abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 11:16:10 #151
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_100385980
Bij www.lanperu.com kun je ook nog kijken toch? Daarmee heb ik twee keer een binnenlandse vlucht gehad van Lima naar Arequipa en terug.

Ik heb die destijds via de site apunake.com gekocht, maar ik kijk nu en zie dat die site niet meer bestaat...
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_100899706
Hoe lang zouden jullie uittrekken voor een tocht naar Huaraz (incl aanpassen)? Ik wil vanaf Lima eerst daarheen en dan naar Bolivia vliegen, dus dat is wel handig om te weten voor het boeken. En een vlucht Lima - La Paz is nu 250e, kan dat goedkoper?
  donderdag 18 augustus 2011 @ 20:19:53 #153
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_100909411
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 16:20 schreef Zocalo het volgende:
Hoe lang zouden jullie uittrekken voor een tocht naar Huaraz (incl aanpassen)? Ik wil vanaf Lima eerst daarheen en dan naar Bolivia vliegen, dus dat is wel handig om te weten voor het boeken. En een vlucht Lima - La Paz is nu 250e, kan dat goedkoper?
Als je wilt gaan rondtrekken in de buurt van Huaraz, raad ik je aan zo lang mogelijk in die regio te blijven. Als je alleen wat dagtochten wil maken, is een dag of vijf (of langer) wel aan te raden. Dat geeft je ook de kans een beetje te acclimatiseren, om te voorkomen dat je problemen krijgt met de hoogte.

Goedkoper dan Lima-La Paz is s Lima-Cuzco en dan verder met de bus.
pi_100974230
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:19 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Als je wilt gaan rondtrekken in de buurt van Huaraz, raad ik je aan zo lang mogelijk in die regio te blijven. Als je alleen wat dagtochten wil maken, is een dag of vijf (of langer) wel aan te raden. Dat geeft je ook de kans een beetje te acclimatiseren, om te voorkomen dat je problemen krijgt met de hoogte.

Goedkoper dan Lima-La Paz is s Lima-Cuzco en dan verder met de bus.
Ik wil daar wel tours gaan doen, het rondtrekken in het gebergte hoort er toch wel bij daar geloof ik :) Dan houd ik wel een week aan, moet genoeg zijn dan?
Misschien is dan met de bus vanaf Cuzco een goede optie, maar duurt wel weer aardig langer geloof ik.
pi_101008014
Een week is mooi idd. Je kunt er wekenlang door de natuur trekken als je wilt, ik heb daar alleen dagtochten gemaakt en heb er een dag of 5 gezeten.
Een beetje acclimatiseren kan geen kwaad. Wij zaten de dag nadat we uit het vliegtuig kwamen direct op 4300m. en dat voel je toch een beetje :)
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_102837364
Ik wil een dezer dagen de Inca Trail gaan boeken, maar ik kom er voorlopig achter dat veel bedrijven alleen voor 2 personen boekingen accepteren.
Wat is jullie ervaringen hiermee, of tips van bedrijven waar je wel een gewone 4 daagse tour kan boeken als eenzame reiziger?
pi_102837499
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 16:20 schreef Zocalo het volgende:
Dag of 4 a 5 is genoeg.
pi_103171773
In januari ga ik weer, dag of 5,6
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 17 oktober 2011 @ 16:08:34 #159
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_103194815
Ik ga in december en blijf 5 maanden! Joehoe!

Ik heb mijn baan vorige week opgezegd om een paar maanden in een weeshuis te gaan werken in Arequipa (waar ik twee keer eerder ben geweest en waarvoor ik een stichting heb opgericht).

Plan is om ongeveer tot half maart in Arequipa te blijven en daarna wat rondreizen. Heb onder andere nog geen regenwoud gezien in Peru/Bolivia, Huaraz staat op de planning en ik wil heel graag naar Ecuador/Galapagos.

Heb er dus enorm zin in!
*´¨)
  maandag 17 oktober 2011 @ 22:57:56 #160
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_103215713
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 16:08 schreef Foeske het volgende:
Ik ga in december en blijf 5 maanden! Joehoe!

Ik heb mijn baan vorige week opgezegd om een paar maanden in een weeshuis te gaan werken in Arequipa (waar ik twee keer eerder ben geweest en waarvoor ik een stichting heb opgericht).

Plan is om ongeveer tot half maart in Arequipa te blijven en daarna wat rondreizen. Heb onder andere nog geen regenwoud gezien in Peru/Bolivia, Huaraz staat op de planning en ik wil heel graag naar Ecuador/Galapagos.

Heb er dus enorm zin in!
Zeker allemaal aanraders die ja daar noemt! Als je toch naar Ecuador gaat, probeer dan via Chachapoyas / Kuelap naar het noorden te gaan, is weer heel anders dan het zuiden van Peru.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:21:19 #161
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_103226058
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 22:57 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Zeker allemaal aanraders die ja daar noemt! Als je toch naar Ecuador gaat, probeer dan via Chachapoyas / Kuelap naar het noorden te gaan, is weer heel anders dan het zuiden van Peru.
Dat staat eigenlijk ook nog op mijn verlanglijstje ja. Ik ben een paar jaar geleden wel in Trujillo geweest, maar niet nóg verder noorderlijk. Had er toen al wel over gehoord/gelezen, maar volgens mij kostte dat relatief veel tijd om daar te komen toch?

Maar nu ben ik niet echt aan tijd gebonden, dus bedankt voor de tip, ik ga het zeker meenemen!
*´¨)
pi_104058299
Kan het zijn dat Star Peru niet meer op La Paz vliegt? Een paar dagen geleden meen ik op de site gekeken te hebben en zag ik het er nog staan, echter nu niet meer...
Groeten uit Huaraz trouwens!
  maandag 26 december 2011 @ 20:40:39 #163
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_106066000
Groetjes uit Arequipa! Wat heerlijk om na bijna 3 jaar weer terug te zijn (voor de 3e keer).

Vanmorgen zijn we hier gaan raften en dat was zou gaaf dat ik even de gids + reisbureautje moet promoten: Cusipata (www.cusipata.com) en vraag dat je met gids Eduardo meekunt. Helemaal geweldig!
*´¨)
  zondag 25 maart 2012 @ 06:37:22 #164
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_109482318
Wat is het stil hier, geen Fok!kers in Peru of met plannen om erheen te gaan? Ik ben weer volop aan het genieten hoor. Ben nu het noorden van het land aan het ontdekken. De afgelopen dagen in Chachapoyas gezeten (Kuélap was idd erg indrukwekkend Lemans24, en vooral de route Celendín - Chachapoyas: wauw!

Zit nu in Tarapoto. Had ik een week geleden nog niet eens van gehoord, maar hoorde van mensen dat het erg mooi moest zijn, en aangezien ik toch ´in de buurt´ was...

Ga vanuit hier nog wat dagtochtjes doen, en verder zit ik er over te denken om naar Iquitos te gaan. Wil ik ook al lang een keer heen, dus waarom niet vanaf hier? Heeft iemand ervaring met de 2/3-daagse boottocht naar Iquitos vanaf hier? Lijkt me van de ene kant wel avontuurlijk, maar van de andere kant is het misschien weer een beetje té avontuurlijk voor een meid van 27 alleen... Ik heb wat foto's gezien van een volgestouwde boot en las verhalen over 3 x per dag rijst met kip, hmm, weet niet of ik dat er voor over hebt. Ik kan natuurlijk ook vliegen vanaf hier en vanuit Iquitos nog een boottour doen van één of meerdere dagen. Mensen daar ervaring mee?

Alvast bedankt voor de tips!
*´¨)
pi_109492883
Ik ga waarschijnlijk rond september voor 3 maanden naar Peru. Ga een taalcursus en vrijwilligerswerk in Cuzco doen. :)
I'd cross the desert to be where you are, all the things I do to be close to you. ♥
pi_111116341
volgende week weer een weekje Lima. Heerlijk eten... :9
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 4 mei 2012 @ 04:08:39 #167
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_111116912
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 02:08 schreef El_Matador het volgende:
volgende week weer een weekje Lima. Heerlijk eten... :9
Al die mensen die zeggen dat het eten zo goed is in Peru en ik kan me er niks bij voorstellen... Volgende keer toch maar Lima uitgebreid bezoeken dan. Wanneer dat ook mag zijn.
pi_111116924
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 04:08 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Al die mensen die zeggen dat het eten zo goed is in Peru en ik kan me er niks bij voorstellen... Volgende keer toch maar Lima uitgebreid bezoeken dan. Wanneer dat ook mag zijn.
Ceviche, vlees, vis, veel verschillende invloeden...

Ik denk dat als je alleen goedkoop eet het anders is dan als je in luxe restaurants eet. Maar ja, ieder zijn leven toch?

Wil wel es curi (cavia) proberen... :9
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

vrijdag 4 mei 2012 @ 04:27:59 #169
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_111116952
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 04:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ceviche, vlees, vis, veel verschillende invloeden...

Ik denk dat als je alleen goedkoop eet het anders is dan als je in luxe restaurants eet. Maar ja, ieder zijn leven toch?

Wil wel es curi (cavia) proberen... :9
cuy is cavia
Dát heb ik dan wel weer op. Ceviche natuurlijk ook, alleen de nieuwe keuken dus nauwelijks.
En ik kwam zo nu en dan wel in echte restaurants hoor. Maar max 20 euro, weet niet of dat al luxe is.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 17:34:45 #170
267430 Panfluit
Blaas er maar op
pi_111136544
Peruaans eten is heerlijk en behoorlijk gevarieerd!
Zelfs een van de meest gevarieerde keukens ter wereld.
Vreemd eigenlijk, want hier zie je overal Mexicaanse, Spaanse, Chinese , Indische, Italiaanse specialiteiten restaurants, maar nergens een Peruaanse. Ik zie een gat in de markt ;)

Ceviche en de Cuy chactado zijn dan al genoemd, maar ook heel erg lekker is of veel gegeten wordt:
Lomo Saltado (reepjes gekruide biefstuk, met tomaat, rijst en frietjes)
Corazon de res (koeienhart)
Alpaca (lekker mals vlees!)
Chicharron met Roccoto (een bonk varkensvlees, met een gevulde peper)
Adobo (deed me aan een soort hachee denken, mij is verteld dat het vaak op zondagochtend gegeten wordt, om de kater weg te werken)
verder zijn er ook een hoop gerechten met Pollo oftewel kip.
In de Andes zijn er ook Pachamanca gerechten, die op of in de grond met verhitte stenen bereidt worden.

Er valt genoeg te smullen in Peru, neem er voor het genot er een Cusqueña bij :9~
  vrijdag 4 mei 2012 @ 18:06:47 #171
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_111137555
quote:
3s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 17:34 schreef Panfluit het volgende:
Peruaans eten is heerlijk en behoorlijk gevarieerd!
Zelfs een van de meest gevarieerde keukens ter wereld.
Vreemd eigenlijk, want hier zie je overal Mexicaanse, Spaanse, Chinese , Indische, Italiaanse specialiteiten restaurants, maar nergens een Peruaanse. Ik zie een gat in de markt ;)

Ceviche en de Cuy chactado zijn dan al genoemd, maar ook heel erg lekker is of veel gegeten wordt:
Lomo Saltado (reepjes gekruide biefstuk, met tomaat, rijst en frietjes)
Corazon de res (koeienhart)
Alpaca (lekker mals vlees!)
Chicharron met Roccoto (een bonk varkensvlees, met een gevulde peper)
Adobo (deed me aan een soort hachee denken, mij is verteld dat het vaak op zondagochtend gegeten wordt, om de kater weg te werken)
verder zijn er ook een hoop gerechten met Pollo oftewel kip.
In de Andes zijn er ook Pachamanca gerechten, die op of in de grond met verhitte stenen bereidt worden.

Er valt genoeg te smullen in Peru, neem er voor het genot er een Cusqueña bij :9~
Lomo saltado heb ik ook op, maar vond ik niet heel bijzonder. Beetje snackvoedsel, als in variant op shoarma (of salchipapas in Colombia, variant op de patat kapsalon...)
Chicharron helaas gemist.
Abodo wel op, prima inderdaad! (ben ook fan van hachee trouwens)
Alpaca, helemaal vergeten, was één van m'n favorieten.
En Corazon de res is niet echt mijn ding, al heb ik het wel eens op, net als tripa in vele vormen.
pi_111155256
Cusqueña is aardig, maar kan toch echt niet op tegen Club Colombia O+

Oef, vet:

[ Bericht 30% gewijzigd door El_Matador op 05-05-2012 00:18:58 ]

woensdag 9 mei 2012 @ 05:15:25 #173
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_111321588

[ Bericht 100% gewijzigd door Foeske op 09-05-2012 05:17:09 (dubbel) ]
*´¨)
  woensdag 9 mei 2012 @ 05:15:41 #174
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_111321589
Eén van mijn favoriete Peruaanse gerechten is trouwens Papa a la Huancaína (gekookte gele aardappelen met pittig sausje, gegeten met sla, ei, olijf en eventueel een tomaatje).

Adobo krijg ik bij mijn gastgezin inderdaad weleens op zondagochtend voorgeschoteld, net als frietjes of wat er ook over is van de vorige dag. Gelukkig weten ze ondertussen dat ze mij daar 's morgens niet zo blij mee maken en dat ik liever brood heb. Al was die Adobo wel goed te doen.

Bij zo'n typische zondagochtendmaaltijd drinken ze trouwens ook thee met Anis Najar (sterke drank) erin. Lekker om de dag te beginnen!
*´¨)
pi_111321607
Zonder dollen; ik heb zojuist het lekkerste gerecht van mijn leven gegeten. Lomo ahumao, maar perfect. Op een truffelmousse en met heerlijke burghul.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')