Hypotheken zijn ook gewoon contracten. Je kunt die vast niet eenzijdig opheffen en het geld terug vorderen. Dat mag bij wet niet eens denk ik. De hypotheek wordt dan simpelweg doorverkocht aan een andere partij en gezien de stabiliteit van de Nederlandse hypotheek markt is de kans vrij groot dat of Rabobank of ING dergelijke pakketten voor een prikkie opkoopt. Niets aan de hand dus. Overigens zal Fortis niet zo snel omvallen, er is nu slechts een koerscorrectie omdat ze door de afschrijving op Lehman minder dividend uit kunnen keren en dus daalt de prijs van een aandeel.quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:59 schreef jpjedi het volgende:
Als er in theorie geen kopers zijn dan wordt het huis verkocht. Echter dat is een erg onwerkelijk doom scenario hoor. Nogmaals kopers genoeg om de hypotheek business over te nemen voor een prikkie. Het is gewoon uitverkoop.
Zeg ik ook... In NL zal het zover niet komen. Hypotheken zijn wellicht een contract vorm maar als je partij failliet gaat is het toch echt afgelopen als er alleen schuldeisers staan en geen overname kandidaten. Echter het is zoals ik zeg erg onwerkelijk dat niemand die hypotheken voor een prikkie wil overnemen.quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:27 schreef FJD het volgende:
[..]
Hypotheken zijn ook gewoon contracten. Je kunt die vast niet eenzijdig opheffen en het geld terug vorderen. Dat mag bij wet niet eens denk ik. De hypotheek wordt dan simpelweg doorverkocht aan een andere partij en gezien de stabiliteit van de Nederlandse hypotheek markt is de kans vrij groot dat of Rabobank of ING dergelijke pakketten voor een prikkie opkoopt. Niets aan de hand dus. Overigens zal Fortis niet zo snel omvallen, er is nu slechts een koerscorrectie omdat ze door de afschrijving op Lehman minder dividend uit kunnen keren en dus daalt de prijs van een aandeel.
Zo'n drama is t echt niet in NL.
Hmm.. En hoe zit dat dan bijvoorbeeld met een SNS Bank? Wat onderdeel is van Fortis?quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:37 schreef jpjedi het volgende:
Wie heeft er 20k of meer bij de ABN/Fortis?
Tot 20k dekt het depositogarantiestelsel het maar daarna ben je op jezelf aangewezen. (http://www.dnb.nl/over-dnb/veelgestelde-vragen/vragen-over-banken/auto148053.jsp)
quote:Welk bedrag wordt door het depositogarantiestelsel gegarandeerd?
Het depositogarantiestelsel garandeert een bedrag van maximaal ¤40.000 per persoon per instelling (ongeacht het aantal rekeningen), waarbij voor bedragen van ¤20.000 tot ¤40.000 een eigen risico van tien procent geldt. De vergoeding die van het depositogarantiestelsel verkregen kan worden kan dus niet meer bedragen dan ¤38.000 per persoon. In het geval van een en/of rekening van twee personen geldt dit maximum per persoon.
Morgen weer een dag..quote:Op dinsdag 16 september 2008 16:15 schreef jpjedi het volgende:
Het lijkt nu toch af te zwakken. AEX heeft het nog zwaar maar Fortis herstelt zich. ING staat nog lager nu.
Gelukkig maar dat jouw inspanningen hebben voorkomen dat de wereld zou vergaan bij het open gaan van de Dowquote:Op dinsdag 16 september 2008 16:25 schreef ursel het volgende:
Morgen weer een dag..![]()
Ooh, 2.94 nog maar...
quote:Op dinsdag 16 september 2008 16:40 schreef FJD het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat jouw inspanningen hebben voorkomen dat de wereld zou vergaan bij het open gaan van de Dow
Die zijn zojuist failliet verklaard..quote:Op dinsdag 16 september 2008 17:20 schreef JMPoSTMaN het volgende:
Ik heb al mijn geld bij Aegon staan. Doen die nog rare dingen?
Het is ook een enorm domme zet geweest om het schaatsen te blijven sponseren terwijl ze weten dat ik ook ga schaatsen.quote:
Dat zou lachen zijn voor ajaxquote:Op dinsdag 16 september 2008 17:27 schreef ursel het volgende:
[..]
Die zijn zojuist failliet verklaard..
Wat zijn zij nu sponsor van Ajaxquote:
Tis weer het seizoen hequote:Op dinsdag 16 september 2008 19:11 schreef Morpheus2002 het volgende:
Pffffff is dat beursgezeik nou nog niet voorbij
Ik zou zeggen, start een nieuwe console war..quote:Op dinsdag 16 september 2008 19:11 schreef Morpheus2002 het volgende:
Het is niet boeiend tot het je eigen portemonnee betreft.quote:Op dinsdag 16 september 2008 19:11 schreef Morpheus2002 het volgende:
Xbox 360!quote:Op dinsdag 16 september 2008 19:16 schreef ursel het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, start een nieuwe console war..
Nou hij laat gewoon weten dat hij prijsbewust inkoopt. SCM in huize Frankie.quote:Op dinsdag 16 september 2008 19:20 schreef FJD het volgende:
Op de een of andere manier komen jouw argumentaties nooit zo overtuigend over
Hoeveel aandelen MS heb je eigenlijk?quote:Op dinsdag 16 september 2008 19:35 schreef Morpheus2002 het volgende:
De Xbox 360 Elite gaat ¤ 249,99 kosten dat is net zoveel als de Nintento Wii.
Buiten de "revolutionaire" controllers van de Wii heb je zoveel meer aan de Xbox 360 EliteEen HDMI aansluiting voor full HD gaming, 120gb HD voor demo's, films, muziek etc. en daarnaast uiteraard heel veel geweldige games
Wii
Hoeveel heb je er nog op voorraad. ?quote:Op dinsdag 16 september 2008 19:45 schreef Morpheus2002 het volgende:
0,0 maar echt ongelijk heb ik niet he?
Qua prijs / kwaliteit verhouding kun je het beste een Xbox 360 kopen
early adoptersquote:Op dinsdag 16 september 2008 13:19 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
En dat te bedenken dat ik m'n Xbox 360 met 20gb ruim 1,5 jaar geleden heb gekocht voor ¤ 430,-
quote:Op dinsdag 16 september 2008 19:19 schreef Morpheus2002 het volgende:
Console War FTWJeej aardappels, varens, pinda's, bierrrrrrr, whooptiedoo!
Nee in Wii Sportsquote:Op dinsdag 16 september 2008 20:54 schreef Viro het volgende:
Frankie en fer vecht het dan uit in een 1 vs 1 gevecht in gow of rvs2
Whehe..quote:Op dinsdag 16 september 2008 21:56 schreef Keltie het volgende:
[..]
Wij hebben toch geen centen op de bank
De Xbox past niet echt in je rijtje..quote:Op woensdag 17 september 2008 07:45 schreef staticdata het volgende:
PSV
Xbox
AIG
FED
AEX
AMX
ING
BF2
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |