nee helaas niet (achteraf)quote:Geen filmpjes gemaakt?
Mocht je ooit in Kiev zijn dan zou ik het je zeker aanraden. Echt een grote groepsreis er naar toe zal er nog niet zijn. Met een groepje vrienden is goed te doen.quote:Op zondag 15 maart 2009 00:31 schreef Peewee het volgende:
Indrukwekkend,..
Ik wil er maar al te graag naartoe, maar tot nu toe heb ik niemand bereid gevonden met mij mee te gaan. Misschien dat ik het ooit eens middels een groepsreis tot uitvoer breng.
denk dat je zonderquote:Op zondag 15 maart 2009 01:16 schreef rgras het volgende:
Is het af te raden om zo'n reis in je eentje te maken?
de regering hield ruim een week lang z'n mond over de ontplofte centrale en zei dat er niks aan de hand was...quote:Op zondag 15 maart 2009 01:20 schreef FictionalFenna het volgende:
Eng en (daarom) interessant.
In dit filmpje zie je de nog spelende kinderen van Pripyat terwijl de ramp als is gebeurd.
Een Belgische weerman had ook alles moeten verzwijgen:quote:Op zondag 15 maart 2009 01:24 schreef mschol het volgende:
[..]
de regering hield ruim een week lang z'n mond over de ontplofte centrale en zei dat er niks aan de hand was...
tot dus na een week in belgie (!!) er alarmerende concentraties radioactive straling werden gemeten, toen kwam de aap uit de mouw....
er is op discovery ook een docufilm geweest wat er in de uren voor en na de ramp zich heeft afgespeeld, gebaseerd op verslagen van ooggetuigen.
Dit zegt die weerman er over:quote:Doordat de Russische regering foutieve informatie doorstuurde, was het voor de Europese landen heel moeilijk de gevaren van de ramp in te schatten en de gepaste maatregelen te treffen. Later sprak men zelfs van een doofpotaffaire: de Europese regeringen zouden met opzet de ernst van de ramp voor de bevolking verzwijgen.
Deze doofpot-theorie werd nog versterkt door het gerucht dat de Belgische regering Armand Pien, de toenmalige populaire weerman in België, had verplicht de werkelijke meetresultaten te vervalsen. Pien had op vrijdag 2 mei 1986 om 11 uur nog in een radioprogramma verklaard dat er absoluut geen gevaar was. Later bleek dat op dat moment reeds heel België getroffen was door ioniserende straling.
quote:"2 mei 1986 is voor mij de zwartste dag van mijn leven geweest. Ik weet nog zeer goed dat het vrijdagvoormiddag was. Ik had op BRT-2 net het weerpraatje met Lutgart Simoens gehad. De luchtvoorzieningen waren zeer gunstig voor ons. Er stond een zuid-west circulatie. En ik weet nog heel goed dat ik gezegd heb: ‘Voor ons bestaat er niet het minste gevaar’. Toen ik hier buitenkwam was het na elven en de gegevens die hier binnenliepen... Vergeet niet dat metingen bewerkt moeten worden. Van de radioactiviteit die men kent, moet eerst de natuurlijke radioactiviteit worden afgetrokken om de reële cijfers te krijgen, dus dat duurt een tijdje. Toen ik de cijfers zag en de sprong die gemaakt was... Ik weet nog dat dokter Malcord, directeur van het KMI, onmiddellijk telegrammen gestuurd heeft naar premier Martens, het Staatssecretariaat van Leefmilieu en alle betrokken instanties en om drie uur 's middags zat iedereen al op het kabinet van Staatssecretaris Smet, mét de metingen maar ook met de informatie uit de Sovjet-Unie dat de ramp helemaal niet erg was. Hoe kun je op basis van verkeerde informatie maatregelen treffen?"
quote:De reactor ontplofte midden in de nacht, toen de meeste inwoners van Tsjernobyl sliepen.
Een na de ramp verlaten huis nabij Tsjernobyl (2001)
Bij de brand en de explosie kwamen 31 mensen om. Evacuatie van de directe omgeving kwam pas op 27 april op gang; na tien dagen waren circa 135 000 mensen geëvacueerd uit een gebied met een straal van 30 km rond de reactor. Ongeveer 3500 inwoners weigerden het gebied te verlaten. In 2006 waren hiervan nog slechts 461 in leven.
Uiteraard wel via een organisatie..quote:Op zondag 15 maart 2009 01:18 schreef mschol het volgende:
[..]
denk dat je zonder
A) kennis van stralingen geigertellers e.d.
en
B) de juiste papieren de zone gewoon weg niet in komt....
Ze bouwen nu een nieuwe sacrofaag.quote:Op zondag 15 maart 2009 01:03 schreef mschol het volgende:
staat voor mij ook nog op een "must see" list, tsjernbyl heeft mij altijd wel geintrigeerd
lijkt mij een bizarre ervaring.
wat doen die werkers trouwens binnen de zone?
alle reactoren zijn ergens sinds 2000 gesloten als ik het goed heb..
Rond 2012 pas.quote:Op zondag 15 maart 2009 01:40 schreef FictionalFenna het volgende:
[..]
Ze bouwen nu een nieuwe sacrofaag.
ow ja , slipped my mind...quote:Op zondag 15 maart 2009 01:40 schreef FictionalFenna het volgende:
[..]
Ze bouwen nu een nieuwe sacrofaag.
quote:
quote:
quote:Op 17 september 2007 publiceerde BBC News het bericht dat het Franse-Duitse consortium Novarka (bestaande uit o.a. Vinci Construction en Bouygues Construction) een nieuwe sarcofaag mag gaan bouwen. Novarka is nu in de voorbereidende fase. Het 150 meter lange, 257 meter brede en 105 meter hoge bouwwerk zal volgens de planning medio 2012 klaar zijn en zal ongeveer 1,4 miljard euro kosten.
Die werkers zijn nog altijd actief in de centrales. Hoewel deze niet meer produceren zijn er blijkbaar nog werkzaamheden te verrichten. De nieuwe shelter die er overheen komt wordt ver van de reactor gebouwd en er later over heen getakeld.quote:wat doen die werkers trouwens binnen de zone?
Nee, niet meer, wel groeien er paddestoelen uit mijn oren..quote:Geef je nu licht in het donker TS?
Nee, kan je gewoon doen, Als je in Kiev bent kan je ook contact zoeken met zo'n organisatie. In je eentje kom je er niet in, maar je kan wel een eigen gids krijgen.quote:Is het af te raden om zo'n reis in je eentje te maken?
Zweden heeft als eerste opgemerkt dat er meer straling in de lucht was. Daarna zijn ze gaan zoeken waar het vandaan kwamquote:tot dus na een week in belgie (!!) er alarmerende concentraties radioactive straling werden gemeten, toen kwam de aap uit de mouw....
wel, aangezien dit slechts een onderdeel van mijn totale reis van 5 maanden door (oost) Europa was kan ik je dat niet zeggen, maar er zijn genoeg maatschappijen die naar Kiev vliegen (wizzair bv) de dagtrip kostte ons 180 euro.quote:Op zondag 15 maart 2009 12:52 schreef Loveless85 het volgende:
Wat kostte het eigenlijk qua reis, en toegang tot t gebied e.d.?
Mijn ticket naar Kiev was anders 1200 euro .. Ok, het kan goedkoper, dat weet ik, maar voor een prikkie zul je er niet komen (ook niet als je via via met Wizz vliegt lijkt me) ...quote:Op zondag 15 maart 2009 20:54 schreef student_van_het_leven het volgende:
[..]
wel, aangezien dit slechts een onderdeel van mijn totale reis van 5 maanden door (oost) Europa was kan ik je dat niet zeggen, maar er zijn genoeg maatschappijen die naar Kiev vliegen (wizzair bv) de dagtrip kostte ons 180 euro.
http://www.kiddofspeed.com/ meer geweldige foto'squote:Op maandag 16 maart 2009 22:55 schreef Meike26 het volgende:
Of je moet knettergek zijn en met de auto erheen gaan.![]()
A: Niet dat ik het er voor Tsjernobyl voor over zou hebben, maar ik ben m'n leven niet zeker daar in het oostblok. Deze foto's van de TS zeggen genoeg hoe troosteloos het daar is.
Dat was een hoax, ze is er alleen in een auto geweest met haar man en een stel vrienden.quote:Op maandag 16 maart 2009 22:59 schreef mschol het volgende:
[..]
http://www.kiddofspeed.com/ meer geweldige foto's
dat zou ik zelf wel eens willen doen
bron?quote:Op maandag 16 maart 2009 23:36 schreef rgras het volgende:
[..]
Dat was een hoax, ze is er alleen in een auto geweest met haar man en een stel vrienden.
http://www.google.nl/search?hl=nl&safe=off&q=www.kiddofspeed.com+hoax&btnG=Zoeken&meta=quote:
18 jaar staat op die site van sovjetreizen volgens mijquote:Op dinsdag 17 maart 2009 14:37 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Zou er nog een minimumleeftijd gelden voor deze excursies?
ff snel gekeken. Vanuit Nederland is Dortmund het dichstbijzijnde vliegveld waar Wizzair vertrekt naar Kiev.quote:Op maandag 16 maart 2009 22:36 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Mijn ticket naar Kiev was anders 1200 euro .. Ok, het kan goedkoper, dat weet ik, maar voor een prikkie zul je er niet komen (ook niet als je via via met Wizz vliegt lijkt me) ...
Gister teruggekomen
Wel, ik ben met een camper er heen gegaan, maar goed, wij waren dan ook al ruim een maand aan het reizen via Duitsland, Tsjechie en Polen.quote:Op maandag 16 maart 2009 22:55 schreef Meike26 het volgende:
Of je moet knettergek zijn en met de auto erheen gaan.![]()
A: Niet dat ik het er voor Tsjernobyl voor over zou hebben, maar ik ben m'n leven niet zeker daar in het oostblok. Deze foto's van de TS zeggen genoeg hoe troosteloos het daar is.
misschien had je wel dezelfde gids. aangezien er maar enkele zijn die dit doen. Ik had een redelijk jonge kerel die ten tijde van de ramp in het gebied woonde en er nu ook nog vaak verblijftquote:Op vrijdag 20 maart 2009 11:58 schreef fransloon het volgende:
Ik ben 3 weken geleden ook in Tjernobyl geweest. Wij hebben 100 dollar p.p. betaald enw e waren met zijn vijven. Gewoon via het Hostel geregeld. Het is op zich wel indrukwekkend maar aan de andere kant valt het wel op dat je echt alleen de dingen te zien krijgt die je ook overal op Internet vindt: School, zwembad, kindergarten, etc.
Een vriend van mij heeft foto's gemaakt:
Foto's tjernobyl.
hmm wist niet dat facebook een tijdslimiet aan doorlinken heeft.quote:
Ik denk dat het dan ene andere gids was. Onze gids was ten tijde van de ramp op vakantie en hoorde het nieuws pas veel later. Ik heb helaas geen foto van hem want hem fotograferen was streng verboden.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:49 schreef student_van_het_leven het volgende:
[..]
misschien had je wel dezelfde gids. aangezien er maar enkele zijn die dit doen. Ik had een redelijk jonge kerel die ten tijde van de ramp in het gebied woonde en er nu ook nog vaak verblijft
Hm, bij ons niet. Maar goed, onze gids was niet helemaal lekker, geloof ik. Was iemand van het leger die ons rondleidde. Het liefst liet hij ons allemaal zwaar verontreinigde items zien (delen van de constructie die niet goed waren begraven na de ramp) om aan te tonen hoe enorm veel straling daar nog in zat.quote:Op zondag 22 maart 2009 22:37 schreef fransloon het volgende:
[..]
Ik denk dat het dan ene andere gids was. Onze gids was ten tijde van de ramp op vakantie en hoorde het nieuws pas veel later. Ik heb helaas geen foto van hem want hem fotograferen was streng verboden.
Ja, dat inderdaad. Niet op het dak geweest. Geiger meter had trouwens ook geen "rood scherm", maar geeft enkel het stralings niveau weer. We waren met enkel ingenieurs, dus er zat wat nucleaire kennis tussen om ons gerust te stellen...quote:Op maandag 23 maart 2009 16:54 schreef student_van_het_leven het volgende:
Hadden jullie daarna ook nog een lunch in Tsjernobyl stad en moest je daarbij je handen ook laten scannen?
Andere reisgenoot van me was met zijn gids op het dak van een flat geweest (waar dus veel straling zit) en kreeg bij die scanner een rood scherm. Paar tikjes ertegen en het was ineens groen.....
tvpquote:Op vrijdag 20 maart 2009 11:58 schreef fransloon het volgende:
Ik ben 3 weken geleden ook in Tjernobyl geweest. Wij hebben 100 dollar p.p. betaald enw e waren met zijn vijven. Gewoon via het Hostel geregeld. Het is op zich wel indrukwekkend maar aan de andere kant valt het wel op dat je echt alleen de dingen te zien krijgt die je ook overal op Internet vindt: School, zwembad, kindergarten, etc.
Een vriend van mij heeft foto's gemaakt:
Foto's tjernobyl.
Nou, brrr.quote:Op maandag 23 maart 2009 18:13 schreef RealZeus het volgende:
Indrukwekkend.
Het enge is ook, je ziet de straling niet.
Haha ik ben de verslagen van Afrika en M-Amerika van dit jaar nog niet eens fatsoenlijk begonnen.quote:Op maandag 14 juni 2010 16:57 schreef Veersesmurf het volgende:
*verwacht een gedetailleerd verslag op atomisch niveau!
Wij waren ook enigzins aangeschoten. Maar goed, wat wil je met vodka tegen die prijzen? Was wel een erg mooie excursie, beetje surrealistisch.quote:Op maandag 21 juni 2010 11:23 schreef Individual het volgende:
Het is een paradijs voor fotografen idd en bijna iedereen had wel een SLR bij zich.
Er werd trouwens uitdrukkelijk verzocht om niet dronken te zijn voor de excursie.Veel Russische (alle voormalige Soviet) toeristen beginnen al met drinken in de bus ernaartoe. Tja, vakantie he?
Bij ons was er wat meer "peer pressure". Tevens hield onze gids er ook wel van.quote:Op maandag 21 juni 2010 11:33 schreef Individual het volgende:
Vodka voor 2 euro per fles is idd erg goedkoop, maar ik kon me wel inhouden tot na de excursie iig.
Volgens mij is het verhaal toch juist dat de alarmen in Noorwegen of Zweden begonnen te rinkelen? Voor zo ver ik weet is het niet bewust allemaal verzwegen. In Rusland was er in die tijd gewoon te weinig kennis van kern energie om goed te handelen. Ze beseften bijvoorbeeld pas dat er iets mis was toen een van de brandweermannen die recht voor de kern stond te blussen gewoon om viel.. En niet veel later dood was. Ze hebben toen de hele stad ontruimd, eerst voor slechts drie dagen, daarna bleek pas dat het veel langer zou duren. Helaas kostte dit de inwoners veel meubels, bezittingen en huisdieren.quote:Op zondag 15 maart 2009 01:27 schreef FictionalFenna het volgende:
[..]
Een Belgische weerman had ook alles moeten verzwijgen:
[..]
Dit zegt die weerman er over:
[..]
quote:Op maandag 23 maart 2009 16:54 schreef student_van_het_leven het volgende:
Hadden jullie daarna ook nog een lunch in Tsjernobyl stad .....
Dat is de richtprijs. Het is duur om de bezoekersaantallen laag te houden.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 13:29 schreef EddyAlbena het volgende:
Wat mag dit nou kosten? Zie nu een site die een dagtour aanbiedt, transfer van/naar Kiev incluis, voor zo'n 250 pp als je met z'n tweeen gaat. Is dit ongeveer de richtprijs of zijn dat uitbuitprijzen?
Nee niet gezond. Het was niet te vreten en heb het laten staan..quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 14:11 schreef rubje het volgende:
[..]
![]()
je meent het? en je leeft nog? gezond?
![]()
Ach, lekker boeiend. Beetje basis voer met vodka ging er prima in die dag...quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 14:14 schreef Individual het volgende:
[..]
Nee niet gezond. Het was niet te vreten en heb het laten staan..
Ik heb de exact reading niet echt gevolgd, maar we hadden er inderdaad eentje bij ons. De straling varieerde enorm in het gebied. Op de meestal plekken valt het alles mee (een dagje Tsjernobyl wordt vaak vergeleken met een rontgen foto). Echter, de gids liet ons ook even zien waar ze ergens nog wat oud materiaal waren vergeten te begraven. Lag een stalen grijper (zo'n ding dat aan een kraan hangt) in een bos, die volgens hem nog gebruikt was tijdens de ramp. Geigerteller ging compleet door het lint toen hij erheen liep - wij bleven lekker (schijnheilig) op afstand...quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 10:35 schreef SeLang het volgende:
Had er iemand een Geigerteller bij zich? Wat voor niveaus meet je daar nog?
Ik kan me die ramp nog goed herinneren, was vlak na m'n eindexamen. Heel veel paniek om niks (in Nederland). Melkpoeder die niet meer in NL mocht worden verkocht hebben ze geexporteerd naar Egypte weet ik nog
Op de dag dat de radioactieve neerslag in NL neer zou komen werkte ik buiten (vakantiebaantje). Ondanks dat die straling niks voorstelde vond ik het toch wel een apart idee, zo van ik word hier even radioactief bestraald...
...en 1 van de eerste dingen die we zagen had die radioactiviteit bordjes.quote:The levels of radiation on guided tours are relatively small; radiation levels in most places are less than those of being in an aircraft flying at 30,000 feet. The main danger is not in the radiation itself, but in particles of radioactive materials that may remain on your clothes or items.
A lethal dose of radiation is in the range of 300 to 500 roentgens when administered within an hour. Levels on the tour reportedly range from 15 to several hundred microroentgens an hour. A microroentgen is one-millionth of a roentgen.
Example: On a six-hour trip arranged in October 2008 the total dose was 4 microsieverts according to the meter (400 microroentgens). This was less than the total dose of the connecting two-hour flight, which was 6 microsieverts (600 microroentgens). Radiation levels by the power plant were 1.7 microsieverts per hour (170 microroentgens per hour) and they varied between 0.4 and 9.5 microsieverts per hour (40-950 microroentgens per hour) in the Pripyat amusement park. Thus, risks are pretty much non-existent as long as you don't get yourself contaminated.
Stay on roads, the radiation levels on areas covered by vegetation are significantly higher. Even more important, the risk for contamination when walking amongst vegetation is higher because it is more difficult to avoid touching or inhaling anything. Radiation ends when you leave the place, but you don't want radioactive elements inside your body. Follow common sense if you are on your own; if you see an area marked with a radiation sign, the meaning is clear: DON'T GO THERE.
Dat is inderdaad niet zoveel. Bij sommige oude mijnen hier meet je meer.quote:Radiation levels by the power plant were 1.7 microsieverts per hour (170 microroentgens per hour) and they varied between 0.4 and 9.5 microsieverts per hour (40-950 microroentgens per hour) in the Pripyat amusement park. Thus, risks are pretty much non-existent as long as you don't get yourself contaminated.
Vooral dit soort dingen. :-) Ik zou mezelf niet vergeven. Veel plezier.quote:Andere reisgenoot van me was met zijn gids op het dak van een flat geweest (waar dus veel straling zit) en kreeg bij die scanner een rood scherm. Paar tikjes ertegen en het was ineens groen.....
quote:PRIPJAT - Bijna 25 jaar na de nucleaire ramp heeft het troosteloze gebied rond Tsjernobyl een grote aantrekkingskracht op toeristen.
Het magazine Forbes heeft Tsjernobyl uitgeroepen tot één van de meest unieke plaatsen om te bezoeken en steeds meer toeristen vinden dan ook hun weg naar de achtergelaten huizen en verweerde flatgebouwen, de talrijke lege magazijnen en de chaotisch begroeide velden zonder vee of machines.
Als toerist betaal je 115 euro voor een bezoek aan het gebied waar nota bene de stralingsdoses nog steeds 35 keer hoger is dan normaal. Bezoekers worden met bussen naar de 'verboden zone' gebracht. De tour start aan de beruchte reactor waar de nucleaire ramp op 26 april 1986 begon. Vandaar gaat het verder naar de verlaten stad Pripjat waar 50.000 mensen geëvacueerd werden na de catastrofe. Boeken, speelgoed en gasmaskers liggen her en der verspreid als stille getuigen van een overhaast vertrek.
Voyeurisme
De Belgische toeriste Davinia Schoutteten vertelt aan het nieuwsagentschap AFP dat ze een beetje bang is van de straling en dat ze zich voorgenomen heeft om haar schoenen na de rondleiding weg te smijten. Bobby Harrington uit Australië verklaart dat de hele ervaring haar triest maakt: "Het is toch voyeuristisch en dat voelt oncomfortabel." De Zweed Carl Backman wou dit gebied heel graag zien, omdat het een belangrijke plaats inneemt in onze geschiedenis. "Ik vind het helemaal niet bizar dat je zulke plaatsen bezoekt, wat is het verschil met Auschwitz of het colosseum waar ook vele mensen gestorven zijn".
De radioactiviteit is niet bijzonder gevaarlijk zolang je de reactor maar niet likt. Doe wat onderzoek over de straling en laat het je vrouw lezen.quote:Op zondag 10 oktober 2010 11:46 schreef siekman het volgende:
Dit is een hele grote wens van mij. Ik doe veel aan urbex fotografie en dan is pripjat een walhalla .
Maar mijn vrouw is er op tegen, en ik zou het mezelf niet vergeven als ik na een paar jaar toch last van die radioactieve zooi zou krijgen . En ik heb nog kids ook .
zal bij een wens blijven denk ik
Vooral dat laatste lijkt me een uitstekend planquote:Op maandag 13 december 2010 15:23 schreef Individual het volgende:
Toeristen kunnen in 2011 naar Tsjernobyl
Gaat dit om versoepeling van de restrictie op het aantal toeristen of iets dergelijks?
In de zomer zag ik trouwens ook 2 toeristen zonder gids die de attracties uitprobeerde door erin te klimmen en er op/in te zitten.
Als je geen kinderen wilt wel ja.quote:Op maandag 13 december 2010 18:48 schreef Veersesmurf het volgende:
[..]
Vooral dat laatste lijkt me een uitstekend plan
Voor Prypyat moet je redelijk snel zijn als je nog veel wilt zien. In 2010 vertelde ze ons dat binnen 5 jaar de boel zo instortgevaarlijk zou worden dat je de meeste gebouwen niet meer inmag. Ik weet niet of dat daadwereklijk zo zal zijn, maar een aantal gebouwen waren toen al in zeer slechte staat. Hele delen van vloeren waren al verrot.quote:Op maandag 13 februari 2012 14:14 schreef Contender het volgende:
Tsjernobyl/Prypyat staat zeker nog op het lijstje waar ik graag heen zou willen.
Lijkt me zeker de moeite waard voor de foto's.
Het risico maakt het wat minder aantrekkelijk, maar inhoeverre dat nu nog ernstig is als daar een dagtrip gemaakt wordt?
En over Spooksteden... het dorpje Doel in Belgie woont ook bijna niemand meer.
Heb me daar ook goed vermaakt met het maken van foto's
Geen punt. On topic kicks zijn we blij mee.quote:Op donderdag 29 november 2012 15:57 schreef Stefan het volgende:
Ik wil er ook heen, even kijken wat t kost. Maar zou wel leuk zijn
Sorry voor de kick
Hoe sneller hoe beter. Ik hoorde dat je een aantal gebouwen niet meer in mag. Maar met wat 'roebels' extra mag je denk ik overal nog wel in..quote:Op donderdag 29 november 2012 15:57 schreef Stefan het volgende:
Ik wil er ook heen, even kijken wat t kost. Maar zou wel leuk zijn
Sorry voor de kick
Zijn inderdaad veel goede documentaires te vinden met prachtige beelden erbij. Wat mij persoonlijk vooral aanspreekt zijn die gigantische lege flatgebouwen in Pripyat en natuurlijk de kermis die helemaal verlaten is en waar de bomen gewoon midden op de botsautobaan groeien, heel bizar.quote:Op donderdag 29 november 2012 19:05 schreef Individual het volgende:
Documentaire van anderhalf uur. Heel interessant voor de Tsernobyl-gangers.
En als ik de gids mag geloven, dat er meer politie in het kantoortje rechts zitten, dan er papparazi bij een rode loper staat, dat je toch zeker niet de nieuwbouw sarcofaag fotografeert..quote:Op donderdag 29 november 2012 19:16 schreef Individual het volgende:
Bizar om er zo dichtbij te staan..
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 29 november 2012 19:52 schreef theKiD het volgende:
[..]
En als ik de gids mag geloven, dat er meer politie in het kantoortje rechts zitten, dan er papparazi bij een rode loper staat, dat je toch zeker niet de nieuwbouw sarcofaag fotografeert..We mochten geen foto's maken vanuit het kantoortje rechts.. Ongeveer hetzelfde uitzicht als op de foto..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.reset
bizar dat er een spook stad relatief zo dicht bij nederland ligt (doel, belgie..)quote:Op zaterdag 1 december 2012 12:13 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
hier nog wat foto's die vandaag in het NRC stonden
http://www.nrc.nl/inbeeld(...)-andere-spooksteden/
Ik ben ergens in 2006 geweest, toen als onderdeel van 2 weken rondtrekken door de Oekraine. Ik vond het erg de moeite waard, was een indrukwekkende dag. Toen gewoon met wat vrienden als een dagtocht vanuit Kiev gedaan en dat was goed te doen, denk dat we er een volle middag rondgelopen hebben. Het kan dus prima in 1 dag, meer dan genoeg. Kosten kan ik me echt niet meer herinneren, niks bizar duurs in ieder geval.quote:Op donderdag 29 november 2012 16:24 schreef nickhguitar het volgende:
Hallo,
Al sinds enkele jaren zit ik eraan te denken om Chernobyl eens te bezoeken. Ik heb dit altijd al als zeer interessant en boeiend ervaren.
Zijn er hier mensen die er al eens zijn geweest? Is het de moeite waard? En wat zijn de totale kosten ongeveer? Dus inclusief reizen, overnachten etc. Hoe lang verblijf je daar ongeveer? Kan je alles in een dag zien?
zolang jij niet in de reactor gaat rondlopen (of er veels te dicht bij) is er idd wel verhoogde straling maar niet zoerg dat je gelijk ernstig zorgen moet maken om de gevolgen..quote:Op zaterdag 1 december 2012 12:26 schreef Megumi het volgende:
Ik vindt mensen die dit soort uitstapjes maken wel moedig. Dit soort gebieden moet je gezien de half waarde tijd van bepaalde radioactieve materialen voor 250.000 jaar mijden.
SoloEast travelquote:Op donderdag 6 december 2012 20:41 schreef nickhguitar het volgende:
Helaas, heb tevergeefs contact proberen te zoeken (tot 2 maal toe) met chernobylreizen.nl. Helaas geen respons. Is er nog een soortgelijk aanbieder van trips in die richting?
quote:Hi,
We would like to come to Ukraine in July to visit Chernobyl. We would like to do a private tour and we are with 2 persons
The plan is to fly to Ukraine on July 16 or 17 and do the tour on july 19 or 20 July.
Is this possible on july 19 or 20 and what are the costs?
I already sent a e-mail to your dutch agency, http://www.chernobylreizen.nl, but there was no response.
I hope to hear from you.
Greetings from the Netherlands
.....
Heb je dat mailtje recentelijk gestuurd? Zo ja: zou je het antwoord hier misschien willen posten? ik ben heel benieuwd naar de totale kosten met 2 personen. Ik heb ook op die site die je erbij hebt gezet gereageerd, maar helaas dus geen respons inderdaad.quote:Op donderdag 6 december 2012 20:47 schreef theKiD het volgende:
[..]
SoloEast travel
soloeast.nataly@gmail.com (Ze spreekt engels.)
Ze hebben ook een .nl site, maar daar werd bij ons ook niet op gereageerd..
[..]
Ik zal zometeen de rest even zoeken. Bedenk wel, wij hadden een privé tour. Die is aanmerkelijk duurder dan een groeps-tour.quote:Op donderdag 6 december 2012 20:51 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Heb je dat mailtje recentelijk gestuurd? Zo ja: zou je het antwoord hier misschien willen posten? ik ben heel benieuwd naar de totale kosten met 2 personen. Ik heb ook op die site die je erbij hebt gezet gereageerd, maar helaas dus geen respons inderdaad.
quote:Date: Tue, 19 Jun 2012 09:47:23 +0300
From: soloeast.nataly@gmail.com
To: Tralalala@hotmail.com
Subject: Re: Private Chernobyl tour, Jyly 18 // private - confirmation
Dear Tralalala,
Thank you for your deposit. Please send us your address for a pick up as soon as you know it.
Best regards,
Natalia Iletmish
SoloEast Travel
Phone: +38 044 406-3500
Fax: +38 044 989-3315
www.tourkiev.com
......We know how to travel better......
You wrote 18 июня 2012 г., 19:39:39:
Hi Natalia,
I just made the payment of 50 dollars.
Greetings
Tralalala
Date: Mon, 18 Jun 2012 08:28:15 +0300
To: Tralalalala@hotmail.com
Subject: Re: Private Chernobyl tour, Jyly 18 - confirmation
Dear Tralalalala,
Private tour is available on July 18. I made a preliminary booking for you, will confirm when we receive the deposit.
Pick up address can be sent later.
Best regards,
Natalia Iletmish
SoloEast Travel
www.tourkiev.com
You wrote 17 июня 2012 г., 15:38:49:
Hi Natalia,
Is it possible we do the privat tour on july 18?
If thats ok we would like to book the tour.
If Everything is oke I'll pay the $50 this week
Here is our information.
My full name: Tralalalalala
Passport number: XXXXXX
Date of birth: XX.XX.1984
Citizenship: Dutch
And the information of my friend
Full name: Tralalalala
Passport number: XXXXXX
Date of birth: XX.XX.1980
Citizenship: Dutch
We do not know in which hotel/hostel we stay, is it oke to give you that information later, so you can pick is up at our hotel/hostel in Kiev?
Greetings
Tralalalala
Date: Thu, 14 Jun 2012 08:37:33 +0300
To: Tralalalala@hotmail.com
Subject: Re: Private Chernobyl tour
Hi Trlalalalala,
You will have an English speaking guide.
The remaining is to be paid to our staff on the day of the tour before departure in Ukrainian Gryvnas, US$ or Euro. If you wish to pay with your credit card there is extra 3% fee – but please let us know in advance so we bring a credit card processing terminal.
Usually we offer pick up for a private tour. If you wish a pick up for a regular tour, it's +$15 and more depending on the address.
Regular tour departure point:
from Kozatskiy hotel, which is on the main square - Independence (Maidan) - the hotel is the second building on the right from McDonalds.
Meeting time - 08:45 a.m.
Departure time - 09:00 a.m.
Arrival back to Kiev - around 6 p.m.
Important:
BRING YOUR PASSPORT !!! No sandals, No shorts, No Sleeveless T-Shirts.
We suggest to take some bottled water with you. The lunch will be served either around noon or around 3 p.m. (depending on the canteen's availability).
Taking pictures and video: Allowed almost everywhere (except check points, security devices and certain areas specified by your guide).
Looking forward to hear from you soon.
Best regards,
Natalia Iletmish
SoloEast Travel
www.tourkiev.com
You wrote 13 июня 2012 г., 20:30:58:
Hi Natalia ,
Thanks for your fast response.
A few questions.
Do we have a english speaking guide?
When do we have to do the complete payment?
Where is the pick up place, is this somewhere in kiev or is it at our hotel in kiev?
Thanks.
Greetings
Tralalala
Date: Wed, 13 Jun 2012 07:32:37 +0300
To: tralalalala@hotmail.com
Subject: Re: Private Chernobyl tour
Dear tralalala,
Thank you for your inquiry and for your interest in our company.
SoloEast Travel is a direct service provider for tours to Chernobyl since 1999. You can be confident you're getting the best rate and service for your trip.
Both dates are possible for a private tour. The cost per person is $275 if two people.
In order to book the tour we require (per person):
- name as in passport;
- passport #;
- date of birth - in the following format please - DD.MM.YYYY.
- citizenship.
One deposit/cancellation fee of US$ 50.00 you can pay following this link:
http://tourkiev.com/payment_page.php?name=ChernDep
Payment procedure: on the payment page of our bank (PRIVAT BANK) you have to input your credit card details (only private cards Visa and Master cards accepted) and your cell phone number.
In order to receive an sms you have to input your cell phone number in the following format - +XX(country code)XXX(mobile operator)XXXXXXX(your cell number).
- You can also pay a deposit of $50.00 via PayPal to this email address: soloeast@me.com
or
- Please send the deposit $50.00 via Western Union to the following information:
Sergey Ivanchuk, Khotiv, 08171, Ukraine
Please send me the money transfer number and name of the person who paid the deposit as well as the country where the payment was made.
If you face any problems when paying please don't hesitate to contact us.
OTHER SERVICES
We may also offer the following services if you haven't booked yet:
Airport pick up/ drop off - $40 one way
Accommodations:
1 room apartment with one double bed in Kiev center - $100 per apartment / night
2 bedroom with 2 double beds + folding double sofa - 150$ per apartment / night
- its possible to rent two apartments nearby then each person will have a bed.
All apartments are situated in the very center of Kiev , near all main places of interest, in 10-15 min walk from main street maximum ( some apts are situated at our main street Kreshchatik). As it's center of city, place are safe and well guarded. There are lots of night clubs and restaurants nearby.
For short reservations in advance booking for apartment type is available : you can book apartment with exact number of rooms and in exact price range and few days before arrival we will inform the apartment address. All apartments are good quality, has 1 or 2 bathrooms, some have jakuzzi, all have free internet and cable television.
If you are interested, we can provide you with photos of few our apartments.
If it's of interest you might consider flights options here: http://tourkiev.com/flights/
I hope this information helps in your decision to book with us.
Best regards,
Natalia Iletmish
SoloEast Travel
E-mail: nataly@tourkiev.com
www.tourkiev.com
You wrote 12 июня 2012 г., 20:51:02:
Hi,
We would like to come to Ukraine in July to visit Chernobyl. We would like to do a private tour and we are with 2 persons
The plan is to fly to Ukraine on July 16 or 17 and do the tour on july 19 or 20 July.
Is this possible on july 19 or 20 and what are the costs?
I already sent a e-mail to your dutch agency, http://www.chernobylreizen.nl, but there was no response.
I hope to hear from you.
Greetings from the Netherlands
.....
Bedankt voor de moeite! Idd wel vrij aan de prijs. Dan misschien toch maar een groepstour.. Hoe kan het trouwens dat de nederlandse site geen respons geeft? Best apart aangezien het toch een bedrijf op zich is ..quote:Op donderdag 6 december 2012 20:58 schreef theKiD het volgende:
Begin onderaan met lezen. Rechtstreeks 1:1 gekopieerd uit mijn mailbox en belangrijke informatie volgens mij allemaal weggehaald
[..]
Geen idee eigenlijk van de nl-site.quote:Op donderdag 6 december 2012 21:26 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Bedankt voor de moeite! Idd wel vrij aan de prijs. Dan misschien toch maar een groepstour.. Hoe kan het trouwens dat de nederlandse site geen respons geeft? Best apart aangezien het toch een bedrijf op zich is ..
Dat valt dan ook reuze mee en je hebt ook groot gelijk. Daarnaast is het ook gewoon een once in your life time ding, dus wellicht het geld zeker waard. Bedankt voor de info, ik ga er nog even over nadenken!quote:Op donderdag 6 december 2012 21:36 schreef theKiD het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk van de nl-site.
De rede waarom wij een prive-tour hebben geboekt is dat je dan meer kunt zien icm een betere uitleg. Je hoeft niet op die trage moffen te wachten of die chinezen die overal een foto van moeten maken. Dat vonden wij de meerprijs zeker waard.
Een groeps-tour is volgens mij iets van 150 dollar? Staat me iets van bij..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |