abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74175880
Vanaf het moment dat je zwanger bent, wordt door jouw lichaam het zwangerschapshormoon hCG (human Chorion Gonadotrofine) aangemaakt. In het begin is er nog nauwelijks aanwijsbaar hCG in je lichaam, maar na verloop van tijd wordt dit steeds meer. Om hiervan een idee te geven; ben je vier weken zwanger dat is de hCG waarde 37 na vijf weken is dit 373 en na zes weken is de waarde al gestegen naar 7084.

Misschien heb je hier iets aan!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  donderdag 29 oktober 2009 @ 08:30:49 #52
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74175916
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 08:18 schreef sany24 het volgende:
Hallo
Heel erg bedankt voor de reacties mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie was 16 september dus ik heb geen idee me huisarts zei dat ik 24 juni dan zou uitgereknt zijn.
Ik hoop vandaag ook wat meer te horen moet er telkens alleen heen dus ik vang niet echt alles op denk ik ben te gespannen bang dat het weer fout zal gaan.

Kus Sany
Dan zou je inderdaad iets meer dan 6 weken zwanger zijn nu. Wat ongeveer 28 dagen na bevruchting is.

HCG gerekend vanaf bevruchting
Niet zwanger < 5 -
0 - 5 7 dagen
3 - 426 14 dagen
18 - 7.340 21 dagen
1.080 - 56.500 28 dagen
7.650 - 229.000 35 - 42 dagen
25.700 - 288.000 43 - 56 dagen
13.300 - 253.000 57 - 78 dagen
4.060 - 65.400 17 - 24 weken
3.640 - 117.000 25 weken - bevalling
< 5 -

Een HCG van 555 is dus aan de lage kant. MAAR, als je wellicht wat korter zwanger bent (wat ook gewoon kan) zit je nog netjes binnen de normaalwaarden. Overigens zegt de hoeveelheid HCG niet direct iets, maar meer de mate van stijging. HCG moet per 3 dagen in ieder geval verdubbelen, dat is belangrijker. Krijg je nog een nieuwe bloedtest?
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_74175950
Ik wilde dat lijste van Flugeltje net posten
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_74176154
Ja ik moet om 12.15 weer naar de gyn toe en daarvoor moet ik weer bloed laten prikken maar ik ben zo onzeker maar lief van jullie dat jullie reageren ben bang dat het weer mis zal gaan en dat willen we helemaal niet kinderwens is zo groot
  donderdag 29 oktober 2009 @ 12:11:15 #55
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74181947
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 08:47 schreef sany24 het volgende:
Ja ik moet om 12.15 weer naar de gyn toe en daarvoor moet ik weer bloed laten prikken maar ik ben zo onzeker maar lief van jullie dat jullie reageren ben bang dat het weer mis zal gaan en dat willen we helemaal niet kinderwens is zo groot
Ik weet hoe je jezelf voelt meis, heb zelf inmiddels 4 miskramen achter de rug. Ik kan echter niets zeggen om je gerust te stellen. Het is altijd afwachten met dit soort dingen. Misschien heb je een verlate eisprong gehad en ben je daardoor wat minder lang zwanger dan je dacht, dan kan de HCG-waarde van 555 weer prima zijn.

Wens je heel veel sterkte en laat effe weten hoe het bij de gyn was.
pi_74182237
Sany, ik snap dat je zo ontzettend bang bent... Ik hoop dat het niks is, en dat je straks bij de gyn ms zelfs wat meer ziet op een echo... maar net wat Flugel zegt, er kan niks gezegd worden hier om je echt gerust te stellen. er zijn gevallen waarbij het minder goed afliep en gevallen waarbij er toch een goede zwangerschap was... je weet het niet en dus moet je afwachten. dat is wel het moeilijkste in deze tijd, het afwachten... ik wens je daar heel veel sterkte bij en ik hoop met je mee op straks (of morgen/volgende week, ik weet ook niet precies hoelang je zwanger bent) op een kloppend hartje op een duidelijke echo!
pi_74184531
Hallo,

Van 3 t/m 6 10 heb ik een menstruatie gehad.Omdat ik me toch zwanger voelde toch een zwangerschapstest gedaan( had toch een paskketje in huis) en jahoor positief! Ik was natuurlijk erg ongerust ivm het bloedverlies dus 14/10 mocht ik komen voor een echo.Daarop was niets te zien en het baarmoederslijnmvlies was te dun om een vruchtje in te kunnen innestellen..Toch bleef ik me zwanger voelen en heb op 23/10 een clearblue test gedaan:zwanger 3+!Diezelfde avond ben ik naar een bureau gegaan waar ze zonder indicatie een echo kunnen maken en hij zag een vruchtzakje!Ik was natuurlijk helemaal blij maar helaas kreeg ik de dag erop een grote bloeding helderrood bloed met slijm...De 26e mocht ik naar het ziekenhuis voor een spoedecho en we zagen een kloppend hartje!Wel 1 week morter dan gedacht, maar dat klopt wel voor mijn gevoel aangezien er op de echo van 14/10 niets te zien was.Het bloeden was inmiddels ook opgehouden.
Nu had ik net na het plassen een druppeltje helderrood bloed..Vannochtendvroeg wel ontlasting gehad, kan het daardoor komen?Zucht dit is niet echt een probleemloze zwangerschap.9 November mag ik weer komen voor een echo, zou willen dat ik de tijd vooruit kon zetten!

Groetjes
pi_74184689
Hallo

Ik ben net thuis van het ziekenhuis.
Weet nog niks ik heb bloed laten prikken bellen me vandaag op over het resultaat.
Hij weet niet zo goed wat hij nou moet doen en ik moet morgen weer naar het ziekenhuis ik hoop dat me moeder met me mee kan dus ben nog niks wijzer

Nou jullie horen wel weer van me
En bedankt voor jullir steun echt fijn zon site me familie woont ook anderhalf uur bij me vandaan dank je meiden

Sany
pi_74185436
Britt, dat druppeltje helder bloed kan heel goed komen van ontlasting inderdaad. Het komt vaker voor dat er bijvoorbeeld een adertje gesprongen is, niet ernstig. Sex en ontlasting zijn typisch dingen waar licht bloedverlies door kan ontstaan. Alles is natuurlijk erg doorbloed als je zwanger bent.

Sany, ik hoop dat je vanmiddag goed nieuws krijgt! Ik zal voor je duimen. Hopenlijk is je HCG waarde mooi gestegen.
pi_74186667
Sany, wat spannend... ik hoop ook dat je morgen in het ziekenhuis meer weet, en dat het resultaat van het bloedprikken goed is. je weet dat het vorige HCG gehalte 555 was, dat moet dan nu een stuk hoger zijn als de zwangerschap goed gaat. Ik duim voor je meid!

Britt, net wat Happy zegt, je bloed kan komen van de ontlasting, maar het kan ook komen dat er "gewoon" een adertje gesprongen is... Ik hoop op een mooie echo voor jou!
pi_74208451
Hoi

Was vanmiddag gebeld door de gyneacoloog ik had nu een waarde van 500 en moet zaterdag weer naar het ziekenhuis in plaats van morgen om weer bloed te prikken en dat is om 10 uur en dan moet ik om 12.00 uur weer naar de gyneacoloog maar plus punt is dat me Moeder met me mee gaat ben ik wel blij mee maar vvor de rest zie ik het heel somber in!!!!

Nou meiden kom net van me werk maar ga lekker slapen nu morgen weer werken en jullie horen weer van me

Sany
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:30:57 #62
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74215827
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 23:28 schreef sany24 het volgende:
Hoi

Was vanmiddag gebeld door de gyneacoloog ik had nu een waarde van 500 en moet zaterdag weer naar het ziekenhuis in plaats van morgen om weer bloed te prikken en dat is om 10 uur en dan moet ik om 12.00 uur weer naar de gyneacoloog maar plus punt is dat me Moeder met me mee gaat ben ik wel blij mee maar vvor de rest zie ik het heel somber in!!!!

Nou meiden kom net van me werk maar ga lekker slapen nu morgen weer werken en jullie horen weer van me

Sany
Een dalend HCG is niet goed inderdaad.

Heel veel sterkte meis

Als je er wellicht over wilt praten, er is een topic met allemaal meiden die hetzelfde meegemaakt hebben: Zwanger.... en dan gaat het mis #6
pi_74219989
Sany
Sterkte ermee.
Dalende HCG klinkt niet goed nee.
pi_74232053
hmmm Sany, wat jammer, dat klinkt inderdaad niet goed...
Sterkte meid, en inderdaad, wil je even kletsen, dan kan dat altijd in het topic dat Flugel al aangaf...
pi_74317250
Hallo

Even een berichtje van mij mijn HCG waarde was vorige week dinsdag 555 en toen donderdag 500 en zatewrdag weer terug geweest in het ziekenhuis toen was het 375 nou ik wordt gek en werd net een uurtje geleden gebeld dat me HCG waarde weer was gestegen naar iets in de 400 ik wordt helemaal gek moet morgen weer bloed prikken ik weet nu niet meer wat ik moet verwachten en ben bang dat ik dan toch een buitenbaarmoedrlijke zwangerschap heb.

Ik ben blij want moet straks werken even wat afleiding heb ik nu echt ook ff nodig

Heel veel liefs Sany
  maandag 2 november 2009 @ 15:20:52 #66
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74317327
pffft Sany, dat schiet ook op zo zeg.... Dat hangen tussen hoop en vrees lijkt me afschuwelijk.

Sterkte meis
pi_74317573
Het is vreselijk ik weet gewoon nu niet waar ik op moet rekenen en druf niet te hopen want ben veel bloed verloren ook ik voel me vreselijk BAAL hier gewoonweg van.
Ze hebben namelijk ook een kieste gezien en is nu bijna 3 cm groot maar het is een goed aardige en gaat vanzelf weg zeggen de Gyneacologen.

Nou morgen weer een dag ik hoop dan op zekerheid
pi_74325068
Sany, een cyste is niks om je druk over te maken. In de meeste gevallen (lees, het is volgens m'n arts echt zeldzaam dat het anders is...) is dat gewoon een ruimte in je lichaam die gevuld is met vocht. dat kan meestal geen kwaad, en halen doktoren pas weg als het gaat irriteren... meestal blijven ze eraf...
ik hoop zo dat je snel weet waar je aan toe bent, en dat je weet of je nu wel of niet zwanger bent, en of het een gewone of een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is... ik hoop echt het allerbeste voor je! Het bloeden klinkt niet goed, even als het lage HCGgehalte, maar ik hoop op goed nieuws voor je.
pi_74378880
Hoi meiden

Ik ben gisteren weer naar het ziekenhuis geweest en me HCG was weer gedaald naar 381 maandag was die 418 nu moet ik morgen weer naar het ziekenhuis weer bloed prikken en weer een echo nou ik weet het gewoon echt niet meer we zien wel voel me voor de rest wel goed maar erg gespannen en verkouden.

Liefs Sany
pi_74404654
Sany, wat een nare en vervelende tijd is dit voor je. Ik kan me helemaal voorstellen dat je op bent van de zenuwen... Ik hoop dat je nu echt gauw weet hoe het zit, maar hou er rekening mee dat het niet goed zit met dat dalende HCG... Sterkte meid!
  woensdag 4 november 2009 @ 22:55:04 #71
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74404855
Pffft Sany, je wordt wel op de proef gesteld hoor. Dat het niet helemaal goed zit lijkt me inmiddels wel duidelijk. Dit gejojo schiet dan ook niet op. Sterkte meid!
pi_74533094
Hallo meiden

Daar ben ik dan ik had woensdag 4 november ineens last van me onderbuik zon pijn nog nooit gevoeld.
Ik naar het ziekenhuis opgebeld en die belde een aantal seconde later terug dat ik meteen moest komen,
ik erheen en ik werd plosteling opgenomen in het ziekenhuis ik was helemaal alleen want me vriend was werken dus dat viel een beetje verkeerd dat ik moest blijven.
Maar goed moest volgende dag weer voor een echo en er werd weer bloed geprikt want ik kreeg een kijk operatie nou was zenuwachtig daar werd ik niet goed van, infuus verkeerd geprikt heb blauwe plek ook nu op me hand.
Maar dan kom je uit de operatie was moe niet normaal nou dan krijg je later te horen dat ik inderdaad een BUITENBAARMOEDERLIJKE ZWANGERSCHAP had en dat ze het vruchtje van 5 a 6 cm weg hadden gehaald en dat ik al mijn eileiders en baarmoeder nog had das een opluchting hoor.
Ben nu sinds zaterdag thuis mag niks doen heb veel pijn en moet veel rusten en dat is lastig als je graag werkt en wil dat je huis in orde is Maar ik ben blij want KINDJES krijg ik zeker zei de gynaecoloog.
Maar we moeten eerst maar even doormaken en dan gaan we ons richten op ons en dan zien we wel weer

Nou meiden ik vind dit een super site zet vooral door want ik heb veel steun van jullie gehad en wat advies en dat is fijn ook al weet je dat het fout zit

Dikke Sany
  maandag 9 november 2009 @ 10:12:42 #73
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74533160
Sany

Fijn dat ze er nog op tijd bij waren, maar ik kan mezelf voorstellen dat het toch nog een hele dobber gaat worden. Je bent toch je kindje verloren, neem je tijd om daar ook over te rouwen als je de behoefte daaraan hebt. Wel goed dat de onzekerheid nu achter de rug is. Sterkte gewenst voor de komende tijd en veel plezier met het voorbereiden van je huwelijk!

Er zijn meer leuke onderwerpen hier waar je mee kunt praten dus blijf vooral hangen
  maandag 9 november 2009 @ 12:13:33 #74
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_74536508
quote:
Op maandag 9 november 2009 10:12 schreef flugeltje het volgende:
Sany

Fijn dat ze er nog op tijd bij waren, maar ik kan mezelf voorstellen dat het toch nog een hele dobber gaat worden. Je bent toch je kindje verloren, neem je tijd om daar ook over te rouwen als je de behoefte daaraan hebt. Wel goed dat de onzekerheid nu achter de rug is. Sterkte gewenst voor de komende tijd en veel plezier met het voorbereiden van je huwelijk!

Er zijn meer leuke onderwerpen hier waar je mee kunt praten dus blijf vooral hangen
Hier kan ik niets meer aan toevoegen
pi_74554190
Oh Sany, wat heftig, inderdaad een buitenbaarmoederlijke zwangerschap... maar wat een geluk voor je dat je je eierstokken nog allebei hebt! Ik ben blij voor je dat het zo goed is afgelopen... maar net wat Flugel zegt, neem ook de tijd om te rouwen over wat je bent verloren als je daar de behoefte voor voelt... sterkte en ook heel veel geluk straks met jullie
Ik wens je het allerbeste!
pi_77223571
Ik had me hier liever niet willen melden, maar helaas....
Ik ben nu ruim 6 weken zwanger en heb sinds donderdag last van wat bloedverlies.
Donderdag begon het met enkele drupjes bruin en maakte ik me nog niet zoveel zorgen. Vrijdag kwam er echter ook wat rozig bloedverlies bij kijken en zaterdag zelfs een paar drupjes helderrood. Inmiddels is het weer bruinig.
Het stelt allemaal niet veel voor, 't is alleen bij afvegen, maar dan nog...
Ik heb verder geen krampen, af en toe wel een beetje buikpijn, maar dat had ik hiervoor ook al.

Ik maak me natuurlijk erge zorgen en ga morgen maar even contact opnemen met de VK. Ik hoop dat ik dan snel mag komen voor een echo....
pi_77226047
Och meis, ik hoop heel erg voor je dat het 'gewoon' een beetje bloedverlies blijkt te zijn en niets anders. Geen krampen klinkt wel goed. Ik hoop dat je snel voor een echo mag!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 24 januari 2010 @ 21:31:19 #78
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77226150
Och mardis toch, wat schrikken weer

Het hoeft niets te betekenen he, dat weet je... Laten we hopen dat je morgen al meteen voor een echo mag. Sterkte meid...
  zondag 24 januari 2010 @ 22:06:53 #79
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77228469
Mardis, ik duim voor je dat het 'niks' is...
pi_77230189
mardis, ik weet even niet zo goed wat ik moet zeggen buiten dat ik hoop dat er niks aan de hand is en je gauw een geruststellende echo kunt krijgen...
pi_77239123
Ik heb bloedverlies gehad bij 6 weken en 8 weken. En niet zo'n beetje ook. Ik verloor echt in 1x een hele plas bloed. Gelukkig wist ik toen nog niet dat ik zwanger was. Maar het hoeft dus niets te zijn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_77259911
Ik heb vanmorgen de VK gebeld, maar ze vindt het nog te vroeg voor een echo. Het zou vanalles kunnen zijn en omdat mijn zus het bij al haar kinderen ook heeft gehad zou het ook iets kunnen zijn dat "in de familie" zit. Als ik me volgende week nog ongerust maak, mag ik nog een keer bellen en dan mag ik waarschijnlijk wel een echo. Mits het deze week natuurlijk doorzet, wat ik niet hoop...

Al met al ben ik dus nog niet echt gerustgesteld, het bruinige bloedverlies gaat onverminderd door (al is het niet veel... ) en moet ik dus nog zeker een week afwachten
pi_77260106
ow mardis, wat spannend
ik heb ook met 6 wk eerst bruin verlies, toen helderrood en toen weer bruin gehad
ook de vk gebeld en hetzelfde antwoord gekregen
zeer frustrerend want je voelt je gewoon niet gerustgesteld!

succes met de week afwachten en ik duim voor je dat het " iets " is wat er bij jou ook gewoon bij hoort (en liefst niet meer terug komt natuurlijk!)
pi_77269043
ik hoopte beter nieuws te krijgen Mardis... bah nog een hele week...
als er iets is, je mag me pmmen hoor... (bellen mag ook... )
pi_77271180
he mardis wat frusterend.
ik ga voor je duimen.
x storm
home is where doghair sticks to anything but the dog!
pi_77299171
Mardis zie dit nu pas! Ik heb hetzelfde gehad... Met bijna 7 weken leek het even alsof ik ongesteld was geworden, maar 's avonds was het weg... een week erna heb ik ruim 1,5 week bruin verlies gehad, met soms wat steken en krampjes, maar niet regelmatig... Na 10 weken heb ik geen enkel bloedverlies en krampjes meer gehad en gelukkig ziet alles er hier tot dusver goed uit..

Zou wellicht toch nog een keer bellen met je vlos (en dan maar niet overdag maar bijv. in de avond) en aangeven dat je het écht niet vertrouwd en toch wel graag een echo wilt om je gerust te stellen. Even een stomme vraag, maar je had eerder een positieve test toch en dat is toch niet goed afgelopen? Weet je verloskundige dit? Misschien was jij het niet en zit ik te blaten

Je bent morgen 6 weken en 3 dagen? Dan zou er een hartje te zien moeten zijn op de echo... Echt meis, nog een keer bellen en aangeven dat je écht heel graag gerustgesteld wilt worden.... Ik hoop dat het je gaat lukken want deze onzekerheid en stress is niks.. Het vervelende is dat het 2 kanten op gaat, het gaat goed of het gaat fout.
pi_77302175
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 17:43 schreef Orea het volgende:

Zou wellicht toch nog een keer bellen met je vlos (en dan maar niet overdag maar bijv. in de avond) en aangeven dat je het écht niet vertrouwd en toch wel graag een echo wilt om je gerust te stellen. Even een stomme vraag, maar je had eerder een positieve test toch en dat is toch niet goed afgelopen? Weet je verloskundige dit? Misschien was jij het niet en zit ik te blaten
Dat klopt inderdaad, maar die situatie is niet echt met deze te vergelijken, toen ging het al mis voor mijn NOD. Mijn VK weet dat overigens ook gewoon. En nog een keer bellen heeft echt gewoon geen zin. Ik zat bijna jankend aan de telefoon en volgens degene die erbij zat had ik bijna gesmeekt om een echo, maar de VK wilde er gewoon niet aan. Op zn vroegst met 7 weken, zei ze. Dus dan bel ik maandag wel even terug, ook al is het dan gestopt....
Overigens ben ik er nu ook al veel rustiger onder, ik kan er ook weinig aan doen verder. Het stelt me enigszins gerust dat ik veel verhalen lees waarbij het gewoon goed is gegaan... en anders zien we het volgende week wel.

Morgen kan dit overigens weer totaal anders zijn hoor, ik ben nogal wispelturig qua emoties op 't moment
pi_77305017
He bah Mardis. Vervelend die onzekerheid. Hopelijk is het niets, en ben je nog gewoon vrolijk zwanger.
Probeer een beetje te ontspannen. En rustig afwachten. (oh en ik snap zo goed dat dat heel moeilijk is voor je).

pi_77484352
Mardis, hoe gaat het nu? het is ondertussen bijna weer maandag, is het bloeden gestopt? (hoop ik...) Hoe voel je je nu?
pi_77503736
Inderdaad Mardis, hoe is het? bloeden gestopt? Echo ingepland?

Ik snap dat deze situatie anders is dan de miskraam rond je nod, maar om je gerust te stellen lijkt het me wel belangrijk dat je die echo krijgt.. Stress is ook niet goed....

Ik hoop dat alles nog goed is!!
pi_77510006
Lief dat jullie aan me denken

Het bloeden is helaas nog steeds niet gestopt. Bij het afvegen heb ik vaak nog steeds wat bruin of roze bloed op het wc papier zitten. Afgelopen zaterdag ook weer een paar druppels rood.
Vanmorgen dus maar weer de VK gebeld, en die heeft meteen een afspraak voor een echo gemaakt. Ik kan vanmiddag om kwart voor vier al terecht!
  maandag 1 februari 2010 @ 15:18:43 #92
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77514071
Ik duim voor je Mardis...
  maandag 1 februari 2010 @ 15:22:33 #93
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_77514203
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:15 schreef Mardis het volgende:
Lief dat jullie aan me denken

Het bloeden is helaas nog steeds niet gestopt. Bij het afvegen heb ik vaak nog steeds wat bruin of roze bloed op het wc papier zitten. Afgelopen zaterdag ook weer een paar druppels rood.
Vanmorgen dus maar weer de VK gebeld, en die heeft meteen een afspraak voor een echo gemaakt. Ik kan vanmiddag om kwart voor vier al terecht!
Ik duim ook voor je
Be happy with the little things in life
pi_77515692
Mardis

DUIM DUIM
  maandag 1 februari 2010 @ 16:09:41 #95
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_77516051

*maffe duimt mee voor Mardis*
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  maandag 1 februari 2010 @ 16:16:33 #96
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77516314
* meeduimt
  maandag 1 februari 2010 @ 16:18:43 #97
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_77516402
*duimt*
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_77516439
Duimt!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_77518593
Mardis, ik hoop dat je inmiddels goed nieuws hebt gekregen! Duimt ook voor je!
pi_77518649
Ymme kijkt even of er al nieuws is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')