abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65784058
MikeyMo had voor het OM moeten gaan werken
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 5 februari 2009 @ 22:38:46 #277
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65784167
Ik zal ze ff mailen
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 5 februari 2009 @ 22:45:37 #278
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65784411
Die Ton Wurtz lult ook met een gespleten tong. Eerst willen ze moedwillig een proefproces hebben en dat kan alleen door de wet te overtreden. Dan laten ze een kroeg de wet overtreden en krijgen ze hun proefproces en gaan ze roepen dat het belachelijk is dat ze voor de rechter moeten komen

Ton Wurtz is een marionet van de tabaksfabrikanten, hij en die Wiel Maessen hebben geen ruk met de horeca te maken, die hele stichting red de kleine horeca is niet eens opgericht door horeca-ondernemers oid
[..]
pi_65785161
lekker cokesnuiven in mickeys rookruimte op de 2de verdieping.. mag toch geen personeel komen
pi_65785226
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 22:45 schreef MikeyMo het volgende:
Ton Wurtz is een marionet van de tabaksfabrikanten, hij en die Wiel Maessen hebben geen ruk met de horeca te maken, die hele stichting red de kleine horeca is niet eens opgericht door horeca-ondernemers oid
Interressant, bron? of roep je ook maar wat zoals mevr van Gennip
  vrijdag 6 februari 2009 @ 06:57:26 #281
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65788960
quote:
Burgemeester Vreeman heeft lak aan rookverbod

Ruud Vreeman (PvdA), burgemeester van Tilburg lapt het rookverbod aan zijn laars. Hij steekt een lekkere sigaar op in zijn kantoor op het stadhuis als hij daar zin in heeft. Dat meldt Revu vandaag.

Het weekblad werd getipt door een lezer die liet weten dat "de geur van sigarenrook prominent op het kantoor van de burgemeester aanwezig is."

Vreemans woordvoerder bevestigt dat de Vreeman op zijn werkplek rookt. Dat zou heel incidenteel zijn, na een lange vergadering ’s avonds. Maar ook "sporadisch" op andere tijdstippen.

"Vreeman weet dat het niet mag. Hij houdt er nu ook onmiddellijk mee op. Hij heeft er spijt van en zal voortaan nooit meer roken in het gebouw", aldus de woordvoerder.

Het is niet de eerste keer dat een rokende burgemeester wordt betrapt. Gerard Daandels, de eerste burger van Deurne had vorig jaar geen boodschap aan het rookverbod in een café. Hij stak er eentje op omdat volgens hem "het rookbeleid toch niet te handhaven valt". Ook Daandels betuigde al snel spijt.
[..]
  vrijdag 6 februari 2009 @ 07:04:57 #282
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65788997
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 23:09 schreef Vito_Rozzo het volgende:

[..]

Interressant, bron? of roep je ook maar wat zoals mevr van Gennip
Ik heb het mevrouw van Gennip zien noemen, maar ook Martin van Amerongen, zelf roker, noemt het
quote:
Van roken ga je dood

Ik heb een flinke hekel aan de zeloten van de anti-tabaksbeweging, met hun gedrein en gedram, maar toegegeven, ook bij de georganiseerde beroepspaffers staat het verstand af en toe op nul.

DOOR Martin van Amerongen

Zij zijn verenigd in de stichting Rokersbelangen en pretenderen vier miljoen rokers te representeren. Niettemin, ík, al veertig jaar lang roker uit aandrift en overtuiging, weet van niets. Nooit een blaadje op mijn deurmat gevonden, nooit een nette girobetaalkaart in de bus gekregen. Of hebben zij mijn centen niet nodig? Nee, de stichting Rokersbelangen wordt door de tabaksindustrie gefinancierd. Die lui (voorzitter, secretaris en penningmeester) hebben het dus dik voor elkaar: zij hebben van hun hobby hun beroep gemaakt.
Hoe behartig je de rokersbelangen? Dat is minder gemakkelijk dan het lijkt. Je kunt, als bestuur, natuurlijk bij toerbeurt op de tramhalte gaan staan teneinde demonstratief de brand in het rokertje te jagen. Voor de rest is het vrij machteloos gedoe. Kijk, de anti-rooklobby heeft een heldere, ondubbelzinnige boodschap: van roken ga je dood. Wat is echter de boodschap van de stichting Rokersbelangen? Dat je van roken níet doodgaat? Dat valt in redelijkheid niet vol te houden, ook al werden Sigmund Freud en Winston Churchill respectievelijk drieëntachtig en eenennegentig jaar oud, maar dat waren dan ook sigarenrokers, het elitekorps onder de nicotineverslaafden.
Omdat de stichting toch iets om handen moet hebben, heeft zij deze week bij de Reclamecodecommissie een klacht ingediend tegen de firma Odol, producent van mondwater. 'Als ik in uw mond water, oh, dol!' (schooljongenshumor). De geïncrimineerde advertentie toont een woesteling met een asbak-vol-peuken in zijn mond. Moraal van het verhaal: 'Mond dicht of Odol!'
De stichting Rokersbelangen spreekt over een 'afschuwelijke' reclameboodschap die immers suggereert dat rokers 'een onaangename adem' hebben. Vandaar hun klacht. Wat is dat voor een onzin? Rokers hèbben een onaangename adem, net als eters en drinkers. De enige uitzondering op de regel zijn wij, sigarenrokers. Om ons heen hangt de geur van verfijnde, kruidige mannelijkheid, wat verklaart dat wij, sigarenrokers, regelmatig op straat door onbekende jongedames worden staande gehouden, die niets liever willen dan ons, sigarenrokers, vol op de mond kussen. Ik geef toe, soms is het een probleem, met name als je in gezelschap bent, maar al met al is het een probleem waarmee te leven valt.
De nieuwste actie tegen de 'anti's' (nicotinejargon voor tabaksbestrijders) is een klaaglijn waarop 'gediscrimineerde' rokers hun zegje kunnen doen. Want de stichting Rokersbelangen kent wel drie voorbeelden van sollicitanten die zijn afgewezen omdat zij rokers zijn. Nader onderzoek leerde dat tenminste een van die drie voorbeelden uit de rookdoordesemde lucht is gegrepen. Wat heet trouwens 'discriminatie'? Het is al vrij dubieus, vind ik, het lot van kritisch gevolgde rokers op één lijn met genegerde Turken of Marokkanen te stellen. Bovendien, kun je een werkgever het recht onthouden om de ruimte waarin hij werk geeft, rookvrij te verklaren? Ik wil maar zeggen: ik sta sinds jaar en dag als één man achter de rokende medemens, maar vodderig denken, bij monde van rokers en niet-rokers, is en blijft ten strengste verboden. © Martin van Amerongen / De Groene Amsterdammer
Ik mag toch aannemen dat als er aantijgingen aan je adres worden gedaan dat je in een negatief daglicht zet je toch een rectificatie eist als dat gebaseerd is op leugens en onwaarheden.
[..]
pi_65789857
Martin steekt een mes in de rug van zijn mede-rokers

Nee, zonder gekheid, goed stuk met veel waarheden. Hoewel een lang leven natuurlijk niet alleen is weggelegd voor het elitekorps onder de nicotineverslaafden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_65789905
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 15:14 schreef DionysuZ het volgende:
gaan we weer op de persoon spelen?
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 22:33 schreef Pinball het volgende:

[..]

Dan gaan de rokers toch gewoon even buiten staan. Die sukkels mensen offeren hun volledige vakantiegeld en hun gezondheid op voor die overheerlijke peuk, daarbij vergeleken is even buiten staan een eitje. Wat een gezanik van die stumpers toch weer.

En 'hardwerkende ondernemers'.

Echt.

Die hardwerkende ondernemers zitten avond na avond op een kruk in hun kroegje te roken en te zuipen, dat heeft echt geen reet met hard werken te maken. De gasten aan de andere kant hebben er meestal ècht een dag hard werken opzitten, en die moeten hun drankje wèl gewoon betalen.

En die gasten aan de andere kant mogen niet eens van hun sigaretjes genieten.

[ Bericht 10% gewijzigd door Casos op 06-02-2009 09:14:23 ]
  vrijdag 6 februari 2009 @ 09:43:21 #285
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65791027
quote:
'Als de asbakken van tafel moeten, ga ik dicht'

* DVHN | Gepubliceerd op 06 februari 2009, 08:31

Groningen -

Sportcafé de Kachel in Groningen beleeft vandaag een bijzondere primeur. Het is het eerste café dat vanwege schending van het rookverbod voor de rechter staat. Vader Sannes (55) en zijn twee zoons die de kroeg bestieren, maken zich geen zorgen over de uitkomst van het proces.

Sjaals van voetbalclubs, vikingmutsen van oud-FC Groningen spelers Erik Nevland en grote plasmaschermen aan de muren en de plafonds. Café de Kachel aan het Schuitendiep in Groningen is onmiskenbaar een sportcafé. En het ruikt er naar sigaretten, want de asbakken staan op de tafel.

Daar draait het nu allemaal om bij de kroeg. Het verzet tegen het rookverbod heeft ervoor gezorgd dat vader Gerard Sannes met zijn grijze haardos, snor en bril inmiddels een landelijke bekendheid is geworden. En dat er zes dikke boetes op de kassalade liggen. Vader Sannes maakt met zijn duim en wijsvinger een klein rondje: "Nul. Die boetes doen me niets. Het is een principestrijd."

De zaak bestaat al twintig jaar. Het erfgoed van de eerste kroegbaas 'Rappe Willem' ligt de huidige uitbaters nauw aan het hart. "Dit café is zo bijzonder. De sfeer is uniek. Er is nooit trammelant. Mensen voelen zich hier op hun gemak", somt zoon Ronald (24) op, lurkend aan een sigaretje. "Een verlengstuk van je woonkamer", vult Don aan. De vaste klant vertelt hoe hij een echtpaar uit Amsterdam dat was overvallen in de stad, bij hem liet overnachten. "Dat doen we hier."

Toen op 1 juli 2008 het rookverbod inging, hield de Kachel zich braaf aan de regels. De asbakken gingen van tafel. "Klanten gingen massaal buiten staan. Niet alleen de rokers, maar ook de rest. Omdat de rokers gingen", vertelt Ronald. De omzet kelderde, zegt hij.

Halverwege augustus was het gebeurd met de burgerlijke gehoorzaamheid. Er werd weer gerookt in de Kachel. Sannes stond weken later samen met rookrebel Bert Crum van café De Drie Uiltjes op een boerenkar op de Grote Markt. Een menigte van woeste rokers toesprekend.

Grijze Sannes en zijn zonen maken zich geen zorgen. Gerard: "Voordat de rechtszaak is afgerond zijn we anderhalf jaar verder. Krijgen we misschien een boete. Prima. Ik geloof niet dat ze de zaak sluiten. De asbakken halen we nooit van tafel. Dan gooien we liever de zaak dicht. In een café wordt gerookt."
Toch grappig, toen het verbod inging stuurde hij de rokers zonder pardon naar buiten, toen bleek dat hij minder geld binnenkreeg was hij weer dikke vriendjes met de rokers en staat hij zelfs schijnheilig op de barricades voor ze...

Wat een lutser
[..]
pi_65791253
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 09:43 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Toch grappig, toen het verbod inging stuurde hij de rokers zonder pardon naar buiten, toen bleek dat hij minder geld binnenkreeg was hij weer dikke vriendjes met de rokers en staat hij zelfs schijnheilig op de barricades voor ze...

Wat een lutser
Tsja, het is maar hoe je het stuk leest.

Toen op 1 juli 2008 het rookverbod inging, hield de Kachel zich braaf aan de regels. De asbakken gingen van tafel. "Klanten gingen massaal buiten staan. Niet alleen de rokers, maar ook de rest. Omdat de rokers gingen", vertelt Ronald. De omzet kelderde, zegt hij.

Ik lees hierin dat hij het geprobeerd heeft, constateerde dat iedereen, rokers en niet-rokers buiten gingen staan. Tsja, zit je dan met je lege kroeg. Je kan de mensen beter binnen aan de bar hebben. Bestellen ze sneller een nieuw drankje. Vrij logisch om dan de asbak maar weer op tafel te zetten.

Prima ondernemer deze man.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 09:55:05 #287
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65791332
Ja zo goed, dat ie vandaag voor het hekje moet staan

Die lusters had gewoon die bovenruimte moeten verrijken met een wandje en een deurtje... was ie voor 2000,- van al het gezeik af geweest
[..]
pi_65791488
quote:
Café De Kachel heeft vertrouwen in strafzaak

--------------------------------------------------------------------------------

(Novum) - De twee eigenaars van café De Kachel die vrijdag in Groningen voor de rechter moeten verschijnen voor het overtreden van het rookverbod, zien de rechtszaak met vertrouwen tegemoet. De twee broers verwachten dat honderden horecaondernemers naar Groningen reizen om hun collega's te steunen bij de eerste strafzaak die in Nederland dient wegens roken in een horecagelegenheid.

Om 14.30 uur moeten de twee eigenaren van het kleine café voor de rechter verschijnen. Ze kunnen een boete van maximaal 18.500 euro krijgen, omdat roken als economisch delict is aangemerkt. Gerard Sannes, de vader van de broers en tevens woordvoerder, kan er niet wakker van liggen. "Als we veroordeeld worden gaan we in hoger beroep. We vechten de beslissing aan tot de Hoge Raad als het nodig is. Dat kan nog jaren duren en gedurende al die tijd blijven de asbakken in De Kachel gewoon staan."

De advocaatkosten en de mogelijke boete wordt betaald door Stichting Red de Kleine Horecaondernemers (KHO). Hierbij zijn 1128 cafés aangesloten, die allemaal 250 euro contributie hebben betaald. KHO-bestuurslid Ton Wurtz laat weten blij te zijn 'eindelijk onze juridische bezwaren tegen het rookverbod voor te kunnen leggen aan een rechter'. "Het zal toch niet gebeuren dat straks honderden kleine cafés failliet gaan door een maatregel van de overheid die aantoonbaar in de praktijk niet werkt", meldt Wurtz.

Volgens Wurtz kunnen kleine ondernemers zich onmogelijk aan de Tabakswet houden. Het café is 35 vierkante meter groot en er is dus geen plaats voor een rookruimte. Hij noemt het 'absurd' dat een 'hardwerkende ondernemer' voor de rechter moet verschijnen voor het neerzetten van een asbak op de bar.

Onderwijl legt de publiciteit rond de rechtszaak de broers geen windeieren. Volgens hun vader zit het café dagelijks vol. "Vandaag kwam een groep uit Friesland hierheen. Want zij weten ook: in De Kachel mag gerookt worden, en ook in de toekomst zal hier gerookt mogen worden."
bron: http://www.nieuws.nl/545521

Vanmorgen was 1 van die broers bij Evers op 538. "Wanneer ik een rookruimte moet regelen dan krijg ik geen vergunning meer omdat dan mijn oppervlak te klein is".

Uh? Sinds wanneer zou zo'n rookruimte 'niet' bij het oppervlak tellen?

Maar hij had er alle vertrouwen in met voornaamste reden dat hij geen werknemers heeft, mede ook omdat hijzelf en zijn broer zichzelf niet op de loonlijst hebben geplaatst.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 6 februari 2009 @ 10:03:41 #289
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65791517
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 10:02 schreef Montagui het volgende:

[..]

bron: http://www.nieuws.nl/545521

Vanmorgen was 1 van die broers bij Evers op 538. "Wanneer ik een rookruimte moet regelen dan krijg ik geen vergunning meer omdat dan mijn oppervlak te klein is".

Uh? Sinds wanneer zou zo'n rookruimte 'niet' bij het oppervlak tellen?

Maar hij had er alle vertrouwen in met voornaamste reden dat hij geen werknemers heeft, mede ook omdat hijzelf en zijn broer zichzelf niet op de loonlijst hebben geplaatst.
Daar trapt geen rechter in. Dat is nl hetzelfde als die constructie om al je personeel (mede)eigenaar te maken van je tent...
[..]
pi_65791662
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 09:55 schreef MikeyMo het volgende:
Ja zo goed, dat ie vandaag voor het hekje moet staan

Die lusters had gewoon die bovenruimte moeten verrijken met een wandje en een deurtje... was ie voor 2000,- van al het gezeik af geweest
Niet alle wetten die in het leven geroepen worden, pakken goed uit. Kijk bijvoorbeeld maar naar de vliegtax.
pi_65791703
http://www.cafekachel.nl/panorama.php

Wel een gezellig kroegje lijkt me...
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 6 februari 2009 @ 10:19:20 #292
203688 Drijfzand
account closed
pi_65791910
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 12:25 schreef Refragmental het volgende:

Roken tast ook je hersenen aan
[..]

Roken heeft geen enkele gezonde bijwerking, net zoals een gezonde hoeveelheid asbest niet bestaat.
Dat nicotine beschermt tegen Parkinson wordt steeds vergeten, hebben niet-rokers zo'n slecht geheugen?
too much to do in the real world.
pi_65792188
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 10:09 schreef Casos het volgende:

[..]

Niet alle wetten die in het leven geroepen worden, pakken goed uit. Kijk bijvoorbeeld maar naar de vliegtax.
Vliegtax was geen wet maar een belasting.
pi_65792228
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 10:19 schreef Drijfzand het volgende:

[..]

Dat nicotine beschermt tegen Parkinson wordt steeds vergeten, hebben niet-rokers zo'n slecht geheugen?
En cyanide zorgt ervoor dat je niet ouder wordt.

In een sigaret zit overigens niet alleen nicotine.
pi_65792347
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 10:11 schreef Montagui het volgende:
http://www.cafekachel.nl/panorama.php

Wel een gezellig kroegje lijkt me...

Dat gastenboek daar.
quote:
Naam: Albert | 04-02-2009 | 16:45
Rookverbod is op pure leugens gebouwd. Nicotine verbrand reeds bij 101 graden celcius en Bruine Teer bij 120 Graden Celcius. De punt van een brandende sigaret is tussen de 800 en 1100 graden Celcius. Daarbij functioneert de mond met speeksel als sproeibank. Is Rookgas Reinigings principe. Dit zijn basic Fysiche Natuurkundige Eenheden. Ik werk bij een Verbrandingsinstallatie in het Oosten van het land dus denk dat ik mag stellen enige kennis van zaken te hebben. Dit gegeven is controleerbaar.
Heb nog nooit zulke onzin gehoord
  vrijdag 6 februari 2009 @ 10:37:41 #296
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_65792450
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 10:19 schreef Drijfzand het volgende:

[..]

Ja, en Parkinson.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 6 februari 2009 @ 10:42:18 #297
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65792582
quote:
http://rechtbankverslaggever.wordpress.com/

Morgen moet café de Kachel in Groningen naar de rechter voor overtreding van het rookverbod. Bezoekers van de kroeg paften er de afgelopen maanden bewust en met toestemming van de kroegbaas op los.

En dat mag niet meer.

Verantwoordelijk hiervoor is primair de Tabakswet, maar het rookverbod komt terug in meerdere wetten en besluiten.

De gang naar de rechter kan geen verrassing zijn. De kroeg heeft al meerdere waarschuwingen gehad, ze hadden het kunnen weten.

Het is altijd lastig om vooruit te lopen op unieke rechtszaken, al was het alleen maar omdat ik geen jurist ben en lang niet alles kan overzien. Toch wil ik wel een poging wagen.

Ik durf wel te beweren dat café de Kachel tegen een veroordeling aan zal lopen.

De kroeg moet zich namelijk melden bij de strafrechter en die zal in overwegende mate naar de simpele overtreding kijken.

En die overtreding op zich staat niet ter discussie.

Hier en daar hoor je geluiden dat de kroeg niet strafbaar zou zijn, omdat de rookwet in strijd is met onze grondwet.

Denk: Ongelijke behandeling. Keuzevrijheid. Uitsluiting.

Dit verweer gaat echter niet op. De Nederlandse rechter mag het strafrecht namelijk helemaal niet koppelen of toetsen aan onze grondwet.

Wel aan het Europees recht, maar of een strafrechter zich hier aan zal wagen, dat waag ik te betwijfelen.

De Kachel moet het volgens mensen die het kunnen weten anders doen. Een kort geding beginnen tegen de Staat.

Daar waar de strafrechter namelijk primair kijkt naar het strafbare feit zelf, daar moet de rechter in kort geding een afweging maken van de belangen.

Omdat je aan de ene kant uiteraard de wet hebt, maar aan de andere kant de uitwerking van die wet op personen of bedrijven.

In kort geding kan een rechter bijvoorbeeld best bepalen dat iemand onevenredig zwaar wordt getroffen door een bepaalde maatregel.

In dit geval kan de kroeg in kwestie bijvoorbeeld best aannemelijk maken dat het met het rookverbod ten dode opgeschreven is. Het belang lijkt me duidelijk.

Daar liggen volgens mij de kansen.

De gang naar de strafrechter op vrijdag heeft nu al de naam een proefproces te zijn.

Maar volgens mij moet het echte proefproces nog beginnen.
[..]
pi_65792694
MikeyMo is trouwens mijn held

Ik kan allang niet meer serieus zijn in dit topic met steeds dezelfde jankers. Knap dat jij het zo lang vol kunt houden en er nog een mooie discussie van weet te maken
  vrijdag 6 februari 2009 @ 10:58:04 #299
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65793070
goh die moet ook maar in mijn sig
[..]
  vrijdag 6 februari 2009 @ 10:58:55 #300
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_65793095
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 10:45 schreef Refragmental het volgende:
MikeyMo is trouwens mijn held

Ik kan allang niet meer serieus zijn in dit topic met steeds dezelfde jankers. Knap dat jij het zo lang vol kunt houden en er nog een mooie discussie van weet te maken
Een discussie bevat argumenten. En de door de anti-rokers gebruikte argumenten zijn 393 topics geleden al onderuitgehaald.

Klik anders nog eens op mijn sig.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')