abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 maart 2009 @ 11:59:25 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_66611691
Vervolg van Bloedverlies tijdens de zwangerschap
quote:
Op maandag 22 maart 2004 13:41 schreef Karin het volgende:
Omdat er regelmatig vrouwen zijn met bloedverlies tijdens de zwangerschap is het misschien handig om alle ervaringen te bundelen.
In de hoeveelste week had je bloedverlies? Had je krampen erbij? Ben je bij de huisarts/verloskundige geweest? Heeft de huisarts/verloskundige je doorgestuurd voor een echo? Was het helder bloed of bruine afscheiding? Liep het goed of slecht af?
dus niet alleen bedoeld voor "goede afloop", helaas loopt dit ook vaak slecht af. Maar dan weten de vrouwen die hier vragen over hebben wat hun eventueel te wachten staat, wel zo reëel.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 2 maart 2009 @ 12:00:02 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_66611713
quote:
Op maandag 2 maart 2009 10:59 schreef Estherrichard het volgende:
Ik zou nu 5 1/2 week zwanger zijn en heb nu al 4 dagen helder bloed verlies, iets minder dan een ongesteldheid maar het gaat wel door. Afgelopen vrijdag begon het, echo laten maken en toen zat het er nog. Maar ben toch niet helemaal op mijn gemak.
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:57 schreef Troel het volgende:
Oew, spannend Esther. Hopelijk heb je snel weer een echo en dat dan alles er ook nog steeds zit
Kan me heel goed voorstellen dat je je niet op je gemak voelt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_66633159
Esther, dat is eng en spannend! ik hoop net als Troel dat je gauw weer een echo hebt, en dat je dan gerust gesteld kan worden!
pi_66958945
Hallo,

Ben gister bij de gyn geweest en helaas het is niet gegroeid , dus maandag curettage.
Maar dat zal waarschijnlijk niet meer nodig zijn, gistermiddag na het bezoek aan de gyn kreeg ik krampen
in mijn onderbuik.
Dit is alleen maar erger geworden en vanmorgen heb ik het vruchtje verloren!
Wat is je geest dan toch sterk zeg, eerst wil je het kost wat het kost vasthouden om vervolgens het los te laten.
Straks even verloskundige bellen wat nu?
Alles aan mijn lichaam is niet meer zwanger, ben opgelucht dat ik eindelijk weet waar we aan toe zijn.

Succes iedereen.
  donderdag 12 maart 2009 @ 08:35:17 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_66959129

Sterkte!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 12 maart 2009 @ 08:40:17 #6
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_66959192
Sjemig wat een Sad nieuws zo op de vroege morgen.
Sterkte en succes ermee
  Jubileum moderator donderdag 12 maart 2009 @ 08:47:37 #7
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_66959301
Heel veel sterkte!

(ik laat dit topic mergen met Bloedverlies tijdens de zwangerschap (deel 2) )
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 12 maart 2009 @ 09:09:57 #8
24188 Belana
kloon van belana
pi_66959814
sterkte!
stormy waters...
sailin'
pi_66985514
Girl29 heel veel sterkte
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_66992829
girl29
pi_67688636
Hoe gaat het nu met jou Esther? Ben je gerustgesteld met die echo toen?
  zondag 5 april 2009 @ 17:09:08 #12
251142 Esster
Alles gebeurd voor een rede.
pi_67733377
Hallo allemaal,

Ik wil gewoon ff me hart luchten want het is een hele rare week geweest voor mij.

Vrijdag toen ik de pil weer in wou nemen kwam ik er pas achter dat ik niet ongesteld was geworden. dus zaterdag testen was positief. Omdat het niet mijn bedoeling was zwanger te worden was ik het hele weekend in schok, heb dus in totaal 3 testen gedaan. Want kon gewoon niet geloven.

Maandag ben ik na de dokter geweest en die bevestigde het. Het was bij mij gelijk duidelijk dat ik het kindje wou houden. Ik bleek rond de 5/6 weken te zijn maar omdat ik aan de pil was zou het langer kunnen zijn zij de dokter.

Vrijdagavond kreeg ik bruin bloedverlies. wat later helder rood werd het leek gewoon op een ongesteldheid. ik was net aan het idee gewend dat ik een kindje ging krijgen. Dus heb de vk gebeld di zij dat van alles kon zijn en dat ik zaterdag weer moest bellen of als ik erge buikpijn kreeg of duizelig werd. Het was voor mij zelf eigenlijk beetje to much voor een week. Maar aan de andere kant ben blij dat mij overkomt en niet iemand die heel graag kinderen wil(weet dat het sowieso wel voorkomt). want bij mij was het een ongelukje. een gewenst ongelukje en zal er zeker van zijn gaan houden maar het mocht niet zo zijn (ik ga gewoon van slechtste uit hoewel ik nog steeds heel erg hoop op een goede afloop.).

Het was gewoon een heftig weekje. en moest het ff van me hart.

Moet maandag de vk bellen en eerder voor een echo heen. gaan ze kijken of er nog wat zit.

Groetjes Ester.
  zondag 5 april 2009 @ 21:14:11 #13
35189 Troel
scherp en bot
pi_67740348
Spannend Esster! Hopelijk zit het goed
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67750045
Ester, ik hoop dat het goed zit! deze dagen dat je moet wachten voor je echt weet hoe het zit, die zijn heel moeilijk! sterkte!
pi_67864881
hallo ?
Ik heb eergister een test gedaanen ben er achter gekomen dat ik zanger ben .
Uitgerekend zou dit betekenen dat ik vandaag precies 5 weken zwanger ben ..
Echter werd ik vanmorgen wakker en op het toilet zag dat ik bloed verlies had spantaan !!
Het was een klein beetje en wat dikker dan normale menstruatie ....
Het was daarna meteen weg dit was rond 07.00 uur vanmorgen
Echter ging ik net rond 12.15 weer en verloor ik weer een sliert bloed
Ik heb een zeurende pijn in me onderbuik ....
Wat kan dit zijn???? wijst dit meteen op een miskraam ????
Kan iemand me wat vertellen hierover ???
Ik heb de dokter gister al gebeld om een afspraak te maken ze hebbengeen plek en sta nu op de reserve lijst en na me ondervindingen weer gebeld vanmorgen ze zeggen niet veel idd het is afwachten maar advies of wat het kan zijn zeggen ze ook niks over ....
het is bij me melding vernoemt nu wat me klachten zijn met de hoop dat ik morgen terecht kan maar
zit dus wel tot morgen in spanning of ik uberhaubt wel terecht kan???

Wat zou het kunnen zijn is het ecjt een miskraam ????
Moet je dan niet volop bloedingen hebben constant ???
  donderdag 9 april 2009 @ 15:28:47 #16
57497 happyme28
I'm so happy
pi_67865787
helaas kunnen we hier nooit echt antwoord op geven, want er zijn verhalen waarbij er echt gedacht wordt aan een miskraam, maar toch bleek alles goed. En soms lijkt het niet veel voor te stellen en is het toch mis. Als je echt een miskraam hebt, moet je wel bloed verliezen alsof je ongesteld bent, maar dat kan ook later opgang komen.

Krampen in je onderbuik kan duiden op een miskraam maar hoeft ook niet altijd zo te zijn. 'Oud' bruin bloed is vaak minder alarmerend dan rood helder bloed, maar ook dat is niet altijd een miskraam.

Ik hoop voor je dat je snel bij de gyn of verloskundige terecht kan voor een echo.
pi_67870910
Bij twijfel gewoon de gyn of verloskundige bellen, die kunnen dmv een echo vast stellen of er nog sprake is van een zwangerschap. Ik was zwanger van mijn dochter en had een aantal weken lang bloed verlies. Dacht toen ook dat het foute boel was, ze wordt as augustus 5. In 2006 heb ik een miskraam gehad wat gepaard ging met ongeveer 12 uur lang krampen en heel veel bloedverlies, zeker een maandverband per uur.
pi_67871154
Ik heb vorige week een miskraam gehad.
Dit begon met 'oud' bloed en de dag erop was het helderrood en veel. Liep langs mijn benen op zoveel.

Maar het kan dus van alles beteken. Maar zodra het helderrood is en veel, is het meetal niet goed.
Maar er zijn ook gevallen bekend, van vrouwen die gewoon ongeteld werden en later ook zwanger bleken te zijn.

Het kan dus alle kanten op.
pi_69732178
Ik heb de laatste maanden alleen nog maar zitten lurken hier, maar heb nu zo'n speciaal verhaal dat ik het even post.

4/5: Positieve zwangerschapstest (was toen 3 dagen overtijd)
8/5: 's avonds (na mijn trouwdag) wat bruinige afscheiding. Dit hield 9/5, 10/5 en 11/5 aan, dus
11/5: VK gebeld, gaf aan dat het wellicht een innestelings- of contactbloeding was
12/5: vertrokken op huwelijksreis, bloeden hield aan
19/5: inmiddels al 11 dagen bloedverlies, oplopend van hoeveelheid ook met stolsels, heel donker roodbruin van kleur
19/5: via de dokter van het hotel naar het ziekenhuis van Santo Domingo (Dominicaanse Republiek) gebracht en allerlei onderzoeken ondergaan, waaronder een echo, waarop alles goed was en op schema, alleen geen kloppend hartje. Maar dit hoeft ook nog niet na 6 wk en 3 dagen.
19/5: 's avonds op weg van het ziekenhuis naar het hotel (rit van 2 uur) begon het bloeden echt. Grote hoeveelheden helderrood. Vervolgens in het hotel een vleeskleurig mini cashewnootje gevonden in het maandverband en in het toilet een vermoedelijke placenta
20/5: bloeden gestopt
21/5: bloeden weer begonnen zoals vlak voor de miskraam
2/6: inmiddels terug van de huwelijksreis hield het bloedverlies nog steeds aan (een ook de zwangerschapsverschijnselen) . Dus naar huisarts, die ons doorverwees naar de gyn voor een nacontrole. Dacht wel dat het een volledige MK was geweest.
4/6: op de echo bij de gyn bleek ik nog altijd zwanger te zijn, Inmiddels 8 wk 4 dagen! Deze keer met kloppend hartje.

Maar ik verlies nog altijd bloed, redelijk constant, donker roodbruin (bijna zwart) met stolsels. De gyn heeft geen idee hoe het kan, maar zei dat het weleens meer voorkomt. Over 2 weken mogen we nog terugkomen voor een controle, als dan alles nog goed gaat, mogen we verder onder begeleiding van een verloskundige. Met of zonder bloedverlies maakt niet uit...

Je hebt geen idee hoe bizar het is om een kind in je buik te zien als je al 2 weken zeker wist niet meer zwanger te zijn. Inmiddels ben ik ook niet meer echt bang voor het bloed, want dat is er al bijna een maand en toch heb ik een levend kindje. Ik ga me nu dus ook gewoon lekker overgeven aan het zwanger zijn en zie wel waar het op uitdraait. Het is tenslotte al zo veel meer dan ik ooit heb durven hopen...
[. [__] .]
[+[__]◊]
  vrijdag 5 juni 2009 @ 11:03:23 #20
57497 happyme28
I'm so happy
pi_69732343
CalamityJane, allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Misschien was het oorspronkelijk een tweeling en ben je 1 vruchtje verloren? Ik kan je je verbazing en soort van shock voorstellen als je denkt een MK te hebben gehad. Hopenlijk blijft alles goed gaan en heb je verder een onbezorgde zwangerschap.
pi_69732402
Ja, wij houden ook maar daarop, want een andere plausibele verklaring is er niet voor te vinden...
[. [__] .]
[+[__]◊]
  vrijdag 5 juni 2009 @ 11:09:41 #22
35189 Troel
scherp en bot
pi_69732535
Cj, wat een rottige periode zul je gehad hebben, ondanks je huwelijksreis.

Mijn schoonmoeder vertelde me ooit dat zij toen ze zwanger was van mijn schoonzusje ook eigenlijk de hele zwangerschap door bloedverlies had gehad, ook gewoon veel bloedverlies (ze schijnt ooit een stoel verpest te hebben ergens zelfs omdat ze het niet doorhad nog toen).
RandaV heeft volgens mij aan het begin van haar laatste zwangerschap ook veel bloedverlies gehad en daar werd toen ook gesproken over een vanishing twin, dus wie weet
Ik hoop voor je dat je ondanks de ongemakken wel kan genieten van je zwangerschap
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_69732666
Jeetje CJ, wat een onzekere periode heb je gehad.. Hoop dat het vruchtje blijft zitten!
Oud collegatje van me heeft haar hele zwangerschap bloedingen gehad maar is bevallen van een prachtige dochter!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_69734582
CJ, ik hoop dat het bloeden in je zwangerschap wel ophoudt! Het lijkt me vervelend (praktisch gezien) maar het zou voor mij toch wel wat onzekerheid met zich meebrengen, hoelang het ook aanhoudt... (Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde, je gaf al aan dat jij die onzekerheid niet meer hebt, gelukkig maar!)
Ik wens je een fijne zwangerschap toe verder.
pi_70519041
Toch wel fijn dit soort topics, al lees je natuurlijk het liefst de verhalen met een positief eind.

Ik heb in week 6/7 bruine en roze afscheiding gehad, bij 7 weken werd er een echo gemaakt en die liet een kloppend hartje zien. Wat een opluchting! Twee dagen erna verloor ik ineens helderrood bloed, ik schrok me natuurlijk kapot. De bloeding hield gelukkig niet aan en de volgende dag was alles weer helemaal normaal. Ik heb bij 8 weken opnieuw een echo gehad en daar was te zien dat het vruchtje goed gegroeid was en wederom een kloppend hartje.

De laatste twee weken was het dan ook helemaal normaal en rustig daar beneden, tot gisteravond. Toen verloor ik ineens weer helderrood bloed, moest een paar keer vegen om het weg te krijgen. Ook deze bloeding is snel weer gestopt en vandaag was er al helemaal niets meer te zien. Maar wederom ben ik doodongerust of alles nog wel goed is. Gelukkig mag ik donderdag weer komen voor een echo, ze hebben die van volgende week gewoon een weekje naar voren getrokken. Donderdag ben ik precies 10 weken zwanger.

Omdat er verder geen stolsels mee zijn gekomen ga ik er voorlopig vanuit (het is eigenlijk meer een kwestie van hevig hopen) dat het weer een onschuldige bloeding is geweest. Ik heb verder geen krampen of iets dergelijks. Maar zeker weten doe ik het niet en dat is naar. Op deze manier is het nog niet echt genieten van het zwanger zijn. En naar het toilet gaan is helemaal eng geworden...

Duimen jullie met me mee?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')