abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 april 2008 @ 07:14:01 #1
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_58316057
Vervolg op: Wat voor soort kinderwagen - Deel 7

Enkele bekende merken:
Bugaboo
Mutsy
Urban Jungle
Stokke
Quinny
X-adventure
Koelstra
Firstwheels
Joolz
Phil and Teds

Poppejans plaatste in het vorige deel haar wagen:

Vind 'm erg mooi, poppejans!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 26 april 2008 @ 07:22:39 #2
97685 YoWilly
No shit....sherlock
pi_58316073
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 07:14 schreef Sugar het volgende:
Vervolg op: Wat voor soort kinderwagen - Deel 7

Poppejans plaatste in het vorige deel haar wagen:
[ afbeelding ]

Vind 'm erg mooi, poppejans!
Wat een afschuwlijke wagen is dat zeg!!
Zelfs in de jaren 50 zou je er mee voor L** gelopen hebben.
Maar goed...dat is mijn mening.

Wij hebben zelf een quinny.
Makkelijke wagen, goed om te bouwen en op te bergen.
Don't get shot....It hurts!!
  zaterdag 26 april 2008 @ 08:01:53 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_58316141
Mooi gedaan Poppejans, maar is het niet verrekte onhandig? Zo'n ding krijg je volgens mij alleen in de auto kwijt als je een Pickup hebt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58316184
Mooie wagen, Poppejans. Een beetje addams-family
pi_58316199
Poppejans, het is niet mijn smaak, maar ik vindt het ergens toch ook wel wat hebben hoor, zo'n oude wagen .
Fake it till you make it...
pi_58316228
Wij gaan de Bugaboo Bee kopen, nu nog beslissen welke kleur...
pi_58316391
@Troel: Hij past inderdaad niet in mijn autootje, volgens mij in vrijwel geen enkele auto als je er dan ook nog een stuk stoel bij vrij moet hebben waar dan de baby zitten moet!
Maar wij wonen hier zowat in de stad+ ik heb al bedacht dat als we echt ergens anders heen zouden gaan ik een draagdoek zou gebruiken en later gewoon een makkelijk inklapbare buggy.
Of met de bus en dan de trein ofzo haha
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 08:15 schreef owlet het volgende:
Mooie wagen, Poppejans. Een beetje addams-family
Ja, dat heb je goed gezien! Het moet ook een beetje lugubere wagen voorstellen, er zat in het Land van Ooit (ik heb hem uit de veiling van daar) een heel verhaal achter:

de Hertoginne van de Hoogmoed liep met de wagen.
Een dame van zeer hoge adel die er prat op ging dat ieder haar ook als zodanig behandelde. Maakte je je Ooitgroet verkeerd dan kreeg je een sneer van jewelste! Het was eigenlijk best een bitch : Het liefst zou ze ook de Gouverneur vervangen op de troon, want zij vond dat zij een betere leider zou zijn dan hij. Maar dit sprak ze nooit uit tegen de Gouverneur en als hij er wel iets over hoorde dan praatte ze zich er weer slijmend uit.
In de kinderwagen lag haar zoon, Roderick. Maar geen Ooiter die hem ooit mocht zien (vandaar de gordijntjes)...Roderick was namelijk niets meer dan een helm met een speen. Anderlanders kregen hem bij hoge uitzondering wel eens te zien, maar o wee als je dan liet weten dat het geen echt kind was!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_58316408
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 07:22 schreef YoWilly het volgende:

[..]

Wat een afschuwlijke wagen is dat zeg!!
Zelfs in de jaren 50 zou je er mee voor L** gelopen hebben.
Maar goed...dat is mijn mening.

Wij hebben zelf een quinny.
Makkelijke wagen, goed om te bouwen en op te bergen.
Laat mij dan maar heerlijk voor l*l lopen hoor, liever dat dan er 1 kopen waar heel Nederland mee loopt.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_58316460
ik dacht dat de bugaboo bee een buggy was!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_58363987
Voor de Bugaboo Bee kan je een 'nestje' kopen, waar de baby de eerste maanden in ligt. Dan ligt de baby stevig & warm. Ook past o.a. de Maxi Cosi erop. maar de belangrijkste reden voor ons: we wonen op de 2e etage, met voordeur op de eerste. Zodra je de voordeur binnen bent meteen trap naar boven. We hebben maar ong. 55/60 cm in de breedte om een kinderwagen neer te zetten, en de bugaboo bee kan echt heel erg plat, en past dus (als waarschijnlijk enige wagen) in ons halletje.
pi_58441789
Wij kunnen volgende week eindelijk onze wagen ophalen
Leuk hoor
  vrijdag 2 mei 2008 @ 20:38:11 #12
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_58442506
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 09:15 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Laat mij dan maar heerlijk voor l*l lopen hoor, liever dat dan er 1 kopen waar heel Nederland mee loopt.
Ik vind er ook weinig aan, maar je mag hem van mij mooi vinden
Ik snap alleen niet dat je er eentje neemt, die niet in je auto past. Dat zou ik echt vet onhandig vinden!

Dan heb je ook nog mensen die zo'n wagen hebben voor thuis en een dure voor in de auto. Dat gaat er bij mij al helemáál niet in...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_58443787
Ik heb een Quinny Freestyle 3XL met alles erbij Makkelijk in te klappen, past makkelijk in mn auto...

Als je vind dat tegenwoordig alles te snel gaat, moet je eens in de rij gaan staan bij het postkantoor....
pi_58444372
Wij hebben dus nog steeds die Esprit Twister ( exact het zelfde als de Quinny freestyle ) maar die past dus echt niet in mijn kofferbakje .....

Maarrrrrrr....het blijft mijn favoriet, ik vind hem nog steeds leuker dan de Bugaboo die we nu hebben ..... Maar goed die is dan weer ontzettend handig in gebruik enzo
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  zaterdag 3 mei 2008 @ 15:31:41 #15
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58455040
quote:
Op maandag 28 april 2008 18:47 schreef Reinhilde het volgende:
Voor de Bugaboo Bee kan je een 'nestje' kopen, waar de baby de eerste maanden in ligt. Dan ligt de baby stevig & warm. Ook past o.a. de Maxi Cosi erop. maar de belangrijkste reden voor ons: we wonen op de 2e etage, met voordeur op de eerste. Zodra je de voordeur binnen bent meteen trap naar boven. We hebben maar ong. 55/60 cm in de breedte om een kinderwagen neer te zetten, en de bugaboo bee kan echt heel erg plat, en past dus (als waarschijnlijk enige wagen) in ons halletje.
Ik heb de Bugaboo Cameleon, en die wielbasis is nog best breed. Kom je met een Bee uberhaupt wel tot in het halletje? (Mss van tevoren ff opmeten). En idd, je kan alles er makkelijk aftrekken, blijft niets over van die kar (de cameleon, dus. Bee zal niet veel anders zijn)

Poppejans, je wagen ziet er ieuk uit, maar idd mss niet het makkelijkst in gebruik. Maar ach, first things first
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_58455049
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 20:38 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Ik vind er ook weinig aan, maar je mag hem van mij mooi vinden
Ik snap alleen niet dat je er eentje neemt, die niet in je auto past. Dat zou ik echt vet onhandig vinden!

Hoezo onhandig, zou niet weten waar ik dan heen zou moeten gaan in de auto met een kinderwagen? Wij wonen bij de stad hier.
Een maxicosi voor in de auto, en voor boodschapje in een draagdoek of even in de cosi kan toch makkelijk denk ik.
Volgens mij kan een baby al na een aantal maanden in een goede buggy die aardig plat kan.
  zaterdag 3 mei 2008 @ 21:18:07 #17
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_58460600
Ik vind het een grappig verhaal van je wagen Poppejans, maar ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom je je kindje in een " luguber" aandoende wagen wil leggen? (Los van het feit dat het wagentje ook mijn smaak niet is, maar daar valt niet over te twisten uiteraard ) .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  † In Memoriam † zaterdag 3 mei 2008 @ 22:18:41 #18
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_58461679
Hier is nog steeds de Quinny Buzz goed in gebruik. Inmiddels zit de wandelwageninzet er al een aantal maanden op. Milo zit er heel goed in, maar het blijft wel een groot ding als je het vergelijkt met een buggy. Nu ben ik de laatste tijd aan het twijfelen of ik de hele set niet zou verkopen en er een goede buggy voor in de plaats koop. Eentje die in ieder geval plat kan. Iemand hier de gouden tip?

Verder gaan we in september met het vliegtuig op vakantie. Ik heb begrepen dat alleen paraplu buggy's mee mogen tot aan de gate van het vliegtuig en dan max. 5 kg. Nu nog kijken of er zo eentje bestaat die ook plat kan.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_58461779
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 21:18 schreef Vivi het volgende:
Ik vind het een grappig verhaal van je wagen Poppejans, maar ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom je je kindje in een " luguber" aandoende wagen wil leggen? (Los van het feit dat het wagentje ook mijn smaak niet is, maar daar valt niet over te twisten uiteraard ) .
Omdat ik daar wel van hou Ik heb ook al wat zwarte babykleertjes. Onze eigen garderobe is eigenlijk ook vrijwel geheel weg te wassen met de Robijn Black Velvet haha

Niet dat ik niets heb met vrolijke kleuren hoor, integendeel! Maar van mij hoeft het allemaal niet heel poezelig roze of babyblauw
pi_58461970
Slaapmeisje, ik heb een McLaren buggy en die is geloof ik wel iets zwaarder dan 5 kilo maar die mocht ik wel meenemen tot aan het vliegtuig. Nadeel was dat ik bij aankomst moest wachten tot het ding op de band verscheen Kon ik alsnog heel lang met een baby en een zware tas sjouwen.
Van vrienden hoorde ik dat de Quinny Zapp wel mee het vliegtuig in kan omdat het heel klein op te vouwen is. Nadeel is dat die weer niet plat kan.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † zaterdag 3 mei 2008 @ 22:51:51 #21
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_58462161
Mijn ouders hebben wel een McLaren buggy voor als Milo daar is, maar die gaat inderdaad niet mee als handbagage. Milo is tegen de tijd dat we weggaan nog wel zwaarder dan nu, dus dat zou ik niet zien zitten. Dat wordt flink surfen voor alternatieven vrees ik
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  zondag 4 mei 2008 @ 22:29:37 #22
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_58481099
Ik las laatst iets over een Quinny-achtige buggy alleen die kon wél plat...even speuren..
  zondag 4 mei 2008 @ 22:32:46 #23
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_58481162
Gevonden; de Titanium Breeze! http://www.babycare.nl/product_info.php?products_id=1487

Alleen wel 6 kilo zie ik nu..sowwy .
  maandag 5 mei 2008 @ 09:16:56 #24
62233 Jelief
ikke lief!
pi_58485828
hier staat helemaal onderaan een verschrikkelijk simpele buggy.Kan nooit meer dan 5 kilowegen. Er staat ook een travelbuggy maar die is 4 keer zo duur...
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  maandag 5 mei 2008 @ 10:46:38 #25
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_58487044
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 22:37 schreef snoopy het volgende:
Slaapmeisje, ik heb een McLaren buggy en die is geloof ik wel iets zwaarder dan 5 kilo maar die mocht ik wel meenemen tot aan het vliegtuig. Nadeel was dat ik bij aankomst moest wachten tot het ding op de band verscheen Kon ik alsnog heel lang met een baby en een zware tas sjouwen.
nah ja.. dat is wel raar hoor - normaal gesproken leveren ze kinderwagens / rolstoelen e.d. op de plaats van bestemming gewoon weer terug bij de uitgang van het vliegtuig af.

Ik zou trouwens geen buggy kopen alleen omdat ie eventueel als handbagage mee zou kunnen; het is het eerste wat naar het ruim verdwijnt als de vlucht ook maar een beetje gevuld is en eerlijk gezegd heb ik eigenlijk zelfs nog nooit een buggy in de passagierscabine of overheads gezien. Dan zou ik zelf kiezen voor de meest prettige buggy en die gewoon direct als gate-bagage laten labelen (dus droppen bij de gate van vertrek en weer terugkrijgen bij de gate bij aankomst).
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  † In Memoriam † dinsdag 6 mei 2008 @ 12:57:31 #26
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_58510263
Bedankt voor de tips. Ik zal eerst wel even een paar winkels afgaan en online rondstruinen. Wat zijn die buggy's eigenlijk godsgruwelijk duur zeg als je een beetje een goede wil hebben
  dinsdag 6 mei 2008 @ 13:17:11 #27
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58510723
Slaapmeisje, ik heb hier anders wel een maclaren staan die ik nog niet gebruik. Je mag m zo lenen voor de zomer hoor. Jennifer kan er toch nog niet in.

Ik heb trouwens 5 kinderwagens gehad.
- 1 gekocht toen ik nog niet zwanger was. Ik vond m heel leuk, maar toen ik na 2 jaar zwanger was vond ik m helemaal niet meer leuk.
- 2 helemaal nieuw gekocht, 2x mee naar buiten en ik vond het ding vreselijk kut rijden.
- 3 Blauwe topmark, 2e hands. Reed prima, alleen ik had geen bovendekje. Ik vond dat niet zo'n probleem, maar mn moeder had opeens een andere wagen.
- 4 zwart van baby confort. Wat een kutding. Groot, zwenkwielen... echt reed voor geen meter.
- 5 quinny, donkerblauwe wieg en een bruine buggyzit. Ik ben helemaal verkocht! Rijd prima, handig, goed op te vouwen.

We hadden afgelopen weekend bijna een nieuwe wagen gekocht, ik had er graag 1 gehad waarbij de wageninzet helemaal plat kan. We hadden onze zinnen gezet op de mutsy. Maar ik denk dat ik het toch maar niet doe. Straks zit ik weer met een nieuwe wagen die ik niets vind, terwijl ik deze wagen gewoon goed vind rijden.
Voor de zomer leen ik de wagen van mijn moeder, die heeft een quinny die helemaal plat kan. Dus dat is lekkerder voor Jen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 14:09:24 #28
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_58511828
Slaapmeisje, ik ben vorige zomer een dagje op en neer gevlogen naar London en heb mijn buggy meegenomen tot aan de gate. Hij is zeker zwaarder dan 5 kilo, maar dat was geen probleem omdat hij gewoon zo plat kon. Bij het uitstappen kregen we hem direct weer mee.
Onze buggy kan een heel eind plat, ik heb erover gedacht de Quinny te verkopen, maar ik merk dat ik hem nog veel gebruik. Vooral als ik verder loop dan het parkje in. Hij zit veel lekkerder voor een kind, rijdt comfortabeler en er kunnen meer boodschappen op en in
De buggy gebruiken we vooral voor op de fiets eigenlijk.
Alleen is onze hal nu wel übervol, met de Quinny, de McLaren en een duwdriewieler
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_58512263
Wij hebben de bugaboo Chameleon. superding!
  dinsdag 6 mei 2008 @ 14:34:38 #30
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58512373
pm girl, kan jouw quinny helemaal plat? Zo ja, als je m wegdoet pm mij dan even. Misschien wil ik m dan wel overnemen.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 14:38:41 #31
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58512452
Even een vraagje voor de mensen met een bugaboo cameleon:
Wij hebben zo'n parasolletje erop, maar ik krijg dat ding niet in de juiste hoek gebogen waardoor Eli alsnog in de zon ligt... Hoe werkt dat ding?
  dinsdag 6 mei 2008 @ 14:47:55 #32
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_58512681
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 14:34 schreef Ticootje het volgende:
pm girl, kan jouw quinny helemaal plat? Zo ja, als je m wegdoet pm mij dan even. Misschien wil ik m dan wel overnemen.
Hij kan bijna helemaal plat ja. Maar zoals ik schreef heb ik erover gedacht hem te verkopen, maar ik gebruik hem nu nog veel. Ik doe hem voorlopig nog niet weg.
Daarbij vind ik het niet de meest ideale wandelwagen, die riempjes blijven vreemd zitten. Ik heb daar al meer Speedi-gebruikers over gehoord.
Ik zou je deze wagen niet aanraden als je nog een nieuwe zoekt.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_58512735
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 14:38 schreef DaviniaHR het volgende:
Even een vraagje voor de mensen met een bugaboo cameleon:
Wij hebben zo'n parasolletje erop, maar ik krijg dat ding niet in de juiste hoek gebogen waardoor Eli alsnog in de zon ligt... Hoe werkt dat ding?

zo?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 6 mei 2008 @ 14:58:06 #34
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_58512897
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 14:50 schreef milagro het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

zo?
Zeg..wat doe jij hier?
  dinsdag 6 mei 2008 @ 14:59:22 #35
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58512932
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 14:58 schreef Vivi het volgende:

[..]

Zeg..wat doe jij hier?
rammelen?
pi_58512999
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 14:58 schreef Vivi het volgende:

[..]

Zeg..wat doe jij hier?

loeren ........... naar dingen die er in 'mijn tijd' allemaal niet waren
  dinsdag 6 mei 2008 @ 15:07:48 #37
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_58513106
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 15:02 schreef milagro het volgende:

[..]

loeren ........... naar dingen die er in 'mijn tijd' allemaal niet waren
Uhuh! * Iets murmelt over voorzichtig orienteren enzo..

Oh ja, ik was aan het werk
pi_58513513
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 15:07 schreef Vivi het volgende:

[..]

Uhuh! * Iets murmelt over voorzichtig orienteren enzo..

Oh ja, ik was aan het werk
grapjas annex lolbroek dan wel pretletter, ik mag bekant van de menopauze gaan genieten
pi_58513830
wordt je oma, Milagro?

dinsdag 6 mei 2008 @ 15:43:25 #40
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58513913
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 14:50 schreef milagro het volgende:

[..]

afbeelding

zo?
Ik krijg hem er wel op, maar de parasol krijg ik niet in dat bochtje, zeg maar.
Hoe ard ik ook eraan sjor, ik pook eerder een oog uit dan dat dat ding schuin blijft staan...
  dinsdag 6 mei 2008 @ 15:43:35 #41
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_58513919
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 15:26 schreef milagro het volgende:

[..]

grapjas annex lolbroek dan wel pretletter, ik mag bekant van de menopauze gaan genieten
Nou, ik vind je toch aardig fruitig ende dartelig hoor
pi_58513960
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 15:40 schreef lily het volgende:
wordt je oma, Milagro?

de jongedame die waagt mijn 18 jarige zoon met een oepssorryikbegrijpookniethoehetkanmaarhetisnueenmaalzohadjehemmaarnieterinmoetenhangen babbel denkt te kunnen verrassen die sleep ik aan de kannietandersdanblonde haren door de straat heen hier, dus uuh , nee
  † In Memoriam † dinsdag 6 mei 2008 @ 16:42:46 #43
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_58514677
Ticootje jij bent echt een grootverbruiker En lief van je dat aanbod

Mijn ouders hebben nog een MacLaren staan, dus die nemen we dan wel mee op vakantie. Ik was juist door mijn moeder op die 5 kg. regel gewezen, maar blijkbaar is dat niet zo'n probleem als het lijkt
pi_58514849
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 15:43 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Hoe ard ik ook eraan sjor, ik pook eerder een oog uit dan dat dat ding schuin blijft staan...
sjorren met beleid ws dan
op de site staat dat je het solletje op drie plaatsen kan buigen, dus probeer die andere 2 eens, als je die kan vinden
  dinsdag 6 mei 2008 @ 17:35:51 #45
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58515343
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 15:43 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Davinia hier ook ALTIJD gedoe met dat enorm fijne parasolletje hoor Zit dat ding na drie kwartier pielen ein-de-lijk goed, ga je de hoek om en moet ie weeeeeer anders. Heb zelf als een bij een combi van zon en wind achter dat verschrikkelijke ding aan moeten rennen omdat de wind er vat op had gekregen. Ik heb het nu maar opgegeven en laat dat onding voortaan thuis. Veel beter voor je bloeddruk.

Ik heb een zonnehoedje voor Linde gekocht dat ervoor zorgt dat ze geen zon in haar ogen krijgt. En als ze gaat slapen dan maak ik een soort zonneschermcontructie met een hydrofielluier en knijpers die in de luiertas zitten.
pi_58515683
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 22:18 schreef Slaapmeisje het volgende:
Hier is nog steeds de Quinny Buzz goed in gebruik. Inmiddels zit de wandelwageninzet er al een aantal maanden op. Milo zit er heel goed in, maar het blijft wel een groot ding als je het vergelijkt met een buggy. Nu ben ik de laatste tijd aan het twijfelen of ik de hele set niet zou verkopen en er een goede buggy voor in de plaats koop. Eentje die in ieder geval plat kan. Iemand hier de gouden tip?

Verder gaan we in september met het vliegtuig op vakantie. Ik heb begrepen dat alleen paraplu buggy's mee mogen tot aan de gate van het vliegtuig en dan max. 5 kg. Nu nog kijken of er zo eentje bestaat die ook plat kan.
Wij hebben vorig jaar met United Airlines gevlogen en daar mocht de Quinny Speedi gewoon mee tot aan het vliegtuig (dus in de slurf). Bij de ingang moesten we hem inklappen en toen we op de plaats van bestemming aankwamen stond ie weer in de slurf te wachten Alleen toen we weer in Nederland aankwamen moesten we hem ophalen bij een speciaal depot voor afwijkende baggage en moesten we dus wel ver lopen met de baby op de arm
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_58517271
Davinia, is die parasol (bugaboo) een beetje handig qua bevestiging? Wij hebben er 1 van prenatal, maar dat is niet wat. Ding knalt steeds van de stang af en daar zitten al allemaal krassen op .
  dinsdag 6 mei 2008 @ 23:24:23 #48
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58522091
Ik kreeg em er wel makkelijk op.
En inmiddels ook wel de punten gevonden hoe je zou moeten kunnen buigen, en 1 scharnier doet het ook, nu de andere twee punten nog in een plooi zien te krijgen (en houden)...
pi_58528441
Wij hebben ook zo'n parasol, maar hebben daar geen problemen mee eigenlijk, Hij is in allerlei manieren te buigen etc...:)
  woensdag 7 mei 2008 @ 11:41:17 #50
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_58529029
Poppejans, wat cool dat je de wagen van het Land van Ooit hebt! Ik vind hem íets te gewaagd maar wel heel erg leuk dat iemand daar mee rondrijd!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_58536240
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 11:41 schreef Lishe het volgende:
Poppejans, wat cool dat je de wagen van het Land van Ooit hebt! Ik vind hem íets te gewaagd maar wel heel erg leuk dat iemand daar mee rondrijd!
Dankjewel, wat lief!
Ik moet er elke dag steeds even naar kijken

Mocht ik ooit zwanger zijn dan ga ik wel iets leuks verzinnen als aankondiging hier op Fok met een duidelijke foto van de wagen ofzo, nog genoeg tijd om wat origineels te bedenken haha
En ooit ben ik er bij met mijn kindje in die wagen op een OUD meet
pi_58550685
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 15:31 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik heb de Bugaboo Cameleon, en die wielbasis is nog best breed. Kom je met een Bee uberhaupt wel tot in het halletje? (Mss van tevoren ff opmeten). En idd, je kan alles er makkelijk aftrekken, blijft niets over van die kar (de cameleon, dus. Bee zal niet veel anders zijn)

Dat van de wielen opmeten had ik nog niet echt aan gedacht... goed idee! Maar we hebben een breed portiek waar ik m rustig uit elkaar kan halen, want dat past niet in ons 'halletje' denk ik
pi_58753554
Wij zijn aan het kijken voor een buggy. We willen die gaan gebruiken als we op de fiets of met het OV weggaan.
Nu twijfelen wij tussen de Koelstra Simba en Maclaren Quest Sport. Maar als ik op internet lees dan zie ik dat ze qua specificatie niet zoveel verschillen, maar qua prijs verschillen ze wel 70 euro.
Dus ik vraag me af wat nou precies het verschil er tussen is?
  zaterdag 31 mei 2008 @ 15:52:06 #54
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59032408
Ik heb een andere wagen

Hte is een mutsy geworden. De buggyzit kan vrijwel helemaal plat en kan naar je toe. Jen heeft m al uitgeprobeerd en hij sliep heerlijk!

Dit is echt de laatste wagen hoor
pi_59032487
Tico... echt waar?
pi_59032691
wij gebruiken de Urban Jungle nara volle tevredenheid. De wagen rijdt (vind ik) het lekkerst van wat ik allemaal in mijn handen heb gehad (quiny, bugaboo, stokke, maxi cosi). Dat komt voornamelijk door de GROTE wielen , van die kleine harde wieltjes heb ik het niet zo op, dat rammelt en stuitert maar over de stoep...
Inklappen is super-simpel en er zitten een minimum aan uitsteksels en klepjes, veertjes en prutsel dingetjes aan

Enige nadeel is misschien de grote van de wagen als hij is ingeklapt... hij past net (maar dan ook net) in de achterbak van mijn auto (Seat Leon)...
  zaterdag 31 mei 2008 @ 18:34:55 #57
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59035392
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 15:57 schreef Reinhilde het volgende:
Tico... echt waar?
Jij hebt m gezien.

Ben je blij met je wagen? Ik hoop dat je m goed vind rijden.
  zondag 1 juni 2008 @ 18:51:58 #58
100412 mefke79
komt goed!
pi_59053061
Even een vraagje. Weet zo iemand een wagen die handig is voor twee lange mensen? Met een grote station hoeven we ons nog niet echt zorgen te maken over de ruimte die het ding inneemt, maar ik wil fatsoenlijk kunnen wandelen zonder last van armen/schouders te krijgen. En aangezien ik daar nogal gevoelig voor ben...Ik zelf ben bijna 1.85 en mijn man is 1.90. Zelf vind ik de nieuwe van maxi cosi (de muria??) wel mooi, maar of ie handig is...Iemand er al meer gereden of ervaring mee opgedaan?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 1 juni 2008 @ 19:01:43 #59
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59053226
Misschien is het handig om een in hoogte verstelbare wagen te nemen? Die kunnen vaak lekker hoog (of in mijn geval juist lekker laag ) Volgens mij zijn Bugaboo en Stokke allebei in hoogte verstelbaar. En anders eens bij een grote prenatal gaan "passen"? Daar staan meestal alle wagens wel uitgeklapt zodat je kunt testen.

En de wagen die je noemt (kan even niet teruglezen) die ken ik niet, dus daar kan ik geen tips over geven
  zondag 1 juni 2008 @ 19:12:43 #60
100412 mefke79
komt goed!
pi_59053432
ik ben vast de enige...maar ik vind die Stokke zo in en in lelijk...durf het bijna niet te zeggen. (laten we hopen dat dat niet de enige wagen is die past). Hoe lang van te voren moet je die wagen eigenlijk bestellen, zit er een lange levertijd op?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 1 juni 2008 @ 19:19:20 #61
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59053558
De Buggaboo kun je niet in hoogte verstellen.
Deze echter weer wel BABY-WALZ Combi-kinderwagen met toebehoren

De feiten in hoogte verstelbare, zwenkbare duwstang zacht ommanteld en ergonomisch gevormd duwhoogte instelbaar (63-104 cm)
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 1 juni 2008 @ 19:23:22 #62
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59053623
Ik vind de Stokke altijd net op zo'n wagentje van de postbode lijken Maar ik zie er best veel mensen mee dus hij zal wel heel praktisch zijn
  zondag 1 juni 2008 @ 19:24:35 #63
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59053650
Uhhh ik heb zelf een Bugaboo en die kan je echt wel in hoogte verstellen hoor Moet je wel voor een van de nieuwere modellen gaan. Ik heb de Cameleon.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 1 juni 2008 @ 19:28:19 #64
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59053739
quote:
Op zondag 1 juni 2008 19:24 schreef Stiemie het volgende:
Uhhh ik heb zelf een Bugaboo en die kan je echt wel in hoogte verstellen hoor Moet je wel voor een van de nieuwere modellen gaan. Ik heb de Cameleon.
Ow ok, ik ken alleen de Frog en daar gaat t iig niet bij , sorry
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_59054016
Mefke, je bent echt niet de enige hoor.. ik vind de Stokke ook zoooooi foeilelijk.

Ik wil bij een 2e een andere wagen, weet alleen nog niet welke. Denk niet dat ik 'm nieuw ga kopen, zal wel een 2e handsje worden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 1 juni 2008 @ 19:49:08 #66
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59054178
De mutsy is in hoogte verstelbaar. Hij kan best hoog. Ik vind het echt een perfect ding.
pi_59054454
De stang van quinny buzz kun je ook in hoogte verstellen mefke
mijn vriend is 2.02m dus ook hier was een in hoogte verstelbare wagen een must

En de stokke vind ik ook heel erg lelijk
  zondag 1 juni 2008 @ 20:25:19 #68
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_59054851
Het handvat van de Koelstra Flexxo ook.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  zondag 1 juni 2008 @ 20:34:52 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59055053
Bij de Quinny Speedy ook, maar... niet al te hoog... Ik heb schoenen met een wat dikkere zool en een hak eronder en dan vind ik (1.72) hem al een beetje laag aanvoelen...
pi_59056115
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 18:34 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Jij hebt m gezien.

Ben je blij met je wagen? Ik hoop dat je m goed vind rijden.
Ik ben heel erg blij met de wagen, ik vind m heerlijk rijden

En ik dacht dat je gistermiddag nadat wij weg waren weer een nieuwe was gaan kopen, vandaar mijn opmerking Maar hij is leuk die je nu hebt!
  maandag 2 juni 2008 @ 08:35:39 #71
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59062099
Nee, ik heb sinds vrijdag een andere wagen.. Ik ben er ook heel blij mee. Perfect ding.
  maandag 2 juni 2008 @ 09:42:48 #72
35189 Troel
scherp en bot
pi_59062878
quote:
Op zondag 1 juni 2008 19:12 schreef mefke79 het volgende:
ik ben vast de enige...maar ik vind die Stokke zo in en in lelijk...durf het bijna niet te zeggen. (laten we hopen dat dat niet de enige wagen is die past). Hoe lang van te voren moet je die wagen eigenlijk bestellen, zit er een lange levertijd op?
Toen wij de Stokke bestelden konden we hem binnen een week ophalen en we hadden hem ook meteen mee kunnen nemen als we dat gewild hadden

Hij is niet supermooi, maar echt wel heel superhandig

Wij hebben toen zelf ook een tijdje bij de bugaboo zitten kijken, maar als je dan lang bent dan krijg je het in je rug omdat die bak zo gruwelijk laag zit, terwijl die bij de Stokke ook nog eens in hoogte te verstellen is. Nu Ruben in de kinderwageninzet zit is het alleen nog maar handiger, geen moeite doen trapjes en perfect te gebruiken als kinderstoel (als wij ergens uit eten gaan, zit hij lekker hoog aan tafel (enig nadeel is dat hij dan wel gaat miepen omdat hij ook wil eten)) als je ergens bent waar ze geen kinderstoel hebben.

Oja en het is de enige die met wagenbak en al in de achterbak van een peugeot 206 driedeurs kan
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_59067690
In de winkel gaan kijken en uitproberen. Welke hoogte is voor jullie prettig, wat rijdt lekker. Helemaal als je veel ruimte in de auto hebt, dan hoef je verder niet zo te letten op klein opvouwbaar of niet.
Wij hebben bugaboo cameleon en daar is de duwstang van verstelbaar in hoogte. Ben er erg blij mee en ook lief (1.93m) is er mee in zn sas.

Van de stokke ben ik ook niet helemaal wild... maar ja ieder zn smaak. Gewoon uitproberen, dat gaf voor ons de doorslag.
pi_59069864
De bak van een 206 is toch niet kleiner dan een 205? Want in de laatste paste de Bugaboo ook Zaterdag kan ik de 206 uitproberen, ben benieuwd.
  maandag 2 juni 2008 @ 14:57:42 #75
35189 Troel
scherp en bot
pi_59070009
quote:
Op maandag 2 juni 2008 14:51 schreef poemojn het volgende:
De bak van een 206 is toch niet kleiner dan een 205? Want in de laatste paste de Bugaboo ook Zaterdag kan ik de 206 uitproberen, ben benieuwd.
Bij de 206 gaat de bak nog een stuk naar binnen. Ik weet niet of dat bij een 205 ook zo is Overigens is dat zo bij de 3 deurs, of het bij de 5 deurs ook zo is weet ik niet.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 3 juni 2008 @ 13:34:44 #76
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_59088587
Poppejans, nu ben ik wel heel nieuwsgierig naar jouw kinderwagen. Wil je hem nog een keer posten??

Ik wil graag een ouderwetse kinderwagen...en gelukkig vindt Peaceman dat ook prima en met een beetje geluk kunnen we er één lenen van een vriendin die er zelf in 1965 in heeft gelegen Ik weet nog met Twan dat hij vrij snel in een buggy terecht kwam, vond ik veel praktischer. Als we met de auto moeten, nemen we de maxicosi mee en als ik de stad of buurt in ga, kan de beeb gewoon in de kinderwagen. Desnoods kunnen we de kinderwagen van mn broertje lenen/gebruiken, hun zoon is tegen die tijd ruim 8 maanden.

Ik vind deze zooo mooi

[ Bericht 6% gewijzigd door Diaan73 op 03-06-2008 14:04:13 ]
Make love, not war ☮
  dinsdag 3 juni 2008 @ 14:19:53 #77
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59089793
Diaan, gave wagen hoor. Die dingen nieuw zijn vreselijk duur. Ik heb ze zijn staan voor 1700 euro!! Alleen ze lijken mij niet zo praktisch...
  dinsdag 3 juni 2008 @ 14:47:26 #78
114177 Diaan73
pi_59090518
Nee ze zijn ook niet echt praktisch, maar dat hoeft ook niet. Daar heb ik wel andere dingen voor deze is dan vooral rondom huis, lopend naar de stad enz. we wonen dichtbij de stad, dus daar gaan we toch niet met de auto naartoe.
Make love, not war ☮
  woensdag 4 juni 2008 @ 15:35:42 #79
114177 Diaan73
pi_59118595
Wij gaan morgen naar deze kinderwagen kijken en als ie echt zo mooi is als op het plaatje gaan we hem kopen!!!
Make love, not war ☮
pi_59390076
Even een vraagje voor de Stokkebezitters: hoe bevalt wandelen in het bos? Of doen jullie daar niet aan? Als ik de wielen bekijk lijkt de Bugaboo (Cameleon) me meer geschikt voor hobbelige bospaadjes. Ik vind de Stokke trouwens wel mooi, en lekker hoog. Mooi stofje ook.

En Diaan: hebben jullie de wagen gekocht?
  zaterdag 14 juni 2008 @ 17:31:12 #81
35189 Troel
scherp en bot
pi_59390316
Ik heb er nog geen problemen mee gehad. Maar het gaat wel iets schokkeriger dan de echte wagens met luchtbanden enzo (tja, massieve wielen versus luchtbanden).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_59390595
Dank je, dat kan ik weer in de overweging meenemen.
pi_59392537
ooooh Diaan, die IS ook echt helemaal geweldig Helemaal perfect, en daar op die site knappen ze die wagens echt helemaal op zodat ze er als splinternieuw uitzien, ik vind die kleuren ook erg mooi, vind zwarte oude wagens echt
  vrijdag 27 juni 2008 @ 20:11:48 #84
114177 Diaan73
pi_59738942
Nog even onze kinderwagen showen, hij is alleen nog niet helemaal opgesteld. Het onderdeel is een stuk hoger natuurlijk: maar het is wel een mooie indicatie

Make love, not war ☮
pi_59764336
Diaan, wat een snoepje van een wagentje, en ik vind de kleuren ook mooi!
Kindjes kunnen vaak ook veel langer in zo'n ouderwetse wagen liggen omdat de bak veel groter is dan de wagens van nu.

En dat oranje retro dekentje is leuuuk, helemaal bijpassend!
  zondag 29 juni 2008 @ 08:57:31 #86
114177 Diaan73
pi_59767557
quote:
Op zondag 29 juni 2008 00:15 schreef Poppejans het volgende:
Diaan, wat een snoepje van een wagentje, en ik vind de kleuren ook mooi!
Kindjes kunnen vaak ook veel langer in zo'n ouderwetse wagen liggen omdat de bak veel groter is dan de wagens van nu.

En dat oranje retro dekentje is leuuuk, helemaal bijpassend!
Dankjewel Poppejans. Ja dat dekentje vond ik ook helemaal bijpassend, de wagen is helemaal compleet "geleverd" incl. dekentje, lakentje, matrasje, parapluutje en dat "hangding". Helemaal
Make love, not war ☮
pi_59767571
Diaan73 die is leuk

Wij rijden nu al enkele maanden met de Bugaboo Classic en het is een geweldige wagen om mee te rijden
Ik ben blij wat dat we hem toch hebben kunnen overnemen voor een prikkie!
De Esprit blijft staan voor de 2e ( eventueel ) want die vond ik als kinderwagen helemaal fijn en leuk, want dat vind ik nog steeds!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_59801698
quote:
Op zondag 29 juni 2008 08:57 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Dankjewel Poppejans. Ja dat dekentje vond ik ook helemaal bijpassend, de wagen is helemaal compleet "geleverd" incl. dekentje, lakentje, matrasje, parapluutje en dat "hangding". Helemaal
Hij ziet er echt bijzonder goed uit nog hoor, volgens mij zie je dat niet vaak! Ook dat chroom boven die bandjes, en de bandjes zelf zien eruit als nieuw!
Ik heb bij die van mij paar weken geleden nieuwe bandjes opgezet, ik zal van de week wel eens even een duidelijke foto maken van de wagen en hier plaatsen.
  maandag 30 juni 2008 @ 20:43:37 #89
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_59802806
Ik heb nog zo`n soort wagen te koop..voor wie wil
Saartje
pi_59812493
Onze urban jungle begint een beetje te wiebelen als je hem van links naar rechts beweegt (als de wieg er op staat met de kleine er in) ik heb het gevoel dat hij niet meer zo vast in elkaar steekt...

Inmiddels de winkel gebeld waar hij is gekocht, en die vertelde dat het normaal was dat daar een klein beetje speling op kwam te staan...

iemand anders daar ervaring mee met een UJ?
  vrijdag 4 juli 2008 @ 12:26:58 #91
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_59886363
Ik heb even gezocht, maar volgens mij is er geen apart buggy topic dus dan maar hier...

Ik ben op zoek naar een beetje knappe buggy die vrij klein opgevouwen kan worden, maar wel verschillende standen heeft en dus ook comfortabel genoeg is om bijvoorbeeld mee te nemen tijdens dagjes uit enzo. Wij gebruiken de kinderwagen eigenlijk (te) weinig (we zijn geen wandelmensen ) en ik word een beetje kriegel van de grootheid/lompheid van dat ding dus ik wil graag overstappen op een wat handzamer geval, iemand tips/ideeën?

En heeft er iemand ervaring met een Koelstra zippo/limbo/simba? Dat lijkt me namelijk op het eerste gezicht wel een geschikte, zo met een soort liggedeelte bij de beentjes enzo.
Red de zeehond!
pi_59886431
Iemand ervaring met een duowagen? Voor baby en Kim.
pi_59886830
Jellyrose, ik heb een Koelstra (Simba geloof ik?)
Ben er opzich heel tevreden over, rijdt prima, is klein op te vouwen. Kan makkelijk mee op de fiets.
Wel een minpuntje vind ik zelf. In ligstand dan kan je het 'plankje' bij de beentjes wel omhoog doen, maar dan hangen ze er nog half overheen. Het liggedeelte voor de beentjes is dus echt erg klein. Kan me voorstellen dat dat niet voor ieder kind prettig is.

Bij Maclaren is dat wel wat langer, als ik het goed gezien heb.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 14:18:17 #94
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_59889141
Ah thx Appelsap - ik vroeg me idd al af of dat plankje lang genoeg zou zijn!
Red de zeehond!
pi_59894376
Heeft er iemand ervaringen met de buggy's van prenatal? Ik zou eigenlijk wel een buggy voor erbij willen hebben. Voor bv een keer met de fiets naar de stad ofzo. Het ding moet wel meerdere standen hebben, makkelijk mee kunnen op de fiets en ook nog beetje fatsoenlijk te sturen zijn.
pi_59894640
Wij hebben de eigen merk buggy van Prenatal. Heeft meerdere standen en kan mee op de fiets. We beginnen nu wel last te krijgen van de wieltjes, dat ze blokkeren. Maar misschien hebben we hem wel afgeragt.
pi_59896801
Hoe lang gebruiken jullie die al _ingrid_?
Mijn moeder zweert bij maclaren en dat zijn volgens mij ook wel goede buggy's, maar ik vind ze behoorlijk duur voor "erbij". We gebruiken normaalgesproken de bugaboo, maar die kan niet mee op de fiets.

Iemand misschien nog tips over wat je vooral NIET moet kopen als je een buggy wilt?
  vrijdag 4 juli 2008 @ 21:14:24 #98
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59897955
Nijna we hebben hier de prenatal eigen merk buggy om Linde mee naar het kdv te brengen en weer op te halen. We kunnen de buggy daar dan ingeklapt in het halletje laten liggen en de bugaboo neem ik liever weer mee naar huis. Ons bevalt ie tot nu toe prima maar we gebruiken 'm natuurlijk lang niet zo intensief als de bugaboo waarmee we per week zeker zo'n 10 uur lopen.

Ik hoor wel van anderen dat de kwaliteit van de buggy van Prenatal niet super is als je 'm wat intensiever gebruikt.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 21:19:28 #99
24188 Belana
kloon van belana
pi_59898064
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 20:23 schreef Nijna het volgende:
Iemand misschien nog tips over wat je vooral NIET moet kopen als je een buggy wilt?
de quinny zapp
hoewel het een heerlijk wagentje leek en hij lekker klein op te vouwen is en bijna niks weegt.
het kreng is nu al voor de 2e keer stuk, het stangetje tussen de duwstangen is gebroken voor de 2e keer.
en dat voor een aardig dure buggy
bovendien heeft ie geen standen, maar dat was niet iets waar ik perse wilde.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 4 juli 2008 @ 21:50:09 #100
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_59898737
Belana en Quinny.. a match made in hell
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 21:51:19 #101
3011 E.T.
pi_59898755
Ingrid, als de baby komt is Kim toch al zo goed als 3? .. Dan zou ik niet meer voor een duo-wagen gaan maar een plankje achter je oude wagen. Stuk goedkoper
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 22:03:40 #102
24188 Belana
kloon van belana
pi_59899013
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 21:50 schreef E.T. het volgende:
Belana en Quinny.. a match made in hell
nou idd
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 4 juli 2008 @ 23:51:54 #103
62233 Jelief
ikke lief!
pi_59901503
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 18:10 schreef Nijna het volgende:
Heeft er iemand ervaringen met de buggy's van prenatal? Ik zou eigenlijk wel een buggy voor erbij willen hebben. Voor bv een keer met de fiets naar de stad ofzo. Het ding moet wel meerdere standen hebben, makkelijk mee kunnen op de fiets en ook nog beetje fatsoenlijk te sturen zijn.
Nijna, wij gebruiken nu 2 jaar een prenatal buggy . Voldoet prima. Ik heb hem een periode zeer frequent gebruikt. Hij is inmiddels meer grauw dan blauw maar hij rijdt nog wel. IMijn zus heeft er ook een, gebruikt voor een iets ouder en zwaarder kindje. en ikgok iets vaker. Die is nu een tikkie gammel maar rijdt nog wel goed.
oftewel ik vind de prijs-kwaliteit verhouding goed. (die van ons komen uit een of andere aanbieding)
pi_59906292
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 21:51 schreef E.T. het volgende:
Ingrid, als de baby komt is Kim toch al zo goed als 3? .. Dan zou ik niet meer voor een duo-wagen gaan maar een plankje achter je oude wagen. Stuk goedkoper
Ja dan is ze als het goed is 3. (6 dec)
Zo'n plankje is dat universeel dan?
We zijn aan het bedenken wat het handigste is, ook ivm boodschappen doen.
Want ik zie het niet zitten om met de kinderwagen achter Kim aan te rennen.
Ik doe lopend, nu met de buggy, alle boodschappen namelijk. Gelukkig hebben we nog ff tijd.
En als het een duo gaat worden, dan 2e hands. Nieuw kunnen we niet betalen denk ik.
pi_59906313
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 20:23 schreef Nijna het volgende:
Hoe lang gebruiken jullie die al _ingrid_?
Zo'n 2 jaar.
  maandag 7 juli 2008 @ 21:01:33 #106
220694 Buiwkie
CountDown
pi_59956908
Wij hebben gekozen voor de Mura 4 (Maxi Cosi) met alles erop en eraan.
Echt super wagen, zo wentbaar!! En ook groot, ben niet bang dat de baby er snel uitgegroeid zal zijn.
  maandag 14 juli 2008 @ 09:39:24 #107
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_60090369
Vivi, heb jij uiteindelijk die titanium baby gekocht?
Ik denk er namelijk over om die te kopen, en hij is nu in de aanbieding bij die site die jij linkte.
Tevens zijn daar ook maxicosi adapters voor.

Ben benieuwd of iemand die heeft en of hij fijn is. Tevens vraag ik me af of hij ook mee op de fiets kan. HIj lijkt een beetje op de Quinny zapp, dus wellicht dat ik dan de zappfietsendrager aan zou moeten schaffen.

Het wordt dus of die of de koelstra. Iemand nog een review over een van de 2?
  maandag 14 juli 2008 @ 11:14:55 #108
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_60092114
Wij hebben inmiddels de MacLaren Quest Sport (alsof het over 1 of andere all terrain wagen gaat ofzo ) en ik vind het nu al een superding; hij is erg stabiel, maar toch lichtgewicht en makkelijk mee te manoeuvreren Ideaal!
Red de zeehond!
pi_60096225
Ik ben laatst naar die prenatal aanbiedings buggy wezen kijken, maar het ding stortte bijna in elkaar als je eraan zat dus die heb ik netjes laten staan daar . We kijken dus nog rustig even verder, we kunnen toch nog niet zo'n end fietsen dat we direct een buggy nodig hebben en de wagen is heerlijk om mee te wandelen.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 18:37:02 #110
114177 Diaan73
pi_60194579
We gaan a.s. dinsdag nog even naar een 2e hands maxi taxi Montero kijken, we hebben wel die mooie nostalgische kinderwagen maar hebben ook nog een praktische kinderwagen nodig voor als we wat verder weg of met de auto gaan. Het leuke van deze is, dat het eigenlijk een kinderwagen is en er ook nog een dreami (reiswieg) bij zit en je kunt hem ook gebruiken als wandelwagen/buggy. En natuurlijk past de maxi cosi erop. Ben benieuwd of ie goed is... het is voor een erg leuk prijsje.
Make love, not war ☮
  dinsdag 29 juli 2008 @ 11:37:21 #111
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_60415626
quote:
Op maandag 14 juli 2008 11:14 schreef jellyrose het volgende:
Wij hebben inmiddels de MacLaren Quest Sport (alsof het over 1 of andere all terrain wagen gaat ofzo ) en ik vind het nu al een superding; hij is erg stabiel, maar toch lichtgewicht en makkelijk mee te manoeuvreren Ideaal!
En, nog steeds tevreden?
Ik ga deze ook kopen denk ik. Mijn ouders hadden vroeger ook een MacLaren voor mij en mijn zusje en qua kwaliteit en duurzaamheid, die toen al erg goed was, zijn ze alleen maar verbeterd. Volgens de Prenatal-mevrouw kan je er zonder problemen 3 kinderen mee doen.
Welke kleur heb je? Ik zou gaan voor de black/scarlet.
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 29 juli 2008 @ 12:22:32 #112
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_60416627
Wij zijn nog steeds echt super tevreden Kersjes, supermakkelijk in en uit te klappen en de gordels werken ook heel soepel. Wij hebben deze:

Ik zal 'm meenemen zondag
Red de zeehond!
  dinsdag 29 juli 2008 @ 17:50:51 #113
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_60423862
Die is ook mooi!
Ik maak zondag wel even een proefritje...
pi_60543938
Even een tvp hiero.
We zijn langzaam ons aan het oriënteren op een wagen....zelf vind ik de Stokke wel een goede optie.
Iemand hier met ervaring daarmee?
pi_60544076
Ingrid, misschien kun je als je de boodschappen doet één van de twee thuis laten bij Djeez (of allebei natuurlijk, maar als je er eentje meeneemt heb je een goed excuus om een buggy mee te nemen voor de boodschappen )?
Ik zou ook eerder naar een 2ehands plankje kijken in jullie geval. Of anders een 2ehands Kiwi Explorer oid, die staan soms voor minder dan 100 euro op Marktplaats. Of anders een fietskar die tot buggy om te bouwen is (je hebt toch wel een fiets?).
  maandag 4 augustus 2008 @ 10:40:06 #116
35189 Troel
scherp en bot
pi_60544658
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 09:59 schreef Koningin het volgende:
Even een tvp hiero.
We zijn langzaam ons aan het oriënteren op een wagen....zelf vind ik de Stokke wel een goede optie.
Iemand hier met ervaring daarmee?

Heerlijke wagen, altijd kinderstoel bij de hand
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60548561
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 10:08 schreef poemojn het volgende:
Ingrid, misschien kun je als je de boodschappen doet één van de twee thuis laten bij Djeez (of allebei natuurlijk, maar als je er eentje meeneemt heb je een goed excuus om een buggy mee te nemen voor de boodschappen )?
Ik zou ook eerder naar een 2ehands plankje kijken in jullie geval. Of anders een 2ehands Kiwi Explorer oid, die staan soms voor minder dan 100 euro op Marktplaats. Of anders een fietskar die tot buggy om te bouwen is (je hebt toch wel een fiets?).
Wij hebben van mijn ouders een tandem(?) wagen gekregen.
Helaas kunnen er niet heel veel boodschappen in. Maar lijkt me wel erg handig. Alleen al om naar mijn ouders te lopen (30 min). Gewoon te wandelen, naar de psz, als Kim weer een bui heeft dat ze niet meer kan lopen.
Ik zat ook te denken om boodschappen te doen als Kim op de psz zit. De winkels zitten er zowat naast.
En idd anders 's avonds, of in het weekend, zodat er 1 bij Djeez kan blijven, of allebei.
Bedankt voor het meedenken! Het komt vast goed. We zien wel hoe het gaat. En anders maar vaker naar de winkel. Nu doen ik 1x per week de grote boodschappen. Soms 2x, als ik het niet mee kan krijgen.
  maandag 4 augustus 2008 @ 17:08:56 #118
114177 Diaan73
pi_60553298
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 18:37 schreef Diaan73 het volgende:
We gaan a.s. dinsdag nog even naar een 2e hands maxi taxi Montero kijken, we hebben wel die mooie nostalgische kinderwagen maar hebben ook nog een praktische kinderwagen nodig voor als we wat verder weg of met de auto gaan. Het leuke van deze is, dat het eigenlijk een kinderwagen is en er ook nog een dreami (reiswieg) bij zit en je kunt hem ook gebruiken als wandelwagen/buggy. En natuurlijk past de maxi cosi erop. Ben benieuwd of ie goed is... het is voor een erg leuk prijsje.
We hebben hem gekocht, hij was zo goed als nieuw. De mensen hadden de originele bon, boekjes en zelfs van die informatiebladen bij. Hij is super
Make love, not war ☮
pi_60560381
Zijn er mensen die met een bepaalde wagen goeie ervaring hebben met het bos?
Ik ben alvast aan het rondkijken en ik ga regelmatig naar het bos, en heb dus een wagen nodig die met bospaden en kleine takjes overweg kan.

In de winkel zag ik dat de Bugaboo Cameleon heel stabiel en sterk is en geschikte banden heeft, en ik vind het een prachtige wagen, maar hij is toch wel prijzig En dus ben ik eigenlijk wel benieuwd of er ook mensen met een andere wagen goeie ervaring hebben betreft het bos
pi_60561194
Tot nu toe erg goede ervaringen met de Quinny Speedy XS in het bos!
Stevige wagen, goede banden, ik vind hem ideaal!
  maandag 4 augustus 2008 @ 23:09:04 #121
3011 E.T.
pi_60563174
Ik heb een oude Quinny 4XL voor in het bos.. gaat perfect

Dat ding is al behoorlijk afgebeuld, maar hij kan elke bospaadje hebben
  maandag 4 augustus 2008 @ 23:16:21 #122
35189 Troel
scherp en bot
pi_60563373
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 21:37 schreef Carmella het volgende:
Ik ben alvast aan het rondkijken en ik ga regelmatig naar het bos, en heb dus een wagen nodig die met bospaden en kleine takjes overweg kan.

In de winkel zag ik dat de Bugaboo Cameleon heel stabiel en sterk is en geschikte banden heeft, en ik vind het een prachtige wagen, maar hij is toch wel prijzig En dus ben ik eigenlijk wel benieuwd of er ook mensen met een andere wagen goeie ervaring hebben betreft het bos
Geen problemen met de Stokke gehad Maar wel hobbeliger dan op grote luchtbanden (alhoewel alles hobbelt natuurlijk)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60566702
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 22:05 schreef mrien het volgende:
Tot nu toe erg goede ervaringen met de Quinny Speedy XS in het bos!
Stevige wagen, goede banden, ik vind hem ideaal!
Dat klinkt heel goed en ik vind het een mooie wagen. Maar ik zie nu weer dat het een 3-wiel wagen is en ik heb eigenlijk een 4-wiel nodig. Ik heb een sterke hond en als zij trekt en ik heb de wagen vast, dan is hij zo om.
Ik merkte met die Bugaboo hoe enorm stabiel dat is met 4 wielen en ik denk dat ik dat echt nodig heb.
(Maar ik ga er toch nog even extra mee "rijden" om te testen Even voelen wat hij zo kan hebben, wie weet!)

@ Troel: Ik vind die Stokke zo eng om te zien Ws omdat hij zo dun en minimaal is en óók nog zo hoog
Ik vrees dat die echt geen optie is met m'n hond, maar ook die ga ik testen.
Alle wagens die het in het bos goed doen ga ik zeker uitproberen
  woensdag 6 augustus 2008 @ 17:46:14 #124
35189 Troel
scherp en bot
pi_60605044
Misschien een stomme vraag: maar hoe klapt een Quinny in? Bij de opvang stond een oppasmoeder te klooien met dat ding en na een kwartier en 5 mensen hadden we het nog niet voor elkaar
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60607466
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 21:37 schreef Carmella het volgende:

Wij hebben een mutsaerts transformer driewieler. Die heeft aardig wat bos gezien en dat ging prima. Alleen de eerste keer in het bos namen we een wat te smal en steil pad, dus af en toe Emma op mijn arm en Mike de wagen rijden
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 09:49:27 #126
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_60678376
Wij hebben de Mutsy single spoke met 4 wielen.
Doet het prima in het bos en is lekker stevig en stabiel.

Gisteren de buggy binnengekregen: de Maclaren Quest Sport in citrus/lime/black.
Wat een heerlijke wagen! Inklappen, verstellen, ermee manouvreren... erg fijn
Straks even uittesten met kind erin.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 16:14:09 #127
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_60828364
Ik heb een Quinny Buzz vraagje. Aangezien Lilah steeds met haar hoofd omhoog komt in de wandelwagenbak en ze 5 maanden is, heb ik net de wandelwageninzet eens op de wagen gezet om te kijken hoe dat werkt. Maar, ik heb een onderdeel wat ik niet helemaal kan plaatsen .

Ik heb even snel op de site van Quinny gekeken, en die hadden wel een handleiding, maar daar kon ik het niet in terugvinden. Het is een soort hoes voor in de wandelwageninzet. Alleen zitten er drukkers aan en klittenband, dus ik weet niet hoe ik deze goed vast moet maken, afgezien van de gordels door de gaatjes halen . Anyone? .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_60963910
Heeft iemand van jullie toevallig ervaring met een x-adventure triple swivel of een Topmark Motion Black. Deze zijn in de aanbieding bij Baby Max. Het zijn niet de bekendste Topmerken denk ik. Maar dat betekent niet, dat zij per se slecht zijn. Ik ben dankbaar voor elke reactie van ervaren gebruikers.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  woensdag 20 augustus 2008 @ 23:13:47 #129
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60995844
Tinuviel, zoals je weet heb ik een bugaboo, dus geen ervaring.

Het belangrijkste bij een wagen (m.i.) is om te bedenken wat je ermee wilt gaan doen en daar dan je keuze op afstemmen. Een paar overwegingen in willekeurige volgorde
1. Waar sla je hem op? Hebben jullie een berging waar hij zou kunnen staan, en dan met beeb in delift naar boven, of wil je de wagen naar boven nemen en dan ingeklapt in de babykamer zetten? (Jullie hal is te smal om de wagen te zetten)
2. Als jullie naar het buitenland gaan, doe je dat dan per auto of per trein. Als je regelmatig met de auto met de kinderwagen gaat, moet hij goed inklapbaar zijn, dat het in de achterbak past. als je voornamelijk met de trein gaat, is die ene keer dat het ding wordt ingeklapt minder relevant, lijkt me.
3. Hoe wil je hem gaan gebruiken? Vooral in de stad of ook op ruwer terrein? In hoeverre telt dat mee in je overwegingen?
4. Hoe soepel stuurt hij? Wat is je draaicirkel en grootte/breedte van je wielbasis? wel handig om te weten voor gebruik in winkels. of je moet kiezen om de wandelwagen in principe niet te gebruiken bij winkelen / boodschappen doen, dan telt dit minder mee.
5. Is hij een beetje schoon te houden. Kots en etensresten komen overal, kan de hoes / bekleding er makkelijk van af?
6. Misschien een beetje stom, maar ik zou bij het uittesten iets zwaars erin leggen. Ik vind de bugaboo zonder iets erin minder lekker rijden dan met eli erin. het gewicht wordt ineens anders verdeeld.
7. Zeker niet onbelangrijk: past de maxi-cosi erop? zo nee, zijn er geschikte adapters voor? en hoeveel kosten die dan??

hopelijk heb je hier iets aan.
pi_61002382
Goede tips Davinia

Andere dingen waar wij nog rekening mee hebben gehouden zijn:

• Hoe groot is de kinderwagenbak? (Als je zelf allebei lang bent is de kans op een lange baby zeker aanwezig en dan is het fijn als hij/zij wel een tijdje in de kinderwagenbak past. Nu zijn wij niet lang, maar ik wilde wel graag dat Linde er een tijdje in zou passen)

• Hoeveel weegt de wagen en kan je 'm makkelijk met kind erin optillen? Zeker handig als je alleen met de trein gaat bijvoorbeeld. Ik zie soms moeders op het station staan die niet zonder hulp de trein in of uit kunnen en dat is echt niet praktisch want soms helpen mensen gewoon niet.

• Is de kinderwagenbak echt een aparte bak of alleen een frame? Wij hebben niet veel bergruimte en dan is het handig als je een kinderwagen neemt waarvan je het frame van de kinderwagenbak gebruikt om een buggy-inzet van te maken (Bugaboo) Zo hoef je alleen het omhulsel van de kinderwagenbak een plekje te geven in plaats van zo'n hele bak.

Hopelijk heb je er wat aan Tinuviel
  •   donderdag 21 augustus 2008 @ 10:17:09 #131
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_61002614
    Ook iets om mee te nemen in de overweging is of de kinderwagen-inzet op 2 manier kan, kind vooruitkijken en kind naar je toe.
    Niet alle wagens kunnen dat en dit is iets dat ik hier een aantal keer voorbij heb zien komen als een minpunt van sommige wagens.
    pi_61037079
    Wij hebben een Bugaboo Cameleon en willen deze de eerset periode ook als wieg gebruiken om het kindje bij ons op de slaapkamer te laten slapen. We hebben geen losse wieg en ik lees overal dat het fijn is om de eerste periode het kindje niet in zijn eigen kamer te hebben in het ledikantje, maar bij ons. (rooming in)

Nou vroeg ik me af of het dan verstandig is om voor de bugaboo een extra matrasje te kopen om er bij in te leggen zodat het allemaal wat zachter is. Of is het bugaboo matrasje dik genoeg om een kindje wat vaker in te laten slapen. Heeft hier iemand ervaring mee of een mening over?
    pi_61037576
    Volgens mij is het bugaboomatrasje stevig en ademend genoeg, maar dan moest je volgens mij wel het hoesje er af halen en er een los lakentje (en eventueel molton) om doen
    Heel veel zachtheid hebben ze nog niet nodig, ze wegen niet veel en een te zacht matrasje geeft een groter risico op wiegendood.
    pi_61216604
    Effuh een schopje... Ik heb een tweelingwagen van xadventure en ik krijg in geen mogelijkheid dat babynestje op dat ding. Ik heb em te leen van het gastouderbureau en ik had al gebeld of ze er een handleiding bij hadden.
    Op de site staat geen handleiding, alleen hoe ik de wielen moet verwijderen en hoe ik gordels moet gebruiken.
    Iemand die deze wagen heeft of weet hoe ik dat babynestje erop krijg?

Het gaat om deze wagen:
    pi_61218080
    LL, geen ervaring met die wagen. Het ziet eruit alsof je het er zo inzet...? Kan de rugleuning niet helemaal plat, dat dan dat babynestje erin past?
      vrijdag 29 augustus 2008 @ 12:55:48 #136
    3011 E.T.
    pi_61218235
    Bij mijn TFK zit een 'opvulkussentje' om de buggy-zit vlak te maken en daarbovenop zet je gewoon het babynestje. Zit verder niet vast ofzo.
    Zo te zien, moet hier het babynestje ook gewoon 'los' op de buggyzit gezet/geschoven worden
      zondag 31 augustus 2008 @ 19:06:06 #137
    102757 EdvandeBerg
    LETS GO BRANDON!
    pi_61271636
    Heb nog gebruikte Quinny te koop! Iemand interesse? Niet duur!

[TK] Kinderbuggy Quinny Millenium met kiddyboard

Scratch a liberal and you will find a fascist
    pi_61302317
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 18:49 schreef DolleMina het volgende:

Ja, maar zit daar dan ook een maxi cosi cabrio fix bij? Ik heb niets vergelijkbaars kunnen vinden iig.
    Voor 399,- heb je die wagen en zitbak... Voor 150,- maxi cosi, totaal dus op 5 euro goedkoper dan de Duitse, alleen de luiertas ontbreekt
    Lijkt mij erg rot met garantie als je het niet dichtbij besteld hebt, tenzij je natuurlijk dichtbij de Duitse grens woont is het wel makkelijk.

En ik heb hem ergens als complete set gezien, voor 538,-
    Alleen niet genoteerd waar, want ik kijk alleen verder voor 4-wielers en dan nóg is het aanbod groot.
    Ik zal eens kijken of ik het kan vinden...

[ Bericht 6% gewijzigd door Carmella op 02-09-2008 00:38:54 ]
      dinsdag 2 september 2008 @ 00:06:11 #139
    159416 DolleMina
    roept maar wat...
    pi_61310426
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 20:40 schreef Carmella het volgende:

[..]

Voor 399,- heb je die wagen en zitbak...
    Die 399 is een Duitse prijs, die heb ik niet in Nederland kunnen vinden, daar zat ik zo rond de 460? Kun je me anders de link geven?
    quote:
    Voor 150,- maxi cosi, totaal dus op 5 euro goedkoper dan de Duitse, alleen de luiertas ontbreekt
    Vergeet de voetenzak niet, die zit er ook bij. Die is ook goed voor een eurootje of 60 of 70. Verzorgingstas is goed voor 40 a 50 euro. Als combi misschien samen 100 euro extra.
    quote:
    Lijkt mij erg rot met garantie als je het niet dichtbij besteld hebt, tenzij je natuurlijk dichtbij de Duitse grens woont is het wel makkelijk.

En ik heb hem ergens als complete set gezien, voor 538,-
    Alleen niet genoteerd waar, want ik kijk alleen verder voor 4-wielers en dan nóg is het aanbod groot.
    Ik zal eens kijken of ik het kan vinden... Zal anders verder posten in het kinderwagen-topic
    Zat er bij die set ook Maxi Cosi Cabrio Fix?

En ook als je in Duitsland zit zul je het moeten opsturen oid. Dat maakt niets uit, of het nu een Nederlandse of Duitse webshop is.
    pi_61311139
    quote:
    Op dinsdag 2 september 2008 00:06 schreef DolleMina het volgende:

Die 399 is een Duitse prijs, die heb ik niet in Nederland kunnen vinden, daar zat ik zo rond de 460? Kun je me anders de link geven?
    Babymax heeft die 2 samen voor 399,-

En over die gehele set. Ik weet niet welke maxi cosi erbij zat. Alleen dát er eentje bij zat. Ook dat die voetenzak erbij zat. Alleen die luiertas niet, maar ik twijfel erover.
    Ik kan helaas die aanbieding niet meer vinden, bepaalde winkels wisselen ook weer net maandelijks van aanbieding.
    quote:
    En ook als je in Duitsland zit zul je het moeten opsturen oid. Dat maakt niets uit, of het nu een Nederlandse of Duitse webshop is.
    Ik hoorde bij bepaalde winkels, dat als je iets langsbrengt het supersnel gaat mocht er iets vervangen worden.
    Een goedkope aankoop is leuk, maar als er iets fout gaat verkies ik dan toch langsbrengen ipv opsturen. Lijkt me een drama. Dan maar iets meer betalen
    Maar dat is geheel persoonlijk
    Zijn er trouwens geen verzendkosten als je iets uit die Duitse shop bestelt?
    pi_61312063
    quote:
    Op dinsdag 2 september 2008 00:06 schreef DolleMina het volgende:

Zat er bij die set ook Maxi Cosi Cabrio Fix?
    Toch nog even doorgezocht voor die set van 538,- en ik heb hem gevonden
    Babysuperstore

Op blz 4:
    http://www.babyentiener.nl/download/folder_w35.pdf

Reiswieg, wandelwageninzet... gratis maxi cosi cabriofix en voetenzak voor de cabriofix.
    En voetenzak voor wandelwagen staat zonder sterretje.
    Kan niet zo snel vinden wat de sterretjes inhouden en of er nog een addertje onder het gras zit Maar het is bedtijd voor mij
      dinsdag 2 september 2008 @ 09:04:55 #142
    119411 Paradijsvogeltje
    is veilig geland!
    pi_61313957
    quote:
    Op dinsdag 2 september 2008 02:05 schreef Carmella het volgende:

[..]

Toch nog even doorgezocht voor die set van 538,- en ik heb hem gevonden
    Babysuperstore

Op blz 4:
    http://www.babyentiener.nl/download/folder_w35.pdf

Reiswieg, wandelwageninzet... gratis maxi cosi cabriofix en voetenzak voor de cabriofix.
    En voetenzak voor wandelwagen staat zonder sterretje.
    Kan niet zo snel vinden wat de sterretjes inhouden en of er nog een addertje onder het gras zit Maar het is bedtijd voor mij
    Even heel offtopic: die kinderkamer 'Nienke' is echt mooooiii!
      dinsdag 2 september 2008 @ 09:41:33 #143
    3011 E.T.
    pi_61314553
    quote:
    Op dinsdag 2 september 2008 09:04 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Even heel offtopic: die kinderkamer 'Nienke' is echt mooooiii!
    dat ligt aan de naam
      dinsdag 2 september 2008 @ 10:03:59 #144
    119411 Paradijsvogeltje
    is veilig geland!
    pi_61314900
    quote:
    Op dinsdag 2 september 2008 09:41 schreef E.T. het volgende:

[..]

dat ligt aan de naam
    Ongetwijfeld
    Een kinderkamer met de naam Kendahl is vast ook heel stoer
    pi_61451611
    quote:
    Op zondag 29 juni 2008 09:01 schreef Beaker het volgende:
    Diaan73 die is leuk

Wij rijden nu al enkele maanden met de Bugaboo Classic en het is een geweldige wagen om mee te rijden
    Ik ben blij wat dat we hem toch hebben kunnen overnemen voor een prikkie!
    De Esprit blijft staan voor de 2e ( eventueel ) want die vond ik als kinderwagen helemaal fijn en leuk, want dat vind ik nog steeds!
    Hoi Beaker

Weet jij toevallig hoe hoog de duwstang van de Bugaboo Classic zit? Wij hebben vandaag geinformeerd en er werdt ons gezegd dat je bij de Bugaboo Classic de stang niet in hoogte kan verstellen. Mijn man is bang, dat hij dan niet lekker rijdt met de wagen. Bedankt voor de hulp.
    Carpe Diem- Pluk de Dag
    Life is unfair and then you die
    Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
    pi_61540727

http://elinhuijboom.punt.nl/
    wanna rub mah puppeh?!
      zondag 14 september 2008 @ 22:20:44 #147
    175104 Fruppel
    Okay D Elmo voor jou ;)
    pi_61632438
    Ik vind die Maxi Cosi echt helemaal het einde!! Geweldig leuk!

Heeft iemand hier ervaring met de Mutsy Slider kinderwagen? Ben echt heel erg benieuwd hoe hij bevalt.
    Wij hadden ons ook eerst laten vallen op de Buggaboo Cameleon maar wij zijn groot en deze wagen is best laag. Nu zag ik vandaag in de Prenatal de Mutsy Slider staan. Deze lijkt best op de Buggaboo maar is een stuk hoger!!

[ Bericht 0% gewijzigd door Fruppel op 15-09-2008 09:10:27 ]
    pi_61635737
    Ik heb mijn oog ook al wel eens op die Mutsy Slider laten vallen. Ziet er heel comfi uit. Ben ook benieuwd naar evt ervaringen. Joolz vind ik ook nog steeds erg mooi! Ik houd het gewoon allemaal in de gaten... de huidige wagen die ik heb, voldoet voor mij niet meer.
    pi_61638722
    het lijkt wel of de mutsy slider geen luchtbanden heeft, maar massieve wielen
      maandag 15 september 2008 @ 16:49:19 #150
    175104 Fruppel
    Okay D Elmo voor jou ;)
    pi_61649230
    Dat probeerde ik idd ook uit te vinden maar ik kon het zo snel niet teruginden ook niet op de site.
      maandag 15 september 2008 @ 16:52:40 #151
    114177 Diaan73
    pi_61649369
    quote:
    Op maandag 15 september 2008 00:20 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
    Ik heb mijn oog ook al wel eens op die Mutsy Slider laten vallen. Ziet er heel comfi uit. Ben ook benieuwd naar evt ervaringen. Joolz vind ik ook nog steeds erg mooi! Ik houd het gewoon allemaal in de gaten... de huidige wagen die ik heb, voldoet voor mij niet meer.
    Heb jij nog een kinderwagen nodig dan?? Kendahl is al twee geweest en dan is een buggy toch veel praktischer? Tenminste dat vond ik destijds wel.... Of heb je iets mee te delen
    Make love, not war ☮
    pi_61650712
    quote:
    Op zondag 14 september 2008 22:20 schreef Fruppel het volgende:
    Ik vind die Maxi Cosi echt helemaal het einde!! Geweldig leuk!

Heeft iemand hier ervaring met de Mutsy Slider kinderwagen? Ben echt heel erg benieuwd hoe hij bevalt.
    Wij hadden ons ook eerst laten vallen op de Buggaboo Cameleon maar wij zijn groot en deze wagen is best laag. Nu zag ik vandaag in de Prenatal de Mutsy Slider staan. Deze lijkt best op de Buggaboo maar is een stuk hoger!!
    Ik had ook de Mutsy Slider op het oog, maar uiteindelijk heb ik een kinderwagen van iemand gekregen
    Volgens mij heeft hij massieve wielen, maar ik weet het niet zeker..
    Heb er wel een paar testrondjes meegemaakt, en ik vond hem heel prettig!
    pi_61655360
    quote:
    Op maandag 15 september 2008 17:34 schreef juttertje het volgende:

Ik had ook de Mutsy Slider op het oog, maar uiteindelijk heb ik een kinderwagen van iemand gekregen
    Volgens mij heeft hij massieve wielen, maar ik weet het niet zeker..
    Heb er wel een paar testrondjes meegemaakt, en ik vond hem heel prettig!
    Ik ga binnenkort eens wat testrondjes maken, de Mutsy Slider (of Transporter) lijkt me een heerlijke wagen. Erg stabiel en goeie banden, die ik nodig heb, want ik wandel veel en wil ook in het bos goeie grip houden.
    quote:
    Op zondag 14 september 2008 22:20 schreef Fruppel het volgende:

Wij hadden ons ook eerst laten vallen op de Buggaboo Cameleon maar wij zijn groot en deze wagen is best laag.
    Ik ben 1.84m en vond de Bugaboo best te doen, maar om nou te zeggen dat het ruim is, nee dat niet idd.
    Goed om alvast te weten dat die Mutsy Slider hoger is

[ Bericht 13% gewijzigd door Carmella op 15-09-2008 20:15:49 ]
    pi_61657781
    quote:
    Op maandag 15 september 2008 16:52 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Heb jij nog een kinderwagen nodig dan?? Kendahl is al twee geweest en dan is een buggy toch veel praktischer? Tenminste dat vond ik destijds wel.... Of heb je iets mee te delen
    Nee hoor... En Kendahl zit nooit meer in de wagen. We laten hem lekker lopen. Niet voor niets dat hij zo'n goed figuur heeft
    't Is meer voor de toekomst.... maar ik ben nog niet in verwachting Ik rammel wel...
      woensdag 17 september 2008 @ 09:51:18 #155
    3011 E.T.
    pi_61696182
    Volgens mij heb ik ooit een tweelingbuggy gezien die je ook los van elkaar kon gebruiken. Dat waren dus zeg maar twee losse buggy's die aan elkaar vastgemaakt konden worden, zodat papa en mama ook beiden met een buggy konden lopen, maar aan elkaar als mama of papa alleen met de kinderen op stap is.

Dat zoek ik en kan ik nergens meer vinden

De duo-wagen vind ik te groot en lomp en een sta in de weg, maar achter Tijn aanrennen met Nienke in de draagdoek is niet echt fijn voor Nienke. Nou weet ik dat ik zo'n dubbele buggy wel gezien heb, maar geen idee meer waar..

Iemand die me kan helpen met ideeen?
    pi_61696296
    Volgens mij bestaan er koppelstukken waarmee je buggy's aan elkaar kan 'knopen', zeg maar. Ik ken een drielingmoeder en die had dat. Dan koppelde ze met dat stuk 1 buggy aan een duo-buggy. Bedoel je dat?

Anders kan ik wel eens vragen aan haar hoe ze aan dat ding kwam?

Kijk, zoiets bedoel ik:

http://www.baby-dump.nl/index.php?page=product&doel=product&id=2254&groep_id=66&merk=242&m=242
    Variety is the spice of life
    pi_61696362
    misschien is een buggy pod iets voor jullie?
    2 los van elkaar te gebruiken buggy's kan ik ook niet vinden..
      woensdag 17 september 2008 @ 10:03:53 #158
    3011 E.T.
    pi_61696411
    zo'n koppelstuk bedoel ik idd, nebelung

De buggypod had ik ook gezien, maar ik heb mijn ernstige twijfels of zo'n ding wel 'Tijn-proof' is
    pi_61696470
    Ik had ook wat gevonden, inderdaad die koppelstukken.
      woensdag 17 september 2008 @ 10:44:38 #160
    3011 E.T.
    pi_61697200
    ik zit verder te zoeken en die koppelstukken vallen af
    je past daarmee niet meer door deuren, bijna niet te sturen.. Ze worden ook nergens meer verkocht omdat ze niet handig bleken.

Maar ik heb dus ooit een duo-buggy gezien die echt als duo bedoeld was, maar ook los kon.

We zoeken weer verder
      maandag 22 september 2008 @ 15:03:28 #161
    175104 Fruppel
    Okay D Elmo voor jou ;)
    pi_61825556
    quote:
    Op maandag 15 september 2008 20:10 schreef Carmella het volgende:

[..]

Ik ga binnenkort eens wat testrondjes maken, de Mutsy Slider (of Transporter) lijkt me een heerlijke wagen. Erg stabiel en goeie banden, die ik nodig heb, want ik wandel veel en wil ook in het bos goeie grip houden.
    [..]

Ik ben 1.84m en vond de Bugaboo best te doen, maar om nou te zeggen dat het ruim is, nee dat niet idd.
    Goed om alvast te weten dat die Mutsy Slider hoger is
    Inmiddels is de Slider toch afgevallen, ik vond hem helemaal niet lekker rijden in vergelijking met de Buggaboo Cameleon.
    Nu zijn we voor de laatste gegaan en omdat ze bij de Prenatal geen levertijd hadden staat hij al bij ons thuis!
    De maxicosi halen we later deze week op omdat er dan een korting van 20% opzit.
    pi_61845079
    Ik heb even een vraagje, voor Nathan hebben we van lodger een heerlijke voetenzak welke straks lekker comfortabel warm is in de koude dagen. Alleen hebben wij een dure buggy waarvan de gordels echt met pijn en moeite pas los kunnen om door de opening te plaatsen. Nu dacht ik aan een quinny zapp als buggy voor buiten met voetenzak maar kan je daar de gordels makkelijk los maken aan de voorkant om zo door een voetenzak te krijgen? Iemand met een zapp die het antwoord weet?
    pi_61972573
    Wij zijn eruit, afgelopen vrijdag wezen kijken voor een wagen en het is de Mutsy Slider geworden.
      Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 28 september 2008 @ 17:35:39 #164
    147316 crew  DJMO
    #trut
    pi_61974802
    wij hebben (per email) een bod uitgebracht op deze wagen
    het zijn precies onze kleuren, en ze woont in ons dorp.. ik ben benieuwd of ze hem nog heeft en of de wagen echt in een goede staat is. ik hoop het wel, want ik vind hem echt schitterend
    Ik heb er één en ik ben er trots op
    "Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
    - My 5 minutes of fame - Heldin
    DTS - Foto's en verslagen
    pi_62099587
    Wij hebben vorige week onze Stokke Xplory opgehaald, geweldig ding moet ik zeggen Moet er alleen nog even mee terug want het linkervoorwiel draait niet goed mee wanneer je een (korte) bocht maakt.
    ti amo più di ieri ma meno di domani
    pi_62107951
    Wij gaan morgen kijken bij een quinny buzz. Ben heel benieuwd of 'ie nog mooi en goed is.
    Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
    Sara
    Merel
    Ukje
    pi_62111827
    quote:
    Op vrijdag 3 oktober 2008 09:31 schreef Estrys het volgende:
    Wij hebben vorige week onze Stokke Xplory opgehaald, geweldig ding moet ik zeggen Moet er alleen nog even mee terug want het linkervoorwiel draait niet goed mee wanneer je een (korte) bocht maakt.
    Welke kleur? Daar zijn wij nog over aan het nadenken.
    pi_62123360
    quote:
    Op vrijdag 3 oktober 2008 16:00 schreef Fuente het volgende:
    Wij gaan morgen kijken bij een quinny buzz. Ben heel benieuwd of 'ie nog mooi en goed is.
    En we hebben 'm gekocht, yeeey

Een heloe mooie rode quinny buzz, met alles erop en eraan, in superstaat
    Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
    Sara
    Merel
    Ukje
      Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 5 oktober 2008 @ 16:44:41 #169
    147316 crew  DJMO
    #trut
    pi_62150082
    quote:
    Op zondag 28 september 2008 17:35 schreef DJMO het volgende:
    wij hebben (per email) een bod uitgebracht op deze wagen
    het zijn precies onze kleuren, en ze woont in ons dorp.. ik ben benieuwd of ze hem nog heeft en of de wagen echt in een goede staat is. ik hoop het wel, want ik vind hem echt schitterend
    en wij zijn voor de quinny freestyle gegaan!! helemaal compleet in perfecte staat .. hij is morgen van ons, dan gaan we hem ophalen (vandaag gekeken, aanbetaald, morgen de rest betalen en met de auto ophalen dus)
    "Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_62150471
    quote:
    Op zondag 5 oktober 2008 16:44 schreef DJMO het volgende:

en wij zijn voor de quinny freestyle gegaan!! helemaal compleet in perfecte staat .. hij is morgen van ons, dan gaan we hem ophalen (vandaag gekeken, aanbetaald, morgen de rest betalen en met de auto ophalen dus)
    Leuke kleur DJMO
      zondag 5 oktober 2008 @ 21:15:55 #171
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_62157481
    quote:
    Op vrijdag 3 oktober 2008 09:31 schreef Estrys het volgende:

Welke kleur

Hier in het stadje ben ik inmiddels bijna alle kleuren tegengekomen, waar we hem in het begin eigenlijk nooit tegenkwamen Kortom: Stokke wint meer en meer terrein
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_62166545
    quote:
    Op zondag 5 oktober 2008 21:15 schreef Troel het volgende:

[..]

Welke kleur

Hier in het stadje ben ik inmiddels bijna alle kleuren tegengekomen, waar we hem in het begin eigenlijk nooit tegenkwamen Kortom: Stokke wint meer en meer terrein
    Zwart, ik ben alle kleuren wel eens tegengekomen maar de zwarte eigenlijk niet. Is eigenlijk ook geen kleur natuurlijk
      maandag 6 oktober 2008 @ 10:16:26 #173
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_62166580
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 10:14 schreef Estrys het volgende:

[..]

Zwart, ik ben alle kleuren wel eens tegengekomen maar de zwarte eigenlijk niet. Is eigenlijk ook geen kleur natuurlijk
    Die is mooi
    Die wilden wij eerst ook, maar omdat we alles zwart wilden werd het zo... zwart Uiteindelijk een rode gekozen
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_62168894
    Het ging hier tussen zwart of rood. Uiteindelijk dus de knoop doorgehakt en voor zwart gekozen. Vind de blauwe ook wel mooi trouwens. Ik hoop dat ze vandaag bellen van de Prenatal voor ons ' garantie gevalletje' . Ben wel heel blij met de Stokke. De doorslag gaf toch wel het makkelijke sturen en kleine draaicirkel in combinatie met de hoge zit. Heb van de zomer met een quinny driewieler gereden en reed bij iedereen op de hakken of liet de wagen bijna omkiepen omdat ik een te korte draai wilde maken.
      maandag 6 oktober 2008 @ 11:55:04 #175
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_62169048
    Prenatal kennende moet je ze behoorlijk achter de broek zitten wat betreft de garantie
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_62483554
    Vraagje, past de regenhoes van de Quinny (die om de kinderwagenbak heen past), ook om de wandelwagen (dus omgebouwd?)
    Het gaat om de Quinny Speedy XS

Ik heb het al wel geprobeerd, maar het leek me niet te passen, misschien dat mensen het zo weten voordat ik dat ding kapot maak
      zaterdag 18 oktober 2008 @ 14:36:57 #177
    108648 cattie
    lieve moeder
    pi_62483610
    Nee, dat past niet. Die moet je er los bij kopen. Of van Quinny, dan is het best duur, of de universele regenhoes voor 3-wielers van Prenatal, stuk goedkoper en past ook.
    pi_62483698
    Thx!
    Scheelt een hele hoop proberen
    Ga ik gewoon voor die van de Prenetal..
    pi_63078282
    Zo, even topic een zetje omhoog

Afgelopen week een Bugaboo Frog gekocht, tweedehands en hij ziet er keurig uit

Een klein probleempje, in het zitje krijgen wij de 5-punts gordel niet dicht?

De twee traps die over de schouders gaan, alsmede de twee heup-gordels, lijken niet te passen op het kruis-sluitstuk. De heupgordels kunnen niet "in" het centrale slotstuk. Iemand een tip?

Foto's van de zaak in kwestie:

Samenvatting: de heupgordels van links en rechts passen niet in het centrale sluitstuk
    pi_63079461
    is 't niet een kwestie van gewoon even flink doordouwen?
    pi_63079476
    Helaas, geprobeerd, maar we krijgen die heupstukken er echt niet in
      zondag 9 november 2008 @ 18:08:27 #182
    14811 Asyniur
    Nu met 2 jommetjes <3
    pi_63079989
    En wat bedoel je met 'passen niet'? ZIjn ze te groot of te klein? En die van de schouders passen ook niet?
    Moeten ze er niet tegelijk in (dus heup en schouder)?

Is het sluitstuk misschien ooit eens vervangen (door een verkeerde maat)?

ik roep ook maar wat...
    pi_63080043
    Dat zou kunnen, dus ik ga binnenkort met het zitstuk naar de Prenatal. Hopelijk kan iemand mij daar vertellen of het daar aan ligt.
      zondag 9 november 2008 @ 20:02:13 #184
    14746 k_i_m
    pi_63082598
    quote:
    Op donderdag 14 augustus 2008 16:14 schreef k_i_m het volgende:
    Maar, ik heb een onderdeel wat ik niet helemaal kan plaatsen .

Ik heb even snel op de site van Quinny gekeken, en die hadden wel een handleiding, maar daar kon ik het niet in terugvinden. Het is een soort hoes voor in de wandelwageninzet. Alleen zitten er drukkers aan en klittenband, dus ik weet niet hoe ik deze goed vast moet maken, afgezien van de gordels door de gaatjes halen . Anyone? .

Ik weet nog steeds niet wat ik ermee moet . Heb de hoes maar weer achter in de kast gegooid vandaag. Is er dan niemand met ook zo'n hoes? .
    In my life
    Why do I smile
      Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 9 november 2008 @ 20:07:56 #185
    147316 crew  DJMO
    #trut
    pi_63082776
    quote:
    Op zondag 9 november 2008 20:02 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ik weet nog steeds niet wat ik ermee moet . Heb de hoes maar weer achter in de kast gegooid vandaag. Is er dan niemand met ook zo'n hoes? .
    ik heb wel een quinny, 2e hands, en toen ik hem kreeg zat de wandelwagen erin zeg maar, heb je een foto van hoe het eruit zien?? misschien kan ik vergelijken en dan uitleggen hoe of wat ??

pi_63082922
    quote:
    Op zondag 9 november 2008 16:59 schreef iamredleader het volgende:

De twee traps die over de schouders gaan, alsmede de twee heup-gordels, lijken niet te passen op het kruis-sluitstuk. De heupgordels kunnen niet "in" het centrale slotstuk. Iemand een tip?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Samenvatting: de heupgordels van links en rechts passen niet in het centrale sluitstuk
    Heb je al geprobeerd de sluiting van de heupgordel iets samen te knijpen en dan er in te klikken?
    pi_63082945
    quote:
    Op zondag 9 november 2008 16:59 schreef iamredleader het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wij hebben zelf een Bugaboo Classic en volgens mij lijkt die het meeste op de Frog. Hij ligt nu in de auto dus ik zal morgen even kijken hoe het zit met die gordeltjes
    mijn grote vinger vast
    zo in jouw handje past
      zondag 9 november 2008 @ 20:17:43 #188
    14746 k_i_m
    pi_63083108
    Normaal gesproken zit er iets met schuimrubber in zoals dit;

Maar die hoes ziet eruit zoals op dit plaatje. Ik heb het idee dat je dat schuimrubber van het frame af moet halen en die hoes erop moet vastmaken, maar het moet natuurlijk wel veilig zijn .

In my life
    Why do I smile
      zondag 9 november 2008 @ 20:25:57 #189
    3011 E.T.
    pi_63083397
    de bovenste lijkt me voor als ze net uit de reiswieg komen; lijkt me meer 'baby'.

Maar misschien lul ik ook maar wat
      zondag 9 november 2008 @ 20:35:42 #190
    14746 k_i_m
    pi_63083726
    En bedankt he .

Als ze niet meer met d'r kont in de wagen past, gaat ze maar lopen, dan is het probleem ook opgelost .
    In my life
    Why do I smile
      Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 9 november 2008 @ 21:36:52 #191
    147316 crew  DJMO
    #trut
    pi_63086069
    bij mijn quinny (ouder model met vier wielen) moet het idd ook om het frame heen gevouwen worden .. hij ligt nu in de schuur, is het erg als ik morgen even kijk hoe die precies vast zit?? heb geen zin om nu de kou in te gaan.. ben al ziek

pi_63086628
    PhysicsRules (man van DaviniaHR en vader van Eli) is even langsgeweest, merkte gelijk op dat de sluitstukken op de reiswieg anders zijn dan die van het zitje. Simpel gezegd: het tweede frame (op de foto's) is van de Bugaboo Chameleon (die zij ook hebben), en op de reiswieg zijn de juiste, die passen ook

Helaas is daar 1 stukje een beetje kapot, dus ik zal toch de boel moeten laten vervangen, maar het probleem is opgelost
    pi_63087944
    ik snap er niks van maar olé!
      zondag 9 november 2008 @ 22:23:06 #194
    14746 k_i_m
    pi_63088044
    Hij dacht dat hij een model Frog had gekocht, maar dat blijkt voor de helft het model Chameleon te zijn.
    In my life
    Why do I smile
      zondag 9 november 2008 @ 22:41:48 #195
    3011 E.T.
    pi_63088860
    Maar kim, jij wilt dus weten hoe die bekleding van het onderste plaatje aan het frame vast moet?

De zitting en rugleuning zijn wel verhard? Bij mijn Quinny (ouder model) zitten er op de buizen van het vaste frame ook 'drukkers' vast gelast. De zijkanten van de wandel-inzet dan aan de binnenkant langs de buizen houden en er over heen leggen; aan de buitenkant of onderkant van die buizen zitten de drukkers en daar passen de drukkers van de bekleding dan op.

IK weet dat ik ooit foto's er van heb gemaakt voor Catootje, maar ik kan die foto's ff niet meer vinden
      zondag 9 november 2008 @ 22:43:38 #196
    3011 E.T.
    pi_63088945
    aanvulling: bij mijn Quinny zit het horizontale zitvlak op een soort frame dat op de wagen geklikt wordt. Het gewicht van kind hangt dus niet alleen aan die drukkers.
      Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 9 november 2008 @ 22:53:40 #197
    147316 crew  DJMO
    #trut
    pi_63089328
    quote:
    Op zondag 9 november 2008 22:43 schreef E.T. het volgende:
    aanvulling: bij mijn Quinny zit het horizontale zitvlak op een soort frame dat op de wagen geklikt wordt. Het gewicht van kind hangt dus niet alleen aan die drukkers.
    volgens mij bij mijn quinny ook E.T .. ik had alleen geen zin om me nu aan te kleden om naar de schuur te gaan .. de ww-inzet heb ik voorlopig nog niet nodig, dus die staat ingepakt helemaal achterin

zondag 9 november 2008 @ 23:06:47 #198
    14746 k_i_m
    pi_63089899
    quote:
    Op zondag 9 november 2008 22:43 schreef E.T. het volgende:
    Ik heb het schuim er nog niet helemaal vanaf gehaald, dus ik heb geen idee hoe dat zit met het frame. De hoes zelf is niet verhard... Jammer dat de foto's kwijt zijn. En eigenlijk nog vreemder dat er van Quinny zelf geen uitleg is wat je nou precies met dat ding moet doen .
    In my life
    Why do I smile
      zondag 9 november 2008 @ 23:14:45 #199
    170545 DaviniaHR
    Mrs. PhysicsRules
    pi_63090270
    quote:
    Op zondag 9 november 2008 22:23 schreef k_i_m het volgende:
    Hij dacht dat hij een model Frog had gekocht, maar dat blijkt voor de helft het model Chameleon te zijn.
    Een set wielen, model frog, 2 frames, 1 frame frog, 1 set cameleon.

Hoe hun verkoper er aan kwam is me ook een raadsel, maar voor mijn hubbie
    pi_63092753
    Die plaatjes van die Quinny's zijn twee verschillende modellen volgens mij. De bovenste is het nieuwe model en de onderste is het model daarvoor. Ik heb de onderste, daarbij zit niet zo'n schuimrubber zitje, maar is de zitting van de inzet verhard. De voetensteun ziet er ook anders uit bij beiden.

Wel vreemd dat je zo'n hoes hebt, maar geen omschrijving van hoe het moet werken.
    -If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
      maandag 10 november 2008 @ 13:59:22 #201
    233721 Vero-Mama
    *~Proud mommy to be~*
    pi_63101081
    Wij hebben een kees delta 3.
    Gekocht bij babydump in veenendaal.
    Dit omdat hij aan al onze eisen voldeed.

Hij is stevig, stabiel
    Goed wendbaar
    3 in 1
    En heel mooi meegenomen, hij was lekker voordelig !!

Heb alleen nog geen foto's gemaakt hoe hij er als buggy uitziet.
    Eerst nog ff kijken of ik hem tot buggy om kan toveren, heb maar een plaatje van internet gepikt (vandaar andere kleur, onze is natuurlijk ook lekker fel aqua).

My declaration of independence, l'm not dumb and I'm not blind
    pi_63128755
    Onze Stokke xplory (het frame dan) is weer terug van de fabrikant. uiteindelijk nog geen 3 weken weggeweest en we konden een vervangend frame krijgen van de Prenatal maar aangezien we hem nog niet hoeven te gebruiken was dat niet nodig. Nu werkt hij perfect.
      zaterdag 27 december 2008 @ 10:35:35 #203
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_64395068
    *schop*

Ik heb nu al een paar keer buiten mensen zien lopen met een Quinny wagen met een soort vanzijspan eraan vast gemaakt. Dus om er een soort van duo-wagen van te maken.
    Weet iemand hoe, of waar ik die kan vinden? Ik heb net even zitten googelen en op de quinny site kan ik iig niks vinden, maar mss kijk ik verkeerd?

Weet iemand wat ik bedoel
      zaterdag 27 december 2008 @ 10:38:57 #204
    3011 E.T.
    pi_64395102
    bedoel je zoiets BE?
      zaterdag 27 december 2008 @ 10:58:22 #205
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_64395319
    quote:
    Op dinsdag 11 november 2008 14:14 schreef Estrys het volgende:
    Onze Stokke xplory (het frame dan) is weer terug van de fabrikant. uiteindelijk nog geen 3 weken weggeweest en we konden een vervangend frame krijgen van de Prenatal maar aangezien we hem nog niet hoeven te gebruiken was dat niet nodig. Nu werkt hij perfect.
    Wat was er mis eigenlijk?
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_64395612
    quote:
    Op zaterdag 27 december 2008 10:58 schreef Troel het volgende:

[..]

Wat was er mis eigenlijk?
    Het linkervoorwiel draaide (voor ons gevoel) niet goed mee. Wanneer je hem dan naar links draaide dan sleepte dat wiel een beetje. Je kent dat wel net als een winkelwagentje waarvan 1 wiel het niet doet waardoor hij steeds naar 1 kant neigt. Ze hebben hem opgestuurd en binnen 3 of 4 weken hadden we hem terug en nou werkt het prima. Alleen die baby he..
    pi_64395923
    Wij hebben ook gekeken naar de Stokke, oa omdat die (heb ik gelezen) de lichtste bak heeft, wat bij ons wel handig is op 3 hoog natuurlijk Volgens mijn zusje zou die als buggy of met maxi cosy echter maar een kant op kunnen, namelijk weg van degene die duwt. Een Bugaboo kun je kennelijk beide kanten op monteren, zowel van je af als naar je toe. Klopt dat?

En nog een vraagje: als je bijvoorbeeld je kind veel draagt in een draagdoek, moet je er dan nog een kinderwagen met alles op en aan bij hebben, of is dat dan overbodig?
    And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
    The wisdom that the old can't give away
    pi_64396029
    quote:
    Op zaterdag 27 december 2008 11:37 schreef miss_sly het volgende:

En nog een vraagje: als je bijvoorbeeld je kind veel draagt in een draagdoek, moet je er dan nog een kinderwagen met alles op en aan bij hebben, of is dat dan overbodig?
    Bij ons was een kinderwagen totaal overbodig. Een doek is toch makkelijker meegenomen en zo.
    pi_64396093
    quote:
    Op zaterdag 27 december 2008 11:43 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Bij ons was een kinderwagen totaal overbodig. Een doek is toch makkelijker meegenomen en zo.
    En miste je dat dan niet als je gewoon voor je plezier ging wandelen? Niemand die de wagen een keer kan duwen en het ontspannene van het zelf een keer niet hoeven?
    pi_64396098
    quote:
    Op zaterdag 27 december 2008 11:37 schreef miss_sly het volgende:
    Wij hebben ook gekeken naar de Stokke, oa omdat die (heb ik gelezen) de lichtste bak heeft, wat bij ons wel handig is op 3 hoog natuurlijk Volgens mijn zusje zou die als buggy of met maxi cosy echter maar een kant op kunnen, namelijk weg van degene die duwt. Een Bugaboo kun je kennelijk beide kanten op monteren, zowel van je af als naar je toe. Klopt dat?

De zitting van de Stokke kan beide kanten op, dus zowel van je af als naar je toe. Ik weet niet hoe het zit met een maxicosi adapter want die hebben wij niet. De kinderwagenbak kan maar 1 kant op, naar je toe.
    pi_64396114
    quote:
    Op zaterdag 27 december 2008 11:47 schreef Estrys het volgende:

[..]

De zitting van de Stokke kan beide kanten op, dus zowel van je af als naar je toe. Ik weet niet hoe het zit met een maxicosi adapter want die hebben wij niet. De kinderwagenbak kan maar 1 kant op, naar je toe.
    Kinderwagenbak is prima wat mij betreft dat die maar een kant op kant.
    Als je geen maxi cosy adapter hebt, hoe doe je het dan met de tijd tussen kinderwagenbak en buggy? Dat is toch nog een behoorlijke periode, toch?
    pi_64396213
    quote:
    Op zaterdag 27 december 2008 11:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En miste je dat dan niet als je gewoon voor je plezier ging wandelen? Niemand die de wagen een keer kan duwen en het ontspannene van het zelf een keer niet hoeven?
    Als je zelf even niet wil dragen kan je evengoed die doek aan iemand anders geven toch?
    Als ik rondom mij keek was ik eigenlijk altijd blij dat ik mijn kind in een draagdoek had ipv gesukkel over bospaadjes, in de bus, in smalle winkels...
    En later met de fiets was het ook handig, gewoon de doek in mn tas, met een kinderwagen zit je toch gauw vast aan een auto om ergens te gaan.
    pi_64396242
    quote:
    Op zaterdag 27 december 2008 11:54 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Als je zelf even niet wil dragen kan je evengoed die doek aan iemand anders geven toch?
    Nou ja, dat vroeg ik me oa af. Dragen in een draagdoek is toch iets wat je moet oefenen en leren, als ik het goed begrijp, dus kan oma niet zomaar zo'n doek omslingeren om te dragen. Bovendien wordt dat misschien voor de grootouders sneller vermoeiend/te zwaar?
    quote:
    Als ik rondom mij keek was ik eigenlijk altijd blij dat ik mijn kind in een draagdoek had ipv gesukkel over bospaadjes, in de bus, in smalle winkels...
    En later met de fiets was het ook handig, gewoon de doek in mn tas, met een kinderwagen zit je toch gauw vast aan een auto om ergens te gaan.
    Ja, dat dus! Lijkt me dus ook veel eenvoudiger. Bovendien hoeven we dan ook niet te sjouwen met de kinderwagen naar beneden en boven iedere keer
    pi_64396468
    quote:
    Op zaterdag 27 december 2008 11:56 schreef miss_sly het volgende:

Nou ja, dat vroeg ik me oa af. Dragen in een draagdoek is toch iets wat je moet oefenen en leren, als ik het goed begrijp, dus kan oma niet zomaar zo'n doek omslingeren om te dragen. Bovendien wordt dat misschien voor de grootouders sneller vermoeiend/te zwaar?
    Ik heb dan ook alleen de tricotti en de mei tai gehad, daar is niet veel aan te leren en kan je makkelijk bij iemand anders om doen, lijkt me.
    En dat het te zwaar wordt voor oma kan misschien wel, ik ken haar conditie niet, maar zeker niet in het begin.
    Wij hebben wel nadien een goedkoop buggytje gekocht op vraag van een oma, maar dat ding is dus misschien al drie keer gebruikt om rondjes om een plein mee te lopen als wij op de kiosk een concertje hadden.
      zaterdag 27 december 2008 @ 12:15:57 #215
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_64396601
    Thanks ET, zoiets idd. Maar dan voor en quinny. Ik ga van de week wel even bij Babypark langs, kijken of die weten of het idd ook bestaat voor de quinny.
    pi_64396757
    quote:
    Op zaterdag 27 december 2008 12:09 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Ik heb dan ook alleen de tricotti en de mei tai gehad, daar is niet veel aan te leren en kan je makkelijk bij iemand anders om doen, lijkt me.
    En dat het te zwaar wordt voor oma kan misschien wel, ik ken haar conditie niet, maar zeker niet in het begin.
    Wij hebben wel nadien een goedkoop buggytje gekocht op vraag van een oma, maar dat ding is dus misschien al drie keer gebruikt om rondjes om een plein mee te lopen als wij op de kiosk een concertje hadden.
    Ja, inderdaad, dat was ook ons idee, om dan wat later wel een buggy aan te schaffen, maar niet met een kinderwagen enzo aan de slag te gaan.

Thanks, we gaan er nog even verder over denken
      zaterdag 27 december 2008 @ 12:28:56 #217
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_64396859
    De Stokke is een uitkomst als je veel trap moet lopen. Maxicosi adaptors hebben wij voor 30 euro kunnen kopen toen en hebben we behoorlijk veel gebruikt. Je kan die echt heel makkelijk erop klikken en dat ding erop "gooien"
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_64397434
    quote:
    Op zaterdag 27 december 2008 12:28 schreef Troel het volgende:
    De Stokke is een uitkomst als je veel trap moet lopen. Maxicosi adaptors hebben wij voor 30 euro kunnen kopen toen en hebben we behoorlijk veel gebruikt. Je kan die echt heel makkelijk erop klikken en dat ding erop "gooien"
    Als ik hem zo goedkoop kan kopen wil ik er inderdaad ook wel een maar de nieuwprijs vond ik toch te gek
    pi_64397595
    quote:
    Op zaterdag 27 december 2008 12:28 schreef Troel het volgende:
    De Stokke is vrij licht, toch? ook goed in elkaar te vouwen? En kan het met de maxicosi adaptors beide kanten op gezet worden, naar je toe en van je af?
      zaterdag 27 december 2008 @ 13:23:00 #220
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_64398123
    Wij hadden bij Hanne een (rekbare) tricotdoek en oma vond het geweldig om Hanne daar in te dragen. Als we daar waren en we gingen wandelen dan was het vaker oma dan wij die Hanne droeg.
    In het begin vond ze het wat ingewikkeld zo'n stuk stof van 5 meter maar een stuk of drie keer dragen en ze knoopte 'm zelf!

(mijn schoonmoeder is geen held met nieuwe en ingewikkelde dingen. Ze heeft meestal de meest simpele gsm's en afstandsbedieningen van tv's snapt ze pas na een half jaar gebruik. Maar de doek had ze zo onder de knie. )
    Maxi, Midi & Mini
    (My) Timing sucks.... Always.
    Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
    pi_64399192
    Ik heb een doek en een kinderwagen maar gebruik de kinderwagen toch meer dan de doek.
    Als je even in de stad gaat shoppen vind ik het makkelijker om de kinderwagen mee te nemen, kun je ook veel meer in kwijt
    De doek gebruik ik zelf meer voor de kleine stukjes wandelen
      zaterdag 27 december 2008 @ 14:10:13 #222
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_64399340
    Ik ook idd Mrien.
    Het grootste nadeel van kind met de doek vind ik een bodoschapje doen. Ik loop zo met hem even naar de supermarkt, maar het dragen van de boodschappen is dan waar ik pijn in mijn armen en rug van krijg.
    En dan kan je wel zo'n boodchappenkarretje op wieltjes meenemen, maar dan hef je het effect van armen vrij op.

Ik kan me voorstellen dat als je 3 trappen op moet, dat je dat niet ziet zitten met een wagen, maar toch zou ik niet kiezen voor zonder wagen eigenlijk.
      zaterdag 27 december 2008 @ 14:14:33 #223
    3011 E.T.
    pi_64399443
    Idd boodschappen
    Spullen pakken uit het onderste schap in de supermarkt vind ik ook niet geweldig met kind in doek op je buik.

Zonder kinderwagen zou ik niet kunnen (zonder doek ook niet trouwens )
    pi_64399457
    BE, kind op je buik, rugzak op je rug.
    of kind op je rug, rugzak op je buik
    Weet niet hoe het bij jullie zit, maar mijn grote boodschappen doe ik toch niet lopend, maar met de bakfiets.

Kan Sasha niet al op een plankje achter de kinderwagen straks? Voor echte wandelingen zou je dan wel weer kunnen kiezen om Sasha in de wagen te doen, en baby te dragen, of andersom.

Zo'n duo wagen lijkt me helemaal een gedoe, en niet praktisch met boodschappen of winkelen. Maar goed ik vind een gewone kinderwagen ook al niet praktisch
      zaterdag 27 december 2008 @ 14:19:06 #225
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_64399546
    quote:
    Op zaterdag 27 december 2008 13:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De Stokke is vrij licht, toch? ook goed in elkaar te vouwen? En kan het met de maxicosi adaptors beide kanten op gezet worden, naar je toe en van je af?
    Ja, ja, ja.

Stokke was de enige wagen die wij in onze 206 in de achterbak kregen (inclusief wagenbak dus he!)
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      zaterdag 27 december 2008 @ 14:20:47 #226
    3011 E.T.
    pi_64399579
    Hier is de duo-wagen vandaag de deur uit gegaan trouwens. Hij stond al vanaf augustus ongebruikt boven
    Als Tijn in de wagen zit, heb ik Nienke in de doek en Tijn loopt nu steeds vaker dus dan kan Nienke in de wagen
    Tijn lopend en Nienke in de doek vind ik niet zo'n geweldige combi omdat ik dan regelmatig achter Tijn aan moet rennen omdat ie nog niet zo goed luistert en dat hobbelen lijkt me niet zo comfortabel voor Nienke dan.. de wagen kan ik dan even laten staan
      zaterdag 27 december 2008 @ 14:32:08 #227
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_64399876
    quote:
    Op zaterdag 27 december 2008 14:15 schreef p_iglet het volgende:
    BE, kind op je buik, rugzak op je rug.
    of kind op je rug, rugzak op je buik
    Weet niet hoe het bij jullie zit, maar mijn grote boodschappen doe ik toch niet lopend, maar met de bakfiets.

Kan Sasha niet al op een plankje achter de kinderwagen straks? Voor echte wandelingen zou je dan wel weer kunnen kiezen om Sasha in de wagen te doen, en baby te dragen, of andersom.

Zo'n duo wagen lijkt me helemaal een gedoe, en niet praktisch met boodschappen of winkelen. Maar goed ik vind een gewone kinderwagen ook al niet praktisch
    Ja, dat vind ik dus persoonlijk niks. Doe mij dan maar gewoon die wagen die ik vol kan stouwen met zooi. Bukken enzo met kind op buik of rug vind ik niet praktisch en dan in een tas zoeken naar sleutels en portemonnee. Nee, ik vind dragen heerlijk, maar niet voor de boodschappen in mijn eentje. En ik haal al snel te veel om te dragen vind ik. Pak melk, appels etc. en je hebt al gelijk een gewicht aan je armen hangen.

Wat ik nu in mijn hoofd heb is een zij-zitje wat opklapbaar is, dus het is prima te combineren met dragen als je een keer niet breed wil zijn.
    Sasha kan evt. wel op een plankje, maar dat vind ik voor lange stukken ook niet ideaal. Hij is gewoon nog best heel klein tegen die tijd.

Het maakt mij trouwens ook niet uit hoor. We hebben een grote auto en ruimte zat voor een wagen dus ik kies gewoon voor een combi van dragen en duwen, net hoe het uit komt.
    Ik reageerde meer op de vraag van miss_sly.
    pi_64403205
    Ik vond het ook erg handig om met de kinderwagen op viiste te gaan. Dan hadden we altijd een veilig bedje bij ons voor als Linde wilde slapen. En inderdaad. Wij hebben geen auto voor de zware boodschappen, dus de bugaboo is dan helemaal volgestouwd met boodschappen. Ik ga soms zelfs eerst Linde naar de opvang brengen en loop dan met de lege wagen door naar de supermarkt zodat er extra veel in kan
    pi_64403216
    BE je hebt ook van die plankjes met een stoeltje erop. Zag ik laatst iemand mee rijden
    pi_64406485
    Wat zijn er veel kinderwagens zeg! Ik vind het echt wel ingewikkeld, weet echt niet wat we moeten kiezen en wat uberhaupt de verschillen zijn. En ik vind ze ook allemaal best wel duur.
    Wij willen sowieso veel gebruik gaan maken van een draagdoek, maar heb nog geen idee hoe handig we dat gaan vinden. Dus denk dat er sowieso wel een kinderwagen bij moet. Had ook nog nooit bedacht dat je ook alleen met een draagdoek zou kunnen doen eigenlijk...
    Volgende week gaan we ff langs bij babydump, ff wagens in het echt bekijken, want zo op internet wordt ik er nog niet zo wijs uit
    ...and together we'll stand on the threshold of a dream[
    pi_64408270
    Stiemie daar zag ik laatst ook iemand mee rijden maar die liep wel half naast de wagen met zo'n donald duck-kont. Dan vind ik dat opklapding toch handiger, in de winkel opklappen en buiten kind er op.
    Tessie, neem een zak aardappelen (5kilo) of een flink gevulde tas mee. Die wagens rijden allemaal heel anders als er eenmaal gewicht in zit. Én probeer bij de winkel of de wagen in de auto past !
      zaterdag 27 december 2008 @ 19:59:52 #232
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_64408994
    Ik werd vandaag gebeld door vrienden van mij, die waren hier in Gouda bij Babypark en konden door de bomen het bos niet meer zien. Het was (uiteraard) superdruk, of ik even mee wilde kijken naar de wagens.

Dus ik alle voors en tegens die ik van hier ken voor ze opgesomd, ruimte, kan een wagen in 2 richtingen gezet worden, hoog, laag, groot mandje/netje etc. etc.

Moest wel lachen, ik las toevallig vanmorgen nog Troel d'r opmerking hierboven ergens over dat de Quinny nit in te vouwen bleek voor een leek, maar wij hebben dus vanmiddag staan vechten met een Stokke!
    (En met een Mutsy, en met een Joolz en met een MaxiCosi). Als je de gebruiksaanwijzing er niet bij hebt zijn ze bijna allemaal in eerste instantie echt niet in te vouwen hoor!

Maar het is gelukt en ze hebben gekozen voor een MaxiCosie Mura (geloof ik). Ze hebben niet veel ruimte wegens enorm grote hond, dus het onderstel van de kinderwagen moet op de achterbank naast de maxicosi komen te staan.
      zaterdag 27 december 2008 @ 21:40:03 #233
    197301 Miffy1984
    Mama van Jesper en Thijmen
    pi_64412595
    BE, ik heb toen ik zwanger was van Thijmen de X-Adventure duo wagen gekocht. (2 zitjes achter elkaar) Gewoom op marktplaats trouwens voor 60 euro.

Deze wagen bevalt mij wel goed. Hij duwt wel wat zwaar, maar dat is te doen. Hij is onwijs smal en op zich helemaal niet groot. Ik kan er beter mee door de drogist lopen dan met de enkele kinderwagen van Thijmen.

Ik gebruik hem alleen als ik bijvoorbeeld alleen met ze naar de stad ga ofzo. Dan is het echt ideaal.
    Als een mens in voorspoed leeft heeft het wel 1000 wensen.
    Als je kind ziek is heb je er maar 1.
      zaterdag 27 december 2008 @ 22:11:33 #234
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_64413546
    Ik heb dan trouwens wel de draagdoek(en) maar we hebben voor dit kleintje wel een nog zo goed als nieuwe Maxi Taxi voor erbij geregeld.
    Maxi, Midi & Mini
    pi_64447944
    wij zijn ook aan het kijken voor een andere wagen. De wagenbak van de huidige wagen is op zich nog wel goed maar hij rijdt niet superfijn en de buggyinzet is helemaal waardeloos.
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
    When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
    pi_64449332
    mijn buren hebben de kiwi explorer, http://link.marktplaats.nl/217489497 Ziet er prima uit als ze ermee rondwandelen

En BE, nog gefeliciteerd met je zwangerschap!
      zondag 28 december 2008 @ 23:48:17 #237
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_64450179
    quote:
    Op zaterdag 27 december 2008 19:59 schreef Brighteyes het volgende:
    Ik werd vandaag gebeld door vrienden van mij, die waren hier in Gouda bij Babypark en konden door de bomen het bos niet meer zien. Het was (uiteraard) superdruk, of ik even mee wilde kijken naar de wagens.

Dus ik alle voors en tegens die ik van hier ken voor ze opgesomd, ruimte, kan een wagen in 2 richtingen gezet worden, hoog, laag, groot mandje/netje etc. etc.

Moest wel lachen, ik las toevallig vanmorgen nog Troel d'r opmerking hierboven ergens over dat de Quinny nit in te vouwen bleek voor een leek, maar wij hebben dus vanmiddag staan vechten met een Stokke!
    (En met een Mutsy, en met een Joolz en met een MaxiCosi). Als je de gebruiksaanwijzing er niet bij hebt zijn ze bijna allemaal in eerste instantie echt niet in te vouwen hoor!

Maar het is gelukt en ze hebben gekozen voor een MaxiCosie Mura (geloof ik). Ze hebben niet veel ruimte wegens enorm grote hond, dus het onderstel van de kinderwagen moet op de achterbank naast de maxicosi komen te staan.
    Dat moet je ook even doorhebben. Probleem is dat je vaak de stang al omlaag zet waardoor je de wielen van de grond optilt bij het inklappen en laat dat nou juist de beveiliging zijn, de wielen moeten op de grond blijven, anders klapt ie niet in
    Wij zijn serieus teruggegaan met onze Stokke omdat we daar zoveel problemen mee hadden (en sinds we dat van die wielen weten hebben we nergens meer last van )
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      maandag 29 december 2008 @ 09:44:23 #238
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_64456701
    Idd hadden we de stang als eerste omlaag gedaan, omdat dat wel snel duidelijk was hoe dat werkte.

Die kiwi ziet er ook ineteressant uit Poemojn!
    pi_64457712
    Ik ga een Teutonia Spirit S3 kopen. Doitse Degelijkheid
    And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
    12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
    En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
      maandag 29 december 2008 @ 11:17:45 #240
    3011 E.T.
    pi_64458806
    Mijn grootste struikelblok met de kiwi explorer was dat de baby onderin ligt en dus op 'uitlaat-hoogte'. Ook als er twee kindjes zitten kijkt de onderste tegen de rugleuning aan die vlak voor zijn/haar neus zit en opzij ziet hij/zij alleen maar knieen.
    Voor mij genoeg reden om deze van mijn lijstje af te strepen.
      maandag 29 december 2008 @ 13:09:22 #241
    216602 mikoxx
    Trotse tweelingmama!!
    pi_64461993
    Wij verwachten in juni een tweeling en zijn daarom op zoek naar een praktische tweelingwagen. Nu is het zo dat bij een wagen waarin de kindjes naast elkaar zitten/liggen, de reiswiegjes kleiner zijn dan bij een 'normale' wagen. Heeft iemand hier ervaring mee? Is het een groot nadeel dat de nestjes kleiner zijn? We zitten te denken aan de Easywalker duo
      maandag 29 december 2008 @ 13:27:39 #242
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_64462540
    Ja, dat was ook wel een beetje mijn gedachte ET, dat de onderste dus helemaal niks ziet.

Ik moest bij dat ' uitlaat' even denken over wat je nou bedoelde. Ik dacht nl. aan honden!
      maandag 29 december 2008 @ 13:34:03 #243
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_64462751
    mikoxx, ik had dan wel geen tweeling, maar wel een duowagen met 1 zitje en 1 babynestje (urban jungle) en ik vond het wel meevallen. En dat terwijl mijn jongste met de geboorte al 4200 gram was en dus aardig aan de maat Hij heeft er een maand of 4/5 ingelegen denk ik. Daarna over gegaan op het zitje wat ook plat kon
    stormy waters...
    sailin'
      maandag 29 december 2008 @ 13:53:43 #244
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_64463380
    Ik zie hem op marktplaats ook staan met een duo-bak erop Mikoxx, dat lijkt mij wel heel leuk. Kunnen ze echt bij elkaar liggen, ipv ieder in hun eigen bakkie.

Zie bijv: http://link.marktplaats.nl/216093391
    Of deze voor de losse bak: http://link.marktplaats.nl/217574125
      maandag 29 december 2008 @ 13:55:56 #245
    164686 _Bar_
    Carpe Diem
    pi_64463449
    is jou quinni een 4wiel wagen Be?
    Herinnering is een vorm van ontmoeting.
      maandag 29 december 2008 @ 13:57:18 #246
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_64463488
    Nee, 3-wiel. Maakt dat verschil dan?
      maandag 29 december 2008 @ 13:57:47 #247
    164686 _Bar_
    Carpe Diem
    pi_64463497
    nee ik was gewoon nieuwschierig
      maandag 29 december 2008 @ 13:59:10 #248
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_64463539
    Ah ok. Ik dacht dat je mss een oplossing wist.
    Ben je op zoek naar een nieuwe wagen ook?
      maandag 29 december 2008 @ 14:01:21 #249
    164686 _Bar_
    Carpe Diem
    pi_64463599
    ik weet het nog niet eigenlijk, het liefste wel, maar anderzijds de mutsy van Thijs is ook nog goed, en kan ook prima bij in de auto, en rijd fijn enzo.

er komt wel een andere kinderkamer, gewoon iets van ons zelf
      maandag 29 december 2008 @ 14:33:29 #250
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_64464672
    Ik heb geen idee of ie praktisch, te duur, etc is. Maar ik zag deze laatst ergens en vond hem er voor een duo wagen wel best tof uitzien!

ABC Design Zoom Duowagen http://www.baby-s.nl/index1.html
    Rest your head close to my heart
    Never to part, baby of mine
    ©Dumbo
    While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
    pi_64465084
    Die is hightech tex!

Geen idee of het werkt, maar voor erbij is ie wel erg gaaf.
    "wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
    Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
    *OUD heilige*
      maandag 29 december 2008 @ 14:53:51 #252
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_64465362
    Die is wel echt heel tof idd!
      maandag 29 december 2008 @ 19:14:07 #253
    216602 mikoxx
    Trotse tweelingmama!!
    pi_64473684
    quote:
    Op maandag 29 december 2008 14:33 schreef texelonia het volgende:
    Ik heb geen idee of ie praktisch, te duur, etc is. Maar ik zag deze laatst ergens en vond hem er voor een duo wagen wel best tof uitzien!

[ afbeelding ]
    [ afbeelding ]

Dit is een duitse wagen en in Nederland qua prijzen vergelijkbaar met de easywalker, maar in Duitsland aanmerkelijk goedkoper!!! Is een mooie wagen idd. Check ook even www.abc-design.de
    pi_64474291
    Heeft iemand ervaring met de Musty Spider?

We zijn opzoek naar een goede buggy en deze leek mij wel wat
    mijn grote vinger vast
    zo in jouw handje past
      maandag 29 december 2008 @ 20:17:52 #255
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_64475798
    DIe is leuk ja, heb hem een tijd geleden ook gepost voor dat meisje wat van die tweeling zwanger was...

In Nederland ben ik ze nog niet tegengekomen trouwens!
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      maandag 29 december 2008 @ 20:53:45 #256
    119411 Paradijsvogeltje
    is veilig geland!
    pi_64477226
    Ik weet niet of ik hem nou mooi of lelijk moet vinden.. Maar hij ziet er wel handig/praktisch uit.

Weet je welke ik écht afzichtelijk vind? Die Bugaboo Bee...
    pi_64479603
    quote:
    Op maandag 29 december 2008 20:53 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

Weet je welke ik écht afzichtelijk vind? Die Bugaboo Bee...
    Zeer mee eensch

Ik denk dat we het hier maar houden bij de wagen die we hebben. Gaan we met zn tweeën lopen dan hebben we ook de buggy nog. En ik denk dat we tzt maar een plankje erachter aanschaffen. En met draagdoek erbij komen we vast een heel end. Ik ga in eerste instantie niet voor een duo-wagen ofzo.
    pi_64479928
    Wat ik me altijd afvraag: kan je met zo'n duo-wagen wel winkels in? Kan je er bv mee door het hekje van de AH enzo?
    pi_64479965
    jahoor! niet altijd langs alle kassa's, overigens, maar er moet altijd 1 kassa zijn met een wat bredere doorgang (voor rolstoelers en dit soort wagens dus).
    pi_64480056
    Ah wij hebben hier nogal van die madurodam-winkels en daar zit ik af en toe met mijn bugaboo al bijna klem. Vandaar dat ik het me laatst eens afvroeg
    pi_64480528
    quote:
    Op maandag 29 december 2008 22:03 schreef Stiemie het volgende:
    Ah wij hebben hier nogal van die madurodam-winkels en daar zit ik af en toe met mijn bugaboo al bijna klem. Vandaar dat ik het me laatst eens afvroeg
    De kruidvat hier is zo'n feest... rotwinkel, ze bouwen het steeds voller. Maar daar kan je denk ik met geen enkele kinderwagen fatsoenlijk doorheen... Ik loop vaak hardop te mopperen als er een van de werknemers in de buurt staat...
      maandag 29 december 2008 @ 22:29:39 #262
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_64481153
    Ik weiger met kinderwagen de Kruidvat in te gaan, die pak ik of alleen of met Ruben in de draagdoek
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      dinsdag 30 december 2008 @ 07:22:13 #263
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_64489702
    Ik ging zelfs met duowagen het Kruidvat in. Wel alleen het buitenste baantje.
    We gebruiken onze duowagen nu nog maar heel zelden, maar wat hebben we er veel aan gehad, zeg!
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
    pi_64489765
    Hier in het centrum zit een kruidvat, daar kun je met een wandelwagen niet eens in. Ze hebben de ingang al zo gemaakt met spullen en manden met spullen erin dat het niet eens past (quinny buzz).
    Sara
    Merel
    Ukje
    pi_64496521
    quote:
    Op dinsdag 30 december 2008 07:22 schreef Sugar het volgende:
    Ik ging zelfs met duowagen het Kruidvat in. Wel alleen het buitenste baantje.
    We gebruiken onze duowagen nu nog maar heel zelden, maar wat hebben we er veel aan gehad, zeg!
    precies, ik ook hoor!
      dinsdag 30 december 2008 @ 13:41:33 #266
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_64496946
    quote:
    Op dinsdag 30 december 2008 13:25 schreef bixister het volgende:

[..]

precies, ik ook hoor!
    Hier nog zoeen..
    Maxi, Midi & Mini
    pi_64507572
    Er zitten hier 3x AH in de straat.
    2 hebben een brede kassa en voor die andere heb ik backstage passen, ik ga daar via de flessen/magazijn de winkel in. Uiteindelijk gooi ik de boodschappen op de band, loop via het poortje weer richting kassa en betaal.

Kruidvat gaat hier prima. Gewoon even wachten totdat de folderspullen uitgestald zijn.
    pi_64507715
    quote:
    Op maandag 29 december 2008 14:33 schreef texelonia het volgende:

[ afbeelding ]
    [ afbeelding ]

Deze ben ik vandaag voor de 2e keer in het echt tegengekomen. Eerder al met 2 maxicosi's erop. En vandaag met 2 kinderwagenbakken. Voordeel lijkt mij dat het 2 fullsize kinderwagen bakken zijn, en geen kleinere versies zoals bij de meeste duowagens. Hij is wel LANGGGG. Maar voor wandelen als je thuis genoeg ruimte hebt om zo'n ding te stallen lijkt ie me best ok.
    pi_64677902
    Wij zijn het weekend een beetje rond gaan kijken naar kinderwagens. Nou vind ik de Quinny speedi sx wel mooi. Is er iemand hier die deze wagen ook heeft? Hoe groot is de wagen als hij opgevouwen is? Kunnen de wielen er eventueel vanaf? Ik ben namelijk bang dat de wagen niet in onze auto kan.
      maandag 5 januari 2009 @ 10:48:11 #270
    56471 pinquit
    oh my lama!
    pi_64678428
    quote:
    Op maandag 29 december 2008 19:32 schreef Beaker het volgende:
    Heeft iemand ervaring met de Musty Spider?

[ afbeelding ]

We zijn opzoek naar een goede buggy en deze leek mij wel wat
    Ja ik heb er in de winkel wel eens bij staan kwijlen, maar ik vond m eigenlijk teveel wandelwagen. hij is nog vrij breed aan de achterkant. maar wel moohooi
    pi_64680488
    Flower, wij hebben die speedi xs ook. Hij is nog wel redelijk groot als je hem opvouwt. Het voorwiel kan er in ieder geval makkelijk af, dan is het pakketje al een stuk platter. De achterwielen weet ik zo snel niet. Hij ligt bij ons altijd compleet in de kofferbak (renault laguna, eerder renault megan).
    Als we tegenwoordig een weekendje weggaan naar onze ouders, dan nemen we toch maar een buggy mee, want met de rest van de tassen is de kofferbak snel vol. En op de achterbank heb ik liever niet teveel staan, ivm rondvliegend spul bij een botsing.

Hij was met de reiswieg wel kleiner trouwens. Dan moet je alleen die reiswieg weer kwijt. Maar als wandelwagen heb je dat zitje natuurlijk, wat ook mee moet vouwen.
    Ik vind het een heerlijke wagen om mee te rijden, maar niet aan te raden voor kleine autotjes..
    pi_64680575
    Bedankt voor je post Deepfreeze. Wij hebben een opel tigra met een erg onpraktische kofferbak en schuine achterklep. Ik denk dat ik maar gewoon eens moet passen bij de prenatal ofzo.
    pi_64680719
    Passen is altijd een goed idee. Onze megan had niet zo'n grote klep voor de kofferbak. Dat was dus altijd oppassen met krassen. De laguna heeft wel een grote klep achterop. Dus dat laad al wat makkelijker in.
    pi_64681129
    Dat scheelt wel weer bij de tigra als de achterklep open is is de hele kofferbak gewoon vrij. Ik hoop dat het met een beetje schuin passen wel lukt
    Eigenlijk wilde ik vrijdag al kijken of we bij de prenatal konden passen, maar het was zo bizar druk op het alexandrium dat er nergens in de buurt een parkeerplek te vinden was. Nog maar een keer terug op een rustige ochtend.
    pi_64720462
    De achterwielen van de Speedi kunnen er ook af, dat scheelt weer ruimte omdat hij dan smaller wordt.
    Hij past bij mij in de kofferbak van een toyota corolla (met 1 achterwiel eraf) op de grond, wil ik hem snel in de auto hebben zet ik hem ook nog weleens half schuin tegen de achterbank aan.
    Met de kinderwagenbak erbij was het overigens wel even kijken hoe dat het beste paste
    't is wel een erg fijne wagen!
      dinsdag 6 januari 2009 @ 10:35:54 #276
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_64720667
    Wij hebben ook een speedi en 2 auto's met veel ruimte maar als je weinig ruimte hebt is het wel een flink bakbeest volgens mij. De voor- en zijwielen kunnen er heel makkelijk af, en dan scheelt het wel een flink stuk in ruimte. Wij hebben dat alleen voor de vakantie gedaan.

Ik kwam gisteren bij het CB iemand tegen met zo'n zij-zitje aan haar Quinny speedy XS en dat kan dus prima! Opgelost dus. Geen plankje en geen duo-wagen nodig voor ons!
    Hooguit nog wel een aparte buggy voor als we eens met Sasha alleen weg gaan of met Sasha en de baby in de draagdoek, anders kan je constant de kinderwageninzet in het frame gaan zetten. Da's ook niet handig.

Nu nog even kijken of ik zo'n ding 2e-hands op marktplaats kan krijgen, zou wel weer schelen.

Dat zij-zitje is trouwens idd die buggy-pod die Pinq hierboven noemde.
    Ik vond de volgende lijst me wagens waar het wel of niet op past:
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    En er staan er idd ook wel een paar te koop op MP. Dus als we de 12w voorbij zijn ga ik maar eens bieden.

Even een plaatje ter verduidelijking:

[ Bericht 39% gewijzigd door BE op 06-01-2009 10:45:15 ]
    pi_64720968
    De kinderwageninzet kun je trouwens gewoon erin hebben als je de bak er op hebt BE, ziet er niet zo netjes uit maar kan best (moet je even de kap van de inzet er afhalen)
    Ik heb de kinderwageninzet er nu inzitten, maar de adapters voor de maxi cosi en de bak zitten er nog op (mooi voor de stukjes dat ik met de maxi cosi ben)

Wel fijn dat zo'n zij-zit voor de Speedi kan!
      dinsdag 6 januari 2009 @ 11:00:15 #278
    3011 E.T.
    pi_64721353
    ben wel benieuwd of het ook nog een beetje stuurt met zo'n zijspan
      dinsdag 6 januari 2009 @ 11:17:00 #279
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_64721863
    Goeie vraag E.T.
    De dame die ik gisteren sprak was er iig erg over te spreken.

mrien, ik heb idd ook nog wel een tijdje de adapters van de cosi erop gehad toen we nog geen groot stoeltje in de auto hadden, dat kan idd wel. Soms deed ik zelfs de zonnekap ook dicht en de kap van de cosi en dan kon hij lekker slapen.
    pi_64730535
    Fijn om te weten dat de wielen er makkelijk af kunnen!! Bedankt voor de reacties!
    Voor kleine stukjes zou ik inderdaad niet zo snel de wielen eraf halen, maar voor een lang stuk bijv. naar mijn schoonouders wel.
    Binnenkort maar eens passen.
    pi_64749297
    Ik doe het zelfs voor de kleinere stukjes vaak wel, zodat hij gewoon plat kan liggen.
    Het is 1 klik en je kunt ze er af halen
    Maar als het regent "gooi" ik hem zo tegen de bank aan
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 11:17 schreef Brighteyes het volgende:
    Soms deed ik zelfs de zonnekap ook dicht en de kap van de cosi en dan kon hij lekker slapen.
    Goeie!
    pi_66308669
    Wij zijn aan het kijken naar de Stokke Xplory, omdat we hoog wonen enzo.

Maar als je naar zo'n ding kijkt, en dat zal wel voor alle kinderwagens gelden, heb je ook nog eens een berg accesoires enzo. Wat heb je eigenlijk allemaal nodig, basic, dus. Ik snap dat je zoveel kunt kopen als je wilt, maar dus de basics: wat is noodzakelijk?
    pi_66308737
    Wat ik gekocht heb is een kinderwagenbak en wandelwageninzet
    Qua accessoires een paraplu en een voetenzak voor de wandelwagen
    Regenhoes voor de bak zat er bij mij (quinny speedi xs) al gelijk bij
    Voor de maxi cosi heb ik ook een voetenzak gekocht en die heb ik ook veel gebruikt
    De regenhoes heb ik trouwens nog nooit gebruikt, paraplu wel.
    pi_66308818
    Die Stokke wordt ook inderdaad aangeboden met reiswieg en zitting, maar hoe en wat gebruik je wanneer?
    De reiswieg lijkt me duidelijk, die gebruik je de eerste tijd als het kindje alleen nog kan liggen.

Maar je hebt vaak niet alleen een zitting, maar ook een maxi-cosy; wat is het verschil en wanneer gebruik je welke?
    pi_66308875
    De maxi cosi gebruik je om je baby te vervoeren in de auto
    Je hebt ook adapters om de maxi cosi op het onderstel van de kinderwagen te plaatsen, zodat als je bv een boodschap gaat doen, je de maxi cosi daarop kunt klikken en je niet met maxi cosi aan je arm hoeft te slepen
    Op een gegeven moment is dat toch een heel gewicht wat je aan je arm hebt hangen
    Ik heb die adapters echt veel gebruikt! Vond het ook vooral handig als Lotte in slaap gevallen was in de auto en ik nog even iets wilde halen
    pi_66308909
    OK, duidelijk.
    Maar eigenlijjk zijn maxi cosi en zo'n zitting hetzelfde, alleen gebruik je het op verschillende momenten? Of toch niet?

En de maxi cosi gebruik je het eerste jaar ongeveer als autozitje? en dan moet er een ander, groter zitje komen?
      zaterdag 21 februari 2009 @ 11:35:52 #287
    14746 k_i_m
    pi_66308917
    De Maxi Cosi is het autostoeltje. Als je weggaat met de auto zet je de MC op de wagen zodat je die niet hoeft te tillen .
    In my life
    Why do I smile
      zaterdag 21 februari 2009 @ 11:36:43 #288
    14746 k_i_m
    pi_66308936
    Spuit 11 .
    In my life
    Why do I smile
    pi_66308989
    Nou ja, jij weet het tenminste. Mij overviel gisteren op de negenmaandenbeurs het ernstige gevoel dat ik echt niets wist...ik ben nu met een inhaalslag bezig, want ik voel me bepaald dom en onbekwaam en dat moet toch voor een deel weg zijn als ik beval...
      zaterdag 21 februari 2009 @ 11:54:37 #290
    14746 k_i_m
    pi_66309296
    quote:
    Op zaterdag 21 februari 2009 11:39 schreef miss_sly het volgende:
    Nou ja, jij weet het tenminste. Mij overviel gisteren op de negenmaandenbeurs het ernstige gevoel dat ik echt niets wist...ik ben nu met een inhaalslag bezig, want ik voel me bepaald dom en onbekwaam en dat moet toch voor een deel weg zijn als ik beval...
    Ik weet het ook alleen maar omdat ik het dagelijks gebruik hoor. Ik heb nog steeds een hoes voor in de wandelwagen die ik erbij heb gekregen maar geen idee hoe ik die zou moeten gebruiken .

Trouwens, als je gaat shoppen leggen ze het allemaal wel uit hoor. Ik was al na het bezoeken van drie grote babyzaken een heus expert . Totdat we de wandelwagen op konden halen. Trots als we waren hebben we alles uit de kartonnen dozen gehaald bij mijn ouders (die hadden geld gegeven, dus wilden we gelijk onze aanwinst laten zien) en na veel gepruts en gezoek in de handleiding de wandelwagenbak en de zitting op de wagen gekregen. We hebben de boel ook nog uit elkaar kunnen krijgen.

Maar toen we thuiskwamen en alles uit de auto op de stoep hadden gelegd kregen we zowel de bak als de zitting niet meer op het frame. Vloekend en tierend hebben we ruzie staan maken en uiteindelijk alles één voor één mee naar binnen genomen .

Je bent pas een echte expert als je het gewoon gebruikt. Als je mij nu met een ander merk wagen laat stoeien weet ik het ook niet .
    In my life
    Why do I smile
    pi_66309556
    Ow, dat klinkt iig hoopgevend
    Schaap zei zoiets ook al, maar van hem neem ik dat zomaar niet aan, natuurlijk
      † In Memoriam † zaterdag 21 februari 2009 @ 12:13:35 #292
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_66309768
    quote:
    Zo voel ik me nog wel eens
    Je zou er haast een boek over schrijven!
    pi_66311365
    Al die [aanstaande] moeders op de beurs gisteren zagen er zo efficient en doelbewust uit, leken precies te weten wat ze wilden en moesten hebben en hoe dingen werkten. Ik liep daar echt een beetje verloren bij. Gelukkig niet de enige dus dus niet alles weet.

* miss_sly slaakt zucht van opluchting
    pi_66311899
    quote:
    Op zaterdag 21 februari 2009 13:09 schreef miss_sly het volgende:
    Al die [aanstaande] moeders op de beurs gisteren zagen er zo efficient en doelbewust uit, leken precies te weten wat ze wilden en moesten hebben en hoe dingen werkten.
    Ohh...miss_sly dat is nou precies waarom ik oa niet naar die beurs wil. Ik lees me wel in op internet (hier oa) en dan ga ik naar zo'n winkel en laat ik het me uitleggen. Ik kan toch niet alles weten? Tis net als bij een hypotheek...als je em moet afsluiten snap je het een maand lang precies, daarna weet je alleen nog wat je moet betalen...
    pi_66313510
    quote:
    Ik zou zeggen probeer een beetje aan dat gevoel te wennen want dat gevoel werd er bij mij in ieder geval niet veel beter op na de bevalling. Komt allemaal wel goed joh, laat je niks wijs maken op zo'n beurs.
    pi_66316857
    quote:
    Op zaterdag 21 februari 2009 11:54 schreef k_i_m het volgende:

[..]
    Maar toen we thuiskwamen en alles uit de auto op de stoep hadden gelegd kregen we zowel de bak als de zitting niet meer op het frame. Vloekend en tierend hebben we ruzie staan maken en uiteindelijk alles één voor één mee naar binnen genomen .

Je bent pas een echte expert als je het gewoon gebruikt. Als je mij nu met een ander merk wagen laat stoeien weet ik het ook niet .
    Hoe herkenbaar... wij hebben hier thuis de adaptors op het bugaboo onderstel geklikt en daar de maxi cosi op geklikt. Ging prima, ze zaten alleen verkeerd om. Tot we beneden bij de auto kwamen en die adaptors dus weer van dat onderstel afmoesten omdat het onderstel anders niet inklapt We hebben zo'n 25 (vijf-en-twin-tig) minuten (en die duren heel lang als er een hard huilend meisje in de maxicosi ligt ) aan die dingen staan trekken om ze eraf te krijgen. Mijn vriend heeft tenslotte het onderstel op straat gekwakt in de hoop dat ze eraf zouden gaan en toen hebben we het onderstel maar haf ingeklapt achteringepropt. Bleek dus later dat je ze in moet drukken en dan schuif je ze er zo af.
    pi_66328173
    Wij hebben vandaag een Bugaboo Bee gekocht, en ik ben echt helemaal in .
    Wat een geweldig ding!

Miss_Sly, ik heb nooit echt naar de Stokke wagen gekeken, want die is voor ons echt te duur. Maar het is denk ik wel een hele fijne wagen, ik heb iig alleen maar goede dingen over gehoord!

Wij hebben echt heel bewust voor de Bee gekozen, omdat we 2 hoog wonen. Onze voordeur is op de eerste, en we hebben maar héél weinig ruimte daar. De Bee is erg compact na inklappen, waardoor onze voordeur nog steeds open kan.
    Ook het minimale gewicht heeft mee geteld, want nu hoef ik me niet meer een breuk te sjouwen .
    De Bee is eigenlijk gewoon een hele luxe buggy, maar met de grote voordelen dat je het stoeltje kan draaien, dus Thomas hoeft nog even niet de wijde wereld in te kijken, maar ziet gewoon mij of Nixxx. Je kan m al gebruiken vanaf de geboorte; je kan er een babynestje bij kopen waardoor newborns stevig en warm liggen.
    Thomas is daar al bijna te groot voor, dus die hebben we er niet bij gekocht; een voetenzak komt asap, die moesten we bestellen.

Nou ja, ik geloof dat wel duidelijk is dat ik érg blij ben!
      zaterdag 21 februari 2009 @ 23:24:25 #298
    14746 k_i_m
    pi_66328351
    quote:
    Op zaterdag 21 februari 2009 16:29 schreef Stiemie het volgende:

[..]
    Mijn vriend heeft tenslotte het onderstel op straat gekwakt in de hoop dat ze eraf zouden gaan en toen hebben we het onderstel maar haf ingeklapt achteringepropt. Bleek dus later dat je ze in moet drukken en dan schuif je ze er zo af.
    en dan heb je haast en dan krijg je ze niet goed ingedrukt en dan doe je het zo ruig dat het vel van je hand vastzit tussen de wagen en de adapters. Muurvast. Klem. .
    In my life
    Why do I smile
    pi_66329318
    quote:
    Op zaterdag 21 februari 2009 23:24 schreef k_i_m het volgende:

[..]

en dan heb je haast en dan krijg je ze niet goed ingedrukt en dan doe je het zo ruig dat het vel van je hand vastzit tussen de wagen en de adapters. Muurvast. Klem. .
    ouch
    pi_66333885
    quote:
    Op zaterdag 21 februari 2009 11:35 schreef miss_sly het volgende:
    En de maxi cosi gebruik je het eerste jaar ongeveer als autozitje? en dan moet er een ander, groter zitje komen?
    Eigenlijk is Maxi-Cosi gewoon een merknaam Ze maken ook autostoelen voor grotere kinderen.
      zondag 22 februari 2009 @ 12:27:26 #301
    170545 DaviniaHR
    Mrs. PhysicsRules
    pi_66336501
    Miss_sly, er is ook een topic over autostoetjes: Autostoeltjes 2

Bij de maxi-cosi groep 0 (tot 9 maand) mogen ze ook maar 1,5 per dag in zitten ivm kromming van de rug
    Dus als het even kan, liever in de ligbak, maar het is superhandig dat je je kind slapend uit de auto op je wielen, boodschapjes doen, van de wielen af, en weer naar huis kan rijden, zonder schreeuwend kind in de winkel
    en ja, het duurt even voordat je daar echt handiheid in krijgt.
    manlief vecht nog steeds met onze wagen. en eli is al 18 mnd ...
    (niet dat we de wagen nog vaak gebruiken, want ik zweer bij de draagdoek, maar dat terzijde )
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')