abonnement Unibet Coolblue
  maandag 2 maart 2009 @ 11:59:25 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_66611691
Vervolg van Bloedverlies tijdens de zwangerschap
quote:
Op maandag 22 maart 2004 13:41 schreef Karin het volgende:
Omdat er regelmatig vrouwen zijn met bloedverlies tijdens de zwangerschap is het misschien handig om alle ervaringen te bundelen.
In de hoeveelste week had je bloedverlies? Had je krampen erbij? Ben je bij de huisarts/verloskundige geweest? Heeft de huisarts/verloskundige je doorgestuurd voor een echo? Was het helder bloed of bruine afscheiding? Liep het goed of slecht af?
dus niet alleen bedoeld voor "goede afloop", helaas loopt dit ook vaak slecht af. Maar dan weten de vrouwen die hier vragen over hebben wat hun eventueel te wachten staat, wel zo reëel.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 2 maart 2009 @ 12:00:02 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_66611713
quote:
Op maandag 2 maart 2009 10:59 schreef Estherrichard het volgende:
Ik zou nu 5 1/2 week zwanger zijn en heb nu al 4 dagen helder bloed verlies, iets minder dan een ongesteldheid maar het gaat wel door. Afgelopen vrijdag begon het, echo laten maken en toen zat het er nog. Maar ben toch niet helemaal op mijn gemak.
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:57 schreef Troel het volgende:
Oew, spannend Esther. Hopelijk heb je snel weer een echo en dat dan alles er ook nog steeds zit
Kan me heel goed voorstellen dat je je niet op je gemak voelt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_66633159
Esther, dat is eng en spannend! ik hoop net als Troel dat je gauw weer een echo hebt, en dat je dan gerust gesteld kan worden!
pi_66958945
Hallo,

Ben gister bij de gyn geweest en helaas het is niet gegroeid , dus maandag curettage.
Maar dat zal waarschijnlijk niet meer nodig zijn, gistermiddag na het bezoek aan de gyn kreeg ik krampen
in mijn onderbuik.
Dit is alleen maar erger geworden en vanmorgen heb ik het vruchtje verloren!
Wat is je geest dan toch sterk zeg, eerst wil je het kost wat het kost vasthouden om vervolgens het los te laten.
Straks even verloskundige bellen wat nu?
Alles aan mijn lichaam is niet meer zwanger, ben opgelucht dat ik eindelijk weet waar we aan toe zijn.

Succes iedereen.
  donderdag 12 maart 2009 @ 08:35:17 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_66959129

Sterkte!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 12 maart 2009 @ 08:40:17 #6
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_66959192
Sjemig wat een Sad nieuws zo op de vroege morgen.
Sterkte en succes ermee
  Jubileum moderator donderdag 12 maart 2009 @ 08:47:37 #7
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_66959301
Heel veel sterkte!

(ik laat dit topic mergen met Bloedverlies tijdens de zwangerschap (deel 2) )
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 12 maart 2009 @ 09:09:57 #8
24188 Belana
kloon van belana
pi_66959814
sterkte!
stormy waters...
sailin'
pi_66985514
Girl29 heel veel sterkte
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_66992829
girl29
pi_67688636
Hoe gaat het nu met jou Esther? Ben je gerustgesteld met die echo toen?
  zondag 5 april 2009 @ 17:09:08 #12
251142 Esster
Alles gebeurd voor een rede.
pi_67733377
Hallo allemaal,

Ik wil gewoon ff me hart luchten want het is een hele rare week geweest voor mij.

Vrijdag toen ik de pil weer in wou nemen kwam ik er pas achter dat ik niet ongesteld was geworden. dus zaterdag testen was positief. Omdat het niet mijn bedoeling was zwanger te worden was ik het hele weekend in schok, heb dus in totaal 3 testen gedaan. Want kon gewoon niet geloven.

Maandag ben ik na de dokter geweest en die bevestigde het. Het was bij mij gelijk duidelijk dat ik het kindje wou houden. Ik bleek rond de 5/6 weken te zijn maar omdat ik aan de pil was zou het langer kunnen zijn zij de dokter.

Vrijdagavond kreeg ik bruin bloedverlies. wat later helder rood werd het leek gewoon op een ongesteldheid. ik was net aan het idee gewend dat ik een kindje ging krijgen. Dus heb de vk gebeld di zij dat van alles kon zijn en dat ik zaterdag weer moest bellen of als ik erge buikpijn kreeg of duizelig werd. Het was voor mij zelf eigenlijk beetje to much voor een week. Maar aan de andere kant ben blij dat mij overkomt en niet iemand die heel graag kinderen wil(weet dat het sowieso wel voorkomt). want bij mij was het een ongelukje. een gewenst ongelukje en zal er zeker van zijn gaan houden maar het mocht niet zo zijn (ik ga gewoon van slechtste uit hoewel ik nog steeds heel erg hoop op een goede afloop.).

Het was gewoon een heftig weekje. en moest het ff van me hart.

Moet maandag de vk bellen en eerder voor een echo heen. gaan ze kijken of er nog wat zit.

Groetjes Ester.
  zondag 5 april 2009 @ 21:14:11 #13
35189 Troel
scherp en bot
pi_67740348
Spannend Esster! Hopelijk zit het goed
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67750045
Ester, ik hoop dat het goed zit! deze dagen dat je moet wachten voor je echt weet hoe het zit, die zijn heel moeilijk! sterkte!
pi_67864881
hallo ?
Ik heb eergister een test gedaanen ben er achter gekomen dat ik zanger ben .
Uitgerekend zou dit betekenen dat ik vandaag precies 5 weken zwanger ben ..
Echter werd ik vanmorgen wakker en op het toilet zag dat ik bloed verlies had spantaan !!
Het was een klein beetje en wat dikker dan normale menstruatie ....
Het was daarna meteen weg dit was rond 07.00 uur vanmorgen
Echter ging ik net rond 12.15 weer en verloor ik weer een sliert bloed
Ik heb een zeurende pijn in me onderbuik ....
Wat kan dit zijn???? wijst dit meteen op een miskraam ????
Kan iemand me wat vertellen hierover ???
Ik heb de dokter gister al gebeld om een afspraak te maken ze hebbengeen plek en sta nu op de reserve lijst en na me ondervindingen weer gebeld vanmorgen ze zeggen niet veel idd het is afwachten maar advies of wat het kan zijn zeggen ze ook niks over ....
het is bij me melding vernoemt nu wat me klachten zijn met de hoop dat ik morgen terecht kan maar
zit dus wel tot morgen in spanning of ik uberhaubt wel terecht kan???

Wat zou het kunnen zijn is het ecjt een miskraam ????
Moet je dan niet volop bloedingen hebben constant ???
  donderdag 9 april 2009 @ 15:28:47 #16
57497 happyme28
I'm so happy
pi_67865787
helaas kunnen we hier nooit echt antwoord op geven, want er zijn verhalen waarbij er echt gedacht wordt aan een miskraam, maar toch bleek alles goed. En soms lijkt het niet veel voor te stellen en is het toch mis. Als je echt een miskraam hebt, moet je wel bloed verliezen alsof je ongesteld bent, maar dat kan ook later opgang komen.

Krampen in je onderbuik kan duiden op een miskraam maar hoeft ook niet altijd zo te zijn. 'Oud' bruin bloed is vaak minder alarmerend dan rood helder bloed, maar ook dat is niet altijd een miskraam.

Ik hoop voor je dat je snel bij de gyn of verloskundige terecht kan voor een echo.
pi_67870910
Bij twijfel gewoon de gyn of verloskundige bellen, die kunnen dmv een echo vast stellen of er nog sprake is van een zwangerschap. Ik was zwanger van mijn dochter en had een aantal weken lang bloed verlies. Dacht toen ook dat het foute boel was, ze wordt as augustus 5. In 2006 heb ik een miskraam gehad wat gepaard ging met ongeveer 12 uur lang krampen en heel veel bloedverlies, zeker een maandverband per uur.
pi_67871154
Ik heb vorige week een miskraam gehad.
Dit begon met 'oud' bloed en de dag erop was het helderrood en veel. Liep langs mijn benen op zoveel.

Maar het kan dus van alles beteken. Maar zodra het helderrood is en veel, is het meetal niet goed.
Maar er zijn ook gevallen bekend, van vrouwen die gewoon ongeteld werden en later ook zwanger bleken te zijn.

Het kan dus alle kanten op.
pi_69732178
Ik heb de laatste maanden alleen nog maar zitten lurken hier, maar heb nu zo'n speciaal verhaal dat ik het even post.

4/5: Positieve zwangerschapstest (was toen 3 dagen overtijd)
8/5: 's avonds (na mijn trouwdag) wat bruinige afscheiding. Dit hield 9/5, 10/5 en 11/5 aan, dus
11/5: VK gebeld, gaf aan dat het wellicht een innestelings- of contactbloeding was
12/5: vertrokken op huwelijksreis, bloeden hield aan
19/5: inmiddels al 11 dagen bloedverlies, oplopend van hoeveelheid ook met stolsels, heel donker roodbruin van kleur
19/5: via de dokter van het hotel naar het ziekenhuis van Santo Domingo (Dominicaanse Republiek) gebracht en allerlei onderzoeken ondergaan, waaronder een echo, waarop alles goed was en op schema, alleen geen kloppend hartje. Maar dit hoeft ook nog niet na 6 wk en 3 dagen.
19/5: 's avonds op weg van het ziekenhuis naar het hotel (rit van 2 uur) begon het bloeden echt. Grote hoeveelheden helderrood. Vervolgens in het hotel een vleeskleurig mini cashewnootje gevonden in het maandverband en in het toilet een vermoedelijke placenta
20/5: bloeden gestopt
21/5: bloeden weer begonnen zoals vlak voor de miskraam
2/6: inmiddels terug van de huwelijksreis hield het bloedverlies nog steeds aan (een ook de zwangerschapsverschijnselen) . Dus naar huisarts, die ons doorverwees naar de gyn voor een nacontrole. Dacht wel dat het een volledige MK was geweest.
4/6: op de echo bij de gyn bleek ik nog altijd zwanger te zijn, Inmiddels 8 wk 4 dagen! Deze keer met kloppend hartje.

Maar ik verlies nog altijd bloed, redelijk constant, donker roodbruin (bijna zwart) met stolsels. De gyn heeft geen idee hoe het kan, maar zei dat het weleens meer voorkomt. Over 2 weken mogen we nog terugkomen voor een controle, als dan alles nog goed gaat, mogen we verder onder begeleiding van een verloskundige. Met of zonder bloedverlies maakt niet uit...

Je hebt geen idee hoe bizar het is om een kind in je buik te zien als je al 2 weken zeker wist niet meer zwanger te zijn. Inmiddels ben ik ook niet meer echt bang voor het bloed, want dat is er al bijna een maand en toch heb ik een levend kindje. Ik ga me nu dus ook gewoon lekker overgeven aan het zwanger zijn en zie wel waar het op uitdraait. Het is tenslotte al zo veel meer dan ik ooit heb durven hopen...
[. [__] .]
[+[__]◊]
  vrijdag 5 juni 2009 @ 11:03:23 #20
57497 happyme28
I'm so happy
pi_69732343
CalamityJane, allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Misschien was het oorspronkelijk een tweeling en ben je 1 vruchtje verloren? Ik kan je je verbazing en soort van shock voorstellen als je denkt een MK te hebben gehad. Hopenlijk blijft alles goed gaan en heb je verder een onbezorgde zwangerschap.
pi_69732402
Ja, wij houden ook maar daarop, want een andere plausibele verklaring is er niet voor te vinden...
[. [__] .]
[+[__]◊]
  vrijdag 5 juni 2009 @ 11:09:41 #22
35189 Troel
scherp en bot
pi_69732535
Cj, wat een rottige periode zul je gehad hebben, ondanks je huwelijksreis.

Mijn schoonmoeder vertelde me ooit dat zij toen ze zwanger was van mijn schoonzusje ook eigenlijk de hele zwangerschap door bloedverlies had gehad, ook gewoon veel bloedverlies (ze schijnt ooit een stoel verpest te hebben ergens zelfs omdat ze het niet doorhad nog toen).
RandaV heeft volgens mij aan het begin van haar laatste zwangerschap ook veel bloedverlies gehad en daar werd toen ook gesproken over een vanishing twin, dus wie weet
Ik hoop voor je dat je ondanks de ongemakken wel kan genieten van je zwangerschap
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_69732666
Jeetje CJ, wat een onzekere periode heb je gehad.. Hoop dat het vruchtje blijft zitten!
Oud collegatje van me heeft haar hele zwangerschap bloedingen gehad maar is bevallen van een prachtige dochter!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_69734582
CJ, ik hoop dat het bloeden in je zwangerschap wel ophoudt! Het lijkt me vervelend (praktisch gezien) maar het zou voor mij toch wel wat onzekerheid met zich meebrengen, hoelang het ook aanhoudt... (Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde, je gaf al aan dat jij die onzekerheid niet meer hebt, gelukkig maar!)
Ik wens je een fijne zwangerschap toe verder.
pi_70519041
Toch wel fijn dit soort topics, al lees je natuurlijk het liefst de verhalen met een positief eind.

Ik heb in week 6/7 bruine en roze afscheiding gehad, bij 7 weken werd er een echo gemaakt en die liet een kloppend hartje zien. Wat een opluchting! Twee dagen erna verloor ik ineens helderrood bloed, ik schrok me natuurlijk kapot. De bloeding hield gelukkig niet aan en de volgende dag was alles weer helemaal normaal. Ik heb bij 8 weken opnieuw een echo gehad en daar was te zien dat het vruchtje goed gegroeid was en wederom een kloppend hartje.

De laatste twee weken was het dan ook helemaal normaal en rustig daar beneden, tot gisteravond. Toen verloor ik ineens weer helderrood bloed, moest een paar keer vegen om het weg te krijgen. Ook deze bloeding is snel weer gestopt en vandaag was er al helemaal niets meer te zien. Maar wederom ben ik doodongerust of alles nog wel goed is. Gelukkig mag ik donderdag weer komen voor een echo, ze hebben die van volgende week gewoon een weekje naar voren getrokken. Donderdag ben ik precies 10 weken zwanger.

Omdat er verder geen stolsels mee zijn gekomen ga ik er voorlopig vanuit (het is eigenlijk meer een kwestie van hevig hopen) dat het weer een onschuldige bloeding is geweest. Ik heb verder geen krampen of iets dergelijks. Maar zeker weten doe ik het niet en dat is naar. Op deze manier is het nog niet echt genieten van het zwanger zijn. En naar het toilet gaan is helemaal eng geworden...

Duimen jullie met me mee?
  dinsdag 30 juni 2009 @ 17:47:30 #26
57497 happyme28
I'm so happy
pi_70520329
Ik zal voor je duimen Nexus! Hou die positieve gedachtes vast, zoals je zelf al zegt zijn geen kramp en geen stolsels een hoopgevend gegeven. Ik hoop voor je dat alles goed blijft gaan en je dan echt van je zwangerschap kunt gaan genieten.
pi_70523389
Nexus, ik duim ook voor je mee. Ik hoop dat het inderdaad onschuldig blijkt, en dat er straks gewoon weer een kloppend hartje te zien is!

(ik schrok even heel erg van je naam bij dit topic Happy... )
pi_70538244
Ik vind je verhaal nog wel hoopgevend, Nexus. Als het niet veel is (met vegen nog weg te krijgen, zonder maandverband o.i.d.) en je hebt nog geen pijn gehad, dan is dat meestal een goed teken.

Heb je niet toevallig last van obstipatie, dat je hard moet persen, zeg maar? Want dat kan ook voor zogenaamde contactbloedingen zorgen...
[. [__] .]
[+[__]◊]
  woensdag 1 juli 2009 @ 10:17:19 #29
57497 happyme28
I'm so happy
pi_70538920
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 19:41 schreef mijsje het volgende:
(ik schrok even heel erg van je naam bij dit topic Happy... )
, na de 'innestelingsbloeding' (waar ik maar even vanuit ga dat dat het was) niets meer gezien, dus we zijn hoopvol voor de echo van maandag.
pi_70549882
ik blijf voor je hopen Happy!
  vrijdag 3 juli 2009 @ 05:17:33 #31
35189 Troel
scherp en bot
pi_70600898
Nexus, hoe was de echo?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_71077883
Hallo Meiden!!
wat prettig dat zó'n site bestaat!
Ik voel me erg onzeker omdat ik nu ik 5 weken en 5 dagen zwanger ben vanmorgen ineens begon te bloeden...
ik weet sinds een weekje dat ik voor het eerst zwanger ben!! voelde me ook al wat misselijk en behoorlijk zere borsten.. nu zat ik vanmorgen op t toilet en had ik ineens bij afvegen een rood doekje.. daarna begonnen de krampen (best heftig) en bleef ik wat bloed verliezen (helder)..de hele ochtend krampen en bloed met stolsels en slierten.. vanmiddag wat pijnstillers genomen en nu is het wat rustiger in me buik.. wel is ineens de misselijkheid en zijn de zere borsten weg? Heb deze morgen al even gebeld met verloskundige en ze zei me het even aan te laten kijken en bij extremere pijn en of koorts weer contact op te nemen... en in de volgende week een echo te laten maken..
nu heb ik al aardig in me hoofd het idee dat het gewoon niet goed is gegaan maar toch ergenst een klein hoopje dat het mischien allemaal goed zit.. Nu heb ik al jullie verhalen gelezen en weet ik dat het afwachten is maar wilde het gewoon even kwijt....
liefs Daisy
pi_71078764
Daisy,
je bent heel reeel. het is inderdaad afwachten. als je al helder bloed hebt met stolsels, is het meestal niet zo goed, maar er zijn ook verhalen dat het evengoed wel positief afliep... ik maak me wel wat zorgen over het opeens verdwijnen van de misseiljkheid en de zere borsten... ik wilde dat ik het wat positiever kon maken, maar ik denk dat de echo volgende week uitsluitsel moet geven...
sterkte met het wachten, ik weet hoe moeilijk dat is.
liefs, Mijsje.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 23:13:54 #34
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_71081991
Heel veel sterkte daisy, als ik je verhaal zo eens lees lijkt het ook niet echt positief. Maar, wat mijsje al zegt soms komt het toch nog goed...

Ik hoop voor je dat jij zo'n geval blijkt te zijn
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  zaterdag 18 juli 2009 @ 10:36:34 #35
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_71089116
Daisy, hoe is het nu met je? Is het bloeden al minder geworden?
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_71093900
ik hoop heel erg met je mee Daisy, heel vervelend altijd, die onzekere perioden...
pi_71656591
Omdat ik ook naar antwoorden heb gezocht op internet wil ik graag mijn ervaring delen met iedereen.

Twee dagen geleden had ik in de ochtend heel licht gekleurde afscheiding bij het afvegen. ik was toen 7 weken en 5 dagen zwanger. Het was bruinig en stelde weinig voor. Het was net zo licht van kleur als je urine op een wc papiertje. Die dag heb ik dit de hele dag door steeds opgemerkt als ik naar de wc ging en alleen bij het afvegen. Later op de avond zag ik dat het iets roder was geworden en ook iets meer dan in de ochtend. Verder had ik geen last en ben ik naar bed gegaan. Die dag heb ik nog wel de verloskundige gebeld maar die vertelde dat zij met de dingen die ik vertelde geen aanleiding zag om me zorgen te maken.

Toen ik de volgende dag wakker werd en opstond ging ik naar de wc en was er niets te zien. ook geen druppels in de urine die ik opving voor Moeders voor Moeders. Ik was opgelucht en ging ontbijten. Toen ik even later weer naar de wc ging zag ik bij het afvegen weer een beetje bruin op het wc papier. Ik ben toen naar een afspraak gegaan en was rond 12 uur weer thuis. Toen ik naar de wc ging zag ik helder rood bloed bij het afvegen en had een voorgevoel dat dit niet goed was. Tot dan nog steeds geen krampen of andere pijnen.

Een uur later zat ik op de wc en zag bloedpropjes naar buiten komen en nog geen kwatier later vind ik twee stukken weefsel op in het urine bakje. Ze zagen eruit als platgeslagen druiven met slijm, weefsel, maar ook een dikker bolletje in het midden. Ze waren ongeveer 3 cm doorsnede en 1 cm dik. Je voelde het naar buiten glijden. Even later nog 3 keer dezelfde grote aan stukken verloren, vermoedelijk dikke bloedproppen. Het was mij toen al duidelijk dat ik het kindje(s) had verloren.

De verloskundige gebeld en we mochten dezelfde avond langskomen voor een echo. Ik hoefde de miskraam niet mee te nemen. Een inwendige echo gehad waarop geen kindje meer te zien was, alleen een baarmoeder met nog wat bloed.

Gisterenavond en vanochtend bloedverlies gehad zoals bij een menstruatie. In de middag kreeg ik opeen heftige pijnen en steken in mijn onderbuik die een uur of 2 hebben aangehouden. Ze waren zeer pijnlijk en het enige wat hielp was rondlopen. Na 2 paracetamols is de pijn afgenomen. Ik hoop dat het daarbij blijft.

Het was een heftige en vervelende ervaring maar ik troost mezelf met de gedachte dat er waarschijnlijk iets niet goed was met het vruchtje en dat de natuur zijn werk zo heeft gedaan.

Ik hoop dat mijn verhaal iets toevoegd
pi_71669998
Angel_Megh, heel veel sterkte. Ik hoop dat je gauw van de pijn af bent, en dat je ook gauw stopt met vloeien. Ik vind het sterk van je dat je nu al zo goed kunt relativeren over de miskraam. Fijn dat je je verhaal kon doen zo.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 15:56:49 #39
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_71684946
Angel_Megh, sterkte
I'm so glamourous I piss glitter!
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 20:13:24 #40
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71907309
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 18:55 schreef kraantjuh het volgende:
misschien dat iemand mij kan helpen.....
Ik ben 4 weken zwanger... en vanochtend zag ik dat ik helderrood bloed verlies.... Normaal is het nooit zo rood... Ik schrok wel maar dacht in eerste instantie ik kijk het even aan...
Daarna ben ik met mijn moeder de stad in geweest en werd ik heel misselijk en duizelig.. En ook nog eens buikpijn...
Ben zo snel mogelijk naar huis gegaan en op bed gaan liggen. Heb nu nergens meer last van... behalve de misselijkheid...... verlies ook nog steeds wel bloed maar het is niet zo heel zwaar....
Weet iemand of het ernstig is?
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 19:00 schreef RockabeIIa het volgende:
Nee, dat is en blijft afwachten, hoe rot ook... 4 weken is echt heel pril. Je weet het dus net?
Veel succes, sterkte en geluk.
***
pi_71918373
Hier ook nog niet zolang zwanger, 5 weken en 2 dagen. We weten het al 2 weken en we waren al 15 rondens aan het proberen en hadden net de stap naar de medische wereld genomen toen ik toch ineens zwanger bleek te zijn.

Maar gisteren bruin slijm, toen oud bloed, toen helder bloed en de hele nacht krampen en veel bloedverlies. Voor mij is het duidelijk...een miskraam.

Ik heb voor mijn dochter (die is nu 2 jaar en 2 maand) ook een miskraam gehad, toen op 12 weken en 5 dagen. Die was heel extreem, ik was er bijna zelf niet meer geweest.

Ik zit nu dus eigenlijk te wachten op het vruchtzakje. Ik moet van de arts mijn hartslag en temperatuur goed in de gaten houden. Hij raadde ook bedrust aan, maar met een peuter van 2 is dat niet echt te doen, wil het ook niet ik kan haar vrolijkheid wel goed gebruiken...
Ik ben het misschien niet eens met jou, en jij bent het misschien niet eens met mij. Maar laten we het daar dan over eens zijn.
pi_71964427
had hier zaterdag ook al een berichtje geplaats...
bloed verlies is nou zo goed als over...
zit nou helemaal in onzekerheid... iemand die miss een idee heeft of het fout is gegaan? en advies?
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:13:28 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71964558
kraatjuh... de enige manier om daarachter te komen is een echo of een weekje wachten en opnieuw testen...

DDB'tje, wat verdrietig zeg, dat het mis gegaan is net nu het eindelijk gelukt was... Sterkte ermee.
***
pi_71972240
Kraantjuh, heb je de huisarts of een verloskundige al gebeld? ze zouden evt als ze die hebben een inwendige echo kunnen doen (de verloskundige dan...) en anders kunnen ze allebei doorsturen naar een gyn, die wel een inwendige echo kan doen. bij mij hadden ze op een inwendige echo gezien dat mijn vruchtje met 3 á 4 weken was gestopt met groeien... dan zou het kunnen dat ze het bij jou ook kunnen zien, of het gestopt is, of niet... sterkte in ieder geval!

DDB'tje, jeetje, wat heftig! heel erg verdrietig. jullie ook heel veel sterkte!
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:55:05 #45
35189 Troel
scherp en bot
pi_71973005
Bij mijn laatste miskraam had ik een negatieve test te pakken van Moeders voor Moeders en dat was voordat het bloeden begon. Met 4 weken zwangerschap kan een echo ook nog niet echt veel uitmaken, maar misschien durf je nog een keer te testen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72122882
Hallo,

Ik ben nu zes weken zwanger en heb ook steeds bloedverlies al een week ofzo. Geen buikpijn enz... Het is wel frustrerend zo telkens als je naar toilet gaat dat afwachten of er bloed aan het papier hangt en dan telkens die slag in het gezicht als dat zo is. Ben bij de gynaecoloog geweest vorige week en die zei dat alles in orde was en zat waar het moet zitten, er was nog geen hartslag maar dat is normaal. Als je dan je kindje voelt schoppen ofzo is dat nog iets anders dan voel je dat er nog beweging inzit. Dit is echt bang afwachten hoor. Ben wel blij dat er zo een forum is waar we niet alleen zijn.
pi_74175515
Hallo Dames

Ik heb 14 oktober een heel erg ligt streepjje ondekt van me zwangerschaps test was heel voorzichtig omdat in 2008 en 2007 een miskraam had gehad(waren alletwee windeitjes zelf ogevangen)
toen had ik 20 oktober een test gedaan die was heel erg positief twee hele duidelijke streepjes maar nod steeds voorzichtig en geen bloed verlies toen had ik 23 oktober een test gedaan en nog steeds twee hele duidelijke streepjes.
Toen heb ik met me huisarts een afspraak gemaakt bloeddruk was wat laag maar dat scheen goed te zijn en me pols was erg hoog voelde me goed echt zwanger.
Toen brak de volgende ochtend aan de 27ste ik sta op ga naar de wc en had donkerbruin bloedverlies schrok me kapot nou rustig aan gedaan die dag toen kwam me vriend thuis en ik snel naar het werk om wat dingen te regelen.
Later op de avond naar het ziekenhuis gegaan bloed geprik en een echo op de echo zagen ze weinig in me baarmoeder schrok me kapot hele avond gehuild want we willen zo graag kinderen er gaat vanalles door je heen.
Ik moest de volgende dag terug komen en als ik pijn in me buik kreeg moest ik meteen langs komen maar dat was het geval niet.
Dus ik gisteren naar het ziekehuis weer bloeduitslag binnen een HCG van 555 heb geen idee wat het betekent ben helemaal in de war omdat ze ook zeiden misschien is het een buiten baarmoederlijke zwangerschap.
Maar gisteren zagen ze wel wat op de echo maar konden me niet goed vertellen wat het nou is ???????
Nou moet ik vandaag weer bloed laten prikken en naar de gyn en heb nog steeds maar wel weinig donker roodbruin bloedverlies,ben zo bang voor alles wat nu vraag je,je dan af.

Hoop dat iemand me gerust kan stellen op de een of andere manier

Groetjes Sany
pi_74175567
Wat vervelend Sany die onzekerheid. Vervelend dat ze niet duidelijker tegen je zijn (geweest). Zolang je geen helder rood bloedverlies hebt en erge krampen, is het ook vaak innestelingsbloeding of een gesprongen adertje. Als je de 14e licht positief hebt getest zal je nu rond 6 weken zwanger zijn, dus op zich niet heel raar dat er nog niet veel te zien is op de echo.

HCG waardes weet ik niet veel af, dus 555 heb ik geen idee van wat dat zegt.

Hoop dat je vandaag goed nieuws krijgt!
  donderdag 29 oktober 2009 @ 08:15:02 #49
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74175735
Wat Happy zegt kan de 14e positief testen betekenen dat je 6 weken zou zijn, maar soms testen mensen al positief vóór hun NOD. Weet je zelf hoe lang je ongeveer zwanger zou zijn?

(of anders de datum van de laatste menstruatie en je gemiddelde cyclusduur)
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_74175770
Hallo
Heel erg bedankt voor de reacties mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie was 16 september dus ik heb geen idee me huisarts zei dat ik 24 juni dan zou uitgereknt zijn.
Ik hoop vandaag ook wat meer te horen moet er telkens alleen heen dus ik vang niet echt alles op denk ik ben te gespannen bang dat het weer fout zal gaan.

Kus Sany
pi_74175880
Vanaf het moment dat je zwanger bent, wordt door jouw lichaam het zwangerschapshormoon hCG (human Chorion Gonadotrofine) aangemaakt. In het begin is er nog nauwelijks aanwijsbaar hCG in je lichaam, maar na verloop van tijd wordt dit steeds meer. Om hiervan een idee te geven; ben je vier weken zwanger dat is de hCG waarde 37 na vijf weken is dit 373 en na zes weken is de waarde al gestegen naar 7084.

Misschien heb je hier iets aan!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  donderdag 29 oktober 2009 @ 08:30:49 #52
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74175916
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 08:18 schreef sany24 het volgende:
Hallo
Heel erg bedankt voor de reacties mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie was 16 september dus ik heb geen idee me huisarts zei dat ik 24 juni dan zou uitgereknt zijn.
Ik hoop vandaag ook wat meer te horen moet er telkens alleen heen dus ik vang niet echt alles op denk ik ben te gespannen bang dat het weer fout zal gaan.

Kus Sany
Dan zou je inderdaad iets meer dan 6 weken zwanger zijn nu. Wat ongeveer 28 dagen na bevruchting is.

HCG gerekend vanaf bevruchting
Niet zwanger < 5 -
0 - 5 7 dagen
3 - 426 14 dagen
18 - 7.340 21 dagen
1.080 - 56.500 28 dagen
7.650 - 229.000 35 - 42 dagen
25.700 - 288.000 43 - 56 dagen
13.300 - 253.000 57 - 78 dagen
4.060 - 65.400 17 - 24 weken
3.640 - 117.000 25 weken - bevalling
< 5 -

Een HCG van 555 is dus aan de lage kant. MAAR, als je wellicht wat korter zwanger bent (wat ook gewoon kan) zit je nog netjes binnen de normaalwaarden. Overigens zegt de hoeveelheid HCG niet direct iets, maar meer de mate van stijging. HCG moet per 3 dagen in ieder geval verdubbelen, dat is belangrijker. Krijg je nog een nieuwe bloedtest?
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_74175950
Ik wilde dat lijste van Flugeltje net posten
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_74176154
Ja ik moet om 12.15 weer naar de gyn toe en daarvoor moet ik weer bloed laten prikken maar ik ben zo onzeker maar lief van jullie dat jullie reageren ben bang dat het weer mis zal gaan en dat willen we helemaal niet kinderwens is zo groot
  donderdag 29 oktober 2009 @ 12:11:15 #55
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74181947
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 08:47 schreef sany24 het volgende:
Ja ik moet om 12.15 weer naar de gyn toe en daarvoor moet ik weer bloed laten prikken maar ik ben zo onzeker maar lief van jullie dat jullie reageren ben bang dat het weer mis zal gaan en dat willen we helemaal niet kinderwens is zo groot
Ik weet hoe je jezelf voelt meis, heb zelf inmiddels 4 miskramen achter de rug. Ik kan echter niets zeggen om je gerust te stellen. Het is altijd afwachten met dit soort dingen. Misschien heb je een verlate eisprong gehad en ben je daardoor wat minder lang zwanger dan je dacht, dan kan de HCG-waarde van 555 weer prima zijn.

Wens je heel veel sterkte en laat effe weten hoe het bij de gyn was.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_74182237
Sany, ik snap dat je zo ontzettend bang bent... Ik hoop dat het niks is, en dat je straks bij de gyn ms zelfs wat meer ziet op een echo... maar net wat Flugel zegt, er kan niks gezegd worden hier om je echt gerust te stellen. er zijn gevallen waarbij het minder goed afliep en gevallen waarbij er toch een goede zwangerschap was... je weet het niet en dus moet je afwachten. dat is wel het moeilijkste in deze tijd, het afwachten... ik wens je daar heel veel sterkte bij en ik hoop met je mee op straks (of morgen/volgende week, ik weet ook niet precies hoelang je zwanger bent) op een kloppend hartje op een duidelijke echo!
pi_74184531
Hallo,

Van 3 t/m 6 10 heb ik een menstruatie gehad.Omdat ik me toch zwanger voelde toch een zwangerschapstest gedaan( had toch een paskketje in huis) en jahoor positief! Ik was natuurlijk erg ongerust ivm het bloedverlies dus 14/10 mocht ik komen voor een echo.Daarop was niets te zien en het baarmoederslijnmvlies was te dun om een vruchtje in te kunnen innestellen..Toch bleef ik me zwanger voelen en heb op 23/10 een clearblue test gedaan:zwanger 3+!Diezelfde avond ben ik naar een bureau gegaan waar ze zonder indicatie een echo kunnen maken en hij zag een vruchtzakje!Ik was natuurlijk helemaal blij maar helaas kreeg ik de dag erop een grote bloeding helderrood bloed met slijm...De 26e mocht ik naar het ziekenhuis voor een spoedecho en we zagen een kloppend hartje!Wel 1 week morter dan gedacht, maar dat klopt wel voor mijn gevoel aangezien er op de echo van 14/10 niets te zien was.Het bloeden was inmiddels ook opgehouden.
Nu had ik net na het plassen een druppeltje helderrood bloed..Vannochtendvroeg wel ontlasting gehad, kan het daardoor komen?Zucht dit is niet echt een probleemloze zwangerschap.9 November mag ik weer komen voor een echo, zou willen dat ik de tijd vooruit kon zetten!

Groetjes
pi_74184689
Hallo

Ik ben net thuis van het ziekenhuis.
Weet nog niks ik heb bloed laten prikken bellen me vandaag op over het resultaat.
Hij weet niet zo goed wat hij nou moet doen en ik moet morgen weer naar het ziekenhuis ik hoop dat me moeder met me mee kan dus ben nog niks wijzer

Nou jullie horen wel weer van me
En bedankt voor jullir steun echt fijn zon site me familie woont ook anderhalf uur bij me vandaan dank je meiden

Sany
pi_74185436
Britt, dat druppeltje helder bloed kan heel goed komen van ontlasting inderdaad. Het komt vaker voor dat er bijvoorbeeld een adertje gesprongen is, niet ernstig. Sex en ontlasting zijn typisch dingen waar licht bloedverlies door kan ontstaan. Alles is natuurlijk erg doorbloed als je zwanger bent.

Sany, ik hoop dat je vanmiddag goed nieuws krijgt! Ik zal voor je duimen. Hopenlijk is je HCG waarde mooi gestegen.
pi_74186667
Sany, wat spannend... ik hoop ook dat je morgen in het ziekenhuis meer weet, en dat het resultaat van het bloedprikken goed is. je weet dat het vorige HCG gehalte 555 was, dat moet dan nu een stuk hoger zijn als de zwangerschap goed gaat. Ik duim voor je meid!

Britt, net wat Happy zegt, je bloed kan komen van de ontlasting, maar het kan ook komen dat er "gewoon" een adertje gesprongen is... Ik hoop op een mooie echo voor jou!
pi_74208451
Hoi

Was vanmiddag gebeld door de gyneacoloog ik had nu een waarde van 500 en moet zaterdag weer naar het ziekenhuis in plaats van morgen om weer bloed te prikken en dat is om 10 uur en dan moet ik om 12.00 uur weer naar de gyneacoloog maar plus punt is dat me Moeder met me mee gaat ben ik wel blij mee maar vvor de rest zie ik het heel somber in!!!!

Nou meiden kom net van me werk maar ga lekker slapen nu morgen weer werken en jullie horen weer van me

Sany
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:30:57 #62
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74215827
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 23:28 schreef sany24 het volgende:
Hoi

Was vanmiddag gebeld door de gyneacoloog ik had nu een waarde van 500 en moet zaterdag weer naar het ziekenhuis in plaats van morgen om weer bloed te prikken en dat is om 10 uur en dan moet ik om 12.00 uur weer naar de gyneacoloog maar plus punt is dat me Moeder met me mee gaat ben ik wel blij mee maar vvor de rest zie ik het heel somber in!!!!

Nou meiden kom net van me werk maar ga lekker slapen nu morgen weer werken en jullie horen weer van me

Sany
Een dalend HCG is niet goed inderdaad.

Heel veel sterkte meis

Als je er wellicht over wilt praten, er is een topic met allemaal meiden die hetzelfde meegemaakt hebben: Zwanger.... en dan gaat het mis #6
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_74219989
Sany
Sterkte ermee.
Dalende HCG klinkt niet goed nee.
pi_74232053
hmmm Sany, wat jammer, dat klinkt inderdaad niet goed...
Sterkte meid, en inderdaad, wil je even kletsen, dan kan dat altijd in het topic dat Flugel al aangaf...
pi_74317250
Hallo

Even een berichtje van mij mijn HCG waarde was vorige week dinsdag 555 en toen donderdag 500 en zatewrdag weer terug geweest in het ziekenhuis toen was het 375 nou ik wordt gek en werd net een uurtje geleden gebeld dat me HCG waarde weer was gestegen naar iets in de 400 ik wordt helemaal gek moet morgen weer bloed prikken ik weet nu niet meer wat ik moet verwachten en ben bang dat ik dan toch een buitenbaarmoedrlijke zwangerschap heb.

Ik ben blij want moet straks werken even wat afleiding heb ik nu echt ook ff nodig

Heel veel liefs Sany
  maandag 2 november 2009 @ 15:20:52 #66
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74317327
pffft Sany, dat schiet ook op zo zeg.... Dat hangen tussen hoop en vrees lijkt me afschuwelijk.

Sterkte meis
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_74317573
Het is vreselijk ik weet gewoon nu niet waar ik op moet rekenen en druf niet te hopen want ben veel bloed verloren ook ik voel me vreselijk BAAL hier gewoonweg van.
Ze hebben namelijk ook een kieste gezien en is nu bijna 3 cm groot maar het is een goed aardige en gaat vanzelf weg zeggen de Gyneacologen.

Nou morgen weer een dag ik hoop dan op zekerheid
pi_74325068
Sany, een cyste is niks om je druk over te maken. In de meeste gevallen (lees, het is volgens m'n arts echt zeldzaam dat het anders is...) is dat gewoon een ruimte in je lichaam die gevuld is met vocht. dat kan meestal geen kwaad, en halen doktoren pas weg als het gaat irriteren... meestal blijven ze eraf...
ik hoop zo dat je snel weet waar je aan toe bent, en dat je weet of je nu wel of niet zwanger bent, en of het een gewone of een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is... ik hoop echt het allerbeste voor je! Het bloeden klinkt niet goed, even als het lage HCGgehalte, maar ik hoop op goed nieuws voor je.
pi_74378880
Hoi meiden

Ik ben gisteren weer naar het ziekenhuis geweest en me HCG was weer gedaald naar 381 maandag was die 418 nu moet ik morgen weer naar het ziekenhuis weer bloed prikken en weer een echo nou ik weet het gewoon echt niet meer we zien wel voel me voor de rest wel goed maar erg gespannen en verkouden.

Liefs Sany
pi_74404654
Sany, wat een nare en vervelende tijd is dit voor je. Ik kan me helemaal voorstellen dat je op bent van de zenuwen... Ik hoop dat je nu echt gauw weet hoe het zit, maar hou er rekening mee dat het niet goed zit met dat dalende HCG... Sterkte meid!
  woensdag 4 november 2009 @ 22:55:04 #71
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74404855
Pffft Sany, je wordt wel op de proef gesteld hoor. Dat het niet helemaal goed zit lijkt me inmiddels wel duidelijk. Dit gejojo schiet dan ook niet op. Sterkte meid!
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_74533094
Hallo meiden

Daar ben ik dan ik had woensdag 4 november ineens last van me onderbuik zon pijn nog nooit gevoeld.
Ik naar het ziekenhuis opgebeld en die belde een aantal seconde later terug dat ik meteen moest komen,
ik erheen en ik werd plosteling opgenomen in het ziekenhuis ik was helemaal alleen want me vriend was werken dus dat viel een beetje verkeerd dat ik moest blijven.
Maar goed moest volgende dag weer voor een echo en er werd weer bloed geprikt want ik kreeg een kijk operatie nou was zenuwachtig daar werd ik niet goed van, infuus verkeerd geprikt heb blauwe plek ook nu op me hand.
Maar dan kom je uit de operatie was moe niet normaal nou dan krijg je later te horen dat ik inderdaad een BUITENBAARMOEDERLIJKE ZWANGERSCHAP had en dat ze het vruchtje van 5 a 6 cm weg hadden gehaald en dat ik al mijn eileiders en baarmoeder nog had das een opluchting hoor.
Ben nu sinds zaterdag thuis mag niks doen heb veel pijn en moet veel rusten en dat is lastig als je graag werkt en wil dat je huis in orde is Maar ik ben blij want KINDJES krijg ik zeker zei de gynaecoloog.
Maar we moeten eerst maar even doormaken en dan gaan we ons richten op ons en dan zien we wel weer

Nou meiden ik vind dit een super site zet vooral door want ik heb veel steun van jullie gehad en wat advies en dat is fijn ook al weet je dat het fout zit

Dikke Sany
  maandag 9 november 2009 @ 10:12:42 #73
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74533160
Sany

Fijn dat ze er nog op tijd bij waren, maar ik kan mezelf voorstellen dat het toch nog een hele dobber gaat worden. Je bent toch je kindje verloren, neem je tijd om daar ook over te rouwen als je de behoefte daaraan hebt. Wel goed dat de onzekerheid nu achter de rug is. Sterkte gewenst voor de komende tijd en veel plezier met het voorbereiden van je huwelijk!

Er zijn meer leuke onderwerpen hier waar je mee kunt praten dus blijf vooral hangen
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  maandag 9 november 2009 @ 12:13:33 #74
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_74536508
quote:
Op maandag 9 november 2009 10:12 schreef flugeltje het volgende:
Sany

Fijn dat ze er nog op tijd bij waren, maar ik kan mezelf voorstellen dat het toch nog een hele dobber gaat worden. Je bent toch je kindje verloren, neem je tijd om daar ook over te rouwen als je de behoefte daaraan hebt. Wel goed dat de onzekerheid nu achter de rug is. Sterkte gewenst voor de komende tijd en veel plezier met het voorbereiden van je huwelijk!

Er zijn meer leuke onderwerpen hier waar je mee kunt praten dus blijf vooral hangen
Hier kan ik niets meer aan toevoegen
pi_74554190
Oh Sany, wat heftig, inderdaad een buitenbaarmoederlijke zwangerschap... maar wat een geluk voor je dat je je eierstokken nog allebei hebt! Ik ben blij voor je dat het zo goed is afgelopen... maar net wat Flugel zegt, neem ook de tijd om te rouwen over wat je bent verloren als je daar de behoefte voor voelt... sterkte en ook heel veel geluk straks met jullie
Ik wens je het allerbeste!
pi_77223571
Ik had me hier liever niet willen melden, maar helaas....
Ik ben nu ruim 6 weken zwanger en heb sinds donderdag last van wat bloedverlies.
Donderdag begon het met enkele drupjes bruin en maakte ik me nog niet zoveel zorgen. Vrijdag kwam er echter ook wat rozig bloedverlies bij kijken en zaterdag zelfs een paar drupjes helderrood. Inmiddels is het weer bruinig.
Het stelt allemaal niet veel voor, 't is alleen bij afvegen, maar dan nog...
Ik heb verder geen krampen, af en toe wel een beetje buikpijn, maar dat had ik hiervoor ook al.

Ik maak me natuurlijk erge zorgen en ga morgen maar even contact opnemen met de VK. Ik hoop dat ik dan snel mag komen voor een echo....
pi_77226047
Och meis, ik hoop heel erg voor je dat het 'gewoon' een beetje bloedverlies blijkt te zijn en niets anders. Geen krampen klinkt wel goed. Ik hoop dat je snel voor een echo mag!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 24 januari 2010 @ 21:31:19 #78
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77226150
Och mardis toch, wat schrikken weer

Het hoeft niets te betekenen he, dat weet je... Laten we hopen dat je morgen al meteen voor een echo mag. Sterkte meid...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  zondag 24 januari 2010 @ 22:06:53 #79
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77228469
Mardis, ik duim voor je dat het 'niks' is...
pi_77230189
mardis, ik weet even niet zo goed wat ik moet zeggen buiten dat ik hoop dat er niks aan de hand is en je gauw een geruststellende echo kunt krijgen...
pi_77239123
Ik heb bloedverlies gehad bij 6 weken en 8 weken. En niet zo'n beetje ook. Ik verloor echt in 1x een hele plas bloed. Gelukkig wist ik toen nog niet dat ik zwanger was. Maar het hoeft dus niets te zijn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_77259911
Ik heb vanmorgen de VK gebeld, maar ze vindt het nog te vroeg voor een echo. Het zou vanalles kunnen zijn en omdat mijn zus het bij al haar kinderen ook heeft gehad zou het ook iets kunnen zijn dat "in de familie" zit. Als ik me volgende week nog ongerust maak, mag ik nog een keer bellen en dan mag ik waarschijnlijk wel een echo. Mits het deze week natuurlijk doorzet, wat ik niet hoop...

Al met al ben ik dus nog niet echt gerustgesteld, het bruinige bloedverlies gaat onverminderd door (al is het niet veel... ) en moet ik dus nog zeker een week afwachten
pi_77260106
ow mardis, wat spannend
ik heb ook met 6 wk eerst bruin verlies, toen helderrood en toen weer bruin gehad
ook de vk gebeld en hetzelfde antwoord gekregen
zeer frustrerend want je voelt je gewoon niet gerustgesteld!

succes met de week afwachten en ik duim voor je dat het " iets " is wat er bij jou ook gewoon bij hoort (en liefst niet meer terug komt natuurlijk!)
pi_77269043
ik hoopte beter nieuws te krijgen Mardis... bah nog een hele week...
als er iets is, je mag me pmmen hoor... (bellen mag ook... )
pi_77271180
he mardis wat frusterend.
ik ga voor je duimen.
x storm
home is where doghair sticks to anything but the dog!
pi_77299171
Mardis zie dit nu pas! Ik heb hetzelfde gehad... Met bijna 7 weken leek het even alsof ik ongesteld was geworden, maar 's avonds was het weg... een week erna heb ik ruim 1,5 week bruin verlies gehad, met soms wat steken en krampjes, maar niet regelmatig... Na 10 weken heb ik geen enkel bloedverlies en krampjes meer gehad en gelukkig ziet alles er hier tot dusver goed uit..

Zou wellicht toch nog een keer bellen met je vlos (en dan maar niet overdag maar bijv. in de avond) en aangeven dat je het écht niet vertrouwd en toch wel graag een echo wilt om je gerust te stellen. Even een stomme vraag, maar je had eerder een positieve test toch en dat is toch niet goed afgelopen? Weet je verloskundige dit? Misschien was jij het niet en zit ik te blaten

Je bent morgen 6 weken en 3 dagen? Dan zou er een hartje te zien moeten zijn op de echo... Echt meis, nog een keer bellen en aangeven dat je écht heel graag gerustgesteld wilt worden.... Ik hoop dat het je gaat lukken want deze onzekerheid en stress is niks.. Het vervelende is dat het 2 kanten op gaat, het gaat goed of het gaat fout.
pi_77302175
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 17:43 schreef Orea het volgende:

Zou wellicht toch nog een keer bellen met je vlos (en dan maar niet overdag maar bijv. in de avond) en aangeven dat je het écht niet vertrouwd en toch wel graag een echo wilt om je gerust te stellen. Even een stomme vraag, maar je had eerder een positieve test toch en dat is toch niet goed afgelopen? Weet je verloskundige dit? Misschien was jij het niet en zit ik te blaten
Dat klopt inderdaad, maar die situatie is niet echt met deze te vergelijken, toen ging het al mis voor mijn NOD. Mijn VK weet dat overigens ook gewoon. En nog een keer bellen heeft echt gewoon geen zin. Ik zat bijna jankend aan de telefoon en volgens degene die erbij zat had ik bijna gesmeekt om een echo, maar de VK wilde er gewoon niet aan. Op zn vroegst met 7 weken, zei ze. Dus dan bel ik maandag wel even terug, ook al is het dan gestopt....
Overigens ben ik er nu ook al veel rustiger onder, ik kan er ook weinig aan doen verder. Het stelt me enigszins gerust dat ik veel verhalen lees waarbij het gewoon goed is gegaan... en anders zien we het volgende week wel.

Morgen kan dit overigens weer totaal anders zijn hoor, ik ben nogal wispelturig qua emoties op 't moment
pi_77305017
He bah Mardis. Vervelend die onzekerheid. Hopelijk is het niets, en ben je nog gewoon vrolijk zwanger.
Probeer een beetje te ontspannen. En rustig afwachten. (oh en ik snap zo goed dat dat heel moeilijk is voor je).

pi_77484352
Mardis, hoe gaat het nu? het is ondertussen bijna weer maandag, is het bloeden gestopt? (hoop ik...) Hoe voel je je nu?
pi_77503736
Inderdaad Mardis, hoe is het? bloeden gestopt? Echo ingepland?

Ik snap dat deze situatie anders is dan de miskraam rond je nod, maar om je gerust te stellen lijkt het me wel belangrijk dat je die echo krijgt.. Stress is ook niet goed....

Ik hoop dat alles nog goed is!!
pi_77510006
Lief dat jullie aan me denken

Het bloeden is helaas nog steeds niet gestopt. Bij het afvegen heb ik vaak nog steeds wat bruin of roze bloed op het wc papier zitten. Afgelopen zaterdag ook weer een paar druppels rood.
Vanmorgen dus maar weer de VK gebeld, en die heeft meteen een afspraak voor een echo gemaakt. Ik kan vanmiddag om kwart voor vier al terecht!
  maandag 1 februari 2010 @ 15:18:43 #92
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77514071
Ik duim voor je Mardis...
  maandag 1 februari 2010 @ 15:22:33 #93
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_77514203
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:15 schreef Mardis het volgende:
Lief dat jullie aan me denken

Het bloeden is helaas nog steeds niet gestopt. Bij het afvegen heb ik vaak nog steeds wat bruin of roze bloed op het wc papier zitten. Afgelopen zaterdag ook weer een paar druppels rood.
Vanmorgen dus maar weer de VK gebeld, en die heeft meteen een afspraak voor een echo gemaakt. Ik kan vanmiddag om kwart voor vier al terecht!
Ik duim ook voor je
Be happy with the little things in life
pi_77515692
Mardis


DUIM DUIM
  maandag 1 februari 2010 @ 16:09:41 #95
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_77516051

*maffe duimt mee voor Mardis*
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  maandag 1 februari 2010 @ 16:16:33 #96
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77516314
* meeduimt
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  maandag 1 februari 2010 @ 16:18:43 #97
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_77516402
*duimt*
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_77516439
Duimt!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_77518593
Mardis, ik hoop dat je inmiddels goed nieuws hebt gekregen! Duimt ook voor je!
pi_77518649
Ymme kijkt even of er al nieuws is.
  maandag 1 februari 2010 @ 17:17:51 #101
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77518851
Volgens mij ben ik niet de enige die hier plaatsvervangend heel erg zenuwachtig zit te zijn....

* duimt nog even door
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_77519832
Het duimen heeft geholpen, alles zag er goed uit! Het vruchtje was wel wat jonger dan we zelf ingeschat hadden, 6 weken en 6 dagen, maar het hartje klopte!
Ze kon geen oorzaak vinden voor het bloedverlies, er was niks te zien.

Natuurlijk geen garantie voor de rest van de zwangerschap, maar ik ben toch wel behoorlijk gerustgesteld!
pi_77520033
Wat fijn Mardis! Het is geen garantie, maar het feit dat je een kloppend hartje hebt en het er allemaal intact uitziet, neemt de kans op misgaan met heeeeel veel % af!!

Heerlijk!! Hoop voor je dat het bloedverlies stopt!!
  maandag 1 februari 2010 @ 17:57:31 #104
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77520347
Fijn Mardis!
***
  maandag 1 februari 2010 @ 18:10:12 #105
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77520757
Mardis

Wat fijn dat het in ieder geval tot nu toe gewoon goed gaat!
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  maandag 1 februari 2010 @ 19:16:58 #106
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_77523243
dat is wel fijn om te horen
Be happy with the little things in life
pi_77525900
Wat een goed nieuws Mardis!

Ik moest terugdenken aan het begin van mijn zwangerschap, ik heb ook veel bloedverlies gehad. Inwendige echo met 7 weken, kloppend hartje, en de volgende ochtend weer heel veel bloedverlies.
Nu heb ik een jongetje van bijna 8 maanden oud in bed liggen.

Dat bloedverlies na de echo was zo intens heftig, rood en een maandverband vol. Met klonters en al.
Ik denk nu dat het komt door die inwendige echo, dat het iets heeft geraakt ofzo.
Ik weet niet waarom ik dit schrijf, misschien omdat ik het fijn had gevonden als ik zelf zo'n ervaring had gehoord van iemand anders.

Mocht je vannacht of morgen heel erg gaan bloeden hoeft dat dus niet te betekenen dat het mis is!

Het hartje klopt en dat is heel goed!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_77526637
Fijn Mardis!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_77530433
gelukkig maar Mardis! dat is goed nieuws.
durf je het je familie nu makkelijker te vertellen? of heb je het ze ondertussen al verteld?
pi_77531271
Wat een goed nieuws Mardis.
Hopelijk stopt het bloeden snel. Zodat je helemaal kunt gaan genieten.
Je bent gewoon hartstikke joh, meid
pi_77532239
Gelukkig mardis!

Ter geruststelling en ter info voor topiclezers:

Ik heb ook een aantal keer bloedverlies gehad. Begon in week 7. Eerst roze, daarna al snel helderrood. Niet heel erg veel, ongeveer een maandverbandje.
Ik heb toen ook een echo gehad, niets aan de hand. In week 9 en 11 heb ik het weer gehad, maar een stuk minder.

Inmiddels heb ik in week 17 een mooi gelijkmatig hartje mogen horen kloppen, en na week 11 geen bloed meer gezien.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_77673947
Je hoort het toch wel vaak!! Ik vind dat verloskundigen er toch ook wel wat uitgebreider over mogen vertellen. Bij mij was alleen verteld zolang het niet helderrood is is er niets aan de hand.. En het was bij mij dus ook wél helderrood!! En veel. En toch ook niks aan de hand...
pi_77677207
Fijn dat alles goed is, Mardis!

Ik vind ook dat er te weinig voorlichting is over dit soort zaken en dat verloskundigen te lang wachten met het maken van een echo. Waar is al die spanning en stress nu voor nodig? Calvinistisch gedoe.
Eigenlijk vind ik sowieso dat je al eerder naar een verloskundige zou moeten voor de eerste afspraak en dat je dan ook voorlichting zou moeten krijgen over een mogelijke miskraam. Er zijn toch nog veel vrouwen die niet weten dat die kans er best is en hoe dat dan in zijn werk gaat. Als je niet weet hoe of wat kan dat echt een traumatische ervaring zijn, lijkt me. Zeker als je al wat verder bent in je zwangerschap, kan het lichamelijk ook best heftig zijn. Als je dat niet weet, kun je echt wel in paniek raken, denk ik.
This life was not for you
though I learned from you
that beauty need only be a whisper
pi_77680156
Ahava, dat vind ik ook... daarom vind ik het bijzonder dat vk's aangeven dat het echt niet kan, maar dat je via de gyn wel al veel eerder een afspraak kunt hebben... en dan weet ik dat een uitwendige en een inwendige echo veel verschil maken, maar dan nog... eerder een (praat)afspraak waarin je wat meer informatie kan krijgen over zwangerschap in het algemeen...
(ik was vrij naief, maar toen ik zwanger was, wist ik echt niet dat de kans op miskraam best heel erg aanwezig was... ik hield er rekening mee dat het niet meteen raak zou zijn, maar dacht wel dat ik met een jaar zeker zwanger zou zijn en dat het goed zou gaan...)
  vrijdag 5 februari 2010 @ 21:04:48 #115
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_77683690
Ahava hier is het nu standaard dat je al rond de 8e week je intake krijgt (hangt er natuurlijk vanaf wanneer je het weet enzo) dan wordt je over rompelt met een informatiestroomvloed en wat handige folders. Hier zeggen ze al bij het 1e telefoongesprek dat als er iets is waar je je zorgen overmaakt bv bloedingen dat je gelijk moet bellen. Nu denk ik ook dat het scheelt dat ze hier zelf echoapparatuur hebben hoor, en dat niet elke VK dat heeft. Het is overigens in een "dorp" in de regio Den Haag waar ik t over heb.
Merdis wat fijn dat je een beetje gerust gesteld bent
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_77707256
Inmiddels heb ik helaas toch weer wat meer bloedverlies gehad.

Na de goede echo was er dinsdag niks, woensdagochtend opeens een inlegkruisje vol roze/rood bloed. Dat was echt duidelijk meer dan wat het daarvoor was geweest. Daarna de rest van de woensdag niks, op donderdag niks, vrijdag weer wat bruinig en vandaag weer wat roze/rood bloed. Verder nog steeds geen krampen, maar de opluchting die ik maandag voelde is wel weer een heel stuk voorbij.

A.s. donderdag mag ik naar de VK, eens kijken of ik dan nog een echo kan regelen voor de week erna ofzo. Ik wil echt niet tot 12 weken wachten...
pi_77708296
nou Mardis, het zit je niet mee zo...
Heb je al iets verteld over de zwangerschap aan je ouders of zus? kunnen ze je ook steunen nu?
Als je je onzeker blijft voelen, kun je dan maandag niet nog een keer bellen of je nog een echo kunt krijgen voor de komende week? dat lijkt me ook fijner dan nog ruim een week moeten wachten in onzekerheid...
  zondag 7 februari 2010 @ 09:01:03 #118
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77723685
Hè Mardis, wat naar al die onzekerheid...

Ik kon met 6 weken al bij de vrowdvrouw terecht voor een intake en vanaf die dag ben ik elke 3 weken geweest (tot je elke 2 en dan elke week controle hebt).
Ze hebben mij ook gezegd toen dat als er iets was waar je je zorgen om maakte, dat je ALTIJD mocht bellen.
Ik heb geen uitgebreide info gehad over wat er allemaal mis kan gaan, maar eerlijk gezegd denk ik ook niet dat het gros van de (pril) zwangere vrouwen daar op zit te wachten
pi_77736210
Mardis
Wat onzeker voor je. Zoals al gezegd, toch even je vk bellen?
pi_77736635
he mardis wat blijft het vervelend zo voor je, ik zou idd ook toch eerder de vk bellen hoor!
pi_77739008
Ik zou eerder bellen hoor Mardis, voor je eigen gemoedsrust!
pi_77739368
Dat wachten is zo zenuwslopend.

Ik moest zelf wachten tot 10 weken. 3 weken wachten.
Maar een hartje en geen krampen zijn wel goede tekens.
En ong 20 % van de vrouwen heeft onverklaarbaar bloedverlies tijdens de zwangerschap. Dat wist ik ook niet.

Ik duim voor je!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_77798006
Hallo,

Ik weet sinds 1 febr dat ik zwanger ben, precies de dag dat ik ongesteld had moeten worden. Onverwachts maar zeker welkom. Aangezien ik toch voor andere dingen al in het ziekenhuis loop is had ik meteen dinsdag 2 febr een afspraak. Echo liet zien verdikt baarmoeder slijmvlies passend bij een beginnende zwangerschap. Verder geen klachten iets meer pijnlijkere borsten, verder niks.
Zaterdagavond ineens een druppel helder bloed en zondag echt bloeding met proppen. Naar het ziekenhuis, echo laat nog steeds verdikt baarmoeder slijmvlies zien maar lijkt wel dunner dan de dinsdag ervoor. Afwachten , met 80% zekerheid een miskraam. Bloeden zette maandag wel door echt met proppen maar geen buikkrampen. Nu vanmorgen alleen wat bloed bij afvegen. Ik denk zelf 100% zeker dat het over is, borsten voelen helemaal niet meer gespannen
Maar nu ik jullie verhalen lees blijkt het toch ook nog anders te kunnen lopen. Vrijdag as heb ik weer een echo. Ze hebben geen HCG waardes getest vlgs mij, niks over gehoord inderdaad.

dit was even mijn verhaal
Wel fijn dat er een forum voor dit is. Hoe is het jullie verder?
  donderdag 11 februari 2010 @ 16:20:10 #124
200820 ThaOMG
Jonko liefde
pi_77887463
foute subforum
pi_77891924
Mardis, heb je ondertussen alweer contact gehad? je moest vandaag voor je intake toch?
pi_77963033
Hallo allemaal,

Ben al 5 dagenover tijd vandaag, 4 testen gedaan en allemaal negatief, zelfs bij een dokter. Wel heb ik overal op internet verhalen gevonden van vrouwen die zwanger waren en negatieve testen tot de 2e maand hielden.
Ben duizelig, heb hoofdpijn, me borsten voelen pijnlijk gespannen en lijken groter te zijn geworden, ben erg moe. Ook rommelende darmen, buikkrampen en heb het laatste tijd enorm warm en dat terwijl het zo koud buiten is! En ben ook al anderhalve week ontzettend misselijk elke dag met af en toe ook dat ik zelfs boven de toilet hang!
Heb bruin afscheiding met helderrood boedverlies, maar niet wat je ongesteld kan noemen. Vraag me af of ik echt zwanger ben of niet. Naar mijn gevoel ben ik het echt. Niet gepland, maar ontzettend welkom!
Woensdag moet ik weer naar de huisarts als ik nog niet ongesteld ben geworden.
Me vorige menstruatie was een klein beetje helderrood bloed en een week te vroeg(terwijl ik gewoon de pil slikte) maar dacht dat het gewoon ongesteldheid was maar dit hield maar 2 dagen aan, wat ik ook erg vreemd vond.

Ik kan eigenlijk niet meer wachten op een antwoord op een resultaat want toch vertrouw ik die negatieve testen niet
En hoe kan dit bloedverlies komen? Een miskraam of is dit gewoon iets wat vaker voor komt in de eerste tijd van de zwangerschap (ook al weet ik niet precies hoe lang ik al zou moeten zijn..)


liefs
pi_78018413
SerenityCloud, volgens mij kun je het beste even contact opnemen met je huisarts, die kan een bloedtest doen.
Iris39; hoe is het met jou? Al meer duidelijkheid? Hoe was de echo?

Mijsje: Ik moest idd afgelopen donderdag naar de verloskundige. Zij maakte zich niet zoveel zorgen, het bloedverlies van vorige week kan het gevolg zijn geweest van een lichte blaasontsteking, waar ik zelf inderdaad ook al aan gedacht had. Over twee weken heb ik weer een echo (11 weken dan). Het bloeden is inmiddels bijna een week gestopt! Afwachten dus maar weer!
pi_78098632
je hebt pm
pi_78342999
Heej heej,

Ik ben nu ongeveer 9 weken en 2 dagen zwanger, en heb sinds zondag middag bloedverlies, was eerst een beetje bruinig en niet zo heel veel 2 keer maandverbandje verschoond (zat nietsuper veel in ofzo waren geen volle maandverbandjes met bloed,) en maandag (gisteren dus werd het erger, ofwel wel iets minder als een normale ongesteldheid en nu bloed ik nog steeds,
ik heb gisteren meteen de verloskundige gebelt en die heeft gevoeld en die voelde mijn barmoeder buiten bij mn buik goed en bij de echo zag ze helemaal niks, mogelijk heb ik een baarmoeder die naar achteren is geklapt (zit in de familie) en kunnen ze niks zien. . dus nu moet ik vandaag om kwart voor 5 weer terug komen voor een echo. . ik hoop dat er niks mis is en dat dit zo hoort, (ook zit er in de familie een 2ling (mijn moeder was in verwachting van een 2ling (van mijn oudste broer) maar er is 1 vruchtje binnen de 3 maanden afgestorven,) zou dat bij mij ook zo kunnen zijn en dat daarvan het bloedverlies is ? dat er 1 vruchtje is afgestorven ?)
ik hoop dat ik meer duidelijkheid krijg,
ontzettend fijn dit forum !

KimberleY20
pi_79096476
Hoi,
Achteraf gezien had ik graag meer info gehad van de VK. Ik ben er wel achtergekomen dat er ook veel niet verteld wordt om je niet in de stress te brengen, maar ook achteraf als het misgaat nogal wat onzin verkocht wordt. Goedbedoelde onzin, dat wel. Maar zal eerst het verhaal doen:

Okt 09 positieve test. Dit wist ik al vooraf, had na het vrijen twee weken eerder al ineens een mindflash van he, dit is m! (heel bizar). En ja hoor, paar dagen voor de menstruatie zou moeten komen wel wat oud bloedverlies, zoals altijd, duurt een dag of vier, maar veel minder, ook lichter. Na vier dagen was het ineens over, dus test gedaan en twee dikke strepen. Dat ik geen cola meer lustte was ook wel een aardige hint trouwens. Bij 5,5 week zwangerschap werd ik s nachts wakker met een heel unheimisch gevoel, een enkel klein krampje in mijn buik, verder niets. Had er wel meteen een raar gevoel over. Bij 9,5 week en na de eerste afspraak bij de VK al was geweest (zonder dat er met een woord over mogelijke miskramen gesproken werd) op woensdagochtend ineens een druppel bruin bloed in het toilet s ochtends, en dan weet je al, het zit niet goed. De VK gebeld, die wilde me gerust stellen, welnee, geen krampen, geen helderrood bloedverlies, niks aan de hand. De hele dag bleef het bij een klein beetje bruine afscheiding, maar voelde gewoon dat het niet goed zat. Na veel zeuren bij de VK had ze een echo geregeld, nog diezelfde dag, en dat was meteen duidelijk: wel een vruchtzakje, geen kindje erin. Dat was waarschijnlijk ergens tussen 5 en 6 weken misgegaan, volgens de gynaecoloog de volgende dag. De VK kwam smiddags nog langs, had dit echt niet verwacht, want ja, geen krampen of helderrood bloed, het had gewoon goed moeten zijn. En dan komt de onzin: je lichaam zou nu volgens haar alles op alles zetten om zwanger te worden, het zou nu heel snel weer raak moeten zijn, je cyclus wordt er ook veel regelmatiger van, kortom: hallelujah alles komt goed. Op dat moment fijn en geruststellend, maar later, na de curretage, en een cyclus die dus mooi niet op gang kwam, juist frustrerend! Het lijkt dan net of je de uitzondering bent. In mijn omgeving bleek juist dat het bij alle meiden die een mk achter de rug hadden de cyclus danig in de war was, niet goed op gang kwam, en dat het erg lang duurde voor ze weer zwanger raakten.

Het duurde bij mij 5,5 week voor ik weer een soort van menstruatie had (daarvoor altijd 28 dagen-cylcus, heel regelmatig) daarna weer 38 dagen, en nu zijn we weer een aantal weken verder... en hebben we weer iets raars aan de hand. Dag 37 vd cyclus een beetje bruin met afvegen, dus ik denk oke, het komt op gang. Maar het was heel weinig, werd ook steeds minder, en ik had ook alweer een paar dagen het idee dat ik weleens zwanger zou kunnen zijn. Donderdag getest, en ja hoor twee streepjes, waarvan een wel duidelijk lichter dan de andere. Maar goed te zien. Dan vrijdagochtend na het opstaan ineens aardig wat druppels rood bloed in de toiletpot. Geen krampen, wel de dag tevoren veel steekjes gehad in mijn onderbuik. Dus ik dacht daar gaan we weer, weer mis. Die dag nog wel wat meer bloedverlies gehad, maar allemaal oud bloed, en niet zo veel als normaal voor de menstruatie. Werd steeds minder en savonds was het opgehouden. Nu is het de hele dag al, niks met afvegen, maar af en toe wel een druppel in het inlegkruisje. Ga morgen nog maar eens testen en dan maandag de gyn bellen. Gelukkig staan we daar na de vorige mk meteen onder controle bij een nieuwe zwangerschap, dus hoop dat het dan wat sneller kan gaan met echos enzo. Stiekem heb ik nog steeds de hoop dat het goed zit, ondanks het bloedverlies. Ik heb nu geen gevoel dat het mis is, zoals de vorige keer. Ik weet het nu echt niet.

Maar voor iedereen: ik zou altijd als je bloedverlies hebt, hoe weinig ook, welke kleur ook, laten checken of het oke is!
  zaterdag 13 maart 2010 @ 16:33:05 #131
100412 mefke79
komt goed!
pi_79099612
Soley, wat rot van je miskraam! Dat gevoel van "tis niet goed en ik weet het, wat iedereen ook roept" dat herken ik heel goed. En ook hier leek er niets aan de hand, zelfs geen bloedverlies of krampen en dus kwamen we er ook pas met 11 weken achter dat het mis was. Maar dat het mis was, dat wist ik ergens de hele tijd al.

Dan je laatste regel. Ik snap dat je het zo voelt en dat je het iedereen aanraadt, maar de praktijk is toch echt dat er heel veel vk's en artsen zijn die niet meewerken aan vroege echo's etc. Want meestal is er ook echt niets aan de hand, dus ik snap de afweging dan wel. Bovendien, ik had een echo met 6 weken, die was goed, kloppend hartje en wel, en toch ging het daarna nog fout. Met andere woorden, ook een vroege echo geeft geen zekerheid. En persoonlijk heb ik liever een vk die je serieus neemt en die je geruststelt dan eentje die meteen van het ergste uitgaat.

Ik hoop voor je dat het nu goed is. Een geruststelling voor jou: ik heb inmiddels een mooie zoon en tijdens die zwangerschap heb ik niet 1 keer getwijfeld of het goed was. Het voelde goed en het was goed.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_79102499
Soley, ik hoop voor je dat het deze keer wel goed gaat!

Ik ben inmiddels 13 weken zwanger en nadat het in week 8 voorbij was, heb ik de afgelopen vier dagen weer last gehad van bruinige afscheiding. Wederom niet veel (bij afvegen en paar drupjes op inlegkruisje), maar leuk is anders. Uiteraard heb ik een goede echo gehad met 7 weken en vervolgens met 11 weken, 2 dagen, dus ben eigenlijk vrij positief, maar ik zal toch blij zijn als ik a.s. donderdag een kloppend hartje hoor bij de VK

Ik hou jullie wel weer op de hoogte
  zaterdag 13 maart 2010 @ 19:12:59 #133
100412 mefke79
komt goed!
pi_79104241
Mardis, he shit, dat is balen. En je zit toch al in zo'n stom niemandsland van nog niets voelen en minder kwaaltjes en nog niets zien. Ik hoop op een kloppend hartje voor je! En misschien is een angelssounds een idee, dat je je kleintje zelf kan horen?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_79105609
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 19:56 schreef SerenityCoud het volgende:
Hallo allemaal,

Ben al 5 dagenover tijd vandaag, 4 testen gedaan en allemaal negatief,
Heb bruin afscheiding met helderrood boedverlies, maar niet wat je ongesteld kan noemen.


liefs
Menstruatiebloed hoeft niet elke keer hetzelfde te zijn..ik vind het vreemd dat je zegt dat je bloed en ook 5 dagen over tijd bent.
Maak je niet te druk en koop niet teveel testen, zonde van het geld en een test kan je het verschil niet vertellen tussen een miskraam en een zwangerschap.
Probeer rustig af te wachten tot woensdag, succes ermee!
pi_79243381
Klopt ook hoor, wat je zegt, maar als het misgaat dan komt alles toch weer in een ander perspectief te staan. Het moet vast eerst een keer goed gaan voordat dat een beetje wegzakt En ik moet zeggen dat ik sowieso al meer van de realiteit ben dan van geruststelling. Dus het ligt vast ook aan mezelf. Ik ben wel blij dat ik nu meteen naar de gyn mag, volgende week eerste echo. En als het er dan uitziet zoals het hoort, twee weken later weer, om het hartje te checken, dan, if all goes well, nog een laatste met 11 a 12 weken en dan ga ik weer "over" naar de verloskundige. Gekke is dat ik nu eigenlijk niks vind. Ik heb er totaal geen gevoel bij, geen slecht en geen goed. Echte zelfbescherming denk ik. We'll see...
pi_79333894
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 18:11 schreef Mardis het volgende:

Ik ben inmiddels 13 weken zwanger en nadat het in week 8 voorbij was, heb ik de afgelopen vier dagen weer last gehad van bruinige afscheiding. Wederom niet veel (bij afvegen en paar drupjes op inlegkruisje), maar leuk is anders. Uiteraard heb ik een goede echo gehad met 7 weken en vervolgens met 11 weken, 2 dagen, dus ben eigenlijk vrij positief, maar ik zal toch blij zijn als ik a.s. donderdag een kloppend hartje hoor bij de VK

Ik hou jullie wel weer op de hoogte
Nou, bij deze:

Gisteren bij de VK geweest en het hartje horen kloppen. Kennelijk is dat bruine bloedverlies iets wat bij wel meer mensen iedere maand even terugkomt, ik mocht me er niet meer te druk om maken
pi_79336581
Wat fijn Mardis!! Althans, niet van dat bruine bloedverlies, maar wel dat het dus gewoon bij jouw zwangerschap hoort en geen kwaad kan

hier tot week 10 bloedverlies gehad en sindsdien *afkloppen* niets meer gezien...
  vrijdag 19 maart 2010 @ 19:33:29 #138
100412 mefke79
komt goed!
pi_79348807
Mardis, juh!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_79365992
Mardis
pi_79895010
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, maar ben toch eens op internet gaan speuren doordat ik vanmorgen na de sanitaire stop met afvegen wat helderrood bloed op het wc papiertje vond.
Voor de rest geen krampen ofzo, maar pffffffff wat voel ik me nou klote zeg.
Ben vandaag 10 weken en 1 dag zwanger, en heb met 6 weken een termijn echo gehad.
Nu voel ik me erg onzeker, en hoop zo dat ik dit kindje niet verlies.
Ik zit te twijfelen wat ik zal doen, zal ik idd contact zoeken met de verloskundige of zal ik gewoon afwachten.
Het is nu natuurlijk het paasweekend dus denk dat ik toch niet eerder terrecht zou kunnen als dinsdag.
Voor de rest heb ik geen klachten als krampen ofzo.
Gisteren wel heftige sex gehad , zou dit daarmee te maken kunnen hebben?

Is er iemand die me toch op de 1 of andere manier gerust kan stellen?

Groetjes een ongeruste Debbie
pi_79903838
Hoi Debbie,
het zou met de seks te maken kunnen hebben hoor, dat je een adertje geraakt hebt... als je blijft bloeden vandaag en als het meer wordt, kun je natuurlijk de verloskundige bellen, en ook als je erg ongerust erover bent... dan weet de verloskundige zelf wel of ze nu een spoedafspraak in kan stellen, of dat ze inderdaad wacht tot dinsdag ivm de paasdagen...
sterkte meid, ik kan je helaas niet geruststellen (bij mij ging het niet goed na een veegje bloed), maar vaak hoeft een veegje bloed niks te betekenen.
pi_79918631
Hoi Debbie,
Ik ben geen deskundige (hoewel ervaringsdeskundige van liters bloedverlies na de 30e week) maar ik zolang het bij een veegje bloed aan het wcpapiertje blijft en je geen krampen hebt, zou ik me absoluut geen zorgen maken. (Hoewel ik ze natuurlijk wel begrijp.) Zeker niet omdat je schrijft dat je heftige seks hebt gehad. Als je zwanger bent, is je baarmoedermond veel beter doorbloed en maak je sneller kans op een contactbloeding (= bloeding na de seks). Dit hoeft je niet overigens niet tegen te houden om seks te hebben. Lees het volgende linkje: http://www.trotsemoeders.nl/2008/10/29/9-weken-zwanger-2/
Ik hoop dat dit je gerust heeft kunnen stellen. Geniet van je laatste rustige Paasdagen en gefeliciteerd met je zwangerschap!
  zondag 4 april 2010 @ 08:09:34 #143
24188 Belana
kloon van belana
pi_79924927
Hoi Debbie, ik zeg hetzelfde als mijn voorgangers, ik zou me niet direct zorgen maken.
wat wel zo is, is dat als het wel mis is, je er niks aan doet. Maar ik hoop van harte voor jou dat alles gewoon ok is
stormy waters...
sailin'
  zondag 4 april 2010 @ 08:13:41 #144
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_79924945
Hallo Debbie, Ik had een bloeding met een week of 6 zwangerschap, doodeng vond ik het, maar ik wist ook dat zolang het zonder krampen was het waarschijnlijk wel in orde zou zijn. Op dit moment ben ik bijna 20 weken zwanger. Ik hoop dat het ook bij jou zo gaat!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_79959358
Heeey meiden,

Thnx voor jullie reacties.
Ik heb gister verder niet meer gebloed, en ook geen krampen gehad, en na het lezen van jullie reacties ben ik weer een stuk gerust gestelder.
Ik moet 15 April voor het eerst naar de verloskundige, en denk dat ik die afspraak gewoon laat staan, en die week daarop weer voor een echo.
Ik heb deze site onder me favorieten toegevoegd, dus denk dat jullie nog veel van me aan horen
Nou ben ik heel slecht in namen onthouden, maar las dat er iemand nu ook 20 weken zwanger is, ik wens jou natuurlijk een hele voorspoedige zwangerschap, en alle meiden die zwanger zijn natuurlijk.
En de rest van de meiden:
Nogmaals heeeeeel erg bedankt, en hoop (als dat jullie wens is) dat jullie heeeeel snel zwanger mogen worden.

xxxx Debbie
pi_80394355
Heeey lieve mensjes,

Ik wilde ff laten weten dat ik gister voor het eerst naar de vlk ben geweest, en alles was goed!!!!!
Ben 28 oktober uitgerekend, en heb het hartje horen kloppen
Ben zo onwijs blij en opgelucht
Maandag heb ik de echo om 10 uur 's ochtends.
Dan zien we ons hummeltje weer

xxxxxx
  vrijdag 16 april 2010 @ 23:11:10 #147
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_80405293
Super Debbie !! welkom in het andere topic dan maar
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_80412514
Gefeliciteerd Debbie!
misschien is dit topic iets voor jou?: Zwangerschap en geboorte deel 643
  maandag 11 oktober 2010 @ 10:29:01 #149
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_87410658
ik doe het even hier, hoef ik z&g niet verder te 'vervuilen'. Het ziekenhuis heeft geen plaats vandaag. Helaas dus pas morgenochtend een echo.

Gisteravond heftige krampen en bloedverlies. Verstandelijk zie ik dit niet meer goedkomen, jammer dat mijn gevoel dan toch hoop blijft houden...
  maandag 11 oktober 2010 @ 10:51:20 #150
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_87411217
Ik hoop het allerbeste... Wat duurt wachten dan lang hè? :*
I'm so glamourous I piss glitter!
  maandag 11 oktober 2010 @ 10:56:26 #151
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_87411393
ja omdat ze zaterdagavond hadden gezegd dat het wel heel raar moet lopen wil het maandag niet lukken leef je helemaal toe naar vandaag, was echt een flinke tegenvaller dat we nu nog deze ellenlange dag moeten uitzitten

Dank voor je medeleven :*
pi_87412233
shit zeg dat er niet toch een plaatsje voor je was vandaag.. Nog een dag in onzekerheid. Sterkte :*
*poef* nu is het weg
pi_87412333
Als je bloed bent verloren en het is meteen ophouden dan is er zeker nog hoop hoor.
Niet die hoop verliezen!

:*
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  maandag 11 oktober 2010 @ 11:41:50 #154
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_87412648
ik las hier inderdaad wel wat geruststellende verhalen. Maar als ik nu eerlijk zeg dat de krampen gisteravond erg pijnlijk waren, om de drie minuten kwamen en minder werden van tegendruk geven in de rug dan denk ik niet dat het nog goedkomt...

Hoop blijft gelukkig wel. Het is nu ook rustig in mijn buik en geen bloed. We gaan het zien. Jullie berichtjes doen me veel goed, bedankt daarvoor :*
  maandag 11 oktober 2010 @ 20:00:29 #155
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87430880
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 10:29 schreef klavertje-4 het volgende:
ik doe het even hier, hoef ik z&g niet verder te 'vervuilen'. Het ziekenhuis heeft geen plaats vandaag. Helaas dus pas morgenochtend een echo.

Gisteravond heftige krampen en bloedverlies. Verstandelijk zie ik dit niet meer goedkomen, jammer dat mijn gevoel dan toch hoop blijft houden...
Wat erg meis, wat verschrikkelijk dat je de hele dag moet wachten. Hoe voel je je op dit moment? Het klinkt inderdaad niet goed, maar tot je zeker weet wat er aan de hand is blijft er natuurlijk ook een sprankje hoop. Ik duim voor je en denk aan je. Sterkte! :*
  maandag 11 oktober 2010 @ 21:03:51 #156
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_87433818
Och Klavertje... wat een ontzettende tegenvaller :{ Medisch gezien ben je met bloedverlies in de eerste weken geen spoedgeval, maar inmiddels weet ik dus uit ervaring dat het wachten emotioneel zo enorm zwaar is... Echt heel naar dat je zo lang moet wachten op een echo.

Ik denk aan je en hoop op goed nieuws morgen :*
Oude (on)bekende.
pi_87434144
Klavertje,wat rot dat je niet effe tussendoor kan zeg. Tuurlijk, geen spoed enzo, maar inderdaad, emotioneel is het een ander verhaal. Ik hoop dat het gewoon nog goed zit en heel veel sterkte met afwachten.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 11 oktober 2010 @ 21:32:18 #158
292014 appelfan
Pleegmama <3
pi_87435275
Klavertje :*
  maandag 11 oktober 2010 @ 22:51:08 #159
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_87439952
Klavertje sterkte meid :*
Be happy with the little things in life
pi_87446624
Klavertje, sterkte vandaag! :*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 12 oktober 2010 @ 07:36:11 #161
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87446669
*duimen draait voor klavertje vandaag*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:14:39 #162
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_87449073
en terug. Het vruchtje is al gestopt met groeien bij 5 weken. Rond dezelfde termijn als vorige keer dus. De miskraam komt maar niet echt op gang dus de echoscopiste gaat met de gynaecoloog overleggen of ik pillen mag om het op gang te brengen. Daar word ik nog over teruggebeld.

Lieve dames bedankt voor alle steun en lieve berichten. Ik wil even pauze nemen van het zwanger worden en onderdeel daarvan is hier even niet meer posten. ik hoop jullie ergens in 2011 weer te kunnen vergezellen in z&g en dan voor de volledige 40 weken.
pi_87449125
klavertje, dit was niet het nieuws waar je op hoopte. Hopelijk verloopt het lichamelijk snel en goed. Ik begrijp je pauze heel goed. Veel sterkte!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_87449542
Ach Klavertje, ik had zo gehoopt voor je dat er niets aan de hand was. :*
Hopelijk lost je lichaam het snel zelf op.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:32:47 #165
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87449576
Klavertje, wat verdrietig! Heel veel sterkte met het verwerken van deze enorme teleurstelling. Hopelijk zien we je in 2011 inderdaad de volle 40 weken posten in Z&G. :*
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:15:20 #166
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87450720
Oh klavertje...... -O-

Ik had het al gelezen en hoopte dat het loos alarm zou zijn :{ wat verdrietig dat het toch mis was.
Sterkte de komende tijd en hopelijk tot snel ziens! :*
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:33:01 #167
45621 Suzanna
Mama van...
pi_87451243
Ook hier even... heeeel veel sterkte. :*
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:35:29 #168
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_87451322
Oh klavertje wat een verdrietig nieuws.. Heel veel sterkte.
Be happy with the little things in life
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:07:47 #169
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87452284
och klavertje toch .. sterkte met het verwerken en neem vooral rustig de tijd om tot jezelf te komen :*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_87452752
ah nee klavertje toch :* sterkte
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:27:38 #171
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_87452833
sterkte klavertje4, kan me voorstellen dat je nu even een break neemt van alles.
Tot later en heel veel sterkte met het verwerken hiervan.
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:08:23 #172
292014 appelfan
Pleegmama <3
pi_87454001
Klavertje sterkte! :*
pi_87454656
Klavertje, sterkte! :*
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:31:30 #174
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_87454813
Klavertje :*

Hou moed meis!

Kan me voorstellen dat je een break wilt, wees maar even heel lief voor jezelf....
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_87467624
Klavertje, sterkte meid, wat vreselijk verdrietig...
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:35:45 #176
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87467833
Oh klavertje vier! Wat een ontzettend naar nieuws, en wat kun je er toch bar weinig over zeggen om je beter te laten voelen!

Ik wens je heel veel klavertje-4's (ja hoe zeg je dat), toe, want een beetje geluk kun je nu wel gebruiken, dunkt me...
Sterkte!
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_87468203
Heel veel sterkte, klavertje-4.
This life was not for you
though I learned from you
that beauty need only be a whisper
pi_87469841
Sterkte klavertje-4
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_89424653
Ik weet niet of er nog volgers van dit topic zijn, maar ik wil toch graag mijn verhaal kwijt in de hoop dat iemand iets herkent en wat positieve berichten heeft.

Ik ben op dit moment namelijk bijna 18 weken zwanger en heb al een paar weken bloedingen. VK is op de hoogte en ik heb ook al extra echo gehad. Mogelijkheid voor het bloedverlies kan zijn dat de placenta een heel klein stukje voor de baarmoedermond ligt. Met het kleintje gaat vooralsnog alles goed. Afgelopen maandag nog het hartslagje gehoord. Maar wel heeft VK me even benadrukt wat het gevaar is van de continue bloedingen. Ik moet dus per direct rustig aan doen. Stoppen met werken voorlopig en hopelijk stopt 't bloeden dan binnenkort iig. Wel maak ik me nu erg druk om 't kleintje, want stel dat het echt fout gaat, dan is het nog veel te klein.

Hopelijk herkent iemand iets in mijn verhaal, en hopelijk had dit verhaal dan ook nog een goede afloop.

Liefs
pi_89425486
Dat klinkt niet fijn Kaatje, logisch dat je ongerust bent.

Ik denk dat je in dit topic wel meer ervaringen kunt lezen: Het Placenta Previa Topic
  donderdag 2 december 2010 @ 13:04:44 #181
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89425516
Ah, net te laat, ik kwam dat linkje ook al brengen idd. :)

Sterkte ermee!
***
pi_89426683
Bedankt Klavertje en Brighteyes, Ben nieuw hier op het forum, dus weet nog niet precies waar te zoeken. Heb het hele topic gelezen van het placenta previa topic. Wel heftig zeg, hoop niet dat dit mij ook allemaal te wachten staat. Maar is wel vrij 'oud' topic. Hebben jullie advies over hoe het hier precies werkt. Heeft het bijvoorbeeld nut om op zo'n heel oud topic te reageren?

X
  donderdag 2 december 2010 @ 13:38:22 #183
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89426763
als 't ontopic is wel, waarom het wiel 2x (of vaker) uitvinden, toch? succes, ik hoop dat je zwangerschap goed zal verlopen verder!
in de haak.
pi_89427543
Hoi Kaatje213,

Mijn moeder had tijdens haar zwangerschap van mij ook regelmatig bloedverlies. Moest plat en in het ziekenhuis liggen gedurende lange tijd.
Na de geboorte bleek dat de placenta mini infarctjes had gehad wat het bloeden heeft veroorzaakt. Zoals ik begrepen heb van mijn moeder kon dit achteraf gezien geen kwaad al klinkt het eng.
Ik ben in ieder geval gezond ;)

Sterkte :*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_89429416
Hoi Lizzy,
Dat is echt super goed nieuws! Op zo'n afloop hoop ik natuurlijk ook ;-) Wat onwijs fijn is zo'n forum zeg. Dat er al heel snel mensen zijn die reageren.

Knuffel
  donderdag 2 december 2010 @ 14:50:37 #186
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89429611
Oh ja hoor, je kan dat topic prima weer nieuw leven in blazen.
Veel van de users daar posten nog steeds dus goeie kans dat zij mss nog weer dingetjes extra kunnen vertellen.

Ik zou zelfs een merge aangevraagd hebben als je een nieuw placenta previae topic geopend zou hebben. ;)
***
pi_89435564
Ik heb bij mijn zwangerschap nu ook een bloeding gehad. Ik was op dag moment een week of 7 zwanger. We hadden een relaxed avondje; we zaten "Lost" te kijken. Ik ging om 23.30 uur naar de wc voor de zoveelste keer en ik schrok me rot... bloed op het wc papier en ook niet een klein beetje :o . Het was echt helemaal rood, net als wanneer je een bloedneus hebt. Ik riep vanaf de wc naar mijn (8>. Hij schrok ook. Bij de tweede keer afvegen was het wat 'slijmeriger'. De rest van de avond (want, ooh, wat ga je dan vaak extra naar de wc) en de volgende dag was het stukken minder. Steeds een klein sliertje bloed en oud (bruin) bloed. Op zondagavond was het helemaal weg. De volgende dag ging ik op de fiets naar mijn werk, en omdat ik die ochtend weer een klein spoortje bloed zag op het wc papiertje, ging op school weer naar de wc. En weer bloed... Ik dacht echt dat het nu voorbij was met de zwangerschap.

Dezelfde dag kon ik terecht bij de vk. Dat was wel erg spannend. Ik zei tegen (8> op weg naar de vk 'ga er maar vanuit dat het niet goed zit, hoor...'. Er bleek niks aan de hand te zijn; we zagen alles mooi duidelijk in beeld en zagen zelfs een kloppend hartje. Waarschijnlijk was het een bloeding afkomstig van de baarmoedermond.

Diezelfde avond was het bloed weer helemaal weg. Een week later had ik wat oud bloed verloren, bruin. Maar door de echo de week ervoor was ik wel gerustgesteld.

Afgelopen dinsdag hebben we weer even mogen kijken naar ons tweede kindje... en alles zag er goed uit... Het was mooi gegroeid en het was echt al een mini-mensje.

Dus die al het bloedverlies hoeft slecht te zijn ;) (al ben ik ook elke keer als ik naar de wc ga bang dat ik weer bloed zal zien... hopelijk verdwijnt die angst snel).
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_89590537
Hallo iedereen,

Ik wil graag mijn hart luchten.

Afgelopen woensdag heb ik een zwangerschapstest gedaan nadat ik ruim anderhalve week overtijd was en zoals verwacht was deze positief .
Ik zou ruim 7 weken zijn alleen vanaf deze week kreeg ik symptomen die erop wezen dat het niet goed zat.
Bij elk toiletbezoek had ik bij het afvegen bruin bloed soms gepaard met wat stolsels , maar ik hechte daar in eerste instantie geen waarde aan, want het het was toch oud bloed en ik had op internet gelezen dat het geen kwaad kon tenzij het helderrood bloed was.
Afgelopen zaterdag was het ineens raak, tijdens mijn toiletbezoek zat er op het velletje papier ineens helderrood slijmerige bloed icm stolseltjes en toen werd ik al wat paniekerig . Maar s'avonds was het al bijna weg en weer donkerder van kleur .
De zondag ochtend was de angst weer toegeslagen, het was weer helderder van kleur met slijm en stolseltjes en dat had ik zo iedere toiletbezoek.
De avond was ik op de bank in slaap gevallen totdat ik plots wakker werd van hevige krampen en toen ging bij mij het belletje al rinkelen.
Ik ben gelijk naar het toilet gegaan en toen begon ik te vloeien. Ik heb de rest van de nacht nauwelijks een oog dicht gedaan.

Vanmorgen heb ik gelijk de verloskundige gebeld en die hebben heel snel een echo kunnen regelen en kon vanmiddag om 12 uur al terecht .
Op de echo was helaas niks meer te zien, het vruchtje was er niet meer enkel nog wat bloed dus ik zou nog last gaan krijgen van bloedverlies.

Ik wens iedereen in dit topic een voorspoedige zwangerschap !!
pi_89764656
Hallo LilGBaby,

Hoe gaat het nu met je? Wat een heftige dagen voor jou zeg. Goed dat je hier even je hart hebt gelucht. Haalt de pijn helaas niet weg, maar kan wel goed voor jou zijn. Wens je nu heel veel sterkte met deze komende dagen/tijd. En geef de moed niet op he.

Liefs Kaatje
pi_89780756
Hallo allemaal

M'n vriendin heeft afgelopen woensdag een zwangerschapstest gedaan en dat was positief.
Ongeveer 5-6 weken nu.

Maar vandaag begon alle ellende, hevig bloed verlies met stolsels en flinke krampen.
Gebeld met de verloskundige, ze zei dat het waarschijnlijk een miskraam zou zijn...

Toen toch maar even de dokter gebeld, konden gelijk langskomen en volgens de dokter hoefde het helemaal niet zo te zijn..kans is er wel natuurlijk.

Vrijdag 17 december heeft ze een afspraak voor een echo, dan word het pas echt duidelijk of het een miskraam is of niet...

Er is dus nog een klein kansje dat er niets aan de hand is, alleen worden we helemaal gek van het afwachten, het maakt je kapot.... ;(

Dit alles wilde ik gewoon even kwijt.

Groetjes
pi_89783214
heftig Illusion... helaas kan ik me jullie gevoel nog maar al te goed herinneren... Ik hoop dat het bij jullie beter afloopt dan bij ons het geval was...
Sterkte bij het wachten, voor jou en je meisje... :*
pi_89795345
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 15:07 schreef Kaatje213 het volgende:
Hallo LilGBaby,

Hoe gaat het nu met je? Wat een heftige dagen voor jou zeg. Goed dat je hier even je hart hebt gelucht. Haalt de pijn helaas niet weg, maar kan wel goed voor jou zijn. Wens je nu heel veel sterkte met deze komende dagen/tijd. En geef de moed niet op he.

Liefs Kaatje
Hoi Kaatje,

Het gaat inmiddels wel beter en heb het een plekje kunnen gegeven, maar het was gewoon een heel raar weekje . Ik bedoel eerst het besef dat je zwanger bent en vervolgens is het ook zo weer afgelopen. Maar ik zal zeker de moed niet opgeven :)

Liefs
pi_89795413
Hoi Illusion,

Kunnen jullie dan niet eerder terecht voor een echo ? Ik kon toen op dezelfde dag al terecht nadat ik het vermoeden had dat het niet goed zat.
In ieder geval veel sterkte met al dat wachten en dan hoop ik dat het allemaal goed afloopt.

Groetjes
pi_89816094
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 10:10 schreef LilGBaby het volgende:
Hoi Illusion,

Kunnen jullie dan niet eerder terecht voor een echo ? Ik kon toen op dezelfde dag al terecht nadat ik het vermoeden had dat het niet goed zat.
In ieder geval veel sterkte met al dat wachten en dan hoop ik dat het allemaal goed afloopt.

Groetjes
Hebben we voor gevraagd, maar volgens de verloskundige is 5-6 weken te kort om iets te zien op een echo..
Dus dan maar afwachten he..

quote:
2s.gif Op vrijdag 10 december 2010 22:05 schreef mijsje het volgende:
heftig Illusion... helaas kan ik me jullie gevoel nog maar al te goed herinneren... Ik hoop dat het bij jullie beter afloopt dan bij ons het geval was...
Sterkte bij het wachten, voor jou en je meisje... :*
Klote om te horen dat het bij jullie niet goed afgelopen is...
Sterkte. ;(

Ik zal nog laten weten wat er uit de uitslag komt vrijdag.
pi_89819084
ondertussen is het alweer bijna 2,5 jaar geleden, maar het blijft wel altijd sluimeren...
we zitten nu in het ivf-traject, dus ik hoop in de komende maanden met wat positiever nieuws te komen...

sterkte in ieder geval, en ik duim zeker tot vrijdag! Ik hoop dat er dan echt duidelijkheid is door de echo. :*
pi_89827980
Dankje mijsje :)
  zondag 12 december 2010 @ 18:01:53 #197
327382 boembaa
wie is die kleine kloon?
pi_89840487
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 21:20 schreef Illusi0n het volgende:

Maar vandaag begon alle ellende, hevig bloed verlies met stolsels en flinke krampen.

Dit is mij ook woensdag overkomen. Net een aantal dagen ervoor positief getest.
Het bloeden is nu zo goed als over, maar ga wel uit van een miskraam.
Is het trouwens altijd nodig om een verloskudige te informeren en/of een echo te laten maken?

IllusiOn veel sterkte vrijdag.
pi_89841557
Het is wel beter als je het meldt en even een echo laat maken.
Je baarmoeder moet weer helemaal schoon zijn namelijk, anders kunnen er ontstekingen ontstaan (dat is wat ik me heb laten vertellen).

Ik heb al eens hier mn verhaal neergegooid, alleen in een ander topic.
Bij mij had ik na 16,5 week ineens een klein beetje helderrood bloedverlies.
De dag erna naar de huisartsenpost gegaan want ik wilde een hartje horen, en zo kwam ik in een rollercoaster. De gynaecoloog constateerde dat het dood was en 2 dagen erna is het ingeleid en ben ik van een minimensje bevallen.

Ik had geen krampen oid met het bloedverlies, en sowieso was het echt maar heel weinig. Het had makkelijk een gesprongen adertje geweest kunnen zijn... daar ging ik in eerste instantie dan ook van uit.
Kortom, als je ook maar een klein beetje verliest: Trek aan de bel!

Het is nu een maand geleden maar voel me nog altijd leeg. Ik zie de toekomst heel erg zonnig in hoor, dat wel, maar ik mis mn kind gewoon. We hebben het kunnen vasthouden om er goed afscheid van te nemen maar het is wel heftig.

Veel sterkte iedereen die nu in het onzekere zit. Het hoeft niets te betekenen, een vriendin van mij is zwanger en heeft de eerste boel weken zware bloedingen gehad. Dit bleek een wondje op de baarmoeder te zijn, en haar kindje zit nog steeds gezond en wel in haar buik. Ze is nu alweer 7 maanden.
Tralalalaaa
  zondag 12 december 2010 @ 19:05:34 #199
327382 boembaa
wie is die kleine kloon?
pi_89842732
T_A_P bedankt voor je info. Een :* voor jou, want wat je hebt meegemaakt is niet niks.
  zondag 12 december 2010 @ 19:31:39 #200
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_89843656
Gewoon ook nog ff een dikke :* voor jou T_A_P, moet nog regelmatig aan je heftige verhaal denken.

Sterkte boembaa en Illusi0n!
pi_89850854
Dankje boembaa jij ook heel veel sterkte de komende tijd!

@ T_A_P wat een verhaal, ook heel veel sterkte gewenst!

Dankje twentemeisje.
pi_89851563
T_A_P :*

Ilusion, wat ook een optie is om voor de echo nog even een zwangerschapstest te doen. Als die negatief is, dan valt de echouitslag je ook niet zo rauw op het dak. Ik heb na mijn miskraam met 5 weken geen controle echo laten maken. Ik was van plan de cyclus erna even af te wachten en als die niet normaal zou zijn geweest, had ik aan de bel getrokken. Maar ik had die cyclus erna nergens last van, ook geen pijn ofzo, dus ben niet meer geweest.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_89858144
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 22:01 schreef mefke79 het volgende:
T_A_P :*

Ilusion, wat ook een optie is om voor de echo nog even een zwangerschapstest te doen. Als die negatief is, dan valt de echouitslag je ook niet zo rauw op het dak. Ik heb na mijn miskraam met 5 weken geen controle echo laten maken. Ik was van plan de cyclus erna even af te wachten en als die niet normaal zou zijn geweest, had ik aan de bel getrokken. Maar ik had die cyclus erna nergens last van, ook geen pijn ofzo, dus ben niet meer geweest.
Is inderdaad ook nog een optie, nieteens aan gedacht..zal het morgenvroeg er eens over hebben met m'n vriendin, bedankt voor de tip!
  maandag 13 december 2010 @ 07:10:27 #204
327382 boembaa
wie is die kleine kloon?
pi_89862823
Ik heb inderdaad vanochtend een test gedaan: negatief.
Ik heb verder geen last en ik bloed niet meer, dus ik wacht ook mijn cyclus maar af.
pi_90152061
Illusi0n, hoe is het gegaan? Ik hoop dat alles goed was!! :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_90152723
ik moet ook steeds aan Illusi0n denken... ik hoop zo dat het goed is, en er nu genoten kan worden van een wat minder zorgelijke zwangerschap! :*
  maandag 20 december 2010 @ 15:36:31 #207
327382 boembaa
wie is die kleine kloon?
pi_90180150
Ik kwam ook kijken hoe het met Illusi0n is. Maar nog geen nieuws. Ik hoop zo dat het toch goed is.
pi_90200108
Hallo

Sorry voor de late reactie..

Op de echo was helaas niets te zien, het is totaal mis gegaan
We hebben wel nog een fijn gesprek gehad met de verloskundige.
Zij kon ons vertellen dat het allemaal schoon uit zag en dat het slijmvlies ook normaal was.
(Het streepje was goed zichtbaar op de echo)

Neemt niet weg dat we toch het gevoel hebben dat we een kleintje verloren zijn ;( ondanks dat het heel vroeg gebeurde...

Dit was onze aller eerste zwangerschap die gelijk mis ging, nou begin je toch iets banger te worden bij een volgende...

Allemaal heel erg bedankt voor jullie steun :*
pi_90200754
;( sterkte met jullie verlies Illusi0n... inderdaad, ondanks dat het zo vroeg gebeurde, voelde dat bij ons ook zo... :* ik hoop dat jullie gauw met beter nieuws komen, dat er straks een zwangerschap aan komt die gewoon helemaal goed gaat! :*
  dinsdag 21 december 2010 @ 12:28:02 #210
327382 boembaa
wie is die kleine kloon?
pi_90227887
Heel veel sterkte Illusi0n. Ik was er al beetje bang voor. Jouw verhaal was precies als die van mij. Ik heb me ook echt een paar dagen heel verdrietig gevoeld ;( . Ik heb er al 1 rondlopen en die heb ik even extra geknuffeld.
pi_90230625
Sterkte illusion.

Gisteravond had ik bij het vegen wat slijm met oud bruin bloed. Nu kom ik net terug van de stad en zit er een vlekje oud bloed in mijn onderbroek en bij het vegen ook wat oud bruin bloed met veel slijm. Ik heb er al helemaal geen vertrouwen in en dan dit nog. Ik hoop dat het van de inwendige echo van gister komt. Sorry voor het zeuren.
pi_90230817
vt ik werd daar voor gewaarschuwd na mijn inwendige echo. Komt vast helemaal goed. Ik duim voor je!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_90233392
VT, is niet zeuren hoor, dit is gewoon je zorgen maken. dat hoort erbij, zeker als je al zoveel achter de rug hebt op dit gebie zoals jij... :* zolang het alleen een beetje oud bruin bloed blijft, is er meestal niks aan de hand, maar voel je je niet op je gemak, bel dan even de vk... :*
  dinsdag 21 december 2010 @ 20:11:20 #214
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_90250861
VT, wat mijsje zegt... Als je je zorgen maakt kun je gewoon de VK bellen hoor. Zeker in jouw geval vinden ze het vast niet erg als je wat geruststelling vraagt. Kans dat het van de inwendige echo is, is natuurlijk ook groot. :*
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_90252519
Ik heb nog geen vk, ik moet tot 20 weken bij een gynacoloog lopen. Het bloeden is gestopt, heb wel nog een zeurderig gevoel in mijn buik ( ongesteldheids gevoel) Ik wil ook niet voor alles bellen, ik ben gister nog geweest. Het liefst had ik een webcam in mijn baarmoeder zitten.
pi_90254225
Oh vrouwtje-theelepel. :{
Ik snap dat je je zorgen maakt.
Ik heb na een inwendige echo altijd bloed en (soms hevige) buikpijn, kan goed daarvan zijn dus.
Ik hoop het voor je. :*
pi_90256344
die webcam, die wil ik ook graag! :)
maar je mag je gyn toch ook altijd bellen voor dit soort dingen? al was je een uur geleden nog geweest, ze zullen toch wel begrijpen dat je gewoon even zekerheid wil hebben... :* komt wel goed schatje
  woensdag 22 december 2010 @ 15:38:39 #218
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_90292224
VT het is toch helemaal logisch dat jij met jouw voorgeschiedenis je hier allesbehalve fijn over voelt? Hoe is het nu? En heb je nog gebeld? :*
pi_90296501
Ik heb sinds gistermiddag geen last meer gehad. Al met al was het dus de dag van de inwendige echo sávonds 1 keertje en de volgende dag een spoortje in mijn onderbroek en een klein beetje met vegen. Alle keren was het bruin slijm. Ik ga er vanuit dat het door de echo kwam. Ik ga gewoon elke Maandag een test doen tot 20 januari (12 weken echo.) en ik ga met 10 weken naar een particulier echo vrouwtje om even het hartje te luisteren.
  woensdag 22 december 2010 @ 22:47:28 #220
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_90314960
Wat fijn dat 't weer gestopt is! De kans dat het door de echo is veroorzaakt is gewoon heel erg groot. Ik snap helemaal dat je gaat testen en dat je een vroege echo voor het luisteren van het hartje in hebt gepland. Je moet doen wat voor jou/jullie goed voelt! :*

Hopelijk kun je straks echt gaan genieten van je zwangerschap meis!
pi_90498150
Illusion, wat rot voor jullie... sterkte... :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
  dinsdag 28 december 2010 @ 08:03:40 #222
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_90525907
Wat erg, door Jose's post zie ik dat ik helemaal over Illusion's bericht heen heb gelezen :@ . Bah, wat naar dat het niet goed is gegaan, ik wens jullie heel veel sterkte met het verwerken hiervan. :*
  vrijdag 14 januari 2011 @ 10:01:36 #223
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_91304691
Hier toch ook nog even mijn verhaal;
Bruin bloed verlies sinds gisterochtend. Gisteravond werd dat helderder, een flinke drup in de wc. En vanmorgen 3 keer naar de wc geweest en ook weer flinke grote druppels. Gisteren de vk gebeld en die zei dat het voor kon komen, dat ik het af moest wachten. Het zou ook te maken kunnen hebben met de baarmoedermond die aantrekt.
Sinds vanmorgen heb ik het vertrouwen er in ieder geval niet meer in. Boobs zijn ook niet meer gespannen.
Ik vraag me alleen af of een test eventueel zin heeft, om toch zekerheid te krijgen dat ik echt niet meer zwanger ben.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  vrijdag 14 januari 2011 @ 10:09:24 #224
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_91304889
Wat erg Susie, die onzekerheid. Zou je niet naar het ziekenhuis mogen voor een inwendige echo?
  vrijdag 14 januari 2011 @ 10:24:29 #225
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91305392
Ook hier nog even een dikke :* voor jou. Het klinkt niet goed, zo realistisch ben je zelf ook. Maar houd inderdaad alsjeblieft ook in je achterhoofd dat (zoals de vk zegt) dit ook wel eens voorkomt en dat de zwangerschap dan nog intact is.

Bij mijn eerste zwangerschap heb ik na fors bloedverlies ook nog een knipperend hartje gezien (later is het alsnog misgegaan, maar het bloedverlies kon daar net zo goed los van staan volgens de vk). En ik ken een aantal meiden die een gezond kindje kregen na forse bloedingen tijdens de zwangerschap (een van hen dacht zelfs dat ze gewoon ongesteld was, zo erg bloedde ze)
.
Ik vind het heel naar voor je (en je lief) dat je nu zo in onzekerheid zit. En je kunt niets anders doen dan wachten. Wanneer willen ze wel een inwendige echo doen?

Sterkte meis! :* Ik blijf voor je duimen dat het nog goed zit.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 10:27:05 #226
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_91305478
De vk heeft niet gesproken over een inwendige echo, maar wel dat ze pas na 7 weken wat kunnen zien. Tja,das nog 2 weken dus. Ik zal zo de huisarts in ieder geval nog even bellen.

Ik heb de verhalen hier ook gelezen over fors bloedverlies, dus aan de ene kant hoop ik het wel, maar mijn gevoel zegt gewoon dat het er niet meer is. Wat kramp in mijn onderbuik, de volle borsten die weg zijn (zooo jammer, want dat voelde wel goed hoor).
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  vrijdag 14 januari 2011 @ 10:29:12 #227
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_91305541
Een test heeft geen zin, er zal nog wel hcg in je lichaam zitten. Dat is er niet zomaar uit. Wachten is echt het enige wat je kunt doen. ik vind 't zo jammer voor je!
  vrijdag 14 januari 2011 @ 10:30:08 #228
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_91305576
Dat dacht ik ook al Aventura... maar toch even vragen he? ;)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  vrijdag 14 januari 2011 @ 10:31:10 #229
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91305613
Ik denk ook dat het goed is dat je realistisch bent, het verdwijnen van je klachten is geen goed teken. Zo frustrerend dat je alleen maar kan wachten.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 10:32:49 #230
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_91305661
En daar bovenop ook nog eens fijn koortsuitslag op mijn mond. Dat kan er ook nog wel bij. :(
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  vrijdag 14 januari 2011 @ 10:56:26 #231
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_91306495
he bah susie, wat naar dat jij je nu ook moet melden in dit topic..

Ik hoop dat je zwangerschap nog intact is, al zijn verdwijnende kwaaltjes idd vaak geen goed teken. Een echo nu heeft idd niet zoveel zin. Het klinkt nog niet alsof je alles verloren bent, dan zou je toch wel een menstruatie hoeveelheid bloed moeten hebben gehad. Als ze nu een inwendige echo zouden doen zou je waarschijnlijk nog steeds iets zien zitten. Aangezien het hartje op deze termijn ook nog niet klopt weet je dan nog niet of het goed of fout is. Zo zei mijn vk het destijds. Als je wel ruim bloed gaat verliezen dan zou je de vk weer kunnen bellen voor een echo om te zien of je alles weg is. Ik duim voor je dat dat helemaal niet nodig is en je over twee weken een minimensje ziet. Dikke :*
  vrijdag 14 januari 2011 @ 11:00:52 #232
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_91306657
Huisarts net gebeld, naar aanleiding van mijn verhaal dat ik vanmorgen tot 3 keer aan toe een flinke drup (ranziger, vergelijk het maar met een eetlepel vol) bloed in de toiletpot heb gezien, gaf zij ook aan dat het inderdaad waarschijnlijk weg is. Omdat het nog zo kort is, had het geen zin om een echo te maken.
En gezien de hoeveelheid, voelt het voor mij dus als een echte menstruatie hoeveelheid. Hoewel ik het het liefste zou ontkennen, maar helaas.

En wat is zo'n forum toch heerlijk, hier kan echt lekker alles op kwijt. En ook al ken je de mensen niet persoonlijk, zo voelt het wel. :*
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_91309200
Ik vind het heel erg voor je Susie, ik wou dat ik wat voor je kon doen :*
Tralalalaaa
  vrijdag 14 januari 2011 @ 13:57:25 #234
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_91314394
Lief van je TAP, maar laten we realistisch blijven, wat jou overkomen is, is vele malen erger!
Jullie zijn allemaal lief!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_91315106
Hey, het gaat er niet om wat allemaal veel erger is voor die of die... kan ik ook zeggen, een collega van mij verloor haar kindje nadat deze 6 dagen heeft geleefd. Dat is veeeel erger dan wat ik heb meegemaakt.
Feit blijft is dat we wezens zijn met gevoel en je bent toch heel erg blij geweest dat je zwanger was. Dan doet het echt wel zeer als het helaas fout gaat! Maakt niet uit hoe lang je het wist dan.
Voel je gevoel, stop het niet weg, het heeft het recht er te zijn.

En uiteindelijk komt het allemaal wel weer goed, neem maar van mij aan :)

:*
Tralalalaaa
  vrijdag 14 januari 2011 @ 14:27:50 #236
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_91315743
Oef, dat is ook zwaar TAP. Jeetje.
Komt ook zeker wel goed, daar heb ik vertrouwen in. Ik weet dus dat het kan, dat ze elkaar leuk vinden zeg maar ;) Dus we gaan weer fijn verder met oefenen :P
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_91316086
-O- Susie... nee toch... ;( bah, wat vreselijk naar...
pi_91320698
Susie... ook hier nog even :* :* :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
  maandag 17 januari 2011 @ 07:58:52 #239
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91450025
Susie hoe is het nu met je en met je lijf?
  maandag 17 januari 2011 @ 13:08:18 #240
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_91458729
Vaag Twentemeisje. Na vrijdagmiddag eigenlijk nauwelijks meer bloeding gehad. Zaterdag nog een klein beetje (in inlegkruisje) en gisteren en vandaag helemaal niets meer. Beetje raar kramperig gevoel in mijn onderbuik... dan ga je toch denken, misschien is het er nog? Maar dan gaat mijn verstand toch weer winnen; met zoveel bloed kan dat echt niet (en mijn borsten voelen ook niet meer vol... das wel jammer :P Had het idee dat ik al grotere borsten had en dat mag hier wel..hihi). En nog even de toevoeging dat ik me verder wel ok voel. Zat toch al in een rollercoaster, dus dit kon er ook nog wel even bij.
Ik wacht dus geduldig af wanneer de rode duivels weer komen, ik gok over zo'n week of 4. Mwha, liever niet natuurlijk! ;)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_91458818
susie of je doet over een paar dagen een test, dan weet je ook meer. Sterkte iig!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 17 januari 2011 @ 13:16:30 #242
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_91459055
Ik vroeg me af of dat wel zin had Mefke. Aangezien je toch die hormonen natuurlijk al in je hebt? Wat voor tijd zou daar tussen moeten zitten? Iemand een idee?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 17 januari 2011 @ 13:20:19 #243
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91459218
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 13:16 schreef Susie het volgende:
Ik vroeg me af of dat wel zin had Mefke. Aangezien je toch die hormonen natuurlijk al in je hebt? Wat voor tijd zou daar tussen moeten zitten? Iemand een idee?
Je was nog niet superlang zwanger toch? Dus dan is je hcg ook nog niet torenhoog.
Ik durf geen garanties te geven, ben geen dokter, maar zo over een weekje ofzo? En als je dan bijv. die digitalen van ClearBlue doet met die indicator van hoe lang, dan weet je ook als dat ding zegt 1-2 weken, dat het dan wrsch nog oud HCG is zeg maar, want je zou veel verder moeten zijn dan dat toch?
***
  maandag 17 januari 2011 @ 13:27:31 #244
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_91459560
Ik had afgelopen vrijdag op 5 weken gezeten. Volgens de berekening met je eerste dag van je laatste menstruatie dus. Maar om er nu weer 12 euro tegenaan te gooien? Vind die krengen nogal duur eigenlijk.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 17 januari 2011 @ 13:29:23 #245
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91459649
Ja, dat zou ik ook vinden hoor. :Y
Je kan ook nog even afwachten. Mocht je nou over een week of 2 nog steeds denken 'hmmmm', dan zou ik er dan een testje tegenaan gooien.

Maar ja, als je je er nu heel onzeker over voelt en je toch steeds af blijft vragen hoe of wat... dan zou je dat dus evt. kunnen doen om wat zekerheid te krijgen.
***
pi_91459660
Ik zou t gewoon doen, dan weet je t in ieder geval zeker!
Tralalalaaa
  maandag 17 januari 2011 @ 13:40:14 #247
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_91460148
hi susie, mijn eerste miskraam was vergelijkbaar met wat jij beschrijft. Een dag veel bloed en daarna bijna niets meer. Bij mij begon het op een donderdag. De dinsdag daarna heb ik clearblue met indicator gedaan en die gaf toen al 'niet zwanger' aan. Ik was ook 5 weken toen. Het kan dus wel vrij snel weer dalen.
  maandag 17 januari 2011 @ 13:46:48 #248
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_91460436
Ik vind alleen die onderbuik wat raar op het moment. Ik ga gewoon rustig afwachten. Wat ik al zei, die clear blue testen vind ik best aan de prijzige kant en ik moet mezelf gewoon niet gek maken. Gewoon afwachten tot de volgende NOD en hopen dat die uitblijft natuurlijk! *zegt ze hardop tegen zichzelf
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 17 januari 2011 @ 13:56:14 #249
327382 boembaa
wie is die kleine kloon?
pi_91460915
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 10:29 schreef Aventura het volgende:
Een test heeft geen zin, er zal nog wel hcg in je lichaam zitten. Dat is er niet zomaar uit. Wachten is echt het enige wat je kunt doen. ik vind 't zo jammer voor je!
Ik had op een zaterdag positief getest, de woensdag erna een miskraam en de zondag erna een negatieve test. Bij mij was er dus nog niet zoveel HCG aangemaakt.
Nog even een :* voor jou Susie.
  maandag 17 januari 2011 @ 14:00:38 #250
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_91461150
Thanks Boembaa. :*
Zo'n forum is echt zo prettig, je kan er lekker je verhaal kwijt. Ik merk dat irl erover praten een stuk lastiger is... ook omdat niet veel mensen op de hoogte zijn natuurlijk.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 17 januari 2011 @ 14:22:42 #251
171422 LadyBlack
paint it black
pi_91462219
Susie, nee toch..... -O-

Je gaat het natuurlijk vanzelf duidelijk merken op den duur, maar ik kan me goed voorstellen dat mijn gemoedsrust me die 12 euro wel waard was hoor..... :{ Om het geld zou ik het niet laten.

Sterkte en ik duim voor je dat je buik nog gevuld is :*
  maandag 17 januari 2011 @ 14:33:54 #252
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_91462787
Mijn verstand zegt gewoon dat er niets meer is. Ik ga van het weekend (of donderdagavond) wel de gewone goedkopere versie halen, dan weet ik het ook. Dan zullen de hormonen wel uit het lichaam zijn.

Nog even een edit; waarom, als ik van mezelf lekker geld mag uitgeven aan kleren, kan ik niets vinden!! :(
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 17 januari 2011 @ 14:40:00 #253
171422 LadyBlack
paint it black
pi_91463113
Ooh, da's herkenbaar zeg :') ik mag van mezelf in het buitenland altijd wat kopen, maar heb dit keer ook niks kunnen vinden!

Ook niks online? In LIF weten mensen héél veel fijne webshops oO<
  maandag 17 januari 2011 @ 14:40:38 #254
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_91463146
Lekker offtopic hier: Ben H&M aan het afstruinen....
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 17 januari 2011 @ 14:53:41 #255
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_91463790
Er is een 10% kortingscode he? Hebben?

WAY offtopic :P
  maandag 17 januari 2011 @ 15:04:37 #256
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_91464354
Die heb ik uiteraard ook! haha! En ik had ook nog een kortingsbon van 5 euro... ooit eens gehad ivm verkeerd geleverd artikel. Bestelling geplaatst hoor... maar uiteraard niet alles in ene leverbaar. Zo, heb er in ieder geval een fijn gevoel aan over, ook al zijn het van die basic shirtjes.. :D
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_91468870
susie ik gebruik altijd zwangerschapstesten van de kruitvat . 2 voor 5 euro.
mischien een idee.
in ieder geval sterkte.
blijft klote hoe kort ook.
je hebt aan het zwanger zijn mogen proeven en als het dan mis gaat is dat erg bitter.
home is where doghair sticks to anything but the dog!
  maandag 17 januari 2011 @ 17:46:18 #258
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_91472776
Die van KV haal ik ook "altijd" Werken naar mijn idee prima.
En inderdaad het is erg bitter, maar ik heb goede hoop hoor. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 17 januari 2011 @ 21:09:29 #259
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_91485649
lieve Susie; ik wil je niet onzeker maken, en ook niet onterechte hoop geven, maar mijn zus heeft bij haar 3e zwangerschap ook steeds bloedverlies gehad, dacht zelfs ongesteld geweest te zijn. Maar uiteindelijk toch maar eens een test gedaan, positief; naar de VK, bleek ze bijna 10 weken zwanger te zijn. (ondanks dus steeds wat bloedverlies).
Ik zou idd ook nog eens een test doen.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_91486494
Susie, je hebt in Z&G al eerder gereageerd nav mijn post... ik ben nu 7wk +nogwat en ik had vorige week woensdag een echo waarop duidelijk wat te zien was. Met hartje. En ik bloed al sinds NOD. Geen tampons/maandverbanden vol, maar wel genoeg om het af en toe te merken tijdens het lopen, bijv. Bij Lotte heb ik ook een flink aantal weken bloed verloren, zelfs nog in de 2e helft van de zw.schap zoveel dat we naar het ziekenhuis zijn gegaan midden in de nacht.

Ik wil je geen valse hoop geven en ik snap dat je een flinke slag om de arm houdt, maar het kan natuurlijk altijd... Testen kan geen kwaad en ik zou ook de afspraak met je vk laten staan, gewoon om het even te laten controleren..

Sterkte :*
Lotte!
Noah!
pi_91487428
Susie, bij mijn curretage na een missed abortion duurde het inderdaad bijna 2 weken voordat de test negatief was, maar bij de miskraam na 5 weken was het eerste bloedverlies op dinsdagavond en testte ik zondag al negatief. Ik zou er gewoon een kruidvattestje tegenaan smijten, dan weet je iets meer. Succes iig!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 18 januari 2011 @ 06:41:49 #262
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_91501394
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 21:22 schreef Linda2205 het volgende:
Susie, je hebt in Z&G al eerder gereageerd nav mijn post... ik ben nu 7wk +nogwat en ik had vorige week woensdag een echo waarop duidelijk wat te zien was. Met hartje. En ik bloed al sinds NOD. Geen tampons/maandverbanden vol, maar wel genoeg om het af en toe te merken tijdens het lopen, bijv. Bij Lotte heb ik ook een flink aantal weken bloed verloren, zelfs nog in de 2e helft van de zw.schap zoveel dat we naar het ziekenhuis zijn gegaan midden in de nacht.

Ik wil je geen valse hoop geven en ik snap dat je een flinke slag om de arm houdt, maar het kan natuurlijk altijd... Testen kan geen kwaad en ik zou ook de afspraak met je vk laten staan, gewoon om het even te laten controleren..

Sterkte :*
9 weken toch Linda?? (ik morgen volgens de berekening?)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_91513318
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 06:41 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

9 weken toch Linda?? (ik morgen volgens de berekening?)
Ik ben een weekje teruggezet, onder voorbehoud. Baby verstopte zich in een hoekje, dus was het niet zeker of het nou wel of niet helemaal gemeten kon worden... 9-2 nog een meting en dan wordt de datum eventueel aangepast..
Lotte!
Noah!
  dinsdag 18 januari 2011 @ 19:00:04 #264
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_91527470
Het geeft inderdaad een klein beetje hoop Linda. En wat zal het voor jou ook rot zijn zeg... ik moet er toch niet aan denken iedere keer dat bloed weer. Ik weet nu aldat wanneer ik ga testen en het toch negatief zal zijn, dat ik toch (weer) teleurgesteld zal zijn. En de andere kant, wanneer het positief zal zijn, flikker van de toiletpot af denk ik! :D
Ik heb overigens nog geen afspraak staan met de vk. Ik heb niet eens de tijd gehad om te bellen. Tja, naar aanleiding van de bloeding belde ze mij en mijn verhaal aanhorende had zij ook geen goede hoop meer.
Ik ga zaterdag toch even naar de stad (of misschien donderdagavond even), dan neem ik toch even testjes mee (Die hebben we uiteraard toch wel weer nodig voor eventuele volgende ronde :+ )
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_91540058
susie :*
pi_91630419
Susie hoe is het nu met je? Leef je nog een beetje tussen hoop en vrees? 't Wel rot he, zo in onzekerheid zitten -O- ... ik hoop dat er stiekem toch nog wel een klein baby'tje groeit... :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
  donderdag 20 januari 2011 @ 22:35:38 #267
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91636924
Ik moet ook regelmatig aan je denken Susie, ben benieuwd hoe het met je is. En ook ik hoop (nu niet zo) stiekem (meer) dat er daar binnen een klein babietje verstopt zit. :*
  vrijdag 21 januari 2011 @ 06:41:04 #268
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_91646609
Lief van jullie meiden, maar heb net een test gedaan en geen enkele tweede streep te bekennen hoor. Dus we gaan op voor de volgende ronde! :*
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  vrijdag 21 januari 2011 @ 08:19:56 #269
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91647140
He wat balen Susie! :* Stiekem hoop je dan toch dat het nog goed zit. Maar wel fijn dat je nu niet meer in onzekerheid zit. Hopelijk is het snel weer raak!
pi_101614923
Mijn verhaal moet ik toch even kwijt.
3 jaar geleden was ik zwanger van Ko en kreeg ik in de 7de week bloedingen. Gelukkig kreeg ik vrij snel een echo en zegen we een kloppend hartje. O+
De volgende dag, in de wachtkamer van de mondhygieniste, besloot ik vlak voor de afspraak nog even naar het toilet te gaan en daar verloor ik 2 erg grote bloedklonters. Ik ben meteen naar huis gegaan.
De vk zei dat we niets anders konden doen dan afwachten. Het bloeden stopte gelukkig en Ko is een feit.

In juli dit jaar hadden we een barbecue in het park van vrienden van mijn lief. Daarna zouden we doorfietsen naar de tuin om daar een nachtje te slapen.
Ik was 6 weken zwanger en mensen zagen het al aan me, ik had Flugeliaanse darmuitstulpels.
Terwijl ik met een vriend stond te parten over de voordelen van grijs worden of kaal worden, voel ik het bloeden beginnen. We zijn in het park, dus geen toiletten.
Ik loop de bosjes in en tussen de brandnetels zie ik inderdaad dat ik bloed.
Ik loop wel drie keer heen en weer.
Bij de tweede keer heen en weer lopen legde een kennis zijn hand op mijn buik en wilde me feliciteren. Dat was echt moeilijk.
Dus bij de derde keer moet ik enorm hard huilen.
P. ziet het gelukkig (ik ben nogal ver van de groep) en komt samen met Ko naar me toe. Ik wil graag weg daar, geen verband bij me, alleen papieren zakdoekjes. Bovendien sta ik te trillen op mijn benen.

Uiteindelijk fietsen we toch naar de tuin. De volgende dag hield het bloeden zo goed als op.
Wel de vk gebeld en ik kon 2 dagen later terecht voor een echo.

De dag ertussen hadden we al een afspraak staan om met mijn zusje en haar vriend naar de Efteling te gaan. Op advies van Mignonne heb ik toch maar even in mijn kast gezocht naar maandverband en ik had nog 1 proefpakje. Dat in de tas gepropt en op naar het sprookjesbos.
Bij de ingang begon het bloeden weer. En dat heeft het de hele dag gedaan. :{
Gelukkig was er in elk toiletgebouw een maandverbandverkoopding en daar heb ik veelvuldig gebruik van gemaakt.
Ik heb alle heftige attracties maar overgeslagen dat voelde helemaal niet goed. En mijn zusje op de hoogte gesteld, ik wilde immers elk uur naar de wc. :')
Gelukkig was het een hele gezellige dag verder.

De volgende ochtend ging ik samen met Ko naar het echocentrum en ik zag het helemaal niet meer zitten.
Maar er knipperde een hartje! O+
Zo bijzonder, en het vertrouwen was meteen terug. De echoscopiste zag ook grote stolsels zitten en waarschuwde me daarvoor. Ze zijn uiteindelijk niet tevoorschijn gekomen, maar ik ben haar daar wel heel dankbaar voor, het heeft me een hoop schrik bespaard.
Na die dag hield het bloeden ook langzaam op.

2 weken later kregen we nog een echo en het kindje was goed gegroeid.
En weer 2 weken later kregen we nog een termijnecho. Armpjes en beentjes! O+

Wat het bloeden nu precies veroorzaakt is onduidelijk, maar ik vond het hoe dan ook afschuwelijk.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 6 september 2011 @ 00:11:43 #271
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_101619220
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 22:50 schreef oeke het volgende:
Mijn verhaal moet ik toch even kwijt.
3 jaar geleden was ik zwanger van Ko en kreeg ik in de 7de week bloedingen. Gelukkig kreeg ik vrij snel een echo en zegen we een kloppend hartje. O+
De volgende dag, in de wachtkamer van de mondhygieniste, besloot ik vlak voor de afspraak nog even naar het toilet te gaan en daar verloor ik 2 erg grote bloedklonters. Ik ben meteen naar huis gegaan.
De vk zei dat we niets anders konden doen dan afwachten. Het bloeden stopte gelukkig en Ko is een feit.

In juli dit jaar hadden we een barbecue in het park van vrienden van mijn lief. Daarna zouden we doorfietsen naar de tuin om daar een nachtje te slapen.
Ik was 6 weken zwanger en mensen zagen het al aan me, ik had Flugeliaanse darmuitstulpels.
Terwijl ik met een vriend stond te parten over de voordelen van grijs worden of kaal worden, voel ik het bloeden beginnen. We zijn in het park, dus geen toiletten.
Ik loop de bosjes in en tussen de brandnetels zie ik inderdaad dat ik bloed.
Ik loop wel drie keer heen en weer.
Bij de tweede keer heen en weer lopen legde een kennis zijn hand op mijn buik en wilde me feliciteren. Dat was echt moeilijk.
Dus bij de derde keer moet ik enorm hard huilen.
P. ziet het gelukkig (ik ben nogal ver van de groep) en komt samen met Ko naar me toe. Ik wil graag weg daar, geen verband bij me, alleen papieren zakdoekjes. Bovendien sta ik te trillen op mijn benen.

Uiteindelijk fietsen we toch naar de tuin. De volgende dag hield het bloeden zo goed als op.
Wel de vk gebeld en ik kon 2 dagen later terecht voor een echo.

De dag ertussen hadden we al een afspraak staan om met mijn zusje en haar vriend naar de Efteling te gaan. Op advies van Mignonne heb ik toch maar even in mijn kast gezocht naar maandverband en ik had nog 1 proefpakje. Dat in de tas gepropt en op naar het sprookjesbos.
Bij de ingang begon het bloeden weer. En dat heeft het de hele dag gedaan. :{
Gelukkig was er in elk toiletgebouw een maandverbandverkoopding en daar heb ik veelvuldig gebruik van gemaakt.
Ik heb alle heftige attracties maar overgeslagen dat voelde helemaal niet goed. En mijn zusje op de hoogte gesteld, ik wilde immers elk uur naar de wc. :')
Gelukkig was het een hele gezellige dag verder.

De volgende ochtend ging ik samen met Ko naar het echocentrum en ik zag het helemaal niet meer zitten.
Maar er knipperde een hartje! O+
Zo bijzonder, en het vertrouwen was meteen terug. De echoscopiste zag ook grote stolsels zitten en waarschuwde me daarvoor. Ze zijn uiteindelijk niet tevoorschijn gekomen, maar ik ben haar daar wel heel dankbaar voor, het heeft me een hoop schrik bespaard.
Na die dag hield het bloeden ook langzaam op.

2 weken later kregen we nog een echo en het kindje was goed gegroeid.
En weer 2 weken later kregen we nog een termijnecho. Armpjes en beentjes! O+

Wat het bloeden nu precies veroorzaakt is onduidelijk, maar ik vond het hoe dan ook afschuwelijk.
wat een geweldig nieuws oeke! gefeliciteerd! maar wat akelig, dat bloeden en de angst dat 't allemaal mis zal gaan... je geeft zo wel een wat te letterlijke invulling aan die 'bloedjes' van kinderen van je, (want uiteraard wordt nr 2 ook weer zo'n prachtig exemplaar! O+ ) ik hoop dat de rest van je zwangerschap zorgelozer zal verlopen! :*
in de haak.
  dinsdag 6 september 2011 @ 08:07:29 #272
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_101622411
quote:
Flugeliaanse darmuitstulpels
:D !!

Zo fijn Oeke dat het gewoon goed bleek te zijn steeds. Kan me voorstellen dat het je vertrouwen flink op de proef kan stellen. Gelukkig is het bloeden gestopt, kun je straks weer zo'n mooierd op de wereld zetten... :*
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  dinsdag 6 september 2011 @ 09:17:29 #273
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_101623310
Oeke wat een opluchting! Zo onzekermakend dat bloedverlies. Gelukkig is het goed! :*

:o Fluugs, ik schrok even toen ik zag dat je hier had gepost.
pi_101624220
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 08:07 schreef flugeltje het volgende:
:D !!

Zo fijn Oeke dat het gewoon goed bleek te zijn steeds. Kan me voorstellen dat het je vertrouwen flink op de proef kan stellen. Gelukkig is het bloeden gestopt, kun je straks weer zo'n mooierd op de wereld zetten... :*
Ik vond hem zo herkenbaar mooi, je buikje! :D
Bij mij is het nu weer weggetrokken trouwens.

Volgens mij heeft Ko er toch wel iets van meegekregen. Gister in de badkamer zei hij, nadat ik op de toilet geweest was: 'Mama bloed.'
Jongetje toch.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_101625889
Jee, wat een verhaal zeg :{ . Maar wat heerlijk dat het goed gaat nu O+ !
pi_101628449
Jeetje Oeke, wat een heftige, enge periode :* Gelukkig gaat het wel allemaal goed met het kindje O+
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  dinsdag 6 september 2011 @ 12:43:54 #277
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_101628483
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 09:59 schreef oeke het volgende:

[..]

Ik vond hem zo herkenbaar mooi, je buikje! :D
Bij mij is het nu weer weggetrokken trouwens.

Volgens mij heeft Ko er toch wel iets van meegekregen. Gister in de badkamer zei hij, nadat ik op de toilet geweest was: 'Mama bloed.'
Jongetje toch.
Ach dat ventje toch... Ze pikken meer op dan je verwacht he...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  dinsdag 6 september 2011 @ 17:28:02 #278
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_101637515
Lieverd, ook nog even hier: van harte met je zwangerschap! :* Wat een enorme onzekerheid met dat bloedverlies, ik hoop echt dat het daar nu klaar mee is en dat het vanaf nu een zwangerschap volgens de boekjes zal zijn :) En moeilijk he, dat je kleine er toch meer van meekrijgt als je zou willen? Het ergste moment van de mk voor mijn vakanie was toen ik heel hard op de bank zat te huilen, Stef keek op vanuit zijn spel, liep naar me toe en aaide me door mijn haar.. Zo lief, en tegelijk zo oneerlijk dat een anderhalfjarige zijn moeder moest troosten.. Enfin, ik snap je gevoel erbij. Nogmaals een fijne zwangerschap, ook voor je lief en Ko'tje O+

En voor jou ook, Fluugs :*
3!
pi_101651789
Och, Oeke, wat zul je geschrokken zijn. Pff..

En Incantrix, die kleintjes voelen toch heel goed aan dat er iets is. Ik herken het, een onverwacht handje langs je rug, een sneu gezichtje. Tis toch hun mama die verdrietig is, het is zo lief bedoeld.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_105175022
Hallo Meiden,

Even mijn verhaal kwijt.
Ik ben moeder van een prachtige dochter en we hebben er een half jaar geleden voor gekozen om mijn spiraaltje te verwijderen en voor een tweede kindje te gaan. Met mijn dochter was het meteen de eerst ronde raak dus was er al een beetje op in gesteld dat het geen problemen zou geven.

Na 2 maand had ik dan ook een positieve test in mijn handen en dolgelukkig natuurlijk. 2 dagen later kwam toch mijn menstruatie op gang.

Nu heb ik afgelopen maand ovulatie testen gebruikt omdat het de maanden daarna nog niet wou lukken. Mijn eisprong snel gevonden en de dag erna had ik al meteen een goed gevoel. Het was raak! Niet eens zo overdreven veel kwaaltjes. Alleen pijn in de onderrug en trekkende banden (herkenbaar van de eerste zwangerschap alleen was ik toen al wel een stukje verder met deze kwaaltjes) Maar goed niet te hard hopen natuurlijk eerst maar eens die positieve test. Ondertussen wist ik het steeds zekerder ik was zwanger kon niet anders! Dan duren de dagen idd heel lang voordat die test gedaan kan worden. 29 nov kon ik testen maar 27 nov kwam mijn menstruatie op gang. Ongelooflijk teleurgesteld natuurlijk. Maar nu was deze wel wat anders begin helder rood 2 dagen en 1 dag bruin verlies. 29 nov wel een test gedaan negatief natuurlijk. Nu zijn we een paar dagen verder en ik kan me niet focussen op de volgende ronde ondanks het bloeden en de negatieve test ben ik er eigenlijk nog steeds van overtuigd dat ik zwanger ben! Waarom gaat het gevoel in de onderbuik en de pijnlijke onderrug niet weg? Zou ik toch zwanger kunnen zijn? Of moet ik het helemaal los laten? Kan ik de HA bellen met het verhaal 'ja wel gebloed ook een negatieve test maar voel me zo zwanger! (Niet alleen door de kwaaltjes ook gewoon het overtuigende gevoel!) Of gewoon afwachten en later nog maar weer testen? Ben even radeloos. Vindt het ook zo ongelooflijk moeilijk om aan de mensen om heen uit te leggen hoe ik me voel.

Vindt het ook heerlijk om het hier even van me af te schrijven.

Hoop dat er wat meiden zijn met wijze raad.

Liefs H.
  woensdag 27 maart 2013 @ 18:26:16 #281
58560 Oksel
Gezellig.
pi_124574733
Nou, week 6. De dame heeft last van bloedverlies, donker bruin. Niet heel veel, maar meer dan druppels. Verder gevoel alsof ze ongesteld moet worden, wat last van rug, wat buikpijn, maar geen hevige kramp.

Spannend.. :( Iemand nog iets nuttigs hierover te vertellen wellicht?
pi_124576047
Kan innestellingsbloed zijn dat is ook vaak bruin. Sterkte!
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  woensdag 27 maart 2013 @ 19:04:29 #283
58560 Oksel
Gezellig.
pi_124576307
Meer bloed. Roder. :(
  woensdag 27 maart 2013 @ 20:42:40 #284
58560 Oksel
Gezellig.
pi_124581182
Nou, dat gaat helemaal niet goed hier.. :(
pi_124582000
Miscchein de verloskundige bellen ?
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  woensdag 27 maart 2013 @ 20:57:35 #286
58560 Oksel
Gezellig.
pi_124582045
Ja, gedaan.

Die denkt dat de zwangerschap niet de goede kant op gaat.. :'(

En dat na 1,5 jaar wachten..

Godverdomme.
pi_124583287
Kan je er niet toevallig even langs om snel een echo te maken? bij mij zagen ze met 5 weken en 6 dagen al een hartje geeft vast een hoop geruststelling. Anders zou ik even naar een andere verloskundige praktijk bellen om te vragen of je daar snel terrecht kan voor bevestiging lijkt me toch wel fijn zeker na zolang wachten.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  donderdag 28 maart 2013 @ 08:21:13 #288
58560 Oksel
Gezellig.
pi_124596662
Vanmiddag afspraak.

Beiden 't gevoel dat 't een miskraam is geweest. Eigenlijk geen erge krampen gehad, en vannacht geen bloedingen meer, maar gisteravond wel weefsel verloren.
pi_124603619
Ik duim nog even voor jullie.
pi_124607755
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 08:21 schreef Oksel het volgende:
Vanmiddag afspraak.

Beiden 't gevoel dat 't een miskraam is geweest. Eigenlijk geen erge krampen gehad, en vannacht geen bloedingen meer, maar gisteravond wel weefsel verloren.
Al meer nieuws? Heb ook bloedverlies gehad vanaf de eerste weken van de zwangerschap tot een week of 12 en toch bleek alles goed te zijn. Het kan er soms, helaas en zeer zenuwslopend, bijhoren..
  donderdag 28 maart 2013 @ 17:05:37 #291
58560 Oksel
Gezellig.
pi_124613349
Miskraam. Op echo lege baarmoeder.

:(

Komen we wel weer overheen. We zijn jong & gezond. Maar het is wel naar, en vreemd.
  donderdag 28 maart 2013 @ 17:09:06 #292
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_124613486
ach oksel, wat verdrietig. heel veel sterkte gewenst!
in de haak.
pi_124617126
;( :* Wat verdrietig, veel sterkte Oksel!
  donderdag 28 maart 2013 @ 19:50:29 #294
58560 Oksel
Gezellig.
pi_124618975
Ja, thanks..
  donderdag 28 maart 2013 @ 19:55:26 #295
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_124619159
Oksel ;( Wat verdrietig... :*
***
pi_124619181
Ach nee ;( Heel veel sterkte :*
  donderdag 28 maart 2013 @ 20:06:51 #297
58560 Oksel
Gezellig.
pi_124619619
Ja, klussen maar weer.

Hopelijk nu niet weer 1,5 jaar wachten :(
pi_124619755
Oksel :*
Home is where the O+ is...
pi_124621714
Oksel. Sterkte. :*
  vrijdag 29 maart 2013 @ 20:16:30 #300
57497 happyme28
I'm so happy
pi_124659517
Oksel, geen garanties maar voor de geboorte van onze zoon ook 1,5 jaar bezig geweest en toen zwanger wat een miskraam werd. Na 4 maanden was ik weer zwanger en daar is onze zoon uit geboren.

Ik duim voor jullie.
  vrijdag 1 november 2013 @ 09:34:41 #301
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_132786230
Vol!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')