abonnement Unibet Coolblue
pi_63737075
Peru is vol, dus hier vrolijk verder.
pi_63738638
Mooie foto's in het vorige deel. Peru (en Zuid Amerika) gaan omhoog in mijn wensenlijstje
stupidity has become as common as common sense was before
  woensdag 3 december 2008 @ 22:42:31 #3
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_63740453
tvp
  woensdag 3 december 2008 @ 23:44:18 #4
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_63742581
Peru dus.

Halcon, was die Fujimori DVD nou wat ik zei (in HTL), die met die beelden van de Montesinos tapes?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_63796940
quote:
Op woensdag 3 december 2008 23:44 schreef Hik het volgende:
Peru dus.

Halcon, was die Fujimori DVD nou wat ik zei (in HTL), die met die beelden van de Montesinos tapes?
Ik heb de DVD nog niet gekeken, maar het gaat idd o.a. over de Montesinos-tapes en die beelden zitten er ook in. Heb jij de docu al gezien?
  zaterdag 6 december 2008 @ 23:08:15 #7
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_63814165
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 23:46 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik heb de DVD nog niet gekeken, maar het gaat idd o.a. over de Montesinos-tapes en die beelden zitten er ook in. Heb jij de docu al gezien?
Ik denk het wel ja, of in elk geval iets soortgelijks.
Zei het in het HTL topic al: kippenvel, echt waar. Vooraf veel met Peruaanse vrienden over gehad, maar nooit de impact begrepen tot is de schaamteloosheid en omvang zelf zag. Geen wonder in elk gavel dat mensen daar zo weinig vertrouwen hebben in de politiek (en rechterlijke macht, en journalistiek....)
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_63892366
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 23:08 schreef Hik het volgende:

[..]

Ik denk het wel ja, of in elk geval iets soortgelijks.
Zei het in het HTL topic al: kippenvel, echt waar. Vooraf veel met Peruaanse vrienden over gehad, maar nooit de impact begrepen tot is de schaamteloosheid en omvang zelf zag. Geen wonder in elk gavel dat mensen daar zo weinig vertrouwen hebben in de politiek (en rechterlijke macht, en journalistiek....)
Tja, het is nog steeds hartstikke corrupt. Diploma`s koop je op de hoek van de straat, de portomonnee speelt in de rechtzaal een grote rol, politieagenten zijn hartstikke corrupt, etc....

De Peruaan klaagt wel, maar doet er zelf ook weinig aan. Toegegeven, er valt weinig te kiezen: kiezen tussen Humala en Garcia is kiezen tussen twee kwaden... Maar toch, veel Peruanen hebben een alcoholprobleem, het drugsgebruik is vrij hoog, tienerzwangerschappen zijn hoog, veel kinderen worden niet of nauwelijks fatsoenlijk opgevoed, Peruanen kopen maar al te graag gestolen spullen, etc.... M.a.w.: veel mensen maken het er zelf een beetje naar.

Qua nieuwsbladen is er sprake van verschillende stromingen. Elke krant heeft min of meer een eigen politieke agenda, dat weet iedereen en zo werkt het overal.
pi_63970699
Heeft er iemand een sombrero gekocht in Cajamarca?
  zaterdag 13 december 2008 @ 12:39:28 #10
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_63983318
Hoe toepasselijk, die titel. Heb gisteren m'n vlucht geboekt: 13 maart (ja, vrijdag de 13e) ga ik voor een maand terug naar Arequipa!!!

Toen ik er bijna 2 jaar geleden 3 maanden woonde heb ik onder andere een opvanghuis (Casa Hogar Luz Alba) mee helpen opzetten. Ondertussen zitten er 19 kinderen en wil ik heel graag met eigen ogen gaan zien hoe het gaat. Ik krijg gelukkig regelmatig foto's en verhalen opgestuurd, maar ik kan niet wachten om weer naar Peru te gaan. De mensen, de stad, alles.

Ik zal het wel gaan missen dat ik geen tijd heb om verder rond te gaan reizen, misschien dat ik toch nog een weekendje weg wil. Jammer alleen dat ik in de buurt van Arequipa bijna alles al heb gezien denk ik.

Iemand nog tips, als ik er maximaal ongeveer 3 dagen opuit wil gaan? (Nazca, Ica, Huacachina, Puno, Colca Canyon en Cuzco heb ik al gezien...)

Die Cordillera Blanca en Cordillera HuayHuash zien er inderdaad ontzettend gaaf uit zeg! Daar zou ik ook heel graag nog een keer heen willen. Maar dan wil ik toch het liefst eerst een reismaatje zoeken denk ik. Of kun je je daar heel gemakkelijk bij trektochten aansluiten? En kan je dan gemakkelijk spullen huren, of moet je echt zelf al zorgen dat je veel bij hebt? Het zal er de komende reis wel niet van komen, maar het staat zeker nog op m'n verlanglijstje!

Overigens ben ik wel naar het noorden van Peru gegaan, maar dat was Trujillo en Huanchaco, en dat was nou niet echt heel bijzonder. Iquitos staat nog wel op m'n verlanglijstje. Heb wel gehoord dat het nou niet de meest relaxte vakantiespot is, maar gewoon omdat het zo'n hele bijzondere stad is zou ik het graag eens willen zien.
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  zaterdag 13 december 2008 @ 16:25:00 #11
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_63987301
Cajamarca en omgeving schijnt heel mooi te zijn, maar dat is misschien wat ambitieus voor drie dagen vanaf Arequipa. Ken je de Valle Sagrado al (rond Cusco)? Pisac, Ollantatambo... hoe heten de rest van die kleine plaatsjes daar ook weer... echt erg mooi!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_63999185
Cajamarca is best de moeite waard. Het valt me 100% mee. De vlucht was ook maar 170 dollar p.p. dus dat valt ook reuze mee.

Vanaf Cajamarca is Iquitos ook wel te doen toch?
pi_64001290
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 12:39 schreef Foeske het volgende:


Overigens ben ik wel naar het noorden van Peru gegaan, maar dat was Trujillo en Huanchaco, en dat was nou niet echt heel bijzonder. Iquitos staat nog wel op m'n verlanglijstje. Heb wel gehoord dat het nou niet de meest relaxte vakantiespot is, maar gewoon omdat het zo'n hele bijzondere stad is zou ik het graag eens willen zien.
Trujillo vond ik ook weinig aan. Chan Chan was interessant, maar dat heb je na 2 uurtjes wel gezien. Huanchaco is ongetwijfeld leuk, maar toen ik er was was er weinig te doen, net zoals in Trujillo zelf. ´s Avonds was vrijwel alles dicht, geen leuke uitgaansgelegenheden, weinig goede restaurants, weinig hotspots, etc...

Cajamarca is me wat beter bevallen. Best aardig om 3 a 4 dagen naar toe te gaan. Er is ook wel wat meer te doen dan in Trujillo.

De volgende keer wil ik graag naar Arequipa, Chiclayo of Puerto Maldonado.
  maandag 15 december 2008 @ 14:45:43 #14
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_64031359
quote:
Op zondag 14 december 2008 07:50 schreef Halcon het volgende:

[..]

Trujillo vond ik ook weinig aan. Chan Chan was interessant, maar dat heb je na 2 uurtjes wel gezien. Huanchaco is ongetwijfeld leuk, maar toen ik er was was er weinig te doen, net zoals in Trujillo zelf. ´s Avonds was vrijwel alles dicht, geen leuke uitgaansgelegenheden, weinig goede restaurants, weinig hotspots, etc...
Hola! Ik zal hier ook eens wat posten.
Toen ik in Trujillo was (oktober 2007), was er net de volkstelling bezig, wat betekende dat alle Peruvianen binnen moesten blijven en werkelijk alles gesloten was tot 18:00. Ik heb nog nooit zo'n lege stad gezien als toen! Als toerist mocht je wel de straat op, maar daar zijn er niet zoveel van in Trujillo. Dat zandkasteel in Chan Chan heb ik ook bezocht, er zijn inderdaad veel mooiere plekken in Peru. Er zijn in Trujillo wel een aantal goede visrestaurants overigens, maar ik moest toen nog erg wennen aan het feit dat je vis niet 's avonds kon eten, wat resulteerde in een bezoek aan een Urugayaans biefstuk-restaurant. Verder alleen goedkope halve kip gegeten daar.

Al in Huaraz geweest? Maart is een prima tijd om daar een weekend te bivakkeren. Prachige meren, een paar ruïnes en vooral heel veel sneeuw op de hoogste bergen van Peru. Ongelooflijke uitzichten, waarvan ik nog wel een paar foto's zal posten binnenkort. Huascarán is echt mooi om te zien op een heldere dag. Ga vanuit Huaraz dan niet té hoog heel actief doen, want in Arequipa ben je vast niet genoeg geacclimatiseerd om ineens zonder hoofdpijn boven de 5000 meter te gaan ijsklimmen. Maar lopen op 4000 meter lijkt me geen probleem.
  maandag 15 december 2008 @ 15:19:56 #15
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_64032117
Nu zie ik net dat de TS al over de Cordillera Blanca heeft nagedacht. Maar goed, het is de moeite waard, ook voor een paar dagen en ook als je niet één van de geijkte trektochten doet. Er is een enorme outdoor-industrie in Huaraz en je kunt veel dingen gewoon een avond vantevoren boeken.
  maandag 15 december 2008 @ 21:25:04 #16
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_64041463
quote:
Op maandag 15 december 2008 15:19 schreef Lemans24 het volgende:
Nu zie ik net dat de TS al over de Cordillera Blanca heeft nagedacht. Maar goed, het is de moeite waard, ook voor een paar dagen en ook als je niet één van de geijkte trektochten doet. Er is een enorme outdoor-industrie in Huaraz en je kunt veel dingen gewoon een avond vantevoren boeken.
En gewoon ergens bij aansluiten dus? En hoe zit het met 'materiaal'? Tent, slaapzak, kookspullen etc. Want dat ga ik sowieso niet bij me hebben.

Sowieso vrees ik dat het er toch niet van gaat komen deze keer. Dat opvanghuis waar ik heen ga (en mijn gastgezin eigenlijk ook) zijn echt een soort tweede familie van me geworden. Vier weken daar zijn toch al veel te kort, dus ik denk dat ik dan niet ook nog eens wat dagen wegga. Maar goed, nooit verkeerd om toch wat te dromen en wie weet...
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_64044993
Ben je al eens in Cotahuasi geweest? Dat is in ieder geval in de buurt, hoewel je daar qua reistijd niet zo veel van merkt, maar het is wel ontzettend mooi, mijns inziens veel mooier dan de Colca Canyon. En mocht je nog een dagje in Lima zijn, bezoek dan natuurlijk Cafe-bar "De Grot" aan de plaza San Martin, de gezelligste bar van het centrum. Misschien ben ik een beetje bevooroordeeld aangezien ik die ooit zelf opgezet heb... Ik zit helaas zelf al weer een paar maanden in NL, wachtend tot de IND het goed vindt dat mijn vrouw en kind ook naar Nederland mogen, maar goed, dat hoort niet in Travel...
pi_64062630
quote:
Op maandag 15 december 2008 14:45 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Hola! Ik zal hier ook eens wat posten.
Toen ik in Trujillo was (oktober 2007), was er net de volkstelling bezig, wat betekende dat alle Peruvianen binnen moesten blijven en werkelijk alles gesloten was tot 18:00. Ik heb nog nooit zo'n lege stad gezien als toen! Als toerist mocht je wel de straat op, maar daar zijn er niet zoveel van in Trujillo. Dat zandkasteel in Chan Chan heb ik ook bezocht, er zijn inderdaad veel mooiere plekken in Peru. Er zijn in Trujillo wel een aantal goede visrestaurants overigens, maar ik moest toen nog erg wennen aan het feit dat je vis niet 's avonds kon eten, wat resulteerde in een bezoek aan een Urugayaans biefstuk-restaurant. Verder alleen goedkope halve kip gegeten daar.

Al in Huaraz geweest? Maart is een prima tijd om daar een weekend te bivakkeren. Prachige meren, een paar ruïnes en vooral heel veel sneeuw op de hoogste bergen van Peru. Ongelooflijke uitzichten, waarvan ik nog wel een paar foto's zal posten binnenkort. Huascarán is echt mooi om te zien op een heldere dag. Ga vanuit Huaraz dan niet té hoog heel actief doen, want in Arequipa ben je vast niet genoeg geacclimatiseerd om ineens zonder hoofdpijn boven de 5000 meter te gaan ijsklimmen. Maar lopen op 4000 meter lijkt me geen probleem.
Mijn ervaringen met Trujillo zijn dezelfde, behalve die volkstelling dan. Toen ik er was hield Ollanta Humala een speech, verder niets meegemaakt. Huanchaco was ook dood, slechts een paar restaurants waren open en veel dingen van de kaart hadden ze niet. Als je in Trujillo zelf wilt eten, ben je idd aangewezen op ranzige halve kip ´s avonds omdat verder alles dicht is.

Huaraz zat ik al aan te denken. Is vanaf Lima prima te doen, het zal met de bus een uur of 6 a 7 zijn, dus dat is prima voor een weekend. Welke spots zijn de moeite waard in Huaraz uitgaande van 1 weekend?

In Cajamarca had ik nergens last van, dat ging tot +/- 3.300 meter en destijds in Cusco had ik ook geen problemen met de hoogte.
pi_64062687
quote:
Op maandag 15 december 2008 23:09 schreef nirvana het volgende:
Ben je al eens in Cotahuasi geweest? Dat is in ieder geval in de buurt, hoewel je daar qua reistijd niet zo veel van merkt, maar het is wel ontzettend mooi, mijns inziens veel mooier dan de Colca Canyon. En mocht je nog een dagje in Lima zijn, bezoek dan natuurlijk Cafe-bar "De Grot" aan de plaza San Martin, de gezelligste bar van het centrum. Misschien ben ik een beetje bevooroordeeld aangezien ik die ooit zelf opgezet heb... Ik zit helaas zelf al weer een paar maanden in NL, wachtend tot de IND het goed vindt dat mijn vrouw en kind ook naar Nederland mogen, maar goed, dat hoort niet in Travel...
Heet die bar De Grot? Waar zit die precies aan de Plaza San Martin?
pi_64065878
De bar heet inderdaad "De Grot", ik weet niet hoe goed je het centrum kent van Lima, maar als je zeg maar van de Plaza de Armas naar de Plaza San Martin loopt via de Jiron de la Union (de grote winkelstraat), dan moet je linksafslaan eenmaal aangekomen op de Plaza San Martín. Dan loop je naar iets voorbij het midden, vlak voor enige terrasjes en dan heb je aan de linker kant Cafe-bar "De Grot". Het is een kelder en normaal gesproken open dinsdag tot en met zaterdag vanaf 19:00. Als je op internet zoekt vind je ook wel links naar de bar.
pi_64065924
Het centrum van Lima ken ik vrij aardig. Denk dat ik wel weet waar het is.... Als ik in het centrum ben ga ik eens kijken!
  zaterdag 20 december 2008 @ 11:31:10 #22
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_64173771
Bedankt voor de tips allemaal. Maar met 'in de buurt' bedoelde ik toch wel echt meer in de buurt dan Cajamarca. Ik vlieg vanuit Lima meteen door naar Arequipa, dus het moet echt vanuit Arequipa redelijk makkelijk te doen zijn. Dus ook Huaraz zit er dan niet echt in vrees ik.

Over Cotahuasi kan ik niks vinden in de boeken die ik heb (maar heb LP SA en niet die van Peru). Misschien is dat nog iets ja. Colca canyon vond ik in ieder geval prachtig. Heb overigens geen condors gezien toen (we gingen hiken en hadden geen tijd om daar lang te stoppen), dus misschien moet ik daar nog eens heen gaan
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_64180919
Puerto Maldonado dan? Is wel te doen vanuit Arequipa en is te combineren met Puno bijvoorbeeld. Ook IQQ in Chili zou een optie kunnen zijn vanuit Arequipa.
  zondag 21 december 2008 @ 12:10:34 #24
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_64203110
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 17:13 schreef Halcon het volgende:
Puerto Maldonado dan? Is wel te doen vanuit Arequipa en is te combineren met Puno bijvoorbeeld. Ook IQQ in Chili zou een optie kunnen zijn vanuit Arequipa.
Ook het regenwoud wil ik denk ik een keer doen als ik meer tijd heb, zodat ik er echt 4 dagen kan verblijven. Puno en Iquique heb ik ook al gezien:)

Maar ik vind Cotahuasi zeker wel een interessante optie. Bovendien blijf ik weer bij mijn vorig gastgezin logeren, en die dochter heeft een eigen reisbureau. Dus zij zal me als ik daar straks ben ook nog wel kunnen helpen.

Maar ik vind het wel grappig. Wist wel dat ik al veel had gezien in Peru en omgeving, maar nu blijkt eigenlijk pas hoeveel al Volgende keer toch maar weer een half-jaar reis boeken zodat ik echt alles kan zien wat nog op m'n verlanglijstje staat...
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_64221323
Gisteren was me het dagje weer zeg.

Eerst werd een quinceanera (!!!) feest verstoord doordat er in het wilde weg werd geschoten. Uiteindelijk zijn er twee doden gevallen. Een jongen van 15 jaar en een jongen van 16 jaar. Al de tweede keer deze maand dat een avondje uit wordt "verstoord" door een schietpartij.

Daarna werd het huis van de mensen waar ik op bezoek was belaagd door een groepje mancheras in verband met een oud probleem tussen twee mensen. Dat werd een knokpartij waarbij met glas is gestoken.

Daarna maar rustig naar een andere wijk gegaan en daar een paar glazen whiskey achterover geslagen.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 23:33:26 #26
183059 WhatTheFuck
Ignorance Is Not An Excuse
pi_64752512
quote:
Los Reyes De La Cumbia! Nectar en el Cielo RIP





Voor Peruaanse cumbia liefhebbers check ook: Los Caribeños, Grupo 5, Agua Marina, Caña Brava, Candela, Grupo America, Hermanos Yaipen, Kaliente, Mallanep en Papillon
  zondag 11 januari 2009 @ 16:43:49 #27
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_64918461
tvp.
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
  zondag 11 januari 2009 @ 18:01:44 #28
104963 ETA
European Travel Author
pi_64921186
ff tvp, vanavond eens wat fotos plaatsen


edit: in plaats van deze topic te "vervuilen" met een lange rij fotos, heb ik maar een nieuwe topic geopend voor mijn fotoreisverslag: Fotoreisverslag Peru

[ Bericht 46% gewijzigd door ETA op 11-01-2009 21:45:58 ]
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_65286831
*Schopje*

In april ga ik met een studiegenoot een reis door Zuid-Amerika maken. We doen de landen Chili , Paraguay, Argentinie en Brazilie aan. Nu zitten we er aan te denken om er nog een week Peru aan vast te plakken.
Nu heb ik een aantal vragen aan de Peru-kenners hier:

- Wat is een mooie route die wij kunnen maken ( duur: een week) We willen Lima en de Amazone meekrijgen.
- Weet iemand de afstand tussen Rio (Brazilie) en Lima (Peru)?
- Hoe is deze afstand zo goedkoop mogelijk te overbruggen?

Alvast bedankt mensen!
-Wij zijn PSV , Wij zijn de beste!
-Landskampioen 2005-2008
  woensdag 21 januari 2009 @ 18:28:32 #30
104963 ETA
European Travel Author
pi_65291276
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:57 schreef Katana het volgende:
*Schopje*

In april ga ik met een studiegenoot een reis door Zuid-Amerika maken. We doen de landen Chili , Paraguay, Argentinie en Brazilie aan. Nu zitten we er aan te denken om er nog een week Peru aan vast te plakken.
Nu heb ik een aantal vragen aan de Peru-kenners hier:

- Wat is een mooie route die wij kunnen maken ( duur: een week) We willen Lima en de Amazone meekrijgen.
- Weet iemand de afstand tussen Rio (Brazilie) en Lima (Peru)?
- Hoe is deze afstand zo goedkoop mogelijk te overbruggen?

Alvast bedankt mensen!
Rio - Lima, volgens mij is je enige realistische optie de vliegtuig. Anders moet je de hele Amazone doorploeteren, kan opzich ook leuk zijn

Amazone gebied moet je minstens 2 nachten doorbrengen. Machu Picchu mag je natuurlijk niet missen. En als je Lima erbij wilt doen, dan zit je al snel aan die week. Dan stel ik voor:
dag 1 Lima, kerkjes, pleintjes en museums bekijken/
dag 2 vliegen naar Cusco in de ochtend(bus kan ook, maar kost je ~18 uur dacht ik), avond rondkijken in Cusco en natuurlijk eten in Jack's Cafe in San Blas.
dag 3 rondkijken Cusco, halverwege de dag trein naar Aguas Calientes (dorp bij MP)
dag 4 Vroeg in de ochtend bus naar MP pakken, einde van de dag terug naar Cusco
dag 5 In de ochtend vertrekken naar Amazone stadje (Puerto Maldonado bijvoorbeeld), dan met boot richting een jungle lodge
dag 6 hele dag in Amazone rondlopen
dag 7 in de ochtend terug naar Lima
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  vrijdag 30 januari 2009 @ 10:11:01 #31
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_65557749
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:57 schreef Katana het volgende:
*Schopje*

In april ga ik met een studiegenoot een reis door Zuid-Amerika maken. We doen de landen Chili , Paraguay, Argentinie en Brazilie aan. Nu zitten we er aan te denken om er nog een week Peru aan vast te plakken.
Nu heb ik een aantal vragen aan de Peru-kenners hier:

- Wat is een mooie route die wij kunnen maken ( duur: een week) We willen Lima en de Amazone meekrijgen.

Heb je een specifieke reden waarom je graag Lima mee wil krijgen? Ik moet zeggen dat ik er niet ben geweest, maar ik heb het idee dat ik ook niets heb gemist daar, als ik anderen moet geloven. En als je maar een week hebt in Peru kun je beter wat meer tijd in en rond Cuzco besteden, of eventueel een dagje Arequipa. Beide zijn in ieder geval veel mooiere steden dan Lima.

Vanuit Cuzco kun je inderdaad erg makkelijk het regenwoud in (Park Manú). Schijnt ook een van de mooiste stukken regenwoud te zijn daar. Staat nog op mijn verlanglijstje in ieder geval!

Van Lima kun je vrij eenvoudig en voor niet al te veel geld naar Cuzco vliegen (maar dat is volgens mij wel standaard met een tussenstop in Arequipa). Kijk anders eens op www.apunake.com.
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  vrijdag 30 januari 2009 @ 11:24:24 #32
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_65560404
Ik snap niet zo goed wat het plan is... wil je in een week van Rio naar Lima of heb je een volle week te besteden in Peru? In het eerste geval zul je absoluut moeten vliegen. Je kunt het natuurlijk overland doen, maar dan ben je zeker 4-5 volle dagen aan het reizen. Das dus niet echt de moeite voor een week.
Als je één week te besteden hebt in Peru zou ik focussen op Cusco en omgeving en alle andere dingen laten zitten. Vanuit Cusco kun je een trip de jungle in doen en naar MP. Het is verschikkelijk krap, maar het zou kunnen.
Wat wil je overigens: echt naar de jungle of dieren spotten? Want dat laatste kan ook (beter) in de Argentijnse of Braziliaanse wetlands (Iberios del Este of Pantanal). Houd er rekening mee dat de jungle prachtig is, maar wel vooral flora; wetlands is veel meer fauna!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 11:29:46 #33
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65560614
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:57 schreef Katana het volgende:

- Wat is een mooie route die wij kunnen maken ( duur: een week) We willen Lima en de Amazone meekrijgen.
- Weet iemand de afstand tussen Rio (Brazilie) en Lima (Peru)?
- Hoe is deze afstand zo goedkoop mogelijk te overbruggen?
De route Rio-Lima wordt de coast-to-coast snelweg, maar is in Peru nog in ontwikkeling. Het Brazilaanse gedeelte is compleet en schijnt in zeer goede staat te zijn, maar in Peru ontbreken er nog een paar stukjes. In 2011 is een belangrijke brug af en dan kun je tot Puerto Maldonado in Peru doorrijden. Vanaf daar naar Cuzco en vervolgens Lima is wel nog een uurtje of 50. Dus ik zou (een deel) vliegen

In een week is Cuzco als basis met vervolgens bezoeken aan Macchu Pichu en een jungletrip wel de beste keuze, lijkt me. Dan zit je week er al weer op, want de afstanden zijn groot en het vervoer traag. En het zijn plekken waar je gewoon de tijd voor moet nemen!
Voor de jungle heb je overigens verschillende opties, die sterk uiteenlopen in prijs. Onder andere Tambopata, omgeving Puerto Maldonado en Manu worden veel bezocht.
pi_65601777
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 10:11 schreef Foeske het volgende:

[..]

Beide zijn in ieder geval veel mooiere steden dan Lima.

Het ligt er maar net aan wat je interesses zijn. In Cusco had ik het na 3 dagen allemaal wel gezien bijvoorbeeld.
pi_65696458
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 18:37 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het ligt er maar net aan wat je interesses zijn. In Cusco had ik het na 3 dagen allemaal wel gezien bijvoorbeeld.
3 dagen?

Aan cultureel erfgoed kun je in Cusco zeker een week zoet zijn en daarnaast is het een goede uitvalsbasis voor trips naar de Sacred Valley en natuurlijk een trek naar Machu Picchu.

Ik heb er zelf, inclusief alle trips en excursies, bijna 2 weken gezeten. Maar ik ben ook nog even onder de pannen geweest met een beetje hoogteziekte en een paar fijne feesten.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 16:50:13 #36
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_65697207
Ik ben ook geen liefhebber van Cusco eigenlijk. Mij te veel happy hours en gedoe. Maar de omgeving is prachtig en vanuit Cusco kun je inderdaad prachtige tripjes maken.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 18:55:49 #37
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_65702191
Hoe gaat het eigenlijk met die weg die ze wilden bouwen van Cusco naar Aguas Calientes? Afgelopen zomer hoorde ik dat er niet al teveel aan word gedaan omdat de spoorwegmaatschappij de (staats)monopolie van massavervoer naar MP graag wil behouden.

Cusco is een mooi dorp, maar als je puur de zienswaardigheden binnen de dorpsgrenzen wil zien ben je idd vrij snel klaar. Maar met tripjes naar hier en daar kan je je er veel langer verblijven. Als ik er zo over nadenk was het het mooiste dorp (van enigzins formaat) dat ik in Peru heb gezien.
reset
  woensdag 4 februari 2009 @ 10:37:22 #38
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65723983
Cusco is inderdaad niet lelijk, maar kan qua gebouwen vooral omgeving toch moeilijk tippen aan Arequipa, vind ik.
pi_65824017
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 16:50 schreef Hik het volgende:
Ik ben ook geen liefhebber van Cusco eigenlijk. Mij te veel happy hours en gedoe. Maar de omgeving is prachtig en vanuit Cusco kun je inderdaad prachtige tripjes maken.
Ben ik het niet mee eens. Cusco is wel degelijk leuk maar je moet het een beetje treffen. Ikwas daar alleen maar met peruanen en heb me daar behoorlijk vermaakt, meer als in andere gebieden.
pi_65842551
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 16:27 schreef TJLinden het volgende:

[..]

3 dagen?

Aan cultureel erfgoed kun je in Cusco zeker een week zoet zijn en daarnaast is het een goede uitvalsbasis voor trips naar de Sacred Valley en natuurlijk een trek naar Machu Picchu.

Ik heb er zelf, inclusief alle trips en excursies, bijna 2 weken gezeten. Maar ik ben ook nog even onder de pannen geweest met een beetje hoogteziekte en een paar fijne feesten.
Yep, M gezien, verder wat mooie landschappen als de Sacred Valley, Saqsaywoman en wat musea en toen had ik het wel gezien.

Het is mij teveel over toeristenkoppen heen lopen daar. Ik vond het eten ook ranzig, Plaza de Armas zit vol met zuipende hippies en paupers....

MP was de moeite waard, enkele andere spots ook, maar voor de rest vond ik er niet veel aan eigenlijk.
pi_65842554
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 10:00 schreef DRA het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens. Cusco is wel degelijk leuk maar je moet het een beetje treffen. Ikwas daar alleen maar met peruanen en heb me daar behoorlijk vermaakt, meer als in andere gebieden.
Ik was daar ook met Peruanen, maar toch vond ik er niet veel aan. Om te stappen is Lima leuker, qua omgeving is Cajamarca mooier, qua eten is het overal beter dan Cusco en qua gebouwen kan ik me ook wel mooiere gebieden bedenken.

Het enige wat Cusco heeft en wat de rest niet heeft is MP.
pi_65980966
quote:
Op zondag 8 februari 2009 08:15 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik was daar ook met Peruanen, maar toch vond ik er niet veel aan. Om te stappen is Lima leuker, qua omgeving is Cajamarca mooier, qua eten is het overal beter dan Cusco en qua gebouwen kan ik me ook wel mooiere gebieden bedenken.

Het enige wat Cusco heeft en wat de rest niet heeft is MP.
Ik houd wel van steden die een beetje in de bergen liggen en die deels op bergen en heuvels gebouwd zijn. Dus Salta en Granada vind ik ook wel aardige steden. Verder ben ik het wel met je eens dat het in Lima leuker is om te stappen.

Overigens ben ik niet lang in Cusco geweest dus erg veel weet ik er ook niet van. Ik had er echter altijd hele dramatische voorstellingen van dat het vol zou zitten met alleen maar toeristen en dat peruanen in geen velden of wegen te vinden zouden zijn, maar dat valt nog best mee. Aguas calientes is veel erger.
pi_66081838
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 12:10 schreef DRA het volgende:

[..]

Ik houd wel van steden die een beetje in de bergen liggen en die deels op bergen en heuvels gebouwd zijn. Dus Salta en Granada vind ik ook wel aardige steden. Verder ben ik het wel met je eens dat het in Lima leuker is om te stappen.

Overigens ben ik niet lang in Cusco geweest dus erg veel weet ik er ook niet van. Ik had er echter altijd hele dramatische voorstellingen van dat het vol zou zitten met alleen maar toeristen en dat peruanen in geen velden of wegen te vinden zouden zijn, maar dat valt nog best mee. Aguas calientes is veel erger.
Cusco is een stad, Aguas Calientes vooral een dorp wat dient om je vol te proppen en te pitten voor of na je MP gaat bekijken/hebt gezien.

Qua stad en omgeving vind ik Cajamarca (look boven op de berg) overigens veel leuker dan Cusco.
pi_67050241
Ik ben benieuwd, ga 11 september rondreis doen via Sawadee.
  zondag 15 maart 2009 @ 10:57:34 #45
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_67062643
Halcon, ken jij Celendín ook, toevallig?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  † In Memoriam † maandag 16 maart 2009 @ 17:51:48 #46
88815 The_Emotion
98.3
pi_67107914
Ik ga over 2½ week naar Peru voor een rondreis. En heb er zin in
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_67888696
quote:
Op zondag 15 maart 2009 10:57 schreef Hik het volgende:
Halcon, ken jij Celendín ook, toevallig?

Yep. Is best de moeite waard. Gezien je eerdere posts over bv Cusco (waar ik me goed in kan vinden), denk ik ook wel dat het iets voor jou is.
  vrijdag 10 april 2009 @ 16:35:33 #48
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_67899514
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 10:31 schreef Halcon het volgende:

[..]

Yep. Is best de moeite waard. Gezien je eerdere posts over bv Cusco (waar ik me goed in kan vinden), denk ik ook wel dat het iets voor jou is.


Ik vroeg het omdat mijn ex daar een hostel heeft. Dus misschien ook niet
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_68052643
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 16:35 schreef Hik het volgende:

[..]



Ik vroeg het omdat mijn ex daar een hostel heeft. Dus misschien ook niet
Heb je in elk geval een plek om eens los te gaan.
  † In Memoriam † vrijdag 1 mei 2009 @ 20:55:33 #50
88815 The_Emotion
98.3
pi_68569785
Peru is schitterend en ga zeker een keer terug,
maar dat komt omdat ik een lief meisje in Arequipa heb leren kennen
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  maandag 15 juni 2009 @ 19:19:38 #51
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_70034833
Beetje late reactie, maar ik ben van 13 maart tot 13 april dus weer in Arequipa geweest en het was geweldig! Terug naar mijn lieve gastgezin, weer 2 weken Spaanse lessen gevolgd en verder bijna fulltime in het weeshuis gewerkt dat ik twee jaar geleden soort van mee heb opgestart. Er zitten nu 20 kindjes van 2 maanden tot 10 jaar en het zijn echt schatjes!

Ik hoopte dat mijn 'honger' voor Peru even gestild zou zijn door terug te gaan, maar het is alleen maar erger geworden. Wil heel graag zo snel mogelijk weer terug om nog langer, een paar maanden, in het weeshuis te werken en nieuwe dingen van het land te zien.

Maar van de andere kant wil ik ook heel graag naar centraal Amerika (Costa Rica, Panama, Nicaragua ofzo), dus dat wordt lastig kiezen de volgende keer dat ik weer kan reizen (hopelijk volgend jaar!).

Ik wilde nog wel even een waarschuwing geven na een horrorverhaal dat ik heb gehoord van een Belgisch meisje dat ik in Arequipa heb leren kennen.

Tijdens haar tussenstop op Lima werd zij aangesproken door mensen in LAN Peru uniform, dat er iets gewijzigd was of iets met haar papieren ofzo. In eerste instantie vertrouwde ze het niet helemaal, maar ze zag deze mannen ook met andere LAN mensen praten en is even later dus toch meegelopen. Mee naar buiten. Ze dacht nog: misschien is het kantoor wel hier om de hoek ofzo. Maar ze werd dus in een auto meegenomen en gedwongen geld te pinnen met de twee pinpassen die ze bij had. Daarna werd ze, zo ongeveer midden in de nacht, ergens in Lima op een andere, niet erg betrouwbaar uitziende taxi gezet, die haar uiteindelijk gelukkig wel naar het vliegveld terug heeft gebracht.

Ik denk ook altijd dat zoiets mij niet zal gebeuren, omdat ik echt wel op mijn hoede ben. Maar hier zou ik misschien ook wel ingetrapt zijn dus ik wil jullie bij deze graag allemaal waarschuwen!

[ Bericht 0% gewijzigd door Foeske op 15-06-2009 19:27:21 ]
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_70083552
ja ik heb ook horrorverhalen gehoord over lima. Vooral de route arequipa - lima kan gevaarlijk zijn met goedkope bus maatschappijen.

Enigzins verbaasd hoeveel lui hier cusco niets aan vonden.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 11:50:28 #53
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_70161069
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 03:29 schreef Dizzee het volgende:
ja ik heb ook horrorverhalen gehoord over lima. Vooral de route arequipa - lima kan gevaarlijk zijn met goedkope bus maatschappijen.
Gelukkig ook een positief verhaal. Tijdens mijn busreis van Trujillo naar Arequipa is mijn backpack in Lima blijven staan, bij de overstap. Maar de volgende dag is hij alsnog netjes in Arequipa aangekomen...
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 03:29 schreef Dizzee het volgende:
Enigzins verbaasd hoeveel lui hier cusco niets aan vonden.
Cuzco is wel mooi, maar te toeristisch. En ik irriteerde me aan alle verkopers bij de ruines rond de stad. Gelukkig was dat bij Machu Picchu niet zo.

Ik vond alle Incaruines en de stad zelf wel erg mooi, maar inderdaad lang niet zo leuk en authentiek als bijvoorbeeld Arequipa.
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_70165553
ja idd. om de 3 meter bieden ze je een massage aan vet irritant. die macdonalds is jammer, starbucks wil er ook een vestiging openen maar heeft gelukkig (nog) geen vergunning.

maar ik vond cuszo wel echt een super mooie stad.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 15:10:05 #55
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_70167951
Alleen op de Placa de Armas in Cusco spraken mensen me aan voor tours en souvenirs, maar bleven niet doorzeuren. Buiten het historishe centrum is het een gewoon normaal Latijns stadje, maar wat de sfeer maakt zijn de bruine lappendekenheuvels om de stad heen.

Op de overdekte markten liep ik rond om te kijken wat ik leuk vond en stuurde dan de schoonmoeder of zwager van m'n vriend op pad om de beste prijzen te krijgen. Oude Latijnse vrouwtjes zijn erg goed in onderhandelen.
reset
pi_70622434
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 03:29 schreef Dizzee het volgende:
ja ik heb ook horrorverhalen gehoord over lima. Vooral de route arequipa - lima kan gevaarlijk zijn met goedkope bus maatschappijen.

Enigzins verbaasd hoeveel lui hier cusco niets aan vonden.
Hoezo is dat raar dan?

Arequipa - Lima staat bekend als gevaarlijk, maar dat geldt eigenlijk voor elke route met een goedkope bus. Er gebeuren hartstikke veel ongelukken en er vinden heel wat overvallen plaats. Ik snap ook niet waarom mensen niet een paar euro meer betalen en veilig reizen. Goedkoop is vaak duurkoop, zeker in dit soort landen.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 22:54:14 #57
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_70629129
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 19:26 schreef Halcon het volgende:
Ik snap ook niet waarom mensen niet een paar euro meer betalen en veilig reizen. Goedkoop is vaak duurkoop, zeker in dit soort landen.
Ach ik heb anders ook mooi 7 uur lang in kou en donker in de middle of nowhere op 'n nieuwe bus uit Arequipa (naar Cusco) moeten wachten, omdat onze buschauffeur van Cruz del Sur (toch niet de minste) dacht dat ie formule1-coureur was en zo nodig uit de bocht moest vliegen...

Dan was onze busrit Ica-Nazca met één of ander simpel maatschappijtje toch 'n stukje rustiger.... hoewel toen zat er 'n man met 1 been en een haan (ja echt) bij ons in de bus en geloof me: hanen die met de bus reizen zijn níet rustig!!

ach ja... reizen *zucht*
pi_70633151
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 19:26 schreef Halcon het volgende:

[..]

Hoezo is dat raar dan?

Arequipa - Lima staat bekend als gevaarlijk, maar dat geldt eigenlijk voor elke route met een goedkope bus. Er gebeuren hartstikke veel ongelukken en er vinden heel wat overvallen plaats. Ik snap ook niet waarom mensen niet een paar euro meer betalen en veilig reizen. Goedkoop is vaak duurkoop, zeker in dit soort landen.
wat is raar?

In Pisco stopt Cruz del Sur niet. Goedkope locale bus genomen en met de hele bus een praatje gemaakt. Super
pi_70635477
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 01:25 schreef Dizzee het volgende:

[..]

wat is raar?

In Pisco stopt Cruz del Sur niet. Goedkope locale bus genomen en met de hele bus een praatje gemaakt. Super
Ik vind het raar dat iemand het raar vindt dat veel mensen Cusco niet veel aan vinden.
pi_70635495
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 22:54 schreef babette21 het volgende:

[..]

Ach ik heb anders ook mooi 7 uur lang in kou en donker in de middle of nowhere op 'n nieuwe bus uit Arequipa (naar Cusco) moeten wachten, omdat onze buschauffeur van Cruz del Sur (toch niet de minste) dacht dat ie formule1-coureur was en zo nodig uit de bocht moest vliegen...

Dan was onze busrit Ica-Nazca met één of ander simpel maatschappijtje toch 'n stukje rustiger.... hoewel toen zat er 'n man met 1 been en een haan (ja echt) bij ons in de bus en geloof me: hanen die met de bus reizen zijn níet rustig!!

ach ja... reizen *zucht*
Een als goed bekend staande maatschappij kan altijd tegenvallen en een minder goed bekend staande maatschappij kan altijd meevallen, maar over het algemeen is het vaak bingo bij de goedkopere maatschappijen. Er worden geregeld overvallen gepleegd en er zijn geregeld crash.

Gisteren ook weer eentje.
pi_70638032
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 09:55 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik vind het raar dat iemand het raar vindt dat veel mensen Cusco niet veel aan vinden.
Wie vind het raar dat mensen Cusco niets aan vinden?
pi_70643819
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 12:04 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Wie vind het raar dat mensen Cusco niets aan vinden?
Jij sprak er je verbazing over uit.
pi_70647731
Iemand die met een goedkope bus rijdt heeft of geen geld of een doodwens

Binnenkort misschien een dagje Lima
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  Moderator zaterdag 4 juli 2009 @ 21:17:01 #64
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_70651271
Neem je de bus ?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_70651314
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 21:17 schreef UIO_AMS het volgende:
Neem je de bus ?
Nee
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_70747851
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 18:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iemand die met een goedkope bus rijdt heeft of geen geld of een doodwens

of is een Israelische rugzaktoerist.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 18:09:27 #67
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_70748599
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:47 schreef Dizzee het volgende:

[..]

of is een Israelische rugzaktoerist.
hou op, schei uit.....
pi_70760113
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:47 schreef Dizzee het volgende:

[..]

of is een Israelische rugzaktoerist.
pi_70794725
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 18:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iemand die met een goedkope bus rijdt heeft of geen geld of een doodwens

Binnenkort misschien een dagje Lima
Of ze vinden het leuk om overvallen te worden.

Wanneer ga je naar Lima?
pi_70794801
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:03 schreef Halcon het volgende:

[..]

Of ze vinden het leuk om overvallen te worden.

Wanneer ga je naar Lima?
2 weekjes of zo. Op stop-over
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_70794887
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

2 weekjes of zo. Op stop-over
Blijf je 1 dag?
pi_70794954
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:07 schreef Halcon het volgende:

[..]

Blijf je 1 dag?

Das de planning
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_70794986
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Das de planning
Landen, TR en opstijgen?
pi_70795108
Nee Aqua denk ik
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_70795150
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee Aqua denk ik
Niet naar het stadion?
pi_70795927
als er een wedstrijd is misschien
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_72323045
Over 2 weken vertrek ik samen met een kennis voor een maandje Peru. Het enige wat vast ligt is de vlucht en de Inca-trail.
Omdat we toch graag bepaalde dingen willen zien hebben we even een globaal schema gemaakt.

12-sep Amsterdam - Lima
13-sep Lima - Huaraz
14-sep Huaraz
15-sep Huaraz
16-sep Huaraz
17-sep Huaraz
18-sep Huaraz
19-sep Huaraz - Lima
20-sep Lima - Pisco
21-sep Pisco
22-sep Pisco
23-sep Pisco - Nasca
24-sep Nasca
25-sep Nasca - Arequipa
26-sep Arequipa
27-sep Arequipa
28-sep Arequipa - Puno
29-sep Puno
30-sep Puno - Cuzco
1-okt Cuzco
2-okt Inca-trail
3-okt Inca-trail
4-okt Inca-trail
5-okt Inca-trail - Cuzco
6-okt Cuzco - Manu N.P.
7-okt Manu N.P.
8-okt Manu N.P. - Lima
9-okt Lima - Amsterdam
10-okt Aankomst Amsterdam

We willen zoveel mogelijk nacht-bussen pakken, en misschien een binnenlandse vlucht (Manu - Lima?)
Vanuit Huaraz willen we gaan hiken, maar we hebben eigenlijk geen idee hoelang we daar mee bezig zijn daarnaast is het een beetje het 'gewone rondje' zonder Ica (sandboarden hebben we allebei al eens gedaan)

Iemand tips/opmerkingen etc.? Ik verwacht op z'n minst een reactie van Hik dat het allemaal wat veel is in 1 maandje en waarschijnlijk moet ik je nog gelijk geven ook, maar meer tijd hebben we niet alvast bedankt.
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  maandag 31 augustus 2009 @ 23:25:49 #78
104963 ETA
European Travel Author
pi_72327585
4 dagen pisco lijkt mij een beetje veel, behalve de Ballestas eilanden valt er momenteel helaas weinig te zien.

En wel de mooie luxe nachtbussen nemen, met van die lekkere grote leren stoelen
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  dinsdag 1 september 2009 @ 07:53:03 #79
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_72331456
Een dag Nasca is ook genoeg; je komt 's avonds aan, bekijkt 's morgens de lijnen (en 's middags evt de mummies) en pakt 's avonds de nachtbus alweer naar Arequipa - want verder is er echt niets te doen.
In de tijd die je hieraan (en een Pisco) overhoudt, zou je de zandduinen van Huacachina mee kunnen nemen!

Mooie route wel!
  dinsdag 1 september 2009 @ 09:59:56 #80
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_72333243
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 21:45 schreef Veersesmurf het volgende:
Iemand tips/opmerkingen etc.? Ik verwacht op z'n minst een reactie van Hik dat het allemaal wat veel is in 1 maandje en waarschijnlijk moet ik je nog gelijk geven ook, maar meer tijd hebben we niet alvast bedankt.
Mijn opmerking is vooral dat schema's zonde zijn.
Ook "voorlopige schema's"

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 1 september 2009 @ 11:07:25 #81
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_72334980
Eén dagje Manu N.P. gaat je niet lukken. Daar heb je minimaal vijf dagen voor nodig. Een kortere jungle-tocht in een ander gebied kun je in twee of drie dagen wel doen, maar het is wat krap!

En pas op als je direct van Zeeniveau naar Huaraz gaat. In de stad zul je weinig problemen hebben, maar ga niet op dag één naar 6000 m lopen...
  dinsdag 1 september 2009 @ 11:29:23 #82
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_72335622
Even (iets) serieuzer...
Ik denk dat je moet overwegen één ding van je lijst te schrappen. Op zich is een maand niet veel te kort voor (een deel van) Peru, maar je moet wel keuzes maken. Probleem met jouw schema is dat er NUL aan rustdagen inzit. Je komt aan in Cusco, gaat de volgende dag de Inca trail lopen en als je daarvaan terugkomt moet je gelijk alweer vertrekken naar Manú. Lijkt me dodelijk vermoeiend (en met de hoogteverschillen ook niet persé gezond).
Iedere keer trek je keurig een dag uit voor de reis, maar busreizen in Peru kunnen behoorlijk vermoeiend zijn (het zal je niet altijd lukken om een superdeluxe bus te scoren) en dan heb je echt geen zin om de volgende ochtend gelijk alweer om 6 uur op te staan voor een tourtje naar weet-ik-veel-waar.
Ik snap dat niet iedereen gewoon een dag op een pleintje wil zitten en een beetje wil kletsen met wat er voorbij komt, maar in dit schema is er zelfs geen ruimte om een beetje op adem te komen. Als je één bestemming van een dag of 3-4 uit je schema haalt is die lucht er wel en heb je ook nog eens tijd om een bus te missen, een keer een avond te gaan stappen (ook leuk), uit te slapen of bij te komen van de Inca trail. Is het ook gewoon nog een beetje vakantie...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_72348509
Thnx voor de tips allemaal!

Als ik het goed begrijp kunnen we Manu beter laten schieten. Zelf hadden we zoiets ook al bedacht, maar omdat we die dagen toch graag een invulling wilden geven hebben we daar voor gekozen. We zullen voor een alternatief kijken (of niet, zoals Hik begrijpelijk liever zou zien )

Als we in Nasca en Pisco weinig kunnen doen dan komen er vanzelf wat rustdagen bij. Beiden zijn we in goede conditie, zijn eerder op wat grotere 'hoogtes' geweest (3000m.) en zien reizen als iets anders dan vakantie. Daarnaast is het wel lekker om ook op het gemakje een bakje te kunnen doen.

Huacachina ziet er op google erg leuk uit, maar ik vraag me af of je er echt een dagje wil toeven (tussen de inmiddels wellicht iets meer dan 115 inwoners) zonder te gaan sandboarden (eerder gedaan) of op een quad de rust en de natuur te vervuilen...
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  dinsdag 1 september 2009 @ 18:43:21 #84
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_72348790
Manu schrappen lijkt me 'n goed plan, en dan verder overal wat meer rust in (want: helemaal eens met bovenstaande). En vanuit Cusco kan je nog 'n dagtourtje Sacred Valley doen!

Huacachina kent nog steeds weinig inwoners. Als je niet wilt crossen, kun je ook nog zelf de duinen beklimmen (vond ik wel wat hebben), maar wacht daar dan niet te lang mee: als de zon eenmaal doorkomt wordt het er heel snel loeiheet!! (vooral lullig voor je voetzolen )
Als je de duinen niet in wilt valt er verder inderdaad weinig te doen...
pi_72457804
Heeft het nog nut een Lonely Planet te kopen van feb. 2007? (de volgende komt in april 2010 pas uit) We hebben wel al een paar handboeken, maar ik vind een LP zo lekker weglezen en er staan ook vaak leuke tips in. Ik vraag me alleen af of die tips nog wel zo up to date zijn...

Wat ik me af vroeg: Hik, hoe doe jij dat als je zonder schema rondreist met je malaria-tabletten? Of slik je die alleen in Afrika
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_72457842
Alleen bij de prijzen moet je denk ik iets van 15% bijtellen of zo

De rest ijkt het me niet veel te veranderen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 5 september 2009 @ 18:58:47 #87
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_72467420
Over de Lonely Planet: ik heb in 2007 door Zuid-Amerika rondgereisd met een LP die toen ook 2 of 3 jaar oud was en dat ging prima. Ik gebruikte hem vooral voor plattegrondjes, hostels, afstanden, must-sees en om busterminals te vinden en dat veroudert vrijwel niet. Sommige hostels kunnen veranderd of verdwenen zijn en ik stond ook een keer voor het kantoor van een vliegtuigmaatschappij die niet meer bestond, maar verder geen problemen gehad. En idd, de prijzen kloppen niet meer, maar dat lijkt me niet het grootste probleem... Verder heb je gewoon alle voordelen van de LP.

Over malariatabletten: als je niet meer naar Manu gaat heb je die volgens mij niet meer nodig. Ik heb in ieder geval ook alle plekken gezien waar jij naartoe wilt en daarvoor had ik ze niet nodig.

En tenslotte nog mijn opmerking over schema's: ik had twee maanden de tijd om vanuit Arequipa een rondje te maken door Chili, Argentinië (incl. Ushuaia), Uruguay, Iguazú, Bolivia en Cuzco om weer te eindigen in Arequipa. Ik denk dat veel mensen mij voor gek verklaarden, maar het is gelukt om alle hoogtepunten te zien die ik graag wilde zien (op Manu na, dat heb ik toen ook moeten laten schieten ), juist omdat ik me zo goed aan mijn eigen schema hield. (wat overigens ook wel heel bijzonder is, want eigenlijk is het supermoeilijk om van tevoren in te schatten hoeveel tijd je waar moet, kunt en wilt besteden).

Omdat ik wist wat ik wilde zien en weinig tijd had, had ik geen moeite met steeds na 2 of 3 dagen weer in de bus te moeten zitten en drukke dagen te hebben. Wel heb ik op z'n tijd op bepaalde plekken kunnen relaxen. Ik ben slechts één keer van m'n schema afgeweken, omdat ik op dat moment daar iets nog leukers tegenkwam en daarvoor een andere plek wilde laten schieten (twee daagse paardrijtour rond Tupiza ipv naar Sucre, geen seconde spijt van gehad, sterker nog, dat paardrijden is één van de hoogtepunten van de hele reis geweest!).

Oftewel: er is helemaal geen probleem om je aan een schema te houden, het is voor jezelf, dus je kunt het altijd ter plekke wijzigen als je dat liever wilt
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_72480169
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 21:45 schreef Veersesmurf het volgende:
Over 2 weken vertrek ik samen met een kennis voor een maandje Peru. Het enige wat vast ligt is de vlucht en de Inca-trail.
Omdat we toch graag bepaalde dingen willen zien hebben we even een globaal schema gemaakt.

12-sep Amsterdam - Lima
13-sep Lima - Huaraz
14-sep Huaraz
15-sep Huaraz
16-sep Huaraz
17-sep Huaraz
18-sep Huaraz
19-sep Huaraz - Lima
20-sep Lima - Pisco
21-sep Pisco
22-sep Pisco
23-sep Pisco - Nasca
24-sep Nasca
25-sep Nasca - Arequipa
26-sep Arequipa
27-sep Arequipa
28-sep Arequipa - Puno
29-sep Puno
30-sep Puno - Cuzco
1-okt Cuzco
2-okt Inca-trail
3-okt Inca-trail
4-okt Inca-trail
5-okt Inca-trail - Cuzco
6-okt Cuzco - Manu N.P.
7-okt Manu N.P.
8-okt Manu N.P. - Lima
9-okt Lima - Amsterdam
10-okt Aankomst Amsterdam

We willen zoveel mogelijk nacht-bussen pakken, en misschien een binnenlandse vlucht (Manu - Lima?)
Vanuit Huaraz willen we gaan hiken, maar we hebben eigenlijk geen idee hoelang we daar mee bezig zijn daarnaast is het een beetje het 'gewone rondje' zonder Ica (sandboarden hebben we allebei al eens gedaan)

Iemand tips/opmerkingen etc.? Ik verwacht op z'n minst een reactie van Hik dat het allemaal wat veel is in 1 maandje en waarschijnlijk moet ik je nog gelijk geven ook, maar meer tijd hebben we niet alvast bedankt.
Apart dat je zoveel tijd inruimt voor Pisco. Daar is momenteel erg weinig te zien. Verder valt me op dat je veel dagen inruimt voor Huaraz. Woont je chick daar ofzo?
pi_72482500
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:32 schreef Halcon het volgende:

[..]

Apart dat je zoveel tijd inruimt voor Pisco. Daar is momenteel erg weinig te zien. Verder valt me op dat je veel dagen inruimt voor Huaraz. Woont je chick daar ofzo?
Volgens mij wil ie daar (cq vanuit daar) gaan hiken.
pi_72483856
Pisco hadden we zodanig ingevuld omdat we eerst naar Ica zouden gaan, maar er achter kwamen dat we allebei niet per see die zandduinen op wilden met een sandboard. Daardoor hebben we er maar Pisco voor ingevuld, maar zoals je hierboven had kunnen lezen is dat inmiddels aangepast, evenals Nasca.

Voor de rest heb ik geen chick wonen in Huaraz. Misschien ook wel, maar dan weten we dat nog niet van elkaar We willen daar inderdaad gaan hiken. Voor hoelang weten we nog niet precies, maar we zitten liever in de bergen dan in de jungle tijdens deze reis, vandaar.

Gisteren toch maar een LP gekocht, dat leek me toch wel handig Als ik het goed begreep raden ze de nachtbussen af, omdat er dan nogal wat berovingen voorkomen. We wilden hier wel gebruik van gaan maken, maar misschien moeten we toch maar de bus overdag pakken. Je 'verliest' dan wel een dag, maar je kunt de omgeving zien (als dat het waard is?) en het is veiliger begreep ik. Iemand hier ervaringen mee, of moet je zulk soort waarschuwingen met een korreltje zout nemen? Ik ben zelf niet echt bang aangelegd, maar als je een mes op je keel krijgt is je tas ineens toch iets minder waard
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  zondag 6 september 2009 @ 15:17:06 #91
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_72487206
Het korreltje zout dus... Sterker nog, op sommige trajecten gáán (vrijwel) alleen maar nachtbussen (Nasca - Arequipa dacht ik, zo uit mijn hoofd).
Maar uiteraard wel altijd voor de betere maatschappijen gaan, tenzij het 'n korter ritje overdag is. Al heb je nooit zekerheid: zoals voorspeld bleken ook wij enorme vertraging met Ormeño te hebben, en Cruz del Sur vloog bij ons uit de bocht met alle gevolgen van dien .

Bussen in Peru: jeeeeeh!!
  maandag 7 september 2009 @ 20:50:47 #92
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_72531218
TVP omdat ik begin 2010 drie maanden naar Zuid-Amerika ga en Peru natuurlijk niet oversla!

Ervaringsdeskundigen, hebben jullie de Inca Trail naar Macchu Pichu van tevoren (zo ja, hoe lang?) geboekt of kan dat ook daar ter plekke??
pi_72667280
Nog een paar uurtjes en dan vlieg ik richting Lima Over een paar weekjes zal ik een klein verslagje plaatsen als dank voor de tips
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_80181706
Hee allemaal,

toch maareven een schopje! Zoals het er nu uitziet ga ik volgende maand naar Peru! De planning staat al zo goed als vast, behalve dat we een ongeveer weekje richting Cusco willen, uiteraard voor MP (met de trein, niet lopend) ... Alleen ik vraag me af: kun je je daar in de omgeving een week vermaken (we gaan een jungle tocht ergens anders doen dus dat doen we iig niet vanuit Cusco) of kunnen we dit beter inkorten?

Groeten,

Cathelijne
pi_80181791
Ik zou het inkorten. Cusco heb je binnen een dag wel gezien en MP binnen een paar minuten een dag als je niet de inca trail kan doen of doet

Dag of 3,4 lijkt mij voldoende
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 11 april 2010 @ 12:29:02 #96
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_80181837
Vandaag over een maand vlieg ik naar Lima
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zondag 11 april 2010 @ 12:29:14 #97
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_80181840
quote:
Op zondag 11 april 2010 12:23 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Hee allemaal,

toch maareven een schopje! Zoals het er nu uitziet ga ik volgende maand naar Peru! De planning staat al zo goed als vast, behalve dat we een ongeveer weekje richting Cusco willen, uiteraard voor MP (met de trein, niet lopend) ... Alleen ik vraag me af: kun je je daar in de omgeving een week vermaken (we gaan een jungle tocht ergens anders doen dus dat doen we iig niet vanuit Cusco) of kunnen we dit beter inkorten?

Groeten,

Cathelijne
In Cusco en omgeving kan je makkelijk een week vermaken. Het gaat ook allemaal iets langzamer door de grote hoogte.
reset
pi_80181877
quote:
Op zondag 11 april 2010 12:29 schreef Individual het volgende:

[..]

In Cusco en omgeving kan je makkelijk een week vermaken. Het gaat ook allemaal iets langzamer door de grote hoogte.
Daar merkte ik weinig van toen ik op stap was daar
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_80182024
De hoogtepunten van Cusco zijn MP en die andere stad die bij Cusco ligt (de naam is me even ontschoten), maar wat is daar dan nog meer te doen? Ik vind het zonde van mijn vakantie om daar een week te zitten en dan niet zoveel te doen te hebben ... ik ben graag bezig
pi_80182059
De vallei, waar ik geen idee van heb hoe die heet
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 11 april 2010 @ 13:02:54 #101
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_80182817
quote:
Op zondag 11 april 2010 12:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De vallei, waar ik geen idee van heb hoe die heet
Sacred Valley Daar kun je idd een leuke dagtocht doorheen maken.
Dan heb je idd nog een dag naar MP, eventueel een dagje ruines in de buurt en natuurlijk de stad zelf.

Ik zou zeggen 4, hooguit 5 dagen Cusco is zeker genoeg!
  zondag 11 april 2010 @ 13:11:30 #102
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_80183048
Sacred Valley is prachtig! Ik heb het van boven gezien op weg naar MP en het was indrukwekkend.
reset
pi_81215252
quote:
Op zondag 11 april 2010 12:29 schreef Individual het volgende:

[..]

In Cusco en omgeving kan je makkelijk een week vermaken. Het gaat ook allemaal iets langzamer door de grote hoogte.
Ik vind het allemaal wat overrated. MP is 1 dag, de Sacred Valley en wat andere bouwwerken is 1 dag, dan 'n dagje Cusco en dan mag het van mij wel weer verder gaan hoor.
  zondag 9 mei 2010 @ 20:09:57 #104
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_81224331
quote:
Op zondag 9 mei 2010 15:56 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik vind het allemaal wat overrated. MP is 1 dag, de Sacred Valley en wat andere bouwwerken is 1 dag, dan 'n dagje Cusco en dan mag het van mij wel weer verder gaan hoor.
Ik verbleef bij een Peruaanse familie dus het was iets anders voor mij.
reset
  † In Memoriam † zondag 1 augustus 2010 @ 20:23:57 #105
88815 The_Emotion
98.3
pi_84747377
Zelf vind ik Cusco leuk voor een lang weekend, hier en daar een ruine bekijken of een uitstapje maken in de heilige vallei. Ollantaytambo is ook interessant om te zien :)
Het uitgaansleven is mij ook erg bevallen.

Zelf ben ik meer bekend in en rond Arequipa, voor degenen die vragen hebben, barst maar los :)
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  maandag 2 augustus 2010 @ 00:44:52 #106
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_84758657
Ben zelf uiteindelijk 2 weken in Cusco gebleven (met 4 dagen inca trail tussendoor), vond het fantastisch in Loki Hostel haha. Dodelijk, maar wel 1 groot feest!!
  maandag 2 augustus 2010 @ 00:55:12 #107
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_84759025
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 00:44 schreef Smash-it het volgende:
Ben zelf uiteindelijk 2 weken in Cusco gebleven (met 4 dagen inca trail tussendoor), vond het fantastisch in Loki Hostel haha. Dodelijk, maar wel 1 groot feest!!
Herkenbaar. :P
Niet alleen in Cusco overigens, Mancora, Lima en La Paz idem dito :%
Hoewel Pariwana zoveel betere bedden had, kwalitatief het beste hostel van mijn trip!

[ Bericht 12% gewijzigd door ScudRaket op 02-08-2010 01:05:44 ]
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_86318590
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 00:44 schreef Smash-it het volgende:
Ben zelf uiteindelijk 2 weken in Cusco gebleven (met 4 dagen inca trail tussendoor), vond het fantastisch in Loki Hostel haha. Dodelijk, maar wel 1 groot feest!!
Veel geneukt?
  Moderator zaterdag 11 september 2010 @ 18:05:35 #109
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86318682
Ah, Halcon is weer terug. :')
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_86318725
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 18:05 schreef UIO_AMS het volgende:
Ah, Halcon is weer terug. :')
Fijn, toch?
pi_90226326
Wanneer zal Halcon weer in Perú zijn?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  Moderator dinsdag 21 december 2010 @ 12:04:48 #112
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_90226857
Gratis tip voor Diego: Stuur hem een PM in plaats van het kicken van oude topics in de hoop dat hij je zal zien. Scheelt ook een heleboel offtopic reacties.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_90226924
Kan hem ook bellen natuurlijk :)
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_92987629
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kan hem ook bellen natuurlijk :)
Idd :Y Oud topic omhoog schoppen werkt ook altijd wel. :) Ben daar zelf ook niet vies van.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 17:04:26 #115
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_93017336
Maar wat is het rustig in dit topic. Geen Fok!kers die naar Peru gaan in 2011? Ik hoop zelf eind dit jaar terug naar Arequipa te gaan. Wordt de 3e keer dan! Ik heb daar een casa hogar helpen opzetten en wil graag weer terug om de mensen en kinderen te zien en om ze te helpen. Heb er nu zelfs m'n eigen stichting voor opgericht. Beetje reclame maken mag toch wel he? Zie www.weeshuisperu.nl. Ik ben met name ook op zoek naar mensen die daar voor een aantal maanden vrijwilligerswerk willen doen, dus zegt het voort.

Maar of het allemaal door zal gaan is nog wel een beetje spannend, want het zou waarschijnlijk betekenen dat ik m'n baan ervoor op moet zeggen (ik wil dan gelijk weer een paar maanden gaan).

Als ik ga, en zeker als ik voor langere tijd ga, staat zeker (omgeving) Huaraz op mijn verlanglijstje, en ook een stukje regenwoud. Ik hou jullie op de hoogte!
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_93023544
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 11:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wanneer zal Halcon weer in Perú zijn?
Voorlopig niet.

Ik ga nu naar Utrecht. Spreek je morgen wel weer!
  † In Memoriam † zaterdag 19 februari 2011 @ 20:30:18 #117
88815 The_Emotion
98.3
pi_93025071
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 17:04 schreef Foeske het volgende:
Maar wat is het rustig in dit topic. Geen Fok!kers die naar Peru gaan in 2011? Ik hoop zelf eind dit jaar terug naar Arequipa te gaan. Wordt de 3e keer dan! Ik heb daar een casa hogar helpen opzetten en wil graag weer terug om de mensen en kinderen te zien en om ze te helpen. Heb er nu zelfs m'n eigen stichting voor opgericht. Beetje reclame maken mag toch wel he? Zie www.weeshuisperu.nl. Ik ben met name ook op zoek naar mensen die daar voor een aantal maanden vrijwilligerswerk willen doen, dus zegt het voort.

Maar of het allemaal door zal gaan is nog wel een beetje spannend, want het zou waarschijnlijk betekenen dat ik m'n baan ervoor op moet zeggen (ik wil dan gelijk weer een paar maanden gaan).

Als ik ga, en zeker als ik voor langere tijd ga, staat zeker (omgeving) Huaraz op mijn verlanglijstje, en ook een stukje regenwoud. Ik hou jullie op de hoogte!
Klinkt goed!

Ik ga 2e helft augustus terug naar Arequipa voor de 4e keer (m'n vriendin woont daar.)
15 augustus is de stad x jaar oud en dat wordt uitbundig gevierd en ben uitgenodigd voor een groot feest.
In de voorlopige planning staat ook een bezoek aan Chan Chan (Trujillo) en Cajamarca.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_93053656
Cajamarca is zeker de moeite waard. Is me heel goed bevallen.

Trujillo vond ik minder eigenlijk. :{
  zondag 20 februari 2011 @ 14:17:10 #119
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_93055390
Ik vond (omgeving) Trujillo ook wat minder. Ik heb weinig spijt gehad van de keuzes die ik tijdens mijn reizen heb gemaakt, maar als ik één ding anders had gedaan, was ik niet naar noord Peru gegaan, maar had ik die 2 weken liever extra gehad tijdens de rest van mijn rondreis.

Op zich vond ik het wel leuk om de stad Trujillo te zien, en vond ik de tempel Huaca de la luna zeer interessant (interessanter dan Chan Chan), en zeker als je vaker in Peru komt is dit zeker wel iets dat je gezien moet hebben denk ik. Maar iemand die voor het eerst door Peru reist zou ik inderdaad eerder andere plaatsen aanbevelen.
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_95425692
Zou opschieten want met Humala gaat het er niet leuker op worden
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_95425706
Humala wint toch niet.
pi_97848228
Ik wil waarschijnlijk begin november tot rond kerst naar Peru. Het idee is beginnend, maar heb nu beide topics doorgelezen en vraag me een paar dingen af:
- Je leest weinig over het noorden van Peru. Wat je leest zijn de beide Cordillera's en Iquitos ook heel mooi (ziet er wel zo uit, wellicht mooier?) maar duurt dit ook langer en is dit redelijk vervangbaar door het zuiden wat ook bijna alles biedt..? Omgeving Huaraz ziet er mooi uit imho..
- Ik kan er ook voor kiezen in die zes weken nog een deel naar Bolivia en zo terug naar Lima vliegen. Verschilt Bolivia zoveel van Peru dat dit het waard is? (en hoeveel gehaast levert dit op, met bovenstaande vraag in ogenschouw nemend)..
- De Inca trail moet je dus van te voren reserveren. Hoe lang is aan te raden deze te doen, of is dit een vast gegeven, en hoe ver van te voren?
- Hoe zit dat met bussen, vluchten ed? Bus is gangbaar begrijp ik, maar hoe lang van te voren moet je deze reserveren of is dit niet nodig?
- Omdat ik in november/december ga; zijn er nog plekken die ik beter kan mijden omdat het dan regenseizoen is..?

Thanks!
  dinsdag 7 juni 2011 @ 18:36:19 #123
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_97848766
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 18:25 schreef Zocalo het volgende:
- Ik kan er ook voor kiezen in die zes weken nog een deel naar Bolivia en zo terug naar Lima vliegen. Verschilt Bolivia zoveel van Peru dat dit het waard is? (en hoeveel gehaast levert dit op, met bovenstaande vraag in ogenschouw nemend)..

Bolivia had ik ook nog wel willen zien toen ik daar dichtbij was, maar er stond al teveel op het programma. Als het goed is is het nog armer dan Peru en daarbij ook crimineler. Toch lijkt het me een fantastisch mooi land.
quote:
- De Inca trail moet je dus van te voren reserveren. Hoe lang is aan te raden deze te doen, of is dit een vast gegeven, en hoe ver van te voren?

Inca Trail en regenseizoen? Lijkt me modderig en glibberig.
quote:
- Hoe zit dat met bussen, vluchten ed? Bus is gangbaar begrijp ik, maar hoe lang van te voren moet je deze reserveren of is dit niet nodig?

Een aantal bussen zijn daar luxer dan welke openbare bus in Nederland dan ook. Vluchten waren makkelijk te regelen en toen de trein niet reed door stakingen heb ik (de familie daar dan) een helicoptervlucht gevonden om naar Machu Picchu te vliegen want anders had ik het gemist.
quote:
- Omdat ik in november/december ga; zijn er nog plekken die ik beter kan mijden omdat het dan regenseizoen is..?

Thanks!
Inca Trail? :P
reset
  dinsdag 7 juni 2011 @ 19:09:38 #124
110350 Veersesmurf
travelsmurf
pi_97850661
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 18:25 schreef Zocalo het volgende:
Ik wil waarschijnlijk begin november tot rond kerst naar Peru. Het idee is beginnend, maar heb nu beide topics doorgelezen en vraag me een paar dingen af:
- Je leest weinig over het noorden van Peru. Wat je leest zijn de beide Cordillera's en Iquitos ook heel mooi (ziet er wel zo uit, wellicht mooier?) maar duurt dit ook langer en is dit redelijk vervangbaar door het zuiden wat ook bijna alles biedt..? Omgeving Huaraz ziet er mooi uit imho..
Huaraz was echt een van de hoogtepunten tijdens mijn reis. Geweldig mooie natuur en zeker vergeleken met het zuiden erg weinig toeristen. Aanradertje dus!
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  dinsdag 7 juni 2011 @ 23:22:10 #125
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_97867106
Omgeving Huaraz en Iquitos staan nog op mijn wishlist, lijken me inderdaad erg mooi, en iets minder standaard toeristenplaatsen. Ik vond Bolivia overigens wel minstens even gaaf als Peru. Veel armer, maar daardoor ook puurder ofzo. La Paz vond ik gaaf om mee te maken, toch anders dan de Peruaanse steden die ik heb gezien. Maar het gaafste van Bolivia is toch denk ik wel het zuiden, rondom de zoutvlakten van Uyuni.

Moet wel zeggen dat ik verder van Bolivia niet heel veel heb gezien, en dat Uyuni je bijna een week zou kosten (vierdaagse tour en de reis erheen en terug - en daar zijn de bussen wat minder luxe. De afweging: óf het noorden van Peru, óf het zuiden van Bolivia, lijkt me erg lastig. De cordilleras zijn in ieder geval niet zo eenvoudig vervangbaar, het zuiden is toch wel heel anders.

Wat je wel zou kunnen doen is in plaats van het regenwoud in bij Iquitos (waar je alleen maar heen kunt vliegen), in Bolivia het regenwoud in. Ben ik (helaas) ook nog niet geweest, maar wel hele goede verhalen over gehoord. Kun je volgens mij vanuit La Paz heen, en kost misschien iets minder tijd en gedoe dan Iquitos.

Over de rest van je vragen durf ik niet zoveel zinnigs te zeggen, geen ervaring mee...
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_97893102
Hauraz wil ik sowieso wel gaan doen nu ik er iets meer over opgezocht heb, lijkt me echt heel erg mooi. Iquitos is te ver naar boven, dus het regenwoud doe ik dan bij Manu.
De zoutvlakten van Uyuni ziet er ook heel speciaal uit, dus op Bolivia blieven en dan naar Lima gaan om zo terug te vliegen is ook een optie. Alleen als Uyuni een week kost zit ik misschien weer met mijn tijd..
Wordt nog een leuke puzzel, want ik wil ook weer niet te veel vast leggen en de Inca Train kan ik idd beter in het begin doen vanwege regenseizoen :)
  woensdag 8 juni 2011 @ 17:36:25 #127
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_97894748
Inca Trail is zeker in november nog prima te doen! Dé Inca Trail duurt 4 dagen, incl. Machu Picchu. Je hebt ook varianten, bijvoorbeeld het eerste stuk met de trein en dan 2 dagen lopen. Op tijd boeken is wel handig ja, zeker een paar weken van te voren.

Als je van begin november t/m kerst gaat red je het gemakkelijk om vanaf Lima naar Huaraz te gaan (8 uur met de bus), daar een week of wat te blijven, dan terug naar Lima, en vanaf daar de bekende route Huacachina (sandboarden en crossen in de duinen!), Nasca (lijnen), Arequipa incl. enkele dagen Colca Canyon, Cusco incl inca trail, Puno.
Van daar oversteken naar La Paz, met de bus of vliegtuig voor enkele dagen naar Rurrenabaque (=Amazone), terug naar La Paz, nachtbus naar Uyuni, 4-daagse Uyuni-tour (echt doen!! :Y ), terug naar La Paz en van daar vliegen naar Lima (of gewoon naar huis natuurlijk, want waarom geen open jaw ticket?!). Ik heb dit hele traject (behalve Huaraz - helaas) in 6 weken gedaan... op m'n gemak! :)

Bussen regelen voor welk traject dan ook is een eitje. De veiligheid, zelfs in de luxe bussen, blijft wel een verhaal op zich... :')
pi_97895700
Ben er begin 2012 :)
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 8 juni 2011 @ 18:46:51 #129
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_97897872
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 17:36 schreef babette21 het volgende:

Bussen regelen voor welk traject dan ook is een eitje. De veiligheid, zelfs in de luxe bussen, blijft wel een verhaal op zich... :')
Cruz del Sur.
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
  woensdag 8 juni 2011 @ 19:22:07 #130
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_97899660
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juni 2011 18:46 schreef ScudRaket het volgende:

[..]

Cruz del Sur.
Yep daar waren wij ook fan van. Maar uitgerekend Cruz del Sur vloog bij ons 's nachts tussen Arequipa en Cusco uit de bocht... Enorm schrikken en 7 uur op 'n nieuwe bus moeten wachten.... :')
pi_98203705
Wil waarschijnlijk ook even Bolivia aan doen (zo te lezen is dat te doen in zes weken). Waar vinden jullie goedkope vluchten van La Paz naar Lima, want zo te zien is heen Lima en terug La Paz veel duurder (en vaaaaaak overstappen).
pi_98222422
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 15:21 schreef Zocalo het volgende:
Wil waarschijnlijk ook even Bolivia aan doen (zo te lezen is dat te doen in zes weken). Waar vinden jullie goedkope vluchten van La Paz naar Lima, want zo te zien is heen Lima en terug La Paz veel duurder (en vaaaaaak overstappen).
Probeer TACA of Star Peru.
pi_98745206
Het staat vast, in november en december ga ik naar Peru en Bolivia.

Ik twijfel nog over 1 ding, de rest zoek ik later allemaal uit...
Gezien het tijdstip kom ik in het regenseizoen. Nu wil ik naar Huaraz als Uyuni, maar moet ik kiezen wat ik aan het begin van mijn trip ga doen: Bolivia of Peru. Huaraz tijdens volle regenseizoen lijkt me niks en dus denk ik dat ik beter daar kan beginnen, aan de andere kant mis je dan de echte zoutvlakte van Uyuni...
Wat is aan te raden?
pi_99236103
Over 2 weken ga ik op reis naar Peru en Bolivia daar heb ik erg veel zin.

ik had nog wel een vraag waarvan ik me afvroeg of iemand hier dat mij kan vertellen. namelijk het geld is het waar dat je daar overal dollars kan pinnen en ermee betalen of kan omwisselen voor lokale valuta? ik ben aan het twijfelen of ik dollars mee moet nemen of lokaal geld?
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  zaterdag 9 juli 2011 @ 11:45:12 #135
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_99237202
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 10:56 schreef DestroyerPiet het volgende:
Over 2 weken ga ik op reis naar Peru en Bolivia daar heb ik erg veel zin.

ik had nog wel een vraag waarvan ik me afvroeg of iemand hier dat mij kan vertellen. namelijk het geld is het waar dat je daar overal dollars kan pinnen en ermee betalen of kan omwisselen voor lokale valuta? ik ben aan het twijfelen of ik dollars mee moet nemen of lokaal geld?
Ik kan me herinneren dat je zowel dollars als sol/boliviano's kan pinnen (wel altijd goed opletten dat je je niet te enthousiast met je geld wegloopt na het pinnen en je pas vergeet, die je daar dus pas ná je geld krijgt, omdat ie hierna vraagt of je óók nog andere valuta wil pinnen!!). De grotere bedragen (bijv. voor excursies) kunnen vaak ook in dollars betaald worden. Ik zou de keuze daarvoor af laten hangen van de koers. :)

Maar waarom (lokaal) geld meenemen vanuit Nederland, je kan toch gewoon pinnen bij aankomst opo het vliegveld?!
pi_99240852
Omdat je bankpas kan verliezen bijvoorbeeld
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_99257711
sowieso is het altijd fijn om iets van contant geld op zak te hebben.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_99264836
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2011 00:03 schreef Halcon het volgende:
Humala wint toch niet.
Zeker weten?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_99317051
hoe zit het trouwens met electrischiteit in Peru en Bolivia? moet ik wereldstekkers/omvormers/adaptors meenemen? of kunnen europeese stekkers gewoon daar in het stopcontact?
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  maandag 11 juli 2011 @ 13:48:12 #140
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_99318174
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 13:15 schreef DestroyerPiet het volgende:
hoe zit het trouwens met electrischiteit in Peru en Bolivia? moet ik wereldstekkers/omvormers/adaptors meenemen? of kunnen europeese stekkers gewoon daar in het stopcontact?


Gewoon een wereldstekker meenemen dus.
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_99326453
dankejwel. maar het is niet zo dat door andere spanning mijn electische apparaten kapot gaan?
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  dinsdag 12 juli 2011 @ 02:00:01 #142
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_99352367
Als je de stekker gebruikt niet.
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_100325756
Heeft iemand tips om vanuit Nederland naar Cuzco te gaan? Als ik via de standaard sites vliegtickets boek is Cuzco 400 Euro duurder dan Lima, dus ik zoek een alternatief.
Wil vanuit Cuzco door naar Bolivie, dus mijn idee is nu om een retourtje naar Lima te boeken en de rest van de tickets los te boeken, maar vraag me dus af of dit redelijk vanuit Nederland te regelen is en of er niet andere alternatieven zijn.
pi_100325797
Naar Lima vliegen en dan in Lima de bus pakken naar Cuzco?
pi_100325859
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 20:19 schreef Halcon het volgende:
Naar Lima vliegen en dan in Lima de bus pakken naar Cuzco?
Ik heb in totaal maar drie en een half week en wil oa ook in de Andes hiken, de Salar de Uyuni zien en een paar dagen in Cuzco blijven om aan de hoogte te wennen, dus ben bang dat ik daar geen tijd voor heb.
pi_100325944
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 20:20 schreef kipknots het volgende:

[..]

Ik heb in totaal maar drie en een half week en wil oa ook in de Andes hiken, de Salar de Uyuni zien en een paar dagen in Cuzco blijven om aan de hoogte te wennen, dus ben bang dat ik daar geen tijd voor heb.
Ticket Nederland - Lima boeken en dan via bv. Star Peru (www.starperu.com) een vliegticket naar Cuzco boeken. Ik denk dat een retourtje Lima - Cuzco ongeveer 120 dollar kost als je op tijd boekt. Toch behoorlijk minder dan die ¤ 400,00 die vanuit Nederland wordt aangerekend. :)
pi_100326279
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 20:23 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ticket Nederland - Lima boeken en dan via bv. Star Peru (www.starperu.com) een vliegticket naar Cuzco boeken. Ik denk dat een retourtje Lima - Cuzco ongeveer 120 dollar kost als je op tijd boekt. Toch behoorlijk minder dan die ¤ 400,00 die vanuit Nederland wordt aangerekend. :)
Bedankt! Wordt dan een enkeltje, maar dat scheelt inderdaad flink.
pi_100326363
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 20:33 schreef kipknots het volgende:

[..]

Bedankt! Wordt dan een enkeltje, maar dat scheelt inderdaad flink.
Het kan zijn dat een enkeltje duurder is dan een retourtje. In dat geval kun je natuurlijk gewoon een retourtje kopen en in de praktijk alleen het ticket van de heenreis gebruiken. :)
pi_100326452
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 20:35 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het kan zijn dat een enkeltje duurder is dan een retourtje. In dat geval kun je natuurlijk gewoon een retourtje kopen en in de praktijk alleen het ticket van de heenreis gebruiken. :)
Retourje is inderdaad 30 dollar goedkoper dan enkeltje. :? Vraag me wel af wat voor klasse klasse O is. Maar goed, is maar een uurtje dus dat overleef ik ook wel weer.
pi_100326533
quote:
11s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 20:37 schreef kipknots het volgende:

[..]

Retourje is inderdaad 30 dollar goedkoper dan enkeltje. :? Vraag me wel af wat voor klasse klasse O is. Maar goed, is maar een uurtje dus dat overleef ik ook wel weer.
Ja, dat wil nog weleens wat goedkoper zijn. Klasse O is economy class en volgens mij weinig tot geen (gratis) mogelijkheden voor het aanpassen van de datum e.d.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 11:16:10 #151
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_100385980
Bij www.lanperu.com kun je ook nog kijken toch? Daarmee heb ik twee keer een binnenlandse vlucht gehad van Lima naar Arequipa en terug.

Ik heb die destijds via de site apunake.com gekocht, maar ik kijk nu en zie dat die site niet meer bestaat...
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_100899706
Hoe lang zouden jullie uittrekken voor een tocht naar Huaraz (incl aanpassen)? Ik wil vanaf Lima eerst daarheen en dan naar Bolivia vliegen, dus dat is wel handig om te weten voor het boeken. En een vlucht Lima - La Paz is nu 250e, kan dat goedkoper?
  donderdag 18 augustus 2011 @ 20:19:53 #153
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_100909411
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 16:20 schreef Zocalo het volgende:
Hoe lang zouden jullie uittrekken voor een tocht naar Huaraz (incl aanpassen)? Ik wil vanaf Lima eerst daarheen en dan naar Bolivia vliegen, dus dat is wel handig om te weten voor het boeken. En een vlucht Lima - La Paz is nu 250e, kan dat goedkoper?
Als je wilt gaan rondtrekken in de buurt van Huaraz, raad ik je aan zo lang mogelijk in die regio te blijven. Als je alleen wat dagtochten wil maken, is een dag of vijf (of langer) wel aan te raden. Dat geeft je ook de kans een beetje te acclimatiseren, om te voorkomen dat je problemen krijgt met de hoogte.

Goedkoper dan Lima-La Paz is s Lima-Cuzco en dan verder met de bus.
pi_100974230
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:19 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Als je wilt gaan rondtrekken in de buurt van Huaraz, raad ik je aan zo lang mogelijk in die regio te blijven. Als je alleen wat dagtochten wil maken, is een dag of vijf (of langer) wel aan te raden. Dat geeft je ook de kans een beetje te acclimatiseren, om te voorkomen dat je problemen krijgt met de hoogte.

Goedkoper dan Lima-La Paz is s Lima-Cuzco en dan verder met de bus.
Ik wil daar wel tours gaan doen, het rondtrekken in het gebergte hoort er toch wel bij daar geloof ik :) Dan houd ik wel een week aan, moet genoeg zijn dan?
Misschien is dan met de bus vanaf Cuzco een goede optie, maar duurt wel weer aardig langer geloof ik.
pi_101008014
Een week is mooi idd. Je kunt er wekenlang door de natuur trekken als je wilt, ik heb daar alleen dagtochten gemaakt en heb er een dag of 5 gezeten.
Een beetje acclimatiseren kan geen kwaad. Wij zaten de dag nadat we uit het vliegtuig kwamen direct op 4300m. en dat voel je toch een beetje :)
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_102837364
Ik wil een dezer dagen de Inca Trail gaan boeken, maar ik kom er voorlopig achter dat veel bedrijven alleen voor 2 personen boekingen accepteren.
Wat is jullie ervaringen hiermee, of tips van bedrijven waar je wel een gewone 4 daagse tour kan boeken als eenzame reiziger?
pi_102837499
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 16:20 schreef Zocalo het volgende:
Hoe lang zouden jullie uittrekken voor een tocht naar Huaraz (incl aanpassen)? Ik wil vanaf Lima eerst daarheen en dan naar Bolivia vliegen, dus dat is wel handig om te weten voor het boeken. En een vlucht Lima - La Paz is nu 250e, kan dat goedkoper?
Dag of 4 a 5 is genoeg.
pi_103171773
In januari ga ik weer, dag of 5,6
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 17 oktober 2011 @ 16:08:34 #159
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_103194815
Ik ga in december en blijf 5 maanden! Joehoe!

Ik heb mijn baan vorige week opgezegd om een paar maanden in een weeshuis te gaan werken in Arequipa (waar ik twee keer eerder ben geweest en waarvoor ik een stichting heb opgericht).

Plan is om ongeveer tot half maart in Arequipa te blijven en daarna wat rondreizen. Heb onder andere nog geen regenwoud gezien in Peru/Bolivia, Huaraz staat op de planning en ik wil heel graag naar Ecuador/Galapagos.

Heb er dus enorm zin in!
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  maandag 17 oktober 2011 @ 22:57:56 #160
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_103215713
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 16:08 schreef Foeske het volgende:
Ik ga in december en blijf 5 maanden! Joehoe!

Ik heb mijn baan vorige week opgezegd om een paar maanden in een weeshuis te gaan werken in Arequipa (waar ik twee keer eerder ben geweest en waarvoor ik een stichting heb opgericht).

Plan is om ongeveer tot half maart in Arequipa te blijven en daarna wat rondreizen. Heb onder andere nog geen regenwoud gezien in Peru/Bolivia, Huaraz staat op de planning en ik wil heel graag naar Ecuador/Galapagos.

Heb er dus enorm zin in!
Zeker allemaal aanraders die ja daar noemt! Als je toch naar Ecuador gaat, probeer dan via Chachapoyas / Kuelap naar het noorden te gaan, is weer heel anders dan het zuiden van Peru.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:21:19 #161
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_103226058
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 22:57 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Zeker allemaal aanraders die ja daar noemt! Als je toch naar Ecuador gaat, probeer dan via Chachapoyas / Kuelap naar het noorden te gaan, is weer heel anders dan het zuiden van Peru.
Dat staat eigenlijk ook nog op mijn verlanglijstje ja. Ik ben een paar jaar geleden wel in Trujillo geweest, maar niet nóg verder noorderlijk. Had er toen al wel over gehoord/gelezen, maar volgens mij kostte dat relatief veel tijd om daar te komen toch?

Maar nu ben ik niet echt aan tijd gebonden, dus bedankt voor de tip, ik ga het zeker meenemen!
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_104058299
Kan het zijn dat Star Peru niet meer op La Paz vliegt? Een paar dagen geleden meen ik op de site gekeken te hebben en zag ik het er nog staan, echter nu niet meer...
Groeten uit Huaraz trouwens!
  maandag 26 december 2011 @ 20:40:39 #163
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_106066000
Groetjes uit Arequipa! Wat heerlijk om na bijna 3 jaar weer terug te zijn (voor de 3e keer).

Vanmorgen zijn we hier gaan raften en dat was zou gaaf dat ik even de gids + reisbureautje moet promoten: Cusipata (www.cusipata.com) en vraag dat je met gids Eduardo meekunt. Helemaal geweldig!
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  zondag 25 maart 2012 @ 06:37:22 #164
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_109482318
Wat is het stil hier, geen Fok!kers in Peru of met plannen om erheen te gaan? Ik ben weer volop aan het genieten hoor. Ben nu het noorden van het land aan het ontdekken. De afgelopen dagen in Chachapoyas gezeten (Kuélap was idd erg indrukwekkend Lemans24, en vooral de route Celendín - Chachapoyas: wauw!

Zit nu in Tarapoto. Had ik een week geleden nog niet eens van gehoord, maar hoorde van mensen dat het erg mooi moest zijn, en aangezien ik toch ´in de buurt´ was...

Ga vanuit hier nog wat dagtochtjes doen, en verder zit ik er over te denken om naar Iquitos te gaan. Wil ik ook al lang een keer heen, dus waarom niet vanaf hier? Heeft iemand ervaring met de 2/3-daagse boottocht naar Iquitos vanaf hier? Lijkt me van de ene kant wel avontuurlijk, maar van de andere kant is het misschien weer een beetje té avontuurlijk voor een meid van 27 alleen... Ik heb wat foto's gezien van een volgestouwde boot en las verhalen over 3 x per dag rijst met kip, hmm, weet niet of ik dat er voor over hebt. Ik kan natuurlijk ook vliegen vanaf hier en vanuit Iquitos nog een boottour doen van één of meerdere dagen. Mensen daar ervaring mee?

Alvast bedankt voor de tips!
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_109492883
Ik ga waarschijnlijk rond september voor 3 maanden naar Peru. Ga een taalcursus en vrijwilligerswerk in Cuzco doen. :)
I'd cross the desert to be where you are, all the things I do to be close to you. ♥
pi_111116341
volgende week weer een weekje Lima. Heerlijk eten... :9
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 4 mei 2012 @ 04:08:39 #167
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_111116912
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 02:08 schreef El_Matador het volgende:
volgende week weer een weekje Lima. Heerlijk eten... :9
Al die mensen die zeggen dat het eten zo goed is in Peru en ik kan me er niks bij voorstellen... Volgende keer toch maar Lima uitgebreid bezoeken dan. Wanneer dat ook mag zijn.
pi_111116924
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 04:08 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Al die mensen die zeggen dat het eten zo goed is in Peru en ik kan me er niks bij voorstellen... Volgende keer toch maar Lima uitgebreid bezoeken dan. Wanneer dat ook mag zijn.
Ceviche, vlees, vis, veel verschillende invloeden...

Ik denk dat als je alleen goedkoop eet het anders is dan als je in luxe restaurants eet. Maar ja, ieder zijn leven toch?

Wil wel es curi (cavia) proberen... :9
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 4 mei 2012 @ 04:27:59 #169
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_111116952
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 04:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ceviche, vlees, vis, veel verschillende invloeden...

Ik denk dat als je alleen goedkoop eet het anders is dan als je in luxe restaurants eet. Maar ja, ieder zijn leven toch?

Wil wel es curi (cavia) proberen... :9
cuy is cavia
Dát heb ik dan wel weer op. Ceviche natuurlijk ook, alleen de nieuwe keuken dus nauwelijks.
En ik kwam zo nu en dan wel in echte restaurants hoor. Maar max 20 euro, weet niet of dat al luxe is.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 17:34:45 #170
267430 Panfluit
Blaas er maar op
pi_111136544
Peruaans eten is heerlijk en behoorlijk gevarieerd!
Zelfs een van de meest gevarieerde keukens ter wereld.
Vreemd eigenlijk, want hier zie je overal Mexicaanse, Spaanse, Chinese , Indische, Italiaanse specialiteiten restaurants, maar nergens een Peruaanse. Ik zie een gat in de markt ;)

Ceviche en de Cuy chactado zijn dan al genoemd, maar ook heel erg lekker is of veel gegeten wordt:
Lomo Saltado (reepjes gekruide biefstuk, met tomaat, rijst en frietjes)
Corazon de res (koeienhart)
Alpaca (lekker mals vlees!)
Chicharron met Roccoto (een bonk varkensvlees, met een gevulde peper)
Adobo (deed me aan een soort hachee denken, mij is verteld dat het vaak op zondagochtend gegeten wordt, om de kater weg te werken)
verder zijn er ook een hoop gerechten met Pollo oftewel kip.
In de Andes zijn er ook Pachamanca gerechten, die op of in de grond met verhitte stenen bereidt worden.

Er valt genoeg te smullen in Peru, neem er voor het genot er een Cusqueña bij :9~
  vrijdag 4 mei 2012 @ 18:06:47 #171
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_111137555
quote:
3s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 17:34 schreef Panfluit het volgende:
Peruaans eten is heerlijk en behoorlijk gevarieerd!
Zelfs een van de meest gevarieerde keukens ter wereld.
Vreemd eigenlijk, want hier zie je overal Mexicaanse, Spaanse, Chinese , Indische, Italiaanse specialiteiten restaurants, maar nergens een Peruaanse. Ik zie een gat in de markt ;)

Ceviche en de Cuy chactado zijn dan al genoemd, maar ook heel erg lekker is of veel gegeten wordt:
Lomo Saltado (reepjes gekruide biefstuk, met tomaat, rijst en frietjes)
Corazon de res (koeienhart)
Alpaca (lekker mals vlees!)
Chicharron met Roccoto (een bonk varkensvlees, met een gevulde peper)
Adobo (deed me aan een soort hachee denken, mij is verteld dat het vaak op zondagochtend gegeten wordt, om de kater weg te werken)
verder zijn er ook een hoop gerechten met Pollo oftewel kip.
In de Andes zijn er ook Pachamanca gerechten, die op of in de grond met verhitte stenen bereidt worden.

Er valt genoeg te smullen in Peru, neem er voor het genot er een Cusqueña bij :9~
Lomo saltado heb ik ook op, maar vond ik niet heel bijzonder. Beetje snackvoedsel, als in variant op shoarma (of salchipapas in Colombia, variant op de patat kapsalon...)
Chicharron helaas gemist.
Abodo wel op, prima inderdaad! (ben ook fan van hachee trouwens)
Alpaca, helemaal vergeten, was één van m'n favorieten.
En Corazon de res is niet echt mijn ding, al heb ik het wel eens op, net als tripa in vele vormen.
pi_111155256
Cusqueña is aardig, maar kan toch echt niet op tegen Club Colombia O+

Oef, vet:



[ Bericht 30% gewijzigd door El_Matador op 05-05-2012 00:18:58 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 9 mei 2012 @ 05:15:25 #173
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_111321588


[ Bericht 100% gewijzigd door Foeske op 09-05-2012 05:17:09 (dubbel) ]
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  woensdag 9 mei 2012 @ 05:15:41 #174
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_111321589
Eén van mijn favoriete Peruaanse gerechten is trouwens Papa a la Huancaína (gekookte gele aardappelen met pittig sausje, gegeten met sla, ei, olijf en eventueel een tomaatje).

Adobo krijg ik bij mijn gastgezin inderdaad weleens op zondagochtend voorgeschoteld, net als frietjes of wat er ook over is van de vorige dag. Gelukkig weten ze ondertussen dat ze mij daar 's morgens niet zo blij mee maken en dat ik liever brood heb. Al was die Adobo wel goed te doen.

Bij zo'n typische zondagochtendmaaltijd drinken ze trouwens ook thee met Anis Najar (sterke drank) erin. Lekker om de dag te beginnen!
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_111321607
Zonder dollen; ik heb zojuist het lekkerste gerecht van mijn leven gegeten. Lomo ahumao, maar perfect. Op een truffelmousse en met heerlijke burghul.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  † In Memoriam † maandag 17 september 2012 @ 16:38:32 #176
88815 The_Emotion
98.3
pi_116895053
Het is een tijdje rustig hier...
Ik ben vlan plan om in januari/februari terug te gaan.

In ieder geval terug naar Arequipa, oude vrienden en kennissen weer terugzien.
En wil nog wat gaan rondreizen, maar daar ga ik me nog verder in verdiepen er valt nog zoveel te ontdekken in dat mooie land O+
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_120346629
quote:
3s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 17:34 schreef Panfluit het volgende:
Peruaans eten is heerlijk en behoorlijk gevarieerd!
Zelfs een van de meest gevarieerde keukens ter wereld.
Vreemd eigenlijk, want hier zie je overal Mexicaanse, Spaanse, Chinese , Indische, Italiaanse specialiteiten restaurants, maar nergens een Peruaanse. Ik zie een gat in de markt ;)

Ceviche en de Cuy chactado zijn dan al genoemd, maar ook heel erg lekker is of veel gegeten wordt:
Lomo Saltado (reepjes gekruide biefstuk, met tomaat, rijst en frietjes)
Corazon de res (koeienhart)
Alpaca (lekker mals vlees!)
Chicharron met Roccoto (een bonk varkensvlees, met een gevulde peper)
Adobo (deed me aan een soort hachee denken, mij is verteld dat het vaak op zondagochtend gegeten wordt, om de kater weg te werken)
verder zijn er ook een hoop gerechten met Pollo oftewel kip.
In de Andes zijn er ook Pachamanca gerechten, die op of in de grond met verhitte stenen bereidt worden.

Er valt genoeg te smullen in Peru, neem er voor het genot er een Cusqueña bij :9~
Geen cuy gegeten?
pi_135492199
Gaan er nog mensen naar Peru? Ik vlieg zelf op 5 mei naar Lima. Ben me een beetje aan het orienteren waar ik allemaal heen zou willen. Ik blijf vier weken en zou ook wel wat van Bolivia willen zien (La Paz? / Uyuni?). Of zou dat kwa tijd wel krap worden?
  † In Memoriam † dinsdag 14 januari 2014 @ 20:33:48 #179
88815 The_Emotion
98.3
pi_135493118
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 20:14 schreef announcement het volgende:
Gaan er nog mensen naar Peru? Ik vlieg zelf op 5 mei naar Lima. Ben me een beetje aan het orienteren waar ik allemaal heen zou willen. Ik blijf vier weken en zou ook wel wat van Bolivia willen zien (La Paz? / Uyuni?). Of zou dat kwa tijd wel krap worden?
Het ligt er aan wat je wilt gaan zien en doen in Peru, maar ik denk dat een paar dagen Bolivia er wel tussen valt te proppen. Hoe ziet jouw voorlopige planning eruit?

Zelf nam ik de route Arequipa - Desaguadero - La Paz en terug La Paz - Copacabana - Puno.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_135494472
Ik ben echt nog aan het orienteren en inlezen, heb nog geen voorlopige planning.
pi_135496944
Ik heb dit jaar hopelijk een project in Lima, dan kom ik er voor langere tijd, wellicht ook in mei. Van Peru ken ik alleen Lima, dat is wat mager, zeker voor een buurland. Maar het eten is het geweldigste wat er is (vanmiddag ook weer heerlijk Peruaans geluncht).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 14 januari 2014 @ 22:11:11 #182
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_135498800
Maar met vier weken kun je het beste een keuze maken tussen Zuid-Peru + Bolivia enerzijds en Zuid-Peru + Noord-Peru anderzijds. Ik zou globaal dit doen:
een week Huaraz,
een week Arequipa/Cuzco,
een week Noordelijk van La Paz,
een week zuidelijk van La Paz.
pi_135501471
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:11 schreef Lemans24 het volgende:
Maar met vier weken kun je het beste een keuze maken tussen Zuid-Peru + Bolivia enerzijds en Zuid-Peru + Noord-Peru anderzijds. Ik zou globaal dit doen:
een week Huaraz,
een week Arequipa/Cuzco,
een week Noordelijk van La Paz,
een week zuidelijk van La Paz.
Hier ga ik me eens in verdiepen. Bedankt!
pi_135511154
Vertrek de 25e van deze maand voor ruim twee weken naar Peru *O*. In dat korte tijdsbestek ook nog een gaatje weten te vinden voor de zoutmeren van Bolivia. Ontzettend veel reizen in twee weken, gelukkig twee binnenlandse vluchten geboekt (Lima - Cusco en Uyuni - La Paz) om grote afstanden te overbruggen.

Heeft iemand ooit gedoken met zeeleeuwen in de buurt van Lima? Zag wat filmpjes voorbij komen en lijkt mij heel vet om te doen :Y!
  woensdag 15 januari 2014 @ 18:14:44 #185
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_135527900
Zomaar een vraagje tussendoor... Mijn (argentijnse) vrouw en ik vertrekken ergens mei/juni voor een week of 6 naar Peru om dat land uitgebreid (voor) te verkennen voor mijn reisorganisatie. Nu was mijn originele plan eigenlijk om een auto te huren voor heel die periode (lekker goedkoop) en ook nog even het noorden van Chili en wellicht Bolivia mee te pakken. De vraag is: is het aan of af te raden om op eigen houtje met een huurauto erop uit te trekken? Mbt veiligheid vooral, aan onverharde (berg)wegen en afstanden van honderden kilometers heb ik geen hekel en ben ik wel wat gewend.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_135535270
Peru O+ 4 jaar geleden geweest en zeer zeker ooit terug!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_135735974
Veel fijne tips al gelezen in dit topic! :).

Ik denk eraan om deze zomer met mijn vriend naar Peru te gaan voor 3/4 weken. De afgelopen jaren hebben we vooral met huurauto of camper gereisd en het is een tijdje geleden dat ik echt heb gebackpackt met bussen en hostels. Ik ben dus vooral benieuwd hoe dat geregeld is in Peru. Hoeveel betaal je voor een bussticket en kan je ze makkelijk kort van te voren regelen? Zelfde geldt voor accomodaties, is het makkelijk om (zoals in Azie) ergens aan te komen en ter plekke nog een slaapplaats te regelen?

Wat me supergaaf lijkt om te doen is de Inca-trail. Hebben jullie tips bij welke organisatie die het beste te boeken is?
  maandag 20 januari 2014 @ 21:25:38 #188
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_135737786
quote:
14s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:55 schreef karoltje het volgende:

Wat me supergaaf lijkt om te doen is de Inca-trail. Hebben jullie tips bij welke organisatie die het beste te boeken is?
Ik ben de inca trail mensen tegengekomen op het laatste eindje, de berg op, en heb mijn water met ze gedeeld. Ze waren helemaal gekleed voor trailing en ik liep ze op mijn gympen voorbij. :P

Er zijn genoeg reisbureautjes in Cusco, maar ik weet niet of je dat van te voren moet boeken. De familie daar hebben een vlucht naar Aguas Calientes voor me geregeld toen omdat de trein niet reed die dag door stakingen.
reset
pi_135738330
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 21:25 schreef Individual het volgende:

[..]

Ik ben de inca trail mensen tegengekomen op het laatste eindje, de berg op, en heb mijn water met ze gedeeld. Ze waren helemaal gekleed voor trailing en ik liep ze op mijn gympen voorbij. :P

Er zijn genoeg reisbureautjes in Cusco, maar ik weet niet of je dat van te voren moet boeken. De familie daar hebben een vlucht naar Aguas Calientes voor me geregeld toen omdat de trein niet reed die dag door stakingen.
Ik lees inderdaad dat je het ver van tevoren moet boeken, op een site las ik 4 a 6 maanden van tevoren! We gaan ook nog eens in hoogseizoen dus ik wil het snel vastleggen :).

Heb je de 4 daagse trail gedaan?
  maandag 20 januari 2014 @ 21:52:09 #190
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_135739231
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 21:25 schreef Individual het volgende:

[..]

Ik ben de inca trail mensen tegengekomen op het laatste eindje, de berg op, en heb mijn water met ze gedeeld. Ze waren helemaal gekleed voor trailing en ik liep ze op mijn gympen voorbij. :P
Goh.. Zij hebben al een paar dagen lopen achter de rug, dan ben je niet meer op je best ;)
  maandag 20 januari 2014 @ 21:54:47 #191
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_135739388
Verder is het in Peru inderdaad heel makkelijk om zonder boeken gebruik te maken van bussen en hotels/hostels. Het systeem van de minibusjes, zoals in ZO-Azië, is gelukkig veel minder aanwezig. De bussen zijn namelijk super-comfortabel.
  maandag 20 januari 2014 @ 21:59:15 #192
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_135739596
quote:
14s.gif Op maandag 20 januari 2014 21:35 schreef karoltje het volgende:

[..]

Ik lees inderdaad dat je het ver van tevoren moet boeken, op een site las ik 4 a 6 maanden van tevoren! We gaan ook nog eens in hoogseizoen dus ik wil het snel vastleggen :).

Heb je de 4 daagse trail gedaan?
Nee ik heb de 45min helicoptervlucht gedaan. :P

Ik zal ook idd minder hebben uitgesloofd dan de trailers hoewel dat oude dikke Amerikanen waren.
reset
  maandag 20 januari 2014 @ 22:16:19 #193
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_135740377
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 21:54 schreef Lemans24 het volgende:
De bussen zijn namelijk super-comfortabel.
Zolang ze op de weg blijven! ;)

Verder is het inderdaad allemaal appeltje-eitje. Inca Trail is ter plekke te boeken, maar ook (ver) van tevoren, zelfs bij Nederlandse organisaties die met lokale gidsen werken. Hebben wij destijds gedaan en was prima.
  maandag 20 januari 2014 @ 22:26:18 #194
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_135740879
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 18:14 schreef flipsen het volgende:
Zomaar een vraagje tussendoor... Mijn (argentijnse) vrouw en ik vertrekken ergens mei/juni voor een week of 6 naar Peru om dat land uitgebreid (voor) te verkennen voor mijn reisorganisatie. Nu was mijn originele plan eigenlijk om een auto te huren voor heel die periode (lekker goedkoop) en ook nog even het noorden van Chili en wellicht Bolivia mee te pakken. De vraag is: is het aan of af te raden om op eigen houtje met een huurauto erop uit te trekken? Mbt veiligheid vooral, aan onverharde (berg)wegen en afstanden van honderden kilometers heb ik geen hekel en ben ik wel wat gewend.
Volgens mij is het in het zuiden goed te doen, zolang je niet in het donker gaat rijden. Het noorden weet ik niet, kan me zo voorstellen dat het daar wat ingewikkelder is.
Vraag is alleen waarom je de bus niet zou willen pakken: ze reden vaak, zijn over het algemeen goed en kosten weinig, zeker vergeleken Argentinië. De Peruanen die ik ken nemen zelf ook de bus.
  maandag 20 januari 2014 @ 22:29:44 #195
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_135741050
Ik hou niet zo van dat gesleep met je koffer en ben nogal van vrijheid hebben. ´s Nachts rijden doe ik in Argentinie ook niet (lange afstanden tenminste). Maar goed, ben nog druk aan het uit- en onderzoeken, veel lezen, veel internet, youtube, noem maar op. In ieder geval veel zin in :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_135863766
Hebben jullie ervaring met Bamba Experience bussen?
pi_136211151
Ik heb me een beetje ingelezen en ben globaal tot het volgende idee gekomen:

5 mei vertrek Schiphol en aankomst Lima
6 mei Lima
7 mei bus naar Ica
8 mei Ica (Huacachina?)
9 mei Ica (Islas Ballestas?)
10 mei bus naar Nazca
11 mei Nazca (Nazca lijnen?)
12 mei bus naar Arequipa
13 mei Arequipa
14 mei Arequipa (Colca Canyon?)
15 mei bus naar La Paz
16 mei La Paz
17 mei La Paz (lake Titicaca?)
18 mei La Paz (lake Titicaca?)
19 mei La Paz
20 mei vliegen naar Cuzco
21 mei Cuzco
22 mei Cuzco
23 mei Cuzco (Machu Picchu?)
24 mei Cuzco
25 mei vliegen naar Lima
26 mei bus naar Huaraz
27 mei Huaraz
28 mei Huaraz
29 mei Huaraz
30 mei bus naar Lima
31 mei Lima
1 juni vertrek Lima
2 juni aankomst Schiphol

Zou dit een beetje te doen zijn? Of beter Huaraz eruit laten en meer dagen elders doorbrengen? Hoor het graag wanneer er ideeen zijn.
  zaterdag 1 februari 2014 @ 17:37:03 #198
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_136211684
Hm ik zou dan denk ik eerder La Paz weglaten, als je verder toch geen plannen in Bolivia hebt. Dan kun je bv de bus naar Puno nemen en daar naar het meer, en dan de bus naar Cusco. Scheelt ook weer een vlucht.
Arequipa en de Colca liggen nog wel een eindje uit elkaar, niet iets voor even op en neer. Voor een mooie trekking daar kun je 3 à 4 dagen uittrekken. En dan weer niet ten koste van Arequipa, want dat is een leuke stad!
Ik vond Huacachina wel geinig. Nazca kun je overslaan als je niet naar de lijnen gaat, is verder echt niks te doen.
  zaterdag 1 februari 2014 @ 23:18:44 #199
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_136222825
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 17:37 schreef babette21 het volgende:

Ik vond Huacachina wel geinig. Nazca kun je overslaan als je niet naar de lijnen gaat, is verder echt niks te doen.
Eens. Huacachina is lachen, vooral met een sandbuggy door de duinen scheuren was gaaf! Nazca was alleen leuk omdat we met een klein vliegtuigje lijntjes gingen kijken. Verder mega saai daar.

Cusco super leuk! Machu Picchu moet je dan natuurlijk wel naar toe gaan als je daar toch bent. La Paz ben ik maar heel even geweest, vond ik geen chille stad. Lima trouwens ook niet.
  † In Memoriam † zaterdag 1 februari 2014 @ 23:52:32 #200
88815 The_Emotion
98.3
pi_136224014
Het lijkt me verstandiger om wat langer in Arequipa te verblijven, want het is een leuke stad, naar mijn mening vind ik het centrum ook veel mooier dan die van Cuzco.
Ten tweede, de ligging, niet vanwege de 3 vulkanen die om de stad liggen, maar ook omdat het op 2300 meter hoogte ligt, waar je al kan wennen voordat je echt de hoogte in gaat.
De Altiplano begint al vlak achter Arequipa en is op 4000 meter hoogte.
Hou dus ook rekening mee dat je hoogteziekte op kan lopen.
Drink veel water en mate, en kauw eens op wat coca-blaadjes, een tip die ik je mee kan geven.

Wat La Paz betreft, ik zou het inkorten of achterwege laten, want zo'n boeiende stad is het nou ook weer niet.
Het is wel een mooie uitvalbasis om Tiwanaku op te zoeken, een pre-inca ruine.
Of Valle de la Luna, waar je door een maanlandschap waant.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_136263773
Bedankt voor de info! Ik denk dat ik La Paz achterwege laat en vanuit Puno naar Lake Titicaca ga. Ook breng ik dan ook wat meer tijd in Arequipa door.
  † In Memoriam † zondag 2 februari 2014 @ 23:46:38 #202
88815 The_Emotion
98.3
pi_136269475
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 22:07 schreef announcement het volgende:
Bedankt voor de info! Ik denk dat ik La Paz achterwege laat en vanuit Puno naar Lake Titicaca ga. Ook breng ik dan ook wat meer tijd in Arequipa door.
Arequipa zal je zeker niet teleurstellen, het landschap er omheen is al mooi :)
Wat je het beste kan doen om vanuit Arequipa naar de Colca vallei te gaan, het plaatsje Chivay wordt meestal als uitvalbasis bebruikt voor toeristen, en je kan er mooi rondtrekken. Voor het bezoek Cruz del Condor, waar je condors kan spotten, kan je het beste in de ochtend heen gaan.

En vanuit de Colca vallei de reis voortzetten naar Puno.
Puno is ook niet echt een plaats waar je lang wilt verblijven, maar je kan het Titicacameer op voor een bezoek aan de rieteilandjes van de Uros-indianen en/of de eilanden Taquile en Amantani
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  maandag 3 februari 2014 @ 00:40:31 #203
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_136271791
In La Paz is inderdaad niet zo veel te doen, maar het is zeer bijzonder en spectaculair gelegen en het startpunt voor de downhill fietstocht naar Coroico. Dat laatste is één van de topattracties van dit deel van Bolivia.

Als ik moest kiezen tussen een dagje Titicaca/Copacabana plus die fietstocht óf twee dagen Puno, zou ik het wel weten!
  maandag 3 februari 2014 @ 00:42:52 #204
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_136271842
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 23:18 schreef Smash-it het volgende:

[..]

Eens. Huacachina is lachen, vooral met een sandbuggy door de duinen scheuren was gaaf! Nazca was alleen leuk omdat we met een klein vliegtuigje lijntjes gingen kijken. Verder mega saai daar.

Klopt allemaal. Huacachina is echt zo'n klassiek oasedorp met enorm gave zandduinen (in dit gebied liggen de hoogste ter wereld).

Oh, Huaraz zeker niet er uit laten. De omgeving daar is iets wat je totaal niet verwacht. Een dagje een berg oplopen of naar een gletsjer en je mond valt open van verbazing door de landschappen. Tip voor accommodatie: Churup Guesthouse. Bovenin hebben ze een mooie huiskamer met open haard en met 's ochtends bij helder weer een uitzicht..., wow!

[ Bericht 3% gewijzigd door Lemans24 op 03-02-2014 00:50:49 ]
pi_136276941
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 00:40 schreef Lemans24 het volgende:
In La Paz is inderdaad niet zo veel te doen, maar het is zeer bijzonder en spectaculair gelegen en het startpunt voor de downhill fietstocht naar Coroico. Dat laatste is één van de topattracties van dit deel van Bolivia.
die downhil tocht heb ik ook gedaan. was echt tof! volgens 3000 meter naar beneden downhillen langs diepe ravijnen.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  maandag 3 februari 2014 @ 13:46:15 #206
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_136282974
Ik geloof dat ik mijn vrouw niet mee krijg voor zoiets :)

Altijd een goed excuus om ergens onderuit te komen :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_137487735
Ik heb globaal een beetje het volgende in mn hoofd:

5 mei aankomst Lima
6 mei Lima
7 mei bus naar Ica
8 mei Ica
9 mei Ica
10 mei Ica
11 mei bus naar Arequipa
12 mei Arequipa
13 mei Arequipa
14 mei Arequipa
15 mei Arequipa
16 mei bus naar Puno
17 mei Puno
18 mei Puno
19 mei Bus naar Cuzco
20 mei Cuzco
21 mei Cuzco
22 mei Cuzco
23 mei Cuzco
24 mei bus naar Lima
25 mei bus naar Huaraz
26 mei Huaraz
27 mei Huaraz
28 mei Huaraz
29 mei Huaraz
30 mei naar Lima
31 mei Lima
1 juni vlucht naar Amsterdam

Ik dacht vanuit Ica de Ballestas eilanden, Huacachina en Nazca te gaan bezoeken. Of zou ik dan beter in Huacachina kunnen verblijven en dat vanuit daar doen?
  zondag 9 maart 2014 @ 16:46:31 #208
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_137548005
Nasca ligt op de route naar Arequipa, terugggaan naar Ica/Huacachina is zonde. Als je Ica een dag inkort en dan dus naar Nasca gaat en daar slaapt, dan ben je de volgende ochtend (vroeg!) alvast dichtbij om te kunnen vliegen. Dan is het daarna even de dag doorkomen in het altijd bruisende Nasca en dan met de nachtbus naar Arequipa.

Toffe planning verder!
  zondag 9 maart 2014 @ 18:57:49 #209
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_137552412
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 16:46 schreef babette21 het volgende:
Dan is het daarna even de dag doorkomen in het altijd bruisende Nasca
I sense sarcasm :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_137577850
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 18:14 schreef flipsen het volgende:
Zomaar een vraagje tussendoor... Mijn (argentijnse) vrouw en ik vertrekken ergens mei/juni voor een week of 6 naar Peru om dat land uitgebreid (voor) te verkennen voor mijn reisorganisatie. Nu was mijn originele plan eigenlijk om een auto te huren voor heel die periode (lekker goedkoop) en ook nog even het noorden van Chili en wellicht Bolivia mee te pakken. De vraag is: is het aan of af te raden om op eigen houtje met een huurauto erop uit te trekken? Mbt veiligheid vooral, aan onverharde (berg)wegen en afstanden van honderden kilometers heb ik geen hekel en ben ik wel wat gewend.
Ik zou met de bus gaan. Is niet duur in Peru en is best comfortabel. Lijkt mij een stuk relaxter dan daar met een huurauto rondrijden.
pi_138604689
In Lima in het centrum verblijven of in Miraflores? Ben ff aan het kijken waar ik na aankomst 2 nachtjes zal verblijven. Wil daarna met de bus verder.
pi_138612850
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 11:40 schreef announcement het volgende:
In Lima in het centrum verblijven of in Miraflores? Ben ff aan het kijken waar ik na aankomst 2 nachtjes zal verblijven. Wil daarna met de bus verder.
Ligt aan je voorkeuren. Met de taxi is alles goed bereikbaar.

Lima centrum is overigens niet zo heel boeiend.
pi_138613496
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 11:40 schreef announcement het volgende:
In Lima in het centrum verblijven of in Miraflores? Ben ff aan het kijken waar ik na aankomst 2 nachtjes zal verblijven. Wil daarna met de bus verder.
Miraflores, sowieso.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138614382
Omdat? Ik wil een beetje sightsee-en en dan de volgende dag met de bus door naar Ica.
pi_138614514
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 16:13 schreef announcement het volgende:
Omdat? Ik wil een beetje sightsee-en en dan de volgende dag met de bus door naar Ica.
Dan maakt het geen klap uit. Sightseeing kan op beide plekken wel en met een taxi kun je van de ene plek naar de andere.

Op beide plekken is overigens niet heel veel bijzonders te zien.
pi_138616018
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 16:13 schreef announcement het volgende:
Omdat? Ik wil een beetje sightsee-en en dan de volgende dag met de bus door naar Ica.
Tof, mooi, schoon, goeie restaurants.

Maar doe dan lekker wat je zelf wil :)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138616119
quote:
6s.gif Op maandag 7 april 2014 16:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Tof, mooi, schoon, goeie restaurants.

Maar doe dan lekker wat je zelf wil :)
Ik vond de restaurants in Miraflores juist minder. Veel te veel op toeristen gericht. Geef mij maar een cevichetent in bv. La Victoria of Rimac.
  woensdag 9 april 2014 @ 17:42:22 #218
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_138696133
Ik vind San Isidro interessanter dan Miraflores. Zitten nu 2 dagen in Barranco wat ook aardig is, veel minder toeristisch en echt een beetje een volkswijk.

Overigens ben ik toch teruggekomen op het plan om een auto te huren. Ik dacht dat Buenos Aires al aardig gek was, maar Lima (en met name Callao, als je van het vliegveld komt) is eenvoudigweg gestoord :N
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_138696237
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 17:42 schreef flipsen het volgende:
Ik vind San Isidro interessanter dan Miraflores. Zitten nu 2 dagen in Barranco wat ook aardig is, veel minder toeristisch en echt een beetje een volkswijk.

Overigens ben ik toch teruggekomen op het plan om een auto te huren. Ik dacht dat Buenos Aires al aardig gek was, maar Lima (en met name Callao, als je van het vliegveld komt) is eenvoudigweg gestoord :N
Ik heb er nooit ongelukken gemaakt. Ik vond Tunis gestoorder eerlijk gezegd.

Barranco is gezellig, heeft ook leuke uitgaansgelegenheden.
  woensdag 9 april 2014 @ 17:54:20 #220
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_138696519
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 17:42 schreef flipsen het volgende:
Ik vind San Isidro interessanter dan Miraflores. Zitten nu 2 dagen in Barranco wat ook aardig is, veel minder toeristisch en echt een beetje een volkswijk.

Overigens ben ik toch teruggekomen op het plan om een auto te huren. Ik dacht dat Buenos Aires al aardig gek was, maar Lima (en met name Callao, als je van het vliegveld komt) is eenvoudigweg gestoord :N
Ik heb zowat heel Peru gezien, maar Lima lekker overgeslagen. Lijkt me echt geen klap aan, vergeleken met de rest van het land. Of zie ik dat helemaal verkeerd?
pi_138696559
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 17:54 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik heb zowat heel Peru gezien, maar Lima lekker overgeslagen. Lijkt me echt geen klap aan, vergeleken met de rest van het land. Of zie ik dat helemaal verkeerd?
Dat ligt er maar net aan wat jij leuk vindt. Een MP ga je er bv. niet vinden nee.
  woensdag 9 april 2014 @ 18:12:44 #222
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_138697001
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2014 17:55 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat ligt er maar net aan wat jij leuk vindt. Een MP ga je er bv. niet vinden nee.
Machu Picchu vond ik niet eens het leukste van het land. Dat waren het noorden (Kuelap enzo) en de Cordillera Blanca. En de omgeving van Arequipa.
  woensdag 9 april 2014 @ 20:49:28 #223
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_138703212
Lima heeft me positief verrast eigenlijk. Behalve het verkeer en het af moeten dingen bij taxis, absurd.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  woensdag 9 april 2014 @ 22:50:09 #224
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_138710688
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 20:49 schreef flipsen het volgende:
Lima heeft me positief verrast eigenlijk. Behalve het verkeer en het af moeten dingen bij taxis, absurd.
Wat vond je positief dan?
  donderdag 10 april 2014 @ 05:13:04 #225
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_138716137
Het oude centrum niet zozeer, maar wijken als (uiteraard) Miraflores, maar ook San Isidro en Barranco komen prettig op me over. Daarbuiten moet je als toerist denk ik ook niet willen komen. Mooie huizen, ook veel koloniaals en een enkele keer bijzonder slecht onderhouden wat ook weer zijn charme heeft. Daarnaast véél parken overal in de stad, veel groen. Net terug uit het Parque de la Reserva met de fonteinen en ik moet zeggen dat ze dat verdomd goed hebben gedaan. Ben zelf nooit in Vegas geweest, dus voor mij was het zeker indrukwekkend.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_138716271
La Marina is de leukste uitgaansbuurt. Dat heb je dus sowieso al gemist. Verder is shoppen in La Victoria en Las Malvinas zeker de moeite.
  donderdag 10 april 2014 @ 17:59:47 #227
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_138734120
Ik ben geen uitgaander (en ben hier voor werk), daarnaast is shoppen nou ook niet echt mijn hobby. Maar we komen hier nog terug dus misschien dat ik daar nog wel een kijkje ga nemen dan.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_139216356
Toch maar een hostel in Miraflores geboekt (Pariwana). Nog een weekje werken en dan weg :)
  zaterdag 26 april 2014 @ 17:15:00 #229
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_139280812
Voor mensen die benieuwd zijn naar de Andean Explorer treinreis van Puno naar Cusco (andersom is denk ik saaier) heb ik hier een klein fotoverslagje geplaatst: TRV / HTL 199 - De 'O' van Oranjestad
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 27 april 2014 @ 09:08:37 #230
78918 SeLang
Black swans matter
pi_139295977
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 17:54 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik heb zowat heel Peru gezien, maar Lima lekker overgeslagen. Lijkt me echt geen klap aan, vergeleken met de rest van het land. Of zie ik dat helemaal verkeerd?
Ik vind Lima underrated. Het is inderdaad niet de mooiste stad ter wereld maar er is best wel wat te zien en het is gewoon wel tof. Ik ben er 3x geweest trouwens.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 27 april 2014 @ 09:22:01 #231
78918 SeLang
Black swans matter
pi_139296047
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 11:40 schreef announcement het volgende:
In Lima in het centrum verblijven of in Miraflores? Ben ff aan het kijken waar ik na aankomst 2 nachtjes zal verblijven. Wil daarna met de bus verder.
Alleenreizende backpacker of koffertoerist? In het eerste geval centrum, in het tweede geval Miraflores. Maar zoals gezegd is alles met taxi's te bereiken.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 27 april 2014 @ 09:29:10 #232
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_139296115
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 09:08 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik vind Lima underrated. Het is inderdaad niet de mooiste stad ter wereld maar er is best wel wat te zien en het is gewoon wel tof. Ik ben er 3x geweest trouwens.
Lima is prima! Ik heb daar weinig dingen zelf ontdekt omdat ik daar op sleeptouw werd genomen van de familie van de aanstaande bruid. :P
reset
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 27 april 2014 @ 09:53:48 #233
78918 SeLang
Black swans matter
pi_139296359
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 09:29 schreef Individual het volgende:

[..]

Lima is prima! Ik heb daar weinig dingen zelf ontdekt omdat ik daar op sleeptouw werd genomen van de familie van de aanstaande bruid. :P
De eerste keer was ik alleen, de tweede en derde keer werd ik op sleeptouw genomen door het vriendinnetje (studente Engels) dat ik op de eerste reis had ontmoet. Inclusief nieuwjaar vieren bij iemand bij haar in de straat. Ze woonde in La Punta, Callao vlak bij het vliegveld. Rauwe buurt :+
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 27 april 2014 @ 12:22:19 #234
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_139299150
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 09:53 schreef SeLang het volgende:

[..]

De eerste keer was ik alleen, de tweede en derde keer werd ik op sleeptouw genomen door het vriendinnetje (studente Engels) dat ik op de eerste reis had ontmoet. Inclusief nieuwjaar vieren bij iemand bij haar in de straat. Ze woonde in La Punta, Callao vlak bij het vliegveld. Rauwe buurt :+
Buurten onder vliegvelden zijn vaak rauwe buurten, maar rauwe buurten kunnen juist heel leuk zijn. :)
reset
  zondag 27 april 2014 @ 16:21:56 #235
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_139307404
Maar ik ga geen klanten onderbrengen in Callao :P Daarnaast ben ik met mijn vrouw, die is niet zo van de rauwe buurten :P En het verkeer in heel Lima in iedere Peruaanse stad is een chaotische ramp, maar Callao slaat wat dat betreft wel alles.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zondag 27 april 2014 @ 16:45:43 #236
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_139308462
Heb 2 uur heen en 2 uur terug gereden door de Atacama woestijn in zo'n kleine gedeukte Tica taxi om me als padrino te registreren. In de steden ook regelmatig een Tica genomen. De staat van die autootjes deed me denken aan sommige taxi's in Buenos Aires, maar in Peru komen ze veel meer voor. ..eigenlijk komen die wrakken wel meer voor in Latijns Amerika.
reset
  zondag 27 april 2014 @ 17:32:00 #237
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_139310164
Tegenwoordig zie je weinig wrakken meer in Buenos Aires die als taxi dienst doen. Überhaubt weinig echt ouwe barrels, aangezien iedereen zijn peso´s zo snel mogelijk wil uitgeven voordat deze weer verder devalueert. Dus iedereen koopt een nieuwe auto, uiteraard met een "plan", ofwel afbetaling in een jaar of 5, waarbij de hoogte van de aflossing iedere keer opnieuw bepaalt wordt, uitgaande van de nieuwprijs van de auto op dát moment _O- Qué pais...

Die Tuktuks hier in Peru verbaasden me inderdaad. Nog niet genomen, doen we nog wel. Net als de enórme hoeveelheid "busjes", met een schreeuwende conducteur (m/v) die vooral wil dat je met zijn/haar busje meegaat :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zondag 27 april 2014 @ 18:01:08 #238
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_139311064
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 17:32 schreef flipsen het volgende:
Tegenwoordig zie je weinig wrakken meer in Buenos Aires die als taxi dienst doen. Überhaubt weinig echt ouwe barrels, aangezien iedereen zijn peso´s zo snel mogelijk wil uitgeven voordat deze weer verder devalueert. Dus iedereen koopt een nieuwe auto, uiteraard met een "plan", ofwel afbetaling in een jaar of 5, waarbij de hoogte van de aflossing iedere keer opnieuw bepaalt wordt, uitgaande van de nieuwprijs van de auto op dát moment _O- Qué pais...
Net zoals voor de crisis van 2001. :D
reset
pi_139311213
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 12:22 schreef Individual het volgende:

[..]

Buurten onder vliegvelden zijn vaak rauwe buurten, maar rauwe buurten kunnen juist heel leuk zijn. :)
Is meestal gezelliger dan zo'n gekunstelde toeristenbuurt.
  zondag 27 april 2014 @ 18:07:29 #240
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_139311254
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 18:06 schreef Halcon het volgende:

[..]

Is meestal gezelliger dan zo'n gekunstelde toeristenbuurt.
Zo vond ik Barranco dus erg leuk. Niet zo "gekunsteld" als Miraflores, maar ook weer geen Callao :)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_139311323
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 18:07 schreef flipsen het volgende:

[..]

Zo vond ik Barranco dus erg leuk. Niet zo "gekunsteld" als Miraflores, maar ook weer geen Callao :)
Barranco is leuk. :Y

Miraflores vond ik nooit veel. Boring buurten als San Isidro, San Borja en Salamanca ook niet.

La Victoria, Rimac, Pueblo Libre, Comas.... dat leeft!
  zondag 27 april 2014 @ 18:12:59 #242
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_139311455
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 17:32 schreef flipsen het volgende:
Qué pais...

Hoe vaak zeg je dat per dag? :+
reset
  zondag 27 april 2014 @ 18:16:23 #243
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_139311551
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 17:32 schreef flipsen het volgende:
Net als de enórme hoeveelheid "busjes", met een schreeuwende conducteur (m/v) die vooral wil dat je met zijn/haar busje meegaat :D
Collectivo's O+
  zondag 27 april 2014 @ 18:25:07 #244
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_139311801
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 18:12 schreef Individual het volgende:

[..]

Hoe vaak zeg je dat per dag? :+
Té vaak, maar vaker ironisch dan serieus. Heb er wel eens een flinke reprimande over gekregen van iemand in een vriendengroep van me in Bariloche. Het grappige was dat toen de rest compleet over die jongen heenviel, dat ie het ten eerste niet zo serieus moest nemen (hij wóónt er toch, heeft er zelf voor gekozen en verkoopt het zelfs aan buitenlanders!) en ten tweede dat het eigenlijk gewoon waar was :)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_139547110
Hey!

Ben van plan om in augustus voor 3 weken (25 dagen) naar Peru (en Bolivia) en heb een paar vraagjes. Ik weet dat het eigenlijk te kort is maar jah, werk enzo.
1.) Wat zijn de must sees? Ik had op mijn lijst natuurlijk Nazca, Cusco (en hiken naar macchu picchu), Lake Titikaka en Iquitos. Voor Bolivia dacht ik vooral aan de Salar de Uyuni. Wat mis ik echt op dit lijstje? Ik val vooral op landschappen en cultuur en wat minder op flora en fauna.

2) Gezien de Inca trail al maanden is volgeboekt (max 200 toeristen per dag), moet ik alternatieven zoeken. Ik baal natuurlijk als een stekker, maar ik vroeg me of de Salkantay trek en de Lares trek wat zijn en welke beter is.

3) Normaal gezien heb ik de pest aan binnenlandse vluchten. De afstanden (en vooral de tijden) zijn echter nogal schrikwekkend. Is het een beetje te doen, zo'n 20 uur in een Peruviaanse bus, of moet ik toch maar vliegen? (Iquitos is natuurlijk een uitzondering)

4) Wat zou jij doen als je 25 dagen (feitelijk 23 volle dagen) had? Budget is geen punt.

Dank jullie!
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 4 mei 2014 @ 15:33:02 #246
78918 SeLang
Black swans matter
pi_139550596
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 13:10 schreef miro86 het volgende:
Hey!

Ben van plan om in augustus voor 3 weken (25 dagen) naar Peru (en Bolivia) en heb een paar vraagjes. Ik weet dat het eigenlijk te kort is maar jah, werk enzo.
1.) Wat zijn de must sees? Ik had op mijn lijst natuurlijk Nazca, Cusco (en hiken naar macchu picchu), Lake Titikaka en Iquitos. Voor Bolivia dacht ik vooral aan de Salar de Uyuni. Wat mis ik echt op dit lijstje? Ik val vooral op landschappen en cultuur en wat minder op flora en fauna.

2) Gezien de Inca trail al maanden is volgeboekt (max 200 toeristen per dag), moet ik alternatieven zoeken. Ik baal natuurlijk als een stekker, maar ik vroeg me of de Salkantay trek en de Lares trek wat zijn en welke beter is.

3) Normaal gezien heb ik de pest aan binnenlandse vluchten. De afstanden (en vooral de tijden) zijn echter nogal schrikwekkend. Is het een beetje te doen, zo'n 20 uur in een Peruviaanse bus, of moet ik toch maar vliegen? (Iquitos is natuurlijk een uitzondering)

4) Wat zou jij doen als je 25 dagen (feitelijk 23 volle dagen) had? Budget is geen punt.

Dank jullie!
Op mijn eerste reis naar Peru had ik ook maar 3 weken. Ik heb toen een beetje het standaard rondje gedaan maar het was wel heel erg mooi. Was in 1997 dus al een tijdje geleden.

Mijn reis toen:

- Gestart in Lima. Een aantal musea bezocht (Museo de Oro, Museo de la Nacion), San Francisco monastry, de Kathedraal en tig andere kerkjes en gewoon flink de stad door langs bekende landmarks e.d.

- Nasca, inclusief rondvlucht over de Nasca lijnen. Ik heb ook nog wat dingen vanaf de grond bekeken en zo'n tour gedaan naar die mummies in de woestijn

- Nachtbus naar Arequipa. Daar een paar dagen rondgekeken. Interessante oude kerkjes e.d., mengsel van Inca dingen en christendom.

- Vanaf daar een guided tour gedaan (incl 1 overnachting) naar Colca Canyon. Dat was mooi en aangenaam (inclusief hotspring). Ik belandde tijdens de overnachting trouwens in bed met de guide _O-, een 21-jarige studente. Ook dat is Peru. S'morgens vroeg opstaan om condors te zien vliegen in de canyon. Ik had wel veel last van de hoogte op die tour.

- Gevlogen naar Juliaca, van waar je met een taxi naar Puno kan. In Puno heb ik 2 avonden gefeest met locale campesinos en overdag heb ik die floating islands bezocht (= tourist trap)

- Met de bus de grens over Bolivia in naar Copacabana. Dat was erg mooi kwa uitzicht op Lake Titicaca. Er was daar ook een kerkje met een schilderij met heilig avondmaal waar een cavia wordt opgediend herinner ik me :D

- Avond bus naar La Paz. Erg interessante stad, paar dagen rondgekeken.

- Ik had toen geen tijd meer om verder te gaan dus ik ben vanaf daar naar Cuzco gevlogen. Aantal dagen lopen rondkijken in Cuzco, een aantal Inca sites zelf bezocht zoals Sacsayhuaman (uurtje lopen vanuit Cuzco) en ook een georganiseerde tour gedaan naar andere sites rond Cuzco. Dat was erg mooi. Volgens mij was het een dagtocht maar misschien vergis ik me en zat er een overnachting bij.

- Machu Picchu. Gewoon met de trein vanaf Cuzco.

- Teruggevlogen naar Lima en de hele nacht in Miraflores doorgefeest met een paar chica's die ik in het begin van de reis had ontmoet in Lima. Eentje heeft me om 6:00am afgezet op het vliegveld dus ik ging rechtstreeks van het feesten naar huis.

Was een mooi reisje hoor, ondanks dat ik netto maar 20 of 21 dagen had dus nog minder dan jij hebt. Je slaat veel over maar je kunt altijd terugkomen.

[ Bericht 1% gewijzigd door SeLang op 04-05-2014 15:52:32 (typos) ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 4 mei 2014 @ 16:21:01 #247
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_139551784
Voor mij was het ook 3 weken.

Lima - Tacna - Toquepala - Ilo - Tacna - Arica - Ilo - Arequipa - Cusco - Machu Piccho - Lima
reset
  zondag 4 mei 2014 @ 16:28:01 #248
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_139551974
Het was op sleeptouw met een Peruaanse familie en nog bijna Machu Picchu gemist door de boerenstaking die op de rails gingen staan. Gelukkig vloog er toen nog een helikopter naartoe. Lekker rustig in MP door die staking. :)
reset
  zondag 4 mei 2014 @ 18:37:55 #249
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_139555355
Ik vond het met de drukte overigens bijzonder meevallen in MP. Had verwacht dat het zwart zou zien van de mensen, maar dat was echt niet het geval. Natuurlijk zie je mensen/groepen, maar het is ook weer geen efteling tijdens de zomervakantie :)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_139556057
Okay dit is ongeveer wat ik ervan gemaakt heb om back-tracken te minimaliseren. Met twee vluchten, maar oke, 21 uur in een bus zitten is ook niet leuk.



Dus van Lima naar Nasca, dan door naar Arequipa en verder naar Puno, over naar Bolivia (Copacabana en dan La Paz) om verder naar Uyuni te reizen. Terug naar La Paz voor een vlucht naar Cuzco om Macchu Picchu te zien en nog een laatste vlucht naar Lima om mijn vlucht naar A'dam te pakken.

Ik zou'm ook kunnen omdraaien, dus eerst naar Cuzco, dan Bolivia en Titikaka, Arequipa en Nazca. Dan kan ik wat tijd maken op het einde door desnoods Nazca en/of Arequipa te skippen.

Een beetje te doen zo?

Edit: Eigenlijk kun je ook van Arequipa naar La Paz en andersom. Misschien nog handiger dan via Cuzco (en $70 goedkoper)

[ Bericht 7% gewijzigd door miro86 op 04-05-2014 19:08:32 ]
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 4 mei 2014 @ 19:35:27 #251
78918 SeLang
Black swans matter
pi_139557614
Hou er rekening mee dat Cuzco (3400m), Puno (3800m) en La Paz (~3600m, afhankelijk van locatie) hoog liggen dus hou daar met je route rekening mee. Anders gagarandeerd koppijn! Arequipa ligt op 2300m (dat voel je al een beetje) dus het helpt met je acclimatisatie als je daar eerst naartoe gaat.

De route in het kaartje lijkt me verder okee.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_139564845
Had ik al gezien. Vooral als ik uit/naar Arequipa vlieg, knip ik mijn reis op in een hoog deel en een laag deel, wat niet optimaal is. Diamox gaat sowieso mee, verder kan ik er weinig aan doen, vrees ik. In ieder geval is dit te hoog voor malaria, dus dat valt nog mee.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  zondag 4 mei 2014 @ 21:55:39 #253
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_139566519
Peru is goed te doen in 3 weken, Bolivia (incl meerdaagse Uyuni-tour.. want waarom zou je anders daarheen gaan?) lijkt mij erg proppen, hoewel niet onmogelijk. Wil je dat toch meepakken, dan zou ik de volgorde denk ik aanpassen: Lima > Nasca > Arequipa > Cusco > Puno > La Paz > Uyuni > La Paz en dan vanaf La Paz terug naar huis vliegen (open jaw ticket).

Vul je het zelf in dat de inca trail vol zit of heb je dat al bevestigd gekregen? Ik weet nl dat ze het altijd zeggen (wees er op tijd bij!) maar heb uiteindelijk nog nooit gehoord dat ie echt vol zit. Heb 'm zelf door en blessure niet helemaal kunnen lopen, dus heb de trein tot halverwege gepakt en toen het laatste stuk gelopen - maar geen idee mee hoe die route heette. Maar was een leuk alternatief, zeker dus de moeite waard om andere mogelijkheden na te gaan.
  zondag 4 mei 2014 @ 22:13:38 #254
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_139567733
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 21:33 schreef miro86 het volgende:
In ieder geval is dit te hoog voor malaria, dus dat valt nog mee.
Maar bij Iquitos heb je wel degelijk een malariaprobleem!
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_139571405
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 21:55 schreef babette21 het volgende:
Peru is goed te doen in 3 weken, Bolivia (incl meerdaagse Uyuni-tour.. want waarom zou je anders daarheen gaan?) lijkt mij erg proppen, hoewel niet onmogelijk. Wil je dat toch meepakken, dan zou ik de volgorde denk ik aanpassen: Lima > Nasca > Arequipa > Cusco > Puno > La Paz > Uyuni > La Paz en dan vanaf La Paz terug naar huis vliegen (open jaw ticket).

Vul je het zelf in dat de inca trail vol zit of heb je dat al bevestigd gekregen? Ik weet nl dat ze het altijd zeggen (wees er op tijd bij!) maar heb uiteindelijk nog nooit gehoord dat ie echt vol zit. Heb 'm zelf door en blessure niet helemaal kunnen lopen, dus heb de trein tot halverwege gepakt en toen het laatste stuk gelopen - maar geen idee mee hoe die route heette. Maar was een leuk alternatief, zeker dus de moeite waard om andere mogelijkheden na te gaan.
Open Jaw vanuit Bolivia zit m niet in. Kost 500e meer en je moet toch overstappen in Lima (en vaak ook in Sucre). Je hebt dus weinig aan zo'n open jaw -je maakt hem precies na met een overstap in Cusco, je verkort je busreis en je bespaart geld.


Ze hebben nu een website waar je kunt zien hoeveel permits er nog zijn - HIER. Vol tot begin oktober dus. Ze schijnen dit systeem pas sinds een paar jaar te hebben met maar 500 man per dag op de trail, inclusief porters.

Ik kijk nu vooral richting de Salkantay trail,

[ Bericht 2% gewijzigd door miro86 op 04-05-2014 23:23:35 ]
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_139571519
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 22:13 schreef flipsen het volgende:

[..]

Maar bij Iquitos heb je wel degelijk een malariaprobleem!
Die skip ik waarschijnlijk.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_139576747
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 13:10 schreef miro86 het volgende:
Gezien de Inca trail al maanden is volgeboekt (max 200 toeristen per dag), moet ik alternatieven zoeken. Ik baal natuurlijk als een stekker, maar ik vroeg me of de Salkantay trek en de Lares trek wat zijn en welke beter is.
ik heb de Lares trek gelopen. was een erg mooie tocht maar wel erg zwaar het hoogste punt was op ongeveer 4350 meter en daar had ik toch best veel last van de hoogte was erg moeilijk om vooruit te komen. maar wel een erg mooi berggebied waar heel weinig mensen wonen.

ik ben zowel in peru als in bolivia geweest in ongeveer 3 weken, maar ik heb dat toen wel met een georganiseerde reis gedaan. (http://shoestring.nl/groe(...)iplano-en-zoutvlakte) hoewel het flinke afstanden waren was deze reis goed te doen.

trouwens nog een tip voor in La Paz is om de death road af te downhillen (http://nl.wikipedia.org/wiki/Yungasweg) was echt een toffe ervaring. (zorg er wel voor dat je bij een goede operator boekt)
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  maandag 5 mei 2014 @ 09:42:58 #258
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_139577090
Tegen de hoogte kan je coca drinken/kauwen net als de mensen daar. Die coca bladeren kan je in elke supermarkt kopen.
reset
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 5 mei 2014 @ 09:51:55 #259
78918 SeLang
Black swans matter
pi_139577217
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 09:42 schreef Individual het volgende:
Tegen de hoogte kan je coca drinken/kauwen net als de mensen daar. Die coca bladeren kan je in elke supermarkt kopen.
Dat helpt inderdaad prima, zo heb ik het ook gedaan. Geen Diamox.
Maar ja, niet dat je je daarna gelijk kiplekker voelt ofzo.... maar het geeft verlichting.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_139615935
Bedankt voor alle input! Na wat meer planning ziet het er als volgt uit (nachbussen en vlucten staan aangegeven):

[->Antwerpen-Amsterdam]-Lima-Nasca-(nb)-Arequipa-(vlucht)-La-Paz-(vlucht)-Sucre-Potosi-Uyuni-(nb)-La-Paz-Copacabana-Puno-(nb)-Cusco-(vlucht)-Lima-[Amsterdam-Anwerpen->]

26 volle dagen, 25 nachten. Een vriend van me doet mee aan het Boliviaans rondje.
Minpunten van mijn planning
- druk (ja... ik weet het)
- vele vluchten (milieu enzo)
- Noord-Peru wordt overgeslagen
- jungle wordt overgeslagen (flora & fauna zijn niet echt mijn ding anyhow)
- La Paz wordt 2x aangedaan
- Canon de Colca wordt overgeslagen (wegens vast datum in La Paz)

Pluspunten
- Alle must-sees (denk ik)
- Geen/weinig backtracking
- genoeg tijd om te hiken in de buurt van Cusco
- ingebouwde stop in La Paz om te wennen aan de hoogte
- 3 dagen speling (te gebruiken in het stuk Sucre-Cusco)

Verbeterpuntjes?
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_139616449
Ik vond colca ontzettend indrukwekkend. Daar met chauffeur geweest en dus niet de geijkte stopplaatsen. Echt jammer dat je die hebt moeten schrappen. Puno daar in tegen vond ik erg commercieel. De rieteilanden dan, een ander eiland waar we geweest zijn (naam ff kwijt) was wel echt de moeite waard.

Ik heb btw beginnende hoogteziekte gehad, daar ben je echt goed beroerd van dus goed rustig de hoogte in gaan!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  dinsdag 6 mei 2014 @ 19:18:26 #262
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_139628489
Wij hebben bij de colca een driedaagse trekking gedaan, pittig maar zeer de moeite waard. Zeker itt bijv Puno, dat vond ik maar een duf (en te toeristisch) stadje. Maar het is wel een beetje een alles of niets trekpleister denk ik: zou je er sowieso alleen maar een dagje gaan kijken dan zou ik zeggen 'laat maar zitten' maar als je enigszins de ruimte hebt om het goed te doen dan zou ik zeggen 'doen'..!
  dinsdag 6 mei 2014 @ 19:29:57 #263
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_139629002
Van hoogteziekte heb ik weinig last gehad, alleen dat ik toch wel iets minder snel ging lopen op een gegeven moment in Cusco. Ik heb wel wat mate de coca gehad, maar toen was ik er al wel ff. Misschien helpt roken ook wel. :P

Ik vond al die LGBT vlaggen zo grappig in Cusco. Ik dacht toch dat ze best katholiek waren.. totdat ze me vertelde dat het de vlag van Cusco was. :D
reset
  dinsdag 6 mei 2014 @ 20:19:04 #264
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_139631572
Doe de biketrip vanuit La Paz iig, je bent er toch ;) La Paz is ook absoluut geen vervelende stad.
Colca Canyon is jammer ja, maar je kunt niet alles doen. De bergen rond Huaraz zijn het grootste gemis, maar dat zou je, ideaal gezien, een kleine week extra kosten, dus slim om dat er niet in te proppen.
  † In Memoriam † dinsdag 6 mei 2014 @ 20:56:21 #265
88815 The_Emotion
98.3
pi_139633907
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 18:59 schreef miro86 het volgende:
Okay dit is ongeveer wat ik ervan gemaakt heb om back-tracken te minimaliseren. Met twee vluchten, maar oke, 21 uur in een bus zitten is ook niet leuk.

[ afbeelding ]

Edit: Eigenlijk kun je ook van Arequipa naar La Paz en andersom. Misschien nog handiger dan via Cuzco (en $70 goedkoper)
Ja dat kan, of in ieder geval van Arequipa naar de grens bij Desaguadero en vanaf daar verder reizen naar La Paz.

Hoe lang verblijf je in La Paz?
Zelf vond ik de stad niet zo heel erg boeiend, maar leuk om gezien te hebben.
Het is wel mooi gelegen, als je op de rand van El Alto staat heb je een schitterend uitzicht over de stad.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_139635285
Taguile heet dat eiland bij Puno.. Vond ik veel mooier dan de rieteilanden
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  † In Memoriam † dinsdag 6 mei 2014 @ 21:14:46 #267
88815 The_Emotion
98.3
pi_139635647
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 21:11 schreef Lamb29 het volgende:
Taquile heet dat eiland bij Puno.. Vond ik veel mooier dan de rieteilanden
Zeker een leuk eiland, net zoals Amantani, wat ietsje verderop ligt.
Die rieteilandjes voelde aan als een verplicht nummer, net zoals al die touristen hier op de Zaanse Schans komen :')
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_139639548
Ik heb nu 2 of 3 dagen staan voor La Paz. 1 dag voor de stad zelf, 1 dag voor een uitstapje naar Tiwanaku. Dag 3 zou eventueel de Yungasweg zijn, maar ik weet het nog niet zeker. Ik fiets niet zo graag, vooral niet na een akelig val toen mijn voorwiel bleef steken in een tramspoor... Dat deed al pijn genoeg en ik was blij dat ik niets had gebroken.

Ik hoor dat de Uros eilanden erg toeristisch zijn, maar het lijkt me echt iets dat je zou moeten doen. Ik kijk meer uit naar de Isla del Sol - schijnt erg mooi te zijn.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_139640601
Achteraf had ik die dag liever langer in Arequipa, Cusco of Chivay gezeten... Al had ik Taquile ook niet willen missen...

Keuzes :D

[ Bericht 28% gewijzigd door Lamb29 op 06-05-2014 22:16:14 ]
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  dinsdag 6 mei 2014 @ 22:38:54 #270
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_139643421
Ik vond de Uros eilanden zeker interessant. En Taquile erg mooi. Toeristisch? Ja natuurlijk, maar je bent nou eenmaal toerist en je wil dat toch graag zien lijkt me.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 22:41:42 #271
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_139643619
Das waar, maar Isla de Sol (Bolivia) is echter wel even andere koek :)
pi_139648799
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:38 schreef flipsen het volgende:
Ik vond de Uros eilanden zeker interessant. En Taquile erg mooi. Toeristisch? Ja natuurlijk, maar je bent nou eenmaal toerist en je wil dat toch graag zien lijkt me.
Ja, je bent toerist, maar je gaat niet naar Disneyland. Ik vind zo'n Volendamse kaasmarkt geval niet echt leuk - het is nep. De Uros eilanden schijnen ook zoiets te zijn.
Als er ergens veel toeristen zijn, dan is het een beetje jammer, maar dat hoort erbij - je bent een van hen.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  woensdag 7 mei 2014 @ 00:23:22 #273
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_139649393
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 00:03 schreef miro86 het volgende:

[..]

Ja, je bent toerist, maar je gaat niet naar Disneyland. Ik vind zo'n Volendamse kaasmarkt geval niet echt leuk - het is nep. De Uros eilanden schijnen ook zoiets te zijn.
Als er ergens veel toeristen zijn, dan is het een beetje jammer, maar dat hoort erbij - je bent een van hen.
Het is vaak wel zo dat als er er iets bijzonders te zien is veel toeristen zijn. Je kan altijd naar een industriestadje waar weinig/geen toeristen zijn, maar waarom zou je?
reset
  woensdag 7 mei 2014 @ 01:58:39 #274
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_139650858
Weinig neps aan de Uroseilanden, die zijn er en drijven echt wel :)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 7 mei 2014 @ 08:10:12 #275
78918 SeLang
Black swans matter
pi_139651766
Als je toch naar Bolivia gaat en je hebt weinig tijd dan is het trouwens best een optie om Puno gewoon over te slaan als dat beter uitkomt.

En Tiwanaku is zeker de moeite waard als dagtrip vanuit La Paz. Is 3x zo oud als al die Inca dingen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_139657113
Ik dacht dat omdat ik toch van bus moet overstappen in Puno, dat ik dan snel even die Uros eilanden ga doen en dan diezelfde avond nog doorreis naar Cusco. Het schijnt erg mooi te zijn, maar zo bespaar ik een dag.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  woensdag 7 mei 2014 @ 17:22:57 #277
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_139665700
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 18:59 schreef miro86 het volgende:
Okay dit is ongeveer wat ik ervan gemaakt heb om back-tracken te minimaliseren. Met twee vluchten, maar oke, 21 uur in een bus zitten is ook niet leuk.

[ afbeelding ]

Waar heb je dat kaartje gemaakt?

Ik kreeg er dit uit met de vluchten in grijs.


http://www.goprotravelling.com/
reset
pi_139666767
Gewoon Google-maps en dan create map :)
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  woensdag 7 mei 2014 @ 23:39:38 #279
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_139683538
Heb in zes maanden Zuid-Amerika alleen gevlogen naar de Amazone (Puerto Maldonado), Galapagos en Paaseiland. 24 uur in de bus went vanzelf ;)

Maar bij een korte vakantie is vliegen wellicht noodzakelijk.
pi_139685802
Puerto Maldonado ook geweest.. Erg tof!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_139691737
24 uur in en bus went inderdaad, maar als je weinig tijd hebt kun je ook vluchten overwegen. Je raakt namelijk een dag kwijt in een bus terwijl je er soms in maar een uur vliegt. Qua prijs is het vaak ook erg gunstig - bijvoorbeeld een bus van Cancun naar DF kost MEX1800 en een vlucht is er al vanaf MEX600. Al zijn vluchten vaak duurder dan de bus zijn de verschillen vaak te overzien in zulke landen.

Een argument blijft en dat is het milieu.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_139952598
Ik zit er over te denken om eerst een paar weken een cursus spaans te doen in Buneos Aires ( een vriend zit daar van 20 juli tot 20 augustus ergens dus een kleine overlap ) maar daarna zou ik graag naar Peru gaan voor Machu Picchu en misschien nog Panama of Costa Rica bijvoorbeeld.

Is dat goed te doen om daar alleen heen te gaan?
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 14 mei 2014 @ 17:47:20 #283
78918 SeLang
Black swans matter
pi_139952763
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 17:41 schreef kurk_droog het volgende:

Is dat goed te doen om daar alleen heen te gaan?
Ja, en al helemaal als je die cursus Spaans hebt gedaan.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_139952845
quote:
14s.gif Op woensdag 14 mei 2014 17:47 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ja, en al helemaal als je die cursus Spaans hebt gedaan.
Ik moet het nog even uitzoeken allemaal en afhankelijk van het budget ook hoe en wat. Lopen er veel jongeren daar alleen rond ook?

Misschien dat ik bijvoorbeeld alleen die maat opzoek in Buenos, dan naar Machu Picchu ga en daarna een taalcursus in Costa Rica bijvoorbeeld. Maar spaans is dus wel heel handig om te hebben waardoor die volgorde niet ideaal is.

Moet ook even uit mijn comfortzone treden om alleen te gaan.
  woensdag 14 mei 2014 @ 17:52:28 #285
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_139952904
Hoe denk je van BsAs naar Peru te gaan? Kan je vertellen dat dat aardig in de papieren loopt als je wil vliegen. En er zijn bussen, maar die doen er (letterlijk!) 3 dagen over :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 14 mei 2014 @ 17:52:38 #286
78918 SeLang
Black swans matter
pi_139952907
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 17:50 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Ik moet het nog even uitzoeken allemaal en afhankelijk van het budget ook hoe en wat. Lopen er veel jongeren daar alleen rond ook?

Misschien dat ik bijvoorbeeld alleen die maat opzoek in Buenos, dan naar Machu Picchu ga en daarna een taalcursus in Costa Rica bijvoorbeeld. Maar spaans is dus wel heel handig om te hebben.

Moet ook even uit mijn comfortzone treden om alleen te gaan.
Ik zou die taalcursus eerst doen. Je hele reiservaring is namelijk veel leuker als je een beetje Spaans kunt. Over contacten aldaar hoef je je dan al helemaal geen zorgen meer te maken.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_139952981
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 17:52 schreef flipsen het volgende:
Hoe denk je van BsAs naar Peru te gaan? Kan je vertellen dat dat aardig in de papieren loopt als je wil vliegen. En er zijn bussen, maar die doen er (letterlijk!) 3 dagen over :D
Dat hoort bij het uitzoeken inderdaad. Maar jij hebt dat ooit wel eens gedaan ook van BsAs naar Peru ( en welke stad moet je dan op vliegen? )

3 dagen in de bus is natuurlijk wel verschrikkelijk ( wel goed om spaans nog even te leren )

quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 17:52 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik zou die taalcursus eerst doen. Je hele reiservaring is namelijk veel leuker als je een beetje Spaans kunt. Over contacten aldaar hoef je je dan al helemaal geen zorgen meer te maken.
Ja precies, daar moet ik gewoon mee beginnen dus.
  woensdag 14 mei 2014 @ 17:58:02 #288
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_139953078
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 17:54 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Dat hoort bij het uitzoeken inderdaad. Maar jij hebt dat ooit wel eens gedaan ook van BsAs naar Peru ( en welke stad moet je dan op vliegen? )

3 dagen in de bus is natuurlijk wel verschrikkelijk ( wel goed om spaans nog even te leren )
Wij wonen in Argentinie, tegen de Chileense grens. We hadden een Open Jaw gevonden van Puerto Montt (ligt hier "vlakbij") via Santiago naar Lima en terug Lima naar Buenos Aires. Inclusief Lima-Puerto Maldonado-Lima en dat werd een heel mooi prijsje: EUR 570 pp :P

Maar wat voor internationaal ticket wil je? Je zou kunnen zoeken naar een combinatie van Amsterdam-BsAs-Lima-Amsterdam. Geen idee wat je daarvoor kwijt bent. Een enkeltje BsAs - Lima kost echter flink veel (zag prijzen van 800 dollar geloof ik). Lekker zoeken op kayak.com bijvoorbeeld, ben je wel een dagje mee zoet :)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 14 mei 2014 @ 18:02:35 #289
78918 SeLang
Black swans matter
pi_139953198
Mwah, ik vind voor 20 aug-20 sept zo al een retourtje Buenos Aires - Lima voor ¤332.
Dus dat valt allemaal wel mee.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_139953367
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 17:58 schreef flipsen het volgende:

[..]

Wij wonen in Argentinie, tegen de Chileense grens. We hadden een Open Jaw gevonden van Puerto Montt (ligt hier "vlakbij") via Santiago naar Lima en terug Lima naar Buenos Aires. Inclusief Lima-Puerto Maldonado-Lima en dat werd een heel mooi prijsje: EUR 570 pp :P

Maar wat voor internationaal ticket wil je? Je zou kunnen zoeken naar een combinatie van Amsterdam-BsAs-Lima-Amsterdam. Geen idee wat je daarvoor kwijt bent. Een enkeltje BsAs - Lima kost echter flink veel (zag prijzen van 800 dollar geloof ik). Lekker zoeken op kayak.com bijvoorbeeld, ben je wel een dagje mee zoet :)
800 is wel heel veel ja, daar kan je bijna een maand in Buenos op leven in een hostel :P

Mijn plan is om dus tussen 5 en 10 augustus vanaf Amsterdam naar Buenos te vliegen, daar voor een paar weken een basiscursus spaans te doen en die vriend bezoeken die daar dan ook een maandje zit. Daarna leek het mij een goed idee om mijzelf te ontwikkelen / te zoeken om naar Machu Picchu( ik hoef niet echt een tocht verder door Peru, behalve om naast Machu Picchu misschien een stad in de buurt aan te doen waar je in een hostel met backpackers kan chillen bijvoorbeeld ) te gaan bijvoorbeeld om gewoon echt van de natuur, rust en de geschiedenis te genieten en mijzelf te ontwikkelen of iets, lastig uit te leggen. Daarna zou ik dan of naar huis kunnen gaan of in Rio het hostel bezoeken waar ik vorig jaar gezeten hebt en nog wat bekenden heb lopen of een weekje te genieten op het strand in Costa Rica of iets in die richting bijvoorbeeld.

Maar veel hangt dus af van hoe te reizen tussen die verschillende plaatsen en welk prijskaartje eraan hangt :)

quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 18:02 schreef SeLang het volgende:
Mwah, ik vind voor 20 aug-20 sept zo al een retourtje Buenos Aires - Lima voor ¤332.
Dus dat valt allemaal wel mee.
Valt mee inderdaad. En dan vanaf Lima met de bus richting Cuzco?
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 14 mei 2014 @ 18:15:04 #291
78918 SeLang
Black swans matter
pi_139953543
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 18:08 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

800 is wel heel veel ja, daar kan je bijna een maand in Buenos op leven in een hostel :P

Mijn plan is om dus tussen 5 en 10 augustus vanaf Amsterdam naar Buenos te vliegen, daar voor een paar weken een basiscursus spaans te doen en die vriend bezoeken die daar dan ook een maandje zit. Daarna leek het mij een goed idee om mijzelf te ontwikkelen / te zoeken om naar Machu Picchu( ik hoef niet echt een tocht verder door Peru, behalve om naast Machu Picchu misschien een stad in de buurt aan te doen waar je in een hostel met backpackers kan chillen bijvoorbeeld ) te gaan bijvoorbeeld om gewoon echt van de natuur, rust en de geschiedenis te genieten en mijzelf te ontwikkelen of iets, lastig uit te leggen. Daarna zou ik dan of naar huis kunnen gaan of in Rio het hostel bezoeken waar ik vorig jaar gezeten hebt en nog wat bekenden heb lopen of een weekje te genieten op het strand in Costa Rica of iets in die richting bijvoorbeeld.

Maar veel hangt dus af van hoe te reizen tussen die verschillende plaatsen en welk prijskaartje eraan hangt :)

[..]

Valt mee inderdaad. En dan vanaf Lima met de bus richting Cuzco?
Als je alleen wilt "chillen" met backpackers dan moet je naar Cuzco. Dat is DE uitgaansstad van Peru. Menu's zijn daar in het Israelisch. Nuf said :+ En vanaf daar dus naar Machu Picchu.

Naar Cuzco kun je ook gewoon vliegen. Buenos Aires naar Cuzco via Lima zie ik hier voor ¤ 483, gebruik makend van dezelfde data.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_139953812
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 18:15 schreef SeLang het volgende:

[..]

Als je alleen wilt "chillen" met backpackers dan moet je naar Cuzco. Dat is DE uitgaansstad van Peru. Menu's zijn daar in het Israelisch. Nuf said :+ En vanaf daar dus naar Machu Picchu.

Naar Cuzco kun je ook gewoon vliegen. Buenos Aires naar Cuzco via Lima zie ik hier voor ¤ 483, gebruik makend van dezelfde data.
Dus daar heb ik geen klote aan dat spaans? :P Maar dat is inderdaad wat ik liever heb, een stad met hostels en veel jongeren die op reis zijn waar je gemakkelijk contact kan krijgen als je dat wilt en eventueel uitgaan en dat maakt de trip naar Machu Picchu ook veel makkelijker natuurlijk vanaf die stad.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 14 mei 2014 @ 18:49:50 #293
78918 SeLang
Black swans matter
pi_139954431
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 18:26 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Dus daar heb ik geen klote aan dat spaans? :P Maar dat is inderdaad wat ik liever heb, een stad met hostels en veel jongeren die op reis zijn waar je gemakkelijk contact kan krijgen als je dat wilt en eventueel uitgaan en dat maakt de trip naar Machu Picchu ook veel makkelijker natuurlijk vanaf die stad.
Het is dan alleen nauwelijks een Peru ervaring te noemen, maar wat jij wilt ;)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_139954475
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 18:49 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het is dan alleen nauwelijks een Peru ervaring te noemen, maar wat jij wilt ;)
Dus jij zegt dat Lima en dergelijke ook aangedaan moeten worden?
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 14 mei 2014 @ 18:59:16 #295
78918 SeLang
Black swans matter
pi_139954744
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 18:50 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Dus jij zegt dat Lima en dergelijke ook aangedaan moeten worden?
Wat ik bedoel is dat chillen met backpackers niet de manier is om echt iets van het land te beleven. Maar dat maakt verder niet uit want als ik het zo lees is dat je doel ook niet echt. Alleen zou ik zelf in dat geval eerder naar Thailand of Laos ofzo gaan.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_139954858
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 18:59 schreef SeLang het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dat chillen met backpackers niet de manier is om echt iets van het land te beleven. Maar dat maakt verder niet uit want als ik het zo lees is dat je doel ook niet echt. Alleen zou ik zelf in dat geval eerder naar Thailand of Laos ofzo gaan.
Mja, ik bedoelde ook niet geforceerd contact zoeken met anderen maar dat die mogelijkheid er wel is als dat nodig zou zijn aangezien ik nog nooit alleen op reis gegaan ben. Sowieso is het doel wat ik nu heb alleen Machu Picchu en dan de dagen daar omheen om even dingen te overdenken ook en te genieten van het landschap daar. Voor Peru verder moet je veel langer uittrekken en dan kan altijd nog :)
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 14 mei 2014 @ 19:07:13 #297
78918 SeLang
Black swans matter
pi_139955038
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 19:02 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Mja, ik bedoelde ook niet geforceerd contact zoeken met anderen maar dat die mogelijkheid er wel is als dat nodig zou zijn aangezien ik nog nooit alleen op reis gegaan ben. Sowieso is het doel wat ik nu heb alleen Machu Picchu en dan de dagen daar omheen om even dingen te overdenken ook en te genieten van het landschap daar. Voor Peru verder moet je veel langer uittrekken en dan kan altijd nog :)
Een plaats als Cuzco kom je in elk geval massa's mensen tegen en kun je elke avond uitgaan als je dat wilt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 14 mei 2014 @ 19:16:37 #298
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_139955443
Je zonden overdenken kan op elke willekeurige plek op de wereld en zó bijzonder is MP nou ook weer niet. En dan ook nog evt uitwijken naar weer een heel ander uiteinde (Rio).. ik vind het maar een omslachtig plan.
Ik zou zeggen: als Argentinië vast staat ivm het bezoeken van die vriend, hou het daar dan bij en doe dat goed, ipv van alles een beetje. Mooie natuur heb je in Argentinië ook (Patagonië, Bariloche, Iguazu - om maar wat te noemen). En als backpacker ben je nergens alleen!
pi_139957595
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 19:16 schreef babette21 het volgende:
Je zonden overdenken kan op elke willekeurige plek op de wereld en zó bijzonder is MP nou ook weer niet. En dan ook nog evt uitwijken naar weer een heel ander uiteinde (Rio).. ik vind het maar een omslachtig plan.
Ik zou zeggen: als Argentinië vast staat ivm het bezoeken van die vriend, hou het daar dan bij en doe dat goed, ipv van alles een beetje. Mooie natuur heb je in Argentinië ook (Patagonië, Bariloche, Iguazu - om maar wat te noemen). En als backpacker ben je nergens alleen!
Ja is misschien ook wel zo maar Argentinie in die maanden is mij net wat te koud om te blijven na die cursus. Vorig jaar zomer ook geweest en de nachten zijn ijskoud, overdag alleen in de zon een leuke 18 graden. ( was nogal een klap na de 40 graden in New York ervoor :P ). Maar daarom waren ook die watervallen gesloten bijvoorbeeld ivm het slechte weer.

Het hoeft ook niet perse MP(hoe commercieel is MP? ) te zijn, ik heb alleen het gevoel dat je daar heel erg je rust kan vinden en de tochten ( inca-trail zit vol maar de alternatieve ) heel mooi zijn en rustgevend, mja, kan er ook naast zitten..ik heb altijd stedentrips met vrienden gedaan dus dit is niet echt bekend terrein voor mij.

[ Bericht 8% gewijzigd door kurk_droog op 15-05-2014 00:41:16 ]
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 15 mei 2014 @ 08:38:52 #300
78918 SeLang
Black swans matter
pi_139974726
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 20:04 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Ja is misschien ook wel zo maar Argentinie in die maanden is mij net wat te koud om te blijven na die cursus. Vorig jaar zomer ook geweest en de nachten zijn ijskoud, overdag alleen in de zon een leuke 18 graden.
In sept-okt is Cuzco kouder dan BA.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 15 mei 2014 @ 08:51:17 #301
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_139974894
reset
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')