Ik heb de 9114 nog niet gezien, maar dan zou dit de vierde GVU-Citaro zijn (naast de 9148, 9149 en 9150).quote:Op maandag 27 oktober 2008 00:00 schreef zwahiel het volgende:
Zojuist gespot, een Citaro voor GVU, 9114 (geloof ik) in GVU huisstelling.
Vond straks al iets vreemds voorbij tuffen, sinds wanneer is dit zo. Iets anders dan van Hool, buiten de zo af en toe verschijnende DO Alliance die in opdracht rijdt.
Geen defecte Citaro's schijnt me, lijn 310 wordt geopereerd vanuit Lisse.quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:01 schreef MetalMike het volgende:
Er reed vandaag een aantal Berkhof Ambassadors 200 op Zuidtangentlijn 310 (Amsterdam Zuid/Schiphol - Nieuw-Vennep vv), die tot voor kort volledig met de gelede Citaro's gereden werd.
Weet iemand de reden hierachter? Te weinig passagiers? Defecte bussen? Meer bussen nodig op lijn 300?
Ah, de eerste hier die het verschil tussen lagevloers en Low Entry niet begrijpt.quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:08 schreef zwahiel het volgende:
Volgens mij heb ik die GVU Citaro geplaatst. Als ik de nummers goed heb is dat een ex-xx kleurtje die ook wel vaker lijn 39 reed de laatste tijd voor GVU. Nu in de huisstijl van GVU.
Jammer dat er nu een vreemde eend in de bijt is, want mij beviel het Van Hool wagenpark wel goed. Ook dat men volledig lagevloersbussen had, da's nu in een klap ook weer van tafel af. Een Citaro is niet 100% lagevloers. Een Van Hool daarintegen wél.
Ik heb contact gehad met de persafdelingvan Qbuzz en die deeld het volgende mee:quote:Op maandag 27 oktober 2008 19:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu wil plaatjes van de Qbuzzbussen!
en dan bied jij je niet aan als persfotograafquote:Op maandag 27 oktober 2008 19:58 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik heb contact gehad met de persafdelingvan Qbuzz en die deeld het volgende mee:
"we hebben nog geen persafdeling, daar hebben we het veel te druk voor"
even geduld dus nog
wie zegt dat?quote:Op maandag 27 oktober 2008 21:09 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
en dan bied jij je niet aan als persfotograaf
Dat begrijp ik wel degelijk. Alleen de gemeente Utrecht en BRU roepen lagevloersbussen en niet low entry bussen naar GVU. D'r was ook nog een discussie of de Lions City's wel mochten vanwegen het Low Entry maar niet volledig lagevloers.quote:Op maandag 27 oktober 2008 17:08 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ah, de eerste hier die het verschil tussen lagevloers en Low Entry niet begrijpt.![]()
Niet. De Manege ligt in Boarnsterhim, dus zou de halte er ook toe moeten behoren, zeker omdat Boarnsterhim het wegenonderhoud daar ook nog eens doet. Het is een grensgeval, maar toch denk ik dat het net niet bij de gemeente Leeuwarden hoort.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 10:01 schreef Zug-Chef het volgende:
Fout, de halte Goutum Manege ligt officieel nog op het grondgebied van de gemeente Leeuwarden, dus bij Goutum
GVU had wat gelede bussen nodig (dankzij de omruilactie van CXX begin dit jaar waren er te weinig), en CXX had deze nog over? Blijkbaar hebben ze nu bedacht dat GVU het hier voorlopig maar mee moet doen, vandaar de nieuwe kleurstelling. Nieuwe vanhool's bestellen duurt altijd nog langer.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 00:29 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk die Citaro's bij GVU
Aldus de Leeuwarder Courant.quote:Arriva buigt niet voor ultimatum
Vervoersbedrijf Arriva haalt niet zestien bussen met lage instap terug naar Zuidoost-Friesland, zoals de provincie Friesland had geëist. Of de boete van ¤100.000 waarmee de provincie had gedreigd wordt doorgezet, was dinsdagochtend nog niet duidelijk.
Arriva zet stewards in voor passagiers die hulp nodig hebben bij in- en uitstappen. Het bedrijf heeft tevergeefs geprobeerd bussen te huren die aan de eisen voldoen, zegt directeur Anne Hettinga.
Ik las het jaquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 18:20 schreef Peterselieman het volgende:
Qbuzz mag in Zuid-Oost-Fryslân gaan rijden. Arriva hebben de rechtzaak die ze aangespannen hebben tegen het bedrijf verloren.
Zie mijn eerdere bericht.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 20:30 schreef Willy84 het volgende:
Waar komen die Citaro's van het GVU ineens vandaan? Op Zuidtangent lijn 310 zijn de Citaro's ineens vervangen door Ambasadors.
1+1-2?
Aha. Herinner me nog eventjes, welke zin daarin precies had ook al weer met 't GVU van doen?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 23:41 schreef Ofyles2 het volgende:
Bericht nr. 43, waar ik me zeer positief uitliet over lijn 310.
Vroege dienst of kon je de slaap niet vatten?quote:
Nee.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 12:56 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Vroege dienst of kon je de slaap niet vatten?
Misschien zat je te piekeren wat die 5 jaar ouwe (groene) Citaro's toch met de Zuid Tangent en GVU hebben te maken?
Het ging niet over GVU, maar over lijn 310 in het algemeen.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 00:46 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Aha. Herinner me nog eventjes, welke zin daarin precies had ook al weer met 't GVU van doen?
Precies, jouw stukje niet maar Willy's vraag wel.quote:
Zonder ook maar enige relevantie tot Willy's vraag/suggestie waar die citaro's naar toe zouden kunnen zijn gegaan.quote:
maar over lijn 310 in het algemeen.
Die waren er anders al langerquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 17:01 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk dat Utrecht ook eindelijk aan de Benzen is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |