abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 3 maart 2009 @ 15:59:04 #1
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_66655519
Kan je een "Venus vliegenvanger" bijvoeren?

Zoja, waarmee? En waar koop ik het?

mvg, Saninl.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 16:13:05 #2
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_66656102
in principe zou je denken bijvoeren met vliegen, gewoon vangen en in de vliegenvanger gooien, verteert ie het zelf wel.
Ik vraag me alleen af of je er ook krekeltjes in zou kunnen gooien, die kan je namelijk vaak bij dierenwinkels kopen als vissen- en slangenvoer.
Sowieso zou ik naar de dierenwinkel gaan om daar te vragen of ze insecten verkopen.
pi_66656665
Niet te veel bij voeren, dan raakt die uitgeput heb ik het idee!
Heb er jaren een aantal van gehad, Dionaea Muscipula is de latijnse naam als ik me niet vergis.
Ik ving altijd vliegen en mieren en gooide die erin.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 16:45:58 #4
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_66657300
Echt? Die "blaadjes" gaan toch pas weer open als het ander op is? En daar krijgen ze kracht van toch?! Ik heb zo het gevoel dat hij veel te weinig vliegjes vangt op mijn slaapkamer?!
pi_66657425
Ik heb er ook een tijdje een gehad, maar die hield het na een paar maanden voor gezien. Ik heb geen idee waarom.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  woensdag 4 maart 2009 @ 13:38:30 #6
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_66688378
DNA-Menno?
pi_66695819
Godverdegloeiende had net een lap text getyped waar je gek van word...
IIG: Niet bijvoeren, niet aankomen en geen kraanwater geven. De vang armpjes hebben energie voor 8x open en dicht, 3-4x zonder voedsel en 3-4x met voedsel. Daarna sterft het blad af.
Meeste problemen zijn overwinteren. Een venus vliegenval moet overwinteren.

Meeste kan je vinden op internet onder de zoektermen: Dionaea Muscipula winter care

Bovenstaande adviesen zou ik iig lekker negeren voordat je een krekelplaag in huis hebt, het is onzin en deze planten hebben geen bijvoeren nodig.

Bij Venus vliegenval telt het om een aantal dingen:

Winterrust, Genoeg licht, Waterkwaliteit

Had net een text van meer dan 2000 woorden neergezet om alles uit te leggen, maar dan druk je op invoeren en is alles weg.. Dus misschien kom ik er later op terug.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2009 16:41:03 ]
pi_71708562

Say hello to Mr. Venus.

Geen kraanwater maar regen of slootwater dus,
In het raam voor genoeg licht, ook als het snikheet is?
En als er geen vliegjes in huis zijn, hoeveel mieren zijn er dan toegestaan te voeren?

Aneurism, je zou hier later op op terug komen zei je?
Now is a good time

Mr. Venus depends on you!
Op zondag 9 augustus 2009 00:52 schreef yvonne het volgende:
@remake zet je jezelf er even bij op je banlijstje?
Op zondag 9 augustus 2009 00:53 schreef Remake het volgende:
Nee.
pi_71712604
tvp, kheb ook zo'n monstertje staan
pi_71715358
Voeren hoeft zoals gezegt niet.
Geef ze liever regenwater, geen slootwater, hier zit vaak mest in van de akker ernaast.

Probeer je plant buiten te zetten in de volle zon, dat is het beste.
In de winter overwinteren buiten, maar je zou ook de wortels op kunnen graven en in een plasticzakje gewikkeld in vochtig keukenrol je plant in de koelkast bewaren.

Verder moet de plant vrij nat staan, altijd 2 cm water in de schotel zomers. Swinters mag de schotel droog staan.
pi_71716251
Akkers hebben we hier niet en en schijt niemand in het water dus dat water zal wel goed zijn,
en ze overleven ook zonder vliegen te eten dus?
Puur op water dus?
Op zondag 9 augustus 2009 00:52 schreef yvonne het volgende:
@remake zet je jezelf er even bij op je banlijstje?
Op zondag 9 augustus 2009 00:53 schreef Remake het volgende:
Nee.
pi_71716475
De grond kan ook vervuild zijn, maar zonder akkers weet ik het niet, je zou het kunnen proberen.
Ze overleven ook zonder vliegen te eten.
En nee, dat is niet puur op water, ze leven vooral van fotosynthese, en daarvoor is heel veel zonlicht nodig.
pi_71716485
Gewoon een paar oliebolletjes..
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_71717167
First of all NEVER feed it raw meat, ground beef or anything like that, this will very quickly kill the plant. Second all ways keep the bottom of the pot in water, there is no need to put water in the top it soaks it through the bottom. Also if it hasn't eaten a fly or anything in a while you can feed it a live insect, an ant in your house or something of that sort. Third they like A LOT of sunlight and heat. So keep them warm and let them get lots of light. Another little tip if the inside of the traps are a redesh color that means that the plant is very healthy. You can get a venus flytrap at Lowe's. Good Luck!!!

Op zondag 9 augustus 2009 00:52 schreef yvonne het volgende:
@remake zet je jezelf er even bij op je banlijstje?
Op zondag 9 augustus 2009 00:53 schreef Remake het volgende:
Nee.
pi_71754140
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 15:05 schreef Remake het volgende:
[ afbeelding ]
Say hello to Mr. Venus.

Geen kraanwater maar regen of slootwater dus,
In het raam voor genoeg licht, ook als het snikheet is?
En als er geen vliegjes in huis zijn, hoeveel mieren zijn er dan toegestaan te voeren?

Aneurism, je zou hier later op op terug komen zei je?
Now is a good time

Mr. Venus depends on you!
Vraagje: Waarom zijn alle vallen dicht? Je bent ze toch niet allemaal met de vingers dicht aan het doen constant toch? Zoja: Niet meer doen, een vangarm kan geloof ik 8-9 keer dicht voordat het blad afsterft. Doe je dit bij alle vangarmpjes dan put je de plant uit.
pi_71754177
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 21:54 schreef Remake het volgende:
First of all NEVER feed it raw meat, ground beef or anything like that, this will very quickly kill the plant. Second all ways keep the bottom of the pot in water, there is no need to put water in the top it soaks it through the bottom. Also if it hasn't eaten a fly or anything in a while you can feed it a live insect, an ant in your house or something of that sort. Third they like A LOT of sunlight and heat. So keep them warm and let them get lots of light. Another little tip if the inside of the traps are a redesh color that means that the plant is very healthy. You can get a venus flytrap at Lowe's. Good Luck!!!

Leuk dat stukje gequote text, maar geef de bron dan ook credits: Bron!
pi_71761791
hieronder een link naar een pdf over de verzorging van de donaea muscipula, je kan ook even kijken op de website van carnivora.nl voor meer info over vleesetende planten.

http://carnivora.nl.web1.(...)naea%20Muscipula.pdf

[ Bericht 11% gewijzigd door snake74 op 10-08-2009 15:21:40 ]
pi_71821464
in principe hoef je Dionaea Muscipula helemaal niet bij te voeren... ik heb er nog steeds een stuk of 10, geef ze niks aan voer ofzo, en zelf vangen ze ook weinig.
Door fotosynthese krijgen ze sowieso de voeding die ze nodig hebben, dus bijvoeren is niet geweldig, en het staat ook nog eens minder mooi
**********
Janitor: You're stupid.
JD: That's it?
Janitor: Give it time, it'll eat at you.
pi_72105304
door dit topic heb ik er ook 1 gekocht
ik heb m zelfs n naam gegeven: Schnappie
Hij staat in de keuken en is tot nu toe heel blij met alle vliegen die ik m toestop.
Gister deed ik er een heel klein vliegje in (fruitvliegje) en alsof ie het weet kneep ie zichzelf nog fijner dan normaal...wat een schat
  donderdag 3 september 2009 @ 08:11:22 #20
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_72389740
Waar koop je zo'n plant?
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_72391230
quote:
Op donderdag 3 september 2009 08:11 schreef MrSubtle het volgende:
Waar koop je zo'n plant?
ik heb m bij de intratuin gekocht
  donderdag 3 september 2009 @ 11:33:46 #22
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_72393851
quote:
Op donderdag 3 september 2009 09:47 schreef muisje-eliza het volgende:

[..]

ik heb m bij de intratuin gekocht
Daar kom ik iedere week, maar heb deze nog nooit zien staan. Toch maar eens naar vragen dan. Bedankt
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_72412287
Als ik me niet vergis is ie via tnt post ook online te bestellen en op te kweken uit zaad
pi_72419638
quote:
Op donderdag 3 september 2009 21:16 schreef Bluezz het volgende:
Als ik me niet vergis is ie via tnt post ook online te bestellen en op te kweken uit zaad
oh ik had ergens gelezen dat je heel veel mazzel moest hebben mocht daar wat uit komen t lijkt mij ook wel leuk trouwens om zo een happertje zelf op te kweken.
Ze hebben bij de intratuin ook van die n beetje hangen met van die mooie bekers. Mischien ga ik er ook zo 1 halen, al moet ik eerst maar even lezen hoe deze "verzorgd" moet worden
pi_72421232
Verzorging is niet zo moelijk. Het is eigenlijk een plantje dat op vochtige, schaarse, mineraalarme grond leeft, dus dat moet je nabootsen door bijvoorbeeld een bodem van turf en rivierzand. Verder is het belangrijk het plantje enkel regenwater of gedemineraliseerd water te geven, leidingwater bevat te veel mineralen en zal de wortel op lange termijn laten rotten (mineralen stapelen zich op in de wortel). Ze houden ook van heel veel zonlicht.

Het bijvoederen van insecten is eigenlijk totaal overbodig omdat het plantje zo weinig mineralen nodig heeft om te overleven, maar goed, het is ook niet schadelijk als je het met mate doet, dus je ziet maar.
  vrijdag 4 september 2009 @ 06:49:29 #26
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_72422993
Klinkt allemaal goed. Ik heb een serre aan de tuin, en daar zitten heel vaak veek vliegen in de zomer, en er is altijd enorm veel zonlicht . Wat eet dat plantje dan in de winter trouwens, als er geen vliegen zijn?

Regenwater is dan wel weer lastig, ik heb geen regenton of zo. Werkt Spa Blauw ook?
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_72424251
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 00:54 schreef awromele het volgende:
Verzorging is niet zo moelijk. Het is eigenlijk een plantje dat op vochtige, schaarse, mineraalarme grond leeft, dus dat moet je nabootsen door bijvoorbeeld een bodem van turf en rivierzand. Verder is het belangrijk het plantje enkel regenwater of gedemineraliseerd water te geven, leidingwater bevat te veel mineralen en zal de wortel op lange termijn laten rotten (mineralen stapelen zich op in de wortel). Ze houden ook van heel veel zonlicht.

Het bijvoederen van insecten is eigenlijk totaal overbodig omdat het plantje zo weinig mineralen nodig heeft om te overleven, maar goed, het is ook niet schadelijk als je het met mate doet, dus je ziet maar.
is het oke om mn happertje gekookt, afgekoeld water te geven?
pi_72425815
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 09:10 schreef muisje-eliza het volgende:

[..]

is het oke om mn happertje gekookt, afgekoeld water te geven?
Hmm, nee, bij het kookproces verdampen er geen mineralen, er zal enkel een minieme kalkafzetting zijn. Wat wel zou kunnen is de damp van gekookt leidingswater opvangen in een reservoir, dan heb je gedestilleerd water, maar dat is wel een heel gedoe.

In principe kan een venusvliegenval ook overleven op gewoon leidingswater, maar omdat de leefomstandigheden dan niet optimaal zijn, zal de levensduurte van de plant verkleinen. Dan wordt het meer een eenjarige plant.
pi_72425891
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 06:49 schreef MrSubtle het volgende:
Klinkt allemaal goed. Ik heb een serre aan de tuin, en daar zitten heel vaak veek vliegen in de zomer, en er is altijd enorm veel zonlicht . Wat eet dat plantje dan in de winter trouwens, als er geen vliegen zijn?

Regenwater is dan wel weer lastig, ik heb geen regenton of zo. Werkt Spa Blauw ook?
Een serre is ideaal! In de winter houdt de plant een winterslaap en is ze niets meer dan een wortel in de bodem, in principe bewaar je ze dan best in de kelder ofzo.

Spa blauw bevat eigenlijk ook nog te veel mineralen (en is ook veel te duur om aan een plant te geven), maar als je een serre hebt, is het toch kinderspel om daar even een dakgootje aan te hangen?
  vrijdag 4 september 2009 @ 11:41:28 #30
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_72427621
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 10:29 schreef awromele het volgende:

[..]

Een serre is ideaal! In de winter houdt de plant een winterslaap en is ze niets meer dan een wortel in de bodem, in principe bewaar je ze dan best in de kelder ofzo.

Spa blauw bevat eigenlijk ook nog te veel mineralen (en is ook veel te duur om aan een plant te geven), maar als je een serre hebt, is het toch kinderspel om daar even een dakgootje aan te hangen?
Mijn serre heeft al een ingebouwde dakgoot, dus dat is geen optie. Ik moet maar iets gaan verzinnen denk ik, want ik vind dit wel echt een leuk idee
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  vrijdag 4 september 2009 @ 13:33:21 #31
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_72430603
Ik heb nu ook een vleesetende plant, ik heb een bekerplant gekregen voor m'n verjaardag.
De vrienden waarvan ik 'm kreeg hebben 'm George Beker genoemd

Een vriendin van me die hier ook in de buurt woont heeft een venusvliegenval en die zegt dat het water hier (Zeist) goed genoeg is voor zo'n plant maar ik vraag me dat toch af.
Is het water hier uit de kraan inderdaad van dusdanige kwaliteit dat het goed is of is regenwater toch beter?

George staat nu op m'n balkonrand naast m'n bonsai dus regenwater krijgt ie ook wel
pi_72430873
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 13:33 schreef SiGNe het volgende:
Ik heb nu ook een vleesetende plant, ik heb een bekerplant gekregen voor m'n verjaardag.
De vrienden waarvan ik 'm kreeg hebben 'm George Beker genoemd

Een vriendin van me die hier ook in de buurt woont heeft een venusvliegenval en die zegt dat het water hier (Zeist) goed genoeg is voor zo'n plant maar ik vraag me dat toch af.
Is het water hier uit de kraan inderdaad van dusdanige kwaliteit dat het goed is of is regenwater toch beter?

George staat nu op m'n balkonrand naast m'n bonsai dus regenwater krijgt ie ook wel
wat leuk dat die van jou ook een naam heeft die van ons heet Schnappie
ik heb net alle potten die buiten stonden ontdaan van hun regenwater en in een wijnfles gedaan. Kaartje eraan met de boodschap: Regenwater voor Schnappie
  vrijdag 4 september 2009 @ 14:15:17 #33
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_72431841
Ik heb een aantal van m'n bonsaibomen ook een naam gegeven, Tinus de Pinus (pinus parviflora, 5 naalden den), Albert (jeneverbes, vernoemd naar m'n opa die wel van jenever hield) en (lange) Frans, da's een heel klein bonsai'tje, een centimetertje of 5 hoog.
De rest moet ik nog namen voor verzinnen, ik heb nog 2 esdoorns, een larix een 2 naalden den een soort spar en een serissa foetida.
  vrijdag 4 september 2009 @ 15:00:57 #34
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_72433030


Die namen!
Ik ga eerst nadenken over een geschikte naam voor ik een plant koop nu
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  zaterdag 5 september 2009 @ 02:51:24 #35
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_72453896
Ik zou het andersom doen, koop eerst een leuke plant en verzin daar een passende naam bij.
Zo zou ik een van m'n esdoorns bijvoorbeeld manke Nelis kunnen noemen omdat ik tijdens het bijbuigen de stam gespleten heb waardoor nog maar een kleinere tak blad heeft..
esdoorns blijken nogal snel te breken kwam ik dus te laat achter..

Foto's staan in het Bonsai topic hier..
pi_72453913
ze zijn gek op dooie muizuh!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zaterdag 5 september 2009 @ 14:28:50 #37
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_72460581
Ik heb er een gekocht

Hij heet Happie, en hij is heel happy in mijn serre . Nu alleen nog regenwater zien te sparen... en ik moet nog ergens een handje moerasgrond vandaan zien te halen om de pot wat bij te vullen. Ideeen?



Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  zaterdag 5 september 2009 @ 14:37:01 #38
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_72460782
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 14:28 schreef MrSubtle het volgende:
Ik heb er een gekocht

Hij heet Happie, en hij is heel happy in mijn serre . Nu alleen nog regenwater zien te sparen... en ik moet nog ergens een handje moerasgrond vandaan zien te halen om de pot wat bij te vullen. Ideeen?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Succes met het proberen in leven te houden

Ga je hem bijvoeren ?
  zaterdag 5 september 2009 @ 14:41:30 #39
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_72460896
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 14:37 schreef Saninl het volgende:

[..]

Succes met het proberen in leven te houden

Ga je hem bijvoeren ?
Ik probeer al 10 minuten een vlieg te vangen
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_72461354
Ze blijven ze dus verkopen in gewone potgrond, zucht.

Verder veel succes met je plantje. Persoonlijk zou ik voorlopig deze bodem behouden en pas na de winterslaap de knol overplanten naar een geschikte bodem.

Vergeet niet dat het een moerasplant is, dus altijd een schoteltje onder de pot met een paar centimeter water, vermijd rechtstreeks contact tussen de plant & water (gewoon water gieten in het schoteltje).

Ik vergat ook nog te zeggen dat als bodembedekker vaak sphagnum wordt gebruikt, da's een soort mos om de kleine biotoop optimaal in evenwicht te houden.
pi_72461384
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 14:28 schreef MrSubtle het volgende:
Ik heb er een gekocht

Hij heet Happie, en hij is heel happy in mijn serre . Nu alleen nog regenwater zien te sparen... en ik moet nog ergens een handje moerasgrond vandaan zien te halen om de pot wat bij te vullen. Ideeen?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
gefeli met Happie
pi_72480492
je kan het beste turfstrooisel halen en hem daarin verpotten, daarin staan ze normaal ook in het wild (north/south carolina).
Turfstrooisel is het afbraakproduct van veenmos, en veenmos wordt weer heel veel gebruikt bij vleesetende planten
**********
Janitor: You're stupid.
JD: That's it?
Janitor: Give it time, it'll eat at you.
  zondag 6 september 2009 @ 11:06:25 #43
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_72480683
En waar haal ik turfstrooisel?
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  zondag 6 september 2009 @ 11:10:45 #44
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_72480757
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 15:00 schreef muisje-eliza het volgende:

[..]

gefeli met Happie
Dank je
Hoe gaat het met Schnappie? Misschien kunnen ze als ze wat groter zijn een keertje bij elkaar spelen!
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  zondag 6 september 2009 @ 17:31:28 #45
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_72490896
Happie heeft zojuist z'n eerste vlieg gegeten een mooi gevecht tussen een plant en een vlieg . 3 blaadjes voor niets dichtgeklapt, maar bij het 4de blaadje had ie beet
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_72490962
turfstrooisel kan je halen bij tuincentra, zoals intratuin enzo
**********
Janitor: You're stupid.
JD: That's it?
Janitor: Give it time, it'll eat at you.
pi_72494304
quote:
Op zondag 6 september 2009 11:10 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Dank je
Hoe gaat het met Schnappie? Misschien kunnen ze als ze wat groter zijn een keertje bij elkaar spelen!


Schnappie heeft nu 1 dood happertje, maar hij heeft ook een nieuwe gemaakt.
Ik vraag me af of ik de afgekloven vliegenlijkjes nog moet verwijderen.

Maar, ze mogen best met elkaar spelen hoor...als Schnappie maar weer terug is voor t donker
  zondag 6 september 2009 @ 19:55:25 #48
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_72495900
quote:
Op zondag 6 september 2009 19:19 schreef muisje-eliza het volgende:


Schnappie heeft nu 1 dood happertje, maar hij heeft ook een nieuwe gemaakt.
Ik vraag me af of ik de afgekloven vliegenlijkjes nog moet verwijderen.
Dat vroeg ik me ook al af inderdaad ik vind het best leuk om vliegen te zien spartelen, maar vliegenlijkjes mag ie mooi zelf opruimen. Ik moest vroeger ook de lego zelf opruimen als ik er mee had gespeeld
quote:
Op zondag 6 september 2009 19:19 schreef muisje-eliza het volgende:
Maar, ze mogen best met elkaar spelen hoor...als Schnappie maar weer terug is voor t donker
"Je wordt thuisgebracht voor het donker. Wat we gaan doen is een verrassing, maar neem zonnebrandcreme mee! En ik hoop dat je vliegjes lust!"

Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_72515912
Happie Wat is ie leuk!
  maandag 7 september 2009 @ 12:39:59 #50
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_72516029
Ik betrapte me er net op dat ik dacht aan het installeren van een webcam bij Happie zodat ik kan zien wat ie uitvreet de hele dag
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_72537959
Ja! Doen!
pi_72538153
ik ben vandaag naar de Hurtus botanicus geweest in Amsterdam. Naast heuleboel oude, mooie en bijzondere planten/bomen enz enz groeit er ook een hele kolonie vliegenvangers. Gewoon buiten in de blote lucht.
Ik zat te denken daardoor om schnappie buiten in de tuin te zetten. alleen zal de aarde van de achtertuin te bemest zijn denk ik zo heh? En zo te zien overleven ze makkelijk onze winters, mits ze maar ietwat beschut voor ijzige wind staan zag ik zo.
pi_72564579
niet in tuinaarde zetten, dan gaat hij gegarandeerd dood, en in de zomer is het veel te droog, het zijn wel moerasplanten hè
gewoon in een pot met turf, of Sphagnum (veenmos) zetten, in de zomer goed nat houden, in de winter vochtig, en zorgen dat hij in de zon staat, klaar is kees
**********
Janitor: You're stupid.
JD: That's it?
Janitor: Give it time, it'll eat at you.
pi_72871282
Hoe gaat het met de vleeschhappertjes hier?
pi_72872457
quote:
Op zondag 6 september 2009 17:33 schreef tubacloud het volgende:
turfstrooisel kan je halen bij tuincentra, zoals intratuin enzo
Nadeel van turfstrooisel is dat het snel dichtslipt. Zelf maak ik turfstrooisel door een blok turf te kopen bij tuincentra, deze fijn te malen met hier en daar was spagnum of perlite erdoor.
  vrijdag 18 september 2009 @ 21:52:50 #56
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_72889980
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 12:35 schreef Bluezz het volgende:
Hoe gaat het met de vleeschhappertjes hier?
Uitstekend. Ik heb eindelijk regenwater kunnen geven, tot dusver gevoerd met spa blauw (chique he? )

Hij heeft tot nu toe gegeten: 1 vliegje, 1 dikke vlieg, 1 vliegend beest dat ik niet kende... alle 3 aangeleverd door mij ... echt heel actief jagen doet ie nog niet, maar misschien verwen ik 'm ook te veel
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_72899769
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 13:16 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Nadeel van turfstrooisel is dat het snel dichtslipt. Zelf maak ik turfstrooisel door een blok turf te kopen bij tuincentra, deze fijn te malen met hier en daar was spagnum of perlite erdoor.
idd, dat doe ik ook, ik meng er brekerszand doorheen, maar als je maar 1 plantje hebt, en je moet een zak perliet gaan kopen heb je vaak meteen 100 liter
puur turfstrooisel kan ook gewoon, maar inderdaad, het slibt snel dicht, dus kan je er bv. brekerszand, Sphagnum of perliet doorheen mengen (en als je er Sphagnum doorheen mengt krijg je na een tijdje ook een mooi bedje er bovenop te staan )
**********
Janitor: You're stupid.
JD: That's it?
Janitor: Give it time, it'll eat at you.
pi_72899801
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 21:52 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Uitstekend. Ik heb eindelijk regenwater kunnen geven, tot dusver gevoerd met spa blauw (chique he? )

Hij heeft tot nu toe gegeten: 1 vliegje, 1 dikke vlieg, 1 vliegend beest dat ik niet kende... alle 3 aangeleverd door mij ... echt heel actief jagen doet ie nog niet, maar misschien verwen ik 'm ook te veel
edit: niet goed gekeken
**********
Janitor: You're stupid.
JD: That's it?
Janitor: Give it time, it'll eat at you.
pi_72914085
Schnappie doet t ook heel goed, hij heeft 1 nieuw happertje gemaakt En hij drinkt alleen maar regenwater. Er staat dus een oude wijnfles in de keuken met een label erop: VOOR SCHNAPPIE.
Moet je de visite zien kijken...."Wie is Schnappie"
  zondag 20 september 2009 @ 09:08:22 #60
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_72925067
Oh ja, vergeten, Happie heeft inmiddels 4 nieuwe happertjes gemaakt

Die fles is wel een leuk idee inderdaad!

Oh en oma was op visite vorige week en die vond 't maar helemaal niks
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_72929839
hahahaha
wel grappig hoe sommige mensen ook denken dat die dingen ook mensen eten, heb ik vaak zat gehoord op school...
ik vind het iig geweldige planten! heb nu een stuk of 60 soorten
**********
Janitor: You're stupid.
JD: That's it?
Janitor: Give it time, it'll eat at you.
  vrijdag 25 september 2009 @ 21:18:24 #62
267376 MrEko
Ready to confess?
pi_73111318
Heb een jaar geleden ook eentje gehaald bij Intratuin.

En wat issie effectief! Na een vliegrijke zomer ziet hij er zo uit:





Een monster. Zelfs een langpootmug helemaal zelf gevangen!
Die wel nog 2 dagen door bleef leven Tja...

Echt een superplant
  vrijdag 25 september 2009 @ 21:46:37 #63
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_73112171
Mijn plant heeft vandaag zijn happertjes weer open gedaan nadat ze een week gesloten waren met vliegen erin... en de vlieg zit er gewoon nog steeds in

Is dat normaal?
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  vrijdag 25 september 2009 @ 21:47:21 #64
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_73112191
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 21:18 schreef MrEko het volgende:
Heb een jaar geleden ook eentje gehaald bij Intratuin.

En wat issie effectief! Na een vliegrijke zomer ziet hij er zo uit:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Een monster. Zelfs een langpootmug helemaal zelf gevangen!
Die wel nog 2 dagen door bleef leven Tja...

Echt een superplant

Die poten!
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  vrijdag 25 september 2009 @ 22:33:11 #65
267376 MrEko
Ready to confess?
pi_73113566
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 21:47 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Die poten!
Die dus een tijd door bleven bewegen Wat ook nog zachtjes geluid maakte.

Idd die vliegen gaan er bij mij ook nooit uit. Met een pincet lukt het niet, dan klappen de valletjes weer dicht.
Maakt niet uit denk ik. De plant heeft de vlieg gehad en daar kan die heel lang mee.

Maar of het er nou zo fris uit ziet al die verdroogde lijkjes
  vrijdag 25 september 2009 @ 23:17:58 #66
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_73114917
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 22:33 schreef MrEko het volgende:

[..]

Die dus een tijd door bleven bewegen Wat ook nog zachtjes geluid maakte.


Ik kan niet wachten tot Happie een vieze spin heeft gevangen... volgens mij blijf ik dan twee dagen kijken en genieten
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_73124299
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 21:46 schreef MrSubtle het volgende:
Mijn plant heeft vandaag zijn happertjes weer open gedaan nadat ze een week gesloten waren met vliegen erin... en de vlieg zit er gewoon nog steeds in

Is dat normaal?
japs, is normaal, vliegen worden er in het wild uitgespoeld tijdens een regenbui, de rest van den tijd blijven ze gewoon erin zitten.
**********
Janitor: You're stupid.
JD: That's it?
Janitor: Give it time, it'll eat at you.
pi_73145046
Wie weet een webshop waar ik zaad voor deze monstertjes kan bestellen? Heb al ff lopen googlen, maar kan niets vinden!

EDIT: Uiteindelijk gevonden op http://www.jungleseeds.co.uk/

[ Bericht 35% gewijzigd door hatseknar75 op 27-09-2009 13:33:58 (zie EDIT) ]
  zondag 27 september 2009 @ 16:57:11 #69
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_73151984
quote:
Op zondag 27 september 2009 12:54 schreef hatseknar75 het volgende:
Wie weet een webshop waar ik zaad voor deze monstertjes kan bestellen? Heb al ff lopen googlen, maar kan niets vinden!

EDIT: Uiteindelijk gevonden op http://www.jungleseeds.co.uk/
Leuk, ga je er een zelf proberen te groeien?

(ter info, ze kosten maar iets van 3 euro als plant bij de intratuin, dus als je het om het geld doet is het niet nodig)
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_73160059
wot is vreselijk duur daar, die zaden...
**********
Janitor: You're stupid.
JD: That's it?
Janitor: Give it time, it'll eat at you.
pi_73169028
quote:
Op zondag 27 september 2009 20:58 schreef tubacloud het volgende:
wot is vreselijk duur daar, die zaden...
Tja, wat denk je dan? Dat elk land zo goedkoop is als Nederland?

Heb zojuist een import gedaan van Utricularia soortjes, 1000 euro + kosten van cites en gezondheids verklaringen. Soms moet je.
pi_73221193
quote:
Op maandag 28 september 2009 00:05 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Tja, wat denk je dan? Dat elk land zo goedkoop is als Nederland?

Heb zojuist een import gedaan van Utricularia soortjes, 1000 euro + kosten van cites en gezondheids verklaringen. Soms moet je.
ehhhh, hoeveel soortjes heb je dan?
**********
Janitor: You're stupid.
JD: That's it?
Janitor: Give it time, it'll eat at you.
pi_73253518
Schnappie heeft luis en die eet ie niet op ....wat kan ik t beste doen om deze huisdiertjes te vermoorden?
pi_73258871
1 techniek is om de plant geheel onder water te zetten voor laten we zeggen 2 dagen, dat is naar mijn weten de minst schadelijke methode voor de plant

de andere is met bladluisbestrijder te werk gaan, met alle gevolgen van dien... wat de plant meestal niet fijn vindt....
**********
Janitor: You're stupid.
JD: That's it?
Janitor: Give it time, it'll eat at you.
  woensdag 30 september 2009 @ 22:45:20 #75
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_73259649
Er is toch ook een middeltje als spiritus aanlengen met water of zoiets? Eens in de google gooien anders?

Sterkte ook namens Happie.
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_73262101
quote:
Op maandag 28 september 2009 00:05 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Tja, wat denk je dan? Dat elk land zo goedkoop is als Nederland?

Heb zojuist een import gedaan van Utricularia soortjes, 1000 euro + kosten van cites en gezondheids verklaringen. Soms moet je.
Om welke soorten gaat het?
En uit welk land heb je ze geïmporteerd?

(Ben er namelijk wel geïnteresseerd in, in de toekomst)

[ Bericht 0% gewijzigd door Marcel3.0 op 01-10-2009 17:56:26 ]
pi_73278956
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:45 schreef MrSubtle het volgende:
Er is toch ook een middeltje als spiritus aanlengen met water of zoiets? Eens in de google gooien anders?

Sterkte ook namens Happie.
Zou spiritus de plant goed doen? denk het niet... denk toch dat de eerste optie de beste is
**********
Janitor: You're stupid.
JD: That's it?
Janitor: Give it time, it'll eat at you.
pi_73284797
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 16:51 schreef tubacloud het volgende:

[..]

Zou spiritus de plant goed doen? denk het niet... denk toch dat de eerste optie de beste is
zou ik er ook een anti-luis stripje bij kunnen doen? ik vind onder water zetten ook zo zielig
  donderdag 1 oktober 2009 @ 20:14:29 #80
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_73284917
Happie heeft vandaag een langpootmug gevangen... aan alle kanten steken poten uit en ze blijven spartelen
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_73284960
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:14 schreef MrSubtle het volgende:
Happie heeft vandaag een langpootmug gevangen... aan alle kanten steken poten uit en ze blijven spartelen
oh ik wil n nieuwe foto van Happie
  donderdag 1 oktober 2009 @ 20:27:01 #82
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_73285450
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:14 schreef MrSubtle het volgende:
Happie heeft vandaag een langpootmug gevangen... aan alle kanten steken poten uit en ze blijven spartelen
Pics / film!
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 20:32:42 #83
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_73285687
Ik krijg het niet scherp op film helaas pics volgen snel
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 12:58:56 #84
267376 MrEko
Ready to confess?
pi_73330990
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:14 schreef MrSubtle het volgende:
Happie heeft vandaag een langpootmug gevangen... aan alle kanten steken poten uit en ze blijven spartelen
Zoals op mijn foto dus. Hoe zo'n plant toch in staat is om zo'n enorm beest te vangen

Die blijft nog wel even doorleven...
pi_73333770
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:11 schreef muisje-eliza het volgende:

[..]

zou ik er ook een anti-luis stripje bij kunnen doen? ik vind onder water zetten ook zo zielig
een venus vliegenval is toch echt een moerasplant.
die planten zijn gewend af en toe een keer onder water te staan. er zijn zelfs vleesetende planten (pinguicula planifolia, sarracenia psittacina) die een groot deel van het jaar onder water staan.
**********
Janitor: You're stupid.
JD: That's it?
Janitor: Give it time, it'll eat at you.
pi_73344483
ik heb Schnappie onder water gezet
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 21:50:50 #87
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_73345046


Happie wil graag zijn medeleven betuigen, ook namens de spartelende langpootmug

Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_73345127
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 21:50 schreef MrSubtle het volgende:


Happie wil graag zijn medeleven betuigen, ook namens de spartelende langpootmug
dank jullie wel.
sparteld dat enge ding nogsteeds
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 21:57:19 #89
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_73345211
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 21:54 schreef muisje-eliza het volgende:

[..]

dank jullie wel.
sparteld dat enge ding nogsteeds
Nee, gelukkig niet . Ik gun zo'n beest eigenlijk niet zo'n gruwelijke dood, maar ik vind ze wel leuker aan de binnenkant van Happie dan vliegend in m'n slaapkamer
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_73345308
foto van verdronken Schnappie
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 22:04:32 #91
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_73345401
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 22:00 schreef muisje-eliza het volgende:
foto van verdronken Schnappie
[ afbeelding ]
Oh moet dit gruwelijke beeld zo vlak voor het slapen gaan?

Bij deze een fruitmandje

Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_73345546
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 22:04 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Oh moet dit gruwelijke beeld zo vlak voor het slapen gaan?

Bij deze een fruitmandje

[ afbeelding ]
dat is lief. Zodra Schnappie genezen is verklaard zal ik ze voeren
pi_73346914
Wat is dit een lief topic.

Voor Happies, Schnappies en aanverwanten dan, niet voor vliegjes.

Ik wil een keer op bezoek komen bij Happie eigenlijk.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 4 oktober 2009 @ 06:56:29 #94
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_73350966
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 23:00 schreef Cat22 het volgende:
Wat is dit een lief topic.
Jaaa dat verwacht je niet in een topic over bloeddorstige vleesetende planten he?
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 23:00 schreef Cat22 het volgende:
Ik wil een keer op bezoek komen bij Happie eigenlijk.
Oh gezellig . (cadeautip: )
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_73354248
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 06:56 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Jaaa dat verwacht je niet in een topic over bloeddorstige vleesetende planten he?
[..]

Oh gezellig . (cadeautip: [ afbeelding ])

Kadotip geen probleem. Ik zwengel de YokoMatic 2000 even aan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_73354762
Kadotip
How come schnappie verdronken??
  zondag 4 oktober 2009 @ 13:12:02 #97
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_73355161
Deze ga ik ff volgen
Klappen die blaadjes hard dicht als er iets in de buurt komt? Ivm kattensnoetjes en kattenvoetjes
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_73356024
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 12:58 schreef Bluezz het volgende:
Kadotip
How come schnappie verdronken??
Schnappie heeft huisdieren, en die wil ik niet...luis.
Dus de tip hier was om Schnappie 2 dagen onder water te zetten....zielig heh
pi_73360721
Waarom zijn die plantjes zo klein? Het zou cooler zijn als het echt een flink ding was
pi_73362100
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 16:28 schreef LoggedIn het volgende:
Waarom zijn die plantjes zo klein? Het zou cooler zijn als het echt een flink ding was
heheh, kan je net zo goed gaan vragen: waarom hebben giraffes zo'n lange nek, het zou cooler zijn als die kort was
**********
Janitor: You're stupid.
JD: That's it?
Janitor: Give it time, it'll eat at you.
pi_73362155
heb vorige week woensdag trouwens 3 venus vliegenvallen erbij gekocht maar die worden als proefplanten gebruikt voor mijn profielwerkstuk....
**********
Janitor: You're stupid.
JD: That's it?
Janitor: Give it time, it'll eat at you.
  zondag 4 oktober 2009 @ 19:20:38 #102
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_73365247
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 17:25 schreef tubacloud het volgende:

[..]

heheh, kan je net zo goed gaan vragen: waarom hebben giraffes zo'n lange nek, het zou cooler zijn als die kort was
Ik moest lachen
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  zondag 4 oktober 2009 @ 19:22:37 #103
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_73365306
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 13:12 schreef Ingetje79 het volgende:
Deze ga ik ff volgen
Klappen die blaadjes hard dicht als er iets in de buurt komt? Ivm kattensnoetjes en kattenvoetjes
Ja, het vervelendste is telkens die enorme knal vaak schrik ik er van wakker, hoewel het op een andere verdieping is.
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_73365407
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 19:22 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Ja, het vervelendste is telkens die enorme knal vaak schrik ik er van wakker, hoewel het op een andere verdieping is.
  zondag 4 oktober 2009 @ 19:31:07 #105
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_73365601
(overigens om even netjes antwoord te geven: nee ze klappen heel zachtjes dicht, het zijn immers gewoon plantenblaadjes. De "tanden" zijn heel zacht en flexibel)
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_73365974
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 19:22 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Ja, het vervelendste is telkens die enorme knal vaak schrik ik er van wakker, hoewel het op een andere verdieping is.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 4 oktober 2009 @ 19:49:19 #107
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_73366207
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 12:37 schreef Cat22 het volgende:

[..]


Kadotip geen probleem. Ik zwengel de YokoMatic 2000 even aan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had het spoilerknopje even gemist Ik begrijp dat Yoko graag vliegjes vangt? Kan wel vriendjes worden met Happie dan
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_73367369
Yoko kan ontzettend boos worden als een vlieg haar territorium dreigt te betreden. En ze zal niet rusten voor de boosdoener uitgeschakeld is.

Ik denk wel dat ze iets actiever jaagt als Happie.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 4 oktober 2009 @ 20:26:08 #109
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_73367726
*druipt weer af

I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  zondag 4 oktober 2009 @ 20:27:44 #110
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_73367795
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 20:26 schreef Ingetje79 het volgende:
*druipt weer af


Awww sorry, ik kon 'm gewoon niet laten liggen

We vinden je nog wel lief hoor
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_73367825
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 20:26 schreef Ingetje79 het volgende:
*druipt weer af


Duft je er nu eentje te kopen?
Vergeet niet om een tandenborstel + speciale vleescheterstandpasta erbij te vragen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 4 oktober 2009 @ 20:28:39 #112
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_73367845
Ik ben niet zo goed met planten...maar zo'n vliegenvangert vind ik dan wel weer grappig!
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_73368298
Ik vind hem ook grappig. Maar heb geen vensterbanken en de andere zonnige plekjs worden meestal door de YokoMatic en consorten ingenomen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_73368674
Vind dit een leuk topic misschien ga ik ook zo'n plant aanschaffen (ik woon in een flat met lichte woonkamer op het zuiden). Weet alleen niet als ik er zo een aanschaf waar ik die neer moet zetten
  zondag 4 oktober 2009 @ 20:53:24 #115
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_73369346
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 20:28 schreef Ingetje79 het volgende:
Ik ben niet zo goed met planten...maar zo'n vliegenvangert vind ik dan wel weer grappig!
Voor 3,50 euro mag je lid worden van onze club van coole mensen met vleesetende planten. Lidmaatschap betaal je bij de Intratuin, en als lidmaatschapskaart krijg je dan een plantje mee

Join us, you know you want to!

Alleen serieus een beetje uitkijken met je vingers, als je te dicht in de buurt beweegt kan hij plots uithalen en happen natuurlijk, zo'n plant weet niet het verschil tussen je vinger en een vliegje. Maar goed, echt pijn doet het dus niet, maar je schrikt wel altijd.



[ Bericht 1% gewijzigd door MrSubtle op 04-10-2009 20:59:40 ]
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_73370374
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 20:53 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Voor 3,50 euro mag je lid worden van onze club van coole mensen met vleesetende planten. Lidmaatschap betaal je bij de Intratuin, en als lidmaatschapskaart krijg je dan een plantje mee

Join us, you know you want to!

Alleen serieus een beetje uitkijken met je vingers, als je te dicht in de buurt beweegt kan hij plots uithalen en happen natuurlijk, zo'n plant weet niet het verschil tussen je vinger en een vliegje. Maar goed, echt pijn doet het dus niet, maar je schrikt wel altijd.

[ afbeelding ]
ik vind dat geekuikentje wel lid mag worden na:
-het tonen van een foto van je happer
-het verzinnen van een originele naam
-het aanvoeren van regenwater
-liefdevol vliegen aanvoeren in mindere tijden
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:17:23 #117
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_73371043
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:07 schreef muisje-eliza het volgende:

[..]

ik vind dat geekuikentje wel lid mag worden na:
-het tonen van een foto van je happer
-het verzinnen van een originele naam
-het aanvoeren van regenwater
-liefdevol vliegen aanvoeren in mindere tijden
En mocht je denken dat dit wat ver gaat...
Ik heb momenteel een groot plastic zeil op het terras liggen om regenwater op te vangen, want het regent te weinig en in de emmer verdampt het te snel momenteel.

En ik vind dat het niet beperkt moet blijven tot vliegen... eet jij iedere dag alleen maar kaas als muisje? Nee precies, een beetje afwisseling tussen sappige vliegen, krokante langpootmuggen en een incidenteel mugje of spinnetje.
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_73371897
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:17 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

En mocht je denken dat dit wat ver gaat...
Ik heb momenteel een groot plastic zeil op het terras liggen om regenwater op te vangen, want het regent te weinig en in de emmer verdampt het te snel momenteel.

En ik vind dat het niet beperkt moet blijven tot vliegen... eet jij iedere dag alleen maar kaas als muisje? Nee precies, een beetje afwisseling tussen sappige vliegen, krokante langpootmuggen en een incidenteel mugje of spinnetje.
zou ie ook torretjes lusten? of hebben die een te hard schilletje
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:32:19 #119
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_73372120
Ik voer 'm alleen vliegen, spinnen en andere "zachtere" insecten inderdaad. Hoewel alle insecten een extern skelet hebben krijg ik wel het gevoel dat vliegen en zo zachter zijn
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_73372166
Krijgen vleesetende planten wel eens keelpijn?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_73372208
Ik lees ook dat ik gedemineraliseerd of gedestilleerd water kan gebruiken. Op m'n werk heb ik daar liters van. Kan ik altijd meenemen van daar
Morgen even kijken naar een happer bij de intratuin in de buurt (weet niet of Hendrik ido ambacht ook happers heeft)
pi_73372378
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:33 schreef Cat22 het volgende:
Krijgen vleesetende planten wel eens keelpijn?
dat is net zo iets als:
*kan ie ook uit zn happer stinken?*

  zondag 4 oktober 2009 @ 21:40:54 #123
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_73372884
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:33 schreef Cat22 het volgende:
Krijgen vleesetende planten wel eens keelpijn?
Nee, maar in het begin zijn de tandjes nog niet goed ontwikkeld en dan moet je de vliegjes eerst prakken.

Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_73373228
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:40 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Nee, maar in het begin zijn de tandjes nog niet goed ontwikkeld en dan moet je de vliegjes eerst prakken.

[ afbeelding ]
Kijk, dat zijn nog eens de goede tips.

En wat doe je als het kind niet eet? Aan tafel laten zitten tot het op is?

Ik wil uiteraard een welopgevoede vanger in mijn huishouden.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_73373330
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:44 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Kijk, dat zijn nog eens de goede tips.

En wat doe je als het kind niet eet? Aan tafel laten zitten tot het op is?

Ik wil uiteraard een welopgevoede vanger in mijn huishouden.
Dan stuur je vroeg naar bed of voor straf naar z'n kamer. Moet die maar eten
pi_73373404
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:46 schreef geelkuikentje het volgende:

[..]

Dan stuur je vroeg naar bed of voor straf naar z'n kamer. Moet die maar eten
En een week geen computer of tv! Dat zal hem leren!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:48:11 #127
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_73373424
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:44 schreef Cat22 het volgende:
Ik wil uiteraard een welopgevoede vanger in mijn huishouden.
Zo werkt dat dus niet..

Je krijgt een plant niet opgevoed en wel in huis, het is aan de opvoeders om op te voeden, niet aan de plant
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:48:51 #128
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_73373474
En het meest straf je 'm door MSN uit te schakelen
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_73373488
Mag een corrigerende tik als die niet eet?
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:50:37 #130
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_73373592
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:49 schreef geelkuikentje het volgende:
Mag een corrigerende tik als die niet eet?
Ja, maar dan zou ik wel een latje gebruiken... ik zou m'n vingers daar niet aan wagen
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_73373635
Ik wilde een liniaal gebruiken.
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:53:00 #132
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_73373765
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:51 schreef geelkuikentje het volgende:
Ik wilde een liniaal gebruiken.
Je bent nog niet zo heel geschikt als opvoeder in mijn bescheiden opinie
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_73373954
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:51 schreef geelkuikentje het volgende:
Ik wilde een liniaal gebruiken.


Dadelijk heeft hij een gebroken steeltje!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_73373959
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:53 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Je bent nog niet zo heel geschikt als opvoeder in mijn bescheiden opinie
Maak maar een grapje hoor
Zou zo'n plant nooit onnodig aanraken. Da's 'zielig' voor de plant.
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:57:01 #135
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_73374048
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:55 schreef geelkuikentje het volgende:

[..]

Maak maar een grapje hoor
Zou zo'n plant nooit onnodig aanraken. Da's 'zielig' voor de plant.
EEN GARPJE!!!!

Nou vooruit dan maar, 99% van wat ik hierboven typ is ook onzin gelukkig
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_73374074
Plantjes moet je met liefde behandelen
  zondag 4 oktober 2009 @ 22:00:40 #137
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73374284
Water uit je wasdroger , als je een condensdroger hebt, is mineraal vrij, het is gedestileerd. Is het beste plantenwater, water voor in het stoomstrijkijzer.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_73374915
ik heb het water bij Schnappie eruit gegoten....hij was zo zieig, al zn happertjes waren dicht. Ik hoop dat ie snel weer opknapt
  maandag 5 oktober 2009 @ 09:09:34 #139
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_73383683
Goed zo muisje-elize, ik vond 't eerlijk gezegd maar niks

Even een foto van Happie om weer op te vrolijken!

Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_73384898
Happie!

Wat heeft hij een mooi potje aan.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_73385003
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 09:09 schreef MrSubtle het volgende:
Goed zo muisje-elize, ik vond 't eerlijk gezegd maar niks

Even een foto van Happie om weer op te vrolijken!

[ afbeelding ]
oh Happie ziet er sterk uit en dan die grote langpoot
  maandag 5 oktober 2009 @ 11:58:34 #142
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_73387249
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 10:22 schreef Cat22 het volgende:
Happie!

Wat heeft hij een mooi potje aan.


(je schrijft leuk )
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_73389111
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 11:58 schreef MrSubtle het volgende:




(je schrijft leuk )
Het kleurt mooi bij de kaakjes

leuke foto met die gevangen mug!
pi_73389307
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:55 schreef Cat22 het volgende:




Dadelijk heeft hij een gebroken steeltje!
Of ze slaat de tanden uit zijn bek

Even serieus Hoe werkt het eigenlijk? Hebben de hapschnappies een sensor, of gebruiken ze sonar of zoiets
pi_73389364
Ik gok op sensorhaartjes die de luchttrillingen aanvoelen en dan het bekkie triggeren tot HAP!

Ik vind ze steeds leuker worden. En heb een zonnig plekje ontdekt waar geen katten komen. In mijn keuken, dus ook nog handig voor de vliegenvang activiteiten.

En dus ga ik binnenkort een lidmaatschapskaart aanvragen bij de Intratuin.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_73389432
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 13:24 schreef Cat22 het volgende:


En dus ga ik binnenkort een lidmaatschapskaart aanvragen bij de Intratuin.
Ga je met Schnaps FOK!ken?
  maandag 5 oktober 2009 @ 13:28:31 #147
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_73389452
Moet je lid zijn van de Intratuin dan?
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_73389541
Hoi Ing.
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 20:53 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Voor 3,50 euro mag je lid worden van onze club van coole mensen met vleesetende planten. Lidmaatschap betaal je bij de Intratuin, en als lidmaatschapskaart krijg je dan een plantje mee

Join us, you know you want to!
I want to!

In gewone mensentaal: ik ga een vleescheter kopen bij de Intratuin. Als MrSubtle hem daar ook heeft gekocht ga ik waarschijnlijk een broertje halen.

MrSubtle = stadgenoot
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 5 oktober 2009 @ 13:35:04 #149
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_73389614
Okay okay, ik merk dat ik het iets te lastig maak onderscheid te maken tussen MrSubtle die bullshit praat en MrSubtle die serieus is:

1) Nee, je hoeft geen lid te zijn van intratuin, gewoon zo'n plantje kopen en verder is er niets aan de hand . Ik meen dat ze rond de 3 of 4 euro kosten, maar ik weet het niet zeker

2) Ze happen niet zelf in de lucht... ik was een beetje gemeen door er een animatie bij te zetten van hoe zo'n plant hapt, maar die was dus ook nep en onderbouwde alleen maar mijn fantasie verhaaltje .

3) In werkelijkheid zitten er aan iedere kant aan de binnenkant van de happers 3 haartjes. Zodra deze haartjes worden aangeraakt door een vlieg (die er dan dus al in is gelopen) dan klapt de boel dicht. Dichtklappen duurt ongeveer 1 seconde, maar vliegen zijn er niet op berekend en daarom gaat het goed. De rode binnenkantjes trekt vliegen door een zoete geur en door de rode kleur.

4) Wel belangrijk: Je kunt die happertjes zelf dicht laten klappen door ze aan de binnenkant aan te raken, maar ze hebben maar energie om ongeveer 3 of 4 keer dicht te klappen (of er nou een vlieg in zit of niet). Daarna sterven de blaadjes af en komen er nieuwe. Koop dus bij de intratuin liefst een plant waarbij alle happertjes open staan!
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  maandag 5 oktober 2009 @ 13:35:41 #150
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_73389636
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 13:32 schreef Cat22 het volgende:
Hoi Ing.
[..]

I want to!

In gewone mensentaal: ik ga een vleescheter kopen bij de Intratuin. Als MrSubtle hem daar ook heeft gekocht ga ik waarschijnlijk een broertje halen.

MrSubtle = stadgenoot
Leuk Cat dan worden we familie!!!
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_73389660
pi_73389725
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 13:35 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Leuk Cat dan worden we familie!!!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 5 oktober 2009 @ 13:52:30 #153
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_73390048
Duidelijk

Als ik ooit bij de Intratuin kom, ga ik ook eentje halen
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_73398096
Heb er vandaag eentje gekocht



En we noemen hem: "Catchy"
Was vandaag bij de intratuin om te gaan zoeken naar zo'n plantje.
Kwam bij de kassa om te vragen waar ze staan (scheelt weer zoeken ). Krijg ik antwoord: "Wat voor plant zoekt u??? Nog nooit van gehoord..." Ik zo van
Dan maar een ander iemand zoeken. "Ah, u zoekt zo'n plant, tuurlijk hebben we die, loop maar even mee..." Stonden er een flink aantal. En er een uitgekozen.
Hup afrekenen en in de auto naar huis. Moest ik vol op de ankers tijdens het rijden, valt die plant om op z'n happertjes gelukkig valt het mee maar vind het wel zonde.

Het is wel een heel leuk plantje
pi_73399668
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 18:11 schreef geelkuikentje het volgende:
Heb er vandaag eentje gekocht

[ afbeelding ]

En we noemen hem: "Catchy"
Was vandaag bij de intratuin om te gaan zoeken naar zo'n plantje.
Kwam bij de kassa om te vragen waar ze staan (scheelt weer zoeken ). Krijg ik antwoord: "Wat voor plant zoekt u??? Nog nooit van gehoord..." Ik zo van
Dan maar een ander iemand zoeken. "Ah, u zoekt zo'n plant, tuurlijk hebben we die, loop maar even mee..." Stonden er een flink aantal. En er een uitgekozen.
Hup afrekenen en in de auto naar huis. Moest ik vol op de ankers tijdens het rijden, valt die plant om op z'n happertjes gelukkig valt het mee maar vind het wel zonde.

Het is wel een heel leuk plantje
gefeliciteerd met Catchy
  maandag 5 oktober 2009 @ 19:06:00 #156
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_73399828
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 18:11 schreef geelkuikentje het volgende:
Heb er vandaag eentje gekocht

[ afbeelding ]

En we noemen hem: "Catchy"
Was vandaag bij de intratuin om te gaan zoeken naar zo'n plantje.
Kwam bij de kassa om te vragen waar ze staan (scheelt weer zoeken ). Krijg ik antwoord: "Wat voor plant zoekt u??? Nog nooit van gehoord..." Ik zo van
Dan maar een ander iemand zoeken. "Ah, u zoekt zo'n plant, tuurlijk hebben we die, loop maar even mee..." Stonden er een flink aantal. En er een uitgekozen.
Hup afrekenen en in de auto naar huis. Moest ik vol op de ankers tijdens het rijden, valt die plant om op z'n happertjes gelukkig valt het mee maar vind het wel zonde.

Het is wel een heel leuk plantje
Proficiat! Welkom bij de club... Catchy... wel een naam die blijft hangen

Heb je 'm al gevoerd?
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_73400845
Dank jullie wel

Catchy heeft nog geen bijvoer gehad. Komt nog wel
Hij staat net
pi_73401129
mijn eerste venus vliegenval noemde ik 'Sprinkhaan' geen idee waarom, maar het klonk leuk
zal ook eens een keer wat foto's plaatsen van mijn plantjes
**********
Janitor: You're stupid.
JD: That's it?
Janitor: Give it time, it'll eat at you.
pi_73408706
weet iemand waar ze nu nog te koop zijn in omgeving rotterdam? ik heb in capelle zo'n groene kelk gekocht, maar zo'n venus plant lijkt me leuker!
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_73409420
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 22:18 schreef Posergoth6667 het volgende:
weet iemand waar ze nu nog te koop zijn in omgeving rotterdam? ik heb in capelle zo'n groene kelk gekocht, maar zo'n venus plant lijkt me leuker!
Intratuin in de buurt
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 07:45:27 #161
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_73510525
Hoe gaat het met Schnappie?

(en met catchy trouwens ook?)
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_73511507
Ik ga vandaag naar de Intratuin!

Ik heb alleen nog geen mooie naam voor hem/haar/het verzonnen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_73511604
Met Catchy gaat het prima, heb hem gisteren een mug gegeven. Demi water in de buurt voor als die dorst heeft Hap!
*EDIT* zo veel geef ik hem niet

[ Bericht 27% gewijzigd door geelkuikentje op 09-10-2009 13:59:22 ]
pi_73518469
Dit weekend sta ik op de beurs in Haarlem met een heleboel Venus vliegenvallen.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 15:50:27 #165
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_73522679
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 09:20 schreef geelkuikentje het volgende:
Met Catchy gaat het prima, heb hem gisteren een mug gegeven. Demi water in de buurt voor als die dorst heeft Hap!
*EDIT* zo veel geef ik hem niet
Een hele mug? zorg maar niet dat ie zich verslikt in al dat lekkers
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_73530617
t gaat niet zo goed met Schnappie. Op de plek waar de luises hebben gezeten issie misvormd, en hier en daar heeft ie gele aanvreetspikkels met zwarte randjes
zou er n peppil voor happertjes bestaan
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 21:38:30 #167
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_73532970
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 20:25 schreef muisje-eliza het volgende:
t gaat niet zo goed met Schnappie. Op de plek waar de luises hebben gezeten issie misvormd, en hier en daar heeft ie gele aanvreetspikkels met zwarte randjes
zou er n peppil voor happertjes bestaan
Zit het op alle takjes? Anders zou ik er een paar uit trekken die heel slecht zijn...

Sterkte
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 21:39:00 #168
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_73532981
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 09:15 schreef Cat22 het volgende:
Ik ga vandaag naar de Intratuin!

Ik heb alleen nog geen mooie naam voor hem/haar/het verzonnen.
En? En? En?
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_73533047
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 16:13 schreef SiGNe het volgende:
in principe zou je denken bijvoeren met vliegen, gewoon vangen en in de vliegenvanger gooien, verteert ie het zelf wel.
Ik vraag me alleen af of je er ook krekeltjes in zou kunnen gooien, die kan je namelijk vaak bij dierenwinkels kopen als vissen- en slangenvoer.
Sowieso zou ik naar de dierenwinkel gaan om daar te vragen of ze insecten verkopen.
Niet doen, als de vlieg al dood is, dan sluit de val zich niet goed genoeg. Het bewegen van de nog levende vlieg zorgt dat de plant het beest echt platdrukt en enzymen aanmaakt om hem te verteren.

Gewoon niets geven, behalve water en in turf oid zetten.
Whatever...
pi_73533146
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:31 schreef Aneurism het volgende:
Dit weekend sta ik op de beurs in Haarlem met een heleboel Venus vliegenvallen.
wat voor beurs is dat? en zou ik met mn zieke Schnappie op consult kunnen komen?
pi_73534807
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 21:44 schreef muisje-eliza het volgende:

[..]

wat voor beurs is dat? en zou ik met mn zieke Schnappie op consult kunnen komen?
Erhm liever niet voordat al die luizen overrennen naar onze gezonde plantjes

Wat in de kassen gedaan word is: Weggooien. Wolluis of ander ongedierte zijn kas killers. Daarnaast mogen kassen niet chemisch bestrijden en word er voornamelijk biologisch bestrijd dmv sluipwespen. Maar wat ik wel weet van mijn prive verzameling is dat ik Admire gebruik, dat is zeer giftig (masker gebruik ik altijd, ken mensen die long issue's eraan over hebben gehouden en ziekenhuis opnames). Ik weet alleen niet of dat werkt bij Vleeseters qua wortels e.d.

De beurs waar wij staan morgen is de Nederlandse Pijlgifkikkerbeurs in Haarlem (hotel van der valk op de toekanweg2)

Weet niet zeker of we morgen venus vliegenvallen bij ons hebben omdat de bus kleiner is, maar 9/10x hebben we ze mee. Daarnaast hebben we nepenthes soorten mee zoals lowii e.d. en utricularia soortjes.

Op zich is het een grappige beurs om te bezoeken. 1000 man staat te dringen bij de deur tot 12 uur, waar iedereen naar binnen stormt om gifkikkertjes te kopen om vervolgens binnen 2 uur weer weg te zijn..
pi_73535174
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 22:36 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Erhm liever niet voordat al die luizen overrennen naar onze gezonde plantjes

Wat in de kassen gedaan word is: Weggooien. Wolluis of ander ongedierte zijn kas killers. Daarnaast mogen kassen niet chemisch bestrijden en word er voornamelijk biologisch bestrijd dmv sluipwespen. Maar wat ik wel weet van mijn prive verzameling is dat ik Admire gebruik, dat is zeer giftig (masker gebruik ik altijd, ken mensen die long issue's eraan over hebben gehouden en ziekenhuis opnames). Ik weet alleen niet of dat werkt bij Vleeseters qua wortels e.d.

De beurs waar wij staan morgen is de Nederlandse Pijlgifkikkerbeurs in Haarlem (hotel van der valk op de toekanweg2)

Weet niet zeker of we morgen venus vliegenvallen bij ons hebben omdat de bus kleiner is, maar 9/10x hebben we ze mee. Daarnaast hebben we nepenthes soorten mee zoals lowii e.d. en utricularia soortjes.

Op zich is het een grappige beurs om te bezoeken. 1000 man staat te dringen bij de deur tot 12 uur, waar iedereen naar binnen stormt om gifkikkertjes te kopen om vervolgens binnen 2 uur weer weg te zijn..

over de schok van weggooien moet ik nog even heen...moet er niet aan denken om Schnappie nu al op de composthoop te leggen
Als de beurs alleen morgen is, en niet alleen over plantjes gaat, kom ik niet
Ik moet zaterdags gewoon werken (altijd) en gifkikkers zijn erg mooi, maar ik amieer geen hobbie in die beestjes

ik heb ook maar even opgezocht wat al die moeilijke namen voor planten zijn.... Bekerplantjes dus

* muisje-eliza gaat nu Schnappie troosten
pi_73535325
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 22:48 schreef muisje-eliza het volgende:

[..]

over de schok van weggooien moet ik nog even heen...moet er niet aan denken om Schnappie nu al op de composthoop te leggen
Als de beurs alleen morgen is, en niet alleen over plantjes gaat, kom ik niet
Ik moet zaterdags gewoon werken (altijd) en gifkikkers zijn erg mooi, maar ik amieer geen hobbie in die beestjes

ik heb ook maar even opgezocht wat al die moeilijke namen voor planten zijn.... Bekerplantjes dus

* muisje-eliza gaat nu Schnappie troosten
Tja meeste mensen houden hun plantje nog en dan komt ie er vaak overheen... Maar het risico bestaat dat als het nare luis vorm is zoals wolluis dat je in de toekomst nog meer mag weggooien...

Zo had ik eens een Hydnophytum gekocht (mierenplant) waar in de tuber een gangenstelsel loopt, dit bleek onder de wolluis te zitten en onbehandelbaar (zie daar maar gif in te krijgen). Ik weigerde het weg te gooien met resultaat dat ik nu 50% van mijn hydnophytum verzameling heb weg mogen gooien. Schade: 600 euro aan planten...

Heb je alleen Schnappie dan zou ik lekker hem proberen op te lappen, bureau lamp erboven, dicht bij zuid raam... braaf wezen met demi/regenwater en bidden. Vaak komt het best weer goed.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2009 22:53:56 ]
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 23:03:25 #174
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_73535650
Oe, die zijn leuk.
pi_73535651
Catchy, ik heb de hele geboorte gemist, feli
En arme Schnappie, mss wat dr. Aneurism zegt?

* Bluezz heeft ook zin in een happert
pi_73536797
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 21:39 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

En? En? En?
Mijn huis telt opeens een stuk meer tandjes!

Uiteraard ging deze dame zelf op zoek naar de vleescheters maar kon ze niet vinden dus vroeg het aan een intratuinmeneer. Die doodleuk achter me wees waar een hele school happertjes op me stond te wachten.

Ik heb degene met de meeste happertjes uitgezocht, die waren het gezondste volgens de meneer. Ook gekeken naar het aantal open happertjes natuurlijk.

Daarna mocht hij mee in de fietstas. Dat vonden de happertjes niet zo leuk, er zijn er onderweg toch een paar dichtgegaan.

Foto's volgen morgen, dan krijgt hij een mooi potje om mee te pronken.
En ga ik ook op zoek naar spinnetjes of vliegjes om te happen. Regenwater staat al klaar.

Nu nog een naam verzinnen.......
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_73536905
Ja Weer een happertje erbij

Naam : Cappy22
pi_73537157
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 23:41 schreef Bluezz het volgende:
Ja Weer een happertje erbij

Naam : Cappy22
Ik las Crappy22.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 00:51:25 #179
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_73538909
Ha!!

Ik heb ook 2 vleesetende plantjes gekregen voor mijn verjaardag

Ik denk dat ik ze Evil & Knievel ga noemen

Het zijn dit soort planten:

Nepenthes (denk ik)


En deze:

Sarracenia (denk ik)


Nu vroeg ik mij af houden deze planten ook een winterslaap?
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_73539130
Die bovenste Lijken wel voorraadflesjes compleet mét deksel leverbaar.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 08:23:29 #181
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_73541159
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 00:51 schreef SuperWeber het volgende:
Ha!!

Ik heb ook 2 vleesetende plantjes gekregen voor mijn verjaardag

Ik denk dat ik ze Evil & Knievel ga noemen
Zeg, open jij eens mooi je eigen topic met je rare niet-venus-vliegenvanger planten?

Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 08:25:09 #182
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_73541166
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 23:38 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Mijn huis telt opeens een stuk meer tandjes!
Jaaaaaaaaa!!!

Proficiat, ik ga het zo tegen Happie vertellen, wat zal hij blij zijn. Weet je al of het een jongetje of een meisje is? En inderdaad, snel een naam verzinnen he!

Zodra ze allebei wat groter zijn moeten we maar eens regelen dat ze bij elkaar kunnen spelen
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 08:26:59 #183
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_73541169
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 22:48 schreef muisje-eliza het volgende:

[..]

over de schok van weggooien moet ik nog even heen...moet er niet aan denken om Schnappie nu al op de composthoop te leggen

[..]

* muisje-eliza gaat nu Schnappie troosten
weggooien? Hallo, het is geen stuk oud fruit of zo!? Vertroetelen moet je 'm...
Wie past vandaag op Schnappie nu jij moet werken trouwens?
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 10 oktober 2009 @ 09:03:29 #184
74056 crew  ToT
pi_73541344
Ik heb een week geleden of zo van alle 3 soorten vliegenvangers die Intratuin verkoopt, een exemplar gekocht: een venus vliegenvanger, zo eentje met van die kelkjes, en eentje met kleverige puntjes op de blaadjes. Die laatste is extreem effectief in insectjes te vangen ter grootte van fruitvliegjes. De andere 2 plantjes hebben nog niks gevangen, maar ik heb zelf met een electrische vliegenmepper een paar vliegen gevangen en ze wat bijgevoerd. Ik lees in dit topic dat dat eigenlijk niet nodig is.

Wat water betreft: hier in de omgeving heb je echt achterlijk zacht water. Ik heb hier echt nog nooit kalkaanslag gezien, en zo poetserig ben ik ook weer niet. Denken jullie dat ik in dat geval toch kraanwater kan gebruiken?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 10 oktober 2009 @ 09:07:33 #185
74056 crew  ToT
pi_73541370
Is zo'n winterslaap trouwens absoluut noodzakelijk? Dat alle blaadjes dus afsterven?

(In dat geval kan Schnappie als bolletje overwinteren en in de lente weer uitkomen. Ik neem aan dat-ie zo wel van die luizen af kan komen)
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 09:23:26 #186
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_73541490
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 08:23 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Zeg, open jij eens mooi je eigen topic met je rare niet-venus-vliegenvanger planten?

Ik dacht eigenlijk dat het hier het beste past , misschien kunnen we van deel 2 een algemener topic maken

Btw een echte venus fly trap staat nog wel op mijn verlanglijstje, maar mijn vriendin zei dat ze er "crappy" uitzagen in de winkel. Iets wat ik na het lezen van het winterslaap verhaal begrijp
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 09:48:59 #187
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_73541677
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 09:03 schreef ToT het volgende:
De andere 2 plantjes hebben nog niks gevangen, maar ik heb zelf met een electrische vliegenmepper een paar vliegen gevangen en ze wat bijgevoerd. Ik lees in dit topic dat dat eigenlijk niet nodig is.
De insecten moeten leven, anders eet de plant ze niet. Aan de binnenkant van de happertjes zitten haartjes, en die moeten gestimuleerd worden door spartelende (opgesloten) insecten, want anders gaan de happertjes gewoon weer open na een poosje
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 09:03 schreef ToT het volgende:
Wat water betreft: hier in de omgeving heb je echt achterlijk zacht water. Ik heb hier echt nog nooit kalkaanslag gezien, en zo poetserig ben ik ook weer niet. Denken jullie dat ik in dat geval toch kraanwater kan gebruiken?
Het gaat niet om de kalk maar om de mineralen in het water, dus nee helaas, kraanwater is niet geschikt. Ik heb zelf gewoon een lege bloempot (zonder gaten aan de onderkant) in mijn tuin gezet, en die vangt genoeg regen op voor Happie
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 09:50:11 #188
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_73541680
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 23:03 schreef Bluezz het volgende:
* Bluezz heeft ook zin in een happert
En? En? En? Wanneer ga je?
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 10:19:05 #189
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_73541967
Ik ga denk ik ook maar even een fles demiwater scoren op mijn werk (bioloog zijn is soms handig ). Of zal ik nog verder gaan en maar een fles MilliQ halen (MilliQ water is nog zuiverder dan gedemineraliseerd water). Of ben ik nu te ver aan het gaan...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_73542525
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 10:19 schreef SuperWeber het volgende:
Ik ga denk ik ook maar even een fles demiwater scoren op mijn werk (bioloog zijn is soms handig ). Of zal ik nog verder gaan en maar een fles MilliQ halen (MilliQ water is nog zuiverder dan gedemineraliseerd water). Of ben ik nu te ver aan het gaan...
Voor happertjes kun je nooit te ver gaan.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_73552394
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 08:26 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

weggooien? Hallo, het is geen stuk oud fruit of zo!? Vertroetelen moet je 'm...
Wie past vandaag op Schnappie nu jij moet werken trouwens?
Schnappie gaat ook niet weg
en mn man kieteld m af en toe onder zn kaakje
ik moet nog even inlezen hoe je zo n happertje in winterlaap brengt...opzich wel handig, als alle blaadjes eraf vallen, en hij in het voorjaar weer fris en fruitig opkomt
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 10 oktober 2009 @ 19:05:29 #192
74056 crew  ToT
pi_73554488
Vochtig houden en onder de 12 graden wegzetten, las ik ergens in dit topic.

Maar ik vraag me dus af of dat noodzakelijk is?
pi_73559372
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 00:51 schreef SuperWeber het volgende:
Ha!!

Ik heb ook 2 vleesetende plantjes gekregen voor mijn verjaardag

Ik denk dat ik ze Evil & Knievel ga noemen

Het zijn dit soort planten:

Nepenthes (denk ik)
[ afbeelding ]

En deze:

Sarracenia (denk ik)
[ afbeelding ]

Nu vroeg ik mij af houden deze planten ook een winterslaap?
Eerste is Nepenthes x ventrata, bekerplant uit Indonesië, die dus geen winterrust heeft, en een hoge luchtvochtigheid verlangt, anders komen er geen bekers aan. niet al te veel water in de pot laten staan, de grond hoeft alleen licht vochtig te zijn, bij voorkeur turfstrooisel met Sphagnum of zand.

tweede is Sarracenia x Stevensii, kruising tussen meerdere soorten sarracenia, ouders zijn onbekend, sommigen denken dat deze plant hetzelfde is als x Readii, maar anderen denken van niet. Plant komt uit noord-amerika en heeft een winterrust, kan temperaturen verdragen tot -17 graden, zolang de plant niet weken in bevroren grond staat, dan droogt hij uit. In de winter de grond licht vochtig houden, dus niet zoals in het groeiseizoen een volle laag water erin, dan is de kans groot dat de plant gaat rotten.
**********
Janitor: You're stupid.
JD: That's it?
Janitor: Give it time, it'll eat at you.
pi_73559478
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 19:05 schreef ToT het volgende:
Vochtig houden en onder de 12 graden wegzetten, las ik ergens in dit topic.

Maar ik vraag me dus af of dat noodzakelijk is?
ja, wil je een goede sterke plant behouden, dan moet deze een winterrust krijgen, anders verzwakt de plant en zullen er minder vallen aankomen in het volgende groeiseizoen, en zal het minder waarschijnlijk zijn dat hij bloeit.
**********
Janitor: You're stupid.
JD: That's it?
Janitor: Give it time, it'll eat at you.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 10 oktober 2009 @ 21:48:34 #195
74056 crew  ToT
pi_73559547
Geldt dat voor alle vliegenvangers? Dus ook die echte bekerplanten en die met die kleverige puntjes enzo?
pi_73560098
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 21:46 schreef tubacloud het volgende:

[..]

ja, wil je een goede sterke plant behouden, dan moet deze een winterrust krijgen, anders verzwakt de plant en zullen er minder vallen aankomen in het volgende groeiseizoen, en zal het minder waarschijnlijk zijn dat hij bloeit.
Zelf haal ik alle bloeiwijzes weg behalve bij de utricularia soorten. Dit zodat er meer energie gaat in de plant ipv bloeiwijze.

Vandaag beurs gedraaid: Zelf ook leuke plantjes gekocht, alleen geen vleeseters: Dus niet voor dit topic.
pi_73560318
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 21:48 schreef ToT het volgende:
Geldt dat voor alle vliegenvangers? Dus ook die echte bekerplanten en die met die kleverige puntjes enzo?
ja, daarvoor geldt het ook, en bij Drosera alleen de winterharde soorten, dus de soorten die in noord- amerika, europa, nieuw-zeeland en het noorden van azie voorkomen.
**********
Janitor: You're stupid.
JD: That's it?
Janitor: Give it time, it'll eat at you.
pi_73560385
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 22:09 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Zelf haal ik alle bloeiwijzes weg behalve bij de utricularia soorten. Dit zodat er meer energie gaat in de plant ipv bloeiwijze.

Vandaag beurs gedraaid: Zelf ook leuke plantjes gekocht, alleen geen vleeseters: Dus niet voor dit topic.
Eigenlijk hoef je alleen bij Dionaea en Sarracenia de bloemen weg te halen, aangezien die daar duidelijk minder vallen door gaan maken.

Drosera, Darlingtonia, Drosophyllum, Cephalotus, Catopsis, Pinguicula, Utricularia etc. hoef je in principe niet weg te halen, die zullen zeker niet sterven door de energie die ze in het bloeien stoppen.
En daarbij krijg je ook nog een mooie hoeveelheid zaad
**********
Janitor: You're stupid.
JD: That's it?
Janitor: Give it time, it'll eat at you.
pi_73563300
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 22:20 schreef tubacloud het volgende:

[..]

Eigenlijk hoef je alleen bij Dionaea en Sarracenia de bloemen weg te halen, aangezien die daar duidelijk minder vallen door gaan maken.

Drosera, Darlingtonia, Drosophyllum, Cephalotus, Catopsis, Pinguicula, Utricularia etc. hoef je in principe niet weg te halen, die zullen zeker niet sterven door de energie die ze in het bloeien stoppen.
En daarbij krijg je ook nog een mooie hoeveelheid zaad
Mwa merk toch wel een betere ontwikkeling als ik bloeiwijzes weg haal, alleen bij Utricularia merk ik dat niet en Catopsis. Maar Catopsis is overwegend fam van de Bromeliaceae, op 2 (?) soortjes na dan die vleeseters zijn. Zaad is leuk, maar heb hier al 500 zaailingen staan van verschillende planten en dat kunnen makkelijk 5000 zijn als ik alles ga opzetten... En daar heb ik geen zin an

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2009 00:04:02 ]
  zondag 11 oktober 2009 @ 10:50:54 #200
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_73568397
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 21:43 schreef tubacloud het volgende:

[..]

Eerste is Nepenthes x ventrata, bekerplant uit Indonesië, die dus geen winterrust heeft, en een hoge luchtvochtigheid verlangt, anders komen er geen bekers aan. niet al te veel water in de pot laten staan, de grond hoeft alleen licht vochtig te zijn, bij voorkeur turfstrooisel met Sphagnum of zand.

tweede is Sarracenia x Stevensii, kruising tussen meerdere soorten sarracenia, ouders zijn onbekend, sommigen denken dat deze plant hetzelfde is als x Readii, maar anderen denken van niet. Plant komt uit noord-amerika en heeft een winterrust, kan temperaturen verdragen tot -17 graden, zolang de plant niet weken in bevroren grond staat, dan droogt hij uit. In de winter de grond licht vochtig houden, dus niet zoals in het groeiseizoen een volle laag water erin, dan is de kans groot dat de plant gaat rotten.
Ah, dan gaat de Sarracenia binnenkort een winterslaapje krijgen van mij

Ik heb btw dit boek gevonden, waar heel veel informatie in staat en als het niet bruikbaar is, staan er in elk geval mooie plaatjes in. Het boek is ook via andere (bekende) wegen te vinden .
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_73571450
zal dan ook maar wat van mijn vleeseters laten zien

Darlingtonia californica:


jonge Sarracenia alata:


Sarracenia flava:


Sarracenia flava var. Ornata:


Sarracenia x Catesbaei


Sarracenia purpurea ssp. Purpurea


nog eentje dan
Drosera Filiformis ssp. Tracyi
**********
Janitor: You're stupid.
JD: That's it?
Janitor: Give it time, it'll eat at you.
pi_73571581
ik voel me echt een noob met al die moeilijke-woorden planten hier

ze zijn wel mooi
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 11 oktober 2009 @ 12:59:39 #203
74056 crew  ToT
pi_73571630
Die laatste 2 heb ik dus ook. Daar hoef je niet dus de blaadjes van te verwijderen als ze in winterslaap gaan?
  zondag 11 oktober 2009 @ 14:13:05 #204
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_73573875
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 12:58 schreef muisje-eliza het volgende:
ik voel me echt een noob met al die moeilijke-woorden planten hier

ze zijn wel mooi
Dank je, dat had ik dus ook ligt dus niet ALLEEN aan mij

Mijne heet gewoon Happie
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 12 oktober 2009 @ 02:25:33 #205
269689 crew  Viv
pi_73600313
Ik heb een paar jaar geleden zo'n venus plantje gehad, en door dit topic wil ik er weer eentje.

Ik wil eerst wel uitzoeken waarom de vorige dood is gegaan. Ik ben normaal heel slecht met plantjes - ik vergeet ze water te geven - maar voor dit leuke plantje had ik echt m'n best gedaan. Het ging een tijdje goed, hij ving zelf vliegen, maakte nieuwe blaadjes aan terwijl er ook blaadjes afstierven, maar op een gegeven moment kreeg het afsterven dus de overhand. Ik gaf 'm wel kraanwater, zou dat het zijn geweest?

Groetjes aan alle happies en schnappies.
  maandag 12 oktober 2009 @ 07:36:06 #206
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_73600825
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 02:25 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ik gaf 'm wel kraanwater, zou dat het zijn geweest?

Groetjes aan alle happies en schnappies.
Jep, that's it

En groetjes terug
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 12 oktober 2009 @ 18:09:20 #207
74056 crew  ToT
pi_73617637
En misschien winterslaap?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 13 oktober 2009 @ 01:56:06 #208
269689 crew  Viv
pi_73636366
Ja ik wist toen ook niet dat ze een winterslaap houden. Sterven dan ook alle blaadjes af? Begint dat proces vanzelf of moet je 'm dan al op een koele plek gezet hebben?
  Designer zaterdag 17 oktober 2009 @ 21:39:31 #209
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_73789539
Na het lezen van dit topic kon ik het niet laten om er ook een in huis te halen

ik heb al gedestilleerd water voor em gehaald maar er beginnen een paar blaadjes geel te worden

hij heeft van woensdag tot vanochtend op spa blauw ( ) gestaan kan het hierdoor komen?

bijgevoegd een (slechte) foto van Omnomnom :


(oh en hij krijgt nog een mooi potje, het tuincentrum in de buurt had alleen bizar lelijke potten)
🐙
pi_73790259
spa blauw is mineraalwater
laat een vleesetende plant nou net geen mineraalrijk water nodig hebben.

maar van een keer mineraalrijk water geven worden de blaadjes niet geel. waarschijnlijk gewoon normale cyclus van groei van bladeren en afsterven.
alle bladeren zullen een keer afsterven, maar daarvoor in de plaats komen nieuwe bladeren.

o ja, als je je plantje nu nog koopt, kan je beter een winterrust skippen en hem volgend jaar lente buiten zetten, laten wennen aan het klimaat, en dan gewoon in de winter buiten laten staan. licht vochtig, dus geen dikke laag water in de winter, dan gaat het rhyzoom rotten.
**********
Janitor: You're stupid.
JD: That's it?
Janitor: Give it time, it'll eat at you.
pi_73790305
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 21:39 schreef DeZwabber het volgende:
Na het lezen van dit topic kon ik het niet laten om er ook een in huis te halen

ik heb al gedestilleerd water voor em gehaald maar er beginnen een paar blaadjes geel te worden

hij heeft van woensdag tot vanochtend op spa blauw ( ) gestaan kan het hierdoor komen?

bijgevoegd een (slechte) foto van Omnomnom :
[ afbeelding ]

(oh en hij krijgt nog een mooi potje, het tuincentrum in de buurt had alleen bizar lelijke potten)
gefeliciteerd!! heeft ie al een naam?

misschien gaan de blaadjes idd dood omdat ie wil winterslapen?
  Designer zaterdag 17 oktober 2009 @ 22:20:33 #212
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_73790584
Ja dat van die mineralen kwam ik ook later pas achter, ik dacht dat het om de kalk ging

Maar die laag water is wel ok als hij binnen staat toch?

oh enne, hij heeft nog geen echte naam, voorlopig is het Omnomnom maar ik ben nog op zoek
🐙
pi_73790698
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 22:20 schreef DeZwabber het volgende:
Ja dat van die mineralen kwam ik ook later pas achter, ik dacht dat het om de kalk ging

Maar die laag water is wel ok als hij binnen staat toch?

oh enne, hij heeft nog geen echte naam, voorlopig is het Omnomnom maar ik ben nog op zoek
"omnomnom" haha leuke naam
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 22:52:17 #214
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_73791500
Gele blaadjes is meestal dat een plant aan het verdrinken is

En briljante naam.... proficiat met je aankoop, en welkom in de familie
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_73792797
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 22:20 schreef DeZwabber het volgende:
Ja dat van die mineralen kwam ik ook later pas achter, ik dacht dat het om de kalk ging

Maar die laag water is wel ok als hij binnen staat toch?

oh enne, hij heeft nog geen echte naam, voorlopig is het Omnomnom maar ik ben nog op zoek
Zolang de plant nieuwe vallen maakt, zou ik hem in een laag water van +- 2 cm zetten.
Als je merkt dat de groei iets minder is, zou ik ook minderen met water.
**********
Janitor: You're stupid.
JD: That's it?
Janitor: Give it time, it'll eat at you.
  Designer zondag 18 oktober 2009 @ 00:37:17 #216
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_73794266
ok, bedankt voor de info

en prachtige planten heb je
🐙
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 18 oktober 2009 @ 09:35:31 #217
74056 crew  ToT
pi_73798681
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 21:39 schreef DeZwabber het volgende:
Na het lezen van dit topic kon ik het niet laten om er ook een in huis te halen

ik heb al gedestilleerd water voor em gehaald maar er beginnen een paar blaadjes geel te worden

hij heeft van woensdag tot vanochtend op spa blauw ( ) gestaan kan het hierdoor komen?

bijgevoegd een (slechte) foto van Omnomnom :
[ afbeelding ]

(oh en hij krijgt nog een mooi potje, het tuincentrum in de buurt had alleen bizar lelijke potten)
De tering zeg, dan is de mijne maar een miezertje!
  zondag 18 oktober 2009 @ 09:38:05 #218
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_73798696
Wow... nu zie ik de foto ook pas wat een plant heb je 'm nieuw zo vol gekocht?
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_73801483
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 00:37 schreef DeZwabber het volgende:
ok, bedankt voor de info

en prachtige planten heb je
Thanks!
**********
Janitor: You're stupid.
JD: That's it?
Janitor: Give it time, it'll eat at you.
  zondag 18 oktober 2009 @ 13:05:09 #220
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_73802204
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 21:39 schreef DeZwabber het volgende:
Na het lezen van dit topic kon ik het niet laten om er ook een in huis te halen

ik heb al gedestilleerd water voor em gehaald maar er beginnen een paar blaadjes geel te worden

hij heeft van woensdag tot vanochtend op spa blauw ( ) gestaan kan het hierdoor komen?

bijgevoegd een (slechte) foto van Omnomnom :
[ afbeelding ]

(oh en hij krijgt nog een mooi potje, het tuincentrum in de buurt had alleen bizar lelijke potten)
wow, heb je die zo gekocht?
  Designer zondag 18 oktober 2009 @ 19:09:44 #221
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_73814787
Ja ik heb em zo gekocht in amsterdam op de bloemenmarkt aan de singel.

Hij is inderdaad erg vol, maar het was dat of een blikje met zaadjes en dat duurde me iets te lang.
🐙
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 18 oktober 2009 @ 19:30:32 #222
74056 crew  ToT
pi_73815533
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:09 schreef DeZwabber het volgende:
Ja ik heb em zo gekocht in amsterdam op de bloemenmarkt aan de singel.

Hij is inderdaad erg vol, maar het was dat of een blikje met zaadjes en dat duurde me iets te lang.
Je laat het klinken alsof het erg is!
  Designer zondag 18 oktober 2009 @ 19:42:42 #223
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_73816040
Nee het is niet erg natuurlijk

Maar het is natuurlijk ook leuk om zo'n kleintje te zien opgroeien
🐙
  zondag 18 oktober 2009 @ 20:14:38 #224
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_73817385
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:42 schreef DeZwabber het volgende:
Nee het is niet erg natuurlijk

Maar het is natuurlijk ook leuk om zo'n kleintje te zien opgroeien
Ja je mist de baby stapjes

Prachtig hoe hier allemaal volwassen mensen praten over hun happertjes-plantje alsof ze er net 9 maanden zwanger van zijn geweest ... blijft een leuk topic dit
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  zondag 18 oktober 2009 @ 20:52:36 #225
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_73819243
Mijn rare planten zijn inmiddels minstens 4 fruitvliegjes aan het verorberen

Zelf gevangen natuurlijk, ik hou niet van softe plantjes
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  zondag 18 oktober 2009 @ 20:53:15 #226
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_73819277
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 20:52 schreef SuperWeber het volgende:
Mijn rare planten zijn inmiddels minstens 4 frietvliegjes aan het verorberen
Frietvliegjes? komen die op frietjes af?

(sorry )
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  zondag 18 oktober 2009 @ 20:54:24 #227
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_73819344
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 20:53 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Frietvliegjes? komen die op frietjes af?

(sorry )
Al is de edit...

Naja fruitvliegjes bedoelde ik natuurlijk...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  zondag 18 oktober 2009 @ 21:01:26 #228
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_73819792
Ja hij was ook slecht van me kun je me ooit vergeven?
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  zondag 18 oktober 2009 @ 21:06:04 #229
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_73820074
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 21:01 schreef MrSubtle het volgende:
Ja hij was ook slecht van me kun je me ooit vergeven?
Bij deze dan maar...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_73824933
wel jammer dat het erg lang duurt voor een gezaaid plantje volwassen is Na 2 jaar heeft het plantje nog maar valletjes van amper een centimeter
**********
Janitor: You're stupid.
JD: That's it?
Janitor: Give it time, it'll eat at you.
pi_73888499
Mijn Sarracenia leucophylla heeft toevallig afgelopen week een herfstbeker omhoog gegooid



**********
Janitor: You're stupid.
JD: That's it?
Janitor: Give it time, it'll eat at you.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:04:48 #232
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_73888577
Wow NICE!
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  Designer dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:32:43 #233
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_73891982
prachtig

Omnomnom is vandaag uit zijn potje gevallen

bijna alle happertjes zijn dichtgeklapt
🐙
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:36:29 #234
74056 crew  ToT
pi_73892149
Iets te hoog naar een vlieg gesprongen?

De mijne ziet er trouwens minder florissant uit...
  Designer dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:45:31 #235
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_73895330
De parkiet was iets te hoog gegrepen voor em

Nee, ik was een beetje onhandig tijdens het water geven
🐙
pi_73895398
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 20:36 schreef ToT het volgende:
Iets te hoog naar een vlieg gesprongen?

De mijne ziet er trouwens minder florissant uit...
Schnappie is ook in ruste nu...hij heeft nog wel 1 nieuw jong happertje gemaakt, maar verder staat ie koel...in afwachting tot de lente
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:54:09 #237
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_73895750
Happie heeft 3 nieuwe happers gemaakt (maar vangt er niets mee )
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_73913562
Dus het is winterslaaptijd voor de hapsnappertjes?
pi_73914050
japs, als het goed is gaan de planten over een tijdje in rust (tenzij ze binnen staan), en dat duurt ongeveer tot april. als de plant in rust is hoef je de grond alleen licht vochtig te houden, anders gaat het rhyzoom rotten.
**********
Janitor: You're stupid.
JD: That's it?
Janitor: Give it time, it'll eat at you.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 22 oktober 2009 @ 18:35:37 #240
74056 crew  ToT
pi_73957991
Mits goed verzorgd (juiste bodem, regenwater, winterslaap), hoe lang kunnen die plantjes eigenlijk ongeveer meegaan?
pi_73958518
ze kunnen ongeveer 30 jaar worden, mits goed verzorgd...
**********
Janitor: You're stupid.
JD: That's it?
Janitor: Give it time, it'll eat at you.
pi_73970480
Wel langer. Ze verjongen zichzelf namelijk.
Mike King heeft een clone: 1979, dat is zijn eerste Dionaea.
Deze zal volgend jaar ook nog leven, aangezien hij bij velen in de collectie zit momenteel.
pi_73973113
ligt er een beetje aan wat je onder verjongen verstaat, de moederplant zal misschien 30 jaar meegaan, maar de nieuwe scheuten aan de plant kunnen dan weer doorleven
**********
Janitor: You're stupid.
JD: That's it?
Janitor: Give it time, it'll eat at you.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 26 oktober 2009 @ 11:30:23 #244
74056 crew  ToT
pi_74072256
Mijn happertje staat binnen. Er zijn al een aantal happertjes weg aan het rotten, maar er komen ook nieuwe bij.
Nu maar in de winterslaap gooien, net als de buitenplanten nu doen? En mijn andere 2 soorten vliegenvangers ook? (
Sarracenia purpurea ssp. Purpurea en Drosera Filiformis ssp. Tracyi)
Die 2 doen het trouwens nog steeds perfect. Er vergaat niets en het lijkt er op dat ze de hele winter het goed zullen blijven doen.
Als ik die Sarracenia purpurea ssp. Purpurea in winterslaap wil gooien, moet er wel water in de kelken staan?

Moest een plek van maximaal 12 graden zijn?
pi_74082410
Oeh, een vliegenvanger-topic!!!

Ik heb sinds zaterdag een bekerplant, op het kaartje staat Nepenthes Rebecca Soper (?). Uit redding, want hij hing in een supermarkt ( ) onder de blower van de verwarming (lees: heet en droog) en laat nou net op zn beschrijving staan dat ie van vochtigheid houdt. Zn buurman/broer die iets dichterbij hing was al half verdroogd, dus ik heb hem snel meegenomen.

Maar nu wil ik ook een Venus Vliegenvanger!!! Leuk lijkt me dat! Maar kan ik die nu nog wel kopen (ivm winterslaap???) of beter wachten tot volgend jaar?

Ik zal eens een naam gaan verzinnen voor mn bekerplant...
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_74082944
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 16:48 schreef tombolafan het volgende:


Ik zal eens een naam gaan verzinnen voor mn bekerplant...
noem m George (beker-plant)

pi_74083089
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 17:04 schreef muisje-eliza het volgende:

[..]

noem m George (beker-plant)


(ik moest eerst nadenken )

George it is!
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_74083169
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 17:09 schreef tombolafan het volgende:

[..]

(ik moest eerst nadenken )

George it is!



ik zal uit naam van Schnappie spreken (hij slaapt nu)
welkom
pi_74083322
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 17:11 schreef muisje-eliza het volgende:

[..]




ik zal uit naam van Schnappie spreken (hij slaapt nu)
welkom
Dank u, dank u!
ik zal vanavond/morgen een foto posten...
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_74097959


Meet George!

Morgen op pad voor een vriendinnetje...
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_74101018
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:58 schreef tombolafan het volgende:
[ afbeelding ]

Meet George!

Morgen op pad voor een vriendinnetje...
George Beker
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:03:45 #252
74056 crew  ToT
pi_74104305
Kom ik er gister na het nemen van de foto achter dat het ene deel van George helemaal scheef hangt... t is ook een te kleine pot denk ik, dus als ik toch bij de intratuin ben haal ik meteen een nieuwe.

edit: even bijgelezen en hoe is het nou met schnappie? al beter? van George

[ Bericht 18% gewijzigd door tombolafan op 27-10-2009 11:03:31 ]
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:21:40 #254
74056 crew  ToT
pi_74105101
Let wel op wat voor soort bodem je gebruikt als je 'm verpot he! Geen potaarde gebruiken!

Tenminste, ik neem aan dat dat voor alle vliegenvangers geldt?
pi_74111949
Zo, terug van de intratuin met potten, turf en.... een vriendinnetje voor George!

George in zn nieuwe pot:


Nieuwe aanwinst (naamloos en ik ben inspiratieloos op het moment...)


Samen (zie het verschil in grootte! )


Dit was de minst slechte van de venus vliegenvangertjes, de andere twee hadden bijna al hun happertjes dicht. Kwam door een buurplant met lange blaadjes, die raakten in de happers (als je de buurplant optilde tilde je bijna de vliegenvangertjes mee omhoog!

We zien wel of ze het red, ik ga mn best doen!
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_74112514
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:53 schreef tombolafan het volgende:
Kom ik er gister na het nemen van de foto achter dat het ene deel van George helemaal scheef hangt... t is ook een te kleine pot denk ik, dus als ik toch bij de intratuin ben haal ik meteen een nieuwe.

edit: even bijgelezen en hoe is het nou met schnappie? al beter? van George
Schnappie bleek heel zwak te zijn na al die onaardige huisdiertjes, dus wil ik dat hij een winterslaap houd....het gaat vast goed met hem...van het voorjaar is het vast weer n sterke happert
pi_74112891
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 15:06 schreef muisje-eliza het volgende:

[..]

Schnappie bleek heel zwak te zijn na al die onaardige huisdiertjes, dus wil ik dat hij een winterslaap houd....het gaat vast goed met hem...van het voorjaar is het vast weer n sterke happert
heel goed! blijf positief!

maar dus... dan zit je nu zonder eet-plant?
woon je in Noord-Holland? hier in de buurt is dus een supermarkt met broertjes van George, die wel aan redding toe zijn...
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_74113033
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 15:17 schreef tombolafan het volgende:

[..]

heel goed! blijf positief!

maar dus... dan zit je nu zonder eet-plant?
woon je in Noord-Holland? hier in de buurt is dus een supermarkt met broertjes van George, die wel aan redding toe zijn...
ik woon in Huizen..maar mag voorlopig de deur niet uit...... volgens de dokter heet het mexicaanse griep...maar ik vind het zo hip klinken. Ik noem het maar gewone griep
pi_74113302
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 15:20 schreef muisje-eliza het volgende:

[..]

ik woon in Huizen..maar mag voorlopig de deur niet uit...... volgens de dokter heet het mexicaanse griep...maar ik vind het zo hip klinken. Ik noem het maar gewone griep
ah, dat is vervelend... en huizen is een uur rijden vanaf hier, anders had ik er wel een langsgebracht (aan je deurknop gehangen dan he, ik wil natuurlijk geen mexicaanse griep )

maar wel gezellig toch, samen met je plant ziek zijn? misschien moet je ook in winterslaap!
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_74113614
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 15:27 schreef tombolafan het volgende:

[..]

ah, dat is vervelend... en huizen is een uur rijden vanaf hier, anders had ik er wel een langsgebracht (aan je deurknop gehangen dan he, ik wil natuurlijk geen mexicaanse griep )

maar wel gezellig toch, samen met je plant ziek zijn? misschien moet je ook in winterslaap!
jah ik zal het aan mn werk doorgeven...een hele lange winterslaap in Mexico ofzo

maar nu ik toch zo thuis zit enzo, kan ik vanaaf wel nadenken over een OP voor een vervolg...ik snap alleen niet waar en hoe dat online moet enzo
pi_74114443
mmmm, misschien hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/Hoofdpagina

maar ik heb geen tijd om het helemaal door te lezen (zie F&F ook niet zo snel staan)
succes met het maken van een OP, en als je wel honger hebt ondanks je griep:
Gratis eten bestellen

J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  Designer woensdag 28 oktober 2009 @ 23:32:35 #262
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_74171178
Oeh! krijgen we nu een officieel vliegenvangertopic

ik had voor dit geval stiekum al iets voorbereid

doe er mee wat je wilt



Welkom in het topic over planten met honger!

De Familie:

  • MrEko
  • Mr. Venus van Remake
  • Schnappie van muisje-eliza
  • Happie van MrSubtle
  • Catchy van geelkuikentje
  • De verzameling van tubacloud
  • Omnomnom van DeZwabber
  • George van tombolafan

    Ik wil er ook een!

    Dat kan! Er zijn wel enkele dingen waar je op moet letten, wil je hem in leven houden:

  • Geen kraanwater!
    In kraanwater zitten mineralen en daar kan hij niet tegen, regenwater of gedestilleerd water is het beste.

  • Geen potgrond!
    Als je je plant in potgront zet, zal hij uiteindelijk doodgaan, een mix van turf en zand is aan te raden.

  • Niet bijvoeren!
    Omdat je happertje pas begint met verteren als de prooi tegenstribbelt, eet hij geen dode vliegen.

  • Blijf met je fikken van de vallen af!
    De happertjes kunnen maar een beperkt aantal keer open en dicht, onnodig sluiten kost de plant teveel energie.

    Handige links:

    FAQ over de Venus Vliegenvanger (engels)
    Wikipedia (engels)

    Vorige topics:

    Venus Vliegenvanger bijvoeren?

    [ Bericht 0% gewijzigd door DeZwabber op 29-10-2009 00:18:31 ]
  • 🐙
    pi_74171419
    WAUW!!!! prachtige OP
      Designer woensdag 28 oktober 2009 @ 23:43:00 #264
    266257 crew  DeZwabber
    Press ZL to squid.
    pi_74171603
    links en suggesties zijn natuurlijk altijd welkom

    edit: nog 37 posts vol te maken
    🐙
    pi_74171716
    quote:
    Op woensdag 28 oktober 2009 23:43 schreef DeZwabber het volgende:
    links en suggesties zijn natuurlijk altijd welkom
    mn enige suggestie om dit topic zsm vol te spammen met foto's en andere dingen over de happers die ons dierbaar zijn, en ik heb nu al zin in het volgende

    Edit: zelfde gedachte dus
      Designer woensdag 28 oktober 2009 @ 23:52:28 #266
    266257 crew  DeZwabber
    Press ZL to squid.
    pi_74171997
    Nou ik zat er wel over te denken om nog een plant te nemen, maar dan zo;n tentakelplant

    zo eentje die tubacloud ook heeft




    nog 35 te gaan
    🐙
    pi_74172377
    quote:
    Op woensdag 28 oktober 2009 23:52 schreef DeZwabber het volgende:
    Nou ik zat er wel over te denken om nog een plant te nemen, maar dan zo;n tentakelplant

    zo eentje die tubacloud ook heeft

    [ afbeelding ]


    nog 35 te gaan
    die wil ik ook heel graag hebben heb bij de plaatselijke tuinboer al stiekem geloerd

    heet ie zo?
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Lange_zonnedauw
      Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 29 oktober 2009 @ 00:10:43 #268
    74056 crew  ToT
    pi_74172709
    En moeten die ook in winterslaap? Volgens mij niet he?

    Verder: @ die OP!
      Designer donderdag 29 oktober 2009 @ 00:13:08 #269
    266257 crew  DeZwabber
    Press ZL to squid.
    pi_74172799
    Het is inderdaad een zonnedauw, maar ze zijn er in verschillende vormen,

    deze is het

    drosera

    volgens die tweede link zijn er 188 soorten
    🐙
    pi_74173335
    geen idee of ze winterslaap houden...als ik de engelse tekst zo begrijp, sommige wel, en sommige niet
    Als ik uitgegriept ben, ga ik zsm alle tuincentra in omstreken rondstruinen of ik er 1 kan spotten
      donderdag 29 oktober 2009 @ 01:12:36 #271
    217148 Saninl
    Kermit is gangstar!
    pi_74174218
    Supertof dat mijn topic een heus 'officieel vliegenvanger topic' wordt
      donderdag 29 oktober 2009 @ 06:50:36 #272
    28375 MrSubtle
    Toe aan vakantie!
    pi_74175285
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 01:12 schreef Saninl het volgende:
    Supertof dat mijn topic een heus 'officieel vliegenvanger topic' wordt
    Jij bent echt een trendsetter... een voorbeeld... een icoon... een ....een... een GOD

    Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
    China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
      donderdag 29 oktober 2009 @ 06:54:48 #273
    28375 MrSubtle
    Toe aan vakantie!
    pi_74175300
    Ooooh wat tof die OP zie 'm nu pas
    Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
    China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
      Designer donderdag 29 oktober 2009 @ 08:52:11 #274
    266257 crew  DeZwabber
    Press ZL to squid.
    pi_74176211
    danku, danku

    ik zie nu pas dat ik potgront heb getypt

    edit: oh en het is nog niet te laat om het volgende topic te veranderen in een Saninl altaar hoor

    [ Bericht 28% gewijzigd door DeZwabber op 29-10-2009 09:27:39 ]
    🐙
    pi_74177114
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 08:52 schreef DeZwabber het volgende:

    ik zie nu pas dat ik potgront heb getypt
    die kan je nu toch nog wel wijzigen? of niet? anders degene die de OP van de volgende doet maar he... of maak je er een wiki van?

    Ik wil ook wel nog meer vleeseters. Hoewel ik mijn kleine vliegenvangertje van het raamkozijn naar de (open) kast heb moeten verplaatsen omdat ik twee katten heb die kennelijk planteneters zijn...
    J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
    Het zijn de kleine dingen die het doen <3
      Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 29 oktober 2009 @ 09:37:25 #276
    74056 crew  ToT
    pi_74177149
    Ik baal er van dat bij die plantjes die ik bij de Intratuin heb gekocht er geen namen bij stonden op de kaartjes. Er stond alleen iets van "Vleesetende planten mix". Diverse soorten dus, maar geen nadere info van welke soort het nou exact is.
    pi_74177246
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 09:37 schreef ToT het volgende:
    Ik baal er van dat bij die plantjes die ik bij de Intratuin heb gekocht er geen namen bij stonden op de kaartjes. Er stond alleen iets van "Vleesetende planten mix". Diverse soorten dus, maar geen nadere info van welke soort het nou exact is.
    Mmmm, dat is inderdaad vervelend... Misschien als je foto's post dat een van de experts die hier meeposten het weten? Bij mij stond het er gewoon bij.

    Bij de intratuin waar ik het vliegenvangertje (moet maar snel een naam verzinnen want dit is wel een lang woord om steeds te tikken...) heb gekocht waren nog 2 soorten, maar ik dacht laat ik eerst eens kijken of ik dit levend weet te houden...
    J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
    Het zijn de kleine dingen die het doen <3
    pi_74178199
    Ik heb (denk ik...) de OP in de wiki gezet:

    http://wiki.fok.nl/index.php/OP/FOK!_Vleesetende_Planten_Topic

    Zal m in de post hierna even plakken (en dan meteen de link ernaar toe er ook in zetten )
    Kijken of het lukt (heb ook de t van potgront in een d veranderd...)
    J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
    Het zijn de kleine dingen die het doen <3
    pi_74178299


    Welkom in het topic over planten met honger!

    De Familie:

  • MrEko
  • Mr. Venus van Remake
  • Schnappie van muisje-eliza
  • Happie van MrSubtle
  • Catchy van geelkuikentje
  • De verzameling van tubacloud
  • Omnomnom van DeZwabber
  • George van tombolafan

    Ik wil er ook een!

    Dat kan! Er zijn wel enkele dingen waar je op moet letten, wil je hem in leven houden:

  • Geen kraanwater!

    In kraanwater zitten mineralen en daar kan hij niet tegen, regenwater of gedestilleerd water is het beste.

  • Geen potgrond!

    Als je je plant in potgrond zet, zal hij uiteindelijk doodgaan, een mix van turf en zand is aan te raden.

  • Niet bijvoeren!

    Omdat je happertje pas begint met verteren als de prooi tegenstribbelt, eet hij geen dode vliegen.

  • Blijf met je fikken van de vallen af!

    De happertjes kunnen maar een beperkt aantal keer open en dicht, onnodig sluiten kost de plant teveel energie.

    Handige links:

    FAQ over de Venus Vliegenvanger (engels) Wikipedia (engels)

    De OP vind je hier:

    OP FOK! Vleesetende Planten Topic

    Vorige topics:

    Venus Vliegenvanger bijvoeren?

    [ Bericht 1% gewijzigd door tombolafan op 29-10-2009 10:27:24 ]
  • J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
    Het zijn de kleine dingen die het doen <3
    pi_74178516
    Gelukt!
    J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
    Het zijn de kleine dingen die het doen <3
    pi_74178589
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 10:31 schreef tombolafan het volgende:
    Gelukt!
    wat goed
      Designer donderdag 29 oktober 2009 @ 10:53:37 #282
    266257 crew  DeZwabber
    Press ZL to squid.
    pi_74179142
    yay

    en nu wachten tot we uit het oude topic groeien
    🐙
    pi_74179190
    ja, nog maar 18 posts!

    eeeeh
    ik ga maar even een naam verzinnen voor mn nieuwe...
    J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
    Het zijn de kleine dingen die het doen <3
    pi_74179220
    Zo ziet ze eruit:

    Iemand een idee (post m vol!)
    J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
    Het zijn de kleine dingen die het doen <3
    pi_74179363
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 10:56 schreef tombolafan het volgende:
    Zo ziet ze eruit:
    [ afbeelding ]
    Iemand een idee (post m vol!)
    Tandjes
    Mr Teeth
    Hap-Hap
    pi_74179488
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 11:01 schreef muisje-eliza het volgende:

    [..]

    Tandjes
    Mr Teeth
    Hap-Hap
    t is een meisje he... vriendin voor george...

    Ik bedacht net ineens Alli (als van Alligator...)
    J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
    Het zijn de kleine dingen die het doen <3
    pi_74179641
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 11:05 schreef tombolafan het volgende:

    [..]

    t is een meisje he... vriendin voor george...

    Ik bedacht net ineens Alli (als van Alligator...)


    leuk!!!
    net als Schnappie
    pi_74179696
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 11:09 schreef muisje-eliza het volgende:

    [..]

    leuk!!!
    net als Schnappie
    Inderdaad!

    J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
    Het zijn de kleine dingen die het doen <3
      donderdag 29 oktober 2009 @ 11:11:33 #289
    217148 Saninl
    Kermit is gangstar!
    pi_74179697
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 10:31 schreef tombolafan het volgende:
    Gelukt!
    Tegenvaller, ik vond het idee van DeZwabber beter:
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 08:52 schreef DeZwabber het volgende:
    ......

    edit: oh en het is nog niet te laat om het volgende topic te veranderen in een Saninl altaar hoor
      donderdag 29 oktober 2009 @ 11:12:04 #290
    217148 Saninl
    Kermit is gangstar!
    pi_74179708
    Oh, en voor het namenlijstje: Samson heet de mijne
    pi_74179718
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 11:11 schreef Saninl het volgende:

    [..]

    Tegenvaller, ik vond het idee van DeZwabber beter:
    [..]



    Wiki's zijn te veranderen door iedereen he...

    als je t maar laat!
    J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
    Het zijn de kleine dingen die het doen <3
    pi_74179738
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 11:12 schreef Saninl het volgende:
    Oh, en voor het namenlijstje: Samson heet de mijne
    awww...maareh hoe ziet Samson eruit?
    pi_74179776
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 11:12 schreef muisje-eliza het volgende:

    [..]

    awww...maareh hoe ziet Samson eruit?
    ja, doe ff een foto??? Zet ik m erbij in de OP (ben nu wiki-expert... )
    J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
    Het zijn de kleine dingen die het doen <3
    pi_74179850
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 11:14 schreef tombolafan het volgende:

    [..]

    ja, doe ff een foto??? Zet ik m erbij in de OP (ben nu wiki-expert... )
    en je moet natuurlijk nog een link neerzetten in de OP naar die Wiki en dat de Lapo ook de Fipo is
    pi_74180162
    zo?


    Welkom in het topic over planten met honger!

    De Familie:

  • Samson van Saninl
  • De superplant van MrEko
  • Mr. Venus van Remake
  • Schnappie van muisje-eliza
  • Happie van MrSubtle
  • Catchy van geelkuikentje
  • De verzameling van tubacloud
  • Omnomnom van DeZwabber
  • George van tombolafan

    Ik wil er ook een!

    Dat kan! Er zijn wel enkele dingen waar je op moet letten, wil je hem in leven houden:

  • Geen kraanwater!

    In kraanwater zitten mineralen en daar kan hij niet tegen, regenwater of gedestilleerd water is het beste.

  • Geen potgrond!

    Als je je plant in potgrond zet, zal hij uiteindelijk doodgaan, een mix van turf en zand is aan te raden.

  • Niet bijvoeren!

    Omdat je happertje pas begint met verteren als de prooi tegenstribbelt, eet hij geen dode vliegen.

  • Blijf met je fikken van de vallen af!

    De happertjes kunnen maar een beperkt aantal keer open en dicht, onnodig sluiten kost de plant teveel energie.

    Handige links:

    FAQ over de Venus Vliegenvanger (engels) Wikipedia (engels)

    Let op! Degene die het topic sluit dient een nieuwe te openen. Deze draagt de naam:

    FOK! Vleesetende Planten Topic deel #

    De OP vind je hier:

    OP FOK! Vleesetende Planten Topic

    Let er bij het openen van een nieuw topic op dat je hem in de subcategorie [Flora] zet.

    Vorige topics:

    Venus Vliegenvanger bijvoeren?

    enne, ik heb maar even "de superplant van" toegevoegd aan de foto van MrEko's plant, voordat mensen denken dat MrEko een plant is...
  • J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
    Het zijn de kleine dingen die het doen <3
      Designer donderdag 29 oktober 2009 @ 11:25:06 #296
    266257 crew  DeZwabber
    Press ZL to squid.
    pi_74180173
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 11:05 schreef tombolafan het volgende:

    [..]

    t is een meisje he... vriendin voor george...

    Ik bedacht net ineens Alli (als van Alligator...)

    croky kan dan ook
    quote:
    voordat mensen denken dat MrEko een plant is...
    🐙
      donderdag 29 oktober 2009 @ 11:26:09 #297
    28375 MrSubtle
    Toe aan vakantie!
    pi_74180220
    Ik vind die namen zo leuk
    Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
    China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
    pi_74180358
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 11:26 schreef MrSubtle het volgende:
    Ik vind die namen zo leuk
    Ik ook... en t stomme is dat ik ze nog gebruik ook...
    Tegen mn moeder; ik moet nog even George water geven en dan kom ik eraan (die dacht dat ik weer een of ander dier in huis had gehaald... )

    Hoe is het eigenlijk in de ziekenboeg, muisje_eliza?
    J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
    Het zijn de kleine dingen die het doen <3
      donderdag 29 oktober 2009 @ 11:31:10 #299
    28375 MrSubtle
    Toe aan vakantie!
    pi_74180424
    Misschien in de OP ook vermelden dat je ze gewoon bij de intratuin kunt kopen en dat ze maar een paar euro kosten? Dat verlaagt de drempel
    Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
    China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
      Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 29 oktober 2009 @ 11:33:30 #300
    74056 crew  ToT
    pi_74180510
    Ik heb alles maar in de schuur geflikkerd: de Venus vliegenvanger, de Sarracenia Purpurea SSP en de Zonnedauw. Kunnen ze daar lekker saampjes de hele winter door liggen pitten! (De woonkamer is natuurlijk te warm voor een winterslaap.)

    Wel rottig om te doen, want de Venus vliegenvanger en de Sarracenia kregen nog volop nieuwe scheuten, met name de sarracenia!
      Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 29 oktober 2009 @ 11:34:05 #301
    74056 crew  ToT
    pi_74180533
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 11:31 schreef MrSubtle het volgende:
    Misschien in de OP ook vermelden dat je ze gewoon bij de intratuin kunt kopen en dat ze maar een paar euro kosten? Dat verlaagt de drempel
    ....maar dan totaal zonder beschrijving of überhaupt de vermelding van wat voor soort het is.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')