Vergeet de Limburgers niet!quote:Op vrijdag 6 februari 2009 11:50 schreef Refragmental het volgende:
Nu alleen de roodharigen en bejaarden nog
Kul, ze kunnen prima naast elkaar bestaan. Argumenten vind je in vooral in de reacties van de niet-rokers.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 11:50 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Rook- of niet-rook kroegen kunnen niet naast elkaar bestaan. Mijn argumenten hiervoor kun je teruglezen in één van de vorige topics. Hell, deze discussie heb ik zelfs met JOU gevoerd, zonder dat je ook maar iets ontkracht hebt. M'n repeatknop staat uit, zou jij ook moeten doen.
...
Jaaah! Goed idee!!quote:Op vrijdag 6 februari 2009 11:57 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ok, we prikken de dijken door en zien wel tot hoever het water stijgt.
Want er is geen behoefte aan niet-rook horeca? Accepteer dat dan en stop met het lastigvallen van mensen die wel plezier in het leven hebben, - edit -quote:Op vrijdag 6 februari 2009 11:50 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Rook- of niet-rook kroegen kunnen niet naast elkaar bestaan.
Deze discussie hebben we algehad.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 11:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Want er is geen behoefte aan niet-rook horeca? Accepteer dat dan en stop met het lastigvallen van mensen die wel plezier in het leven hebben, - edit -
Zet je repeat knop uit!!quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:04 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ach kom, het is natuurlijk gewoon een goed argument. Over het algemeen zijn rokers veel feller over het wél roken dan niet-rokers over het niet roken. Dus als je een groep van 10 mensen hebt waarvan er 6 een rookvrije kroeg opzich wel relaxed vinden en eentje per se wil roken, dan zal de hele groep naar een rokerig cafe gaan.
Bovenstaande betekent niet dat er dus geen vraag is naar rookvrije horeca.
Mijn argument is vrije keuze. Ik kies er voor om mijn vrije tijd rokend door te brengen. Als niet-rokers dat zo leuk vinden dat ze met me mee willen is dat hun eigen verantwoordelijkheid. En het zijn eerder 437 topics.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 11:51 schreef Refragmental het volgende:
[..]
![]()
Tja, het is één van Papiertjes sterkste argumenten. Zie em ieder topic op iedere pagine terugkomen.
Nouja. Als dat dus na 37!! Zevenendertig! (Lees je mee papiertje?) topics het beste argument is, dan weet je al hoe laat het is.
quote:Op vrijdag 6 februari 2009 11:56 schreef Casos het volgende:
[..]
Kul, ze kunnen prima naast elkaar bestaan. Argumenten vind je in vooral in de reacties van de niet-rokers.
quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:55 schreef Refragmental het volgende:
Ik lees steeds vaker dit soort reacties:
[..]
Toont maar weer eens dat de roker totaal geen besef van realiteit heeft.
Je kunt geen rook en niet-rook kroegen naast elkaar hebben.
Bijna alle vriendengroepen hebben we een roker of meerdere rokers in hun midden.
Je gaat als vriendengroep, ondanks dat het merendeel niet rookt, toch naar de rook kroeg.
Niet omdat de niet-rook kroeg niet gezellig is. Maar omdat je vriend(in) die rookt ook meebepaalt waar je op stap gaat, en die gaat uiteraard nooit voor een niet-rook kroeg kiezen.
Je gaat tenslotte met je vriendengroep naar een kroeg waar iedereen zich in kan vinden.
Daarom is het ook zo'n loos argument die alleen door een roker verzonnen kan worden.
Net zoals het feit dat men kromme vergelijkingen maar met auto's en uitlaatgassen.
quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:01 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ik kan wel in een niet-rook kroeg gaan zitten. Maar dan sluit ik mijn rokende vrienden buiten. Dat is niet zo netjes, niet wanneer er een rook kroeg alternatief is.
Of ben jij er zo eentje die graag zijn vrienden naait?
Dit is wel lekker handig zo!!quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:11 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Jij bent er ook al zo één?
Ik hobbel niet achter mijn vrienden aan, we gaan SAMEN op stap. Dat begrip snap je toch wel?
Of is het egoisme bij de roker echt zo gigantisch groot?
[..]
Feit is, wanneer roken toe is gestaan kun je als niet-roker GEEN keuzes maken. En dan ook echt geen enkele keuze.
Nu hebben de rokers wel keuze. Ze kunnen nog altijd gewoon roken. Sommige kroegen hebben rookhokken. Bij andere kun je makkelijk even naar buiten lopen. Jullie hebben de keuze dus wel nog gewoon, terwijl de niet-roker deze nooit heeft gehad.
Omdat ene user geen ruggegraat heeft en met 9 man tegen de zin in de rook gaan zitten, omdat er eentje moet roken? Hahahahahahahaha, hoe ongelooflijk zwak ben je dan wel niet? Dat is net zo'n onzin argument, als het argument dat auto's ook schadelijk stoffen uitsoten.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:03 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Deze discussie hebben we algehad.
Rookverbod deel 31 - Waar de vergelijkingen gekker worden
[..]
Zet je repeat knop uit!!
Want dit is gewoon waar het omgaat. Leer er mee leven of ga naar een rookvrije kroeg (welke er op het moment meer dan voldoende zijn).quote:Op vrijdag 6 februari 2009 11:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Want er is geen behoefte aan niet-rook horeca? Accepteer dat dan en stop met het lastigvallen van mensen die wel plezier in het leven hebben, - edit -
Mijn ervaring is er geen behoeft aan een niet-rook horeca. Persoonlijk vind ik dat echt ontzettend raar. Ik merk bij mij op het werk ook dat mensen die niet roken nu gezellig buiten gaan zitten (in de kou) om gezellig met de rokers te gaan zitten. Misschien heeft dit te maken met de korte tijd dat het verbod ingevoerd is, want ik kan wel merken dat er een verandering plaats vind. Zo heb ik al een aantal mensen gehoord die stoppen met roken omdat het voor hun een probleem is. Ik denk toch dat het te maken heeft met het feit dat de minderheid toch echt tegen roken is. De meerderheid bestaat dan uit mensen die het niet erg vinden om de kou te zitten, de rokers en mensen die zich niet aan het roken ergeren. Dit wil niet zeggen dat rokers gezelliger zijn of dat er de mederheidheid tegen het rookverbod is.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 11:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Want er is geen behoefte aan niet-rook horeca? Accepteer dat dan en stop met het lastigvallen van mensen die wel plezier in het leven hebben, jaloerse troll.
Je hebt nog altijd de keuze om te roken. Roken is niet verboden.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Mijn argument is vrije keuze. Ik kies er voor om mijn vrije tijd rokend door te brengen. Als niet-rokers dat zo leuk vinden dat ze met me mee willen is dat hun eigen verantwoordelijkheid.
quote:En het zijn eerder 437 topics
Van 393 naar 437 in iets meer dan een uur. Het rokersjanken gaat wel behoorlijk hard zegquote:Op vrijdag 6 februari 2009 10:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een discussie bevat argumenten. En de door de anti-rokers gebruikte argumenten zijn 393 topics geleden al onderuitgehaald.
Klik anders nog eens op mijn sig.
En je hebt er nog steeds geen argument tegen.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:03 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Deze discussie hebben we algehad.
Ik rook gewoon in de kroeg, naar ieders tevredenheid.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:09 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Je hebt nog altijd de keuze om te roken. Roken is niet verboden.
Tel ze anders ffquote:Van 393 naar 437 in iets meer dan een uur. Het rokersjanken gaat wel behoorlijk hard zeg
Eén argument, dat meer dan voldoende is. Keuzevrijheid!quote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:06 schreef Refragmental het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Dit is wel lekker handig zo!!![]()
Aangezien de langspeelplaat blijkbaar toch op repeat blijft staan, kan ik ook argumenten gaan recyclen.
Geen van deze argumenten is weerlegd geworden tot nu toe.
Ik wacht overigens nog steeds op de top 5 argumenten TEGEN het rookverbod. Duur allemaal zo lang. Ik begin zelfs te denken dat er uberhaupt geen argumenten zijn tegen het rookverbod
dus jij vraagt het aan iedereen? grote kans dat je aanneemt dat iedereen tevreden is, want dat doen alle rokers (ik scheer maar over 1 kam, want dat doe jij ook).quote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik rook gewoon in de kroeg, naar ieders tevredenheid.
[..]
quote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:07 schreef Casos het volgende:
[..]
Omdat ene user geen ruggegraat heeft en met 9 man tegen de zin in de rook gaan zitten, omdat er eentje moet roken? Hahahahahahahaha, hoe ongelooflijk zwak ben je dan wel niet? Dat is net zo'n onzin argument, als het argument dat auto's ook schadelijk stoffen uitsoten.
Ik ga mijn vrienden niet verbieden om te roken terwijl er keuze is tussen rook en nietrook kroegen.quote:Jij bent er ook al zo één?
Ik hobbel niet achter mijn vrienden aan, we gaan SAMEN op stap. Dat begrip snap je toch wel?
Of is het egoisme bij de roker echt zo gigantisch groot?
Nee,quote:[..]
Want dit is gewoon waar het omgaat. Leer er mee leven of ga naar een rookvrije kroeg (welke er op het moment meer dan voldoende zijn).
[/repeat]quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:04 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ach kom, het is natuurlijk gewoon een goed argument. Over het algemeen zijn rokers veel feller over het wél roken dan niet-rokers over het niet roken. Dus als je een groep van 10 mensen hebt waarvan er 6 een rookvrije kroeg opzich wel relaxed vinden en eentje per se wil roken, dan zal de hele groep naar een rokerig cafe gaan.
Bovenstaande betekent niet dat er dus geen vraag is naar rookvrije horeca.
En de keuze heb jequote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:11 schreef Casos het volgende:
[..]
Eén argument, dat meer dan voldoende is. Keuzevrijheid!
Min- of meerderheid maakt niets uit. Mensen moeten gewoon naar de tent van hun keuze gaan.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:08 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
Mijn ervaring is er geen behoeft aan een niet-rook horeca. Persoonlijk vind ik dat echt ontzettend raar. Ik merk bij mij op het werk ook dat mensen die niet roken nu gezellig buiten gaan zitten (in de kou) om gezellig met de rokers te gaan zitten. Misschien heeft dit te maken met de korte tijd dat het verbod ingevoerd is, want ik kan wel merken dat er een verandering plaats vind. Zo heb ik al een aantal mensen gehoord die stoppen met roken omdat het voor hun een probleem is. Ik denk toch dat het te maken heeft met het feit dat de minderheid toch echt tegen roken is. De meerderheid bestaat dan uit mensen die het niet erg vinden om de kou te zitten, de rokers en mensen die zich niet aan het roken ergeren. Dit wil niet zeggen dat rokers gezelliger zijn of dat er de mederheidheid tegen het rookverbod is.
Nee dat is het niet, maar daar kom je achter als straks jouw hobby verboden word.quote:Ik snap het argument van de rokers wel dat ze nu een probleem hebben, want ze zijn immers verslaafd aan het roken. Het enige minpunt hieraan vind ik dat de rokers nu opeens zo hoog gaan schreeuwen dat hun vrijheid in het geding is. Het blijft gewoon een slecht argument!
Ja, keuzevrijheid. En dat is eng!quote:Ook dat stinken naar zweet vind ik gewoon nergens op slaan, want ik sta regelmatig in discotheek/kroeg en heb nooit ergens last van. De discussie blijft gewoon een wellus/nietus verhaal. Het terugzetten van dit verbod heeft gewoon verschikkelijk veel gevolgen.
Dat is wel een gekke vergelijking. Er is maar 1 openbare weg en daar kan alleen iedereen gebruik van maken als iedereen zich aan dezelfde regels houd. Maar er is niet 1 horeca. Er zijn verschillende kroegen, disco's en restaurants en men kan dus KIEZEN.quote:In een eerder reactie, waarbij iemand zegt we door rood licht rijden ook moeten toestaan is helemaal niet zo'n gekke vergelijking. Ondanks dat het levensgevaarlijke gevolgen kan hebben is het gewoon een overtreding. Roken in een cafe is ook een overtreden. Buiten op de stoep plassen is ook een overtreding. Het gebeurd en daar wordt voor beboet. Het is dus niet meer dan redelijk dat de cafe die vandaag voor de rechter moet komen ook beboet wordt.
Het stukje tekst waar je structureel overheen leest... dat is mijn argument.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En je hebt er nog steeds geen argument tegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |