abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69563764
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 19:03 schreef Troonwoord het volgende:
Mijn dokter heeft Sipralexa voorgeschreven. Maar na wat zoekwerk op Google, zie ik dat je erg veel last kan hebben van neveneffecten. Is dit zo erg ?
Sipralexa is Lexapro en gezien dit één van de betere SSRI's is denk ik dathet gewoon een kwestie van wennen is. Inmiddels zijn de bijwerken bij mij ook bijna verdwenen.
  zaterdag 30 mei 2009 @ 23:38:36 #242
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_69564360
hier gaat het ook goed .
KuikenGuppy
pi_69564576
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 23:38 schreef Burdie het volgende:
hier gaat het ook goed .
  zondag 31 mei 2009 @ 11:56:42 #244
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69571039
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 23:10 schreef F04 het volgende:

[..]

Sipralexa is Lexapro en gezien dit één van de betere SSRI's is denk ik dathet gewoon een kwestie van wennen is. Inmiddels zijn de bijwerken bij mij ook bijna verdwenen.
krijg je daar niet van die gespannen spieren van? ik hoop echt zo dat ik andere krijg over 2 weken.... al weer 2 ochtenden wakker geworden met gestoorde gespannen benen en dat ik heel de tijd moet bewegen. zo irritant. stomme citalopram
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 1 juni 2009 @ 18:00:42 #245
20330 knuppelhout
ouwe dibbes
pi_69608260
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 23:10 schreef F04 het volgende:

[..]

helaas: er bestaat niet zoiets als een goede of slechte ssri. voor ieder mens een ander palet bijwerkingen versus effectiviteit.
was het maar zo'n feest, dan zou iedereen alleen nog escitalopram krijgen.
zou ook wel gek zijn als dat middel zoveel beter werkte dan citalopram, het is exact hetzelfde molecuul, maar dan precies gespiegeld...
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_69608518
quote:
Op maandag 1 juni 2009 18:00 schreef knuppelhout het volgende:

[..]

helaas: er bestaat niet zoiets als een goede of slechte ssri. voor ieder mens een ander palet bijwerkingen versus effectiviteit.
was het maar zo'n feest, dan zou iedereen alleen nog escitalopram krijgen.
zou ook wel gek zijn als dat middel zoveel beter werkte dan citalopram, het is exact hetzelfde molecuul, maar dan precies gespiegeld...
Dit klopt niet: Citalopram is een 1:1 mengsel van escitalopram moleculen en zijn spiegelbeeld moleculen.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 00:10:37 #247
20330 knuppelhout
ouwe dibbes
pi_69622382
feitelijk heb je gelijk.
het komt er op neer dat het bijna hetzelfde is, zoals ik al zei
quote:
Escitalopram is een antidepressivum uit de categorie van SSRI's. Het is chemisch vrijwel gelijk aan Citalopram; de laatste is echter een racemisch mengsel, Escitalopram is het zuivere S-enantiomeer. Vandaar ook de naam, "es-citalopram". De fabrikant beweert dat de S-variant het werkzame bestanddeel is van Citalopram en Escitalopram zou door het ontbreken van de R-variant minder bijwerkingen hebben.
wiki
  dinsdag 2 juni 2009 @ 20:21:58 #248
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69644896
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 00:10 schreef knuppelhout het volgende:
feitelijk heb je gelijk.
het komt er op neer dat het bijna hetzelfde is, zoals ik al zei
[..]

wiki
doe mij die dan maar ;-)
vandaag weer een redelijk goede dag op mn werk gehad. niet zitten fokken tijdens werktijd en verder ook zo min mogelijk toegegeven aan afleiding... kostte wel veel moeite en vooral het concentreren ging moeilijk maar ik heb wel een ongelooflijke kutklus zo goed als afgekregen dus ik was wel trots op mij
  dinsdag 2 juni 2009 @ 22:13:44 #249
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_69649835
Goedzo Murm
KuikenGuppy
  woensdag 3 juni 2009 @ 00:00:01 #250
262 Re
Kiss & Swallow
pi_69653438
invega is net zoiets, dat is de metaboliet van risperdal omdat het lichaam niet meer de afbraak stap hoeft te maken is het te verwachten dat er minder bijwerkingen zullen optreden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 3 juni 2009 @ 00:04:52 #251
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69653595
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 20:21 schreef Murmeli het volgende:

[..]

doe mij die dan maar ;-)
vandaag weer een redelijk goede dag op mn werk gehad. niet zitten fokken tijdens werktijd en verder ook zo min mogelijk toegegeven aan afleiding... kostte wel veel moeite en vooral het concentreren ging moeilijk maar ik heb wel een ongelooflijke kutklus zo goed als afgekregen dus ik was wel trots op mij
Wat voor afleiding ervaar je nog meer op je werk, behalve FOK!ken?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 3 juni 2009 @ 11:33:32 #252
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69659862
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 00:04 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Wat voor afleiding ervaar je nog meer op je werk, behalve FOK!ken?
kletsen met collega's, dagdromen, naar de wc lopen, eten pakken en opeten, thee halen. vanalles.
pi_69662864
Ik heb een maand geleden naast Lithium, Citalopram 30 mg voorgeschreven gekregen omdat alleen Lithium niet voldoende werkt tegen mijn depressie. Citalopram werkt echter tot nu toe helaas niet.

Vandaag ben ik bij mijn arts geweest. Ik had eigenlijk op een ander medicijn gehoopt, maar hij wil eerst de dosering verhogen naar 40mg en dan na een maand kijken of dit werkt. Zo wil hij eventueel doorgaan tot 60 mg. Stel we komen uiteindelijk tot de conclusie dat het niet werkt, dan ben ik dus drie maanden verder Ik vind dit maar niks en heb dit ook aangegeven, maar zonder resultaat. Hoe denken jullie hierover, ik weet niet echt wat ik hier mee aan moet.
  woensdag 3 juni 2009 @ 16:04:41 #254
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_69668723
Het kan wel zes tot acht weken duren voordat je weet of het werkt, dus ik zou sowieso niet te snel opgeven en dit gewoon een kans geven .
KuikenGuppy
pi_69669572
Morgen een gesprek met de psychiater...ben behoorlijk zenuwachtig nu Hoop maar dat het een beetje klikt
  woensdag 3 juni 2009 @ 17:29:32 #256
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69671896
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 16:25 schreef crix het volgende:
Morgen een gesprek met de psychiater...ben behoorlijk zenuwachtig nu Hoop maar dat het een beetje klikt
waar moet je het over hebben? succes iig
pi_69673718
Hehe teveel om over te praten :p maarja dit is een intake dus heel globaal nog allemaal denk ik. Ik ben vooral emotioneel vrij instabiel (stemmingswisselingen), heb last van een identiteitsprobleem (wisselend zelfbeeld en niet weten wat ik wil met mijn leven) en daarnaast heb ik ook nog last van depressieve periodes. Ik heb toch maar eens wat meer actie ondernomen...merk dat ik de laatste tijd weer een stuk agressiever ben geworden en me steeds meer begin af te zonderen aangezien ik de stress niet meer aan kan. Dit soort periodes heb ik wel eerder gehad en zocht meestal dingen op waarmee ik niet zo over me leven verder hoefde na te denken (games en drank met name). Maarja ik word nu ook een stukje ouder...het kan niet altijd zo door blijven gaan. Ik merk dat elke keer wanneer het leven serieus begint te worden en eigenlijk alles wel mee zit, verkloot ik het zelf. Op 1 of andere manier gaat de knop om en word ik zo gestrest dat ik niet normaal kan functioneren. Zo gaat het met mijn opleiding, met vrouwen waar het wat mee aan het worden is..eigenlijk alles :p Ik zit nu in de leeftijd dat vrienden en vriendinnen allemaal serieus gaan doen...paar zijn al getrouwd, hebben een huis gekocht of hebben een goed betaalde fulltime baan. Dat ik nu ondertussen achter begin te lopen bezorgd me veel stress. Niet dat ik zo'n huisje boompje beestje leven wil..absoluut niet, maar moet maar een wat volwassener worden. Wat kan een mens het leven toch moeilijk maken hé. Sorry voor me lange verhaal Bedankt trouwens Murmeli
  woensdag 3 juni 2009 @ 18:39:49 #258
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69673837
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 18:36 schreef crix het volgende:
- verhaal -
is goed hoor, een lang verhaal.... helpt om het voor jezelf op een rijtje te zetten en je kan het morgen ook op die manier aan de psych vertellen! hopelijk kunnen ze wat voor je doen. ik ken het wel een beetje hoor, met het lang uitstellen om serieus te doen. heb het al veel minder maar ook lange tijd wel gehad....
pi_69674462
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 18:39 schreef Murmeli het volgende:

[..]

is goed hoor, een lang verhaal.... helpt om het voor jezelf op een rijtje te zetten en je kan het morgen ook op die manier aan de psych vertellen! hopelijk kunnen ze wat voor je doen. ik ken het wel een beetje hoor, met het lang uitstellen om serieus te doen. heb het al veel minder maar ook lange tijd wel gehad....
Ja zit wel wat in morgen nog ff een keer teruglezen Maar wat heeft voor jou het beste geholpen tot nu toe: de gesprekken of de medicatie? Kan me voorstellen dat het erg fijn is om meer over jezelf te weten te komen.
  woensdag 3 juni 2009 @ 21:31:56 #260
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69680247
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 19:02 schreef crix het volgende:

[..]

Ja zit wel wat in morgen nog ff een keer teruglezen Maar wat heeft voor jou het beste geholpen tot nu toe: de gesprekken of de medicatie? Kan me voorstellen dat het erg fijn is om meer over jezelf te weten te komen.
bij mij helpt alles tot nu toe een klein beetje. maar ze zijn bezig met onderzoeken. vorige week adhd onderzoek gehad en hoorde net van mn psych dat ze nog meer dingen gaan onderzoeken. dus voor ik duidelijkheid heb duurt nog wel ff. maar ik denk zelf altijd dat combi van medicatie en therapie het beste is, of alleen therapie. medicatie zonder therapie zie ik het nut niet zo van in.
pi_69815569
Misschien kan je Tianeptine eens voorstellen aan je psy Murmeli? Dit middeltje schijnt beter te zijn dan conventionele antidepressiva, één van de voordelen is dat geen seksuele bijwerkingen heeft. Alleen weet iemand waarom dit middeltje nog niet getoetst is bij het CBG-med? Want als dit middeltje volgens velen zo goed is waarom wordt het dan niet meer gebruikt dan SSRI's.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tianeptine

Hopelijk krijg ik dinsdag te horen dat ik wellicht een ander middeltje mag.

[ Bericht 15% gewijzigd door F04 op 08-06-2009 02:24:52 ]
  maandag 8 juni 2009 @ 22:54:44 #262
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_69845380
Ik heb afgelopen week Cymbal voorgeschreven gekregen omdat mijn psychische klachten niet overgaan. Loop al een paar jaar bij een psycholoog, en ben nu dus bij een psychiater geweest. Die stelt als voorlopige diagnose dat ik een depressie heb. Omdat ik nu mijn studie aan het afronden ben start ik in juli met de medicatie. Op de een of andere manier zie ik er wel een beetje tegenop om te starten (ivm eventuele bijwerkingen). Maar aan de andere kant hoop ik ook dat ik me beter ga voelen.

Nu heb ik begrepen dat dat een relatief nieuw medicijn is. Zijn er toevallig mensen hier die dit medicijn gebruiken en wat over de ervaringen kunnen zeggen?
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  Moderator maandag 8 juni 2009 @ 23:42:03 #263
236264 crew  capricia
pi_69847604
Zijn er hier mensen die (wel eens) oxazepam gebruiken?
Las laatst weer een heel artikeltje in de Volkskrant over hoe verslavend het is.
Moet eerlijk toegeven dat ik het af en toe wel heel erg lekker vind. En dus het gebruik erg beperkt houdt.

Andere meningen, inzichten?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 8 juni 2009 @ 23:51:03 #264
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69847967
quote:
Op maandag 8 juni 2009 23:42 schreef capricia het volgende:
Zijn er hier mensen die (wel eens) oxazepam gebruiken?
Las laatst weer een heel artikeltje in de Volkskrant over hoe verslavend het is.
Moet eerlijk toegeven dat ik het af en toe wel heel erg lekker vind. En dus het gebruik erg beperkt houdt.

Andere meningen, inzichten?
ik heb het 3 keer geslikt. verdeeld over een half jaar. werkt goed idd als je helemaal in paniek bent. verder gebruik ik het niet. dus mijn mening is: alleen gebruiken als je je gedachten niet meer uit jezelf kunt remmen en de paniek slaat echt toe. Pammen zijn altijd nogal verslavend enzo.....
hoe vaak gebruik je het nu dan?
  Moderator maandag 8 juni 2009 @ 23:54:08 #265
236264 crew  capricia
pi_69848072
quote:
Op maandag 8 juni 2009 23:51 schreef Murmeli het volgende:

[..]

ik heb het 3 keer geslikt. verdeeld over een half jaar. werkt goed idd als je helemaal in paniek bent. verder gebruik ik het niet. dus mijn mening is: alleen gebruiken als je je gedachten niet meer uit jezelf kunt remmen en de paniek slaat echt toe. Pammen zijn altijd nogal verslavend enzo.....
hoe vaak gebruik je het nu dan?
Ik gebruik en ongeveeer 1 X in de maand, soms 2 X een pilletje. Voornamelijk om goed te kunnen slapen. Vind het zalig!
Het schijnt echter wel een van de meest voorgeschreven medicijnen in NL te zijn, daarom is het uit de zorgverzekering gehaald (is mij verteld). Ik denk dus dat veel meer mensen het hier slikken.
Ben benieuwd wat hun ervaring is!
Bijvoorbeeld:
Voel je de werking nog wel als je het geregeld slikt?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_69848879
quote:
Op maandag 8 juni 2009 23:54 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik gebruik en ongeveeer 1 X in de maand, soms 2 X een pilletje. Voornamelijk om goed te kunnen slapen. Vind het zalig!
Het schijnt echter wel een van de meest voorgeschreven medicijnen in NL te zijn, daarom is het uit de zorgverzekering gehaald (is mij verteld). Ik denk dus dat veel meer mensen het hier slikken.
Ben benieuwd wat hun ervaring is!
Bijvoorbeeld:
Voel je de werking nog wel als je het geregeld slikt?
Ik gebruik nu al meer dan een jaar lang clorazepaat, wat eigenlijk op hetzelfde neerkomt, ik ben wel geminderd van 40mg naar 25mg per dag, want ik heb er nu ook 150 mg Efexor bij.
Het blijft wel werken, alleen de oorspronkelijke emotionele rust die je bij de eerste keren voelt, wordt minder.
Het went.

Verslavend is het absoluut, ik zal de hele boel ook heel langzaam moeten afbouwen over een jaar ofzo...vraag me af of dat gaat lukken zonder ernstige gevolgen.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 16:47:40 #267
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69867603
he luitjes er is een kleine kans dat ik hier niet meer kan posten, verslaving loopt nogal uit de hand dus ik heb gevraagd om mij te bannen. met verzoek om hier nog wel op te kunnen maar ik betwijfel of dat mogelijk is.per PM ben ik nog gewoon bereikbaar! en ik blijf dan wel meelezen
en misschien heb ik geluk dat ik hier dus nog wel kan posten maar dat weet ik dus niet.
pi_69891988
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 16:47 schreef Murmeli het volgende:
he luitjes er is een kleine kans dat ik hier niet meer kan posten, verslaving loopt nogal uit de hand dus ik heb gevraagd om mij te bannen. met verzoek om hier nog wel op te kunnen maar ik betwijfel of dat mogelijk is.per PM ben ik nog gewoon bereikbaar! en ik blijf dan wel meelezen
en misschien heb ik geluk dat ik hier dus nog wel kan posten maar dat weet ik dus niet.

succes
pi_69932221
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 16:47 schreef Murmeli het volgende:

Huh verslaving met posten bedoel je? zit je zoveel op fok tijdens je werk?XD Succes..wel jammer als je niet meer kan posten..je maakte het hier wel gezellig
Oeh bijna zomervakantie en bijna op vakantie.
  Moderator donderdag 11 juni 2009 @ 13:25:15 #270
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_69933376
Jeetje Murm dat had ik niet verwacht sterkte

hier gaat alles goed mijn paps mag maandag weer naar huis en ik heb zondag een date het leven ziet er weer goed uit
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  donderdag 11 juni 2009 @ 20:22:02 #271
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_69949827
morgenvroeg, de laatste paroxetine

deze om precies te zijn

en dan sluit ik een periode van een jaar of 6 pillen slikken af, dat jullie allemaal snel de kracht moge vinden om hetzelfde te kunnen doen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_69958031
Goed bezig klonk
pi_69958078
Proficiat. Ik heb het inmiddels helemaal gehad met die Prozac rommel, ben maar van alle ellende gestopt.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 00:16:55 #274
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_69959733
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 20:22 schreef Klonk het volgende:

deze om precies te zijn

[ afbeelding ]

en dan sluit ik een periode van een jaar of 6 pillen slikken af, dat jullie allemaal snel de kracht moge vinden om hetzelfde te kunnen doen
Wat goed, gefeliciteerd !
Ik hoop over een maand of twee ook m'n laatste te nemen .
Volgende week van 30 naar 20 mg .
KuikenGuppy
  Moderator vrijdag 12 juni 2009 @ 03:02:14 #275
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_69961674
AAAAAARGH helemaal vergeten dat ik morgenochtend naar de psych moet Het gaat allemaal prima met me maar mijn hoofd blijft een zeef Daar gaat mijn uitslaapochtend
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_69962488
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 20:22 schreef Klonk het volgende:

deze om precies te zijn

[ afbeelding ]

Wow super! Wat fijn voor je, zal blij zijn als het mij ook zo ver is. Maar zoals het er nu voor staat kan dat nog wel eens een flinke tijd gaan duren. Vrees dat 75 mg Efexor (+ gesprekken met psych) niet genoeg zijn. Maar zit niet echt te springen om een verhoging.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 09:26:32 #277
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_69963796
Goed zo, Klonk!
Hallon!
pi_69974233
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 03:02 schreef MaJo het volgende:
AAAAAARGH helemaal vergeten dat ik morgenochtend naar de psych moet Het gaat allemaal prima met me maar mijn hoofd blijft een zeef Daar gaat mijn uitslaapochtend
Op een zaterdag? Weet je dat zeker?
pi_70112354
Pff.. ik heb weer eens last

Ik slik ook een antidepresiva en ik heb nu heel erg kort ademig. Dus dat ik niet helemaal diep in kan ademen zegmaar. Ook moet ik veel geeuwen.. en zuchten Ook voel ik mijn licht in mijn hoofd, en duizelig, en mijn (linker)arm tintelt als de nete.

Ik heb al eens een beetje zitten zoeken, en raad eens, mijn medicijn staat vrij hoog in de lijst als ik de symptomen invul. Maar aan de andere kant staan er ook dingen tussen als hartaanval, paniekaanval, of hyperventilatie.

Ik heb een jaar terug de huisartsenpost al eens gebeld, met soortgelijke klachten (incl. pijn op de borst), maar toen werd ik nog net niet uitgelachen, omdat ik nog te jong was voor zulke klachten .. Dus dat doe ik maar niet meer..

Herkend iemand dit ofzo?

[ Bericht 0% gewijzigd door Green1 op 18-06-2009 12:08:24 ]
  Moderator donderdag 18 juni 2009 @ 08:38:36 #280
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_70120439
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 15:05 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Op een zaterdag? Weet je dat zeker?
Nee dat was dus vorige week vrijdag, en ik bedacht het om 3 uur 's nachts

nu ook weer naar de psych, heb maar een bus eerder genomen omdat ik vorige keer weer een kwartier te laat was

verder gaat het goed, gister mijn tweede date gehad en dit zou wel eens een blijvertje kunnen zijn
  donderdag 18 juni 2009 @ 16:11:17 #281
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_70135646
@Green1: geen ervaring mee, sorry . Wat slik je?

@MaJo: fijn dat het goed gaat met je .

Hier gaat het al een paar dagen wat minder, maar dat heb ik altijd als ik weer een stapje naar beneden ga met mijn dosering .
KuikenGuppy
  donderdag 18 juni 2009 @ 16:51:50 #282
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_70137381
Burdie, komt vanzelf goed, ik ben nu bijna een week zonder AD en het gaat nog steeds super, soms wel een somber momentje maar dat is volgens mij niets anders dan andere mensen
  donderdag 18 juni 2009 @ 22:36:55 #283
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_70149411
Hoe ging het afbouwen bij jou, Klonk? Had je ook dat het na elke dosisvermindering 1 á 2 weken minder goed ging? Nu zat ik wel op een extreem hoge dosis, maar toch .
KuikenGuppy
  Moderator vrijdag 19 juni 2009 @ 01:03:10 #284
236264 crew  capricia
pi_70153618
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 22:36 schreef Burdie het volgende:
Hoe ging het afbouwen bij jou, Klonk? Had je ook dat het na elke dosisvermindering 1 á 2 weken minder goed ging? Nu zat ik wel op een extreem hoge dosis, maar toch .
Men.. Bij mij ging het een jaar goed zonder, daarna weer dezelfde ellende. Dus nu weer met Ad. En ik voel me weer goed.
En je wil niet weten hoeveel therapieen ik gehad heb..
Bij mij is het misschien niet direct psychisch, misschien wel erfelijk... Maar AD werkt erg goed, zonder bij effecten. Dus waarom stoppen? Het maakt mijn leven echt zoveel moeilijker...zonder..
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 19 juni 2009 @ 08:00:29 #285
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_70155580
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 22:36 schreef Burdie het volgende:
ik kwam van 40 paroxetine op een dag en ben in stappen van 4 weken naar beneden gegaan, dus eerst naar anderhalf, 4 weken verder naar een, weer vier weken verder naar een half en daarna naar niets.

afgezien van wat vage momenten dat ik het gevoel had dat mijn ogen af en toe de gegevens niet zo snel bij de hersens konden krijgen en knetter veel hoofdpijn is het eigenlijk prima verlopen.

mijn grootste vreugde is dat het ehmmmm, zeg maar onder de buik allemaal weer een stuk makkelijker gaat
pi_70160463
Klinkt goed Klonk! Ik vind het maar doodeng klinken, in 4 weken totaal stoppen (en dat mag 40mg per dag!), blij om te horen dat dat bij jou gewoon goed lijkt te gaan.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 12:25:22 #287
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_70162196
nee, ik ben niet 4 weken gestopt

het is telkens in fases van 4 weken gegaan, dus in totaal heb ik 4 maanden over gedaan

stoppen in 4 weken zou erg dom zijn, AD moet langzaam uit je lijf kruipen
  vrijdag 19 juni 2009 @ 14:15:08 #288
20330 knuppelhout
ouwe dibbes
pi_70166040
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 12:25 schreef Klonk het volgende:
nee, ik ben niet 4 weken gestopt

het is telkens in fases van 4 weken gegaan, dus in totaal heb ik 4 maanden over gedaan

stoppen in 4 weken zou erg dom zijn, AD moet langzaam uit je lijf kruipen
als je heel voorzichtig wil zijn is jouw methode natuurlijk het best, maar over het algemeen wordt gezegd dat je AD (zeker ssri's) in een paar weken naar 0 mag doen. paroxetine zelfs in 1 week.

maarja, ik denk dat je wel aanvoelt dat je minder bijwerkingen zal hebben bij langzaam uitsluipen.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 14:19:43 #289
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_70166193
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 01:03 schreef capricia het volgende:

[..]

Men.. Bij mij ging het een jaar goed zonder, daarna weer dezelfde ellende. Dus nu weer met Ad. En ik voel me weer goed.
En je wil niet weten hoeveel therapieen ik gehad heb..
Bij mij is het misschien niet direct psychisch, misschien wel erfelijk... Maar AD werkt erg goed, zonder bij effecten. Dus waarom stoppen? Het maakt mijn leven echt zoveel moeilijker...zonder..
Sja, bij mij is de kans ook aanwezig dat ik nooit zonder zal kunnen. Maar ik wil het iig geprobeerd hebben. Bovendien heb ik een kinderewens, en ik wil eigenlijk geen AD slikken tijdens mijn zwangerschap (tenzij noodzakelijk, natuurlijk, maar liever niet).
KuikenGuppy
  vrijdag 19 juni 2009 @ 14:21:57 #290
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_70166292
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 08:00 schreef Klonk het volgende:

[..]

ik kwam van 40 paroxetine op een dag en ben in stappen van 4 weken naar beneden gegaan, dus eerst naar anderhalf, 4 weken verder naar een, weer vier weken verder naar een half en daarna naar niets.

afgezien van wat vage momenten dat ik het gevoel had dat mijn ogen af en toe de gegevens niet zo snel bij de hersens konden krijgen en knetter veel hoofdpijn is het eigenlijk prima verlopen.

mijn grootste vreugde is dat het ehmmmm, zeg maar onder de buik allemaal weer een stuk makkelijker gaat
Aaaah, ik kom van 60mg per dag en hanteer ongeveer dezelfde methode als jij .
Ik heb wel telkens na elke dosisvermindering 1 á 2 moeilijke weken, dat ik liefst gewoon alleen maar op bed lig te huilen en niets doen.
Qua libido etc. heb ik niet te klagen met de meds, gelukkig . Maar ik voel me wel een heel stuk fitter en helderder nu ik op een lagere dosis zit (20mg inmiddels).
KuikenGuppy
  vrijdag 19 juni 2009 @ 14:41:41 #291
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_70167039
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 14:15 schreef knuppelhout het volgende:

[..]

als je heel voorzichtig wil zijn is jouw methode natuurlijk het best, maar over het algemeen wordt gezegd dat je AD (zeker ssri's) in een paar weken naar 0 mag doen. paroxetine zelfs in 1 week.

maarja, ik denk dat je wel aanvoelt dat je minder bijwerkingen zal hebben bij langzaam uitsluipen.
ik persoonlijk heb zoiets van, je slikt het hoe dan ook al een tijdje, dan maken die paar weken extra ook niets uit

belangrijkste is dat je het nooit alleen doet maar altijd onder doktersbegeleiding
  Moderator zondag 21 juni 2009 @ 18:11:22 #292
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_70227269
hier nog steeds alles goed zometeen de derde date in een week heb hem alleen nog niks verteld over mijn depressie en ADD
  zondag 21 juni 2009 @ 21:55:01 #293
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_70234882
Komt vanzelf hoor MaJo! Misschien houdt hij zijn transseksualiteit nog wel voor je verborgen .
KuikenGuppy
pi_70247881
quote:
Op zondag 21 juni 2009 21:55 schreef Burdie het volgende:
Komt vanzelf hoor MaJo! Misschien houdt hij zijn transseksualiteit nog wel voor je verborgen .
haha omg

zijn er hier mensen die ook vergeetachtiger/verwarder zijn sinds ze ad slikken?
ik ben echt zoo chaotisch en het lijkt alleen maar erger te worden misschien ook omdat ik veel met therapie en dingen bezig ben, dat maakt mijn hoofd ook wel heel vol.

ik heb wel het idee dat dit een beetje is begonnen sinds ik die medicijnen slik.. het is niet onoverkomelijk maar soms wel lastig.
op mijn werk vragen mijn collega's ook regelmatig waar ik met mijn gedachten zit en ik mis ook echt ALLES wat er om me heen gebeurt.
  Moderator maandag 22 juni 2009 @ 12:02:54 #295
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_70247944
quote:
lig in een deuk hier

heb hem over ADD verteld, de rest komt later wel
pi_70248239
quote:
Misschien houdt hij zijn transseksualiteit nog wel voor je verborgen .
. .

OT: waarom zou een date dat al zo vroeg moeten weten? Mocht ik ooit nog eens een leuke dame weten te veroveren (fat chance) dan wacht ik eerst maar eens een paar maanden af voordat ik haar vertel over een eventueel PDD-NOS en het gebruik van AD.
Als het nog pril is hoef je dat niet gelijk te vertellen IMHO, doe eerst maar eens een tijdje genieten. .
  maandag 22 juni 2009 @ 12:29:02 #297
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_70248602
quote:
Op maandag 22 juni 2009 12:00 schreef myrkur het volgende:
zijn er hier mensen die ook vergeetachtiger/verwarder zijn sinds ze ad slikken?
Check . En ik merk dat het minder wordt, nu ik mijn meds aan het afbouwen ben, het komt dus echt door de medicijnen (wel vervelend, maar ja.... het is even niet anders).
KuikenGuppy
  maandag 22 juni 2009 @ 12:29:41 #298
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_70248620
quote:
Op maandag 22 juni 2009 12:02 schreef MaJo het volgende:

[..]

lig in een deuk hier

heb hem over ADD verteld, de rest komt later wel
idd, rustig aan, alles heeft z'n tijd .
KuikenGuppy
pi_70249420
Misschien dat er nou over een tijdje wel een topic in R&P wordt geopend over een jongen die een meisje met ADD heeft leren kennen en die zichzelf (en de overige lezertjes in R&P) afvraagt of een eventuele relatie zou kunnen gaan werken. .
  Moderator maandag 22 juni 2009 @ 12:59:45 #300
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_70249600
quote:
Op maandag 22 juni 2009 12:55 schreef DeepChord het volgende:
Misschien dat er nou over een tijdje wel een topic in R&P wordt geopend over een jongen die een meisje met ADD heeft leren kennen en die zichzelf (en de overige lezertjes in R&P) afvraagt of een eventuele relatie zou kunnen gaan werken. .
En dan reageren we allemaal dat dat prima kan
pi_70251091
quote:
Op maandag 22 juni 2009 12:59 schreef MaJo het volgende:

[..]

En dan reageren we allemaal dat dat prima kan
En dat kan het natuurlijk ook! Hopelijk dat er dan niet van die beroepszeikerds komen posten die vinden dat ADD'ers (of wat voor 3 of 4-cijferige afkorting dan ook) zichzelf eens een schop onder de kont moeten geven en dat het alleen maar aanstellers zijn.

Want we zijn natuurlijk een lief stel mensen. .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')