Peterselieman | donderdag 13 november 2008 @ 23:55 |
Bussentopic 14 bussentopic 15 Game on | |
Alexxxxx | vrijdag 14 november 2008 @ 00:00 |
Merk en type: VDL Berkhof Ambassador Eigenaar: Hermes Land van herkomst: Nederland Locatie: Heerenveen Datum: 13 november 2008 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: busnummers 3378, 3362 en 3364 | |
Ofyles2 | vrijdag 14 november 2008 @ 00:07 |
quote:Dat wist iedereen toch? | |
Alexxxxx | vrijdag 14 november 2008 @ 00:25 |
quote:Die ene buschauffeur uit Sneek niet. | |
TommyGun | vrijdag 14 november 2008 @ 08:02 |
Dus | |
Ou-Tannu | vrijdag 14 november 2008 @ 09:20 |
ik ga zo ook weer eens de bus in.. terug naar huus | |
Zug-Chef | vrijdag 14 november 2008 @ 09:49 |
quote:Wat is je bron van dit bericht eigenlijk? Het gaat me voornamelijk om het feit dat er vermeld wordt dat er geen klachten van reizigers zijn binnengekomen.. | |
Gnittoo | vrijdag 14 november 2008 @ 11:29 |
quote:leeuwarder courant. | |
J_TM | vrijdag 14 november 2008 @ 12:04 |
Worden die gele Ambassadeuren op speciale lijnen ingezet ? | |
J_TM | vrijdag 14 november 2008 @ 12:11 |
Gisteren bij Centraalstation de 2440 op lijn 170. | |
Raspoetin. | vrijdag 14 november 2008 @ 14:03 |
Ik zat me af te vragen, waarom zijn er geen bussen met lekker grote lichtmetalen velgen? | |
ReisT | vrijdag 14 november 2008 @ 15:34 |
quote:Die geel/grijze gaan in de regio Utrecht (BRU-gebied) rijden. | |
Willy84 | vrijdag 14 november 2008 @ 15:39 |
quote:Die ene GVB chipkaart bus heeft ze wel | |
Raspoetin. | vrijdag 14 november 2008 @ 15:43 |
quote:Zieeen! | |
Gnittoo | vrijdag 14 november 2008 @ 16:28 |
quote:zelfs het prijskaartje hangt er nog aan. | |
Ofyles2 | vrijdag 14 november 2008 @ 18:09 |
quote:En nog een aantal Amba's worden gereserveerd voor de spitslijnen van en naar Rijnsweerd/De Uithof. | |
Lemjur | vrijdag 14 november 2008 @ 19:06 |
Grappig hoor XX, Fryskers inzetten in West-Friesland... | |
Peterselieman | vrijdag 14 november 2008 @ 19:42 |
quote:Zijn wij er tenminste van af | |
Zug-Chef | vrijdag 14 november 2008 @ 20:27 |
Met alle consternatie van gisteren na het uitbrengen van het bericht dat Arriva 16 hogevloer bussen in concessiegebied Zuid Oost Friesland ging vervangen door evenveel lagevloer bussen, was het voor (ons) busliefhebbers even schrikken. Er werd zelfs gemeld dat de uitwisseling per direct zou zijn doorgevoerd. Gelukkig was niets minder waar als ik om 12:05 sta te wachten op het busstation van Leeuwarden. Lijn 14 van 12:07 richting Drachten werd gereden door de 1263. De kachel stond behoorlijk hoog, maar het was toch een aangename rit. Bij aankomst op het busstation-Noord in Drachten maakte ik onderstaande foto: Arriva's 1263 is zojuist op het Busstation Noord in Drachten aangekomen als lijn 14 uit Leeuwarden, waarna de bus door zal rijden naar het Knobeldorffsplein en de buitenwijk De Trisken. Niet veel later wordt onderstaande O408 opgestart. De 1120 van Arriva heb ik nog nooit eerder in Drachten gezien. Hier is de bus zojuist opgestart en zal weldra vertrekken als lijn 16 naar Oosterwolde en Assen. Ik rij met deze bus door naar het Knobeldorffsplein waar ik een vriend van me op wacht. We vertrekken vervolgens met de al eerder genoemde Arriva 1263 als lijn 14 terug naar Leeuwarden. Hier wacht ons een kleine verrassing: Arriva Touring's 4777 komt als ledig mat aan op het station van Leeuwarden. De chauff kan ons melden dat hij later een scholierenrit zal rijden naar Dokkum. Wie goed kijkt ziet dat deze bus oorspronkelijk uit Emmen komt. Lijkt mij een zeldzaamheid deze bus hier in Leeuwarden aan te treffen! Links zien we Arriva Touring 4777, waarvan de chauffeur even een bakkie halen is. Rechts daarvan komt als ledig mat vanuit Drachten de Arriva 1264 het station van Leeuwarden binnen. Deze bus zal een spitsrit van Lijn 10 naar Drachten gaan rijden. We nemen nog even een kijkje in de buffer van Leeuwarden: Arriva's 1263 staat zijn vertrektijd af te wachten in de buffer van station Leeuwarden en zal weldra vertrekken als lijn 14 naar Drachten De Trisken. Aangekomen op het busstation-Noord van Drachten, tijdens de wisseling van chauffeur dit plaatje, waarbij de lijnfilm al gedraaid is naar lijn 84 naar Veenhuizen. Na een uurtje pauze met de nodige versnaperingen, besluit ik nog eens de gok te wagen op lijn 84 naar Veenhuizen. Dit is de laatste lijn die ik nog eens met een O408 wil rijden. Ik heb geluk, met ruimte vertraging komt de 1267 op het Knobeldorffsplein aan en wordt deze droom werkelijkheid Of het na vandaag echt afgelopen is met de inzet van deze prachtige hogevloerbussen, is afwachten. Maar eerlijk gezegd, vrees ik het ergste. | |
Peterselieman | vrijdag 14 november 2008 @ 20:37 |
In het weekend gaan de bussen geruild worden. Zag vanmiddag in Hurdegaryp vanuit de trein rond 15.45 uur nog een O408 rijden op lijn 10 of 13 richting Drachten. De rest van Arriva wat ik in ZOF zag, was lagevloersmeuk | |
Zug-Chef | vrijdag 14 november 2008 @ 20:42 |
Dat was dan lijn 10, die vervolgens lijn 84 werd in Drachten. Ik zat in die bus vanaf Drachten. | |
Dr_Flash | vrijdag 14 november 2008 @ 21:29 |
Wat moet die NewAG300 tussen de palmbomen in de OP? | |
Peterselieman | vrijdag 14 november 2008 @ 21:33 |
Die is gemaakt in Spanje, Fles | |
Dr_Flash | vrijdag 14 november 2008 @ 21:35 |
quote:Weer eens wat anders dan een stoomboot vol met negers | |
Ofyles2 | zaterdag 15 november 2008 @ 02:01 |
quote:En een bebaarde man met een houdbaarheidsdatum die eeuwen verstreken is. | |
Alexxxxx | zaterdag 15 november 2008 @ 02:07 |
Zou wel hip zijn als sinterklaas morgen gewoon met een ConneXXion bus aankomt | |
Ofyles2 | zaterdag 15 november 2008 @ 02:31 |
quote:Je bedoelt Almere? Overigens moet GVB een dezer dagen een Sinterklaasbus in de aanbieding hebben, liefst een Citaro. | |
Ofyles2 | zaterdag 15 november 2008 @ 02:31 |
quote:Om precies te zijn Valencia. | |
Alexxxxx | zaterdag 15 november 2008 @ 02:34 |
quote:Geen idee waar de landelijke intocht is En ik ken in ieder geval één iemand die vanaf morgen elke avond zijn schoen bij de centrale verwarming neerzet in de hoop op een GVB-citaro-miniatuur | |
Ofyles2 | zaterdag 15 november 2008 @ 02:36 |
quote: | |
Willy84 | zaterdag 15 november 2008 @ 13:32 |
quote: | |
Peterselieman | zaterdag 15 november 2008 @ 19:48 |
quote: | |
Peterselieman | zaterdag 15 november 2008 @ 19:49 |
quote:Klopt helemaal. Daar ben ik afgelopen zomer op vakantie geweest. | |
Ofyles2 | zondag 16 november 2008 @ 00:57 |
Ik ken de bussen alleen van de plaatjes op het Internet, zelf naar Valencia gegaan was een ander verhaal. | |
Ofyles2 | zondag 16 november 2008 @ 01:29 |
quote: quote:Waar de 265 stond, moet de 256 staan. Verder ben ik reuze blij dat een Citaro uitverkoren wordt. | |
Peterselieman | maandag 17 november 2008 @ 11:11 |
Vanochtend in Leeuwarden de veelbesproken xx1851 zien rijden. Meende dat ie op lijn 51 zat. Daarnaast gezien dat Frysker 3799 uitgerust was met de nieuwe versie van reizigersinformatie op het scherm. Vond het maar een bont geheel dat wat onrustig aandoet. | |
Ou-Tannu | maandag 17 november 2008 @ 11:47 |
quote:een minder snel falende versie mag ik dan hopen | |
Gnittoo | maandag 17 november 2008 @ 11:47 |
quote: stond je mooi op de camera? | |
Peterselieman | maandag 17 november 2008 @ 12:00 |
quote:Lijken me nepbeelden. En als ze al echt zijn, pech gehad, want ik zat achterin | |
Peterselieman | maandag 17 november 2008 @ 12:26 |
quote:Mja, het is de informatie die op de schermen getoond wordt die aangepast is, de rest niet. | |
BeefRWijker | maandag 17 november 2008 @ 14:01 |
quote: quote:In je natte droom zeker quote: | |
Peterselieman | maandag 17 november 2008 @ 14:09 |
quote:ben geen dj-flash | |
zwahiel | maandag 17 november 2008 @ 18:12 |
Die Hermes bussen met een vernieuwde huisstijl? Die bumper is namelijk wel erg donkergrijs. Zo donker was 't eerst niet. En wie o wie heeft die achterlijke en lelijke kleurstelling bedacht van die nieuwe Utrechtse bussen!? Echt heeft een of andere kleureblinde ambtenaar dat bedacht of zo!? Echt LELIJK! Bah! | |
Dj-Flash | maandag 17 november 2008 @ 18:35 |
quote:Wat alweer? houd gewoon je snuit. | |
Peterselieman | maandag 17 november 2008 @ 18:50 |
Ou-Tannu | maandag 17 november 2008 @ 18:54 |
quote: | |
Willy84 | maandag 17 november 2008 @ 19:43 |
quote: | |
dennistd | maandag 17 november 2008 @ 20:45 |
In Enschede werden tegen 16u de lijnen 18 en 9 uit Hengelo doorzocht, iedereen moest eruit via de voorste deur. Schijnbaar dachten ze dat er een verdachte inzat, maar er is niemand meegenomen. | |
Ou-Tannu | dinsdag 18 november 2008 @ 13:52 |
quote:jammer dan | |
Gnittoo | dinsdag 18 november 2008 @ 13:57 |
mocht er nog twijfel over bestaan, de mans komen naar friesland. | |
Ou-Tannu | dinsdag 18 november 2008 @ 14:02 |
mooi.. jezus die laagvloerse rommel die arriva terug gehaalt heeft is ook om te JANKEN ze raggen er wel hard mee trouwens | |
BeefRWijker | dinsdag 18 november 2008 @ 17:33 |
Die witte Volvo 8100's van Alex zouden ook wel eens voor Utrecht kunnen zijn, getuige een nieuw aangemaakte map Connexxion 4300 - 4311 (Volvo 8700BLE Prov. Utrecht) op Busfoto.nl, naast de map met die hagel witte Integro's. De map Connexxion 4254 - 4277 (VDL Ambassador Prov. Utrecht) is overigens ook nog steeds leeg dus waar die Connexxion 4256 van Cosmo Trucks nou toch uithangt? | |
Ofyles2 | dinsdag 18 november 2008 @ 17:39 |
quote:Geven de sjoofs eindelijk tempo, is het weer niet goed! | |
Dr_Flash | woensdag 19 november 2008 @ 11:37 |
quote:Nou, dat wordt lachen | |
J_TM | donderdag 20 november 2008 @ 15:49 |
Een tijdje terug had ik het over wangedrochten in de jaren 90 maar onderstaande link bevestigt dat elk decennium die wel had. http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/rubrieken/pagina014.html | |
NoBody122 | donderdag 20 november 2008 @ 15:58 |
quote:En volgens mij zag ik er vandaag ééntje de hoek omkomen! Hij kwam vanaf de Snekertrekweg de rotonde met de Lange Marktstraat en Tesselschadestraat op rijden en nam deze driekwart, dus reed richting het FEC (Tesselschadestraat) Benieuwd wat er morgen allemaal op de stalling staat [edit] Bovenstaande was dus in Leeuwarden, even voor de volledigheid en mensen die dat nog niet door hadden [/edit] [ Bericht 12% gewijzigd door NoBody122 op 20-11-2008 18:16:50 ] | |
Peterselieman | donderdag 20 november 2008 @ 16:00 |
Stuur m morgenmiddag maar om 16.03 uur richting busperron 4 in Leeuwarden | |
Dr_Flash | donderdag 20 november 2008 @ 16:14 |
quote: quote: | |
Ou-Tannu | donderdag 20 november 2008 @ 17:51 |
Hippe chick weer achter t stuur net wist het gas ook wel te vinden | |
Peterselieman | donderdag 20 november 2008 @ 17:53 |
Heb je nu wel een foto? | |
Dr_Flash | donderdag 20 november 2008 @ 18:09 |
quote:Zeker op weg naar Mooie Paal | |
NoBody122 | donderdag 20 november 2008 @ 18:19 |
quote:Maak ik zelf wel uit Niet mijn rit trouwens, maar als je rond kwart voor een Frysker op 72 - Stiens ziet aankomen mag je zwaaien | |
Ou-Tannu | donderdag 20 november 2008 @ 18:19 |
quote:nee de lijn naar mooiepaal begint niet in heerenveen | |
Gnittoo | donderdag 20 november 2008 @ 18:20 |
quote:lijn 51? | |
Peterselieman | donderdag 20 november 2008 @ 18:26 |
quote:Nee, die andere die er direct achteraan komt | |
Peterselieman | donderdag 20 november 2008 @ 18:27 |
quote:Dan zit ik nog in de trein | |
Zug-Chef | donderdag 20 november 2008 @ 19:03 |
Ik ga binnenkort ook maar eens klussen in N-ZW Friesland, nu er nog Alliances rondsjorren daar. Arriva Zo-Friesland is nu toch geen ruk meer aan (met dank aan de prov-lutsers) | |
Ofyles2 | donderdag 20 november 2008 @ 19:56 |
quote:Alweer een zoveelste bevestiging van politieke onkunde. | |
Ou-Tannu | donderdag 20 november 2008 @ 20:05 |
quote:ja.. die wrightjes en dennisjes vallen van ellende uit elkaar ze hebben de grootste wrakken terug gestuurd volgens mij | |
J_TM | donderdag 20 november 2008 @ 21:03 |
Herstel; http://www.openbaarvervoe(...)ntoen/pagina014.html | |
Peterselieman | donderdag 20 november 2008 @ 23:50 |
Las net op een ander forum dat Arriva weer wat bussen naar Portugal door gaat schuiven. In een eerder stadium werden al Friese O408 bussen er naar toe verhuisd, nu gaat het om Alliances die nu nog in het noorden rijden. Misschien volgen er ook nog wat meer O408, maar dat zal de tijd uit moeten wijzen. | |
Peterselieman | vrijdag 21 november 2008 @ 13:56 |
En Arriva Groningen heeft er weer een nieuwe bus bij. Het gaat om deze aardgasbus die al eerder in Groningen reed en nu dus weer terug is: Foto: Citaro.nl | |
Zug-Chef | vrijdag 21 november 2008 @ 14:03 |
quote:Laten we dit niet hopen zeg. | |
Peterselieman | vrijdag 21 november 2008 @ 14:06 |
quote:Het zal wel waar zijn, omdat Arriva de 1100 en 1200 serie hier in Nederland terzijde wil stellen. In plaats daarvan komt de lagevloersmeuk uit Zuid-Oost Fryslân richting GGD. Een en ander komt uit een bron binnen Arriva. | |
BrandBierMaaktGelukkig | vrijdag 21 november 2008 @ 14:06 |
quote:Haha, ze denken ook echt ''Beter daar een gat in de ozonlaag als hier'' Als we maar geld verdienen. | |
BeefRWijker | zondag 23 november 2008 @ 15:45 |
quote:In Amersfoort blijkbaar, in dezelfde configuratie als in Bolsward. Waarom deze serie daar nou rondrijdt zonder (noemenswaardige) airco terwijl er daar ook met volwaardige airco rondrijden? | |
Socios | zondag 23 november 2008 @ 17:19 |
Busje erbij. Rijden deze bussen nog ergens in de dienst? En zijn er nog Scania-bussen die vroeger bijv. in Zuid-West Friesland reden? | |
Ou-Tannu | maandag 24 november 2008 @ 10:28 |
iemand bij de afdeling beheer infoxx is ook wakker geworden en heeft missende halte in heerenveen toch er maar eens ingezet.. op het display althans.. de omroep slaat hem nog wel over | |
Bommenlegger | maandag 24 november 2008 @ 12:45 |
Hier in Utrecht loopt bij sommige bussen de display aanduiding wel goed, alleen heeft die muts die het om moet roepen er geen zin in. Dus zie je alleen de halte op de display maar omroepen homaar. | |
Willy84 | maandag 24 november 2008 @ 19:50 |
kut bussen | |
NoBody122 | maandag 24 november 2008 @ 21:47 |
quote:Of de chauffeurs zetten ook daar het omroepsysteem allemaal uit. Hier is dat in ieder geval wel zo | |
Ou-Tannu | maandag 24 november 2008 @ 21:57 |
quote:geen enkel probleem mee ding is toch stront irritant | |
Ofyles2 | maandag 24 november 2008 @ 23:27 |
quote:Ja, ik kan het me wel voorstellen. Ik heb niets tegen Marion, pracht van een meid, pracht van een stem, maar sommige sjoofs vinden haar stem te aanwezig. | |
Peterselieman | dinsdag 25 november 2008 @ 00:11 |
Idd, meestal staat dat bandje op de achtergrond heel zacht mee te blèren | |
NoBody122 | dinsdag 25 november 2008 @ 00:12 |
Marion kan zo mooi Fries spreken, wanneer ze het station in Heerenveen aankondigt | |
Peterselieman | dinsdag 25 november 2008 @ 00:18 |
De halte Goutum IJndijk kondigt ze zo leuk aan, terwijl het Goutum Yndyk is en Goutum Manege is eigenlijk Wergea Manege | |
Ofyles2 | dinsdag 25 november 2008 @ 00:21 |
quote:Bandje? Ik hou het op een computerprogramma. | |
Peterselieman | dinsdag 25 november 2008 @ 00:34 |
What's in a name | |
Alexxxxx | dinsdag 25 november 2008 @ 00:53 |
quote:Ah, daar hebben we psm zijn stokpaardje weer. | |
Peterselieman | dinsdag 25 november 2008 @ 00:56 |
Nee, de laatste keer dat ik er was, was het het een donderend geraas om me heen. Was daar midden in een zware onweersbui als posbode. Ben maar weer snel weggegaan daar. Veel te gevaarlijk. | |
Ou-Tannu | dinsdag 25 november 2008 @ 16:52 |
quote:worthless without Pics | |
TommyGun | dinsdag 25 november 2008 @ 16:57 |
http://www.hermes.nl/nieuws/nieuws_detail.asp?NI_ID=311&categorie=Nieuws Klinkt goed | |
Ou-Tannu | dinsdag 25 november 2008 @ 19:54 |
quote:die ambatrollen rijden hier regelmatig proefritjes | |
TommyGun | dinsdag 25 november 2008 @ 20:24 |
quote:Zag er net ook 1 rijden idd | |
NoBody122 | dinsdag 25 november 2008 @ 20:57 |
quote: | |
Ofyles2 | dinsdag 25 november 2008 @ 22:53 |
quote:Alstu: | |
NoBody122 | dinsdag 25 november 2008 @ 23:42 |
quote:En ze zit ook op Hyves: http://entredeux.hyves.nl/ | |
Alexxxxx | woensdag 26 november 2008 @ 00:09 |
quote:Alex »? Jaap »? Rob »? Marion Alex »? Mark »? Mike :takepicture: »? Marion Alex »? Frank »? Alexander Stevens »? Marion OMG IK KEN MENSEN DIE MENSEN KENNEN DIE HAAR KENNEN!!!!!!! Wie wil me aanraken? | |
Ou-Tannu | woensdag 26 november 2008 @ 09:40 |
quote:ik niet. modjes aanraken is vies | |
Alexxxxx | woensdag 26 november 2008 @ 16:57 |
Merk en type: Den Oudsten Eigenaar: Verkeersschool Berend Knol Land van herkomst: Nederland Locatie: Marssum Datum: 25 november 2008 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: lesbus | |
NoBody122 | woensdag 26 november 2008 @ 18:46 |
quote:In die bus heb ik gelest en afgereden vorig jaar I.v.m. motorrijles kom ik momenteel ook nog regelmatig bij B. Knol en ik zat me laatst al af te vragen, waarom die bus nooit voorbij komt in dit topic en sites als OVinBoskoop Iemand enig idee waar die bus vandaan komt? Heb je die foto ook in hogere kwaliteit btw? Ben wel benieuwd welke instructeur er daar bij zit Deze bus ken ik trouwens niet.. Ik dacht dat ze alleen die blauwe VTL-bus en die witte stadsbus hadden | |
Alexxxxx | woensdag 26 november 2008 @ 20:34 |
ik heb die foto wel in hoge kwaliteit ja, mail maar even naar aamiedema at gmail punt com met de url van de foto, dan stuur ik je de grote in de reply De Ikarus was eerst van Koopmans Reizen uit Jubbega, en rijdt nu bij een rijschool in Meppel, met de kaart van leeuwarden er nog op, zie het ikarus topic op BuzzyBee | |
Ofyles2 | woensdag 26 november 2008 @ 20:52 |
De TT Jacques Brel, oftewel Brussel. Kijk en lach (of leer). | |
NoBody122 | woensdag 26 november 2008 @ 21:44 |
quote:Aldus geschiedde quote:En weet je dan toevallig ook, waar die stadsbus voorheen gereden heeft? | |
Dr_Flash | woensdag 26 november 2008 @ 22:00 |
quote:Wel jammer dat hij meteen stilstaat. Benieuwd wat die zou doen tegen een lekker blond ding op de Nürburgring | |
Alexxxxx | woensdag 26 november 2008 @ 22:40 |
quote:Nope, geenidee. En ik heb fotos van bussen op de Nürburgring! | |
Dr_Flash | woensdag 26 november 2008 @ 22:43 |
quote:maar geen filmpjes van dat ze Sabine lappen | |
Alexxxxx | woensdag 26 november 2008 @ 23:14 |
Ik heb wel foto's van Sabine op de ring ook | |
NoBody122 | donderdag 27 november 2008 @ 00:26 |
Die instructeur van de Knol-bus is dus cowboy Jacob HQ is bij jou ook echt HQ hé Alex | |
Alexxxxx | donderdag 27 november 2008 @ 00:31 |
in het Fryslân topic heb ik een foto gepost van Rients Gratema die reed een paar minuten eerder langs. En ik fotografeer op het grootste standje inderdaad. Lang leve 4Gb fotoaartjes | |
Peterselieman | donderdag 27 november 2008 @ 00:36 |
Woensdag aan het eind van de ochtend trouwens nog een Fryskerbarrel op de Hemrik in Leeuwarden zien staan voor de deur bij de Scantrihal van de Chauffeursvereniging Friesland | |
Alexxxxx | donderdag 27 november 2008 @ 07:55 |
Voorzitter (en oprichter) van de chauffeursvereniging is een buschauffeur uit Jelsum | |
Ou-Tannu | donderdag 27 november 2008 @ 10:59 |
quote:sjoofs vereniging lollerde de tent uit zeker met zo`n barrel voor de deur? | |
Gnittoo | donderdag 27 november 2008 @ 11:18 |
quote:daar heb ik nog in gelest. de blauwe vtl bus en de den oudsten zijn er pas later bijgekomen. had gisteren voor het eerst sinds lange tijd weer eens een gelede volvo mee, wat rijdt dat toch fantastisch! | |
Peterselieman | donderdag 27 november 2008 @ 11:39 |
Welke had je dan mee en op welke lijn? Ben namelijk de 9004 wel gisterochtend in Leeuwarden tegengekomen op lijn 97 | |
Gnittoo | donderdag 27 november 2008 @ 11:45 |
7824 's middags op lijn 70 | |
NoBody122 | donderdag 27 november 2008 @ 15:13 |
Dan was dat vast niet de lijn-50-omloop | |
Gnittoo | donderdag 27 november 2008 @ 15:16 |
het was kiezen tussen een 8 en 18 meter bus, dan is de keuze snel gemaakt. | |
NoBody122 | donderdag 27 november 2008 @ 16:40 |
En dan die Frysker op lijn 66 | |
Ofyles2 | donderdag 27 november 2008 @ 17:28 |
quote:Die 18-meter Duvedec mag ook vervangen worden door een Citaro. Ik hoop dat ik niet langer hoef te wachten dan pakweg de tweede zondag van de volgende maand (speciale dag!). | |
NoBody122 | vrijdag 28 november 2008 @ 00:59 |
Worden de Volvo's vervangen door Citaro's | |
Alexxxxx | vrijdag 28 november 2008 @ 01:09 |
quote: CItaro's | |
Ofyles2 | vrijdag 28 november 2008 @ 01:16 |
quote:Ik hoop het. Na 14 december komen naar mijn schatting 18 gelede Citaro's vrij (afkomstig van de BRU en Noord-Holland Noord), die prima gebruikt kunnen worden om enkele hogevloersgeledebussen te vervangen (denk aan de regio Arnhem en Friesland). Ik ben totaal uitgekeken op Duvedecs. | |
NoBody122 | vrijdag 28 november 2008 @ 01:36 |
Ik niet Duvedecs Niet dat die gelede Citaro's kut zijn trouwens, maar ik heb ze dan liever gewoon beide tot mijn beschikking | |
Alexxxxx | vrijdag 28 november 2008 @ 11:02 |
Zug-Chef | vrijdag 28 november 2008 @ 22:20 |
Ah een Dennis Vandaag in de Provincie Groningen: Arriva's O408 nummertje 1263 staat in de buffer van station Groningen te wachten op de volgende dienstinzet. Vanaf het Zernike complex in Groningen rijdt op werkdagen eenmaal per uur lijn 174 via Hoogezand, Sappemeer en Zuidbroek naar Veendam. Arriva's Alliance B95 nummertje 2203 heeft zojuist het station van Zuidbroek achter zich gelaten, het spoor overgestoken en is op weg naar Muntendam en Veendam. Lijn 74 maakt de halfuursdienstregeling tussen Zuidbroek en Veendam compleet. Terug van een relatief kort avontuur in Zuid Oost Friesland is O408 nummertje 1265 weer op de stalling in Veendam te vinden. Ze is zojuist op het 'nieuwe' busstation van Veendam aangekomen en zal een klein half uur later weer terug rijden naar Zuidbroek. Terug op het station van Groningen staat een andere ex-Zuid Oost Friesland O408 als lijn 658 naar Gieten vertrek gereed op het busstation. Fraaie bus van MAN, de Lion City 1001, hier in dienst voor Arriva als lijn 40 naar Delfzijl. Arriva Touring's 4679 komt langs het station gereden. Op de buffer is ondertussen een ex Arriva O408 aangekomen. De bus is nu van Kort Personenvervoer uit Oosterwolde en gaat straks een versterkingsrit op Lijn 85 tot Haulerwijk rijden. Omdat ie zo mooi is (en net even anders dan de andere nog rijdende O408'en, nogmaals, nu van de andere zijde. Uiteraard ben ik met de bus meegereden tot Haulerwijk. | |
Alexxxxx | vrijdag 28 november 2008 @ 22:34 |
ja lelijke dingen die Dennisen dan | |
Ofyles2 | vrijdag 28 november 2008 @ 23:40 |
quote:Dan weet je ook meteen dat Britten naast koken ook bar slecht opereren in de busindustrie. | |
Alexxxxx | vrijdag 28 november 2008 @ 23:41 |
En toch, de vrachtwagens van Dennis vind ik persoonlijk ERG tof. Jammer dat er in Nederland maar een stukof wat rondrijden (brandweerwagens, vuilniswagens en ene paar op Schiphol) | |
NoBody122 | zaterdag 29 november 2008 @ 01:39 |
Bron: OVinBoskoop. Deze stond vandaag zowaar op de stalling in Leeuwarden, hij wordt alleen nog niet ingezet op de lijndienst | |
Alexxxxx | zaterdag 29 november 2008 @ 01:42 |
hij stond er voor de sier? | |
Raspoetin. | zaterdag 29 november 2008 @ 01:44 |
Kijken mensen jullie niet raar aan als jullie ineens voor een bus gaan staan en er een foto van maken? | |
NoBody122 | zaterdag 29 november 2008 @ 01:46 |
quote:Met die opmerking kom je nog gevaarlijk in de buurt ook | |
Alexxxxx | zaterdag 29 november 2008 @ 01:50 |
quote:Ja, absoluut. Meteen de reden dat ik geen fotos maak op busstation Leeuwarden, daar ken ik mensen In vreemde steden doe ik het wel, op stalingen kijken ze niet vremd op, en als ik langs de weg sta zijn bussen 'bijvangst', dan gaat het me om de vrachtwagens. quote:whehehe als je eens een actiefoto van jezelf wilt moet je me ff inseinen als je op lijn 72 zit btw | |
NoBody122 | zaterdag 29 november 2008 @ 02:28 |
quote:Een stel actiefoto's van mij was er al eens, toen ik met 1 van die witte Amba's (niet de VDL demobus) op lijn 62 zat, ergens in juni Ik ben toen in Veenwouden 'gespot' door Hugo Richter van openbaarvervoerinboskoop.nl | |
Alexxxxx | zaterdag 29 november 2008 @ 10:32 |
Tsssk, in de wouden wil je toch niet gezien worden? Cornjum is een veel mooier decor | |
Ou-Tannu | zaterdag 29 november 2008 @ 14:12 |
Arriva heeft ook een Demobus van VDL gescoort? of hebben ze hem over genomen van XX? Droeg nummertje 3158 deed dienst op Lijn 18,, Heerenveen - Drachten.. en had een Arriva Stikker | |
Peterselieman | zaterdag 29 november 2008 @ 19:58 |
3158 klinkt als een demobus die bij xx reed. Kan zijn dat Arriva het ding voor een maand gehuurd heeft. Ding zal in Drachten of Oosterwolde zitten [ Bericht 32% gewijzigd door Peterselieman op 29-11-2008 20:38:29 ] | |
Alexxxxx | zaterdag 29 november 2008 @ 20:10 |
Nou, drop jij morgen daar dat bommetje maar, dan lezen we het daar wel, aangezine volgesn mij iedereen die hier actief meepost ook daar meeleest | |
Ou-Tannu | zaterdag 29 november 2008 @ 21:23 |
quote:sterker nog.. dat deed die ook | |
NoBody122 | zondag 30 november 2008 @ 23:35 |
quote:Cornjum | |
Alexxxxx | zondag 30 november 2008 @ 23:36 |
quote:Niet janken, vanaf 1 januari bestaat het niet eens meer | |
Peterselieman | zondag 30 november 2008 @ 23:38 |
De Friese Wouden heeft een veel mooier landschap | |
NoBody122 | maandag 1 december 2008 @ 00:06 |
quote:Sorry, ik moest janken van het lachen | |
Alexxxxx | maandag 1 december 2008 @ 00:08 |
quote:Wel het dorp waar je het snelst doorheen bent met je lijntje 72 | |
NoBody122 | maandag 1 december 2008 @ 01:58 |
quote:Precies daarom | |
J_TM | maandag 1 december 2008 @ 12:13 |
Van http://nl.wikipedia.org/wiki/Centraal_Nederland_busmaterieel In 1977 kwamen de laatste Leylands (2502-2532) in dienst; om prijs- en kwaliteitsredenen besloten vele bedrijven om alleen nog maar DAF's aan te schaffen. CN volgde dus het voorbeeld van NZH en VAD, ook al stroomden er daarna nog tweedehands Leylands in. | |
RealZeus | maandag 1 december 2008 @ 16:43 |
quote:Typisch dat dat de laatste nummers waren. Ik kan mij herinneren dat de GADO bijvoorbeeld de 2545 had. Dat was ook Leyland. En dat weet ik nog omdat dat de eerste Leyland was waar ik in zat en ik als brugpieper vond dat dat ding belachelijk veel herrie maakte. | |
NoBody122 | maandag 1 december 2008 @ 18:19 |
'Onze' VDL demobus heeft het weekend in Bolsward doorgebracht, bleek toen ik hem vandaag ineens weer tegenkwam | |
Ou-Tannu | maandag 1 december 2008 @ 20:01 |
quote:welke van de 2? | |
BeefRWijker | maandag 1 december 2008 @ 20:06 |
quote:Er stond er vandaag ook eentje op de stalling in Alkmaar. Lijntje167/168 Alkmaar-Beverwijk vv gaat naar verluidt door Haarlem en Alkmaar gedeeld gereden worden. Vanuit Alkmaar met Lion's City diesel en vanuit Beverwijk met Lion's City CNG. Nou maar hopen dat op mijn vaste tijden de aardgas bus rijdt. Er komen overigens toch wel degelijk ook ex-Utrechtse Ambassadors naar NH-N. Ben wel benieuwd nu of dat doorelkaar gaat rijden straks of dat de verschillende type bussen over verschillende stallingen verdeeld gaan worden met hun eigen wagenpark. Moest vandaag tot m'n teleurstelling constateren dat de nieuwe Citaro's van Alkmaar toch ook uit 2 verschillende uitvoeringen bestaan. Tref ik eindelijk een Citaro op 168, is het er een met weer zo'n 'kinderzitje' rechts voor ipv twee normale stoelen. | |
BeefRWijker | maandag 1 december 2008 @ 20:24 |
quote:Of misschien waren die dingen zo-wie-zo gehuurd van VDL Coach and Bus center en zijn ze daarom zo bestikkerd. quote: | |
Gnittoo | maandag 1 december 2008 @ 20:27 |
Peterselieman | maandag 1 december 2008 @ 20:36 |
Die is leuk | |
Willy84 | maandag 1 december 2008 @ 20:41 |
’Onze bussen rijden straks naar Luanda’ Van Vliet Trucks uit Nieuwerkerk aan den IJssel sloot een mega-order af van ruim 40 miljoen euro met het ministerie van transport van Angola in West-Afrika. 1 Wat een bijzonder gebied om zaken te doen, Angola. ,,Wij zitten er al vijftien jaar. Voor mij is het niet zo bijzonder meer. Wij zijn er terecht gekomen via Portugese klanten van ons. Het is wel een grote order. Dat komt ook omdat het vrij grote objecten zijn die wij verkopen: jeeps, vrachtwagens, bussen. Meestal gaat het om orders van 10 tot 15 miljoen euro, nu gaat het om meer dan 40 miljoen.’’ 2 Wat houdt de order precies in? ,,Wij leveren 250 nieuwe autobussen van Scania. Die gaan rijden tussen Luanda en andere grote steden, als een soort intercitybussen. Ze krijgen speciale vering en speciale motoren. We hoeven daarvoor geen nieuwe mensen in te huren, we kunnen het werk goed doen met de tachtig man personeel die wij nu hebben. Wij hebben kennis van het gebied: voor Scania werken wij ook in Soedan. Er was een ander bedrijf dat ook in de race was voor deze order. Die Brazilianen komen wij wel vaker tegen.’’ 3 Deze order valt mooi samen met het 55-jarig jubileum van uw bedrijf. Had u dit mooie nieuws even opgespaard? ,,Nee hoor. Het is een week geleden rond gekomen. We zijn er een maand mee bezig geweest.’’ 4 Zo te horen heeft uw bedrijf weinig last van de kredietcrisis.,,Nou, dat valt tegen. Het was nog een hele toer om de financiering rond te krijgen. Gelukkig is dat nu afgedekt maar we moesten wel bij verschillende banken langs. Het ging ook om een groot bedrag natuurlijk. Als het niet was gelukt, dan had de deal niet doorgegaan. Maar wij laten niet zo gemakkelijk los.’’ 5 U klinkt behoorlijk nuchter. Is er nog wel een fles champagne geopend om dit te vieren? ,,Ja dat hebben we wel gedaan, meteen toen het rond was. Maar over een paar weken hebben we een bedrijfsfeest vanwege het jubileum en doen we het nog eens zachtjes over.’’ | |
Ou-Tannu | maandag 1 december 2008 @ 20:50 |
quote:aah | |
BeefRWijker | maandag 1 december 2008 @ 20:52 |
quote:Bussen verhuizen kennelijk steeds vaker tegenwoordig. Had dit weekend de 2907 (met roetfilter sticker) op 350 Alkmaar-Leeuwarden en 2938 op 351 (Harlingen-Heerenveen). Beide bussen reden eerder op Lelystad-Groningen. Wat is dat toch met die Qliner bussen van ZW, ook deze hadden geen passagiers info scherm. | |
Ou-Tannu | maandag 1 december 2008 @ 20:54 |
de 2900tjes horen niet op Lelydorp - groningen daar horen de 5700s? hoewel met de extra lijnen (325/335) heb je natuurlijk een tekort en moet je 2900 inzetten alleen ze mogen nodig wel weer eens bijgestikkerd worden sommigen verliezen wat Qliner Blauw intussen | |
dennistd | maandag 1 december 2008 @ 20:55 |
quote:geweldig | |
Peterselieman | maandag 1 december 2008 @ 21:02 |
Was trouwens vrijdag ook een 5700 MAN van xx in het FEC te zien. Bus met genodigden voor de Fryske Music Night werd zo naar binnen gereden. Heb geen nummer gezien, omdat ik verderop stond | |
NoBody122 | maandag 1 december 2008 @ 22:15 |
quote:De enige die de laatste tijd nog rondrijdt in Frl; de 3159/4061 quote:Die heb ik idd ook nog over het station zien rijden. Even later stond hij geparkeerd op dat standplaatsje tegenover het station, bij 'onder de luifel' quote:Geen idee waarom die 29xx's zoveel uitgewisseld worden, maar het valt mij idd ook steeds weer op. De 2938 rijdt overigens al een paar weken vanuit Harlingen. Vorige week zondag heb ik hem na 1x lijn 351 heen en terug ingewisseld voor een 8000-serie vanwege haperende ruitenwissers (die nokten er op willekeurige momenten mee, erg onpraktisch aangezien het toen best nat was) | |
Ou-Tannu | maandag 1 december 2008 @ 22:21 |
quote:de 3158 is ook nog op fryske bodum hoor alleen niet meer bij XX | |
BeefRWijker | maandag 1 december 2008 @ 23:03 |
quote:Volgens een Alkmaarse sjoof gaat er een van de 5600 Volvo's bij hen weg en gaat er misschien een 2900 naar Alkmaar. Ook zou Fryslan een gelede Mercedes gaan inzetten. Een andere Alkmaarse sjoof die we kort troffen op de kop had 't weer over mogelijk hogevloer MAN's. quote:Mijn vorige bezoek aan Fryslan was dan ook al weer 3 weken terug. quote:Afgelopen zaterdag had ie ook al kuren. Onze sjoof van 350 (standplaats Harlingen) had hem eerder op de ochtend overgedragen aan z'n collega van Leeuwarden en nam 'm terug van Alkmaar op de kop weer terug over. Hij had eerder op de ochtend al problemen gehad dat de wagen slecht wou trekken en zelfs een keer tot 20 km was terug gezakt, bij een viaduct op. Zijn Leeuwarder collega had er echter geen problemen mee gehad behalve dat ie een keertje even had ingehouden. Afijn, wij gaan richting Bolsward en hij wil meteen al niet harder dan 80, om een minuutje of zo later alsnog toch maar de 100 in te zetten. Onder tussen reed ie een beetje zoals een geduwde gelede wagen op een golvend wegdek rijdt, al trekkend en duwend. Maar goed, 't bleef in ieder geval rijden en hij heeft me netjes bij Nijland afgezet omdat we Bolward niet op tijd haalden. Overigens mogen ze die dienstregeling wel eens aanpassen (alweer) want met die 1 minuut overstap op de kop en nu ook nog een chauffeurs wissel is het wel heel erg krap allemaal. [ Bericht 0% gewijzigd door BeefRWijker op 01-12-2008 23:08:15 ] | |
Ou-Tannu | maandag 1 december 2008 @ 23:13 |
quote:mja, dienst regeling is her en der wel ERG KRAP uitgevoerd | |
Alexxxxx | dinsdag 2 december 2008 @ 11:02 |
quote:bron? | |
BeefRWijker | dinsdag 2 december 2008 @ 15:29 |
quote:Want? | |
RealZeus | dinsdag 2 december 2008 @ 15:33 |
quote:Wat een slagveld. | |
BeefRWijker | dinsdag 2 december 2008 @ 15:33 |
quote:Ellen den Hollander | |
BeefRWijker | dinsdag 2 december 2008 @ 16:04 |
quote:Wat dan in de volgende dienstregeling wordt opgelost door de overstaptijd negatief te maken. Liefst zo dat je de bus waarop je zou 'kunnen' overstappen nog net weg kunt zien rijden. Volgens de dienstregeling is er dan geen aansluitende overstap zodat er niks te reclameren valt en je hebt de reiziger weer eens maximaal op z'n hart getrapt. Wat je noemt een win-win situatie. En de sjoof die mag het straks allemaal weer opvreten. Mijn sjoof gistermiddag sprak alvast z'n medelijden met "de reiziger" uit voor als de nieuwe dienst regeling op 14 december in NH-N in werking treed. (En verdomd als 't niet waar is, mijn aansluiting op zaterdag in Alkmaar is straks ook (opnieuw weer) naar de kloten geholpen. Aankomst 167 in Alkmaar .28 vertrek 350 naar Lwd om .24). | |
Ou-Tannu | dinsdag 2 december 2008 @ 16:10 |
quote:nja, tis sowieso een onmogelijke opgave om alles aan alles te laten aansluiten.. maar goed bussen die een belangrijke verbinding vormen en een 1uurs dienst rijden dienen natuurlijk wel zo veel mogelijk goede aansluitingen te bieden | |
BeefRWijker | dinsdag 2 december 2008 @ 16:20 |
quote:Misschien kun je -als Alex dat goed vindt- de foto zelf nog eens plaatsen -in volle resolutie dit keer, desnoods tot 65% gecomprimeerd- zodat er meer aanknopingspunten te herkennen zijn. Zo op het oog is het een B90 met als opvallende curiositeit de lijn aanduiding op beide zijkanten. Ook het motor rooster is zo te zien opvallend anders gestileerd. Helaas zijn er maar heel weing fotos van B90's danwel gekenmerkt als zijnde B90, zodat je on- danks dit soort kenmerken bij gebrek aan vergelijkings materiaal mogelijk maar weinig verder komt. Misschien dat zoeken op het kenteken nummer anders nog wat oplevert. [ Bericht 5% gewijzigd door BeefRWijker op 02-12-2008 16:27:57 ] | |
Gnittoo | dinsdag 2 december 2008 @ 16:45 |
quote: | |
BeefRWijker | dinsdag 2 december 2008 @ 16:55 |
® Sonny Tanahatoe op OVBoskoop Groot, groter, grootst. [ Bericht 9% gewijzigd door BeefRWijker op 02-12-2008 17:04:16 ] | |
Peterselieman | dinsdag 2 december 2008 @ 17:15 |
De Capacity. Is misschien wel iets voor Groningen op lijn 15 in de spitsuren, al denk ik dat de studenten dan met 24 meter bussen beter weg te stouwen zijn als je ziet hoeveel touring er meercrosst. | |
Alexxxxx | dinsdag 2 december 2008 @ 17:29 |
quote:post maar, ben zelf ook erg benieuwd | |
Ofyles2 | dinsdag 2 december 2008 @ 18:52 |
quote:Ik vond de design-uitvoering van de MB CapaCity toch iets stoerder. | |
Ofyles2 | dinsdag 2 december 2008 @ 18:54 |
quote:Kun je niet een stukje per trein afsnijden zodat je alsnog de 350 om .24 kunt halen? | |
Ofyles2 | dinsdag 2 december 2008 @ 18:55 |
quote:Ik heb toch de CapaCity. Heb niets tegen de Van Hool AGG300, maar mijn blik is de laatste jaren van Belgische naar Duitse bussen verplaatst. | |
BeefRWijker | dinsdag 2 december 2008 @ 19:58 |
http://home.arcor.de/kesy/fotoshagen/diederich/diederich256.htm Deze heeft bvb wel het zelfde model motor rooster maar mist het lijn nummer. http://www.autobusarchief.nl/albums/womy/aanvulling/image_41.html Deze heeft dus wel dat lijnnummer en andere Alpina's hebben een soortgelijk motor rooster als op de bovenste foto (maar met twee sleufvakjes ipv 4) wat op deze foto helaas niet goed zichtbaar is. [ Bericht 22% gewijzigd door BeefRWijker op 02-12-2008 21:04:05 ] | |
Peterselieman | dinsdag 2 december 2008 @ 20:10 |
De bus van Knol moet wel geïmporteerd zijn, gezien het kenteken dat er op zit. | |
BeefRWijker | dinsdag 2 december 2008 @ 20:20 |
quote:Hè? Heb ik iets gemist? | |
Alexxxxx | dinsdag 2 december 2008 @ 20:20 |
quote:nee hoor, als hij bijvoorbeeld vanuit het leger komt krijgt hij ook een nieuw kenteken. weet iet wat het leger voor lesbussen heeft en had? | |
Peterselieman | dinsdag 2 december 2008 @ 20:22 |
Dat zou ook kunnen ja | |
NoBody122 | dinsdag 2 december 2008 @ 22:09 |
Ik vraag het nog wel, als ik daar weer ben i.v.m. motorrijles Misschien is het leuk trouwens, om die ene foto van Alex ook naar hen te mailen? Zij hebben in de balieruimte een digitaal fotovenstertje draaien met o.a. actiefoto's van zichzelf quote:Ik heb hem niet meer intussen, want het ging mij -zoals gezegd- om het herkennen van de instructeur en dat is gelukt quote:Bolswardse omloop | |
TommyGun | woensdag 3 december 2008 @ 08:05 |
Zat zojuist in een nieuwe MAN (3411) van Hermes. Mooi busje hoor. Zowel qua uiterlijk, comfort, veiligheid als het geluid dat deze maakt. De motor tenminste, de kermisgeluiden voor het sluiten van de deuren en de 'stop-knop' zijn veel te luid. | |
RealZeus | woensdag 3 december 2008 @ 16:13 |
quote:Hij zag geen handem.Misschien is dat maar beter ook want volgens mij sta je dan belachelijk snel stil. Mocht de 24-jarige Lissenaar hier lurken. De handrem zit links van de buschauffeur. | |
BeefRWijker | woensdag 3 december 2008 @ 17:57 |
quote: quote:Laat de groenteman dat maar niet horen. quote:De wat rondere A20/A21 gaat nog wel, die plat-vierkante Turkse A78's zijn maar niks. De diesel A21 is waarschijnlijk zelfs nog wel mooi te vinden, zo zonder zo'n grote skibox. Waarom de OV bedrijven juist de A78 nemen als diesel is me eerlijk gezegd een raadsel. Edit: Lees net op Wiki dat Hermes de A20 krijgt/heeft. Helaas nog geen foto's op Busfoto. quote:Als je alleeen Amba's en Citaro's gewend bent ... quote:Zoiets zie je er niet vanaf. quote:Vanaf 14 december gaan beide versies hier rijden op 167/168 en kan ik ze vergelijken. De gas bus maakt in ieder geval een goddelijk geluid. quote: [ Bericht 3% gewijzigd door BeefRWijker op 03-12-2008 18:44:23 ] | |
BeefRWijker | woensdag 3 december 2008 @ 18:24 |
Busfoto.nl Curieus, zo'n kleurtje. | |
Zug-Chef | woensdag 3 december 2008 @ 18:42 |
MAN ftw! | |
Dr_Flash | woensdag 3 december 2008 @ 19:37 |
Dudes, ff kort: Merk, type en vervoerder van deze bus gaarne Ik denk aan een DAF - Hainje, maar verder kom ik niet | |
Ofyles2 | woensdag 3 december 2008 @ 20:55 |
quote:Ik weet niet of het een nieuwe kleurstelling is, maar zo lijkt die aardgasbus wel op een Interliner. | |
Pony-Lover | woensdag 3 december 2008 @ 21:14 |
quote:kan het zijn dat dit is omdat de naam connexxion binnenkort gaat verdwijnen? | |
zwahiel | woensdag 3 december 2008 @ 22:22 |
quote:Sinds wanneer? De huidige brandstrategie van TransDev is juist om aan de local roots en bekende (positieve) brands vast te houden. En Connexxion is zowel bekend, als positief. XX heeft wel meer kleurloze bussen, waarschijnlijk is 't of een tijdelijk model, of een probeer model wat weer terug moet naar de leverancier of waarmee getest wordt op 't een en ander. Misschien is hij tijdelijk bij xx en verdwijnt hij straks naar TransDev terrein. Want de huisstijl van XX daar waren ze bij TransDev nog enigzins jaloers op wat ik begreep uit een business case van de Fransen. Daarnaast is het niet logisch qua huisstijl om nu een nieuwe stijl in te voeren of om van logo te veranderen als je nét zoveel nieuwe bussen hebt. Probeer de XX kleuren maar 's te combineren met andere kleuren 't is een redelijk goed en uniek pallet | |
BeefRWijker | woensdag 3 december 2008 @ 23:03 |
quote:Meer op een Touring. De stickers zijn echter stock Connexxion OV. Ik heb van mijn Alkmaarse sjoof afgelopen maandag begrepen dat de bussen van pachters niet dezelfde kleur mogen hebben als de reguliere bussen van de concessiehouder. Alleen barst 't van de voorbeelden waar dat niet klopt dus dat neem ik dan maar met een korreltje zout. | |
busfoto.nl | donderdag 4 december 2008 @ 01:21 |
quote:Niks proefbus; deze serie 2956-2987 komt te rijden in de concessie Midden-Zeeland. Er komen ook 16,5 meter lange gelede witte bussen van hetzelfde type. Ander nieuws: stalling Nieuwegein staat helemaal vol met nieuwe gele Ambassadors. En er komen 8 Hermes-Ambassadors naar het GVU. | |
Ofyles2 | donderdag 4 december 2008 @ 01:45 |
quote:Nog even een technische vraag: hebben de BRU-Amba's ook een Voith-versnellingsbak? Overigens vind ik het niet kunnen dat er steeds meer Amba's naar GVU verkassen. De bussen zijn wel lagevloers, maar ze zijn niet geschikt voor het stadsverkeer in middelgrote steden. Op de buitenlijnen zijn ze wel geschikt, maar er zal zo een wagen ingedeeld worden op bijv. lijn 4. En sinds wanneer zijn gelede bussen 16,5 meter lang? | |
blup | donderdag 4 december 2008 @ 02:08 |
quote:Die rijden al, bestickerd en wel. Ik zie ze vooral op de lijn richting de Meern. | |
Dr_Flash | donderdag 4 december 2008 @ 13:30 |
quote: Ik ga rijk worden! | |
J_TM | donderdag 4 december 2008 @ 13:30 |
Gisteren de 2439 op lijn 170 gespot en maandag reed er ook een Alliance door de Bijlmer. Nog tien dagen en dan is het afgelopen. | |
Gnittoo | donderdag 4 december 2008 @ 13:49 |
quote:Als een busreis uitvalt of wordt onderbroken, krijgen reizigers in de hele Europese Unie recht op degelijke informatie, passende bijstand en een redelijk vervoersalternatief. de benenwagen? De passagiers krijgen in de hele EU evenveel vergoeding als ze slachtoffer zijn van een ongeluk of als hun koffer zoekraakt. | |
busfoto.nl | donderdag 4 december 2008 @ 14:40 |
quote:De 8130 reed net op lijn 4! (Vorige week trouwens ook) quote:Sinds ik deze tekening zag: LINK quote:Neen, dat zijn geen oude Hermes-bussen, maar oude Connexxionbussen. De eerste twee hermes bussen worden nu bestickerd bij een bedrijf op Utrecht Lage Weide. LINK [ Bericht 1% gewijzigd door Alexxxxx op 04-12-2008 16:15:00 (link gefixt) ] | |
BeefRWijker | donderdag 4 december 2008 @ 15:57 |
quote:En "what if"? quote:Want? quote: quote:Sinds wanneer niet? Bussen worden wel vaker in 'afwijkende' lengtes aangeboden. | |
BeefRWijker | donderdag 4 december 2008 @ 16:33 |
quote:Daar staat overigens 17 meter (1682 cm). Op de tekening is overigens niet te zien waar ie die ruime meter dan wel mist en bij MAN in de folder is een kortere versie ook al niet bekend, wel een 75 cm langere. quote: [ Bericht 5% gewijzigd door BeefRWijker op 04-12-2008 16:59:56 ] | |
BeefRWijker | donderdag 4 december 2008 @ 17:40 |
Zeg Maurits, wanneer ga je die Berkhof Jonckheer's nu eens aanpassen? Als je zoekt op "Berkhof Jonckheer" krijg je d'r maar een paar van de Amsterdamse vloot met als bijvangst meer Frysker's dan Jonckheer's terwijl die Fryskers niks met Jonckheer's of Jonckheere te maken hebben. Het is een ontwerp van Kusters, geholpen door Jonckheere, (voornamelijk) gebouwd door Berkhof. Ook worden er maar twee Jonckheer's van Novio gevonden. Als ik het goed begrepen heb moet er ook een derde vervoerder zijn die Jonckheer's heeft maar die heb ik nog niet op busfoto kunnen ontdekken. Ook onder SB250 (chassis) duiken niet meer Jonckheer's op en slechts 2 Novio Berkhof Premiers. Van die Berkhof Premiers (niet te verwarren met Berkhof 2000NL met Premier kop) zijn er ook veel meer. Ook als je op zoek gaat naar "Jonckheere" touringcars heb je een enorme bijvangst van bussen en busjes die totaal niks met de Jonckheere touringcars te maken hebben. Verder nog: http://www.busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=search&search=B96 Met betrekking tot Alliance B96 kwam ik er onlangs een aantal Arriva B95 tegen. http://www.busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=search&search=B93 HTM112 en HTM675 zijn geen B93's maar een B96 en een B95 http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-22507 fout kenteken ingevoerd. [ Bericht 3% gewijzigd door BeefRWijker op 04-12-2008 18:10:33 ] | |
Ofyles2 | donderdag 4 december 2008 @ 18:01 |
quote:Over de versnellingsbakken: Ik zit ook op een ander forum waar men er nog niet over uit is of de BRU-Amba's een Voith 4-bak of een ZF 6-bak hebben. Het enige dat ik zeker weet is dat de bussen meer vermogen en koppel hebben en daardoor sneller uit de startblokken schieten. Over die gelede aardgasbussen: de stad Wilhelmshaven had ook een serie gelede bussen (van het merk Neoplan) die 16,5 meter lang was. Het blijft wel een vreemd gezicht. | |
BeefRWijker | donderdag 4 december 2008 @ 18:20 |
quote: quote:"de bussen"? quote:Zoiets? De Centroliners zijn gebaseerd op de Lion's City, wat verder dan ook een "Lion's City" precies mag zijn. quote:Zoals dit bvb ook een uiterst vreemd gezicht is, dat afgekorte bakkie dat er achteraan bungelt? [ Bericht 1% gewijzigd door BeefRWijker op 04-12-2008 22:53:48 ] | |
Ofyles2 | donderdag 4 december 2008 @ 18:26 |
Neen, dank u. Wat een gedrocht. | |
busfoto.nl | donderdag 4 december 2008 @ 19:21 |
quote:De fabrikant van die Fryskers, of eigenlijk Procities, is wel degelijk VDL-Jonckheere (zie ook de ADV-lijst). het chassis is VDL-Jonckheere, carrosserie VDL Berkhof. Door te zoeken op Jonckheer krijg je de resultaten "+e" er ook bij. quote:, net Hermes (inmiddels toegevoegd), net zoals extra informatie bij de GVB Jonckheeren quote:Tsja, toch hebben de resultaten (op 4 na, inmiddels verwijderd) toch allemaal met Jonckheere te maken. Verder nog: quote:Wordt ooit bijgewerkt... quote:Aangepast. Heb ook gelijk wat B93--en van Hermes, nNovio en Connexxion toegevoegd quote:Aangepast [/quote] | |
zjosken | donderdag 4 december 2008 @ 19:28 |
Voor de liefhebbers: Vanwege de nieuwe concessie die 14 december ingaat in de regio Eindhoven heeft de Hermes als actie die dag gratis bussen in de nieuwe Hermes regio, meer info zie hier. Er zijn diverse dingen te doen in de buurt, o.a. staan er een aantal antieke bussen tentoongesteld op Eindhoven Airport. Omdat de BBA uit Brabant gaat verdwijnen, rijden ze de 13e enkele ritten met 'n oldtimer, als laatste rit om iets na middernacht naar Bladel, zie hier. [ Bericht 4% gewijzigd door zjosken op 04-12-2008 19:43:08 ] | |
Ofyles2 | donderdag 4 december 2008 @ 19:51 |
Kredietcrisis treft ook vuurwerkkopers:quote: | |
Ofyles2 | donderdag 4 december 2008 @ 19:53 |
@BeefRWijker: Nee het was de Neoplan N4018/3, een afgeleide van de Neoplan N4021/3: | |
BeefRWijker | donderdag 4 december 2008 @ 20:41 |
quote:Ziet er redelijk 'normaal' uit, vergeleken met die Duvedec. | |
Peterselieman | donderdag 4 december 2008 @ 20:46 |
evm, die duvedec is ook normaal hoor. Dat het iets minder lijkt, komt door het scheve camerastandpunt, dat de bus niet recht staat en dat de weg daar niet recht is. | |
Alexxxxx | donderdag 4 december 2008 @ 20:49 |
De Fryskers zijn toch helemaal in Heerenveen gebouwd? VW T5 aandrijfkop rolde de fabriek binnen, Pro City rolt er weer uit, zie het topic op BuzzyBee? | |
BeefRWijker | donderdag 4 december 2008 @ 21:24 |
quote: quote:Net andersom, niet scheef genoeg. Omdat de laatse meter van die bus is afgeschuind verdwijnt ie uit beeld en lijkt 't net alsof de achteras vlak voor de achterbumper is gepositioneerd. | |
BeefRWijker | donderdag 4 december 2008 @ 22:07 |
quote: quote:Wat ADV lijst? Hoezo ADV lijst? Google weet nergens van. quote:Al zou dat zo zijn dan nog is dat niet de fabrikant. quote: quote:Wat dus goed klote is. quote:Stuk beter zo, waarvoor dank. quote:* BeefRWijker zag trouwens ook nog 2 keer Jonkheere, zonder ck Maar niet wat de gemiddelde zoeker wil. "t Is jammer dat jouw zoekfunctie geen resultaten kan uitsluiten zoals bijvoorbeeld bij Google waar je kan zoeken op +Jonckheer -Jonckheere of desnoods "Jonckheer". Wat ook verschrikkelijk irritant is, is dat de default zoekcriteria telkens terugkeren incl. een leeg zoekveld zodat je elke keer weer opnieuw alles moet invullen en afvinken als je zoekactie niet geslaagd is of als je een iets aangepaste actie wilt doen. Dat foto'tje als achtergrond maakt 't er ook al niet beter op. Verder ben ik blij dat je die copy-paste beveiliging d'r af hebt gedonderd, die hielp toch niet en irriteerde alleen maar de mensen die jouw site aan de publiciiteit helpen, zoals in dit forum. De problemen dat een pagina van thumbnails na verloop van tijd naar de verkeerde foto's gaat verwijzen (steeds dezelfde, van een eerdere pagina met thumbnails) bestaan evenwel nog steeds. Dan hier nog een paar series: Berkhof Premier SB250, 3 stuks gevonden http://www.busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=search&search=Premier+SB250 Novio 1376-1386 en Connexxion 1375-1386 vallen hier ook onder. (Novio 1396 is Novio 1386) Berkhof Premier 2000NL, 1 stuks gevonden. http://www.busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=search&search=Premier+2000NL geheel Connexxion 2352 - 2401 en Connexxion 2130 - 2151 (compleet) vallen hier ook onder Van de Arriva B95's zie ik alleen nog 1295 en 2199 als B96 verkeerd staan. [ Bericht 6% gewijzigd door BeefRWijker op 06-12-2008 00:52:58 ] | |
BeefRWijker | donderdag 4 december 2008 @ 23:33 |
quote:En worden chassis niet bij VDL Bus International gemaakt en zoniet dan heeft 't ding een integraal chassis en hoort 't bij de carrosserie, die dus in Heerenveen is gebouwd. Als het chassis uit Belgie komt dan is het van de zotte dat de Kop er daar niet direct op is gezet maar pas in Heerenveen er aan is gemonteerd. Dat maakt zo heel erg weinig zin. [ Bericht 1% gewijzigd door BeefRWijker op 05-12-2008 17:38:50 ] | |
BeefRWijker | vrijdag 5 december 2008 @ 02:13 |
Van Busfoto nieuwsquote: quote:Het gaat in Alkmaar ook al niet best. Men heeft daar 't vertrouwen opgezegd in de manager aldaar. quote: quote:Hoe zit 't eigenlijk met de(ze) bussen voor NH-Noord en Noord-en-ZuidWest Fryslân, Maurits? quote:Weet iemand toevallig waar de Integro 2908 gebleven is die een week later bij Wommels in een sloot is gecrasht? quote:Dat was waarschijnlijk te wijten aan de zijwaartse botsing, niet de frontale. Bovendien moesten er mensen door de brandweer uit hun beknelling worden verlost. quote: quote:Gelede RegioLiners in ZuidTangent kleuren quote:Waar zijn de Citaro's voor de streek? quote:Daar schijnt er 1 van weg te gaan en mogelijk een 2900 voor terug te komen. quote:Zijn dat die witte? Wat gaan die precies doen, dat ze wit zijn? quote: quote:Ook wit, neem ik aan? quote: quote:Of zijn dit die witte. quote: [ Bericht 2% gewijzigd door BeefRWijker op 06-12-2008 01:06:42 ] | |
Ou-Tannu | vrijdag 5 december 2008 @ 09:40 |
meer Procity's weg uit fryslan? * Ou-Tannu zoekt de vlag | |
Gnittoo | vrijdag 5 december 2008 @ 11:51 |
gisteren gespot in leeuwarden: | |
Peterselieman | vrijdag 5 december 2008 @ 11:58 |
Leuk busje op de 350 En jij zat zo te zien op lijn 70 | |
Gnittoo | vrijdag 5 december 2008 @ 12:08 |
quote: | |
J_TM | vrijdag 5 december 2008 @ 12:13 |
@BeefRWijker; wist je dat er 7900-en van CN naar Cuba zijn geemigreerd als ingekorte 12-meterbussen ? Blijkbaar zijn de straten daar niet geschikt voor geledes. | |
Zug-Chef | vrijdag 5 december 2008 @ 12:18 |
quote:Ik meende toch dat die MAN-bussen naar Fryslan kwamen? | |
Peterselieman | vrijdag 5 december 2008 @ 12:20 |
De eersten staan toch al in Leeuwarden op het stallingsterrein? | |
Zug-Chef | vrijdag 5 december 2008 @ 12:21 |
Geen idee, ik werk dan wel 4 dagen per week bij de gem Leeuwarden, maar daardoor zie ik dus vrijwel niets van de streekbussen | |
BeefRWijker | vrijdag 5 december 2008 @ 17:55 |
quote:Ik neem aan dat dit niet de bewuste gelede Citaro voor Fryslân op 350 is. [ Bericht 8% gewijzigd door BeefRWijker op 05-12-2008 19:00:44 ] | |
Ofyles2 | vrijdag 5 december 2008 @ 18:01 |
De gelede Citaro's moeten natuurlijk ingereden worden. Op lijn 160 heb je afgezien van de N248(?) weinig plekken waar de chauffeur de snelheidsmeter naar de 80 kan krikken. | |
BeefRWijker | vrijdag 5 december 2008 @ 19:36 |
quote:Jij denkt dat dat ritje vanuit Duitsland of Frankrijk of waar ze ook vandaan mogen komen niet genoeg was? quote:'k Snap zowiezo niet waarom je met die dingen op Qliner 350 zou willen rijden. 350 en 351 zijn zo uitgelegd dat je op sommige stukken 100 moet rijden om de dienstregeling op tijd te rijden. Met die Citaro's ben je dan dus mooi in overtreding. | |
Ofyles2 | vrijdag 5 december 2008 @ 19:54 |
quote:Wel in overtreding, maar de Citaro's zijn desondanks ook begrensd op 100 km/h. Al zag ik de snelheidsmeter nooit verder klimmen dan 95. | |
Ou-Tannu | vrijdag 5 december 2008 @ 20:58 |
vandaag een sjoof die even de remmetjes van een integro op de proef stelde :| allerlij bagage schoof met hoge snelheid door het middenpad gok dat een remming vanaf 100km/h geweest is naar een km of 20 :| | |
BeefRWijker | vrijdag 5 december 2008 @ 22:17 |
quote:Jup, hoe zou je anders in overtreding kunnen zijn, hè. quote: | |
BeefRWijker | vrijdag 5 december 2008 @ 22:20 |
quote: quote:Zat ie zo vol dan? quote: | |
Ou-Tannu | vrijdag 5 december 2008 @ 22:20 |
quote:lijn 315 is altijd wel gevuld in de vrijdag middag / avonds spits he | |
Peterselieman | vrijdag 5 december 2008 @ 22:30 |
Vandaag eens een keer met lijn 95 mogen reizen. Meteen een 2600 Alliance getroffen De 28 liet op de Oostergoweg in Leeuwarden meteen maar even een blups passagiers staan, omdat ze en niet goed aangaven mee te willen en de bus al vrij vol was | |
Ou-Tannu | vrijdag 5 december 2008 @ 22:47 |
quote:dat was vanmiddag op heerenveen ook al zo stervende hoeren spoorbrug bij akkrum | |
Peterselieman | vrijdag 5 december 2008 @ 22:53 |
vandaar dat er te veel ICM in Leeuwarden stond | |
Ou-Tannu | vrijdag 5 december 2008 @ 22:54 |
quote:schijnt dat er slechts 1 trein is uitgevallen richting leeuwarden :p | |
Peterselieman | vrijdag 5 december 2008 @ 22:56 |
't zal wel. Ben vanmiddag maar 2 minuten op het station in Leeuwarden geweest en dat was lopend van treinperron 8 naar bussenperron 7 | |
Ou-Tannu | vrijdag 5 december 2008 @ 22:57 |
quote:hebben de busperronen daar cijfers? ( nja buiten de stadsdienst delen om? ) | |
Peterselieman | vrijdag 5 december 2008 @ 22:58 |
yep | |
Ou-Tannu | vrijdag 5 december 2008 @ 23:00 |
overal hebben ze fucking LETTERS! | |
Peterselieman | vrijdag 5 december 2008 @ 23:02 |
Mja, die gebruiken ze voor de stadsdienst. Als het systeem daar überhaubt nog bestaat | |
Ou-Tannu | vrijdag 5 december 2008 @ 23:04 |
stelletje mafkezen daar in leeuwarden dan zeg hangen er dan wel nieuwe bordjes eigenlijks? of hangen de Arriva bordjes er nog allemaal? | |
Peterselieman | vrijdag 5 december 2008 @ 23:07 |
Geen flauw idee, ik let er eigenlijk niet op | |
Ou-Tannu | vrijdag 5 december 2008 @ 23:08 |
dan heb je wat te doen de volgende keer he | |
Peterselieman | vrijdag 5 december 2008 @ 23:09 |
Ik bedank er voor | |
Ou-Tannu | vrijdag 5 december 2008 @ 23:10 |
ja nou ja zeg! nou moet ik zeker zelf gaan kijken? en dan ga je zien dat de spoorbrug WEER vast zit en ik met lijn 28 mee moet die dan stamp vol zit.. | |
Peterselieman | vrijdag 5 december 2008 @ 23:11 |
Dat is het risico van het vak | |
Ou-Tannu | vrijdag 5 december 2008 @ 23:39 |
doe ik dan wel eens als Kubus rijd.. fetch ik ff een ride met lijn 10 ofzo :p | |
NoBody122 | zaterdag 6 december 2008 @ 00:14 |
quote:De 8841 dus, zoals ik al eerder meldde. Om ons er aan te laten wennen Vanmiddag tijdens mijn middagpauze ben ik er even een stukje mee wezen rijden ook; heerlijk! | |
Ou-Tannu | zaterdag 6 december 2008 @ 00:18 |
quote:! nou snel eens naar joure met dat ding | |
Peterselieman | zaterdag 6 december 2008 @ 00:21 |
Joure heeft al MAN's | |
Ou-Tannu | zaterdag 6 december 2008 @ 00:25 |
quote:Kan me niks schelen! | |
BeefRWijker | zaterdag 6 december 2008 @ 02:28 |
quote: http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-16694 Deze? Wat hebben ze er mee gedaan dan? Aanhangertje afgekoppeld en een golfplaat in het gat gezet? quote:Waren de standaard 12-meter "standaard bussen" even op of zo? | |
Ofyles2 | zaterdag 6 december 2008 @ 06:28 |
quote:Spookfile zeker? | |
Ofyles2 | zaterdag 6 december 2008 @ 06:33 |
quote:De eerste twee generaties Lion City T's, genummerd in de 8700- en 8800-serie, trekken inderdaad wel razendvlug op. Bij de 3800's en de 3900's heb ik het gevoel dat Connexxion wat aan de techniek had gerommeld zodat in de hoop dat ze wat minder hard van stapel zouden rijden. | |
Ofyles2 | zaterdag 6 december 2008 @ 06:33 |
quote:Qbuzz zeker of nog steeds Connexxion? | |
Zug-Chef | zaterdag 6 december 2008 @ 10:30 |
Qbuzz komt niet in Joure en heeft daar ook geen stalling | |
Socios | zaterdag 6 december 2008 @ 14:18 |
Ik heb het boek "Scania-bussen in Nederland in de jaren vijftig en zestig" | |
BeefRWijker | zaterdag 6 december 2008 @ 15:19 |
quote:Low Entry, de 'Oostblok' bus. quote:van Utrecht. quote:van Amstelland-Meerlanden quote:Of gewoon een andere configuratie. Er is nogal wat keus in motoren. | |
BeefRWijker | zaterdag 6 december 2008 @ 15:23 |
quote:Nou joh, ben jij even een koning te rijk. | |
BeefRWijker | zaterdag 6 december 2008 @ 15:30 |
quote: quote:Ga 's door?! | |
J_TM | zaterdag 6 december 2008 @ 15:43 |
@BeefRWijker; uit die 7900-en is het stuk vanaf de middendeur totaan de achterdeur weggezaagd, dus wat je overhoudt zijn standaards met een afgeschuinde achterkant. Dat het Cubaanse straatbeeld niet voor geledes geschikt is klopt niet helemaal want op OV Boskoop staat een fotoreportage van ex-pats die op het eiland rijden waaronder een MB200G. Of misschien pasten er geen geledes in de garage van het bedrijf waaraan de CN-ers zijn verkocht. | |
BeefRWijker | zaterdag 6 december 2008 @ 16:13 |
Busfoto.nl Om het woord nog maar weer eens te gebruiken: Curieus Hij lijkt ergens heel erg op en dan staat de naam van die bussenbouwer (niet de chassis bouwer) er ook nog eens op. Heel merkwaardig. [ Bericht 1% gewijzigd door BeefRWijker op 06-12-2008 23:24:53 ] | |
BeefRWijker | zaterdag 6 december 2008 @ 16:45 |
quote: quote:Toch wel hè. Dacht al dat die aanhanger sprekend op die van de Berkhof leek. Werden die soms door een speciaal bedrijf kant en klaar geleverd of zo. quote:Garages? Wat luuks. [ Bericht 0% gewijzigd door BeefRWijker op 06-12-2008 23:58:46 ] | |
J_TM | zaterdag 6 december 2008 @ 17:21 |
Die kleine Dennis heeft midden jaren 90 proefritten gemaakt bij diverse bedrijven waaronder CN (vlak voor de overgang naar Midnet) en GVB. Hieruit kwam de bestelling voort van de MAN 010-015. | |
busfoto.nl | zaterdag 6 december 2008 @ 17:26 |
quote:Tjsa het lbijft een hobbysite, en zou niet weten hoe je zoekresulaten kunt uitsluiten. Fotootje op de achtergrond was een proef, ik zal het wel weghalen als dat beter bevalt. quote:Ben ik ook blij mee. Een van de leden wilde dit als bescherming van zijn fotos. Nou heeft diegene zijn fotos alsng verwijderd waarna ik ook de beveiliing eraf haalde. quote:Klopt, maar dat blijft met die " dynamische links". Meestal is het goed nieuws als het niet klopt, want dat betekent dat er weer fotos zijn bijgekomen. Onderaan de pagina van elke grote foto staat echter wel een statische url, die altijd blijft linken naar de foto. (bijv. http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-5292) quote:Zoekopdracht geeft nu 42 resultaten. je was er nog een paar vergeten. quote:Nu meer quote:Aangepast | |
Ou-Tannu | zaterdag 6 december 2008 @ 18:11 |
quote:eerder een mongool die zn koekblik even tussen de bus en een voorrijdende vrachtwagen wou rossen :w | |
BeefRWijker | zaterdag 6 december 2008 @ 18:43 |
Zonet de Ambassador 5101 op lijntje 167/168 A'maar-B'wijk gespot met een grote vette airco erop en zo'n fonkel nieuw interieur erin. In z'n SVN tijd (oude nummering) op Busfoto.nl Even later kwam me in tegenovergestelde richting nog een Ambassador achterop. Zou 'm op de terug weg nog even gaan spotten maar hij was me weer te vlug af. | |
Alexxxxx | zaterdag 6 december 2008 @ 21:03 |
De eerste Qbuzz foto's in het wild | |
BeefRWijker | zaterdag 6 december 2008 @ 21:17 |
quote: Wat een vreemde film. | |
BeefRWijker | zaterdag 6 december 2008 @ 23:12 |
quote:En waar komt Berkhof in dat verhaal voor? Edit: http://www.buslistsontheweb.co.uk/list.asp?ListName=chassis59&MenuType=Chassis&Manu=Dennis -----Chassis-------Reg---------Body-Seating--New-Owner/Fleetnumber-Notes ----------------------------------------------------------------------------------------------------- 9SDL3013L634 VV-99-BD Bf340-01 B24D 7/1992 Dennis, Guildfor To NZH, Haarlem Ik neem aan dat Bf staat voor Berkhof. [ Bericht 21% gewijzigd door BeefRWijker op 08-12-2008 19:18:02 ] | |
Ou-Tannu | zaterdag 6 december 2008 @ 23:15 |
quote:idd :p | |
Ofyles2 | zaterdag 6 december 2008 @ 23:27 |
quote:En deze 'tekstontleding' moet ik zeker leuk vinden? | |
BeefRWijker | zaterdag 6 december 2008 @ 23:41 |
quote:Als dat jou ding is. | |
Ofyles2 | zaterdag 6 december 2008 @ 23:44 |
quote:Verkeerde sluitertijd zeg ik. Daarom flakkert dat LED-display. | |
Ou-Tannu | zaterdag 6 december 2008 @ 23:45 |
pquote:leds werken toch t fijnste op gelijkspanning? dan behoren ze als je het goed doet niet te knipperen | |
Ofyles2 | zaterdag 6 december 2008 @ 23:48 |
quote:Ik denk eerder een principekwestie, dat de lampjes zo min mogelijk stroom horen te verbruiken. | |
Ou-Tannu | zaterdag 6 december 2008 @ 23:52 |
quote:eerder een cente kwestie.. als je 1 cent per bus kan besparen he!! ( dat merkt de koper toch niet in zn aankoop.. maar jij als bouwer wel ) | |
RealZeus | zondag 7 december 2008 @ 00:13 |
quote:Hij lijkt op zo'n Van Hool waarmee ze in Emmen stadsdiensten reden. quote:Staat er nou echt "Dead Trip" op de koersfilm? | |
BeefRWijker | zondag 7 december 2008 @ 00:36 |
quote:Kun daar iets meer over uitwijden misschien? quote: quote:'t Probleem was dat de teksten niet gehighlight zijn en dan wegvallen tegen een foto met donkere achtergrond. Je ziet nu ook dat er "nieuwe" staat ipv "nieuwer", dat was me eerder nog niet eens opgevallen. Ik neem aan dat er in die blauwe knop ook nog een tekst moet staan. quote:Je hoefde maar in je Internet Explorer cache te kijken en dan had je 'm. quote:Ik denk niet dat 't daar aan ligt al heeft 't er ongetwijfeld mee te maken. quote:Dat is niet het probleem. Het probleem is in de regel een zoekresultaat in de vorm van thumbnails waar de thumbnails naar de foto's verwijzen van een eerder zoekresultaat, je kunt dus niet bij de foto's komen van je huidige zoekresultaat. De enige manier om bij een foto te komen is door de properties van de thumbnail op te vragen en daarin "thumb" door "normal" te vervangen of weg te halen en dan het resultaat in je explorer address bar in te vullen. Ik kan me niet herinneren 't ooit bij albums gezien te hebben, alleen bij zoekresultaten. quote:Ik vraag me af of die 2 gelede's wel SB250's zijn, (ondanks dat ze wel 3 uitgangen hebben). Ze missen de koeling op 't dak, zoals dat bij die belg van De Lijn wel zichtbaar is. Overigens zijn er ook nog de Arnhemse Premier's, de trolley's. Of dat ook SB250's zijn weet ik niet 100% zeker. quote:Inderdaad. Nu die andere 90+ nog? Overigens, in de standaard 2000NL heb je ook nog de lagevloer versie, de 2000NLF. Daar ligt ook nog een schone taak. And on another note (as they say in England), if I may: D'r is ook nog die andere 2000, de ST2000 oftewel de "Duvedec". http://www.busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=search&search=ST2000 Ook hier zit nogal wat kaf onder 't koren, bovendien überhaupt al weinig koren (Duvedecs) Oh, en wederom bedankt voor de wijzigingen. [ Bericht 4% gewijzigd door BeefRWijker op 07-12-2008 03:00:37 ] | |
BeefRWijker | zondag 7 december 2008 @ 00:43 |
quote:De Van Hool A300 en de Berkhof 2000NL(F) lijken van een afstandje heel erg op elkaar. Zet ze nog iets verder weg en dan lijken ze weer op een alliance. | |
BeefRWijker | zondag 7 december 2008 @ 00:56 |
quote:Ik bedoelde eigenlijk de wittige kleur als wel het feit dat er vertikaal rijen pixels lijken te missen waar dat anders altijd horizontaal zo is. | |
Ofyles2 | zondag 7 december 2008 @ 00:59 |
quote:Dan zijn het waarschijnlijk Volvo B7LA's. | |
BeefRWijker | zondag 7 december 2008 @ 01:02 |
quote:Je kunt de helderheid enorm opvoeren door ze te pulsen op een hogere spanning met een lange duty cycle. Als je ze meer als 16 keer per seconde heel kort pulst zie je niet dat ze in werkelijkheid knipperen en toch heel fel branden. Het blote oog ziet het niet maar de kamera wel degelijk. [ Bericht 3% gewijzigd door BeefRWijker op 07-12-2008 01:36:20 ] | |
BeefRWijker | zondag 7 december 2008 @ 02:09 |
quote:Analoog aan de Jonckheer, bedoel je? Alleen hebben de gelede Jonckheer's de koeling ook op het dak. | |
Ofyles2 | zondag 7 december 2008 @ 02:31 |
quote:Oh nee, wacht. Ik heb je misleid. Het zijn wel degelijk Berkhof Premiers, die integraal gebouwd zijn en zodoende is de motor alleen afkomstig van DAF. VVM De Lijn had er volgens mij 24 besteld, maar het was overduidelijk dat dit model geen succesnummer zou worden. | |
busfoto.nl | zondag 7 december 2008 @ 13:57 |
Het chassis van de trolleys is Premier AT18, de opbouw Premier trolley. Geen SB250 dus. | |
Ofyles2 | zondag 7 december 2008 @ 16:23 |
Toch geen quote:De gezochte bussen waren toch blauw. | |
Peterselieman | zondag 7 december 2008 @ 18:00 |
Ik hoorde vandaag dat Qbuzz haar wagenpark niet op tijd rond krijgt. Daarom worden er in Fryslân wat Rotterdamse MAN's ingezet en voor de regio Rotterdam zullen wat Citaro's gehuurd worden van RET | |
Zug-Chef | zondag 7 december 2008 @ 18:18 |
Ik heb gisteren op de kop getikt. Fraaaaaaaaai boek, jammer dat de auteur niet zulke mooie scherpe platen maakt, waarschijnlijk nog een analoog dus.. | |
RealZeus | zondag 7 december 2008 @ 18:23 |
quote:Ik heb het boek ook En natuurlijk waren het analoge camera's, zeker in de periode tot 2003. Ten tweede heeft de auteur niet alle foto's geschoten. De voorloper van dit boek is ook tof:"De Gele Rijder", dat gaat over de standaardstreekbus (de MB200) | |
NoBody122 | zondag 7 december 2008 @ 18:26 |
Het wachten is op de eerste foto's van 'onze' 8841 in aktie; sinds gisteren is hij gewoon in gebruik genomen namelijk Vandaag reed hij rond op o.a. lijn 97 en 28. | |
Zug-Chef | zondag 7 december 2008 @ 18:27 |
quote:True true, van de foto's van eerdere jaren is het logisch dat het analoog is. Maar van een foto uit 2007, verwacht ik toch echt wat betere kwaliteit, zie bijv pagina 6 van Arriva... De Gele rijder ben ik idd ook geinteresseerd in, maar of die nog ergens te verkrijgen is...? | |
RealZeus | zondag 7 december 2008 @ 18:48 |
quote:Via de website van de uitgeverij? | |
Ou-Tannu | zondag 7 december 2008 @ 19:28 |
quote: | |
Peterselieman | zondag 7 december 2008 @ 19:31 |
quote:Alles beter dan een frysker he | |
Ou-Tannu | zondag 7 december 2008 @ 19:32 |
quote:Yeah! gelukkig is het bijna oud en nieuw | |
Peterselieman | zondag 7 december 2008 @ 20:25 |
Het begin van Kubus is lekker denderend. Een Rotterdamse MAN heeft al met de achterkant in de sloot gezeten, terwijl een Friese MAN ergens in het oostblok aangereden is door een vrachtwagentje. Op lijn 350 zullen de 15 meter Volvo's trouwens vervangen worden door 12-meter Integro's die blauw zullen worden beplakt. | |
BeefRWijker | zondag 7 december 2008 @ 20:30 |
quote:Het zouden ook nog Premier 2000NL's of NLF's kunnen zijn in gelede uitvoering, analoog aan de gelede Berkhof 2000NL(F). Dan zijn het vermoedelijk Volvo B10xA Hier nog een andere foto, van die bultloze gelede Premier, van de andere zijde: Zo te zien met midden motor, dus Volvo B10MA, maar toch ook duidelijk een lage vloer bus. terwijl Volvo B10MA in de regel hogevloer bussen zijn. Dit doet denken aan zijn broer, Connexxion 233 die zo te zien toch ook een midden motor heeft Maar die is zo te zien wegggewerkt naar de zijkant. En deze bus heeft wel de koeling op het dak. Oh uh, en einde van dit topic,.... blijkbaar. Gaat zeker automaties. [ Bericht 5% gewijzigd door BeefRWijker op 07-12-2008 20:53:29 ] | |
Alexxxxx | zondag 7 december 2008 @ 20:44 |
Verder in Bussentopic 17 |