quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:19 schreef Ynske het volgende:
[..]
waar word in hemelsnaam een model de grond ingestampt in dat topic
Gaat niet over dit topic, maar over Showcases waar soortgelijk gedrag fotografen plus modellen verjaagd uit FOT, of heb je daar ook langsgelezen? En aangezien het weer in begint te worden om 'leuk' te doen op FOT door mensen uit ONZ is het geen kwestie van weken voordat dat weer gaat gebeuren.quote:Ik breng het liever nu onder de aandacht dan nadat er weer geheel onterecht een modelletje volledig de grond in wordt gestampt.
Dat is helemaal niet het geval en je kan er op vertrouwen dat als het voorkomt dat er dan actie ondernomen wordt. Dat er in dat topic een groep users zit die normaal misschien nooit in FOT komen, betekent niet meteen dat er alleen maar gebaggerd en afgekraakt wordt.quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:18 schreef ..bennie het volgende:
Ik breng het liever nu onder de aandacht dan nadat er weer geheel onterecht een modelletje volledig de grond in wordt gestampt.
a. t ging in eersten instantie over het topic dat Didot geopend hadquote:Op donderdag 20 maart 2008 19:25 schreef ..bennie het volgende:
Ik zei dus
[..]
Gaat niet over dit topic, maar over Showcases waar soortgelijk gedrag fotografen plus modellen verjaagd uit FOT, of heb je daar ook langsgelezen? En aangezien het weer in begint te worden om 'leuk' te doen op FOT door mensen uit ONZ is het geen kwestie van weken voordat dat weer gaat gebeuren.
Voor mij in ieder geval reden om hier geen showcases meer met modellen te plaatsen en als het beleid blijft dat de put pas dempt als het kalf verdronken is, ga ik die ook niet meer plaatsen.
Als je een linkje hebt naar waar dat gebeurt. Of als je even een TR plaatst als het plaatsvindt, dan kunnen we er ook iets aan doen, mochten we er zelf overheen lezen.quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:25 schreef ..bennie het volgende:
Ik zei dus
[..]
Gaat niet over dit topic, maar over Showcases waar soortgelijk gedrag fotografen plus modellen verjaagd uit FOT, of heb je daar ook langsgelezen?
En dat is erg jammer en zonde, want ikzelf en ik denk mijn medemods waarderen het afkraken van modellen ook niet, en als ik het zie zeg ik er wat van.quote:En aangezien het weer in begint te worden om 'leuk' te doen op FOT door mensen uit ONZ is het geen kwestie van weken voordat dat weer gaat gebeuren.
Voor mij in ieder geval reden om hier geen showcases meer met modellen te plaatsen en als het beleid blijft dat de put pas dempt als het kalf verdronken is, ga ik die ook niet meer plaatsen.
bennie, de vorige keer is alweer een tijd geledenquote:Op donderdag 20 maart 2008 19:30 schreef ..bennie het volgende:
Nee probleem niet opgelost, de vorige keer is er namelijk niks gebeurt met de gebruikers uit ONZ die hier even de boel kwamen verneuken. En een volgende keer gaat dat weer niet gebeuren, en die volgende keer komt er omdat ze nu ook met rust gelaten worden. Niet mijn probleem inderdaad, maar niet iedereen denkt alleen aan zichzelf.
Users uit ONZ die hier komen zieken krijgen van ons hier, indien nodig, de nodige notes en waarschuwen. Daar hoef je echt niet bang voor te zijn. Ze worden dus echt niet met rust gelaten door ons.quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:30 schreef ..bennie het volgende:
@Ynske
Nee probleem niet opgelost, de vorige keer is er namelijk niks gebeurt met de gebruikers uit ONZ die hier even de boel kwamen verneuken. En een volgende keer gaat dat weer niet gebeuren, en die volgende keer komt er omdat ze nu ook met rust gelaten worden. Niet mijn probleem inderdaad, maar niet iedereen denkt alleen aan zichzelf.
Gedaan....quote:Op dinsdag 8 april 2008 10:16 schreef Sugar het volgende:
Kan een mod in het centrale bewerkingstopic de voor mij bewerkte foto's achter een linkje plaatsen? Ik vind het niet zo fijn dat ze zo open en bloot online staat nu. Dankjewel.
4 antwoorden (die je maar moet zien te begrijpen als je niet kan fotoshoppenquote:Op vrijdag 11 april 2008 23:42 schreef Tha_Erik het volgende:
Maar er is al veelvuldig antwoord gegeven op de vraag van de TS, zelfs nog door snopprinses, die de foto zelf heeft gemaakt. En er is niets mis mee als een topic een andere richting in stuurt, bovendien is het verre van een topic-kaap, en het heeft er ook nog zijlings mee te maken.
Dat de TS niet meer reageert kan inderdaad om verschillende redenen zijn, maar zolang hij zelf daar niks over komt zeggen ga ik er niks aan doen. Ik zie geen reden om in te grijpen.
Zolang TS niet om extra uitleg komt vragen ben ik erg geneigd om te denken dat hij het niet nodig vindt.quote:Op vrijdag 11 april 2008 23:50 schreef prupke het volgende:
[..]
4 antwoorden (die je maar moet zien te begrijpen als je niet kan fotoshoppen)
de rest is meer sc.....
Dan zal ik nog maar wederom een cursus begrijpend fok lezen gaan volgen....quote:Op vrijdag 11 april 2008 23:58 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Zolang TS niet om extra uitleg komt vragen ben ik erg geneigd om te denken dat hij het niet nodig vindt.
En de rest vind ik niet echt slowchat. Iemand geeft de suggestie dat het misschien weer eens tijd wordt voor een photoshopworkshop, naar aanleiding van de vraag van de TS.
Done!quote:Op zaterdag 12 april 2008 23:11 schreef PdeHoog het volgende:
Hi guys, kunnen jullie deze sluiten? Concertfotografie deel 5 ivm dubbelpost
Bron: FAQquote:Op maandag 17 april 2006 12:18 schreef shmoopy in het FOT-crewtopic het volgende:
(...)
Slowchat-topics zijn in principe bedoeld om dingen die offtopic zijn in andere topics neer te gooien, maar als er alleen maar gepost wordt over het weer of hoe lekker de koffie smaakt en zo'n topic in no-time vol is, dan is dat niet de bedoeling (...)
Ga ik daar eerst in gravenquote:Op zondag 13 april 2008 11:42 schreef Tha_Erik het volgende:
Het grote filter topic! Maar die zit vol en is niet echt recent. Verder kan ik geen centraal filtertopic vinden, wel een handjevol losse topics. Als je een nieuw deel wil openen mag dat best.
Ik kom elke dag in de sc. En soms heb ik het gevoel dat ik er niet tussen pas , omdat het soms over dingen gaan waar ik geen kaas van heb gegetenquote:Op zondag 13 april 2008 21:40 schreef Chanty het volgende:
N.a.v een incident wil ik even de volgende gedachten kwijt:
Als je FOK! vergelijkt met een samenleving maar dan online... En FOT met een vrijblijvende, voor iedereen toegankelijke fotografieclub… Als de topics de lessen zijn die je kunt volgen wanneer jij dat wilt… waar is de slowchat dan voor?
[..]
Bron: FAQ
Dus mag ik op de fotoclub alleen maar praten over fotografische onderwerpen? Is het niet normaal dat je mensen leert kennen? Dat je in gesprekken verzeild raakt die niet over fotografie gaan, maar over dingen die je in het dagelijkse leven bezig houden, zoals studie en werk? Is het vreemd dat je geïnteresseerd ben in mensen, in hun dagelijkse leven? Is het slecht dat zij geïnteresseerd zijn in jou, dat ze je naar dingen vragen uit je dagelijkse beslommeringen? En hoeveel zinnen mag ik uitwisselen met een medeclubgenoot zonder dat anderen zich gepasseerd voelen in een gesprek? Voelen zij zich überhaupt gepasseerd of zijn ze zelf even druk in gesprek? Communiceren wij zo in het gewone leven?
Als ik FOT vergelijk met een fotoclub, en de slowchat met alles wat niet in de les behandeld wordt, dan moet je blijkbaar verder stil zijn. Tenminste… als ik die agent moet geloven wiens pet te groot is…
Wil de user dat de FOT-SC alleen gaat over lenzen, filters, studio’s, etc? Want waarom vragen we elkaar dan allerlei andere dingen daar? Waarom vertellen we elkaar andere dingen daar? En wie willen we in FOT? Willen we alleen users die een spiegelreflex hebben, of ook welwillende users met een simpele digitale? En voelen zij zich wel thuis in FOT als zelfs de SC draait om fotografie? Waar zou jij je meer thuis voelen? Daar waar naast een hoop expertise en hulpvaardigheid, ook gezelligheid en interesse is te vinden? Of daar waar je alleen de eerste twee dingen vindt?
Ik ken mijn antwoorden op deze vragen, en de antwoorden van diverse andere users hier. Helaas dat die ene agent er anders over denkt en dit door die enorme pet, die over zijn ogen is gezakt, niet ziet. Helaas handhaaft hij regels waarvan niemand lijkt te willen dat ze worden gehandhaafd. Helaas ben ik uit principe geneigd om dan maar een ander heenkomen te zoeken. Want ik heb geen zin om na te moeten denken of ik wel correct volgens de regels communiceer, regels die niemand wil…
Slowchat:
Baggeren --> nee
Communiceren --> ja
Dat heb ik dus als het alleen over lenzen en andere spiegelreflexgerelateerde onderwerpen gaat. Daar kan ik geen cent aan bijdragen want ik heb geen spiegelreflex en ik weet ook nul komma niks van lenzen. Daarbij vond ik het harstikke tof dat je gewoon wat dingen vraagt over mijn studie en ik er iets over kan vertellen en je me succes wenstquote:Op zondag 13 april 2008 23:08 schreef prupke het volgende:
[..]
Ik kom elke dag in de sc. En soms heb ik het gevoel dat ik er niet tussen pas , omdat het soms over dingen gaan waar ik geen kaas van heb gegeten(ok je kan niet alles weten in je leven )
Maar er zijn ooit eens gesprekken geweest over /tussen it-ers? mensen met verstand van comuters enz enz, waar er met termen over een weer werden gegooit ...dat ik dacht van : hoe kan ik hier nu eens iets melden zonder dat er meteen over mijn post heen gelezen wordt.
Of net met je studie : ik snap er de ballen van wat je allemaal niet moet doen om je diploma te halen , dus het enige wat ik er over kan zeggen tegen jou is : ach meid , je komt er wel
Ik heb liever dat er dus "soms" minder intensief op een onderwerp word gereageerd.
snap je hoe ik dit bedoel ?
Spijtig dat je de sc zo ervaartquote:Op maandag 14 april 2008 20:13 schreef PKfotografie het volgende:
voor mij voeld de SC meestal aan ls meelezen met een msn gesprek tussen bepaalde users,
iets er tussen door roepen kan wel maar maakt niet echt impact.
lees eens in de zoveel dagen een stuk door, maar voel me daar echt niet thuis.
dacht dat de bedoeling van een SC was om door te kunnen praten over bepaalde onderwerpen die in een ander topic, (waar meestal de discussie begint) oftopic begint te worden.
aangezien ik veel school, koffie en ontbijt voorbij zie komen heb ik niet het idee dat het topic erg benut word waar het voor bedoeld is.
misschien, maar misschien ook nietquote:Op maandag 14 april 2008 21:47 schreef Chanty het volgende:
Ikzelf denk dat een sc die puur en alleen over fotografie gaat, de toegankelijkheid van fot niet bevorderd. Maar er moet zeker wel op gelet worden dat iedereen zich er thuis kan voelen. De manier waarop een mod echter laatst ingreep/ reageerde komt op mij meer over als inconsistent en willekeurig uitgevoerd beleid waar niemand op zit te wachten.
Het is mij nog nooit in storende mate opgevallenquote:Op maandag 14 april 2008 21:49 schreef Ynske het volgende:
[..]
misschien, maar misschien ook niet
t komt ook vaker voor dat 2 mensen zitten te msnnen in de sc over 1 ding wat alleen hen aangaat, en in mijn ogen kun je dat dan net zo goed via pm, postduif, msn, email kan doen.
Nopequote:Op zondag 13 april 2008 23:01 schreef Tha_Erik het volgende:
Prupke, heb je zelf iets ingestuurd al? Want ik zie namelijk geen mail met jouw foto.
Ik heb het gewoon niet zien staan, lees vaak ook vluchtig de sc bij, anders had ik zeker wel gereageerd want dat is gewoon ontzettend tofquote:Op maandag 14 april 2008 22:37 schreef prupke het volgende:
Nog even over de sc :
Het hoeft idd voor mij ook niet allemaal over fotografie te gaan idd, maar het moet wel begrijpelijk blijven voor anderen die binnen komen vallen
Maar waar ik me bv best aan kan storen is het volgende :
Als iemand meld dat het goed gaat met haar tentames bv of iemand heeft een foto geplaatst gekregen in een lokaal krantje of wat dan ook dan volgen er een heleboel-tjes , hek , al heeft iemand een nieuwe auto gekocht of wat dan ook ..... krijg je felicitaties!
Maar als er dan een reactie komt van iemand (pkfotografie dus) dat er ws heel miscchien een foto van hem geplaatst word in een bekend tijdschrift..... dan komen er welgeteld 2 reacties binnen met felicitaties![]()
Dat vind ik dan erg jammer..
Dan vraag ik me af :
1) word het gewoon niet gelezen ?
2 ) of ..
Daar kan ik inkomenquote:Op maandag 14 april 2008 22:47 schreef PKfotografie het volgende:
kan wel tegen een stootje hoor, maar is niet de eerste keer, en heb het ook bij andere users gezien dat "foto" gerelateerde onderwerpen genegeerd worden maar er wel over geheel andere zaken gesproken word.
is niet echt uitnodigend om je dan in het gesprek te mengen.
soms wil je gewoon ook een soortement van bevestiging hebben/krijgenquote:Op dinsdag 15 april 2008 00:28 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vind het wel goed dat er dus nu bepaalde ergernissen worden uitgepraat. Even tussendoor>
Ik kom er vrijwel nooit, dus echt iets zinnigs over hoe het er aan toe gaat kan ik niet zeggen> maar wat ik wel iedereen wil meegeven, probeer het allemaal wat te relativeren. So what als je weinig reacties krijgt. Je weet voor jezelf hoe belangrijk iets voor je is. So what als het even ergens over gaat waar je weinig mee hebt. Zo gaat dat in het echte leven ook. Het is gewoon een te grote verzameling aan mensen om een duidelijke lijn van interesse te trekken denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |