abonnement Unibet Coolblue
pi_69556183
Hierbij dus een centraal Wilders topic omdat er momenteel een oerwoud aan topics is ontstaan die allemaal over ongeveer hetzelfde gaan.
Dus zolang dit centrale topic loopt geen aparte topics meer met Wilders zegt dit op Nova
of Wilders is de grootste volgens Maurice.
Niet om te censureren of weg te stoppen maar in bijna elk topic wordt dezelfde discussie gevoerd door de zelfde sujetten.
Dat kan dus tegenwoordig allemaal in dit topic besproken en beschimd worden.


De POL-crew

PS: Dus niet meer dit:




[ Bericht 10% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 30-05-2009 17:51:37 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 30 mei 2009 @ 17:47:48 #2
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_69556520
Oke goed initiatief !

Vraagje voor de Wilders-adepten: Waarom heet Wilders zijn partij 'Partij van de Vrijehid', maar wil het de koran verbieden. Hoe kan deze kronkel rechtgetrokken worden
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_69556556
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 17:47 schreef Falco het volgende:
Oke goed initiatief !

Vraagje voor de Wilders-adepten: Waarom heet Wilders zijn partij 'Partij van de Vrijehid', maar wil het de koran verbieden. Hoe kan deze kronkel rechtgetrokken worden
pffff gelijk stoken
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
  zaterdag 30 mei 2009 @ 17:50:35 #4
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_69556585
Heel goed. Hopelijk doet het wat tegen de overvloed aan topics
pi_69556658
That's it. Ik stem op de PVV, censuur, daarom, +3833 zetels, jeweetz.
pi_69556694
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 17:47 schreef Falco het volgende:
Oke goed initiatief !

Vraagje voor de Wilders-adepten: Waarom heet Wilders zijn partij 'Partij van de Vrijehid', maar wil het de koran verbieden. Hoe kan deze kronkel rechtgetrokken worden
Zal waarschijnlijk zijn omdat de PVV het om de vrijheid van de autochtone Nederlander gaat en alles wat niet Nederlands is als vrijheid beperkend ziet?
  zaterdag 30 mei 2009 @ 17:57:13 #7
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_69556752
Verander de TT is snel.. Want meeste discussies die je sluit waren positief over wilders.. De TT is erg negatief!
pi_69556763
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 17:55 schreef Siniti het volgende:

[..]

Zal waarschijnlijk zijn omdat de PVV het om de vrijheid van de autochtone Nederlander gaat en alles wat niet Nederlands is als vrijheid beperkend ziet?
Vreemd dat pruikmans telkens opschept over zijn judeo-christelijke cultuur terwijl dat ook niet-Nederlandse woestijnculturen zijn.
pi_69556766


Geweldig topic
I HEARD YOU LIEK MUDKIPZ
pi_69556808
Overigens voor de mensen die nog steeds nieuwe topics openen:
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_69556812
Ik zou er 'het centrale Wilders ditjes en datjes' -topic van maken.
Kunnen voor-en tegenstanders zich er verzamelen en met elkaar de discussie aangaan!
  Forum Admin zaterdag 30 mei 2009 @ 18:04:47 #12
232445 crew  Specularium
pi_69556943
pi_69557104
Ok, dan ga hier gewoon verder met de discussie.
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 15:37 schreef Mdk het volgende:
Nogmaals, niemand zegt hoe je je moet voelen, maar wel hoe je je (logischer wijze) zou moeten voelen.
Dan moet je mij uitleggen langs welke logica je tot de conclusie komt dat een persoon zich zus en zo zou moeten voelen.
quote:
Wijk je daar van af dan is er dus iets aan de hand. En dat kan van alles zijn. Als een ander daar niet over zou mogen oordelen zou je de hele psychologie en psychiatrie sector wel af kunnen schaffen, die doen niet anders dan oordelen over iets wat een ander heeft/voelt en die hebben echt niet alles meegemaakt waar ze over oordelen hoor.
Nee hoor, die oordelen juist niet. En zeker niet op basis van een tekstfragmentje uit een boek.
quote:
Dat het feitelijk onjuist is kunnen jij en ik niet over oordelen. Wellicht heeft ze ook echt last van het stockholm syndroom.
Dat zou best kunnen, het is alleen niet aan Wilders om dat vast te stellen, en zeker niet op deze manier. Voor dat hij zoiets zegt zou hij minstens het boek gelezen moeten hebben, dan had hij zich tenminste voldoende geinformeerd.
quote:
Het eerste stuk ben ik met je eens. Het tweede gedeeltelijk; zoals ik al eerder aangaf zocht ze zelf de publiciteit om haar boek te verkopen. Dan kan je ook reacties verwachten.
In de categorie, als je een psychopathische Talibancommandant gaat opzoeken kun je een ontvoering en verkrachting verwachten? Misschien wel, het doet niks af aan het walgelijke van de verkrachter, en het doet ook niks af aan de walgelijke manier waarop Geert Wilders politieke munt probeert te slaan uit een verkrachting. Zo'n reactie hoeft ze trouwens ook niet te verwachten, Wilders heeft zelfs zijn grootste tegenstanders verbaasd door zo diep te zinken.
quote:
Tja, als de andere partijen niet zodanig hadden gereageerd en gewoon in hadden gegaan op zijn punten had het ook geen rel geweest.
Als hij wil dat er op zijn punten wordt ingegaan, wat allicht niet zijn bedoeling is, dan moet hij dit soort onsmakelijke neerbuigende commentaren op burgers voor zich houden.
quote:
Net alsof politici alleen maar in one-liners praten. Het gebeurd juist regelmatig dat uit een hele lap tekst een zinnetje genomen wordt, die opzichzelf iets heel anders doet lijken dan wanneer in context geplaatst. Sla de telegraaf open en je hebt genoeg voorbeelden daarvan
Het gros van de artikelen in de Telegraaf bestaat bij gratie van het uit het verband trekken van zaken en woorden. Als ze daar mee ophouden blijft er geen krant over. Maar bij Wilders doen ze dat dan weer niet. Maar als politici een interview geven, dan letten ze erop dat ze niet iets zeggen wat zonder de context een heel andere betekenis heeft, omdat die context er niet altijd bijgegeven zal worden. Dan kunnen ze ook nog het interview corrigeren of niet autoriseren. Doet er ook niet toe, Wilders had zich tenminste goed op de hoogte moeten stellen van hoe zij erover dacht en wat ze voelde, voor er überhaupt over te beginnen.
quote:
Tja, en andere mensen zullen jou dom vinden, uit de hoogte of wereldvreemd door jouw denkbeelden. Maar wie is dan echt dom? Jij of die mensen?
Die vraag is verder niet relevant. Als ze heel erg hun best doen kunnen domme mensen nog best tot fatsoenlijke meningsvorming komen, en intelligente mensen blijken keer op keer uitstekend in staat tot uitermate domme meningsvorming.
quote:
Dat ligt er natuurlijk maar net aan vanuit welk perspectief je het bekijkt.
Nee, dus niet. Los van meningsverschillen heb je ook domme meningen en intelligente meningen. Dat is geen perspectiefverschil maar een niveauverschil. Het gaat erom wie het bekijkt, een zwakzinnige zal dat onderscheid niet kunnen maken, en zelf ook geen intelligente mening kunnen produceren.

Iemand die denkt dat het een goed idee is om militairen naar Gouda te sturen zit heel dicht bij het niveau van de zwakzinnige. Dat heeft niks met links of rechts te maken of over het oneens zijn, dat is gewoon stompzinnig.
quote:
Maar ik blijf erbij, roepen dat jij slim bent en anderen dom, of dat andere meningen dom zijn, en neerkijken op andere meningen is een teken van zwakte.
Nee hoor, dat is een teken van onderscheidend vermogen. Ik sla Frits Bolkesteijn's mening hoger aan dan het gros van de meningen die Telegraaflezers op die site menen te moeten plaatsen. Bolkesteijn zelf ook, die slaat de mening van Pronk ook hoger aan dan die van de gemiddelde linksige VMBO-leerling die tijdens een discussie in de klas wat roept. Niet alle meningen zijn gelijk.
quote:
Wie het hardste roept is namelijk niet persé de slimste.
In tegendeel. Kijk maar wie er het hardste roept en wat er dan geroepen wordt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_69557706
Wilders:

Ik haat die walgelijke smurfen.
  zaterdag 30 mei 2009 @ 18:42:22 #15
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_69557776
Zag gisteren een stukje over de PVV bij eenVandaag.

Er kwam een PVV'er aan het woord, die zei dat allochtonen verantwoordelijk waren voor de toenemende zorgkosten. Want de Nederlandse allochtonen zouden hun familieleden over laten vliegen om ze hier in de ziekenhuizen te laten behandelen. Bewijs had hij overigens niet.

Maar moet je niet bij je (eerste) bezoek aan een Nederlands ziekenhuis niet een geldige legitimatie, pasje van de zorgverzekering en een verwijsbrief kunnen overhandigen?
What lies in the shadow of the statue?
pi_69557922
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 17:57 schreef FloydP het volgende:

[..]

Vreemd dat pruikmans telkens opschept over zijn judeo-christelijke cultuur terwijl dat ook niet-Nederlandse woestijnculturen zijn.
Moet je niet aan mij vragen, ik ben het ook niet met Wilders eens
  zaterdag 30 mei 2009 @ 19:01:17 #17
66825 Reya
Fier Wallon
pi_69558227
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 18:39 schreef IHVK het volgende:
Wilders:

Ik haat die walgelijke smurfen.
BlankePolitiekCorrecteElite.
  zaterdag 30 mei 2009 @ 19:04:35 #18
8875 Mdk
Smart-ass
pi_69558294
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 18:10 schreef Weltschmerz het volgende:
Ok, dan ga hier gewoon verder met de discussie.
[..]

Dan moet je mij uitleggen langs welke logica je tot de conclusie komt dat een persoon zich zus en zo zou moeten voelen.
[..]

Nee hoor, die oordelen juist niet. En zeker niet op basis van een tekstfragmentje uit een boek.
[..]
Door logisch na te denken, in te schatten en de natuurlijke instinctieve reactie als normaal te beschouwen kun je al een heel eind komen. Rationeel vs irrationeel. Niet ver afwijken van de gemiddelde reactie. Het stockholm syndroom als syndroom zou al niet eens bestaand als dat een normale reactie was.

Psychologen oordelen natuurlijk juist wel, net zoals dat het Pieter Baan Centrum oordeelt, als ze niet zouden oordelen zouden ze ook niet kunnen zeggen waar iemand last van heeft en diegene ermee helpen.
quote:
Dat zou best kunnen, het is alleen niet aan Wilders om dat vast te stellen, en zeker niet op deze manier. Voor dat hij zoiets zegt zou hij minstens het boek gelezen moeten hebben, dan had hij zich tenminste voldoende geinformeerd.
[..]
Dat zal je mij ook niet horen zeggen. Maar nogmaals Wilders probeerde er een punt mee te maken door de vergelijking door te trekken, niet de psychologie achter de betreffende journaliste te ontleden.
quote:
In de categorie, als je een psychopathische Talibancommandant gaat opzoeken kun je een ontvoering en verkrachting verwachten? Misschien wel, het doet niks af aan het walgelijke van de verkrachter, en het doet ook niks af aan de walgelijke manier waarop Geert Wilders politieke munt probeert te slaan uit een verkrachting. Zo'n reactie hoeft ze trouwens ook niet te verwachten, Wilders heeft zelfs zijn grootste tegenstanders verbaasd door zo diep te zinken.
[..]
Wat jij wilt
quote:
Als hij wil dat er op zijn punten wordt ingegaan, wat allicht niet zijn bedoeling is, dan moet hij dit soort onsmakelijke neerbuigende commentaren op burgers voor zich houden.
[..]
Nogmaals, mensen worden niet gedwongen er op in te gaan, dat doen ze zelf. Ze kunnen ook gewoon ingaan op zijn punten en het verder laten voor wat het is, dan wint Wilders daar verder ook niks mee.
quote:
Het gros van de artikelen in de Telegraaf bestaat bij gratie van het uit het verband trekken van zaken en woorden. Als ze daar mee ophouden blijft er geen krant over. Maar bij Wilders doen ze dat dan weer niet. Maar als politici een interview geven, dan letten ze erop dat ze niet iets zeggen wat zonder de context een heel andere betekenis heeft, omdat die context er niet altijd bijgegeven zal worden. Dan kunnen ze ook nog het interview corrigeren of niet autoriseren. Doet er ook niet toe, Wilders had zich tenminste goed op de hoogte moeten stellen van hoe zij erover dacht en wat ze voelde, voor er überhaupt over te beginnen.
[..]
Kom op zeg, de halve journalistiek bestaat uit het bewust uit de context halen of manipuleren van teksten, gebeurtenissen en uitspraken, gewoon simpelweg om meer kijkers of lezers te scoren of om de publieke opinie te beinvloeden.
quote:
Die vraag is verder niet relevant. Als ze heel erg hun best doen kunnen domme mensen nog best tot fatsoenlijke meningsvorming komen, en intelligente mensen blijken keer op keer uitstekend in staat tot uitermate domme meningsvorming.
[..]
Nee, dus niet. Los van meningsverschillen heb je ook domme meningen en intelligente meningen. Dat is geen perspectiefverschil maar een niveauverschil. Het gaat erom wie het bekijkt, een zwakzinnige zal dat onderscheid niet kunnen maken, en zelf ook geen intelligente mening kunnen produceren.

Iemand die denkt dat het een goed idee is om militairen naar Gouda te sturen zit heel dicht bij het niveau van de zwakzinnige. Dat heeft niks met links of rechts te maken of over het oneens zijn, dat is gewoon stompzinnig.
[..]

Nee hoor, dat is een teken van onderscheidend vermogen. Ik sla Frits Bolkesteijn's mening hoger aan dan het gros van de meningen die Telegraaflezers op die site menen te moeten plaatsen. Bolkesteijn zelf ook, die slaat de mening van Pronk ook hoger aan dan die van de gemiddelde linksige VMBO-leerling die tijdens een discussie in de klas wat roept. Niet alle meningen zijn gelijk.
[..]

In tegendeel. Kijk maar wie er het hardste roept en wat er dan geroepen wordt.
Je spreekt jezelf ontzettend tegen. Eerst zeg je dat intelligente mensen een domme mening kunnen vormen en domme mensen een fatsoenlijke mening. Maar wie oordeelt er dan over of een mening fatsoenlijk of dom is? Nog altijd ieder persoon (de ontvanger) zelf, dus vanuit zijn perspectief. Het feit dat Bolkesteijn de mening van Pronk hoger aanslaat dan die van een vmbo-leerling maakt niet de mening van Pronk fatsoenlijk en die vmbo-leerling dom. Dat is een drogreden Ad verecundiam.

Overigens vind ik het ook apart dat jij je vingertje wijst naar Wilders dat hij over anderen oordeelt terwijl jij dat nu zelf ook al een paar keer in je posts doet over hele groepen.
Latest releases: http://www.dekooker.nl
  zaterdag 30 mei 2009 @ 19:09:20 #19
8875 Mdk
Smart-ass
pi_69558389
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 18:42 schreef Ghazi het volgende:
Maar moet je niet bij je (eerste) bezoek aan een Nederlands ziekenhuis niet een geldige legitimatie, pasje van de zorgverzekering en een verwijsbrief kunnen overhandigen?
Hmm ja, maar als je die niet laat zien of kunt laten zien mogen ze je ook niet weigeren als je zorg nodig hebt
Hoe dat zit met familie overvliegen weet ik niet, maar qua onverzekerden zit het zo:
quote:
Twee op de drie inwoners van Nederland die niet verzekerd zijn tegen ziektekosten zijn allochtoon. Dat heeft het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) becijferd. Het gaat vooral om mensen afkomstig uit de Nederlandse Antillen en Aruba, Suriname, Turkije, Marokko en China.
Latest releases: http://www.dekooker.nl
pi_69559175
Denk dat bij de Chinesen het vooral een communicatie probleem is. Veel Chinesen spreken geen Nederlands ondanks dat ze het uitstekend doen in de Nederlandse maatschappij.
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
  zaterdag 30 mei 2009 @ 19:43:13 #21
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_69559203
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 19:42 schreef kdijkstra het volgende:
Denk dat bij de Chinesen het vooral een communicatie probleem is. Veel Chinesen spreken geen Nederlands ondanks dat ze het uitstekend doen in de Nederlandse maatschappij.
Achter de balie wel
Alle andere niet (even generaliseren hoor)
pi_69559646
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 19:04 schreef Mdk het volgende:
Door logisch na te denken, in te schatten en de natuurlijke instinctieve reactie als normaal te beschouwen kun je al een heel eind komen.
De instinctieve reactie als normaal beschouwen en daar een heel eind mee denken te kunnen komen is misschien wel typisch PVV. Maar ik mis nog steeds het logisch nadenken: Hoe ben je gekomen tot een oordeel wat in een dergelijke situatie normaal is?
quote:
Rationeel vs irrationeel. Niet ver afwijken van de gemiddelde reactie. Het stockholm syndroom als syndroom zou al niet eens bestaand als dat een normale reactie was.
Het is het wel, als niet vaak voor zou komen zou het immers niet al tientallen jaren geleden als syndroom ontdekt zijn.

Het is misschien een andere reactie dan je instinctief en zonder nadenken zou verwachten. Net zoals je instinctief en zonder nadenken kan verwachten dat het sturen van militairen een buurtprobleem oplost.
quote:
Psychologen oordelen natuurlijk juist wel, net zoals dat het Pieter Baan Centrum oordeelt, als ze niet zouden oordelen zouden ze ook niet kunnen zeggen waar iemand last van heeft en diegene ermee helpen.
Zelfs zij oordelen niet na maandenlang intensief onderzoek hoe iemand zich moet voelen naar aanleiding van het een of ander.
quote:
Dat zal je mij ook niet horen zeggen. Maar nogmaals Wilders probeerde er een punt mee te maken door de vergelijking door te trekken, niet de psychologie achter de betreffende journaliste te ontleden.
Hij had best de vergelijking met het stockholmsyndroom kunnen maken zonder haar erbij te betrekken. Maar hij moest kennelijk even islamieten in combinatie met verkrachting noemen.
quote:
Nogmaals, mensen worden niet gedwongen er op in te gaan, dat doen ze zelf. Ze kunnen ook gewoon ingaan op zijn punten en het verder laten voor wat het is, dan wint Wilders daar verder ook niks mee.
Ik zeg ook niet dat het handig was om erop in te gaan, terecht was het natuurlijk wel.
quote:
Kom op zeg, de halve journalistiek bestaat uit het bewust uit de context halen of manipuleren van teksten, gebeurtenissen en uitspraken, gewoon simpelweg om meer kijkers of lezers te scoren of om de publieke opinie te beinvloeden.
Dat hangt er vanaf wat je tot journalistiek rekent. Als de Telegraaf voor jou de norm is zou dat een hoop verklaren.
quote:
Je spreekt jezelf ontzettend tegen. Eerst zeg je dat intelligente mensen een domme mening kunnen vormen en domme mensen een fatsoenlijke mening. Maar wie oordeelt er dan over of een mening fatsoenlijk of dom is? Nog altijd ieder persoon (de ontvanger) zelf, dus vanuit zijn perspectief.
Ja, maar een zwakzinnige kan dat onderscheid in niveau dus niet maken. Voor een zwakzinnige zijn alle meningen gelijk. Voor mensen die na kunnen denken niet.
quote:
Het feit dat Bolkesteijn de mening van Pronk hoger aanslaat dan die van een vmbo-leerling maakt niet de mening van Pronk fatsoenlijk en die vmbo-leerling dom. Dat is een drogreden Ad verecundiam.

Nee. Het gaat juist om het inschatten van het niveau van die mening, niet om wie het zegt. Dan kun jij doen alsof de mening van de gemiddelde VMBO-leerling op hetzelfde niveau zit als de mening van een Bolkesteijn of Pronk, dat komt dan omdat het jou aan onderscheidend vermogen ontbreekt.
quote:
Overigens vind ik het ook apart dat jij je vingertje wijst naar Wilders dat hij over anderen oordeelt terwijl jij dat nu zelf ook al een paar keer in je posts doet over hele groepen.
Nee, ik oordeel over meningen. Ik wil ook wel over groepen oordelen hoor, maar daar was ik nog niet aan toegekomen. Maar zoals de scherpzinnige lezer al was opgevallen verwijt ik Wilders niet in het algemeen dat hij over anderen oordeelt, ik verwijt hem dat hij zich een oordeel aanmeet over hoe een ontvoerde en verkrachte vrouw zich moet voelen, waarbij hij haar gevoel nog verkeerd weergeeft ook.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 30 mei 2009 @ 20:32:01 #23
8875 Mdk
Smart-ass
pi_69560433
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 20:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De instinctieve reactie als normaal beschouwen en daar een heel eind mee denken te kunnen komen is misschien wel typisch PVV. Maar ik mis nog steeds het logisch nadenken: Hoe ben je gekomen tot een oordeel wat in een dergelijke situatie normaal is?
[..]
Dan is de hele psychologie typisch PVV. Die nemen ook als uitgangspunt de norm, het gemiddelde.. dus normaal. En als iemand daar vanaf wijkt dan speelt er iets.
quote:
Het is het wel, als niet vaak voor zou komen zou het immers niet al tientallen jaren geleden als syndroom ontdekt zijn.

Het is misschien een andere reactie dan je instinctief en zonder nadenken zou verwachten. Net zoals je instinctief en zonder nadenken kan verwachten dat het sturen van militairen een buurtprobleem oplost.
[..]
Als iedereen zo zou reageren zou dat de norm zijn, dus normaal en zou de afwijking daarvan het syndroom zijn. Zonder 'normaal' is er ook geen 'abnormaal', zonder hoog is er geen laag etc. etc.
quote:
Zelfs zij oordelen niet na maandenlang intensief onderzoek hoe iemand zich moet voelen naar aanleiding van het een of ander.
[..]
Ja, maar wat wil je daarmee zeggen? Ze oordelen nog steeds.
quote:
Hij had best de vergelijking met het stockholmsyndroom kunnen maken zonder haar erbij te betrekken. Maar hij moest kennelijk even islamieten in combinatie met verkrachting noemen.
[..]
Dat zeg ik dus ook.
quote:
Ik zeg ook niet dat het handig was om erop in te gaan, terecht was het natuurlijk wel.
[..]
Weet ik niet, terecht in jouw ogen.. onterecht in die van een hoop anderen misschien.
quote:
Dat hangt er vanaf wat je tot journalistiek rekent. Als de Telegraaf voor jou de norm is zou dat een hoop verklaren.
[..]
Ah ja.. want alleen de telegraaf doet dat Alsjeblieft zeg.
quote:
Ja, maar een zwakzinnige kan dat onderscheid in niveau dus niet maken. Voor een zwakzinnige zijn alle meningen gelijk. Voor mensen die na kunnen denken niet.
[..]
Een zwakzinnige kan nog altijd heel goed bepalen welke mening hem het meeste aanspreekt danwel logisch lijkt en op basis daarvan zijn beslissingen maken. In een democratie telt iedere stem even zwaar.

quote:
Nee. Het gaat juist om het inschatten van het niveau van die mening, niet om wie het zegt. Dan kun jij doen alsof de mening van de gemiddelde VMBO-leerling op hetzelfde niveau zit als de mening van een Bolkesteijn of Pronk, dat komt dan omdat het jou aan onderscheidend vermogen ontbreekt.
[..]
Dat zeg ik niet, maar het is niet bij voorbaat uit te sluiten dat die mening van een vmbo'er op hetzelfde niveau danwel hoger zit dan die van Pronk. Om maar een voorbeeld te noemen: die vmbo'er kan dichter op het probleem zitten dan Pronk en dus veel beter in staat zijn er een mening over te vormen en een eventuele oplossing voor te verzinnen. En dan nog zowel links als recht zijn hoger opgeleiden en VMBO'ers, dus dan maakt het alsnog geen verschil omdat het daarna wederom uitloopt op het perspectief van de ontvanger.
quote:
Nee, ik oordeel over meningen. Ik wil ook wel over groepen oordelen hoor, maar daar was ik nog niet aan toegekomen. Maar zoals de scherpzinnige lezer al was opgevallen verwijt ik Wilders niet in het algemeen dat hij over anderen oordeelt, ik verwijt hem dat hij zich een oordeel aanmeet over hoe een ontvoerde en verkrachte vrouw zich moet voelen, waarbij hij haar gevoel nog verkeerd weergeeft ook.
Je oordeelt over Wilders, middels een tussenstap waar je oordeelt over telegraaflezers, vmbo'ers, mensen met domme meningen etc. etc. Kijk je verder ook wel eens in de spiegel?
Latest releases: http://www.dekooker.nl
pi_69560538
AAh, hier zit de vergaarbak van Links tegenwoordig.
Wat een zure smoeltjes allemaal toch om continue met een Wilders-obsessie door het leven te moeten gaan....alsof er niks beters in het leven is.

[ Bericht 0% gewijzigd door huhggh op 30-05-2009 22:25:11 ]
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  zaterdag 30 mei 2009 @ 21:00:08 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_69561056
Nu haalde Wilders onlangs aan dat "onze elite" zich wel heel toegevelijk opstelde jegens kansenjongeren en de islam. Hij haalde hierbij het voorval van die ontvoerde journaliste aan.

Nu moest ik daar weer aan denken toen ik dit youtubefilmpje zag:


Dan vind ik het ook niet zo raar meer dat die jongens geen enkel respect meer tonen naar de Nederlandse politie of de lokale bevolking. Als pubers kijken zij gewoon waar hun grenzen zijn, maar Nederland is grenzeloos.

Dat het niet altijd zo hoeft te zijn blijkt wel in hun thuislanden, waar het gewoon prima jeugd is en niks aan de hand. Maar daar hoeven ze het ook niet in hun hoofd te halen om naar de buurvrouw "Hoer, hoer,hoer" te roepen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_69561374
Als links slim is stemmen ze allemaal op de PVV. Dat wordt dan een giga overwinning en dus heeft de PVV veel mensen nodig.
Deze linkse stemmers kunnen vervolgens om een baantje vragen bij de PVV en ze kunnen zo dus van binnen uit de PVV bestrijden.

Waarom komen ze nou zelf niet op dat idee ?
nothing will change without a rebel
pi_69561669
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 17:47 schreef Falco het volgende:
Oke goed initiatief !

Vraagje voor de Wilders-adepten: Waarom heet Wilders zijn partij 'Partij van de Vrijehid', maar wil het de koran verbieden. Hoe kan deze kronkel rechtgetrokken worden
Het gaat om de vrijheid voor onze superieure joods-christelijke cultuur, niet de minderwaardige islamitische derivaten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Emimich op 30-05-2009 22:02:32 ]
pi_69561826
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 21:29 schreef Emimich het volgende:

[..]

Het gaat om de vrijheid voor onze superieur joods-christelijke cultuur, niet de minderwaardige islamitische derivaten.
Lol! spreekt hier een Wilders-stemmer of maak je een grap.

Wat is in hemelsnaam het idee bij vrijheid van de PVV-stemmer. Een vrijheid waarin de overheid in hoge mate bepaald welke cultuur 'overheersend' is in 'ons land'?
Waar voor de bewoners bepaald wordt welke cultuur, welk gedachtegoed hoogwaardig is?
Geldt deze vrijheid dan niet slechts voor hen die dat gedachtegoed zelf al hebben?
pi_69562150
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 21:15 schreef bendk het volgende:
Als links slim is stemmen ze allemaal op de PVV. Dat wordt dan een giga overwinning en dus heeft de PVV veel mensen nodig.
Deze linkse stemmers kunnen vervolgens om een baantje vragen bij de PVV en ze kunnen zo dus van binnen uit de PVV bestrijden.
Zover ik weet is GW een soort dictator over PVV. PVV is geen partij en democratie is daar heel ver te zoeken. Ik zie niet in hoe je als een linkse de PVV intern zou kunnen bestrijden.

Voor de rest zijn verkiezingen niet een grapje of zo. Voor de rest ben ik niet zo bang voor de opkomst van GW. Er zijn nog lang geen parlamentaire verkiezingen en daarvoor kan nog ontzettend veel gebeuren. TON had ook zo'n mooi vliegende start. Als de sombere berichten van Bos uitkomen dan gaan we in de 2e helft van dit jaar een hogere werkloosheid zien. Dan is nog maar de vraag of bij de eerstkomende verkiezingen de vreemdelingen of arbeidsplaatsen de belangrijkste thema wordt. Het zou me niets verbazen als het laatste bepalend wordt en dan is PVV nou niet het partij die zich daarvoor zich zo hard voor maakt.
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
pi_69562586
Wilders wil de Islam niet de ruimte geven omdat zij een directe bedreiging zijn voor onze vrijheid. Dat gaat inderdaad tegen de meeste vrijheidsprincipes in, maar dat kan vereist zijn om 'onze' vrijheden te handhaven.

Een liberaal zou zulke bedreigingen door middel van gedachte uitwisselingen moeten bestrijden. Sommige mensen hebben ook alle vertrouwen dat zoiets werkt. Wilders kiest een directere aanpak, het actief bestrijden van vijandig gedachtegoed.

Volgens de liberalen en progressieven zal de redelijkheid altijd overwinnen. En zijn woorden genoeg om hun waarden te handhaven en extremen te bestrijden. Dat zien wij nu dus in de praktijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Picchia op 30-05-2009 22:24:02 ]
pi_69562730
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 22:15 schreef Picchia het volgende:
Wilders kiest een directere aanpak, wat weliswaar niet in het liberale plaatje past, maar wel effectief kan zijn. Dit is een mooi moment om te zien of het liberale priet praat daadwerkelijk werkt of dat het het liberalisme aan twee kanten wordt opgegeten terwijl de liberalen passief in het midden zitten.
Het is nog maar de vraag of het effectief kan zijn. De wetten die ingevoerd zijn in de tijd van Verdonk worden voor een gedeelte weer terug gedraait omdat het volgens de europese regelgeving niet houdbaar was. Om die reden ook wil GW uit de EU.

Geen EU betekent bijvoorbeeld ook geen Euro. Euro is datgene wat de crisis momenteel in toom houdt. Zonder de Euro hebben wij toestanden zoals in het Verenigd Koninkrijk of Denemarken. Elk weldenkend regering zou het niet in zijn hoofd halen om op dit ogenblik gedag te zeggen tegen de Euro. Uit EU stappen is geen optie dus valt er aan die plannen van GW ook niet zo heel veel te doen.
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
pi_69562778
Sorry voor de onhandige edit.
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 22:23 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Het is nog maar de vraag of het effectief kan zijn. De wetten die ingevoerd zijn in de tijd van Verdonk worden voor een gedeelte weer terug gedraait omdat het volgens de europese regelgeving niet houdbaar was. Om die reden ook wil GW uit de EU.

Geen EU betekent bijvoorbeeld ook geen Euro. Euro is datgene wat de crisis momenteel in toom houdt. Zonder de Euro hebben wij toestanden zoals in het Verenigd Koninkrijk of Denemarken. Elk weldenkend regering zou het niet in zijn hoofd halen om op dit ogenblik gedag te zeggen tegen de Euro. Uit EU stappen is geen optie dus valt er aan die plannen van GW ook niet zo heel veel te doen.
Volgens mij is geen enkele partij van plan om uit de EU te stappen. Het Europese integratieproces wil hij enkel beperken of vertragen. Bijvoorbeeld op het gebied van sociaal beleid. Een sociale unie hoeft nu bijvoorbeeld nog niet aan de orde te zijn, maar de geforceerde verdragen bieden daar wel de ruimte voor.

[ Bericht 0% gewijzigd door Picchia op 30-05-2009 22:38:48 ]
pi_69563039
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 22:25 schreef Picchia het volgende:
Volgens mij is geen enkele partij van plan om uit de EU te stappen. Het Europese integratieproces wil hij enkel beperken of vertragen. Bijvoorbeeld op het gebied van sociaal beleid. Een sociale unie hoeft nu bijvoorbeeld nog niet aan de orde te zijn, maar de geforceerde verdragen bieden daar wel de ruimte voor.
Direct van de PVV site:
quote:
# Turkije in de EU dan Nederland eruit
# Afschaffen Schengen-visa, Nederland gaat weer geheel over eigen toelatingsbeleid vreemdelingen
# Geen nieuwe Europese Grondwet of overdracht nationale bevoegdheden aan Brussel
# Samenwerking EU vooral economisch, terugbrengen politieke zeggenschap naar nationale parlementen
# Afschaffen Europees Parlement, sterke beperking Europese Commissie en stoppen met jaarlijkse Nederlandse miljardenafdrachten aan Brussel
# Minder Nederlandse militaire bijdragen aan internationale (vredes)operaties, alleen nog deelname aan NAVO-operaties
# Meer prioriteit voor mensenrechten in buitenlands beleid
# Verhoging efficiency krijgsmacht
# Verbetering zorg en nazorg thuisfront uitgezonden en teruggekeerde militairen
# Steun voor strijd tegen internationaal terrorisme zoals Al-Qaida, Hezbollah en Hamas
Op de PVV site enkel wanneer Turkije erin gaat dan Nederland eruit. Ik meen met name toen GW gedwarsboomd werd met het laten zien van Fitna in EP dat hij meer opmerkingen heeft geplaatst omtrent het verlaten van de EU. Geen idee wat er nu wel of niet van waar is. Duidelijk is wel dat de EU in de huidige vorm niet zijn zegen heeft.
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
  zaterdag 30 mei 2009 @ 22:43:13 #34
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_69563167
Hoe dan ook, de PVV zal altijd via een coalitie in de regering komen (als er geen cordon sanitaire wordt ingesteld). Dan zullen ze hun meest extreme standpunten toch moeten laten varen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_69563333
Ja, hij heeft enkele opmerkingen gemaakt dat de toetreding van Turkije niet aanvaardbaar is. Maar Nederland kan het toch blokkeren aangezien toetreding alleen maar mogelijk is met unanieme goedkeuring. Als de PVV aan de macht is dan komt die goedkeuring er niet, lijkt mij. Dus onder de PVV hoeven wij ons geen zorgen over de toetreding te maken. Naast het feit dat Duitsland, Frankrijk en Italië zich ook daar tegen hebben uitgesproken. En Turkije zelf ook niet voldoet aan de criteria van kopenhagen. Het moet wel heel vreemd lopen wil Turkije op de middellange termijn toetreden, waardoor wij eruit zouden moeten.

Over de punten in je quote: Het Schengen-visum is niet hetzelfde als het Schengenverdrag. Een verdere overdracht van bevoegdheden aan Brussel is onnodig voor verdere economische integratie. Het Europese Parlement is waar alle wensen van sociale sturing vanuit Brussel vandaan komen. Dit orgaan is evenmin nodig voor economische integratie, hoewel ik de controle op de EC noodzakelijk acht. Hij stuurt gewoon aan het beperken van de EU tot economische samenwerking. En geen afstandelijke, ongevraagde en onnodige sociale controle vanuit Brussel.

Ik zie zelf ook eigenlijk geen enkele reden waarom ik aan dit vage orgaan bevoegdheden zou moeten willen overdragen. Hoewel ik de Sophie in 't Veld best op haar machtsgeile blauwe ogen wil vertrouwen, om vervolgens vier jaar niets meer van haar te horen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Picchia op 30-05-2009 23:15:22 ]
pi_69563884
sophie in 't veld is juist heel actief, dus je kan het niet met haar eens zijn, maar je kan niet zeggen dat ze niets van haar laat horen.
pi_69563937
En wat heeft ze dan laten horen?
pi_69564280
Ow wacht. Enige berichten over privacy, vrouwen en homoseksuelen hebben mij zojuist bereikt.
pi_69566448
De beste bescherming voor je privacy is om de overheid niet de bevoegdheid te geven om sociale controle uit te oefenen.
pi_69566463
Zucht van verlichting. Hulde IJsboerke !!
pi_69576785
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 20:32 schreef Mdk het volgende:
Dan is de hele psychologie typisch PVV. Die nemen ook als uitgangspunt de norm, het gemiddelde.. dus normaal. En als iemand daar vanaf wijkt dan speelt er iets.
Dat lijkt me nogal een gewaagde uitspraak over de psychologie, qua PVV vrees ik dat je gelijk hebt.
quote:
Als iedereen zo zou reageren zou dat de norm zijn, dus normaal en zou de afwijking daarvan het syndroom zijn. Zonder 'normaal' is er ook geen 'abnormaal', zonder hoog is er geen laag etc. etc.
Kennelijk ga je uit van de misvatting dat een syndroom per se een afwijking is. Een syndroom is een verschijnsel dat soms, vaak of altijd optreedt bij bepaalde omstandigheden. Het Stockholmsyndroom is een vrij normaal verschijnsel bij ontvoeringen, ontvoeringen zijn niet normaal, dat mensen sympathie gaan voelen voor hun ontvoerders wel.
quote:
Ja, maar wat wil je daarmee zeggen? Ze oordelen nog steeds.
Maar niet over wat iemand moet voelen. Ze zijn niet normatief daarin. Wilders is dat wel.
quote:
Weet ik niet, terecht in jouw ogen.. onterecht in die van een hoop anderen misschien.
Prima, daar kun je daarover argumenten uitwisselen. Alleen ben ik totaal niet geinteresseerd in wat een hoop anderen vinden, ik ben geinteresseerd in waarom iemand dat vindt, en dan is één genoeg. Nogmaals, ik doe niet aan een socialistische gelijkheidsideaal m.b.t. meningen.
quote:
Ah ja.. want alleen de telegraaf doet dat Alsjeblieft zeg.
Mijn krant doet het in ieder geval niet systematisch, misschien dat het daarom alleen al een stuk lastiger wordt om Geert Wilders serieus te nemen.
quote:
Een zwakzinnige kan nog altijd heel goed bepalen welke mening hem het meeste aanspreekt danwel logisch lijkt en op basis daarvan zijn beslissingen maken.
Nee, logica is aan zwakzinnigen over het algemeen niet besteed. Ze kunnen wel instinctief afgaan op iets wat hen aanspreekt, en dan komen ze bij Wilders uit want die is daar op gericht. Het werkt namelijk ook voor zwakbegaafden en mensen die het op zich wel zouden kunnen maar niet na willen denken.
quote:
In een democratie telt iedere stem even zwaar.
Ja, maar dat maakt niet elke mening gelijkwaardig. Een stem is wat anders dan een mening. Dat is juist wat ik bedoel, geef mensen een stem op internet, en ze denken dat ze een mening hebben, terwijl het eigenlijk dom geroep is. Zie een groot deel van de reacties onder een Telegraafartikel.

Als iemand in een verpauperde wijk woont en heeft moeten toekijken hoe die verslechterde omdat hij werd opgezadeld met de rekening van idealen van de meer gefortuneerden, dan is het alleen maar goed dat zijn belang terugkomt in de volksvertegenwoordiging, via zijn stem. Maar dat wil niet zeggen dat hij een mening moet hebben over de aanpak van de taliban. Het mag wel, maar of die de moeite waard is of stompzinnig hangt van de inhoud ervan af, hoe is die mening gefundeerd, wat zijn de argumenten, heeft hij alle informatie die relevant is voor die mening. Elke stem telt, lang niet elke mening is de moeite waard.
quote:
Dat zeg ik niet, maar het is niet bij voorbaat uit te sluiten dat die mening van een vmbo'er op hetzelfde niveau danwel hoger zit dan die van Pronk. Om maar een voorbeeld te noemen: die vmbo'er kan dichter op het probleem zitten dan Pronk en dus veel beter in staat zijn er een mening over te vormen en een eventuele oplossing voor te verzinnen.
Ik zei ook "gemiddeld" en niet voor niks. Ik zie ook zeker dat iemand die ergens middenin zit, dáár een hele zinnige mening over kan hebben, terwijl politici er dramatisch naast kunnen zitten, omdat ze middenin iets heel anders zitten en daar buiten staan. Mensen die ergens middenin zitten, die zijn daardoor vaak heel goed geinformeerd over hun eigen problematiek, hebben er goed over nagedacht en zien ook de argumenten. Maar dan heb je het dus over een zinnige mening, of je het er nou mee eens bent of niet, een mening die de moeite waard is.

Maar zo'n mening is dan ook verheven boven een mening gebaseerd is op onvoldoende informatie, niet nadenken en instinctmatig kijken wat je aanspreekt. Als het dan over de allochtonenproblematiek gaat zou ik dan dus een mening van iemand die in een allochtoonvrij dorp woont in een koophuis niet zonder meer serieus nemen. Dat hangt van de argumenten af. Aan de instincten van een verbitterde 40plusser heb ik geen boodschap.
quote:
En dan nog zowel links als recht zijn hoger opgeleiden en VMBO'ers, dus dan maakt het alsnog geen verschil omdat het daarna wederom uitloopt op het perspectief van de ontvanger.
Het heeft ook helemaal niks met links en rechts van doen. De mening van een ongelukkige puber die daardoor instinctmatig linkse nonsens ophoest is net zo goed oninteressant. Er zijn vast een heleboel dertienjarige meisjes die van mening zijn dat paardenworst moet worden verboden. Er zullen veel 9 jarigen zijn die vinden dat defensie moet worden afgeschaft omdat oorlog slecht is. En dat is dan allemaal net zo veel waard als Bolkesteijn die een opiniestuk schrijft?
quote:
Je oordeelt over Wilders, middels een tussenstap waar je oordeelt over telegraaflezers, vmbo'ers, mensen met domme meningen etc. etc. Kijk je verder ook wel eens in de spiegel?
Ik oordeel niet over VMBO-ers.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_69580688
nothing will change without a rebel
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 31 mei 2009 @ 19:13:41 #43
862 Arcee
Look closer
pi_69581390
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 17:47 schreef Falco het volgende:
Oke goed initiatief !

Vraagje voor de Wilders-adepten: Waarom heet Wilders zijn partij 'Partij van de Vrijehid', maar wil het de koran verbieden. Hoe kan deze kronkel rechtgetrokken worden
Daar was laatst een interessante docu over op: Tegenlicht - Een partijtje vrijheid

Kijk bijvoorbeeld naar wat Stanley Fish (filosoof/columnist New York Times) zegt naar aanleiding van uitspraken van Wilders (21:20).
pi_69591371
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 17:49 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

pffff gelijk stoken
Hoezo: vrijheid staat toch op gespannen voet met verbieden?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_69591450
tvp
pi_69591525
Vrijheid is een illusie.
U bevindt zich >hier<
pi_69601551
Als die malle Geert alleen uitblinkt in reactionair tegen schenen schoppen zonder solide onderbouwing zie ik hem never nooit in de regering komen, niet dat ik dit ooit waarschijnlijk geacht had Maar als hij perse oppostie wilt voeren doe dan beter dan tenenkrommende fulminaties houden in de Kamer die uitsluitend zijn tokkie achterban aanspreken, bedoel iemand met ook maar enig realiteitsbesef prikt hier zo door heen.
"Religion is simply a parasite on a much older moral sense"
pi_69609799
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:04 schreef Razz_Gul het volgende:
Als die malle Geert alleen uitblinkt in reactionair tegen schenen schoppen zonder solide onderbouwing zie ik hem never nooit in de regering komen, niet dat ik dit ooit waarschijnlijk geacht had Maar als hij perse oppostie wilt voeren doe dan beter dan tenenkrommende fulminaties houden in de Kamer die uitsluitend zijn tokkie achterban aanspreken, bedoel iemand met ook maar enig realiteitsbesef prikt hier zo door heen.
Je redeneert op basis en gedachten van de oude politiek, die periode is voorbij...
nothing will change without a rebel
  maandag 1 juni 2009 @ 19:25:46 #49
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_69610797
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 21:15 schreef bendk het volgende:
Als links slim is stemmen ze allemaal op de PVV. Dat wordt dan een giga overwinning en dus heeft de PVV veel mensen nodig.
Deze linkse stemmers kunnen vervolgens om een baantje vragen bij de PVV en ze kunnen zo dus van binnen uit de PVV bestrijden.

Waarom komen ze nou zelf niet op dat idee ?
Omdat de PVV kut is en ik al een leuke baan heb...?
  maandag 1 juni 2009 @ 19:39:14 #50
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_69611299
quote:
Op maandag 1 juni 2009 18:54 schreef bendk het volgende:

[..]

Je redeneert op basis en gedachten van de oude politiek, die periode is voorbij...
Waaruit blijkt dat? Zo'n 20% van de stemmers kiest met PVV klaarblijkelijk voor de nieuwe politiek, terwijl de overige 80% nog steeds op partijen stemmen, die de oude politiek moeten voorstellen. Ik neem aan dat je zo de scheidslijn van nieuwe / oude politiek wilt neerleggen in het politieke partijen-landschap.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')