Oh, dan weet ik idd al welke bedoeld worden. Toen ik vorig jaar begon, waren er nog een paar met radio en tevens Wayfarer-aansluitingquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 21:10 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Radio'tje ingebouwd, beklede zijwanden, luchtverversing met poortjes in de bagagerekken geinte-
greerd en stoelen die in verzet gemonteerd zijn zoals bij de vroegere Noordned Berkhof Interliners.
Aansluiting voor Wayfarer- als ie al niet gemonteerd is. Geen Infoxx.
Ziet er aan de buitenkant evenwel net zo uit als alle andere 8000's
[..]
Helaas.
Ze zitten er vast tussen daar op Busfoto maar zijn niet als zodanig herkenbaar en het zijn volgens mij
gewoon B95's net als al die andere. De ex-Interliners (B89) van tegenwoordige Hermes zijn nog wel als
zodanig herkenbaar ondanks dat ze wit zijn overgespoten maar deze vallen niet echt op totdat je instapt.
Edit: Misschien zijn 't die bussen met een sprietje bovenop, al zijn er daar dan wel weer meer van dan dat
ik denk dat er tourwagens tussen zitten.
Misschien dat aantal met sprietjes.quote:Op zondag 26 oktober 2008 02:24 schreef NoBody122 het volgende:
[.8000 toer.]
Oh, dan weet ik idd al welke bedoeld worden. Toen ik vorig jaar begon, waren er nog een paar met radio
't Zijn ook geen Interliner stoelen.quote:en tevens Wayfarer-aansluiting
Alhoewel die, voor zover ik me kan herinneren, geen bekleding aan de zijkant hadden en Interliner-stoelen
En de dader ligt op 't kerkhof?quote:Een aantal daarvan rijdt nog steeds rond, maar de radio's zijn er uit gehaald. Bij een enkeling hangen de kabeltjes nog boven de chauffeursstoel
Crafter is niet leverbaar als aandrijfkop.quote:Op maandag 27 oktober 2008 02:02 schreef RealZeus het volgende:
TVP en ik wil tevens van de gelegenheid gebruik maken om te melden dat die Fryskers lelijk zijn en ik niet begrijp dat ze op basis van een VW Transporter gemaakt zijn. Naar mijn mening hadden ze beter een Crafter kunnen pakken.
en daar was er maar eentje van.quote:De ene stoel van een paar is ietsjes verschoven van de ander gemonteerd, net als in de Berkhof Interliners.
Daardoor zat je mekaar wat minder in de weg.
D'r werd een hele dienstregeling 350 mee gereden met die dingen, dus ik denk 't niet.quote:
ik bedoelde de ex hermes 8000'squote:D'r werd een hele dienstregeling mee gereden met die dingen, dus ik denk 't niet.
Er waren er minstens 2, waarschijnlijk 3 plus nog een 570x als reserve.
Kijkend op Busfoto.nl waren 't volgens mij 5783, 5784 en 5785.
Ok (Je sprak in de verleden tijd, vandaar dat ik dacht dat je de Interliners bedoelde).quote:
Blijf je toch lekker weg uit die aanhanger.quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:08 schreef zwahiel het volgende:
Volgens mij heb ik die GVU Citaro geplaatst. Als ik de nummers goed heb is dat een ex-xx kleurtje die ook wel vaker lijn 39 reed de laatste tijd voor GVU. Nu in de huisstijl van GVU.
Jammer dat er nu een vreemde eend in de bijt is, want mij beviel het Van Hool wagenpark wel goed. Ook dat men volledig lagevloersbussen had, da's nu in een klap ook weer van tafel af. Een Citaro is niet 100% lagevloers. Een Van Hool daarintegen wél.
198 / 199 bestaan niet meer als lijn toch?quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:15 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ok (Je sprak in de verleden tijd, vandaar dat ik dacht dat je de Interliners bedoelde).
Ik heb er eens eentje gehad op 350, met Wayfarer.
Later had ik er nog 's een op 198/199, zonder Wayfarer.
idd.quote:198 / 199 bestaan niet meer als lijn toch?
die zijn toch weer samengevoegt met de 98 en 99 ?
zo als het vroegaah! ook was?
Ja en nee.quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
198 / 199 bestaan niet meer als lijn toch?
Niet helemaal. De extra ritten zitten nu op de tijd van vroeger en de vroegere 98/99 ritten zitten er tussen in.quote:die zijn toch weer samengevoegt met de 98 en 99 ?
zo als het vroegaah! ook was?
Busfoto Nieuws oktober 2008quote:Ontdaan van Connexxion/Hermes opschriften en bedoeld voor inzet in het Transdev-gebied in Duitsland zijn de 8001, 8010, 8011, 8020, 8022, 8061-8063, 8065, 8067-8073, 8075, 8079, 8080-8082 en 8085.
Hiervan zouden de 8010, 8072 en 8073 inmiddels niet meer in Nederland zijn.
net als ik t belachelijk vind dat lijn lijn 98 om .30 en om .45 gaat.. lijn 99 gaat dan om .00 en .15 ( ongeveer )quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:51 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ja en nee.
De nummers bestaan niet meer maar de extra ritten door de week gaan nog steeds maar tot Bolsward.
[..]
Niet helemaal. De extra ritten zitten nu op de tijd van vroeger en de vroegere 98/99 ritten zitten er tussen in.
In het weekend (zondag's) dus geen aansluiting op Qliner 350 meer voor mij.
En 't lullige is dat er dan wel een materiaal rit rijdt op de gewenste tijd. Lekker slim van Connexxion.
Ze blijven maar door kloten met die tijden. Afgelopen juli is richting H'veen opnieuw aangepast.
Heeft nu een overstap van 0 minuten in Bolsward, af 351. Is dus op de Kop al busje reserveren
voor het geval dat ...
Ik heb er anders wel eenquote:Op zondag 26 oktober 2008 12:14 schreef Dj-Flash het volgende:
Studenten hebben pech. Ondanks de sinds enige jaren ingeleverde pasfoto’s is een studentenversie van de chipkaart nog steeds niet voorhanden, dus houdt u die roze strippenkaart voorlopig maar lekker op zak.
juh! dat is overal zo hequote:Op maandag 27 oktober 2008 12:46 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens een foto op openbaarvervoerinboskoop was dit de ex-Hermes 8082
[ afbeelding ]
Later is deze bus in de Hermes-kleurstelling overgespoten/gestickerd.
Vond die stoelen dus al bekend voorkomen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 12:46 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens een foto op openbaarvervoerinboskoop was dit de ex-Hermes 8082
[ afbeelding ]
Later is deze bus in de Hermes-kleurstelling overgespoten/gestickerd.
Een aantal Interliners is anders meteen naar 't buitenland verhuisd of opgelegd..quote:
Dat begon al in Interliner tijd. Eigenlijk is het nooit anders geweest. Zelfs de eerste Interliners waren gewoonquote:concept interliner is een beetje gaan varen geloof ik..
de vervoerder houd nu gewoon de eigen huisstyle voor het interliner / qliner / weet ik veel wat nog meer liner aan
dacht dat ze vroegah allemaal in interlijner groen waren? en geen of nauwelijks bestikkering hadden mbt tot de vervoerder die de ritten uitvoerde :quote:Op maandag 27 oktober 2008 13:09 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Een aantal Interliners is anders meteen naar 't buitenland verhuisd of opgelegd..
[..]
Dat begon al in Interliner tijd. Eigenlijk is het nooit anders geweest. Zelfs de eerste Interliners waren gewoon
ombouw van wat men zoal had staan. Ook onder de nieuwe 15-meters was maar weinig standaardisatie.
Dat was dan gelijk ook het enigste constante. De uitvoerder stond in de regel op de achterkant.quote:Op maandag 27 oktober 2008 13:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dacht dat ze vroegah allemaal in interlijner groen waren? en geen of nauwelijks bestikkering hadden mbt tot de vervoerder die de ritten uitvoerde :
?
Ik heb de 9114 nog niet gezien, maar dan zou dit de vierde GVU-Citaro zijn (naast de 9148, 9149 en 9150).quote:Op maandag 27 oktober 2008 00:00 schreef zwahiel het volgende:
Zojuist gespot, een Citaro voor GVU, 9114 (geloof ik) in GVU huisstelling.
Vond straks al iets vreemds voorbij tuffen, sinds wanneer is dit zo. Iets anders dan van Hool, buiten de zo af en toe verschijnende DO Alliance die in opdracht rijdt.
Geen defecte Citaro's schijnt me, lijn 310 wordt geopereerd vanuit Lisse.quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:01 schreef MetalMike het volgende:
Er reed vandaag een aantal Berkhof Ambassadors 200 op Zuidtangentlijn 310 (Amsterdam Zuid/Schiphol - Nieuw-Vennep vv), die tot voor kort volledig met de gelede Citaro's gereden werd.
Weet iemand de reden hierachter? Te weinig passagiers? Defecte bussen? Meer bussen nodig op lijn 300?
Ah, de eerste hier die het verschil tussen lagevloers en Low Entry niet begrijpt.quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:08 schreef zwahiel het volgende:
Volgens mij heb ik die GVU Citaro geplaatst. Als ik de nummers goed heb is dat een ex-xx kleurtje die ook wel vaker lijn 39 reed de laatste tijd voor GVU. Nu in de huisstijl van GVU.
Jammer dat er nu een vreemde eend in de bijt is, want mij beviel het Van Hool wagenpark wel goed. Ook dat men volledig lagevloersbussen had, da's nu in een klap ook weer van tafel af. Een Citaro is niet 100% lagevloers. Een Van Hool daarintegen wél.
Ik heb contact gehad met de persafdelingvan Qbuzz en die deeld het volgende mee:quote:Op maandag 27 oktober 2008 19:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu wil plaatjes van de Qbuzzbussen!
en dan bied jij je niet aan als persfotograafquote:Op maandag 27 oktober 2008 19:58 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik heb contact gehad met de persafdelingvan Qbuzz en die deeld het volgende mee:
"we hebben nog geen persafdeling, daar hebben we het veel te druk voor"
even geduld dus nog
wie zegt dat?quote:Op maandag 27 oktober 2008 21:09 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
en dan bied jij je niet aan als persfotograaf
Dat begrijp ik wel degelijk. Alleen de gemeente Utrecht en BRU roepen lagevloersbussen en niet low entry bussen naar GVU. D'r was ook nog een discussie of de Lions City's wel mochten vanwegen het Low Entry maar niet volledig lagevloers.quote:Op maandag 27 oktober 2008 17:08 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ah, de eerste hier die het verschil tussen lagevloers en Low Entry niet begrijpt.
Niet. De Manege ligt in Boarnsterhim, dus zou de halte er ook toe moeten behoren, zeker omdat Boarnsterhim het wegenonderhoud daar ook nog eens doet. Het is een grensgeval, maar toch denk ik dat het net niet bij de gemeente Leeuwarden hoort.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 10:01 schreef Zug-Chef het volgende:
Fout, de halte Goutum Manege ligt officieel nog op het grondgebied van de gemeente Leeuwarden, dus bij Goutum
GVU had wat gelede bussen nodig (dankzij de omruilactie van CXX begin dit jaar waren er te weinig), en CXX had deze nog over? Blijkbaar hebben ze nu bedacht dat GVU het hier voorlopig maar mee moet doen, vandaar de nieuwe kleurstelling. Nieuwe vanhool's bestellen duurt altijd nog langer.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 00:29 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk die Citaro's bij GVU
Aldus de Leeuwarder Courant.quote:Arriva buigt niet voor ultimatum
Vervoersbedrijf Arriva haalt niet zestien bussen met lage instap terug naar Zuidoost-Friesland, zoals de provincie Friesland had geëist. Of de boete van ¤100.000 waarmee de provincie had gedreigd wordt doorgezet, was dinsdagochtend nog niet duidelijk.
Arriva zet stewards in voor passagiers die hulp nodig hebben bij in- en uitstappen. Het bedrijf heeft tevergeefs geprobeerd bussen te huren die aan de eisen voldoen, zegt directeur Anne Hettinga.
Ik las het jaquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 18:20 schreef Peterselieman het volgende:
Qbuzz mag in Zuid-Oost-Fryslân gaan rijden. Arriva hebben de rechtzaak die ze aangespannen hebben tegen het bedrijf verloren.
Zie mijn eerdere bericht.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 20:30 schreef Willy84 het volgende:
Waar komen die Citaro's van het GVU ineens vandaan? Op Zuidtangent lijn 310 zijn de Citaro's ineens vervangen door Ambasadors.
1+1-2?
Aha. Herinner me nog eventjes, welke zin daarin precies had ook al weer met 't GVU van doen?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 23:41 schreef Ofyles2 het volgende:
Bericht nr. 43, waar ik me zeer positief uitliet over lijn 310.
Vroege dienst of kon je de slaap niet vatten?quote:
Nee.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 12:56 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Vroege dienst of kon je de slaap niet vatten?
Misschien zat je te piekeren wat die 5 jaar ouwe (groene) Citaro's toch met de Zuid Tangent en GVU hebben te maken?
Het ging niet over GVU, maar over lijn 310 in het algemeen.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 00:46 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Aha. Herinner me nog eventjes, welke zin daarin precies had ook al weer met 't GVU van doen?
Precies, jouw stukje niet maar Willy's vraag wel.quote:
Zonder ook maar enige relevantie tot Willy's vraag/suggestie waar die citaro's naar toe zouden kunnen zijn gegaan.quote:
maar over lijn 310 in het algemeen.
Die waren er anders al langerquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 17:01 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk dat Utrecht ook eindelijk aan de Benzen is.
Zou ik toch iets aan laten doen. Dat slaapwandelen is niet gezond.quote:
What's in a name. Gewoon weer een ander merk van XX. Ze rijden allebei met die gestyleerde U rond.quote:
Ze hadden geen Infoxx/OV dus werden ze denk ik zowiezo als reserve of als versterking ingezet.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 20:32 schreef Peterselieman het volgende:
Die reserve-interliners van Hermes zijn jammergenoeg geloof ik terzijde gesteld.
Met die extra wandbekleding heb je dat al gauw.quote:Waren trouwens goede bussen en volgens mij ook iets stiller dan de anderen uit dezelfde serie.
Maar niet wat ik bedoel. Ik ken die stoelen volgens mij nog van de DO 15 meter interliners van NZH/Connexxionquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 21:04 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
geloof dat je de 8081/8082/8083 (oid) bedoeld. waren ook de enige bussen met een radio
Dat hadden we volgens mij niet afgesproken.quote:
Als hij maar weer op de stalling in Leeuwarden uit komt.. Die bus is te tof om elders te rijdenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 23:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
vanmorgen reed de VDL demobus weer eens op mn lijntje kan je gezellig met zn 2en op de wielbak zitten !
Die mogen jullie daar houdenquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 00:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
en dr reden weer ProSHITTY's hier
neem je die dan ook terug?
dan houden we de demobus ook hequote:Op vrijdag 31 oktober 2008 00:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die mogen jullie daar houden
Welke was jouw stamlijntje ook weer?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 00:41 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, daar wil ik wel eens mee reizen. Heb namelijk nog geen eenling op mijn stamlijntje getroffen, al weet ik wel dat ze er wel gereden hebben en dan met name die ex-MTI-dingen.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 02:57 schreef Alexxxxx het volgende:
PSM is die ene jongen die met lijn 22 reist.
En bedanktquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 12:44 schreef Alexxxxx het volgende:
het is dan ook samen met lijn 73 de enige lijn waar een frysker nut heeft.
Ga toch fietsen, stuk comfortabeler.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 12:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En bedankt
Moet ik dan altijd door elkaar gerammeld worden, omdat het comfort in die dingen -20 is?
Je fiets een week in Leeuwarden stallen is duurder dan met de bus gaanquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 12:49 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ga toch fietsen, stuk comfortabeler.
Ehm, ik woon in Groningen hoor. En trouwens de afstand naar het station is te befietsen, iets wat ik dan ook wel regelmatig doe hoor als ik bij mijn ouders thuis benquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 12:54 schreef Zug-Chef het volgende:
Verhuis gewoon ofzo. Je gaat toch niet in zo'n kut gat wonen Als je eens met de trein het land in wil, zit je vast aan die kutbus die nooit rijdt als jij m wilt hebben..
Ik wil ook eens fatsoenlijk kunnen reizen daar.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 13:09 schreef Zug-Chef het volgende:
Wat is dat dan dan de hele tijd met lijn 22 naar Wergea en zo
Ach, als de geruchten (Wiki) kloppen moeten er zowiezo nog een aantal naar NH-Nquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 15:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
laat ze lijn 22 dan maar niet opheffen als daar zo veel 8 meter ellende op rijd
dan gaan ze t strax weer hier inzetten OES:
ze mogen ze allemaal hebbenquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 19:15 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ach, als de geruchten (Wiki) kloppen moeten er sowieso nog een aantal naar NH-N
voor "de minder drukke streeklijnen en de stadslijnen in Schagen en Enkhuizen".
Godsamme, als er ook maar een Frysker op mijn lijn durft te verschijnenquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 19:15 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ach, als de geruchten (Wiki) kloppen moeten er zowiezo nog een aantal naar NH-N
voor "de minder drukke streeklijnen en de stadslijnen in Schagen en Enkhuizen".
Dan...?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 20:36 schreef Lemjur het volgende:
[..]
Godsamme, als er ook maar een Frysker op mijn lijn durft te verschijnen
... zal god 'm liefhebben. Zei ie toch?!quote:
quote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:00 schreef BeefRWijker het volgende:
[.Citaro's op streek.]
Dat hadden we volgens mij niet afgesproken.
Gisteren inderdaad de 3300 gespot in Beverwijk.
En vandaag de 3302.
Ze zijn volledig bestikkerd dus 't zullen wel blijvertjes zijn, neem ik aan.
Lijkt me sterk dat ze ze in december nog eens om gaan stikkeren voor Alkmaar stad.
Las op een ander forum dat de 12 meter Ambassadors van Alkmaar Stad ook al stuivertjequote:Bovendien is er ook nu al krapte op de stad, daar reden ook op sommige lijnen streekbussen.
Dat is niet zo heel moeilijk. Je maakt het model 10 jaar lang en laat ze elk 10 jaar rijden.quote:Op zondag 2 november 2008 14:44 schreef J_TM het volgende:
Ik heb laatst in dat boek gebladerd over streekbussen van de afgelopen twintig jaar en er stond in dat het er in de jaren 90 niet overzichtelijker op is geworden voor de reiziger met het afstappen van huisstijlen en bustypes die binnen de kortste keren uit de productie werden gehaald. De LOB/MB200 ging tenslotte 21 jaar mee.
http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/stefanveenenberg/quote:De nieuwe VDL-Berkhof Ambassadors door: Stefan Veenenberg
In deze fotoreportage de nieuwe VDL-Berkhof Ambassadors uit de 4100-serie die sinds kort in de provincie Utrecht rijden. Deze wagens rijden inmiddels op de lijnen 41, 43 (geëxploiteerd door Wijk bij Duurstede) en 180 (geëxploiteerd door o.a. Oudewater). De nieuwe Ambassadors hebben een EEV-motor en een ruimer interieur met comfortabelere banken. Ook de achterzijde is licht gemodificeerd naar voorbeeld van de Brabantse Ambassadors. Over niet al te lange tijd zullen ook de gele Ambassadors instromen. Deze gaan rijden in opdracht van het Bestuur Regio Utrecht.
Al een tijdje is bekend dat de MAN Lion's City's 8829-8882 verhuizen naar Noord-Holland.
De Den Oudstens zullen afgevoerd worden. Waar de VDL-Berkhof Ambassadors (met Euro III-motor) en de Mercedes-Benz Citaro's is nog even afwachten.
http://www.zeeuwse-ovbussen.nl.nu/quote:Hier de Connexxion 888, MAN A78 Lion City (Diesel) Bouwjaar 2006.
Deze bussen uit de serie 8853 t/m 8882 komen ook naar Zeeland en gaan rijden vanuit de stalling Haamstede en st'Maartensdijk.
Dus dan rijden er alleen nog maar lagevloers bussen rond in Zeeland.
Dat was ook een eis van de Provincie Zeeland bij de laatste aanbesteding.
Wat maakt t uit, ik mag posten waarover ik wil posten in deze topic en jij hebt het niet voor het zeggen hier dus laat me niet nog een keer zo'n uitspraak horen okquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 11:47 schreef Peterselieman het volgende:
Het is hier geen GVB-topic, Flash
praat geen poep, jij bent ook geen TS, slechts de opener van deel 15. en het is niet zo dat je enige rechten kunt ontlenen van het TS-zijn.quote:Op maandag 3 november 2008 18:12 schreef Dj-Flash het volgende:
[..]
Wat maakt t uit, ik mag posten waarover ik wil posten in deze topic en jij hebt het niet voor het zeggen hier dus laat me niet nog een keer zo'n uitspraak horen ok
Dreigen is nergens voor nodigquote:Op maandag 3 november 2008 18:12 schreef Dj-Flash het volgende:
[..]
Wat maakt t uit, ik mag posten waarover ik wil posten in deze topic en jij hebt het niet voor het zeggen hier dus laat me niet nog een keer zo'n uitspraak horen ok
Koest Fido. Af!quote:Op maandag 3 november 2008 18:21 schreef Alexxxxx het volgende:
En ik heb het wel voor het zeggen hier.
We gaan niet schelden he wat kom je doen in het topic ik ben slechts de opener van dit topic en dan wil je scheldwoorden gaan gebruiken ik zou zeggen flikker zelf maar op.quote:Op dinsdag 4 november 2008 08:58 schreef Zug-Chef het volgende:
Oprottuh dj-flash, irritant kut-persoon!
:'Dquote:Op dinsdag 4 november 2008 10:23 schreef Zug-Chef het volgende:
Bwhehe, loser!
Dan zijn er ook nog de Gooise Mannekes, XX 8729-8791. Worden die ook vervangen?quote:Op zondag 2 november 2008 17:59 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is volgens mij niet Noord-Holland, maar Fryslân
Die Gooise en Utrechtse bussen zijn anders van dezelfde datum. Blijkbaar was concessie niet dequote:Op dinsdag 4 november 2008 17:01 schreef Peterselieman het volgende:
De concessie in het gooi loopt nog wel even door, dus die bussen kunnen daar nog wel blijven denk ik.
quote:Op dinsdag 4 november 2008 20:34 schreef Peterselieman het volgende:
Utrecht kende en kent nog meerdere concessies. Utrecht wil deze gezamenlijk aanbesteden in 2011. Voor de periode 2009-2011 was een tussentijdse concessie in enkele gebieden noodzakelijk. xx heeft die gewonnen.
Niet echt, zij 't dat Utrecht de eisen nu fors heeft opgeschroefd.quote:Hiervoor waren nieuwe bussen nodig,
Dat is nu. Da's nog steeds geen verklaring voor die 3 jaar oude MAN's.quote:maar xx leaset deze nu, zoals met de provincie afgesproken. Mocht de vervoerder veranderen, dan gaan de bussen mee over. Dit geldt in ieder geval voor de bussen met de nummers 3159-3289. Deze zijn begroot om 11 jaar mee te gaan.
Datzelfde zou dus ook voor de Gooise bussen kunnen gelden.quote:Over de overige bussen weet ik verder niets. Ik kan wel gaan gokken op de richting waar het in kan gaan en dat is dat xx alle bussen voorzien wil hebben van een EEV motor om zo geen onderscheid te hoeven maken tussen de bussen.
Andere bussen? Welke 'andere' bussen.quote:Die MAN's voldoen niet aan die eis. De koop van de andere bussen was al geregeld,
Wat vervingen die Lion's City dan, 3 jaar geleden.quote:omdat de Alliances er erg snel uit gaan en vervangen worden door amba's.
Met rolstoel lift! En geen bagage rekken! En sprietjes op 't dak.quote:De deelserie 4280-4297 bij xx zal trouwens gaan bestaan uit Integro's.
Vreemd dat de kentekens al in de bus liggen maar nog niet bekend zijn bij de RDW.quote:Op dinsdag 4 november 2008 22:51 schreef BeefRWijker het volgende:
[.nieuwe Integro's.]
Met rolstoel lift! En geen bagage rekken!
Dingen zien er trouwens niet uit. Lijken steeds meer op een O408 dan minder.
De airco achterop maakt voor mij de Integro tot wat die is. Dit is niks.
Werken ze daar nog met kladblokjes dan.quote:Op dinsdag 4 november 2008 23:59 schreef Alexxxxx het volgende:
rdw site is niet real-time. paar dagen geduld
Aldus Jeroen Divendal op busfoto.nlquote:Alkmaar
Inmiddels stikt het hier van de Citaro's en ik moet zeggen het zijn toch fijne bussen om naar te kijken.
Volgens een chauffeur hebben ze maar één nadeel en dat is dat de deuren heel langzaam sluiten.
Je kunt de Citaro's op bijna alle lijnen aantreffen zelfs op scholierenlijn 655.
Er zijn nu drie Citaro's met het opschrift MAXX stadsbus Alkmaar, ook deze rijden soms op de streekdienst.
Voor de Ambassador haters is het nu de tijd om naar Alkmaar te gaan aangezien alleen de korte serie hier aanwezig is. De 18xx en 51xx serie staan voor aanpassing in Nijmegen. Verder is het wachten op de eerste gelede Citaro. De ProCity in deze reportage reed niet op dienst al doet de film dat wel vermoeden.
Tot de volgende keer hou u op de hoogte als er wat verandert.
[]quote:Harry van Gelder
AMSTERDAM - Het Franse vervoerbedrijf Transdev heeft een jaar na de koop een coup gepleegd bij busbedrijf Connexxion. Vrijwel de gehele top van het busbedrijf wordt door de Fransen op straat gezet, zeggen ingewijden. Dat geldt zowel voor topman Peter Kortenhorst, tweede man Frank Janssen als voor operationeel directeur Jan Willem van de Wetering.
Bron: De Telegraafquote:Het Franse Transdev kocht vorig jaar twee derde van de aandelen van Connexxion van de Nederlandse staat. Toenmalig minister Zalm zei bij de verkoop in de Tweede Kamer dat het Nederlandse Connexxion beslist geen filiaal zou worden van het Franse vervoerbedrijf. „Maar dat is wat er nu precies wel gebeurt”, zegt een bron die dicht bij de top zit. De bron spreekt van een „drama”.
opvallend dat ze nu nog met hogevloers bussen komen.quote:Op dinsdag 4 november 2008 22:51 schreef BeefRWijker het volgende:
Met rolstoel lift! En geen bagage rekken!
Dingen zien er trouwens niet uit. Lijken steeds meer op een O408 dan minder.
De airco achterop maakt voor mij de Integro tot wat die is. Dit is niks.
daar past meer vering onderquote:Op woensdag 5 november 2008 11:09 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
opvallend dat ze nu nog met hogevloers bussen komen.
moet ook wel, want persoonlijk vind ik een integro alleen lekker rijden als interliner en dan is een beetje comfort wel gewenst.quote:daar past meer vering onder
laagsvloerse rommel heeft geen vering :wquote:Op woensdag 5 november 2008 11:47 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
moet ook wel, want persoonlijk vind ik een integro alleen lekker rijden als interliner en dan is een beeetje comfort wel gewenst.
Kijk 's naar de kleur van die dingen en vervolgens naar de opmerkingen op Busfoto.nlquote:Op woensdag 5 november 2008 11:09 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
opvallend dat ze nu nog met hogevloers bussen komen.
quote:Op woensdag 5 november 2008 11:47 schreef Gnittoo het volgende:
[.hogevloer en vering.]
moet ook wel, want persoonlijk vind ik een integro alleen lekker rijden
Huh? Wat is er zo speciaal aan Inter(Q)liner Integro's danwel mis met Integro's die geen Interliner zijn?quote:als interliner
quote:en dan is een beetje comfort wel gewenst.
ging meer over integro's in het algemeen; ik vind ze alleen lekker rijden op lijnen zonder al te veel bochten. zo'n integro rijdt veel te log.quote:Huh? Wat is er zo speciaal aan Inter(Q)liner Integro's danwel mis met Integro's die geen Interliner zijn?
ik kan me niet voorstellen dat een ander busbedrijf in friesland 5 lagevloers bussen koopt.quote:Op woensdag 5 november 2008 21:17 schreef Peterselieman het volgende:
Ik gok er op dat ze voor xx zijn. Daar zijn een aantal deelseries namelijk nog niet ingevuld. Was er niets aan de bekleding te zien dan?
Ze zijn dus wit hè. Ik zeg 't maar even, voor het geval je dat niet was opgevallen.quote:Op woensdag 5 november 2008 21:17 schreef Peterselieman het volgende:
Ik gok er op dat ze voor xx zijn. Daar zijn een aantal deelseries namelijk nog niet ingevuld. Was er niets aan de bekleding te zien dan?
Veolia heeft een paar jaar geleden ook een serie volvos gekocht, en die hebben toenook bij M.S. de Vries gestaan, zij het in Heerenveen.quote:Op donderdag 6 november 2008 00:03 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ze zijn dus wit hè. Ik zeg 't maar even, voor het geval je dat niet was opgevallen.
Dat zijn de nieuwe integro's van xx ook. maar in mijn 2e post er over sluit ik niet uit dat een andere vervoerder die dingen krijgt en dat we af moeten wachten waar ze naar toe gaan.quote:Op donderdag 6 november 2008 00:03 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ze zijn dus wit hè. Ik zeg 't maar even, voor het geval je dat niet was opgevallen.
Wat vreemd. Ik had de indruk dat het redelijk lichte bussen waren.quote:Op woensdag 5 november 2008 20:28 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
ging meer over integro's in het algemeen; ik vind ze alleen lekker rijden op lijnen zonder al te veel bochten. zo'n integro rijdt veel te log.
En zijn die niet grotendeels wit, (op een rood randje na)?quote:Op donderdag 6 november 2008 00:06 schreef Alexxxxx het volgende:
[.wit.]
Veolia heeft een paar jaar geleden ook een serie volvos gekocht,
Tijdelijke stalling misschien voor bussen die nog verder afgewerktquote:en die hebben toen ook bij M.S. de Vries gestaan, zij het in Heerenveen.
Oh? Hoe weet jij nou weer dat die van Connexxion zijn?quote:Op donderdag 6 november 2008 00:07 schreef Peterselieman het volgende:
[.wit.]
Dat zijn de nieuwe integro's van xx ook.
quote:
maar in mijn 2e post er over sluit ik niet uit dat een andere vervoerder die dingen krijgt
Dat lijkt me een goed idee. Dat ik daar nou zelf niet opgekomen ben hè.quote:en dat we af moeten wachten waar ze naar toe gaan.
Zie de posts van dinsdag hier en de plaatjes op busfotoquote:Op donderdag 6 november 2008 00:44 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Oh? Hoe weet jij nou weer dat die van Connexxion zijn?
Ah, juist.quote:Op donderdag 6 november 2008 00:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zie de posts van dinsdag hier en de plaatjes op busfoto
Het is niet gissen dat ze voor xx zijn. Bij de integro's liggen de kentekenplaten in de bus en hangen de briefjes met de wagenparknummers op de ramen. Daarnaast wijst de bekleding van de stoelen in de bussen erg in de richting van xx. Let op busfoto maar eens op de met rood beklede stoelen die bedoeld zijn voor de minder valide medemens. Dit is dezelfde bekleding die gebruikt is in bijvoorbeeld de Zuidtangentbussen.quote:Op donderdag 6 november 2008 01:45 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ah, juist.
Iemand gist dat die voor Connexxion zijn, jij brieft dat vervolgens door zonder bronvermelding en daarmee is het dan een feit.
Of in gewone mensentaal: met een Berkhof ST2000NLFquote:Op vrijdag 7 november 2008 22:04 schreef Zug-Chef het volgende:
....., en werd lijn 100 vertrek 16:54 richting Heerenveen gereden met een DAF SB220LF600.
Geen van beiden is gewone mensentaalquote:Op vrijdag 7 november 2008 23:13 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Of in gewone mensentaal: met een Berkhof ST2000NLF
(Hoewel het ook een Wright zou kunnen zijn, maar die was dus al genoemd)
Een linkje. En nu?quote:Op zaterdag 8 november 2008 13:49 schreef J_TM het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Centraal_Nederland
Per 14 december worden er een aantal maatregelen genomen welke ik kort zal benoemen.quote:Op zondag 2 november 2008 21:56 schreef Dj-Flash het volgende:
AMSTERDAM - Amsterdam krijgt snellere busverbindingen met Schiphol en Zaandam. Ook wordt er geïnvesteerd in de tramlijnen naar Nieuw-West.
-knip-
Ja, dit is Amsterdam. Ik stond wel even te kijken maar hij had het prima naar zijn zin achter het stuur. Toen iemand vroeg of bus 15 nog ergens in de buurt stopte kijk hij alleen erg moeilijk en brabbelde wat.quote:Op zondag 9 november 2008 01:45 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik had vorig jaar verschillende Tsjechen als buschauffeur, bij Veolia.
Maar goed, das Tsjechië he?
En die nieuwe busverbinding van ijburg naar amsterdam bijlmer waar SP amsterdam het over had?quote:Op zondag 9 november 2008 01:38 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Per 14 december worden er een aantal maatregelen genomen welke ik kort zal benoemen.
Bus
lijn 19, 38, 63, 192 en 195 gaan gedeeltelijk een andere route rijden
lijn 45 en 47 rijden niet meer over het AMC terein
nieuwe lijn 95 welke station Lelylaan- Slotervaart VV gaat rijden zodat er er van Maandag t/m Zaterdag samen met lijn 195 een kwartierdienst is op het gezamelijke traject.
Nachtbus 351, 356 en 362 vervallen en worden overgenomen door andere lijnen. Er komt een nieuwe nachtlijn 348 (CS-Sloterdijk) en een zomerlijn 360 naar Vliegenbos en een lijn 392 nachtlijn van lijn 192.
In de toekomst komen er waarschijnlijk weer N nummers.
Lijn 33 gaat in de vroege ochtend om de 10 minuten ipv 15 rijden
lijn 40 gaat in de middag om het kwartier ipv 10 min rijden
41 gaat in de ochtendspits iedere 10 ipv 7.5 min rijden
lijn 43 gaat op de tijden dat er nu nog een halfuursdienst is een kwartierdienst rijden.
lijn 48 gaat maandag t/m vrijdag de hele dag om de 10 min rijden ipv 15 en s'avonds om het kwartier ipv 30 min.
Oh ja, je hebt gelijk iddquote:Op zondag 9 november 2008 17:43 schreef Peterselieman het volgende:
Is ex-Hermes zoals op Busfoto goed te zien is
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=668
zozo..quote:Op maandag 10 november 2008 12:42 schreef Peterselieman het volgende:
VDL Berkhof heeft een order gekregen voor 518 bussen, een mooi aantal en niet verbazingwekkend, ware het niet dat de order uit Dubai komt. Dus daar zullen ze waarschijnlijk dus ook aan de Amba's gaan
wanneer van volgend jaar precies?quote:Op zondag 9 november 2008 01:40 schreef Willy84 het volgende:
Voorts worden volgend jaar waarschijnlijk de 101/155 vervangen door nieuwe geledes (waarbij sommige lijnen dus blijkens vorig overzicht minder vaak gaan rijden)
Mwa, de mensen die daar met de bus gaan zullen over het algemeen zwaar onderbetaalde gastarbeiders zijn. Dus het zou ook best kunnen dat ze er houten banken in zetten.quote:Op maandag 10 november 2008 13:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
lijkt me iig niet dat ze in dubai een standaard ambatje willen
GVB topic is toch ECHT 340 haltes verderop!quote:Op maandag 10 november 2008 13:59 schreef Dj-Flash het volgende:
De 340 werd 3 oktober op lijn 15 gesignaleerd; naar verluidt gaat deze lijn straks weer geleed rijden.
N.B.; het verschil van 15 wagens tussen de gedachte 25 standaards en de geleverde 40 geledes betreft inmiddels de 7 huurbussen van Connexxion (1200-en), de 001-003, de afgevoerde 123, 127 en 459, en de niet meer voor de passagiersdienst geschikte 207 en 210.
Alles wordt ooit wel eens vervangen, dus die bussen ookquote:Op maandag 10 november 2008 13:50 schreef Dj-Flash het volgende:
[..]
wanneer van volgend jaar precies?
MAN, wat een lelijke bakken!quote:
Ik zaterdag bijna een of andere duitse? Turk, afgaand op het zware accent.quote:Op zondag 9 november 2008 01:41 schreef Willy84 het volgende:
IK had vandaag trouwens een Pool als buschauffeur.
Typisch Amsterdam, ik verdenk de Stadsregio dat ze voor 100% uit SGP'ers bestaan.quote:Op zondag 9 november 2008 21:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
die komt er pas als pasen en kerstmis in 1 week vallen
Nou, wat is dat goed te zien zeg.quote:Op zondag 9 november 2008 17:43 schreef Peterselieman het volgende:
Is ex-Hermes zoals op Busfoto goed te zien is
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=668
Wees blij dat geen enkele vervoerder het in zijn kop gehaald heeft iets bij Irisbus besteld te hebben, dat zijn pas echte lelijke bakken.quote:
Ze hebben er iig lang genoeg voor kunnen sparen, nadat ze die order van Den Oudsten hadden afgezegdquote:Op maandag 10 november 2008 13:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
lijkt me iig niet dat ze in dubai een standaard ambatje willen
Als je kunt lezen wel jaquote:Op maandag 10 november 2008 20:38 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Nou, wat is dat goed te zien zeg.
In Dubai wel veel afwisseling: Citaro's, Centroliners, Urbino's en Lions.quote:Op maandag 10 november 2008 20:59 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ze hebben er iig lang genoeg voor kunnen sparen, nadat ze die order van Den Oudsten hadden afgezegd
Valt heel erg mee, als je die head lamp units even meespuit in dezelfde kleur als de rest.quote:Op maandag 10 november 2008 20:43 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Wees blij dat geen enkele vervoerder het in zijn kop gehaald heeft iets bij Irisbus besteld te hebben, dat zijn pas echte lelijke bakken.
Het immens reuze motorcompartiment achter in de Agora en Citelis bezorgt me claustrofobie. Bovendien vind ik het ook nog ruimteverspilling.quote:Op maandag 10 november 2008 21:41 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Valt heel erg mee, als je die head lamp units even meespuit in dezelfde kleur als de rest.
Dan zien ze er eigenlijk best heel gelikt uit. Een stuk beter dan die Turkse/Portugese MANnen.
er zijn diensten met een buswissel op de kop afskluitdijk 350<>351quote:Nou ik er zo eens over nadenk heb ik deze maneuvre al vaker zien uitvoeren, daar op de Kop. Dacht toen
nog dat de heren sjoofs even een praatje maakten met elkaar, maar nu denk ik dat ze toen ook al wisselden.
Weten de heren sjoofs van Lwd hier op 't forum daar toevallig meer van? Volgens mij zag ik 't vanmiddag -op
de terug weg- ook weer gebeuren.
Help ons even herinnerenquote:Op maandag 10 november 2008 20:59 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ze hebben er iig lang genoeg voor kunnen sparen, nadat ze die order van Den Oudsten hadden afgezegd
quote:Op maandag 10 november 2008 11:08 schreef TommyGun het volgende:
Ze zijn de afgelopen weken weer testritten aan het maken met de Phileas hier in Eindhoven. Nu met diesels neem ik aan
Als in; met 't handje?quote:De problemen met de Phileas blijven zich voordoen. Daarom zijn alle Phileassen uit dienst genomen en vervangen door stadbussen (sinds november 2007). De bussen worden omgebouwd naar een betrouwbaarder systeem. Met ingang van de nieuwe SRE Consessie, ingaande December 2008, wordt de Phileas weer in dienst genomen.
Maarja. Blijft een mooie busquote:In juni 2005 heeft APTS een contract gesloten voor de levering van twaalf soortgelijke voertuigen aan het stadsvervoerbedrijf van de Noord-Franse stad Dowaai. De in Eindhoven ondervonden problemen zijn bij deze voertuigen opgelost: het hybride aandrijfsysteem is geheel herzien. Op 18 november 2006 werd de "Evéole" op de Place Charles de Gaulle gepresenteerd aan de bewoners van Dowaai. De Evéole is genoemd naar Eolus, de Griekse god van de wind. De Évéole is duidelijk een broertje van Phileas met een nieuwe, kortere neus en een ander interieur, evenals de Phileas ontworpen door Duvedec, en afwijkend van de Phileas heeft de Évéole deuren aan beide zijden. Voor de Evéole is een vrije busbaan aangelegd tussen Dowaai en Guesnain met 21 haltes met tussenafstanden van ca. 400 m. Met een frequentie van 10 min. kunnen op deze lijn 900 passagiers per uur vervoerd worden. Vanaf 2 juli 2008 moeten de voertuigen op deze lijn ingezet gaan worden. Een 2e lijn is gepland voor 2011 en een 3e en 4e in 2020.
VDL blijft maar mazzelen...quote:Op maandag 10 november 2008 22:07 schreef Willy84 het volgende:
Dubai koopt bussen Van der Leegte
10 november 2008
Wim van der Leegte heeft uit Dubai een order voor 518 stads- en streekbussen gekregen. De VDL Groep pakt met zijn grootste order ooit ¤150 miljoen. ‘Een geweldige opsteker nu het overal wat minder gaat en vooral de automotive-industrie zware klappen krijgt’, laat de ondernemer in het Eindhovens Dagblad optekenen.
De Arabieren kopen 518 exemplaren van de door VDL ontwikkelde Citea. Speciaal voor de straffe woestijntemperaturen zet Van der Leegte, nummer 26 in de Quote 500 met ¤815 miljoen, een dubbele airco in de bussen. De Citea wordt in Eindhoven, Valkenswaard en Heerenveen in elkaar geschroefd, en ze hebben er genoeg te doen: mede dankzij deze megaorder wordt de productiecapaciteit tot eind 2009 volledig benut.
Van der Leegte kan de opsteker uit de Emiraten goed gebruiken. In het eerste halfjaar van 2008 ging de omzet min 3,5% en daalde de winst met ruim 20%. 2007 was daarentegen een topjaar voor VDL. De omzet van de groep steeg met ruim 37% naar ¤1,5 miljard, de nettowinst ging plus 40% en kwam uit op ¤90 miljoen.
Dan had je ook gezien (oeps "gelezen") dat 't al een poosje geen Hermes meer was voor ie naar Frieslânquote:
Inderdaad zeg. Ach zolang ze maar in de buurt van Den Haag, Friesland enzo blijvenquote:
Het ging er om waar de bus oorspronkelijk vandaan kwamquote:Op maandag 10 november 2008 22:11 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Dan had je ook gezien (oeps "gelezen") dat 't al een poosje geen Hermes meer was voor ie naar Frieslân kwam.
In tegenstelling tot andere Hermes bussen die duidelijk als zodanig nog te herkennen zijn aan hun karakteristieke
kleur strepen.
Sinds kort dan zeker. En niet op vaste tijden want dan had ik 't zeker al eerder gemerkt.quote:Op maandag 10 november 2008 22:04 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
er zijn diensten met een buswissel op de kop afsluitdijk 350<>351
sinds na de herfstvakantie. bovendien zijn het maar een paar diensten (3 of 4)quote:Sinds kort dan zeker. En niet op vaste tijden want dan had ik't zeker al eerder gemerkt.
voor zover ik weet hebben alle chauffeurs de kans gehad om op lijnverkenning te gaan.quote:Lekker handig ook om chauffeurs die nog nooit op die route gereden hebben maar meteen in 't diepe te donderen. l.
och als dat alles is.quote:lekker handig ook om die kappotte bus op 350 te zetten, waar in het weekend bijna alleen maar mensen voor de eilanden mee reizen, die dus allemaal komen vragen of 't de goeie bus wel is
Wat ik heb begrepen is dat Den Oudsten orders uit NL had weggewuifd omdat ze een interessanterequote:
Waar heb je dit vandaan gecopypaste?quote:Op maandag 10 november 2008 22:07 schreef Willy84 het volgende:
Dubai koopt bussen Van der Leegte
10 november 2008
Wim van der Leegte heeft uit Dubai een order voor 518 stads- en streekbussen gekregen. De VDL Groep pakt met zijn grootste order ooit ¤150 miljoen. ‘Een geweldige opsteker nu het overal wat minder gaat en vooral de automotive-industrie zware klappen krijgt’, laat de ondernemer in het Eindhovens Dagblad optekenen.
De Arabieren kopen 518 exemplaren van de door VDL ontwikkelde Citea. Speciaal voor de straffe woestijntemperaturen zet Van der Leegte, nummer 26 in de Quote 500 met ¤815 miljoen, een dubbele airco in de bussen. De Citea wordt in Eindhoven, Valkenswaard en Heerenveen in elkaar geschroefd, en ze hebben er genoeg te doen: mede dankzij deze megaorder wordt de productiecapaciteit tot eind 2009 volledig benut.
Van der Leegte kan de opsteker uit de Emiraten goed gebruiken. In het eerste halfjaar van 2008 ging de omzet min 3,5% en daalde de winst met ruim 20%. 2007 was daarentegen een topjaar voor VDL. De omzet van de groep steeg met ruim 37% naar ¤1,5 miljard, de nettowinst ging plus 40% en kwam uit op ¤90 miljoen.
Totdat er problemen met die dingen daar komen.quote:
Google weet 't wel. Lastiger wordt 't wie die tekst precies gefabriceert heeft.quote:Op maandag 10 november 2008 23:16 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Waar heb je dit vandaan gecopypaste?
Jonathan Ursem van quotenet.nl?quote:Op dinsdag 11 november 2008 00:50 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Google weet 't wel. Lastiger wordt 't wie die tekst precies gefabriceert heeft.
Dat die Amba's in Sneek staan, is niet verwonderlijk. VDL Berkhof heeft die werkplaats daar gehuurd van Arriva. Bussen zijn trouwens eigendom van de provincie Utrecht. xx leaset die gele dingen van de provincie.quote:Op dinsdag 11 november 2008 00:46 schreef BeefRWijker het volgende:
Hoorde van een sjoof op lijntje 98/99 dat er in Sneek een aantal geheel gele Ambas van Connexxion zouden staan.
Zou iets op staan als "Connexxion, voor u" of iets dergelijks.
Ik moest over deze vraag even nadenken en ik komt tot een stuk of 8 in totaal. Had ze een tijdje niet gespot, maar in Leeuwarden heb ik de afgelopen weken toch weer regelmatig 1 gespot.quote:Dit overigens na mijn opmerking dat ik zo weinig Hermes Alliances meer zag op Bolsward-Heerenveen.
Het zijn of Ambas of 'Connexxion' Alliances van diverse pluimage. Volgens hem waren ze er nog wel
maar hij moest toegeven dat hij er op z'n rit ook nog maar weinig was tegengekomen.
Hoeveel van die Hermesen zijn er onderhand eigenlijk nog?
Vreemde plek nu die garage daar in the middle of nowhere dicht is.quote:Op dinsdag 11 november 2008 00:51 schreef Alexxxxx het volgende:
Van de week stonden er 4 Hermes Den Oudstens naast elkaar op Mooie Paal iig.
Nee.quote:Op dinsdag 11 november 2008 00:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vreemde plek nu die garage daar in the middle of nowhere dicht is.
Het is nog het eindpunt van een aantal buslijnen, dat nog wel ja.quote:
Inderdaad, en als alle bussen op tijd rijden staan er daar 4 bussen tegelijk... Dus dat is niet vreemd.quote:Op dinsdag 11 november 2008 01:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is nog het eindpunt van een aantal buslijnen, dat nog wel ja.
Dan heb je kennelijk niet de juiste indruk gemaakt bij meneer Wim.quote:Op dinsdag 11 november 2008 00:54 schreef Alexxxxx het volgende:
Wat dan weer minder grappig is, is dat VDL mij niet even een persbericht stuurt
Nee, niet grappig, toen ik ze wat vragen stelde voor mijn boek kreeg ik ook al 0 op het rekest... best matig, had vanmorgen wel een persbericht van Ferrari in mn mailbox Maar goed, wat niet is kan nog komen, en totdat VDL mij zelf persberichten gaat sturen haal ik ze wel van andere sites, no problemo.quote:Op dinsdag 11 november 2008 01:07 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Dan heb je kennelijk niet de juiste indruk gemaakt bij meneer Wim.
Speciaal nog naar gevraagd.quote:Op dinsdag 11 november 2008 00:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat die Amba's in Sneek staan, is niet verwonderlijk. VDL Berkhof heeft die werkplaats daar gehuurd van Arriva. Bussen zijn trouwens eigendom van de provincie Utrecht. xx leaset die gele dingen van de provincie.
Desalniettemin blijft het wel toevallig, aangezien lijn 73 dan maar net op dat moment een grote bus moet zijn (wat weinig voorkomt), de bussen idd ook allemaal op tijd moeten zijn en dan moeten het ook nog eens alle 4 heel toevallig Hermes Alliances zijnquote:Op dinsdag 11 november 2008 01:03 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Inderdaad, en als alle bussen op tijd rijden staan er daar 4 bussen tegelijk... Dus dat is niet vreemd.
hoort er geen frysker op die dienst?quote:Afgelopen zondag ((eer)gisteren) heb ik de 8042 nog meegehad op mijn lijn 44-dienst trouwens.
Nee Tommy, Haaglanden zal in handen vallen van Veolia ( ).quote:Op maandag 10 november 2008 22:12 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Inderdaad zeg. Ach zolang ze maar in de buurt van Den Haag, Friesland enzo blijven
Het is een hele speciale Fryskerquote:Op dinsdag 11 november 2008 10:40 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
hoort er geen frysker op die dienst?
quote:Opnieuw incidenten met bussen in Arnhem
(Novum) - Opnieuw hebben incidenten plaatsgevonden met bussen in Arnhem. Afgelopen weekeinde ging het tot vier keer toe mis. Twee busramen sneuvelden en een 14-jarige reiziger raakte lichtgewond aan haar wang. Maandagavond vindt overleg plaats tussen buschauffeurs en vakbonden over de gebrekkige communicatie binnen Connexxion rond de incidenten.
Drie bussen werden vrijdag bekogeld met modder en stenen. Bij twee bussen sneuvelde een ruit. De incidenten vonden volgens Connexxion plaats in de wijk Malburgen. Zaterdag werd daar opnieuw een bus bekogeld. De politie heeft vrijdag twee mannen aangehouden die stenen naar een bus zouden hebben gegooid. De Arnhemmers van 19 en 20 jaar zijn verhoord en weer vrijgelaten.
Vorige maand werden bussen omgeleid omdat vergelijkbare incidenten hadden plaatsgevonden in de probleemwijk Presikhaaf. Maandagavond overleggen de vakbonden met buschauffeurs, ook over de incidenten van afgelopen weekeinde. De chauffeurs zijn boos omdat er binnen Connexxion slecht gecommuniceerd zou worden over roosters, materieel en eerdere incidenten.
De twee vestigingscommissies in Arnhem en Bemmel hebben daarom het vertrouwen in het management opgezegd. Zij eisen dat de bestuurders worden vervangen. De leiding van Connexxion heeft volgens het CNV tot maandag 17.00 uur de tijd om te reageren op de eis van de commissies. Als een reactie uitblijft, gaan de chauffeurs met de vakbonden in overleg om hun eisen op een meer dwingende manier kracht bij te zetten.
In september besloot Connexxion voor een paar dagen geen bussen meer door de Goudse wijk Oosterwei te laten rijden, omdat chauffeurs de agressie van Marokkaanse jongeren beu waren. PVV-leider Geert Wilders wilde het leger terughalen uit Uruzgan en inzetten in Gouda.
Bron: http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/
Voorzien ze de buitenkanten van bussen nu ook al van camera's? Moet niet gekker wordenquote:Op dinsdag 11 november 2008 18:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
Camera op de bus is toch al dood normaal voor nieuw materieel?
Arriva heeft ze. Om het rijgedrag van de buschauffeurs te monitoren.quote:Op dinsdag 11 november 2008 18:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Voorzien ze de buitenkanten van bussen nu ook al van camera's? Moet niet gekker worden
Ik heb het van een GVB chauffeurquote:Op maandag 10 november 2008 23:16 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Waar heb je dit vandaan gecopypaste?
Thanx voor dit verhaal. Wanneer speelde dit zich af? Wel ongelijkfelijk dom. Als je werk kan krijgen, aanpakken!quote:Op maandag 10 november 2008 22:52 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Wat ik heb begrepen is dat Den Oudsten orders uit NL had weggewuifd omdat ze een interessantere
order uit het MO konden krijgen. Toen die vervolgens werd gecanceld waren de Nederlandse orders onder
tussen ergens anders besteed en was er geen werk meer wat vervolgens tot het faillissement leidde.
Nou voorzover ik weet is er nog geen bestelling geplaatst..quote:Op dinsdag 11 november 2008 19:46 schreef Dj-Flash het volgende:
De eerste Jonckheeres uit de serie 101-155 uit 1998 gaat met de bestelling van een nog onbekend aantal gelede Citaro's hun laatste maanden tegemoet.
In dat geval complimenteer ik je met je schrijfstijl.quote:
Waarom zie ik dan op wikipedia over de aantal nieuwe wagens 10 aantallen staan, lijkt me toch vrij logisch.quote:Op dinsdag 11 november 2008 19:58 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Nou voorzover ik weet is er nog geen bestelling geplaatst..
laatste maanden lijkt me erg optimistisch!
Als dat nodig is om verbetering te bewerkstelligen is het niet andersquote:Op dinsdag 11 november 2008 19:38 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
buschauffeurs in Arnhem bereid tot acties
Natuurlijk mag jij dat.quote:Op dinsdag 11 november 2008 01:34 schreef Alexxxxx het volgende:
Mag ik vragen wat een Beverwijker zo vaak in Fryslân doet?
Zal zo rond 2000 zijn geweest. DO ging in Nov 2001 failliet.quote:Op dinsdag 11 november 2008 19:53 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Thanx voor dit verhaal. Wanneer speelde dit zich af?
Je kan maar zoveel werk aannemen als dat je aankunt.quote:
Wel ongelijkfelijk dom. Als je werk kan krijgen, aanpakken!
quote:Op dinsdag 11 november 2008 12:02 schreef J_TM het volgende:
Gisteren fietste ik langs het Westergasterrein en zag daar een
Als ik 't goed begrijp een DAF/Leyland Den Oudsten Standaard Streek Bus , in korte uitvoering.quote:MB200 DOK
quote:(ex-NZH) staan. Ik weet nog mijn eerste ontmoeting met deze klapdeur-DAF's bijna dertig jaar geleden;
de bus in kwestie was ingefilmd als lijn 23 naar Huiswaard (Alkmaar). Door de vername van de Enhabo
in 1991 kon er in de spitsdienst nog weleens een DOK-je op de Zaandamlijnen worden gesignaleerd.
Da's geen DOK, da's een LOK.quote:Op woensdag 12 november 2008 02:28 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
Als ik 't goed begrijp een DAF/Leyland Den Oudsten Standaard Streek Bus , in korte uitvoering.
[ afbeelding ]
[..]
Maak daar een vuurpeloton van.quote:Op woensdag 12 november 2008 00:28 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Als dat nodig is om verbetering te bewerkstelligen is het niet anders
Die mongolen die verantwoordelijk zijn voor al die busterreur, zoals in Arnhem en Gouda, mogen per direct een nekschot krijgen
hoe weet wiki het dan he?quote:Op dinsdag 11 november 2008 20:50 schreef Dj-Flash het volgende:
[..]
Waarom zie ik dan op wikipedia over de aantal nieuwe wagens 10 aantallen staan, lijkt me toch vrij logisch.
En andere fans.quote:Op woensdag 12 november 2008 21:50 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Heb ik er op gezet, om dj-Flash te narren.
Ga geen onzin uit je nek lullen.quote:Op woensdag 12 november 2008 21:50 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Heb ik er op gezet, om dj-Flash te narren.
Is dat een pleonasme?quote:Op woensdag 12 november 2008 21:58 schreef Dj-Flash het volgende:
[..]
Ga geen onzin uit je nek lullen.
Ik zei in andere woorden dat die informatie zeer onbetrouwbaar is.quote:Op woensdag 12 november 2008 21:58 schreef Dj-Flash het volgende:
[..]
Ga geen onzin uit je nek lullen.
Waar heb je die gespot / waar rijden die? Ziet er tenminste niet uit als een Eindhovense Phileas (die hebben geen deuren aan de verkeerde kant).quote:
Ik kan even gokken: Douai of Istanbul.quote:Op woensdag 12 november 2008 22:38 schreef ReisT het volgende:
[..]
Waar heb je die gespot / waar rijden die? Ziet er tenminste niet uit als een Eindhovense Phileas (die hebben geen deuren aan de verkeerde kant).
Denk die open grille er dan maar even bijquote:
quote:Nostalgie ftw
Overal waar ze een bedrijfswagen beurs houden.quote:Op woensdag 12 november 2008 22:38 schreef ReisT het volgende:
[.Phileas.]
Waar heb je die gespot / waar rijden die?
quote:Ziet er tenminste niet uit als een Eindhovense Phileas
Deze zitten niet aan de verkeerde kant, ze zitten ook aan die kant.quote:(die hebben geen deuren aan de verkeerde kant).
Dat zei ie toch?quote:Op woensdag 12 november 2008 22:22 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik zei in andere woorden dat die informatie zeer onbetrouwbaar is.
Whehehehequote:Op woensdag 12 november 2008 21:50 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Heb ik er op gezet, om dj-Flash te narren.
Nee, Leylands hebben ook hun charme. ( De 1600-serie van de DVM floot tijdens het schakelen )quote:Op woensdag 12 november 2008 23:31 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Denk die open grille er dan maar even bij
[..]
Op de IAA 2008 te Frankfurt, stond aan de buitenkant ter hoogte van de VDL standquote:Op woensdag 12 november 2008 22:38 schreef ReisT het volgende:
[..]
Waar heb je die gespot / waar rijden die? Ziet er tenminste niet uit als een Eindhovense Phileas (die hebben geen deuren aan de verkeerde kant).
quote:Op donderdag 13 november 2008 00:45 schreef RealZeus het volgende:
Nee, Leylands hebben ook hun charme. ( De 1600-serie van de DVM floot tijdens het schakelen )
quote:HEERENVEEN -
Arriva haalt zestien bussen met een lage instap terug naar Zuidoost-Friesland. Het provinciebestuur ziet daarom af van een boete van ¤100.000. Arriva verzorgt tot 14 december het busvervoer in de Zuidoosthoek.
Het vervoerbedrijf in Heerenveen haalde zich de boosheid van de provincie op de hals na klachten van Rocov Fryslân, de stichting die de belangen van Friese reizigers behartigt. Rocov constateerde begin oktober dat Arriva zestien bussen met een hoge instap gebruikte. Arriva wijst erop dat er geen klachten van reizigers zijn binnengekomen.
Zo, en wanneer is Connexxion nu aan de beurt?quote:Op donderdag 13 november 2008 17:21 schreef Ofyles2 het volgende:
Dat bewijst ook de onkunde van sommige concessieverleners. Waarom moeten altijd onrealistische en/of perfectionistische PvE's worden opgesteld?
In Fryslân nog niet, omdat ze beloofd hadden voor 2009 het hogevloersmat te vervangen en voordat we dat zijn, zijn we 1,5 maanden verderquote:Op donderdag 13 november 2008 17:35 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Zo, en wanneer is Connexxion nu aan de beurt?
Mijn bronnen zijn doorgaans zeer betrouwbaar hoor!quote:Op woensdag 12 november 2008 21:58 schreef Dj-Flash het volgende:
[..]
Ga geen onzin uit je nek lullen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |