Oh, dan weet ik idd al welke bedoeld worden. Toen ik vorig jaar begon, waren er nog een paar met radio en tevens Wayfarer-aansluitingquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 21:10 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Radio'tje ingebouwd, beklede zijwanden, luchtverversing met poortjes in de bagagerekken geinte-
greerd en stoelen die in verzet gemonteerd zijn zoals bij de vroegere Noordned Berkhof Interliners.
Aansluiting voor Wayfarer- als ie al niet gemonteerd is. Geen Infoxx.
Ziet er aan de buitenkant evenwel net zo uit als alle andere 8000's
[..]
Helaas.
Ze zitten er vast tussen daar op Busfoto maar zijn niet als zodanig herkenbaar en het zijn volgens mij
gewoon B95's net als al die andere. De ex-Interliners (B89) van tegenwoordige Hermes zijn nog wel als
zodanig herkenbaar ondanks dat ze wit zijn overgespoten maar deze vallen niet echt op totdat je instapt.
Edit: Misschien zijn 't die bussen met een sprietje bovenop, al zijn er daar dan wel weer meer van dan dat
ik denk dat er tourwagens tussen zitten.
Misschien dat aantal met sprietjes.quote:Op zondag 26 oktober 2008 02:24 schreef NoBody122 het volgende:
[.8000 toer.]
Oh, dan weet ik idd al welke bedoeld worden. Toen ik vorig jaar begon, waren er nog een paar met radio
't Zijn ook geen Interliner stoelen.quote:en tevens Wayfarer-aansluiting
Alhoewel die, voor zover ik me kan herinneren, geen bekleding aan de zijkant hadden en Interliner-stoelen
En de dader ligt op 't kerkhof?quote:Een aantal daarvan rijdt nog steeds rond, maar de radio's zijn er uit gehaald. Bij een enkeling hangen de kabeltjes nog boven de chauffeursstoel
Crafter is niet leverbaar als aandrijfkop.quote:Op maandag 27 oktober 2008 02:02 schreef RealZeus het volgende:
TVP en ik wil tevens van de gelegenheid gebruik maken om te melden dat die Fryskers lelijk zijn en ik niet begrijp dat ze op basis van een VW Transporter gemaakt zijn. Naar mijn mening hadden ze beter een Crafter kunnen pakken.
quote:De ene stoel van een paar is ietsjes verschoven van de ander gemonteerd, net als in de Berkhof Interliners.
Daardoor zat je mekaar wat minder in de weg.
D'r werd een hele dienstregeling 350 mee gereden met die dingen, dus ik denk 't niet.quote:
ik bedoelde de ex hermes 8000'squote:D'r werd een hele dienstregeling mee gereden met die dingen, dus ik denk 't niet.
Er waren er minstens 2, waarschijnlijk 3 plus nog een 570x als reserve.
Kijkend op Busfoto.nl waren 't volgens mij 5783, 5784 en 5785.
Ok (Je sprak in de verleden tijd, vandaar dat ik dacht dat je de Interliners bedoelde).quote:
Blijf je toch lekker weg uit die aanhanger.quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:08 schreef zwahiel het volgende:
Volgens mij heb ik die GVU Citaro geplaatst. Als ik de nummers goed heb is dat een ex-xx kleurtje die ook wel vaker lijn 39 reed de laatste tijd voor GVU. Nu in de huisstijl van GVU.
Jammer dat er nu een vreemde eend in de bijt is, want mij beviel het Van Hool wagenpark wel goed. Ook dat men volledig lagevloersbussen had, da's nu in een klap ook weer van tafel af. Een Citaro is niet 100% lagevloers. Een Van Hool daarintegen wél.
198 / 199 bestaan niet meer als lijn toch?quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:15 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ok (Je sprak in de verleden tijd, vandaar dat ik dacht dat je de Interliners bedoelde).
Ik heb er eens eentje gehad op 350, met Wayfarer.
Later had ik er nog 's een op 198/199, zonder Wayfarer.
idd.quote:198 / 199 bestaan niet meer als lijn toch?
die zijn toch weer samengevoegt met de 98 en 99 ?
zo als het vroegaah! ook was?
Ja en nee.quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
198 / 199 bestaan niet meer als lijn toch?
Niet helemaal. De extra ritten zitten nu op de tijd van vroeger en de vroegere 98/99 ritten zitten er tussen in.quote:die zijn toch weer samengevoegt met de 98 en 99 ?
zo als het vroegaah! ook was?
Busfoto Nieuws oktober 2008quote:Ontdaan van Connexxion/Hermes opschriften en bedoeld voor inzet in het Transdev-gebied in Duitsland zijn de 8001, 8010, 8011, 8020, 8022, 8061-8063, 8065, 8067-8073, 8075, 8079, 8080-8082 en 8085.
Hiervan zouden de 8010, 8072 en 8073 inmiddels niet meer in Nederland zijn.
net als ik t belachelijk vind dat lijn lijn 98 om .30 en om .45 gaat.. lijn 99 gaat dan om .00 en .15 ( ongeveer )quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:51 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ja en nee.
De nummers bestaan niet meer maar de extra ritten door de week gaan nog steeds maar tot Bolsward.
[..]
Niet helemaal. De extra ritten zitten nu op de tijd van vroeger en de vroegere 98/99 ritten zitten er tussen in.
In het weekend (zondag's) dus geen aansluiting op Qliner 350 meer voor mij.
En 't lullige is dat er dan wel een materiaal rit rijdt op de gewenste tijd. Lekker slim van Connexxion.
Ze blijven maar door kloten met die tijden. Afgelopen juli is richting H'veen opnieuw aangepast.
Heeft nu een overstap van 0 minuten in Bolsward, af 351. Is dus op de Kop al busje reserveren
voor het geval dat ...
Ik heb er anders wel eenquote:Op zondag 26 oktober 2008 12:14 schreef Dj-Flash het volgende:
Studenten hebben pech. Ondanks de sinds enige jaren ingeleverde pasfoto’s is een studentenversie van de chipkaart nog steeds niet voorhanden, dus houdt u die roze strippenkaart voorlopig maar lekker op zak.
juh! dat is overal zo hequote:Op maandag 27 oktober 2008 12:46 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens een foto op openbaarvervoerinboskoop was dit de ex-Hermes 8082
[ afbeelding ]
Later is deze bus in de Hermes-kleurstelling overgespoten/gestickerd.
Vond die stoelen dus al bekend voorkomen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 12:46 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens een foto op openbaarvervoerinboskoop was dit de ex-Hermes 8082
[ afbeelding ]
Later is deze bus in de Hermes-kleurstelling overgespoten/gestickerd.
Een aantal Interliners is anders meteen naar 't buitenland verhuisd of opgelegd..quote:
Dat begon al in Interliner tijd. Eigenlijk is het nooit anders geweest. Zelfs de eerste Interliners waren gewoonquote:concept interliner is een beetje gaan varen geloof ik..
de vervoerder houd nu gewoon de eigen huisstyle voor het interliner / qliner / weet ik veel wat nog meer liner aan
dacht dat ze vroegah allemaal in interlijner groen waren? en geen of nauwelijks bestikkering hadden mbt tot de vervoerder die de ritten uitvoerde :quote:Op maandag 27 oktober 2008 13:09 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Een aantal Interliners is anders meteen naar 't buitenland verhuisd of opgelegd..
[..]
Dat begon al in Interliner tijd. Eigenlijk is het nooit anders geweest. Zelfs de eerste Interliners waren gewoon
ombouw van wat men zoal had staan. Ook onder de nieuwe 15-meters was maar weinig standaardisatie.
Dat was dan gelijk ook het enigste constante. De uitvoerder stond in de regel op de achterkant.quote:Op maandag 27 oktober 2008 13:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dacht dat ze vroegah allemaal in interlijner groen waren? en geen of nauwelijks bestikkering hadden mbt tot de vervoerder die de ritten uitvoerde :
?
Ik heb de 9114 nog niet gezien, maar dan zou dit de vierde GVU-Citaro zijn (naast de 9148, 9149 en 9150).quote:Op maandag 27 oktober 2008 00:00 schreef zwahiel het volgende:
Zojuist gespot, een Citaro voor GVU, 9114 (geloof ik) in GVU huisstelling.
Vond straks al iets vreemds voorbij tuffen, sinds wanneer is dit zo. Iets anders dan van Hool, buiten de zo af en toe verschijnende DO Alliance die in opdracht rijdt.
Geen defecte Citaro's schijnt me, lijn 310 wordt geopereerd vanuit Lisse.quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:01 schreef MetalMike het volgende:
Er reed vandaag een aantal Berkhof Ambassadors 200 op Zuidtangentlijn 310 (Amsterdam Zuid/Schiphol - Nieuw-Vennep vv), die tot voor kort volledig met de gelede Citaro's gereden werd.
Weet iemand de reden hierachter? Te weinig passagiers? Defecte bussen? Meer bussen nodig op lijn 300?
Ah, de eerste hier die het verschil tussen lagevloers en Low Entry niet begrijpt.quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:08 schreef zwahiel het volgende:
Volgens mij heb ik die GVU Citaro geplaatst. Als ik de nummers goed heb is dat een ex-xx kleurtje die ook wel vaker lijn 39 reed de laatste tijd voor GVU. Nu in de huisstijl van GVU.
Jammer dat er nu een vreemde eend in de bijt is, want mij beviel het Van Hool wagenpark wel goed. Ook dat men volledig lagevloersbussen had, da's nu in een klap ook weer van tafel af. Een Citaro is niet 100% lagevloers. Een Van Hool daarintegen wél.
Ik heb contact gehad met de persafdelingvan Qbuzz en die deeld het volgende mee:quote:Op maandag 27 oktober 2008 19:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu wil plaatjes van de Qbuzzbussen!
en dan bied jij je niet aan als persfotograafquote:Op maandag 27 oktober 2008 19:58 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik heb contact gehad met de persafdelingvan Qbuzz en die deeld het volgende mee:
"we hebben nog geen persafdeling, daar hebben we het veel te druk voor"
even geduld dus nog
wie zegt dat?quote:Op maandag 27 oktober 2008 21:09 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
en dan bied jij je niet aan als persfotograaf
Dat begrijp ik wel degelijk. Alleen de gemeente Utrecht en BRU roepen lagevloersbussen en niet low entry bussen naar GVU. D'r was ook nog een discussie of de Lions City's wel mochten vanwegen het Low Entry maar niet volledig lagevloers.quote:Op maandag 27 oktober 2008 17:08 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ah, de eerste hier die het verschil tussen lagevloers en Low Entry niet begrijpt.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |