abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 6 februari 2009 @ 11:08:54 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65793419
Vorig topic:

Rookverbod #36 - In Beieren snappen ze het wel

game on

Zoals iedereen wellicht weet staat vandaag Cafe de Kachel voor de rechter...
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_65793602
Hoerenkankerkachel! Hoop dat ze geen hoge boete krijgen...
  vrijdag 6 februari 2009 @ 11:25:55 #3
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65793889
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 11:15 schreef DonPerignon het volgende:
Hoerenkankerkachel! Hoop dat ze geen hoge boete krijgen...
Ik zou het hilarisch vinden als ze een flinke boete krijgen
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  vrijdag 6 februari 2009 @ 11:27:47 #4
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_65793953
Refragmental ging met argumenten discussiëren. Hij ging bewijzen dat mensen niet zelf mogen en kunnen kiezen in welke kroeg ze willen gaan stappen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 6 februari 2009 @ 11:29:18 #5
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65794013
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_65794263
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 11:29 schreef MikeyMo het volgende:
Liveblog staat hier:

http://www.hiermaghetwel.(...)veblog-hiermaghetwel
quote:
(11.13) Rita Verdonk komt eraan...
Wtf?
pi_65794276
Refragmental is een topper in debat voeren. In plaats van zelf met argumenten te komen roept ie maar dat alles al is gezegd.

Overigens is jouw bewering dat roken de hersens aantast geen reden voor het rookverbod
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 6 februari 2009 @ 11:37:17 #8
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65794307
quote:
Drie rechters buigen zich over rookverbod “Asbakken gaan nooit van tafel”

Café De Kachel: ''Asbakken gaan nooit van tafel''
Gezien het belang van de zaak buigen zich vandaag (vrijdag) drie rechters van de meervoudige strafkamer van de rechtbank in Groningen over het rookverbod. Aanvankelijk zou de zaak worden afgehandeld door de economische politierechter, die zich normaal bezig houdt met kleinere delicten zoals te vroeg bij de weg gezette vuilniszakken.

In feite staat het rookverbod ook niet ter discussie. Justitie verwijt de Groningse kroeg De Kachel dat geen maatregelen zijn genomen om te voorkomen dat werknemers overlast of hinder van tabaksrook ondervinden. Dat betekent dat een eventuele vrijspraak niet betekent dat het hele rookverbod van tafel is. Opmerkelijk is ook dat Justitie niet de twee eigenaren van de kroeg heeft gedagvaard, maar het bedrijf.

Volgens een van de advocaten van de geplaagde kasteleins is het strafrecht niet de aangewezen weg om het rookbeleid aan te pakken. Dat zou de bestuursrechter moeten doen.. Het lijkt aannemelijk dat De Kachel voor de overtreding wordt veroordeeld. Met dat vonnis kan dan hoger beroep worden aangetekend en uiteindelijk worden voorgelegd aan het Europese Hof.

In cafe De Kachel zelf is het al groot feest. Tientallen kasteleins zijn uit het hele land toegestroomd om hun solidariteit te betuigen. Uitbaters vader en zoons Sannes weigeren de nu al zes opgelegde boetes te betalen. Vader Sannes :“ Deze zaak bestaat al twintig jaar De sfeer is uniek. Er is nooit trammelant. De asbakken halen we nooit van tafel. Dan gooien we liever de zaak dicht.”

De verwachting is dat de Groningse rechtbank over veertien dagen uitspraak doet.
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_65794345
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 11:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Refragmental ging met argumenten discussiëren. Hij ging bewijzen dat mensen niet zelf mogen en kunnen kiezen in welke kroeg ze willen gaan stappen.
Oh dan zijn we snel klaar.
Iedereen mag overal en altijd zelf beslissen in welke kroeg, café of disco men wil stappen.

Maar leuk dat je het omdraait.
Ik pleite juist voor de top 5 argumenten TEGEN het rookverbod, dit keer zonder dooddoeners zoals uitlaatgassen of "de wet is slecht wat hij wordt door iedereen overtreden dus moet de wet worden afgeschaft en Klink worden afgezet". Nee, dit keer ECHTE agrumenten graag.
  Forum Admin vrijdag 6 februari 2009 @ 11:39:26 #10
232445 crew  Specularium
pi_65794385
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 11:38 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Oh dan zijn we snel klaar.
Iedereen mag overal en altijd zelf beslissen in welke kroeg, café of disco men wil stappen.

Maar leuk dat je het omdraait.
Ik pleite juist voor de top 5 argumenten TEGEN het rookverbod, dit keer zonder dooddoeners zoals uitlaatgassen of "de wet is slecht wat hij wordt door iedereen overtreden dus moet de wet worden afgeschaft en Klink worden afgezet". Nee, dit keer ECHTE agrumenten graag.
het is een slechte wet want hij wordt steeds overtreden dus de wet moet worden afgeschaft en Klink moet aftreden
pi_65794432
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 11:36 schreef KoosVogels het volgende:
Refragmental is een topper in debat voeren. In plaats van zelf met argumenten te komen roept ie maar dat alles al is gezegd.

Overigens is jouw bewering dat roken de hersens aantast geen reden voor het rookverbod
Ik voer ook geen debat meer, ik ben wat gek.
Met rokers valt geen debat te voeren. Elk argument moet tig keer worden neergehaald... en een topic laten komen die argumenten vrolijk weer terug.

Mijn argumenten kun je in de vorige topics vinden. Die zijn bij lange na niet ontkracht.
Ik ga ze overigens niet herhalen, want ik ben geen langspeelplaat die op repeat staat zoals bij de meesten hier.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 11:41:38 #12
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_65794459
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 11:36 schreef KoosVogels het volgende:
Refragmental is een topper in debat voeren. In plaats van zelf met argumenten te komen roept ie maar dat alles al is gezegd.

Overigens is jouw bewering dat roken de hersens aantast geen reden voor het rookverbod
Iemand die geloofd dat er maar 37 rook topics zijn geweest kan je ook niet serieus nemen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Forum Admin vrijdag 6 februari 2009 @ 11:42:32 #13
232445 crew  Specularium
pi_65794493
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 11:40 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik voer ook geen debat meer, ik ben wat gek.
Met rokers valt geen debat te voeren. Elk argument moet tig keer worden neergehaald... en een topic laten komen die argumenten vrolijk weer terug.

Mijn argumenten kun je in de vorige topics vinden. Die zijn bij lange na niet ontkracht.
Ik ga ze overigens niet herhalen, want ik ben geen langspeelplaat die op repeat staat zoals bij de meesten hier.
En hoe wil je zelf een debat gaan voeren als jouw mening is dat het verboden moet zijn?
Dan diskwalificeer je toch op voorhand al de argumenten van de tegenstander?
  vrijdag 6 februari 2009 @ 11:43:59 #14
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_65794544
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 11:38 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Oh dan zijn we snel klaar.
Iedereen mag overal en altijd zelf beslissen in welke kroeg, café of disco men wil stappen.
Dan kunnen we dus ook kiezen of we naar een rook- of niet-rook tent gaan.

Wet afschaffen, Klink aftreden, case closed.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_65794571
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 11:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Iemand die geloofd dat er maar 37 rook topics zijn geweest kan je ook niet serieus nemen.

Waar zeg ik dat ik dat geloof? De rook tast je ogen aan.

Ik weet dat er 37 centrale rookdiscussies zijn. Maar nergens zeg ik dat dat de enige topics zijn.
Jankende rokers heb je overal, het aantal topics met oeverloos rokersgejank ga ik echt niet bijhouden. Dat jij dat wel doet is wel een beetje tekenend
  vrijdag 6 februari 2009 @ 11:48:06 #16
3542 Gia
User under construction
pi_65794693
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 11:39 schreef Specularium het volgende:

[..]

het is een slechte wet want hij wordt steeds overtreden dus de wet moet worden afgeschaft en Klink moet aftreden
Weet je hoeveel mensen door rood licht rijden? Zullen we dat in het vervolg ook maar gewoon toestaan dan?
  Forum Admin vrijdag 6 februari 2009 @ 11:48:44 #17
232445 crew  Specularium
pi_65794716
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 11:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Weet je hoeveel mensen door rood licht rijden? Zullen we dat in het vervolg ook maar gewoon toestaan dan?
Lees eens wat verder terug.
pi_65794768
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 11:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan kunnen we dus ook kiezen of we naar een rook- of niet-rook tent gaan.
Rook- of niet-rook kroegen kunnen niet naast elkaar bestaan. Mijn argumenten hiervoor kun je teruglezen in één van de vorige topics. Hell, deze discussie heb ik zelfs met JOU gevoerd, zonder dat je ook maar iets ontkracht hebt. M'n repeatknop staat uit, zou jij ook moeten doen.
quote:
Wet afschaffen, Klink aftreden, case closed.

Ik zal zo hard juichen wanneer deze kroegbaas de wind van voren krijgt en het rookverbod steeds strenger zal worden toegapast.

Eindelijk zijn we dan af van kansloze junks. Nu alleen de roodharigen en bejaarden nog
pi_65794820
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 11:48 schreef Specularium het volgende:

[..]

Lees eens wat verder terug.

Tja, het is één van Papiertjes sterkste argumenten. Zie em ieder topic op iedere pagine terugkomen.
Nouja. Als dat dus na 37!! Zevenendertig! (Lees je mee papiertje?) topics het beste argument is, dan weet je al hoe laat het is.
pi_65794888
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 11:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Weet je hoeveel mensen door rood licht rijden? Zullen we dat in het vervolg ook maar gewoon toestaan dan?
En omdat er uitlaatgassen zijn zou roken toegestaan moeten zijn! En die steenkolen fabriek mag ook weer open!

Want we mogen niet 1 issue per keer aanpakken. Nee, tis alles of niets!

(Ben overigens benieuwd welke dooddoener uit de kast wordt getrokken wanneer we auto's hebben die geen uitlaatgassen uitstoten)
Welke roker kan alvast het rookgordijn optillen?
  vrijdag 6 februari 2009 @ 11:55:08 #21
28033 Pek
je moet wat
pi_65794911
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 11:50 schreef Refragmental het volgende:

Nu alleen de roodharigen en bejaarden nog
Vergeet de Limburgers niet!
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_65794950
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 11:50 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Rook- of niet-rook kroegen kunnen niet naast elkaar bestaan. Mijn argumenten hiervoor kun je teruglezen in één van de vorige topics. Hell, deze discussie heb ik zelfs met JOU gevoerd, zonder dat je ook maar iets ontkracht hebt. M'n repeatknop staat uit, zou jij ook moeten doen.
...
Kul, ze kunnen prima naast elkaar bestaan. Argumenten vind je in vooral in de reacties van de niet-rokers.
pi_65794957
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 11:55 schreef Pek het volgende:

[..]

Vergeet de Limburgers niet!
Ok, we prikken de dijken door en zien wel tot hoever het water stijgt.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 11:58:17 #24
3542 Gia
User under construction
pi_65794990
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 11:57 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ok, we prikken de dijken door en zien wel tot hoever het water stijgt.
Jaaah! Goed idee!!
  vrijdag 6 februari 2009 @ 11:59:34 #25
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_65795031
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 11:50 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Rook- of niet-rook kroegen kunnen niet naast elkaar bestaan.
Want er is geen behoefte aan niet-rook horeca? Accepteer dat dan en stop met het lastigvallen van mensen die wel plezier in het leven hebben, - edit -

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2009 12:01:41 (Userbash, niet nodig) ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')