Of je selecteert het deel wat je in kleur wilt hebben, invert selection (rechtermuisknop), en dan desaturate (of een andere manier om iets zwart-wit te maken). Dan heb je het ook voor elkaarquote:Op woensdag 2 april 2008 07:21 schreef freud het volgende:
Deja vu alert
Foto schuin, klik, 5 minuten photoshop (inclusief opstarttijd PS) en klaar.
1 kopieer de laag
2 maak een adjustment layer met de saturation op 0
3 haal in de mask van de adjustment layer met een zwarte brush het raam weer eruit
4 klaar
Ik ben toch wel voor de methode met layer masks.. makkelijker fouten herstellen en later aanpassen (IPV dat je opnieuw moet gaan kopiëren uit je oude bestand en er overheen plakken etc etc etc)quote:Op woensdag 2 april 2008 09:57 schreef Elefes het volgende:
[..]
Of je selecteert het deel wat je in kleur wilt hebben, invert selection (rechtermuisknop), en dan desaturate (of een andere manier om iets zwart-wit te maken). Dan heb je het ook voor elkaar.
Ik ben fan van het non destructief editen. Beide manieren zijn inderdaad goed, maar ik heb graag nog wat meer speling voor als het fout gaat of je later het toch anders wilquote:Op woensdag 2 april 2008 09:57 schreef Elefes het volgende:
[..]
Of je selecteert het deel wat je in kleur wilt hebben, invert selection (rechtermuisknop), en dan desaturate (of een andere manier om iets zwart-wit te maken). Dan heb je het ook voor elkaar.
Ja dat is waar.. Maar ik heb hetzelfde als Tha_Erik, nooit echt aangeleerd met masks etc. te werkenquote:Op woensdag 2 april 2008 11:17 schreef freud het volgende:
[..]
Ik ben fan van het non destructief editen. Beide manieren zijn inderdaad goed, maar ik heb graag nog wat meer speling voor als het fout gaat of je later het toch anders wil.
Lol same here... van masks heb ik (nog) geen kaas gegeten.quote:Op woensdag 2 april 2008 11:42 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik zet altijd vanalles in nieuwe layers, die ik dan op onzichtbaar zet enzo, en zo gaat er ook uiterst weinig verloren en kan ik als ik een foutje maak het ook weer herstellen.
Ik heb sowieso interessequote:Op woensdag 2 april 2008 12:41 schreef freud het volgende:
Misschien weer tijd voor een photoshop clinicje of zo? Non destructive editing
Denk dat het wel storm zal lopen... Was afgelopen keer ook zoquote:
Vorige delft-meet bedoel je?quote:Op woensdag 2 april 2008 15:28 schreef freud het volgende:
[..]
Denk dat het wel storm zal lopen... Was afgelopen keer ook zo
quote:Op woensdag 2 april 2008 15:15 schreef nietzman het volgende:
Dit soort foto's kun je alleen maken door één schoen met een naaldhak van een halve meter aan te trekken.
Nee, vorig jaar ook een photoshop meet gedaan. Kamer vol laptops, beamert en een erg goeie fotosjopper.quote:Op woensdag 2 april 2008 15:44 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Vorige delft-meet bedoel je?Ben er een tijdje tussenuit geweest
Sowieso heb ik ook nog interesse in een flitsmeet
Ik ben voorquote:Op woensdag 2 april 2008 17:53 schreef freud het volgende:
[..]
Nee, vorig jaar ook een photoshop meet gedaan. Kamer vol laptops, beamert en een erg goeie fotosjopper.
Klinkt interessant...quote:Op woensdag 2 april 2008 17:53 schreef freud het volgende:
[..]
Nee, vorig jaar ook een photoshop meet gedaan. Kamer vol laptops, beamert en een erg goeie fotosjopper.
Klinkt tofquote:Op woensdag 2 april 2008 17:53 schreef freud het volgende:
[..]
ik heb ook interesse!quote:
Ik heb deze foto met Nikon D50 gemaakt, in photoshop geopend en een zwartwit foto ervan gemaakt in een tweede laag. En gewoon dmv mask een hoop teruggetoverd, wat met levels gespeeld. En wat stukjes gedesatureerd.quote:Op woensdag 2 april 2008 03:06 schreef markcoret het volgende:
Hallo
ik zag in een andere topic hier een foto staan:
[ afbeelding ]
Maar hoe maak je zo'n foto? kan dat ook met een Canon 40d? of word dit met de computer bewerkt?
gr,
mark
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |