZeus | maandag 15 juni 2009 @ 15:38 |
quote: Arriva: Wij bewegen mensen (tot wanhoop) | |
Ou-Tannu | maandag 15 juni 2009 @ 16:13 |
quote:! ook goed! | |
BeefRWijker | maandag 15 juni 2009 @ 17:27 |
Leuk, zo'n RGB kleuren display. 'k Vraag me nu af in hoever die geel/oranje/rode displays die je tegenwoordig ziet ook niet meerkleuren leds hebben. En dat is nummer 4 van de 3800-serie MANnekes in Alkmaar. M'n kans op een (enigszins) acceptabele bus op IJmond lijntje 167 wordt steeds groter [ Bericht 1% gewijzigd door BeefRWijker op 15-06-2009 17:53:23 ] | |
BeefRWijker | maandag 15 juni 2009 @ 17:46 |
West Frysker (Stationsweg Alkmaar): Z-H Frysker: OViB/dezeweek | |
marcel.nl | maandag 15 juni 2009 @ 21:29 |
quote:Wij bewegen mensen tot spugen | |
BeefRWijker | dinsdag 16 juni 2009 @ 17:16 |
quote:bron: denhelderactueel 11-6 | |
BeefRWijker | woensdag 17 juni 2009 @ 15:44 |
1 keer raden waar deze bussen naar toegaan: En als de grote verchroomde letters op zijn plak je er gewoon de kleine op. Toch? OViB/HarryLaming | |
Peterselieman | woensdag 17 juni 2009 @ 15:47 |
Veolivla Haaglanden | |
BeefRWijker | woensdag 17 juni 2009 @ 16:11 |
quote:Dat heb jij heel goed gespiekt | |
BeefRWijker | woensdag 17 juni 2009 @ 16:26 |
Hier nog wat 'aparte' busjes: OViB/HaraldJans | |
Peterselieman | woensdag 17 juni 2009 @ 16:31 |
Heel apart met deuren aan beide zijden van de bus quote:Spieken was niet nodig | |
Ofyles2 | woensdag 17 juni 2009 @ 17:50 |
Ik verwacht dat Viola er een puinzooi van gaat maken in de Haaglanden. Die Fransozen zijn nooit vies van controverse. | |
Alexxxxx | woensdag 17 juni 2009 @ 18:45 |
Dat moeten ze bij alle bussen doen, deuren aan alle kanten! | |
Ofyles2 | woensdag 17 juni 2009 @ 18:46 |
quote:Links uitstappen, rechts instappen ofzoiets? | |
Peterselieman | woensdag 17 juni 2009 @ 18:47 |
quote:Heb jij weer meer werk | |
Alexxxxx | woensdag 17 juni 2009 @ 18:53 |
quote:Gewoon twee compleet uit deuren bestaande wanden quote:Jij snapt m Ben net weer thuis, ff lekker overgewerkt Kom maar op met die deuren | |
marcel.nl | woensdag 17 juni 2009 @ 19:10 |
quote:Connexxion heeft em gewonnen en blijft dus rijden op Voorne Putten | |
BeefRWijker | woensdag 17 juni 2009 @ 22:59 |
quote:Superbus (I kid you not). Ging helaas niet door. Te duur (of niet duur genoeg, wat was het ook al weer). | |
Ou-Tannu | donderdag 18 juni 2009 @ 08:47 |
handgeschakelde bussen ftw! | |
Geqxon | donderdag 18 juni 2009 @ 13:38 |
Zijn er eigenlijk al bussen die regenerative braking hebben en gebruik maken van start/stop systemen? Dat zou echt een hele bak plaatselijke uitstoot schelen, als ze weer minuten lang bij een busterminal stilstaan. | |
BeefRWijker | donderdag 18 juni 2009 @ 16:13 |
quote:Natuurlijk wel. Anders had je wel gewoon "Den Haag" of "Den Haag en omstreken" gezegd, afgaand op die voor HTM zo heel karakteristieke chauffeurs airco's. quote: quote:Precies, daar weten ze ook van alles van, bij Connexxion (Novio, Hermes etc etc) Syntus, BBA, hè. [ Bericht 19% gewijzigd door BeefRWijker op 18-06-2009 16:37:10 ] | |
BeefRWijker | donderdag 18 juni 2009 @ 20:13 |
quote: nieuwsblad.be Wauw, ze zijn er toch wel heel erg vooruitstrevend daar in de belgiek. | |
Ofyles2 | donderdag 18 juni 2009 @ 20:22 |
quote:Ik heb nooit negatieve ervaringen meegemaakt van Keolis. Transdev laat bovendien regionale vervoerders in hun waarde en is zelfs voornemens het stedelijke vervoer uit te breiden met een tram-/lightrail-verbinding of meer. Ik ageerde tegen Veolia, dat er alles aan doet rijdend personeel en passagiers uit hun voertuigen te jagen, ben nog steeds blij dat ze hun activiteiten in Denemarken hebben moeten staken. Overigens ben ik er nog als de dood voor dat FirstGroup en/of Stagecoach voet in Nederland zetten, aangezien die bedrijven in hun thuisland bekend staan om hun excessieve bezuinigingen en predatie. | |
Ofyles2 | donderdag 18 juni 2009 @ 20:25 |
quote:Vraag blijft wanneer die wagens worden afgeleverd. De MIVB heeft voor deze mega-order een reeks CNG-bussen afbesteld vanwege de administratieve rompslomp omtrent één of meerdere gastankstations bij de busgarages. Bovendien dreigt er bij de MIVB eenheidsworst: binnenkort rijden er alleen maar gelede Citaro's en A330's. | |
BeefRWijker | donderdag 18 juni 2009 @ 23:11 |
OostFrysker: (ja dat is inderdaad een syntus daar op de achtergrond) | |
Ofyles2 | donderdag 18 juni 2009 @ 23:14 |
Geef mij maar die Volvo 7000 op de achtergrond. | |
BeefRWijker | donderdag 18 juni 2009 @ 23:48 |
quote:Ik ook niet. Gek hè. Zal hoogstwaarschijnlijk liggen aan het feit dat ik nooit met Syntus reis. quote: quote:Vindt ik bvb ook van Connexxion. Of dat ligt aan Transdev, ik zou 't niet weten. quote:Nou, daar had ik inderdaad heel erg veel last van. quote: quote:Moeilijke woorden gebruik jij toch. | |
Peterselieman | zaterdag 20 juni 2009 @ 00:17 |
Er was kennelijk weer eens een tekort aan Integro's voor lijn 350. Leeuwarder Citaro 9167 mocht om 16.00 aan een rit richting Alkmaar beginnen. | |
Alexxxxx | zaterdag 20 juni 2009 @ 08:43 |
niet alleen om 16:00, kwam m van de week ook een keer 's ochtends tegen als 350. | |
JeePee83 | zaterdag 20 juni 2009 @ 09:25 |
Is een gelede citaro op vrijdagmiddag, zondagavond en maandagochtend niet planmatig om zo versterking uit te sparen? Of is dat alweer verleden tijd. | |
Peterselieman | zaterdag 20 juni 2009 @ 16:31 |
quote:Op vrijdagmiddag niet, want er reed een 15 meter lange touringcar van ITS voor | |
Gnittoo | zaterdag 20 juni 2009 @ 16:59 |
quote:vanwege oerol worden op een aantal ritten citaro's ingezet op de 350 (vr, za en zo). | |
Ou-Tannu | zondag 21 juni 2009 @ 01:22 |
quote:ook goed voor de HOV eisen ;-) | |
NoBody122 | zondag 21 juni 2009 @ 02:38 |
Ik had, als passagier, een aantal uren geleden van Nijmegen Goffertpark naar Nijmegen CS een Cxx Citaro (uiteraard het exacte nr weer eens niet onthouden , was ergens tussen de 9110-9120). Deze werd extra ingezet voor Aardige chauffeurs trouwens bij [ Bericht 0% gewijzigd door NoBody122 op 22-06-2009 01:23:59 ] | |
Cerbie | zondag 21 juni 2009 @ 14:14 |
quote:9117 dacht ik, vrijdag nog als lijn 10 rondjes zien rijden. Bedoel je trouwens niet Novio, ik heb Syntus nog nooit gezien in Nijmegen | |
Colnago | zondag 21 juni 2009 @ 18:51 |
quote:Ik weet wel dat de nieuwe Berkhof bussen na 10 minuten uitgaan. | |
Colnago | zondag 21 juni 2009 @ 18:52 |
quote:Die dingen gaan als een speer. | |
Ou-Tannu | zondag 21 juni 2009 @ 21:03 |
quote:nou .. als ze dat naar de schroothoop gingen :p | |
Ou-Tannu | zondag 21 juni 2009 @ 21:05 |
quote:Hybride bussies bouwen! bij langdurige stops kan je prima de diesel uitzetten.. bij het wegrijden kan je de diesel weer aanslingeren.. de EL motor trekt de bus wel van zn halte af.. en het dieselblok zou inprincipe ook een constanter toerental kunnen draaien ( minimale uitstoot maximale performance ).. | |
NoBody122 | maandag 22 juni 2009 @ 01:19 |
Vanavond de 1851 gespot in Frieslân, deze rijdt nu rond in standaard Cxx-kleurstelling. Een poos terug heeft die hier al een maand of wat rondgereden als VDL-demobus Ik had eigenlijk verwacht dat hij bij het GVU zou rondrijden, aangezien de GVU-Amba's ook allemaal in de 18xx-range zitten quote:Je hebt gelijk | |
Gnittoo | maandag 22 juni 2009 @ 01:29 |
quote: en hij rijdt ook nog eens erg lekker | |
Ofyles2 | maandag 22 juni 2009 @ 01:31 |
quote:Klein foutje: dit was geen demobus. Maar de 1851 rijdt inderdaad lekker. De Amba's tot medio 2004 zijn baggerdingen, daarna heeft men iets gedaan aan het rare schakelprogramma van de versnellingsbakken. | |
Geqxon | maandag 22 juni 2009 @ 01:46 |
quote:Precies, het Prius principe. Met de energie die vrijkomt als een volbeladen bus remt kun je bakken met electriciteit opwekken, en als de bus dan toch 10 minuten bij de bussenterminal stilstaat kan de accu eventueel ook bijgeladen geworden met externe stroom. De bus hoeft dan nog maar amper op brandstof te rijden, en ook voor de airco hoeft de motor niet langer mee te draaien. Ik zie hier potentie. | |
Ofyles2 | maandag 22 juni 2009 @ 01:53 |
quote:Ik durf te wedden dat de VS zulke bussen al inzetten. | |
NoBody122 | maandag 22 juni 2009 @ 02:06 |
quote:Ik weet het; heb hem destijds, tijdens zijn vorige Fryske avontuur, een aantal keren meegehad | |
Ou-Tannu | maandag 22 juni 2009 @ 07:27 |
quote:sowieso vervuild een stationair draaiende diesel meer dan een diesel die lekker toeren maakt.. en je hebt natuurlijk als de diesel toch ook nog aanstaat extra vermogen om weg te trekken | |
Peterselieman | maandag 22 juni 2009 @ 11:06 |
quote:Ik zag m vrijdag al tuffen in Leeuwarden. quote:Mja, dat zijn meer de Amba's in de lagere 1800 serie. De meesten daarvan hebben nog een geel/groene lijnfilm | |
Gnittoo | maandag 22 juni 2009 @ 13:53 |
geinig zo´n vloertje | |
BeefRWijker | maandag 22 juni 2009 @ 16:15 |
quote:Precies, een ex-(blanco)Hermes. quote:Ik kan dat sinds vanmiddag inderdaad bevestigen toen ik een ex-Hermes 1800 Amba ipv een MAN kreeg voorgeschoteld op Alkmaar B'wijk. De reeds verwachte ergernis bleef verrassend genoeg uit. Dat was wel anders toen ik eerder dit jaar 's een ex-SVN 5100 Amba moest ondergaan. quote:Volgens mij ligt 't gewoon aan een betere isolatie of een andere transmissie. quote:Die bus was in december vorig jaar anders ook al groen: quote:Niet die van NoordHolland-Noord. Die hebben allemaal LEDS (concessie eis). [ Bericht 13% gewijzigd door BeefRWijker op 22-06-2009 16:35:38 ] | |
BeefRWijker | maandag 22 juni 2009 @ 16:44 |
quote:Citea soms? (Klapraamje achterin doet me twijfelen). | |
Peterselieman | maandag 22 juni 2009 @ 16:49 |
quote:Leer eens lezen en quoten. Je haalt nu we verkeerde aan, want 1. ik heb niets gezegd over dat de 1851 in december al dan niet groen was, maar alleen dat ik m gespot had 2. Ik had het niet over die Noord-Hollandse wrakken, maar die dingen bij het GVU, waarbij ik even over het hoofd gezien heb dat er ook een aantal met led-film rondrijden. | |
BeefRWijker | maandag 22 juni 2009 @ 18:59 |
quote:Goeie Zwahiel immitatie, groentebroer. Met het verkeerde been uit je nest gesodemieterd? | |
RubenK | maandag 22 juni 2009 @ 20:16 |
quote:Misschien een dom vraagje maar wat voor nut/doel heeft leds als concessie eis nou precies? | |
Peterselieman | maandag 22 juni 2009 @ 20:18 |
quote:Neuh, alleen die verkeerde betweterigheid staat me niet aan. | |
Alexxxxx | maandag 22 juni 2009 @ 20:18 |
Gokje: een LED leverancier die wel wat financiële ondersteuning van de provincie kan gebruiken. | |
Ou-Tannu | maandag 22 juni 2009 @ 21:46 |
nou LED lijnfilms lezen wel lekker :p | |
Ofyles2 | dinsdag 23 juni 2009 @ 01:17 |
quote:Dan moeten het LEDs van LAWO zijn. Meister Electronics GmbH is al op de fles gegaan. | |
Gnittoo | dinsdag 23 juni 2009 @ 11:48 |
Ofyles2 | dinsdag 23 juni 2009 @ 12:20 |
Ik zie een dashboard. Is het een VDV-dashboard van MAN of Mercedes-Benz? | |
BeefRWijker | dinsdag 23 juni 2009 @ 15:47 |
quote:Uniformiteit. Het zou ook LCD kunnen zijn maar LEDjes zijn nou eenmaal de laatste technologie. | |
BeefRWijker | dinsdag 23 juni 2009 @ 15:56 |
quote:Je bent een meester in het projecteren van je eigen fouten op een ander, Groenteman. Gefeliciteerd hoor. | |
Alexxxxx | dinsdag 23 juni 2009 @ 16:18 |
Merk en type: Den Oudsten-Leyland Eigenaar: Spanjer Land van herkomst: Nederland Locatie: Burdaard Datum: 20 juni 2009 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen bij 6e Truckfestival Burdaard Merk en type: DAF MB200 Eigenaar: Louw Wobbes Land van herkomst: Nederland Locatie: Burdaard Datum: 20 juni 2009 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen bij 6e Truckfestival Burdaard; wie is de opbouwer? | |
Ofyles2 | dinsdag 23 juni 2009 @ 16:20 |
Is die laatste een quizvraagje ofzo? | |
NoBody122 | dinsdag 23 juni 2009 @ 16:27 |
quote:Dat is het zijpaneel van een Ambassador | |
Alexxxxx | dinsdag 23 juni 2009 @ 17:01 |
quote:nee, ik vraag het me gewoon af. | |
Ou-Tannu | dinsdag 23 juni 2009 @ 21:24 |
* Ou-Tannu steekt een 1700 series CXX amba in de fik.. zo rammelwagens en de juiste bestemming op de lijnfilm krijgen is schijnbaar lastig op de 8200s trouwens wie gaat er ook naar assen? | |
Alexxxxx | dinsdag 23 juni 2009 @ 21:27 |
quote:Ja, ik! 24 juli. | |
Ou-Tannu | dinsdag 23 juni 2009 @ 21:38 |
ow das te laat.. met een maand * Ou-Tannu gaat vrijdag ofzo B) | |
BeefRWijker | dinsdag 23 juni 2009 @ 21:43 |
quote: quote: Nog erger dan die ex-Zaanstreek ex-Alkmaar 8200's? quote: | |
RealZeus | dinsdag 23 juni 2009 @ 21:44 |
quote:Nee hoor, dat is precies het goede weekend. Motoren Vrachtwagens | |
Alexxxxx | dinsdag 23 juni 2009 @ 21:46 |
quote:Inderdaad gezellig met een hele club langs de weg staan, drankje er bij, koekjes er bij, allemaal een BuzzyBee polo en pet aan/op, geniaal | |
BeefRWijker | dinsdag 23 juni 2009 @ 22:13 |
quote:Wat spannend ! Ik tril helemaal van opwinding. | |
Alexxxxx | dinsdag 23 juni 2009 @ 22:18 |
quote:De GVB-Citaro-fapper heeft nog wat achtergelaten voor je. | |
NoBody122 | dinsdag 23 juni 2009 @ 22:27 |
quote: | |
Peterselieman | woensdag 24 juni 2009 @ 00:10 |
quote:Ik geloof dat jij het nog niet snapt, maar dat zal wel aan de omstandigheden liggen Anyway, zag vanmiddag een Frysker op de A27 in Noordelijke richting rijden bij de Uithof in Utrecht | |
BeefRWijker | woensdag 24 juni 2009 @ 00:50 |
quote:Nou zijn het weer de omstandigheden, aan jou zal het niet liggen, hè Groenteman. quote:Op de A27 bij de Uithof. En In Noordelijke richting nog wel. Die had natuurlijk heimwee. | |
BeefRWijker | woensdag 24 juni 2009 @ 00:57 |
OViB/dezeweek [ Bericht 69% gewijzigd door BeefRWijker op 24-06-2009 15:55:19 ] | |
BeefRWijker | woensdag 24 juni 2009 @ 01:12 |
quote:Een stuk of 5 als ik 't goed begrepen heb van de sjoof al heb ik daar onderweg niks van gemerkt. Op zaterdag ochtend had ook ik nl die 9167 richting Fr. en op maandag ochtend op de terugweg had ik 'm al weer. Onderweg niks afwijkends opgemerkt. | |
Dr_Flash | woensdag 24 juni 2009 @ 09:31 |
Falende stervende GVU-peddeljosti's | |
Dr_Flash | woensdag 24 juni 2009 @ 09:31 |
quote:Tof, ook al iPhones in Moldavië ja? Of iig reclame ervoor | |
Peterselieman | woensdag 24 juni 2009 @ 09:49 |
Er is bij Oude Tonge een Qliner van TCR/Arriva deels uitgefikt. Wederom een integro dus | |
Gnittoo | woensdag 24 juni 2009 @ 10:12 |
quote:http://www.flakkeeweb.nl/(...)-brand-23062009.html quote: | |
Dr_Flash | woensdag 24 juni 2009 @ 10:24 |
Toch ben ik wel benieuwd wat het addertje onder het gras zal blijken te zijn. Waarom kan Qbuzz opeens wel wat de andere vervoerders niet kunnen? | |
Ofyles2 | woensdag 24 juni 2009 @ 13:13 |
Qbuzz is een OV-bedrijf dat deels in handen is van de NS, dat verklaart waarom ze gunstigere CAO's kunnen voorleggen in tegenstelling tot andere vervoerders. Ik blijf het desondanks geweldig vinden dat Arriva klappen krijgt, nu Veolia nog. | |
hermanf | woensdag 24 juni 2009 @ 13:26 |
Raar ding. Het lijkt een New AG 300 die zijn aanhanger verloren is, maar het is de A300K | |
Ofyles2 | woensdag 24 juni 2009 @ 13:31 |
Wat een logica van de Belgen: In Europa worden midibussen met een motor tussen de assen als A308 verkocht, exemplaren met een motor achter de achteras als A309 en in Amerika doodleuk als A300K. | |
blup | woensdag 24 juni 2009 @ 13:31 |
Ik kwam gisteravond nog een geschaarde AG300 tegen, waren tegelijkertijd vanaf 2 kanten de busbaan opgedraaid.. Eentje dacht wel even achteruit te rijden.. Mooi om te zien... | |
Ofyles2 | woensdag 24 juni 2009 @ 13:36 |
quote:Gaat nogal moeilijk met een gelede trekbus. Ik ben daarom ook volledig bekeerd tot gelede duwbussen. | |
blup | woensdag 24 juni 2009 @ 14:16 |
quote:Ik heb me altijd al afgevraagd waarom er geen knopje opzit waarbij de achterwielen niet mee sturen maar tegensturen waardoor vreemde achteruit manoeuvres mogelijk worden. | |
Ofyles2 | woensdag 24 juni 2009 @ 14:31 |
quote:En juist het ontbreken van die installatie zorgt ervoor dat Van Hool buiten België, Frankrijk en Amerika om steeds minder gelede bussen kan afzetten. Gelede duwbussen hebben een iets minder grote draaicirkel. | |
BeefRWijker | woensdag 24 juni 2009 @ 15:43 |
quote:Wat een onzin. quote: quote:Wat een moeilijke manier van zeggen dat ze een kleinere draaicirkel (zouden) hebben. Wat tegenstrijdig is aangezien een geduwde bus makkelijk schaart en een trekbus niet. Ik heb ook ooit begrepen dat gelede Citaro's helemaal niet meesturen juist vanwege die aangedreven achteras en dat je daarom bochten juist ruim moet nemen. | |
BeefRWijker | woensdag 24 juni 2009 @ 16:00 |
En weer een houtje-touwtje bus onderweg om ontbrekende onderdelen ergens in de provincie op te pikken. Bussentopic #24 - Waar de ProCity's al te koop zijn (paar buitenlandse Alliances toegevoegd) [ Bericht 24% gewijzigd door BeefRWijker op 24-06-2009 16:10:07 ] | |
Ofyles2 | woensdag 24 juni 2009 @ 16:00 |
quote:Ik had blijkbaar iets fout gezegd, ik ben blijkbaar die incidenten met de Den Oudsten B93 waarbij tijdens een bocht de geleding op slot raakte vergeten. | |
Ofyles2 | woensdag 24 juni 2009 @ 16:01 |
quote:Ik moet eerder denken aan Afrikaanse bussen als het gaat om houtje-touwtje. | |
Peterselieman | woensdag 24 juni 2009 @ 16:03 |
Het is wel zo dat de geduwde gelede bakken de neiging hebben om de bochten af te snijden, zodat je ze ruimer aan moet snijden. | |
RealZeus | woensdag 24 juni 2009 @ 16:18 |
quote:En het lijkt me best kut rijden als het glad is. | |
BeefRWijker | woensdag 24 juni 2009 @ 16:24 |
quote:Je bracht iets als volkomen vanzelfsprekends waar ieder normaal denkend mens kan bedenken dat dat niet zo is. quote:Ik zou 't niet weten wat jij allemaal vergeten bent. En zonder verdere uitleg zie ik ook niet wat dit wel of niet met sturende wel of niet aangedreven assen te maken heeft. Of wat zelfs maar 'op slot' betekend. | |
BeefRWijker | woensdag 24 juni 2009 @ 16:34 |
quote:Hoezo dat? | |
BeefRWijker | woensdag 24 juni 2009 @ 16:53 |
quote:Die van Mercedes in ieder geval wel. quote:Ik heb begrepen dat de Scania geledes wel meesturen. Of dat ook werkelijk waar is weet ik niet. | |
BeefRWijker | woensdag 24 juni 2009 @ 17:05 |
quote:Waarschijnlijk omdat het een puur mechanisch (passief) en uiterst simpel systeem is. Voor dat soort fratsen moet je bij APTS en de Phileas zijn waar alle wielen actief bestuurd kunnen worden. quote:Tegen de tijd dat deze daar als tweede- of derdehands aankomen zal dat ongetwijfeld het geval zijn. (Dan zijn 't waarschijnlijk ook weggooi cq pluk bussen geworden op het moment dat ze stuk gaan) Nieuwe 'Afrikaanse' bussen zijn evenwel gebouwd als tanks, zonder enige poespas. [ Bericht 33% gewijzigd door BeefRWijker op 24-06-2009 17:45:24 ] | |
JeePee83 | woensdag 24 juni 2009 @ 17:51 |
quote:Bullshit. Qbuzz hanteert net zoals alle andere OV bedrijven de CAO OV. Dat kan ook niet anders. Verschil is wel dat Qbuzz niet het maximaal mogelijke uitbesteedt aan toerboeren die wel met een goedkopere CAO rijden... Sterker, ik vermoed dat elke chauffeur graag zou willen dat die de NS CAO had. Die is beter namelijk... Had je zelf ook gewoon kunnen opzoeken. Eerst feiten bekijken, dan pas zeiken | |
Alexxxxx | woensdag 24 juni 2009 @ 18:39 |
quote:Dat kan ik bevestigen Zitten ook hele beste deuren in [ Bericht 11% gewijzigd door Alexxxxx op 24-06-2009 18:51:09 ] | |
BeefRWijker | woensdag 24 juni 2009 @ 18:45 |
Busfoto.nl | |
Peterselieman | woensdag 24 juni 2009 @ 18:48 |
quote:Ik wist niet dat de bussen zo snel afgeschreven werden | |
Alexxxxx | woensdag 24 juni 2009 @ 18:52 |
quote:Ik hoorde dat er een boek op de markt is met alles wat jij WEL weet? | |
Peterselieman | woensdag 24 juni 2009 @ 19:09 |
quote:Het moet nog gepubliceerd worden, maar het ligt nu bij de drukker | |
Alexxxxx | woensdag 24 juni 2009 @ 19:11 |
De drukker is er mee bezig zie ik. | |
Peterselieman | woensdag 24 juni 2009 @ 19:12 |
quote:Je hebt de verkeerde in gedachten, Alex | |
Ou-Tannu | woensdag 24 juni 2009 @ 20:55 |
quote:ik ook! | |
RealZeus | donderdag 25 juni 2009 @ 18:12 |
quote:Als het echt glad is, krijgt de duwbak dan niet de neiging de kont om te gooien? | |
BeefRWijker | donderdag 25 juni 2009 @ 19:40 |
quote:Als je in een bocht te veel gas geeft en de aangedreven wielen gaan slippen, waarschijnlijk wel. Zodra je de grip kwijt bent wordt 't schuiven maar dat geldt ook voor een standaard bus. Het verschil is dat de sjoof een weg geschoven aanhanger niet meteen merkt aangezien het voorste gedeelte in eerste instantie recht blijft staan maar die houdt wel in (zoals die ook in houdt als de aanhanger door een dalletje of over een heuveltje gaat). Op een recht stuk is het theoretisch mogelijk dat vanuit stil stand de aanhanger de bus niet in beweging krijgt en al slippend de ene of de andere kant op schuift omdat ie ergens heen wil -behalve vooruit- maar dan is het wel zo glad dat je überhaupt gek bent om te gaan rijden. Bij een rijdende combinatie kan ik me niet voorstellen dat de aanhanger in staat is de middelste as naar een kant weg te duwen (scharen). Niet aangedreven wielen hebben volgens mij meer grip dan wel aangedreven wielen al moet gezegd dat de aangedreven wielen wel dubbel zijn uitgevoerd en de niet aangedreven niet. | |
Peterselieman | donderdag 25 juni 2009 @ 19:46 |
Dat kun je niet zomaar zeggen. Het hangt van de omstandigheden af. Of je gas geeft of niet, of je remt of niet, de verdeling van het gewicht en nog enkele factoren die van invloed zijn. | |
BeefRWijker | donderdag 25 juni 2009 @ 21:57 |
quote:Deed ik ook niet, hè. In tegenstelling tot jouwzelf. quote:(Extreme) gladheid. quote:Stond duidelijk in m'n stukkie. quote:Als je gas geeft rem je niet, gek hè. En of je de grip verliest door remmen of teveel gas geven maakt niet zoveel uit voor de middelpunt vliedende krachten hoewel passief mee draaiende wielen eerder grip terug pakken, maar met ABS is dat verschil waarschijnlijk ook nihiel. De volgende vraag is dan: zit er traction control op zo'n bus, ik heb geen idee eerlijk gezegd. quote:Brand maar los, maak jezelf 's waar. | |
Peterselieman | donderdag 25 juni 2009 @ 22:17 |
quote:Dat doe je wel, want je maakt de aanname dat de niet aangedreven wielen meer grip hebben dan de aangedreven wielen zonder rekening te houden met alle variabelen. quote:Daar ging ik al vanuit quote:Je hebt gas geven en gas geven. Ga je vol gas weg, of ga je op eieren rijden zoals extreem voorzichtig genoemd wordt. quote:Het kan wel tegelijk quote:Grip verliezen door remmen of gasgeven, daar zit wel verschil in, maar het resultaat zal vaak wel overeen kunnen komen. Bij remmen op extreem gladde wegen draaien de wielen niet, want je glijdt namelijk. Bij het loslaten van het gas (aangedreven wielen) of de rem (alle wielen) zullen ze gaan rollen en dan kun je de grip weer terugvinden. ABS kan in een dergelijk geval wel gelijk het proces enorm versnellen, want het zorgt ervoor dat de wielen tijdens het remmen niet blokkeren en dat in dit geval een bus ondanks de ondergrond toch nog redelijk snel stil staat. quote:Ik ga er wel vanuit dat er iets in die richting is, maar dat zal je op extreem gladde wegen echt niet helpen. Ik weet uit ervaring dat het goed mogelijk is om op gladde wegen met slippende banden op te trekken terwijl je de 1.800 toeren nog niet eens haalt met een dieselmotor. quote:Dat doe ik al | |
BeefRWijker | donderdag 25 juni 2009 @ 23:12 |
quote:Jammer dan dat je verzuimt aan te geven in welke gevallen dat niet zo is. Nog steeds. quote:Kennelijk niet, vanwege allerlei 'andere' factoren. quote:Zoveel gas dat het opgewekte vermogen niet overgebracht kan worden op het wegdek in een te resulteren versnelling, of te wel er ontstaat slip. quote:Als je donuts wilt draaien in een bus, tuurlijk quote: quote:Niet met ABS, als het goed is. quote:En hier is dus waar je jezelf tegen spreekt. quote:We hadden het over het uitbreken van de kont. quote:Dan werkt 't dus niet zoals bedoelt. Een werkende traction control schroeft het gas terug tot er weer traktie ontstaat. quote:Maar laat dat de kont uitbreken was de vraag. quote:Ik heb nog weinig over al die andere factoren ('variabelen') gehoord. | |
NoBody122 | vrijdag 26 juni 2009 @ 10:36 |
Bevertje is, ondanks dat hij alleen maar in deze reeks post, echt één van de grootste internet trolls op Fok! | |
Peterselieman | vrijdag 26 juni 2009 @ 11:33 |
quote:Heel goed quote:Daar had ik het niet over quote:Daarom geef ik ook twee gevallen. Eentje zonder en eentje met ABS quote:Zie bovenstaande quote:Dan nog moet het kunnen, maar ik zou zeggen: Ga het testen. quote:Meestal werkt het idd niet 100 % goed. Vooral als er te veel gas teruggeschroeft moet worden, zoals in deze gevallen. quote:Alleen als de wielspin lang genoeg aanhoudt en je stuurbewegingen moet maken. Dan kan het wel. quote:Het type weg waarop je je bevindt, of het op een helling is of niet, hoe hard het waait kán invloed hebben, is de bus vol beladen of juist leeg, de dikte van de ijslaag op de weg, het gebruikte type banden, heb je spikes in de banden of er kettingen omheen Moet ik nog even doorgaan? | |
BeefRWijker | vrijdag 26 juni 2009 @ 13:24 |
quote: quote: quote:Yes please. Absoluut. "t Kan alleen nog maar veel gekker worden dan 't al is. Daarom ga ik er ook maar niet meer serieus op in. Leg jij 't allemaal maar even loepzuiver aan Zeus uit. | |
RealZeus | vrijdag 26 juni 2009 @ 16:41 |
BeefRwijker en PSM zouden een goed echtpaar vormen Ik voorzie een huwelijk. Ik heb een beter idee, ik vraag het mijn pa wel een keer. die is immers buschauffeur en heeft zowel op de oudere versies ( MB200 ) met dus de motor in de voorwagen als met de huidige duwbakken gereden. Maar mijn broer is namelijk eens op een ijzelige dag passagier geweest in één van de laatste bussen richting ons dorp en die voelde de aanhanger af en toe weg schuiven wat de chauffeur kon opvangen door gas te geven. Vandaar dat ik me dat afvroeg. | |
ReisT | vrijdag 26 juni 2009 @ 18:01 |
Stupid Amba's. Erger ik me vaker aan de laatste maanden. Het hele huis trilde net weer omdat er zo'n lawaaiding hier voor het rode licht stond. En nog extra veel herrie door dit warme weer (alle ramen open enzo). Kan het GVU die dingen alsjeblieft weer terugsturen naar CXX en weer fatsoenlijke bussen gaan inzetten op lijn 1? | |
NoBody122 | vrijdag 26 juni 2009 @ 18:35 |
Moet je maar niet in Utrecht gaan wonen | |
marcel.nl | vrijdag 26 juni 2009 @ 18:45 |
quote:Ga er maar uberhaupt niet op in. Ik weet er weinig van, boeit me ook weinig verder, het enige wat ik wel ooit hoorde was dat de gelede bus met de motor voorin neigt uit te zwenken naar buiten en de gelede bus met de motor achterin neigt naar binnen te draaien. Ongeacht het wel of niet meesturen van de achterwielen enzo. (ik woonde in Capelle, daar reden eerst de oude mercedes vetters en later de mercedes 0405g). Laten we al het geneuzel dus maar sluiten met: Als chauffeur: Voorzichtig rijden als de omstandigheden daartoe zijn. En als buitenstaander: probeer niet naast het achterstuk van de gelede bus te lopen, fietsen, rijden, het kan zo maar gebeuren dat je geraakt wordt. | |
Ofyles2 | vrijdag 26 juni 2009 @ 20:53 |
quote:Nooit Fred en Ria Onderbuik gekend? quote:Maken die Cummins-motoren zo een lawaai? | |
BeefRWijker | vrijdag 26 juni 2009 @ 21:06 |
quote: quote:Maak er maar geen beroep van, van die voorspellingen. quote:Rijden er tegenwoordig ook al gelede bussen op dorpen. quote:Dat zal dan echt geen duwbak geweest zijn. quote: | |
Ofyles2 | vrijdag 26 juni 2009 @ 21:09 |
quote:Gelede Europa 2000's/Duvedecs en af en toe een Citaro G in Friesland. | |
BeefRWijker | zaterdag 27 juni 2009 @ 00:19 |
quote: quote:Hou die gedachte even vast. quote:Het gezond verstand was even op toen jij aan de beurt was? quote:Dat kan -als zijnde wat het meeste voorkomt- maar hangt wel af van wel-of-niet meesturende assen. Een sturende as (met enkel wielstel) op een getrokken aanhanger is veel makkelijker te realiseren dan een meesturende as (met dubbel wielstel) op een aangedreven aanhanger en daar hangt een prijskaartje aan. quote:En dat is dus je reinste onzin. Het heeft juist alles te maken met wel of niet meesturende assen (wielen) en helemaal niks met waar de motor zit. Meesturende wielen volgen het spoor van de voor liggende wielen (de achterkant zwenkt juist niet uit maar zwenkt mee waardoor deze binnen het spoor van de wielen blijft), niet meesturende assen steken binnen door, domweg omdat de bus in een knik staat en de wielen van de achter as niet in het spoor staan van de voorste as(sen) en daar ook niet naar toe sturen. Dit is waar mensen 'vroeger' altijd standaard op rekenden en waarom op aan-hangers met meesturende assen -die daarin juist afweken- een waarschuwing werd gehangen. Andersom, hoe meer bus achter de achteras is geplaatst (overhang en dat is vooral bij staart (motor) bussen en ver-lengde bussen met sleepas 't geval) hoe meer de achterkant uitzwenkt in een bocht. Menig bushokje en/of achter-kant van de bus is zo gesneuveld door sjoofs die te scherp weg stuurden van de halte waardoor de achter kant uitzwenkte over het perron en een deel van het hokje meenam. Bij een getrokken aanhanger zit de as meestal verder naar achteren geplaatst en zou het uitzwenk effect juist kleiner moeten zijn. | |
Ofyles2 | zaterdag 27 juni 2009 @ 00:22 |
quote:Je vergeet gemakshalve dat aanhangers ook tweeassig zijn. | |
ReisT | zaterdag 27 juni 2009 @ 02:32 |
quote:Ik woon hier al zes jaar, en heb tot kort geleden nooit zulke klachten gehad. quote:Stationair draaiend wel ja. Lange tijd in een rijdende bus zitten met zo'n motor wordt ik ook nooit zo vrolijk van. Irritant zeurderig geluidje is dat toch altijd. | |
RealZeus | zaterdag 27 juni 2009 @ 18:36 |
quote:Dat is al meer dan twintig jaar zo. quote:Nee, dat zei ik toch ook niet. Maar ik vroeg me af wat er dan gebeurde als een duwbak op zo'n glad wegdek komt. En over die andere discussie: een duwbak komt in de bochten meer binnendoor en een geleden met de motor in de voorwagen zwenkt uit. Daarom hadden de MB's ook afgeschuinde achterkanten. | |
Ofyles2 | zaterdag 27 juni 2009 @ 18:40 |
quote:Ik heb video's van een gelede MAN in Oslo gezien. Kwam een steile besneeuwde helling niet meer op. | |
marcel.nl | zaterdag 27 juni 2009 @ 18:58 |
quote:Jammer dat wanneer iemand probeert het moddergooien te stoppen, een zelfde reactie tegoed krijgt net als zowat iedereen op dit forum krijgt. Gezellig hobbyisten en geinteresseerden met elkaar. Maar nee hoor... En nu zal ik het verwijt wel weer krijgen: "als je niets weet over duwbakken en trekkarren, ik me niet in de discussie moet mengen" of "welkom in de harde wereld" of iets in die trend. Erg gezellig allemaal ! Ook zo lekker opbouwend ! | |
Peterselieman | zondag 28 juni 2009 @ 14:29 |
De Waterlandse Arriva Citaro G 7919 heeft afgelopen nacht een enkeltje schroothoop gekregen. Zie: Treintopic 170 - waar ProRail records blijft breken op Ah-Ww | |
Ou-Tannu | zondag 28 juni 2009 @ 15:31 |
quote:Arriva heeft strax toch genoeg bussies over | |
RealZeus | zondag 28 juni 2009 @ 15:35 |
quote:Maar goed, dat het ding leeg was. | |
BeefRWijker | dinsdag 30 juni 2009 @ 16:14 |
quote:Net zo min als dat je het ontkende. Het was een simpele konstatering. Gezien het onderwerp lag duwbus echter voor de hand. quote: quote:Nope, baarlijke onzin, hoe vaak je dat ook herhaald. Aanhangers zonder meesturende as gaan binnendoor, aanhangers met meesturende as volgen in het spoor van de middelste as, zo simpel als dat. Even beter opletten bij wis- en meetkunde de volgende keer op school, ja. quote:Dat zelfde argument zou je ook kunnen gebruiken voor niet meesturende aanhangers en 15 meter bussen. Dat is gewoon een aardigheidje van Schenk en Duvedec, geen wetmatigheid. Een aanhanger met meesturende as zwenkt in z'n geheel uit dus het afschuinen van de achterkant heeft weinig zin. Het heeft meer zin bij bussen met een grote overhang en daar zie je 't juist niet. Bij niet aangedreven aanhangers kan het makkelijker omdat er geen ruimte nodig is voor de motor en de achteras dichter op de achterkant zit. | |
Ofyles2 | dinsdag 30 juni 2009 @ 16:16 |
quote:Casino Royale SPOILER | |
BeefRWijker | dinsdag 30 juni 2009 @ 16:30 |
quote:Dacht 't toch van niet. quote: quote:Business as usual dus, niks om je over op te winden. quote:En dat begint dan met "'t kan me weinig boeien". Nee, daar hoor jij wel bij, hey. quote:Heel goed, je weet 't wel. Nu alleen de uitvoering nog. quote:Nee, dan "'t kan me weinig boeien" en "geneuzel" dat is nog 's opbouwend commentaar op een stukje waar iemand een uurtje de moeite heeft genomen eens precies uit te leggen hoe 't zit. Ga vooral zo door. Wie is er hier nou de troll. | |
BeefRWijker | dinsdag 30 juni 2009 @ 16:47 |
quote:Ik heb de knal niet gehoord Awakenings aan de andere kant was hier in Beverwijk goed mee te genieten. | |
marcel.nl | dinsdag 30 juni 2009 @ 19:57 |
quote:Ja, dat bedoelde ik. Het mengen in een discussie of een forum hoeft niet altijd met een betweterige toon en op een manier dat een ander lager en dommer wordt geschat dan je zelf. Ik kan me niet voorstellen dat er niemand anders op het forum is die er ook zo over denkt. Dat is ook het "geneuzel" dat ik bedoelde. Ook al heeft de ander nog gelijk of weet diegene het werkelijk beter, door de houding kan die mening me weinig nog boeien. [..] quote:ja en het is de toon die de muziek maakt. Iets uitzoeken om de ander daar wijzer mee te maken is natuurlijk heel positief. De ander op een betweterige manier vermanen daarentegen niet. quote:Viel te verwachten, heeft in elk geval 3 dagen geduurd om tot dit antwoord te komen. Maar goed, voldoende offtopic. Ik ben blij dat er in ieder geval geen mensen in die arrivabus zaten, anders was de ramp niet te overzien. Zelf ook wel eens van dichtbij meegemaakt. Zoals sommigen misschien wel weten is de Calandlijn metro Rotterdam Oost gewoon op maaiveld. Van het begin af aan gebeuren daar veel ongelukken. Gelukkig zijn er sinds een jaar of 5 slagbomen. Die waren er niet. Een kennis van mij reed rondjes naar het IJsselland Ziekenhuis in Capelle met een mercedes 0405. We moesten linksaf het kruispunt over en dan het metrospoor over en zo verder. We kregen groen voor linksaf, wat betekent dat er geen metro kwam. Ook stonden er dan pal op het spoor stoplichten, eveneens groen. Dus reden wij het spoor over. Vlak erna passeerde de metro. Die moet op een centimeter na de achterkant van die bus gemist hebben. Verbijsterd keken we achterom. Door het groene licht, het drukken kruispunt, de bochten in het metrospoor en de snelheid van de metro hadden we die onmogelijk aan kunnen zien komen. Na die rit dus maar eens een stevige bak koffie gedronken. | |
Ou-Tannu | dinsdag 30 juni 2009 @ 23:19 |
gister eens hoogwaardig OV bij Arriva ! | |
RealZeus | woensdag 1 juli 2009 @ 02:01 |
quote:Zat er een Dennis op een Q-liner? | |
Ou-Tannu | woensdag 1 juli 2009 @ 02:03 |
quote:omgekeerd en dat in de brandende hitte airco op 18 graden ofzo prima te zitten op lijn 24 naar Assen daar in een trein met Airco gehopt naar zwolle.. om vanaf zwolle t met ARKO te moeten doen naar heerenveen hoewel de bus naar thuus vanaf heerenveen was wel weer voorzien van airco.. alleen niet op 18 graden | |
Breathtaking | woensdag 1 juli 2009 @ 02:03 |
Kan iemand mijn post hier verwijderen? Dit topic gaat maar niet vol, ik heb geen enkele affectie met bussen en het is irritant in m'n AT. | |
RealZeus | woensdag 1 juli 2009 @ 02:33 |
quote:Ik geloof niet dat jij de perfecte vrouw bent voor dj_flash en zijn Citaro-obsessie. | |
RealZeus | woensdag 1 juli 2009 @ 02:34 |
quote:Goed bezig. | |
Ofyles2 | woensdag 1 juli 2009 @ 11:53 |
quote:Over dat gesproken, waar is dj_flash gebleven? | |
Cerbie | woensdag 1 juli 2009 @ 22:10 |
Tot zover de OV chipkaart in de KAN regio. Gister werkten ze in de bussen, vandaag niet meer | |
Ou-Tannu | donderdag 2 juli 2009 @ 12:09 |
OV flopkaart B) | |
NoBody122 | donderdag 2 juli 2009 @ 15:54 |
quote:Dat had je van tevoren moeten verzinnen, nu zit je het maar uit | |
Alexxxxx | donderdag 2 juli 2009 @ 17:55 |
Ik kan je posts weghalen. Als je je naaktfoto's hebt gemailed zal ik je melden op welke manier je de betaling kunt voldoen | |
Ofyles2 | vrijdag 3 juli 2009 @ 00:13 |
quote:Dat kan pas over 10 dagen. Probleem heeft zichzelf dan opgelost. | |
NoBody122 | zondag 5 juli 2009 @ 04:46 |
Voor degenen die morgen (Zondag; het is laat voor me) in Fryslân met Cxx gaan bussen; verkleinde kans op Fryskers i.v.m. een dance-event op het Oldehoofster kerkhof in Leeuwarden Zelf mag ik morgen met een Citaro G (als het goed is) naar Alkmaar.. Fijne bussen om in te rijden als chauf, maar jammer genoeg niet vooruit te branden -> veel vertraging in het gedeelte Noord-Holland | |
Gnittoo | zondag 5 juli 2009 @ 10:54 |
quote:vast niet meer dan ik afgelopen vrijdag had toen ik uit alkmaar kwam (+17) | |
NoBody122 | maandag 6 juli 2009 @ 01:17 |
quote:Pech gehad bij die sluizen zeker, of was de koffie te heet in Alkmaar? Heb vanmiddag één van de wit-gele Volvo's gebruikt op lijn 92 (Bolsward), 98 (2x, Makkum) en weer 92 Er werd vandaag geen Citaro G ingezet op lijn 350, trouwens.. Beide Citaro's werden ingezet als pendelbus i.v.m. Dancetour. Gelukkig viel de grijze Integro 2947, waarbij de Airco goed functioneert, mij ten dele | |
Gnittoo | maandag 6 juli 2009 @ 11:52 |
quote:het stuk alkmaar heerhugowaard is een ramp op vrijdagmiddag. bij kornwerderzand stond natuurlijk een kleine file, heb dat maar even illegaal opgelost. | |
Ou-Tannu | maandag 6 juli 2009 @ 12:04 |
vluchtstrook? | |
Peterselieman | maandag 6 juli 2009 @ 12:10 |
quote:Die is daar niet. Ik zit eerder te denken aan het rijden via het fietspad. Je kunt nog oversteken als je bij het monument bent | |
NoBody122 | maandag 6 juli 2009 @ 12:15 |
Een bom-melding gedaan bij de sluiswachter? | |
Ou-Tannu | maandag 6 juli 2009 @ 12:16 |
quote:tijdelijke busstrook | |
BeefRWijker | maandag 6 juli 2009 @ 16:10 |
quote: quote:Niks van gemerkt de vorige keer. 'k Miste wel m'n bus maar dat lag er meer aan dat we onverwacht door Oudorp gingen en ik daardoor vergat om m'n aansluiting te reserveren. Ook vandaag was het weer krap met 1 minuutje laat (Integro) vanwege veel pasagiers tussen Middenmeer en HHW die allemaal een kaartje moesten. Afgelopen zaterdag ook met 10 minuten vertraging uit Alkmaar vertrokken met een mudvolle (100km/u) Integro waarbij de sjoof in overtreding was ivm 1 staanplaats. Dat werden er onderweg dus alleen maar meer en daar wordt een Integrootje ook niet sneller van. | |
BeefRWijker | maandag 6 juli 2009 @ 16:18 |
quote:En over welk monument bij Kornwerderzand hebben we het dan wel? Dan hebben we het nog maar even niet over dat fietspad dat aan de andere kant ligt. | |
Peterselieman | maandag 6 juli 2009 @ 16:20 |
quote:Dat jij dat niet weet zeg. Je rijdt er langs als je onderweg gaat naar Kornwerderzand quote:Wel dus | |
BeefRWijker | maandag 6 juli 2009 @ 17:03 |
quote: quote:"Hij heeft 'één' van de wit-gele Volvo's gebruikt". Leuk he, zo'n geheim taaltje. Kun je dingen zeggen waarvan toch niemand begrijpt wat er bedoeld wordt of wat daar nou zelfs ook maar de nieuwswaarde van is. quote: quote:En die mag niet harder dan tachetig. 't Schijnt dat ze nou toch worden omgebouwd naar honderd, begreep ik vandaag. quote:Ik had laatst een blauwe waarbij die ook goed(?) werkte (18 graden is dus echt te koud). Dat is voor het eerst in al die tijd sinds Connexxion daarmee rijdt dat ik heb gemerkt dat die AC's ook daadwerkelijk (kunnen) werken. En jawel, die luiken kunnen zowaar ook echt open. Helaas ging de kachel aan toen op mijn verzoek de temperatuur wat hoger werd gezet en heerste er al gauw weer de voor Connexxion bussen tegenwoordig zo karakteristieke temperatuur van zo'n 26 graden. | |
Ofyles2 | maandag 6 juli 2009 @ 17:05 |
Integro's niet harder dan 80? Volgens mij kan de sjoof dat zelf regelen (cruise control). Enkele Integro's uit de eerste twee bestellingen kunnen 90 bereiken, de ex-Interliners zelfs 100-110. | |
BeefRWijker | maandag 6 juli 2009 @ 17:14 |
quote:'t Is goed met je. | |
BeefRWijker | maandag 6 juli 2009 @ 17:16 |
quote:Heeft iedereen zich soms weer klem gezopen in het weekend?! | |
Peterselieman | maandag 6 juli 2009 @ 17:20 |
zeiksnor is weer bezig. Zal straks om de gemoedstoestand weer wat beter te laten worden nog even een plaatje posten | |
Ofyles2 | maandag 6 juli 2009 @ 17:21 |
quote:Sorry, klemzuipen staat momenteel gelijk aan jezelf dooddrinken. | |
BeefRWijker | maandag 6 juli 2009 @ 17:33 |
quote:Nee, dan liever ieder weekend een paar honderduizend hersencellen uitmoorden om er bij te horen, hè. Hoef je niet meer daadwerkelijk proberen te lezen wat er staat, kun je gewoon een vrije interpretatie maken van wat je denkt dat er misschien staat. quote:'k Ben benieuwd (naar dat fietspad bij de kazematten dat pal naast de (afgesloten) rijstrook zou liggen). | |
Ofyles2 | maandag 6 juli 2009 @ 17:35 |
BeefRWijker, wanneer gooi je je fobo weer open? (We hoeven niet te reageren, foto's plaatsen is voldoende.) | |
Peterselieman | maandag 6 juli 2009 @ 17:37 |
quote:Iets wat jij kennelijk iedere dag doet quote:Ga kijken zou ik zeggen. Ik ga het niet voor je doen | |
BeefRWijker | maandag 6 juli 2009 @ 17:39 |
quote:Ah, je reageert nu dus eigenlijk vanuit het hiernamaals. Dat ze daar ook Internet aansluitingen hebben. | |
Ofyles2 | maandag 6 juli 2009 @ 17:40 |
quote:Nee, ik reageer nog vanuit mijn woning. | |
BeefRWijker | maandag 6 juli 2009 @ 17:51 |
quote:Jij zegt 't. quote:Het verbaast me elke keer weer hoe jij een half uitgescheten keutel zo snel weer in kan trekken. | |
Gnittoo | maandag 6 juli 2009 @ 17:52 |
quote: stukje vluchtstrook in het oncirkelde gedeelte. ondanks contact met de cvl was m'n aansluiting er alweer vandoor quote:kunnen en mogen zijn 2 verschillende dingen. de grijze niet omgebouwde integro zou afgevoerd worden. | |
Peterselieman | maandag 6 juli 2009 @ 18:09 |
quote:Vreemde associaties maak je. Ik vraag me sterk af of het in jouw bovenkamer wel goed zit. | |
BeefRWijker | maandag 6 juli 2009 @ 18:13 |
quote:Sorry hoor maar ik ben de poppenspeler, niet de pop. De pop zei dat ie een fotootje ging plaatsen. De pop is nu aan zet. | |
Ofyles2 | maandag 6 juli 2009 @ 18:14 |
quote:Ja, ook goedemorgen. | |
Peterselieman | maandag 6 juli 2009 @ 18:16 |
quote:Als je zo doorgaat, dan kun je wachten tot je een ons weegt en bovendien weet je helemaal niet wat er op de foto staat | |
Ofyles2 | maandag 6 juli 2009 @ 18:21 |
quote:En reageer bovendien ook in andere fora. Dan weten de andere users ook of er daadwerkelijk met jou te discussiëren valt. | |
Alexxxxx | maandag 6 juli 2009 @ 18:23 |
quote:Aaaaaaaah wat lief we hebben een autistje De bus rijd iets anders dan normaal en meteen helemaal van slag | |
BeefRWijker | maandag 6 juli 2009 @ 18:41 |
quote:Dat stukje vluchtstrook dat er volgens PSM dus niet is. Persoonlijk had ik gegokt dat je gewoon door de rode kruizen was gereden. quote:CVL beweert soms dingen waarvan je je afvraagt of 't wel klopt wat ze melden. Zo ging mijn aansluiting in Alkmaar er vanmiddag ook van door ondanks dat CVL zei dat ze een text bericht hadden achter gelaten. Gelukkig moest ie me nog voorbij op de uitstap strook zodat ik 'm nog net kon aanhouden. De sjoof wist evenwel van niks. En dat is niet de eerste keer dat ik vreemd aangekeken word als ik meld dat bus zus en zo binnen is en dat ie weg mag. quote:Zo is 't maar net. quote:D'r zijn er nu toch weer twee?! En ik hoorde vandaag net dat ze toch omgebouwd gingen worden. 't Zou natuurlijk nog wel zo kunnen zijn dat het twee andere bussen zijn die de 2945 en 2947 gaan vervangen. En het kan natuurlijk ook zijn dat die Alkmaarse wagens bedoeld werden, maar dan nog, die extra wagen van Alkmaar zal toch niet voor niks terug naar Fryslân zijn gekeerd. | |
Peterselieman | maandag 6 juli 2009 @ 18:53 |
quote:Bij de sluizen zelf niet nee | |
BeefRWijker | maandag 6 juli 2009 @ 19:00 |
quote:Kom jij er even makkelijk vanaf. En ja hoor, de keutel is weer binnen. quote:Waarom ik ook maar niet publiekelijk gegokt heb zodat je niet uit dwarsigheid een andere gepost zou hebben. | |
BeefRWijker | maandag 6 juli 2009 @ 19:16 |
quote:Is dat zo? quote:Oudorp is eigenlijk de van ouds bekende route door Alkmaar en die is voor 't gevoel korter/sneller. Ze zijn daar al een paar jaar mee bezig en dat krijg je allemaal niet mee als er via de ring wordt gereden dus ja dan wil je wel even vergeten om de zaken op zeker te stellen als je om je heen zit te kijken wat ze daar allemaal voor gekkigheid op verkeersgebied hebben uitgehaald. Tegen de tijd dat je er achter komt dat je 't niet gaar halen ben je te laat om er nog iets aan te doen. | |
Peterselieman | maandag 6 juli 2009 @ 19:27 |
quote:En daar laat meneer ik-heb-altijd-gelijk zich weer horen. Heerlijk zo'n autistisch figuur die maar in één topic post en voor mij de wereld uit niets anders bestaat dan bussen, bussen en nog eens bussen. Ik weet dan ook het perfecte verjaardagcadeau voor je. Mocht je genezen zijn verklaard, dan hoor ik het wel en oh ja, tot die tijd heb je een eigen topic tot je geschikking, totaal gewijd aan jouw xx-obsessie. | |
BeefRWijker | maandag 6 juli 2009 @ 19:47 |
quote:Ach gut, heb ik je nou toch kwaad gemaakt, pop? Zal ik nog even aan je touwtjes trekken. Je begint trouwens wel wat te piepen. Misschien moet je een beetje geolied worden? Beetje wonder olie dan maar? Oh, en die foto gaat er zeker niet meer komen hè. Nee, dat dacht ik al. Daar stinkt ook niemand meer in natuurlijk. Met dat fietspad naast de rijbaan. Over de sluizen. Bij het monument. | |
RealZeus | maandag 6 juli 2009 @ 19:52 |
Kunnen de twee botsende ego's even ergens anders gaan spelen, dan kan het hier weer op een NORMALE manier over bussen gaan. | |
Ofyles2 | maandag 6 juli 2009 @ 20:28 |
quote:Dit lijkt me een perfect popcorn-moment. We wachten net zolang totdat één van die twee kemphanen breekt. | |
Peterselieman | maandag 6 juli 2009 @ 20:30 |
quote:Goed idee En nu verder over de bussen | |
BeefRWijker | maandag 6 juli 2009 @ 20:31 |
quote:Ga vooral je gang, onze toestemming heb je niet nodig. Wat had je allemaal te melden dat je er niet tussen kon krijgen? | |
RealZeus | maandag 6 juli 2009 @ 21:04 |
quote:Niks , maar dat is nog altijd beter dan je ego laten botsen met een ander ego. Het is hier toch verdomme geen kleuterklas. | |
Alexxxxx | maandag 6 juli 2009 @ 21:43 |
Jawel, dit topic is toch al verworden tot een zandbak. In deel 25, over een paar posts, wrijven we allemaal weer het zand uit de ogen, en gaan we het weer over bussen hebben, en lief tegen elkaar doen. | |
NoBody122 | maandag 6 juli 2009 @ 22:05 |
quote:Zeg eens lieverd, welk gedeelte van die zin snap jij niet? Je gaat mij toch niet vertellen dat de grote BeefRWijker, met hoofdletters B, R en W, niet weet wat ik bedoel met 'wit-gele' Volvo? Wetende dat het zich in Frieslân heeft afgespeeld? | |
BeefRWijker | maandag 6 juli 2009 @ 23:15 |
quote:Nou kunnen er twee dingen gebeuren/aan de hand zijn: Het interesseerd werkelijk nobody ene zak wat je met die cryptische zin nou in godsnaam bedoelde danwel voor had en die denken laat maar lullen die Nobody en ben ik de enige die werkelijk een beetje geinteresseerd is. of: Iedereen weet exact waar je het over had en buitelt zometeen over elkaar heen om te laten zien hoe slim zij dan wel niet zijn en gaan dat die ongelooflijk stomme BeefRWijker, met hoofdletters B, R en W wel even haarfijn inwrijven. Wat denk je zelf? Mocht jou dit als liefhebber van cryptologie nou te cryptisch zijn: Ik heb dus werkelijk geen flauwe notie met wat je bedoelde met die witgele Volvo's. De enige Volvo's die ik ken van Connexxion zijn groen en dat is puur omdat die dingen jonger zijn dan Connexxion zelf. Voor zover ik weet is Volvo een betrekkelijke nieuwkomer op de nederlandse markt en zijn er geen Volvos in voormalige VSN kleuren. Dus gaat het waarschijnlijk om Berkhof Duvedecs of Berkhof 2000NL's. Maar welke idioot noemt Duvedecs niet gewoon Duvedecs maar Volvos? Dat doen alleen de bussen mongolen die enkel emblemen kunnen lezen en het even niet meer weten als dat er af ligt. Nou schijnt het ook nog eens zo te zijn dat de DAF Duvedecs ook die schuine streep in de grille hebben. Die Berkhof 2000NL heb ik er ooit maar eentje van gezien (in Bolsward en dat was volgens mij ook nog eens een DAF) en die heb ik nooit op dienst gezien, laat staan in de Volvo variant. Oh uh, en haantje de groenteboer geldt dus niet als 'iedereen'. | |
Alexxxxx | maandag 6 juli 2009 @ 23:21 |
Als busliefhebber met vrachtwagenroots wist ik toch wel direct dat er een Duvedec werd bedoeld hoor | |
Ofyles2 | maandag 6 juli 2009 @ 23:56 |
quote:De Volvo 8700LE's die Qbuzz tijdelijk geleaset heeft. quote:Als chassisbouwer is Volvo al jarenlang actief in Nederland en complete bussen produceren doen ze al sinds het vorig decennium. Nooit Hanzeliner-Volvo's of Interliner-Volvo's gezien? Die zijn respectievelijk blauw en grijs. quote:Weer een continuïteitsfout: De DAF Duvedecs van NZH hebben inderdaad wel een Volvo-streep in de grille, hun oudere broertjes die bij RET werkzaam waren misten die streep. quote:Waar was jij toen die tijd? Het lijkt me dat die Berkhof 2000NL's op DAF-, Volvo-, Scania- en Dennis-onderstellen bijna overal actief waren, inclusief jouw thuisbasis Beverwijk. Je slaat de plank niet mis, maar ook niet volledig raak. | |
BeefRWijker | dinsdag 7 juli 2009 @ 00:00 |
quote:Maar jij bent dan ook gek op raadspelletjes. Ik HAAT raadspelletjes. Wat is er mis met gelede Berkhof of Duvedec? Snapt iedereen tenmiste waar 't over gaat: totale gekkigheid. En had ik hier laatst niet gelezen dat die Duvedecs ook uitgebannen waren? Ik heb er hier al tijden niks meer over gehoord. Zijn er soms een paar Oerol bussen blijven hangen of zo. | |
Ofyles2 | dinsdag 7 juli 2009 @ 00:16 |
quote:Zwolle heeft ze ook, enkele 7800's (serie 7800-7814). | |
BeefRWijker | dinsdag 7 juli 2009 @ 00:28 |
Ik zou toch even langs de dokter gaan Ofyl. Je leesvaardigheid is wel uiterst belabberd vandaag. We hebben 't over wit-gele, lees pre-Connexxion Volvo's. Geen groene (of grijze op blauwe of pimpelpaarse huidige 7700 of 8800 Volvo's van alle huidige vervoerders Dat stond toch duidelijk in m'n post. En nee, dus ook niet die geel witte 7000/7700's van Syntus. En we hebben 't over Fryslân anno nu waar ik kijk op heb via de stalling in Bolsward sinds Connexxion ZW-F. Niet over wat er ooit wel of niet in Beverwijk heeft gereden, wat waarschijnlijk door Haarlem werd bepaald. En ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee van wat er tussen de standaard streekbus en de Berkhof 2000 Premiers van tot voor kort heeft gereden. Ik was toen totaal niet in bussen geinteresseerd. Het moet al tamelijk exotisch zijn geweest wil er ietst van zijn blijven hangen. Zoals die bussen met de motor voorin onder de geldtafel toen er nog een overstap moest worden gemaakt in Den Oever. [ Bericht 4% gewijzigd door BeefRWijker op 07-07-2009 01:03:15 ] | |
TommyGun | dinsdag 7 juli 2009 @ 10:20 |
http://112brabant.nl/index_main.php?cat=nieuws&sub=fotoreportages&foto_id=3149 | |
Peterselieman | dinsdag 7 juli 2009 @ 19:36 |
Er is vanmiddag nabij het monument op de Afsluitdijk een bus van xx uitgebrand. De bus was onderweg naar Fryslân en had geen passagiers aan boord. De sjoof was ongedeerd gelukkig. Welk type bus het betrof is nog onduidelijk. http://www1.omropfryslan.nl/Mear_Nijs_60495.aspx | |
Ofyles2 | dinsdag 7 juli 2009 @ 19:39 |
Een Integro? | |
Alexxxxx | dinsdag 7 juli 2009 @ 20:13 |
Een brandbare. | |
Alexxxxx | dinsdag 7 juli 2009 @ 20:15 |
Degene die de volgende post maakt mag deel 25 aanmaken, en daar behandelen we elkaar weer respectvol, en niet denigrerend. | |
Ofyles2 | dinsdag 7 juli 2009 @ 20:15 |
Weg met die fatsoensrakker. Dat is die beul die het OV kapot maakt! |