Geen cuy gegeten?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:34 schreef Panfluit het volgende:
Peruaans eten is heerlijk en behoorlijk gevarieerd!
Zelfs een van de meest gevarieerde keukens ter wereld.
Vreemd eigenlijk, want hier zie je overal Mexicaanse, Spaanse, Chinese , Indische, Italiaanse specialiteiten restaurants, maar nergens een Peruaanse. Ik zie een gat in de markt
Ceviche en de Cuy chactado zijn dan al genoemd, maar ook heel erg lekker is of veel gegeten wordt:
Lomo Saltado (reepjes gekruide biefstuk, met tomaat, rijst en frietjes)
Corazon de res (koeienhart)
Alpaca (lekker mals vlees!)
Chicharron met Roccoto (een bonk varkensvlees, met een gevulde peper)
Adobo (deed me aan een soort hachee denken, mij is verteld dat het vaak op zondagochtend gegeten wordt, om de kater weg te werken)
verder zijn er ook een hoop gerechten met Pollo oftewel kip.
In de Andes zijn er ook Pachamanca gerechten, die op of in de grond met verhitte stenen bereidt worden.
Er valt genoeg te smullen in Peru, neem er voor het genot er een Cusqueña bij
Het ligt er aan wat je wilt gaan zien en doen in Peru, maar ik denk dat een paar dagen Bolivia er wel tussen valt te proppen. Hoe ziet jouw voorlopige planning eruit?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 20:14 schreef announcement het volgende:
Gaan er nog mensen naar Peru? Ik vlieg zelf op 5 mei naar Lima. Ben me een beetje aan het orienteren waar ik allemaal heen zou willen. Ik blijf vier weken en zou ook wel wat van Bolivia willen zien (La Paz? / Uyuni?). Of zou dat kwa tijd wel krap worden?
Hier ga ik me eens in verdiepen. Bedankt!quote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:11 schreef Lemans24 het volgende:
Maar met vier weken kun je het beste een keuze maken tussen Zuid-Peru + Bolivia enerzijds en Zuid-Peru + Noord-Peru anderzijds. Ik zou globaal dit doen:
een week Huaraz,
een week Arequipa/Cuzco,
een week Noordelijk van La Paz,
een week zuidelijk van La Paz.
Ik ben de inca trail mensen tegengekomen op het laatste eindje, de berg op, en heb mijn water met ze gedeeld. Ze waren helemaal gekleed voor trailing en ik liep ze op mijn gympen voorbij.quote:Op maandag 20 januari 2014 20:55 schreef karoltje het volgende:
Wat me supergaaf lijkt om te doen is de Inca-trail. Hebben jullie tips bij welke organisatie die het beste te boeken is?
Ik lees inderdaad dat je het ver van tevoren moet boeken, op een site las ik 4 a 6 maanden van tevoren! We gaan ook nog eens in hoogseizoen dus ik wil het snel vastleggenquote:Op maandag 20 januari 2014 21:25 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik ben de inca trail mensen tegengekomen op het laatste eindje, de berg op, en heb mijn water met ze gedeeld. Ze waren helemaal gekleed voor trailing en ik liep ze op mijn gympen voorbij.
Er zijn genoeg reisbureautjes in Cusco, maar ik weet niet of je dat van te voren moet boeken. De familie daar hebben een vlucht naar Aguas Calientes voor me geregeld toen omdat de trein niet reed die dag door stakingen.
Goh.. Zij hebben al een paar dagen lopen achter de rug, dan ben je niet meer op je bestquote:Op maandag 20 januari 2014 21:25 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik ben de inca trail mensen tegengekomen op het laatste eindje, de berg op, en heb mijn water met ze gedeeld. Ze waren helemaal gekleed voor trailing en ik liep ze op mijn gympen voorbij.
Nee ik heb de 45min helicoptervlucht gedaan.quote:Op maandag 20 januari 2014 21:35 schreef karoltje het volgende:
[..]
Ik lees inderdaad dat je het ver van tevoren moet boeken, op een site las ik 4 a 6 maanden van tevoren! We gaan ook nog eens in hoogseizoen dus ik wil het snel vastleggen.
Heb je de 4 daagse trail gedaan?
Zolang ze op de weg blijven!quote:Op maandag 20 januari 2014 21:54 schreef Lemans24 het volgende:
De bussen zijn namelijk super-comfortabel.
Volgens mij is het in het zuiden goed te doen, zolang je niet in het donker gaat rijden. Het noorden weet ik niet, kan me zo voorstellen dat het daar wat ingewikkelder is.quote:Op woensdag 15 januari 2014 18:14 schreef flipsen het volgende:
Zomaar een vraagje tussendoor... Mijn (argentijnse) vrouw en ik vertrekken ergens mei/juni voor een week of 6 naar Peru om dat land uitgebreid (voor) te verkennen voor mijn reisorganisatie. Nu was mijn originele plan eigenlijk om een auto te huren voor heel die periode (lekker goedkoop) en ook nog even het noorden van Chili en wellicht Bolivia mee te pakken. De vraag is: is het aan of af te raden om op eigen houtje met een huurauto erop uit te trekken? Mbt veiligheid vooral, aan onverharde (berg)wegen en afstanden van honderden kilometers heb ik geen hekel en ben ik wel wat gewend.
Eens. Huacachina is lachen, vooral met een sandbuggy door de duinen scheuren was gaaf! Nazca was alleen leuk omdat we met een klein vliegtuigje lijntjes gingen kijken. Verder mega saai daar.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 17:37 schreef babette21 het volgende:
Ik vond Huacachina wel geinig. Nazca kun je overslaan als je niet naar de lijnen gaat, is verder echt niks te doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |