abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 september 2008 @ 16:55:57 #251
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_61706250
quote:
Op woensdag 17 september 2008 14:49 schreef Keltie het volgende:

[..]

Tof beest
M' vriendin wil weten wat voor type het is
  woensdag 17 september 2008 @ 16:57:35 #252
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_61706284
quote:
Op woensdag 17 september 2008 16:55 schreef Keltie het volgende:

[..]

Type B1-0-0
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_61706445
quote:
Op woensdag 17 september 2008 16:55 schreef Keltie het volgende:

[..]

Het is een Sint Bernard van 14 maanden. Ze groeien normaal tot de 18 maanden. 70kg schoon aan de haak en 75cm schofthoogte. Helaas heeft ze een ziekte die men ook wel waterdiabetes noemt. Ze neemt slecht water op en krijgt daarvoor neusdruppels elke dag waarmee het onder controle blijft.

Superlief en soms heerlijk lomp met haar grote lichaam en jeugdig enthousiasme. Mijn neefje van 4 was tegen de hond aan op de grond in slaap gevallen.
pi_61706787
quote:
Op woensdag 17 september 2008 17:03 schreef jpjedi het volgende:
Mijn neefje van 4 was tegen de hond aan op de grond in slaap gevallen.
toch niet bewusteloos
als ik er lekkere ruk aangeeft. Dan spuit ik zo een volwassen vent van zijn scooter.
-geen browserverneukende links in je sig graag-
pi_61706846
quote:
Op woensdag 17 september 2008 17:19 schreef Silver_Shark het volgende:

[..]

toch niet bewusteloos
OMG heb je die taartenbakker ook weer
pi_61707043
quote:
Op woensdag 17 september 2008 17:22 schreef jpjedi het volgende:

[..]

OMG heb je die taarteneierbakker ook weer
als ik er lekkere ruk aangeeft. Dan spuit ik zo een volwassen vent van zijn scooter.
pi_61707061
Van het weekend de klassieker van de nr 8 en nr 9
pi_61707183
En daar gaat het spaarvarken aan diggelen:
http://www.reuters.com/article/ousiv/idUSN1733865120080917
quote:
Treasury selling debt to help Fed

WASHINGTON (Reuters) - The U.S. Treasury Department quickly put a new special financing facility to work on Wednesday, raising money for the Federal Reserve to use in a costly bid to rescue crumbling U.S. financial institutions.

Treasury said it is selling $40 billion of cash management bills -- essentially a fresh batch of debt -- on Wednesday at the U.S. central bank's request as part of what a Treasury official called an attempt to "help them better manage their balance sheet."
........
Ze smelten de kazen!!
pi_61707264
Het gaat goed in USMC straks kan je voor een kwartje na amerika op vakantie
pi_61707447
quote:
Op woensdag 17 september 2008 17:40 schreef Silver_Shark het volgende:
Het gaat goed in USMC straks kan je voor een kwartje na amerika op vakantie
USMC lijkt me wel wat voor jou ja. Recon zou ik zeggen
pi_61707492
ik ben bijna 18 dus ik krijg toch nu server rechten toch?
pi_61707571
quote:
Op woensdag 17 september 2008 17:50 schreef Silver_Shark het volgende:
Hoe vind je het zelf klinken?
pi_61707963
quote:
Op woensdag 17 september 2008 17:50 schreef Silver_Shark het volgende:
Dat was pas als Feyenoord kampioen zou worden
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_61711040
quote:
Op woensdag 17 september 2008 17:48 schreef jpjedi het volgende:

[..]

USMC lijkt me wel wat voor jou ja. Recon zou ik zeggen
pi_61711644
JP slaapt ondertussen dus....

JP Morgan staat al op -37% en waarschijnlijk is de bodem nog niet in zicht AIG ook -40% dus alle investeringen van het belastingeld zijn ook ondertussen op. $80mld in een dag verdampt Het is nu wachten tot het overslaat op non-finance. IT enzo, HP gaat ook al een paar procent de min in.

Als dit nog een paar dagen duurt dan komt er een vloedgolf van faillissementen aan en zal heel de US in elkaar storten, Europa zal het economische stokje overnemen en de Arabieren zullen met oliedollars de hele US economy goedkoop opkopen en gaan controleren. Daarmee zijn ze feitelijk in control van de US en zullen er binnen de kortste keren overal nieuwe en grote moskeeën gebouwd worden. Als de nieuwe infrastructuur eenmaal staat dan wordt de US grondwet vanzelf vervangen door de sharia.

Het failliet van de US
pi_61711792
tijd voor de Amero
  woensdag 17 september 2008 @ 20:27:08 #267
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_61711942
quote:
Op woensdag 17 september 2008 20:17 schreef FJD het volgende:

JP Morgan staat al op -37% en waarschijnlijk is de bodem nog niet in zicht AIG ook -40% dus alle investeringen van het belastingeld zijn ook ondertussen op. $80mld in een dag verdampt Het is nu wachten tot het overslaat op non-finance. IT enzo, HP gaat ook al een paar procent de min in.

Als dit nog een paar dagen duurt dan komt er een vloedgolf van faillissementen aan en zal heel de US in elkaar storten, Europa zal het economische stokje overnemen en de Arabieren zullen met oliedollars de hele US economy goedkoop opkopen en gaan controleren. Daarmee zijn ze feitelijk in control van de US en zullen er binnen de kortste keren overal nieuwe en grote moskeeën gebouwd worden. Als de nieuwe infrastructuur eenmaal staat dan wordt de US grondwet vanzelf vervangen door de sharia.

Het failliet van de US

pi_61712043
ff vanaf gsm:

Check goud en dollarkoers!
  woensdag 17 september 2008 @ 20:48:40 #269
63192 ursel
pi_61713084
quote:
OS2008 is toch al een tijdje geleden afgelopen
pi_61722935
Om dan maar on-topic te blijven:

Goud, grootste piek ooit:

De klappen gaan nu over de breedte vallen: Coca Cola 4% kwijt en Microsoft 5,5%. Nog maar niets bijkopen dus.

Teller staat nu op 280 mld vanaf maandag.

[ Bericht 6% gewijzigd door jpjedi op 18-09-2008 06:57:11 ]
pi_61722954
En de rush voor cash is begonnen:
quote:
Queuing to withdraw cash

Published: September 17 2008 03:00 | Last updated: September 17 2008 03:00

The queue to get into Washington Mutual's large Santa Monica branch on Wilshire Boulevard started forming half an hour before the bank opened yesterday, writes Matthew Garrahan in Los Angeles. The anxious faces of those in the line highlighted the uncertainty now surrounding its future.

Washington Mutual has been beset by rumours it would be the next retail bank to fail following the collapse of California-based IndyMac earlier in the summer.

But Monday night's cut of its credit rating to "junk" status was enough to persuade many of those queuing yesterday to get their money out of the bank.

"As soon as they downgraded it I decided to come and was here at 7am," said Lewanne Elwes, an artist manager. "I can't go on waking up in the middle of the night all worried after watching the news . . . I'm tired of this."

Fritzie Leao, who has had an account with WaMu for 15 years, said: "Last night was the clincher for me." Although US law protects account holders with deposits of less than $100,000 (¤70,680, £56,000), she said she did not want to take chances.

Others waiting for the bank to open had other concerns.

"I've been thinking about getting my money out for weeks," said Steve Baker, another WaMu customer. "Then today I got an email from a friend who works in a bank downtown . . . apparently there's a rumour on the internet that they're going to close this afternoon."

As the line grew, some of those at the front began arguing about who was responsible for the banking crisis. "This is all because of deregulation," said Ms Elwes.
pi_61722958
quote:
Op woensdag 17 september 2008 20:17 schreef FJD het volgende:

Het failliet van de US
Hier, bij het UMC, denken ze dat China wereldleider gaat worden
pi_61722990
quote:
Op donderdag 18 september 2008 06:56 schreef Keltie het volgende:

[..]

Hier, bij het UMC, denken ze dat China wereldleider gaat worden
Lijkt me sterk..de RMB is gekoppeld aan de Dollar en je ziet al dat ook daar alles instort (Hang Seng):

pi_61723006
quote:
Op donderdag 18 september 2008 07:03 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Lijkt me sterk..de RMB is gekoppeld aan de Dollar en je ziet al dat ook daar alles instort (Hang Seng):

[ afbeelding ]
Hey dat word gezegd door iemand die altijd denkt dat'ie gelijk heeft. Niet dat dit het geval is, maar toch
pi_61723066
Net alsof de wereld een dictatoriaal land met beperkte economische vrijheden zou erkennen als leider van de wereld
pi_61723073
quote:
Op donderdag 18 september 2008 07:07 schreef Keltie het volgende:

[..]

Hey dat word gezegd door iemand die altijd denkt dat'ie gelijk heeft. Niet dat dit het geval is, maar toch
tja die mensen heb je altijd wel. Maar cijfertjes liegen niet zou je zeggen. Op het moment kun je enkel stellen dat Europa er relatief genadig doorheen komt maar dat er klappen gaan komen. MO/Rusland zullen achter hun hoofd krabben wat ze nu moeten doen met het pleepapier dat ze voor hun olie krijgen. Die dollar gaat vallen..dat is zeker echter in vertraging omdat olie in dollars wordt verhandeld.
China is nog lang niet klaar om zelfstandig te domineren. Het feit ligt er dat ze gekoppeld zijn aan de waarde van pleepapier en dat hun enige ontsnapping kan zijn door de dollar te gaan cashen. Dit zal als resultaat hebben dat de dollar regelrecht tot pleepapier wordt verbannen en dat China de wonden mag gaan likken voor de komende jaren.. (net als US). Voor US zal het lastig worden met een negatieve handelsbalans en een dollar die niet meer waard is.

Nu wachten tot de eerste creditcard firma de geest geeft. Maar voorlopig is het met zijn allen trekken aan een dood paard.
pi_61723083
quote:
Op donderdag 18 september 2008 07:18 schreef FJD het volgende:
Net alsof de wereld een dictatoriaal land met beperkte economische vrijheden zou erkennen als leider van de wereld
Zodra de USA een gat achterlaat op economisch gebied en China springt daarin is China 1 van de nieuwe wereldleiders. Of een dictatoriaal land zoveel minder is als de USA (Dictator van de wereld).
pi_61723094
En voor de mensen die nog denken dat het allemaal wel meevalt:
quote:
Bernanke: "We Have Lost Control"

The Chicago Tribune, in a truly remarkable story with an anodyne title, "Economist recounts talk with Fed chairman" (hat tip reader Dwight who pointed to Michael Panzner) contains this stunner:

"Ben, you are playing a very unique role in world economic history," {economist David[ Hale recalled telling Bernanke, an expert in the Great Depression. "You are the first central bank governor of the United States to preside over a recession with no decline in commodity prices."

Bernanke could hypothetically limit inflation in commodities by raising interest rates, a policy that would restrict the flow of money but potentially lead to an avalanche of bank failures. At a financial conference in Florida on Tuesday, Hale, a Chicago-based economist for investment managers, hedge funds and multinational companies, paraphrased the Fed chairman's response.

"We have lost control," said Hale, quoting Bernanke. "We cannot stabilize the dollar. We cannot control commodity prices."

I cannot stress how shocking this statement it is. The Federal Reserve, with a mere $900 billion dollar balance sheet, thought it could control, or even seriously manipulate, the currency and commodities markets? JP Morgan's footings are nearly twice as large. The Fed simply is not a big enough actor to have that sort of impact.

The fact that the Fed chair knows so little about market that he ever harbored the delusion that he could control them means he is even less knowledgeable than I feared.
pi_61723100
quote:
Op donderdag 18 september 2008 07:22 schreef Keltie het volgende:

[..]

Zodra de USA een gat achterlaat op economisch gebied en China springt daarin is China 1 van de nieuwe wereldleiders. Of een dictatoriaal land zoveel minder is als de USA (Dictator van de wereld).
Vraag is waarmee dan. Ze hebben dollars.

Het is trouwens officieel de grootste crisis sinds de grote depressie van 1929.

[ Bericht 6% gewijzigd door jpjedi op 18-09-2008 07:30:15 ]
pi_61723134
quote:
Op donderdag 18 september 2008 07:22 schreef Keltie het volgende:
Als economische grootmacht ben je niet automatisch leider van de wereld. Net zoals dat het failliet van de VS niet ligt in het bankenstelsel maar op het morele vlak; hun manier van optreden in Irak, Guantanamo Bay, het martelen van gevangenen goedgekeurd door de zogenaamde leider van de free world, dat maakt dat de US failliet is en het achterwege blijven van dergeljk schandalen in de vorige periodes maakte dat de US als leider van de wereld werd gezien. Als je kijkt naar de Chinese overheid dan moge duidelijk zijn dat die nu niet het morele leiderschap van de wereld toebedeeld kunnen krijgen.
pi_61723159
quote:
China paper urges new currency order after "financial tsunami"

Threatened by a "financial tsunami," the world must consider building a financial order no longer dependent on the United States, a leading Chinese state newspaper said on Wednesday.

The People's Daily is the official newspaper of China's ruling Communist Party, and the overseas edition is a smaller circulation offshoot of the main paper.

"The world urgently needs to create a diversified currency and financial system and fair and just financial order that is not dependent on the United States."
pi_61723210
quote:
Op donderdag 18 september 2008 07:20 schreef jpjedi het volgende:

[..]

tja die mensen heb je altijd wel. Maar cijfertjes liegen niet zou je zeggen. Op het moment kun je enkel stellen dat Europa er relatief genadig doorheen komt maar dat er klappen gaan komen. MO/Rusland zullen achter hun hoofd krabben wat ze nu moeten doen met het pleepapier dat ze voor hun olie krijgen. Die dollar gaat vallen..dat is zeker echter in vertraging omdat olie in dollars wordt verhandeld.
China is nog lang niet klaar om zelfstandig te domineren. Het feit ligt er dat ze gekoppeld zijn aan de waarde van pleepapier en dat hun enige ontsnapping kan zijn door de dollar te gaan cashen. Dit zal als resultaat hebben dat de dollar regelrecht tot pleepapier wordt verbannen en dat China de wonden mag gaan likken voor de komende jaren.. (net als US). Voor US zal het lastig worden met een negatieve handelsbalans en een dollar die niet meer waard is.

Nu wachten tot de eerste creditcard firma de geest geeft. Maar voorlopig is het met zijn allen trekken aan een dood paard.
Dan word het, helemaal in de US, huilen met de pet op.
Daar hebben ze allemaal redelijk wat CC's die ze flink verbruiken
pi_61723222
Schijnt een grote Britse jongen op omvallen te staan.. Zelf denk ik royal bank of Scotland.
pi_61723233
quote:
Op donderdag 18 september 2008 07:36 schreef jpjedi het volgende:

Die ruiken ook bloed, Jaws is er niets bij
pi_61723240
quote:
Op donderdag 18 september 2008 07:55 schreef FJD het volgende:

[..]

Die ruiken ook bloed, Jaws is er niets bij
Die zien hun kans schoon inderdaad.
pi_61723245
1) Tis allemaal Bush zijn schuld

2) HBOS staat op omvallen toch?

3) Mogguh

4) is het verstandig als die dollar koers in elkaar stort dollars te gaan kopen, voor als je op vakantie gaat daar naar toe. of zullen ze de dollar gaan vervangen. daar hoor ik ook nog wel verhalen over...
pi_61723270
quote:
Op donderdag 18 september 2008 07:57 schreef staticdata het volgende:
1) Tis allemaal Bush zijn schuld

2) HBOS staat op omvallen toch?

3) Mogguh

4) is het verstandig als die dollar koers in elkaar stort dollars te gaan kopen, voor als je op vakantie gaat daar naar toe. of zullen ze de dollar gaan vervangen. daar hoor ik ook nog wel verhalen over...
Het is niet echt Bush zijn schuld maar de schuld van de banken met kamikaze leningen. Europa was te voorzichting..in USA wisten ze hoe het moest. De Yuppies verdienden bakken met geld. Ondertussen hebben ze wel firma`s die 150 jaar bestaan omver geholpen in een systeem dat MOEST klappen, Ter beeldvorming:

Als je bij wijze van spreken een zwerver van straat plukt en je geeft hem een lening van 1 miljoen tegen 10% rente, dan kun je elk jaar 100k winst rapporteren, fantastisch toch? Nu blijkt dat die zwerver die 10% helemaal niet kan betalen. En btw, hij heeft die 1 miljoen inmiddels uitgegeven aan hoeren. Nu moet je opeens die 1 miljoen afschrijven, plus een aantal keer die 10% die je wel als winst had geboekt maar nooit krijgt. Was dit onverwacht?

Dollar zou ik echt even laten liggen.

Britse regering heeft toestemming verleend aan Lloyds TSB om HBOS over te nemen. Dit zou normaal nooit mogen maar gezien de ernst van de situatie heeft men een uitzondering gemaakt. Lloyds is nu dus een gigant. Barclays heeft delen van Lehman over genomen en lijken nog sterk op het moment.

Echter wat gisteren was kan vandaag anders zijn is ondertussen wel gebleken. Niemand geloofd nog de "all is well" statements van de banken.
pi_61723337
quote:
Als je bij wijze van spreken een zwerver van straat plukt en je geeft hem een lening van 1 miljoen tegen 10% rente, dan kun je elk jaar 100k winst rapporteren, fantastisch toch? Nu blijkt dat die zwerver die 10% helemaal niet kan betalen. En btw, hij heeft die 1 miljoen inmiddels uitgegeven aan hoeren. Nu moet je opeens die 1 miljoen afschrijven, plus een aantal keer die 10% die je wel als winst had geboekt maar nooit krijgt. Was dit onverwacht?
Dank voor het sprekende voorbeeld
  donderdag 18 september 2008 @ 08:54:13 #290
125771 JMPoSTMaN
Alpe d'Huez beklommen
pi_61723894
quote:
Op donderdag 18 september 2008 08:01 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Het is niet echt Bush zijn schuld maar de schuld van de banken met kamikaze leningen. Europa was te voorzichting..in USA wisten ze hoe het moest. De Yuppies verdienden bakken met geld. Ondertussen hebben ze wel firma`s die 150 jaar bestaan omver geholpen in een systeem dat MOEST klappen, Ter beeldvorming:

Dollar zou ik echt even laten liggen.

Britse regering heeft toestemming verleend aan Lloyds TSB om HBOS over te nemen. Dit zou normaal nooit mogen maar gezien de ernst van de situatie heeft men een uitzondering gemaakt. Lloyds is nu dus een gigant. Barclays heeft delen van Lehman over genomen en lijken nog sterk op het moment.

Echter wat gisteren was kan vandaag anders zijn is ondertussen wel gebleken. Niemand geloofd nog de "all is well" statements van de banken.
Mag ik die zwerver zijn
Beste voetbalkenner binnen BoF! seizoen 07/08 en 08/09
2de in de Tour de BoF!
Winnaar Joop Zoetemelk Award
  donderdag 18 september 2008 @ 09:14:54 #291
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_61724246
Hou dat beurs geouwehoer nou nooit op Ik zie door de bomen het bos niet meer in dit Topic
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_61724475
Jorrit wat is je planning voor morgen? Denk dat we zo rond een uurtje of 5 wel beginnen met rijden :p
pi_61724476
PS3 FTW
pi_61724571
quote:
Op donderdag 18 september 2008 09:27 schreef staticdata het volgende:
PS3 FTW
Wanneer weer?
  donderdag 18 september 2008 @ 09:44:32 #295
63192 ursel
pi_61724784
Mogguh..
  donderdag 18 september 2008 @ 09:45:04 #296
63192 ursel
pi_61724803
Fer en Raffie, hoe laat benne jullie in DH??
Jullie kamertje is schoon en slang vrij gemaakt..
pi_61725051
quote:
Op donderdag 18 september 2008 09:33 schreef FJD het volgende:

[..]

Wanneer weer?
Geen idee, geef maar een gil.
Wanneer je niet op je kamertje wilt zitten ben je welkom hoor
  donderdag 18 september 2008 @ 10:07:46 #298
63192 ursel
pi_61725216
quote:
Op donderdag 18 september 2008 07:51 schreef jpjedi het volgende:
Schijnt een grote Britse jongen op omvallen te staan.. Zelf denk ik royal bank of Scotland.
Akkoord over overname hypotheekbank HBOS
pi_61725264
quote:
Ja las het inderdaad. het bericht bleek een echo van gister over HBOS.. Dacht dat het een nieuw slachtoffer betrof.
pi_61725352
quote:
Op donderdag 18 september 2008 09:59 schreef staticdata het volgende:Geen idee, geef maar een gil.
Wanneer je niet op je kamertje wilt zitten ben je welkom hoor
Volgende vrijdag?Vrijdag daarna?

@Urs: ik hoop 19:00 maar ik moet door de file met een beetje pech.

@Frankis: Star Wars is verstuurd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')