Wat een afschuwlijke wagen is dat zeg!!quote:Op zaterdag 26 april 2008 07:14 schreef Sugar het volgende:
Vervolg op: Wat voor soort kinderwagen - Deel 7
Ja, dat heb je goed gezien! Het moet ook een beetje lugubere wagen voorstellen, er zat in het Land van Ooit (ik heb hem uit de veiling van daar) een heel verhaal achter:quote:Op zaterdag 26 april 2008 08:15 schreef owlet het volgende:
Mooie wagen, Poppejans. Een beetje addams-family
Laat mij dan maar heerlijk voor l*l lopen hoor, liever dat dan er 1 kopen waar heel Nederland mee loopt.quote:Op zaterdag 26 april 2008 07:22 schreef YoWilly het volgende:
[..]
Wat een afschuwlijke wagen is dat zeg!!
Zelfs in de jaren 50 zou je er mee voor L** gelopen hebben.
Maar goed...dat is mijn mening.
Wij hebben zelf een quinny.
Makkelijke wagen, goed om te bouwen en op te bergen.
Ik vind er ook weinig aan, maar je mag hem van mij mooi vindenquote:Op zaterdag 26 april 2008 09:15 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Laat mij dan maar heerlijk voor l*l lopen hoor, liever dat dan er 1 kopen waar heel Nederland mee loopt.
Ik heb de Bugaboo Cameleon, en die wielbasis is nog best breed. Kom je met een Bee uberhaupt wel tot in het halletje? (Mss van tevoren ff opmeten). En idd, je kan alles er makkelijk aftrekken, blijft niets over van die karquote:Op maandag 28 april 2008 18:47 schreef Reinhilde het volgende:
Voor de Bugaboo Bee kan je een 'nestje' kopen, waar de baby de eerste maanden in ligt. Dan ligt de baby stevig & warm. Ook past o.a. de Maxi Cosi erop. maar de belangrijkste reden voor ons: we wonen op de 2e etage, met voordeur op de eerste. Zodra je de voordeur binnen bent meteen trap naar boven. We hebben maar ong. 55/60 cm in de breedte om een kinderwagen neer te zetten, en de bugaboo bee kan echt heel erg plat, en past dus (als waarschijnlijk enige wagen) in ons halletje.
Hoezo onhandig, zou niet weten waar ik dan heen zou moeten gaan in de auto met een kinderwagen? Wij wonen bij de stad hier.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 20:38 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Ik vind er ook weinig aan, maar je mag hem van mij mooi vinden
Ik snap alleen niet dat je er eentje neemt, die niet in je auto past. Dat zou ik echt vet onhandig vinden!
Omdat ik daar wel van houquote:Op zaterdag 3 mei 2008 21:18 schreef Vivi het volgende:
Ik vind het een grappig verhaal van je wagen Poppejans, maar ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom je je kindje in een " luguber" aandoende wagen wil leggen? (Los van het feit dat het wagentje ook mijn smaak niet is, maar daar valt niet over te twisten uiteraard) .
quote:Op zaterdag 3 mei 2008 22:37 schreef snoopy het volgende:
Slaapmeisje, ik heb een McLaren buggy en die is geloof ik wel iets zwaarder dan 5 kilo maar die mocht ik wel meenemen tot aan het vliegtuig. Nadeel was dat ik bij aankomst moest wachten tot het ding op de band verscheenKon ik alsnog heel lang met een baby en een zware tas sjouwen.
Hij kan bijna helemaal plat ja. Maar zoals ik schreef heb ik erover gedacht hem te verkopen, maar ik gebruik hem nu nog veel.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 14:34 schreef Ticootje het volgende:
pm girl, kan jouw quinny helemaal plat? Zo ja, als je m wegdoet pm mij dan even. Misschien wil ik m dan wel overnemen.
quote:Op dinsdag 6 mei 2008 14:38 schreef DaviniaHR het volgende:
Even een vraagje voor de mensen met een bugaboo cameleon:
Wij hebben zo'n parasolletje erop, maar ik krijg dat ding niet in de juiste hoek gebogen waardoor Eli alsnog in de zon ligt... Hoe werkt dat ding?
quote:
quote:
Uhuh! * Iets murmelt over voorzichtig orienteren enzo..quote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:02 schreef milagro het volgende:
[..]
loeren........... naar dingen die er in 'mijn tijd' allemaal niet waren
grapjas annex lolbroek dan wel pretletter, ik mag bekant van de menopauze gaan genietenquote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:07 schreef Vivi het volgende:
[..]
Uhuh! * Iets murmelt over voorzichtig orienteren enzo..
Oh ja, ik was aan het werk
quote:
Nou, ik vind je toch aardig fruitig ende dartelig hoorquote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:26 schreef milagro het volgende:
[..]
grapjas annex lolbroek dan wel pretletter, ik mag bekant van de menopauze gaan genieten
quote:
sjorren met beleid ws danquote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:43 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]Ik krijg hem er wel op, maar de parasol krijg ik niet in dat bochtje, zeg maar.
Hoe ard ik ook eraan sjor, ik pook eerder een oog uit dan dat dat ding schuin blijft staan...
Davinia hier ook ALTIJD gedoe met dat enorm fijne parasolletje hoorquote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:43 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]Ik krijg hem er wel op, maar de parasol krijg ik niet in dat bochtje, zeg maar.
Hoe ard ik ook eraan sjor, ik pook eerder een oog uit dan dat dat ding schuin blijft staan...
Wij hebben vorig jaar met United Airlines gevlogen en daar mocht de Quinny Speedi gewoon mee tot aan het vliegtuig (dus in de slurf). Bij de ingang moesten we hem inklappen en toen we op de plaats van bestemming aankwamen stond ie weer in de slurf te wachtenquote:Op zaterdag 3 mei 2008 22:18 schreef Slaapmeisje het volgende:
Hier is nog steeds de Quinny Buzz goed in gebruik. Inmiddels zit de wandelwageninzet er al een aantal maanden op. Milo zit er heel goed in, maar het blijft wel een groot ding als je het vergelijkt met een buggy. Nu ben ik de laatste tijd aan het twijfelen of ik de hele set niet zou verkopen en er een goede buggy voor in de plaats koop. Eentje die in ieder geval plat kan. Iemand hier de gouden tip?
Verder gaan we in september met het vliegtuig op vakantie. Ik heb begrepen dat alleen paraplu buggy's mee mogen tot aan de gate van het vliegtuig en dan max. 5 kg. Nu nog kijken of er zo eentje bestaat die ook plat kan.
Dankjewel, wat lief!quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:41 schreef Lishe het volgende:
Poppejans, wat cool dat je de wagen van het Land van Ooit hebt! Ik vind hem íets te gewaagd maar wel heel erg leuk dat iemand daar mee rondrijd!
quote:Op zaterdag 3 mei 2008 15:31 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik heb de Bugaboo Cameleon, en die wielbasis is nog best breed. Kom je met een Bee uberhaupt wel tot in het halletje? (Mss van tevoren ff opmeten). En idd, je kan alles er makkelijk aftrekken, blijft niets over van die kar(de cameleon, dus. Bee zal niet veel anders zijn)
Jij hebt m gezien.quote:
Ow ok, ik ken alleen de Frog en daar gaat t iig niet bij , sorryquote:Op zondag 1 juni 2008 19:24 schreef Stiemie het volgende:
Uhhh ik heb zelf een Bugaboo en die kan je echt wel in hoogte verstellen hoorMoet je wel voor een van de nieuwere modellen gaan. Ik heb de Cameleon.
Ik ben heel erg blij met de wagen, ik vind m heerlijk rijdenquote:Op zaterdag 31 mei 2008 18:34 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jij hebt m gezien.
Ben je blij met je wagen? Ik hoop dat je m goed vind rijden.
Toen wij de Stokke besteldenquote:Op zondag 1 juni 2008 19:12 schreef mefke79 het volgende:
ik ben vast de enige...maar ik vind die Stokke zo in en in lelijk...durf het bijna niet te zeggen. (laten we hopen dat dat niet de enige wagen is die past). Hoe lang van te voren moet je die wagen eigenlijk bestellen, zit er een lange levertijd op?
Bij de 206 gaat de bak nog een stuk naar binnen. Ik weet niet of dat bij een 205 ook zo isquote:Op maandag 2 juni 2008 14:51 schreef poemojn het volgende:
De bak van een 206 is toch niet kleiner dan een 205? Want in de laatste paste de Bugaboo ookZaterdag kan ik de 206 uitproberen, ben benieuwd.
Dankjewel Poppejans. Ja dat dekentje vond ik ook helemaal bijpassend, de wagen is helemaal compleet "geleverd" incl. dekentje, lakentje, matrasje, parapluutje en dat "hangding". Helemaalquote:Op zondag 29 juni 2008 00:15 schreef Poppejans het volgende:
Diaan, wat een snoepje van een wagentje, en ik vind de kleuren ook mooi!![]()
Kindjes kunnen vaak ook veel langer in zo'n ouderwetse wagen liggen omdat de bak veel groter is dan de wagens van nu.
En dat oranje retro dekentje is leuuuk, helemaal bijpassend!
Hij ziet er echt bijzonder goed uit nog hoor, volgens mij zie je dat niet vaak! Ook dat chroom boven die bandjes, en de bandjes zelf zien eruit als nieuw!quote:Op zondag 29 juni 2008 08:57 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dankjewel Poppejans. Ja dat dekentje vond ik ook helemaal bijpassend, de wagen is helemaal compleet "geleverd" incl. dekentje, lakentje, matrasje, parapluutje en dat "hangding". Helemaal
de quinny zappquote:Op vrijdag 4 juli 2008 20:23 schreef Nijna het volgende:
Iemand misschien nog tips over wat je vooral NIET moet kopen als je een buggy wilt?
Nijna, wij gebruiken nu 2 jaar een prenatal buggy . Voldoet prima. Ik heb hem een periode zeer frequent gebruikt. Hij is inmiddels meer grauw dan blauw maar hij rijdt nog wel. IMijn zus heeft er ook een, gebruikt voor een iets ouder en zwaarder kindje. en ikgok iets vaker. Die is nu een tikkie gammel maar rijdt nog wel goed.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 18:10 schreef Nijna het volgende:
Heeft er iemand ervaringen met de buggy's van prenatal? Ik zou eigenlijk wel een buggy voor erbij willen hebben. Voor bv een keer met de fiets naar de stad ofzo. Het ding moet wel meerdere standen hebben, makkelijk mee kunnen op de fiets en ook nog beetje fatsoenlijk te sturen zijn.
Ja dan is ze als het goed is 3. (6 dec)quote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:51 schreef E.T. het volgende:
Ingrid, als de baby komt is Kim toch al zo goed als 3? .. Dan zou ik niet meer voor een duo-wagen gaan maar een plankje achter je oude wagen. Stuk goedkoper
Zo'n 2 jaar.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 20:23 schreef Nijna het volgende:
Hoe lang gebruiken jullie die al _ingrid_?
En, nog steeds tevreden?quote:Op maandag 14 juli 2008 11:14 schreef jellyrose het volgende:
Wij hebben inmiddels de MacLaren Quest Sport (alsof het over 1 of andere all terrain wagen gaat ofzo) en ik vind het nu al een superding; hij is erg stabiel, maar toch lichtgewicht en makkelijk mee te manoeuvreren
Ideaal!
quote:Op maandag 4 augustus 2008 09:59 schreef Koningin het volgende:
Even een tvp hiero.
We zijn langzaam ons aan het oriënteren op een wagen....zelf vind ik de Stokke wel een goede optie.
Iemand hier met ervaring daarmee?
Wij hebben van mijn ouders een tandem(?) wagen gekregen.quote:Op maandag 4 augustus 2008 10:08 schreef poemojn het volgende:
Ingrid, misschien kun je als je de boodschappen doet één van de twee thuis laten bij Djeez (of allebei natuurlijk, maar als je er eentje meeneemt heb je een goed excuus om een buggy mee te nemen voor de boodschappen)?
Ik zou ook eerder naar een 2ehands plankje kijken in jullie geval. Of anders een 2ehands Kiwi Explorer oid, die staan soms voor minder dan 100 euro op Marktplaats. Of anders een fietskar die tot buggy om te bouwen is (je hebt toch wel een fiets?).
We hebben hem gekocht, hij was zo goed als nieuw. De mensen hadden de originele bon, boekjes en zelfs van die informatiebladen bij. Hij is superquote:Op vrijdag 18 juli 2008 18:37 schreef Diaan73 het volgende:
We gaan a.s. dinsdag nog even naar een 2e hands maxi taxi Montero kijken, we hebben wel die mooie nostalgische kinderwagen maar hebben ook nog een praktische kinderwagen nodig voor als we wat verder weg of met de auto gaan. Het leuke van deze is, dat het eigenlijk een kinderwagen is en er ook nog een dreami (reiswieg) bij zit en je kunt hem ook gebruiken als wandelwagen/buggy. En natuurlijk past de maxi cosi erop. Ben benieuwd of ie goed is... het is voor een erg leuk prijsje.
Geen problemen met de Stokke gehadquote:Op maandag 4 augustus 2008 21:37 schreef Carmella het volgende:
Zijn er mensen die met een bepaalde wagen goeie ervaring hebben met het bos?
Ik ben alvast aan het rondkijken en ik ga regelmatig naar het bos, en heb dus een wagen nodig die met bospaden en kleine takjes overweg kan.
In de winkel zag ik dat de Bugaboo Cameleon heel stabiel en sterk is en geschikte banden heeft, en ik vind het een prachtige wagen, maar hij is toch wel prijzigEn dus ben ik eigenlijk wel benieuwd of er ook mensen met een andere wagen goeie ervaring hebben betreft het bos
Dat klinkt heel goed en ik vind het een mooie wagen. Maar ik zie nu weer dat het een 3-wiel wagen is en ik heb eigenlijk een 4-wiel nodig. Ik heb een sterke hond en als zij trekt en ik heb de wagen vast, dan is hij zo om.quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:05 schreef mrien het volgende:
Tot nu toe erg goede ervaringen met de Quinny Speedy XS in het bos!
Stevige wagen, goede banden, ik vind hem ideaal!
Wij hebben een mutsaerts transformer driewieler. Die heeft aardig wat bos gezien en dat ging prima. Alleen de eerste keer in het bos namen we een wat te smal en steil pad, dus af en toe Emma op mijn arm en Mike de wagen rijdenquote:Op maandag 4 augustus 2008 21:37 schreef Carmella het volgende:
Zijn er mensen die met een bepaalde wagen goeie ervaring hebben met het bos?
Ik ben alvast aan het rondkijken en ik ga regelmatig naar het bos, en heb dus een wagen nodig die met bospaden en kleine takjes overweg kan.
In de winkel zag ik dat de Bugaboo Cameleon heel stabiel en sterk is en geschikte banden heeft, en ik vind het een prachtige wagen, maar hij is toch wel prijzigEn dus ben ik eigenlijk wel benieuwd of er ook mensen met een andere wagen goeie ervaring hebben betreft het bos
Voor 399,- heb je die wagen en zitbak... Voor 150,- maxi cosi, totaal dus op 5 euro goedkoper dan de Duitse, alleen de luiertas ontbreektquote:Op maandag 1 september 2008 18:49 schreef DolleMina het volgende:
Ja, maar zit daar dan ook een maxi cosi cabrio fix bij? Ik heb niets vergelijkbaars kunnen vinden iig.
Die 399 is een Duitse prijs, die heb ik niet in Nederland kunnen vinden, daar zat ik zo rond de 460? Kun je me anders de link geven?quote:Op maandag 1 september 2008 20:40 schreef Carmella het volgende:
[..]
Voor 399,- heb je die wagen en zitbak...
Vergeet de voetenzak niet, die zit er ook bij. Die is ook goed voor een eurootje of 60 of 70. Verzorgingstas is goed voor 40 a 50 euro. Als combi misschien samen 100 euro extra.quote:Voor 150,- maxi cosi, totaal dus op 5 euro goedkoper dan de Duitse, alleen de luiertas ontbreekt
Zat er bij die set ook Maxi Cosi Cabrio Fix?quote:Lijkt mij erg rot met garantie als je het niet dichtbij besteld hebt, tenzij je natuurlijk dichtbij de Duitse grens woont is het wel makkelijk.![]()
En ik heb hem ergens als complete set gezien, voor 538,-
Alleen niet genoteerd waar, want ik kijk alleen verder voor 4-wielers en dan nóg is het aanbod groot.
Ik zal eens kijken of ik het kan vinden... Zal anders verder posten in het kinderwagen-topic
Babymax heeft die 2 samen voor 399,-quote:Op dinsdag 2 september 2008 00:06 schreef DolleMina het volgende:
Die 399 is een Duitse prijs, die heb ik niet in Nederland kunnen vinden, daar zat ik zo rond de 460? Kun je me anders de link geven?
Ik hoorde bij bepaalde winkels, dat als je iets langsbrengt het supersnel gaat mocht er iets vervangen worden.quote:En ook als je in Duitsland zit zul je het moeten opsturen oid. Dat maakt niets uit, of het nu een Nederlandse of Duitse webshop is.
Toch nog even doorgezocht voor die set van 538,- en ik heb hem gevondenquote:Op dinsdag 2 september 2008 00:06 schreef DolleMina het volgende:
Zat er bij die set ook Maxi Cosi Cabrio Fix?
Even heel offtopic: die kinderkamer 'Nienke' is echt mooooiii!quote:Op dinsdag 2 september 2008 02:05 schreef Carmella het volgende:
[..]
Toch nog even doorgezocht voor die set van 538,- en ik heb hem gevonden![]()
Babysuperstore![]()
Op blz 4:
http://www.babyentiener.nl/download/folder_w35.pdf
Reiswieg, wandelwageninzet... gratis maxi cosi cabriofix en voetenzak voor de cabriofix.
En voetenzak voor wandelwagen staat zonder sterretje.
Kan niet zo snel vinden wat de sterretjes inhouden en of er nog een addertje onder het gras zit Maar het is bedtijd voor mij
dat ligt aan de naamquote:Op dinsdag 2 september 2008 09:04 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Even heel offtopic: die kinderkamer 'Nienke' is echt mooooiii!
Ongetwijfeldquote:
Hoi Beakerquote:Op zondag 29 juni 2008 09:01 schreef Beaker het volgende:
Diaan73die is leuk
Wij rijden nu al enkele maanden met de Bugaboo Classic en het is een geweldige wagen om mee te rijden![]()
Ik ben blij wat dat we hem toch hebben kunnen overnemen voor een prikkie!
De Esprit blijft staan voor de 2e ( eventueel![]()
) want die vond ik als kinderwagen helemaal fijn en leuk, want dat vind ik nog steeds!
Heb jij nog een kinderwagen nodig dan??quote:Op maandag 15 september 2008 00:20 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik heb mijn oog ook al wel eens op die Mutsy Slider laten vallen. Ziet er heel comfi uit. Ben ook benieuwd naar evt ervaringen. Joolz vind ik ook nog steeds erg mooi! Ik houd het gewoon allemaal in de gaten... de huidige wagen die ik heb, voldoet voor mij niet meer.
Ik had ook de Mutsy Slider op het oog, maar uiteindelijk heb ik een kinderwagen van iemand gekregenquote:Op zondag 14 september 2008 22:20 schreef Fruppel het volgende:
Ik vind die Maxi Cosi echt helemaal het einde!! Geweldig leuk!
Heeft iemand hier ervaring met de Mutsy Slider kinderwagen? Ben echt heel erg benieuwd hoe hij bevalt.
Wij hadden ons ook eerst laten vallen op de Buggaboo Cameleon maar wij zijn groot en deze wagen is best laag. Nu zag ik vandaag in de Prenatal de Mutsy Slider staan. Deze lijkt best op de Buggaboo maar is een stuk hoger!!
Ik ga binnenkort eens wat testrondjes maken, de Mutsy Slider (of Transporter) lijkt me een heerlijke wagen.quote:Op maandag 15 september 2008 17:34 schreef juttertje het volgende:
Ik had ook de Mutsy Slider op het oog, maar uiteindelijk heb ik een kinderwagen van iemand gekregen![]()
Volgens mij heeft hij massieve wielen, maar ik weet het niet zeker..
Heb er wel een paar testrondjes meegemaakt, en ik vond hem heel prettig!
Ik ben 1.84m en vond de Bugaboo best te doen, maar om nou te zeggen dat het ruim is, nee dat niet idd.quote:Op zondag 14 september 2008 22:20 schreef Fruppel het volgende:
Wij hadden ons ook eerst laten vallen op de Buggaboo Cameleon maar wij zijn groot en deze wagen is best laag.
Nee hoor... En Kendahl zit nooit meer in de wagen. We laten hem lekker lopen. Niet voor niets dat hij zo'n goed figuur heeftquote:Op maandag 15 september 2008 16:52 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Heb jij nog een kinderwagen nodig dan??Kendahl is al twee geweest en dan is een buggy toch veel praktischer? Tenminste dat vond ik destijds wel.... Of heb je iets mee te delen
![]()
Inmiddels is de Slider toch afgevallen, ik vond hem helemaal niet lekker rijden in vergelijking met de Buggaboo Cameleon.quote:Op maandag 15 september 2008 20:10 schreef Carmella het volgende:
[..]
Ik ga binnenkort eens wat testrondjes maken, de Mutsy Slider (of Transporter) lijkt me een heerlijke wagen.Erg stabiel en goeie banden, die ik nodig heb, want ik wandel veel en wil ook in het bos goeie grip houden.
[..]
Ik ben 1.84m en vond de Bugaboo best te doen, maar om nou te zeggen dat het ruim is, nee dat niet idd.
Goed om alvast te weten dat die Mutsy Slider hoger is![]()
Welke kleur? Daar zijn wij nog over aan het nadenken.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 09:31 schreef Estrys het volgende:
Wij hebben vorige week onze Stokke Xplory opgehaald, geweldig ding moet ik zeggenMoet er alleen nog even mee terug want het linkervoorwiel draait niet goed mee wanneer je een (korte) bocht maakt.
En we hebben 'm gekocht, yeeeyquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 16:00 schreef Fuente het volgende:
Wij gaan morgen kijken bij een quinny buzz. Ben heel benieuwd of 'ie nog mooi en goed is.
en wij zijn voor de quinny freestyle gegaan!! helemaal compleet in perfecte staat .. hij is morgen van ons, dan gaan we hem ophalenquote:Op zondag 28 september 2008 17:35 schreef DJMO het volgende:
wij hebben (per email) een bod uitgebracht op deze wagen
het zijn precies onze kleuren, en ze woont in ons dorp.. ik ben benieuwd of ze hem nog heeft en of de wagen echt in een goede staat is. ik hoop het wel, want ik vind hem echt schitterend
Leuke kleur DJMOquote:Op zondag 5 oktober 2008 16:44 schreef DJMO het volgende:
en wij zijn voor de quinny freestyle gegaan!! helemaal compleet in perfecte staat .. hij is morgen van ons, dan gaan we hem ophalen(vandaag gekeken, aanbetaald, morgen de rest betalen en met de auto ophalen dus)
quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 09:31 schreef Estrys het volgende:
Wij hebben vorige week onze Stokke Xplory opgehaald, geweldig ding moet ik zeggenMoet er alleen nog even mee terug want het linkervoorwiel draait niet goed mee wanneer je een (korte) bocht maakt.
Zwart, ik ben alle kleuren wel eens tegengekomen maar de zwarte eigenlijk niet. Is eigenlijk ook geen kleur natuurlijkquote:Op zondag 5 oktober 2008 21:15 schreef Troel het volgende:
[..]
Welke kleur
Hier in het stadje ben ik inmiddels bijna alle kleuren tegengekomen, waar we hem in het begin eigenlijk nooit tegenkwamenKortom: Stokke wint meer en meer terrein
Die is mooiquote:Op maandag 6 oktober 2008 10:14 schreef Estrys het volgende:
[..]
Zwart, ik ben alle kleuren wel eens tegengekomen maar de zwarte eigenlijk niet. Is eigenlijk ook geen kleur natuurlijk
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 16:14 schreef k_i_m het volgende:
Maar, ik heb een onderdeel wat ik niet helemaal kan plaatsen.
Ik heb even snel op de site van Quinny gekeken, en die hadden wel een handleiding, maar daar kon ik het niet in terugvinden. Het is een soort hoes voor in de wandelwageninzet. Alleen zitten er drukkers aan en klittenband, dus ik weet niet hoe ik deze goed vast moet maken, afgezien van de gordels door de gaatjes halen. Anyone?
.
ik heb wel een quinny, 2e hands, en toen ik hem kreeg zat de wandelwagen erin zeg maar, heb je een foto van hoe het eruit zien?? misschien kan ik vergelijken en dan uitleggen hoe of wat ??quote:Op zondag 9 november 2008 20:02 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik weet nog steeds niet wat ik ermee moet. Heb de hoes maar weer achter in de kast gegooid vandaag. Is er dan niemand met ook zo'n hoes?
.
Heb je al geprobeerd de sluiting van de heupgordel iets samen te knijpen en dan er in te klikken?quote:Op zondag 9 november 2008 16:59 schreef iamredleader het volgende:
Zo, even topic een zetje omhoog
Afgelopen week een Bugaboo Frog gekocht, tweedehands en hij ziet er keurig uit
Een klein probleempje, in het zitje krijgen wij de 5-punts gordel niet dicht?![]()
De twee traps die over de schouders gaan, alsmede de twee heup-gordels, lijken niet te passen op het kruis-sluitstuk. De heupgordels kunnen niet "in" het centrale slotstuk. Iemand een tip?
Foto's van de zaak in kwestie:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Samenvatting: de heupgordels van links en rechts passen niet in het centrale sluitstuk
quote:Op zondag 9 november 2008 16:59 schreef iamredleader het volgende:
Zo, even topic een zetje omhoog
Afgelopen week een Bugaboo Frog gekocht, tweedehands en hij ziet er keurig uit
Een klein probleempje, in het zitje krijgen wij de 5-punts gordel niet dicht?![]()
De twee traps die over de schouders gaan, alsmede de twee heup-gordels, lijken niet te passen op het kruis-sluitstuk. De heupgordels kunnen niet "in" het centrale slotstuk. Iemand een tip?
Foto's van de zaak in kwestie:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Samenvatting: de heupgordels van links en rechts passen niet in het centrale sluitstuk
volgens mij bij mijn quinny ook E.T .. ik had alleen geen zin om me nu aan te kleden om naar de schuur te gaan .. de ww-inzet heb ik voorlopig nog niet nodig, dus die staat ingepakt helemaal achterinquote:Op zondag 9 november 2008 22:43 schreef E.T. het volgende:
aanvulling: bij mijn Quinny zit het horizontale zitvlak op een soort frame dat op de wagen geklikt wordt. Het gewicht van kind hangt dus niet alleen aan die drukkers.
Ik heb het schuim er nog niet helemaal vanaf gehaald, dus ik heb geen idee hoe dat zit met het frame. De hoes zelf is niet verhard... Jammer dat de foto's kwijt zijn. En eigenlijk nog vreemder dat er van Quinny zelf geen uitleg is wat je nou precies met dat ding moet doenquote:Op zondag 9 november 2008 22:43 schreef E.T. het volgende:
aanvulling: bij mijn Quinny zit het horizontale zitvlak op een soort frame dat op de wagen geklikt wordt. Het gewicht van kind hangt dus niet alleen aan die drukkers.
Een set wielen, model frog, 2 frames, 1 frame frog, 1 set cameleon.quote:Op zondag 9 november 2008 22:23 schreef k_i_m het volgende:
Hij dacht dat hij een model Frog had gekocht, maar dat blijkt voor de helft het model Chameleon te zijn.
Wat was er mis eigenlijk?quote:Op dinsdag 11 november 2008 14:14 schreef Estrys het volgende:
Onze Stokke xplory (het frame dan) is weer terug van de fabrikant. uiteindelijk nog geen 3 weken weggeweest en we konden een vervangend frame krijgen van de Prenatal maar aangezien we hem nog niet hoeven te gebruiken was dat niet nodig. Nu werkt hij perfect.
Het linkervoorwiel draaide (voor ons gevoel) niet goed mee. Wanneer je hem dan naar links draaide dan sleepte dat wiel een beetje. Je kent dat wel net als een winkelwagentje waarvan 1 wiel het niet doet waardoor hij steeds naar 1 kant neigt. Ze hebben hem opgestuurd en binnen 3 of 4 weken hadden we hem terug en nou werkt het prima. Alleen die baby he..quote:
Bij ons was een kinderwagen totaal overbodig. Een doek is toch makkelijker meegenomen en zo.quote:Op zaterdag 27 december 2008 11:37 schreef miss_sly het volgende:
En nog een vraagje: als je bijvoorbeeld je kind veel draagt in een draagdoek, moet je er dan nog een kinderwagen met alles op en aan bij hebben, of is dat dan overbodig?
En miste je dat dan niet als je gewoon voor je plezier ging wandelen? Niemand die de wagen een keer kan duwen en het ontspannene van het zelf een keer niet hoeven?quote:Op zaterdag 27 december 2008 11:43 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Bij ons was een kinderwagen totaal overbodig. Een doek is toch makkelijker meegenomen en zo.
De zitting van de Stokke kan beide kanten op, dus zowel van je af als naar je toe. Ik weet niet hoe het zit met een maxicosi adapter want die hebben wij niet. De kinderwagenbak kan maar 1 kant op, naar je toe.quote:Op zaterdag 27 december 2008 11:37 schreef miss_sly het volgende:
Wij hebben ook gekeken naar de Stokke, oa omdat die (heb ik gelezen) de lichtste bak heeft, wat bij ons wel handig is op 3 hoog natuurlijkVolgens mijn zusje zou die als buggy of met maxi cosy echter maar een kant op kunnen, namelijk weg van degene die duwt. Een Bugaboo kun je kennelijk beide kanten op monteren, zowel van je af als naar je toe. Klopt dat?
En nog een vraagje: als je bijvoorbeeld je kind veel draagt in een draagdoek, moet je er dan nog een kinderwagen met alles op en aan bij hebben, of is dat dan overbodig?
Kinderwagenbak is prima wat mij betreft dat die maar een kant op kant.quote:Op zaterdag 27 december 2008 11:47 schreef Estrys het volgende:
[..]
De zitting van de Stokke kan beide kanten op, dus zowel van je af als naar je toe. Ik weet niet hoe het zit met een maxicosi adapter want die hebben wij niet. De kinderwagenbak kan maar 1 kant op, naar je toe.
Als je zelf even niet wil dragen kan je evengoed die doek aan iemand anders geven toch?quote:Op zaterdag 27 december 2008 11:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En miste je dat dan niet als je gewoon voor je plezier ging wandelen? Niemand die de wagen een keer kan duwen en het ontspannene van het zelf een keer niet hoeven?
Nou ja, dat vroeg ik me oa af. Dragen in een draagdoek is toch iets wat je moet oefenen en leren, als ik het goed begrijp, dus kan oma niet zomaar zo'n doek omslingeren om te dragen. Bovendien wordt dat misschien voor de grootouders sneller vermoeiend/te zwaar?quote:Op zaterdag 27 december 2008 11:54 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Als je zelf even niet wil dragen kan je evengoed die doek aan iemand anders geven toch?
Ja, dat dus! Lijkt me dus ook veel eenvoudiger. Bovendien hoeven we dan ook niet te sjouwen met de kinderwagen naar beneden en boven iedere keerquote:Als ik rondom mij keek was ik eigenlijk altijd blij dat ik mijn kind in een draagdoek had ipv gesukkel over bospaadjes, in de bus, in smalle winkels...
En later met de fiets was het ook handig, gewoon de doek in mn tas, met een kinderwagen zit je toch gauw vast aan een auto om ergens te gaan.
Ik heb dan ook alleen de tricotti en de mei tai gehad, daar is niet veel aan te leren en kan je makkelijk bij iemand anders om doen, lijkt me.quote:Op zaterdag 27 december 2008 11:56 schreef miss_sly het volgende:
Nou ja, dat vroeg ik me oa af. Dragen in een draagdoek is toch iets wat je moet oefenen en leren, als ik het goed begrijp, dus kan oma niet zomaar zo'n doek omslingeren om te dragen. Bovendien wordt dat misschien voor de grootouders sneller vermoeiend/te zwaar?
Ja, inderdaad, dat was ook ons idee, om dan wat later wel een buggy aan te schaffen, maar niet met een kinderwagen enzo aan de slag te gaan.quote:Op zaterdag 27 december 2008 12:09 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ik heb dan ook alleen de tricotti en de mei tai gehad, daar is niet veel aan te leren en kan je makkelijk bij iemand anders om doen, lijkt me.
En dat het te zwaar wordt voor oma kan misschien wel, ik ken haar conditie niet, maar zeker niet in het begin.
Wij hebben wel nadien een goedkoop buggytje gekocht op vraag van een oma, maar dat ding is dus misschien al drie keer gebruikt om rondjes om een plein mee te lopen als wij op de kiosk een concertje hadden.
Als ik hem zo goedkoop kan kopen wil ik er inderdaad ook wel een maar de nieuwprijs vond ik toch te gekquote:Op zaterdag 27 december 2008 12:28 schreef Troel het volgende:
De Stokke is een uitkomst als je veel trap moet lopen. Maxicosi adaptors hebben wij voor 30 euro kunnen kopen toen en hebben we behoorlijk veel gebruikt. Je kan die echt heel makkelijk erop klikken en dat ding erop "gooien"
De Stokke is vrij licht, toch? ook goed in elkaar te vouwen? En kan het met de maxicosi adaptors beide kanten op gezet worden, naar je toe en van je af?quote:Op zaterdag 27 december 2008 12:28 schreef Troel het volgende:
De Stokke is een uitkomst als je veel trap moet lopen. Maxicosi adaptors hebben wij voor 30 euro kunnen kopen toen en hebben we behoorlijk veel gebruikt. Je kan die echt heel makkelijk erop klikken en dat ding erop "gooien"
Ja, ja, ja.quote:Op zaterdag 27 december 2008 13:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De Stokke is vrij licht, toch? ook goed in elkaar te vouwen? En kan het met de maxicosi adaptors beide kanten op gezet worden, naar je toe en van je af?
Ja, dat vind ik dus persoonlijk niks. Doe mij dan maar gewoon die wagen die ik vol kan stouwen met zooi. Bukken enzo met kind op buik of rug vind ik niet praktisch en dan in een tas zoeken naar sleutels en portemonnee. Nee, ik vind dragen heerlijk, maar niet voor de boodschappen in mijn eentje. En ik haal al snel te veel om te dragen vind ik. Pak melk, appels etc. en je hebt al gelijk een gewicht aan je armen hangen.quote:Op zaterdag 27 december 2008 14:15 schreef p_iglet het volgende:
BE, kind op je buik, rugzak op je rug.
of kind op je rug, rugzak op je buik
Weet niet hoe het bij jullie zit, maar mijn grote boodschappen doe ik toch niet lopend, maar met de bakfiets.
Kan Sasha niet al op een plankje achter de kinderwagen straks? Voor echte wandelingen zou je dan wel weer kunnen kiezen om Sasha in de wagen te doen, en baby te dragen, of andersom.
Zo'n duo wagen lijkt me helemaal een gedoe, en niet praktisch met boodschappen of winkelen. Maar goed ik vind een gewone kinderwagen ook al niet praktisch
Dat moet je ook even doorhebben. Probleem is dat je vaak de stang al omlaag zet waardoor je de wielen van de grond optilt bij het inklappen en laat dat nou juist de beveiliging zijn, de wielen moeten op de grond blijven, anders klapt ie niet inquote:Op zaterdag 27 december 2008 19:59 schreef Brighteyes het volgende:
Ik werd vandaag gebeld door vrienden van mij, die waren hier in Gouda bij Babypark en konden door de bomen het bos niet meer zien. Het was (uiteraard) superdruk, of ik even mee wilde kijken naar de wagens.
Dus ik alle voors en tegens die ik van hier ken voor ze opgesomd, ruimte, kan een wagen in 2 richtingen gezet worden, hoog, laag, groot mandje/netje etc. etc.
Moest wel lachen, ik las toevallig vanmorgen nog Troel d'r opmerking hierboven ergens over dat de Quinny nit in te vouwen bleek voor een leek, maar wij hebben dus vanmiddag staan vechten met een Stokke!
(En met een Mutsy, en met een Joolz en met een MaxiCosi).Als je de gebruiksaanwijzing er niet bij hebt zijn ze bijna allemaal in eerste instantie echt niet in te vouwen hoor!
Maar het is gelukt en ze hebben gekozen voor een MaxiCosie Mura (geloof ik). Ze hebben niet veel ruimte wegens enorm grote hond, dus het onderstel van de kinderwagen moet op de achterbank naast de maxicosi komen te staan.
Dit is een duitse wagen en in Nederland qua prijzen vergelijkbaar met de easywalker, maar in Duitsland aanmerkelijk goedkoper!!! Is een mooie wagen idd. Check ook even www.abc-design.dequote:Op maandag 29 december 2008 14:33 schreef texelonia het volgende:
Ik heb geen idee of ie praktisch, te duur, etc is. Maar ik zag deze laatst ergens en vond hem er voor een duo wagen wel best tof uitzien!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ABC Design Zoom Duowagen http://www.baby-s.nl/index1.html
Zeer mee eenschquote:Op maandag 29 december 2008 20:53 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Weet je welke ik écht afzichtelijk vind? Die Bugaboo Bee...
De kruidvat hier is zo'n feest... rotwinkel, ze bouwen het steeds voller. Maar daar kan je denk ik met geen enkele kinderwagen fatsoenlijk doorheen... Ik loop vaak hardop te mopperen als er een van de werknemers in de buurt staat...quote:Op maandag 29 december 2008 22:03 schreef Stiemie het volgende:
Ah wij hebben hier nogal van die madurodam-winkels en daar zit ik af en toe met mijn bugaboo al bijna klem. Vandaar dat ik het me laatst eens afvroeg
precies, ik ook hoor!quote:Op dinsdag 30 december 2008 07:22 schreef Sugar het volgende:
Ik ging zelfs met duowagen het Kruidvat in. Wel alleen het buitenste baantje.![]()
We gebruiken onze duowagen nu nog maar heel zelden, maar wat hebben we er veel aan gehad, zeg!
Deze ben ik vandaag voor de 2e keer in het echt tegengekomen. Eerder al met 2 maxicosi's erop. En vandaag met 2 kinderwagenbakken. Voordeel lijkt mij dat het 2 fullsize kinderwagen bakken zijn, en geen kleinere versies zoals bij de meeste duowagens. Hij is wel LANGGGG. Maar voor wandelen als je thuis genoeg ruimte hebt om zo'n ding te stallen lijkt ie me best ok.quote:Op maandag 29 december 2008 14:33 schreef texelonia het volgende:
Ik heb geen idee of ie praktisch, te duur, etc is. Maar ik zag deze laatst ergens en vond hem er voor een duo wagen wel best tof uitzien!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ABC Design Zoom Duowagen http://www.baby-s.nl/index1.html
Ja ik heb er in de winkel wel eens bij staan kwijlen, maar ik vond m eigenlijk teveel wandelwagen. hij is nog vrij breed aan de achterkant. maar wel moohooiquote:Op maandag 29 december 2008 19:32 schreef Beaker het volgende:
Heeft iemand ervaring met de Musty Spider?
[ afbeelding ]
We zijn opzoek naar een goede buggy en deze leek mij wel wat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En er staan er idd ook wel een paar te koop op MP. Dus als we de 12w voorbij zijn ga ik maar eens bieden.
Even een plaatje ter verduidelijking:
[ Bericht 39% gewijzigd door BE op 06-01-2009 10:45:15 ]***
Goeie!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:17 schreef Brighteyes het volgende:
Soms deed ik zelfs de zonnekap ook dicht en de kap van de cosi en dan kon hij lekker slapen.
Ik weet het ook alleen maar omdat ik het dagelijks gebruik hoor. Ik heb nog steeds een hoes voor in de wandelwagen die ik erbij heb gekregen maar geen idee hoe ik die zou moeten gebruikenquote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:39 schreef miss_sly het volgende:
Nou ja, jij weet het tenminste. Mij overviel gisteren op de negenmaandenbeurs het ernstige gevoel dat ik echt niets wist...ik ben nu met een inhaalslag bezig, want ik voel me bepaald dom en onbekwaam en dat moet toch voor een deel weg zijn als ik beval...
Zo voel ik me nog wel eensquote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:39 schreef miss_sly het volgende:
Nou ja, jij weet het tenminste. Mij overviel gisteren op de negenmaandenbeurs het ernstige gevoel dat ik echt niets wist...ik ben nu met een inhaalslag bezig, want ik voel me bepaald dom en onbekwaam en dat moet toch voor een deel weg zijn als ik beval...
Ohh...miss_sly dat is nou precies waarom ik oa niet naar die beurs wil. Ik lees me wel in op internet (hier oa) en dan ga ik naar zo'n winkel en laat ik het me uitleggen. Ik kan toch niet alles weten? Tis net als bij een hypotheek...als je em moet afsluiten snap je het een maand lang precies, daarna weet je alleen nog wat je moet betalen...quote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:09 schreef miss_sly het volgende:
Al die [aanstaande] moeders op de beurs gisteren zagen er zo efficient en doelbewust uit, leken precies te weten wat ze wilden en moesten hebben en hoe dingen werkten.
Ik zou zeggen probeer een beetje aan dat gevoel te wennen want dat gevoel werd er bij mij in ieder geval niet veel beter op na de bevalling.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:39 schreef miss_sly het volgende:
Hoe herkenbaar... wij hebben hier thuis de adaptors op het bugaboo onderstel geklikt en daar de maxi cosi op geklikt. Ging prima, ze zaten alleen verkeerd om. Tot we beneden bij de auto kwamen en die adaptors dus weer van dat onderstel afmoesten omdat het onderstel anders niet inklaptquote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:54 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Maar toen we thuiskwamen en alles uit de auto op de stoep hadden gelegd kregen we zowel de bak als de zitting niet meer op het frame. Vloekend en tierend hebben we ruzie staan maken en uiteindelijk alles één voor één mee naar binnen genomen.
Je bent pas een echte expert als je het gewoon gebruikt. Als je mij nu met een ander merk wagen laat stoeien weet ik het ook niet.
en dan heb je haast en dan krijg je ze niet goed ingedrukt en dan doe je het zo ruig dat het vel van je hand vastzit tussen de wagen en de adapters. Muurvast. Klem.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 16:29 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Mijn vriend heeft tenslotte het onderstel op straat gekwakt in de hoop dat ze eraf zouden gaan en toen hebben we het onderstel maar haf ingeklapt achteringepropt. Bleek dus later dat je ze in moet drukken en dan schuif je ze er zo af.
ouchquote:Op zaterdag 21 februari 2009 23:24 schreef k_i_m het volgende:
[..]
en dan heb je haast en dan krijg je ze niet goed ingedrukt en dan doe je het zo ruig dat het vel van je hand vastzit tussen de wagen en de adapters. Muurvast. Klem..
Eigenlijk is Maxi-Cosi gewoon een merknaamquote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:35 schreef miss_sly het volgende:
En de maxi cosi gebruik je het eerste jaar ongeveer als autozitje? en dan moet er een ander, groter zitje komen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |