We hadden het vandaag bijna andersom..quote:Op zondag 14 september 2008 18:17 schreef jpjedi het volgende:
Laat me nu toch eens even.Moest even zoeken naar een enigzins leuk plaatje.
quote:Op zondag 14 september 2008 22:09 schreef FJD het volgende:
Auw, auw, auw, auw wat een leuk weekend![]()
![]()
Zaterdag na een enorm valse start (de A15 was dicht, of ik even om wilde rijden via Breda) kwam ik een uur te laat aan bij Raffie (die door z'n stiptheid een trein eerder had genomen) maar gelukkig was Jorrit ook te laat (omdat een schone fiets ook wat waard is) en Ursel ook. Vervolgens kwamen we ook te laat aan bij Niels (waarvoor nogmaals excuses
) maar daarna hebben we lekker met z'n vijven door de bossen gecrosst. Prima vermaakt. Vooral de twee beklimming sloeg helemaal nergens op. Nog geen 10 minuten op de fiets en vervolgens met vijf man achter elkaar jagend de afdaling in (tegen de 70 in t uur) om daarna met net zoveel enthousiasme weer om hoog te gaan. Toen daarna ook de laatste ambulance de zuurstofmaskers had in gepakt zijn we op een normaal tempo door gefietst. Af en toe eventjes wachten maar overall een lekker dagje gehad.
Vervolgens een flinke pan pasta open daarna nog even Fifa 2009 gespeeld met drie man (want Jorrit had weer eens niet opgelet bij het inpakken). De nodige standaard hilariteit natuurlijk waarbij vooral de penalty's nergens op sloegen.
De volgende ochtend ben ik eerst een kwartier bezig geweest om de PS3 online te krijgen, vervolgens een half uur met het installeren van de firmware update, vervolgens een kwartier met de update voor Call of Duty 4, vervolgens vijf minuten met het rebooten (want de controller wilde niet meer werken), toen heb ik een half uurtje gespeeld om daarna een half uur de update voor GT5 te installeren en toen hebben we ook daar een half uurtje mee gespeeld. Ik moet zeggen dat zo'n console toch wel fijner is dan een PC, al dat gezeik met installaties en dingen die niet direct werken, nee geef mij dan maar zo'n supergave console
Anyway, zo tegen een uurtje of 12 waren de mannen weer klaar voor de extra lange tourtocht en dat hebben we geweten ook. Afzien met een hoofdletter! Van de ene beklimming doken we meteen weer in de andere beklimming het waren maar kleine klimmetjes natuurlijk maar goed als je dat maar vaak en hard genoeg doet dan wordt het wel wat. Vervolgens ging Ursel naar huis waarna wij direct aan het appelgebak gingen () en daarna hebben we nog een paar rondjes gedaan totdat we zelfs de kracht niet meer hadden om op het lichtst verzet de berg op te komen.
Een geslaagd weekend iigVolgend week nog even een keertje los rijden en dan zijn we helemaal klaar voor de grote dag
@Jorrit; qua aanrijden is Den Haag 8 minuten verder dan Eindhoven volgens Routenet. Enige nadeel is wel dat je je totale reistijd gaat verlengen omdat je aan het begin instapt en niet halverwege.
Pwned!quote:De eerste thuiswedstrijd van het seizoen. Tegen FC Volendam, dat belooft wat… Of toch niet? Aangezien het tegen een clubje als Heracles Almelo ook mis ging.
Maargoed, normaal gezien zijn zaterdagavond wedstrijden altijd wel speciaal. De hele entourage eromheen is schitterend, sowieso De Kuip in de avond/ nacht is een speciaal gezicht. En het is natuurlijk leuk als je zaterdagmiddag eerst zelf moet spelen en door kan naar De Kuip om een wedstrijdje te zien. Nu is beide niet echt gelukt. Zaterdagmiddag eerst maar eens twee sneetjes brood gegeten en toen naar m’n voetbalclub gegaan. Daar een wedstrijd gekeken omdat er nog problemen waren omtrent mijn spelerspas (dankjewel, KNVB). Tijdens en na de wedstrijd een paar (4 of 5) biertjes (Amstel) op en toen naar de lokale korfbalvereniging om bij wat maten te kijken en daar nog een 2 of 3 biertjes gedronken (Premium oid), om 19.00 maar eens in de auto gestapt (achterin maargoed, het blijft een auto) en daar een flesje bier (Warsteiner) gekregen en opgedronken. Omdat ik nog niet gegeten had, op die 2 sneetjes brood met pindakaas en vlokken na, maar eens een zakje friet bij de, altijd geweldig lekkere dingen makende, catering van De Kuip. Daar heb ik ook nog eens wild gedaan door er een bekertje Fanta bij te drinken. Net na de penalty begon het te draaien en te doen dus maar even, ondersteund door een medesupporter, de tribune afgegaan en even buiten gezeten. Terwijl er 2 maten bij waren wat gepraat over hoe ik mij voelde en dergelijke (moe, niet zo lekker) kwam er een onheilspellend gevoel opzetten… En daar was de friet weer. Daarna voelde ik mij eigenlijk al weer redelijk het mannetje maar er kwamen wat stewards om mij heen staan (1 maatje was toen weer terug, ik en die ander vonden het onnodig dat hij de match miste) en daar volgde een gesprek uit.
Steward: “Meneer, heeft u teveel gedronken?”
Ik: “Dat valt niet echt te ontkennen denk ik? Maar het is meer een combi van te weinig voedsel in combinatie met drank, denk ik”
Steward: “Wil je even meelopen, dan noteren we je gegevens en dan kan je naar huis.”
Maatje liep mee uit een ‘samen uit, samen thuis’ gedachte en dat vond de Steward ook geen probleem.
Wij aangekomen bij het politiebureau, achter de Klantenservice, nog een gesprekje gehad met een agent en die heeft wat dingen genoteerd en toen zijn we met een medewerker van Feijenoord meegegaan om een brief op te stellen. Daar op een stoel gaan zitten en zijn vragen beantwoord. Het viel mij nog op dat er een politieagent alleen maar een beetje zat te internetten, daar betaal je dan belasting voor, maar verder iedereen bedankt en de brief meegenomen. Heb de discutabele eer om de eerste “Gele Kaart” van het seizoen te krijgen (jeuj!).
Tijdens het verloop de match in de buurt van de auto, die staat vlakbij het ziekenhuis, maar even op een bankje gaan zitten en wat water gedronken (onderweg gekocht bij een hotdogtentje) en daar nog even het restantje friet eruit gewerkt en toen voelde ik mij eigenlijk wel weer het mannetje.
Moraal van dit verhaal? Drink geen 3 merken bier door elkaar en wees niet eigenwijs maar eet rond een uur of 5 wat. Azijnsmaak, van de mayonaise, blijft namelijk nogal lang in je muil hangen.
Dan had je tenminste nog alle doelpunten gezien..quote:Op maandag 15 september 2008 08:02 schreef FJD het volgende:![]()
Ach ja, had je maar een stukkie moeten gaan fietsen
LEH total assets 639bnquote:Sept. 14 (Bloomberg) -- A group of banks and brokers began preparing for a potential Lehman Brothers Holdings Inc. bankruptcy filing today, addressing outstanding trades that the company has in over-the-counter derivatives markets.
Financial firms have started ``netting'' Lehman trades on credit, equity, interest-rate, foreign exchange, and commodity derivatives, according to a statement from the International Swaps and Derivatives Association e-mailed to Bloomberg News.
``ISDA confirms a netting trading session will take place between 2 p.m. and 4 p.m. New York time for over-the-counter derivatives,'' the ISDA said. ``Trades are contingent on a bankruptcy filing at or before 11:59 p.m. New York time, Sunday, Sept. 14, 2008. If there is no filing, the trades cease to exist.''
The announcement came after Barclays Plc, the U.K.'s third- biggest bank, said it abandoned talks to buy Lehman, contending it couldn't obtain guarantees to protect against potential losses at the U.S. securities firm.
quote:Op maandag 15 september 2008 08:50 schreef jpjedi het volgende:
morguhGoed te lezen dat het een succesvol fietsdagje was.
![]()
Vandaag gehaktdag op de beurs in de US. Lehman will liquideren als Barclays en BoA niet ingaan op het verkoop aanbod. (Barclays is er al zo goed als uit.) Lehman is equity & investment bank en eigenaar van bijvoorbeeld AMEX. Waarde is 26-32 miljard USD.
[..]
LEH total assets 639bn
LEH total debt 613bn![]()
BoA is ook van de onderhandelingstafel weg gelopen. FED wil het logischerwijs niet nationalizeren.
CNBC meldt lange rijen voor de Lehman filialen.![]()
quote:Een consortium van tien banken besloot zondag 70 miljard dollar (ruim 48 miljard euro) beschikbaar te stellen om de negatieve effecten tegen te gaan van de verwachte val van zakenbank Lehman Brothers.
Aan de overeenkomst doen de Bank of America, Barclays, Citibank, Credit Suisse, Deutsche Bank, Goldman Sachs, JP Morgan, Merrill Lynch, Morgan Stanley en UBS mee. Alle deelnemers dragen 7 miljard bij. Door het plan van de banken wordt de toegang tot krediet voor financiële instellingen vergemakkelijkt.
Jorrit is al wel vergaan..quote:Op maandag 15 september 2008 09:13 schreef FJD het volgende:
Gelukkig! Begon me gisteren af te vragen wanneer de wereld nou eens echt zou vergaan, je was alweer zolang rustig! :p
Tis maar goed dat hij gisteren nog leuke dingen heeft gedaanquote:
Nou, zich helemaal naar de klote gereden.. leuk zeg..quote:Op maandag 15 september 2008 09:17 schreef FJD het volgende:
[..]
Tis maar goed dat hij gisteren nog leuke dingen heeft gedaan
Ik ben gisteren nog even naar Groningen gereden in 1 uur en 10 min met de autoquote:Op maandag 15 september 2008 09:26 schreef ursel het volgende:
[..]
Nou, zich helemaal naar de klote gereden.. leuk zeg..
quote:Op maandag 15 september 2008 10:10 schreef JMPoSTMaN het volgende:
[..]
Ik ben gisteren nog even naar Groningen gereden in 1 uur en 10 min met de auto
Daar ook nog een beetje fysieke inspanning gehad en vervolgens een paar uurtjes slapen om weer terug naar Apeldoorn te rijden.
Me knie is overigens naar de klote
Hopelijk trekt dat in de loop van de week helemaal weg en heb ik er verder geen last van als ik die pukkel in Frankrijk opfiets
Het leukste klusje tijdens het verbouwen waar je de komende dagen vaak nog veel plezier van zult beleven..quote:Op maandag 15 september 2008 10:13 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik heb heel het weekend laminaat gelegd in het nieuwe huis van m'n ouders, ook leuk
Tja weet niet of dat veel gaat helpen. het is meer om directe gaten te plamuren maar lijkt me niet dat het een domino effect kan tegen houden. Men verwacht eenquote:
Hier in India begint de beurs al te kraken. In Oktober moet ik een budget presentatie houden op het hoofdkantoor in Engeland voor de raad van bestuur en ik kreeg al een telefoontje over de inhoud en of die enige "leverage" kon bieden voor de naar beneden afgestelde prognoses voor 2009.quote:Bailouts Will Push US into Depression: Manager
The end result of the global economic slowdown may be the U.S. announcing national bankruptcy as the government cannot afford the bailouts that it promised and the market will not bail out the government, Martin Hennecke, senior manager of private clients at Tyche, told CNBC on Thursday.
"We expect a depression in the United States. We expect a depression, very possibly, also in Europe," Hennecke said on "Worldwide Exchange."
The estimated $300 billion cost of the Fannie/Freddie bailout will probably be considered as a loss that the government will have to take, therefore passing it on to taxpayers, he explained.
"We already have $3 trillion of debt, as far as the U.S. government is concerned. These debt figures across the U.S. economy are rising very sharply."
When the government can no longer pass the United States' "immense debt" on to taxpayers, it will turn to the holders of U.S. dollars, leading to the eventual downfall of the currency, Hennecke said.
"Definitely, it (the dollar) is not a safe place to be invested in, as real inflation is closer to 10 or 11 percent than the actual inflation numbers given by the U.S. government," Hennecke said on "Worldwide Exchange".
Investors should avoid exposure to debt and stay away from leveraging on any investment or asset, including property, Hennecke advised, adding that "banks have been too highly leveraged in the past, private households, everybody."
Hennecke's stock allocations are mainly Asian-based, especially in the Chinese market as the country's government has a large amount of cash and the macroeconomics are fundamentally strong.
He also suggested investing in gold, despite the recent fall in price.
Mooi werk inderdaad. Hebben ze het oude huis al verkocht trouwens?quote:Op maandag 15 september 2008 10:13 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik heb heel het weekend laminaat gelegd in het nieuwe huis van m'n ouders, ook leuk
Ik reed hem aanquote:Op maandag 15 september 2008 10:26 schreef jpjedi het volgende:
@Jorrit. zou wel erg zuur zijn..knie begint er de brui aan te geven of ben je op je muil gegaan?
Dus die auto was ook jou idee, alleen mislukte dat net en heb je dus zelf maar actie ondernomen??quote:Op maandag 15 september 2008 10:33 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik reed hem aan
Die Lehman broertjes zijn trouwens failliet, wel kut dat uitgerekend nu de wereld vergaat, hebben we voor niets getraind
Ik beken, ik ben de molquote:Op maandag 15 september 2008 10:35 schreef ursel het volgende:
Dus die auto was ook jou idee, alleen mislukte dat net en heb je dus zelf maar actie ondernomen??
Inderdaadquote:Op maandag 15 september 2008 10:23 schreef ursel het volgende:
[..]
Het leukste klusje tijdens het verbouwen waar je de komende dagen vaak nog veel plezier van zult beleven..![]()
Jaquote:Op maandag 15 september 2008 10:26 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Mooi werk inderdaad. Hebben ze het oude huis al verkocht trouwens?
@Jorrit. zou wel erg zuur zijn..knie begint er de brui aan te geven of ben je op je muil gegaan?
Gewoon te zware belasting uiteindelijk. Het is niet niks om 5 uur lang 100 kilo door de heuvels te zuilenquote:Op maandag 15 september 2008 10:26 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Mooi werk inderdaad. Hebben ze het oude huis al verkocht trouwens?
Wie weet sterft die langzaam af en is die morgen dood..quote:Op maandag 15 september 2008 10:49 schreef JMPoSTMaN het volgende:
[..]
Gewoon te zware belasting uiteindelijk. Het is niet niks om 5 uur lang 100 kilo door de heuvels te zuilen
Overigens kan ik nu ff niet de beweging vinden "pijn" doet, dus dat is op zich een goed teken, wie weet heb ik morgen nergens meer last van.
Hij begint ook al zwart te worden...quote:Op maandag 15 september 2008 10:55 schreef ursel het volgende:
[..]
Wie weet sterft die langzaam af en is die morgen dood..
Het gevoel is al weg, daar begint het vaak mee..
quote:Op maandag 15 september 2008 11:05 schreef FJD het volgende:
Je gaat ook echt over lijken om het podium te halen he
quote:AMSTERDAM (Dow Jones)--De centrale banken in Europa en ministers van Financien hebben maandag in het licht van de malaise in de Amerikaanse bankenwereld geruststellende woorden uitgesproken over de Europese financiele markten.
De minister van Financien van Frankrijk, Christine Lagarde, heeft op de Franse radio banken in Frankrijk en Europa opgeroepen niet in paniek te raken. Volgens Lagarde hebben de centrale banken van de regio en andere financiele autoriteiten in het weekend overleg gepleegd hoe ze zich moesten voorbereiden op de marktreactie op maandag.
Volgens Lagarde zijn er mechanismen in werking gesteld die onrust op de Europese financiele markten moeten voorkomen. De Franse minister ging er verder niet op in wat voor maatregelen dit zijn.
Het Duitse ministerie van Financien en de nationale centrale bank, de Deutsche Bundesbank, hebben gezegd dat ze nauw overleg voeren met hun internationale partners en Duitse banken. Ze stellen dat de blootstelling van Duitse banken aan Lehman Brothers hanteerbaar is.
Maandagochtend werd bekend dat de geplaagde zakenbank Lehman Brothers een zogeheten Chapter 11 failissementsbeschermingsaanvraag heeft ingediend. Zondag liepen overnamegesprekken met de Britse bank Barclays en de Amerikaanse bank Bank of America op niets uit.
Daarnaast bleek maandag voor de opening van de Europese beurzen dat Bank of America, Merrill Lynch & Co overneemt voor $50 miljard.
Zaterdag had de Nederlandse minister van Financien Wouter Bos in Nice al gezegd dat hoe de ontwikkelingen rond de Amerikaanse bank Lehman Brothers ook zouden aflopen, dit geen serieus risico vormt voor Nederlandse banken.
Minister Bos zei in Nice tegenover verslaggevers van Dow Jones Nieuwsdienst dat de blootstelling van Nederlandse banken aan Lehman Brothers geen punt van zorg is. "Ik maak me geen zorgen", aldus Bos.
De Nederlandsche Bank (DNB) wil desgevraagd geen commentaar geven op de val van Lehman Brothers en de ontwikkelingen omtrent de Amerikaanse financiele sector.
De Europese Centrale Bank (ECB) zei maandagochtend de geldmarkten "nauwgezet in de gaten te houden". Later in de ochtend liet de ECB weten gedurende een dag extra liquiditeit in de geldmarkt van de eurolanden injecteren. De snelle tender heeft geen beoogd volume.
Hij zal het podium niet halen, al moet ik met 1 been omhoogquote:Op maandag 15 september 2008 11:05 schreef FJD het volgende:
Je gaat ook echt over lijken om het podium te halen he
quote:Op maandag 15 september 2008 12:54 schreef FJD het volgende:
Goed nieuws Urs! Door gepruts bij de producent is de kans heel groot dat alleen de nr. 1 & 4 een goede award mee naar huis kunnen nemen
Ik houd de anderen wel tegen, kun jij als eerstequote:
Gewoon Jorrit weer op zijn knietjes zien te krijgen, weet hij ook eens hoe dat voelt..quote:Op maandag 15 september 2008 13:07 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik houd de anderen wel tegen, kun jij als eerste
Dan wordt Jorrit laatste en dan kom ik gewoon achter je aan hoor!quote:Op maandag 15 september 2008 13:12 schreef ursel het volgende:
Gewoon Jorrit weer op zijn knietjes zien te krijgen, weet hij ook eens hoe dat voelt..
Dan hebben Jorrit en ik allebei een prijs..quote:Op maandag 15 september 2008 13:24 schreef FJD het volgende:
[..]
Dan wordt Jorrit laatste en dan kom ik gewoon achter je aan hoor!
Je denkt je voorsprong te behouden? Optimistquote:Op maandag 15 september 2008 13:25 schreef ursel het volgende:
Dan hebben Jorrit en ik allebei een prijs..
En sta jij met lege handen...
Santander -5.91quote:Op maandag 15 september 2008 13:25 schreef jpjedi het volgende:
BE0003801181 FORTIS 7,86 -1,25 -13,72%
NL0000303709 AEGON 7,40 -1,14 -13,37%
NL0000303600 ING GROEP 19,64 -1,80 -8,38%
Nee, ik geloof jou gewoon op je woord:quote:Op maandag 15 september 2008 13:28 schreef FJD het volgende:
[..]
Je denkt je voorsprong te behouden? OptimistZeker Feyenoord supporter?
quote:Op maandag 15 september 2008 13:07 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik houd de anderen wel tegen, kun jij als eerste
Die heb ik ook..quote:Op maandag 15 september 2008 13:34 schreef FJD het volgende:
Das bijna net zo slim als aandelen Fortis hebben!
quote:Op maandag 15 september 2008 13:56 schreef jpjedi het volgende:
Lol.
Lehman personeel word 50% betaald in aandelen.
Mja, ligt er misschien aan hoe ze het vergelijken.quote:Op maandag 15 september 2008 13:56 schreef jpjedi het volgende:
Wist trouwens niet dat ING de grootste bank ter wereld is zeg...
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_companies_by_revenue
Vreemde rangorde.. Dan zou je toch Barclays ook wel in die top verwachten. Tja het hangt er helemaal vanaf welke parameters men gebruikt inderdaad.quote:Op maandag 15 september 2008 14:02 schreef ursel het volgende:
[..]
Mja, ligt er misschien aan hoe ze het vergelijken.
Volgens economist.com is het HSBC
[ afbeelding ]
Dan gaan alle sjeiks ook failliet en staat China op..quote:Op maandag 15 september 2008 14:49 schreef jpjedi het volgende:
Zo hard is de olie nog nooit gekelderd.. USA failliet dus geen olieafname meer![]()
http://www.upstreamonline.com/market_data/?id=markets_oil
Met de (AIG) American International Group, Inc. als volgende faillissement in het zicht gaat het er niet beter op worden.
wat nou domino d-day in Friesland.
Als de CV van prinsenbeek aan jou vraagt om Prins Carnaval te worden zeg je toch ook ja..quote:Op maandag 15 september 2008 14:58 schreef jpjedi het volgende:
Zou Obama nog steeds president willen worden?
quote:Maw het verband tusssen belonen en presteren is dan ook compleet zoek. Lees mijn reeks "Bedrijfsgoddelijken" maar eens terug. De laatste tegenstander heeft het wrs ook opgegeven. Die heeft al een paar dagen niet meer gepost. Ik heb gehakt van hem gemaakt.
Denk niet dat hij ooit Lutjebroek is uitgeweest. Heel dat topic is ook weer een herhaling van zetten zeg.quote:Op maandag 15 september 2008 17:54 schreef FJD het volgende:
Nee ik loop met JP altijd een verkapte communist te sarrenDie gozer gelooft daadwerkelijk dat het communisme als het maar goed uitgevoerd wordt het na te streven systeem is.
Hij zal nog wel niet in Oost-Europa met mensen hebben gepraat
Hmm, heb wel zin in gehaktquote:Op maandag 15 september 2008 17:30 schreef jpjedi het volgende:
He Ferdi..moet je deze lezen.rara wie het schrijft:
[..]
Die map is bij mij 11.8 gbquote:Op maandag 15 september 2008 20:36 schreef ursel het volgende:
Wat blijft dat Vista toch een mooi systeem zeg..
Denk ff kijken waarom mijn C: zo vol zit. Ff treeSize erover heen gegooid en blijkt dat mijn windows folder slechts een kleine 22 gig aan ruimte aan het verbruiken is.
Mwa zou je denken, is dat niet een beetje veel. ok, het is een heel innoverend OS, maar goed, 22 gig zou ik er nog niet voor geven. Even snuffelen waarom Vista 22 gig wel niet nodig heeft.
En zie daar, we hebben een mapje winsxs van 13 gig. Na even een simpele google serach komen we bij de volgende link uit.
Uiteindelijk komt het er dus op neer dat dit geweldige OS slechts 1/3 verbruikt, en we 2/3 verspillen aan ruimte om er voor te zorgen dat al onze software compatibel is met oudere windows versies..![]()
Doe je wel een condoom om?quote:Op maandag 15 september 2008 20:54 schreef Morpheus2002 het volgende:
Kan ik die veilig verwijderen?
Oe, dat klinkt wel geil..quote:Op maandag 15 september 2008 21:01 schreef FJD het volgende:
JP! Tis pas 21:00 maar er is nu al keiharde porno hier op de publieke omroepen! Een uur lang een onthullende reportage over keiharde rentepercentages, heftig op en neer bewegende rentekoersen, niet presterende hypotheekpakketen en ook nog orgastische uiteinden van grote kloppende banken.
Niks verklappen hoor. Ik heb het opgenomen. Nu eerst tijd voor rust, heb ik wel verdiendquote:
Tegenlicht gekeken zeker?quote:Op maandag 15 september 2008 21:01 schreef FJD het volgende:
JP! Tis pas 21:00 maar er is nu al keiharde porno hier op de publieke omroepen! Een uur lang een onthullende reportage over keiharde rentepercentages, heftig op en neer bewegende rentekoersen, niet presterende hypotheekpakketen en ook nog orgastische uiteinden van grote kloppende banken.
Als je de menselijke invloeden buiten beschouwing laat, heeft'ie een puntquote:Op maandag 15 september 2008 17:54 schreef FJD het volgende:
Nee ik loop met JP altijd een verkapte communist te sarrenDie gozer gelooft daadwerkelijk dat het communisme als het maar goed uitgevoerd wordt het na te streven systeem is.
Hij zal nog wel niet in Oost-Europa met mensen hebben gepraat
Heb je op je teen geslagen?quote:Op maandag 15 september 2008 22:55 schreef Sickert het volgende:
Vandaag lekker bezig geweest
Alle plafonds er uit boven en de vloerbedekking
Morgen beneden buffelen
en nog lekker in een spijker gaan staan
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als je de zwaartekracht buiten beschouwing laat dan kunnen we allemaal zwevenquote:Op dinsdag 16 september 2008 06:45 schreef Keltie het volgende:
Als je de menselijke invloeden buiten beschouwing laat, heeft'ie een punt
En als je er humor bij denkt, is deze post best grappig..quote:Op dinsdag 16 september 2008 07:16 schreef FJD het volgende:
[..]
Als je de zwaartekracht buiten beschouwing laat dan kunnen we allemaal zweven
quote:
Heb het er net met Diamond overquote:Op dinsdag 16 september 2008 07:54 schreef FJD het volgende:
[..]![]()
Wanneer gaan we weer eens BF2 spelen?
We zijn trouwens belangrijk nieuws vergeten; ik ben rondewinnaar geworden en heb de koppositie van Ursel overgenomen
Heb m ookquote:Op dinsdag 16 september 2008 08:05 schreef staticdata het volgende:
BTW Resistance fall of men is wel grappig de full version. Het verhaal is dan ook duidelijker en je krijgt de controls goed onderhanden. Leuk spel
quote:Op dinsdag 16 september 2008 07:54 schreef FJD het volgende:
[..]![]()
Wanneer gaan we weer eens BF2 spelen?
We zijn trouwens belangrijk nieuws vergeten; ik ben rondewinnaar geworden en deel de koppositie met Ursel
alleen grijzerquote:Op dinsdag 16 september 2008 08:23 schreef Morpheus2002 het volgende:
Goed bezig Kevin!Wanneer is de daadwerkelijke verhuizing gepland?
Je vader is echt niks verandert sinds ik bij de post weg ben! Doe hem maar de groeten!
quote:
Zeg ik hier ergens dat ik ze wil hebben..??quote:Op maandag 15 september 2008 23:11 schreef ursel het volgende:
Oe.. grindtegels in je tuin.. FTW
Ik weet nog wel waar je die kan laten als je er ooit eens van af moet.
Maar schiet lekker op..
Bij de buren bv.quote:Op dinsdag 16 september 2008 09:07 schreef ursel het volgende:
Alleen moet je ze wel beetje tactisch leggen en niet op een plek waar je mogelijk een jaar later weer gaat graven..
Beetje hetzelfde als een plas water in de lift vinden en dan denken dat er een hond heeft lopen pissen zekerquote:Op dinsdag 16 september 2008 09:38 schreef jpjedi het volgende:
Doe het als in India... pleur ze bij je buren voor de deur en doe alsof dat de normaalste zaak van de wereld is.
quote:Op dinsdag 16 september 2008 09:41 schreef JMPoSTMaN het volgende:
Gewoon op marktplaats zetten en dan komen ze ze gratis ophalen
AIG -13% op frankfurt and there is talk of a chap 11quote:The numbers won´t be pretty, as analysts polled by Thomson Reuters are expecting Goldman to report a 72% plunge in earnings on Tuesday, while Morgan is projected to post a 44% drop Wednesday. The companies are seen posting write-downs of $1 billion to $2 billion each.
sterker nog..als onze hond in de lift pist sta je tot je enkels in zeik. letterlijk en figuurlijkquote:Op dinsdag 16 september 2008 09:43 schreef staticdata het volgende:
[..]
Beetje hetzelfde als een plas water in de lift vinden en dan denken dat er een hond heeft lopen pissen zeker
Zal dat er niet mee te maken hebben doordat de FED hun hulp heeft ingeroepen??quote:Op dinsdag 16 september 2008 09:50 schreef jpjedi het volgende:
Ow ja... deze kan ook nog leuk worden.
Goldman Sachs Grp Inc. (GS) 3Q 1.96 8:30AM
[..]
AIG -13% op frankfurt and there is talk of a chap 11
Casino is geopend:
Nu.nlquote:NEW YORK - Het Amerikaanse stelsel van centrale banken, de Federal Reserve, heeft de zakenbanken JPMorgan Chase en Goldman Sachs gevraagd de noodlijdende verzekeraar AIG uit de brand te helpen.
Je vergeet nu wel 1 heel belangrijk detail...quote:Op dinsdag 16 september 2008 10:02 schreef ursel het volgende:
[..]
Zal dat er niet mee te maken hebben doordat de FED hun hulp heeft ingeroepen??
[..]
Nu.nl
Lijkt me sterk dat ze bij een bedrijf aan gaan kloppen voor hulp, als dat bedrijf zelf amper boven kan blijven..
Oohja, Een voor allen, met z'n allen tenonder..quote:Op dinsdag 16 september 2008 10:05 schreef JMPoSTMaN het volgende:
[..]
Je vergeet nu wel 1 heel belangrijk detail...
Het zijn en blijven Amerikanen.
Er zouden gesprekken zijn over liquidatie.. de steun is al verdampt.. 70 mld in 72 uur.quote:Op dinsdag 16 september 2008 10:02 schreef ursel het volgende:
[..]
Zal dat er niet mee te maken hebben doordat de FED hun hulp heeft ingeroepen??
[..]
Nu.nl
Lijkt me sterk dat ze bij een bedrijf aan gaan kloppen voor hulp, als dat bedrijf zelf amper boven kan blijven..
Hij wees erop dat alle ogen nu gericht zijn op de Amerikaanse verzekeraar AIG, die mogelijk woensdag al in betalingsproblemen komt als het concern er niet in slaagt voldoende nieuwe leningen op te halen.quote:Handelaar Rob Koenders van Harmony Vermogensbeheer schetste de stemming op de aandelenmarkten: "We staan aan de rand van de afgrond. De financiële waarden imploderen. Angst regeert, de crisis gaat tot het hart van het financiële systeem."
Heineken doet het boven verwachting op het moment trouwens.quote:Grote depressie is een reële optie
Een herhaling van de grote depressie van de jaren dertig van de vorig eeuw is een reële optie.
Nieuwe fase
Met de ondergang van Lehman en de teloorgang van Merrill Lynch is de kredietcrisis onmiskenbaar in een nieuwe fase terechtgekomen.
Afgrond
Naar verwachting zullen Washington Mutual, Wachovia, AIG, Ambac, MBIA en nog zo’n 1000 kleinere Amerikaanse banken en verzekeraars nu snel volgen. De weg naar hun afgrond is door de grote spelers geplaveid. Het kaartenhuis begint zichtbaar ineen te storten.
Out of control
De situatie is ‘out of control’ en natuurlijk reageren de wereldwijde beurzen navenant. Scherpe koersdalingen zijn het gevolg. Centrale banken hebben overal het nakijken, nu vooral de Federal Reserve haar laatste gezag heeft verspeeld.
Kredietlijn
Dat heeft de Fed op twee manieren voor elkaar gekregen. Ten eerste door vrijwel onmiddelijk de kredietpijplijn open te ‘gooien’ voor alle vormen van schuld, dus ook de laagwaardige. Van die mogelijkheid wordt intensief gebruik gemaakt. Kijk maar naar AIG. Die heeft om 40 miljard noodkrediet gevraagd. Wie zou het niet doen.
Vertrouwensverlies
Ten tweede en nog belangrijker heeft de Federal Reserve actief een rol gespeeld in het verlies van vertrouwen dat zich nu wereldwijd voordoet.
Spelletjes
Niemand heeft enig idee welke spelletjes de Amerikaanse Centrale Bank heeft gespeeld en speelt, alleen en in samenwerking met het Ministerie van Financiën. Niemand heeft een idee van de onderlinge afspraken tussen de ‘old boys’ die allemaal afkomstig zijn van Wall Street. Niemand heeft een idee van de totale kosten die ermee zijn gemoeid. Niemand heeft een idee van de gevolgen.
Prietpraat?
Praten over een herhaling van ‘de grote depressie’ van het begin van de vorige eeuw werd tot voor kort als prietpraat van de hand gewezen. Het is nu een reële optie.
Wellink
En de Nederlandse financiële sector? Nout Wellink van de Nederlandsche Bank reageert kort en norzelig. Als geen ander heeft hij gewezen op de gevaren die deze ongekende crisis met zich meebrengt voor het wereld financiële stelsel. Verder doet hij er het zwijgen toe. Gelijk heeft hij.
Gezond??
En de direct betrokkenen? Niets aan de hand, roept Jos Streppel van Aegon. We komen er wel uit. Heb vertrouwen. De koers van zijn onderneming is vandaag verder gekeldert. Net als die van Fortis. Nog altijd denkt de financiële sector het tij te kunnen keren met nietszeggende mededelingen. Nog altijd wordt het afgenomen vertrouwen verweten aan buitenstaanders. Want het zijn buitenstaanders die de boel omlaag hebben gepraat. De sector zelf is gezond. Hoe dom moet je zijn?
René Tissen
Business Universiteit Nyenrode
Eerlijk gejat uit dit topic..quote:21 ECONOMIC MODELS EXPLAINED WITH COWS
SOCIALISM
You have 2 cows.
You give one to your neighbour.
COMMUNISM
You have 2 cows.
The State takes both and gives you some milk.
FASCISM
You have 2 cows.
The State takes both and sells you some milk.
NAZISM
You have 2 cows.
The State takes both and shoots you.
BUREAUCRATISM
You have 2 cows.
The State takes both, shoots one, milks the other, and then throws the milk away...
TRADITIONAL CAPITALISM
You have two cows.
You sell one and buy a bull.
Your herd multiplies, and the economy grows.
You sell them and retire on the income.
SURREALISM
You have two giraffes.
The government requires you to take harmonica lessons.
AN AMERICAN CORPORATION
You have two cows.
You sell one, and force the other to produce the milk of four cows.
Later, you hire a consultant to analyse why the cow has dropped dead.
ENRON VENTURE CAPITALISM
You have two cows.
You sell three of them to your publicly listed company, using letters of credit opened by your brother-in-law at the bank, then execute a debt/equity swap with an associated general offer so that you get all four cows back, with a tax exemption for five cows. The milk rights of the six cows are transferred via an intermediary to a Cayman Island Company secretly owned by the majority shareholder who sells the rights to all seven cows back to your listed company. The annual report says the company owns eight cows, with an option on one more. You sell one cow to buy a new president of the United States, leaving you with nine cows. No balance sheet provided with the release. The public then buys your bull.
A FRENCH CORPORATION
You have two cows.
You go on strike, organise a riot, and block the roads, because you want three cows.
A JAPANESE CORPORATION
You have two cows.
You redesign them so they are one-tenth the size of an ordinary cow and produce twenty times the milk. You then create a clever cow cartoon image called 'Cowkimon' and market it worldwide.
A GERMAN CORPORATION
You have two cows.
You re-engineer them so they live for 100 years, eat once a month, and milk themselves.
AN ITALIAN CORPORATION
You have two cows, but you don't know where they are.
You decide to have lunch.
A RUSSIAN CORPORATION
You have two cows.
You count them and learn you have five cows.
You count them again and learn you have 42 cows.
You count them again and learn you have 2 cows.
You stop counting cows and open another bottle of vodka.
A SWISS CORPORATION
You have 5000 cows. None of them belong to you.
You charge the owners for storing them.
A CHINESE CORPORATION
You have two cows.
You have 300 people milking them.
You claim that you have full employment, and high bovine productivity.
You arrest the newsman who reported the real situation.
AN INDIAN CORPORATION
You have two cows.
You worship them.
A BRITISH CORPORATION
You have two cows.
Both are mad.
AN IRAQI CORPORATION
Everyone thinks you have lots of cows.
You tell them that you have none.
No-one believes you, so they bomb the shit out of you and invade your country.
You still have no cows, but at least now you are part of a Democracy...
AN AUSTRALIAN CORPORATION
You have two cows.
Business seems pretty good.
You close the office and go for a few beers to celebrate.
A NEW ZEALAND CORPORATION
You have two cows.
The one on the left looks very attractive...
quote:
DUTCH CORPORATIONquote:Op dinsdag 16 september 2008 10:45 schreef jpjedi het volgende:
[..]
![]()
We moeten er eentje bedenken voor Nederland:
You have 2 cows
You poison the cows of your neighbors and triple the milk price instantly.
Uitverkoop van AIG is trouwens begonnen. In Azië dumpen ze AIG massaal zoals verwacht. Kettingreactie dus.
Is oud nieuws. Vista is alleen maar een "tijdelijke" windows. Als het goed is komt in december de eerste beta van Windows 7 (Vienna)quote:Op maandag 15 september 2008 20:36 schreef ursel het volgende:
Wat blijft dat Vista toch een mooi systeem zeg..
Denk ff kijken waarom mijn C: zo vol zit. Ff treeSize erover heen gegooid en blijkt dat mijn windows folder slechts een kleine 22 gig aan ruimte aan het verbruiken is.
Mwa zou je denken, is dat niet een beetje veel. ok, het is een heel innoverend OS, maar goed, 22 gig zou ik er nog niet voor geven. Even snuffelen waarom Vista 22 gig wel niet nodig heeft.
En zie daar, we hebben een mapje winsxs van 13 gig. Na even een simpele google serach komen we bij de volgende link uit.
Uiteindelijk komt het er dus op neer dat dit geweldige OS slechts 1/3 verbruikt, en we 2/3 verspillen aan ruimte om er voor te zorgen dat al onze software compatibel is met oudere windows versies..![]()
Vet leip!quote:Kabelbedrijf UPC gaat de strijd met glasvezel aan door de snelheid van zijn eigen internetproducten drastisch te verhogen.
De onderneming kondigde maandag aan dat ze binnenkort internetverbindingen aanbiedt met snelheden die tot vijf keer hoger zijn dan ADSL. UPC beweert zelfs het huidige aanbod van glasvezel te overtroeven.
Het supersnelle internet wordt in eerste instantie aangeboden aan klanten in Amsterdam. Daarna komen andere gebieden van UPC aan de beurt. In totaal heeft het kabelbedrijf bijna 660.000 klanten voor breedbandinternet.
Buidel
Consumenten zullen wel in de buidel moeten tasten. Voor een downloadsnelheid van 60 megabits per seconde moet per maand iets meer dan 50 euro op tafel worden gelegd. Voor 120 megabits per seconde komt het maandbedrag onder de 100 euro uit, belooft het bedrijf.
Kabelbedrijven zijn in een felle strijd met KPN verwikkeld om de gunsten van afnemers van internet, telefonie en televisie. KPN is een van de partijen die investeren in glasvezelnetwerken.
(c) ANP
Mja, ik lees niet alles en kwam er nu toevallig pas achter, blijkbaar Frankie en Fer ook..quote:Op dinsdag 16 september 2008 11:53 schreef Viro het volgende:
[..]
Is oud nieuws. Vista is alleen maar een "tijdelijke" windows. Als het goed is komt in december de eerste beta van Windows 7 (Vienna)
yupzquote:Op dinsdag 16 september 2008 12:46 schreef Keltie het volgende:
AIG.. Zijn die niet de sponsor van Man Utd?
Als die over de kop gaan
Principe sponsors..quote:Op dinsdag 16 september 2008 12:48 schreef jpjedi het volgende:
[..]
yupz![]()
* AIG – Principal Sponsor
* Nike – Official Sportswear Partner
* Budweiser – Official Beer
* Betfred – Official Betting Partner
* Key 103 – Official Radio Station
En dat te bedenken dat ik m'n Xbox 360 met 20gb ruim 1,5 jaar geleden heb gekocht voor ¤ 430,-quote:Microsoft Nederland geeft extra korting op Xbox 360
Microsoft gaat na Japan en de Verenigde Staten ook in Europa de adviesprijs voor de Xbox 360 verlagen. Speciaal voor Nederland en België start de fabrikant een actie waarbij kopers via een cashback-regeling extra korting kunnen krijgen.
Vanaf vrijdag 19 september zal Microsoft de prijs van de Xbox 360 in Europa verlagen. Alle uitvoeringen van de console kunnen rekenen op een prijsverlaging, zo heeft Microsoft dinsdag bekendgemaakt. De Arcade-uitvoering, die wordt uitgeleverd zonder harde schijf of andere extra's, gaat vanaf vrijdag over de toonbank voor 179,99 euro. Het instapmodel wordt hiermee 20 euro goedkoper in Europa. De Xbox 360 Pro, die standaard is voorzien van een 60GB harde schijf, zal een nieuwe adviesprijs krijgen van 239,99 euro en de Xbox 360 Elite krijgt een adviesprijs van 299,99 euro. Dit topmodel wordt geleverd met een 120GB harde schijf en enkele andere extra's, zoals een hdmi-kabel.
Microsoft Nederland voegt aan de Europese prijsverlaging nog een extraatje toe. Tegelijk met de nieuwe Europese adviesprijzen start de fabrikant namelijk een speciale cashback-actie. Deze actie is alleen voor de Nederlandse en Belgische markt en is geldig voor alle uitvoeringen van de Xbox 360. Tot eind dit jaar kunnen kopers van een Xbox 360 Arcade dertig euro korting krijgen, waarmee deze uitvoering op 149,99 euro komt. Voor de Pro-uitvoering geldt een extra korting van veertig euro en bij de Elite deelt Microsoft vijftig euro uit. Om in aanmerking te komen voor de korting zullen kopers van een Xbox een bij de console meegeleverde coupon moeten invullen en opsturen.
Model Huidig Nieuwe adviesprijs Actieprijs
Arcade ¤ 199,99 ¤ 179,99 ¤ 149,99
Pro ¤ 269,99 ¤ 239,99 ¤ 199,99
Elite ¤ 369,99 ¤ 299,99 ¤ 249,99
Ach ja, er is vandaag alweer 112 miljard euro extra erin gepompt..quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:22 schreef jpjedi het volgende:
Fortis op -14% ..als die het maar houden.![]()
AIG ligt plat door mensen die hen massaal proberen te bereiken via agenten om geld veilig te stellen. Wordt een melt down als de DJ open gaat.
ik ga mijn hypotheek oversluizen naar fortisquote:Op dinsdag 16 september 2008 13:37 schreef jpjedi het volgende:
Wie heeft er 20k of meer bij de ABN/Fortis?
Tot 20k dekt het depositogarantiestelsel het maar daarna ben je op jezelf aangewezen. (http://www.dnb.nl/over-dnb/veelgestelde-vragen/vragen-over-banken/auto148053.jsp)
Wat moet ik doen als ik me hypotheek via ABN heb?quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:37 schreef jpjedi het volgende:
Tot 20k dekt het depositogarantiestelsel het maar daarna ben je op jezelf aangewezen. (http://www.dnb.nl/over-dnb/veelgestelde-vragen/vragen-over-banken/auto148053.jsp)
blijven zitten volgens mij. als die toko failliet gaat kunnen ze niets meer claimen volgens mij. tochquote:Op dinsdag 16 september 2008 13:55 schreef RudyCarell het volgende:
[..]
Wat moet ik doen als ik me hypotheek via ABN heb?
In principe hoef je je nergens druk om te maken want er zij altijd wel kopers om die hypotheek over te nemen. Dan moet het wel zover komen en dan moet er echt paniek uitbreken vandaag op Wallstreet. (Al lijkt er al aardig wat paniek te zijn)quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:55 schreef RudyCarell het volgende:
[..]
Wat moet ik doen als ik me hypotheek via ABN heb?
Als er in theorie geen kopers zijn dan wordt het huis verkocht. Echter dat is een erg onwerkelijk doom scenario hoor. Nogmaals kopers genoeg om de hypotheek business over te nemen voor een prikkie. Het is gewoon uitverkoop.quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:57 schreef staticdata het volgende:
[..]
blijven zitten volgens mij. als die toko failliet gaat kunnen ze niets meer claimen volgens mij. toch
Kom dat zien, Kom dat zien mensen,quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:59 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Als er in theorie geen kopers zijn dan wordt het huis verkocht. Echter dat is een erg onwerkelijk doom scenario hoor. Nogmaals kopers genoeg om de hypotheek business over te nemen voor een prikkie. Het is gewoon uitverkoop.
Hypotheken zijn ook gewoon contracten. Je kunt die vast niet eenzijdig opheffen en het geld terug vorderen. Dat mag bij wet niet eens denk ik. De hypotheek wordt dan simpelweg doorverkocht aan een andere partij en gezien de stabiliteit van de Nederlandse hypotheek markt is de kans vrij groot dat of Rabobank of ING dergelijke pakketten voor een prikkie opkoopt. Niets aan de hand dus. Overigens zal Fortis niet zo snel omvallen, er is nu slechts een koerscorrectie omdat ze door de afschrijving op Lehman minder dividend uit kunnen keren en dus daalt de prijs van een aandeel.quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:59 schreef jpjedi het volgende:
Als er in theorie geen kopers zijn dan wordt het huis verkocht. Echter dat is een erg onwerkelijk doom scenario hoor. Nogmaals kopers genoeg om de hypotheek business over te nemen voor een prikkie. Het is gewoon uitverkoop.
Zeg ik ook... In NL zal het zover niet komen. Hypotheken zijn wellicht een contract vorm maar als je partij failliet gaat is het toch echt afgelopen als er alleen schuldeisers staan en geen overname kandidaten. Echter het is zoals ik zeg erg onwerkelijk dat niemand die hypotheken voor een prikkie wil overnemen.quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:27 schreef FJD het volgende:
[..]
Hypotheken zijn ook gewoon contracten. Je kunt die vast niet eenzijdig opheffen en het geld terug vorderen. Dat mag bij wet niet eens denk ik. De hypotheek wordt dan simpelweg doorverkocht aan een andere partij en gezien de stabiliteit van de Nederlandse hypotheek markt is de kans vrij groot dat of Rabobank of ING dergelijke pakketten voor een prikkie opkoopt. Niets aan de hand dus. Overigens zal Fortis niet zo snel omvallen, er is nu slechts een koerscorrectie omdat ze door de afschrijving op Lehman minder dividend uit kunnen keren en dus daalt de prijs van een aandeel.
Zo'n drama is t echt niet in NL.
Hmm.. En hoe zit dat dan bijvoorbeeld met een SNS Bank? Wat onderdeel is van Fortis?quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:37 schreef jpjedi het volgende:
quote:Welk bedrag wordt door het depositogarantiestelsel gegarandeerd?
Het depositogarantiestelsel garandeert een bedrag van maximaal ¤40.000 per persoon per instelling (ongeacht het aantal rekeningen), waarbij voor bedragen van ¤20.000 tot ¤40.000 een eigen risico van tien procent geldt. De vergoeding die van het depositogarantiestelsel verkregen kan worden kan dus niet meer bedragen dan ¤38.000 per persoon. In het geval van een en/of rekening van twee personen geldt dit maximum per persoon.
Morgen weer een dag..quote:Op dinsdag 16 september 2008 16:15 schreef jpjedi het volgende:
Het lijkt nu toch af te zwakken. AEX heeft het nog zwaar maar Fortis herstelt zich. ING staat nog lager nu.
Gelukkig maar dat jouw inspanningen hebben voorkomen dat de wereld zou vergaan bij het open gaan van de Dowquote:Op dinsdag 16 september 2008 16:25 schreef ursel het volgende:
Morgen weer een dag..![]()
Ooh, 2.94 nog maar...
quote:Op dinsdag 16 september 2008 16:40 schreef FJD het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat jouw inspanningen hebben voorkomen dat de wereld zou vergaan bij het open gaan van de Dow
Die zijn zojuist failliet verklaard..quote:Op dinsdag 16 september 2008 17:20 schreef JMPoSTMaN het volgende:
Ik heb al mijn geld bij Aegon staan. Doen die nog rare dingen?
Het is ook een enorm domme zet geweest om het schaatsen te blijven sponseren terwijl ze weten dat ik ook ga schaatsen.quote:
Dat zou lachen zijn voor ajaxquote:Op dinsdag 16 september 2008 17:27 schreef ursel het volgende:
[..]
Die zijn zojuist failliet verklaard..
Wat zijn zij nu sponsor van Ajaxquote:
Tis weer het seizoen hequote:Op dinsdag 16 september 2008 19:11 schreef Morpheus2002 het volgende:
Pffffff is dat beursgezeik nou nog niet voorbij
Ik zou zeggen, start een nieuwe console war..quote:Op dinsdag 16 september 2008 19:11 schreef Morpheus2002 het volgende:
Het is niet boeiend tot het je eigen portemonnee betreft.quote:Op dinsdag 16 september 2008 19:11 schreef Morpheus2002 het volgende:
Xbox 360!quote:Op dinsdag 16 september 2008 19:16 schreef ursel het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, start een nieuwe console war..
Nou hij laat gewoon weten dat hij prijsbewust inkoopt. SCM in huize Frankie.quote:Op dinsdag 16 september 2008 19:20 schreef FJD het volgende:
Op de een of andere manier komen jouw argumentaties nooit zo overtuigend over
Hoeveel aandelen MS heb je eigenlijk?quote:Op dinsdag 16 september 2008 19:35 schreef Morpheus2002 het volgende:
De Xbox 360 Elite gaat ¤ 249,99 kosten dat is net zoveel als de Nintento Wii.
Buiten de "revolutionaire" controllers van de Wii heb je zoveel meer aan de Xbox 360 EliteEen HDMI aansluiting voor full HD gaming, 120gb HD voor demo's, films, muziek etc. en daarnaast uiteraard heel veel geweldige games
Wii
Hoeveel heb je er nog op voorraad. ?quote:Op dinsdag 16 september 2008 19:45 schreef Morpheus2002 het volgende:
0,0 maar echt ongelijk heb ik niet he?
Qua prijs / kwaliteit verhouding kun je het beste een Xbox 360 kopen
early adoptersquote:Op dinsdag 16 september 2008 13:19 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
En dat te bedenken dat ik m'n Xbox 360 met 20gb ruim 1,5 jaar geleden heb gekocht voor ¤ 430,-
quote:Op dinsdag 16 september 2008 19:19 schreef Morpheus2002 het volgende:
Console War FTWJeej aardappels, varens, pinda's, bierrrrrrr, whooptiedoo!
Nee in Wii Sportsquote:Op dinsdag 16 september 2008 20:54 schreef Viro het volgende:
Frankie en fer vecht het dan uit in een 1 vs 1 gevecht in gow of rvs2
Whehe..quote:Op dinsdag 16 september 2008 21:56 schreef Keltie het volgende:
[..]
Wij hebben toch geen centen op de bank
De Xbox past niet echt in je rijtje..quote:Op woensdag 17 september 2008 07:45 schreef staticdata het volgende:
PSV
Xbox
AIG
FED
AEX
AMX
ING
BF2
quote:Op woensdag 17 september 2008 07:55 schreef staticdata het volgende:
PSV
Xbox
AIG
FED
AEX
AMX
ING
BF2
Platinum spellen
Indiax1000.000.000.000.000.000
![]()
quote:Op woensdag 17 september 2008 07:54 schreef FJD het volgende:
Gisteren lief met Frank zijn vogeltje gespeeld
Ze zijn zelfstandig als REAAL groep en grotendeels een stichting en daarom niet zo vatbaar voor overnames. De huidige CEO is wel voorzitter geweest van Fortis groep maar dat is de enige link. REAAL groep staat gewoon genoteerd aan de AMX.quote:Op woensdag 17 september 2008 08:09 schreef Keltie het volgende:
Zeg JP,
Jij weet het vast wel:
Mij staat bij dat SNS Bank (of SNS REAAL) over is genomen door Fortis.
Een collega zegt dat het niet zo is.
Zeg het mij
Ah, aangezien rond 2006 wel de geruchten gingen dat ze (Fortis) het (SNS) over wilden nemen.quote:Op woensdag 17 september 2008 08:14 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ze zijn zelfstandig als REAAL groep en grotendeels een stichting en daarom niet zo vatbaar voor overnames. De huidige CEO is wel voorzitter geweest van Fortis groep maar dat is de enige link. REAAL groep staat gewoon genoteerd aan de AMX.
Kan ik me niets van herinneren. Probleem is ook dat het een stichting is en dus is er geen zicht op de waarde en de cijfers. Enkel het gedeelte dat verhandeld wordt op de beurs is zichtbaar min of meer.quote:Op woensdag 17 september 2008 08:15 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ah, aangezien rond 2006 wel de geruchten gingen dat ze (Fortis) het (SNS) over wilden nemen.
Neuh. Daar zijn ze te groot voor denk ik.quote:Op woensdag 17 september 2008 08:15 schreef FJD het volgende:
en gaan ze binnenkort dood?
quote:Op woensdag 17 september 2008 08:15 schreef FJD het volgende:
en gaan ze binnenkort dood?
quote:Op woensdag 17 september 2008 08:17 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Kan ik me niets van herinneren. Probleem is ook dat het een stichting is en dus is er geen zicht op de waarde en de cijfers. Enkel het gedeelte dat verhandeld wordt op de beurs is zichtbaar min of meer.
RTL Nieuws / RTLZ ...quote:Rabo Securities: SNS overnamevoer voor Fortis
Volgens een rapport van Rabo Securities is SNS Reaal door de recente koersdaling mogelijk een overnameprooi voor Fortis. Dat meldt persbureau Dow Jones.
Perfect
“Op lange termijn zou SNS Reaal een perfecte overnamekandidaat voor Fortis zijn,” aldus analist Cor Kluis van Rabo. 'Fortis zou daardoor haar marktaandeel in de Nederlandse bankenmarkt kunnen vergroten van 9% naar 15%, in de levensverzekeringenmarkt van 12% naar 18% en in de autoverzekeringenmarkt van 11 naar 15%,' schrijft Kluis.
Overtrokken
De boerenleenbank vindt wel dat de koersval die SNS maakte na presentatie van de kwartaalcijfers vorige week overtrokken is. Kluis houdt een koersdoel van 21 euro aan. Op het moment noteert een aandeel SNS Reaal 16,17 euro.
Strategie
Woordvoerder Tom Gordijn van SNS Reaal zegt tegen RTL Z dat mocht een overname in het belang van de onderneming zijn, het bestuur daar naar zal kijken. Maar op dit moment zit het niet op Fortis te wachten en past het niet in het plan van SNS zich te laten overnemen. “We hebben een groeistrategie gebaseerd op acquisities en eigen groei.”
Das waar, tis maar goed dat Lehman slechts een kleine, regionale bank is/wasquote:Op woensdag 17 september 2008 08:17 schreef Keltie het volgende:
Neuh. Daar zijn ze te groot voor denk ik.
Als het volk het massaal doet klopt dat maar dat is nog niet zo. Zie Frank als voorbeeld..als je even beschouwd dat hij het volk vertegenwoordigd dan kun je concluderen dat men het nog als een ver-van-het-bed-show beschouwd.quote:Op woensdag 17 september 2008 08:17 schreef Keltie het volgende:
[..]
Neuh. Daar zijn ze te groot voor denk ik.
Domste wat mensen nu kunnen doen is hun geld bij de Fortis weghalen en bij een andere bank onderbrengen.. Dan draaien ze hem wel de nek om denk ik.
Zou kunnen zijn..gezegd door een analist. Tja... Ziet er niet uit dat er overname gesprekken zijn geweest als je het mij vraagt. Grappig wel is dat dit van Rabo komt.quote:
niet al het volk wil een XBOX een Denon en alle series van 24 hoorquote:Op woensdag 17 september 2008 08:22 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Als het volk het massaal doet klopt dat maar dat is nog niet zo. Zie Frank als voorbeeld..als je even beschouwd dat hij het volk vertegenwoordigd dan kun je concluderen dat men het nog als een ver-van-het-bed-show beschouwd.![]()
Het grote gevaar zit hem in massale waardedaling op de beurs. Ik heb mijn geld tijdelijk op een andere rekening geparkeerd.
quote:Op woensdag 17 september 2008 07:54 schreef FJD het volgende:
Gisteren lief met de vogeltjes gespeeld met Frank
quote:mij:
De Arabieren zitten op het puntje van hun stoel
Maar die laten ze niet binnen voor overnames van AIG of LeH
Dan kun je Amerika sluiten en Bin Laden president maken
fjdorr:
Verzonden om 12:17 op woensdag
fjdorr: Is weer eens een andere wind moet je maar denken
mij: ja inderdaad
Ach en 1 geloof ter wereld is wel net zo rustig
Gezamenlijke taal is ook handig
fjdorr: Dat gezeik over emancipatie kan ook weer de ijskast in
mij: En geen last van Marokkanen.. Die mag je dan stenigen.
man dat is de ideale wereld!
fjdorr: en ja mag vier vrouwen hebben!
mij: en doe iets goeds voor Allah en je krijgt zomaar 72 maagden
fjdorr: Auw auw nee niet doet, dat doet zeer.
mij: En alleen maar bief.. niet meer van dat goedkope varkens vlees.
fjdorr: Nou geef mijn portie maar aan Fikkie
Moeten die vrouwen alleen wel apart wonen anders worden ze allemaal tegelijk ongesteld. Grapje van de natuurHeb je vier chagrijnige wijven in huis.
mij: ja je kunt niet alles hebben Fer..wel beetje realistisch blijven. Zelfs de ideale wereld heeft wat mindere kanten
Maar je hebt dan toch gewoon 4 kooien?
probleem opgelost
fjdorr:
Goed punt!
Maar er is toch wel een gezamenlijke doorgang naar de keuken?
Verzonden om 12:25 op woensdag
quote:Op woensdag 17 september 2008 08:09 schreef Keltie het volgende:
Zeg JP,
Jij weet het vast wel:
Mij staat bij dat SNS Bank (of SNS REAAL) over is genomen door Fortis.
Een collega zegt dat het niet zo is.
Zeg het mij
Overigens stond het mij ook wel bij dat de Fortis een bepaalde binding had met SNS..quote:SNS lijdt geen verlies op Lehman
Uitgegeven: 17 september 2008 09:07
UTRECHT - Het omvallen van de Amerikaanse zakenbank Lehman Brothers heeft geen gevolgen op het resultaat of de balans van bankverzekeraar SNS Reaal. SNS meldde woensdag dat de blootstelling aan het noodlijdende Lehman "verwaarloosbaar" is.
Check rechts onderaan de corp data maar:quote:Op woensdag 17 september 2008 09:18 schreef ursel het volgende:
[..]
[..]
Overigens stond het mij ook wel bij dat de Fortis een bepaalde binding had met SNS..
quote:Summary
SNS Reaal NV is a Netherlands-based banking and insurance service provider. The Company is divided into two divisions: SNS Bank and REAAL Verzekering. SNS Bank sells its housing and commercial mortgages, savings, investment and insurance products through its own offices and independent intermediaries, as well as via the Internet and by telephone. REAAL Verzekeringen works almost exclusively through independent intermediaries to sell life insurance, including unit-linked policies and pensions, and non-life insurance, for example for home cover, mobility and disability insurance. SNS Reaal focuses its activities on the Dutch retail market, particularly on small and medium-sized enterprises. The Company has a number of subsidiaries, including BLG Hypotheekbank NV, SNS Regio Bank, SNS Securities NV, Proteq Levensverzekeringen NV, AXA Nederland BV and SNS Property Finance BV. SNS Reaal NV is headquartered in Utrecht, the Netherlands.
Ja, dat geloof ik nu ook wel, maar dacht eerst dus anders..quote:Op woensdag 17 september 2008 09:38 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Check rechts onderaan de corp data maar:
http://finance.google.com/finance?q=AMS%3ASR
[..]
De natuur komt steeds meer in het gedrang van de bewoonde wereld te zittenquote:Op woensdag 17 september 2008 10:09 schreef jpjedi het volgende:
Even wat anders nieuws hier uit de buurt.![]()
[ afbeelding ]
Inderdaadquote:Op woensdag 17 september 2008 10:21 schreef staticdata het volgende:
[..]
De natuur komt steeds meer in het gedrang van de bewoonde wereld te zitten
Ja en toen kwam er een grote blauw leeuw die hem op atquote:Op woensdag 17 september 2008 10:41 schreef ursel het volgende:
Wij hebben op de postbank bambi gezien..
Ja, dat was wel wat sneu ja..quote:Op woensdag 17 september 2008 10:46 schreef JMPoSTMaN het volgende:
[..]
Ja en toen kwam er een grote blauw leeuw die hem op at
Dat was bij de Lage Hoeren en de Hosselbank toch?quote:Op woensdag 17 september 2008 10:46 schreef JMPoSTMaN het volgende:
Ja en toen kwam er een grote blauw leeuw die hem op at
doch jazeker.quote:Op woensdag 17 september 2008 13:03 schreef staticdata het volgende:
Jeej een BF2 vraag
eerste vraag: hebbie de laatste patch versie?
Weet ikquote:Op woensdag 17 september 2008 13:32 schreef jpjedi het volgende:
Je bent niet interessant Static![]()
OMG AU!
[ afbeelding ]
Blijft een mooi beest.quote:Op woensdag 17 september 2008 14:07 schreef jpjedi het volgende:
Onze Indy heeft een nieuw "botje"
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 17 september 2008 14:17 schreef staticdata het volgende:
[..]
Blijft een mooi beest.
IS toch niet een bot van die luipaard he
Die is nog steeds bezig de lift schoon te maken..quote:Op woensdag 17 september 2008 14:38 schreef FJD het volgende:
Lies heeft ook al een tijdje niet gepost...
Eigen schuld, had ze t maar op moeten houden.quote:Op woensdag 17 september 2008 14:39 schreef ursel het volgende:
Die is nog steeds bezig de lift schoon te maken..
Tof beestquote:Op woensdag 17 september 2008 14:07 schreef jpjedi het volgende:
Onze Indy heeft een nieuw "botje"
[ afbeelding ]
Hoezo zinkend schip?quote:WASHINGTON - With little explanation, President Bush on Tuesday scrapped a statement he planned to give on the tumultuous financial markets, abandoning any press coverage of his meeting with key economic advisers as more developments roiled Wall Street.
As announced by the White House, Bush was scheduled to make comments to a pool of reporters after huddling with a key financial working group led by Treasury Secretary Henry Paulson. Its members include Federal Reserve Chairman Ben Bernanke and other key government figures in the field of commerce.
Yet after the session began, the White House told the press never mind. Spokesman Tony Fratto said only: "We decided it would be best to limit public comment about markets today." He declined to offer any explanation about why limiting Bush comment would be best, or why on this particular day.
quote:At the end of June, WaMu customers had 42.4 million accounts, almost all with less than the federally insured maximum of $100,000.
Type B1-0-0quote:Op woensdag 17 september 2008 16:55 schreef Keltie het volgende:
[..]
M' vriendin wil weten wat voor type het is
Het is een Sint Bernard van 14 maanden. Ze groeien normaal tot de 18 maanden. 70kg schoon aan de haak en 75cm schofthoogte. Helaas heeft ze een ziekte die men ook wel waterdiabetes noemt. Ze neemt slecht water op en krijgt daarvoor neusdruppels elke dag waarmee het onder controle blijft.quote:Op woensdag 17 september 2008 16:55 schreef Keltie het volgende:
[..]
M' vriendin wil weten wat voor type het is
toch niet bewusteloosquote:Op woensdag 17 september 2008 17:03 schreef jpjedi het volgende:
Mijn neefje van 4 was tegen de hond aan op de grond in slaap gevallen.
quote:Op woensdag 17 september 2008 17:22 schreef jpjedi het volgende:
[..]
OMG heb je die taarteneierbakker ook weer
Ze smelten de kazen!!quote:Treasury selling debt to help Fed
WASHINGTON (Reuters) - The U.S. Treasury Department quickly put a new special financing facility to work on Wednesday, raising money for the Federal Reserve to use in a costly bid to rescue crumbling U.S. financial institutions.
Treasury said it is selling $40 billion of cash management bills -- essentially a fresh batch of debt -- on Wednesday at the U.S. central bank's request as part of what a Treasury official called an attempt to "help them better manage their balance sheet."
........
USMC lijkt me wel wat voor jou ja. Recon zou ik zeggenquote:Op woensdag 17 september 2008 17:40 schreef Silver_Shark het volgende:
Het gaat goed in USMCstraks kan je voor een kwartje na amerika op vakantie
Hoe vind je het zelf klinken?quote:Op woensdag 17 september 2008 17:50 schreef Silver_Shark het volgende:
ik ben bijna 18 dus ik krijg toch nu server rechten toch?
Dat was pas als Feyenoord kampioen zou wordenquote:Op woensdag 17 september 2008 17:50 schreef Silver_Shark het volgende:
ik ben bijna 18 dus ik krijg toch nu server rechten toch?
quote:Op woensdag 17 september 2008 17:48 schreef jpjedi het volgende:
[..]
USMC lijkt me wel wat voor jou ja. Recon zou ik zeggen
quote:Op woensdag 17 september 2008 20:17 schreef FJD het volgende:
JP slaapt ondertussen dus....
JP Morgan staat al op -37% en waarschijnlijk is de bodem nog niet in zichtAIG ook -40% dus alle investeringen van het belastingeld zijn ook ondertussen op. $80mld in een dag verdampt
Het is nu wachten tot het overslaat op non-finance. IT enzo, HP gaat ook al een paar procent de min in.
Als dit nog een paar dagen duurt dan komt er een vloedgolf van faillissementen aan en zal heel de US in elkaar storten, Europa zal het economische stokje overnemen en de Arabieren zullen met oliedollars de hele US economy goedkoop opkopen en gaan controleren. Daarmee zijn ze feitelijk in control van de US en zullen er binnen de kortste keren overal nieuwe en grote moskeeën gebouwd worden. Als de nieuwe infrastructuur eenmaal staat dan wordt de US grondwet vanzelf vervangen door de sharia.
Het failliet van de US
quote:Queuing to withdraw cash
Published: September 17 2008 03:00 | Last updated: September 17 2008 03:00
The queue to get into Washington Mutual's large Santa Monica branch on Wilshire Boulevard started forming half an hour before the bank opened yesterday, writes Matthew Garrahan in Los Angeles. The anxious faces of those in the line highlighted the uncertainty now surrounding its future.
Washington Mutual has been beset by rumours it would be the next retail bank to fail following the collapse of California-based IndyMac earlier in the summer.
But Monday night's cut of its credit rating to "junk" status was enough to persuade many of those queuing yesterday to get their money out of the bank.
"As soon as they downgraded it I decided to come and was here at 7am," said Lewanne Elwes, an artist manager. "I can't go on waking up in the middle of the night all worried after watching the news . . . I'm tired of this."
Fritzie Leao, who has had an account with WaMu for 15 years, said: "Last night was the clincher for me." Although US law protects account holders with deposits of less than $100,000 (¤70,680, £56,000), she said she did not want to take chances.
Others waiting for the bank to open had other concerns.
"I've been thinking about getting my money out for weeks," said Steve Baker, another WaMu customer. "Then today I got an email from a friend who works in a bank downtown . . . apparently there's a rumour on the internet that they're going to close this afternoon."
As the line grew, some of those at the front began arguing about who was responsible for the banking crisis. "This is all because of deregulation," said Ms Elwes.
Hier, bij het UMC, denken ze dat China wereldleider gaat wordenquote:Op woensdag 17 september 2008 20:17 schreef FJD het volgende:
JP slaapt ondertussen dus....
JP Morgan staat al op -37% en waarschijnlijk is de bodem nog niet in zichtAIG ook -40% dus alle investeringen van het belastingeld zijn ook ondertussen op. $80mld in een dag verdampt
Het is nu wachten tot het overslaat op non-finance. IT enzo, HP gaat ook al een paar procent de min in.
Als dit nog een paar dagen duurt dan komt er een vloedgolf van faillissementen aan en zal heel de US in elkaar storten, Europa zal het economische stokje overnemen en de Arabieren zullen met oliedollars de hele US economy goedkoop opkopen en gaan controleren. Daarmee zijn ze feitelijk in control van de US en zullen er binnen de kortste keren overal nieuwe en grote moskeeën gebouwd worden. Als de nieuwe infrastructuur eenmaal staat dan wordt de US grondwet vanzelf vervangen door de sharia.
Het failliet van de US
Lijkt me sterk..de RMB is gekoppeld aan de Dollar en je ziet al dat ook daar alles instort (Hang Seng):quote:Op donderdag 18 september 2008 06:56 schreef Keltie het volgende:
[..]
Hier, bij het UMC, denken ze dat China wereldleider gaat worden
Hey dat word gezegd door iemand die altijd denkt dat'ie gelijk heeft. Niet dat dit het geval is, maar tochquote:Op donderdag 18 september 2008 07:03 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Lijkt me sterk..de RMB is gekoppeld aan de Dollar en je ziet al dat ook daar alles instort (Hang Seng):
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 18 september 2008 07:07 schreef Keltie het volgende:
[..]
Hey dat word gezegd door iemand die altijd denkt dat'ie gelijk heeft. Niet dat dit het geval is, maar toch
Zodra de USA een gat achterlaat op economisch gebied en China springt daarin is China 1 van de nieuwe wereldleiders. Of een dictatoriaal land zoveel minder is als de USA (Dictator van de wereld).quote:Op donderdag 18 september 2008 07:18 schreef FJD het volgende:
Net alsof de wereld een dictatoriaal land met beperkte economische vrijheden zou erkennen als leider van de wereld
quote:Bernanke: "We Have Lost Control"
The Chicago Tribune, in a truly remarkable story with an anodyne title, "Economist recounts talk with Fed chairman" (hat tip reader Dwight who pointed to Michael Panzner) contains this stunner:
"Ben, you are playing a very unique role in world economic history," {economist David[ Hale recalled telling Bernanke, an expert in the Great Depression. "You are the first central bank governor of the United States to preside over a recession with no decline in commodity prices."
Bernanke could hypothetically limit inflation in commodities by raising interest rates, a policy that would restrict the flow of money but potentially lead to an avalanche of bank failures. At a financial conference in Florida on Tuesday, Hale, a Chicago-based economist for investment managers, hedge funds and multinational companies, paraphrased the Fed chairman's response.
"We have lost control," said Hale, quoting Bernanke. "We cannot stabilize the dollar. We cannot control commodity prices."
I cannot stress how shocking this statement it is. The Federal Reserve, with a mere $900 billion dollar balance sheet, thought it could control, or even seriously manipulate, the currency and commodities markets? JP Morgan's footings are nearly twice as large. The Fed simply is not a big enough actor to have that sort of impact.
The fact that the Fed chair knows so little about market that he ever harbored the delusion that he could control them means he is even less knowledgeable than I feared.
Vraag is waarmee dan.quote:Op donderdag 18 september 2008 07:22 schreef Keltie het volgende:
[..]
Zodra de USA een gat achterlaat op economisch gebied en China springt daarin is China 1 van de nieuwe wereldleiders. Of een dictatoriaal land zoveel minder is als de USA (Dictator van de wereld).
Als economische grootmacht ben je niet automatisch leider van de wereld. Net zoals dat het failliet van de VS niet ligt in het bankenstelsel maar op het morele vlak; hun manier van optreden in Irak, Guantanamo Bay, het martelen van gevangenen goedgekeurd door de zogenaamde leider van de free world, dat maakt dat de US failliet is en het achterwege blijven van dergeljk schandalen in de vorige periodes maakte dat de US als leider van de wereld werd gezien. Als je kijkt naar de Chinese overheid dan moge duidelijk zijn dat die nu niet het morele leiderschap van de wereld toebedeeld kunnen krijgen.quote:Op donderdag 18 september 2008 07:22 schreef Keltie het volgende:
Zodra de USA een gat achterlaat op economisch gebied en China springt daarin is China 1 van de nieuwe wereldleiders. Of een dictatoriaal land zoveel minder is als de USA (Dictator van de wereld).
quote:China paper urges new currency order after "financial tsunami"
Threatened by a "financial tsunami," the world must consider building a financial order no longer dependent on the United States, a leading Chinese state newspaper said on Wednesday.
The People's Daily is the official newspaper of China's ruling Communist Party, and the overseas edition is a smaller circulation offshoot of the main paper.
"The world urgently needs to create a diversified currency and financial system and fair and just financial order that is not dependent on the United States."
Dan word het, helemaal in de US, huilen met de pet op.quote:Op donderdag 18 september 2008 07:20 schreef jpjedi het volgende:
[..]
tja die mensen heb je altijd wel. Maar cijfertjes liegen niet zou je zeggen. Op het moment kun je enkel stellen dat Europa er relatief genadig doorheen komt maar dat er klappen gaan komen. MO/Rusland zullen achter hun hoofd krabben wat ze nu moeten doen met het pleepapier dat ze voor hun olie krijgen. Die dollar gaat vallen..dat is zeker echter in vertraging omdat olie in dollars wordt verhandeld.
China is nog lang niet klaar om zelfstandig te domineren. Het feit ligt er dat ze gekoppeld zijn aan de waarde van pleepapier en dat hun enige ontsnapping kan zijn door de dollar te gaan cashen. Dit zal als resultaat hebben dat de dollar regelrecht tot pleepapier wordt verbannen en dat China de wonden mag gaan likken voor de komende jaren.. (net als US). Voor US zal het lastig worden met een negatieve handelsbalans en een dollar die niet meer waard is.
Nu wachten tot de eerste creditcard firma de geest geeft. Maar voorlopig is het met zijn allen trekken aan een dood paard.
quote:Op donderdag 18 september 2008 07:36 schreef jpjedi het volgende:
Die zien hun kans schoon inderdaad.quote:Op donderdag 18 september 2008 07:55 schreef FJD het volgende:
[..]
Die ruiken ook bloed, Jaws is er niets bij
Het is niet echt Bush zijn schuld maar de schuld van de banken met kamikaze leningen. Europa was te voorzichting..in USA wisten ze hoe het moest. De Yuppies verdienden bakken met geld. Ondertussen hebben ze wel firma`s die 150 jaar bestaan omver geholpen in een systeem dat MOEST klappen, Ter beeldvorming:quote:Op donderdag 18 september 2008 07:57 schreef staticdata het volgende:
1) Tis allemaal Bush zijn schuld
2) HBOS staat op omvallen toch?
3) Mogguh
4) is het verstandig als die dollar koers in elkaar stort dollars te gaan kopen, voor als je op vakantie gaat daar naar toe. of zullen ze de dollar gaan vervangen. daar hoor ik ook nog wel verhalen over...
Dank voor het sprekende voorbeeldquote:Als je bij wijze van spreken een zwerver van straat plukt en je geeft hem een lening van 1 miljoen tegen 10% rente, dan kun je elk jaar 100k winst rapporteren, fantastisch toch? Nu blijkt dat die zwerver die 10% helemaal niet kan betalen. En btw, hij heeft die 1 miljoen inmiddels uitgegeven aan hoeren. Nu moet je opeens die 1 miljoen afschrijven, plus een aantal keer die 10% die je wel als winst had geboekt maar nooit krijgt. Was dit onverwacht?
Mag ik die zwerver zijnquote:Op donderdag 18 september 2008 08:01 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Het is niet echt Bush zijn schuld maar de schuld van de banken met kamikaze leningen. Europa was te voorzichting..in USA wisten ze hoe het moest. De Yuppies verdienden bakken met geld. Ondertussen hebben ze wel firma`s die 150 jaar bestaan omver geholpen in een systeem dat MOEST klappen, Ter beeldvorming:
Als je bij wijze van spreken een zwerver van straat plukt en je geeft hem een lening van 1 miljoen tegen 10% rente, dan kun je elk jaar 100k winst rapporteren, fantastisch toch? Nu blijkt dat die zwerver die 10% helemaal niet kan betalen. En btw, hij heeft die 1 miljoen inmiddels uitgegeven aan hoeren. Nu moet je opeens die 1 miljoen afschrijven, plus een aantal keer die 10% die je wel als winst had geboekt maar nooit krijgt. Was dit onverwacht?
Dollar zou ik echt even laten liggen.
Britse regering heeft toestemming verleend aan Lloyds TSB om HBOS over te nemen. Dit zou normaal nooit mogen maar gezien de ernst van de situatie heeft men een uitzondering gemaakt. Lloyds is nu dus een gigant. Barclays heeft delen van Lehman over genomen en lijken nog sterk op het moment.
Echter wat gisteren was kan vandaag anders zijn is ondertussen wel gebleken. Niemand geloofd nog de "all is well" statements van de banken.
Wanneer weer?quote:
Akkoord over overname hypotheekbank HBOSquote:Op donderdag 18 september 2008 07:51 schreef jpjedi het volgende:
Schijnt een grote Britse jongen op omvallen te staan.. Zelf denk ik royal bank of Scotland.
Ja las het inderdaad. het bericht bleek een echo van gister over HBOS.. Dacht dat het een nieuw slachtoffer betrof.quote:Op donderdag 18 september 2008 10:07 schreef ursel het volgende:
[..]
Akkoord over overname hypotheekbank HBOS
Volgende vrijdag?Vrijdag daarna?quote:Op donderdag 18 september 2008 09:59 schreef staticdata het volgende:Geen idee, geef maar een gil.
Wanneer je niet op je kamertje wilt zitten ben je welkom hoor
Kon me eigenlijk ook al niet voorstellen dat de RBS er aan zou gaan..quote:Op donderdag 18 september 2008 10:10 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ja las het inderdaad. het bericht bleek een echo van gister over HBOS.. Dacht dat het een nieuw slachtoffer betrof.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |