abonnement Unibet Coolblue
  maandag 23 februari 2009 @ 17:33:23 #1
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_66379841
De vorige delen:
We blijven naaien deel 7
We blijven naaien #6
Wij gaan stug door met naaien #5
Wij gaan stug door met naaien! (deel 4)
Wij gaan stug door met naaien! (deel 3)
We gaan door met naaien!
Ik ga naaien

Voorbeelden uit het vorige topic:

Noli.:



maok:








Jelief:



Dinus:


knorretje:






kwakveense:


E.T.:



briana_muirinn:


Liezl:


Macka66:


oh-oh:





ilsepielse:


Lotte.:



[ Bericht 34% gewijzigd door maok op 23-02-2009 17:45:45 ]
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  maandag 23 februari 2009 @ 17:33:58 #2
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_66379859
Ik heb even de OP een beetje aangepast, leek me wel leuk zo
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_66380701
tvp
pi_66380828
Leuke OP zo, ik moet toch ook echt eens iets afmaken, kan ik ook eens een foto plaatsen...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  maandag 23 februari 2009 @ 18:06:28 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_66380898
Toch wel grappig dat dit alweer topic nummer 8 is
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 23 februari 2009 @ 18:17:40 #6
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_66381245
Heet zo'n gestikte zigzagsteek dus een tricotsteek? En dat is dus voor strech?

Dank voor de foto, heel verhelderend.

Overigens staan er heel veel machines op wehkamp, dus dan weet ik het nog niet . Toyota niet, dat weet ik nu .
  † In Memoriam † maandag 23 februari 2009 @ 18:27:34 #7
37843 lady-wrb
kortaf
pi_66381522
neeeeeeeee dat is een stikkende zigzag, die je kunt gebruiken voor stretchstoffen
een strech-steek is toch echt iets anders.

ik heb een anker, een husqvarna en een singer, guuzewuus.
de anker en de singer zijn oudjes, maar ijzersterk en goed voor het simpele ragwerk
met de husqvarna kan ik alle kanten op (soms ook de verkeerde ) maar gebruik ik meer voor het fijne werk.

en dan natuurlijk mijn brother lockmachine
  maandag 23 februari 2009 @ 20:13:06 #8
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_66385424
TerugVindPatroon!

Leuke OP!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 23 februari 2009 @ 20:34:17 #9
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_66386327
Laatste creatie


Nu sta ik op het punt om een lap tricot tot shirt te verknippen, maar ik zie nu dat Warrick dood is, dus dat shirt schuift door naar morgen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 23 februari 2009 @ 20:55:31 #10
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_66387031
Ik weet niet of dit het juiste topic is:

Ik heb een handdoek van katoen en die is te groot. Ik wil 'm kleiner maken, 60x30 centimeter. Ik heb er geen verstand van, maar is zoiets wel klein te maken?

Overigens nooit genaaid o.i.d. Lijkt me wel leuk, ik hou wel van creatief bezig zijn. Ik snap eigenlijk niet waarom vooral vrouwen er in geïnteresseerd zijn.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  maandag 23 februari 2009 @ 23:12:52 #11
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_66392152
We hebben hier in het verleden ook wel meer mannen gehad, maar waar die zijn gebleven

Dat is wel een mooi eerste klusje (als je tenminste een naaimachine hebt, met de hand zou ik er persoonlijk niet aan beginnen). Hou er wel rekening mee dat je eigen geproduceerde naadjes bijna nooit zo worden als dat ze waren. Als je goed kijkt naar randjes van handoeken zie je dat de randjes altijd 'kaal' zijn. Ik heb geen idee hoe je de nieuw rand zo krijgt (misschien scheren??) dus ik zou maar gewoon genoegen nemen met een randje met lusjes. Ik heb hier net even mijn eigen handoeken lopen bestuderen (goede tip, altijd kijken hoe andere dingen die je al hebt in elkaar zitten) en ik zie dat er een soort zoompje in zit (om geslagen randje). Aan de korte zijde een breeder zoompje dan aan de lange zijde. Zo'n randje kun je op de nieuw plek ook vrij makkelijk weer maken.

Wat je gaat doen:
- knip je handoek op de juiste maat met een extra rand aan korte zijdes van 2 cm en aan de lange zijdes 1cm. Je kunt dit aan 2 kanten knippen zodat je ook nog 2 bestaande naden kunt behouden, maar dat valt op, het is dus denk ik netter om aan alle 4 de zijden er een randje af te knippen.
- Start vervolgens met een van de lange zijdes. Vouw dan de hele rand 2 keer dubbel, dus 2x een 1/2 cm omslaan. en zet het vast met spelden om de ongeveer 5 tot 10 cm. Zet de spelden zo ver mogelijk van de rand af en aan de kant waar je de stof heen hebt gevouwen (zodat je goed kunt zien waar de zoom ophoud). Je kunt de spelden in de zelfde richting van de stof prikken precies op de plek waar ook de naad moet komen (dat vind ik zelf het fijnste) maar dwars op de stof mag ook. Zorg dat de knoppen van de spelden als je ze in de lengte richting speldt en de rand van de stof naar je toe ligt naar links wijzen. En als je ze in de breedte speldt, ze naar de buitenkant wijzen. Dat is handiger als je ze er straks tijdens het naaien weer uit moet halen.
-Stel nu de naaimachine in. Draad er in, onderspoeltje er in, steek soort op recht, en steek lengte op een bij behorende steek lengte (bij mij zou ik hem op 3 zetten, maar ik weet niet of dat voor alle machines het zelfde is)
- Neem nu een proeflapje, het liefst in de zelfde stof die je gaat naaien. Je kunt hiervoor een rand die je hebt afgeknipt gebruiken. Naai een stukje en kijk of het naadje er goed uit ziet. Naai ook een stukje achteruit (door het hendeltje op de voor of zijkant dat daar voor is even om laag te houden tijdens het naaien). Als je de steek te kort vind maak je hem langer omgekeerd. Als er rare lussen ontstaan kan het zijn dat de draad niet goed ingeregen zit of dat de spanning van de draad niet goed staat of dat je vergeten bent om het het voetje omlaag te doen. Ga pas naaien op de echte stof als je tevreden bent over je naadje.
- Dan ga je de gespelde naad naaien. Leg de stof op de juiste plek, zodat de naald boven de rand van de zoom komt te staan iets minder dan een halve uit de rand (enmet de stof waar je heen naait voor de machine). Doe het voetje omlaag, probeer even door met de hand aan de knop te draaien of de naald goed uit komt. Begin dan langzaam ongeveer 1 cm te naaien, dan een cm achteruit (voor het afhechten zodat het naadje straks niet vanzelf los gaat) en dan helemaal vooruit. Telkens als je bij een speld bent trek je die er uit (als je ze in de breedte hebt gespeld kun je ze eventueel ook laten zitten en er pas uit halen als de naad klaar is). Als je aan het einde bent naait je nog even een cm achteruit en dan weer een cm voor uit. En knip de draad af.
- Vervolgens zet je de andere lange zijde vast met spelden en die naai je ook vast op dezelfde manier.
- Doe nu een van de korte zijdes, vouw hier de stof 2x 1cm naar binnen, verder hetzelfde als de langer zijdes.
- En dan de laatste korte kant.

Klaar.

(het is trouwens wel een heel verhaal geworden maar het valt qua werk nog wel mee.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  maandag 23 februari 2009 @ 23:41:55 #12
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_66393228
Nu voel ik me schuldig dat je zo'n lang verhaal hebt getypt omdat ik mogelijk het gewoon aan m'n moeder zal vragen.

Weet je wat, ik denk dat ik een naaimachine ga kopen en zelf ga naaien. Ik heb geen zin om andere mensen zulke dingen te vragen als ik zelf zo handig ben met me handen. Hangt wel een beetje af van de prijs. Hoe duur is het om een fatsoenlijk naaimachine te kopen + materialen zoals een goede schaar etc?

Ben ik blij dat ik dit topic ben tegen gekomen. Offtopic: Het grappige is dat ik ooit een topic ben tegen gekomen op een ander forum waardoor ik uiteindelijk een gitaar kocht. Dit patroon is kennelijk voor herhaling vatbaar.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_66397652
tvp
  dinsdag 24 februari 2009 @ 08:15:22 #14
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_66397726
quote:
Op maandag 23 februari 2009 23:41 schreef Ruzbeh het volgende:
Nu voel ik me schuldig dat je zo'n lang verhaal hebt getypt omdat ik mogelijk het gewoon aan m'n moeder zal vragen.

Weet je wat, ik denk dat ik een naaimachine ga kopen en zelf ga naaien. Ik heb geen zin om andere mensen zulke dingen te vragen als ik zelf zo handig ben met me handen. Hangt wel een beetje af van de prijs. Hoe duur is het om een fatsoenlijk naaimachine te kopen + materialen zoals een goede schaar etc?

Ben ik blij dat ik dit topic ben tegen gekomen. Offtopic: Het grappige is dat ik ooit een topic ben tegen gekomen op een ander forum waardoor ik uiteindelijk een gitaar kocht. Dit patroon is kennelijk voor herhaling vatbaar.
In het vorige topic heb ik gister een heel verhaal getypt over aanschaf van een machine
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 09:38:56 #15
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_66399166
@Ruzbeh:
Voel je niet schuldig, meerdere mensen hebben hier wat aan denk ik.

Voor naaimachines zie het vorige topic inderdaad. Mijne koste iets van ¤70,- a ¤80,- en daar ben ik na een aantal jaar nog tevreden over. Scharen: Bijna elke een beetje grote schaar is wel geschikt als hij uit de winkel komt. Je moet hem dan alleen niet voor van alles zoals papier gaan gebruiken, daar wordt ie bot van. De schaar die ik het meest gebruik komt gewoon uit zo'n naaisetje met wat standaard dingetjes zoals een meetlint, vingerhoedje (wat ik eigenlijk nooit gebruik), krijtjes en spelden ed. Koste een keer ¤6,- ofzo bij de Lidl.
Voor de rest, breidt gewoon in de loop der tijd je spullen wat uit. Voor dat eerste projectje heb je alleen garen een schaar en spelden nodig. Bij een volgend projectje koop je eens wat patroonpapier enz. Restjes stof ook altijd bewaren, daar kun je later weer wat leuks van maken. Inmiddels heb ik zoveel kleurtjes garen en zoveel restjes stof dat ik zonder spullen bij hoef te kopen tussendoor best leuke dingetjes kan maken (bijvoorbeeld die beanbags en dat autoprullenbakje uit de OP)
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  dinsdag 24 februari 2009 @ 09:47:16 #16
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_66399364
Scharentip! Ikea
4,50 voor een best goede stofschaar Hij ligt iig prettig in de hand

Een van mijn kinderen heeft mijn schaar te pakken gehad en nu zit er een 'bot' stukje in Twijfel nu of ik een dure ga kopen of gewoon weer eentje van Ikea en deze met een schuurpapiertje oid oplap. Laten slijpen is duurder dan een nieuwe schaar
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 09:55:06 #17
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_66399605
Bij ons thuis was de stofschaar heilig, daar mochten we als kinderen echt niet aanzitten, behalve als we echt stof wilden knippen. Mijn eerste projectje op de naaimachine was, toen ik 10 was, een nieuw oor voor mijn knuffel (dat eigenlijk een een kussentje voor in mijn poppewiegje moest worden maar dat meer op het oor van mijn knuffel leek dat ik het toen daar maar aan heb gezet). Toen mocht ik dus ook de heilige schaar gebruiken
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  dinsdag 24 februari 2009 @ 09:57:34 #18
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_66399665
http://www.wehkamp.nl/w2/Winkelen/KenmerkAdviseurArtikel.aspx?CC=C06&SC=U0A&KAC=UA1&ArtikelNummer=780370#reviews_ratings

Ik heb deze op het oog, maar zou niet weten of er een gestikte zigzag op zit . Ieamdn die dat wel kan zien? .

Alvast bedankt .
  dinsdag 24 februari 2009 @ 09:59:37 #19
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_66399710
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 09:55 schreef maok het volgende:
Bij ons thuis was de stofschaar heilig, daar mochten we als kinderen echt niet aanzitten, behalve als we echt stof wilden knippen. Mijn eerste projectje op de naaimachine was, toen ik 10 was, een nieuw oor voor mijn knuffel (dat eigenlijk een een kussentje voor in mijn poppewiegje moest worden maar dat meer op het oor van mijn knuffel leek dat ik het toen daar maar aan heb gezet). Toen mocht ik dus ook de heilige schaar gebruiken
Dat heb ik dus ook echt al van heel kleins af aan geleerd van mn moeder.
Wij vragen zelfs automatisch als we ergens een schaar willen gebruiken of het een stofschaar is.
Ik heb zelf met mn domme kop laatst mijn fijne stofschaar bot gemaakt door onnadenkend klittenband ermee te knippen .
Dus ik heb een nieuwe, gewoon van de Hema, ik denk niet dat het heel veel verschil uitmaakt hoe duur die dingen zijn. En als je dan ff niet nadenkt en toch dom doet ermee heb je m zo vervangen ook.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 24 februari 2009 @ 10:11:32 #20
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_66399996
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 09:57 schreef Guuzewuus het volgende:
http://www.wehkamp.nl/w2/Winkelen/KenmerkAdviseurArtikel.aspx?CC=C06&SC=U0A&KAC=UA1&ArtikelNummer=780370#reviews_ratings

Ik heb deze op het oog, maar zou niet weten of er een gestikte zigzag op zit . Ieamdn die dat wel kan zien? .

Alvast bedankt .
de meest rechtse steek

Lijkt me een prima machine

maok, dat is mijn idee dus ook.. de kinderen weten dat ze niet met mijn schaar mogen knippen, maar soms ligt ie per ongeluk nog in kinderbereik en dan is een kleuter dat meteen weer vergeten.
Van Ikea (of Hema idd) kun je tenminste zonder schuldgevoel vervangen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 10:13:26 #21
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_66400030
Hier kun je de handleiding van die naaimachine bekijken: http://www.gebruikershandleiding.com/handleiding-5-1897.html
Er zit inderdaad zo'n tricozigzagsteek op. Ik zie zo snel alleen niet of er ook een rechte tricosteek op zit (er zitten meerdere rechte steken op dus hij zal er wel tussen zitten), verder mis ik niets en lijkt me het een handige machine.
Het is volgens mij ook gewoon een goed merk dus dat zit ook wel goed.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  dinsdag 24 februari 2009 @ 10:23:42 #22
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_66400269
Ow wacht, ik mis toch nog een steek die ik regelmatig gebruik. Die van het randje van de spuugdoekjes die ik in de OP heb staan. Die gebuik ik ook altijd om naadjes aan de binnenkant af te werken (soort van locksteek, geen idee hoe dit heet). Ik heb ook het vermoeden dat je niet zelf de steeklengte kunt instellen (of er moet nog een knop aan de rechterkant zitten). Dat is niet erg als je standaard dingetjes wilt maken (juist handig, dan kan de steeklengte niet perongeluk verkeerd staan) maar als je een keer wil afwijken zoals een hele korte zigzag (ook weer uit mijn voorbeeld van de spuugdoekjes uit de OP) kan dat niet omdat de zigzag maar op 4 verschillende lengtes kan.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  dinsdag 24 februari 2009 @ 10:28:02 #23
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_66400376
Jaaaaaa, ik heb hem besteld, morgenavond wordt ie al bezorgd .
Dankjullie wel voor de goedkeuring en ik heb nu al zin om dingetjes te maken en hiermee te kletsen daarover .
  dinsdag 24 februari 2009 @ 10:29:12 #24
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_66400411
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 10:23 schreef maok het volgende:
Ow wacht, ik mis toch nog een steek die ik regelmatig gebruik. Die van het randje van de spuugdoekjes die ik in de OP heb staan. Die gebuik ik ook altijd om naadjes aan de binnenkant af te werken (soort van locksteek, geen idee hoe dit heet). Ik heb ook het vermoeden dat je niet zelf de steeklengte kunt instellen (of er moet nog een knop aan de rechterkant zitten). Dat is niet erg als je standaard dingetjes wilt maken (juist handig, dan kan de steeklengte niet perongeluk verkeerd staan) maar als je een keer wil afwijken zoals een hele korte zigzag (ook weer uit mijn voorbeeld van de spuugdoekjes uit de OP) kan dat niet omdat de zigzag maar op 4 verschillende lengtes kan.
. Maar ik ben toch blij. En als ik héél veel blijk te gaan naaien dan kan ik altijd sparen voor een betere .
  dinsdag 24 februari 2009 @ 10:29:38 #25
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_66400428
Op deze zitten wel wat meer steken. Deze trouwens ook.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  dinsdag 24 februari 2009 @ 10:29:47 #26
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_66400429
de dichte zigzag zou je de knoopsgat voor kunnen gebruiken

die soort locksteek zit idd wel op de aldi-machine, maar ik gebruikte altijd een zigzag om af te werken
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 10:31:49 #27
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_66400478
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 10:29 schreef maok het volgende:
Op deze zitten wel wat meer steken. Deze trouwens ook.
Tsja, ik weet niet of ik nog kan veranderen, en had deze gedaan omdat ik het merk kende. E&R ken ik niet.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 10:32:46 #28
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_66400499
Waarschijnlijk is de qualiteit wel beter door het merk en steken ga je toch pas missen als je ze op een andere naaimachine wel hebt gebruikt. Hij is iig wel makkelijk te bedienen, dat is ook wel een voordeel lijkt me als je net begint.

gefeliciteerd met je machine.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  dinsdag 24 februari 2009 @ 10:33:54 #29
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_66400524
Hihi, dankjewel . En ik zie dat ET al vervangende tips heeft, dus het zal wel loslopen allemaal.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 10:35:04 #30
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_66400553
quote:
de dichte zigzag zou je de knoopsgat voor kunnen gebruiken

die soort locksteek zit idd wel op de aldi-machine, maar ik gebruikte altijd een zigzag om af te werken
Inderdaad. Probleem opgelost.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  dinsdag 24 februari 2009 @ 10:36:01 #31
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_66400584
En die spuuglapjes zijn trouwens . Knap man, en leuk .
  dinsdag 24 februari 2009 @ 11:43:38 #32
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_66402649
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 10:32 schreef maok het volgende:
Waarschijnlijk is de qualiteit wel beter door het merk en steken ga je toch pas missen als je ze op een andere naaimachine wel hebt gebruikt. Hij is iig wel makkelijk te bedienen, dat is ook wel een voordeel lijkt me als je net begint.

gefeliciteerd met je machine.
ik wilde idd al gaan zeggen dat ik liever een Brother heb dan een "E&R".
(ik heb echt werkelijk nog nooit van E&R gehoord als merk)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 19:40:47 #33
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_66418940
Deze post ook nog maar even herhalen:

Stoffen Spektakel (gratis toegang):
agenda

DEN BOSCH
Locatie: Brabanthallen vrijdag
13-02-2009
09:30 - 16:30

NAMEN (B)
Locatie: Namur Expo zondag
15-02-2009
10.00 - 17.00

BARNEVELD
Locatie: Veluwehal woensdag
18-02-2009
09:30 - 16:30


LEUVEN (B)
Locatie: Brabanthal zondag
22-02-2009
10:00 - 17:00


GRONINGEN
Locatie: Martiniplaza woensdag
25-02-2009
9:30 - 16:30

LUXEMBURG (L)
Locatie: Luxexpo zondag
01-03-2009
10:00 - 17:00

ZWOLLE
Locatie: IJsselhallen woensdag
04-03-2009
9.30 - 21.00

LEIDEN
Locatie: Groenoordhallen vrijdag
06-03-2009
09.30 - 16.30

GOES
Locatie: Zeelandhallen vrijdag
13-03-2009
9.30 - 16.30

EINDHOVEN
Locatie: Beursgebouw zondag
15-03-2009
10.00 - 17.00

KORTRIJK (B)
Locatie: Kortrijk XPO zondag
22-03-2009
10.00 - 17.00

HEEMSKERK
Locatie: Winkeldriehoek woensdag
25-03-2009
09.30 - 16.30

GOUDA
Locatie: Markt zondag
29-03-2009
10.00 - 17.00

HASSELT (B)
Locatie: Grenslandhallen woensdag
01-04-2009
09.30 - 17.00

DEVENTER
Locatie: Centrum zondag
05-04-2009
10.00 - 17.00

NAMEN (B)
Locatie: Namur Expo woensdag
08-04-2009
09.30 - 17.00

HEERENVEEN
Locatie: Centrum maandag
13-04-2009
10.00 - 16.30

BERGEN OP ZOOM
Locatie: Centrum woensdag
15-04-2009
09.30 - 16.30

GENT (B)
Locatie: Flanders Expo vrijdag
17-04-2009
09.30 - 17.00

BERGEN (B)
Locatie: Mons Expo zondag
19-04-2009
10.00 - 17.00

DORDRECHT
Locatie: Centrum zondag
26-04-2009
10.00 - 17.00

ANTWERPEN (B)
Locatie: Antwerp Expo zondag
03-05-2009
10.00 - 17.00

KERKRADE
Locatie: Centrum donderdag
21-05-2009
10.00 - 17.00

ENSCHEDE
Locatie: Centrum zondag
07-06-2009
10.00 - 17.00

Meer info
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  dinsdag 24 februari 2009 @ 19:48:17 #34
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_66419258
naast de stoffenspektakels, zijn er ook nog stoffenbeurzen. De agenda daarvan staat op www.stoffenbeurs.nl
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 19:50:36 #35
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_66419338
Ah, die kende ik niet. Maar die komt ook niet echt bij mijn woonplaats in de buurt zie ik.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_66419362
Ik ben op zoek naar een patroon voor een fifties jurkje/


Zolang het lijfje maar strak is en vanaf de heupen naar buiten gaat staan.
Het enige dat ik ooit gedaan heb op een naaimachine is mn broeken korter maken, maar nu wil ik een jurkje gaan maken. Wel met hulp van de mama...

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 20:14:51 #37
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_66420161
Gewoon even kijken of er in de Burda of Knip een geschikt patroon staat. Anders kun je ook bij stoffenwinkels kijken, daar kun je vaak ook patronen kopen. Ik vond dit ook nog. Maar dat is zonder patroon, maar ze laten daar wel goed zien hoe ze hem maken.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_66420257
Die link is wel handig. Zeker voor een leek als ik.
Ik zal eens gaan kijken bij wat stoffenwinkels en eens wat gaan proberen.
Thanks.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 20:48:36 #39
51568 briana_muirinn
Cottontail en Terra
pi_66421205
Of kijk eens bij naaipatronen.nl in de kostuumsectie, je hebt denk ik wel kans dat zoiets daarbij zit.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 20:50:26 #40
202348 Susi
Temple of Love
pi_66421268
Volgend jaar wil ik gaan beginnen met een soort van naaien. Maar nu vroeg ik mij af of er bepaalde 'naaiclubjes' zijn, waar je het kunt leren (mijn moeder doet alleen de hoognodige dingen, maar kan in principe niets) ?
  dinsdag 24 februari 2009 @ 21:21:06 #42
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_66422308
Ik heb zelf samen met nog een paar fok!ers op les gezeten in Groningen, dat was een cursus voor de leeftijd 16+, erg gezellig elke week. Ik weet niet waar jij woont, maar er is vast wel ergens een cursus in de buurt.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  dinsdag 24 februari 2009 @ 21:38:49 #43
202348 Susi
Temple of Love
pi_66423046
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 21:21 schreef maok het volgende:
Ik heb zelf samen met nog een paar fok!ers op les gezeten in Groningen, dat was een cursus voor de leeftijd 16+, erg gezellig elke week. Ik weet niet waar jij woont, maar er is vast wel ergens een cursus in de buurt.
Ben juist uit Groningen vertrokken . In principe vanaf augustus nabij Utrecht.

Merci !
pi_66446043
dag dames,

ik heb een vraagje, weten jullie webwinkels om stof te kopen? de stoffenstunter ken ik al maar ik had er eerst veel meer gevonden en die krijg ik niet meer terug gevonden...
  woensdag 25 februari 2009 @ 15:36:28 #45
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_66448312
www.destoffenkraam.nl
www.megastoffen.nl
www.stoffenonline.nl
www.delapjesschuur.nl
www.onlinestoffen.nl
www.kinderstoffen.com
www.podise.nl
www.stoffenvosje.nl
www.michas-stoffenecke.de
www.giraffamodestoffen.nl

Vanmorgen een shirtje voor Saskia in elkaar gezet, ze wilde 'm meteen aan.. Goed teken


M'n doorlopende strepen zijn gelukkig goed uitgepakt:
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 25 februari 2009 @ 16:26:34 #46
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_66450338
Leuk stofje met die verschillende patroontjes bij elkaar.

Mijn oogst vandaag op de beurs:



De roze is weer voor een zwangerschapsrokje. Die met het gras is voor een hoes voor mijn fatboy. De bruine met oranje bloemetjes heb ik eigenlijk gekocht voor een tafelkleed, maar misschien ga ik er ook wel een jurkje van maken.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  woensdag 25 februari 2009 @ 16:54:55 #47
331 Merel
Be here now.
pi_66451386
Ik ga vanaf april op naailes
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  woensdag 25 februari 2009 @ 17:00:05 #48
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_66451589
Die met dat gras is gaaf!
Daar zou ik wel gordijnen of zo van willen zeg.
Die met dat bruin zag ik hier op de markt voor een euro de meter, ik vond m zoooooooo leuk , maar ik had geen idee wat ik er mee zou moeten doen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 25 februari 2009 @ 19:43:32 #49
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_66456516
Jongens wat leuk dit. Ik heb die stoffenmarkt ook genoteerd in mijn agenda.
ET, wat knap, je hebt gewoon een T-shirt gemaakt . Respect . (Ik hoor ten minste vaker dat dat héél moeilijk zou zijn ).

De naaimachine is binnen, en heb al meteen een rokje ingenomen. Dus de allereerste basics heb ik al onder de knie.

Volgende projectje: antiek poppenbedje bekleden. Moet klaar zijn op 6 april, als m'n dochter 1 jaar wordt.
En als ik het red, een poppenpakje maken. Heb een babypopje bij kruidvat gekocht en die heeft een me toch een pakje aan, echt als ik er een lucifer bij in de buurt houd, vliegt ie in de fik .
  woensdag 25 februari 2009 @ 20:27:17 #50
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_66458181
Leuk linkje voor de mensen die het interessant vinden (waaronder ik ): http://home.howstuffworks.com/sewing-machine.htm (engels)
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  woensdag 25 februari 2009 @ 22:19:43 #51
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_66462102
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:43 schreef Guuzewuus het volgende:
Jongens wat leuk dit. Ik heb die stoffenmarkt ook genoteerd in mijn agenda.
ET, wat knap, je hebt gewoon een T-shirt gemaakt . Respect . (Ik hoor ten minste vaker dat dat héél moeilijk zou zijn ).

De naaimachine is binnen, en heb al meteen een rokje ingenomen. Dus de allereerste basics heb ik al onder de knie.

Volgende projectje: antiek poppenbedje bekleden. Moet klaar zijn op 6 april, als m'n dochter 1 jaar wordt.
En als ik het red, een poppenpakje maken. Heb een babypopje bij kruidvat gekocht en die heeft een me toch een pakje aan, echt als ik er een lucifer bij in de buurt houd, vliegt ie in de fik .
Als je dat oude pakje niet wilt houden kun je die wel uitelkaar slopen en als patroon gebruiken.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  woensdag 25 februari 2009 @ 22:38:38 #52
331 Merel
Be here now.
pi_66462888
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:54 schreef Merel het volgende:
Ik ga vanaf april op naailes
Herstel, vanaf half maart al

Ik heb een beetje op internet zitten rondstruinen naar simpele naaipatronen om mee te beginnen. Ik vind het namelijk zonde om een Knippie of een Burda ofzo te kopen vol met dingen die nog veel te moeilijk zijn voor een echte beginner zoals ik. Hebben jullie toevallig nog tips over waar ik simpele patronen kan krijgen? Bladen met een speciaal themanummer voor beginners ofzo, of websites met patronen waar je kunt selecteren op moeilijkheidsgraad?
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  woensdag 25 februari 2009 @ 22:49:09 #53
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_66463244
Merel, in de knip staat de moeilijkheidsgraad aangegeven met stippen; 1 stip is makkelijk, 3 moeilijk. En meestal kun je in de winkel op het patroonblad kijken, dus dan weet je wat je koopt.
Volgens mij heeft Burda ook zo'n systeem (maar weet niet zeker).

Op www.naaipatronen.nl heb je ook patronen van Simplicity (de naam zegt 't al).

Verder ben ik niet zo thuis in volwassenpatronen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 25 februari 2009 @ 23:10:26 #54
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_66464026
Burda heeft inderdaad ook stipjes, 1 stip is het makkelijkst (iig in eentje van 3 jaar oud die ik hier naast me heb liggen).

Afgelopen oktober heb ik ook nog een knipmode gekocht waar de bijlage 'Makkelijk maken Knipmode' bij zat. Daar staan een heleboel dingen met 1 of 2 stippen in.

Maar als je een burda of knipmode koopt waar maar een paar dingen in staan die je nu zou kunnen maken is dat natuurlijk niet zo erg. Een heleboel dingen blijven ook jaren leuk om eens een keer te gaan maken. Dan neem je gewoon een ander stofje wat dan weer wat meer in de mode is (ik hou me trouwens nooit aan de stofkleuren/ patronen in die bladen, daar willen ze dan dat je een bepaalde broek in pasteltinten gaat maken ofzo). Die bladen kosten wel ergens tussen de ¤5,- en ¤10,-, maar dan bouw je ondertussen wel een mooi archief aan patronen op.

Soms staat er trouwens ook bij een van de patronen wat meer uitleg doormiddel van tekeningetjes (ipv alleen zo'n criptisch stukje tekst). Zowel in de knipmode als de burda staan die wel eens. In de knipmode van oktober staat er bijvoorbeeld zo een corset in, die is dan wel 3 stippen, maar ze staan er vast ook wel eens met minder stippen in.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_66483113
Een braampje in je schaar kan je soms wegwerken door een prop aluminiumfolie te maken en daar heel vaak in te knippen. Klinkt raar, maar 't werkt.
* anne_Chris probeert nog wel eens een speld door te knippen
hier kommt die Sonne!
alias Idril-2, alias anneVi
  donderdag 26 februari 2009 @ 18:52:55 #56
202348 Susi
Temple of Love
pi_66490181
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:54 schreef Merel het volgende:
Ik ga vanaf april op naailes
Hoe heb je een cursus gevonden ?
pi_66491081
Leuk dat je op les gaat Merel.

Hier hangen in de supermarkten regelmatig briefjes Susi. Ook is er in veel buurthuizen naailes.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 26 februari 2009 @ 19:49:02 #58
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_66492270
www.modevakschool.net (geloof ik) kun je ook per provincie zoeken naar naailes
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 26 februari 2009 @ 20:27:53 #59
331 Merel
Be here now.
pi_66493810
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 18:52 schreef Susi het volgende:

Hoe heb je een cursus gevonden ?
Uiteindelijk gewoon via google! Al heb ik daar eerder ook wel gezocht en toen vond ik niks. Volgens mij was het gewoon toeval dat een leuk naaiateliertje hier vlak in de buurt net de website had ge-update en bovenaan in de zoekresultaten stond Ik zag trouwens dat de website van ET "mijn" naailes niet noemt, ik krijg alleen maar zoekresultaten die veel te ver weg zijn!

Vandaag bij een naaiwinkel gevraagd wat het zou kosten om de oude naaimachine van m'n oma te laten nakijken. Kost gewoon ¤ 70! En als er dan iets stuk aan blijkt te zijn komt dat er natuurlijk ook nog bovenop. Kan ik misschien net zo goed een machine bij de Aldi/Lidl/Wehkamp te halen...
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  vrijdag 27 februari 2009 @ 10:58:57 #60
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_66512412
Vanavond afgesproken om samen met Teigan bezig te gaan. Samen is toch gezelliger dan alleen. Wij hebben dus ook een soort naaicubje.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  vrijdag 27 februari 2009 @ 11:04:21 #61
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_66512562
Leuk, ik zou dat ook heeeeeel graag samen met iemand doen, maar ik ken geen andere naaisters in Maastricht.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_66512769
misschien leuk voor de OP wie naait waar ??
  vrijdag 27 februari 2009 @ 11:12:04 #63
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_66512783
Wij hebben een tijdje terug zelfs met 4 fok!ers op een cursus gezeten. Maar Teigan en ik hebben besloten dat we toch eerst veel moeten oefenen voor ons zelf voor we echt weer nieuwe technische dingen willen leren. Als je ergens niet uit komt kunnen we het nu met z'n 2en uitzoeken, dan komen we er ook wel uit. Nu alleen zorgen dat we vaker afspreken, anders schiet het nog niet op. (zo'n cursus is toch wat meer een stok achter de deur om weer verder te gaan)
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  vrijdag 27 februari 2009 @ 13:53:41 #64
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_66518054
Ik wil ook nog steeds wel naailes/naaiclubje. Al is het maar om gewoon een avond in de week gezellig met wat anderen te naaien en tips en trucs uit te kunnen wisselen. Degen die ik hier in de buurt gevonden had begon al om 19.00 uur en dat is voor mij te vroeg.
Ik zit ook nog te denken aan de NHA of LOI cursus trouwens, maar moet me daar nog eens in verdiepen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 14:54:04 #65
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_66520640
Saskia heeft stof voor d'r nieuwe rok uitgezocht: rozen, meer roze, nog meer roze en gebakjes. Wordt een gezellige rokje

Nu zitten we op de camping, dus morgenavond begin ik met het patroon uittekenen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 15:08:53 #66
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_66521303
Hej, die stofjes heb ik woensdag ook op de beurs gezien. Die bloemetjes gaat een vriendin voor haar babykamer gebruiken voor lakentjes ed. Maar ik weet niet welke kleur ze nou uiteindelijk heeft gekocht (moet een neutrale kamer worden die voor een jongetje of meisje kan). Die met de gebakjes heb ik ook gezien en die vond ik ook zo leuk, maar ik had geen idee wat ik er mee zou moeten maken.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_66521368
Ben gister bij IKEA geweest... heb een leuke stof meegenomen om hoesjes te maken voor m'n stoelkussentjes. Zwarte stof met vogels- en plantenmotief.
En ik vond kussenslopen met een knopen-print erop. Zo leuk!


Helaas de laatste tijd niet meer genaaid; zit al een paar weken in een verbouwing (nu de laatste eindjes), dus dan blijft alles in de kast staan.
Kleur buiten de lijntjes.
pi_66521600
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 15:10 schreef ilsepielse het volgende:
Ben gister bij IKEA geweest... heb een leuke stof meegenomen om hoesjes te maken voor m'n stoelkussentjes. Zwarte stof met vogels- en plantenmotief.
En ik vond kussenslopen met een knopen-print erop. Zo leuk!
[ afbeelding ]

Helaas de laatste tijd niet meer genaaid; zit al een paar weken in een verbouwing (nu de laatste eindjes), dus dan blijft alles in de kast staan.
oeoeoeoeoehhhhh..........
pi_66521708
De nieuwe kussenhoezen... ik ben helemaal weg van knopen, dus deze MOEST ik gewoon meenemen haha
Kleur buiten de lijntjes.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 15:39:24 #70
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_66522649
Ow die met die vogeltjes en takken is mooi voor een paneel voor aan de muur voor op mijn slaapkamer
Ik wil namelijk een plaat underlayment kopen en zagen in een maat van1,8x1,2m. Als ik dan ga naaien kan ik die plaat op mijn bed leggen zodat ik ruimte heb om stof te knippen (mijn tafel in de woonkamer is maar 70cm breed en het is ook wel handig om die een beetje leeg te houden als de naaimachine er op staat). Als ik dan niet aan het naaien ben kan ik de plaat aan de muur hangen als decoratie, maar om hem niet zo saai te maken wil ik hem bekleden met een leuk stofje. Deze is perfect.

Als je van knopen houdt had je deze vast ook al gezien, nieuw bij HM (alleen om te bestellen, niet in de winkel)
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  vrijdag 27 februari 2009 @ 15:40:04 #71
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_66522682
die is leuk van Ikea deze lijkt me ook zo leuk:

Maar helaas, Barendrecht en Delft hebben allebei een waardeloze textiel-afdeling.. daar hebben ze echt 3x niks
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_66524781
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 15:40 schreef E.T. het volgende:
die is leuk van Ikea deze lijkt me ook zo leuk: [ afbeelding ]

Maar helaas, Barendrecht en Delft hebben allebei een waardeloze textiel-afdeling.. daar hebben ze echt 3x niks
Hè verdorie, zondag was ik bij Ikea
ET als je geen haast hebt wil ik met alle plezier een stuk meenemen en naar je opsturen hoor. Ik werk vlak bij de vestiging A'dam en Haarlem is een kwartier hier vandaan.
hier kommt die Sonne!
alias Idril-2, alias anneVi
pi_66529170
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 15:39 schreef maok het volgende:
Ow die met die vogeltjes en takken is mooi voor een paneel voor aan de muur voor op mijn slaapkamer
Ik wil namelijk een plaat underlayment kopen en zagen in een maat van1,8x1,2m. Als ik dan ga naaien kan ik die plaat op mijn bed leggen zodat ik ruimte heb om stof te knippen (mijn tafel in de woonkamer is maar 70cm breed en het is ook wel handig om die een beetje leeg te houden als de naaimachine er op staat). Als ik dan niet aan het naaien ben kan ik de plaat aan de muur hangen als decoratie, maar om hem niet zo saai te maken wil ik hem bekleden met een leuk stofje. Deze is perfect.

Als je van knopen houdt had je deze vast ook al gezien, nieuw bij HM (alleen om te bestellen, niet in de winkel)
[ afbeelding ]
maok: Ik heb de IKEA stof net gelijk maar even gekocht
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  vrijdag 27 februari 2009 @ 19:55:09 #74
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_66531873
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 16:23 schreef anne_Chris het volgende:

[..]

Hè verdorie, zondag was ik bij Ikea
ET als je geen haast hebt wil ik met alle plezier een stuk meenemen en naar je opsturen hoor. Ik werk vlak bij de vestiging A'dam en Haarlem is een kwartier hier vandaan.
das lief, maar ik wil voelen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_66540659
dat gevoel (pun intended) kan ik helemaal begrijpen
zoals alle Ikea stoffen: nogal hard en het is bedrukte stof.
hier kommt die Sonne!
alias Idril-2, alias anneVi
  zaterdag 28 februari 2009 @ 00:29:32 #76
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_66542009
Het is inderdaad vrij stugge stof. Het leek me ook zo leuk voor een dekbedovertrek. Daar is het echt te stug voor. Misschien ga ik er nog een combi dekbed van maken, onderkant laken, bovenkant IKEA stof. Dan is de bovenkant gelijk een soort sprei.

Ik heb het paneel voor op mijn slaapkamer trouwens klaar. Een even kijken of ik er een foto van kan maken.

EDIT, die foto komt wel een keer als het licht is.

[ Bericht 7% gewijzigd door maok op 28-02-2009 01:08:41 ]
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  maandag 2 maart 2009 @ 13:39:17 #77
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_66614855
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 19:55 schreef E.T. het volgende:

[..]

das lief, maar ik wil voelen
Wie is er ook altijd weer zo vliegensvlug met online stoffenkraampjes uit haar mouw te schudden?

Tevens TVP.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  maandag 2 maart 2009 @ 13:47:36 #78
35189 Troel
scherp en bot
pi_66615156
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 00:29 schreef maok het volgende:
Het is inderdaad vrij stugge stof. Het leek me ook zo leuk voor een dekbedovertrek. Daar is het echt te stug voor. Misschien ga ik er nog een combi dekbed van maken, onderkant laken, bovenkant IKEA stof. Dan is de bovenkant gelijk een soort sprei.

Ik heb het paneel voor op mijn slaapkamer trouwens klaar. Een even kijken of ik er een foto van kan maken.

EDIT, die foto komt wel een keer als het licht is.
Hier is het inmiddels licht
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 2 maart 2009 @ 13:55:04 #79
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_66615421
Hier ook, maar van 5 km afstand denk ik niet dat je het het echt goed kunt zien
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  maandag 2 maart 2009 @ 13:59:46 #80
35189 Troel
scherp en bot
pi_66615639
Heb je geen telelens
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 2 maart 2009 @ 14:18:44 #81
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_66616363
quote:
Op maandag 2 maart 2009 13:39 schreef Noli. het volgende:

[..]

Wie is er ook altijd weer zo vliegensvlug met online stoffenkraampjes uit haar mouw te schudden?

Tevens TVP.
maar van een stenzo-katoentje weet ik wat ik kan verwachten .. of van een katoenen tricot..
Van een Ikea-katoen kun je nog wel eens raar opkijken..
Dat kan een soepel katoentje zijn (Ditte-stof bijv.) maar kan ook bijna stugge canvas zijn.

Vandaar dat ik die niet zonder voelen durf te kopen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 2 maart 2009 @ 14:37:36 #82
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_66617055
Jongens, mijn eerste projectje is af. Het poppenbedje voor mijn dochter .





Hoewel dit naaitechnisch natuurlijk geen fuck voorstelt, ben ik toch zeer tevreden over het resultaat. En heb toch stiekem best wel wat moeten zoeken met draadspanning enzo. Juist perfect om met dit soort simpele dingetjes je naaimachine te leren kennen .

Oh, en de verkleuring in het rood is gewoon vocht. Heb pas net met een natte theedoek de lieveheersbeestjes erop gestreken.

En dat het zo niks kost, vind ik ook geweldig . Dat rood is een oud hoeslaken dat niet om mijn matras past (maar dat ik door mijn opvoeding altijd maar bewaarde omdat je nooit weet wanneer je er nog wat aan hebt, dank u moeder ) en het groen was een stom dekentje van de zeeman dat aan één kant maar bleef pluizen. Het rood heb ik er tegen aan genaaid, waardoor het nu niet meer KAN pluizen .
  maandag 2 maart 2009 @ 14:54:51 #83
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_66617675
Lief!
Heel leuk bedje ook. Is dat echt groen of is het toch echt blauw?
Ik vind het hemelsblauw dat dekentje
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 2 maart 2009 @ 14:58:55 #84
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_66617823
Op de foto vind ik het ook hemelsblauw, maar in het echt is het zeegroen .
  maandag 2 maart 2009 @ 15:30:53 #85
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_66619102
Leuk geworden, Guus Die strijkapplicaties zijn ook lief

Ik heb me net opgegeven voor de cursus 'kleding maken en ontwerpen' van NHA. Een thuisstudie van 11 maanden waarin techniek en patroontekenen wordt behandeld. Ik heb er zin in, ook al is les 1 een kussensloop maken
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † maandag 2 maart 2009 @ 17:14:12 #86
37843 lady-wrb
kortaf
pi_66622987
he, die zag ik vandaag in het kringloocentrum liggen (die les dan )
en tis best handig om te weten hoe je een kussensloop maakt
wie weet waar je het nog voor nodig hebt
pi_66652531
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 00:29 schreef maok het volgende:
Het is inderdaad vrij stugge stof. Het leek me ook zo leuk voor een dekbedovertrek. Daar is het echt te stug voor. Misschien ga ik er nog een combi dekbed van maken, onderkant laken, bovenkant IKEA stof. Dan is de bovenkant gelijk een soort sprei.

Ik heb het paneel voor op mijn slaapkamer trouwens klaar. Een even kijken of ik er een foto van kan maken.

EDIT, die foto komt wel een keer als het licht is.
Het probleem met zelfmaakdekbedovertrekken is toch meestal de breedte van de stof; waar koop je nou een lap van 2,40 breed? Een naad in het midden is ook niet zo mooi, of twee banen aan de zijkanten.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 15:27:51 #88
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_66654275
Mijn dekbed is 2x2 meter. Ik leg me inderdaad maar neer bij 2 banen aan de zijkant met naden er tussen oid. Voor de onderkant koop ik dan denk ik een kant en klaar hoeslaken (zonder elastiek) dan naai ik dat er onder en dan heb ik een hoes. De kussenhoesjes kan ik ook niet echt van die IKEA stof maken, die koop ik dus denk ik ook maar kant en klaar. Maar ik heb nog genoeg projectjes liggen die ik eerst wil maken.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  dinsdag 3 maart 2009 @ 15:39:53 #89
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_66654734
Hallo allemaal,

Sinds gisteren ben ik de gelukkige eigenaar van een naaimachine, maar ik heb verder helemaal niets voor erbij.
Wat raden jullie me aan om te kopen, naast stof, garen, een goede stoffenschaar, patroonpapier?

Mijn lieve schoonmoeder heeft veel verstand van kleding maken, maar haar tip was om vooral op het begin zelf te proberen en als het dan niet lukt mag ik altijd bij haar op spoedcursus

Verdere tips zijn natuurlijk ook ontzettend welkom!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  dinsdag 3 maart 2009 @ 15:42:21 #90
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_66654832
Veel garen, een speldenkussen, spelden en een centimeter zijn ook onmisbaar.
En heel veel geduld en goede moed in het begin
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 3 maart 2009 @ 15:49:06 #91
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_66655084
Spelden, tja... ik heb er vast nog wel thuis liggen (ooit eens zo'n cheap-ass naaigarnituur van bij de zeeman gekocht voor noodgevallen) maar ben bang dat dat toch niet voldoende zal zijn...
En helaas, die goede moed en dat geduld kun je niet per kilo kopen geloof ik he?
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  dinsdag 3 maart 2009 @ 16:25:56 #92
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_66656546
Ik gebruik nooit een speldenkussen, ik werk gewoon vanuit het doosje.
Maar je kunt ook per project kijken wat je nodig hebt en dan steeds weer wat extra's kopen. Maar aan zo'n basis setje van de zeeman/wibra/lidl/aldi (met centimeter, spelden, krijt, schaar) heb je eerst wel genoeg. Als je dan iets nodig hebt kun je het dan wel kopen. Er bestaan echt de meest vreemde hulpmiddeltjes die je nooit gebruikt, zonde om die dan al gelijk aan het begin te kopen. (tenminste ik vind een heleboel dingen onzin, misschien vind jij het juist wel heel handig)
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  dinsdag 3 maart 2009 @ 16:32:56 #93
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_66656791
Oke Maok, bedankt voor de tip, zometeen nog even snel langs de stoffenwinkel hier in de buurt, hopelijk is ie tot 6 uur open, anders zal ik tot donderdag moeten wachten voordat ik zelfs maar kan beginnen met oefenen.

Iemand trouwens nog tips over hoe te beginnen, mijn schoonmoeder heeft zoveel vertrouwen in me dat ze best vond dat ik meteen maar met een broek moest beginnen, maar ik denk dat dat misschien al iets te hoog gegrepen is
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  dinsdag 3 maart 2009 @ 16:40:12 #94
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_66657071
Ik zou met een kort projectje beginnen dat niet al te veel stof kost (minder zonde als het mislukt). Bijvoorbeeld een shirtje, hempje of rokje. Een simpele broek (dus zonder rits en zakken) zou ook wel kunnen maar kost waarschijnlijk wel meer tijd en in het begin gaat het meestal al niet zo snel.

EDIT, ow wacht je bent een man. Een rokje heb je dan niet zo veel aan.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  dinsdag 3 maart 2009 @ 16:42:37 #95
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_66657172
Ik heb inderdaad al ergens een uitleg gezien voor een rok die eigenlijk gewoon rechttoe rechtaan was met elastiek aan de boven kant... Dat moet zelfs mij toch lukken dacht ik toen al....
Maar is een shirtje niet moeilijk i.v.m. de mouwen? Heb ooit eens begrepen dat het vrij simpel lijkt, maar toch net iets moeilijker gaat.
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  dinsdag 3 maart 2009 @ 18:33:19 #96
51568 briana_muirinn
Cottontail en Terra
pi_66661095
Deze valt wel mee, dat is wel een aardig beginproject:
T-shirt van naaipatronen.nl, en dan merk 'KwikSew' patroon nr 3299
  dinsdag 3 maart 2009 @ 18:43:55 #97
331 Merel
Be here now.
pi_66661501
In de standaard naaiset die ik voor mijn naailessen "moet" samenstellen, zit een stofschaar, papierschaar, spelden, naalden, tornmesje, geodriehoek, vulpotlood, gum, stofkrijt, en meetlint.

En ik ga beginnen met dit projectje, dat volgens de beschrijving supermakkelijk moet zijn
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  dinsdag 3 maart 2009 @ 19:44:42 #98
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_66663986
Voor kleermakerskrijt heb je ook een soort vulpotloodsysteem. Daar zitten diverse krijtjes bij (boel wit en nog een paar kleuren) en een houder en puntenslijper.
Ideaal
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_66804397
Guuzewuus: Leuk bedje geworden.

Die E.T. beschrijft gebruik ik inderdaad meestal ook, dat vulpotlood-krijt systeem, enorm fijn, lekker scherpe punt en goede houdvast. (Las dat je de NHA cursus ging doen, LEUK!
Heb vorige week de boeken van de E.N.S.A.I.D. geleend om me ook eens in de wereld van patroontekenen te verdiepen).
quote:
Op zondag 15 februari 2009 22:04 schreef knorretje het volgende:

[..]

die met die vlammen is echt super geworden !

de hartjes trui is inderdaad van de blokker deken, Alicia wilde een valentijnskadootje voor haar vriendinnetje, dus twee maal dezelfe trui gemaakt, alleen de zwaantjes kijken elkaar aan als ze naast elkaar staan.

ik heb een productief weekendje gehad, trui voor D gemaakt, spencer voor Jayden van het restant en in de vooravond nog snel een 'jumpsuit' in panter/tijgerstof gemaakt voor de jongste (hij is bang voor trollen en slaapt nu als tijger/panter (compleet met afneembare staart en muts) want daar zijn trollen bang voor
zal morgen weer even als op de foto vastleggen
quote:
Op zondag 15 februari 2009 22:06 schreef oh-oh het volgende:
Oh ik ben benieuwd naar je panterpak!
Wat een leuk valentijnskado zeg.
Zo een drakenpak zou ik ook wel voor de honden willen trouwens , maar ik heb geen geduld voor dingen die veel werk zijn
Een beetje later dan gehoopt maar als nog de beloofde foto van de trui van D. en de tijgerjumpsuit van Jayden.

Trui Danny:


Tijgerjumpsuit incl toebehoren:


Als pyjama:


En als verkleedpak:




In de tussentijd nog een setje voor Alicia genaaid



en uiteraard naar het stoffenspektakel geweest, weer flink veel lapjes bekeken en weer veel te veel gekocht En vandaag het eerste lapje verwerkt.




Op naar de andere tig (eerste weekend van april ga ik weer dus moet ff wat voorraad weg werken)
  † In Memoriam † zaterdag 7 maart 2009 @ 23:05:49 #100
37843 lady-wrb
kortaf
pi_66812847
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 15:42 schreef oh-oh het volgende:
Veel garen, een speldenkussen, spelden en een centimeter zijn ook onmisbaar.
En heel veel geduld en goede moed in het begin
ik heb een joekel van een magneet waarmee ik gevallen spelden en naalden van de grond raap.

en hou je stofschaar alleen voor stof. als je dr papier mee knipt, kom je daarna niet meer goed door stof.
  zondag 8 maart 2009 @ 08:24:59 #101
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_66818352
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 23:05 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

en hou je stofschaar alleen voor stof. als je dr papier mee knipt, kom je daarna niet meer goed door stof.
Juustem! mijn stofschaar is verboden aan te raken door anderen, daar staan lijfstraffen op

Knorretje is lekker bezig geweest zeg!

Ik ben begonnen aan een leuke uitdaging: [GEZ] Oude leren jassen of kleding voor mijn Xena outfit

Vandaar een post in dit topic. Ik ga straks ff een topicje aanmaken over het maken ervan. Ben gisteren aan het lijfje begonnen, het lastigste was toch wel om de cups mooi op maat te maken. Ben niet 100% tevreden maar het is niet verkeerd geworden. Nu weer ff verder met de afwerking.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_66818391
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 23:05 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ik heb een joekel van een magneet waarmee ik gevallen spelden en naalden van de grond raap.

en hou je stofschaar alleen voor stof. als je dr papier mee knipt, kom je daarna niet meer goed door stof.
Ze zijn handig, maar houd je die magneet wel vér van je naaimachine! Een computergestuurde machine kan in de kliko want die wordt compleet ontregeld door een magneet.

Knorretje wat heb je leuke dingen gemaakt Die Alicia van jou kan door voor Fok!s next top model

En Guuzewuus d'r poppenbed vind ik zooo leuk geworden!

Het vulpotloodkleermakerskrijt heb ik ook, was niet goedkoop maar ik heb er érg veel plezier van. De laatste tijd gebruik ik 't regelmatig om de voeringstof mee af te tekenen ipv doorslaan. Ja ik ben érg precies
hier kommt die Sonne!
alias Idril-2, alias anneVi
  zondag 8 maart 2009 @ 10:53:13 #103
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_66819346
Knorretje, wat een leuke dingen weer
Een magneet, das een goeie, die hangen er zat op de koelkast en ik ben altijd hysterisch voor vallende naalden ivm stofzuigerende hondjes
Ik ga zo aan de slag met mn vrijdag op de kop getikte Hello Kitty fleece dat ook voor stoere jongenshonden kan
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zondag 8 maart 2009 @ 11:25:39 #104
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_66819907
Die is gaaf oh-oh!! mag ik vragen waar je die vandaan hebt?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 8 maart 2009 @ 12:04:01 #105
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_66820659
Van de markt hier in Maastricht!
Echt tof is ie he?
Ik durf dr bijna de schaar niet in te zetten
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zondag 8 maart 2009 @ 12:14:53 #106
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_66820912
Whehehe een hond met een Hello Kitty kleedje / dekje / dingetje Briljant!
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_66822900
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 15:40 schreef E.T. het volgende:
die is leuk van Ikea deze lijkt me ook zo leuk: [ afbeelding ]

Maar helaas, Barendrecht en Delft hebben allebei een waardeloze textiel-afdeling.. daar hebben ze echt 3x niks
Wat late reactie maar ik heb nooit geweten dat de textielafdelingen per Ikea wisselden. Ik wil een paar Ikeastofjes halen, kan ik dan beter naar Breda of naar Eindhoven?
  zondag 8 maart 2009 @ 14:11:00 #108
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_66824961
quote:
Op zondag 8 maart 2009 13:17 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Wat late reactie maar ik heb nooit geweten dat de textielafdelingen per Ikea wisselden. Ik wil een paar Ikeastofjes halen, kan ik dan beter naar Breda of naar Eindhoven?
geen idee, maar even de voorraadinformatie bekijken op internet verheldert een hoop
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_66905237
Zaterdag kreeg ik het voorjaar in mijn bol..



nog meer foto's ervan...
  dinsdag 10 maart 2009 @ 18:30:33 #110
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_66905442
Wat een leuk stofje
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  dinsdag 10 maart 2009 @ 19:29:39 #111
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_66907692
héél snoezig
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  vrijdag 13 maart 2009 @ 18:00:40 #112
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_67015760

Mooi Knor!

Ik heb dat dus ook he. Een beetje zon en ik krijg de kriebels om achter de naaimachine te kruipen.
(en dan voornamelijk om rokjes en jurkjes voor Hanne te maken )

En dat terwijl het hier logischer/practischer is om dat juist tijdens koudere tijden te doen.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  vrijdag 13 maart 2009 @ 18:37:35 #113
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_67016740
Ik zou nog even mijn stoffenpaneel laten zien. Er is niets aan genaait want het zit met nietjes vast. Ik kan de plaat als extra werkruimte gebruiken door hem met de achterkant naar boven op mijn bed te leggen. Dan heb ik een mooie breede 'tafel' om stof te knippen. Mijn normale tafel is daar namelijk eigenlijk net iets te smal voor, die is maar 70 cm. Deze plaat is iets van 110cm breed. Ik moet hem trouwens nog ophangen, hij staat nu gewoon op de grond.


Foto is een beetje wazig, ik kan niet zo goed met mijn fototoestel overweg.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  vrijdag 13 maart 2009 @ 20:15:20 #114
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_67019535
Echt heel slim bedacht en het ziet er ook mega leuk uit.
Ik zou zo een plaat ook wel gewoon als schilderij boven mijn bed willen hebben hangen!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_67020104
Bij Ikea ( )zijn nu frames te koop waar je gemakkelijk een paneel stof op kunt nieten.
hier kommt die Sonne!
alias Idril-2, alias anneVi
  zaterdag 14 maart 2009 @ 10:20:38 #116
331 Merel
Be here now.
pi_67032801
Vraagje: Ik heb donderdag mijn eerste naailes, en we moeten meteen alles meenemen wat we nodig hebben, dus ook al het patroon (zelf kiezen) en de stof enzo. Nou heb ik wel een leuk patroon, maarhoe weet ik nou hoeveel stof ik moet kopen?
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_67033286
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 10:20 schreef Merel het volgende:
Vraagje: Ik heb donderdag mijn eerste naailes, en we moeten meteen alles meenemen wat we nodig hebben, dus ook al het patroon (zelf kiezen) en de stof enzo. Nou heb ik wel een leuk patroon, maarhoe weet ik nou hoeveel stof ik moet kopen?
Bij het patroon staat meestal aangegeven wat je nodig hebt aan fournituren en aan stof.
pi_67082729
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 22:38 schreef Merel het volgende:

[..]

Herstel, vanaf half maart al

Ik heb een beetje op internet zitten rondstruinen naar simpele naaipatronen om mee te beginnen. Ik vind het namelijk zonde om een Knippie of een Burda ofzo te kopen vol met dingen die nog veel te moeilijk zijn voor een echte beginner zoals ik. Hebben jullie toevallig nog tips over waar ik simpele patronen kan krijgen? Bladen met een speciaal themanummer voor beginners ofzo, of websites met patronen waar je kunt selecteren op moeilijkheidsgraad?
ik maakte ook dingen uit de burda en de knip toen ik op naailes zat. voor mezelf alleen veel te moeilijk, maar samen met de naaijuf het was ook heel erg leuk! Jammer dat ik niet bij je in de buurt woon, anders kon ik met je mee... (ik mis het naaien wel...)
pi_67082888
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 10:20 schreef Merel het volgende:
Vraagje: Ik heb donderdag mijn eerste naailes, en we moeten meteen alles meenemen wat we nodig hebben, dus ook al het patroon (zelf kiezen) en de stof enzo. Nou heb ik wel een leuk patroon, maarhoe weet ik nou hoeveel stof ik moet kopen?
ga maar met je patroon naar de stoffenwinkel of naar de marktkoopman. die weten het waarschijnlijk wel.
Meestal staat er ook in het patroon (de werkbeschrijving) bij hoeveel je nodig hebt...
heb je iets leuks op het oog?
spuit 11... was al gereageerd...
  zondag 15 maart 2009 @ 21:32:38 #120
331 Merel
Be here now.
pi_67083695
Jaaa ik ben inmiddels bij de stoffenwinkel geweest en die hebben me heel goed geholpen. Vroegen ook waar ik op naailes ging, en de andere klant die in de winkel stond te rommelen bleek daar toevallig ook naailes te hebben! En de eigenaren van de winkel kenden het naai-atelier ook en vonden het allemaal geweldig en leuk. Werd er helemaal enthousiast van
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_67098326
leuk! Wat ga je maken? (ik ben helemaal niet nieuwsgierig...)
  maandag 16 maart 2009 @ 18:45:50 #122
331 Merel
Be here now.
pi_67109786
Dit shirtje. Moet supersimpel zijn, volgens de Burda-indeling in ieder geval. Maar ik snap natuurlijk nog geen bal van dat hele patroon
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_67116897
die is errug leuk! en er staat bij dat hij zeer gemakkelijk te maken is, dus neem van mij aan: samen met je naaijuf ( ) moet dat zeker lukken!
ik wil wel foto's zien hoor, als het (bijna) klaar is!!! (en misschien ook het patroon... )

[ Bericht 18% gewijzigd door mijsje op 16-03-2009 21:53:29 ]
  donderdag 19 maart 2009 @ 10:14:37 #124
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_67198434
ff crossposten:

Saskia mag straks passen Het uitdenken welk stofje waar en in welke hoogte en het knippen was een behoorlijk karwei, daarna elk lapje rimpelen.. Maar ik vind 'm zelf heel erg leuk geworden





Een leuke hanger er aan:


en klein 'grapje'


Behoorlijk arbeidsintensief rokje.. 24 lapjes per stuk rimpelen tot 8 verticale banen.. Maar het resultaat mag er zijn
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 19 maart 2009 @ 20:13:25 #125
51568 briana_muirinn
Cottontail en Terra
pi_67216664
wat een ongelofelijk lief rokje!
Heeft mijn naamgenootje hem intussen al aangepast?

Ik dacht van gebreide stof een vest te kunnen maken maar dat ga ik maar zonder 'hulpkat' bij moeders verder uitknippen...
Net de stof goed gelegd, denkt ie dat er wat onder ligt dus _tsjak_ alles overhoop.
Leg ik net een patroon weg en speld ik een ander deel vast moet ik alles uit de handen laten vallen om het eerste patroon te redden want het is best interessant dat het stuk kan
De centimeter is een paar gaatjes rijker
Zucht, af en toe...
Nouja, moeders vindt het gelukkig wel gezellig om samen te naaien.
  Jubileum moderator donderdag 19 maart 2009 @ 20:16:08 #126
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_67216762
Wauw ET wat is het mooi geworden zeg
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 19 maart 2009 @ 22:25:08 #127
331 Merel
Be here now.
pi_67221850
Wat leuk ET! En wat een werk..

Ik heb vanavond m'n eerste naailes gehad. Alleen nog patroon overgetrokken en de eerste paar panden geknipt, maar je moet ergens beginnen hè
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_67225444
ET wat geweldig schattig, dat rokje!
Merel, vond je het leuk? Komende keer met rijgen aan de gang! Spannend, dan zie je echt een kledingstuk ontstaan!
pi_67232613
Hallo allemaal

Ik ben nieuw hier, gevonden dmv google. Ik zal me eerst even voorstellen.
Ik ben Bianca, mama van 3 kinderen. 1 van mijn hobby's is naaien , voornamelijk voor de kinderen.

Nu heb ik sinds kort een lockmachine (gekregen op mijn verjaardag) een Medion van de Aldi.
Ik was bezig met een badcape te locken, toen de draad knapte.
Dus draad opnieuw geregen, maar sindsdien doet hij het niet meer. Ik heb (denk ik) alles al geprobeerd. Alle draden opnieuw ingeregen, standen weer op normaal gezet. nieuwe naalden ingezet (stond ook als een tip bij de storingen). Maar nee hoor. Veel frustratie maar geen steek verder ben ik er maar ff mee gestopt.

Via google kwam ik dus bij jullie uit. Hier en daar las ik over de medion. Wie heeft em ook en heeft nog tips voor me?

Alvast bedankt. Zal hier vast wel vaker komen. Zag nl ook al een erg leuk rokje van restjes stof voorbij komen. Dus ga me daar nog in verdiepen.

Groetjes Bianca
  † In Memoriam † zaterdag 21 maart 2009 @ 21:20:32 #130
37843 lady-wrb
kortaf
pi_67381375
Hallo allemaal

Ik weet niet hoe of wat, maar ik heb mijn lockmachine weer aan de praat gekregen. Dus gelijk weer aan de slag gegaan. Ben badcapes aan het maken. Nu nog afwerken op mijn naaimachine met baisband.

Groetjes Bianca
  woensdag 25 maart 2009 @ 08:57:05 #132
51568 briana_muirinn
Cottontail en Terra
pi_67382401
Bianca, fijn dat ie het weer doet
Heb je nog kunnen vinden waar het aan lag?
  † In Memoriam † woensdag 25 maart 2009 @ 08:57:48 #133
37843 lady-wrb
kortaf
pi_67382413
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 06:39 schreef Bianca1976 het volgende:
Hallo allemaal

Ik weet niet hoe of wat, maar ik heb mijn lockmachine weer aan de praat gekregen. Dus gelijk weer aan de slag gegaan. Ben badcapes aan het maken. Nu nog afwerken op mijn naaimachine met baisband.

Groetjes Bianca
wat goed!
wel jammer dat je niet weet wat er verkeerd zat, altijd handig voor een volgende keer.
succes met de badcapes.
  woensdag 25 maart 2009 @ 09:03:23 #134
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_67382513
foto'ssss
  woensdag 25 maart 2009 @ 15:50:41 #135
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_67395618
Oh ik ben net zo'n leuke site met stofjes tegengekomen. Moet echt flink op mijn handen zitten om niet meteen vanalles te bestellen

Rupsje nooitgenoegstof
  woensdag 25 maart 2009 @ 15:55:03 #136
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_67395803
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 15:50 schreef Stiemie het volgende:
Oh ik ben net zo'n leuke site met stofjes tegengekomen. Moet echt flink op mijn handen zitten om niet meteen vanalles te bestellen

Rupsje nooitgenoegstof
[ afbeelding ]
De prijzen op die site zorgen er voor dat ik me al een jaar kan beheersen daar
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 25 maart 2009 @ 15:57:41 #137
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_67395920
ja de prijzen zijn wel aan de hoge kant. Maar die lintjes die ze hebben zijn zo leuk en die vallen nog best mee. Ik ben voor Linde's verjaardag een vlaggenlijn aan het maken waarbij ik alle vlaggetjes pimp met borduursels en leuke lintjes en kraaltjes en ik zie er toch wel een paar tussenstaan waarvan ik denk
pi_67396207
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 15:57 schreef Stiemie het volgende:
ja de prijzen zijn wel aan de hoge kant. Maar die lintjes die ze hebben zijn zo leuk en die vallen nog best mee. Ik ben voor Linde's verjaardag een vlaggenlijn aan het maken waarbij ik alle vlaggetjes pimp met borduursels en leuke lintjes en kraaltjes en ik zie er toch wel een paar tussenstaan waarvan ik denk
dan zou ik als ik jou was ff een speurtochtje langs andere webwinkels doen met farbenmix band dat scheelt je behoorlijk in de knip, zie bv bandjes staan die je elders een euro goedkoper de meter kan krijgen.
  woensdag 25 maart 2009 @ 16:32:48 #139
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_67397475
Wat een leuke stofjes inderdaad. Bij online stofjes zou ik ook even bij amerikaanse webwinkels kijken. Met de dollar is dat ook wel voordelig op het moment.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_67398601
zeker leuke stofjes... ik heb de pagina wel even in m'n favo's gezet! Misschien hebben ze soms iets in de aanbieding...
pi_67401509
www.kantjesenbandjes.nl is ook een leuke site! Ze staan ook op stoffenspektakel markten. De 29e weer in Amsterdam-Noord. Wie houdt me tegen
hier kommt die Sonne!
alias Idril-2, alias anneVi
  woensdag 25 maart 2009 @ 19:39:15 #142
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_67404407
Oei kantjes en bandjes is ook leuk!

Knorretje heb je nog tips van webwinkels waar ze dat band verkopen? Ik ken eigenlijk alleen www.deknopenshop.nl Oh ik zie nu dat die ook heel van van die kinderbandjes erbij hebben gekregen!
pi_67407292
weer een aantal webshops in m'n favo...
pi_67414121
Scheelt het veel geld om op die stoffenspektakel evenementen stof te kopen?
pi_67418497
Ja, daar staan veel kramen met stof van 2 à 5 euro per meter. Dat scheelt nogal!
Ik heb nog één duurdere lap gekocht, van donkerblauwe lakense stof (wat ook voor uniformen gebruikt wordt), daar ga ik een héél mooi mantelpak van maken, maar "het" patroon heb ik nog niet gevonden...
hier kommt die Sonne!
alias Idril-2, alias anneVi
  donderdag 26 maart 2009 @ 08:50:25 #146
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_67419559
Opzich is het vooral een voordeel dat er veel kramen bij elkaar staan, ook de kramen die normaal niet bij jou op de lokale markt staan. Hier staan bijvoorbeeld ook kramen op de markt met stofjes van ¤1,-/m a ¤2,-/m maar daar zijn er dan meerdere zodat je meer keus hebt. Maar die kraam die hier op de markt staat wordt daar niet ineens veel goedkoper ofzo.

Ze hadden er hier trouwens geen ritsen die ik zocht, hoeveel van die ritsenkraampjes er ook waren.
* maok zoekt nog steeds een rits met 2 van die open/dicht dingetjes zoals vaak in een sporttas/rugzak zit
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  donderdag 26 maart 2009 @ 10:49:40 #147
151515 verita
Happy days
pi_67422355
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 16:32 schreef maok het volgende:
Wat een leuke stofjes inderdaad. Bij online stofjes zou ik ook even bij amerikaanse webwinkels kijken. Met de dollar is dat ook wel voordelig op het moment.
Inderdaad, kijk bv even hier, daar vind je veel van dezelfde stofjes als op de eerder genoemde, duurdere NL-se site.

It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 15:10:00 #148
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_67464054
Maok weet jij toevallig of er in Grunn'n ook een kraam staat die Farbenmix-patronen verkoopt?
Ik wil er morgen even over de markt struinen (idd ook voor goedkope stofjes ).

Ik hoop het patroon daar te vinden want dan kan ik er meteen mee aan de slag. Maar als ik dus al vantevoren zeker weet dat ie daar niet te krijgen is dan moet ik 'm via internet bestellen (en een paar dagen wachten ).

Oh en iemand een idee of ik daar ook een biaisbandvoetje kan krijgen kopen en wat zo'n dingetje ongeveer kost?
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  vrijdag 27 maart 2009 @ 15:14:40 #149
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_67464198
Ik heb hier op de markt nog nooit naar patronen gekeken, ik heb dus geen flauw idee. Maar op dinsdag staat er wel meer dan op zaterdag, op dinsdag heb je meer kans van slagen denk ik.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  vrijdag 27 maart 2009 @ 15:39:25 #150
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_67464960
Ow, prut..
Hollandsemarkten.nl gaf juist aan dat dinsdag én zaterdag dé stoffenmarkten zijn in Groningen. Maar er zal toch vast wel wat staan met stofjes voor die prijzen?

Ik kom nu hier qua markt niet verder dan de markt in L'warden en daar staan vaak maar twee of drie stoffenkramen namelijk.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  vrijdag 27 maart 2009 @ 15:43:27 #151
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_67465071
Geen idee hoeveel er op zaterdag staan, wel meer dan 3 dacht ik maar ik ga meestal op dinsdag. Ik werk in het centrum dus dan loop ik gewoon even in mijn pauze de markt over.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  vrijdag 27 maart 2009 @ 15:54:04 #152
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_67465403
Mijn werkt in Groningen en loopt ook geregeld de stad in maar om die nou om stofjes de markt over te sturen..

Maar weet jij waar ik anders een biaisbandvoetje kan scoren in Gr.?
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  vrijdag 27 maart 2009 @ 16:39:25 #153
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_67467058

Ik zie net bij naaipatronen.nl dat ze gewoon in L'warden zitten en dat je ook de optie afhalen op afspraak hebt..

* Noli. daar dus maar gewoon het farbenmixpatroontje besteld en 'patroonprobleempje' (voornamelijk in Noli's eigen hoofd) opgelost heeft *
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_67487846
Ja zeker jammer dat ik niet weet waar het aan lag bij de lockmachine. Van de week deed ie ook weer ff raar. Toen heb ik ff gedraaid aan alle spannignsknopen en die weer op dezelfde stand terug gezet en toen was het klaar.
Ben wel superblij met dat ding. Scheelt veel werk met omzomen ed.

Ik heb van de week de bizzkids winter08/09 besteld bij patronenwinkel.nl. Die had ik de volgende dag al in huis. En nu heb ik bijna 2 rokken af.
Maken jullie wel eens wat uit de bizzkids? (Ik ben de knip gewend)Ik vind de rokken nl erg groot/lang. Vandaar dat ik dus rok nr 2 moest maken, aangezien nr 1 nog wel een dik jaar in de kast kan hangen. Als ze helemaal klaar zijn zal ik foto's maken.

Groetjes Bianca
pi_67487878
Een biaisbandvoetje is dat om biaisband te maken van gewone stof of om bestaand biasband te naaien?
Ik ben een boel frutraties verder met afwerken van de badcapes. Aan de voorkant ziet het er mooi uit, maar aan de achterkant zit het erg lelijk (het biaisband dus) Heeft iemand tips? Enige wat ik kan bedenken is om alles eerst met de hand vast te zetten en dan pas met de machine.
  zaterdag 28 maart 2009 @ 11:01:15 #156
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_67488678
Ik heb nog nooit baisand (de juiste manier) verwerkt. Ik moet dat ook maar eens gaan leren. Je moet officeel toch eerst de goedekant op de rand van de stof leggen, dan naaien over de vouw dan het band terug vouwen, maar dan? Dan kun je niet meer aan de binnenkant werken toch? Moet je die laatste naad dan met de hand doen ofzo?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  zaterdag 28 maart 2009 @ 11:48:18 #157
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_67489556
Ik doe biaisband altijd 'verkeerd' volgens de boekjes.
Eerst openvouwen, goede kant band op verkeerde kant stof.. even uitvogelen hoe je uitkomt met vouwen enzo. .dan op het flapje stikken wat 'binnenin' zit. dan omvouwen over de stof heen, flapje naar binnen doen en op de goede kant netjes op de rand doorstikken. Het eerste stiksel valt onder het band, dus dat zie je niet en je ziet alleen je nette stiksel wat je op de goede kant hebt gedaan.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 28 maart 2009 @ 12:25:19 #158
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_67490261
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 11:48 schreef E.T. het volgende:
Ik doe biaisband altijd 'verkeerd' volgens de boekjes.
Eerst openvouwen, goede kant band op verkeerde kant stof.. even uitvogelen hoe je uitkomt met vouwen enzo. .dan op het flapje stikken wat 'binnenin' zit. dan omvouwen over de stof heen, flapje naar binnen doen en op de goede kant netjes op de rand doorstikken. Het eerste stiksel valt onder het band, dus dat zie je niet en je ziet alleen je nette stiksel wat je op de goede kant hebt gedaan.
Oh thnx a million!
Dat was de manier waarop ik het ooit es van iemand geleerd had maar die ik weer vergeten was.
Ik ga het vanmiddag meteen weer es proberen !
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zaterdag 28 maart 2009 @ 12:45:57 #159
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_67490829
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 11:48 schreef E.T. het volgende:
Ik doe biaisband altijd 'verkeerd' volgens de boekjes.
Eerst openvouwen, goede kant band op verkeerde kant stof.. even uitvogelen hoe je uitkomt met vouwen enzo. .dan op het flapje stikken wat 'binnenin' zit. dan omvouwen over de stof heen, flapje naar binnen doen en op de goede kant netjes op de rand doorstikken. Het eerste stiksel valt onder het band, dus dat zie je niet en je ziet alleen je nette stiksel wat je op de goede kant hebt gedaan.
Aha, je ziet dus altijd iig 1 naad. Maar kun je die naad dan niet beter aan de binnenkant (verkeerde kant van de stof) doen, die zie je dan toch niet. Dus precies andersom als jij zei?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  zaterdag 28 maart 2009 @ 13:35:00 #160
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_67492140
ja maar je ziet zowieso een stiksel.. Dan kan je maar beter zorgen dat die aan de zichtkant netjes is

Als je het andersom doet zit óf de losse kant aan de onderkant als je naait (en zie je dus niet of die overal goed meegenomen wordt) óf je stikt met de mooie kant naar onder en zie je dus ook niet of die heel netjes gaat.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 28 maart 2009 @ 13:52:25 #161
51568 briana_muirinn
Cottontail en Terra
pi_67492491
Ik doe het biaisband ook altijd volgens de manier van E.T.
Zelfs nog zo geleerd van de naailerares op school vroeger!
pi_67501429
Bij een badcape kan je beide kanten zien he. Morgen komt mijn moeder. Ik zal haar eens vragen.

want als ik het zo zou doen als ET zegt. dan krijg ik aan 1 kant een dubbel stiksel. of niet? Ik denk en denk. Naai je misschien op dat smalle strookje.

Ik begin te begrijpen dat ik het veel te simpel eraan probeer te naaien......
ik deed het volgende..... biaisband om heen vouwen en hop in 1 x naaien. Zie mijn fout geloof ik al.

Volgens mij zie ik het licht van het naaien van biaisband
  zaterdag 28 maart 2009 @ 19:57:18 #163
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_67501702
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 19:47 schreef Bianca1976 het volgende:
Bij een badcape kan je beide kanten zien he. Morgen komt mijn moeder. Ik zal haar eens vragen.

want als ik het zo zou doen als ET zegt. dan krijg ik aan 1 kant een dubbel stiksel. of niet? Ik denk en denk. Naai je misschien op dat smalle strookje.

Ik begin te begrijpen dat ik het veel te simpel eraan probeer te naaien......
ik deed het volgende..... biaisband om heen vouwen en hop in 1 x naaien. Zie mijn fout geloof ik al.

Volgens mij zie ik het licht van het naaien van biaisband
Zo deed ik het ook altijd, tot ik een keer bij mijn ouders was en mijn moeder opmerkte dat het officeel anders hoort.
Ik pleit voor om naaien weer terug te laten komen als les op school, ik heb het meeste mezelf maar gewoon aangeleerd, dit soort dingen zou je gewoon op school moeten leren.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_67503831
op zich doe ik ook de E.T. manier. Ik doe de band op de foute kant van de stof en die naai ik vast met de machine. dan draai ik het om, en op de goede kant naai ik zo onzichtbaar mogelijk aan de rand met de hand. het ligt er dan wel aan wat ik aan het maken ben, want als ik iets maak dat niet perfect hoeft, dan doe ik de goede kant ook met de machine, en is het stiksel te zien aan de foute kant. (vaker dan met de hand hoor ) het ligt er ook maar net aan of het aan beide kanten goed eruit moet zien. (zoals bij zo'n badcape)
en ik ben het wel eens met Maok, ik zou het ook wel weer terug willen zien op school... (ik doe het soms als een soort workshop met een groep kinderen bij mij op school, maar dan niet met de machine, want daar hebben we er geen van op school, en die van mij laat ik niet door kinderen gebruiken. die is me heilig! )
pi_67556327
Nou idd hoor, mijn moeder deed het gister voor met het biasband en ik dacht kijk dat was ff handig geweest om vooraf te weten.
Ik ga mijn dochters (en zoontje misschien ook wel) zeker leren naaien. Al weet ik nog niet hoe de jongste dat moet doen, ivm haar handicap (kan niet lopen/geen spierspanning in onderbenen door open ruggetje). Maar die zou het eventueel wel met een handmachine kunnen.

Ik heb helemaal de naaikriebels te pakken. Ik heb nu bijna een jurkje af voor de oudste. het is ook een patroon uit de bizzkids. Was een jurkje van dubbele stof, die bol kwam te staan aan de onderkant. Dat heb ik nu weggelaten. is gewoon enkel stof. Het is een overslag jurkje.
Ik heb em vanmiddag ff gepast hij viel helaas wel klein. Jongste past em al helemaal niet, zij is nl veel breder gebouwd. En helaas was hier 116 de grootste maat. ff kijken of ik patroon zelf kan vergroten.

Nu wil mevrouw ook wel een broek met hartjes. Dus mama mag voorlopig nog aan het naaien blijven voor haar.
Voor mijn andere dochter ben ik eigenlijk op zoek naar patronen voor stevige kids. Zij is nog maar 2,5, maar heeft eigenlijk dezelfde maat als de oudste die 4 is. Alleen hebben we dan altijd veels te lange mouwen, zeker met al die shirts van tegenwoordig die zo smal zijn. dus wil voor haar ook aan de slag.
Wie heeft zulke patronen of weet in welke bladen ze daarmee werken in maat 116-122.

Groetjes Bianca
pi_67559193
Bianca, een vriendin van me had een aangepast voetpedaal: een flap metaal of hard plastic eraan gemaakt, het geheel met een soort haaks gebogen ijzer onderaan de tafel genaaid. Met een beweging van haar knie naar links/rechts kon ze het pedaal zo aansturen. Zal eens naar een plaatje zoeken. Kan je dochter haar bovenbeen wel van links naar rechts bewegen?
hier kommt die Sonne!
alias Idril-2, alias anneVi
pi_67563908
Beide kids weten hoe de naaimachine werkt, de jongste weet ook hoe een naald aanvoelt als je vergeet je vingers op tijd weg te halen. Heb hier een aldi machine staan waar ze op mogen rommelen (wat ze graag doen, incl meegenomen vriendinnetjes). Vanaf dat ze kunnen zitten kennen ze de naaimachine, en aangezien ik steeds meer ben gaan naaien naarmate hun ouder werden is dat steeds verder uitgebreid. ze weten hoe de knopen werken, hoe de spanning moet staan etc etc. Ik naai zonder pedaal dus kondeen ze zelf al vrij makkelijk en snel ook dat knoppie indrukken (soms met nare gevolgen)

De locker bedienen ze nu ook voor mij, ik heb een locker met pedaal maar lange stukken lukt me niet (ja met de hand) en dan geven hun 'gas'

Op school krijgen ze hier veel textiele vormen waaronder een periode op de naaimachine

bianca: anders met de tijd een computergestuurde naaimachine voor je dochter ?, ik naai ook zonder pedaal.


Biaisband aanzetten
ik doe biaisband dus altijd met een biaisbandvoetje en zou niet meer zonder willen, scheelt een hoop tijd. Zowel gekocht biasiband als gemaakt biaisband gaat er moeiteloos door. Al heb ik de eerste keren wel lopen vloeken dat het niet werkte, maar het is zoals bij zoveel dingen de slag te pakken krijgen.

Als ik losse patronen nodig heb bestel ik ze meestal bij patronenwinkel.nl, die zijn lekker snel (meestal de volgende dag in huis) De bladen haal ik gewoon op de markt. Bianca: ik heb geen moeite met de pasvorm van de bizzkids, wel pas ik de patronen vaak bij voorbaat al aan, mijn dochter valt binnen verschillende maten en teken dus verschillende maten uit en zoek daar een balans in (of maak zelf een tussenmaat)

stiemie: De bandjes van farbenmix zijn in steeds meer shops te krijgen, maar zelfs farbenmix.de zelf is nog goedkoper dan jouw linkje, patronenwinkel.nl kan ook alles leveren en scheelde ook op sommige bandjes een euro met jouw linkje. Parelparadijs.nl heb ze ook zag ik, maar zijn iets duurder hier en daar dan de eerder genoemden. Stoffenkraam heeft ze ook overigens.
pi_67619901
halloooo...!
Jullie zijn al bij deel 8, maar hoop dat jullie een antw. kunnen vinden voor mij tijdens jullie naaigesprekken!
Wil heel graag naailessen volgen.. maar kan er geen vinden die in denbosch (of in de buurt) zit!
Hoop dat jullie nog wat adresjes hebben..
  donderdag 2 april 2009 @ 11:31:29 #169
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_67640339
ET, misschien heb je bij jouw thuis de enthousiaste reaktie van mijn dochter wel gehoord, maar wij willen graag weten waar je de Kitty- en Matrushka-hangers gekocht hebt.
Overigens petje af voor de rok. Wat een werk en een imposant geduld heb je daarvoor nodig. Dat laatste ingrediënt vind ik helaas niet in mijn karakterprofiel.
  donderdag 2 april 2009 @ 12:17:57 #170
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_67641666
leuke hangers: http://www.lamaisondelaperle.nl/

Heb ook een monchichi-aapje En nog een kitty Ik durfde het alleen nog niet aan in de was, dus heb het zo gemaakt dat de hangers er makkelijk af te halen zijn.

Het zilverkleurige handje geeft niet af, gelukkig
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 2 april 2009 @ 12:27:23 #171
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_67641965
Ohja! Monchichi-aapjes, zo leuk!
Thanx ET!
Ik denk dat ik de kredietcrisis er wel weer bovenop kan helpen in mijn eentje. Gisteren al die leuke (dure) site van retro en sprookjesstoffen leeggekocht en nu heb er weer één waar ik mijn salaris wel naartoe kan brengen.
pi_67657746
quote:
Op woensdag 1 april 2009 18:11 schreef Deceit het volgende:
halloooo...!
Jullie zijn al bij deel 8, maar hoop dat jullie een antw. kunnen vinden voor mij tijdens jullie naaigesprekken!
Wil heel graag naailessen volgen.. maar kan er geen vinden die in denbosch (of in de buurt) zit!
Hoop dat jullie nog wat adresjes hebben..
Heeeeeeeeee, in Den Bosch...
vorig jaar zou ik er een geweten hebben, namelijk waar ik zelf in Orthen ook zat... helaas is dat vrouwtje ermee gestopt... het zou voor tijdelijk zijn, maar ik weet niet of ze er nog mee gaat beginnen. Wil je dat ik vraag voor je of ze wel of niet weer door gaat?
  donderdag 2 april 2009 @ 21:16:43 #173
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_67657814
Damn E.T, wat een leuke dingen hebben die.
Moncchichi aapjes
Zou ik er mee wegkomen als ik die aan de kleren van mn honden vast ga maken ?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 2 april 2009 @ 21:18:25 #174
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_67657860
En Strawberry Shortcakes
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_67698001
Nog een site met bandjes e.d. http://www.winkeltjes.net/noeks
hier kommt die Sonne!
alias Idril-2, alias anneVi
pi_67751703
Beide sites weer aan mijn favorieten toegevoegd.

Wie naait er wel eens roezels? Ik ben bezig met rokjes , vrij simpel model, die ik opleuk met roezels. Nu heb ik de roezels met 2 draden gerimpeld. Daarna in het midden gestikt. Vraag ik me af, wordt het mooier als je gewoon met 1 draad rimpeld? Hoe veel x de breedte moet je nemen voor roezels? misschien had ik nu te kort gedaan nl.
Op zich leuk geworden, maar kritisch als ikzelf ben, zijn de roezels dus niet echt naar mijn zin.

Groetjes Bianca
  maandag 6 april 2009 @ 10:19:52 #177
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_67751820
Even snel rimpelen doe ik nog wel eens met een brede zigzag over Tandflosdraad, flosdraad aan een kant vastzetten en aan de andere kant trekken.
Maar gewoon met twee draden wordt het mooist (ik heb het trouwens ooit geleerd met drie draden... maar dat is me te veel werk )
Of je moet een rimpelvoetje voor je naaimachine hebben. Er schijnen ook nog wel andere truukjes te zijn om het met de machine voor elkaar te krijgen, maar dat heb ik nog nooit uitgeprobeerd.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_67755854
ik doe het met de hand rimpelen, eerder ook wel de flosdraadtechniek gebruikt, evenals m'n rimpelvoetje of door de steeklengte op groter zetten/onderspanning verhogen, of met de rijgsteek van de machine. Maar met de hand vind ik het mooist worden.

wat betreft de lengte die je moet nemen das een kwestie van proberen en vaak doen dan weet je op den duur vanzelf wat je mooi vind. Ik doe het wisselend (en afhankelijk van hoeveel stof ik nog heb) Ik ben nu weer met een patchworkrok bezig en heb daar steeds verdubbeld (krijg je van die giga meters van en zere vingers met rimpelen, maar vind het het wel waard, deze die nu gemaakt wordt (6m20) is gelukkig minder groot/lang dan de vorige die was 11m50.
pi_67819159
Wordt dat weer zo'n lapjesrok knorretje? Die vind ik erg cool moet ik zeggen.

Heb me op een nieuw project gestort. Ik zit in de werkgroep voor het kindercorso (29 augustus)van mijn dochters klas. Dat betekent oa patronen tekenen.
Het onderwerp is "Op de boerderij". Enige wat ik heb is een patroon voor een schortje van een boerin. Ik ben dus nog op zoek naar simpele patronen(mama's/oma's /buurvrouwen moeten het kunnen naaien)van

varken
koe
schaap
boer
recht toe recht aan broek

alles tussen maat 104-128

basis van de dieren kan volgens mij wel ongeveer hetzelfde zijn. Maar we willen niet van die grote beestenpakken maken. Maar iets in de zin van een jasje/cape en broek en/of rokje.

Budget per kind is 7,50. daar moet dus alles van gedaan worden. Het zijn ongever 50 kids (groep a en b samen)

Alvast bedankt voor jullie medewerking, groetjes Bianca
  woensdag 8 april 2009 @ 11:36:02 #180
96845 Scarface2004
Who Ren Young
pi_67822977
hmm, ik schrok toch wel ff van die TT in combinatie met de 1e foto.

maarja, dat zal al wel een keer gezegd zijn
"You know why they call it the American dream? Because you'd have to be fucking asleep to believe it!"
pi_67823781
quote:
Op donderdag 2 april 2009 12:17 schreef E.T. het volgende:
leuke hangers: http://www.lamaisondelaperle.nl/
Oeh, die zijn inderdaad leuk. Vooral de Monchichi aapjes (ze doen me wel een beetje denken aan dufties)
  woensdag 8 april 2009 @ 12:05:23 #182
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_67824094
quote:
Op woensdag 8 april 2009 11:56 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Oeh, die zijn inderdaad leuk. Vooral de Monchichi aapjes (ze doen me wel een beetje denken aan dufties)
monchichi-aapjes waren al bejaard toen er dufties kwamen

Pittig project, Bianca.. zeker met dat budget

Ik ben aan het voorbereiden voor een nieuw project.. Een zomerjas voor manlief. Ik neem maar weer z'n oude fleecejack als basispatroon en ga van daaruit zelf verder tekenen en knutselen. Ik denk dat ik deze keer het grondpatroon een keer op stevig papier overneem om het nog een keer te kunnen gebruiken. Best lastig zo'n vent die buiten normale maten past (en nogal vaste ideeen heeft in wat hij wil )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 8 april 2009 @ 12:28:28 #183
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_67824880
Dames het ziet er allemaal weer schitterend uit, ik zal die rokken die voor de jonge meiden zijn gemaakt, die enorme cirkelrokken, ook zo zelf aantrekken. Haha echt mooi!

Maok. waar ben jij in Groningen op naailes geweest? Ik heb inmiddels genoeg kussenslopen en een cape gemaakt nu wil ik meer!!
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_67826214
quote:
Op woensdag 8 april 2009 12:05 schreef E.T. het volgende:

[..]

monchichi-aapjes waren al bejaard toen er dufties kwamen
Weet ik, ik heb met allebei gespeeld
Ik denk dat het aan het rondje\ haakje bovenop ligt.
  woensdag 8 april 2009 @ 14:08:01 #185
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_67828139
Ik zat hier samen net ChipsZak, Teigan en Lisa. Wij deden Modeatelier 16+ jaar, maar er is ook nog eentje voor 12-15 jaar en eentje voor als je je geen jongere meer voelt.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  FOK!fossiel zaterdag 11 april 2009 @ 14:40:36 #186
1455 Keroppi
kool kikker
pi_67923822
Hallo,

Na m'n naai-cursus vorig jaar was het hele naaien een beetje stilgevallen (kijk, als je 1x in de week anderhalf uur bezig bent schiet het wel op, en thuis bezit ik geen naaimachine) maar nu wil ik voor mijn 25-diner een leuk jurkje in elkaar zetten.

Het idee is om een beetje 'over the top' jurkje te maken van glitterstof. Maar nu was ik op de lapjesmarkt in Utrecht en daar hadden ze 3x niks! Het enige wat ik vond was iets zoals dit:

Plaatje

Maar dat vind ik wel erg goedkoop aandoen. Uit het lijstje met stoffensites dat iemand hier heeft neergezet vond ik het volgende:

Klik

Maar die is dan wel weer een beetje aan de prijs.


Jullie nog leuke tips?
Chick on a mission
  dinsdag 14 april 2009 @ 19:32:11 #187
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_68016178
tvp. Ik heb een tijdje geleden de naaimachine van mijn moeder geleend om nieuwe kussenhoezen te maken, en nu de smaak te pakken! Ik wil aan iets ingewikkelders gaan beginnen, namelijk een patchwork tuintafelkleed. Ik wil 3 kleuren gebruiken voor de ene kant en 1 kleur voor de andere kant (dan kan ik varieren en heb ik ook gelijk de 'lelijke' kant afgewerkt). Als het bevalt kan ik ook gelijk bijpassende tuinkussens maken.
Vandaag 2 stofjes gescoord bij Ikea, meer leuks kon ik niet vinden. Zaterdag ga ik dus naar de markt om daar nog wat leuks te zoeken! En dan kan het naaien beginnen...
Nu eerst eens dit topic doorspitten!
Geluk is een richting, geen punt
  donderdag 16 april 2009 @ 22:19:36 #188
331 Merel
Be here now.
pi_68089359
Vanavond weer naailes gehad! En het wordt eindelijk wat Op de lockmachine gewerkt (die ze wel al voor me ingereden hadden hoor) dus dan ziet het er ook meteen leuk uit. Nog niet compleet foutloos, ik miste ergens een stukje Maar ik denk dat ik volgende week (bijna) klaar ben. En dan heb ik gewoon m'n eerste eigen shirtje gemaakt!
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_68089616
Wat leuk Merel! Jij ging toch een overslagshirt maken? Zag er indrukwekkend uit op het plaatje. Vind je zelf dat het goed gelukt is tot nu toe, ondanks het gemiste stukje? En wat voor stof heb je daarvoor gekocht?
hier kommt die Sonne!
alias Idril-2, alias anneVi
  donderdag 16 april 2009 @ 22:29:46 #190
331 Merel
Be here now.
pi_68089739
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:26 schreef anne_Chris het volgende:
Wat leuk Merel! Jij ging toch een overslagshirt maken? Zag er indrukwekkend uit op het plaatje.
Maar het was uit de super-simpel-zodat-zelfs-dummies-'t-kunnen-maken-serie, zodat zelfs ik 't kan
quote:
Vind je zelf dat het goed gelukt is tot nu toe, ondanks het gemiste stukje? En wat voor stof heb je daarvoor gekocht?
Paarse jersey, staat me goed En ik ben er echt blij mee! Nou ben ik sowieso al blij dat ik gewoon twee lappen stof aan elkaar gemaakt krijg hoor, ik ben al snel tevreden omdat het natuurlijk m'n eerste projectje is. Maar ik denk dat 't wel mooi gaat lukken, misschien op wat kleine schoonheidsfoutjes na die ik dan wel zie maar die een ander waarschijnlijk helemaal niet zullen opvallen.
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_68091833
dit vraagt om foto's, Merel, dat snap je wel he?
  vrijdag 17 april 2009 @ 09:43:04 #192
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_68097754
Klinkt erg leuk zo Merel en natuurlijk wachtenw e op een foto he?

ik heb een vlaggenslinger gemaakt voor Linde's verjaardag Ik heb 2 soorten stof gebruikt en vervolgens elk vlaggetje 'gepimpt' met kraaltjes, bandjes, borduurgaren en knoopjes. Erg leuk en vrolijk geworden. Foto volgt vanavond (camera was natuurlijk net leeg )
  vrijdag 17 april 2009 @ 10:50:08 #193
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_68099974
Oh ik ben heel benieuwd, ik wil er een maken voor het dochtertje van vrienden van me.
Maar het lijkt mij nogal een monsterklus
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 17 april 2009 @ 10:59:48 #194
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_68100326
viel erg mee hoor. Lekker bijde tv steeds vlaggetjes maken en je zet ze dan zo op een biaisbandje. Ik heb er nu een van 3 meter lang gemaakt (zolang was het biaisband ) en ik maak er denk ik nog eentje bij
  vrijdag 17 april 2009 @ 11:20:15 #195
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_68101171
Hoe zorg je dat ze een beetje mooi hangen?
Dubbel stof, is dat wel zwaar genoeg?
Ik wil ze voor haar tweede verjaardag maken en met stofjes van haar kleertjes en gewoon leuke stofjes erbij nog.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 17 april 2009 @ 11:23:16 #196
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_68101296
Ik heb steeds een dubbel vlaggetje en als je die bewerkt met lintjes, bandjes, leuke knoopjes en kraaltjes, dan zijn ze best zwaar genoeg. Mijn tante heeft zo'n slinger voor mijn neefje gemaakt van een soort tule en dan zit er in elk vlaggetje een knikker zodat ze mooi naar beneden hangen.

Linde krijgt de slinger ook voor haar 2e vejaardag. Lijkt me zo leuk om een soort traditie van die slinger te maken. Ze is pas in juli jarig, dus tijd zat om er nog 1 te maken
  vrijdag 17 april 2009 @ 11:34:08 #197
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_68101729
Ja dat dacht ik dus ook, leuk om er nu een kleine van te maken met ook de twee erin verwerkt en zo, en dan elk jaar een stukkie erbij te maken met weer stofjes van kleren van haar en zo.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 17 april 2009 @ 17:50:33 #198
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_68115548
Ik heb afgelopen week ook baisband gekocht voor een vlaggetjes lijn, maar ik wil hem als een soort beloningssysteem voor mezelf gaan gebruiken. Elke keer als ik een ander klusje gedaan heb mag ik er een vlaggetje bij maken. Maar ik houd het heel simpel, gewoon stukje stof uitknippen met een kartelschaar en dan er aan nieten. Dan kan ik hem later altijd nog mooier maken.

Ik ben benieuwd naar die van jou Stiemie.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  vrijdag 17 april 2009 @ 18:34:43 #199
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_68116678
Leuk idee Maok! Je zet toch wel een naadje langs de vlaggetjes? Anders rafelen ze denk ik erg snel!

Mijn tuintafelkleed schiet best wel op, vandaag weer een paar uur aan gewerkt. Ik denk dat de bovenkant dit weekend wel af komt (3 soorten stof in blokjes van 15x15cm). De achterkant ga ik waarschijnlijk met stroken maken en dan nog iets van sierband op de naadjes denk ik. De blokjes sluiten namelijk niet altijd kaarsrecht aan, maar misschien wordt dat ook nog wel wat beter als ik de naden (aan de achterkant) goed plat strijk. Dat was een tip van m'n moeder...
Oh en in de tussentijd heb ik ook nog ff een speldenkussen gemaakt en ben ik bezig met een agenda-hoes om mijn saaie werkagenda te pimpen! Ik heb hiervoor alleen nog breed elastiek nodig en heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om er ook allerlei leuke stukjes band en koord bij te bestellen

Ik kan nu eigenlijk gewoon alleen maar recht-toe recht-aan naaien, zigzaggen e.d. moet ik nog proberen. Net als knoopsgaten maken. Ik ben niet van plan om kleding te maken maar meer kleedjes, tasjes, vlaggetjes etc. Weet iemand nog een boek/website met handige tips voor beginners?
Geluk is een richting, geen punt
  vrijdag 17 april 2009 @ 18:38:15 #200
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_68116773
Nee geen naadje, gewoon met de kartelschaar, dan kan het niet zo snel rafelen
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  vrijdag 17 april 2009 @ 20:52:33 #201
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_68121517
Oh dat klinkt ook leuk Maok!

Hierbij de foto's van de vlaggetjeslijn:






pi_68133538
Ik gooi er even een tvp in.
Heb tot nu toe alleen maar kleine projectjes gedaan (twee jurkjes, een tunnelsjaal, wat accesoires), maar alles op de hand. Kost officieel te veel tijd. Ik zal kijken of ik nog ergens foto's heb liggen van mijn amateuristische gefröbel.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 18 april 2009 @ 13:17:57 #203
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_68138084
Halloo. Ben ik weer.
Ik weet dat het heel simpel schijnt te zijn, maar ik heb het nog nooit gedaan.
Ik wil graag een strapless topje rimpelen.

Hierbij mijn uberslechte paint.



Dat rode in het 1e plaatj is dus waar ik het wil rimpelen, en het 2e plaatje is eigenlijk hoe ik het zou willen hebben.

Hoe gaat/moet dit?
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  zaterdag 18 april 2009 @ 13:21:56 #204
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_68138184
Ik zou gewoon een stukje elastiek er uitgerekt op vaststikken
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_68138230
zo zou ik het ook doen. zo zie je het ook wel bij de kledingzaken bij zulke topjes...
pi_68138285
Ik lurk hier meestal maar wat, mijn naaikunsten gaan niet veel verder dan het met de hand innemen van rokjes (afvallen jay ), maar jeetje, ik moet even commentaar geven: Stiemie, wat een allerschattigste vlaggetjes Wat een klus, joh
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 18 april 2009 @ 13:27:21 #207
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_68138313
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 13:21 schreef E.T. het volgende:
Ik zou gewoon een stukje elastiek er uitgerekt op vaststikken
Aah, dankje!
Ik dacht al zoiets idd. Ik zat iig in mn hoofd met elastiek, maar wist het niet zeker meer.
Dankjewel, .
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  zaterdag 18 april 2009 @ 20:49:36 #208
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_68149735
Dankjewel! Coldfeet! Het viel nog best mee hoor qua werk. Heb 'm helemaal met de hand gemaakt lekker bij de tv. Ben er ongeveer 3 dvd-boxen van 24 mee bezig geweest
pi_68252029
zow ik heb ook weer het een en ander af, een tuinbroek, een patchwork rok en eindelijk de jas van Alicia


De jas:







meer foto's en de rest vnd je hier
  dinsdag 21 april 2009 @ 21:28:46 #210
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_68252305
Ik vind de jas erg druk maar wel heel mooi van model en ik kan me voorstellen dat de kleine meid het zelf wel heel leuk vindt.
Die vogelapplicatie op de achterkant is prachtig.
En die vlaggetjeslijn, wat onwijs leuk zeg!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_68267566
he Knor

Wat een leuke jas zeg. Vind em persoonlijk ook een beetje druk. Gelukkig draagt je dochter em vol trots en daar gaat het toch ook om.

Ik zag op je site dat je ook een boerderij stofje hebt (gescoord op spektakel deventer als ik goed begrijp)
dat stofje heeft mijn moeder toevallig ook voor me meegenomen. Dus die wil ik ook scoren voor het thema boerderij bij mijn dochter op school met kindercorso.

Binnenkort dus maar naar de markt in Assen(heeft mijn moder de stof gehaald). want geen idee waar ik em anders kan kopen

Groetjes Bianca

[ Bericht 0% gewijzigd door Bianca1976 op 22-04-2009 13:26:15 ]
  woensdag 22 april 2009 @ 12:59:49 #212
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_68268148
Ik vind de borduurtjes op de mouw (de cirkeltjes) zo bij elkaar erg leuk En zie ik Ikea-versiering?

Hij past zo op de FM site bij de design-voorbeelden
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_68273636
quote:
Op woensdag 22 april 2009 12:59 schreef E.T. het volgende:
Ik vind de borduurtjes op de mouw (de cirkeltjes) zo bij elkaar erg leuk En zie ik Ikea-versiering?

Hij past zo op de FM site bij de design-voorbeelden
Ja daar was ik ook erg over te spreken, heb het bloemetje want dat moest het voorstellen steeds gekopieerd en het steeltje er af gesloopt en ze vervolgens lukraak uit laten borduren. Was even spannend hoe het zou gaan uitpakken als mouw uiteindelijk, maar zeer geslaagd expiriment. Gaan we vaker doen.

Op de jas zit geen ikea versiering, waar dacht je dat te zien dan ?
quote:
Op woensdag 22 april 2009 12:38 schreef Bianca1976 het volgende:
Ik zag op je site dat je ook een boerderij stofje hebt (gescoord op spektakel deventer als ik goed begrijp)
dat stofje heeft mijn moeder toevallig ook voor me meegenomen. Dus die wil ik ook scoren voor het thema boerderij bij mijn dochter op school met kindercorso.

Binnenkort dus maar naar de markt in Assen(heeft mijn moder de stof gehaald). want geen idee waar ik em anders kan kopen

Groetjes Bianca
die met de kipjes en poppetjes bedoel je ? Die lag vanmorgen ook op de stoffenbeurs, heb hem al meer gezien op verschillende kramen. Moet denk ik redelijk makkelijk aan te komen zijn. Succes met de zoektocht in assen in elk geval.
  woensdag 22 april 2009 @ 16:18:28 #214
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_68274444
Ik dach even dat de gehaakte bloemen op de capuchon van Ikea waren... Ik had beter moeten weten natuurlijk
(en nu ik terugkijk op ikea.nl zijn die ook anders idd..)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_68274732
quote:
Op woensdag 22 april 2009 16:18 schreef E.T. het volgende:
Ik dach even dat de gehaakte bloemen op de capuchon van Ikea waren... Ik had beter moeten weten natuurlijk
(en nu ik terugkijk op ikea.nl zijn die ook anders idd..)
ik wist niet eens dat ikea gehaakte bloemen heeft had wel enorm veel tijd gescheelt, maar ze zijn dus idd afgelopen zondag in sneltempo zelf gehaakt.
  woensdag 22 april 2009 @ 16:45:00 #216
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_68275367
Ikea bloemen:
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_68282569
Jawohl, foto's van mijn recentste projectjes gevonden!
Elastieken holsters (eentje van mij, andere voor vriendinnen gemaakt):

-
-
-

De helft van jullie denkt nu waarschijnlijk: wat móet je ermee... maar ik vind ze leuk puur als accessoire of over een te wijde/vormeloze blouse of jurk.

Ik heb ook laatst een jurk van American Apparel nagemaakt... ga hier écht geen 40 euriepleurie voor neertellen.
  woensdag 22 april 2009 @ 20:48:55 #218
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_68282959
heb je ook een foto van als je het aan hebt over een blouse ?? ben erg benieuwd...
  Jubileum moderator woensdag 22 april 2009 @ 21:13:09 #219
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_68283703
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 21:20 schreef knorretje het volgende:
zow ik heb ook weer het een en ander af, een tuinbroek, een patchwork rok
Ik ga ze spammen, ik heb de kinderen gemaakt, Knor de broek en de rok.

De voorpret was al heel erg leuk, alle vorderingen waren te volgen op Knors site maar het uiteindelijke resultaat is helemaal geweldig


Eva's lievelingsdingen:
Tuinbroeken
Blauw
haar naam
het cijfer 8
en alles van Diego
Eva is autistisch en houdt van verschillende dingen voelen. Ze blijft maar voelen aan de verschillende soorten stoffen die er gebruikt zijn op de broek.
Eva is helemaal gek van haar broek
De voorkant



de achterkant


en wat ze het allermooiste vind:



Midden in het bespreekproces van de broek van Eva poste ET een plaatje van een prachtige roezelrok die ze gemaakt had voor Saskia, die Iris acuut ook wilde hebben. Knor stuurde me een berichtje dat zo'n rok zo gemaakt was en dat aanbod kon ik niet weigeren natuurlijk.
Lievelingsdingen van Iris:
Roze
Paarden
Roze
Prinsessen
en roze

Iris kreeg een prachtige rok:





De details van de broek en rok staan op Knors site , ik heb alleen gelukkige kinderen op de foto, de rest is nog niet gelukt om dat goed te fotograferen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_68458055
quote:
Op woensdag 22 april 2009 20:48 schreef BuupWerk het volgende:
heb je ook een foto van als je het aan hebt over een blouse ?? ben erg benieuwd...
NU wel...

Tuniek/jurk/dinges zonder niks:

Met holster:


Wit, te groot (want tweedehands) jurkje:

Met holster:
pi_68458219
het is niet echt mijn stijl, maar goed, het past je prima!
  dinsdag 28 april 2009 @ 13:47:22 #222
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_68458316
Dat witte jurkje vind ik leuk, maar dat heb je dus niet zelf gemaakt?
Is zo een holster erg hip op het moment?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_68458499
Hip, kweenie. Ik heb ze nog nooit elders gezien - ik heb ooit eens zitten fröbelen en dit kwam eruit. Sindsdien een paar extra gemaakt voor vriendinnen die het ook een leuk idee vonden, maar ik zie het niet op grote schaal aanslaan, nee.

Witte jurkje trouwens idd niet zelf gemaakt; wel wat aanpassingen aan gedaan (geverfd, ruches). Zou wel vrij simpel te maken zijn, aangezien het niet echt passend gemaakt hoeft te worden. Denk dat deze een maat 40 is, en dat gaat ook prima met m'n maatje 34-36.

[ Bericht 29% gewijzigd door veuve_amiot op 28-04-2009 15:37:47 ]
  woensdag 29 april 2009 @ 12:26:48 #224
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_68493957
tis idd een leuke aanvulling !!
pi_68499488
ja, de rouches enzo op het jurkje vind ik wel helemaal leuk!
  dinsdag 5 mei 2009 @ 10:07:57 #226
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_68683231
Na een hele tijd mijn moeders naaimachine in leen-bezit te hebben, ga ik nu toch echt zelf een naaimachine aanschaffen. Tenminste, ik vraag 'm voor mijn verjaardag maar moet wel precies zeggen welke ik wil

Wat voor naaimachine hebben jullie?
Wat zijn belangrijke dingen om op te letten bij de aanschaf?
Zijn er veel onderlinge verschillen?
Is het merk belangrijk?
Is het handig deze te kopen bij een winkel in de buurt, of is online ook te doen? Het lijkt mij zelf het handigst om hem ergens in de buurt te kopen zodat je met 'problemen' terug kan, maar wellicht kan je ook gewoon met een online gekochte naaimachine naar een winkel voor advies en evt. reparatie? Als het prijsverschil groot is, is dat misschien een optie.
Geluk is een richting, geen punt
  dinsdag 5 mei 2009 @ 10:25:56 #227
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_68683654
Advies is echt alleen mogelijk na de vraag aan jou 'wat wil/ga je er mee doen?' 'hoe vaak ga je 'm gebruiken' 'wat wil je dat de machine kan?' 'wat is je budget?'
En aangezien je aangeeft je moeders machine gebruikt te hebben kun je zelf al heel goed een paar vragen beantwoorden 'tegen welke beperkingen ben ik aangelopen en dat wil ik per se wel op m'n nieuwe machine hebben', 'wat vond ik op deze machine erg handig' etc..

Voor een gewone machine waar af en toe eens wat op genaaid wordt kan je met 100 euro klaar zijn.. kun je een aardige nieuwe voor kopen (Niks mis met de aanbieidingen van Singer bijv, maar ook de machines van Aldi/Lidl kunnen er prima mee door).. maar je kunt ook een knappe tweedehands bij een naaimachine-handel kopen die zwaarder/krachtiger is en/of meer kan.
Iemand die dagenlang achter de machine zit voelt meer voor een uitgebreide, computergestuurde Pfaff met IDT. Alles tussen 100 en 1000 euro kan wat voor je zijn, maar is niet zo maar te zeggen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_68825109
wie heeft wel eens zo'n dierenpak uit 1 stuk gemaakt?
die moedermutsen van de werkgroep voor het corso willen nu opeens zulke pakken
heb alleen ergens patroon tot mt 122 en die lijkt me niet voor all moeders/oma's, buurvrouws naaibaar.
En mt 122 is voor sommige kids gewoon te klein.
en vind sowieso lastig want zitten met 29 dierenpakken, en die kids hebben nooit allemaal mt 122 en precies even lange rug..
wie heeft tips of weet waar ik nog meer patronen (gratis) daarvor kan vinden.

ze vonden het boerderij stofje gelukkig allemaal super voor de boerinnen
pi_68857871
Ik heb deze een kleine 2 maand geleden ofzo gemaakt, gewoon een overal idee met daarop een capuchon en staart (met klitteband)

(patroon broek (jogging achtig met elastiek, wat wijder model de boord wordt er dan uiteindelijk bijaan geknipt en niet als boord gebruik maar weer vast genaaid aan een blouse/vest patroon evt met vaste capuchon)


http://fok.nl/kleren/Slaapkleding/Tijgerjumpsuit/slides/1.jpg

http://fok.nl/kleren/Slaapkleding/Tijgerjumpsuit/slides/3.jpg
  maandag 11 mei 2009 @ 18:37:00 #230
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_68913497
Dames, zijn naaiende heren hier ook welkom?
En dan om het nog een stukje erger te maken: Ik ben op zoek naar patronen met heren-kleding patronen. Dus wie heeft er nog wat burda's of knips liggen met leuke heren patronen. Of nog beter. Wie weet waar er een beetje tegen schappelijke prijzen patronen te koop zijn?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  maandag 11 mei 2009 @ 18:43:34 #231
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_68913710
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 10:25 schreef E.T. het volgende:
Advies is echt alleen mogelijk na de vraag aan jou 'wat wil/ga je er mee doen?' 'hoe vaak ga je 'm gebruiken' 'wat wil je dat de machine kan?' 'wat is je budget?'
En aangezien je aangeeft je moeders machine gebruikt te hebben kun je zelf al heel goed een paar vragen beantwoorden 'tegen welke beperkingen ben ik aangelopen en dat wil ik per se wel op m'n nieuwe machine hebben', 'wat vond ik op deze machine erg handig' etc..

Voor een gewone machine waar af en toe eens wat op genaaid wordt kan je met 100 euro klaar zijn.. kun je een aardige nieuwe voor kopen (Niks mis met de aanbieidingen van Singer bijv, maar ook de machines van Aldi/Lidl kunnen er prima mee door).. maar je kunt ook een knappe tweedehands bij een naaimachine-handel kopen die zwaarder/krachtiger is en/of meer kan.
Iemand die dagenlang achter de machine zit voelt meer voor een uitgebreide, computergestuurde Pfaff met IDT. Alles tussen 100 en 1000 euro kan wat voor je zijn, maar is niet zo maar te zeggen.
Bedankt voor je antwoord!
Hmm, dat is lastig. Gelukkig leen ik al een tijdje 'n machine zodat ik wel een beetje een idee heb, maar nu maak ik bv. geen kleding (sporadisch een zomerrokje) maar wie weet wil ik dat over een aantal jaren wel. Als ik dan nu de allersimpelste neem beperk ik mezelf daarmee natuurlijk ook...
Ik denk dat ik binnenkort gewoon eens naar een speciaalzaak ga om me te orienteren, dan weet ik ook wat zo'n beetje de prijsverschillen zijn en kan ik een (goede, hoop ik) keuze maken. En wie weet hebben ze idd tweedehandsjes, als je die bij een zaak koopt krijg je neem ik aan ook garantie.
Geluk is een richting, geen punt
  maandag 11 mei 2009 @ 18:56:52 #232
331 Merel
Be here now.
pi_68914041
quote:
Op maandag 11 mei 2009 18:37 schreef hierissieweer het volgende:
Dames, zijn naaiende heren hier ook welkom?
En dan om het nog een stukje erger te maken: Ik ben op zoek naar patronen met heren-kleding patronen. Dus wie heeft er nog wat burda's of knips liggen met leuke heren patronen. Of nog beter. Wie weet waar er een beetje tegen schappelijke prijzen patronen te koop zijn?
De gangbare webwinkels voor patronen hebben meestal toch ook gewoon een categorie "heren"?

Ik ben nu een beetje aan het rondkijken voor een goedkope startersnaaimachine, maar ik zie eigenlijk nou niet zo goed wat het verschil is tussen de verschillende merken/types. Via wehkamp.nl kun je bijvoorbeeld deze drie bestellen:
E&R NT22
E&R SUV22
Brother LS2125
Als ik het zo bekijken kunnen ze alle drie ongeveer hetzelfde, dus ik snap niet waarom er prijsverschil is. Brother is misschien een iets bekender merk, maar als een minder bekend merk net zo goed naait maar tien of twintig euro goedkoper is, dan kan ik die net zo goed nemen. Wat zouden jullie me aanraden?
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  maandag 11 mei 2009 @ 19:37:49 #233
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_68915336
quote:
Op maandag 11 mei 2009 18:37 schreef hierissieweer het volgende:
Dames, zijn naaiende heren hier ook welkom?
En dan om het nog een stukje erger te maken: Ik ben op zoek naar patronen met heren-kleding patronen. Dus wie heeft er nog wat burda's of knips liggen met leuke heren patronen. Of nog beter. Wie weet waar er een beetje tegen schappelijke prijzen patronen te koop zijn?
Uiteraard, ze blijven alleen niet zo lang hangen hier .
Ik heb een paar burda's en knips, even door gebladerd en in wel geteld 1 van de bladen staat ook een paar mannenpatronen. Een Jas, een broek, een jasje en een trui.
Je kunt trouwens ook bij de bieb kijken, daar liggen ook knips en burda's. En verder kun je ze inderdaad ook gewoon op internet bestellen.
quote:
Op maandag 11 mei 2009 18:56 schreef Merel het volgende:

[..]

De gangbare webwinkels voor patronen hebben meestal toch ook gewoon een categorie "heren"?

Ik ben nu een beetje aan het rondkijken voor een goedkope startersnaaimachine, maar ik zie eigenlijk nou niet zo goed wat het verschil is tussen de verschillende merken/types. Via wehkamp.nl kun je bijvoorbeeld deze drie bestellen:
E&R NT22
E&R SUV22
Brother LS2125
Als ik het zo bekijken kunnen ze alle drie ongeveer hetzelfde, dus ik snap niet waarom er prijsverschil is. Brother is misschien een iets bekender merk, maar als een minder bekend merk net zo goed naait maar tien of twintig euro goedkoper is, dan kan ik die net zo goed nemen. Wat zouden jullie me aanraden?
Brother is waarschijnlijk wel kwalitatief wat beter. Er lijken wel wat minder steken op te zitten, maar die zijn eigenlijk op wel op te vangen door andere steken die er wel op zitten.
Ik zou zelf voor de brother gaan denk ik.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  maandag 11 mei 2009 @ 21:51:24 #234
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_68920277
even een vraagje he, hoe maak je nou eigenlijk paspels?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  maandag 11 mei 2009 @ 22:17:20 #235
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_68921416
quote:
Op maandag 11 mei 2009 21:51 schreef hierissieweer het volgende:
even een vraagje he, hoe maak je nou eigenlijk paspels?
Ik moest googlen wat het was. (nog nooit gemaakt dus) Ik kwam deze beschrijving tegen:

quote:
Een paspel wordt gemaakt door vulkoorden in een biaisband of strook stof met schuine draadrichting te naaien. Knip stroken die breed genoeg zijn om om het vulkoord gewikkeld te worden plus 3 cm voor de naadtoeslag. Naai korte stroken onder een hoek aan elkaar om de benodigde lengte te krijgen. Bevestig de paspelvoet voor smallere paspels of enkele/koordvoet voor dikkere paspels. Vouw de strook doormidden om het vulkoord en leg de knipkanten van de strook stof daarbij op elkaar. Leg de stof onder de voet met het vulkoord tegen de rand van de naaivoet. Stel de naaldpositie zo in dat u strak tegen het vulkoord naait. Om de paspel in te voegen, speldt u de paspel aan de kleding met de goede kanten op elkaar, de knipranden op elkaar. Paspels kunnen op één laag stof worden aangebracht of tussen twee lagen stof worden genaaid. Knip bij hoeken en bochten de naadtoeslag in tot het vulkoord, waarbij u oplet dat u niet door de steken knipt. Naai vast met de paspelvoet of met de enkele/koordvoet.
Zo maak je het dus
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  maandag 11 mei 2009 @ 22:33:51 #236
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_68922098
Je kunt ook kant en klaar paspelband kopen.. stuk makkelijker
Paspelzakken kunnen ook nog bedoeld worden.. Die vind ik een beetje 'eng' en vermijd ik zo veel mogelijk

Merel, ik zou ook voor de Brother gaan Om wat er hierboven al is genoemd, maar ook weet je zeker dat er accessoires voor te krijgen zijn, voetjes die goed passen.. Mocht ie ooit stuk gaan zijn onderdelen goed te verkrijgen en overal te bezorgen voor onderhoud.. En als je ooit wat anders wilt is een brother goed in te ruilen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 11 mei 2009 @ 23:03:33 #237
331 Merel
Be here now.
pi_68923301
quote:
Op maandag 11 mei 2009 22:33 schreef E.T. het volgende:

Merel, ik zou ook voor de Brother gaan Om wat er hierboven al is genoemd, maar ook weet je zeker dat er accessoires voor te krijgen zijn, voetjes die goed passen.. Mocht ie ooit stuk gaan zijn onderdelen goed te verkrijgen en overal te bezorgen voor onderhoud.. En als je ooit wat anders wilt is een brother goed in te ruilen
Oh dat van die accessoires en onderdelen is wel een goeie ja! Even wachten tot salaris er is, en dan ga ik 'm denk ik kopen ja
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  maandag 11 mei 2009 @ 23:19:42 #238
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_68923928
Mijn 3e zwangerschapsrokje is bijna af. Alleen de zoom nog en een knoopje aanzetten. Morgen even nieuw garen kopen op de markt (als ik de kraam kan vinden, er staat nu namelijke een kermis waar hij normaal staat) en dan morgen even laten passen door de eigenaresse zodat ik ook weet hoe lang hij moet worden.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  dinsdag 12 mei 2009 @ 00:34:48 #239
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_68926391
quote:
Op maandag 11 mei 2009 22:33 schreef E.T. het volgende:
Paspelzakken kunnen ook nog bedoeld worden.. Die vind ik een beetje 'eng' en vermijd ik zo veel mogelijk
paspel-zakken bedoel ik inderdaad ja.
ik vind ze ook onmogelijk, maar snap dan ook niet hoe ik ze moet maken...
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  dinsdag 12 mei 2009 @ 09:34:09 #240
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_68929997
Ah, dan heb ik het wel eens gemaakt denk ik (moest weer googlen, maar goed). Ik had een broek die ik al had nagemaakt. Ik weet alleen niet zeker of ik de broek (de zelf gemaakte) nog heb omdat ik hem vorig jaar aan had met skaten en toen gevallen ben waardoor er een grote scheur in zat. Als ik thuis ben zal ik eens in mijn naaiklusjesdoos kijken of hij daar nog in zit om te kijken of ik nog weet hoe ik dat gedaan heb.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  dinsdag 12 mei 2009 @ 12:47:32 #241
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_68935877
Ik heb net weer een leuk stofje met een grafisch printje op de markt gekocht van ¤1,-/m (3m gehaald). Het is alleen hele gladde glibberstof en er zit ook nog een beetje rek in, dat wordt dus lekker moeilijk om te naaien. Nu alleen nog bedenken wat ik er van ga maken. Ik denk een leuk zomer jurkje/tuniek achtig iets.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  dinsdag 12 mei 2009 @ 19:30:56 #242
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_68950632
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 09:34 schreef maok het volgende:
Ah, dan heb ik het wel eens gemaakt denk ik (moest weer googlen, maar goed). Ik had een broek die ik al had nagemaakt. Ik weet alleen niet zeker of ik de broek (de zelf gemaakte) nog heb omdat ik hem vorig jaar aan had met skaten en toen gevallen ben waardoor er een grote scheur in zat. Als ik thuis ben zal ik eens in mijn naaiklusjesdoos kijken of hij daar nog in zit om te kijken of ik nog weet hoe ik dat gedaan heb.
Als je doen wilt, graag!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  dinsdag 12 mei 2009 @ 20:25:18 #243
151515 verita
Happy days
pi_68952314
Paspels, passepoils maken, zó heb ik het geleerd. Helaas in het Duits, maar toch wel goed zichtbaar, en hier zie je een enkele ipv dubbele paspel.
Hier laten ze een dubbele paspel zien.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 21:22:46 #244
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_68954487
Nieuwe machine in aantocht
Over een paar dagen ben ik, als het goed is, in het bezit van een nieuwe naai-/borduur combi De Brother NV900 Een borduurmachine stond al langer op mijn verlanglijstje, maar best prijzig en eigenlijk geen ruimte voor nog een machine erbij. Nu deze nieuwe combi van Brother.. Vriendelijk geprijsd, qua naai-mogelijkheden uitgebreider dan de NV30 die ik nu heb (en die nu dus te koop is ) en dan ook nog borduren
Mooie aanbieding met een locker erbij.. heb dus ook nog een Medion locker in de aanbieding

[ Bericht 2% gewijzigd door E.T. op 13-05-2009 07:47:04 (MP-linkje erin geplakt) ]
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 21:38:09 #245
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_68955351
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 19:30 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Als je doen wilt, graag!
Ow ik zie nu dat er bij mij niets van klopt. Ik had een horizontaal sneetje gemaakt. De bovenste helft daarvan naar binnen gevouwen, een los strookje om de onderste helft gevouwen die de bovenste helft overlapt en er toen een lapje achter genaait. Die laatse naad zie je dus ook aan de voorkant maar dat had ik bewust zo gedaan maar dat hoort geloof ik niet zo.

Hij is trouwens door de val precies langs de zak gescheurt, dat hoort dus ook niet zo

Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  dinsdag 12 mei 2009 @ 22:13:36 #246
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_68957312
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 21:22 schreef E.T. het volgende:
Nieuwe machine in aantocht
Over een paar dagen ben ik, als het goed is, in het bezit van een nieuwe naai-/borduur combi De Brother NV900 Een borduurmachine stond al langer op mijn verlanglijstje, maar best prijzig en eigenlijk geen ruimte voor nog een machine erbij. Nu deze nieuwe combi van Brother.. Vriendelijk geprijsd, qua naai-mogelijkheden uitgebreider dan de NV30 die ik nu heb (en die nu dus te koop is ) en dan ook nog borduren
Mooie aanbieding met een locker erbij.. heb dus ook nog een Medion locker in de aanbieding
Die lockmachine klinkt leuk, wat kosta?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  dinsdag 12 mei 2009 @ 22:25:27 #247
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_68957984
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 22:13 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Die lockmachine klinkt leuk, wat kosta?
vraagprijs is 100 euro
Bon, boekjes en accessoires zijn nog aanwezig, zit nog ruim een half jaar garantie op
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 23:13:23 #248
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_68960452
Het stofje dat ik vanmiddag heb gekocht:



Ik vind het er best als 'design' stof uitzien, maar het was dus maar ¤1,-/m
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  woensdag 13 mei 2009 @ 22:13:13 #249
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_68996216
locker is verkocht
Morgen komen m'n nieuwe speeltjes al

Morgenochtend nog wat huishouden doen.. heb ik de hele middag de tijd om te spelen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 14 mei 2009 @ 10:12:33 #250
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_69006568
Gisteren heb ik het rokje wat ik heb gemaakt laten passen door de eigenaar en hij zat heel goed
Nu alleen nog de zoom en hij is klaar.

Vanavond ga ik er weer mee verder.

Volgende week heb ik skatetocht met als thema sprookjes. Nou wil ik als iemand uit 1001 nachten gaan. Ik ga iig een harembroek proberen te maken. Verder wil ik nog een hesje, een bollero, een sluier en een losse doek voor aan mijn armen maken. Ik hoop dat ik het allemaal optijd af krijg
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_69012326
Zo, jij hebt flinke plannen maok...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  donderdag 14 mei 2009 @ 14:02:00 #252
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_69014746
Ach het hoeft niet heel netjes. Kan Mik trouwens niet als sultan gaan en wij als zijn harem? Of wilden jullie anders verkleed gaan?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_69014891
Wij hadden nog geen ideeën eigenlijk, dus we kunnen kijken of hij ervoor in is..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  donderdag 14 mei 2009 @ 22:43:58 #254
331 Merel
Be here now.
pi_69037097
Ik heb m'n eerste shirtje af! En foto's gemaakt! Maar m'n datakabel ligt op m'n werk dus ik krijg ze niet op m'n computer en dus ook niet op Fok nu...
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  donderdag 14 mei 2009 @ 22:49:46 #255
331 Merel
Be here now.
pi_69037471
Oh ik ontdek er net een klein foutje in Nouja, niemand die 't ziet...
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  donderdag 14 mei 2009 @ 22:59:26 #256
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_69038269
Ik voelde me vanmiddag net een kind in een speelgoedwinkel
Nieuwe locker en nieuw borduurspeeltje.. Ik wist niet waar ik moest beginnen
Dat borduren en inspannen is nog wel een handigheidje volgens mij.. Eerst van de week maar borduurgaren en versteviging kopen om te oefenen.
Alle borduurpatroontjes die ik ondertussen verzameld heb bekijken.. En nog even uitvinden hoe ik .jpg's kan omzetten, want daar snap ik nog niet zo veel van
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 14 mei 2009 @ 23:48:47 #257
331 Merel
Be here now.
pi_69041015
Toch gelukt! Let niet op de vlek op de spiegel, ik ben een slechte huisvrouw... (Het is een naar beneden gedropen opgedroogde druppel lenzenvloeistof trouwens)



Veel plezier met je nieuwe speelgoed ET
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  vrijdag 15 mei 2009 @ 00:00:12 #258
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_69041466
Het zwangerschapsrokje voor een vriendin van me is af. Ze moet nog ongeveer 2 maanden, het rokje zit nu prima, maar kan er ook nog wel even in groeien, het is strechstof:



Detail van de stof.:
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  vrijdag 15 mei 2009 @ 00:02:04 #259
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_69041539
Leuk shirtje Merel, lekker vrouwelijk en zeker leuk voor een eerste stuk. Ik zie het foutje iig niet.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_69045003
Inderdaad een leuk shirtje!

Ik heb mijn truitje bijna af. het was een ramp om hem in elkaar te zetten, maar met hulp van de moeder van is het gelukt...
Zodra hij af is post ik ook wel even een foto..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  vrijdag 15 mei 2009 @ 11:56:02 #261
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_69051108
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 23:48 schreef Merel het volgende:
Toch gelukt! Let niet op de vlek op de spiegel, ik ben een slechte huisvrouw... (Het is een naar beneden gedropen opgedroogde druppel lenzenvloeistof trouwens)

[ afbeelding ]

Veel plezier met je nieuwe speelgoed ET
Zie er tof uit!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_69071707
Merel het ziet er heel erg leuk uit! die wil ik wel in het echie zien...
pi_69093893
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 23:48 schreef Merel het volgende:
Toch gelukt! Let niet op de vlek op de spiegel, ik ben een slechte huisvrouw... (Het is een naar beneden gedropen opgedroogde druppel lenzenvloeistof trouwens)

[ afbeelding ]

Veel plezier met je nieuwe speelgoed ET
die is gaaf. Hoe ben je aan het patroon gekomen?
  zaterdag 16 mei 2009 @ 19:47:50 #264
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_69094323
Supermooi Merel!!!

Ik kom niet verder dan kussenhoezen, pennenzakjes en theemutsen (ook best ingewikkeld, hoor)
Geluk is een richting, geen punt
  zaterdag 16 mei 2009 @ 20:02:35 #265
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_69094726
Goed gelukt Merel! (maar hell.. al trek jij een jute-zak aan, dan staat het nog goed )

Ik ben helemaal blij met m'n nieuwe machine-park Paar simpele borduurtjes uitgetest nu, het inspannen mag nog wel wat strakker en ook het hoofdstukje 'versteviging' moet ik me nog wel wat beter in verdiepen.. maar Tijn heeft straks twee trucks op de klep van z'n achterzak
En m'n locker is ook lekker gelijkmatig.. Bij m'n oude deed ik voor de zekerheid toch altijd een proefstukje, dat is nu niet nodig.. hij houdt z'n spanning goed vast en naait mooi gelijkmatig

En met al dat nieuwe speelgoed moet ik nu maar ff wat huishouden doen.. het is hier een grote zwijnestal
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 21:24:13 #266
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_69204187
Vandaag stofjes gekocht voor mijn 1001-nachten kostuum, 2 voile achtige- en een veloursachtigestof:

Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  dinsdag 19 mei 2009 @ 22:24:13 #267
331 Merel
Be here now.
pi_69206775
Ben benieuwd wat 't eindresultaat wordt maok!

Vanavond naaimachine opgehaald bij ET Dus ik ga donderdag t/m vrijdag een hele hoop theedoeken verpesten met m'n gepruts, lekker oefenen!
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_69207260
Yay voor de naaimachine van Merel!
  vrijdag 22 mei 2009 @ 10:18:16 #269
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_69283895
Onze 1001-nachten kostuums zijn af. Ik heb een broek, een topje, een paar losse mouwen en een hoedje met sluier gemaakt. Ik zal het vanavond op de foto zetten als ik het aan heb.
Het geniaalste idee kwam van Teigan. Onder het topje heb ik een langer roze hempje aan omdat het anders een beetje koud is vanavond. Omdat het er een beetje raar uit zag zonder navel heb ik er op de plek van mijn navel een belletje op genaait als naverpiersing. .
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  vrijdag 22 mei 2009 @ 10:35:49 #270
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_69284227
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 10:18 schreef maok het volgende:
Onze 1001-nachten kostuums zijn af.
Wat snel!!! Ik ben benieuwd naar de foto's, en naar de navelpiercing natuurlijk
Geluk is een richting, geen punt
pi_69285593
Het wordt 12 graden vanavond/vannacht, dus het was ook wel nodig..

Ik heb als kostuum een simpele buikdansrok met 2 splits gemaakt, en een topje opgeknapt. Ook nog een hoedje en sluier erbij en klaar.

Mijn heeft een goudkleurige harembroek gemaakt, en nog een hoofdband....
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  zaterdag 23 mei 2009 @ 00:34:30 #272
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_69313746
Mijn kostuum:



Mijn mouwen zijn hier alleen van mijn schouders gezakt. Ik had er ook nog een losse doek bij die aan mijn middelvingers vast zat.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_69319244
wow, dat is mooi! dat heb je snel gedaan!
  zaterdag 23 mei 2009 @ 13:01:42 #274
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_69322402
Heel tof!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zaterdag 23 mei 2009 @ 17:06:41 #275
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_69327627
Leuk!!! En die navelpiercing he, die doet 't 'm
Geluk is een richting, geen punt
  maandag 25 mei 2009 @ 16:12:37 #276
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_69385377
Wow maok Heb je dat zo snel gemaakt? Hoe doe je dat?????

En even een vraagje. Je ziet overal van die labeldoekjes en beestjes enzo voor babies. Kan je die labels ergens online kopen? Ik zie ook wel van die doekjes en knuffels waar een stukje dubbelgevouwen lint als label wordt gebruikt maar sinds mijn dochter eens haar vingertje heeft vastgedraait in zo'n ding, gebruik ik liever gewoon een echt labeltje

Zoiets zeg maar : http://www.theetjedrinken.nl/YET_labelbeesten.html
  maandag 25 mei 2009 @ 16:25:18 #277
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_69385809
Ik ben er de hele dag donderdag mee bezig geweest maar het zijn allemaal simpele dingen. De broek bestaat bijvoorbeeld uit 2 vierkanten waar de bovenste hoekjes uit zijn genipt voor het kruis en dan een tunnel boven- en onderin voor het elastiek.

Ik heb ooit ook van die labeltjes aan knuffeltjes gemaakt, inderdaad gewoon een stukje dubbelgevouwen lint. Ik had wel de boven en onderkant van de lus aan elkaar genaait, dan kunnen er ook geen kindervingertjes meer doorheen. Geen idee of je ze ook kant en klaar kunt kopen. Maar dan heb je toch nog steeds het zelfde principe van een lusje waar een vingertje in kan? Of bedoel je wat anders?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  maandag 25 mei 2009 @ 16:32:07 #278
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_69386054
quote:
Op maandag 25 mei 2009 16:25 schreef maok het volgende:
Ik ben er de hele dag donderdag mee bezig geweest maar het zijn allemaal simpele dingen. De broek bestaat bijvoorbeeld uit 2 vierkanten waar de bovenste hoekjes uit zijn genipt voor het kruis en dan een tunnel boven- en onderin voor het elastiek.

Ik heb ooit ook van die labeltjes aan knuffeltjes gemaakt, inderdaad gewoon een stukje dubbelgevouwen lint. Ik had wel de boven en onderkant van de lus aan elkaar genaait, dan kunnen er ook geen kindervingertjes meer doorheen. Geen idee of je ze ook kant en klaar kunt kopen. Maar dan heb je toch nog steeds het zelfde principe van een lusje waar een vingertje in kan? Of bedoel je wat anders?
Nou voor 1 hele dag vind ik het toch nog erg knap hoor. Ik doe het je niet na in ieder geval!

Ah da's ook nog een goed plan om die lusjes gewoon dicht te maken! Zo simpel en ik heb er toch niet aan gedacht
  maandag 25 mei 2009 @ 16:55:08 #279
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_69386718
Ik heb de lusjes in de lengte dichtgestikt, zodat er geen vinger doorkan
Ook diverse lintjes heb ik enkel gelaten, mijn zoon wilde bijv. absoluut geen dubbele 'etiketjes' maar alleen maar enkele. Het uiteinde voorzichtig met een aansteker 'dichtschroeien' tegen het rafelen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 25 mei 2009 @ 17:02:24 #280
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_69386924
Ah dat dichtschroeien is ook nog handig! Eens kijken of me dat gaat lukken zonder alles in de hens te zetten Nou ja eerst nog een leuk lintje op de sluier van de wieg zetten en een sippenhoeslakentje afmaken.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 14:23:18 #281
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_69417668
Ik ga naar Thailand en ik heb een bruiloft als ik terug kom dus daarom wil ik in thailand een leuk jurkje laten maken...echter zoek ik een plaatje met patroon...iemand enig idee waar ik dat kan vinden ??
  dinsdag 26 mei 2009 @ 14:41:47 #282
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_69418321
Hebben ze in tailand bij zo'n kleermaker wel een patroon nodig? Ik zie op tv bij van die reisprogramma's altijd dat ze gewoon naar binnen stappen, omschrijven wat ze willen, stof uitzoeken en maten laten opnemen en dan later op de dag de kleding ophalen.

Maar als je een patroon wilt kun je die ook online, op de markt of bij een stoffenwinkel kopen of je koopt een burda of een knip waar meerdere patronen in staan.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  dinsdag 26 mei 2009 @ 21:38:39 #283
229840 Yeux
Beauty is in the Eye
pi_69433578
"Toevallig" kwam ik dit topic tegen en wilde even zeggen dat we nog steeds erg blij zijn met DEZE spuugdoekjes van maok!

maok bedankt!
On ne voit bien qu’avec le coeur. L’essentiel est invisible pour les yeux.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 22:15:42 #284
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_69435193
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 14:41 schreef maok het volgende:
Hebben ze in tailand bij zo'n kleermaker wel een patroon nodig? Ik zie op tv bij van die reisprogramma's altijd dat ze gewoon naar binnen stappen, omschrijven wat ze willen, stof uitzoeken en maten laten opnemen en dan later op de dag de kleding ophalen.

Maar als je een patroon wilt kun je die ook online, op de markt of bij een stoffenwinkel kopen of je koopt een burda of een knip waar meerdere patronen in staan.
Mijn tante laat vaak dingen maken in Thailand en mijn ouders in Indonesië en die hebben geen patroon nodig idd.
Gewoon laten meten en duidelijk zeggen wat je wil en dan zou het goed moeten komen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 26 mei 2009 @ 22:30:34 #285
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_69435779
oke bedankt...ben gewoon in de zenuwen...ik heb de dag van terug komst ene bruiloft en geen gepaste kleding...
  dinsdag 26 mei 2009 @ 23:27:32 #286
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_69438086
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 00:34 schreef maok het volgende:
Mijn kostuum:

[ afbeelding ]

Mijn mouwen zijn hier alleen van mijn schouders gezakt. Ik had er ook nog een losse doek bij die aan mijn middelvingers vast zat.
Wat leuk gelukt!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_69496388
Tip voor alle naaiende moeders (cq vaders):

De tulerok is weer helemaal hip as winter.
Alvast inslaan dus die stofjes.

Kheb een kinderkledingzaak in het midden- en hoogsegment en als jullie meer willen weten over wat "in" is, zeg het dan ff. Niet dat je perse in moet zijn hè!
  vrijdag 29 mei 2009 @ 22:49:27 #288
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_69541210
Ik heb net van de moeder van mn vriend [die altijd druk is met het maken van beren en kleding] mijn eerste naaimachine gekregen! Het is een Pfaff hobbymatic 807
[imghttp://fotos.marktplaats.com/kopen/2/0a/bdNRCAbvDwX2NWCzBYHcFQ==.jpg[/img]
van een paar jaar oud maar hij is helemaal opgeknapt en schoongemaakt.

Ze gaat me uiteraard een paar lesjes geven binnenkort zodat ik weet hoe het ding werk maar nu ben ik dus op zoek naar hele simpele dingetjes om mee te oeffenen.
Vind het in ieder geval nu al helemaal leuk
an urge to help mankind overcomes me
pi_69541736
Leuk, saaw! Heeft die een dubbel transport, dus boven en onder?
Pfaffs vind ik geweldige machines, helaas heb ik de mijne een jaar geleden ter grave moeten dragen
hier kommt die Sonne!
alias Idril-2, alias anneVi
pi_69602790
Maaksel van de afgelopen week, voor een jarige collega die van alles houdt ÁLS het maar roze is!
hier kommt die Sonne!
alias Idril-2, alias anneVi
pi_69608888
mooi gemaakt!
  maandag 1 juni 2009 @ 20:01:20 #292
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_69612139
Ik dacht ook om zoiets te gaan maken maar dan met lange schuine banen.
Misschien wel een dekbedovertrek oid, lekker om een beetje meters te maken met mn nieuwe machine en het lijkt me ook wel leuk om zo iets zelfgemaakts te hebben,
an urge to help mankind overcomes me
  dinsdag 2 juni 2009 @ 11:53:04 #293
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_69629850
Ik ga zo maar weer eens naar de markt stofjes kopen. Ik wil een broek (of een paar als het een beetje snel gaat) gaan maken voor als ik over een paar weken ga klimmen in Frankrijk. Ik vind die broeken in de winkel nogal saai en nog best duur ook. Ik ga dus zelf een leuke maken. Iets in een leuk kleurtje en dan met verstevigde knieën.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  dinsdag 2 juni 2009 @ 13:03:08 #294
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_69631500
En geslaagd. Ik heb stof voor 2 broeken, het koste bij elkaar maar ¤5,- (8 meter in totaal ). Het wordt een groene broek met cammoflage achtige met bloemetjes stof als accent en een roze broek met grijs/rozestof als accent.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_69635427
leuk Maok, ik ben heel benieuwd naar de foto's!
  dinsdag 9 juni 2009 @ 10:33:06 #296
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_69854100
De eerste broek is bijna klaar, ik denk nog 1 avondje werk.

Ik heb trouwens plannen om na de zomer een naaiclub te beginnen. Bij mij in de kerk is namelijk 1 avond in de week een ruimte als café ingericht en daar kun je ook prima met een naaimachine gaan zitten. Nu moet ik alleen nog bedenken hoe ik het precies ga doen. Ik denk dat het leuk is als iedereen gewoon zijn naaimachine mee neemt om zo samen aan projectjes te werken en van elkaar te leren. Maar er zijn vast ook mensen die mee willen doen maar zelf geen naaimachine hebben, ik moet dan dus eigenlijk ook nog kijken of er in de kerk nog mensen zijn die nog ergens een machine op zolder hebben staan, niet gebruiken en uit willen lenen ofzo. En ik moet natuurlijk kijken of ik meer mensen ethousiast kan krijgen. Maar toen ik daar gisteravond zat (toen ben ik dus ook gewoon met mijn naaimachine in dat cefé gaan zitten) waren er al verschillende mensen die het een leuk idee vonden. Ik heb er helemaal zin in om zoiets te gaan doen.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_69855974
in de buurt van waar ongeveer is die kerk Maok?
  dinsdag 9 juni 2009 @ 12:00:53 #298
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_69856778
In Groningen in de buurt van het noorderstation.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_69860091
hmmm, dat is voor een wekelijks ritje net iets te ver weg helaas...
Ik vind het een leuk idee en initiatief van je!
pi_69979347
Vanmiddag deze gemaakt:





Tasjes van noodle verpakkingen
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')