abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 1 maart 2008 @ 08:29:30 #1
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_57076174




"Lost" is een serie die drie jaar geleden is begonnen in de Verenigde Staten en na een paar episodes op de Nederlandse tv is gekomen. Deze serie heeft onder andere de Emmy gewonnen voor "beste drama serie".

Het gaat over een 40-tal mensen die een vliegtuigramp/crash hebben overleefd en op een (zo lijkt het) onbewoond eiland terechtkomen. Dit klinkt misschien wat clich� maar dat is het totaal niet. Het verhaal is doorweven met verfijnde character-builds, plots, mysteries en meer vreemde dingen. Niets is wat het lijkt, en alles kan met elkaar te maken hebben.

Nu het bekend is dat er personages van het eiland afkomen, zien we nu hoe deze zich ontwikkelen in het leven na het eiland. Dit zien we door het gebruik van flash forwards. Hierdoor is Lost vanaf dit seizoen een andere serie geworden; wie komt er van het eiland af, en wie niet?




Jack Shephard
Jack is arts. Als de enige dokter op het eiland, helpt hij iedereen die ziek/zwak/gewond is, en wordt hierdoor is hij min of meer de leider van de groep geworden. Daarbij bezit hij enorm veel communicatieve vaardigheden waardoor hij met de meesten van de groep goed kan opschieten.


Kate Austen
Kate is een beeldschone vrouw, al heeft ze wel een verleden. Ze is namelijk voortvluchtig vanwege het vermoorden van haar stiefvader en reisde onder begeleiding van een US Marshall toen het vliegtuig crashte.


James "Sawyer" Ford
Sawyer is een temperamentvol persoon. Niet op zijn mondje gevallen, en nooit bang voor niets en niemand. Verzamelt spullen van slachtoffers van de crash, en verhandelt ze. Dit maakt hem niet populair onder de groep... Samen met Michael, Walt en Jin is hij op weg gegaan om de bewoonde wereld te bereiken, maar dat liep niet zo goed af. Sawyer heeft er nu voor gezorgd dat hij alle wapens in het kamp heeft door zijn 'con-skills' te gebruiken.


John Locke
Locke is een mysterieuze man, met een rare achtergrond. In het vliegtuig zat hij in een rolstoel, toen het gecrasht was kon hij op wonderbaarlijke wijze weer lopen. Dit heeft hij nog niet verteld, en zo zijn er wel meer dingen die hij achterhoudt voor de groep. Locke heeft veel kennis van survival-technieken, en komt heel berustend over, dit soms tot woede van Jack.


Hugo "Hurley" Reyes
Hurley is erg dik... bevriend met iedereen. Zeker niet te beroerd om te helpen, totdat hij bloed ziet. Daar kan hij namelijk niet tegen, en dat breekt hem soms wel eens op. Hurley heeft de loterij gewonnen met de nummers 4-8-15-16-23-42, maar sindsdien hebben die nummers hem alleen ongeluk gebracht. Nu ze op het eiland veelvuldig terugkomen is de situatie er niet veel duidelijker op geworden...


Sayid Jarrah
Sayid is een voormalig lid van de Irakese Republikeinse Garde. Hij heeft gevochten in de Golf Oorlog en heeft daar ook als communicatie-officier gewerkt. Daar heeft hij veel technische kennis aan overgehouden, die op het eiland nog wel eens van pas wil komen. Hij had een romance met Shannon, zij is onder ongelukkige omstandigheden echter gestorven door een kogel van Ana-Lucia.


Benjamin Linus
Benjamin Linus is de leider van the Others. Hij is niet, zoals hij eerst beweerde, op het eiland geboren, maar is ten tijde van Dharma op het eiland gekomen met zijn vader. Met "the purge" heeft Ben al het Dharma personeel (incl. zijn vader) vermoord om vervolgens leider te worden van de oorspronkelijke bewoners.


Juliet Burke
Dr. Juliet Burke was één van de Others, maar heeft haar plek nu gevonden bij de survivors. Aan haar tijd bij de Others lijkt ze een beginnende romance met Jack overgehouden te hebben.


Desmond David Hume
Desmond is tijdens een race om de wereld met zijn zeilboot terecht gekomen op het eiland. Hij heeft een tijd doorgebracht in het Swan-station totdat deze ontdekt werd door de overlevende van de vliegtuigcrash. Hij maakte van die gelegenheid gebruik om zich te laten aflossen en is naar zijn zeilboot gevlucht om te proberen de bewoonde wereld te bereiken. Dit bleek niet mogelijk en zo is hij weer terechtgekomen bij de overlevenden van de crash.


Miles Straume
Miles is spiritualist die net als Daniel en Charlotte van het vrachtschip afkomstig is. Hij lijkt er snel opgefokt en erg eigenwijs. Miles heeft als doel om Ben te vinden, en te chanteren voor 3,2 miljoen dollar. Of dit zijn enige doel is, is nog onbekend.


Daniel Faraday
Daniel is een fysicus die ook met een parachute op het eiland geland is, afkomstig van het vrachtschip. Hij doet allerlei proefjes op eiland waardoor hij oa er achter is gekomen dat het eiland een andere tijd weergeeft. Ook lijkt hij last te hebben van geheugenverlies.


Charlotte Lewis
Charlotte is een antropoloog die net als Daniel en Miles op het eiland gestrand is. Voordat ze op het eiland kwam heeft ze in Tunesië een ijsbeer met Dharma halsband gevonden. Wat haar precieze doelen op het eiland zijn is nog niet bekend.


Jin Kwon
Jin is een Koreaan, getrouwd met Sun. Na zich erg afzijdig te hebben gehouden vanwege de taalbarrière, heeft hij zich toch aangepast en gaat uiteindelijk zelfs met Michael, Walt en Sawyer mee op het vlot. Hij spreekt geen woord Engels en dat zorgt voor een hoop confrontaties, al wordt hij steeds beter opgenomen in de groep.


Sun Kwon
Sun is de vrouw van Jin, en staat veel meer open voor de groep. Dit werd echter niet zo gewaardeerd door Jin, die haar liever bij zich houdt. In tegenstelling tot Jin, spreekt Sun wel Engels.


Claire Littleton
Claire was onderweg naar Los Angeles om haar kind af te staan, maar kon het niet over haar hart krijgen. Op het eiland is ze bevallen, en daarna gebeurden er eigenaardige dingen met Claire en de baby...


Michael Dawson
Michael zal na het verlaten van het eiland met een boot weer terugkeren in de serie. Hij staat vanaf de eerste aflevering dit seizoen in de openingcredits. Hoe,wat,wanneer en waarom Michael terug komt is nog niet bekend.



Seizoen 4
4.01 - 31 januari - The Beginning of the End
4.02 - 07 februari - Confirmed Dead
4.03 - 14 februari - The Economist
4.04 - 21 februari - Eggland
4.05 - 28 februari - The Constant
4.06 - 06 maart - The Other Woman
4.07 - 13 maart - Ji Yeon
4.08 - 20 maart - Meet Kevin Johnson

4.09 - 24 april
4.10 - 01 mei
4.11 - 08 mei
4.12 - 15 mei
4.13 - 22 mei



Officiële sites van ABC:
Lost op ABC
Oceanic Air 815
The Hanso Foundation
The Fuselage

Informatieve sites:
Lost op IMDb
Lost op TV.com

Overige sites:
http://www.lostpedia.com
http://www.4815162342.com/forum/
http://losteastereggs.blogspot.com
http://spoilerslost.blogspot.com
http://www.lost-tv.com/
http://www.lost-theseries.com
http://www.lostvideo.net
http://www.lost-media.com
http://www.livejournal.com/community/lost_tv/
http://lostfic.com/
http://lost.pagina.nl

Nieuwste promo na iedere ep
Latest Lost Trailers
YouTube
Lost Media.com
The Tailsection.com (Promo's worden hier los gepost in berichten, even scrollen en zoeken)

Topics van het eerste en tweede seizoen:
  • Lost Season 1 & 2 Topics List
    Season three topics
  • Lost (USA) Deel 35: Everything will change, this fall!
  • Lost (USA) Deel 36: Nog een paar dagen tot seizoen 3!
  • Lost (USA) Deel 37: You don't get any coffee
  • Lost (USA) Deeltje 38: Ik lust ook wel een fishbiscuit
  • Lost (USA) Deeltje 39: I've got a d�j� vu
  • Lost (USA) Deeltje 40: I guess he'll be expecting us.
  • Lost (USA) Deel 41: Run, dammit, Run!
  • Lost (USA) deel 42: Het Canvas van Desmondriaan
  • Lost (USA) Deel 43 - "That and basket weaving, want one?"
  • Lost (USA) Deel 44: That's what they call d�j� vu, mate
  • LOST (USA) Deel 45: God loves you, as he loved Jacob
  • LOST (USA) Deel 46: More death is coming
  • LOST (USA) Deel 47: We're alive, please don't give up on us
  • Lost (USA) Deel 48: "Tell me John, did it hurt?"
  • LOST [USA] # 49 - Islandhopping
  • LOST [USA] #50 - Everyone is gone
  • LOST [USA] #51 - Shut up and don't talk
  • LOST [USA] #52 - "...They were all dead"
  • LOST [USA] #53 You missing those cheeseburgers yet?
  • LOST [USA] #54 "Help me."
  • LOST [USA] # 55 - Heeeere's Jacob!
  • LOST [USA] # 56 - "..It's time for you to act like one"
  • LOST [USA] # 57 - Nog maar 2 dagen. *O*
  • LOST [USA] #58 - "You're a dentist, not Rambo."
  • LOST [USA] #59 - The beginning of the end...
  • LOST [USA] #60 - Good Vibrations
  • LOST [USA] # 61 - And now we wait...
  • LOST [USA] # 62...and wait...
  • Lost [USA] #63: Still Lost...
  • Lost [USA] #64: February the story continues
  • Lost [USA] #65:Met stakingen
  • Lost [USA] #66 Vermaken met online spellen.
    Season four topics
  • Lost [USA] #67 - Returns with season 4!
  • Lost [USA] #68 - They are not who they say they are.
  • [Lost [USA] #69] Streams en Torrents strafbaar
  • [Lost [USA] #70] "Great, the ship sent us another Sawyer..."
  • [Lost [USA] #71] "Enjoy your breakfast"
  • Lost USA #72 You just totally scooby doobed me, huh?


    ***Deze openingspost is hier en hier te vinden!***

    Met dank aan InTre, Miguel, Symer en Haunter
  • | Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
      zaterdag 1 maart 2008 @ 08:30:46 #2
    176873 marcel-o
    ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
    pi_57076182
    Hier verder..

    Desmond is tof


    als iemand n betere subtitel weet..
    Go your gang..


    slot in vorig topic:
    quote:

    veet EP
    Timeshifting welke niet al te sf is vink echt vet
    totaal onverwachts..
    ik had eeerst t idee dat desmond in een andere tijdslijn zat, met andere gebeurtenissen.
    maar t was dezelfde maar 8 jaar terug.
    wat ik me alleen afvraag is, waar is de Desmond van nu? die "persoonlijkheid"zie je nergens terug.
    | Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
    pi_57076262
    Wat een suffe tt.vp

    Ik hoop dat die Michael Dawson nooit meer terug komt met zijn irritante egoistische houding.
    A little bit hateful
    pi_57076371
    Desmond

    En hopelijk komt die Michael idd niet meer terug
    pi_57076597
    Goedemorgen TVP
    Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
    Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
      zaterdag 1 maart 2008 @ 09:58:39 #6
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_57076683
    Ik was het topic kwijt
    Stomme TT
    Michael
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
    pi_57076784
    Volgende ep is ep 6 dan nog maar 2 eps over en dan moeten we weer verschrikkelijk lang wachten.
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
    pi_57076837
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 10:08 schreef ArcticBlizzard het volgende:
    Volgende ep is ep 6 dan nog maar 2 eps over en dan moeten we weer verschrikkelijk lang wachten.
    244 dagen is toch niet zo lang?
    A little bit hateful
    pi_57077053
    Als de serie nu wat langer duurde dan was het minder erg, maar we hebben erg lang moeten wachten voor een klein deel van de serie en moeten nu weer een 3/4 jaar wachten
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
      zaterdag 1 maart 2008 @ 10:35:46 #10
    148174 Kantar
    TV junkie.
    pi_57077149
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 10:28 schreef ArcticBlizzard het volgende:
    Als de serie nu wat langer duurde dan was het minder erg, maar we hebben erg lang moeten wachten voor een klein deel van de serie en moeten nu weer een 3/4 jaar wachten
    Na aflevering 8 moet je 'maar' tot 24 april wachten voor de laatste 5 afleveringen van dit seizoen. Als die geweest zjin begint het lange wachten pas...
    pi_57077444
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 01:08 schreef InTrePidIvity het volgende:

    [..]

    Ik betwijfel of ze dit al in gedachten hadden toen ze in het bos omsingeld waren door een paar vlammen die ineens aan gingen
    Maar er zit inderdaad vast wel een gedachte achter, ik hoop alleen dat die uiteindelijk bevredigend genoeg gaat zijn.
    Als dit idd de ziekte is die Rousseau beschreef dan hadden ze dit al vanaf het begin van seizoen 1 in gedachten
    pi_57077467
    Wat is er zo geweldig aan Desmond?
    pi_57077581
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 10:58 schreef Evil_Jur het volgende:
    Wat is er zo geweldig aan Desmond?
    Zijn afleveringen zijn altijd gaaf.
    So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
      zaterdag 1 maart 2008 @ 11:12:50 #14
    176873 marcel-o
    ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
    pi_57077630
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 08:49 schreef Liquidootje het volgende:
    Wat een suffe tt.vp
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 09:58 schreef Harajuku. het volgende:
    Ik was het topic kwijt
    Stomme TT
    verzin dan n betere
    daar sta ik ook voor open staat er in post 1


    waarom Desmond tof is? om wat ie meemaakt,
    Hij deed me denken aan een andere serie, maar die maakte maar 1 dag steeds opnieuw mee.(ff naam kwijt)

    En moeten we idd zo lang wachten na afl 8?meer dan n half jaar? !
    | Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
    pi_57077727
    groundhogday, supernatural
    A little bit hateful
    pi_57077786
    Daybreak, maar daar leek het totaal niet op
      zaterdag 1 maart 2008 @ 11:25:56 #17
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
      zaterdag 1 maart 2008 @ 11:26:56 #18
    87936 Rossdale
    #MaximumAttack
    pi_57077834
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 11:12 schreef marcel-o het volgende:

    [..]


    [..]

    verzin dan n betere
    daar sta ik ook voor open staat er in post 1


    waarom Desmond tof is? om wat ie meemaakt,
    Hij deed me denken aan een andere serie, maar die maakte maar 1 dag steeds opnieuw mee.(ff naam kwijt)
    Day Break? Nee daar lijkt het totaal niet op. Ik vind het wel vet dat er nu inderdaad een hoop dingen in deze aflevering wat duidelijker werden die Symer ons eigenlijk al verteld had. (Widmore en Hanso bijvoorbeeld)

    Symer
    Please sir. When moon? When Mustang?
      zaterdag 1 maart 2008 @ 11:34:54 #19
    82552 Bullet-tooth
    H.K.A.S. Groningen
    pi_57077974
    Desmond is gewoon tof .
    Henk Knaagt Aan Schenen
    Hij Kijkt Aapjes Soms
    pi_57077994
    Ben ik dan de enige die het op Butterfly Effect vind lijken?
      zaterdag 1 maart 2008 @ 11:37:29 #21
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_57078027
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 11:35 schreef Evil_Jur het volgende:
    Ben ik dan de enige die het op Butterfly Effect vind lijken?
    Ik vrees van wel.
    pi_57078093
    Pauper TT, doe dan "I know about Ellouise" of "Desmond is my constant" ofzo .
    Amen.
      zaterdag 1 maart 2008 @ 11:52:23 #23
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_57078296
    Ik dacht dat dat Eloise was
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
      zaterdag 1 maart 2008 @ 11:55:10 #24
    181857 Jovatov
    Si fallor, sum
    pi_57078345
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 11:34 schreef Bullet-tooth het volgende:
    Desmond is gewoon tof .
    Aye Brother. m'n favo karakter
    pi_57078401
    quote:
    Op zaterdag 1 maart 2008 11:41 schreef Jivis het volgende:
    Pauper TT, doe dan "I know about Ellouise" of "Desmond is my constant" ofzo .
    I'm perrrfect
    A little bit hateful
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')