Vraagje: Waarom zijn alle vallen dicht? Je bent ze toch niet allemaal met de vingers dicht aan het doen constant toch?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 15:05 schreef Remake het volgende:
[ afbeelding ]
Say hello to Mr. Venus.
Geen kraanwater maar regen of slootwater dus,
In het raam voor genoeg licht, ook als het snikheet is?
En als er geen vliegjes in huis zijn, hoeveel mieren zijn er dan toegestaan te voeren?
Aneurism, je zou hier later op op terug komen zei je?
Now is a good time![]()
![]()
Mr. Venus depends on you!
Leuk dat stukje gequote text, maar geef de bron dan ook credits: Bron!quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:54 schreef Remake het volgende:
First of all NEVER feed it raw meat, ground beef or anything like that, this will very quickly kill the plant. Second all ways keep the bottom of the pot in water, there is no need to put water in the top it soaks it through the bottom. Also if it hasn't eaten a fly or anything in a while you can feed it a live insect, an ant in your house or something of that sort. Third they like A LOT of sunlight and heat. So keep them warm and let them get lots of light. Another little tip if the inside of the traps are a redesh color that means that the plant is very healthy. You can get a venus flytrap at Lowe's. Good Luck!!!
Daar kom ik iedere week, maar heb deze nog nooit zien staan. Toch maar eens naar vragen dan. Bedanktquote:Op donderdag 3 september 2009 09:47 schreef muisje-eliza het volgende:
[..]
ik heb m bij de intratuin gekocht
oh ik had ergens gelezen dat je heel veel mazzel moest hebben mocht daar wat uit komenquote:Op donderdag 3 september 2009 21:16 schreef Bluezz het volgende:
Als ik me niet vergis is ie via tnt post ook online te bestellen en op te kweken uit zaad
is het oke om mn happertje gekookt, afgekoeld water te geven?quote:Op vrijdag 4 september 2009 00:54 schreef awromele het volgende:
Verzorging is niet zo moelijk. Het is eigenlijk een plantje dat op vochtige, schaarse, mineraalarme grond leeft, dus dat moet je nabootsen door bijvoorbeeld een bodem van turf en rivierzand. Verder is het belangrijk het plantje enkel regenwater of gedemineraliseerd water te geven, leidingwater bevat te veel mineralen en zal de wortel op lange termijn laten rotten (mineralen stapelen zich op in de wortel). Ze houden ook van heel veel zonlicht.
Het bijvoederen van insecten is eigenlijk totaal overbodig omdat het plantje zo weinig mineralen nodig heeft om te overleven, maar goed, het is ook niet schadelijk als je het met mate doet, dus je ziet maar.
Hmm, nee, bij het kookproces verdampen er geen mineralen, er zal enkel een minieme kalkafzetting zijn. Wat wel zou kunnen is de damp van gekookt leidingswater opvangen in een reservoir, dan heb je gedestilleerd water, maar dat is wel een heel gedoe.quote:Op vrijdag 4 september 2009 09:10 schreef muisje-eliza het volgende:
[..]
is het oke om mn happertje gekookt, afgekoeld water te geven?
Een serre is ideaal! In de winter houdt de plant een winterslaap en is ze niets meer dan een wortel in de bodem, in principe bewaar je ze dan best in de kelder ofzo.quote:Op vrijdag 4 september 2009 06:49 schreef MrSubtle het volgende:
Klinkt allemaal goed. Ik heb een serre aan de tuin, en daar zitten heel vaak veek vliegen in de zomer, en er is altijd enorm veel zonlicht. Wat eet dat plantje dan in de winter trouwens, als er geen vliegen zijn?
Regenwater is dan wel weer lastig, ik heb geen regenton of zo. Werkt Spa Blauw ook?
Mijn serre heeft al een ingebouwde dakgoot, dus dat is geen optie. Ik moet maar iets gaan verzinnen denk ik, want ik vind dit wel echt een leuk ideequote:Op vrijdag 4 september 2009 10:29 schreef awromele het volgende:
[..]
Een serre is ideaal! In de winter houdt de plant een winterslaap en is ze niets meer dan een wortel in de bodem, in principe bewaar je ze dan best in de kelder ofzo.
Spa blauw bevat eigenlijk ook nog te veel mineralen (en is ook veel te duur om aan een plant te geven), maar als je een serre hebt, is het toch kinderspel om daar even een dakgootje aan te hangen?
wat leuk dat die van jou ook een naam heeftquote:Op vrijdag 4 september 2009 13:33 schreef SiGNe het volgende:
Ik heb nu ook een vleesetende plant, ik heb een bekerplant gekregen voor m'n verjaardag.
De vrienden waarvan ik 'm kreeg hebben 'm George Beker genoemd
Een vriendin van me die hier ook in de buurt woont heeft een venusvliegenval en die zegt dat het water hier (Zeist) goed genoeg is voor zo'n plant maar ik vraag me dat toch af.
Is het water hier uit de kraan inderdaad van dusdanige kwaliteit dat het goed is of is regenwater toch beter?
George staat nu op m'n balkonrand naast m'n bonsai dus regenwater krijgt ie ook wel
Succes met het proberen in leven te houdenquote:Op zaterdag 5 september 2009 14:28 schreef MrSubtle het volgende:
Ik heb er een gekocht![]()
![]()
Hij heet Happie, en hij is heel happy in mijn serre. Nu alleen nog regenwater zien te sparen... en ik moet nog ergens een handje moerasgrond vandaan zien te halen om de pot wat bij te vullen. Ideeen?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik probeer al 10 minuten een vlieg te vangenquote:Op zaterdag 5 september 2009 14:37 schreef Saninl het volgende:
[..]
Succes met het proberen in leven te houden
Ga je hem bijvoeren?
gefeli met Happiequote:Op zaterdag 5 september 2009 14:28 schreef MrSubtle het volgende:
Ik heb er een gekocht![]()
![]()
Hij heet Happie, en hij is heel happy in mijn serre. Nu alleen nog regenwater zien te sparen... en ik moet nog ergens een handje moerasgrond vandaan zien te halen om de pot wat bij te vullen. Ideeen?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dank jequote:
quote:Op zondag 6 september 2009 11:10 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Dank je
Hoe gaat het met Schnappie? Misschien kunnen ze als ze wat groter zijn een keertje bij elkaar spelen!
Dat vroeg ik me ook al af inderdaadquote:Op zondag 6 september 2009 19:19 schreef muisje-eliza het volgende:
![]()
Schnappie heeft nu 1 dood happertje, maar hij heeft ook een nieuwe gemaakt.
Ik vraag me af of ik de afgekloven vliegenlijkjes nog moet verwijderen.
"Je wordt thuisgebracht voor het donker. Wat we gaan doen is een verrassing, maar neem zonnebrandcreme mee! En ik hoop dat je vliegjes lust!"quote:Op zondag 6 september 2009 19:19 schreef muisje-eliza het volgende:
Maar, ze mogen best met elkaar spelen hoor...als Schnappie maar weer terug is voor t donker
Nadeel van turfstrooisel is dat het snel dichtslipt. Zelf maak ik turfstrooisel door een blok turf te kopen bij tuincentra, deze fijn te malen met hier en daar was spagnum of perlite erdoor.quote:Op zondag 6 september 2009 17:33 schreef tubacloud het volgende:
turfstrooisel kan je halen bij tuincentra, zoals intratuin enzo
Uitstekend. Ik heb eindelijk regenwater kunnen geven, tot dusver gevoerd met spa blauw (chique he?quote:Op vrijdag 18 september 2009 12:35 schreef Bluezz het volgende:
Hoe gaat het met de vleeschhappertjes hier?
idd, dat doe ik ook, ik meng er brekerszand doorheen, maar als je maar 1 plantje hebt, en je moet een zak perliet gaan kopen heb je vaak meteen 100 literquote:Op vrijdag 18 september 2009 13:16 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Nadeel van turfstrooisel is dat het snel dichtslipt. Zelf maak ik turfstrooisel door een blok turf te kopen bij tuincentra, deze fijn te malen met hier en daar was spagnum of perlite erdoor.
edit: niet goed gekekenquote:Op vrijdag 18 september 2009 21:52 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Uitstekend. Ik heb eindelijk regenwater kunnen geven, tot dusver gevoerd met spa blauw (chique he?)
Hij heeft tot nu toe gegeten: 1 vliegje, 1 dikke vlieg, 1 vliegend beest dat ik niet kende... alle 3 aangeleverd door mij... echt heel actief jagen doet ie nog niet, maar misschien verwen ik 'm ook te veel
quote:Op vrijdag 25 september 2009 21:18 schreef MrEko het volgende:
Heb een jaar geleden ook eentje gehaald bij Intratuin.
En wat issie effectief! Na een vliegrijke zomer ziet hij er zo uit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een monster. Zelfs een langpootmug helemaal zelf gevangen!
Die wel nog 2 dagen door bleef levenTja...
Echt een superplant
Die dus een tijd door bleven bewegenquote:
quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:33 schreef MrEko het volgende:
[..]
Die dus een tijd door bleven bewegenWat ook nog zachtjes geluid maakte.
japs, is normaal, vliegen worden er in het wild uitgespoeld tijdens een regenbui, de rest van den tijd blijven ze gewoon erin zitten.quote:Op vrijdag 25 september 2009 21:46 schreef MrSubtle het volgende:
Mijn plant heeft vandaag zijn happertjes weer open gedaan nadat ze een week gesloten waren met vliegen erin... en de vlieg zit er gewoon nog steeds in![]()
Is dat normaal?
Leuk, ga je er een zelf proberen te groeien?quote:Op zondag 27 september 2009 12:54 schreef hatseknar75 het volgende:
Wie weet een webshop waar ik zaad voor deze monstertjes kan bestellen? Heb al ff lopen googlen, maar kan niets vinden!
EDIT: Uiteindelijk gevonden op http://www.jungleseeds.co.uk/
quote:Op zondag 27 september 2009 20:58 schreef tubacloud het volgende:
wotis vreselijk duur daar, die zaden...
ehhhh, hoeveel soortjes heb je dan?quote:Op maandag 28 september 2009 00:05 schreef Aneurism het volgende:
[..]Tja, wat denk je dan? Dat elk land zo goedkoop is als Nederland?
Heb zojuist een import gedaan van Utricularia soortjes, 1000 euro + kosten van cites en gezondheids verklaringen. Soms moet je.
Om welke soorten gaat het?quote:Op maandag 28 september 2009 00:05 schreef Aneurism het volgende:
[..]Tja, wat denk je dan? Dat elk land zo goedkoop is als Nederland?
Heb zojuist een import gedaan van Utricularia soortjes, 1000 euro + kosten van cites en gezondheids verklaringen. Soms moet je.
Zou spiritus de plant goed doen?quote:Op woensdag 30 september 2009 22:45 schreef MrSubtle het volgende:
Er is toch ook een middeltje als spiritus aanlengen met water of zoiets? Eens in de google gooien anders?
Sterkteook namens Happie.
zou ik er ook een anti-luis stripje bij kunnen doen? ik vind onder water zetten ook zo zieligquote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:51 schreef tubacloud het volgende:
[..]
Zou spiritus de plant goed doen?denk het niet... denk toch dat de eerste optie de beste is
oh ik wil n nieuwe foto van Happiequote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:14 schreef MrSubtle het volgende:
Happie heeft vandaag een langpootmug gevangen... aan alle kanten steken poten uit en ze blijven spartelen
Pics / film!quote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:14 schreef MrSubtle het volgende:
Happie heeft vandaag een langpootmug gevangen... aan alle kanten steken poten uit en ze blijven spartelen
Zoals op mijn foto dus. Hoe zo'n plant toch in staat is om zo'n enorm beest te vangenquote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:14 schreef MrSubtle het volgende:
een venus vliegenval is toch echt een moerasplant.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:11 schreef muisje-eliza het volgende:
[..]
zou ik er ook een anti-luis stripje bij kunnen doen? ik vind onder water zetten ook zo zielig
quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 21:50 schreef MrSubtle het volgende:
Happie wil graag zijn medeleven betuigen, ook namens de spartelende langpootmug
Nee, gelukkig nietquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 21:54 schreef muisje-eliza het volgende:
[..]
dank jullie wel.
sparteld dat enge ding nogsteeds
Oh moet dit gruwelijke beeld zo vlak voor het slapen gaan?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:00 schreef muisje-eliza het volgende:
foto van verdronken Schnappie
[ afbeelding ]
dat is lief. Zodra Schnappie genezen is verklaard zal ik ze voerenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:04 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Oh moet dit gruwelijke beeld zo vlak voor het slapen gaan?![]()
Bij deze een fruitmandje
[ afbeelding ]
Jaaa dat verwacht je niet in een topic over bloeddorstige vleesetende planten he?quote:
Oh gezelligquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 23:00 schreef Cat22 het volgende:
Ik wil een keer op bezoek komen bij Happie eigenlijk.![]()
quote:Op zondag 4 oktober 2009 06:56 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Jaaa dat verwacht je niet in een topic over bloeddorstige vleesetende planten he?
[..]
Oh gezellig. (cadeautip: [ afbeelding ])
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Schnappie heeft huisdieren, en die wil ik niet...luis.quote:
heheh, kan je net zo goed gaan vragen: waarom hebben giraffes zo'n lange nek, het zou cooler zijn als die kort wasquote:Op zondag 4 oktober 2009 16:28 schreef LoggedIn het volgende:
Waarom zijn die plantjes zo klein? Het zou cooler zijn als het echt een flink ding was
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |