abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 26 november 2008 @ 23:14:24 #1
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_63551438
Welkom op de Erasmus slowchat @ FOK!


Woudestein / Hoboken


Falafel


Voorgaande delen
Erasmus Universiteit Rotterdam #10
Erasmus Universiteit Rotterdam #9
Erasmus Universiteit Rotterdam #8
Erasmus Universiteit Rotterdam #7
Erasmus Universiteit Rotterdam, Deel 6.
Erasmus Universiteit Rotterdam, Deel 5; het jaarplansysteem!
Erasmus Universiteit topic, Deel 4:
Erasmus Universiteit topic, Deel 3: Een nieuwe start
Erasmus Universiteit topic, Deel 2: Op naar MyEur
[SC] Erasmus Universiteit Slowchat

Handige Links
EUR website
MyEUR
Blackboard
OSIRIS
SIN-Online
EURmail
ERNA
StudieLink
Studiekeuzetest

FOK!ers @ EUR (naam - faculteit - opleiding - fase)
Artianos - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Bachelor
BliksemSchigt - RSM - International Business Administration - Bachelor
Bolkesteijn - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Bachelor
BVO - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Master
Chabo - FEW - Economie & Bedrijfseconomie
ChRoNiC - FEW - Economics - Master & FRG - Nederlands Recht - Bachelor
DahaKa - FRG - Nederlands Recht - Bachelor
Fiskus - FRG - Fiscaal recht - Bachelor
Flashwin - FRG - Nederlands Recht - Bachelor
Irritatie100 - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Bachelor
Lennox - FHKW - Media & Maatschappij - Master
Najir - FEW - Informatica&Economie - Bachelor
Nepthys - FHKW - Algemene Cultuurwetenschappen - Bachelor
PietjePuk007 - FEW - Economics & ICT - Master
Public_NME - RSM - Business Administration - Master in Strategic Management
Pulu - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Bachelor
SnookieMJ - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Master
soylent - FEW - Economics & ICT - Schakel
SuperHarregarre - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Bachelor
ThE_ED - FSW - Sociologie - Bachelor
unioz - RSM - International Business Administration - Bachelor
Version1 - RSM - Business Administration - Master Finance & Investments
Vincenski - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Master

Als je ook in de OP wil post in 't topic, als je eruit wil ook !
Game On!

[ Bericht 1% gewijzigd door eleusis op 28-11-2008 13:47:36 ]
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_63552958
Ah, weer een nieuwe.
Gelukkig, hopen dat deze wel een beetje loopt!
pi_63553069
quote:
Op woensdag 26 november 2008 22:33 schreef Finitio het volgende:

[..]
Wel een tip trouwens: Bestel eens de 'GIO', bij de Phileas in het L-gebouw.
Je weet niet wat je meemaakt!
Vertel!
pi_63554159
quote:
Op donderdag 27 november 2008 00:21 schreef Nepthys het volgende:

[..]

Vertel!
Als ik het vertel is de verrassing weg,

gewoon proberen!
pi_63556102
Ja hallo, ben dus ondertussen al een paar maanden bezig met mn master he, verander dat eens

Zie trouwens dat de EUR server ook is opgenomen in de OP
pi_63557002
Ik doe trouwens geen Master Geschiedenis, maar Media & Maatschappij . Tevens tvp
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_63558657
Ik zit ook in mn master inmiddels.
pi_63573924
Nog 6 uur practicum en dan is mijn studentassistent 'carriere' waarschijnlijk voorbij
pi_63582229
Staat toch leuk op je CV . Kreeg een e-mail of ik bijles statistiek wilde geven, maar daarna niks meer gehoord. Dat ook naar aanleiding van cijfer van vorig jaar.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_63582755
quote:
Op donderdag 27 november 2008 19:47 schreef Vincenski het volgende:
Nog 6 uur practicum en dan is mijn studentassistent 'carriere' waarschijnlijk voorbij
Hoe vond/vind jij het?
pi_63589213
Bijna klaar , toch tvp .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  vrijdag 28 november 2008 @ 10:59:20 #12
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_63589467
Zoals ik in het andere, gesloten topic al zei: Ik ben inmiddels FEW - Economie & Bedrijfseconomie
En nog ff een vraagje: iemand een idee waar je een beetje fatsoenlijk kan parkeren in de buurt van de uni? De Kralingse Zoom is 9 van de 10 al helemaal vol en op de campus zelf parkeren wordt ook weer een beetje een dure grap als ik dat dagelijks doe.
  vrijdag 28 november 2008 @ 12:03:58 #13
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_63591152
quote:
Op donderdag 27 november 2008 10:07 schreef ChRoNiC het volgende:
Ik zit ook in mn master inmiddels.
Van welke schtudie?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  vrijdag 28 november 2008 @ 12:04:30 #14
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_63591171
quote:
Op donderdag 27 november 2008 23:42 schreef Finitio het volgende:

[..]

Hoe vond/vind jij het?
Is opzich wel leuk! Stuk beter dan al die andere kutbaantjes die je normaal naast je studie doet.
pi_63593273
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 12:03 schreef soylent het volgende:

[..]

Van welke schtudie?
Hehehehehe

Economics richting Entrepreneurship
  vrijdag 28 november 2008 @ 13:52:04 #16
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_63594058
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 13:21 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Hehehehehe

Economics richting Entrepreneurship
OK. Alles in die topic is aangepassed. Bachelor rechten ook nog steeds actief?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  vrijdag 28 november 2008 @ 13:53:06 #17
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_63594087
En heeft iemand die wazige enquete van de EFR ook gekregen Welk dier is de EFR? Nigga please...

Alles voor een gratis iPod natuurlijk, maar na 4 vragen kreeg ik een syntax error
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_63596813
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 12:04 schreef Vincenski het volgende:

[..]

Is opzich wel leuk! Stuk beter dan al die andere kutbaantjes die je normaal naast je studie doet.
Vind ik ook, ben nu ook SA.
Zit wel veel tijd in.. maar is erg leuk om eens aan de andere kant te staan.
Wel frustrerend af en toe als mensen dingen die je denkt erg duidelijk uit te hebben gelegd,
nog steeds fout doen.
  vrijdag 28 november 2008 @ 15:51:37 #19
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_63597206
Gaat wel stuk meer tijd inzitten dan dat er in je contract staat, maja is ook niet zon ramp. Welk vak geef jij?
Ik zorg gewoon dat ik het zo goed en uitgebreid mogelijk uitleg en degene die het gemaakt hebben snappen het dan en degene die alleen overschrijven snappen het bij het tentamen
Bij inleiding accounting heeft gemiddeld 50% het gehaald, terwijl het bij mij 80 studenten toch wel ruim boven de 60% is, altijd leuk om te zien

[ Bericht 0% gewijzigd door Vincenski op 28-11-2008 15:56:52 ]
pi_63599487
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 10:59 schreef Irritatie100 het volgende:
Zoals ik in het andere, gesloten topic al zei: Ik ben inmiddels FEW - Economie & Bedrijfseconomie
En nog ff een vraagje: iemand een idee waar je een beetje fatsoenlijk kan parkeren in de buurt van de uni? De Kralingse Zoom is 9 van de 10 al helemaal vol en op de campus zelf parkeren wordt ook weer een beetje een dure grap als ik dat dagelijks doe.
Ik parkeer hem altijd aan overkant van Abraham van Rijckevorselweg.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  vrijdag 28 november 2008 @ 18:21:23 #21
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_63600721
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 17:22 schreef Lennox het volgende:

[..]

Ik parkeer hem altijd aan overkant van Abraham van Rijckevorselweg.
Ik ben niet zo goed in straatnamen
Vandaag had ik hem in dat woonwijkje naast de campus geparkeerd, maar dat was nog een enorm eind lopen
pi_63600746
Ik zit altijd in T of L, dus dan is het even de weg oversteken en je bent er. Loop liever 3 minuten, dan dat ik 5¤ per dag betaal.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  vrijdag 28 november 2008 @ 18:34:20 #23
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_63600996
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 18:22 schreef Lennox het volgende:
Ik zit altijd in T of L, dus dan is het even de weg oversteken en je bent er. Loop liever 3 minuten, dan dat ik 5¤ per dag betaal.
Aha, ik zit altijd in C dus ik parkeer het liefst bij het metrostation. Maar goed, dat is bijna altijd vol, dus ik dacht ik vraag eens alternatieven

Ben eigenlijk vandaag pas op het idee van die woonwijk gekomen
  vrijdag 28 november 2008 @ 18:39:26 #24
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_63601115
Kans is dat je daar soms ruzie krijgt met bejaarden uit de bejaardenflat omdat ze vinden dat je auto asociaal staat. Had ik pas geleden ook weer last van
pi_63601117
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 15:51 schreef Vincenski het volgende:
Gaat wel stuk meer tijd inzitten dan dat er in je contract staat, maja is ook niet zon ramp. Welk vak geef jij?
Ik zorg gewoon dat ik het zo goed en uitgebreid mogelijk uitleg en degene die het gemaakt hebben snappen het dan en degene die alleen overschrijven snappen het bij het tentamen
Bij inleiding accounting heeft gemiddeld 50% het gehaald, terwijl het bij mij 80 studenten toch wel ruim boven de 60% is, altijd leuk om te zien
Klopt, veel meer tijd, maar is meestal wel erg leuk.
Wel bijzonder dat jij boekhouden en accounting helemaal uitlegt, dat doe je heel anders dan de docenten waarvan ik zelf die vakken kreeg, die penden de antwoorden simpelweg over.. waardeloze lessen.
Ik geef micro, waarvoor de slagingspercentages meestal helaas wat lager liggen.
Mijn groepen hebben zelfs licht ondergemiddeld gescoord tot nu toe,
dus das minder om te zien.
  vrijdag 28 november 2008 @ 18:41:45 #26
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_63601166
Snap ook niet waarom ze alleen antwoorden overpennen. Hoorde dat anderen soms na half uur ofzo alweer klaar waren, terwijl ik het in twee uur niet red om alles te behandelen.
Van de opgaven valt soms niet veel uit te leggen, maar wat er uit te leggen is leg ik uit. Had ook een redelijk goede beoordeling gekregen, dus dat maakte mn dag ook weer goed

Finitio: Je geeft toch niet toevallig op woensdag tot 1 uur micro in G3-26?
  vrijdag 28 november 2008 @ 18:43:46 #27
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_63601218
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 18:39 schreef Vincenski het volgende:
Kans is dat je daar soms ruzie krijgt met bejaarden uit de bejaardenflat omdat ze vinden dat je auto asociaal staat. Had ik pas geleden ook weer last van
Ik stond vandaag in zo'n straat waar allemaal auto's langs de weg stonden dus dat valt wel mee
pi_63601266
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 18:41 schreef Vincenski het volgende:
Snap ook niet waarom ze alleen antwoorden overpennen. Hoorde dat anderen soms na half uur ofzo alweer klaar waren, terwijl ik het in twee uur niet red om alles te behandelen.
Van de opgaven valt soms niet veel uit te leggen, maar wat er uit te leggen is leg ik uit. Had ook een redelijk goede beoordeling gekregen, dus dat maakte mn dag ook weer goed

Finitio: Je geeft toch niet toevallig op woensdag tot 1 uur micro in G3-26?
Ik vraag me altijd af wat er met die vakevaluaties wordt gedaan? Dit blok ook maar eens ingevuld, voornamelijk na aanleiding van een dramavak/prof die het soms wel heel ver ging in mijn ogen.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_63601333
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 18:41 schreef Vincenski het volgende:
Snap ook niet waarom ze alleen antwoorden overpennen. Hoorde dat anderen soms na half uur ofzo alweer klaar waren, terwijl ik het in twee uur niet red om alles te behandelen.
Van de opgaven valt soms niet veel uit te leggen, maar wat er uit te leggen is leg ik uit. Had ook een redelijk goede beoordeling gekregen, dus dat maakte mn dag ook weer goed

Finitio: Je geeft toch niet toevallig op woensdag tot 1 uur micro in G3-26?
Nee, das een ander

Precies, als je alles overpent ben je in een half uurtje klaar, als je alles uit probeert te leggen VEEL langer.
Bij micro valt eigenlijk altijd wel veel uit te leggen, dus moet vaak wel keuzes maken... soms moet je sommen wel snel doen.
pi_63609073
Micro SA lijkt me wel een bits baantje. Veel uitleggen en veel vragen/onbegrip denk ik.

Vind je het wel leuk?
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 13:52 schreef soylent het volgende:

[..]

OK. Alles in die topic is aangepassed. Bachelor rechten ook nog steeds actief?
Jawohl. Trouwens ook die gare enquête van de EFR ontvangen en direct verwijderd. Wat een rotzooi.
pi_63610037
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 22:51 schreef ChRoNiC het volgende:
Micro SA lijkt me wel een bits baantje. Veel uitleggen en veel vragen/onbegrip denk ik.

Vind je het wel leuk?
[..]

Jawohl. Trouwens ook die gare enquête van de EFR ontvangen en direct verwijderd. Wat een rotzooi.
Bits?
Veel onbegrip inderdaad, maar voelt omgekeerd wel weer erg goed als je iets vrij lastigs toch begrijpelijk weet te brengen. Vind het tot nu toe erg leuk, micro heeft ook wel veel praktische toepassingen, zie bijvoorbeeld de volgende vraag:

'Jeroen van der Boom heeft besloten zichzelf toch te goed te voelen om een topper te worden, waardoor Gordon en Rene Froger op zoek moeten naar een nieuwe topper. Voor het vinden van een nieuwe topper starten ze een zoektocht a la X-factor, en huren ze Henk-Jan Smits in om kandidaten te testen. Voor elke kandidaat die Henk-Jan test, vraagt hij 50 euro. De zangkwaliteiten van de kandidaten zijn uniform verdeeld op een schaal van 6 tot en met 10. Elk punt op deze schaal wordt door de overgebleven toppers gewaardeerd voor 100 euro.

Bij welke zangkwaliteit moeten Rene en Goor stoppen met het zoeken naar een nieuwe Geer?'
  vrijdag 28 november 2008 @ 23:25:01 #32
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_63610091
Aanstaande donderdag cum laude ( ) afstuderen.
En dan ben ik dus opeens student-af .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_63610143
Weet je dat nu al ?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  vrijdag 28 november 2008 @ 23:37:36 #34
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_63610500
Een 8.25 is genoeg heb ik vernomen, en dat heb ik zelfs met een 5.5 al .
Al verwacht ik voor de scriptie stiekem zeker wel een 8. Begeleiders hebben zelfs voorgesteld samen met mij en m'n scriptiegenoot een artikel te schrijven voor een nader te kiezen international wetenschappelijk tijdschrift . Nu nog even stressen voor de verdediging .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_63642334
TVP. Topic klopt niet meer voor mij, ben dit jaar begonnen met bedrijfseconomie.
pi_63644688
BVO: netjes man. Ik ben jaloers. Ik heb net mijn BSc economics met een 7 afgerond. Was er eigenlijk wel blij mee.
pi_63644892
Alleen moet je toch voor je MA Thesis ook minimaal een 8 halen om Cum Laude af te studeren. Althans, dat werd ons medegedeeld bij voorlichting. Bachelor sta ik nu een 7,0x met nog 5 pnt te gaan. Dat kan ook niet veel meer schommelen dus
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  zondag 30 november 2008 @ 15:34:27 #38
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_63644960
quote:
Op zondag 30 november 2008 13:28 schreef Najir het volgende:
TVP. Topic klopt niet meer voor mij, ben dit jaar begonnen met bedrijfseconomie.
Te laat, hij is al niet meer te editen
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 30 november 2008 @ 15:36:27 #39
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_63644995
quote:
Op zondag 30 november 2008 15:31 schreef Lennox het volgende:
Alleen moet je toch voor je MA Thesis ook minimaal een 8 halen om Cum Laude af te studeren. Althans, dat werd ons medegedeeld bij voorlichting. Bachelor sta ik nu een 7,0x met nog 5 pnt te gaan. Dat kan ook niet veel meer schommelen dus
Had er nog een mailtje over gestuurd, maar dat werd me niet gezegd . Nouja, gezien de reacties van m'n begeleiders heb ik daar ook wel vertrouwen in, voorlopig . En al lukt dat niet, het is sowieso minstens 8.3 gemiddeld, dus ik ben hoe dan ook meer dan tevreden . Al is het wel dubbel dat het dan ook gewoon echt 'afgelopen' is, de studie dan. Het werkende leven wacht . Maar goed, eerst de verdediging dus, spannend .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_63645226
Zal misschien per faculteit verschillen. Volgens mij ben je bij ons ook verplicht om binnen specifieke termijn je scriptie te schrijven. Wijk je van dat traject af, dan kan het sowieso al niet meer Cum Laude. En ik denk dat jij ook iets uitgelopen bent, aangezien de meeste Masterdiploma uitreikingen al geweest zijn>?
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  zondag 30 november 2008 @ 15:54:42 #41
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_63645337
quote:
Op zondag 30 november 2008 15:36 schreef BVO het volgende:

Al is het wel dubbel dat het dan ook gewoon echt 'afgelopen' is, de studie dan. Het werkende leven wacht .
MBA-tje aan de RSM?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 30 november 2008 @ 16:02:35 #42
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_63645494
Heb maar 3 maandjes uitloop hoor - 4 jaar en 3 maanden dus. Doordat de scriptie maar alsmaar dieper moest worden, etc. etc. Is het resultaat wel ten goede gekomen . Nu maar hopen dat we er een mooie internationale publicatie mee krijgen, is wel het doel van de begeleiders.
Bij de FEW zijn de regels - voor zover ik weet - enkel op het gemiddelde gebaseerd (6, 7, 8, 8.25). Nouja, ik ziet het wel. En Soylent, ik zat er wel naar te kijken, maar vind het stiekem ook wel weer fijn om er nu eindelijk mee klaar te zijn. Ja, dubbel, I know, ik lijk wel een vrouw.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_63647661
Gewogen / ongewogen gemiddelde?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  zondag 30 november 2008 @ 17:50:05 #44
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_63647752
quote:
Op zondag 30 november 2008 17:44 schreef PietjePuk007 het volgende:
Gewogen / ongewogen gemiddelde?
Had ik tijdje terug nagevraagd, omdat ze dat systeem bij de bachelor veranderd hebben. Is tegenwoordig gewogen namelijk, ook logisch natuurlijk: bij mij woog het gehele 1e jaar bijv. even zwaar als één keuzevak uit het 3e jaar.. dat is nu niet meer zo.
Bij de Master echter weer wel, dat zijn gewoon 8 (bij mij dan) cijfers waarvan het gemiddelde genomen wordt, ongeacht de weging.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  donderdag 4 december 2008 @ 20:16:13 #45
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_63764177
9 voor m'n scriptie, 9 gemiddeld, cum laude dus idd, en volgens m'n begeleidster al een hoop belangstelling van (internationale) wetenschap en politiek. Dat wordt een gezellige donderdagavond !
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_63773659
quote:
Op donderdag 4 december 2008 20:16 schreef BVO het volgende:
9 voor m'n scriptie, 9 gemiddeld, cum laude dus idd, en volgens m'n begeleidster al een hoop belangstelling van (internationale) wetenschap en politiek. Dat wordt een gezellige donderdagavond !
Gefeliciteerd in dat geval!
  vrijdag 5 december 2008 @ 16:03:43 #47
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_63785516
Zo damn gefeliciteerd! Ben al tevreden met een 7 gemiddeld

Nog steeds aan het wachten op laatste tentamencijfer
  zaterdag 6 december 2008 @ 13:26:35 #48
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_63803669
Gefeliciteerd

Hebben jullie trouwens ook wel eens problemen met het inloggen op myeur? Ik moet soms wel 10 keer mijn wachtwoord invullen voordat ik erin kom
  zaterdag 6 december 2008 @ 14:08:51 #49
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_63804274
Das niet meer dan normaal daar volgens mij...
pi_63806727
Informatie voor de OP: Pulu doet inmiddels ook de studie fiscale economie

Let iedereen weer op voor de practica....sommige vakken worden maandag al opengesteld...anderen 15 december....trouwens is het meer studenten opgevallen dat sommige registrations al vol zijn zonder dat het vak is opengesteld?
pi_63807779
Pulu: hoeveelste jaars ben je?
pi_63808034
Fiscale economie pas dit jaar begonnen...2e jaar dus
Economie en bedrijfseconomie....verstrikt in mijn 2e en 3e jaar
  zaterdag 6 december 2008 @ 19:08:48 #53
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_63809126
2e jaar Fiscale Economie is toch precies hetzelfde als 2e jaar Bedrijfseconomie? Of is dat alleen voor je P?
pi_63850040
Fiscale economie in het 2e jaar is gewoon hetzelfde als bedrijfseconomie plus inkomstenbelasting A en omzetbelasting.....alleen het eerste jaar is hetzelfde
pi_63919163
Die bloemen tegenover 't tramstation (voor 't stadion), iemand doodgereden?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_63921110
Tijdje terug al. Even Erasmus Magazine lezen om het hele verhaal te lezen .
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_63929920
Aha. Oke, al vakken gehad ook dan?
  donderdag 11 december 2008 @ 18:30:21 #58
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_63939484
Yeah 3e tentamen ook gehaald, dus heel het eerste blok gehaald
pi_63940032
quote:
Op donderdag 11 december 2008 18:30 schreef Vincenski het volgende:
Yeah 3e tentamen ook gehaald, dus heel het eerste blok gehaald
Me 2. Dit blok nog bikkelen en dan wordt het qua vakken stuk rustiger. Alleen wacht dan de MA scriptie nog
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  donderdag 11 december 2008 @ 21:55:34 #60
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_63945078
Ik heb met beetje geluk rest van mn studie ook nog maar 3 tentamens! Volgende week 1 en dan in blok 4 en 5 nog 1. Naja nog 1 blok fulltime studie en dan stage beginnen. Heb het wel gehad met voltijd studeren
pi_63994799
Wat een brok ellende is dat Finance zeg, vanaf H8 van het werkboek snap ik er weinig meer van.
pi_63996395
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 22:14 schreef nahmean het volgende:
Wat een brok ellende is dat Finance zeg, vanaf H8 van het werkboek snap ik er weinig meer van.
Alleen het laatste hoofdstuk vind ik wat vaag eigenlijk.
  zondag 14 december 2008 @ 11:46:08 #63
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_64002810
Kheb nog steeds sog, woensdag tentamen, maar nog geen zin gehad om te gaan beginnen
pi_64010202
Vincenski: join the club. SOG for life...

Fucking triest
  zondag 14 december 2008 @ 18:17:04 #65
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64010839
Ik heb toch al weer mooi de sheets van college 1 en 2 doorgewerkt
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 15 december 2008 @ 12:37:50 #66
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_64028330
Ik denk dat ik zo echt ga beginnen, maar ik snap veel dingen al aangezien het zo voor zich spreekt. Niet echt een motivatie om de overige dingen te gaan leren dan...
pi_64058412
Zo vanmorgen Micro tentamen gemaakt, nu maar wachten tot de antwoorden erop komen om in rouw gedompeld te worden.
pi_64060391
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:15 schreef Banshee690 het volgende:
Zo vanmorgen Micro tentamen gemaakt, nu maar wachten tot de antwoorden erop komen om in rouw gedompeld te worden.
Ook micro gehad vandaag voor de 3e keer en damn, die Bouke Visser speelt het elke keer weer klaar om me te verrassen met z'n opgaves. Vorig jaar werd het cijfer opgehoogd met 1.5 punt omdat de norm niet verder naar beneden mocht (regels van examencommissie ofzo), verwacht dat dit jaar ook wel weer dat soort praktijken voor zullen komen. Hij was dus erg slecht gemaakt toen, heb nu zelf 54 punten... randgeval denk ik.
edit: Swank zal ook wel weer niet-discriminerende vragen eruit halen, zoals vorig jaar.

[ Bericht 2% gewijzigd door nahmean op 16-12-2008 16:32:16 ]
  dinsdag 16 december 2008 @ 16:24:00 #69
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64060754
Ik ben geheel tegen de verwachting in al door de stof heen en het is nog maar 16:23. Sommetjes maken dan maar...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 16 december 2008 @ 16:32:52 #70
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64061077
Weet iemand trouwens de EUR policy over TI-xx rekenmachines die alles kunnen? Vergeten te vragen, het zou morgen bij business process management misschien wel mooi uitkomen als ik lineaire systemen kon oplossen met dat ding
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_64061960
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:14 schreef nahmean het volgende:

[..]

Ook micro gehad vandaag voor de 3e keer en damn, die Bouke Visser speelt het elke keer weer klaar om me te verrassen met z'n opgaves. Vorig jaar werd het cijfer opgehoogd met 1.5 punt omdat de norm niet verder naar beneden mocht (regels van examencommissie ofzo), verwacht dat dit jaar ook wel weer dat soort praktijken voor zullen komen. Hij was dus erg slecht gemaakt toen, heb nu zelf 54 punten... randgeval denk ik.
edit: Swank zal ook wel weer niet-discriminerende vragen eruit halen, zoals vorig jaar.
Was weer een leuk ochtendje Micro-economie, wat een graf tentamens zijn dat toch altijd. Was mijn 3e keer micro . Dit keer 60 punten, dus ga er wel vanuit dat ik em dit keer gehaald heb. Trouwens, hoe gaan ze dat doen met vraag 28? Rekenen ze die bij iedereen gewoon goed( Waardoor de nomering hetzelfde blijft)?
Nu nog boekhouden op de donderdagavond...
pi_64062298
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:57 schreef Najir het volgende:

[..]

Was weer een leuk ochtendje Micro-economie, wat een graf tentamens zijn dat toch altijd. Was mijn 3e keer micro . Dit keer 60 punten, dus ga er wel vanuit dat ik em dit keer gehaald heb. Trouwens, hoe gaan ze dat doen met vraag 28? Rekenen ze die bij iedereen gewoon goed( Waardoor de nomering hetzelfde blijft)?
Nu nog boekhouden op de donderdagavond...
Geen idee wat ze daar mee doen eigenlijk. Hoorde alweer veel slechte verhalen over dit tentamen, dus met 60 punten kan je nog weleens een stuk hoger dan 5.5 uitkomen denk ik.
pi_64063211
Finance. Heb 13 fout van de 30... had 25 punten bij tussentoetsen. Ben benieuwd.

Antwoord D van vraag 6 vond ik ook maar raar hoor.

6. Welke van de onderstaande beweringen is onjuist?
A) Wist ik niet
B) Wist ik dat juist was
C) Wist ik dat juist was
D) Geen enkele bewering is juist
Mijn conclusie was dus automatisch A, omdat ik dacht dat D niet kon.

Bleek dus dat B en C sowieso juist waren, A wist ik niet, dus ik dacht.... antwoord D kan niet, omdat B en C al juist zijn... maar daarmee is de uitspraak D dus onjuist.

[ Bericht 57% gewijzigd door dennis00 op 16-12-2008 17:38:11 ]
pi_64068060
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 17:32 schreef dennis00 het volgende:
Finance. Heb 13 fout van de 30... had 25 punten bij tussentoetsen. Ben benieuwd.

Antwoord D van vraag 6 vond ik ook maar raar hoor.

6. Welke van de onderstaande beweringen is onjuist?
A) Wist ik niet
B) Wist ik dat juist was
C) Wist ik dat juist was
D) Geen enkele bewering is juist
Mijn conclusie was dus automatisch A, omdat ik dacht dat D niet kon.

Bleek dus dat B en C sowieso juist waren, A wist ik niet, dus ik dacht.... antwoord D kan niet, omdat B en C al juist zijn... maar daarmee is de uitspraak D dus onjuist.
Haha dat was een leuke ja.
Ik heb een 9 gehaald
  woensdag 17 december 2008 @ 08:37:09 #75
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_64079010
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:32 schreef soylent het volgende:
Weet iemand trouwens de EUR policy over TI-xx rekenmachines die alles kunnen? Vergeten te vragen, het zou morgen bij business process management misschien wel mooi uitkomen als ik lineaire systemen kon oplossen met dat ding
Als je grafische rekenmachines bedoelt, die zijn alleen toegestaan als dat nadrukkelijk vermeld staat op het tentamen.
pi_64092706
59 punten voor micro
57 punten zonder vraag 28. Ben inderdaad benieuwd hoe ze dat nou gaan doen dan.
Tussentoetsen van 6.5 (20%) trekt het hopelijk nog beetje omhoog.
  woensdag 17 december 2008 @ 16:45:34 #77
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_64092720
Nog 5 uur en dan vakantie Alleen nog even een tentamen maken (trouwens op dit moment meer mensen in de UB met SOG? )
  woensdag 17 december 2008 @ 17:07:04 #78
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64093320
quote:
Op woensdag 17 december 2008 08:37 schreef Vincenski het volgende:

[..]

Als je grafische rekenmachines bedoelt, die zijn alleen toegestaan als dat nadrukkelijk vermeld staat op het tentamen.
Ik kwam er achter ja Had gelukkig geen matrixbewerkingen nodig.

Wat een mindfuck die zaal M, geniaal met die 25 kwadranten. Wel extreem efficient.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 17 december 2008 @ 23:16:01 #79
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_64105438
Haha dat is wel leuke zaal jah. Maja vind het altijd wel lekker, tenminste de ruimte en je hebt wat rond te kijken als je even pauze houdt.
pi_64142544
Weet iemand eigenlijk of voor een herkansing altijd dezelfde norm geldt als voor de originele toets?
  zaterdag 20 december 2008 @ 19:10:44 #81
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_64184395
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 10:11 schreef nahmean het volgende:
Weet iemand eigenlijk of voor een herkansing altijd dezelfde norm geldt als voor de originele toets?
Nee is niet zo, het verschilt vaak van elkaar
pi_64656273
Weet iemand of overstappen van de ene opleiding naar de andere mogelijk is halverwege het jaar? (nu dus) Zijn verschillende faculteiten.
Geen referral hier.
pi_64656469
Overstappen met behoud van vakken/punten, of hele nieuwe studie gewoon? Verschilt per faculteit ook nog wel geloof ik. Naar welke is het?
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_64657021
Zit te denken aan bedrijfskunde.

Zonder behoud van punten dus.
Geen referral hier.
  zondag 4 januari 2009 @ 21:08:24 #85
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64663405
Morgen weer los...

ICT Governance, schijnt gegeven te worden door een docent met bar slecht engels, waardoor er een hoop te lachen valt. Ben benieuwd.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_64669068
Worden de cijfers dit jaar trouwens nog verwacht?
  maandag 5 januari 2009 @ 11:34:52 #87
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_64679778
Micro en boekhouden gehaald
Samen met mijn vrijstelling voor Vaardigheden en Accounting uit blok 1 maakt dat 24 punten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 5 januari 2009 @ 12:08:48 #88
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_64680949
quote:
Op zondag 4 januari 2009 22:55 schreef dennis00 het volgende:
Worden de cijfers dit jaar trouwens nog verwacht?
Nee in 2017 pas
pi_64693600
quote:
Op maandag 5 januari 2009 11:34 schreef Irritatie100 het volgende:
Micro en boekhouden gehaald
Samen met mijn vrijstelling voor Vaardigheden en Accounting uit blok 1 maakt dat 24 punten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Netjes! Wiskunde haal je wel in de herkansing, is ook niet zoveel stof, micro halen is veel belangrijker!
Je bent nu al een end, alleen macro-economie wordt nog lastig, daarna zijn de vakken peanuts.
pi_64693683
quote:
Op maandag 5 januari 2009 12:08 schreef Vincenski het volgende:

[..]

Nee in 2017 pas
Dan komt het er helemaal niet meer van, Planeet X komt al in 2012 dacht ik..
  maandag 5 januari 2009 @ 18:31:31 #91
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_64696540
quote:
Op maandag 5 januari 2009 17:26 schreef Finitio het volgende:

[..]

Netjes! Wiskunde haal je wel in de herkansing, is ook niet zoveel stof, micro halen is veel belangrijker!
Je bent nu al een end, alleen macro-economie wordt nog lastig, daarna zijn de vakken peanuts.
Ik had wiskunde zwaar onderschat, vond het een eitje tijdens de practica en had er verder vrij weinig meer aangedaan buiten zo'n spiekbriefje maken.

Micro vond ik juist heel makkelijk, heb op het VWO ook een uitstekende economieleraar gehad waardoor ik de meeste begrippen gewoon al kende
pi_64709944
Macro was vandaag slaapverwekkend....Lorenzo Pozzi heeft het heel het eerste uur sheets opgelezen...en het geluid stond te hard...

Geschiedenis van ec. denken was daarentegen wel aardig
pi_64712608
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:49 schreef Pulu het volgende:
Macro was vandaag slaapverwekkend....Lorenzo Pozzi heeft het heel het eerste uur sheets opgelezen...en het geluid stond te hard...

Geschiedenis van ec. denken was daarentegen wel aardig
Haha, die pozzi is anders wel een toffe gast met z'n vlaamse accent.
Hij had het altijd over de 'iex-as' en sprak iedereen aan met u
pi_64753641
Vandaag was het bij Media en Cultuur in Historisch Kader tijd om de essays in te leveren en iemand bleek Fok! als onderwerp te hebben gekozen. Iemand die ook in dit topic kijkt toevallig?
pi_64762469
Het beruchte Crea-Essay
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  woensdag 7 januari 2009 @ 11:17:01 #96
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64762628
Ik wil een pdf zien.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_65042926
Ik las wat over grafische rekenmachines... ik gebruik momenteel dus gewoon zo'n TI-83 ding op vwo, maar mag die volgend jaar niet langer gebruiken? Geeft de universiteit zelf aan wat je dan wél gebruiken moet? Thanks.
Oh really?
pi_65042961
Die mag je bij de meeste tentamens niet gebruiken, je mag alles wat niet grafisch is gebruiken. Gewoon zo'n simpel ding kopen dus .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_65043056
Pff, meen je niet.. Dan maar dat ding uit de onderbouw weer eens opzoeken.
Oh really?
  woensdag 14 januari 2009 @ 19:51:45 #100
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_65043369
Ja, gaar he. Heb ik zo'n supergaaf ding, half Maple zit erin, en dan mag het niet.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_65044332
Ik ben vanaf heden studieloos .
Geen referral hier.
  woensdag 14 januari 2009 @ 20:13:47 #102
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_65044471
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 20:10 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik ben vanaf heden studieloos .
Vraagje: Je zat toch te denken aan bedrijfskunde?

zeer-verkapt-koop-ajb-mijn-bedrijfskunde-boeken-die-ik-nog-heb-liggen-post
pi_65047160
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 20:13 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Vraagje: Je zat toch te denken aan bedrijfskunde?

zeer-verkapt-koop-ajb-mijn-bedrijfskunde-boeken-die-ik-nog-heb-liggen-post
Als ze volgend jaar nog hetzelfde lijstje hebben stuur ik je wel een PM.

Ik weet nu nog niet zeker wat ik ga doen volgend jaar, zit te denken aan Bedrijfskunde of Recht.
Geen referral hier.
  donderdag 15 januari 2009 @ 11:24:44 #104
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_65063475
Gezeik met die OV chipkaart ook, heb dat ding nog steeds niet
pi_65063626
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:24 schreef Vincenski het volgende:
Gezeik met die OV chipkaart ook, heb dat ding nog steeds niet
Ik ook niet!
Stelletje apen.. twee huisgenoten van mij hebben m al meer dan een jaar,
en ik wacht nog steeds!
pi_65063684
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:28 schreef Finitio het volgende:
hebben m al meer dan een jaar,
Check.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  donderdag 15 januari 2009 @ 11:31:26 #107
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_65063730
Ik wil hem niet eens
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 15 januari 2009 @ 12:08:35 #108
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_65065169
Mijn postcode zou hem tussen de 12e en de 18e krijgen. Ik ben benieuwd...
  donderdag 15 januari 2009 @ 15:40:04 #109
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_65073417
Mijn postcode zou em jaar of 2 terug krijgen Kan eind januari tijdelijke kaart ophalen, denk dat ik het daar ook maar bij laat, mag toch maar tot augustus gebruik maken van die dingen...
pi_65246503
  • Zijn de tentamen-resultaten van Finance 1 al binnen?
  • Waar gaan de vakken "Geschiedenis van het Economisch denken" en "Toegepaste micro-economie" over?
  • Waar gaat de toets van vrijdag van "Toegepaste micro-economie" over?
  • Je mag gewoon weer 3x afwezig zijn toch bij Toegepaste Micro-economie?
  •   dinsdag 20 januari 2009 @ 15:18:05 #111
    185588 Irritatie100
    RATATATATATA!!!!
    pi_65246539
    quote:
    Op donderdag 15 januari 2009 12:08 schreef Irritatie100 het volgende:
    Mijn postcode zou hem tussen de 12e en de 18e krijgen. Ik ben benieuwd...
    Ik heb hem dus niet
    pi_65253821
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 15:17 schreef dennis00 het volgende:
  • Zijn de tentamen-resultaten van Finance 1 al binnen?
  • Waar gaan de vakken "Geschiedenis van het Economisch denken" en "Toegepaste micro-economie" over?
  • Waar gaat de toets van vrijdag van "Toegepaste micro-economie" over?
  • Je mag gewoon weer 3x afwezig zijn toch bij Toegepaste Micro-economie?

  • 4x bij de Toegepaste Micro...staat in de curcusinformatie (PDF) op blackboard
      dinsdag 20 januari 2009 @ 18:31:49 #113
    152531 Vincenski
    Je Maintiendrai
    pi_65254520
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 15:17 schreef dennis00 het volgende:
  • Zijn de tentamen-resultaten van Finance 1 al binnen?
  • Waar gaan de vakken "Geschiedenis van het Economisch denken" en "Toegepaste micro-economie" over?
  • Waar gaat de toets van vrijdag van "Toegepaste micro-economie" over?
  • Je mag gewoon weer 3x afwezig zijn toch bij Toegepaste Micro-economie?

  • Ik gok over de geschiedenis van het economisch denken
    pi_65258777
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 15:17 schreef dennis00 het volgende:
  • Zijn de tentamen-resultaten van Finance 1 al binnen?
  • Waar gaan de vakken "Geschiedenis van het Economisch denken" en "Toegepaste micro-economie" over?
  • Waar gaat de toets van vrijdag van "Toegepaste micro-economie" over?
  • Je mag gewoon weer 3x afwezig zijn toch bij Toegepaste Micro-economie?

  • Geen zorgen, als je dit soort vragen moet stellen hoef je die vakken niet te proberen.
      woensdag 21 januari 2009 @ 15:33:12 #115
    152531 Vincenski
    Je Maintiendrai
    pi_65285819
    Geschiedenis moeten ze btw schrappen, wat een kutvak is dat zeg
    pi_65304582
    Weet iemand hier wat over de nieuwe bachelor die de EUR vanaf september 2009 gaat aanbieden: International Bachelor Communication and Media?

    Ik zou vooral graag willen weten in welke mate wiskunde hierbij komt kijken.
    pi_65304719
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2009 00:43 schreef Apfelsaft het volgende:
    Weet iemand hier wat over de nieuwe bachelor die de EUR vanaf september 2009 gaat aanbieden: International Bachelor Communication and Media?

    Ik zou vooral graag willen weten in welke mate wiskunde hierbij komt kijken.
    Zal wel gewoon statistiek zijn. Vraag het anders even aan iemand bij de EUR.
    pi_65304781
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2009 00:50 schreef Nepthys het volgende:

    [..]

    Zal wel gewoon statistiek zijn. Vraag het anders even aan iemand bij de EUR.
    Heb ook het topic over de bachelor zelf al gevonden.

    Het vreemde vind ik dat je voor een media en communicatie opleiding een proficiency in mathematics test moet afleggen
    pi_65304983
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2009 00:54 schreef Apfelsaft het volgende:

    [..]

    Heb ook het topic over de bachelor zelf al gevonden.

    Het vreemde vind ik dat je voor een media en communicatie opleiding een proficiency in mathematics test moet afleggen
    Volgens mij is het tegenwoordig gewoon hip om extra toelatingscriteria in te stellen.
    Het zal echt niet meer zijn dan wiskunde A1,2 niveau.
      donderdag 22 januari 2009 @ 02:44:14 #120
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_65305673
    Ik moet wat inleveren via Blackboard maar hij is weer eens plat
    Nepthys
    Falafel
    Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
    pi_65309186
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2009 00:50 schreef Nepthys het volgende:

    [..]

    Zal wel gewoon statistiek zijn. Vraag het anders even aan iemand bij de EUR.
    Invulling programma is toch nog helemaal niet bekend? Binnen de FHK is het ieder jaar weer afwachten welke vakken worden aangeboden. Hoeveel er al niet geschrapt zijn de afgelopen 3,5 jaar. Verder zal het wel hetzelfde wiskunde niveau als bij Geschiedenis/ACW zijn. Beetje met SPSS kloten wat goed te doen is.
    What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
    pi_65315297
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2009 10:23 schreef Lennox het volgende:

    [..]

    Invulling programma is toch nog helemaal niet bekend? Binnen de FHK is het ieder jaar weer afwachten welke vakken worden aangeboden. Hoeveel er al niet geschrapt zijn de afgelopen 3,5 jaar. Verder zal het wel hetzelfde wiskunde niveau als bij Geschiedenis/ACW zijn. Beetje met SPSS kloten wat goed te doen is.
    FHK? SPSS? Enlighten me
    pi_65320881
    FHK is de faculteit waarbinnen deze opleiding wordt aangeboden. Tot nu zaten alleen Geschiedenis en ACW + Masters in deze richtingen hierbinnen. SPSS is statistiekprogramma dat gebruikt wordt bij het vak statistiek, dat voor GS+ACW studenten verplicht is in jaar 2. Lijkt me dat ze weer op zelfde voet doorgaan? Verder had ik ook gezien dat ze maar een x aantal studenten gaan toelaten voor die nieuwe studie. Meeste profs die er les in gaan geven komen trouwens gewoon voort uit Media gebied binnen FHK.
    What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
    pi_65346412
    Toegepaste Micro-economie ging goed volgens mij. Had niet geleerd, maar heb volgens mij het meeste wel goed gedaan (theorie-vraag wist ik niet, gegokt).

    Blijft altijd lastig, dat vergelijkingen gelijk stellen (sarcasme).
    pi_65348721
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2009 16:06 schreef Lennox het volgende:
    FHK is de faculteit waarbinnen deze opleiding wordt aangeboden. Tot nu zaten alleen Geschiedenis en ACW + Masters in deze richtingen hierbinnen. SPSS is statistiekprogramma dat gebruikt wordt bij het vak statistiek, dat voor GS+ACW studenten verplicht is in jaar 2. Lijkt me dat ze weer op zelfde voet doorgaan? Verder had ik ook gezien dat ze maar een x aantal studenten gaan toelaten voor die nieuwe studie. Meeste profs die er les in gaan geven komen trouwens gewoon voort uit Media gebied binnen FHK.
    Ah, duidelijk Ze laten inderdaad maar 120 studenten toe, waarvan 50% als ik het goed begrijp via loting...
      zondag 1 februari 2009 @ 14:27:25 #126
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_65623674
    Over die Honours Class; leuk initiatief hoor, maar ik vind het echt kut met peren dat je enkel wat extra verbredende vakjes krijgt over andere wetenschapsgebieden. Als je voor elk vak een 9 staat wil je toch extra verdieping in je EIGEN deelgebied?
    Oh really?
    pi_65630551
    quote:
    Op zondag 1 februari 2009 14:27 schreef Matthijs- het volgende:
    Over die Honours Class; leuk initiatief hoor, maar ik vind het echt kut met peren dat je enkel wat extra verbredende vakjes krijgt over andere wetenschapsgebieden. Als je voor elk vak een 9 staat wil je toch extra verdieping in je EIGEN deelgebied?
    Je moet onderscheid maken tussen de Bachelor Honours Class en het Erasmus Honours programme.
    De Honours Class is voor de betere economiestudenten, daar gaat het inderdaad om verdieping.
    Het Honours programme is voor alle (betere) EUR-studenten, dus ook studenten die bijvoorbeeld geneeskunde studeren,
    en is inderdaad een verbredend programma. Je kunt dus zelf kiezen tussen verdieping en verbreding. Ik doe zelf trouwens aan geen van beide mee.. beide programma's gaan samen met veel extra verplichte lessen, en dat is het laatste waar ik op zit te wachten!

    Voor wat betreft je tweede opmerking, waarom zou je als je voor elk vak een 9 staat alleen verdieping in je eigen discipline willen?
      dinsdag 3 februari 2009 @ 12:53:33 #128
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_65688743
    Alleen economie-studenten krijgen die mogelijkheid?

    Omdat als je erg goed in je vakgebied wilt worden het me een stuk handiger lijkt daar dieper op in te gaan dan dat je wat basisstof recht, ethiek en geneeskunde erbij gaat volgen.
    Oh really?
      dinsdag 3 februari 2009 @ 17:46:09 #129
    152531 Vincenski
    Je Maintiendrai
    pi_65699243
    God wat is dat met die master joh. Zit nu nog steeds te wachten op een cijfere van 18 december, terwijl de herkansing hiervan alweer over 3 weken is. Vorige keer ook al 8 weken op een cijfer zitten wachten bij een ander vak
    pi_65701676
    Ik zit ook nog op een cijfer te wachten van begin December. Was eerste take home tentamen, en was opzich wel handig geweest als je had geweten wat je fout had gedaan. Nummer twee moesten we vorige week inleveren, dus dat was jammer

    Sinds gisteren trouwens wel officieel Bachelor. Had nog 5 pnt openstaan sinds eind vorig jaar.
    What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
      dinsdag 3 februari 2009 @ 21:43:40 #131
    152531 Vincenski
    Je Maintiendrai
    pi_65710002
    Gefeli Als je em hebt is het leuk, maar je hebt er alleen geen hol aan. Enige was dat ik bij mn werk iets van Bsc. in moest vullen
    pi_65715786
    In theorie zou het als een 'volwaardig' diploma gezien moeten worden. In de praktijk is dit volgens mij vaak anders. BAMA stelsel is toch opgezet zodat studenten ook na hun Bachelor het voor gezien kunnen houden?
    What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
      woensdag 4 februari 2009 @ 15:41:01 #133
    152531 Vincenski
    Je Maintiendrai
    pi_65734297
    Is idd zo jah, maar in NL wordt het meestal niet als heel boeiend gezien (tenminste niet voor een WO studie iig) Maar kan er ook niet echt wakker van liggen, over paar maandjes ben ik hopelijk gewoon MSc.
    pi_65735564
    Is er iets mis bij mij gegaan? Ik heb me tegen betaling nog moeten inschrijven voor Finance 1 tentamen, maar ik heb m'n cijfer nog niet binnen?
      woensdag 4 februari 2009 @ 16:53:07 #135
    152531 Vincenski
    Je Maintiendrai
    pi_65736790
    Ik denk dat ze je de schaamte wilde besparen van het lage cijfer

    Maar even serieus, ga even langs of stuur een mailtje bij de professor waarom jij je cijfer nog niet hebt (neem aan dat anderen em dus wel hebben).
    pi_65779308
    Volgend jaar Erasmus voor mij, heb vandaag te horen gekregen dat ik ben geaccepteerd voor IBA!
    pi_65779614
    tvp voor later
    Cool story, Hansel.
    pi_65801360
    Heeft iemand de tweede assignment voor macro gemaakt en zin om deze met mij te delen?
    pi_65802515
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 15:01 schreef hamster90 het volgende:
    Heeft iemand de tweede assignment voor macro gemaakt en zin om deze met mij te delen?
    Ga toch weg, die opdracht is echt extreem simpel, dat kun je prima zelf!
    pi_65802576
    quote:
    Op donderdag 5 februari 2009 20:34 schreef Timmg het volgende:
    Volgend jaar Erasmus voor mij, heb vandaag te horen gekregen dat ik ben geaccepteerd voor IBA!
    Gefeliciteerd!
    Mijn broertje hoorde het ook donderdag.
    pi_65803846
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 15:34 schreef Finitio het volgende:

    [..]

    Ga toch weg, die opdracht is echt extreem simpel, dat kun je prima zelf!
    Het gaat er natuurlijk niet om dat ik hem niet kan, maar eerder dat ik zometeen weg moet en hem nog niet af heb. Slechte planning inderdaad. Ben hem nu toch maar zelf aan het maken
    pi_65907995
    Hoe gaat het met jullie opdracht voor Geschiedenis van het Economisch denken?
      dinsdag 10 februari 2009 @ 12:07:29 #143
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_65908562
    Oef, de combinatie van de Eurekaweek met een paar daagjes Lowlands gaat ook echt maar nét goed.. (eurekaweek 17-20, lowlands 21-23)
    Oh really?
    pi_65908841
    quote:
    Op dinsdag 10 februari 2009 12:07 schreef Matthijs- het volgende:
    Oef, de combinatie van de Eurekaweek met een paar daagjes Lowlands gaat ook echt maar nét goed.. (eurekaweek 17-20, lowlands 21-23)
    Inderdaad, perfect getimed
      dinsdag 10 februari 2009 @ 12:33:51 #145
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_65909293
    7 dagen feest achtereen is ook direct de ultieme test: ben je geschikt voor het studentenleven?
    Oh really?
      dinsdag 10 februari 2009 @ 12:43:08 #146
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_65909529
    i Gaan er nog fokkers de cursus Russisch doen in blok 4?
    Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
    pi_65909744
    Ik vind de cursus niet erg goedkoop. Kun je beter bij de Volksuniversiteit doen dan? Meer lessen, meer materiaal, en maar ¤ 100.
      dinsdag 24 februari 2009 @ 17:38:04 #148
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_66415254
    Als je op www.maps.google.nl Brandkraanpad, Rotterdam Rotterdam, Zuid-Holland invult... is dat een beetje een relaxte buurt om te wonen? Uberhaupt aanraders/tips voor wonen?

    Sta bij stadswonen ingeschreven voor een plekje in het stadscentrum, maar Kralingen trekt me eventueel ook nog wel.
    Oh really?
    pi_66448797
    Dat is natuurlijk wel heel lekker dichtbij de universiteit. Over de buurt zelf weet ik niet zo heel veel, behalve dat er altijd heel erg veel fietsen op straat enzo staan, dus er zullen vast een hoop andere studenten wonen.
    pi_66456836
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 17:38 schreef Matthijs- het volgende:
    Als je op www.maps.google.nl Brandkraanpad, Rotterdam Rotterdam, Zuid-Holland invult... is dat een beetje een relaxte buurt om te wonen? Uberhaupt aanraders/tips voor wonen?

    Sta bij stadswonen ingeschreven voor een plekje in het stadscentrum, maar Kralingen trekt me eventueel ook nog wel.
    TVP, ik heb dezelfde vragen
    Cool story, Hansel.
    pi_66575086
    Kralingen is wel leuk wonen, met de fiets in 10 minuten in het centrum en +-5 minuten fietsen van de uni af.
    Vooral dat laatste wil nog wel eens een motivator zijn om naar de college's te gaan.
      zondag 1 maart 2009 @ 11:46:30 #152
    155506 wikwakka2
    Ahhhhh O+
    pi_66575788
    quote:
    Op zondag 1 maart 2009 11:15 schreef Leyswood het volgende:
    Kralingen is wel leuk wonen, met de fiets in 10 minuten in het centrum en +-5 minuten fietsen van de uni af.
    Vooral dat laatste wil nog wel eens een motivator zijn om naar de college's te gaan.
    Vanuit het centrum is het dus dus ongeveer 15 minuten naar de EUR? Het lijtk me dat daar de meeste uitgaansgelegenheden zitten of is Kralingen net zo makkelijk?

    [ Bericht 2% gewijzigd door wikwakka2 op 01-03-2009 11:53:40 ]
    Cool story, Hansel.
    pi_66648890
    Dat kan ik niet met zekerheid zeggen, ligt er natuurlijk ook aan waar je in het centrum woont.
    Ik denk dat het niet echt uitmaakt waar je woont, als het maar in R'dam is!

    Als je lid word is het natuurlijk ook wel prettig dat je in kralingen woont aangezien daar de meeste verenigingen gevestigd zijn. Uitgaansgelegenheden in Rotterdam zitten vrij verspreid, taxi naar het centrum is 10 geloof ik en zoals al gezegd ben je er zo met de fiets. Weet niet of het voor elke student voor iedereen geld, maar ik ga vaker naar de uni dan opstap dus dicht bij de uni is wel fijn ivm tussenuren etc etc.
      dinsdag 3 maart 2009 @ 12:58:09 #154
    185588 Irritatie100
    RATATATATATA!!!!
    pi_66649114
    Vrijdag dus het wiskunde 2 tentamen gemist omdat ik met 40 graden koorts en zware hoofd- en keelpijn op bed lag
    Wat nu? Gewoon herkansing zeker?
    pi_66649400
    Wat dacht jij dan ? Ook wel eens gehad dat ik in de week van tentamen mn been brak, maar dan hoef je echt geen clementie te verwachten hoor.
    What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
      dinsdag 3 maart 2009 @ 15:29:51 #156
    185588 Irritatie100
    RATATATATATA!!!!
    pi_66654371
    quote:
    Op dinsdag 3 maart 2009 13:06 schreef Lennox het volgende:
    Wat dacht jij dan ? Ook wel eens gehad dat ik in de week van tentamen mn been brak, maar dan hoef je echt geen clementie te verwachten hoor.
    hehe, dacht ik al
    Kreeg vorig jaar ook al geen clementie toen mijn opa gecremeerd werd
    pi_66666147
    Tsjah.. het is natuurlijk niet te controleren..
    Alleen als je doktersbriefjes enzo krijgt en het van tevoren aan weet te geven maak je een kans bij de examencommissie.
    pi_66822768
    Ben van plan volgend jaar Economie&Bedrijfseconomie aan de EUR te gaan studeren, ik vroeg me alleen af wat de verhouding wiskunde/economie is, en wat voor soort wiskunde je ongeveer krijgt, dit is mij nog steeds niet helemaal duidelijk En is het een erg lastige studie? In tijd/moeite. Geen probleem om hard te werken, just wondering
    pi_66822863
    quote:
    Op zondag 8 maart 2009 13:14 schreef Conversatie het volgende:
    Ben van plan volgend jaar Economie&Bedrijfseconomie aan de EUR te gaan studeren, ik vroeg me alleen af wat de verhouding wiskunde/economie is, en wat voor soort wiskunde je ongeveer krijgt, dit is mij nog steeds niet helemaal duidelijk En is het een erg lastige studie? In tijd/moeite. Geen probleem om hard te werken, just wondering
    Ik ben gestopt met die studie omdat hij puur en alleen op cijfers gebaseerd was. In ieder geval de eerste twee periodes .
    Geen referral hier.
      zondag 8 maart 2009 @ 13:18:57 #160
    77692 BVO
    Uitgesproken.
    pi_66822948
    Het eerste jaar verkijken veel mensen zich welop wiskunde, je hebt meer wiskunde B nodig dan je doorgaans op de middelbare school verteld wordt. Dus eerste jaar krijg je wel wat basismodellen en wiskundige dingen, om je basis te vormen. Als je er een beeeetje gevoel voor hebt moet dat ook weer geen hele grote problemen opleveren, maar het is wel even werken.
    Daarna neemt het echte wiskundige wel af, het is vooral dat je modellen moet kunnen snappen. En lastig... dat is echt erg persoonsgebonden. Achteraf heb ik zelf nooit het gevoel gehad dat ik met echt erg lastige dingen bezig was, maar anderen hadden weer meer moeite. Als je op middelbaar onderwijs gewoon goed meekomt, wat gevoel voor economie hebt en werken wil, dan is alles best te halen hoor.
    La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
      zondag 8 maart 2009 @ 15:59:41 #161
    152531 Vincenski
    Je Maintiendrai
    pi_66828583
    Klopt het is naar mijn menig goed te halen deze studi. En hoe verder je in de studie komt hoe minder puur cijfer georienteerd het ook wordt. Wil je de studie moeten doen moet je toch een bepaalde kennis hebben mbt cijfers en dat krijg je in de eerste periodes. Daarna wordt dat een stuk leuker en kan je ook uiteindelijk vakken kiezen die jou een stuk leuker lijken. Doe nu master accountancy, auditing & control en zelfs daar heb je weinig vakken die puur cijfer gericht zijn (Dit blok heb ik pas voor het eerst zo'n vak en dan heb je er dus al 36ECTS opzitten)
      zondag 8 maart 2009 @ 16:16:21 #162
    155506 wikwakka2
    Ahhhhh O+
    pi_66829048
    Wat is nou eigenlijk een 'zwaardere' studie, IBA of IBEB? IBA leek mij wat leuker, met meer buitenlanders en iets internationaler gefocust, maar ik zou altijd nog voor IBEB kunnen gaan.
    Cool story, Hansel.
      zondag 8 maart 2009 @ 16:43:25 #163
    152531 Vincenski
    Je Maintiendrai
    pi_66829875
    Al sla je me dood
      zaterdag 21 maart 2009 @ 21:10:17 #164
    185584 von_Preussen
    Quia Opportet
    pi_67277875
    quote:
    Op dinsdag 10 februari 2009 12:43 schreef eleusis het volgende:
    i Gaan er nog fokkers de cursus Russisch doen in blok 4?
    Blok 4? Wat bedoel je daarmee? Het 3e Trimester?

    Ik heb Russisch gedaan in het 1e Trimester, was erg leuk, alleen helaas waren er te weinig mensen om een vervolgcursus aan te bieden (zowel in het 2e als 3e trimester), wat ik erg betreur. Momenteel ben ik het 3e trimester te druk om nog iets erbij te doen, maar ik zit wel te denken of ik niet op een andere manier er verder mee kan. Tis echt vet om als één van de weinigen (i.t.t. Frans of Spaans) Russisch te kunnen lezen / begrijpen / spreken, ook al kan je nog maar een paar zinnen, je kan toch al Russisch lezen en aan de hand van bepaalde woorden begrijpen waar iets grofweg over gaat.

    Maarja, helaas geen vervolgscursus op de EUR dus.
    pi_67278193
    Zaterdag de open dag, ben benieuwd.
    pi_67278397
    ik ga zelf ook, kijken voor nieuwe studie, .

    Rechten is voor mij een grote kanshebber. bedrijfskunde de andere/
    Geen referral hier.
      zaterdag 21 maart 2009 @ 21:37:39 #167
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_67278580
    Oh, er is open dag? Misschien ook maar even kijken dan.

    Ben al toegelaten tot iba en al en heb de uni nog nooit in real life gezien.
    Oh really?
    pi_67285141
    quote:
    Op zaterdag 21 maart 2009 21:37 schreef Matthijs- het volgende:
    Oh, er is open dag? Misschien ook maar even kijken dan.

    Ben al toegelaten tot iba en al en heb de uni nog nooit in real life gezien.
    Ja zaterdag is er een voor alle studies volgens mij, dus ook IBA en zo. Heb je daar geen brief over gehad?
    Cool story, Hansel.
    pi_67287465
    Ik ga alleen kijken bij IBCOM (international bachelor communication and media). Ben benieuwd hoe die studie eruit gaat komen te zien.
    pi_67289065
    Lijkt me ook wel een leuke studie. Jammer dat die er nog niet was toen ik begon. Hebben ze ook al een idee qua aansluitende Masters die ze gaan aanbieden?
    What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
      zondag 22 maart 2009 @ 14:03:37 #171
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_67292456
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 03:31 schreef wikwakka2 het volgende:

    [..]

    Ja zaterdag is er een voor alle studies volgens mij, dus ook IBA en zo. Heb je daar geen brief over gehad?
    Nope, nooit iets over gehoord. Maar zojuist maar even ingeschreven voor de informatiesessies over iba, studeren in het algemeen en over de studentenverenigingen. En dan ook direct maar een campustourtje doen, beetje sfeerproeven.

    Datum komt me slecht uit, maar de eerstvolgende (24 juni) is pas echt een ramp.

    [ Bericht 2% gewijzigd door Matthijs- op 22-03-2009 14:10:30 ]
    Oh really?
      zondag 22 maart 2009 @ 14:15:00 #172
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_67292807
    quote:
    Op zaterdag 21 maart 2009 21:10 schreef von_Preussen het volgende:

    [..]

    Blok 4? Wat bedoel je daarmee? Het 3e Trimester?
    Werkt het met trimesters? Wij niet volgens mij. Ik zit nu toch in het vierde blok? Zometeen komt er een vijfde, dan heb ik weer vakken

    Maar goed, ik heb de cursus maar niet gedaan dus. Heb geen vakken dit blok (master kan pas volgend jaar beginnen) en heb me ff fulltime op werk gericht... Maar ik wil nog wel
    Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
      maandag 23 maart 2009 @ 13:01:13 #173
    185584 von_Preussen
    Quia Opportet
    pi_67321459
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 14:15 schreef eleusis het volgende:

    [..]

    Werkt het met trimesters? Wij niet volgens mij. Ik zit nu toch in het vierde blok? Zometeen komt er een vijfde, dan heb ik weer vakken

    Maar goed, ik heb de cursus maar niet gedaan dus. Heb geen vakken dit blok (master kan pas volgend jaar beginnen) en heb me ff fulltime op werk gericht... Maar ik wil nog wel
    Ach, ben je onderdeel van de FEW? Dan werken jullie idd met die kloterige blokken, als RSM'er hebben wij daar gelukkig geen last van.
    pi_67321896
    En wij werken weer met 4 blokken per jaar
    What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
    pi_67324253
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 10:52 schreef Apfelsaft het volgende:
    Ik ga alleen kijken bij IBCOM (international bachelor communication and media). Ben benieuwd hoe die studie eruit gaat komen te zien.


    als je geweest ben zaterdag zou je dan er wat over willen vertellen in het topic international bachelor communication and media? want ik kan helaas zelf niet zaterdag maar wil wel wat erover weten
      maandag 23 maart 2009 @ 14:33:48 #176
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_67324414
    5 blokken is een relaxed systeem, maar dat gebrek aan een witte week voor de tentamens vind ik maar kut... Hoe kun je nou 3 tot 4 tentamens voorbereiden terwijl je ook nog allerlei opdrachten hebt
    Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
      zondag 29 maart 2009 @ 21:03:26 #177
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_67528894
    Heb me prima vermaakt op de open dag afgelopen zaterdag. Mooie gebouwen, interessante presentaties over iba (wikwakka nog geweest?) en een leuk praatje kunnen houden met de lokale studentenverenigingen. Hierna Rotterdam nog even wezen verkennen, wat me ook enorm meegevallen is.
    Oh really?
    pi_67535014
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 21:03 schreef Matthijs- het volgende:
    Heb me prima vermaakt op de open dag afgelopen zaterdag. Mooie gebouwen, interessante presentaties over iba (wikwakka nog geweest?) en een leuk praatje kunnen houden met de lokale studentenverenigingen. Hierna Rotterdam nog even wezen verkennen, wat me ook enorm meegevallen is.
    Mooi dat het je beviel.. maar... mooie gebouwen??
    pi_67535091
    Van binnen gaat het wel .
    Geen referral hier.
    pi_67535134
    Al die collegezalen zijn kut op de EUR. Of je nou in L, T, F/G, of A/B zit, het is allemaal niks. Laatste jaar zat ik veel in M en dat is wel redelijk ok. Verder zijn de gebouwen ook aarslelijk hoor

    Vorige week mijn laatste college ooit gehad
    What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
    pi_67536725
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 21:03 schreef Matthijs- het volgende:
    Heb me prima vermaakt op de open dag afgelopen zaterdag. Mooie gebouwen, interessante presentaties over iba (wikwakka nog geweest?) en een leuk praatje kunnen houden met de lokale studentenverenigingen. Hierna Rotterdam nog even wezen verkennen, wat me ook enorm meegevallen is.
    Nope, ik zou wel willen, maar kon helaas niet. Maar goed om te horen dat het je bevallen is. Heb je je keus al gemaakt dus?
    Cool story, Hansel.
      maandag 30 maart 2009 @ 10:04:37 #182
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_67539129
    Ik ben in het M- en het J-gebouw geweest en dat zag er van binnen geweldig uit. Geen idee of ik ooit college zal hebben in M3-15 Forumzaal (gebouw M), maar daar zag ik mijzelf wel zitten.
    Ook nog in het C-gebouw geweest, dat was inderdaad wel iets minder.
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 04:26 schreef wikwakka2 het volgende:

    [..]

    Nope, ik zou wel willen, maar kon helaas niet. Maar goed om te horen dat het je bevallen is. Heb je je keus al gemaakt dus?
    Oke, jammer. Je zou evt. op 25 juni nog een kans hebben. Ja, afgelopen zaterdag heeft wel de doorslag gegeven; nu weet ik zeker dat ik IBA in Rotterdam doen wil.
    Oh really?
    pi_67548502
    Geen practica voor filosofie van de economie?

    [ Bericht 3% gewijzigd door Pulu op 30-03-2009 15:36:24 ]
    pi_67650548
    Ben sinds dit jaar bezig om wat oude (economie 2de jaar & rechten 1ste jaar) tentamens te verzamelen, is superrelaxt als je aan het begin van het blok al weet hoe het tentamen gaat worden. Zijn er onder jullie mensen die ook tentamens bewaard hebben?

    Bij de Joho hebben ze soms oude tentamens maar meestal niet.. kent iemand een betere plek om oude tentamens vandaan te toveren?

    Zelfde met verslagen overigens, is heerlijk als je meteen al de SIR of SS van vorig jaar hebt,
    iemand die die dingen bewaard heeft?
    pi_67688981
    Ja lijkt mij ook wel fijn om de SIR en Slimstuderen van Bedrijfskunde B1T3 over te kunnen nemen van iemand!
    Dus, let me know!
    pi_68165361
    Afgelopen vrijdag naar een IBEB workshop geweest, het lijkt me een zeer uitdagende studie.
    Ben wel aan het twijfelen of ik het internationale of het nederlandse pakket zou moeten kiezen om voor in te schrijven.
    pi_68166346
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 12:50 schreef dennisw het volgende:
    Afgelopen vrijdag naar een IBEB workshop geweest, het lijkt me een zeer uitdagende studie.
    Ben wel aan het twijfelen of ik het internationale of het nederlandse pakket zou moeten kiezen om voor in te schrijven.
    Het ligt er natuurlijk aan of je Engels goed genoeg is om alles in het Engels te doen.
    Cool story, Hansel.
    pi_68167336
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 13:20 schreef wikwakka2 het volgende:

    [..]

    Het ligt er natuurlijk aan of je Engels goed genoeg is om alles in het Engels te doen.
    Op dit moment is het redelijk, kon de workshop (waarbij alles in het engels was) goed volgen.
    pi_68170177
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 12:50 schreef dennisw het volgende:
    Afgelopen vrijdag naar een IBEB workshop geweest, het lijkt me een zeer uitdagende studie.
    Ben wel aan het twijfelen of ik het internationale of het nederlandse pakket zou moeten kiezen om voor in te schrijven.
    Als ik nu opnieuw moest kiezen zou ik voor IBEB gaan (doe nu NL-versie).

    Lijkt me erg tof om tussen al die internationals te zitten, bovendien is economie ook grotendeels engels. Ik lees dezelfde engelse boeken, terwijl ik een 'nederlandse' opleiding doe..
    pi_68197464
    Woensdag marketing tentamen (ik ben eerstejaars)

    Zijn hier toevallig mensen die nog oude tentamens hebben van markering? Dat zou namelijk heel erg van pas komen.
    pi_68236748
    quote:
    Op maandag 20 april 2009 11:51 schreef hamster90 het volgende:
    Woensdag marketing tentamen (ik ben eerstejaars)

    Zijn hier toevallig mensen die nog oude tentamens hebben van markering? Dat zou namelijk heel erg van pas komen.
    Ja hoor, nog een hele lading.
    PM me maar.
    pi_68237219
    Wonen er hier trouwens nog mensen in gebouwen van Stadswonen? Zijn die een beetje te doen qua onderhoud/internet/TV/whatever e.d. of kan ik beter via kamernet een kamer gaan zoeken?

    Krijg je trouwens gewoon een kamer toegewezen of moet je ook nog 'gekeurd' worden door je toekomstige huisgenoten?
    Cool story, Hansel.
    pi_68238336
    quote:
    Op dinsdag 21 april 2009 14:14 schreef wikwakka2 het volgende:
    Wonen er hier trouwens nog mensen in gebouwen van Stadswonen? Zijn die een beetje te doen qua onderhoud/internet/TV/whatever e.d. of kan ik beter via kamernet een kamer gaan zoeken?

    Krijg je trouwens gewoon een kamer toegewezen of moet je ook nog 'gekeurd' worden door je toekomstige huisgenoten?
    Ik woon in een stadswonen gebouw. Het is allemaal erg goed geregeld en ook niet duur, zeker niet voor mijn locatie. Ik heb m'n stadswonen kamer via kamernet.nl gevonden. Toen moest ik nog wel hospiteren. Ze hebben in het begin van het jaar wel een soort 'kameractie', waar je zonder keuring een kamer kunt bemachtigen, maar je kunt natuurlijk beter je eigen huis uitzoeken!
    pi_68238685
    quote:
    Op dinsdag 21 april 2009 14:00 schreef Finitio het volgende:

    [..]

    Ja hoor, nog een hele lading.
    PM me maar.
    Done
    pi_68291673
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 15:29 schreef Finitio het volgende:

    [..]

    Als ik nu opnieuw moest kiezen zou ik voor IBEB gaan (doe nu NL-versie).

    Lijkt me erg tof om tussen al die internationals te zitten, bovendien is economie ook grotendeels engels. Ik lees dezelfde engelse boeken, terwijl ik een 'nederlandse' opleiding doe..
    IBEB is wel moeilijker qua tentamens. Waar economie & bedrijfseconomie meerkeuze heeft, kreeg IBEB open vragen bij bijvoorbeeld macro-economie. (Vertelde mijn practicum docente.) Doe zelf economie & bedrijfseconomie, was toen wel blij met mijn keuze voor de Nederlandse versie.

    Ik zie hier een paar mensen die ook practicum geven, hopen dat jullie het wat beter doen dan sommigen die ik dit jaar heb gehad..
    Een signature is spang man.
    pi_68301692
    quote:
    Op donderdag 23 april 2009 01:14 schreef k-Rin het volgende:

    [..]

    IBEB is wel moeilijker qua tentamens. Waar economie & bedrijfseconomie meerkeuze heeft, kreeg IBEB open vragen bij bijvoorbeeld macro-economie. (Vertelde mijn practicum docente.) Doe zelf economie & bedrijfseconomie, was toen wel blij met mijn keuze voor de Nederlandse versie.

    Ik zie hier een paar mensen die ook practicum geven, hopen dat jullie het wat beter doen dan sommigen die ik dit jaar heb gehad..
    Open vragen hoeven niet moeilijker te zijn natuurlijk, die mpc-vragen bij macro-economie stellen ze op een erg lastige manier. Maar vorig jaar was er bijvoorbeeld bij IBEB maar 1 persoon die haar P cum laude had gehaald, dat impliceert wel dat het moeilijker is.

    Is moeilijk in te schatten hoe goed je het doet als practicumdocent, maar de onderwijsevaluaties geven wel een klein beetje een beeld, en dan kom ik er erg goed vanaf!
    pi_68304301
    quote:
    Op dinsdag 21 april 2009 14:51 schreef Finitio het volgende:

    [..]

    Ik woon in een stadswonen gebouw. Het is allemaal erg goed geregeld en ook niet duur, zeker niet voor mijn locatie. Ik heb m'n stadswonen kamer via kamernet.nl gevonden. Toen moest ik nog wel hospiteren. Ze hebben in het begin van het jaar wel een soort 'kameractie', waar je zonder keuring een kamer kunt bemachtigen, maar je kunt natuurlijk beter je eigen huis uitzoeken!
    Hmm, ok, klinkt goed. Ik sta inmiddels al een half jaar ingeschreven of zo, dus ik hoop dat ik van de zomer een beetje een redelijke kamer in Kralingen kan bemachtigen. Hospiteren vind ik verder niet zo een probleem, behalve dan het feit dat ik waarschijnlijk 3 uur in de trein moet zitten om naar Rotterdam te komen , alleen lijkt zo'n massakeuring mij echt niks. Maar ach, het moet
    Cool story, Hansel.
      donderdag 23 april 2009 @ 16:30:44 #198
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_68308198
    Daar zit ik ook niet op te wachten. Met 30 man op 1 kamer afkomen en dan een beetje tof doen. Ga ik liever een biertje doen in de stad.

    Kom jij trouwens niet in aanmerking voor het international house?
    Oh really?
    pi_68309976
    quote:
    Op donderdag 23 april 2009 16:30 schreef Matthijs- het volgende:
    Daar zit ik ook niet op te wachten. Met 30 man op 1 kamer afkomen en dan een beetje tof doen. Ga ik liever een biertje doen in de stad.
    Inderdaad, als het zo iets wordt doe ik daar sowieso niet aan mee. Dan zoek ik liever husigenoten die je om de beurt laten komen of zo. Hoe gaat het eigenlijk in zijn werk bij Stadswonen? Ik krijg als het goed is in mei of juni kameraanbiedingen opgestuurd, moet ik er dan eentje kiezen om vervolgens in contact te worden gebracht met de huisgenoten en dan nog eens te gaan hospiteren of zo?
    quote:
    Kom jij trouwens niet in aanmerking voor het international house?
    Nope, dat is alleen voor niet-Nederlanders werd mij verteld. Het lijkt me trouwens best leuk om daar te wonen, maar niet noodzakelijk.
    Cool story, Hansel.
      donderdag 23 april 2009 @ 18:08:21 #200
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_68310869
    Ik meen dat je maximaal een maand van tevoren (voor de datum dat jij verhuizen wilt) reacties zult ontvangen op basis van de door jou gestelde voorkeuren. De potentiele huisgenoten zullen je dan contacteren voor een afspraak. Zij kunnen jou weigeren, jij hen slechts één maal.
    Oh really?
    pi_68318687
    Ik vroeg mij een aantal zaken af ik hoop dat jullie ze kunnen beantwoorden

    Als ik in 10 jaar tijd, wat voor universitaire studie dan ook, op minimaal bachelor niveau afrondt, krijg ik dan mijn basisbeurs als gift? Ik begreep van wel.
    Hoe zit dit met mijn aanvullende beurs? Krijg ik die ook gewoon als gift dan? Dit snapte ik niet helemaal.

    En ik vroeg me af of iemand weet wat het boekengeld voor het eerste jaar Bedrijfseconomie is

    Alvast bedankt!
    pi_68319340
    quote:
    Op donderdag 23 april 2009 21:49 schreef Conversatie het volgende:
    Ik vroeg mij een aantal zaken af ik hoop dat jullie ze kunnen beantwoorden

    Als ik in 10 jaar tijd, wat voor universitaire studie dan ook, op minimaal bachelor niveau afrondt, krijg ik dan mijn basisbeurs als gift? Ik begreep van wel.
    Hoe zit dit met mijn aanvullende beurs? Krijg ik die ook gewoon als gift dan? Dit snapte ik niet helemaal.

    En ik vroeg me af of iemand weet wat het boekengeld voor het eerste jaar Bedrijfseconomie is

    Alvast bedankt!
    Ja, als je een bachelor haalt krijg je je basisbeurs.
    Aanvullende beurs natuurlijk niet, anders zou ik die ook pakken.

    Boekengeld ligt er maar net aan hoeveel boeken je wilt kopen. Ik raad je aan om niet alle boeken te kopen, of in ieder geval tweedehands te kopen. Als je alle boeken koopt ben je denk ik zo'n 450 euro kwijt.
      donderdag 23 april 2009 @ 22:05:13 #203
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_68319456
    quote:
    Op donderdag 23 april 2009 21:49 schreef Conversatie het volgende:
    Als ik in 10 jaar tijd, wat voor universitaire studie dan ook, op minimaal bachelor niveau afrondt, krijg ik dan mijn basisbeurs als gift? Ik begreep van wel.
    Hoe zit dit met mijn aanvullende beurs? Krijg ik die ook gewoon als gift dan? Dit snapte ik niet helemaal.
    De basisbeurs kun je krijgen voor het diploma dat je hebt afgerond. Als je een bachelor afrondt wordt drie jaar een gift.

    Hoe het zit met aanvullende beurs weet ik niet.
    Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
    pi_68319464
    quote:
    Op donderdag 23 april 2009 22:02 schreef Finitio het volgende:

    [..]

    Ja, als je een bachelor haalt krijg je je basisbeurs.
    Aanvullende beurs natuurlijk niet, anders zou ik die ook pakken.

    Boekengeld ligt er maar net aan hoeveel boeken je wilt kopen. Ik raad je aan om niet alle boeken te kopen, of in ieder geval tweedehands te kopen. Als je alle boeken koopt ben je denk ik zo'n 450 euro kwijt.
    Maar er staat wel iets van dat aanvullende beurs ook onderdeel is van je prestatiebeurs ofzo Als dat zo is heb ik straks een fikse studieschuld en dat wil ik uiteraard niet.
    pi_68322633
    quote:
    Op donderdag 23 april 2009 22:05 schreef Conversatie het volgende:

    [..]

    Maar er staat wel iets van dat aanvullende beurs ook onderdeel is van je prestatiebeurs ofzo Als dat zo is heb ik straks een fikse studieschuld en dat wil ik uiteraard niet.
    Hmm, misschien is de aanvullende beurs iets anders dan ik denk..
      woensdag 29 april 2009 @ 16:35:07 #206
    185588 Irritatie100
    RATATATATATA!!!!
    pi_68503090
    Wat een topadministratie hebben we ook op de EUR
    Ze zijn me vergeten in te schrijven in een of ander systeem waardoor de IBG denkt dat ik geen opleiding volg. Ik moet nu van de IBG al mijn stufi vanaf september tot nu terugbetalen. Ik moet nu naar het ESSC me alsnog in laten schrijven, een bezwaarschrift naar de IBG sturen en dan ben ik van mijn "schuld" af.

    Enige jammere is dat de IBG nu al bezig is met het verrekenen van de schuld, waardoor ik de komende maanden (de behandeling van dat bezwaarschrift duurt 4-6 weken) maar liefst 40 euri stufi per maand ontvang ipv de normale 200
    pi_68996000
    Kan iemand me duidelijkheid geven over de kosten van het eerste jaar Bedrijfseconomie?

    Ik ben nu al dagen aan het uitzoeken, maar kom nergens op een algemeen beeld uit:
    Ik weet dat het collegegeld vaak rond de 1500-1800 euro zit en hoorde van een collega dat het boekengeld wel 1000 (!!!!) euro per jaar kan zijn. Klopt dit? En zijn er dan nog extra kosten waar ik nu geen rekening mee houdt?

    En klopt het dat je boekenlijst pas echt in augustus o.i.d. bekend wordt? Ik kan nu namelijk niets vinden.
    Ik zou graag een totaal beeld willen hebben van de totale te verwachten kosten m.b.t. het hele eerste jaar, in verband met financiële planning haha.

    Bedankt!
    pi_69028200
    Wat was ACI een krakervak zeg!

    Nu nog 1x boekhouden bij Accounting, en dan de rest van de studie niet meer!
      zaterdag 16 mei 2009 @ 21:50:48 #209
    152531 Vincenski
    Je Maintiendrai
    pi_69098833
    Boekhouden is tof man
    pi_69115726
    quote:
    Op zaterdag 16 mei 2009 21:50 schreef Vincenski het volgende:
    Boekhouden is tof man
    Haha lijkt me heel relaxt om het tof te vinden.
    Ik kan me er helaas niet echt voor motiveren..
    lichtpuntje is dan dat het vrij simpel is,
    waardoor het ook niet echt hoeft.
    pi_69206439
    1) Kan iemand mij al helpen aan de verslagen/samenvattingen accounting en filosofie van de economie?
    2) Heeft iemand het boek Cost Management 2e hands beschikbaar? (pm)
    pi_69220414
    quote:
    Op dinsdag 19 mei 2009 22:16 schreef dennis00 het volgende:
    1) Kan iemand mij al helpen aan de verslagen/samenvattingen accounting en filosofie van de economie?
    2) Heeft iemand het boek Cost Management 2e hands beschikbaar? (pm)
    Helaas, ik heb het allemaal, maar slechts 1x.
      woensdag 20 mei 2009 @ 11:38:15 #213
    185588 Irritatie100
    RATATATATATA!!!!
    pi_69220527
    quote:
    Op dinsdag 19 mei 2009 22:16 schreef dennis00 het volgende:
    1) Kan iemand mij al helpen aan de verslagen/samenvattingen accounting en filosofie van de economie?
    2) Heeft iemand het boek Cost Management 2e hands beschikbaar? (pm)
    Je hebt PM
    pi_69356460
    Is er iemand hier die mij aan toetsen(+antw) + andere handigheidjes kan helpen van de 1e jaars vakken?(Bedrijfseconomie)
      zaterdag 30 mei 2009 @ 01:42:42 #215
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_69545924
    Hebben jullie ook zo'n schijt dat je geen .docx bestanden naar eur.nl adressen kan sturen, of ligt dat nou aan mij?
    quote:
    BANNED CONTENTS ALERT

    Our content checker found
    banned name: .wmf,docProps/thumbnail.wmf

    in email presumably from you <*@*.nl>
    to the following recipients:
    *@eur.nl
    *@eur.nl

    Delivery of the email was stopped!

    The message has been blocked because it contains a component
    (as a MIME part or nested within) with declared name
    or MIME type or contents type violating our access policy.
    Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
    pi_69555065
    quote:
    Op zaterdag 30 mei 2009 01:42 schreef eleusis het volgende:
    Hebben jullie ook zo'n schijt dat je geen .docx bestanden naar eur.nl adressen kan sturen, of ligt dat nou aan mij?
    [..]


    Ik heb schijt aan .docx bestanden in het algemeen.
    pi_69559587
    Eens. Kleine moeite om er een .doc bericht van te maken ook.
    What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
    pi_69814688
    Hebben jullie ook al een paar dagen problemen met sin-online/osiris/myeur? Extreem traag of vaak gewoon niet werkend. Ik moet me nog inschrijven voor enkele hers
    pi_69819843
    Ja, maar het is nu weer gefixed.
    What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
    pi_70039438
    quote:
    Op maandag 8 juni 2009 10:54 schreef Lennox het volgende:
    Ja, maar het is nu weer gefixed.
    Nu gvd alweer
      woensdag 17 juni 2009 @ 15:55:31 #221
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_70099108
    Heeft er wel eens iemand met succes zijn admission voor IBA om weten te zetten in een voor IBEB? Ik denk toch liever economics te studeren, maar de deadline voor IBEB is inmiddels verstreken. Om de Nederlandse versie (economie & bedrijfseconomie) te gaan studeren zie ik eigenlijk ook niet zo zitten.

    Deze situatie is redelijk fucked up, ik was overal mooi vroeg bij maar dreig nu alsnog mijn favoriete studie mis te lopen omdat ik er weer zo heerlijk laat achter kom wat ik écht echt wil. Heb de economische faculteit gisteravond gemaild met deze vraag. Zal wel niet, maar toch.
    Oh really?
    pi_70100096
    quote:
    Op woensdag 17 juni 2009 15:55 schreef Matthijs- het volgende:
    Heeft er wel eens iemand met succes zijn admission voor IBA om weten te zetten in een voor IBEB? Ik denk toch liever economics te studeren, maar de deadline voor IBEB is inmiddels verstreken. Om de Nederlandse versie (economie & bedrijfseconomie) te gaan studeren zie ik eigenlijk ook niet zo zitten.

    Deze situatie is redelijk fucked up, ik was overal mooi vroeg bij maar dreig nu alsnog mijn favoriete studie mis te lopen omdat ik er weer zo heerlijk laat achter kom wat ik écht echt wil. Heb de economische faculteit gisteravond gemaild met deze vraag. Zal wel niet, maar toch.
    Hoezo kies je tóch voor IBEB? Jij doet precies het tegenovergestelde van wat ik deed, ik wilde eerst IBEB doen, maar heb toen toch maar voor IBA gekozen .
    Cool story, Hansel.
    pi_70100351
    Een beller = sneller.
    What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
      woensdag 17 juni 2009 @ 16:48:51 #224
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_70101425
    quote:
    Op woensdag 17 juni 2009 16:19 schreef wikwakka2 het volgende:

    [..]

    Hoezo kies je tóch voor IBEB? Jij doet precies het tegenovergestelde van wat ik deed, ik wilde eerst IBEB doen, maar heb toen toch maar voor IBA gekozen .
    Lol, had doorgezet, dan konden we wellicht ruilen van plaats.

    Het gedeelte dat in IBA aan economics wordt besteed (ik meen 6 ects aan zowel micro- als aan macroeconomics) vind ik toch een beetje beperkt, aangezien het economische gedeelte me juist het meest interesseert. Ik denk ook dat het me leuker lijkt te kijken naar de positie van bedrijven in het grotere geheel dan naar de processen binnen het bedrijf zelf. Ik kwam hier alleen behoorlijk laat achter. Beide studies zijn top natuurlijk, ik wacht 'de uitslag' even af. Ga er voorlopig maar vanuit dat we gewoon klasgenoten worden hehe.
    Oh really?
      woensdag 17 juni 2009 @ 16:53:25 #225
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_70101585
    quote:
    Op woensdag 17 juni 2009 16:25 schreef Lennox het volgende:
    Een beller = sneller.
    Herpes. Even gebeld en deze meneer vertelde dat de kans = 0.

    Nog even mijn mailtje afwachten, maar daar zal dan wel geen ander antwoord uit voortvloeien..
    Oh really?
      woensdag 17 juni 2009 @ 16:53:34 #226
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_70101591
    quote:
    Op zaterdag 30 mei 2009 16:29 schreef Finitio het volgende:

    [..]

    Ik heb schijt aan .docx bestanden in het algemeen.
    Als je veel shit van mensen samenvoegt ben je wel blij met .docx omdat je globale stijlen hebt die je met 1 klik kan aanpassen en shit.
    Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
    pi_70101855
    quote:
    Op woensdag 17 juni 2009 16:53 schreef eleusis het volgende:

    [..]

    Als je veel shit van mensen samenvoegt ben je wel blij met .docx omdat je globale stijlen hebt die je met 1 klik kan aanpassen en shit.
    .docx is inderdaad gewoon een stuk fijner dan .doc. Mensen moeten maar eens met de tijd meegaan.
    Cool story, Hansel.
    pi_70105537
    In een docx werken en als doc opslaan
    What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
    pi_70134098
    het is weer bijna week 8, tentamen dus. kom ik weer met mijn vraag voor oude tentamens.

    dit keer voor het vreselijke vak organisatie. wie o wie heeft er nog oude tentamens liggen waar ik mee kan oefenen. pm me astublieft en ik zal je eeuwig dankdaar zijn
      donderdag 18 juni 2009 @ 15:42:40 #230
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_70134263
    Oude tentamens Management & ICT zijn ook gewenst
    Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
    pi_70148531
    quote:
    Op donderdag 18 juni 2009 15:39 schreef hamster90 het volgende:
    het is weer bijna week 8, tentamen dus. kom ik weer met mijn vraag voor oude tentamens.

    dit keer voor het vreselijke vak organisatie. wie o wie heeft er nog oude tentamens liggen waar ik mee kan oefenen. pm me astublieft en ik zal je eeuwig dankdaar zijn
    Organisatie is elk jaar anders qua inhoud. Ik heb dus wel een oud tentamen (ook niet digitaal), maar daar heb je niets aan. Gouden tip is hier om het SIR-verslag door te lezen, hoewel het natuurlijk iets anders wordt gevraagd, heb je dan alle antwoorden al een keer gelezen.
    pi_70151788
    oke dat wist ik niet. heb altijd het idee gehad dat de vakken al jaren nagenoeg het zelfde zijn geweest, zo komen ze in ieder geval vaak over. van de sir verslagen maak ik natuurlijk volop en dankbaar gebruik
      maandag 22 juni 2009 @ 19:54:11 #233
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_70265088
    Nog meer mensen bezig via stadswonen een kamer proberen te krijgen? Sinds vandaag kan je een top 5 aan voorkeuren instellen. Heb het maar gehouden op:

    1. 't Leidsche Veem
    2. Haringvliet
    3. De Kerk
    4. Maasboulevard
    5. Overhoningen

    Geen idee of dat ook wat is natuurlijk.
    Oh really?
    pi_70265816
    Allemaal in het centrum? Hoezo niet Kralingen?
    Cool story, Hansel.
      maandag 22 juni 2009 @ 20:17:01 #235
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_70266122
    Overhoningen is in Kralingen. De Kerk schijnt erg chill te zijn. Leidsche Veem is de mooiste van allemaal (balkonnetje met recht voor je de Maas en de Erasmusbrug!). Haringvliet en Maasboulevard staan bovenop de Oude Haven en eigenlijk praktisch in Kralingen.
    Oh really?
    pi_70266230
    Leidsche Veem zit daar toch op dat eiland? Het lijkt me alleen kut om vanuit daar naar de uni te gaan, maar verder ziet het er inderdaad erg mooi uit.
    Cool story, Hansel.
      maandag 22 juni 2009 @ 20:26:08 #237
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_70266526
    Ja, Kop van Zuid. Is volgens google maps 4,6 km en daarmee 15 minuutjes fietsen. Vind ik eigenlijk wel relaxed, kan ik nog even wakker worden op de fiets. Ook hoef ik slechts de brug over te steken om 1 straat van de Oude Haven af te zitten. Moest de afgelopen jaren standaard 3x zo ver, dus ach..

    [ Bericht 12% gewijzigd door Matthijs- op 22-06-2009 20:34:14 ]
    Oh really?
    pi_70266641
    Hmm, de grootste afstand die ik gewend ben om te fietsen is ongeveer 1 km . Gaat de metro daar niet rechtstreeks naar Kralingen?
    Cool story, Hansel.
      maandag 22 juni 2009 @ 20:35:30 #239
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_70266923
    Geen idee.
    Oh really?
      maandag 22 juni 2009 @ 21:33:47 #240
    185588 Irritatie100
    RATATATATATA!!!!
    pi_70269272
    Vanaf Kop van Zuid niet, dan moet je overstappen op Beurs.
    pi_70277543
    quote:
    Op maandag 22 juni 2009 21:33 schreef Irritatie100 het volgende:
    Vanaf Kop van Zuid niet, dan moet je overstappen op Beurs.
    En daar is ook meteen het mooiste stadswonen gebouw:
    de Schiedamse Vest.
    pi_70279814
    Gewoon qua uiterlijk, of is het het tofste gebouw om te wonen?
    Cool story, Hansel.
    pi_70295999
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 08:55 schreef wikwakka2 het volgende:
    Gewoon qua uiterlijk, of is het het tofste gebouw om te wonen?
    Het tofste gebouw, vooral door de locatie.

    Qua uiterlijk vind ik de Kerk wel erg tof.
    pi_70297225
    Ik heb deze lijst maar gemaakt (nee ik ben je niet aan het stalken matthijs ):
  • 't Leidsche Veem (toch wel een erg mooi gebouw!)
  • 't wijnhuys
  • Schiedamse Vest
  • Overhoningen
  • Hoge Wiek

    Ik ben benieuwd. Van achter mijn computer kan ik weinig zeggen wat me nou écht een toffe plaats lijkt .
  • Cool story, Hansel.
      dinsdag 23 juni 2009 @ 23:32:49 #245
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_70308844
    Oh, ik zie de Schiedamse Vest nu pas voor het eerst. Inderdaad lekkere locatie. Maar ik zit tegen augustus pas op 8 maand wachttijd, dus dat is een redelijk kansloze missie.
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 18:29 schreef wikwakka2 het volgende:
  • 't Leidsche Veem (toch wel een erg mooi gebouw!)
  • Mocht je binnenkort Rotterdam nog bezoeken, loop er dan even voor lansg. Pas dan valt ook echt op hoe gaaf het uitzicht is!
    Oh really?
    pi_70312524
    Hmm, ligt het aan mij of zijn de wachttijden onlangs veranderd? Ik meen mij te herinneren dat ze een tijdje geleden een stuk lager waren, dus mischien moet ik mijn lijst maar even aanpassen . Ik sta trouwens sinds oktober 2008 ingeschreven.
    Cool story, Hansel.
      woensdag 24 juni 2009 @ 12:52:12 #247
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_70320749
    Morgen even om 05:30 uur vertrekken en vervolgens over de hele dag genomen 8,5 uur in de bus/trein/metro zitten voor twee presentaties op de open dag van de EUR!

    Weet niet of ik wel heen ga..
    Oh really?
    pi_70323489
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 12:52 schreef Matthijs- het volgende:
    Morgen even om 05:30 uur vertrekken en vervolgens over de hele dag genomen 8,5 uur in de bus/trein/metro zitten voor twee presentaties op de open dag van de EUR!

    Weet niet of ik wel heen ga..
    Twijfel je nog of je aan de EUR wilt studeren dan?

    *zelf ging ik alleen naar open dagen tijdens schooltijd.
      woensdag 24 juni 2009 @ 14:25:45 #249
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_70323941
    Nee, het wordt sowieso de EUR. Wil alleen nog even bij economie en econometrie kijken om een definitieve beslissing te maken. Is redelijk belangrijk, dus ben bang dat ik de tijd gewoon even uit zal moeten zitten morgen.

    Hoe betaal je trouwens in de metro? (van CS naar Kralingse Zoom)

    [ Bericht 4% gewijzigd door Matthijs- op 24-06-2009 14:31:11 ]
    Oh really?
      woensdag 24 juni 2009 @ 17:05:11 #250
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_70330143
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 14:25 schreef Matthijs- het volgende:
    Hoe betaal je trouwens in de metro? (van CS naar Kralingse Zoom)
    Iemand?

    Ik ga zo trouwens gewoon met de trein naar wat vrienden die in de buurt wonen. Dan valt het morgen nog wel mee!
    Oh really?
      woensdag 24 juni 2009 @ 17:08:15 #251
    185588 Irritatie100
    RATATATATATA!!!!
    pi_70330246
    Je betaalt met de OV-chipkaart (je kan wegwerp kopen op de metrostations), maar vanaf CS kan je beter met tram 7 naar de EUR.
    pi_70333468
    Gewoon tram pakken inderdaad.

    Morgen thesis inleveren. Hopelijk binnenkort EUR ganger af. Nu sowieso al sinds februari nauwelijks les meer, maar goed.
    What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
    pi_70335173
    Hah, over een paar maanden zal ik er eindelijk achterkomen of dat geklaag over de OV chipkaart gegrond is of niet .
    Cool story, Hansel.
      donderdag 25 juni 2009 @ 18:54:34 #254
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_70367526
    Heb idd gewoon de tram gepakt. Zag nét op tijd op het bordje de naam 'Woudestein' prijken om nog gauw de juiste tram te pakken.
    Oh really?
    pi_70367872
    En, welke keuze heb je gemaakt?
    Cool story, Hansel.
      donderdag 25 juni 2009 @ 19:14:40 #256
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_70368112
    Uiteindelijk in ieder geval geen econometrie. De ene helft van de vakken lijken me redelijk spectaculair, maar de andere helft vind ik zo verschrikkelijk oninteressant dat ik er geen >4 jaar mee bezig wil zijn. Kreeg trouwens ook een minachtende ' ' te verduren van dhr. Paap toen ik vertelde dat ik een wiskunde A12-achtergrond heb (wel geeindigd met een 9.7 ). Mja, als het me echt leuk leek liet ik me daar natuurlijk niet door tegenhouden.

    Ik ben bang dat ik nu toch wel heel erg naar economie neig ipv iba. Ik verwacht hier iets analytischer bezig te zijn en wat meer de diepgang in te gaan ipv vooral heel breed te gaan, wat me persoonlijk eigenlijk wel heel erg aanspreekt!
    Oh really?
    pi_70368485
    Ach, je kan het altijd een jaar/half jaar proberen en dan alsnog besluiten iets anders te doen. En als je een 9.7 voor wiskunde had, dan lijkt me dat je het best aan zou kunnen, als je maar genoeg oefent. Wat is het grote verschil tussen wiskunde A en B dan?
    Cool story, Hansel.
    pi_70372247
    quote:
    Op donderdag 25 juni 2009 19:14 schreef Matthijs- het volgende:
    Ik ben bang dat ik nu toch wel heel erg naar economie neig ipv iba. Ik verwacht hier iets analytischer bezig te zijn en wat meer de diepgang in te gaan ipv vooral heel breed te gaan, wat me persoonlijk eigenlijk wel heel erg aanspreekt!
    IBA schijnt wel heel goed te liggen in het bedrijfsleven.

    Economie heeft inderdaad vrij veel diepgang, ik heb zelf geleerd om alles vanuit een heel ander perspectief te bekijken.

    Bij econometrie heb je inderdaad een flinke achterstand zonder wiskunde B,
    dat is voor mij een reden om het niet te doen.

    Wat trouwens wel lelijk is, is dat als je wilt promoveren bij algemene economie (hetgeen ik het meest interessant vind), je begint met het volgen van allerlei econometrievakken. Je hebt die econometrische basis als wetenschapperlijk econoom toch echt wel nodig.
      donderdag 25 juni 2009 @ 23:45:52 #259
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_70377994
    quote:
    Op donderdag 25 juni 2009 19:27 schreef wikwakka2 het volgende:
    Ach, je kan het altijd een jaar/half jaar proberen en dan alsnog besluiten iets anders te doen. En als je een 9.7 voor wiskunde had, dan lijkt me dat je het best aan zou kunnen, als je maar genoeg oefent. Wat is het grote verschil tussen wiskunde A en B dan?
    Precies, ik maak me ook erg weinig zorgen om evt. een verkeerde keus. Alhoewel ik liever in een keer goed kies uiteraard, maar daar heb ik wel vertrouwen in. Volgens mij enkel wat meetkunde en calculus. Maar dat weet ik niet zeker hoor. Ik vergat overigens er nog bij te melden dat ik het ook wel bijzonder relaxed vind dat je bij economie het 3e jaar volledig zelf kan invullen! Het volledig vastliggende curriculum (behalve trimester 7) van iba vond ik altijd het enige kleine nadeel.
    quote:
    Op donderdag 25 juni 2009 21:24 schreef Finitio het volgende:

    [..]

    IBA schijnt wel heel goed te liggen in het bedrijfsleven.

    Economie heeft inderdaad vrij veel diepgang, ik heb zelf geleerd om alles vanuit een heel ander perspectief te bekijken.

    Bij econometrie heb je inderdaad een flinke achterstand zonder wiskunde B,
    dat is voor mij een reden om het niet te doen.

    Wat trouwens wel lelijk is, is dat als je wilt promoveren bij algemene economie (hetgeen ik het meest interessant vind), je begint met het volgen van allerlei econometrievakken. Je hebt die econometrische basis als wetenschapperlijk econoom toch echt wel nodig.
    Oh, ongetwijfeld! Misschien wel iets beter zelfs. Ik denk echter dat het toch altijd beter is voor de studie te kiezen die je net dat stukje interessanter lijkt. En zo slecht zijn de perspectieven van economie & bedrijfseconomie natuurlijk ook weer niet.

    Ja, die zou ik wel erg graag als keuzevakken vast in de bachelor volgen. Of misschien het econometrics-track kiezen in de bachelor honours class. Maar dan kijk ik veeel te ver, en wellicht te optimistisch, vooruit.
    Oh really?
    pi_70423391
    Ik merk nu trouwens dat er een hoop kamers van stadswonen op kamernet staan (ik zie er al twee van de schiedamse vest), ik ga maar even reageren denk ik .
    Cool story, Hansel.
      zaterdag 27 juni 2009 @ 14:35:38 #261
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_70423587
    Hehe, die van de Schiedamse Vest kwam ik net tegen op kamernet. Als je wat minder opgeruimd bent een prima kamer.
    Oh really?
    pi_70423612
    quote:
    Op zaterdag 27 juni 2009 14:35 schreef Matthijs- het volgende:
    Hehe, die van de Schiedamse Vest kwam ik net tegen op kamernet. Als je wat minder opgeruimd bent een prima kamer.
    Die vna 24m of die van 20m? Er staan er twee namelijk. Die 24m was inderdaad wel een bende .
    Cool story, Hansel.
      zaterdag 27 juni 2009 @ 14:42:00 #263
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_70423758
    Oh, die van 20m2 had ik niet eens gezien.
    Oh really?
    pi_70423825
    Hij is wel fors goedkoper, (-45 euro) voor maar 4m2 verschil. Ik weet alleen niet of ik ga reageren, of dat ik het gewoon allemaal via stadswonen ga doen.
    Cool story, Hansel.
      zaterdag 27 juni 2009 @ 14:45:35 #265
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_70423870
    Ik heb ook geen idee hoe groot je kansen daadwerkelijk zijn bij stadswonen. Zo ben ik ook niet al te happig op kamers van kamernet, omdat ik via stadswonen misschien wel een plekje kan krijgen op mijn favoriete locatie. Mja, dan zul je zien dat dat niet lukt..
    Oh really?
    pi_70423952
    Schiedamse vest ziet er wel tof uit, in het centrum (volgens mij ene paar minuten lopen naar de lijnbaan of wat het ook is) en je kan altijd nog met de metro naar de uni als het regent , of als je lui bent.
    Cool story, Hansel.
    pi_70443074
    Zelf ben ik een aanstaande student op woudestein, maar ik vroeg me af hoe het zit met de studieboeken. Ik heb al zitten zoeken op de site en daar kom ik niet verder dan wat studieverenigingen die tegen een lagere prijs studieboeken aanprijzen. (Voor mijn studie heb ik het niet kunnen vinden) Kan iemand me misschien verder helpen?
    pi_70443967
    Op de campus heb je een donner zitten. Daar kan je ze kopen/bestellen. Via bol.com gaat in de meeste gevallen ook prima. Korting via studievereniging is meestal te verwaarlozen.
    What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
      zondag 28 juni 2009 @ 12:39:17 #269
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_70444401
    quote:
    Op zondag 28 juni 2009 12:20 schreef Lennox het volgende:
    Op de campus heb je een donner zitten. Daar kan je ze kopen/bestellen. Via bol.com gaat in de meeste gevallen ook prima. Korting via studievereniging is meestal te verwaarlozen.
    Dit dus, verder zitten er in de stad nog een aantal boekenwinkels. Als de druk hetzelfde is, is het mogelijk via medestudenten boeken te regelen (kijk op prikborden).

    STAR regelt boeken via NewBricks, en die waren soms toch wel fors goedkoper dan de Selexyz-Donner.

    Ik ben trouwens 9 maanden EUR-ganger af, en ik moet zeggen dat ik het best wel mis...
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
    pi_70444569
    quote:
    Op zaterdag 27 juni 2009 14:47 schreef wikwakka2 het volgende:
    Schiedamse vest ziet er wel tof uit, in het centrum (volgens mij ene paar minuten lopen naar de lijnbaan of wat het ook is) en je kan altijd nog met de metro naar de uni als het regent , of als je lui bent.
    Mijn fiets staat inderdaad al bijna een jaar ongebruikt (en inmiddels ook kapot) buiten in het fietsenrek.
      zondag 28 juni 2009 @ 13:49:22 #271
    155506 wikwakka2
    Ahhhhh O+
    pi_70445893
    quote:
    Op zondag 28 juni 2009 12:47 schreef Finitio het volgende:

    [..]

    Mijn fiets staat inderdaad al bijna een jaar ongebruikt (en inmiddels ook kapot) buiten in het fietsenrek.
    Hmm, een goede keus voor een luilak zoals ik dus . Alhoewel beweging ook wel weer goed voor je is. Hoelang is het fietsen naar de uni vanaf daar, een minuut of 20?
    Cool story, Hansel.
      zondag 28 juni 2009 @ 14:12:23 #272
    185588 Irritatie100
    RATATATATATA!!!!
    pi_70446460
    Pfff, jullie zijn inderdaad allemaal lui! Ik ben laatst gewoon vanaf mijn ouderlijk huis in Vlaardingen Holy naar de uni gefietst hoor
      zondag 28 juni 2009 @ 14:16:31 #273
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_70446555
    quote:
    Op zondag 28 juni 2009 14:12 schreef Irritatie100 het volgende:
    vanaf mijn ouderlijk huis in Vlaardingen Holy naar de uni
    Scholier
    Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
      zondag 28 juni 2009 @ 14:20:36 #274
    185588 Irritatie100
    RATATATATATA!!!!
    pi_70446679
    quote:
    Op zondag 28 juni 2009 14:16 schreef eleusis het volgende:

    [..]

    Scholier
    Het is anders wel heul goedkoop hoor
    pi_70449633
    quote:
    Op zondag 28 juni 2009 12:20 schreef Lennox het volgende:
    Op de campus heb je een donner zitten. Daar kan je ze kopen/bestellen. Via bol.com gaat in de meeste gevallen ook prima. Korting via studievereniging is meestal te verwaarlozen.
    quote:
    Dit dus, verder zitten er in de stad nog een aantal boekenwinkels. Als de druk hetzelfde is, is het mogelijk via medestudenten boeken te regelen (kijk op prikborden).

    STAR regelt boeken via NewBricks, en die waren soms toch wel fors goedkoper dan de Selexyz-Donner.
    ok, bedankt voor jullie reactie.
    pi_70515114
    Is er iemand die mij kan helpen aan oude toetsen / andere handige dingetjes van Bachelor 1: Bedrijfseconomie? Gelieve even hier reageren of pm-en
      dinsdag 30 juni 2009 @ 17:17:59 #277
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_70519505
    Hmmm, ik mag van RSM career services niet reageren op een stage vacature van Unilever, omdat ik geen student meer ben. Ik vind dit raar, ik heb mijn MSc binnen één academisch jaar gehaald, met een stage zou dit natuurlijk niet mogelijk zijn geweest, het is namelijk een Master stage. Overigens krijgt de Uni. extra knaken van de overheid als de studenten snel afstuderen.
    Echt matig, want ik ben op zoek naar wat werkervaring in de vorm van een stage.
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
      dinsdag 30 juni 2009 @ 17:38:23 #278
    185588 Irritatie100
    RATATATATATA!!!!
    pi_70520100
    quote:
    Op dinsdag 30 juni 2009 17:17 schreef Public_NME het volgende:
    Hmmm, ik mag van RSM career services niet reageren op een stage vacature van Unilever, omdat ik geen student meer ben. Ik vind dit raar, ik heb mijn MSc binnen één academisch jaar gehaald, met een stage zou dit natuurlijk niet mogelijk zijn geweest, het is namelijk een Master stage. Overigens krijgt de Uni. extra knaken van de overheid als de studenten snel afstuderen.
    Echt matig, want ik ben op zoek naar wat werkervaring in de vorm van een stage.
    Misschien dat ik het niet zo goed begrijp, maar waarom kan de RSM dat zeggen terwijl je geen eens meer staat ingeschreven op de EUR?
      dinsdag 30 juni 2009 @ 17:52:06 #279
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_70520453
    quote:
    Op dinsdag 30 juni 2009 17:38 schreef Irritatie100 het volgende:

    [..]

    Misschien dat ik het niet zo goed begrijp, maar waarom kan de RSM dat zeggen terwijl je geen eens meer staat ingeschreven op de EUR?
    Raar inderdaad, ik zou me er niet door laten weerhouden om gewoon het bedrijf zelf aan te schrijven.
    Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
      dinsdag 30 juni 2009 @ 17:56:33 #280
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_70520557
    quote:
    Op dinsdag 30 juni 2009 17:52 schreef eleusis het volgende:

    [..]

    Raar inderdaad, ik zou me er niet door laten weerhouden om gewoon het bedrijf zelf aan te schrijven.
    Excuses, ik had wat duidelijker moeten zijn. Het probleem is dat veel vacatures niet op de recruitment sites van de bedrijven zelf staan, omdat ze eerst de Universiteit aanschrijven. (omdat dit een goede bron van talents is)
    Dus ik heb geen specifiek contact persoon o.i.d., misschien moet ik gewoon maar eens gaan bellen naar het bedrijf.
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
    pi_70521837
    Het kan wel hoor. Mijn thesisbegeleider gaf aan dat ik na afstuderen ook in aanmerking kwam voor stage via EUR. Alleen is het wel raadzaam om in de periode voor je afstuderen, voor mij nu dus, voor een dergelijke optie te gaan kijken.
    What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
      dinsdag 30 juni 2009 @ 19:54:58 #282
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_70523856
    quote:
    Op dinsdag 30 juni 2009 18:47 schreef Lennox het volgende:
    Het kan wel hoor. Mijn thesisbegeleider gaf aan dat ik na afstuderen ook in aanmerking kwam voor stage via EUR. Alleen is het wel raadzaam om in de periode voor je afstuderen, voor mij nu dus, voor een dergelijke optie te gaan kijken.
    Oké, via RSM is het helaas niet mogelijk Hebben jullie ook een career services bureau met een website o.i.d.?
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
    pi_70540994
    Heeft iemand nog oude tentamens macro economie, voor bachelor 1 economie&bedrijfseconomie? altijd handig om te oefenen voor herkansingen!
    pi_70547631
    Iemand die de EUREKA week aan-of afraadt? Zelfde met het EFR introductieweekend. Lijkt me niet heel bijzonder, of mis ik echt iets als ik niet ga
      woensdag 1 juli 2009 @ 15:06:19 #285
    185588 Irritatie100
    RATATATATATA!!!!
    pi_70548082
    Ik heb het gedaan. Ik vond het op zich wel erg leuk, maar echt boeiende dingen deed je nou ook weer niet. 's ochtends een beetje Rotterdam bekijken, 's middags bier zuipen op terrasjes en 's avonds naar de feesten bij de studentenverenigingen.
    pi_70557019
    quote:
    Op woensdag 1 juli 2009 14:54 schreef Conversatie het volgende:
    Iemand die de EUREKA week aan-of afraadt? Zelfde met het EFR introductieweekend. Lijkt me niet heel bijzonder, of mis ik echt iets als ik niet ga
    Absolute aanrader, je maakt heel snel vrienden, leert de verenigingen kennen (ook als je geen lid wilt worden is het in ieder geval leuk om te weten wat het inhoudt en hoe ze eruit zien) en het zijn sowieso toffe feesten. Over de EFR introductie kan ik niet meepraten, daar ben ik uiteindelijk niet meer heengegaan (had me wel ingeschreven, maar na het JFR-weekend had ik het wel even gehad).

    Bovendien gaat Finitio gidsen in de Eurekaweek, dus dan moet het wel tof zijn.
    pi_70562876
    quote:
    Op woensdag 1 juli 2009 11:28 schreef hamster90 het volgende:
    Heeft iemand nog oude tentamens macro economie, voor bachelor 1 economie&bedrijfseconomie? altijd handig om te oefenen voor herkansingen!
    Zelf wel naar oude tentamens vragen en het zelf niet sturen
    pi_70640495
    quote:
    Op woensdag 1 juli 2009 22:20 schreef jjanderson het volgende:

    [..]

    Zelf wel naar oude tentamens vragen en het zelf niet sturen
    PM
    pi_70648959
    quote:
    Op zaterdag 4 juli 2009 13:59 schreef hamster90 het volgende:

    [..]

    PM
    Thnx man. Ik mail je zo even:)
      zondag 5 juli 2009 @ 12:25:33 #290
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_70663315
    Hehe, ik las van de week in het nieuws dat een Rotterdams café zojuist tot het beste ter wereld is uitverkozen en een Rotterdamse haringboer tot de beste van Nederland. Ook kwam ik op de markt bij die kubushuisjes al de beste patat van Nederland tegen. Hebben jullie toevallig ook nog de beste shoarma? Dan krijg ik wel zin in de verhuizing.
    Oh really?
    pi_70684059
    quote:
    Op zondag 5 juli 2009 12:25 schreef Matthijs- het volgende:
    Hehe, ik las van de week in het nieuws dat een Rotterdams café zojuist tot het beste ter wereld is uitverkozen en een Rotterdamse haringboer tot de beste van Nederland. Ook kwam ik op de markt bij die kubushuisjes al de beste patat van Nederland tegen. Hebben jullie toevallig ook nog de beste shoarma? Dan krijg ik wel zin in de verhuizing.
    Jaja, de Witte Aap, stamcafe van Finitio!
      zondag 5 juli 2009 @ 23:12:30 #292
    155506 wikwakka2
    Ahhhhh O+
    pi_70685231
    quote:
    Op zondag 5 juli 2009 12:25 schreef Matthijs- het volgende:
    Hehe, ik las van de week in het nieuws dat een Rotterdams café zojuist tot het beste ter wereld is uitverkozen en een Rotterdamse haringboer tot de beste van Nederland. Ook kwam ik op de markt bij die kubushuisjes al de beste patat van Nederland tegen. Hebben jullie toevallig ook nog de beste shoarma? Dan krijg ik wel zin in de verhuizing.
    De beste kapsalon mischien? .
    Cool story, Hansel.
      maandag 6 juli 2009 @ 17:14:02 #293
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_70706924
    Het begrip even opgezocht en:
    Oh really?
      dinsdag 7 juli 2009 @ 18:23:33 #294
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_70749045
    Deze week voor niets geleerd want bij het tentamen methodologie vanmiddag was geen docent en geen opgaven.

    Docent schijnt de EUR te verlaten per dit jaar en om een of andere reden is er niet aan de herkansers gedacht.

    Lekker dan.
    Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
    pi_70750080
    Jezus
    What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
      dinsdag 7 juli 2009 @ 19:17:26 #296
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_70751125
    Je zou die puntjes net nodig hebben zeg

    Metho is trouwens echt ruk
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
    pi_70751409
    quote:
    Op dinsdag 7 juli 2009 18:23 schreef eleusis het volgende:
    Deze week voor niets geleerd want bij het tentamen methodologie vanmiddag was geen docent en geen opgaven.

    Docent schijnt de EUR te verlaten per dit jaar en om een of andere reden is er niet aan de herkansers gedacht.

    Lekker dan.
    Wow, wat een incapabelen!!

    En nu? Lijkt me erg lastig op te lossen, veel mensen plannen hun vakantie ook na zo'n tentamen waarschijnlijk.. bovendien moet je opnieuw leren..

    Rechtvaardig lijkt me om 3 gelegenheden te creeren ofzo om m opnieuw te doen en dan een extreem simpel tentamen te geven.
    pi_70901033
    Nou, eindelijk alles ingeleverd om volgend jaar IBEB te kunnen doen op Erasmus.
    Ik verheug mij er nu al op. Alleen moet ik mij nog steeds aanmelden voor Eureka-week.
    pi_70974255
    Vandaag nog meer mensen wiskunde herkansing gemaakt?
      dinsdag 14 juli 2009 @ 19:15:20 #300
    241811 Matthijs-
    Nice car, Bob
    pi_70976638
    quote:
    Op zondag 12 juli 2009 14:50 schreef NM. het volgende:
    Nou, eindelijk alles ingeleverd om volgend jaar IBEB te kunnen doen op Erasmus.
    Ik verheug mij er nu al op. Alleen moet ik mij nog steeds aanmelden voor Eureka-week.
    Huh, deadline was toch al lang verstreken?
    Oh really?
    pi_70984364
    Zit je nu op die Eureka week echt met z'n allen 's nachts naast elkaar te meuren in zo'n grote zaal ofzo? Ik snap echt niet wat ik me daar bij moet voorstellen en in de FAQ staat alleen dat je slaapt in een zaal op de campus. En hoe zit het met douches e.d., er zijn namelijk wel veel 'gasten' lijkt me

    Ik ga denk ik gewoon de 3 leukste dagen en slaap thuis
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')