heb je ook gekeken wat de kans is dat je daadwerkelijk zo'n zware reactie krijgt? dat is meestal minder dan 1%quote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:43 schreef F04 het volgende:
Dat is denk ik meer mijn bestaande eczeem. Maar hoe onscheid ik een allergische reactie van de prozac met een normale bijwerking. Want echt zwaar huisuitslag heb ik ook weer niet, enkel een beetje misselijkheid en jeuk. :S Als ik die verhalen op internet lees word ik alleen maar sceptischer over dit middel, of de middel misschien niet erger is dan de kwaal. Want met een beetje pech zit je met ernstige bijwerkingen.![]()
Als het al een bijverschijnsel is, zal het vrij snel verdwijnen... de eerste weken zijn helaas nu eenmaal zwaar. Maar na een week of 6 moet je echt verschil merken qua angst en paniek enzo. Tevens moet je je dan wel wat opgewekter gaan voelen! Tis gewoon even die eerste paar weken uitzitten, is mijn ervaring...quote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:43 schreef F04 het volgende:
Dat is denk ik meer mijn bestaande eczeem. Maar hoe onscheid ik een allergische reactie van de prozac met een normale bijwerking. Want echt zwaar huisuitslag heb ik ook weer niet, enkel een beetje misselijkheid en jeuk. :S Als ik die verhalen op internet lees word ik alleen maar sceptischer over dit middel, of de middel misschien niet erger is dan de kwaal. Want met een beetje pech zit je met ernstige bijwerkingen.![]()
Is dat 1 dag dat je dat hebt, of dagen achtereen?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 23:27 schreef MaJo het volgende:
Vandaag weer een ontzettende bleh dag, kom er echt even niet uitzit met allemaal zware depri gedachten in mijn hoofd wat ik mezelf allemaal aan zou kunnen doen
gelukkig blijft het enkel bij gedachten maar word er niet bepaald vrolijk van
Dit is nu de tweede dag. Gaat bij mij altijd met perioden, paar weken goed en dan weer een week downquote:Op dinsdag 19 mei 2009 23:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Is dat 1 dag dat je dat hebt, of dagen achtereen?
Wat slik je..en waar voor ben je onder behandeling (if any)?
Klinkt heel zwaar en kut. Maar mijn advies is: Slik minstens 2 maanden. Veel van die medicijnen werken pas na 6 weken. En veel van die medicijnen hebben als bijwerking dat het percentage zelfmoord omhoog gaat omdat je wel direct de bijwerkingen hebt (je kun echt los komen te staan van jezelf, en je compleet kut voelen), maar niet het goede effect van het betreffende medicijn.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 23:58 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dit is nu de tweede dag. Gaat bij mij altijd met perioden, paar weken goed en dan weer een week down
slik 40mg Citalopram en ben onder behandeling van depressie, eventueel manisch, ADD en angststoornissen
Ik slik het al 1,5 jaarquote:Op woensdag 20 mei 2009 00:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Klinkt heel zwaar en kut. Maar mijn advies is: Slik minstens 2 maanden. Veel van die medicijnen werken pas na 6 weken. En veel van die medicijnen hebben als bijwerking dat het percentage zelfmoord omhoog gaat omdat je wel direct de bijwerkingen hebt (je kun echt los komen te staan van jezelf, en je compleet kut voelen), maar niet het goede effect van het betreffende medicijn.
Vanuit mezelf kan ik je alleen maar vertellen dat het leven er na 6 weken VEEL beter uit begon te zien. Maar dat, zeker de eerste 2 weken, gewoon klote waren.
dat valt gigantisch mee. er is een kleine stijging van zelfmoordpogingen in SOMMIGE onderzoeken, met name bij adolescenten die vooraf ook al zelfmoordneigingen hadden. Geslaagde suicides nemen volgens mij niet significant toe. het blijft al met al erg discutabel, maar juist middelen als oxazepam en lorazepam helpen die spanningstoename in de eerste weken (die heel reeel is, vooral bij mensen die al last hadden van angst en paniek) te dempen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 00:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Klinkt heel zwaar en kut. Maar mijn advies is: Slik minstens 2 maanden. Veel van die medicijnen werken pas na 6 weken. En veel van die medicijnen hebben als bijwerking dat het percentage zelfmoord omhoog gaat omdat je wel direct de bijwerkingen hebt (je kun echt los komen te staan van jezelf, en je compleet kut voelen), maar niet het goede effect van het betreffende medicijn.
Vanuit mezelf kan ik je alleen maar vertellen dat het leven er na 6 weken VEEL beter uit begon te zien. Maar dat, zeker de eerste 2 weken, gewoon klote waren.
Okay, ik was in de war met deze post van je:quote:
Dacht dus dat het de 2e dag was dat je het slikte...quote:Op dinsdag 19 mei 2009 23:58 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dit is nu de tweede dag. Gaat bij mij altijd met perioden, paar weken goed en dan weer een week down
slik 40mg Citalopram en ben onder behandeling van depressie, eventueel manisch, ADD en angststoornissen
Je vroeg of het 1 dag was dat ik me down voelde dus daar reageerde ik opquote:Op woensdag 20 mei 2009 11:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Okay, ik was in de war met deze post van je:
[..]
Dacht dus dat het de 2e dag was dat je het slikte...
Mijn vader ligt in het ziekenhuis en heeft de laatste dagen allemaal complicatiesquote:Op woensdag 20 mei 2009 16:08 schreef Burdie het volgende:MaJo. Waarom voel je je zo rottig these days? Any reason?
ah minder, sterkte!quote:Op woensdag 20 mei 2009 17:41 schreef MaJo het volgende:
[..]
Mijn vader ligt in het ziekenhuis en heeft de laatste dagen allemaal complicatiesgister hebben we te horen gekregen dat hij nog een paar weken in het ziekenhuis moet blijven
helpt dus niet echt mee aan mijn gemoedstoestand
Mooi om te horen dat het beter met je gaatquote:Op vrijdag 22 mei 2009 00:56 schreef MaJo het volgende:
Thanks voor de steun
het gaat vandaag weer wat beter, mijn vader heeft drie zakken bloed gekregen waardoor hij weer wat aansterkt
ook de studieadviseur gemaild of ik uitstel kan krijgen voor twee opdrachten en met mijn vader een planning gemaakt wat ik allemaal moet doen de komende weken.
zie het allemaal weer wat positiever in
hoe is het verder met iedereen?
he KZ goed nieuws dat het beter gaat!!! Volgende week weer een voorzichtige poging doen tot hardlopen? doen we een van de eerste trainingen gewoon weer overquote:Op vrijdag 22 mei 2009 10:23 schreef Knuffelzacht het volgende:
[..]
Mooi om te horen dat het beter met je gaat
Hier gaat ook alles steeds beter... gister heel de dag weg geweest van 12 tot 23 ofzo en voelde me prima... ben wat minder hyper dan dat ik aan de meds zat maar vind ik eigenlijk wel fijn
maandag weer een half dagj werken en dan zien we wel hoe het gaat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |