abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 15 april 2008 @ 00:42:55 #51
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_58058352
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 00:28 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vind het wel goed dat er dus nu bepaalde ergernissen worden uitgepraat. Even tussendoor >

Ik kom er vrijwel nooit, dus echt iets zinnigs over hoe het er aan toe gaat kan ik niet zeggen> maar wat ik wel iedereen wil meegeven, probeer het allemaal wat te relativeren. So what als je weinig reacties krijgt. Je weet voor jezelf hoe belangrijk iets voor je is. So what als het even ergens over gaat waar je weinig mee hebt. Zo gaat dat in het echte leven ook. Het is gewoon een te grote verzameling aan mensen om een duidelijke lijn van interesse te trekken denk ik.
forum is redelijk opgesplits dat je naar plekken kan gaan waar je je intresse kan delen.

als mensen dan ook maar in het daarvoor bestemde sob-forum gaan is er niks aan de hand.
  dinsdag 15 april 2008 @ 00:46:16 #52
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_58058391
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 00:35 schreef prupke het volgende:

[..]

soms wil je gewoon ook een soortement van bevestiging hebben/krijgen
zowel posi als negatief!
Dat snap ik heel goed. Maar je kan mensen niet dwingen om reactie te geven. Dat moet uit hunzelf komen vind ik.
quote:
jij zegt : So what als je weinig reacties krijgt. Je weet voor jezelf hoe belangrijk iets voor je is. So what als het even ergens over gaat waar je weinig mee hebt. Zo gaat dat in het echte leven ook. Het is gewoon een te grote verzameling aan mensen om een duidelijke lijn van interesse te trekken denk ik.


Stel : jij zit op een feestje in een huiskamer met 20 man, als je bij een groepje zit wat een onderwerp heeft wat je niet interesseert of wat dan ook , verkas je naar een ander groepje , om je draai te vinden

Maar je hebt ook ooit feestjes waar je maar met 5 man bent

do the mathematics
Klopt, dat het in kleiner gezelschap lastig is om naar een ander groepje te trekken. Dat zal ik niet ontkennen. Maar het feit dat hier nu uitgesproken wordt welke onderliggende ergernissen er spelen is wellicht een goede stap om het met 5 personen toch nog een vermakelijk feestje te laten worden.
quote:
ow ennuh : ik vind dat als je mod bent van een forum dat je overal moet komen en indien niet het geval dat de mod die er wel is , dan ook moet ondersteunen bij de actie die de desbetreffende mod hanteerd

anders is er geen beginnen aan
Het is gewoon niet de taak van de mods om actief in een SC te gaan zitten modereren. Bovendien zijn er drie mods, waarvan er twee actief meeposten in de SC, dus ik heb niet het gevoel dat mijn aanwezigheid een verplichting dient te zijn. Ik lees af en toe wel een stukje mee, steekproefsgewijs, maar ik voel er gewoon niks voor om actief mee te slowchatten.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_58058443
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 00:46 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Dat snap ik heel goed. Maar je kan mensen niet dwingen om reactie te geven. Dat moet uit hunzelf komen vind ik.
[..]

Klopt, dat het in kleiner gezelschap lastig is om naar een ander groepje te trekken. Dat zal ik niet ontkennen. Maar het feit dat hier nu uitgesproken wordt welke onderliggende ergernissen er spelen is wellicht een goede stap om het met 5 personen toch nog een vermakelijk feestje te laten worden.
[..]

Het is gewoon niet de taak van de mods om actief in een SC te gaan zitten modereren. Bovendien zijn er drie mods, waarvan er twee actief meeposten in de SC, dus ik heb niet het gevoel dat mijn aanwezigheid een verplichting dient te zijn. Ik lees af en toe wel een stukje mee, steekproefsgewijs, maar ik voel er gewoon niks voor om actief mee te slowchatten.
ik ga hier nog op reageren
nu zo meteen .euhmmm ...--> mezelf ff naar de sc trappen
Thank Drunk I'm a Goddess!
  dinsdag 15 april 2008 @ 08:31:52 #54
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_58059935
Ik ben het er wel een beetje mee eens, heb het idee dat posts van eenieder die zich niet dagelijks in het sc schaart volledig worden genegeerd, voor mij gewoon een reden om er minder rond te hangen, kan me er niet echt druk om maken.
  dinsdag 15 april 2008 @ 13:21:03 #55
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_58065479
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 00:35 schreef prupke het volgende:

[..]

soms wil je gewoon ook een soortement van bevestiging hebben/krijgen
zowel posi als negatief!


jij zegt : So what als je weinig reacties krijgt. Je weet voor jezelf hoe belangrijk iets voor je is. So what als het even ergens over gaat waar je weinig mee hebt. Zo gaat dat in het echte leven ook. Het is gewoon een te grote verzameling aan mensen om een duidelijke lijn van interesse te trekken denk ik.


Stel : jij zit op een feestje in een huiskamer met 20 man, als je bij een groepje zit wat een onderwerp heeft wat je niet interesseert of wat dan ook , verkas je naar een ander groepje , om je draai te vinden

Maar je hebt ook ooit feestjes waar je maar met 5 man bent

do the mathematics
Ben het grotendeels met je eens Een feestje waarop het continu gaat over dingen waar jij niet over kunt meepraten is ronduit ruk, dan ga je ook niet meer. Echter is het in mijn ogen niet zo dat het in de sc continu over dingen gaat waar anderen niet over mee kunnen praten, juist omdat de onderwerpen vaak alledaags zijn. Of het je interesseert wat anderen in hun dagelijkse leven verder doen is natuurlijk een tweede Maar zelf kom je ook over dingetjes als de verbouwing en de nieuwe douche vertellen en je vraagt ook hoe mijn tentamens gingen. Dat geeft mij de indruk dat je toch wel geïnteresseerd bent in wat ik uitspook en dat je de behoefte heb anderen te laten weten wat je zelf allemaal aan het doen bent Of heb ik het mis? En inderdaad, als je het gevoel krijgt dat je berichten bewust genegeerd worden dan moet daar zeker iets aan gedaan worden, of het nu expres gedaan wordt of niet. Zogezien is deze hele discussie zonder meer een enorm pluspunt want het legt nog eens de nadruk op bepaalde problemen in fot, die ik overigens ook al vaker heb opgemerkt, maar dan meer buiten de sc om.

Maar waar het voor mij even om draait is of de sc strikt en alleen over fotografie mag gaan? Want als dat is wat de meeste users in fot willen, dan is de sc in elk geval voor mij niet meer interessant. Want voor mij als leek, zo zie ik me toch nog wel tussen alle spiegelreflexjes, is het niet echt aantrekkelijk om continu tussen gesprekken te zitten die alleen over fotografie gaan omdat ik dan totaal niet kan meepraten En dat geldt waarschijnlijk ook veel veel anderen met een compact (en die hebben we al niet veel in fot) of newbies. Ik vraag zelf al zelden iets in fot omdat ik het idee heb dat ik erg snel een domme vraag stel Terwijl het juist de plek moet zijn om dingen te vragen. Juist het gekeuvel in de sc zorgt ervoor dat ik wat mensen leer kennen en dat ik hun commentaren en kritieken wat beter in perspectief kan plaatsen omdat ik weet wie het zegt. Ik ben al erg onzeker als het gaat om t openen van show/testcases omdat ik het gevoel heb dat ik nooit kan tippen aan het niveau van de rest.

Er valt dus nogwel het een en ander te verbeteren voor de verschillende doelgroepen in fot. Ik vraag me alleen af of je dat bereikt door gekeuvel in de sc te verbieden. Dat het niveau wat omhoog mag af en toe is prima.
quote:
ow ennuh : ik vind dat als je mod bent van een forum dat je overal moet komen en indien niet het geval dat de mod die er wel is , dan ook moet ondersteunen bij de actie die de desbetreffende mod hanteerd

anders is er geen beginnen aan
Moet je ook een mod ondersteunen in zijn actie als deze actie onjuist is tov het beleid? Volgens mij steunt een politieke partij een kamerlid ook niet als die compleet afwijkt van de politieke opvattingen van die partij

In het geval van vrijdag, vind ik het gewoon een beetje vreemd hoe ik erop werd aangesproken. Vervolgens ook nog met de mededeling dat ik blij moest zijn dat ik niet eerder ben teruggefloten over mijn sc-gedrag. Terwijl dit voor mijn gevoel niet afweek van anderen in de sc. En terwijl ik nu soortgelijke gesprekken zie die ook niet terug worden gefloten door de betreffende mod. Wees dan consequent want ik weet nu gewoon niet goed wat ik nou met die situatie aanmoet. Er is eerst sprake van een soort gedoogbeleid tav de quote uit de faq. Maar dan ineens krijg ik te horen dat ik de regels overtreed

Nou ja, ik weet best hoe en wat. Maar dit is voor mij nu meer een principekwestie. Het beleid is onduidelijk, en er wordt inconsequent gehandeld. En verder ben ik blij dat er hierdoor wat weer problemen boven water komen, zoals het gevoel er niet tussen te komen, daar moet zeker aandacht voor komen want dat is niet de bedoeling lijkt me
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 00:42 schreef PKfotografie het volgende:

[..]

forum is redelijk opgesplits dat je naar plekken kan gaan waar je je intresse kan delen.

als mensen dan ook maar in het daarvoor bestemde sob-forum gaan is er niks aan de hand.
Ik kan wel in 'school en studie' over mijn tentamens gaan vertellen, of in 'travel' dat ik mijn vaccinaties heb geregeld, maar daar ken ik niemand en heb ik ook niet het gevoel dat het iemand boeit. Ik vertel het juist in de sc omdat ik het idee heb dat daar mensen zijn die het willen weten En omdat daar de mensen zijn met wie ik het wil delen
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 08:31 schreef ..bennie het volgende:
Ik ben het er wel een beetje mee eens, heb het idee dat posts van eenieder die zich niet dagelijks in het sc schaart volledig worden genegeerd, voor mij gewoon een reden om er minder rond te hangen, kan me er niet echt druk om maken.
En aan dit soort dingen moet dus zeker iets gedaan worden. Of het nu daadwerkelijk zo is of dat het alleen maar een gevoel is

Ik zit te denken of het niet een oplossing zou zijn om als het ware twee sc's te maken. Een voor het dagelijkse sociale gekeuvel. En een voor het fotografische gekeuvel dat elders offtopic zou zijn. Meer een algemeen discussietopic over fotografische onderwerpen. Ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die zoiets hebben van: ik hoef dat koetjes en kalfjes geneuzel niet maar ik wil wel inhoudelijk ergens over discussieren maar wordt toch niet gezien in de sc met al dat geklets
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 15 april 2008 @ 13:35:27 #56
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_58065756
Ik licht even een aantal dingen uit je post die ik bealngrijk vindt om even te benadrukken (en de rest van je post is zeker ook belangrijk hoor ).
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 13:21 schreef Chanty het volgende:

Maar waar het voor mij even om draait is of de sc strikt en alleen over fotografie mag gaan? Want als dat is wat de meeste users in fot willen, dan is de sc in elk geval voor mij niet meer interessant. Want voor mij als leek, zo zie ik me toch nog wel tussen alle spiegelreflexjes, is het niet echt aantrekkelijk om continu tussen gesprekken te zitten die alleen over fotografie gaan omdat ik dan totaal niet kan meepraten En dat geldt waarschijnlijk ook veel veel anderen met een compact (en die hebben we al niet veel in fot) of newbies.
Dat is dus niet zo. Een SC gaat simpelweg over dingen die in andere topics offtopic zouden zijn. Dat kan dus over je tentamens gaan, dat kan over een publicatie van een foto in een tijdschrift gaan. Het is alleen niet zo dat het een heel topic over een specifiek onderwerp hoeft te gaan, want dat is wel een beetje vervelend. maar dat gebeurt volgens mij ook niet.
quote:
Ik vraag zelf al zelden iets in fot omdat ik het idee heb dat ik erg snel een domme vraag stel Terwijl het juist de plek moet zijn om dingen te vragen. Juist het gekeuvel in de sc zorgt ervoor dat ik wat mensen leer kennen en dat ik hun commentaren en kritieken wat beter in perspectief kan plaatsen omdat ik weet wie het zegt. Ik ben al erg onzeker als het gaat om t openen van show/testcases omdat ik het gevoel heb dat ik nooit kan tippen aan het niveau van de rest.
Wat betreft je vragen, inderdaad, als je de mensen op een meer persoonlijk vlak kent dan wordt het makkelijker om iets te vragen. En wat betreft je onzekerheid met het opnenen van [showcase]/[testcase]'s, dat vind ik zo ontzettend jammer. Want jij bent niet de enige die dat idee heeft. Ik zie zo vaak in het beginnersfototopic een reeks foto's die makkelijk een showcase of testcase kan zijn. Zo ook in de verzameltopics.

En jij zou dat ook zomaar kunnen doen. Niet alleen omdat je gewoon een goed niveau en goed inzicht hebt (dat heb ik gezien bij je FOT-wedstrijdinzendingen), maar ook gewoon omdat het zo fijn is om te leren van de commentaren. En ja, er zit hier groot talent binnen FOT, en ik snap dat het soms wat afschrikt (dat heb ik zelf soms ook ), maar ik vind het jammer dat een groep mensen zich daardoor zo uit het veld laten slaan.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  dinsdag 15 april 2008 @ 13:45:21 #57
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_58065954
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 13:35 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik licht even een aantal dingen uit je post die ik bealngrijk vindt om even te benadrukken (en de rest van je post is zeker ook belangrijk hoor ).
[..]

Dat is dus niet zo. Een SC gaat simpelweg over dingen die in andere topics offtopic zouden zijn. Dat kan dus over je tentamens gaan, dat kan over een publicatie van een foto in een tijdschrift gaan. Het is alleen niet zo dat het een heel topic over een specifiek onderwerp hoeft te gaan, want dat is wel een beetje vervelend. maar dat gebeurt volgens mij ook niet.
[..]

Wat betreft je vragen, inderdaad, als je de mensen op een meer persoonlijk vlak kent dan wordt het makkelijker om iets te vragen. En wat betreft je onzekerheid met het opnenen van [showcase]/[testcase]'s, dat vind ik zo ontzettend jammer. Want jij bent niet de enige die dat idee heeft. Ik zie zo vaak in het beginnersfototopic een reeks foto's die makkelijk een showcase of testcase kan zijn. Zo ook in de verzameltopics.

En jij zou dat ook zomaar kunnen doen. Niet alleen omdat je gewoon een goed niveau en goed inzicht hebt (dat heb ik gezien bij je FOT-wedstrijdinzendingen), maar ook gewoon omdat het zo fijn is om te leren van de commentaren. En ja, er zit hier groot talent binnen FOT, en ik snap dat het soms wat afschrikt (dat heb ik zelf soms ook ), maar ik vind het jammer dat een groep mensen zich daardoor zo uit het veld laten slaan.
Ik kan weinig meer dan het eens zijn met je reactie
En dat een groep fotters zich laat afschrikken is in elke situatie jammer. Of dat nu de newbies zijn met het openen van showcases of het stellen van 'domme vragen', of de langer meelopende fotter in de sc
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 15 april 2008 @ 16:27:05 #58
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58068756
Om even in te haken over dat gedoe in de sc, daar komen bij mij een paar dingen bovendrijven
mensen die elkaar in t echt ook goed kennen gaan vaak op die toer ook gesprekken voeren in de sc, waardoor als je die mensen niet zo close kent je vaak zoiets hebt van, laatmaar mede ook door het genegeer wat vaker voorkomt dan zou moeten

dan valt t me vaak nog op dat idd minder frequentpostende mensen in de sc ook sneller overlezen worden

voor mij hoeft de sc niet alleen over foto gerelateerde dingen te gaan maar dingen als (en dat is nu niet als aanval bedoeld maar viel me laatst op) het gesprek waarin An aan Airwin verteld dat ze de fotos van zijn huwelijk aan het bewerken is én ze ondertussen aan het laten zien is via de meel (als ik t goed herinner) dan zeg ik op mijn beurt, dat gesprek hoeft dan niet in de sc, want dat gaat op dat moment alleen an, airwin en zijn vrouw aan

[FOT SC # 98]Tijd voor vakantie

[ Bericht 6% gewijzigd door Ynske op 15-04-2008 16:38:49 ]
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 15 april 2008 @ 16:37:24 #59
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_58068932
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 16:27 schreef Ynske het volgende:
Om even in te haken over dat gedoe in de sc, daar komen bij mij een paar dingen bovendrijven
mensen die elkaar in t echt ook goed kennen gaan vaak op die toer ook gesprekken voeren in de sc, waardoor als je die mensen niet zo close kent je vaak zoiets hebt van, laatmaar mede ook door het genegeer wat vaker voorkomt dan zou moeten

dan valt t me vaak nog op dat idd minder frequentpostende mensen in de sc ook sneller overlezen worden

voor mij hoeft de sc niet alleen over foto gerelateerde dingen te gaan maar dingen als (en dat is nu niet als aanval bedoeld maar viel me laatst op) het gesprek waarin An aan Airwin verteld dat ze de fotos van zijn huwelijk aan het bewerken is én ze ondertussen aan het laten zien is via de meel (als ik t goed herinner) dan zeg ik op mijn beurt, dat gesprek hoeft dan niet in de sc, want dat gaat op dat moment alleen an, airwin en zijn vrouw aan
Fijn dat je even een voorbeeld geeft want ik zit de hele tijd al te graven in mijn geheugen waar ik dan een gesprek heb gevoerd dat voor anderen niet te volgen is/ soort van prive is. Ik kan me goed voorstellen dat je in de genoemde situatie zoiets hebt van: doe dat op msn ja

Ik heb t zelf ook zien staan, t maakt je idd nieuwsgierig, maar ik heb zelf dan zoiets van: zal wel en lees er overheen verder. Een andere optie is natuurlijk om iemand op een wat humoristische manier erop te attenderen dat je of mee wil kijken of het 'get a room, maar dan anders' principe In elk geval niet inslikken dan! Je blijft dan met een naar gevoel zitten dat mensen je expres negeren of buiten sluiten van een gesprek terwijl dit waarschijnlijk niet de bedoeling is. Althans, daar ga ik even vanuit met mijn menslievende gedachten.

Ik zie het als dat ze gewoon een beetje aan het geinen waren. Net zoals ik vorig jaar een korte tijd met mrnoodle heb zitten geinen. Waar ik ook op ben aangesproken toen door Xil. En waarvan ik ook kan begrijpen dat het voor mensen irritant is al hoor ik dat liever van die mensen zelf op dat moment dan En als een bezwaar gewoon terecht is ben ik meer dan bereid mijn gedrag aan te passen En daar ben ik vast niet de enige in
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_58077262
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 13:45 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ik kan weinig meer dan het eens zijn met je reactie
En dat een groep fotters zich laat afschrikken is in elke situatie jammer. Of dat nu de newbies zijn met het openen van showcases of het stellen van 'domme vragen', of de langer meelopende fotter in de sc
domme vragen bestaan niet , Domme antwoorden wel
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_58079002
Ik begrijp het mijden van de SC wel hoor.
Ik moet zeggen dat ik me er ook niet echt thuis voel.

Om met een voorbeeld te komen:
Ik was redelijk teleurgesteld over het uitblijven reacties na een van mijn weinige posts daar:
[FOT SC # 92] Waar AirwiN de boot in gaat ^)

Ik krijg wel netjes antwoord op mijn vraag, maar verder niks.
Een paar posts verder vertelt iemand dat zijn nichtje zich geplaatst heeft voor de paralympics (niks ten nadele daarvan overigens) en dan is men ineens erg enthousiast.

Dit is even het meest recente, maar ik heb wel vaker dat ik een fotografisch interessante website in de SC gooi en er geen reactie op krijg.

Over het algemeen mijd ik gewoon de topic waar ik niks mee heb, maar ik wil wel even aangeven dat er wellicht meerdere mensen dit gevoel hebben.
pi_58079054
Mijn verantwoording over dit hele voorval.

Géén van beide andere MODs hebben de schuld van de discussie die nu loopt. Dat ze niet achter deze handeling staan is begrijpelijk.
Ook achter de schermen is er hard over gediscussieerd. Onder andere mijn ergernis en mening over de SC is ter discussie gekomen.

Mijn duw richting Chanty en An24 is verkeerd gelopen. Mijn fout!
Ik had een minder felle reactie verwacht, daar het een keer eerder als niet serieus werd opgevat.
Dat beide dames uit hun slof schoten is hun goed recht. Tijdens hun korte msn-gesprekken zijn de frustraties wat hard over een weer gevlogen. Dit had niet moeten gebeuren.
Dames hier voor van mijn kant mijn excuus.

Dat deze discussie nu loopt, is een onbedoelde actie van uit mijn handelen.
Dat de discussie gaat over onderlinge verhoudingen en het reageren op elkaar moet ook als onbedoeld, maar wel als verhelderend bekeken worden. Ik had deze discussie niet zo moeten laten beginnen.

Ook ik wil graag de SC levendig houden, maar in mijn oogpunt was het niet meer het geval.
Het meeposten in de SC stond mij zelf tegen. Dit komt wel weer.

Mijn aanpak was dus te direct en onbedoeld verkeerd uitgevoerd.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  woensdag 16 april 2008 @ 09:02:59 #63
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_58081635
quote:
Op woensdag 16 april 2008 00:21 schreef HMaster-II het volgende:
Mijn verantwoording over dit hele voorval.

Géén van beide andere MODs hebben de schuld van de discussie die nu loopt. Dat ze niet achter deze handeling staan is begrijpelijk.
Ook achter de schermen is er hard over gediscussieerd. Onder andere mijn ergernis en mening over de SC is ter discussie gekomen.

Mijn duw richting Chanty en An24 is verkeerd gelopen. Mijn fout!
Ik had een minder felle reactie verwacht, daar het een keer eerder als niet serieus werd opgevat.
Dat beide dames uit hun slof schoten is hun goed recht. Tijdens hun korte msn-gesprekken zijn de frustraties wat hard over een weer gevlogen. Dit had niet moeten gebeuren.
Dames hier voor van mijn kant mijn excuus.

Dat deze discussie nu loopt, is een onbedoelde actie van uit mijn handelen.
Dat de discussie gaat over onderlinge verhoudingen en het reageren op elkaar moet ook als onbedoeld, maar wel als verhelderend bekeken worden. Ik had deze discussie niet zo moeten laten beginnen.

Ook ik wil graag de SC levendig houden, maar in mijn oogpunt was het niet meer het geval.
Het meeposten in de SC stond mij zelf tegen. Dit komt wel weer.

Mijn aanpak was dus te direct en onbedoeld verkeerd uitgevoerd.

Excuses aanvaard
Mijn excuus voor mijn in eerste instantie felle reactie op msn. Die had wat rustiger gekund maar ik reageerde zo fel omdat ik al vaker problemen binnen fot heb aangekondingd en vervolgens weinig zie van de aanpak ervan, maar wel onterecht wordt aangeproken in mijn ogen op iets dat geen probleem is.

Dat er dankzij dit hele verhaal nu wel wat dingen boven tafel komen, is niet meer dan goed en maakt t hele gedoe wat mij betreft toch de moeite waard. Er liggen nu weer wat dingetjes op tafel, deels al bekend, deels misschien nog niet; hopelijk kunnen jullie er iets mee want ik weet dat jullie ermee bezig zijn
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  FOK!fotograaf woensdag 16 april 2008 @ 18:39:34 #64
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_58093123
Om nu nog een en ander te verhelderen:

De handelingen die HMaster-II heeft gedaan zijn niet de gene die wij als FOT willen aanhouden.
Echter kunnen en zullen wij de overige geluiden die uit de discussie hier voort gekomen zijn niet negeren en deze worden momenteel met veel mensen besproken om te kijken hoe dit in de toekomst beter kan.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_58094546
Ik deel beide meningen.

De Sc moet weer gezellig en open gaan waar de nieuwe FOTters zich welkom voelen.

Zoals ik het wil verwoorden, er geen SC-vol-prop wedstrijd van maken.
Okay, ik weet van volledige foodfights, waarbij één SC in een uur volzat.
Dat moet ook een keer kunnen, maar probeer dan ook eens de volgende sc's zo traag mogelijk te laten lopen. Evenwicht creëren waar iedereen plezier in heeft.
Dat plezier was ik dus kwijt.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_58123655
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 00:46 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Dat snap ik heel goed. Maar je kan mensen niet dwingen om reactie te geven. Dat moet uit hunzelf komen vind ik.
[..]

Klopt, dat het in kleiner gezelschap lastig is om naar een ander groepje te trekken. Dat zal ik niet ontkennen. Maar het feit dat hier nu uitgesproken wordt welke onderliggende ergernissen er spelen is wellicht een goede stap om het met 5 personen toch nog een vermakelijk feestje te laten worden.
[..]

Het is gewoon niet de taak van de mods om actief in een SC te gaan zitten modereren. Bovendien zijn er drie mods, waarvan er twee actief meeposten in de SC, dus ik heb niet het gevoel dat mijn aanwezigheid een verplichting dient te zijn. Ik lees af en toe wel een stukje mee, steekproefsgewijs, maar ik voel er gewoon niks voor om actief mee te slowchatten.

vervolgens wat uit de sc :
quote:
En ja, ik denk dat ik toch aan de FOT-sc moet geloven Dus daar ben ik dan, eens kijken hoe lang ik het volhoud
quote:
Ja, ik heb wel meer SC's gehad waar ik dan even actief in was en uiteindelijk niet bleef plakken .
quote:
Ik ga met mijn zus een paar dagen naar parijs (en om het onltopic te maken ),
ALs je er geen zin in hebt , dan hoef je dat toch ook niet ?

en allemaal met die "leuke" smile :
Misschien vinden jullie mij miereneuken (of azijnpisser zijn @ puckzzz ) maar deze opmerkingen maken het ook niet echt gezelliger.

mijn mening.
Thank Drunk I'm a Goddess!
  donderdag 17 april 2008 @ 22:40:06 #67
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_58124181
quote:
Op donderdag 17 april 2008 22:21 schreef prupke het volgende:

ALs je er geen zin in hebt , dan hoef je dat toch ook niet ?
Klopt. En dat is ook precies wat ik doe. Ik verveelde me en toen dacht ik, laat ik naar de FOT-sc gaan. Een mens kan van mening veranderen.
quote:
en allemaal met die "leuke" smile :
Misschien vinden jullie mij miereneuken (of azijnpisser zijn @ puckzzz ) maar deze opmerkingen maken het ook niet echt gezelliger.

mijn mening.
Mijn excuses dat het misschien niet leuk overkwam, maar het was echt geenszins richting deze discussie bedoeld, en al helemaal niet als soort sneer naar jou toe.
En ja, dat "om het ontopic te maken" was misschien met een knipoog naar de afgelopen discussie, maar echt, zoek er nou niks negatiefs achter. Want dan kan je overal wel wat van maken. Ik heb gewoon besloten om mee te posten en ik weet niet hoe lang dat gaat duren.

Ik ben niet van plan om in de ietwat negatieve sfeer van de discussie te blijven hangen in andere topics. Het is zo gezellig als dat je het zelf maakt.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_58124861
quote:
Op donderdag 17 april 2008 22:40 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Klopt. En dat is ook precies wat ik doe. Ik verveelde me en toen dacht ik, laat ik naar de FOT-sc gaan. Een mens kan van mening veranderen.
[..]

Mijn excuses dat het misschien niet leuk overkwam, maar het was echt geenszins richting deze discussie bedoeld, en al helemaal niet als soort sneer naar jou toe.
En ja, dat "om het ontopic te maken" was misschien met een knipoog naar de afgelopen discussie, maar echt, zoek er nou niks negatiefs achter. Want dan kan je overal wel wat van maken. Ik heb gewoon besloten om mee te posten en ik weet niet hoe lang dat gaat duren.

Ik ben niet van plan om in de ietwat negatieve sfeer van de discussie te blijven hangen in andere topics. Het is zo gezellig als dat je het zelf maakt.
Ik zie het niet als een sneer naar mij toe... meer als een sneer naar de sc!
En ik zoek er niets negatiefs achter...iets valt mij gewoon op.

die discussie die er was/is /geweest is al weer weg hoor
Thank Drunk I'm a Goddess!
  donderdag 17 april 2008 @ 23:02:25 #69
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_58124913
Nou dan is er dus geen probleem? Ik zei iets, en het werd op een andere manier opgepakt dan dat ik het bedoelde. Communicatieprobleempje. .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_58125480
quote:
Op donderdag 17 april 2008 23:02 schreef Tha_Erik het volgende:
Nou dan is er dus geen probleem? Ik zei iets, en het werd op een andere manier opgepakt dan dat ik het bedoelde. Communicatieprobleempje. .
tis geen probleem geweest...... \het was slechts een observatie.....
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_58151818
ff meedenkend voor de Faq :

er staat dat imagehack niet werkt en je een andere host moet gebruiken
kan er dan misschien een aantal hosts die wel op fok werken bij gepost worden voor de gene die niet beter weten dan IH?
Thank Drunk I'm a Goddess!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 19 april 2008 @ 08:06:19 #72
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58154051
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 00:35 schreef prupke het volgende:
ff meedenkend voor de Faq :

er staat dat imagehack niet werkt en je een andere host moet gebruiken
kan er dan misschien een aantal hosts die wel op fok werken bij gepost worden voor de gene die niet beter weten dan IH?
Niet dat de Faq gelezen word
maar misschien wel een goed idee... zoiets als dit
Uploaden.
Veel sites staan linken niet meer toe, en in plaats van je zorgvuldig geuploade plaatje krijg je dan ook vaak een plaatje met de melding dat linken niet is toegestaan. Niet echt wat je wilt natuurlijk als je net met veel moeite een paar mooie foto's hebt gemaakt en geplaatst.
Er zijn wel oplossingen.
hostingworld
photobucket
tinypic
Putfile
Primeserver
xs.to
eagleimg
freefilehosting
freepgs
mailfreeonline
imagehost
uploadhut

en als er dan ook meteen de centrale topics ingenoemd worden, zo snel zijn ze niet vol en is wat makkelijker te vinden. Als infobron van veel info dan he
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!fotograaf zaterdag 19 april 2008 @ 08:43:33 #73
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_58154199
Als soort nieuwe policy van FOK! wil men ook kleinere en kortere FAQ's.
Voor het noemen van centrale topics is daar nu dus ook geen plaats meer, mede omdat "de regels" voor centrale topics aan het verwateren zijn (en dat is een goed iets).

Tegenwoordig komt het ook haast niet meer voor dat iemand de kikkerserver gebruikt. Mocht iemand toch niet blijken te weten dat die niet werkt kan die persoon altijd nog op pad worden geholpen.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 19 april 2008 @ 08:47:00 #74
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58154215
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 08:43 schreef Xilantof het volgende:
Als soort nieuwe policy van FOK! wil men ook kleinere en kortere FAQ's.
Voor het noemen van centrale topics is daar nu dus ook geen plaats meer, mede omdat "de regels" voor centrale topics aan het verwateren zijn (en dat is een goed iets).
ok dat kan
quote:
Tegenwoordig komt het ook haast niet meer voor dat iemand de kikkerserver gebruikt. Mocht iemand toch niet blijken te weten dat die niet werkt kan die persoon altijd nog op pad worden geholpen.
dat is iets wat ik vaak nog vind tegenvallen
is t misschien dan een optie om een topic te maken waarin host verzameld worden?
ik kom er meestal niet op welke hosts er gebruikt kunnen worden als mensen erom vragen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_58154268
En Flickr niet te vergeten....
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 08:43 schreef Xilantof het volgende:
Als soort nieuwe policy van FOK! wil men ook kleinere en kortere FAQ's.
Voor het noemen van centrale topics is daar nu dus ook geen plaats meer, mede omdat "de regels" voor centrale topics aan het verwateren zijn (en dat is een goed iets).
Dat is een mening...
quote:
Tegenwoordig komt het ook haast niet meer voor dat iemand de kikkerserver gebruikt. Mocht iemand toch niet blijken te weten dat die niet werkt kan die persoon altijd nog op pad worden geholpen.
Leuke woordspeling
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')