Maar bij Iquitos heb je wel degelijk een malariaprobleem!quote:Op zondag 4 mei 2014 21:33 schreef miro86 het volgende:
In ieder geval is dit te hoog voor malaria, dus dat valt nog mee.

Open Jaw vanuit Bolivia zit m niet in. Kost 500e meer en je moet toch overstappen in Lima (en vaak ook in Sucre). Je hebt dus weinig aan zo'n open jaw -je maakt hem precies na met een overstap in Cusco, je verkort je busreis en je bespaart geld.quote:Op zondag 4 mei 2014 21:55 schreef babette21 het volgende:
Peru is goed te doen in 3 weken, Bolivia (incl meerdaagse Uyuni-tour.. want waarom zou je anders daarheen gaan?) lijkt mij erg proppen, hoewel niet onmogelijk. Wil je dat toch meepakken, dan zou ik de volgorde denk ik aanpassen: Lima > Nasca > Arequipa > Cusco > Puno > La Paz > Uyuni > La Paz en dan vanaf La Paz terug naar huis vliegen (open jaw ticket).
Vul je het zelf in dat de inca trail vol zit of heb je dat al bevestigd gekregen? Ik weet nl dat ze het altijd zeggen (wees er op tijd bij!) maar heb uiteindelijk nog nooit gehoord dat ie echt vol zit. Heb 'm zelf door en blessure niet helemaal kunnen lopen, dus heb de trein tot halverwege gepakt en toen het laatste stuk gelopen - maar geen idee mee hoe die route heette. Maar was een leuk alternatief, zeker dus de moeite waard om andere mogelijkheden na te gaan.

Die skip ik waarschijnlijk.quote:Op zondag 4 mei 2014 22:13 schreef flipsen het volgende:
[..]
Maar bij Iquitos heb je wel degelijk een malariaprobleem!

ik heb de Lares trek gelopen. was een erg mooie tocht maar wel erg zwaar het hoogste punt was op ongeveer 4350 meter en daar had ik toch best veel last van de hoogte was erg moeilijk om vooruit te komen. maar wel een erg mooi berggebied waar heel weinig mensen wonen.quote:Op zondag 4 mei 2014 13:10 schreef miro86 het volgende:
Gezien de Inca trail al maanden is volgeboekt (max 200 toeristen per dag), moet ik alternatieven zoeken. Ik baal natuurlijk als een stekker, maar ik vroeg me of de Salkantay trek en de Lares trek wat zijn en welke beter is.

Dat helpt inderdaad prima, zo heb ik het ook gedaan. Geen Diamox.quote:Op maandag 5 mei 2014 09:42 schreef Individual het volgende:
Tegen de hoogte kan je coca drinken/kauwen net als de mensen daar. Die coca bladeren kan je in elke supermarkt kopen.

La Paz is ook absoluut geen vervelende stad.
 La Paz is ook absoluut geen vervelende stad. 

Ja dat kan, of in ieder geval van Arequipa naar de grens bij Desaguadero en vanaf daar verder reizen naar La Paz.quote:Op zondag 4 mei 2014 18:59 schreef miro86 het volgende:
Okay dit is ongeveer wat ik ervan gemaakt heb om back-tracken te minimaliseren. Met twee vluchten, maar oke, 21 uur in een bus zitten is ook niet leuk.
[ afbeelding ]
Edit: Eigenlijk kun je ook van Arequipa naar La Paz en andersom. Misschien nog handiger dan via Cuzco (en $70 goedkoper)

Zeker een leuk eiland, net zoals Amantani, wat ietsje verderop ligt.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 21:11 schreef Lamb29 het volgende:
Taquile heet dat eiland bij Puno.. Vond ik veel mooier dan de rieteilanden

Ja, je bent toerist, maar je gaat niet naar Disneyland. Ik vind zo'n Volendamse kaasmarkt geval niet echt leuk - het is nep. De Uros eilanden schijnen ook zoiets te zijn.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 22:38 schreef flipsen het volgende:
Ik vond de Uros eilanden zeker interessant. En Taquile erg mooi. Toeristisch? Ja natuurlijk, maar je bent nou eenmaal toerist en je wil dat toch graag zien lijkt me.

Het is vaak wel zo dat als er er iets bijzonders te zien is veel toeristen zijn. Je kan altijd naar een industriestadje waar weinig/geen toeristen zijn, maar waarom zou je?quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:03 schreef miro86 het volgende:
[..]
Ja, je bent toerist, maar je gaat niet naar Disneyland. Ik vind zo'n Volendamse kaasmarkt geval niet echt leuk - het is nep. De Uros eilanden schijnen ook zoiets te zijn.
Als er ergens veel toeristen zijn, dan is het een beetje jammer, maar dat hoort erbij - je bent een van hen.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |