Als je wilt gaan rondtrekken in de buurt van Huaraz, raad ik je aan zo lang mogelijk in die regio te blijven. Als je alleen wat dagtochten wil maken, is een dag of vijf (of langer) wel aan te raden. Dat geeft je ook de kans een beetje te acclimatiseren, om te voorkomen dat je problemen krijgt met de hoogte.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:20 schreef Zocalo het volgende:
Hoe lang zouden jullie uittrekken voor een tocht naar Huaraz (incl aanpassen)? Ik wil vanaf Lima eerst daarheen en dan naar Bolivia vliegen, dus dat is wel handig om te weten voor het boeken. En een vlucht Lima - La Paz is nu 250e, kan dat goedkoper?
Ik wil daar wel tours gaan doen, het rondtrekken in het gebergte hoort er toch wel bij daar geloof ikquote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:19 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Als je wilt gaan rondtrekken in de buurt van Huaraz, raad ik je aan zo lang mogelijk in die regio te blijven. Als je alleen wat dagtochten wil maken, is een dag of vijf (of langer) wel aan te raden. Dat geeft je ook de kans een beetje te acclimatiseren, om te voorkomen dat je problemen krijgt met de hoogte.
Goedkoper dan Lima-La Paz is s Lima-Cuzco en dan verder met de bus.
Dag of 4 a 5 is genoeg.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:20 schreef Zocalo het volgende:
Hoe lang zouden jullie uittrekken voor een tocht naar Huaraz (incl aanpassen)? Ik wil vanaf Lima eerst daarheen en dan naar Bolivia vliegen, dus dat is wel handig om te weten voor het boeken. En een vlucht Lima - La Paz is nu 250e, kan dat goedkoper?
Zeker allemaal aanraders die ja daar noemt! Als je toch naar Ecuador gaat, probeer dan via Chachapoyas / Kuelap naar het noorden te gaan, is weer heel anders dan het zuiden van Peru.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:08 schreef Foeske het volgende:
Ik ga in december en blijf 5 maanden! Joehoe!
Ik heb mijn baan vorige week opgezegd om een paar maanden in een weeshuis te gaan werken in Arequipa (waar ik twee keer eerder ben geweest en waarvoor ik een stichting heb opgericht).
Plan is om ongeveer tot half maart in Arequipa te blijven en daarna wat rondreizen. Heb onder andere nog geen regenwoud gezien in Peru/Bolivia, Huaraz staat op de planning en ik wil heel graag naar Ecuador/Galapagos.
Heb er dus enorm zin in!
Dat staat eigenlijk ook nog op mijn verlanglijstje ja. Ik ben een paar jaar geleden wel in Trujillo geweest, maar niet nóg verder noorderlijk. Had er toen al wel over gehoord/gelezen, maar volgens mij kostte dat relatief veel tijd om daar te komen toch?quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:57 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Zeker allemaal aanraders die ja daar noemt! Als je toch naar Ecuador gaat, probeer dan via Chachapoyas / Kuelap naar het noorden te gaan, is weer heel anders dan het zuiden van Peru.
Al die mensen die zeggen dat het eten zo goed is in Peru en ik kan me er niks bij voorstellen... Volgende keer toch maar Lima uitgebreid bezoeken dan. Wanneer dat ook mag zijn.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 02:08 schreef El_Matador het volgende:
volgende week weer een weekje Lima. Heerlijk eten...
Ceviche, vlees, vis, veel verschillende invloeden...quote:Op vrijdag 4 mei 2012 04:08 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Al die mensen die zeggen dat het eten zo goed is in Peru en ik kan me er niks bij voorstellen... Volgende keer toch maar Lima uitgebreid bezoeken dan. Wanneer dat ook mag zijn.
cuy is caviaquote:Op vrijdag 4 mei 2012 04:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ceviche, vlees, vis, veel verschillende invloeden...
Ik denk dat als je alleen goedkoop eet het anders is dan als je in luxe restaurants eet. Maar ja, ieder zijn leven toch?
Wil wel es curi (cavia) proberen...
Lomo saltado heb ik ook op, maar vond ik niet heel bijzonder. Beetje snackvoedsel, als in variant op shoarma (of salchipapas in Colombia, variant op de patat kapsalon...)quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:34 schreef Panfluit het volgende:
Peruaans eten is heerlijk en behoorlijk gevarieerd!
Zelfs een van de meest gevarieerde keukens ter wereld.
Vreemd eigenlijk, want hier zie je overal Mexicaanse, Spaanse, Chinese , Indische, Italiaanse specialiteiten restaurants, maar nergens een Peruaanse. Ik zie een gat in de markt
Ceviche en de Cuy chactado zijn dan al genoemd, maar ook heel erg lekker is of veel gegeten wordt:
Lomo Saltado (reepjes gekruide biefstuk, met tomaat, rijst en frietjes)
Corazon de res (koeienhart)
Alpaca (lekker mals vlees!)
Chicharron met Roccoto (een bonk varkensvlees, met een gevulde peper)
Adobo (deed me aan een soort hachee denken, mij is verteld dat het vaak op zondagochtend gegeten wordt, om de kater weg te werken)
verder zijn er ook een hoop gerechten met Pollo oftewel kip.
In de Andes zijn er ook Pachamanca gerechten, die op of in de grond met verhitte stenen bereidt worden.
Er valt genoeg te smullen in Peru, neem er voor het genot er een Cusqueña bij
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |