abonnement Unibet Coolblue
pi_68611909
Medicatie bij psychische klachten

Dit topic is bedoeld om ervaringen uit te wisselen over de diverse soorten medicatie die er bestaan om psychische klachten tegen te gaan.
Wat echter voor alle medicatie opgaat, is dat de werkzaamheid per persoon verschilt. Ga daarom niet blind op ervaringen van anderen af, en raadpleeg altijd een arts bij eventuele twijfels of vragen.

Het is uitdrukkelijk niet de bedoeling van dit topic om te discussiëren over het al dan niet gebruiken van antidepressiva en andere medicijnen. Alleen eigen ervaringen en do's & dont's dus.

Enkele links met meer informatie over psychofarmaca

Stichting Pandora - belangenvereniging voor mensen met psychische of psychiatrische problemen.. Onder het kopje 'dossiers' staan handige .pdfjes, met daarin onder andere informatie over de soorten medicatie, eventuele bijwerkingen, en het gebruik ervan.

Consumed - site met algemene informatie over medicijnen, en ook over de diverse medicijnen bij psychische klachten. Naast feitelijke informatie als samenstelling, verkrijgbaarheid, ook informatie over bijwerkingen en dergelijke.

Hulpgids.nl - prima uitleg over de werking van antidepressiva.

Hersenstorm - onder het kopje 'Ritalin, ja of nee?' ervaringen over de bijwerkingen van Ritalin, én alternatieven voor dit medicijn. Let op: deze ervaringen zijn alleen gebaseerd op die van de schrijfster van deze site. Ook nu geldt: wat voor de één niet werkt, kan voor de ander een uitkomst zijn.

Schizofrenieplein - index met een flink aantal bijsluiters van antipsychotica. Daarnaast veel algemene informatie over schizofrenie, en de behandelmethodes ervan.

Psycholoog.net forum - Het forum van psycholoog.net, heeft een apart 'Medicatie en psychofarmaca' subforum, met daarin vooral veel ervaringen van onder andere AD's en ritalin.

Meldpunt Medicijnen- Meldt hier je goede en slechte ervaringen met medicatie.

Enkele afkortingen, die je in dit topic kan vinden.

*ad= antidepressiva
*ha= huisarts
*mw= maatschappelijk werk

Het vorige deel: [Centraal] Medicatie bij psychische klachten #11

Deze OP vindt je hier.
  zondag 3 mei 2009 @ 10:07:34 #2
262 Re
Kiss & Swallow
pi_68611943
nieuw topic
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 3 mei 2009 @ 10:09:12 #3
262 Re
Kiss & Swallow
pi_68611960
laatste reactie
quote:
Op zondag 3 mei 2009 09:52 schreef mrkrul het volgende:
Ik worstel al jaren met obsessief/compulsieve stoornis (OCD/OCS). Heb nu 20 mg lexapro als medicatie en overweeg eens te proberen om 40 mg te gaan nemen. Heeft iemand hier ervaring mee?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_68612133
wie helpt?
  zondag 3 mei 2009 @ 10:37:10 #5
262 Re
Kiss & Swallow
pi_68612348
je behandelaar

hoe lang slik je al 20mg?, heb je ook cognitieve therapie? en waarom eigenlijk lexapro?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_68612648
Nou mijn behandelaar weet het ook niet meer zo goed en wil me nu doorverwijzen. Het probleem is dat er behoorlijke wachttijden zijn, dus op een nieuwe wending moet ik nog even wachten. Ik heb zelf echter het idee dat de 20 mg lexapro wel een beetje helpt (heb tussendoor even effexor gehad, maar dat was echt niks). Ik slik het nu ongeveer 2 jaar. Mijn behandelaar is een groot fan van therapie met medicijnen en heeft mijns inziens weinig geprobeerd met cogn. therapie. Zo weinig dat ik niet eens weet of hij het wel geprobeerd heeft. Heb natuurlijk wel gesprekken met hem gehad, maar nooit echt structurele handvatten gekregen over hoe bepaalde zaken aan te pakken. Vandaar dat ik nu op eigen initiatief wil kijken of een verhoging van de medicatie kan helpen.


ennuh: Lexapro, omdat ik eerst zoloft had, maar daar mijn libido compleet van verloor
  zondag 3 mei 2009 @ 11:09:37 #7
262 Re
Kiss & Swallow
pi_68612950
mja, medicijnen zijn een gevaarlijk goedje om zo zelf me te gaan experimenteren dus nee ik zou dat dus niet op eigen initiatief doen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_68613992
ja dat antwoord is dus precies wat ik verwacht had. Mijn vraag was dus of iemand er ervaring mee had en niet of iemand vindt dat ik wel of niet zelf wat moet proberen.
  zondag 3 mei 2009 @ 12:31:29 #9
262 Re
Kiss & Swallow
pi_68614717
ervaringen van anderen zullen natuurlijk niets zeggen over de effecten op jezelf
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_68615397
tvp'tje.

ben wel benieuwd hoe het met iedereen gaat!
hier gaat het best goed. stabiel en blij enzo.
  zondag 3 mei 2009 @ 14:36:35 #11
250930 CommodoOblivisci
Somnus stricta
pi_68618504
Ik heb ook een lichte vorm van OCS. Maar ik slik dus Risperdal en dat helpt ook wel een beetje tegen dwanghandelingen. De dwanghandelingen zijn bij mij niet zo heel heftig of dat ze m'n dagelijkse ritme overnemen ofzo, dus het wordt daar wel redelijk mee verholpen..

Verder ben ik eindelijk van m'n Dysthyme stoornis (depressie) af, mede door de Risperdal en gewoon goeie vrienden + vriendje die me gelukkig maken!
pi_68619225
Risperdal heb ik nog niet gehad. Bij mij is het op dit moment ook veel erger dan het ooit was, mede omdat ik een behoorlijk stressvolle situatie zit.
  zondag 3 mei 2009 @ 17:17:46 #13
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68625936
quote:
Op zondag 3 mei 2009 14:56 schreef mrkrul het volgende:
Risperdal heb ik nog niet gehad. Bij mij is het op dit moment ook veel erger dan het ooit was, mede omdat ik een behoorlijk stressvolle situatie zit.
kan je niet op de een of andere manier via de huisarts ofzo een andere behandelaar krijgen met minder wachttijd? het lijkt me dat het zo alleen maar bergafwaarts kan gaan als je niet de juiste behandeling krijgt en dan ook nog van iemand die er weinig verstand van heeft
sterkte....
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 3 mei 2009 @ 18:34:15 #14
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_68628486
@mrkrul: ik zou er écht niet zelf mee gaan lopen experimenteren, het is heavy spul waar je niet zonder begeleiding aan moet gaan sleutelen. Wie weet doet het je alleen maar schade, en dan?
Echt niet doen hoor!
KuikenGuppy
pi_68631939
TVProzac.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 20:09:22 #16
20330 knuppelhout
ouwe dibbes
pi_68704632
lexapro 40 is wel erg fors hoor. de meeste mensen hebben genoeg aan 10 tot 20 mg. dus: stel voor dat je wat ophoogt aan je behandelaar, maar verdubbeling is een beetje te fors.
heb je al eens clomipramine gehad? werkt ook vaak goed tegen ocd
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_68705836
zag dat ik de tabletjes ook doormidden kon breken. Heb nu dus 30mg. Toevallig had ik het er net met een vriendin van me over clomipramine. Raar dat mijn behandelaar dat dan nooit voorgeschreven heeft. Werkt toch weer anders dan SSRIs begrijp ik. Ik zal het hem eens vragen. Heb jij er ervaring mee?
  dinsdag 5 mei 2009 @ 21:23:54 #18
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_68707554
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 20:38 schreef mrkrul het volgende:
zag dat ik de tabletjes ook doormidden kon breken. Heb nu dus 30mg. Toevallig had ik het er net met een vriendin van me over clomipramine. Raar dat mijn behandelaar dat dan nooit voorgeschreven heeft. Werkt toch weer anders dan SSRIs begrijp ik. Ik zal het hem eens vragen. Heb jij er ervaring mee?
Wat zegt je behandelaar erover?
KuikenGuppy
pi_68707899
Heb hem dus nog niet gesproken. Zie hem over een week of twee weer. Weet dan meteen hoe de 30 mg uitpakt.....
  woensdag 6 mei 2009 @ 11:00:13 #20
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68722458
Dus je hebt het toch op eigen houtje opgehoogd? Eigenwijsje ;-) Ben benieuwd wat je behandelaar ervan vindt....
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_68734531
Kon je niet beter eerst overleggen ipv zelf verhogen?
pi_68759983
Ja was beter geweest. Sluit het topic maar. Er wordt toch geen antwoord gegeven op de gestelde vraag:

Op zondag 3 mei 2009 09:52 schreef mrkrul het volgende:
quote:
Ik worstel al jaren met obsessief/compulsieve stoornis (OCD/OCS). Heb nu 20 mg lexapro als medicatie en overweeg eens te proberen om 40 mg te gaan nemen. Heeft iemand hier ervaring mee?
pi_68771491
grootheidsideeen? het hele topic draaide alleen om jouw vraag?
kortaf bij kritische vragen? beetje narcistisch?

ik denk dat je dit soort dingen ALTIJD vooraf met je behandelaar moet bespreken. hij of zij heeft ervoor gestudeerd.
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
  donderdag 7 mei 2009 @ 14:33:50 #24
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_68771932
oh, even iets positiefs, ik ben aan het afbouwen nu, heb bijna 8 jaar anti deprisiva geslikt. En nu ben ik aan het afbouwen en ik merk er geen ene fuck van, ja een dag na dat de dosering lager is geworden, wat wazig, maar verder helemaal niets.

ik voel me verder net zoals met medicatie, zit nu op een halve dosis van wat ik eerst slikte en als het op deze manier door blijft gaan ben ik binnen nu en 3 maanden van dat spul af

dus mocht je het ook willen doen, naar je huisarts en je niets aantrekken van de verhalen van anderen, het kan slecht gaan, maar het kan ook super gaan
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  donderdag 7 mei 2009 @ 14:55:29 #25
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68772708
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 14:33 schreef Klonk het volgende:
oh, even iets positiefs, ik ben aan het afbouwen nu, heb bijna 8 jaar anti deprisiva geslikt. En nu ben ik aan het afbouwen en ik merk er geen ene fuck van, ja een dag na dat de dosering lager is geworden, wat wazig, maar verder helemaal niets.

ik voel me verder net zoals met medicatie, zit nu op een halve dosis van wat ik eerst slikte en als het op deze manier door blijft gaan ben ik binnen nu en 3 maanden van dat spul af

dus mocht je het ook willen doen, naar je huisarts en je niets aantrekken van de verhalen van anderen, het kan slecht gaan, maar het kan ook super gaan
Tof!!!

* Murmeli denkt nog lang niet aan afbouwen..... ik heb liever meer geloof ik, maar ja al die bijwerkingen
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 7 mei 2009 @ 15:08:52 #26
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_68773250
al die bijwerkingen zijn zo kut. ik weet niet wat je gebruikt, maar mijn ad is smerig spul, zeker in het begin..
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  donderdag 7 mei 2009 @ 15:18:55 #27
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68773671
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 15:08 schreef Klonk het volgende:
al die bijwerkingen zijn zo kut. ik weet niet wat je gebruikt, maar mijn ad is smerig spul, zeker in het begin..
citalopram. welke heb jij en welke bijwerkingen?
ik vind de bijwerkingen net wel te hebben zeg maar, maar wel een beetje irritant. maar beter dan van elke scheet helemaal hysterisch...
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 7 mei 2009 @ 15:26:00 #28
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_68773994
ik slik nu nog paroxetine, in het begin veel hoofdpijn en vaag in de kop, duizelig, wazig kijken enzo
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  donderdag 7 mei 2009 @ 15:29:55 #29
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68774159
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 15:26 schreef Klonk het volgende:
ik slik nu nog paroxetine, in het begin veel hoofdpijn en vaag in de kop, duizelig, wazig kijken enzo
volgens mij is paroxetine ook lomp spul... cita's vallen wel mee geloof ik, niet zo'n zwaar middel
maargoed, duf ben ik er ook wel van, neem het tegenwoordig begin van de avond in en dan ben ik na een paar uur wel een beetje duf en wazig. maar overdag niet meer zo (vandaag dus wel want vannacht pas laat ingenomen....)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 7 mei 2009 @ 16:32:51 #30
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68776843
Sjezus.... had ik een weekje vrij, ging hartstikke goed, nu ben ik een halve dag op mn werk en ben meteen weer zo sippig als de pest
Ik moet weg hier maar kan niet en weet niet waar en wat pff ik ga maar even niet in paniek raken want dat helpt ook niet. maar ja maandag moet ik weer en dan weet ik dus al bij voorbaat dat ik weer depri ben heel de dag ook niet gezond toch?
iemand tips?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 7 mei 2009 @ 17:48:52 #31
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_68779426
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 14:33 schreef Klonk het volgende:
oh, even iets positiefs, ik ben aan het afbouwen nu, heb bijna 8 jaar anti deprisiva geslikt. En nu ben ik aan het afbouwen en ik merk er geen ene fuck van, ja een dag na dat de dosering lager is geworden, wat wazig, maar verder helemaal niets.

ik voel me verder net zoals met medicatie, zit nu op een halve dosis van wat ik eerst slikte en als het op deze manier door blijft gaan ben ik binnen nu en 3 maanden van dat spul af

dus mocht je het ook willen doen, naar je huisarts en je niets aantrekken van de verhalen van anderen, het kan slecht gaan, maar het kan ook super gaan
Fijn om te horen . Ik ben ook aan het afbouwen, maar ben voorlopig even blijven steken op 40mg/dag. Niet te lang hoor, want ik wil er helemaal vanaf, maar dat duurt nog wel even dus .
KuikenGuppy
  donderdag 7 mei 2009 @ 17:49:50 #32
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_68779453
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 08:14 schreef mrkrul het volgende:
Ja was beter geweest. Sluit het topic maar. Er wordt toch geen antwoord gegeven op de gestelde vraag:

Op zondag 3 mei 2009 09:52 schreef mrkrul het volgende:
[..]


Dit is geen zelfmedicatie-topic . Ga met je behandelaar praten.
KuikenGuppy
pi_68779492
Ik nam Zoloft (Sertraline), en ben plotseling gestopt. Erg?
KLAAS JAN HUNTELAAR
  donderdag 7 mei 2009 @ 17:51:46 #34
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_68779502
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 16:32 schreef Murmeli het volgende:
Sjezus.... had ik een weekje vrij, ging hartstikke goed, nu ben ik een halve dag op mn werk en ben meteen weer zo sippig als de pest
Ik moet weg hier maar kan niet en weet niet waar en wat pff ik ga maar even niet in paniek raken want dat helpt ook niet. maar ja maandag moet ik weer en dan weet ik dus al bij voorbaat dat ik weer depri ben heel de dag ook niet gezond toch?
iemand tips?
Murm toch! Gaat het intussen wat beter met je?
Niet in paniek raken is idd een goed idee . En ja, maandag moet je weer... maar bekijk het voorlopig eens één dag tegelijk. Maandag is maandag, hoef jij je nu nog niet druk om te maken. Er zit nog een heel weekend tussen! Misschien ga je wel iets leuks doen met je vriendje? .
KuikenGuppy
pi_68783411
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 14:23 schreef knuppelhout het volgende:
grootheidsideeen? het hele topic draaide alleen om jouw vraag?
kortaf bij kritische vragen? beetje narcistisch?

ik denk dat je dit soort dingen ALTIJD vooraf met je behandelaar moet bespreken. hij of zij heeft ervoor gestudeerd.
Excuus voor het vragen om sluiten van het topic. Dat komt omdat ik eerst mijn vraag in een apart topic had gesteld, maar daarna werd gewezen op dit topic. Ik snap overigens niet waar je mij kortaf vindt (graag commentaar) en narcistisch ben ik al helemaal niet (integendeel zelfs, was ik het maar wat meer......).

Je hebt overigens helemaal gelijk: ik had dit moeten bespreken met mijn behandelaar. Mijn excuses: ik wil niemand op verkeerde ideeen brengen!

Dus ik heb een fout gemaakt.

Samenvattend: Overleg eerst met je behandelaar voor je iets verandert aan je medicatie.
  donderdag 7 mei 2009 @ 22:00:52 #36
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68788757
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 17:51 schreef Burdie het volgende:

[..]

Murm toch! Gaat het intussen wat beter met je?
Niet in paniek raken is idd een goed idee . En ja, maandag moet je weer... maar bekijk het voorlopig eens één dag tegelijk. Maandag is maandag, hoef jij je nu nog niet druk om te maken. Er zit nog een heel weekend tussen! Misschien ga je wel iets leuks doen met je vriendje? .
ben eerder uit werk gegaan en naar vriendje gegaan. gaat nog niet denderend. zolang ik niet denk gaat het wel maar dat hou ik niet zo lang vol. wel leuke dingen te doen dit weekend.

en jij waarom blijven steken? gaat het nog wel met afbouwen? je bent wel een doorzetter! goed vind ik dat!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 7 mei 2009 @ 22:05:36 #37
262 Re
Kiss & Swallow
pi_68788973
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 19:50 schreef mrkrul het volgende:

[..]

Excuus voor het vragen om sluiten van het topic. Dat komt omdat ik eerst mijn vraag in een apart topic had gesteld, maar daarna werd gewezen op dit topic. Ik snap overigens niet waar je mij kortaf vindt (graag commentaar) en narcistisch ben ik al helemaal niet (integendeel zelfs, was ik het maar wat meer......).

Je hebt overigens helemaal gelijk: ik had dit moeten bespreken met mijn behandelaar. Mijn excuses: ik wil niemand op verkeerde ideeen brengen!

Dus ik heb een fout gemaakt.

Samenvattend: Overleg eerst met je behandelaar voor je iets verandert aan je medicatie.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 7 mei 2009 @ 22:07:30 #38
262 Re
Kiss & Swallow
pi_68789049
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 17:51 schreef Badabingea het volgende:
Ik nam Zoloft (Sertraline), en ben plotseling gestopt. Erg?
ja, het dringende advies en voorschrift bij het stoppen met zulk soort medicijnen is langzaam afbouwen, en dat is niet voor niets.

Kan goed gaan, kan ook ontzettend fout gaan en precies dat bewerkstelligen wat je nou net niet wilde bereiken hiermee, of erger
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 7 mei 2009 @ 22:10:48 #39
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_68789203
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 22:00 schreef Murmeli het volgende:

[..]

ben eerder uit werk gegaan en naar vriendje gegaan. gaat nog niet denderend. zolang ik niet denk gaat het wel maar dat hou ik niet zo lang vol. wel leuke dingen te doen dit weekend.

en jij waarom blijven steken? gaat het nog wel met afbouwen? je bent wel een doorzetter! goed vind ik dat!
Wees dan blij dat je tenminste werk hebt, nu er zoveel mensen werkeloos thuis zitten .

Met mij gaat het wel okée hoor, maar ik heb het wel flink zwaar gehad de afgelopen paar weken. Dat ik nu even op 40mg blijf steken, is om mezelf even een 'adempauze' te geven en weer wat 'buffer' op te bouwen voor de volgende stap. Relatief gezien wordt elke stap natuurlijk groter .
KuikenGuppy
pi_68795694
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 22:07 schreef Re het volgende:

[..]

ja, het dringende advies en voorschrift bij het stoppen met zulk soort medicijnen is langzaam afbouwen, en dat is niet voor niets.

Kan goed gaan, kan ook ontzettend fout gaan en precies dat bewerkstelligen wat je nou net niet wilde bereiken hiermee, of erger
Ik heb er gelukkig niks van gemerkt.
KLAAS JAN HUNTELAAR
  vrijdag 8 mei 2009 @ 10:11:01 #41
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68800519
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 22:10 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wees dan blij dat je tenminste werk hebt, nu er zoveel mensen werkeloos thuis zitten .

Met mij gaat het wel okée hoor, maar ik heb het wel flink zwaar gehad de afgelopen paar weken. Dat ik nu even op 40mg blijf steken, is om mezelf even een 'adempauze' te geven en weer wat 'buffer' op te bouwen voor de volgende stap. Relatief gezien wordt elke stap...
oeps ging ff mis met quoten...
ikben ook blij dat ik werk heb maar vooral bang dat ik het kwijtraak omdat ik er zo ongelukkig van word en het daardoor niet vol kan houden. en dan ben ik bang dat ik mn huis moet verkopen en daar verlies op maak. moet er zeker nog wel 5 jaar wonen denk ik om geen verlies te draaien enzo. en ben bang dat vriendje wegloopt omdat ik steeds down ben. dat dus een beetje.

wel goed dat je ff pauzeert met afbouwen. kan me wel voorstellen dat het anders echt een achtbaan wordt in je hoofd.
hoe gaat jouw vriend er eigenlijk mee om? ben je nooit bang dat ie wegloopt? of heeft hij minder last van je buien? ik kan echt in zo'n grafstemming zijn en soms heel boos. mn ex was ook zo irritant toen hij depressief was en daar ging ik echt aan onderdoor en ben toen ook weg gegaan. ben beetje bang dat ik mijn vriend datzelfde aandoe en dat jij dan ook weggaat
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_68815629
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 00:59 schreef Badabingea het volgende:

[..]

Ik heb er gelukkig niks van gemerkt.
Tegen mij was gezegd dat je gewoon zomaar kan stoppen maar dat het medicijn nog wel even doorwerkt. Maar ik heb het dan ook over de prozac.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 17:29:39 #43
262 Re
Kiss & Swallow
pi_68815941
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 17:20 schreef F04 het volgende:

[..]

Tegen mij was gezegd dat je gewoon zomaar kan stoppen maar dat het medicijn nog wel even doorwerkt. Maar ik heb het dan ook over de prozac.
wie heeft dat gezegd?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_68816658
Iemand van de plaatselijke apotheek. Ik vroeg het omdat ik zelf niet te lang gebruik wil maken van ADs of ik dan eigenlijk wel zomaar ineens kan stoppen als ik me weer tiptop voel. Ze zeiden dat ik eerst maar eens met de mensen van de GGZ moet praten, maar na wat doorvragen zeiden ze (apotheek) dat je wel zomaar met prozac mag stoppen. Dat je geen ontwenningsverschijnselen krijgt ofzo.. Normaal krijg je toch een soort van afbouwschema?
  vrijdag 8 mei 2009 @ 18:33:53 #45
262 Re
Kiss & Swallow
pi_68818016
het advies is altijd langzaam af te bouwen met SSRis, dat Prozac wat sneller afgebouwd kan worden omdat het langer in het bloed blijft dan andere SSRIs maakt het nog niet dat het OK is om te zeggen dat je er gelijk mee kan stoppen. Er is altijd een verhoogde kans op bijwerkingen bij direct stoppen.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_68818529
Ik ben in februari begonnen met het slikken van Seroxat (in combinatie met therapie). Ik bleef me maar doodmoe en suf voelen. Kon niet 'normaal' functioneren, zelfs autorijden was gevaarlijk. Nu slik ik sinds gisteren Efexor. (75 mg) Voel me meteen een stuk energieker. Maar ben ook wel wat angstig want ik lees op internet veel negatieve ervaringen met dit medicijn. Seroxat sloeg trouwens ook wel positief aan op mijn gemoedstoestand. Het 'zware' gevoel verdween. Ik hoop dat dat bij dit medicijn zo blijft. Zijn er meer mensen die ervaring hebben met efexor (zowel positief als negatief). Zal ook even de vorige topics wat door gaan lezen.
pi_68818929
Ik zou vooral niet al te erg op de bijwerkingen van een bepaald middel letten Doria. Als je naar die waslijst kijkt dan schrik je snel. In mijn geval (Paroxetine/Seroxat) is het allemaal reuze meegevallen. Als het bij jou goed voelt met Efexor dan denk ik dat het best goed gaat komen!
pi_68819018
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 18:33 schreef Re het volgende:
het advies is altijd langzaam af te bouwen met SSRis, dat Prozac wat sneller afgebouwd kan worden omdat het langer in het bloed blijft dan andere SSRIs maakt het nog niet dat het OK is om te zeggen dat je er gelijk mee kan stoppen. Er is altijd een verhoogde kans op bijwerkingen bij direct stoppen.
Wat zou ik dan eventueel kunnen verwachte qua bijwerkingenn als ik dan abrupt stop zonder af te bouwen? Buitenom je dan een paar dagen een beetje dizzy voelt krijg je toch geen ernstige bijwerkingen bij het stoppen ervan?

Na dat telefoongesprekje heb ik wel even lopen googlen en zie dat vooral andere middelen zoals seroxat mensen problemen hebben met stoppen, of tijdens het stoppen last krijgen van bijwerkingen.

[ Bericht 5% gewijzigd door F04 op 08-05-2009 19:09:55 ]
  vrijdag 8 mei 2009 @ 19:43:58 #49
262 Re
Kiss & Swallow
pi_68820436
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 19:04 schreef F04 het volgende:

[..]

Wat zou ik dan eventueel kunnen verwachte qua bijwerkingenn als ik dan abrupt stop zonder af te bouwen? Buitenom je dan een paar dagen een beetje dizzy voelt krijg je toch geen ernstige bijwerkingen bij het stoppen ervan?

Na dat telefoongesprekje heb ik wel even lopen googlen en zie dat vooral andere middelen zoals seroxat mensen problemen hebben met stoppen, of tijdens het stoppen last krijgen van bijwerkingen.
de apotheker heeft wel een klein beetje gelijk dat prozac minder moeilijk is af te bouwen, maar ieder lichaam is anders en reageert anders op veranderingen
quote:
You should avoid suddenly stopping this medicine, as suddenly stopping SSRIs can cause symptoms such as headache, nausea, pins and needles, dizziness and anxiety. Withdrawal symptoms are temporary and are not due to addiction or dependence on the medicine. They are rare with fluoxetine, because it remains in your blood for a few weeks after you stop taking it, and its blood level naturally decreases slowly over time. However, you should follow the instructions given by your doctor or pharmacist when it is time to stop treatment.
en
quote:
By stopping cold turkey, serotonergic activity will drop drastically. Hence withdrawal side-effects may appear such as electrical surges/shocks in the head (brain shivers) and/or body, pins and needles on the skin, feelings as being on the verge of losing consciousness, blackouts, short term memory problems, etc.. Above mentioned side effects refer to epileptiform activity, or electrical discharges, in the brain.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 8 mei 2009 @ 21:31:48 #50
20330 knuppelhout
ouwe dibbes
pi_68824319
met de meeste ssri's kun je afbouwen in een week of 1 a 2, maar er zijn mensen waarvoor dat de snel is. neestal moet dat wel voldoende zijn.
maar nog steeds vind ik dat je afbouwen in overleg met je behandelaar moet doen.
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
  zaterdag 9 mei 2009 @ 09:33:11 #51
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_68835595
kut... lichaam is uitgeput, geest nog meer. Mijn lichaam wil dat ik ga huilen maar ikzelf wil dat niet. Rustig afbouwen van de ADtjes werkt niet zoals het moet dus nu versneld afbouwen zodat ik minder lang maar wel heviger last heb van de bijwerkingen.... ene kant heb ik vet behoefte aan iemand om mij heen en andere kant heb ik zoiets van LAAT ME ALLEMAAL MET RUST!

hoe bedoel je tegenstrijdig
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
  zaterdag 9 mei 2009 @ 10:21:40 #52
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68836141
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 09:33 schreef Knuffelzacht het volgende:
kut... lichaam is uitgeput, geest nog meer. Mijn lichaam wil dat ik ga huilen maar ikzelf wil dat niet. Rustig afbouwen van de ADtjes werkt niet zoals het moet dus nu versneld afbouwen zodat ik minder lang maar wel heviger last heb van de bijwerkingen.... ene kant heb ik vet behoefte aan iemand om mij heen en andere kant heb ik zoiets van LAAT ME ALLEMAAL MET RUST!

hoe bedoel je tegenstrijdig
balen...
misschien is het goed om wel iemand om je heen te hebben, maar dan iemand die je kan negeren als je dat wilt, en waar je ff tegenaan kan hangen/kletsen als je daar zin in hebt.....
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 9 mei 2009 @ 10:29:29 #53
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_68836260
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 10:21 schreef Murmeli het volgende:

[..]

balen...
misschien is het goed om wel iemand om je heen te hebben, maar dan iemand die je kan negeren als je dat wilt, en waar je ff tegenaan kan hangen/kletsen als je daar zin in hebt.....
daar heb ik ook vet veel behoefte aan mja zou niet weten wie... of mensen bij wie ik dat zou willen zijn op de meet vanmiddag en andere vrienden werken vandaag

bah teveel zin om te huilen maar ik wil niet.....!!!
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
  zaterdag 9 mei 2009 @ 10:46:15 #54
262 Re
Kiss & Swallow
pi_68836560
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 10:29 schreef Knuffelzacht het volgende:

[..]

daar heb ik ook vet veel behoefte aan mja zou niet weten wie... of mensen bij wie ik dat zou willen zijn op de meet vanmiddag en andere vrienden werken vandaag

bah teveel zin om te huilen maar ik wil niet.....!!!


lekkere wandeling gaan maken oid
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 9 mei 2009 @ 10:48:02 #55
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_68836596
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 10:46 schreef Re het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

lekkere wandeling gaan maken oid
murm kotm zo naar mij toe en mag haar lekker negeren maar ben ik toch niet alleen
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
pi_68853202
Das toch weer lief dat Murmeli bij je is langsgeweest Knuffelzacht! *geeft KZ knuf

OT:
Vandaag weer tot 2 uur in mijn bed gelegen, man, wat slaap ik lang door die Seroxat. .
  zondag 10 mei 2009 @ 19:30:47 #57
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68880856
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 21:14 schreef DeepChord het volgende:
Das toch weer lief dat Murmeli bij je is langsgeweest Knuffelzacht! *geeft KZ knuf

OT:
Vandaag weer tot 2 uur in mijn bed gelegen, man, wat slaap ik lang door die Seroxat. .
Haha.... lekker lang slapen

Pff ik ben nog steeds zo depressief als wat. volgens mij helpen die pillen niet meer hoor
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_68885758
quote:
Op zondag 10 mei 2009 19:30 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Haha.... lekker lang slapen

Pff ik ben nog steeds zo depressief als wat. volgens mij helpen die pillen niet meer hoor

Helpt wat extra tijd in de zon zitten niet? Doet bij mij vaak wel goed voor mijn humeur
pi_68896040
quote:
Op zondag 10 mei 2009 19:30 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Haha.... lekker lang slapen

Pff ik ben nog steeds zo depressief als wat. volgens mij helpen die pillen niet meer hoor
Ooit geprobeerd te gaan hardlopen? Dat helpt echt goed!
  maandag 11 mei 2009 @ 12:24:02 #60
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68900676
quote:
Op maandag 11 mei 2009 09:49 schreef mrkrul het volgende:

[..]

Ooit geprobeerd te gaan hardlopen? Dat helpt echt goed!
was ik mee begonnen maar ben al een paar weken niet geweest.....
moet idd weer gaan.
in de zon zitten heb ik gisteren gedaan. wel een lekker kleurtje gekregen maar het lost mn problemen niet op he.
maar thanx voor de berichtjes...aandacht is altijd fijn
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_68917079
quote:
Op zondag 10 mei 2009 19:30 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Haha.... lekker lang slapen

Pff ik ben nog steeds zo depressief als wat. volgens mij helpen die pillen niet meer hoor
Jij zit nou ook wel een beetje in een vervelende positie vanwege je werk enzo hè. Niet dat het een reden is om nou ineens blij te zijn enzo, maar de kans is m.i. nou gewoon een stuk groter dat je je vervelend voelt.

* DeepChord hoopt dat jij snel het dal doorkruipt en weer wat omhoog kunt kijken dalijk .
  maandag 11 mei 2009 @ 21:28:05 #62
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_68919384
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 10:11 schreef Murmeli het volgende:
ikben ook blij dat ik werk heb maar vooral bang dat ik het kwijtraak omdat ik er zo ongelukkig van word en het daardoor niet vol kan houden. en dan ben ik bang dat ik mn huis moet verkopen en daar verlies op maak. moet er zeker nog wel 5 jaar wonen denk ik om geen verlies te draaien enzo. en ben bang dat vriendje wegloopt omdat ik steeds down ben. dat dus een beetje.
Ho ho murm, niet zo doemdenken! Wat is er het ergste dat er kan gebeuren als jij je baan niet leuk meer vind? Ik denk dat je hooguit in de ziektewet terecht komt. Of anders ga je gewoon lekker solliciteren en vind je een andere, wél leuke baan . Wat nou paniekerig denken over huis verkopen, verlies maken, etc? .
Eén stap tegelijkertijd he, niet alles is een 'ramp' .
quote:
wel goed dat je ff pauzeert met afbouwen. kan me wel voorstellen dat het anders echt een achtbaan wordt in je hoofd.
Vandaag ga ik weer verder afbouwen (zou eigenlijk gisteren al, maar ik bedacht het me pas nadat ik m'n meds al had genomen, niet slim dus ).
quote:
hoe gaat jouw vriend er eigenlijk mee om? ben je nooit bang dat ie wegloopt? of heeft hij minder last van je buien?
Mijn vriend gaat er wonderwel heel erg goed mee om! Vooral in het begin ben ik wel vaak bang geweest dat hij bij me weg zou gaan vanwege mijn problemen, maar hij wist vanaf het begin waar is op dat moment mee bezig was, en hij ziet me vooruit gaan en begrijpt dat het niet aan hem ligt .
quote:
ik kan echt in zo'n grafstemming zijn en soms heel boos. mn ex was ook zo irritant toen hij depressief was en daar ging ik echt aan onderdoor en ben toen ook weg gegaan. ben beetje bang dat ik mijn vriend datzelfde aandoe en dat jij dan ook weggaat
Volgens mij wist jouw vriend ook wel een beetje waar hij aan begon toen hij jou ontmoette. Hét voordeel van fok-relaties .

Ik denk dat je wel gewoon heel duidelijk bij hem moet aangeven wanneer je tijd voor jezelf nodig hebt en wanneer je al dan niet iets van hem wilt. Als je chagrijnig bent, kan je beter eventjes iets zeggen in de trant van: "Nu even niet lief, ik voel me niet zo lekker. Laat mij maar een middagje op de bank zitten mokken, dan gaan we morgen samen iets leuks doen". Heb je gelijk iets om zelf naar uit te kijken .
KuikenGuppy
  maandag 11 mei 2009 @ 22:07:15 #63
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68920930
quote:
Op maandag 11 mei 2009 21:28 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ho ho murm, niet zo doemdenken! Wat is er het ergste dat er kan gebeuren als jij je baan niet leuk meer vind? Ik denk dat je hooguit in de ziektewet terecht komt. Of anders ga je gewoon lekker solliciteren en vind je een andere, wél leuke baan . Wat nou paniekerig denken over huis verkopen, verlies maken, etc? .
Eén stap tegelijkertijd he, niet alles is een 'ramp' .
[..]

Vandaag ga ik weer verder afbouwen (zou eigenlijk gisteren al, maar ik bedacht het me pas nadat ik m'n meds al had genomen, niet slim dus ).
[..]

Mijn vriend gaat er wonderwel heel erg goed mee om! Vooral in het begin ben ik wel vaak bang geweest dat hij bij me weg zou gaan vanwege mijn problemen, maar hij wist vanaf het begin waar is op dat moment mee bezig was, en hij ziet me vooruit gaan en begrijpt dat het niet aan hem ligt .
[..]

Volgens mij wist jouw vriend ook wel een beetje waar hij aan begon toen hij jou ontmoette. Hét voordeel van fok-relaties .

Ik denk dat je wel gewoon heel duidelijk bij hem moet aangeven wanneer je tijd voor jezelf nodig hebt en wanneer je al dan niet iets van hem wilt. Als je chagrijnig bent, kan je beter eventjes iets zeggen in de trant van: "Nu even niet lief, ik voel me niet zo lekker. Laat mij maar een middagje op de bank zitten mokken, dan gaan we morgen samen iets leuks doen". Heb je gelijk iets om zelf naar uit te kijken .
Hoi...thanx voor je uitgebreide reactie je bent lief!
voor wat betreft het werk.... ik zit nog deels in de ziektewet en ik heb vandaag heel de dag niks gedaan. werken gaat al vanaf het begin (dus 8 jaar) met ups en vooral downs.. Geheel ziekmelden zie ik niet zo zitten, want dan ga ik alleen maar depressief thuis zitten. maargoed, vandaag in het singlestopic nog zitten klagen en toen kwam het erop dat ik toch maar weer moet studeren. ik ben ooit met psychologie begonnen en dat vond ik ontzettend gaaf dus eigenlijk moet ik ophouden met dat uit te stellen. en misschien als ik daarmee bezig ben dat ik het wat minder moeilijk vind om werk te doen dat ik niet zo super leuk vind. alleen wat ik nu op de korte termijn moet doen weet ik ff niet. op mn werk doe ik niks en het gaat uit de hand lopen (werk stapelt zich op) arbo arts zou vandaag bellen maar ik ben dr morgen zelf wel ff....

ow spannend vandaag weer verder afbouwen! hou je ons ff op de hoogte?

cool dat je vriend er goed mee om kan gaan. die van mij die wil mij helpen en voelt zich rot dat ik me zo kut voel en dat hij dan niks kan doen voor me. en hij is zelf al bang dat die depressie van mij ons nog uit elkaar gaat drijven dus dat schiet niet zo heel erg op en ik denk dan met mn depressieve hoofd alleen maar: nou en? ik heb genoeg aan mn hoofd zonder jou. maar ja ik weet ook wel dat ik hem echt leuk en lief vind dus die gedachten negeer ik dan wel. maar ja het helpt ook niet echt iig. Hij wist idd vantevoren wel waar ie aan begon. maar dan nog is het lastig. en dat snap ik wel. maar ja we zullen zien waar het schip strandt (of niet dan) eigenlijk ben ik nu druk genoeg met mezelf
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 11 mei 2009 @ 22:08:07 #64
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68920967
quote:
Op maandag 11 mei 2009 20:23 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Jij zit nou ook wel een beetje in een vervelende positie vanwege je werk enzo hè. Niet dat het een reden is om nou ineens blij te zijn enzo, maar de kans is m.i. nou gewoon een stuk groter dat je je vervelend voelt.

* DeepChord hoopt dat jij snel het dal doorkruipt en weer wat omhoog kunt kijken dalijk .
ja klopt dat werk helpt echt niet. dat is het probleem. de rest van mn leven gaat best aardig miss toch ziekmelden gewoon???? lastig lastig...
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_68921512
quote:
Op maandag 11 mei 2009 22:08 schreef Murmeli het volgende:

[..]

ja klopt dat werk helpt echt niet. dat is het probleem. de rest van mn leven gaat best aardig miss toch ziekmelden gewoon???? lastig lastig...
Ik herken het wel een beetje hoor.. Soms heb je zo'n moment dat je echt op een dood spoor zit voor je gevoel, je loopt op je tandvlees op je werk, er gebeurd iets met mensen die je aan het hart gaan en op dat moment is alles gewoon even klote. Geen straaltje licht waar je ook kijkt.

Maar als je op meerdere momenten op de dag bijhoud (in een boekje ofzo) wat er zoal door je heengaat dan kom je al snel tot de conclusie dat je je op een groot aantal momenten op de dag ronduit slecht voelt, maar dat er ook zat momenten zijn waarop je nergens last van hebt.
Dat maakt het wat makkelijker om te relativeren en om je te beseffen dat het op een zeker moment even minder gaat maar dat het over een uur weer totaal anders kan zijn. .
  maandag 11 mei 2009 @ 22:35:59 #66
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68922187
quote:
Op maandag 11 mei 2009 22:19 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Ik herken het wel een beetje hoor.. Soms heb je zo'n moment dat je echt op een dood spoor zit voor je gevoel, je loopt op je tandvlees op je werk, er gebeurd iets met mensen die je aan het hart gaan en op dat moment is alles gewoon even klote. Geen straaltje licht waar je ook kijkt.

Maar als je op meerdere momenten op de dag bijhoud (in een boekje ofzo) wat er zoal door je heengaat dan kom je al snel tot de conclusie dat je je op een groot aantal momenten op de dag ronduit slecht voelt, maar dat er ook zat momenten zijn waarop je nergens last van hebt.
Dat maakt het wat makkelijker om te relativeren en om je te beseffen dat het op een zeker moment even minder gaat maar dat het over een uur weer totaal anders kan zijn. .
als ik niet denk en gewoon fulltime dingen aan het doen ben voel ik me prima. maar op mn werk moet ik aan mn werk denken en dan ben ik niet blij.
maargoed ik heb wat plannetjes dus die moet ik eerst maar uitvoeren
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_68922852
quote:
Op maandag 11 mei 2009 22:35 schreef Murmeli het volgende:

[..]

als ik niet denk en gewoon fulltime dingen aan het doen ben voel ik me prima. maar op mn werk moet ik aan mn werk denken en dan ben ik niet blij.
maargoed ik heb wat plannetjes dus die moet ik eerst maar uitvoeren
Wat dat betreft heeft deze crisis in ieder geval het voordeel dat je geforceerd wordt om wat aan je situatie te doen. En ik hoop dat deze situatie zich door jouw stappen de komende tijd nog meer gaat verbeteren. .
  dinsdag 12 mei 2009 @ 08:26:03 #68
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68928708
quote:
Op maandag 11 mei 2009 22:52 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Wat dat betreft heeft deze crisis in ieder geval het voordeel dat je geforceerd wordt om wat aan je situatie te doen. En ik hoop dat deze situatie zich door jouw stappen de komende tijd nog meer gaat verbeteren. .
thanx!! zit nu weer heel vrolijk (ahum) op mn werk... maar kon in ieder geval netjes om 7 uur uit bed komen
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  Moderator donderdag 14 mei 2009 @ 01:22:11 #69
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_69002559
wist helemaal niet dat er een nieuw topic was

met mij gaat alles de laatste 2 weken wel weer goed eigenlijk laatst was ik superdown maar ben daar wel weer uitgekrabbeld en daar ben ik stiekem wel trots op nu hopen dat het zo blijft, ik ben nogal een stuiterbal wat dat betreft
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  donderdag 14 mei 2009 @ 16:10:07 #70
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_69019449
Welkom terug MaJo .

Hier is het even een paar dagen moeilijk, maar dat ben ik inmiddels gewend na een dosisverlaging . Komt wel weer goed .
KuikenGuppy
  Moderator donderdag 14 mei 2009 @ 16:16:51 #71
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_69019745
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 16:10 schreef Burdie het volgende:
Welkom terug MaJo .

Hier is het even een paar dagen moeilijk, maar dat ben ik inmiddels gewend na een dosisverlaging . Komt wel weer goed .
Hoe ver ben je nu met het afbouwen? Ben wel trots op je hoor dat je het zo doorzet

zou ook wel weer van de meds afwillen maar dat zit er voorlopig nog niet in mijn psych stelde laatst voor om de dosering AD weer te verhogen maar heb aangegeven eerst even te willen kijken hoe het gaat. En op dit moment gaat het goed
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  donderdag 14 mei 2009 @ 18:06:55 #72
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_69023751
Ik ben al halverwege . 30 mg/dag nu ipv 60 mg/dag en dat voelt best een beetje raar . Eerder nam ik een shitload aan pillen elke dag, en nu nog maar anderhalve! . Maar het gaat best goed eigenlijk, nog even en ik ben er vanaf . En dan: babiessssssssssss .

Mooi dat het zo goed gaat met je, hier gaat het ook alweer wat beter na een bad met "The Comforter" .
KuikenGuppy
pi_69028467
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 18:06 schreef Burdie het volgende:
Ik ben al halverwege . 30 mg/dag nu ipv 60 mg/dag en dat voelt best een beetje raar . Eerder nam ik een shitload aan pillen elke dag, en nu nog maar anderhalve! . Maar het gaat best goed eigenlijk, nog even en ik ben er vanaf . En dan: babiessssssssssss .

Mooi dat het zo goed gaat met je, hier gaat het ook alweer wat beter na een bad met "The Comforter" .
Wat slik je?
  donderdag 14 mei 2009 @ 22:51:01 #74
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_69037545
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 20:13 schreef mrkrul het volgende:

[..]

Wat slik je?
Seroxat/paroxetine
KuikenGuppy
pi_69044479
60 is ook best wel fors voor paroxetine! gebruikte je het als antidepressivum?
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
  vrijdag 15 mei 2009 @ 07:39:13 #76
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_69044505
ik ben er bijna, over een paar dagen van 10 naar 5 paroxetine

Nog een weekje of 6 en ik ben clean
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  Moderator vrijdag 15 mei 2009 @ 12:04:33 #77
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_69051390
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 07:34 schreef knuppelhout het volgende:
60 is ook best wel fors voor paroxetine! gebruikte je het als antidepressivum?
Gezien dit topic lijkt het me niet dat ze het voor de lol slikte

goed bezig Burdie
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 15 mei 2009 @ 12:12:01 #78
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69051646
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 12:04 schreef MaJo het volgende:

[..]

Gezien dit topic lijkt het me niet dat ze het voor de lol slikte
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 15 mei 2009 @ 12:13:47 #79
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_69051721
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 12:04 schreef MaJo het volgende:

[..]

Gezien dit topic lijkt het me niet dat ze het voor de lol slikte

goed bezig Burdie
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 15 mei 2009 @ 15:02:09 #80
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_69057574
afkickupdate...

sinds een paar dagen helemaal gestopt met citalopram. Ben in overleg met psychiater versneld gestopt omdat ik veel bijwerkingen had met langzaam afbouwen...

Ben nu vet duizelig, heb veel hoofdpijn, lusteloos en continu moe... en ben dat heul erg zat mja moet nog maar ff doorbijten gok ik voordat ik weer normaal funcitoneer
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
  vrijdag 15 mei 2009 @ 16:10:30 #81
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_69060298
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 12:04 schreef MaJo het volgende:

[..]

Gezien dit topic lijkt het me niet dat ze het voor de lol slikte

goed bezig Burdie
Whehe.
Het lijken anders net snoepjes hoor .

Maar ja, ik slik(te) het o.a. tegen depressie. Maar ook tegen angstklachten en een paniekstoornis.
KuikenGuppy
pi_69063778
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 12:04 schreef MaJo het volgende:

[..]

Gezien dit topic lijkt het me niet dat ze het voor de lol slikte

goed bezig Burdie
de opties zijn natuurlijk ook tegen paniek, dwang, depressie, enz.

niet dat het voor de lol is.
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
  Moderator zaterdag 16 mei 2009 @ 11:28:07 #83
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_69082082
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 15:02 schreef Knuffelzacht het volgende:
afkickupdate...

sinds een paar dagen helemaal gestopt met citalopram. Ben in overleg met psychiater versneld gestopt omdat ik veel bijwerkingen had met langzaam afbouwen...

Ben nu vet duizelig, heb veel hoofdpijn, lusteloos en continu moe... en ben dat heul erg zat mja moet nog maar ff doorbijten gok ik voordat ik weer normaal funcitoneer
Hmmm maar dat versneld stoppen klinkt dus ook niet fijn? Enig idee hoe lang het duurt voordat je je weer een beetje de oude voelt?

bij mij is afbouwen helaas nog geen optie de psych zat er zelfs aan te denken om de dosering weer te verhogen

het is altijd zo lastig, op dit moment voel ik me goed en denk ik dat ik wel zonder medicatie zou kunnen maar de realiteit is helaas een stuk anders
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zaterdag 16 mei 2009 @ 11:42:30 #84
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_69082479
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 11:28 schreef MaJo het volgende:
het is altijd zo lastig, op dit moment voel ik me goed en denk ik dat ik wel zonder medicatie zou kunnen maar de realiteit is helaas een stuk anders
Ja, stom is dat he... ik ken het gevoel .

Hier komen de bijwerkingen van het afbouwen weer gezellig om de hoek kijken. Ik droom weer als vanouds raar, realistisch .
Maar ik merk ook de voordelen: mijn libido is als een malle gestegen, en ik voel me 's avonds minder snel moe .
KuikenGuppy
  Moderator zondag 17 mei 2009 @ 21:32:40 #85
236264 crew  capricia
pi_69131930
tvp
Definitely not CIA
pi_69133687
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 18:50 schreef Doria het volgende:
Nu slik ik sinds gisteren Efexor. (75 mg) Voel me meteen een stuk energieker. Maar ben ook wel wat angstig want ik lees op internet veel negatieve ervaringen met dit medicijn.

Zijn er meer mensen die ervaring hebben met efexor (zowel positief als negatief). Zal ook even de vorige topics wat door gaan lezen.
Ik slik het nu een tijdje, ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden... zit nu op 150mg, en het lijkt wel alsof de kilo's eraan vliegen.. nu heb ik soieso al wat problemen met eten, en ik wordt hier dus niet vrolijk van zeg maar

Zou er het liefst mee stoppen, maar ik heb over een week (eindelijk) weer een intake bij een psych, dus ik denk dat ik beter nog ff kan volhouden en dan in overleg misschien stoppen ofzo. Ik heb nog maar zelden een 'goede dag' en ik blijf het liefst in mn eentje op mn kamer zitten

Zit in een behoorlijk negatieve spiraal op dit moment
they say a dirty mind is a joy forever...
  zondag 17 mei 2009 @ 22:28:00 #87
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_69134148
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 11:28 schreef MaJo het volgende:

[..]

Hmmm maar dat versneld stoppen klinkt dus ook niet fijn? Enig idee hoe lang het duurt voordat je je weer een beetje de oude voelt?

bij mij is afbouwen helaas nog geen optie de psych zat er zelfs aan te denken om de dosering weer te verhogen

het is altijd zo lastig, op dit moment voel ik me goed en denk ik dat ik wel zonder medicatie zou kunnen maar de realiteit is helaas een stuk anders
het is beide niet fijn... mja liever kort en heftig dan laaaaaaaaangdraadig lang kut voelen...

heb vandaag voor het eerst weer een beetje een redelijke dag achter de rug en nu maar hopen dat het alleen maar beter gaat!

Wel kut voor je majo *hugs*
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
  Moderator maandag 18 mei 2009 @ 18:05:42 #88
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_69158214
Vandaag weer een ontzettende kutdag. Moet zoveel doen en het grijpt me aan, het lukt me gewoon niet. Klotezooi
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 18 mei 2009 @ 19:56:30 #89
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_69161927
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:05 schreef MaJo het volgende:
Vandaag weer een ontzettende kutdag. Moet zoveel doen en het grijpt me aan, het lukt me gewoon niet. Klotezooi

hoe komt?
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
  Moderator maandag 18 mei 2009 @ 20:46:45 #90
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_69164524
quote:
Op maandag 18 mei 2009 19:56 schreef Knuffelzacht het volgende:

[..]


hoe komt?
Het besef dat ik nog zoveel moet doen en het gevoel dat me dat niet gaat lukken ik ben zo moe en zou zo graag even twee dagen niets doen maar dat kan ik me gewoon niet permiteren. Wil niet weer het jaar niet halen net als vorig jaar

en ik haat mijn ADD op het moment ik wil gewoon zijn als andere mensen die dit allemaal wel gewoon kunnen
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_69173085
Ik slik nu al een tijdje (ongeveer 2 weken) 'fluoxetine', maar ik merk nog geen reactie, en heb last van jeuk. Denk dat ik maar ga stoppen hoor, die jeuk is focking irritant.
  maandag 18 mei 2009 @ 23:34:31 #92
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_69173461
Je merkt het echte resultaat pas na 6 tot 8 weken he .
KuikenGuppy
pi_69177427
quote:
Op maandag 18 mei 2009 23:27 schreef F04 het volgende:
Ik slik nu al een tijdje (ongeveer 2 weken) 'fluoxetine', maar ik merk nog geen reactie, en heb last van jeuk. Denk dat ik maar ga stoppen hoor, die jeuk is focking irritant.
prozac happiness!

ff serieus: stoppen echt iom je behandelaar, en evaluatie pas na 4-8wk.
succes!
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_69198936
Mijn behandelaar zei tegen me dat ik gewoon moet doorgaan, en dat de jeuk van m'n eczeem komt, of dat het een bijwerking is? Zou het een allergische reactie kunnen zijn, daar maak ik me juist druk om.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 19:27:00 #95
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_69199457
Jeuk is een hele gewone bijwerking van AD, omdat het spul natuurlijk op je zenuwstelsel werkt. Ik merk het nu bij het afbouwen, krab mezelf soms (onbewust) helemaal open .
KuikenGuppy
  dinsdag 19 mei 2009 @ 19:39:57 #96
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_69200014
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 19:27 schreef Burdie het volgende:
Jeuk is een hele gewone bijwerking van AD, omdat het spul natuurlijk op je zenuwstelsel werkt. Ik merk het nu bij het afbouwen, krab mezelf soms (onbewust) helemaal open .
das ong de enige bijwerking waar ik geen last van heb gehad

ben nu bijn een week compleet gestopt en voel me nu een stuk minder kut nog niet geweldig maar niet zo fucking beroerd
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
pi_69200023
Ik ben helemaal bang dat ik misschien een allergische reactie heb, of een hartaanval ofzo ervan krijg.
quote:
A rash can be a sign of a serious medical condition. See your doctor
immediately if you develop a rash while taking PROZAC.
quote:
Long QT syndrome/Torsades de pointes
  dinsdag 19 mei 2009 @ 19:41:05 #98
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_69200054
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 19:40 schreef F04 het volgende:
Ik ben helemaal bang dat ik misschien een allergische reactie heb, of een hartaanval ofzo ervan krijg.
[..]


[..]


Heb je naast de jeuk ook uitslag?
KuikenGuppy
pi_69200169
Dat is denk ik meer mijn bestaande eczeem. Maar hoe onscheid ik een allergische reactie van de prozac met een normale bijwerking. Want echt zwaar huisuitslag heb ik ook weer niet, enkel een beetje misselijkheid en jeuk. :S Als ik die verhalen op internet lees word ik alleen maar sceptischer over dit middel, of de middel misschien niet erger is dan de kwaal. Want met een beetje pech zit je met ernstige bijwerkingen.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 19:45:56 #100
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_69200235
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 19:43 schreef F04 het volgende:
Dat is denk ik meer mijn bestaande eczeem. Maar hoe onscheid ik een allergische reactie van de prozac met een normale bijwerking. Want echt zwaar huisuitslag heb ik ook weer niet, enkel een beetje misselijk en jeuk. :S
Als je een allergische reactie krijgt van de prozac, merk je dat heus wel. En als je het niet vertrouwt, ga dan even langs je arts/behandelaar.
Krijg je deze medicijnen alleen tegen depressie of ook tegen angst?
KuikenGuppy
pi_69200418
Ik heb vanmiddag even gebeld, men zou het navragen, dus ik moet denk ik tot morgen wachten tot ze terugbellen, dus ondertussen nog doorgaan. Even langsgaan is voor mij +/-20 km, dus ik denk dat ik het voor mij beter is om dit even per telefoon af te handelen.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 19:53:58 #102
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_69200516
Als je het niet vertrouwt, kan je het beter laten zien. Voor je gezondheid maakt 20km niet uit toch? .
Maar wacht even af wat ze je morgen vertellen.

Jeuk is echt een heel normale bijwerking (en denken dat je een héle erge ziekte/bijwerking hebt: is dat niet een beetje één van de redenen waarom je deze meds bent gaan gebruiken?)
KuikenGuppy
  dinsdag 19 mei 2009 @ 19:56:59 #103
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_69200625
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 19:43 schreef F04 het volgende:
Dat is denk ik meer mijn bestaande eczeem. Maar hoe onscheid ik een allergische reactie van de prozac met een normale bijwerking. Want echt zwaar huisuitslag heb ik ook weer niet, enkel een beetje misselijkheid en jeuk. :S Als ik die verhalen op internet lees word ik alleen maar sceptischer over dit middel, of de middel misschien niet erger is dan de kwaal. Want met een beetje pech zit je met ernstige bijwerkingen.
heb je ook gekeken wat de kans is dat je daadwerkelijk zo'n zware reactie krijgt? dat is meestal minder dan 1%
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
pi_69200877
Voor onder andere angst, en paniekaanvallen en dat soort minder leuke dingen krijg ik die meds ter ondersteuning van de behandeling. Ellende allemaal hé? Maargoed, hopelijk bellen ze terug, anders moet ik het donderdag weer eens een keertje proberen, want ik wil ze ook niet op de huid zitten en de indruk wekken dat ik een hypochonder ben ofzo.

Iedergeval bedankt dat je me een beetje gerustgesteld hebt Burdie.

[ Bericht 10% gewijzigd door F04 op 19-05-2009 20:10:05 (typos) ]
  dinsdag 19 mei 2009 @ 20:05:54 #105
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_69200935
Blijven ademen, niet zo druk maken, komt wel goed .
KuikenGuppy
  Moderator dinsdag 19 mei 2009 @ 23:11:29 #106
236264 crew  capricia
pi_69208967
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 19:43 schreef F04 het volgende:
Dat is denk ik meer mijn bestaande eczeem. Maar hoe onscheid ik een allergische reactie van de prozac met een normale bijwerking. Want echt zwaar huisuitslag heb ik ook weer niet, enkel een beetje misselijkheid en jeuk. :S Als ik die verhalen op internet lees word ik alleen maar sceptischer over dit middel, of de middel misschien niet erger is dan de kwaal. Want met een beetje pech zit je met ernstige bijwerkingen.
Als het al een bijverschijnsel is, zal het vrij snel verdwijnen... de eerste weken zijn helaas nu eenmaal zwaar. Maar na een week of 6 moet je echt verschil merken qua angst en paniek enzo. Tevens moet je je dan wel wat opgewekter gaan voelen! Tis gewoon even die eerste paar weken uitzitten, is mijn ervaring...
Definitely not CIA
  Moderator dinsdag 19 mei 2009 @ 23:27:52 #107
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_69209651
Vandaag weer een ontzettende bleh dag, kom er echt even niet uit zit met allemaal zware depri gedachten in mijn hoofd wat ik mezelf allemaal aan zou kunnen doen gelukkig blijft het enkel bij gedachten maar word er niet bepaald vrolijk van
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator dinsdag 19 mei 2009 @ 23:31:10 #108
236264 crew  capricia
pi_69209783
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 23:27 schreef MaJo het volgende:
Vandaag weer een ontzettende bleh dag, kom er echt even niet uit zit met allemaal zware depri gedachten in mijn hoofd wat ik mezelf allemaal aan zou kunnen doen gelukkig blijft het enkel bij gedachten maar word er niet bepaald vrolijk van
Is dat 1 dag dat je dat hebt, of dagen achtereen?
Wat slik je..en waar voor ben je onder behandeling (if any)?
Definitely not CIA
  Moderator dinsdag 19 mei 2009 @ 23:58:44 #109
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_69210764
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 23:31 schreef capricia het volgende:

[..]

Is dat 1 dag dat je dat hebt, of dagen achtereen?
Wat slik je..en waar voor ben je onder behandeling (if any)?
Dit is nu de tweede dag. Gaat bij mij altijd met perioden, paar weken goed en dan weer een week down

slik 40mg Citalopram en ben onder behandeling van depressie, eventueel manisch, ADD en angststoornissen
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator woensdag 20 mei 2009 @ 00:02:19 #110
236264 crew  capricia
pi_69210856
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 23:58 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dit is nu de tweede dag. Gaat bij mij altijd met perioden, paar weken goed en dan weer een week down

slik 40mg Citalopram en ben onder behandeling van depressie, eventueel manisch, ADD en angststoornissen
Klinkt heel zwaar en kut. Maar mijn advies is: Slik minstens 2 maanden. Veel van die medicijnen werken pas na 6 weken. En veel van die medicijnen hebben als bijwerking dat het percentage zelfmoord omhoog gaat omdat je wel direct de bijwerkingen hebt (je kun echt los komen te staan van jezelf, en je compleet kut voelen), maar niet het goede effect van het betreffende medicijn.

Vanuit mezelf kan ik je alleen maar vertellen dat het leven er na 6 weken VEEL beter uit begon te zien. Maar dat, zeker de eerste 2 weken, gewoon klote waren.
Definitely not CIA
pi_69211154
Even doorzetten MaJo! Ik zit zelf op week 2, week 1 slowly opgebouwd ipv gelijk 20mg naar binnen werken, en nou merk ik pas echt de bijwerkingen van de prozac. Ik had er ook iets van Oxazepam bij gekregen maar dat ga ik niet gebruiken zolang het niet nodig is. Tsja, Ik hoop dat dat gevoel van misselijkheid en die jeuk gauw over gaat, want om hier nou nog 2 weken met deze bijwerkingen te zitten lijkt me ook niet zo tof. Iemand verder nog ervaringen gehad met prozac tijdens het beginnen ervan? Ben vooral bang dat het een overgevoeligheid ofzo is.. maar het zou ook een bijwerking kunnen zijn.
  Moderator woensdag 20 mei 2009 @ 00:30:01 #112
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_69211533
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 00:02 schreef capricia het volgende:

[..]

Klinkt heel zwaar en kut. Maar mijn advies is: Slik minstens 2 maanden. Veel van die medicijnen werken pas na 6 weken. En veel van die medicijnen hebben als bijwerking dat het percentage zelfmoord omhoog gaat omdat je wel direct de bijwerkingen hebt (je kun echt los komen te staan van jezelf, en je compleet kut voelen), maar niet het goede effect van het betreffende medicijn.

Vanuit mezelf kan ik je alleen maar vertellen dat het leven er na 6 weken VEEL beter uit begon te zien. Maar dat, zeker de eerste 2 weken, gewoon klote waren.
Ik slik het al 1,5 jaar
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 20 mei 2009 @ 09:10:36 #113
20330 knuppelhout
ouwe dibbes
pi_69215645
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 00:02 schreef capricia het volgende:

[..]

Klinkt heel zwaar en kut. Maar mijn advies is: Slik minstens 2 maanden. Veel van die medicijnen werken pas na 6 weken. En veel van die medicijnen hebben als bijwerking dat het percentage zelfmoord omhoog gaat omdat je wel direct de bijwerkingen hebt (je kun echt los komen te staan van jezelf, en je compleet kut voelen), maar niet het goede effect van het betreffende medicijn.

Vanuit mezelf kan ik je alleen maar vertellen dat het leven er na 6 weken VEEL beter uit begon te zien. Maar dat, zeker de eerste 2 weken, gewoon klote waren.
dat valt gigantisch mee. er is een kleine stijging van zelfmoordpogingen in SOMMIGE onderzoeken, met name bij adolescenten die vooraf ook al zelfmoordneigingen hadden. Geslaagde suicides nemen volgens mij niet significant toe. het blijft al met al erg discutabel, maar juist middelen als oxazepam en lorazepam helpen die spanningstoename in de eerste weken (die heel reeel is, vooral bij mensen die al last hadden van angst en paniek) te dempen.
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_69220127
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 00:30 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik slik het al 1,5 jaar
haha
  woensdag 20 mei 2009 @ 11:43:28 #115
20330 knuppelhout
ouwe dibbes
pi_69220730
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 11:28 schreef myrkur het volgende:

[..]

haha
?? ik snap de grap niet
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
  Moderator woensdag 20 mei 2009 @ 11:56:10 #116
236264 crew  capricia
pi_69221221
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 00:30 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik slik het al 1,5 jaar
Okay, ik was in de war met deze post van je:
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 23:58 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dit is nu de tweede dag. Gaat bij mij altijd met perioden, paar weken goed en dan weer een week down

slik 40mg Citalopram en ben onder behandeling van depressie, eventueel manisch, ADD en angststoornissen
Dacht dus dat het de 2e dag was dat je het slikte...
Definitely not CIA
  Moderator woensdag 20 mei 2009 @ 12:01:26 #117
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_69221420
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 11:56 schreef capricia het volgende:

[..]

Okay, ik was in de war met deze post van je:
[..]

Dacht dus dat het de 2e dag was dat je het slikte...
Je vroeg of het 1 dag was dat ik me down voelde dus daar reageerde ik op

inmiddels de derde downdag
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 20 mei 2009 @ 16:08:25 #118
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_69229674
MaJo. Waarom voel je je zo rottig these days? Any reason?
KuikenGuppy
pi_69231242
Ik geef je wel een knuffel als oppepper.
  Moderator woensdag 20 mei 2009 @ 17:41:11 #120
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_69232620
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 16:08 schreef Burdie het volgende:
MaJo. Waarom voel je je zo rottig these days? Any reason?
Mijn vader ligt in het ziekenhuis en heeft de laatste dagen allemaal complicaties gister hebben we te horen gekregen dat hij nog een paar weken in het ziekenhuis moet blijven

helpt dus niet echt mee aan mijn gemoedstoestand
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 20 mei 2009 @ 18:06:40 #121
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_69233480
Oww, dat helpt inderdaad niet mee .
Ben je bij je ouders nu?
KuikenGuppy
pi_69234013
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 17:41 schreef MaJo het volgende:

[..]

Mijn vader ligt in het ziekenhuis en heeft de laatste dagen allemaal complicaties gister hebben we te horen gekregen dat hij nog een paar weken in het ziekenhuis moet blijven

helpt dus niet echt mee aan mijn gemoedstoestand
ah minder, sterkte!

heb zelf ook nog dagen/periodes dat ik me echt KUT voel, blijkbaar kan dat ook niet helemaal weg gaan? dan denk ik ook meteen dat de meds niet werken en dan de rest van mijn leven gedoemd is te mislukken gelukkig gaat het altijd weer over maarrrja. fijn is anders. zeker als er dan ook nog eens zulke dingen meespelen.
  Moderator vrijdag 22 mei 2009 @ 00:56:00 #123
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_69279603
Thanks voor de steun

het gaat vandaag weer wat beter, mijn vader heeft drie zakken bloed gekregen waardoor hij weer wat aansterkt

ook de studieadviseur gemaild of ik uitstel kan krijgen voor twee opdrachten en met mijn vader een planning gemaakt wat ik allemaal moet doen de komende weken.

zie het allemaal weer wat positiever in

hoe is het verder met iedereen?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 22 mei 2009 @ 10:23:50 #124
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_69284004
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 00:56 schreef MaJo het volgende:
Thanks voor de steun

het gaat vandaag weer wat beter, mijn vader heeft drie zakken bloed gekregen waardoor hij weer wat aansterkt

ook de studieadviseur gemaild of ik uitstel kan krijgen voor twee opdrachten en met mijn vader een planning gemaakt wat ik allemaal moet doen de komende weken.

zie het allemaal weer wat positiever in

hoe is het verder met iedereen?
Mooi om te horen dat het beter met je gaat

Hier gaat ook alles steeds beter... gister heel de dag weg geweest van 12 tot 23 ofzo en voelde me prima... ben wat minder hyper dan dat ik aan de meds zat maar vind ik eigenlijk wel fijn

maandag weer een half dagj werken en dan zien we wel hoe het gaat
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
  vrijdag 22 mei 2009 @ 11:02:03 #125
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69284811
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 10:23 schreef Knuffelzacht het volgende:

[..]

Mooi om te horen dat het beter met je gaat

Hier gaat ook alles steeds beter... gister heel de dag weg geweest van 12 tot 23 ofzo en voelde me prima... ben wat minder hyper dan dat ik aan de meds zat maar vind ik eigenlijk wel fijn

maandag weer een half dagj werken en dan zien we wel hoe het gaat
he KZ goed nieuws dat het beter gaat!!! Volgende week weer een voorzichtige poging doen tot hardlopen? doen we een van de eerste trainingen gewoon weer over
Hier gaat het ook best aardig. vakantie helpt altijd wel goed tegen depressieve buien voor mij
(hoewel de vakantie niet geheel vlekkeloos verloopt, maargoed, daar trek ik me niet al teveel van aan gewoon)

oh gatver ik realiseer me net dat ik over mn ex heb gedroomd.... lekker bezig nja whatever
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 22 mei 2009 @ 11:11:09 #126
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69285076
trouwens even een vraagje.... ik slik nu 20 mg citalopram maar ben er eigenlijk niet zo blij mee. ik ben nog steeds snel geirriteerd/opgefokt (in het begin toen ik de meds had was dat verdwenen) en toen ook nog wel snel depressievig enzo. daarbij heb ik enorme last van de bijwerkingen (gespannen benen en de hele dag snel moe/slaperig/duf) door de gespannen benen slaap ik smorgens als ik eenmaal wakker ben niet meer goed in. en dat duffe gevoel overdag is irritant en ik val gewoon snel in slaap. zit me een beetje af te vragen of ik toch niet andere ad's zou moeten proberen... wat denken jullie? volgens mij moet het toch iets beter kunnen.
sowieso zit ik nog wel in het onderzoektraject voor adhd dus misschien dat de irritatie en het in slaap vallen daar iets mee te maken kunnen hebben, maar dan nog vind ik de bijwerkingen teveel (het in slaap vallen overdag had ik voor de citalopram minder last van)
Aan de andere kant zit ik ook niet zo te wachten op wisselen, mn ex die heeft dat vorig jaar gedaan en die is toen weken/maanden helemaal van slag geweest en zwaar depressief geworden dus dat is niet zo'n goed voorbeeld.
Iemand hier ervaring met het wisselen van AD's? (ik slik deze nu 7 maanden)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  Moderator vrijdag 22 mei 2009 @ 12:57:01 #127
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_69288527
Misschien kun je kijken of een verhoging van de dosering werkt? Is niet zo gek aangezien je lichaam ook moet wennen aan de medicijnen.

ik ben begonnen met 20mg wat verhoogd is naar 30mg en vervolgens 40mg
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_69295905
Het antidepressivum Venlafaxine? Iemand ervaringen?

Je had eerst Prozac en dat soort crap, toen kreeg je SSRI's die al beter waren, nu moet ik vanaf vandaag dit gaan slikken.

Natuurlijk staat er vanalles in de bijsluiter, het helpt tegen alles en nog wat, en tegelijkertijd kan het juist ook de dingen die het moet verhelpen (Angst, depressie) versterken, bladiebla...

Maar is er iemand die het gebruikt heeft en er wat praktijkervaringen over kan vertellen?

Ik kan het altijd nog googlen, maar vond zo gauw geen forum, met gebruikers van het middel..
  vrijdag 22 mei 2009 @ 18:45:01 #129
20330 knuppelhout
ouwe dibbes
pi_69299655
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 16:31 schreef Lamon het volgende:
Het antidepressivum Venlafaxine? Iemand ervaringen?

Je had eerst Prozac en dat soort crap, toen kreeg je SSRI's die al beter waren, nu moet ik vanaf vandaag dit gaan slikken.

Natuurlijk staat er vanalles in de bijsluiter, het helpt tegen alles en nog wat, en tegelijkertijd kan het juist ook de dingen die het moet verhelpen (Angst, depressie) versterken, bladiebla...

Maar is er iemand die het gebruikt heeft en er wat praktijkervaringen over kan vertellen?

Ik kan het altijd nog googlen, maar vond zo gauw geen forum, met gebruikers van het middel..
efexor is een SNRI, dus verhoogt een andere neurotransmitter in je brein (noradrenaline ipv serotonine), en zou via die werking zn nut hebben. in ieder geval is het een andere invalshoek dus de moeite waard te proberen als ssri's niet werkten. welke heb je gehad tot nu toe?
ik vind efexor best een nuttig middel, succes!

ps. prozac (=fluoxetine) is ook gewoon een ssri, en geen crap (plus: er zijn een aantal lezers hier die dat gebruiken, en ik zou als ik jou was niet te snel dit soort opmerkingen rondstrooien. voor jou kan iets anders werken dan voor n ander)
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
  vrijdag 22 mei 2009 @ 18:47:29 #130
20330 knuppelhout
ouwe dibbes
pi_69299734
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 12:57 schreef MaJo het volgende:
Misschien kun je kijken of een verhoging van de dosering werkt? Is niet zo gek aangezien je lichaam ook moet wennen aan de medicijnen.

ik ben begonnen met 20mg wat verhoogd is naar 30mg en vervolgens 40mg
maar zoals altijd in overleg...
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_69307226
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 16:31 schreef Lamon het volgende:
Het antidepressivum Venlafaxine? Iemand ervaringen?

Je had eerst Prozac en dat soort crap, toen kreeg je SSRI's die al beter waren, nu moet ik vanaf vandaag dit gaan slikken.

Natuurlijk staat er vanalles in de bijsluiter, het helpt tegen alles en nog wat, en tegelijkertijd kan het juist ook de dingen die het moet verhelpen (Angst, depressie) versterken, bladiebla...

Maar is er iemand die het gebruikt heeft en er wat praktijkervaringen over kan vertellen?

Ik kan het altijd nog googlen, maar vond zo gauw geen forum, met gebruikers van het middel..
Efexor (Venlafaxine) slik ik al een aantal jaren. Daarvoor ook nog Seroxat geprobeerd, maar deze is heel veel beter
pi_69307574
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 22:08 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Efexor (Venlafaxine) slik ik al een aantal jaren. Daarvoor ook nog Seroxat geprobeerd, maar deze is heel veel beter
En geen bij-effecten? Ongewilde gewichtstoename ofzo? Want daar zit ik niet op te wachten..
En hoelang duurde het voordat het effect begon te werken, er staat 2 tot 4 weken, maar ja, ze moeten toch wat opschrijven...
  vrijdag 22 mei 2009 @ 22:25:56 #133
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_69307911
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 00:56 schreef MaJo het volgende:
hoe is het verder met iedereen?
Goed dat je je wat beter voelt inmiddels .

Hier gaat het matig, erg wisselend . Ik zit alweer bijna twee weken op mijn nieuwe dosis en ben er nog altijd niet aan gewend. Ik voel me soms écht heel rot, heb soms huilbuien, zie overal tegenop en heb gisteren weer een heuze paniekaanval gehad .
Maar er zijn ook momenten dat ik me wél echt goed voel, dan merk ik dat ik me wat helderder voel, wat minder moe ben, wat meer kan relativeren, echt gewoon fijn .
Maar ja, die beide uitersten zijn er nu dus, en het negatieve lijkt een beetje te domineren. Ik ga het weekend nog even afwachten en daarna in overleg bedenken of ik door ga met 30mg, of toch nog weer even terug ga naar 40mg.
Lastige beslissingen allemaal .
KuikenGuppy
pi_69311101
Ik ben ook weer begonnen met paroxetine. Beetje hetzelfde verhaal als F04. Ik wil liever geen medicatie maar ik heb gevoel dat er geen andere mogelijkheden meer zijn. Verder heb ik ook nog klonopin (clonazepam) maar dat gebruik ik liever niet te vaak. (verslavend middel). Ik gebruik nu 1 week paroxetine 20 mg.
pi_69311774
Ik stik van de jeuk man door die fluoxetine zooi. Ik hoop dat het erbij hoort want anders stop ik er eind volgende week er echt mee.
  Moderator zaterdag 23 mei 2009 @ 00:49:57 #136
236264 crew  capricia
pi_69314271
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 23:33 schreef mark2012 het volgende:
Ik ben ook weer begonnen met paroxetine. Beetje hetzelfde verhaal als F04. Ik wil liever geen medicatie maar ik heb gevoel dat er geen andere mogelijkheden meer zijn. Verder heb ik ook nog klonopin (clonazepam) maar dat gebruik ik liever niet te vaak. (verslavend middel). Ik gebruik nu 1 week paroxetine 20 mg.
een x in de week? Ik dacht dat je dat dagelijks moest slikken om een spiegel op te bouwen?
Definitely not CIA
  zaterdag 23 mei 2009 @ 00:53:12 #137
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69314368
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 12:57 schreef MaJo het volgende:
Misschien kun je kijken of een verhoging van de dosering werkt? Is niet zo gek aangezien je lichaam ook moet wennen aan de medicijnen.

ik ben begonnen met 20mg wat verhoogd is naar 30mg en vervolgens 40mg
verhoging van dosis wil ik echt niet, ik heb nu al teveel last van de bijwerkingen. heel de dag slaperig en moe en dus van die gestresste benen enzo, wat ik hierboven op heb geschreven. Ik ga denk ik eens andere vragen....
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_69314665
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 00:49 schreef capricia het volgende:

[..]

een x in de week? Ik dacht dat je dat dagelijks moest slikken om een spiegel op te bouwen?
Volgens mij bedoeld hij dat hij het al sinds 1 week gebruikt.
pi_69314680
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 00:53 schreef Murmeli het volgende:

[..]

verhoging van dosis wil ik echt niet, ik heb nu al teveel last van de bijwerkingen. heel de dag slaperig en moe en dus van die gestresste benen enzo, wat ik hierboven op heb geschreven. Ik ga denk ik eens andere vragen....
Misschien is Wellbutrin of Lexapro iets voor jouw.
pi_69320536
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 22:17 schreef Lamon het volgende:

[..]

En geen bij-effecten? Ongewilde gewichtstoename ofzo? Want daar zit ik niet op te wachten..
En hoelang duurde het voordat het effect begon te werken, er staat 2 tot 4 weken, maar ja, ze moeten toch wat opschrijven...
Ja wel een beetje bijwerkingen zoals zweten, dorst, misselijk. In het begin iets erger misschien. Ik ben er niet van aangekomen, maar dat kom ik eigenlijk nooit van medicatie ( slik daarnaast nog meer). Als je niet meer gaat eten, kom je ook niet aan Meer eetlust kreeg ik er niet van in ieder geval.
pi_69323236
Sorry dat ik hier een apart topic voor open maar ik wil graag veel ervaringen lezen over het drinken in combinatie met medicijnen tegen ADHD.
Ik heb zelf ADHD en ga vanaf augustus beginnen met concerta, als dat niet werkt misschien ritalyn ofzo. Nu ben ik benaderd voor iets orginisatorisch volgend jaar maar daarbij wordt heel veel gedronken. Het is eigenlijk onmogelijk om dit te doen indien je geen alcohol kunt drinken.

Daarom zou ik graag horen hoe alcohol bij jullie is bevallen in combi met!!!

THANKSSSS
  zaterdag 23 mei 2009 @ 13:43:49 #142
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_69323376
Probeer het uit, je gaat er vast niet dood aan. Sterker nog, wazige combi's zijn tofheid!

Voor de rest is het best wel triest, zo'n 'functie' waarbij je moét drinken.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  zaterdag 23 mei 2009 @ 13:43:59 #143
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_69323382
Onmogelijk om geen alcohol te drinken

Als je geen alcohol wil/kan drinken dan doe je dat gewoonweg niet. Als ze dat niet accepteren en respecteren dan zou ik me daar niet op mijn plaats voelen.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
  Moderator zaterdag 23 mei 2009 @ 13:44:56 #144
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_69323404
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 13:43 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Onmogelijk om geen alcohol te drinken

Als je geen alcohol wil/kan drinken dan doe je dat gewoonweg niet. Als ze dat niet accepteren en respecteren dan zou ik me daar niet op mijn plaats voelen.
Wat hij zegt.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_69323409
Overigens, uit de bijsluiter
quote:
Gebruik van Ritalin in combinatie met voedsel of drank
Alcohol kan het effect en de bijwerkingen van Ritalin versterken. Gedurende de behandeling met Ritalin wordt gebruik van alcohol afgeraden.
Vraag ik me nog af of je überhaupt aan iets mee wil doen wanneer 'verplicht drinken' op de agenda staat.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 13:45:07 #146
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_69323410
Ritalin werkt maar een paar uur, gewoon een pilletje niet innemen voordat je gaat drinken.

Bij Concerta is dat wat lastiger, omdat het sustained release is.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_69323442
Ritalin moet wel op gezette tijden ingenomen worden om de werking te behouden, dus 'even een pilletje niet innemen' is er niet bij.
pi_69323443
Nee maar ik wil het juist doen het lijkt me heel erg leuk al die feestjes maar ik moet vantevoren weten hoe dit een beetje zal uitwerken dus vandaar dat ik wil weten hoe de combinatie alcohol medicatie werkt..
  zaterdag 23 mei 2009 @ 13:50:08 #149
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_69323521
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 13:46 schreef agentstarling het volgende:
Nee maar ik wil het juist doen het lijkt me heel erg leuk al die feestjes maar ik moet vantevoren weten hoe dit een beetje zal uitwerken dus vandaar dat ik wil weten hoe de combinatie alcohol medicatie werkt..
Zonder alcohol kun je het toch ook gezellig hebben neem ik aan?
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 13:52:43 #150
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_69323578
Ik drink altijd gewoon met Concerta, ik word er wel een beetje wazig van maar zo'n probleem is het verder niet. Gewoon uitproberen, en als het niet kan drink je toch niet, wat een onzin dat je alcohol zou moeten drinken.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 13:52:54 #151
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_69323581
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 13:50 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Zonder alcohol kun je het toch ook gezellig hebben neem ik aan?
Ze gaat ja zeggen, maar ze bedoelt nee.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_69323881
ik zeg ja en bedoel ja maar in een omgeving waar iedereen zich bezat is het gewoon niet leuk om daar niet in mee te gaan. als ik niet wil drinken doe ik het heus niet hoor maar jullie snappen toch ook dat het kut is met feestjes om dan nee dankje een frisje voor mij graag te moeten zeggen?
  zondag 24 mei 2009 @ 00:16:43 #154
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_69339897
Daar posten we toch in, Mordreth .
KuikenGuppy
  zondag 24 mei 2009 @ 00:23:16 #155
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_69340068
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 13:37 schreef agentstarling het volgende:
Daarom zou ik graag horen hoe alcohol bij jullie is bevallen in combi met!!!
Nou, euh, niet. Ik heb het eerste half jaar van mijn medicatie als een malle gezopen erbij, daarna ben ik mijn meds en ziekte pas serieus gaan nemen.

Een paar dingen:
1. Die medicijnen zijn geen snoepjes.
2. Je hebt geen griepje, je hebt ADHD.
3. Die medicijnen zijn dus NODIG.
4. Alcohol doet de positieve werking van de medicijnen teniet.

Ergo: je kunt dan net zo goed géén medicijnen gaan slikken.

Of je denkt even verstandig na en gaat gewoon aan de cola/mineraalwater. What's the big deal? Bang om buiten de groep te vallen, of om als mietje gezien te worden omdat jij je liever om je gezondheid bekommert dan dat je jezelf avond-aan-avond klem zuipt?
KuikenGuppy
  Moderator zondag 24 mei 2009 @ 00:27:46 #156
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_69340198
Ik ben nu 3 maanden helemaal alcoholvrij en dat bevalt me prima De consequentie van zuipen was dat ik daar een paar dagen zo depressief en suicidaal van werd, dat was het me gewoon niet waard.

Overigens kun je best drinken met Ritalin, maar dan als ze uitgewerkt zijn. Drinken in combinatie met AD is voor mij geen optie meer. Toen ik nog op 20mg zat was het wel te doen maar nu ik op 40mg zit combineert het echt niet meer. Dus geen alcohol meer voor mij

Soms denk ik wel dat ik net zo goed zou kunnen zuipen, de afgelopen dagen steeds zo down
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_69343608
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 11:39 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Ja wel een beetje bijwerkingen zoals zweten, dorst, misselijk. In het begin iets erger misschien. Ik ben er niet van aangekomen, maar dat kom ik eigenlijk nooit van medicatie ( slik daarnaast nog meer). Als je niet meer gaat eten, kom je ook niet aan Meer eetlust kreeg ik er niet van in ieder geval.
Nu op mijn derde dag, is dat zweten idd wel duidelijk. De dorst maakt het eigenlijk wel handig, waardoor ik veel water drink, en dus niet teveel ga eten.
Misselijk valt gelukkig mee.
Ik slik er ook clorazepaat bij, dus dat bij elkaar maakt me wel erg suffig.
Oh, en iemand zei, dat ik, en dat had ik zelf nog niet door, maar het klopt wel, enorm grote pupillen heb ineens. Mijn ogen zijn bijna zwart.

Ik heb ook de neiging om alcohol te drinken, maar met deze medicatie icm clorazepaat, krijg ik niet echt veel kans. Na 3 glazen ben ik out.
pi_69350732
Helemaal geen last van jeuk of een kriebelig gevoel Lamon?
  zondag 24 mei 2009 @ 18:45:09 #159
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69358327
gisteren een keertje perongeluk expres mn medicijnen "vergeten"...
voel me een stuk minder brak en minder stressig dan met die dingen, dus nu weet ik zeker dat ik andere ga vragen. heb ze nu wel vast ingenomen voor vandaag (een paar uur eerder dan normaal) om het gat ertussen niet te groot te maken. Maargoed, voel me echt beter zonder die dingen dus. En dat ondanks een lichte kater
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_69358463
quote:
Op zondag 24 mei 2009 14:28 schreef F04 het volgende:
Helemaal geen last van jeuk of een kriebelig gevoel Lamon?
Nee, ook helemaal geen misselijkheid en mijn pupillen zijn ook weer iets kleiner inmiddels.
Ik voel me wel een klein beetje suffig, maar goed samen met clorazepaat is dat ook niet zo vreemd.
Ik heb overigens 75mg, dus de laagste dosering (althans, 37,5 was er wel maar is geloof ik weer weggedaan ofzo, las ik ergens...)
  maandag 25 mei 2009 @ 22:47:48 #161
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_69401096
Bedankt voor het meeleven/meedenken allemaal .

Gelukkig gaat het al een dag of drie echt heel goed met me, dus ik hoef gelukkig toch niet terug te gaan naar mijn vorige dosis. Misschien over een week of drie wel weer verder afbouwen .
KuikenGuppy
  maandag 25 mei 2009 @ 23:17:51 #162
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69402415
Slikt 1 van jullie fluoxetine? Vandaag heeft een man onder invloed van dit medicijn een 5voudige (6, inclusief hond) moord gepleegd. In zijn afscheidsmail geeft ie gedeeltelijk zijn medicijnen de schuld.
quote:
Bron: [Upd] Mogelijk familiedrama in Zwijndrecht
Zit zwaar onder de meicijnen en heb totaal geen emotie, fluoxetine doet rare dingen met mensen. Mijn vriendin vetelde me vandaag dat ze regelmatig vreemd gaat en dat ze om het nog spannerder wilde maken en vragen om aandacht bij de politie mij en haarzelf bedreigende smsjes en brieven heeft gestuurd, heb haar een klap gegeven en ben weggegaan, niet veel later ben ik terug gegaan en ben door het lint gegaan. ze leeft niet meer.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 25 mei 2009 @ 23:33:05 #163
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69403058
quote:
Op maandag 25 mei 2009 23:17 schreef Maanvis het volgende:
Slikt 1 van jullie fluoxetine? Vandaag heeft een man onder invloed van dit medicijn een 5voudige (6, inclusief hond) moord gepleegd. In zijn afscheidsmail geeft ie gedeeltelijk zijn medicijnen de schuld.
[..]
die vent spoort gewoon niet. niks voelen en door het lint gaan spreekt elkaar ook tegen.
dus: bullshit zeikverhaal.....
(niet richting jou maanvis, maar die vent die spoort gewoon echt nie)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 26 mei 2009 @ 09:08:17 #164
20330 knuppelhout
ouwe dibbes
pi_69408533
quote:
Op maandag 25 mei 2009 23:17 schreef Maanvis het volgende:
Slikt 1 van jullie fluoxetine? Vandaag heeft een man onder invloed van dit medicijn een 5voudige (6, inclusief hond) moord gepleegd. In zijn afscheidsmail geeft ie gedeeltelijk zijn medicijnen de schuld.
[..]


en dit klinkt vooral als aan paranoide psychose. wellicht was het beter geweest om een antipsychoticum te starten??
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
  dinsdag 26 mei 2009 @ 09:43:53 #165
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_69409356
Dag mensen,

Vreemdeling in dit topic, maar ik heb even een vraagje...
Is er iemand bekend met Trazolan als slaapmedicatie (ik weet dat het officieel een AD is)? Ik ga straks mijn eerste ophalen bij de apotheek, maar kan er vrij weinig ervaringen over vinden...
En ja, ik heb melatonine al geprobeerd... en seroquel.. maar daar kan ik niet zo goed tegen (restless legs).
Oh, en ik las ergens op internet een of ander spookverhaal dat dat een ander soort AD is.. ik slik ook lexapro, en dat dat een beetje een rare combi is?? Nu vertrouw ik mijn psychiater 100%, dus ik neem aan dat dat echt een spookverhaal is..?
Zo, dat was de berg vragen...
Don't come closer, I might hurt you
  dinsdag 26 mei 2009 @ 10:53:01 #166
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69411153
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 09:43 schreef Lindytje het volgende:
Dag mensen,

Vreemdeling in dit topic, maar ik heb even een vraagje...
Is er iemand bekend met Trazolan als slaapmedicatie (ik weet dat het officieel een AD is)? Ik ga straks mijn eerste ophalen bij de apotheek, maar kan er vrij weinig ervaringen over vinden...
En ja, ik heb melatonine al geprobeerd... en seroquel.. maar daar kan ik niet zo goed tegen (restless legs).
Oh, en ik las ergens op internet een of ander spookverhaal dat dat een ander soort AD is.. ik slik ook lexapro, en dat dat een beetje een rare combi is?? Nu vertrouw ik mijn psychiater 100%, dus ik neem aan dat dat echt een spookverhaal is..?
Zo, dat was de berg vragen...
Op zich zou je als je AD slikt ook al minder last van slaapproblemen moeten hebben dacht ik? Dat was in ieder geval volgens mijn psychiater het eerste dat ik zou merken van mijn AD (citalopram) en dat klopt ook wel. Ik slaap als een roosje (afgelopen nacht schijnbaar dwars door zwaar onweer heen, terwijl ik voorheen echt slecht sliep, uren wakker lag, midden in de nacht vaak nog een paar uur wakker). Maargoed, blijkbaar hebben jouw AD die uitwerking niet op jou... Werken ze verder wel goed bij je? Anders zou je dus misschien andere kunnen proberen. Ik weet wel dat remeron/mirtazapine echt slaapverwekkend is dus dan zou je het daar eens over kunnen hebben.
Trazolan ken ik verder niet....
Maar je psych zal er zijn redenen wel voor hebben. Misschien kan je de vragen die je hier nu hebt gepost even bij hem neerleggen.
Anders kan je trouwens ook nog naar zo'n slaapcentrum gaan. dan krijg je een tijdje allemaal dingne op je hoofd en meten ze hoe en wanneer je slaapt en kunnen ze door je in een bepaald ritme te dwingen oid ook je slaapproblemen soms verbeteren. heeft bij een vriendin van me goed geholpen!
Succes...en ik hoop in ieder geval dat je van je slaapproblemen afkomt. Slaapproblemen zijn kut (weet er alles van helaas)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  Moderator dinsdag 26 mei 2009 @ 11:15:01 #167
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_69411774
quote:
Op zondag 24 mei 2009 18:45 schreef Murmeli het volgende:
gisteren een keertje perongeluk expres mn medicijnen "vergeten"...
voel me een stuk minder brak en minder stressig dan met die dingen, dus nu weet ik zeker dat ik andere ga vragen. heb ze nu wel vast ingenomen voor vandaag (een paar uur eerder dan normaal) om het gat ertussen niet te groot te maken. Maargoed, voel me echt beter zonder die dingen dus. En dat ondanks een lichte kater
Kan me niet voorstellen dat je je door 1x vergeten al zoveel beter voelt? Aangezien je het ook op moet bouwen lijkt het me sterk dat 1x vergeten zoveel effect heeft. Ik ben wel vaker vergeten in te nemen en merkte daar helemaal niets van
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 26 mei 2009 @ 11:34:34 #168
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69412327
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 11:15 schreef MaJo het volgende:

[..]

Kan me niet voorstellen dat je je door 1x vergeten al zoveel beter voelt? Aangezien je het ook op moet bouwen lijkt het me sterk dat 1x vergeten zoveel effect heeft. Ik ben wel vaker vergeten in te nemen en merkte daar helemaal niets van
ik was minder duf.... dat was het enige dat ik merkte en dat vond ik wel fijn. verder gebeurt er inderdaad niets als je ze vergeet. de dufheid als je ze hebt ingenomen werkt korter dan de eigenlijke werking van de medicijnen. daarom neem ik ze ook savonds want anders ben ik overdag heel de dag nog slaperiger dan ik er al van ben)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_69413547
*kuch* ben inmiddels al een tijdje aan de fluoxetine, en moet zeggen dat ik me aardig beroerd voel.
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 09:43 schreef Lindytje het volgende:
Dag mensen,

Vreemdeling in dit topic, maar ik heb even een vraagje...
Is er iemand bekend met Trazolan als slaapmedicatie (ik weet dat het officieel een AD is)? Ik ga straks mijn eerste ophalen bij de apotheek, maar kan er vrij weinig ervaringen over vinden...
En ja, ik heb melatonine al geprobeerd... en seroquel.. maar daar kan ik niet zo goed tegen (restless legs).
Oh, en ik las ergens op internet een of ander spookverhaal dat dat een ander soort AD is.. ik slik ook lexapro, en dat dat een beetje een rare combi is?? Nu vertrouw ik mijn psychiater 100%, dus ik neem aan dat dat echt een spookverhaal is..?
Zo, dat was de berg vragen...
Zover ik weet geeft Trazodone meer kans op Priapisme.

[ Bericht 89% gewijzigd door F04 op 26-05-2009 12:30:59 ]
  dinsdag 26 mei 2009 @ 12:39:22 #170
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69414265
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 12:16 schreef F04 het volgende:
*kuch* ben inmiddels al een tijdje aan de fluoxetine, en moet zeggen dat ik me aardig beroerd voel.
[..]

Zover ik weet geeft Trazodone meer kans op Priapisme.
voel je jeziek of depressief?
ik dacht dat het juist goed ging met je?
ik ben benieuwd, donderdag moet ik weer naar de psychiater, kijken of ik andere pillen krijg (maar ws niet hoor, moet daarheen voor adhd onderzoek en niet voor mn pillen... hooguit nieuwe lading pillen omdat ik bijna door mijn megavoorraad heen ben - dat schiet wel op als je ze perongeluk in de vuilnisbak gooit... maar daar heb ik ze weer uitgevist.... en dit was wel echt perongeluk...was afwezig toen ik ze innam en gooide de rest van het stripje gewoon weg ipv weer t erug op mijn wasbak)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_69414896
Ik denk dat het gewoon wat bijwerkingen zijn, na een week of 2 zal ik er vast (hoop ik) er vanaf zijn. Van mijn huisarts heb ik een antihistamine gekregen tegen de jeuk, dus dat moet goedkomen.
Misschien krijg jij inplaats van die oudere SSRI's die je nu slikt wel Effexor, of Zyban, één van de nieuwere antidepressiva.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 13:02:03 #172
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69414986
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 12:59 schreef F04 het volgende:
Ik denk dat het gewoon wat bijwerkingen zijn, na een week of 2 zal ik er vast (hoop ik) er vanaf zijn. Van mijn huisarts heb ik een antihistamine gekregen tegen de jeuk, dus dat moet goedkomen.
Misschien krijg jij inplaats van die oudere SSRI's die je nu slikt wel Effexor, of Zyban, één van de nieuwere antidepressiva.
ja ik zal es kijken wat ze me voeren.... misschien moet ik het wel bij de oude vertrouwde cita;s houden hoor...
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 26 mei 2009 @ 13:18:56 #173
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69415478
quote:
Klink overweegt goedkoopste medicijn te verplichten
Uitgegeven: 26 mei 2009 11:09
Laatst gewijzigd: 26 mei 2009 12:41

DEN HAAG - Minister Ab Klink (Volksgezondheid) overweegt artsen en specialisten te verplichten voortaan het goedkoopst beschikbare geneesmiddel voor te schrijven. Dat is een van de mogelijke manieren om het gat van ongeveer 1 miljard euro in zijn begroting te dichten.

Dat heeft een woordvoerster van Klink gezegd na een bericht daarover in de Telegraaf.

De zegsvrouw benadrukt dat nog niet vaststaat of Klink tot de verplichting overgaat. Zij wijst erop dat het al sinds vorig jaar beleid is om zo veel mogelijk de goedkoopste medicijnen voor te schrijven.




Uitvoerbaarheid

De vraag is in hoeverre een verplichting daartoe uitvoerbaar is en of ze geld bespaart. Zo moet een arts een duurder geneesmiddel kunnen voorschrijven, als een patiënt daar meer baat bij heeft.

Volgens de woordvoerster worden nog andere manieren bekeken om het gat in de begroting volksgezondheid te dichten. Zo overweegt het ministerie het gebruik van maagzuurremmers niet meer te vergoeden.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 26 mei 2009 @ 13:23:57 #174
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69415671
Klink is een kloodtzak!!!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 26 mei 2009 @ 13:40:17 #175
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_69416255
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 13:23 schreef Murmeli het volgende:
Klink is een kloodtzak!!!
Gequoteerd voor de troet.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_69418943
Dat is spelen met vuur door die Klink. Wie weet hoe enkele gevallen gaan reageren op een goedkoper middel dan wat eerder voorgeschreven werd.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 15:52:03 #177
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69420474
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 14:59 schreef DeepChord het volgende:
Dat is spelen met vuur door die Klink. Wie weet hoe enkele gevallen gaan reageren op een goedkoper middel dan wat eerder voorgeschreven werd.
idd. als ik straks ADtjes hebben die het goed doen en ik moet gedwongen andere en die werken minder dan word ik echt gek!!! ik vind het helemaal niet fijn om me depressief te voelen namelijk...
maar ik zal de enige niet zijn denk ik zo
(ok domme post, sorry ik ben eenbeetje hyper vandaag)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_69421251
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 15:52 schreef Murmeli het volgende:

[..]

idd. als ik straks ADtjes hebben die het goed doen en ik moet gedwongen andere en die werken minder dan word ik echt gek!!! ik vind het helemaal niet fijn om me depressief te voelen namelijk...
maar ik zal de enige niet zijn denk ik zo
(ok domme post, sorry ik ben eenbeetje hyper vandaag)
Hyper? Komt dat nog steeds door de cita Murm? Heb je ook moeite gehad met inslapen 's-nachts?

is vorige week ook een aantal keer hyper geweest en daar word je idd niet blij van
pi_69422012
eerst even mijn "lijstje":
Citalopram 40 mg
Seroquel 25-50 mg (kom van 600 mg)
Lyrica 300 mg

Mijn vraag: wie heeft er door de AD nog meer last van "restless legs"? Heb een tijdje Remeron gebruikt, maar daarvan stuiterde ik mijn nest door. Niet alleen mn benen gingen hun eigen gangetje, mn armen ook. Nu ik wat langer Citalopram gebruik, heb ik het idee dat het weer begint, terwijl ik me door de Citalopram toch een stuk beter voel. Moet volgende week weer naar de psych, maar wil het eigenlijk niet eens aankaarten... stel je voor dat ik nu weer moet wisselen? (seroxat-->efexor-->remeron-->citalopram)
Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
pi_69422378
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 14:59 schreef DeepChord het volgende:
Dat is spelen met vuur door die Klink. Wie weet hoe enkele gevallen gaan reageren op een goedkoper middel dan wat eerder voorgeschreven werd.
Heb begrepen dat het dan niet om een ander medicijn gaat, maar zonder merknaam. Zo krijg je tegenwoordig een doosje waar Paroxetine opstaat, ipv het "oude" Seroxat. Het enige verschil zijn de hulpstoffen die gebruikt worden.
Enne als ze de maagbeschermers uit de vergoedingen gaan halen, zijn ze een hoop geld meer kwijt aan internisten en chirurgen, die alle maagzweren/maagbloedingen moeten gaan behandelen
Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
  dinsdag 26 mei 2009 @ 17:19:06 #181
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_69423480
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 16:53 schreef Jannuk het volgende:

[..]

Heb begrepen dat het dan niet om een ander medicijn gaat, maar zonder merknaam. Zo krijg je tegenwoordig een doosje waar Paroxetine opstaat, ipv het "oude" Seroxat. Het enige verschil zijn de hulpstoffen die gebruikt worden.
Enne als ze de maagbeschermers uit de vergoedingen gaan halen, zijn ze een hoop geld meer kwijt aan internisten en chirurgen, die alle maagzweren/maagbloedingen moeten gaan behandelen
Gaan de maagbeschermers eruit? .
Overigens verschillen de onderlinge medicijnen nog best enorm hoor, ik gebruikte eerder paroxetine van merk A en nu die van merk B, en ik heb ondervonden dat merk B bij mij veel beter werkt (betere werking met minder bijwerkingen).
Die bijstoffen zijn toch best belangrijk ook .
KuikenGuppy
  dinsdag 26 mei 2009 @ 17:20:26 #182
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_69423559
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 16:41 schreef Jannuk het volgende:
Mijn vraag: wie heeft er door de AD nog meer last van "restless legs"? Heb een tijdje Remeron gebruikt, maar daarvan stuiterde ik mijn nest door. Niet alleen mn benen gingen hun eigen gangetje, mn armen ook. Nu ik wat langer Citalopram gebruik, heb ik het idee dat het weer begint, terwijl ik me door de Citalopram toch een stuk beter voel. Moet volgende week weer naar de psych, maar wil het eigenlijk niet eens aankaarten... stel je voor dat ik nu weer moet wisselen? (seroxat-->efexor-->remeron-->citalopram)
Restless legs melden zich! .
Mijn ervaring is dat het in de loop van de tijd minder wordt. Ik weet niet meer hoe lang het heeft geduurd voor het helemaal over was, ik denk zeker wel een half jaar. .
KuikenGuppy
pi_69423690
quote:
Volgens de woordvoerster worden nog andere manieren bekeken om het gat in de begroting volksgezondheid te dichten. Zo overweegt het ministerie het gebruik van maagzuurremmers niet meer te vergoeden.
Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
  dinsdag 26 mei 2009 @ 17:22:57 #184
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69423697
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 16:18 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Hyper? Komt dat nog steeds door de cita Murm? Heb je ook moeite gehad met inslapen 's-nachts?

is vorige week ook een aantal keer hyper geweest en daar word je idd niet blij van
Nee hyper ben ik gewoon als persoon..... daarom laat ik me oko op adhd onderzoeken he ;-)
inslapen gaat prima sinds ik AD gebruik. daarvoor al jaren drama met slapen maar nu slaap ik als een roosje heerlijk!! alleen ik word niet wakker als een roosje maar als een wrak!
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 16:41 schreef Jannuk het volgende:
eerst even mijn "lijstje":
Citalopram 40 mg
Seroquel 25-50 mg (kom van 600 mg)
Lyrica 300 mg

Mijn vraag: wie heeft er door de AD nog meer last van "restless legs"? Heb een tijdje Remeron gebruikt, maar daarvan stuiterde ik mijn nest door. Niet alleen mn benen gingen hun eigen gangetje, mn armen ook. Nu ik wat langer Citalopram gebruik, heb ik het idee dat het weer begint, terwijl ik me door de Citalopram toch een stuk beter voel. Moet volgende week weer naar de psych, maar wil het eigenlijk niet eens aankaarten... stel je voor dat ik nu weer moet wisselen? (seroxat-->efexor-->remeron-->citalopram)
ja ik heb restless legs door de citalopram. daarvoor nooit last van gehad en ik word er gek van!!! ik heb aan de psychiater nu andere meds gevraagd. ik word er gek van (+ van de dufheid)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 26 mei 2009 @ 17:23:45 #185
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_69423728
Aanvulling: oh, nu ik er wat meer informatie over zoek, blijkt dat het helemaal nog niet over is bij mij. Het vreemde, vermoeide gevoel dat ik regelmatig in m'n benen heb als ik moe ben (waardoor ze 'lam' aanvoelen, heel naar), valt ook onder 'restless legs'. Bij mij helpt het trouwens wel om m'n benen te masseren (doe ik dan zelf of m'n vriend doet het), en insmeren met arnicazalf helpt ook echt goed .

Meer info trouwens hier: http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Medicijnen/Aandoeningen/Thema_s/Restless_Legs_Syndroom.aspx?mId=10702&rId=67
KuikenGuppy
  dinsdag 26 mei 2009 @ 17:24:39 #186
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_69423767
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 17:22 schreef Jannuk het volgende:

[..]


Lekker dan, als je het nodig hebt. Bijvoorbeeld als je last hebt van Reflux (zit bij mijn schoonfamilie in de familie). .
KuikenGuppy
  dinsdag 26 mei 2009 @ 17:24:50 #187
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69423772
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 17:20 schreef Burdie het volgende:

[..]

Restless legs melden zich! .
Mijn ervaring is dat het in de loop van de tijd minder wordt. Ik weet niet meer hoe lang het heeft geduurd voor het helemaal over was, ik denk zeker wel een half jaar. .
bij mij wordt het erger. continue spanning in mn benen. de rest van mn lichaam is wel afgenomen ja. maar nog wel aanwezig. en ik heb nog steeds spontane bewegingen. ook heel de tijd door maar vooral snachts geloof ik, maar soms ook overdag en dat vind ik best genant. (geloof dat ik al wel es bijna wat uit mn handen heb laten vallen erdoor)

anyway, alles bij elkaar ben ik mijn ad-tjes wel redelijk zat
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_69423789
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 17:22 schreef Murmeli het volgende:
ja ik heb restless legs door de citalopram. daarvoor nooit last van gehad en ik word er gek van!!! ik heb aan de psychiater nu andere meds gevraagd. ik word er gek van (+ van de dufheid)
Ik gebruik nu 2 jaar cita, restless legs beginnen nu pas (ach, doen ze ook eens wat). Met de remeron merkte ik het veel eerder. Duf ben ik wel van de seroquel en de lyrica, niet van de cita.... gelukkig
Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
  dinsdag 26 mei 2009 @ 17:28:03 #189
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_69423898
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 17:22 schreef Murmeli het volgende:
Nee hyper ben ik gewoon als persoon..... daarom laat ik me oko op adhd onderzoeken he ;-)
inslapen gaat prima sinds ik AD gebruik. daarvoor al jaren drama met slapen maar nu slaap ik als een roosje heerlijk!! alleen ik word niet wakker als een roosje maar als een wrak!
Dat slapen ga ik nog missen als ik dadelijk van de AD af ben ! Ik zaag nu gewoon overal doorheen (onweer vannacht, huh?) .
Vooral als er een kleine komt, ga ik mijn nachtrust missen !
quote:
ja ik heb restless legs door de citalopram. daarvoor nooit last van gehad en ik word er gek van!!! ik heb aan de psychiater nu andere meds gevraagd. ik word er gek van (+ van de dufheid)
Die dufheid die je aankaart is volgens mij ook wel gewoon een beetje ondergeschikt aan AD. Ik heb er in elk geval altijd super veel last van gehad (enorm veel slapen, bijna dagelijks middagdutjes nodig hebben, wakker worden als een wrak, niets kunnen voordat je koffie op hebt, etc.) en ik merk dat het een stuk minder wordt nu ik aan het afbouwen ben.
Volgens mij hoort het erbij. Of ik heb me nodeloos brak/moe gevoeld al die tijd .
KuikenGuppy
  dinsdag 26 mei 2009 @ 17:29:45 #190
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_69423968
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 17:25 schreef Jannuk het volgende:

[..]

Ik gebruik nu 2 jaar cita, restless legs beginnen nu pas (ach, doen ze ook eens wat). Met de remeron merkte ik het veel eerder. Duf ben ik wel van de seroquel en de lyrica, niet van de cita.... gelukkig
Wat zijn je overige ervaringen met seroquel dan? Ik werd er echt heeeeeel raar van. Kan me ook erg weinig herinneren van die periode, maar mijn vriend vertelt achteraf wel eens dingen waarvan ik zeg: "nee, dat was ik niet". Hij was gewoon echt bang toen ik seroquel slikte, omdat het me echt helemaal veranderde; ik werd er haast psychotisch van.
KuikenGuppy
  dinsdag 26 mei 2009 @ 17:30:18 #191
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69423986
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 17:28 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat slapen ga ik nog missen als ik dadelijk van de AD af ben ! Ik zaag nu gewoon overal doorheen (onweer vannacht, huh?) .
Vooral als er een kleine komt, ga ik mijn nachtrust missen !
[..]

Die dufheid die je aankaart is volgens mij ook wel gewoon een beetje ondergeschikt aan AD. Ik heb er in elk geval altijd super veel last van gehad (enorm veel slapen, bijna dagelijks middagdutjes nodig hebben, wakker worden als een wrak, niets kunnen voordat je koffie op hebt, etc.) en ik merk dat het een stuk minder wordt nu ik aan het afbouwen ben.
Volgens mij hoort het erbij. Of ik heb me nodeloos brak/moe gevoeld al die tijd .
hahaha ja dat slapen ga jij zeker missen meisje!!! ;-)
ik had het onweer ook niet gehoord nee. wat dat betreft hoef ik nooit van de AD's af maar ja.
ik ben er ook bang voor met die dufheid. maar die Restlesslegs vind ik wel heel vervelend en het overdag in slaap vallen ook. maar dat kan ook een adhd dingetje zijn maar daar kom ik nog wel achter als ik dat echt blijk te hebben...
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 26 mei 2009 @ 17:30:55 #192
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69424007
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 17:29 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wat zijn je overige ervaringen met seroquel dan? Ik werd er echt heeeeeel raar van. Kan me ook erg weinig herinneren van die periode, maar mijn vriend vertelt achteraf wel eens dingen waarvan ik zeg: "nee, dat was ik niet". Hij was gewoon echt bang toen ik seroquel slikte, omdat het me echt helemaal veranderde; ik werd er haast psychotisch van.
he gatver!! die rommel wil ik niet hoor! waar kreeg jij dat voor?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_69424091
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 17:29 schreef Burdie het volgende:
Wat zijn je overige ervaringen met seroquel dan? Ik werd er echt heeeeeel raar van. Kan me ook erg weinig herinneren van die periode, maar mijn vriend vertelt achteraf wel eens dingen waarvan ik zeg: "nee, dat was ik niet". Hij was gewoon echt bang toen ik seroquel slikte, omdat het me echt helemaal veranderde; ik werd er haast psychotisch van.
Ik kreeg het een aantal jaar geleden, omdat ik 's nachts erg aan het herbeleven was. Is wel "op het randje van je bed innemen" medicatie. ben een paar keer flauwgevallen erdoor.
Ik weet niet of jij het ook overdag gebruikte? Sommige apotheken weten namelijk niet eens dat dat "levensgevaarlijk" is, je bent echt jezelf niet meer.
Nu slik ik nog een hele lage dosis, omdat je met de Seroquel gemakkelijker kunt stoppen dan met "echte" slaapmedicatie, en ik nog wel net even dat beetje rust nodig heb om in slaap te komen.
Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
pi_69425715
Trouwens een lekkere dag gehad vandaag. Bij mijn GGZ-psychologe te horen gekregen dat zij vermoedde dat ik wel eens een lichte vorm van PDD-NOS zou kunnen hebben. Jaah, autist tot in de kist! . Fijn voor bij de Seroxat, *voegt het toe aan verzameling.
pi_69427834
Na me jaren klote gevoeld te hebben ging het vorig jaar even een tijdje wat beter met me en zat ik weer wat beter in mijn vel, nu val ik weer keihard terug en ben continu moe, voel me nergens thuis, ben somber enz enz. Je kent het vast wel. Nu mijn vraag; als ik dit aankaart bij de huisarts word ik dan doorverwezen of kan hij mij AD voorschrijven?
pi_69433279
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 19:21 schreef Muurverfje het volgende:
Na me jaren klote gevoeld te hebben ging het vorig jaar even een tijdje wat beter met me en zat ik weer wat beter in mijn vel, nu val ik weer keihard terug en ben continu moe, voel me nergens thuis, ben somber enz enz. Je kent het vast wel. Nu mijn vraag; als ik dit aankaart bij de huisarts word ik dan doorverwezen of kan hij mij AD voorschrijven?
Een huisarts mág het gewoon voorschrijven. Als hij/zij ziet dat het niet goed met jou gaat, en uit je medisch dossier opmaakt dat je ooit AD gebruikt hebt, dan zal hij/zij gerust de conclusie trekken dat het misschien beter is weer een tijdje met AD te doen.

Maar misschien zegt de huisarts ook wel dat hij/zij je naar een hulpverlener (psycholoog,psychiater,iets anders) wil doorverwijzen om wat aan de problemen te doen.

Ik wens je veel sterkte, altijd klote als je (weer) een terugval hebt.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 22:31:19 #197
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_69435817
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 17:30 schreef Murmeli het volgende:

[..]

hahaha ja dat slapen ga jij zeker missen meisje!!! ;-)
ik had het onweer ook niet gehoord nee. wat dat betreft hoef ik nooit van de AD's af maar ja.
ik ben er ook bang voor met die dufheid. maar die Restlesslegs vind ik wel heel vervelend en het overdag in slaap vallen ook. maar dat kan ook een adhd dingetje zijn maar daar kom ik nog wel achter als ik dat echt blijk te hebben...
Wanneer weet je daar meer over? Zijn ze dat nu aan het onderzoeken?
KuikenGuppy
  dinsdag 26 mei 2009 @ 22:32:46 #198
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_69435881
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 17:30 schreef Murmeli het volgende:

[..]

he gatver!! die rommel wil ik niet hoor! waar kreeg jij dat voor?
Ik kreeg het als additief bij mijn seroxat, omdat een antipsychoticum (wat seroquel is) soms de werking van een antidepressivum (seroxat in mijn geval) kan bevorderen, zodat je dus geen dosisverhoging hoeft . In mijn geval viel de seroquel dus niet zo goed, maar ervaringen verschillen per mens he!
KuikenGuppy
  dinsdag 26 mei 2009 @ 22:35:43 #199
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_69435991
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 17:33 schreef Jannuk het volgende:
Ik kreeg het een aantal jaar geleden, omdat ik 's nachts erg aan het herbeleven was. Is wel "op het randje van je bed innemen" medicatie. ben een paar keer flauwgevallen erdoor.
Ik weet niet of jij het ook overdag gebruikte? Sommige apotheken weten namelijk niet eens dat dat "levensgevaarlijk" is, je bent echt jezelf niet meer.
!!! Volgens mij slikte ik het 's ochtends (maar weet het niet zeker meer).
KuikenGuppy
  dinsdag 26 mei 2009 @ 22:36:52 #200
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_69436048
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 19:21 schreef Muurverfje het volgende:
Na me jaren klote gevoeld te hebben ging het vorig jaar even een tijdje wat beter met me en zat ik weer wat beter in mijn vel, nu val ik weer keihard terug en ben continu moe, voel me nergens thuis, ben somber enz enz. Je kent het vast wel. Nu mijn vraag; als ik dit aankaart bij de huisarts word ik dan doorverwezen of kan hij mij AD voorschrijven?
Het ligt een beetje aan je huisarts en aan wat je zelf wilt. De meeste huisartsen zullen je doorverwijzen naar een psycholoog, vaak zijn ze niet zo happig op het direct voorschrijven van medicatie. Daar zal je echt zelf om moeten vragen.
KuikenGuppy
pi_69440015
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 17:29 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wat zijn je overige ervaringen met seroquel dan? Ik werd er echt heeeeeel raar van. Kan me ook erg weinig herinneren van die periode, maar mijn vriend vertelt achteraf wel eens dingen waarvan ik zeg: "nee, dat was ik niet". Hij was gewoon echt bang toen ik seroquel slikte, omdat het me echt helemaal veranderde; ik werd er haast psychotisch van.
Dat klinkt wel eng Ben ook wel bang voor soortgelijke effecten als ik weer met AD ga beginnen... Ik ben er eigenlijk heel erg aan toe, maar ik kan dit soort vage bijwerkingen niet permitteren. De laatste tijd heb ik het druk met mijn opleiding (en alle stress eromheen)+ dat ik een nieuwe baan erbij heb. Ik heb voor me gevoel veel te veel op het spel te zetten, het gaat op het moment eigenlijk best goed op mijn emotionele status na. Ik wou dat ik op een pauzeknop kon drukken
pi_69440124
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 19:21 schreef Muurverfje het volgende:
Na me jaren klote gevoeld te hebben ging het vorig jaar even een tijdje wat beter met me en zat ik weer wat beter in mijn vel, nu val ik weer keihard terug en ben continu moe, voel me nergens thuis, ben somber enz enz. Je kent het vast wel. Nu mijn vraag; als ik dit aankaart bij de huisarts word ik dan doorverwezen of kan hij mij AD voorschrijven?
Die zal je doorsturen, of je moet een zeldzame huisarts hebben Sterkte
  woensdag 27 mei 2009 @ 01:16:22 #203
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69441232
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 22:31 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wanneer weet je daar meer over? Zijn ze dat nu aan het onderzoeken?
ik heb donderdag gesprek bij de psychiater samen met mn moeder erbij... denk dat ik het een paar weken daarna weet.... ben wel benieuwd. vind het erg spannend!!! maar als ik het heb zou het wel veel kunnen verklaren. dus dat zou dan weer positief zijn.

ow is dat zo dat AP je AD kunnen versterken? hopen dat mijn psych daar niet mee komt. straks heb ik met een beetje pech nog en AD en AP en nog ritalin ofzo erbij.. pff dan moet ik straks bij het chemisch afval als ik dood ga
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 27 mei 2009 @ 01:17:28 #204
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69441255
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 00:25 schreef crix het volgende:

[..]

Die zal je doorsturen, of je moet een zeldzame huisarts hebben Sterkte
in mijn omgeving zijn huisartsen best snel geneigd iemand meteen AD te geven. Vind ik een slechte zaak maar heb het wel een aantal keren zien gebeuren. beter ga je eerst naar een psycholoog oid.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_69444822
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 01:17 schreef Murmeli het volgende:

[..]

in mijn omgeving zijn huisartsen best snel geneigd iemand meteen AD te geven. Vind ik een slechte zaak maar heb het wel een aantal keren zien gebeuren. beter ga je eerst naar een psycholoog oid.
Inderdaad wel een slechte zaak Vind het overigens ook een slechte zaak wanneer een psycholoog al wat na het eerste gesprek voorschrijft...
Succes donderdag Murmeli
  woensdag 27 mei 2009 @ 09:32:39 #206
20330 knuppelhout
ouwe dibbes
pi_69445006
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 09:24 schreef crix het volgende:

[..]

Inderdaad wel een slechte zaak Vind het overigens ook een slechte zaak wanneer een psycholoog al wat na het eerste gesprek voorschrijft...
Succes donderdag Murmeli
allereerst:
psychologen mogen geen medicatie voorschrijven.
quetiapine (seroquel) is een antipsychoticum in hogere doseringen. het versuft relatief sterk, en het is ook een stemmingsstabilisator. nuttig voor vanalles dus, en relatief veilig met weinig bijwerkingen (behalve gewichtstoename en sufheid dus). voor echte psychosen wordt er wel getwijfeld aan de effectiviteit trouwens, maar als toevoeging bij bijv ad of lithium kan het zeker nuttig zijn.
en ik ben het ermee eens dat huisartsen te snel AD voorschrijven. bij lichte tot matige depressies zijn gesprekken even effectief als medicatie. een ernstige depressie ziet een huisarts maar zelden, die worden meestal wel opgenomen in een psych ziekenhuis
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
  woensdag 27 mei 2009 @ 11:20:27 #207
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69448416
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 09:24 schreef crix het volgende:

[..]

Inderdaad wel een slechte zaak Vind het overigens ook een slechte zaak wanneer een psycholoog al wat na het eerste gesprek voorschrijft...
Succes donderdag Murmeli
dank je wel!!! brrrr....morgen al!!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_69452703
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 09:32 schreef knuppelhout het volgende:

[..]

allereerst:
psychologen mogen geen medicatie voorschrijven.
quetiapine (seroquel) is een antipsychoticum in hogere doseringen. het versuft relatief sterk, en het is ook een stemmingsstabilisator. nuttig voor vanalles dus, en relatief veilig met weinig bijwerkingen (behalve gewichtstoename en sufheid dus). voor echte psychosen wordt er wel getwijfeld aan de effectiviteit trouwens, maar als toevoeging bij bijv ad of lithium kan het zeker nuttig zijn.
en ik ben het ermee eens dat huisartsen te snel AD voorschrijven. bij lichte tot matige depressies zijn gesprekken even effectief als medicatie. een ernstige depressie ziet een huisarts maar zelden, die worden meestal wel opgenomen in een psych ziekenhuis
Sorry ik gaf een foute formulering bij wat ik bedoel. Ik bedoelde te zeggen dat psychologen vaak veel te snel een advies af geven aan de huisarts voor medicatie. In een half uurs gesprek is niet te goed vast te stellen of iemand een lichte of zware depressie heeft. Bovendien word er maar weinig verteld dat AD veel bijwerkingen heeft. Zoals je zegt zijn gesprekken een goede manier om wat te doen aan lichte en matige depressies, maar vaak word AD verkozen omdat het simpelweg een makkelijkere oplossing is.
pi_69452734
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 11:20 schreef Murmeli het volgende:

[..]

dank je wel!!! brrrr....morgen al!!
Spannend! Hopelijk een uitslag waar je daadwerkelijk wat aan hebt
  woensdag 27 mei 2009 @ 13:31:43 #210
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69452880
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 13:26 schreef crix het volgende:

[..]

Spannend! Hopelijk een uitslag waar je daadwerkelijk wat aan hebt
ik hoop het ook.
ik herken wel echt bizar in ieder geval wat de mensen in het adhd topic allemaal opschrijven.... maar t zal mij benieuwen....
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  Moderator woensdag 27 mei 2009 @ 13:38:06 #211
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_69453053
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 09:24 schreef crix het volgende:

[..]

Inderdaad wel een slechte zaak Vind het overigens ook een slechte zaak wanneer een psycholoog al wat na het eerste gesprek voorschrijft...
Succes donderdag Murmeli
Daar ben ik het niet mee eens. Ik ben blij dat mijn huisarts me AD voorschreef. Ik was zo vreselijk down en het duurde nog maanden voordat ik terecht kon bij een psycholoog. In een ideale wereld zou het beter zijn als inderdaad de psycholoog danwel psychiater dit vaststelt maar in dit systeem word je maanden aan je lot overgelaten. En ik weet niet wat er met me gebeurd was als mijn huisarts me toen geen AD had voorgeschreven
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 27 mei 2009 @ 13:42:43 #212
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69453180
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 13:38 schreef MaJo het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens. Ik ben blij dat mijn huisarts me AD voorschreef. Ik was zo vreselijk down en het duurde nog maanden voordat ik terecht kon bij een psycholoog. In een ideale wereld zou het beter zijn als inderdaad de psycholoog danwel psychiater dit vaststelt maar in dit systeem word je maanden aan je lot overgelaten. En ik weet niet wat er met me gebeurd was als mijn huisarts me toen geen AD had voorgeschreven
ik denk dat dat een andere situatie is. dan is het overduidelijk dat het AD beter werkt dan therapie en wachten, omdat de situatie zo acuut is.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_69453471
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 13:31 schreef Murmeli het volgende:
ik hoop het ook.
ik herken wel echt bizar in ieder geval wat de mensen in het adhd topic allemaal opschrijven.... maar t zal mij benieuwen....
Ga je naar de ADHD-poli?
Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
  Moderator woensdag 27 mei 2009 @ 13:57:28 #214
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_69453641
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 13:42 schreef Murmeli het volgende:

[..]

ik denk dat dat een andere situatie is. dan is het overduidelijk dat het AD beter werkt dan therapie en wachten, omdat de situatie zo acuut is.
Ik ga er vanuit dat een huisarts alleen in zulke acute gevallen AD zal voorschrijven en niet als iemand een beetje in een dip zit. Dat zou inderdaad een slechte zaak zijn...
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_69454963
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 13:38 schreef MaJo het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens. Ik ben blij dat mijn huisarts me AD voorschreef. Ik was zo vreselijk down en het duurde nog maanden voordat ik terecht kon bij een psycholoog. In een ideale wereld zou het beter zijn als inderdaad de psycholoog danwel psychiater dit vaststelt maar in dit systeem word je maanden aan je lot overgelaten. En ik weet niet wat er met me gebeurd was als mijn huisarts me toen geen AD had voorgeschreven
In jouw geval is wel een goede beslissing geweest, maar ik neem aan dat je niet een lichte of matige depressie hebt of wel? Voor veel mensen is AD eigenlijk niet nodig en zou een paar gesprekken al voldoende zijn (komt ook uit onderzoeken naar voren). Helaas is dit niet echt echt een reële oplossing, want er zijn te weinig psychologen in vergelijking met aantal mensen dat zich met een depressie meldt. Dit is denk ik de reden waarom ze vrij snel zijn met het geven van AD... Het is tijd dat ze wat aan die wachtrijen gaan doen.
pi_69455108
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 13:57 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat een huisarts alleen in zulke acute gevallen AD zal voorschrijven en niet als iemand een beetje in een dip zit. Dat zou inderdaad een slechte zaak zijn...
In acute gevallen en wanneer iemand er ook daadwerkelijk naar vraagt, is het wel een oplossing. Ik heb het meer over mensen die bij de dokter komen met wat depressieve klachten ipv op de rand van de afgrond staan zeg maar
  woensdag 27 mei 2009 @ 15:55:40 #217
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69457315
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 13:52 schreef Jannuk het volgende:

[..]

Ga je naar de ADHD-poli?
nee riagg.... daar loop ik al 2 jaar rond te hangen
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 27 mei 2009 @ 16:30:43 #218
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_69458599
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 00:20 schreef crix het volgende:

[..]

Dat klinkt wel eng Ben ook wel bang voor soortgelijke effecten als ik weer met AD ga beginnen... Ik ben er eigenlijk heel erg aan toe, maar ik kan dit soort vage bijwerkingen niet permitteren. De laatste tijd heb ik het druk met mijn opleiding (en alle stress eromheen)+ dat ik een nieuwe baan erbij heb. Ik heb voor me gevoel veel te veel op het spel te zetten, het gaat op het moment eigenlijk best goed op mijn emotionele status na. Ik wou dat ik op een pauzeknop kon drukken
AD zijn minder heftig dan antipsychotica he.
Bovendien reageert iedereen anders, en: kan je het je wel permitteren dat je je zo rot voelt?
Ik weet dat mijn ziekte mij heel veel heeft gekost op dat vlak. Heb een paar keer een opleiding moeten onderbreken/afbreken, en door de bijwerkingen van de medicijnen kan ik niet meer fulltime werken, maar ik voel me sinds ongeveer een half jaar voor het eerst sinds negen jaar weer gelukkig en zit lekker in m'n vel, dus het is me wel méér dan waard geweest.
Ik zit liever gelukkig thuis op de bank, dan ongelukkig op kantoor.
KuikenGuppy
  woensdag 27 mei 2009 @ 16:34:00 #219
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_69458704
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 01:16 schreef Murmeli het volgende:

[..]

ik heb donderdag gesprek bij de psychiater samen met mn moeder erbij... denk dat ik het een paar weken daarna weet.... ben wel benieuwd. vind het erg spannend!!! maar als ik het heb zou het wel veel kunnen verklaren. dus dat zou dan weer positief zijn.

ow is dat zo dat AP je AD kunnen versterken? hopen dat mijn psych daar niet mee komt. straks heb ik met een beetje pech nog en AD en AP en nog ritalin ofzo erbij.. pff dan moet ik straks bij het chemisch afval als ik dood ga
Hee, niet alle AP zijn zo heftig als de seroquel bij mij hoor .
Maar wacht lekker af wat er uit dat gesprek komt donderdag... dan weet je denk ik ook meer wat voor medicatie je kunt gebruiken en hoe dat onderling allemaal op elkaar afgestemd kan worden.
Ik weet ook niet hoe gewoon het is om antipsychotica voor te schrijven als additief bij een antidepressiva, in mijn geval was het zo dat de seroxat an sich wel gewoon een goed medicijn voor mij was, ik geen ander medicijn wilde proberen omdat ik al op een hoge dosis zat, en vanwege die hoge dosis ophogen ook niet erg gewenst was. Uiteindelijk is het ophogen dus wel geweest wat het bij mij heeft gedaan, maar zoiets blijft altijd trial-and-error. .
KuikenGuppy
pi_69458914
pffff ik heb een Lyrica dagje.. beetje té laat ingenomen, nu ben ik dronken
Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
pi_69461734
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 16:30 schreef Burdie het volgende:

[..]

AD zijn minder heftig dan antipsychotica he.
Bovendien reageert iedereen anders, en: kan je het je wel permitteren dat je je zo rot voelt?
Ik weet dat mijn ziekte mij heel veel heeft gekost op dat vlak. Heb een paar keer een opleiding moeten onderbreken/afbreken, en door de bijwerkingen van de medicijnen kan ik niet meer fulltime werken, maar ik voel me sinds ongeveer een half jaar voor het eerst sinds negen jaar weer gelukkig en zit lekker in m'n vel, dus het is me wel méér dan waard geweest.
Ik zit liever gelukkig thuis op de bank, dan ongelukkig op kantoor.
Ja heb je eigenlijk helemaal gelijk in. Ik ben zelf bang dat ik eens stuk ongelukkiger word als ik thuis zit. Economisch gezien kan ik ook niet echt thuis gaan zitten en ik vrees dat het me alleen maar verder van huis af helpt. Daarnaast heb ik ook schaamte gevoel voor mijn psychische klachten...ik wil dat niemand er van weet. Ik heb het ooit aan een paar dichtbijstaanden verteld, maar dit heeft me meer gesloopt dan gesterkt. Ik weet ondertussen wel hoe mensen zijn.. ze doen vaak of ze begrip hebben, maar alles dat afwijkt van het normale wordt altijd raar bekeken. Ik denk dat ik pas weer contact met me psych opneem wanneer ik het wat rustiger heb (zomer vakantie ofzo). Ik houd het ondertussen al een jaar of 6 vol, die paar maandjes kunnen ook wel :p
  Moderator woensdag 27 mei 2009 @ 21:21:47 #222
236264 crew  capricia
pi_69468892
AD werkt bij mij beter dan een psycholoog, welke psych dan ook.
En vergeet niet dat veel van de problemen, afwijkingen of hoe je het dan wilt noemen, vaak ook erfelijk in aanleg zijn, en niet met een psych opgelost kunnen worden.
Wij mij betreft, en gelukkig ook mijn huisarts, kan ik het mijn hele leven slikken...en als ik wil minderen, of wil stoppen, is dat mijn beslissing! (in overleg natuurlijk)
Zit al jaren aan dezelfde dosering, zelfde medicamenten, en wil dit ook zo houden...want het gaat ook al tijden goed met me!
Definitely not CIA
  woensdag 27 mei 2009 @ 23:21:51 #223
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_69474591
Ik wilde jullie nog even bedanken voor de reacties op mijn vraag!
En, ik heb gisteren heerlijk geslapen
Don't come closer, I might hurt you
pi_69483128
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 21:21 schreef capricia het volgende:
AD werkt bij mij beter dan een psycholoog, welke psych dan ook.
En vergeet niet dat veel van de problemen, afwijkingen of hoe je het dan wilt noemen, vaak ook erfelijk in aanleg zijn, en niet met een psych opgelost kunnen worden.
Wij mij betreft, en gelukkig ook mijn huisarts, kan ik het mijn hele leven slikken...en als ik wil minderen, of wil stoppen, is dat mijn beslissing! (in overleg natuurlijk)
Zit al jaren aan dezelfde dosering, zelfde medicamenten, en wil dit ook zo houden...want het gaat ook al tijden goed met me!
mooizo. maar je zget terecht dat dat bij JOU zo werkt. er zijn ook veel mensen die teveel verwachtingen hebben van AD en dan passief zitten wachten tot ze gelukkig worden (even gechargeerd gezegd), en zo werkt het natuurlijk ook niet. de ideale behandeling is eerst gesprekken, en als dat niet helpt of de stoornis is zo ernstig daarbij medicatie.
tenminste, wat mij betreft
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
  donderdag 28 mei 2009 @ 11:48:22 #225
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69485611
Zo, het gesprek gehad vanmorgen.... was spannend. over 2 weken hoor ik meer maar de psychiater gaf wel aan dat ik vrij hoog scoor (op adhd dus, of add ik weet het niet). over 2 weken als ik daar weer kom gaan we het hebben over verdere behandeling. dan heeft hij ook de psycholoog erover gesproken en dan ook evt kijken of er wat aan de medicatie moet veranderen. spannend allemaal
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_69487861
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:48 schreef Murmeli het volgende:
Zo, het gesprek gehad vanmorgen.... was spannend. over 2 weken hoor ik meer maar de psychiater gaf wel aan dat ik vrij hoog scoor (op adhd dus, of add ik weet het niet). over 2 weken als ik daar weer kom gaan we het hebben over verdere behandeling. dan heeft hij ook de psycholoog erover gesproken en dan ook evt kijken of er wat aan de medicatie moet veranderen. spannend allemaal
Er zit tenminste meer vaart in als bij mij, 15 jaar geleden...
Idd spannend, ik duim voor je dat ze dan een goed medicatie/behandelplan opstellen voor je!
Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
  Moderator donderdag 28 mei 2009 @ 21:09:10 #227
236264 crew  capricia
pi_69504687
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 10:43 schreef knuppelhout het volgende:

[..]

mooizo. maar je zget terecht dat dat bij JOU zo werkt. er zijn ook veel mensen die teveel verwachtingen hebben van AD en dan passief zitten wachten tot ze gelukkig worden (even gechargeerd gezegd), en zo werkt het natuurlijk ook niet. de ideale behandeling is eerst gesprekken, en als dat niet helpt of de stoornis is zo ernstig daarbij medicatie.
tenminste, wat mij betreft
De ideale behandeling, tja...moeilijke vraag hoor! Ligt denk ik ook aan de oorzaak...En ben het met je eens dat het veelal verstandig is als een psycholoog betrokken is in het behandeltraject, samen met je huisarts.

Ik acht mijn huisarts wel allrounder dan de psych. Het is natuurlijk ook niet voor niets dat een psycholoog geen medicijnen voor mag schrijven. Het is gewoon geen arts.
Definitely not CIA
pi_69514912
Is de kans groot dat mijn doktor wellbutrin voorschrijft tegen moeheid van SSRI's als ik dat vraag? Ik wil dit middel graag proberen. Wat denken jullie?
  Moderator vrijdag 29 mei 2009 @ 08:06:21 #229
236264 crew  capricia
pi_69515054
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 07:50 schreef mark2012 het volgende:
Is de kans groot dat mijn doktor wellbutrin voorschrijft tegen moeheid van SSRI's als ik dat vraag? Ik wil dit middel graag proberen. Wat denken jullie?
Hoelang gebruik je de betreffende SSRI, als ik vragen mag?
Definitely not CIA
pi_69518117
Ik ben omhoog gegaan met risperdal. Meteen merkbaar wat sufheid betreft, maar dat gaat wel weer over.
pi_69525879
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 08:06 schreef capricia het volgende:

[..]

Hoelang gebruik je de betreffende SSRI, als ik vragen mag?
Paar week.
  Moderator vrijdag 29 mei 2009 @ 14:18:14 #232
236264 crew  capricia
pi_69525959
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 14:14 schreef mark2012 het volgende:

[..]

Paar week.
Kan me voorstellen dat je dan moe bent. Meestal duurt het toch wel 6 weken voordat het echt goed werkt. De bijverschijnselen (moeheid, droge mond) heb je wel meteen vanaf dag 1.
En vaak worden die na een week of 6 ook minder.

Als het goed is heb je nog een afspraak met je huisarts staan om te evalueren hoe het gaat? Ik zou het zeker met hem bespreken dat je je zo moe voelt.
Definitely not CIA
pi_69526195
Ja , dat zal ik zeker even ter bespreking stellen.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 18:34:55 #234
20330 knuppelhout
ouwe dibbes
pi_69533428
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 07:50 schreef mark2012 het volgende:
Is de kans groot dat mijn doktor wellbutrin voorschrijft tegen moeheid van SSRI's als ik dat vraag? Ik wil dit middel graag proberen. Wat denken jullie?
het is een bekend idee, dat "een snufje" wellbutryn (bupropion) of een snufje aripiprazol mensen zouden activeren. eerlijk gezegd geloof ik er niet zo in over het algemeen, maar op individuele gevallen kan ik moeilijk commentaar geven.

ik zou zoals al gezegd is even afwachten, meestal gaan na 3 a 4 weken de bijwerkingen achteruit en zet de werking in.
succes!

ps. welk middel heb je dan?
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_69534164
Mijn dokter heeft Sipralexa voorgeschreven. Maar na wat zoekwerk op Google, zie ik dat je erg veel last kan hebben van neveneffecten. Is dit zo erg ?
pi_69534794
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 07:50 schreef mark2012 het volgende:
Is de kans groot dat mijn doktor wellbutrin voorschrijft tegen moeheid van SSRI's als ik dat vraag? Ik wil dit middel graag proberen. Wat denken jullie?
ik zou sowieso niet zomaar extra medicijnen erbij gaan slikken.
geef je lichaam de tijd om aan je medicijnen te wennen. soms gaan die bijwerkingen na een tijdje weer over.
of misschien is dit gewoon niet het juiste medicijn voor je en kan je nog wisselen met iets dat minder bijwerkingen geeft.
in elk geval goed om het eens te bespreken met je arts idd.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 19:50:25 #237
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_69535541
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 19:03 schreef Troonwoord het volgende:
Mijn dokter heeft Sipralexa voorgeschreven. Maar na wat zoekwerk op Google, zie ik dat je erg veel last kan hebben van neveneffecten. Is dit zo erg ?
Het zijn geen snoepjes he, ze doen wel wat met je, ja .
Als je AD zoekt zonder bijwerkingen... die zijn er niet. Maar bedenk je wel dat wat je op internet leest, alleen maar de slechte verhalen zijn. Mensen zijn veel sneller geneigd te klagen dan te prijzen. Positieve ervaringen zijn er natuurlijk ook genoeg. Je moet voor jezelf de afweging maken of je het medicijn wilt gebruiken of niet, maar laat je alstjeblieft niet afschrikken door verhalen over bijwerkingen. Er zijn hordes mensen die prima functioneren bij AD, dus ook met Sipralexa .
Succes met nadenken!
KuikenGuppy
pi_69536751
Oke ik wacht nog een paar weken af. Oh ik gebruik paroxetine (ratiopharm). Gebruik het tegen angst.
  Moderator vrijdag 29 mei 2009 @ 21:35:37 #239
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_69538734
Vandaag weer een goeie dag voor het eerst in weken

mijn werk voor de komende dagen afgezegd dat geeft rust en kan ik lekker bij mijn papa zijn

vandaag vet goed zitten studeren, zie het allemaal weer positief in

en na een paar slechte dagen te hebben gehad gaat het vandaag ook weer wat beter met mijn paps
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_69539931
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 21:35 schreef MaJo het volgende:
Vandaag weer een goeie dag voor het eerst in weken

mijn werk voor de komende dagen afgezegd dat geeft rust en kan ik lekker bij mijn papa zijn

vandaag vet goed zitten studeren, zie het allemaal weer positief in

en na een paar slechte dagen te hebben gehad gaat het vandaag ook weer wat beter met mijn paps
Goed bezig blijven volhouden die positieve kijk Voel me vandaag ook wel lekker. Ook maar eens contact opgenomen met de psych, want problemen lossen zich zelf niet op :p
pi_69563764
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 19:03 schreef Troonwoord het volgende:
Mijn dokter heeft Sipralexa voorgeschreven. Maar na wat zoekwerk op Google, zie ik dat je erg veel last kan hebben van neveneffecten. Is dit zo erg ?
Sipralexa is Lexapro en gezien dit één van de betere SSRI's is denk ik dathet gewoon een kwestie van wennen is. Inmiddels zijn de bijwerken bij mij ook bijna verdwenen.
  zaterdag 30 mei 2009 @ 23:38:36 #242
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_69564360
hier gaat het ook goed .
KuikenGuppy
pi_69564576
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 23:38 schreef Burdie het volgende:
hier gaat het ook goed .
  zondag 31 mei 2009 @ 11:56:42 #244
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69571039
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 23:10 schreef F04 het volgende:

[..]

Sipralexa is Lexapro en gezien dit één van de betere SSRI's is denk ik dathet gewoon een kwestie van wennen is. Inmiddels zijn de bijwerken bij mij ook bijna verdwenen.
krijg je daar niet van die gespannen spieren van? ik hoop echt zo dat ik andere krijg over 2 weken.... al weer 2 ochtenden wakker geworden met gestoorde gespannen benen en dat ik heel de tijd moet bewegen. zo irritant. stomme citalopram
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 1 juni 2009 @ 18:00:42 #245
20330 knuppelhout
ouwe dibbes
pi_69608260
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 23:10 schreef F04 het volgende:

[..]

Sipralexa is Lexapro en gezien dit één van de betere SSRI's is denk ik dathet gewoon een kwestie van wennen is. Inmiddels zijn de bijwerken bij mij ook bijna verdwenen.
helaas: er bestaat niet zoiets als een goede of slechte ssri. voor ieder mens een ander palet bijwerkingen versus effectiviteit.
was het maar zo'n feest, dan zou iedereen alleen nog escitalopram krijgen.
zou ook wel gek zijn als dat middel zoveel beter werkte dan citalopram, het is exact hetzelfde molecuul, maar dan precies gespiegeld...
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_69608518
quote:
Op maandag 1 juni 2009 18:00 schreef knuppelhout het volgende:

[..]

helaas: er bestaat niet zoiets als een goede of slechte ssri. voor ieder mens een ander palet bijwerkingen versus effectiviteit.
was het maar zo'n feest, dan zou iedereen alleen nog escitalopram krijgen.
zou ook wel gek zijn als dat middel zoveel beter werkte dan citalopram, het is exact hetzelfde molecuul, maar dan precies gespiegeld...
Dit klopt niet: Citalopram is een 1:1 mengsel van escitalopram moleculen en zijn spiegelbeeld moleculen.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 00:10:37 #247
20330 knuppelhout
ouwe dibbes
pi_69622382
feitelijk heb je gelijk.
het komt er op neer dat het bijna hetzelfde is, zoals ik al zei
quote:
Escitalopram is een antidepressivum uit de categorie van SSRI's. Het is chemisch vrijwel gelijk aan Citalopram; de laatste is echter een racemisch mengsel, Escitalopram is het zuivere S-enantiomeer. Vandaar ook de naam, "es-citalopram". De fabrikant beweert dat de S-variant het werkzame bestanddeel is van Citalopram en Escitalopram zou door het ontbreken van de R-variant minder bijwerkingen hebben.
wiki
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
  dinsdag 2 juni 2009 @ 20:21:58 #248
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69644896
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 00:10 schreef knuppelhout het volgende:
feitelijk heb je gelijk.
het komt er op neer dat het bijna hetzelfde is, zoals ik al zei
[..]

wiki
doe mij die dan maar ;-)
vandaag weer een redelijk goede dag op mn werk gehad. niet zitten fokken tijdens werktijd en verder ook zo min mogelijk toegegeven aan afleiding... kostte wel veel moeite en vooral het concentreren ging moeilijk maar ik heb wel een ongelooflijke kutklus zo goed als afgekregen dus ik was wel trots op mij
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 2 juni 2009 @ 22:13:44 #249
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_69649835
Goedzo Murm
KuikenGuppy
  woensdag 3 juni 2009 @ 00:00:01 #250
262 Re
Kiss & Swallow
pi_69653438
invega is net zoiets, dat is de metaboliet van risperdal omdat het lichaam niet meer de afbraak stap hoeft te maken is het te verwachten dat er minder bijwerkingen zullen optreden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 3 juni 2009 @ 00:04:52 #251
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69653595
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 20:21 schreef Murmeli het volgende:

[..]

doe mij die dan maar ;-)
vandaag weer een redelijk goede dag op mn werk gehad. niet zitten fokken tijdens werktijd en verder ook zo min mogelijk toegegeven aan afleiding... kostte wel veel moeite en vooral het concentreren ging moeilijk maar ik heb wel een ongelooflijke kutklus zo goed als afgekregen dus ik was wel trots op mij
Wat voor afleiding ervaar je nog meer op je werk, behalve FOK!ken?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 3 juni 2009 @ 11:33:32 #252
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69659862
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 00:04 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Wat voor afleiding ervaar je nog meer op je werk, behalve FOK!ken?
kletsen met collega's, dagdromen, naar de wc lopen, eten pakken en opeten, thee halen. vanalles.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_69662864
Ik heb een maand geleden naast Lithium, Citalopram 30 mg voorgeschreven gekregen omdat alleen Lithium niet voldoende werkt tegen mijn depressie. Citalopram werkt echter tot nu toe helaas niet.

Vandaag ben ik bij mijn arts geweest. Ik had eigenlijk op een ander medicijn gehoopt, maar hij wil eerst de dosering verhogen naar 40mg en dan na een maand kijken of dit werkt. Zo wil hij eventueel doorgaan tot 60 mg. Stel we komen uiteindelijk tot de conclusie dat het niet werkt, dan ben ik dus drie maanden verder Ik vind dit maar niks en heb dit ook aangegeven, maar zonder resultaat. Hoe denken jullie hierover, ik weet niet echt wat ik hier mee aan moet.
  woensdag 3 juni 2009 @ 16:04:41 #254
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_69668723
Het kan wel zes tot acht weken duren voordat je weet of het werkt, dus ik zou sowieso niet te snel opgeven en dit gewoon een kans geven .
KuikenGuppy
pi_69669572
Morgen een gesprek met de psychiater...ben behoorlijk zenuwachtig nu Hoop maar dat het een beetje klikt
  woensdag 3 juni 2009 @ 17:29:32 #256
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69671896
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 16:25 schreef crix het volgende:
Morgen een gesprek met de psychiater...ben behoorlijk zenuwachtig nu Hoop maar dat het een beetje klikt
waar moet je het over hebben? succes iig
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_69673718
Hehe teveel om over te praten :p maarja dit is een intake dus heel globaal nog allemaal denk ik. Ik ben vooral emotioneel vrij instabiel (stemmingswisselingen), heb last van een identiteitsprobleem (wisselend zelfbeeld en niet weten wat ik wil met mijn leven) en daarnaast heb ik ook nog last van depressieve periodes. Ik heb toch maar eens wat meer actie ondernomen...merk dat ik de laatste tijd weer een stuk agressiever ben geworden en me steeds meer begin af te zonderen aangezien ik de stress niet meer aan kan. Dit soort periodes heb ik wel eerder gehad en zocht meestal dingen op waarmee ik niet zo over me leven verder hoefde na te denken (games en drank met name). Maarja ik word nu ook een stukje ouder...het kan niet altijd zo door blijven gaan. Ik merk dat elke keer wanneer het leven serieus begint te worden en eigenlijk alles wel mee zit, verkloot ik het zelf. Op 1 of andere manier gaat de knop om en word ik zo gestrest dat ik niet normaal kan functioneren. Zo gaat het met mijn opleiding, met vrouwen waar het wat mee aan het worden is..eigenlijk alles :p Ik zit nu in de leeftijd dat vrienden en vriendinnen allemaal serieus gaan doen...paar zijn al getrouwd, hebben een huis gekocht of hebben een goed betaalde fulltime baan. Dat ik nu ondertussen achter begin te lopen bezorgd me veel stress. Niet dat ik zo'n huisje boompje beestje leven wil..absoluut niet, maar moet maar een wat volwassener worden. Wat kan een mens het leven toch moeilijk maken hé. Sorry voor me lange verhaal Bedankt trouwens Murmeli
  woensdag 3 juni 2009 @ 18:39:49 #258
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69673837
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 18:36 schreef crix het volgende:
- verhaal -
is goed hoor, een lang verhaal.... helpt om het voor jezelf op een rijtje te zetten en je kan het morgen ook op die manier aan de psych vertellen! hopelijk kunnen ze wat voor je doen. ik ken het wel een beetje hoor, met het lang uitstellen om serieus te doen. heb het al veel minder maar ook lange tijd wel gehad....
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_69674462
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 18:39 schreef Murmeli het volgende:

[..]

is goed hoor, een lang verhaal.... helpt om het voor jezelf op een rijtje te zetten en je kan het morgen ook op die manier aan de psych vertellen! hopelijk kunnen ze wat voor je doen. ik ken het wel een beetje hoor, met het lang uitstellen om serieus te doen. heb het al veel minder maar ook lange tijd wel gehad....
Ja zit wel wat in morgen nog ff een keer teruglezen Maar wat heeft voor jou het beste geholpen tot nu toe: de gesprekken of de medicatie? Kan me voorstellen dat het erg fijn is om meer over jezelf te weten te komen.
  woensdag 3 juni 2009 @ 21:31:56 #260
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69680247
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 19:02 schreef crix het volgende:

[..]

Ja zit wel wat in morgen nog ff een keer teruglezen Maar wat heeft voor jou het beste geholpen tot nu toe: de gesprekken of de medicatie? Kan me voorstellen dat het erg fijn is om meer over jezelf te weten te komen.
bij mij helpt alles tot nu toe een klein beetje. maar ze zijn bezig met onderzoeken. vorige week adhd onderzoek gehad en hoorde net van mn psych dat ze nog meer dingen gaan onderzoeken. dus voor ik duidelijkheid heb duurt nog wel ff. maar ik denk zelf altijd dat combi van medicatie en therapie het beste is, of alleen therapie. medicatie zonder therapie zie ik het nut niet zo van in.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_69815569
Misschien kan je Tianeptine eens voorstellen aan je psy Murmeli? Dit middeltje schijnt beter te zijn dan conventionele antidepressiva, één van de voordelen is dat geen seksuele bijwerkingen heeft. Alleen weet iemand waarom dit middeltje nog niet getoetst is bij het CBG-med? Want als dit middeltje volgens velen zo goed is waarom wordt het dan niet meer gebruikt dan SSRI's.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tianeptine

Hopelijk krijg ik dinsdag te horen dat ik wellicht een ander middeltje mag.

[ Bericht 15% gewijzigd door F04 op 08-06-2009 02:24:52 ]
  maandag 8 juni 2009 @ 22:54:44 #262
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_69845380
Ik heb afgelopen week Cymbal voorgeschreven gekregen omdat mijn psychische klachten niet overgaan. Loop al een paar jaar bij een psycholoog, en ben nu dus bij een psychiater geweest. Die stelt als voorlopige diagnose dat ik een depressie heb. Omdat ik nu mijn studie aan het afronden ben start ik in juli met de medicatie. Op de een of andere manier zie ik er wel een beetje tegenop om te starten (ivm eventuele bijwerkingen). Maar aan de andere kant hoop ik ook dat ik me beter ga voelen.

Nu heb ik begrepen dat dat een relatief nieuw medicijn is. Zijn er toevallig mensen hier die dit medicijn gebruiken en wat over de ervaringen kunnen zeggen?
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  Moderator maandag 8 juni 2009 @ 23:42:03 #263
236264 crew  capricia
pi_69847604
Zijn er hier mensen die (wel eens) oxazepam gebruiken?
Las laatst weer een heel artikeltje in de Volkskrant over hoe verslavend het is.
Moet eerlijk toegeven dat ik het af en toe wel heel erg lekker vind. En dus het gebruik erg beperkt houdt.

Andere meningen, inzichten?
Definitely not CIA
  maandag 8 juni 2009 @ 23:51:03 #264
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69847967
quote:
Op maandag 8 juni 2009 23:42 schreef capricia het volgende:
Zijn er hier mensen die (wel eens) oxazepam gebruiken?
Las laatst weer een heel artikeltje in de Volkskrant over hoe verslavend het is.
Moet eerlijk toegeven dat ik het af en toe wel heel erg lekker vind. En dus het gebruik erg beperkt houdt.

Andere meningen, inzichten?
ik heb het 3 keer geslikt. verdeeld over een half jaar. werkt goed idd als je helemaal in paniek bent. verder gebruik ik het niet. dus mijn mening is: alleen gebruiken als je je gedachten niet meer uit jezelf kunt remmen en de paniek slaat echt toe. Pammen zijn altijd nogal verslavend enzo.....
hoe vaak gebruik je het nu dan?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  Moderator maandag 8 juni 2009 @ 23:54:08 #265
236264 crew  capricia
pi_69848072
quote:
Op maandag 8 juni 2009 23:51 schreef Murmeli het volgende:

[..]

ik heb het 3 keer geslikt. verdeeld over een half jaar. werkt goed idd als je helemaal in paniek bent. verder gebruik ik het niet. dus mijn mening is: alleen gebruiken als je je gedachten niet meer uit jezelf kunt remmen en de paniek slaat echt toe. Pammen zijn altijd nogal verslavend enzo.....
hoe vaak gebruik je het nu dan?
Ik gebruik en ongeveeer 1 X in de maand, soms 2 X een pilletje. Voornamelijk om goed te kunnen slapen. Vind het zalig!
Het schijnt echter wel een van de meest voorgeschreven medicijnen in NL te zijn, daarom is het uit de zorgverzekering gehaald (is mij verteld). Ik denk dus dat veel meer mensen het hier slikken.
Ben benieuwd wat hun ervaring is!
Bijvoorbeeld:
Voel je de werking nog wel als je het geregeld slikt?
Definitely not CIA
pi_69848879
quote:
Op maandag 8 juni 2009 23:54 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik gebruik en ongeveeer 1 X in de maand, soms 2 X een pilletje. Voornamelijk om goed te kunnen slapen. Vind het zalig!
Het schijnt echter wel een van de meest voorgeschreven medicijnen in NL te zijn, daarom is het uit de zorgverzekering gehaald (is mij verteld). Ik denk dus dat veel meer mensen het hier slikken.
Ben benieuwd wat hun ervaring is!
Bijvoorbeeld:
Voel je de werking nog wel als je het geregeld slikt?
Ik gebruik nu al meer dan een jaar lang clorazepaat, wat eigenlijk op hetzelfde neerkomt, ik ben wel geminderd van 40mg naar 25mg per dag, want ik heb er nu ook 150 mg Efexor bij.
Het blijft wel werken, alleen de oorspronkelijke emotionele rust die je bij de eerste keren voelt, wordt minder.
Het went.

Verslavend is het absoluut, ik zal de hele boel ook heel langzaam moeten afbouwen over een jaar ofzo...vraag me af of dat gaat lukken zonder ernstige gevolgen.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 16:47:40 #267
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69867603
he luitjes er is een kleine kans dat ik hier niet meer kan posten, verslaving loopt nogal uit de hand dus ik heb gevraagd om mij te bannen. met verzoek om hier nog wel op te kunnen maar ik betwijfel of dat mogelijk is.per PM ben ik nog gewoon bereikbaar! en ik blijf dan wel meelezen
en misschien heb ik geluk dat ik hier dus nog wel kan posten maar dat weet ik dus niet.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_69891988
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 16:47 schreef Murmeli het volgende:
he luitjes er is een kleine kans dat ik hier niet meer kan posten, verslaving loopt nogal uit de hand dus ik heb gevraagd om mij te bannen. met verzoek om hier nog wel op te kunnen maar ik betwijfel of dat mogelijk is.per PM ben ik nog gewoon bereikbaar! en ik blijf dan wel meelezen
en misschien heb ik geluk dat ik hier dus nog wel kan posten maar dat weet ik dus niet.

succes
pi_69932221
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 16:47 schreef Murmeli het volgende:
he luitjes er is een kleine kans dat ik hier niet meer kan posten, verslaving loopt nogal uit de hand dus ik heb gevraagd om mij te bannen. met verzoek om hier nog wel op te kunnen maar ik betwijfel of dat mogelijk is.per PM ben ik nog gewoon bereikbaar! en ik blijf dan wel meelezen
en misschien heb ik geluk dat ik hier dus nog wel kan posten maar dat weet ik dus niet.

Huh verslaving met posten bedoel je? zit je zoveel op fok tijdens je werk?XD Succes..wel jammer als je niet meer kan posten..je maakte het hier wel gezellig
Oeh bijna zomervakantie en bijna op vakantie.
  Moderator donderdag 11 juni 2009 @ 13:25:15 #270
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_69933376
Jeetje Murm dat had ik niet verwacht sterkte

hier gaat alles goed mijn paps mag maandag weer naar huis en ik heb zondag een date het leven ziet er weer goed uit
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  donderdag 11 juni 2009 @ 20:22:02 #271
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_69949827
morgenvroeg, de laatste paroxetine

deze om precies te zijn



en dan sluit ik een periode van een jaar of 6 pillen slikken af, dat jullie allemaal snel de kracht moge vinden om hetzelfde te kunnen doen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_69958031
Goed bezig klonk
pi_69958078
Proficiat. Ik heb het inmiddels helemaal gehad met die Prozac rommel, ben maar van alle ellende gestopt.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 00:16:55 #274
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_69959733
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 20:22 schreef Klonk het volgende:
morgenvroeg, de laatste paroxetine

deze om precies te zijn

[ afbeelding ]

en dan sluit ik een periode van een jaar of 6 pillen slikken af, dat jullie allemaal snel de kracht moge vinden om hetzelfde te kunnen doen
Wat goed, gefeliciteerd !
Ik hoop over een maand of twee ook m'n laatste te nemen .
Volgende week van 30 naar 20 mg .
KuikenGuppy
  Moderator vrijdag 12 juni 2009 @ 03:02:14 #275
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_69961674
AAAAAARGH helemaal vergeten dat ik morgenochtend naar de psych moet Het gaat allemaal prima met me maar mijn hoofd blijft een zeef Daar gaat mijn uitslaapochtend
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_69962488
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 20:22 schreef Klonk het volgende:
morgenvroeg, de laatste paroxetine

deze om precies te zijn

[ afbeelding ]

en dan sluit ik een periode van een jaar of 6 pillen slikken af, dat jullie allemaal snel de kracht moge vinden om hetzelfde te kunnen doen
Wow super! Wat fijn voor je, zal blij zijn als het mij ook zo ver is. Maar zoals het er nu voor staat kan dat nog wel eens een flinke tijd gaan duren. Vrees dat 75 mg Efexor (+ gesprekken met psych) niet genoeg zijn. Maar zit niet echt te springen om een verhoging.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 09:26:32 #277
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_69963796
Goed zo, Klonk!
Hallon!
pi_69974233
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 03:02 schreef MaJo het volgende:
AAAAAARGH helemaal vergeten dat ik morgenochtend naar de psych moet Het gaat allemaal prima met me maar mijn hoofd blijft een zeef Daar gaat mijn uitslaapochtend
Op een zaterdag? Weet je dat zeker?
pi_70112354
Pff.. ik heb weer eens last

Ik slik ook een antidepresiva en ik heb nu heel erg kort ademig. Dus dat ik niet helemaal diep in kan ademen zegmaar. Ook moet ik veel geeuwen.. en zuchten Ook voel ik mijn licht in mijn hoofd, en duizelig, en mijn (linker)arm tintelt als de nete.

Ik heb al eens een beetje zitten zoeken, en raad eens, mijn medicijn staat vrij hoog in de lijst als ik de symptomen invul. Maar aan de andere kant staan er ook dingen tussen als hartaanval, paniekaanval, of hyperventilatie.

Ik heb een jaar terug de huisartsenpost al eens gebeld, met soortgelijke klachten (incl. pijn op de borst), maar toen werd ik nog net niet uitgelachen, omdat ik nog te jong was voor zulke klachten .. Dus dat doe ik maar niet meer..

Herkend iemand dit ofzo?

[ Bericht 0% gewijzigd door Green1 op 18-06-2009 12:08:24 ]
  Moderator donderdag 18 juni 2009 @ 08:38:36 #280
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_70120439
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 15:05 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Op een zaterdag? Weet je dat zeker?
Nee dat was dus vorige week vrijdag, en ik bedacht het om 3 uur 's nachts

nu ook weer naar de psych, heb maar een bus eerder genomen omdat ik vorige keer weer een kwartier te laat was

verder gaat het goed, gister mijn tweede date gehad en dit zou wel eens een blijvertje kunnen zijn
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  donderdag 18 juni 2009 @ 16:11:17 #281
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_70135646
@Green1: geen ervaring mee, sorry . Wat slik je?

@MaJo: fijn dat het goed gaat met je .

Hier gaat het al een paar dagen wat minder, maar dat heb ik altijd als ik weer een stapje naar beneden ga met mijn dosering .
KuikenGuppy
  donderdag 18 juni 2009 @ 16:51:50 #282
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_70137381
Burdie, komt vanzelf goed, ik ben nu bijna een week zonder AD en het gaat nog steeds super, soms wel een somber momentje maar dat is volgens mij niets anders dan andere mensen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  donderdag 18 juni 2009 @ 22:36:55 #283
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_70149411
Hoe ging het afbouwen bij jou, Klonk? Had je ook dat het na elke dosisvermindering 1 á 2 weken minder goed ging? Nu zat ik wel op een extreem hoge dosis, maar toch .
KuikenGuppy
  Moderator vrijdag 19 juni 2009 @ 01:03:10 #284
236264 crew  capricia
pi_70153618
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 22:36 schreef Burdie het volgende:
Hoe ging het afbouwen bij jou, Klonk? Had je ook dat het na elke dosisvermindering 1 á 2 weken minder goed ging? Nu zat ik wel op een extreem hoge dosis, maar toch .
Men.. Bij mij ging het een jaar goed zonder, daarna weer dezelfde ellende. Dus nu weer met Ad. En ik voel me weer goed.
En je wil niet weten hoeveel therapieen ik gehad heb..
Bij mij is het misschien niet direct psychisch, misschien wel erfelijk... Maar AD werkt erg goed, zonder bij effecten. Dus waarom stoppen? Het maakt mijn leven echt zoveel moeilijker...zonder..
Definitely not CIA
  vrijdag 19 juni 2009 @ 08:00:29 #285
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_70155580
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 22:36 schreef Burdie het volgende:
Hoe ging het afbouwen bij jou, Klonk? Had je ook dat het na elke dosisvermindering 1 á 2 weken minder goed ging? Nu zat ik wel op een extreem hoge dosis, maar toch .
ik kwam van 40 paroxetine op een dag en ben in stappen van 4 weken naar beneden gegaan, dus eerst naar anderhalf, 4 weken verder naar een, weer vier weken verder naar een half en daarna naar niets.

afgezien van wat vage momenten dat ik het gevoel had dat mijn ogen af en toe de gegevens niet zo snel bij de hersens konden krijgen en knetter veel hoofdpijn is het eigenlijk prima verlopen.

mijn grootste vreugde is dat het ehmmmm, zeg maar onder de buik allemaal weer een stuk makkelijker gaat
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_70160463
Klinkt goed Klonk! Ik vind het maar doodeng klinken, in 4 weken totaal stoppen (en dat mag 40mg per dag!), blij om te horen dat dat bij jou gewoon goed lijkt te gaan.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 12:25:22 #287
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_70162196
nee, ik ben niet 4 weken gestopt

het is telkens in fases van 4 weken gegaan, dus in totaal heb ik 4 maanden over gedaan

stoppen in 4 weken zou erg dom zijn, AD moet langzaam uit je lijf kruipen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 19 juni 2009 @ 14:15:08 #288
20330 knuppelhout
ouwe dibbes
pi_70166040
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 12:25 schreef Klonk het volgende:
nee, ik ben niet 4 weken gestopt

het is telkens in fases van 4 weken gegaan, dus in totaal heb ik 4 maanden over gedaan

stoppen in 4 weken zou erg dom zijn, AD moet langzaam uit je lijf kruipen
als je heel voorzichtig wil zijn is jouw methode natuurlijk het best, maar over het algemeen wordt gezegd dat je AD (zeker ssri's) in een paar weken naar 0 mag doen. paroxetine zelfs in 1 week.

maarja, ik denk dat je wel aanvoelt dat je minder bijwerkingen zal hebben bij langzaam uitsluipen.
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
  vrijdag 19 juni 2009 @ 14:19:43 #289
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_70166193
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 01:03 schreef capricia het volgende:

[..]

Men.. Bij mij ging het een jaar goed zonder, daarna weer dezelfde ellende. Dus nu weer met Ad. En ik voel me weer goed.
En je wil niet weten hoeveel therapieen ik gehad heb..
Bij mij is het misschien niet direct psychisch, misschien wel erfelijk... Maar AD werkt erg goed, zonder bij effecten. Dus waarom stoppen? Het maakt mijn leven echt zoveel moeilijker...zonder..
Sja, bij mij is de kans ook aanwezig dat ik nooit zonder zal kunnen. Maar ik wil het iig geprobeerd hebben. Bovendien heb ik een kinderewens, en ik wil eigenlijk geen AD slikken tijdens mijn zwangerschap (tenzij noodzakelijk, natuurlijk, maar liever niet).
KuikenGuppy
  vrijdag 19 juni 2009 @ 14:21:57 #290
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_70166292
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 08:00 schreef Klonk het volgende:

[..]

ik kwam van 40 paroxetine op een dag en ben in stappen van 4 weken naar beneden gegaan, dus eerst naar anderhalf, 4 weken verder naar een, weer vier weken verder naar een half en daarna naar niets.

afgezien van wat vage momenten dat ik het gevoel had dat mijn ogen af en toe de gegevens niet zo snel bij de hersens konden krijgen en knetter veel hoofdpijn is het eigenlijk prima verlopen.

mijn grootste vreugde is dat het ehmmmm, zeg maar onder de buik allemaal weer een stuk makkelijker gaat
Aaaah, ik kom van 60mg per dag en hanteer ongeveer dezelfde methode als jij .
Ik heb wel telkens na elke dosisvermindering 1 á 2 moeilijke weken, dat ik liefst gewoon alleen maar op bed lig te huilen en niets doen.
Qua libido etc. heb ik niet te klagen met de meds, gelukkig . Maar ik voel me wel een heel stuk fitter en helderder nu ik op een lagere dosis zit (20mg inmiddels).
KuikenGuppy
  vrijdag 19 juni 2009 @ 14:41:41 #291
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_70167039
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 14:15 schreef knuppelhout het volgende:

[..]

als je heel voorzichtig wil zijn is jouw methode natuurlijk het best, maar over het algemeen wordt gezegd dat je AD (zeker ssri's) in een paar weken naar 0 mag doen. paroxetine zelfs in 1 week.

maarja, ik denk dat je wel aanvoelt dat je minder bijwerkingen zal hebben bij langzaam uitsluipen.
ik persoonlijk heb zoiets van, je slikt het hoe dan ook al een tijdje, dan maken die paar weken extra ook niets uit

belangrijkste is dat je het nooit alleen doet maar altijd onder doktersbegeleiding
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  Moderator zondag 21 juni 2009 @ 18:11:22 #292
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_70227269
hier nog steeds alles goed zometeen de derde date in een week heb hem alleen nog niks verteld over mijn depressie en ADD
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 21 juni 2009 @ 21:55:01 #293
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_70234882
Komt vanzelf hoor MaJo! Misschien houdt hij zijn transseksualiteit nog wel voor je verborgen .
KuikenGuppy
pi_70247881
quote:
Op zondag 21 juni 2009 21:55 schreef Burdie het volgende:
Komt vanzelf hoor MaJo! Misschien houdt hij zijn transseksualiteit nog wel voor je verborgen .
haha omg

zijn er hier mensen die ook vergeetachtiger/verwarder zijn sinds ze ad slikken?
ik ben echt zoo chaotisch en het lijkt alleen maar erger te worden misschien ook omdat ik veel met therapie en dingen bezig ben, dat maakt mijn hoofd ook wel heel vol.

ik heb wel het idee dat dit een beetje is begonnen sinds ik die medicijnen slik.. het is niet onoverkomelijk maar soms wel lastig.
op mijn werk vragen mijn collega's ook regelmatig waar ik met mijn gedachten zit en ik mis ook echt ALLES wat er om me heen gebeurt.
  Moderator maandag 22 juni 2009 @ 12:02:54 #295
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_70247944
quote:
Op zondag 21 juni 2009 21:55 schreef Burdie het volgende:
Komt vanzelf hoor MaJo! Misschien houdt hij zijn transseksualiteit nog wel voor je verborgen .
lig in een deuk hier

heb hem over ADD verteld, de rest komt later wel
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_70248239
quote:
Op zondag 21 juni 2009 21:55 schreef Burdie het volgende:
Misschien houdt hij zijn transseksualiteit nog wel voor je verborgen .
. .

OT: waarom zou een date dat al zo vroeg moeten weten? Mocht ik ooit nog eens een leuke dame weten te veroveren (fat chance) dan wacht ik eerst maar eens een paar maanden af voordat ik haar vertel over een eventueel PDD-NOS en het gebruik van AD.
Als het nog pril is hoef je dat niet gelijk te vertellen IMHO, doe eerst maar eens een tijdje genieten. .
  maandag 22 juni 2009 @ 12:29:02 #297
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_70248602
quote:
Op maandag 22 juni 2009 12:00 schreef myrkur het volgende:
zijn er hier mensen die ook vergeetachtiger/verwarder zijn sinds ze ad slikken?
Check . En ik merk dat het minder wordt, nu ik mijn meds aan het afbouwen ben, het komt dus echt door de medicijnen (wel vervelend, maar ja.... het is even niet anders).
KuikenGuppy
  maandag 22 juni 2009 @ 12:29:41 #298
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_70248620
quote:
Op maandag 22 juni 2009 12:02 schreef MaJo het volgende:

[..]

lig in een deuk hier

heb hem over ADD verteld, de rest komt later wel
idd, rustig aan, alles heeft z'n tijd .
KuikenGuppy
pi_70249420
Misschien dat er nou over een tijdje wel een topic in R&P wordt geopend over een jongen die een meisje met ADD heeft leren kennen en die zichzelf (en de overige lezertjes in R&P) afvraagt of een eventuele relatie zou kunnen gaan werken. .
  Moderator maandag 22 juni 2009 @ 12:59:45 #300
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_70249600
quote:
Op maandag 22 juni 2009 12:55 schreef DeepChord het volgende:
Misschien dat er nou over een tijdje wel een topic in R&P wordt geopend over een jongen die een meisje met ADD heeft leren kennen en die zichzelf (en de overige lezertjes in R&P) afvraagt of een eventuele relatie zou kunnen gaan werken. .
En dan reageren we allemaal dat dat prima kan
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_70251091
quote:
Op maandag 22 juni 2009 12:59 schreef MaJo het volgende:

[..]

En dan reageren we allemaal dat dat prima kan
En dat kan het natuurlijk ook! Hopelijk dat er dan niet van die beroepszeikerds komen posten die vinden dat ADD'ers (of wat voor 3 of 4-cijferige afkorting dan ook) zichzelf eens een schop onder de kont moeten geven en dat het alleen maar aanstellers zijn.

Want we zijn natuurlijk een lief stel mensen. .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')