maar van een stenzo-katoentje weet ik wat ik kan verwachten .. of van een katoenen tricot..quote:Op maandag 2 maart 2009 13:39 schreef Noli. het volgende:
[..]Wie is er ook altijd weer zo vliegensvlug met online stoffenkraampjes uit haar mouw te schudden?
Tevens TVP.
Het probleem met zelfmaakdekbedovertrekken is toch meestal de breedte van de stof; waar koop je nou een lap van 2,40 breed? Een naad in het midden is ook niet zo mooi, of twee banen aan de zijkanten.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 00:29 schreef maok het volgende:
Het is inderdaad vrij stugge stof. Het leek me ook zo leuk voor een dekbedovertrek. Daar is het echt te stug voor. Misschien ga ik er nog een combi dekbed van maken, onderkant laken, bovenkant IKEA stof. Dan is de bovenkant gelijk een soort sprei.
Ik heb het paneel voor op mijn slaapkamer trouwens klaar. Een even kijken of ik er een foto van kan maken.
EDIT, die foto komt wel een keer als het licht is.
quote:Op zondag 15 februari 2009 22:04 schreef knorretje het volgende:
[..]
die met die vlammen is echt super geworden !
de hartjes trui is inderdaad van de blokker deken, Alicia wilde een valentijnskadootje voor haar vriendinnetje, dus twee maal dezelfe trui gemaakt, alleen de zwaantjes kijken elkaar aan als ze naast elkaar staan.
ik heb een productief weekendje gehad, trui voor D gemaakt, spencer voor Jayden van het restant en in de vooravond nog snel een 'jumpsuit' in panter/tijgerstof gemaakt voor de jongste (hij is bang voor trollenen slaapt nu als tijger/panter (compleet met afneembare staart en muts) want daar zijn trollen bang voor
![]()
zal morgen weer even als op de foto vastleggen
Een beetje later dan gehoopt maar als nog de beloofde foto van de trui van D. en de tijgerjumpsuit van Jayden.quote:Op zondag 15 februari 2009 22:06 schreef oh-oh het volgende:
Oh ik ben benieuwd naar je panterpak!
Wat een leuk valentijnskado zeg.
Zo een drakenpak zou ik ook wel voor de honden willen trouwens , maar ik heb geen geduld voor dingen die veel werk zijn
ik heb een joekel van een magneet waarmee ik gevallen spelden en naalden van de grond raap.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 15:42 schreef oh-oh het volgende:
Veel garen, een speldenkussen, spelden en een centimeter zijn ook onmisbaar.
En heel veel geduld en goede moed in het begin
Juustem! mijn stofschaar is verboden aan te raken door anderen, daar staan lijfstraffen opquote:Op zaterdag 7 maart 2009 23:05 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
en hou je stofschaar alleen voor stof. als je dr papier mee knipt, kom je daarna niet meer goed door stof.
Ze zijn handig, maar houd je die magneet wel vér van je naaimachine! Een computergestuurde machine kan in de kliko want die wordt compleet ontregeld door een magneet.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 23:05 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik heb een joekel van een magneet waarmee ik gevallen spelden en naalden van de grond raap.
en hou je stofschaar alleen voor stof. als je dr papier mee knipt, kom je daarna niet meer goed door stof.
Wat late reactie maar ik heb nooit geweten dat de textielafdelingen per Ikea wisselden. Ik wil een paar Ikeastofjes halen, kan ik dan beter naar Breda of naar Eindhoven?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:40 schreef E.T. het volgende:
die is leuk van Ikeadeze lijkt me ook zo leuk: [ afbeelding ]
Maar helaas, Barendrecht en Delft hebben allebei een waardeloze textiel-afdeling.. daar hebben ze echt 3x niks
geen idee, maar even de voorraadinformatie bekijken op internet verheldert een hoopquote:Op zondag 8 maart 2009 13:17 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Wat late reactie maar ik heb nooit geweten dat de textielafdelingen per Ikea wisselden. Ik wil een paar Ikeastofjes halen, kan ik dan beter naar Breda of naar Eindhoven?
Bij het patroon staat meestal aangegeven wat je nodig hebt aan fournituren en aan stof.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 10:20 schreef Merel het volgende:
Vraagje: Ik heb donderdag mijn eerste naailes, en we moeten meteen alles meenemen wat we nodig hebben, dus ook al het patroon (zelf kiezen) en de stof enzo. Nou heb ik wel een leuk patroon, maarhoe weet ik nou hoeveel stof ik moet kopen?
ik maakte ook dingen uit de burda en de knip toen ik op naailes zat. voor mezelf alleen veel te moeilijk, maar samen met de naaijufquote:Op woensdag 25 februari 2009 22:38 schreef Merel het volgende:
[..]
Herstel, vanaf half maart al
Ik heb een beetje op internet zitten rondstruinen naar simpele naaipatronen om mee te beginnen. Ik vind het namelijk zonde om een Knippie of een Burda ofzo te kopen vol met dingen die nog veel te moeilijk zijn voor een echte beginner zoals ik. Hebben jullie toevallig nog tips over waar ik simpele patronen kan krijgen? Bladen met een speciaal themanummer voor beginners ofzo, of websites met patronen waar je kunt selecteren op moeilijkheidsgraad?
ga maar met je patroon naar de stoffenwinkel of naar de marktkoopman. die weten het waarschijnlijk wel.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 10:20 schreef Merel het volgende:
Vraagje: Ik heb donderdag mijn eerste naailes, en we moeten meteen alles meenemen wat we nodig hebben, dus ook al het patroon (zelf kiezen) en de stof enzo. Nou heb ik wel een leuk patroon, maarhoe weet ik nou hoeveel stof ik moet kopen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |