abonnement Unibet Coolblue
pi_54913996
Vorige deel: Traktaties voor op school/psz/kdv

De laatste traktaties uit het vorige topic:
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 00:51 schreef Igraine het volgende:
Ik had deze gemaakt vorige maand om te trakteren. En ik ben helemaal niet zo crea wat betreft traktaties, maar ik heb er toch een beetje tijd aan besteed.


Een knuffelbeestje van Ikea, een pakje Dora koekjes en een doosje appelstukjes. Ik had er ook een aantal gemaakt met bellenblaas ipv het knuffelbeestje.

Voor de leidsters deze, een cake met chocoladeglazuur die Myhron versierd heeft met snoepjes.
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 10:55 schreef Maneki.Neko het volgende:

Allemaal een ijsje. Kostte een kleine 3 kwartier en zo`n 6 euro totaal
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 20:46 schreef snoopy het volgende:
Lis gaat morgen geen broodtrommel met inhoud trakteren maar wel een doosje rozijntjes:

quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 22:25 schreef Sugar het volgende:
Leuk, Snoopy! was het een succes?

Storm kreeg vandag dit op het kinderdagverblijf en ik vond het zo leuk gedaan dat ik het even (onscherp, lalalala) op de foto heb gezet. Wie weet een idee voor een ander.

Doosje rozijntjes dus, maar dan verpakt als pinguin.
quote:
Op woensdag 28 november 2007 22:32 schreef snoopy het volgende:
Morris gaat morgen naar de PeuterPlusgroep. Hij trakteert op een Sinterklaasvingerpoppetje met een doosje rozijntjes.

quote:
Op woensdag 28 november 2007 22:44 schreef E.T. het volgende:
Leuk die Sint en Pietjes

Saskia had laatst deze ijsjes getrakteerd bij het afscheid van het kdv:


Tijn deed aan eendjes met een koekje:
quote:
Op donderdag 29 november 2007 10:06 schreef MUUS het volgende:
Oh ja, hier is het ook weer feest geweest.




De ballonnen 'moesten' geknald worden, want de snoepjes zaten IN de ballonnen gepropt.... samen met een handje confetti. .

Wel een heel gehannes om de ballonnen te vullen en die mand was enorm, dus het sjouwen ging ook niet zo makkelijk, maar iedereen was heel enthousiast en mini-MUUS was apetrots. Ook al staat ze een beetje suf op de foto. Het was nog vroeg enzo. .
Party on.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_54914711
Juf was zeker dolgelukkig MUUS?
Saartje
pi_54914834
quote:
Op donderdag 29 november 2007 10:48 schreef Maneki.Neko het volgende:
Juf was zeker dolgelukkig MUUS?
De juf vond het een hele toffe traktatie, ja. Er was er dan ook maar één geklapt in de klas. . De traktaties worden niet op school gegeten, maar gaan mee naar huis. Isabel had in de klas verkondigd dat je ze thuis moest laten knallen en dat wij NIET kwamen opruimen.

Tof joh, die moeders de volgende ochtend op het schoolplein. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_54914978
Whehe nog beter
Saartje
  donderdag 29 november 2007 @ 11:07:05 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54915070
Whehehehe!
***
pi_54915300
leuk!
pi_54915398
Goed plan!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_54915522
quote:
Op donderdag 29 november 2007 11:22 schreef YPPY het volgende:
Goed plan!
Tipjes:

1. Neem alleen verpakte dingen. Knallen = vallen op de grond = bah.
2. Koop de XL ballonnen van de HEMA. Die hebben een iets grotere tuut.
3. Zoek dingetjes die 'makkelijk' in de ballon passen. (Smal en dun, klein, rond, GEEN scherpe hoekjes etc. )
4. Doe het samen met Jarno. Hij trekt de tuut wijd open (handen echt IN de ballon) en jij propt dan heul snel de spulletjes en confetti erin. Jarno trekt zijn vingers uit de ballon en klaar.

Alleen kan je deze traktatie niet maken.

Oh, tip 5: zet de stofzuiger vast klaar. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_54915576
jarno, heb je volgend jaar eind augustus tijd?
pi_54915590
Ik ben niet zo handig met ballonachtige dingen MUUS. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_54915607
quote:
Op donderdag 29 november 2007 11:30 schreef Jarno het volgende:
Ik ben niet zo handig met ballonachtige dingen MUUS. .
Pffrrrt, prutser.

Wat moeten skYPPY en bix nou? .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_54915620
ja, bummer hoor.
pi_54922276
Ik bied me gratis aan om te helpen vullen
  donderdag 29 november 2007 @ 19:46:00 #14
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_54926905
Brent heeft vorige week getrakteerd op het KDV.
Ik had piratenzakjes (uiteraard) gevuld met een Bumba-mutsje waarin een koekje, wat spekjes, ballonnen en yoghurtrozijntjes/aardbeistukjes zaten.
De leidsters zeiden dat het feestje zelf erg lachwekkend was met een stuk of 10 kindjes die allemaal die mutsjes op hadden. Ze hebben foto's gemaakt maar Brent vond de flitser dus niets aan en zette continu een pruillip (:') Zul je altijd zien!) Ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd. De foto's kan ik dit weekend ophalen (of vanavond maar ik ben te lam )
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 9 december 2007 @ 19:49:53 #15
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_55152031
Noah is volgende week jarig dus ik ben ook maar eens aan het kijken wat Noah dan kan trakteren.

Ik had ergens hele leuke "kiekeboe-doosjes" gezien. Versierde lucifer-doosjes met een touwtje eraan/doorheen zodat als je aan het touwtje trekt het doosje open schuift. Erin zit dan bijv een poppetje of iets anders grappigs. Maar bij gebrek aan zo'n 20 luciferdoosjes...

Nu zit ik te denken aan een mandarijntje ingepakt in crèpe papier en met karton een hoofdje en een snaveltje, en dan heb je dus een badeendje.

Of een cactus, van een courgette in een bloempot met satéprikkers en daar allemaal stukjes fruit aan prikken.

Pfff ik vind het zo moeilijk altijd!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_55165056
is ook lastig tex. wat dacht je van zo'n kleurplaat-met-noah-erin-gephotoshopped, of heb je die al eens gebruikt. met zo'n minizakje potloodjes erbij.
kwam geloof ik hier vandaan. daar staan nog wel meer leuke ideeën op.
pi_55165275
Die kleurplaat vond ik idd ook heel leuk, maar het linkje naar de originele kleurplaat deed het niet meer. En wist niet goed hoe ik die moest 'inpakken' en combineren met iets anders... Maar met kleurpotloodjes is idd ook wel leuk.

Zat ook te denken aan de balon-olifantjes van Fannetje. Die zien er ook zo leuk uit.

Hij gaat a.s. vrijdag trakteren dus moet nu wel snel iets leuks uitkiezen!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_55165365
ah, gevonden: het linkje naar de originele kleurplaat.
die olifantjes zijn ook leuk ja!
pi_55165487
Het was toch deze?
Thanx, ik heb hem in elk geval even opgeslagen, nog even nadenken wat ik ga doen....

Kinderen zouden eigenlijk 4 keer per jaar jarig moeten zijn met zoveel leuke traktatie ideeën
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_55165519
oooh sorry, je hebt gelijk. heb ik scheef gekeken (geklikt).
  maandag 10 december 2007 @ 12:14:09 #21
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55165844
Leuke ideeen heb je Tex!
Die kleurplaat... leuk!

Bix? Wat maken we dit jaar?
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_55165887
hehheh kweettutnogniet! (sorry dat ik je met de bumba's zelfs een stem afsnoepte!)
  maandag 10 december 2007 @ 14:46:48 #23
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55168915
Ja zeg! Dat vond ik ook heel erg erg en nul blijk van waardering natuurlijk!
Ik denk dat ik de kleurplaat ga stelen dit jaar. Staan we quite.

(En dan te bedenken dat het originele idee van Tex kwam. Tex, alle dank voor jou dus! )
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_55168980
ze vonden die van mij gewoon mooier, dat blijkt! maar tex, ook namens mij nog hartelijk dank hoor!
de kleurplaat heb ik vorig jaar als uitnodiging gebruikt. ik twijfel nog even.
  maandag 10 december 2007 @ 18:16:07 #25
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55173490
Is dit een open sollicitatie aan Studio 100? Misschien mag je een lijn poppen opzetten. En dan hoop ik, heel erg, dat je het vreeeeselijk druk krijgt. En dat je me dan smeekt of ik je asje-, asjeblief wil komen helpen. Zo.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_55175794
xalletnietmeerdoenhoor! alle credits naar jou! (mensen, lishe!!! heeft ze verzonnen!)
zo'n samenwerkingsverband lijkt me overigens wel heel gezellig! (afgezien van het smeekgedeelte dan! )
  maandag 10 december 2007 @ 20:49:32 #27
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55177084
'Tisalgoe!
We kunnen er wel een jaarlijkse meet van maken. Hebben onze dochters altijd praaachtige traktaties. (Moeten we wel ergens heel de kerstvakantie doorbrengen. Want hee, wij gaan niet voor half werk. Neen, woeste moeders die ons haten om onze knutsels. Misschien kunnen we dit jaar een heel poppenspel knutselen? Voor alle kindjes?)
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_55178530
haha ja het moet wel weer een allesverpletterende indruk maken natuurlijk! is één schamel kerstvakantietje wel genoeg?
pi_55232052
Nou wegens nóg meer werk ( ) heb ik geen tijd meer om dingetjes voor de traktaties te zoeken... Dus morgenochtend even kijken bij de Bruna hier of ze toevallig kleine verpakkingen kleurpotloodjes hebben die betaalbaar zijn en waar ze er dan ook nog zo'n 20 van op voorraad hebben... Of Micha moet 's avonds maar even in de stad kijken ofzow. Dan worden het de kleurplaten van bix.

En anders worden het de mandarijn-eendjes, maar dat betekent dat ik morgenavond om 23 uur nog 20 van die dingen in elkaar moet knutselen

Ik had beter Noah volgende week kunnen laten trakteren geloof ik (of gewoon eeerder moeten beginnen, maar ja....)
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 12 december 2007 @ 23:14:14 #30
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_55232086
texel, zit er geen Action bij jullie in de buurt?
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_55232109
quote:
Op woensdag 12 december 2007 23:14 schreef RockabeIIa het volgende:
texel, zit er geen Action bij jullie in de buurt?
Nee niet dat ik weet. Misschien wel érgens in Utrecht, maar niet in de buurt nee...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_55232188
balen tex, dat je 't zo druk hebt met werken. maar die kleurplaat is hartstikke leuk hoor, succes verzekerd! en je taartontwerp vond ik ook erg leuk trouwens.
pi_55232431
Ja moeten we alleen de kleurpotloodjes nog even op de kop zien te tikken.

En nu moet ik dus ook nog even snel Noah in de kleurplaat fotosoepen
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 12 december 2007 @ 23:24:43 #34
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_55232437
Speciaal voor Lishe. Brent vond er dus geen klap aan. Dit is de vrolijkste foto waar hij op staat. Echt! Dat gedoe ook allemaal. De Bumba-mutsjes vielen bij de andere kindjes trouwens wel in de smaak. Zo ook wat er allemaal in zat aan snoep en koekjes en rozijnendingetjes enzo...


Hij zit er ook bij als 1 of andere mafiabaas. Helemaal uitgeblehrt enzo...
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_55234364


Volgens mij heeft ie nu in verhouding een heel groot hoofd, maar goed!

En nu ga ik slapen
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 13 december 2007 @ 07:11:57 #36
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55236032
Leuk geworden juist, Tex!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_55238226
leuk gelukt! de andere kinderen op de tekening hebben in verhouding ook een groot hoofd, dus de verhoudingen kloppen precies.
pi_55241113
Kleine kleurpotloodjes wellicht bij Lobbes.biz ?
pi_55241166
dat lukt niet binnen een dag, pruk.
pi_55241188
Ik kom trouwens een paar maanden te laat op het idee dat het wel heel leuk zou zijn geweest om op die manier mensen uit te nodigen voor de 30e verjaardag van

Kwestie van een 0 erbij plakken
pi_55241212
oh ik dacht even dat je nu wilde wachten tot hij 300 werd. maar eh het kan ook met een 1.
pi_55242107
Merlijn viert volgende week zijn verjaardag bij het KDV. Eigenlijk niet veel zin om heel veel moeite te doen, maar omdat Merlijn de uitroltoeters zo leuk vindt die gekocht, samen met de mobieltjespeperkoek van de hema, een kaartje met zijn foto en Merlijn 2 jaar!!! en een lintje, moet het toch wel leuk zijn. Vanavond even freubelen. Voor de leidsters heel standaard een cote d'or reepje. Gelukkig doen ze bij ons nooit heel moeite op het KDV, zijn er wel die hele kunstwerken maken, maar vaak is het eenvoudig met een foto van het kindje.
pi_55243317
ik zag elders ook nog hele leuke simpele muizen: verf kartonnen bordjes (kan je kind zelf mooi mee helpen), vouw ze dubbel, stop er een doosje rozijntjes oid tussen en niet ze dicht. plak er een paar oren, ogen, en een staart aan, dan zijn ze helemaal af:
pi_55243341
mobieltjespeperkoek? wat is dat, randa? hangen die aan een mobiel of (waarschijnlijker bedenk ik me nu) heeft 't iets met mobiele telefonie te maken?
pi_55257562
Micha heeft leuke kleurpotloodjesin een kokertje met een punteslijper in de dop op de kop getikt bij Action, 35 cent per stuk! Bedankt voor de tip Rockabella! Bij Bruna hadden ze doosjes potloodjes voor 1,35 per stuk zónder punteslijper en dan hadden ze er ook nog maar 7 van op voorraad

Nu dus alles alleen nog even bij elkaar binden, en dan ben ik er klaar voor
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_55257925
kewl, dus toch de Action! veel plezier morgen.
pi_55275680
quote:
Op donderdag 13 december 2007 13:34 schreef bixister het volgende:
mobieltjespeperkoek? wat is dat, randa? hangen die aan een mobiel of (waarschijnlijker bedenk ik me nu) heeft 't iets met mobiele telefonie te maken?
Gewoon peperkoek, maar op het papiertje staat als plaatje een mobieltje. Je kunt ze kopen bijn de hema.
  vrijdag 14 december 2007 @ 21:39:35 #48
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55279055
Brent!!!
Leuk Tex! helemaal ook dat je er kleurtjes bij gevonden hebt!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_55330056
K wilde e reerst een apart topic voor openen, maar volgens mij kan het prima hier....
Woensdag is er kerstviering op school en dan is het leuk als de ouders wat "lekkers"maken...
Nou wilde ik het me makkelijk maken door minigehaktballetjes te maken, maar die staan al 3x op het lijstje....

Ingepakte coctailworstjes leek me ook leuk (bladerdeegenvelopje met een coctailworstje) maar zoiets stond er ook al....
Ideetjes....? Iemand?
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_55330201
Erg leuk en ook in de categorie vlees: mini kip sateetjes... Dus kipfilet (nog half bevroren is het handigst) in blokjes van ongeveer 1 bij 1 cm snijden. marineren en op cocktailprikkers.

Verder doet gewoon cherry tomaatjes het meestal ook wel goed. Of spiesjes maken met cherry tomaatje, blokkie kaas en stukje komkommer.

Heel wat anders is kleine cakejes bakken of mini bolletjes kopen bij de supermarkt en mini broodjes hamburger maken.

Zal nog ff verder denken over meer ideeen.
pi_55330383
Wat een ontzettend leuk topic!
pi_55331073
quote:
Op maandag 17 december 2007 09:45 schreef p_iglet het volgende:
Erg leuk en ook in de categorie vlees: mini kip sateetjes... Dus kipfilet (nog half bevroren is het handigst) in blokjes van ongeveer 1 bij 1 cm snijden. marineren en op cocktailprikkers.

Verder doet gewoon cherry tomaatjes het meestal ook wel goed. Of spiesjes maken met cherry tomaatje, blokkie kaas en stukje komkommer.

Heel wat anders is kleine cakejes bakken of mini bolletjes kopen bij de supermarkt en mini broodjes hamburger maken.

Zal nog ff verder denken over meer ideeen.
Speisjes stonden er ook al een paar op geloof ik...
K vind die minihamburgertjes lief!!

Kad ook al gedacht aan kertboompjes va bladerdeeg... beetje van die taartglazuur erover en wat groene spikkels...
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_55331233
Kun je dan niet beter koekjes bakken en die glazuren? Alleen bladerdeeg is ook neit echt smakelijk denk ik.

Die hamburgertjes zijn super makkelijk. Zelf van gehakt wat kruiden en hamburgertjes bakken. Hamburgertje op een broodje, plakje komkommer en blaadje sla erop plakje kaas en wat ketchup, ziet er echt super leuk uit!
pi_55332226
quote:
Op maandag 17 december 2007 10:42 schreef p_iglet het volgende:
Kun je dan niet beter koekjes bakken en die glazuren? Alleen bladerdeeg is ook neit echt smakelijk denk ik.

Die hamburgertjes zijn super makkelijk. Zelf van gehakt wat kruiden en hamburgertjes bakken. Hamburgertje op een broodje, plakje komkommer en blaadje sla erop plakje kaas en wat ketchup, ziet er echt super leuk uit!
Dat van dat bladerdeegsmaakje is eik ook wel zo...

De hamburgertjes blijven in mn achterhoofd!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_55365132
oew, minihamburgertjes. Nu simpel te halen in deze gourmettijd en dan gewoon witbrood uitsteken met een glas en dat even roosteren en je hebt het broodje
Afhankelijk van de leeftijd van de eters inderdaad nog wat kaas erop en een dillchip
pi_55365717
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 17:00 schreef Pruk het volgende:
oew, minihamburgertjes. Nu simpel te halen in deze gourmettijd en dan gewoon witbrood uitsteken met een glas en dat even roosteren en je hebt het broodje
Afhankelijk van de leeftijd van de eters inderdaad nog wat kaas erop en een dillchip
Meneer wil pannekoeken....


Mmmm... Daar kun je natuurlijk ook kerstboompjes uit steken....
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 18 december 2007 @ 18:57:47 #57
95752 crew  Chell
Kluns
pi_55367809
Ik zag bij de Jumbo kant en klare mini-hamburger-pakketjes liggen bij het vlees. Een pak met minibroodjes, rundvleesburgertjes en zakjes Heinz tomatenketchup.

Ze hebben nu ook speculaaspoffertjes in de reclame, vond ik ook wel grappig voor zoiets.
pi_55373697
is oliebollen bakken je te veel werk? anders kun je met 2 theelepels hele leuke eenhapsbolletjes maken
Saartje
pi_55387323
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 18:57 schreef Yoni het volgende:
Ik zag bij de Jumbo kant en klare mini-hamburger-pakketjes liggen bij het vlees. Een pak met minibroodjes, rundvleesburgertjes en zakjes Heinz tomatenketchup.

Ze hebben nu ook speculaaspoffertjes in de reclame, vond ik ook wel grappig voor zoiets. ook leuk ja!!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_55387377
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 22:25 schreef Maneki.Neko het volgende:
is oliebollen bakken je te veel werk? anders kun je met 2 theelepels hele leuke eenhapsbolletjes maken
oeh.... da's ook al zo leuk!!

Maarruh.... meneer wil perse pannekoeken
Dus ik heb vanmorgen een paar zakken eierkoeken gehaald, wat appels (maar die passen niet )
en kant en klare pannekoeken...
eierkoek, beetje stroop, pannekoek erboven op (daar moest dus eilk nog dat schijfje appel tussen)
en dochterlief is nu met kerstvormpjes boompjes, bellen en ballen aan het uitsteken!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_55387483
kant en klare! tsk!

wij gaan zo ook cakejes bakken voor 't 'kerstdiner' morgenavond op de school van piet. we konden intekenen op een lijst met diverse hapjes en dit was een van de weinige dingen die nog open stonden. nou maar hopen dat ze 'n beetje lukken. zo ja, dan maak ik wel even een fotootje.
pi_55387889
quote:
Op woensdag 19 december 2007 14:13 schreef bixister het volgende:
kant en klare! tsk!

wij gaan zo ook cakejes bakken voor 't 'kerstdiner' morgenavond op de school van piet. we konden intekenen op een lijst met diverse hapjes en dit was een van de weinige dingen die nog open stonden. nou maar hopen dat ze 'n beetje lukken. zo ja, dan maak ik wel even een fotootje.
ghehehe... Kad ook al gehaktballetjes gemaakt voor mevrouw... ben blij dat die andere meneer niets hoeft mee te nemen... Die doen de musical en worden door school verwend!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_55389416
sjips... vergeten foto te maken!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_55415467
wij niet!

pi_55415896
Wauw wat zijn ze leuk geworden, goed gedaan hoor, smaken ze net zo lekker als ze er uit zien?
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_55416232
ik hoop het van harte, ze gaan mee naar school vanavond.
pi_55428783
En..... alles op?
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  donderdag 20 december 2007 @ 23:13:51 #68
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55429869
Leuk zijn ze Bix. Is dat getekende gedaan met van dat spul dat niet opdroogt? Van die stiften zeg maar? Of is het iets anders?
pi_55431272
ja, die stiften waren 't. en 't droogde inderdaad niet op. (dat wist ik niet, had ze nog nooit eerder gebruikt).
alle cakejes zijn op hoor, vamp! (ze mochten bij de eerste 'ronde' allemaal 3 dingen op hun bord leggen. Piet pakte meteen 3 van z'n eigen cakejes. dat was natuurlijk niet de bedoeling dus hij moest er 2 terugleggen. er was ook genoeg ander lekkers, hoor.)
  vrijdag 21 december 2007 @ 00:24:31 #70
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55431548
Oke jammer. Ik dacht dat je misschien van dat spul had gevonden maar dat het wel zou opdrogen. Dit hebben wij ook een keer gehad maar.
pi_55433752
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 00:11 schreef bixister het volgende:
ja, die stiften waren 't. en 't droogde inderdaad niet op. (dat wist ik niet, had ze nog nooit eerder gebruikt).
alle cakejes zijn op hoor, vamp! (ze mochten bij de eerste 'ronde' allemaal 3 dingen op hun bord leggen. Piet pakte meteen 3 van z'n eigen cakejes. dat was natuurlijk niet de bedoeling dus hij moest er 2 terugleggen. er was ook genoeg ander lekkers, hoor.)
Ah, wat liehief!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_56135340
Morgaine heeft dit uitgedeeld op de creche de dag na dat haar broertje was geboren, en beschuit met muisjes
  vrijdag 18 januari 2008 @ 20:19:51 #73
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_56138919
Leuk Faja Zijn dat van die ikea-dingetjes? Ik denk dat ik voor Saskia weer slagroomsoesjes maak en in de vriezer doe met muisjes erop.

Moet ik alleen nog voor d'r verjaardag verzinnen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_56138921
Ik heb ook wel eens mini-appelflapjes gemaakt. Diepvries bladerdeeg, 4 plakjes aan elkaar plakken en dan het grote vierkant in negen kleine vierkantjes snijden. Lepeltje appelstukjes (of geraspte appel) met kaneel erop en wat rozijntjes en dichtklappen als een gewone appelflap.
En ook wel eens mini-pizza-tjes. Brooddeeg, kleine rondjes maken, beetje tomatensaus erop, blokjes ham, geraspte kaas en dan even afbakken en liefst warm op school brengen. Moeten ze denk ik wel iets ouder zijn, maar is ook een hele leuke traktatie.
pi_56141985
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 20:19 schreef E.T. het volgende:
Leuk Faja Zijn dat van die ikea-dingetjes? Ik denk dat ik voor Saskia weer slagroomsoesjes maak en in de vriezer doe met muisjes erop.

Moet ik alleen nog voor d'r verjaardag verzinnen
ja 35 cent p.s. en een groot vel karton biji de bruna gehaald, even knippen, perforeren, tekst er op en touwtje om het nekkie.
pi_56150643
Ik heb een verzoekje;

Zou iemand voor mij David in de kleurplaat (die Bix en Texelonia ook gebruikt hebben) willen photoshoppen?
Ik ben daar echt heel slecht in...
en dan 3 kaarsjes op de taart laten staan ...
pi_56151137
lily, ik ben er toevallig net mee bezig voor anna, dus ik kan je in ieder geval de kale versie met 3 kaarsjes sturen? (ik ga 'm dit jaar denk ik ook als traktatie gebruiken, vorig jaar was 't de uitnodiging).
pi_56151254
ik heb 'm even voor je geupload, zie hier.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 14:48:16 #79
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_56153504
Ik ben op deze regenachtige middag ook met De Kleurplaat aan de slag gegaan. Ik heb geen Photoshop en dan is het behoorlijk prutsen met Paint, dus ik had weinig hoop dat het experiment zou slagen.
Maar het resultaat mag er zijn vind ik zelf! En F zelf is er helemaal weg van!
Nu nog bijna 3 maand wachten voordat ze jarig is .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_56153683
Dankjewel, Bix

Maar hoe krijg ik zijn foto nu erin?
  zaterdag 19 januari 2008 @ 15:06:17 #81
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_56153912
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 14:54 schreef lily het volgende:
Dankjewel, Bix

Maar hoe krijg ik zijn foto nu erin?
Heb je Photoshop? Dan kan één van de andere ouders je uitleggen hoe dat in zijn werk gaat, ik heb geen Photoshop.

Moet je net als ik met Paint aan de slag?
Ik heb het als volgt gedaan:
- foto uitzoeken (jah duh )
- in Paint haar hoofd en schouders uit de foto geknipt
- alle omgevingskleuren wit gemaakt (gegumd)
- de foto kleiner maken, zodat het hoofd van je kindje ongeveer even groot is als de hoofden van de kindjes in de kleurplaat
- de kleurplaat er transparant overheen "geplakt" in Paint.
- het kroontje heb ik apart gedaan, dat paste niet mooi.

Het resultaat staat hier

[ Bericht 1% gewijzigd door Arizona op 19-01-2008 16:17:41 ]
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_56153972
Lily, welke foto wil je er graag in, ik wil het wel even voor je doen?
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 15:11:25 #83
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_56154014
Ik had trouwens een iets andere orginele kleurplaat dan Bixister, ik had deze
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_56154056
Photoshop heb ik alleen op mijn werk en ben nu met paint bezig, maar, jeetje, dit lukt niet echt best

[ Bericht 28% gewijzigd door lily op 20-01-2008 10:36:49 ]
  zaterdag 19 januari 2008 @ 15:15:10 #85
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_56154099
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 15:13 schreef lily het volgende:
Photoshop heb ik alleen op mijn werk en ben nu met paint bezig, maar, jeetje, dit lukt niet echt best

deze foto lijkt me wel geschikt, Etoile

[ afbeelding ]
Nee, het is echt lastig met Paint he .

Lieve foto van je zoon, en lief dat Etoile het voor je wil doen .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_56154243
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 15:11 schreef MaLo het volgende:
Ik had trouwens een iets andere orginele kleurplaat dan Bixister, ik had deze
da's dezelfde, alleen heb ik 't middelste kindje en de overbodige kaarsjes er al uitgehaald.
lily, ik zie dat je al hulp hebt bij 't erinshoppen van David. anders wil ik vanavond ook nog wel wat proberen hoor. dan zou 't trouwens handiger zijn als je nog een iets grotere versie van de foto van David had.
pi_56154563
trouwens maloooh wat een schatje, die F van jou!
pi_56154709
Is hij zo goed? Zeg maar wanneer ik hem weer weg moet/kan halen!

versie 1

[ Bericht 27% gewijzigd door Etoile op 19-01-2008 16:24:29 ]
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_56154768
Dankjewel

Ik pm je even

edit: dit laatste gaat dus niet...

Maar ik hem m al opgeslagen. Ik dacht alleen dat hij in het midden zou staan maar dit is ook goed
pi_56154835
Door de é werkt pm geloof ik niet, je moet dan mn usernummer gebruiken oid. Hij staat nu al online ergens waar ik hem zo weg kan halen, maar je mag altijd mailen, zie mijn profiel.

Oh ik heb de versie van bixister gebruikt! Zie nu dat er idd nog een andere is, wil je die liever?

[ Bericht 30% gewijzigd door Etoile op 19-01-2008 15:55:01 ]
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_56155171
ik heb 'm net een beetje anders, zie hier

je kunt nu kiezen lily!
  zaterdag 19 januari 2008 @ 16:16:35 #92
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_56155508
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 15:37 schreef bixister het volgende:
trouwens maloooh wat een schatje, die F van jou!
Thanks!

Ik heb naar aanleiding van jullie creaties ook nog zwarte lijnen om F gemaakt, ziet er inderdaad (nog) leuker uit!
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_56155585
Jullie zijn allemaal schatten (dankjewel Bix oh, en "ze" worden "gewoon" alweer 3 )

En ik zie F van MaLo nu pas

(knap gedaan met alleen paint ik doe het je niet na... )

[ Bericht 4% gewijzigd door lily op 19-01-2008 16:25:10 ]
pi_56155659
lol bix, ik heb net ook een versie met 3 kids gemaakt!

Edit: dit is de laatste versie, met lijntje en 3 kaarsjes!

Enne, zo heeft er iemand nog een beetje plezier dankzij dit druilerige weer!

[ Bericht 18% gewijzigd door Etoile op 19-01-2008 16:42:57 ]
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_56155690


ik houd jullie wel bezig vandaag

dank
pi_56155918
Oh en wat zijn David en Femke schatjes trouwens.

Malo, ik zie je plaatje nu, goed gedaan met paint joh!
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_56155932
Etoile, je bent vergeten 2 kaarsjes weg te gummen bij die laatste. maar verder vind ik die ook erg leuk gelukt!
pi_56155971
lol goed punt van de kaarsjes, nooit aan gedacht. Pas t gelijk even aan
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 16:35:20 #99
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_56156006
Oh, en F wil erbij trouwens persé kleine cakejes met chocoladeglazuur en smarties erop trakteren. Dat roept ze nu al 3 maand ( ) en het duurt nog 3 maand voor ze jarig is, ik denk niet dat ze nog van mening verandert .

Het gaat trouwens met Photoshop volgens mij echt veel sneller, ik ben bijna 3 kwartier bezig geweest . Maar wel trots op het resultaat.

Lily, je hebt lekker veel keus nu . David staat er mooi op!
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_56444626
Was ik even vergeten te vermelden maar de kleurplaat was een groot succes

dank

En Bix, ik zag die van Anna net in het foto-topic: ziet er super uit!
pi_56448005
oja sorry, hier had ie natuurlijk gemoeten. maar even dubbel dan

  maandag 4 februari 2008 @ 13:08:17 #102
35189 Troel
scherp en bot
pi_56524476
Leuk!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 4 februari 2008 @ 22:30:54 #103
103793 kozakken
Living the life
pi_56536311
Ik raak altijd zo geinspireerd van je Bix!
Ben vanavond al aan de slag gegaan voor Jonnes verjaardag. (Dat duurt ook nog echt niet eventjes hoor Maar goed.. waarsch. moet ik er ook nog een andere jarige job bij in frustelen)

Eerst nog even die van vorig jaar


En de eerste opzet voor dit jaar:
pi_56536775
hartstikke leuk! en die van vorig jaar, gewoon alvast ingekleurd, dat kan ook nog.
pi_56549779
Hellup, hellup: is er iemand die voor mij een kleurplaat kan fabrieken voor Neef?
Dit is hij

en de kleurplaat staat hier:
http://www.knutselidee.nl/kleuren/boerderij.htm

Het thema van zijn hoera-ik-word-6 feestje is namelijk De Boerderij.
Hardloper.
IG @webkim
  dinsdag 5 februari 2008 @ 22:02:35 #106
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_56550260
ajb!

I'm so glamourous I piss glitter!
pi_56550384
zoiets?


[ Bericht 13% gewijzigd door owlet op 05-02-2008 22:35:19 ]
pi_56550691
leuk owlet! ik was er ook al mee begonnen maar hij is prima zo lijkt me. behalve misschien die struik boven z'n hoofd, dat lijkt nu net een beetje een gek kroontje?
pi_56550871
inderdaad, ik heb het even aangepast.
pi_56551430

Jullie zijn lief, thanks, ook namens Neef!
Is het printbaar formaat zo?
Hardloper.
IG @webkim
pi_56552760
ik had nog een versie met arm (en ballon).
  woensdag 6 februari 2008 @ 10:19:11 #112
35189 Troel
scherp en bot
pi_56556699
Wauw, ik vind het echt super!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † dinsdag 26 februari 2008 @ 14:25:50 #113
7074 moussy
kuttekop
pi_56986614
Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 13 maart 2008 @ 09:34:04 #114
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57345638
Is er hier iemand die mij kan helpen aan een kleurplaat met mijn zoon erop?

ik ben echt een kneus wat dat aangaat. En 30 cakejes bakken gaat me echt wat tever...
Ik kan de plaat en de foto wel pm-en.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 13 maart 2008 @ 13:51:50 #115
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57350983




De traktatie voor het afscheid bij de peuters. ADHD cake met lekker veel glazuur
En de zelfbeschilderde kommen. Met aan de binnenkant een zelfportret.... Onderste is een beetje overbelicht, maar een kniesoor die daarop let.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 13 maart 2008 @ 14:14:08 #116
35189 Troel
scherp en bot
pi_57351376
Nu heb ik zin in cakejes

Wil je ze de volgende keer er niet zo lekker uit laten zien, dank je
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 13 maart 2008 @ 14:19:28 #117
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_57351463
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 09:34 schreef debuurvrouw het volgende:
Is er hier iemand die mij kan helpen aan een kleurplaat met mijn zoon erop?

ik ben echt een kneus wat dat aangaat. En 30 cakejes bakken gaat me echt wat tever...
Ik kan de plaat en de foto wel pm-en.
was het al gelukt?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 13 maart 2008 @ 14:23:23 #118
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57351526
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 14:19 schreef Ynske het volgende:

[..]

was het al gelukt?
Ja!
Lief dat je er nog naar vraagt...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_57352028
zal ik 'm hier nog laten zien?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 13 maart 2008 @ 14:52:57 #120
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_57352067
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 14:51 schreef bixister het volgende:
zal ik 'm hier nog laten zien?
ja doe dat!
heb ik weer wat om naar te kijken zodat ik de dag doorkom
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 13 maart 2008 @ 14:53:46 #121
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57352084
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 14:51 schreef bixister het volgende:
zal ik 'm hier nog laten zien?
jaaaaaaaa
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_57352103


  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 13 maart 2008 @ 14:55:02 #123
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_57352118
dat koppie
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 13 maart 2008 @ 14:58:14 #124
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57352168
Hij is écht leuk geworden Bix!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_57352826
dat vind ik ook! en de kleurplaat is ook best goed gelukt.
  donderdag 13 maart 2008 @ 16:11:41 #126
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57353610
Dát ook ja...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 13 maart 2008 @ 17:17:56 #127
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_57355174
Leuk!!!! Amber en Iris gaan dit jaar niet trakteren, dus ik denk dat ik maar een uitnodiging van maak!!!!
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_57357867
Ha, die Bram is leuk
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 13 maart 2008 @ 19:32:26 #129
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_57358039
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 17:17 schreef LadyS het volgende:
Leuk!!!! Amber en Iris gaan dit jaar niet trakteren, dus ik denk dat ik maar een uitnodiging van maak!!!!
wrom gaan ze niet trakteren als ik vragen mag?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_57606589
Heeft er iemand nog een leuk idee wat te doen met een zonnebril als traktatie? Ik heb voor de verjaardag van Tomas zonnebrillen gekocht voor de groep op de psz, alleen nou staat er een zak met zonnebrillen en ik heb geen idee hoe ik daar wat leuks van moet maken. Ik wil er iets kleins eetbaars bij doen, maar ik heb nog niet echt bedacht wat (snoep mag niet, maar vallen koekjes bijv. dan ook onder snoep?) en het moet er ook een beetje leuk uit komen te zien. Ik heb alleen totaal geen inspiratie op het moment
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  Jubileum moderator dinsdag 25 maart 2008 @ 20:00:16 #131
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_57606725
Zet de zonnebril vast op een mandarijntje en prik bovenop een parapluutje om het gezellig te maken?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_57608963
Sugar had toch ook eens iets met zonnebrillen voor Maria gedaan?
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_57610580
ja, met kaakjes, zie hier voor het eindresultaat
  woensdag 26 maart 2008 @ 09:47:04 #134
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57616307
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 19:56 schreef TearSong het volgende:
Heeft er iemand nog een leuk idee wat te doen met een zonnebril als traktatie? Ik heb voor de verjaardag van Tomas zonnebrillen gekocht voor de groep op de psz, alleen nou staat er een zak met zonnebrillen en ik heb geen idee hoe ik daar wat leuks van moet maken. Ik wil er iets kleins eetbaars bij doen, maar ik heb nog niet echt bedacht wat (snoep mag niet, maar vallen koekjes bijv. dan ook onder snoep?) en het moet er ook een beetje leuk uit komen te zien. Ik heb alleen totaal geen inspiratie op het moment
Coole varkens met een Danoontje als neus? En dan de zonnebril op?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 1 april 2008 @ 19:07:31 #135
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_57764945
Ik kwam er gisteravond achter dat Storm morgen al van groep wisselt en dus afscheid neemt bij de babies. Vandaag dus maar vlug dit gemaakt:

Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_57765282
Erg leuk Sugar.

Moet zelf ook nog iets verzinnen omdat Merlijn per 1 mei overgaat naar de volgende groep. Wil eigenlijk een kleurplaat maken en Merlijn erin plakken net als ik in dit topic al een paar keer heb gezien, lijkt me erg leuk.
pi_57765508
Zo, dat heb je snel voor elkaar Sugar!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_57771335
mooi!!
  woensdag 2 april 2008 @ 07:33:02 #139
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_57773268
Leuk Sugar!
Ik heb nog even de tijd, maar over een goede 3 weken gaan de jongens naar een nieuwe school en nemen ze dus afscheid bij hun vorige school. Ik wil het simpel houden en voor beide heren hetzelfde maken/uitdelen. Iemand nog een leuk idee?
Saartje
  woensdag 2 april 2008 @ 08:29:20 #140
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57773564
Saskia heeft chocoladerepen met eigen wikkel uitgedeeld toen Nienke geboren is.
Dunne chocoladerepen van de AH gebruikt. De wikkels van http://www.party-kids.nl/wikkels.asp aanpassen, printen en die van AH erafhalen en de nieuwe erom

Leuk effect met weinig moeite (en voor heel veel dingen geschikt, alleen zo saai als ik een volgende traktatie weer zoiets doe )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_57774004
leuk idee ET! heb je nog een plaatje van jullie wikkels?
  woensdag 2 april 2008 @ 09:28:54 #142
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57774183
Ow wacht... ik had nog een belofte uitstaan
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 2 april 2008 @ 09:32:42 #143
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57774236
quote:
Op woensdag 2 april 2008 09:15 schreef bixister het volgende:
leuk idee ET! heb je nog een plaatje van jullie wikkels?
nee, ik ben vergeten een foto te maken
Maar ik had de variant met de roze muisjes (bij de kant en klare wikkels) en dan als tekst "Saskia heeft er een zusje bij! Nienke is geboren"
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 2 april 2008 @ 11:08:28 #144
593 sjak
Juffie Bloem
pi_57775745
Zeker een leuk idee ET.
Helaas mogen wij op het KDV geen snoep uitdelen. Iemand een ander leuk idee voor een gezonde traktatie bij de geboorte van een broertje of zusje. Liever niet iets met rozijntjes, dat doen en krijgen we al erg vaak....Ik zou het ook prettig vinden als het iets is wat ik nu al (deels) klaar kan maken zodat oma het mee kan geven als ik in het ziekenhuis lig. Komt u maar
Lekker douchen!
  woensdag 2 april 2008 @ 16:44:21 #145
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_57782802
Rijstewafeltjes met daarop een fotoprintje van roze/blauwe muisjes? Met vlaggetje erop prikken?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 2 april 2008 @ 17:40:00 #146
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_57783922
quote:
Op woensdag 2 april 2008 07:33 schreef Maneki.Neko het volgende:
Leuk Sugar!
Ik heb nog even de tijd, maar over een goede 3 weken gaan de jongens naar een nieuwe school en nemen ze dus afscheid bij hun vorige school. Ik wil het simpel houden en voor beide heren hetzelfde maken/uitdelen. Iemand nog een leuk idee?
Voor de meester(s)/juf(fen) een vergeet-me-nietje in een zelfbeschilderd bloempotje?
Met een satéprikker er in geprikt met daaraan een foto'tje?
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  woensdag 2 april 2008 @ 18:22:44 #147
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_57784746
Maneki, ik meen dat Rewimo zwaaihandjes had gemaakt..

Gevuld met popcorn en daaraan een ballon !
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_57787132
Een soepstengel in glazuur dopen en door de roze/blauwe muisjes halen is misschien leuk Sjak?
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_57787503
Sjak, mini toastjes (je hebt er die erg op beschuit lijken) met muisjes erop (of mag dat ook niet?).
Ik heb zelf toen Mirte geboren werd van die witte snoepmuizen (ja het is snoep, dus zal vast niet mogen) getrakteerd met een roze lintje erom geknoopt.
Je zou ook van die yoghurtrozijntjes of fruitstukjes (bij de HEMA) kunnen doen met een zelfgemaakt wikkeltje eromheen?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_57788131
Als tractatie hadden we gewoon eenvoudige soepstengels en roze muisjes afgegeven op het KDV. Ze hoefden geen boter, hadden ze zelf wel. Het kleine groepje kinderen bij Merlijn op de groep hebben het lekker opgesmikkeld en de babytjes die al een soepstengel mochten kregen die gewoon. Iedereen blij. Verder hebben we voor Gwen niet aparts gedaan bij Merlijn op het KDV.
  woensdag 2 april 2008 @ 22:11:48 #151
35189 Troel
scherp en bot
pi_57791285
Ik zit nu al te bedenken wat ik in januari ga laten trakteren
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 3 april 2008 @ 21:25:34 #152
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_57813995
Sugar, wat cool die traktatie van Storm! Ik vind het altijd zo leuk met die teksten erbij! Daar word ik jaloers van. Bah.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  donderdag 3 april 2008 @ 21:49:47 #153
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57814674
quote:
Op woensdag 2 april 2008 22:11 schreef Troel het volgende:
Ik zit nu al te bedenken wat ik in januari ga laten trakteren
Gelukkig ik dacht dat ik de enige was die al maanden van te voren aan het fantaseren was over de 1e verjaardag van haar kind Durf alleen nog niet op het kdv te vragen wat de regels omtrent het uidelen zijn (snoep, geen snoep, meteen opeten, mee naar huis nemen, kindjes met een allergie etc)
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 3 april 2008 @ 21:53:07 #154
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_57814768
quote:
Op woensdag 2 april 2008 18:22 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Maneki, ik meen dat Rewimo zwaaihandjes had gemaakt..

Gevuld met popcorn en daaraan een ballon !
Kan de foto's even niet vinden maar dat klopt inderdaad. Van die plastic klushandschoenen gekocht bij de bouwmarkt, gevuld met popcorn en gesloten met een lintje met een (niet opgeblazen) ballon eraan.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 4 april 2008 @ 10:54:40 #155
35189 Troel
scherp en bot
pi_57824493
quote:
Op donderdag 3 april 2008 21:49 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Gelukkig ik dacht dat ik de enige was die al maanden van te voren aan het fantaseren was over de 1e verjaardag van haar kind Durf alleen nog niet op het kdv te vragen wat de regels omtrent het uidelen zijn (snoep, geen snoep, meteen opeten, mee naar huis nemen, kindjes met een allergie etc)
Dat stond bij ons in de informatie
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58023507
Verzoekje van mijn tante die zei: "Op dat forum waar jij komt verzinnen ze toch altijd van die leuke traktaties? Ik heb stempelstiften gekocht om W. uit te laten delen, maar wat moet ik er in vredesnaam mee doen?!"

Ik wist het ook niet, dus bij deze.
Hardloper.
IG @webkim
  zondag 13 april 2008 @ 17:36:21 #157
35189 Troel
scherp en bot
pi_58023670
Vlinder van maken? Vlindervorm uit gekleurd papier uitknippen en de stift als lijfje gebruiken?

Zoiets zeg maar:

http://www.party-kids.nl/traktatie.asp?intCategorie=1&intNummer=126


Ik zou het zelf alleen anders aanpakken, namelijk twee vleugels van papier gewoon aan elkaar maken met tussenin drie strookjes papier, twee naar boven vouwen, een naar beneden en daar je stift tussen

Als iemand het snapt, chapeau
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 13 april 2008 @ 18:10:37 #158
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58024438
Voorhet afscheid van de jongens ben ik er uit
Maak een foto in bestuurdershouding, plak die in een wegrijdende auto en zet er een tekst bij met iets als 'ik ga er vandoor, bel je me nog eens? 06 xxxxxxx' en een koekmobieltje erbij
Saartje
  zondag 13 april 2008 @ 20:16:33 #159
34891 melonovy
La Kutschie
pi_58027436
quote:
Op donderdag 3 april 2008 21:53 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Kan de foto's even niet vinden maar dat klopt inderdaad. Van die plastic klushandschoenen gekocht bij de bouwmarkt, gevuld met popcorn en gesloten met een lintje met een (niet opgeblazen) ballon eraan.
helemaal leuk idee, dat ga ik straks ook doen als Chiara vijf wordt.
Het voelt goed hè?
A je to!
  zondag 13 april 2008 @ 20:17:14 #160
34891 melonovy
La Kutschie
pi_58027461
quote:
Op zondag 13 april 2008 18:10 schreef Maneki.Neko het volgende:
Voorhet afscheid van de jongens ben ik er uit
Maak een foto in bestuurdershouding, plak die in een wegrijdende auto en zet er een tekst bij met iets als 'ik ga er vandoor, bel je me nog eens? 06 xxxxxxx' en een koekmobieltje erbij
Leuk idee!
Het voelt goed hè?
A je to!
  zondag 13 april 2008 @ 22:48:49 #161
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_58031852
Even een vraagje, Anna ga op ma, wo en do naar de creche. Ze is op maandag jarig en dan zal ze ook trakteren. Trakteert ze dan alleen voor die kindjes op maandag, voor alle kindjes die ze op ma, wo en do ziet of voor alle kindjes van de groep (dus ook van di en vr)???

Ik heb net een eerste versie gemaakt van de uitnodiging voor haar feestje. Ik dacht, ik kan er maar beter op tijd bij zijn...
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_58032580
memmel, ik maak altijd wel alleen traktaties voor de kinderen die er die dag bij zijn, maar er zijn ook ouders die extra exemplaren meegeven voor kinderen van de andere dag(en), en die worden dan in de mandjes van die kinderen gelegd. je kunt dus gewoon zelf kiezen. of je vraagt even wat gebruikelijk is bij jullie kdv.
  zondag 13 april 2008 @ 23:33:16 #163
194524 tgs.
unleash hell at my command
pi_58033297
Wauw, ik doe hier nog goeie ervaringen op voor toekomstige partijtjes.
"When there is no peril in the fight, there is no glory in the triumph."
  maandag 14 april 2008 @ 10:39:33 #164
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58038733
Memmel nu zijn we natuurlijk wel heeeel nieuwsgierig geworden naar de eerste versie van de uitnodiging
  maandag 14 april 2008 @ 15:32:46 #165
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_58044153
Stiemie, die zal ik als ik thuis ben even plaatsen, ik ben nu op kantoor en hij staat op mijn harde schijf!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  maandag 14 april 2008 @ 15:39:00 #166
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58044247
Ah dan wacht ik nog even geduldig af. Ben ook al hard aan het nadenken over Linde's verjaardag. Binnenkort maar eens vragen wat de regels bij ons op de opvang zijn. En ook naar de kinderboerderij om te reserveren. Daar willen we namelijk haar verjaardag gaan vieren
  maandag 14 april 2008 @ 16:00:30 #167
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_58044617
Als traktatie denk ik na over Danoontje-bloemen, bananenbootjes of mandarijnen-goudvisjes.
En als ik niet in de knutsel-mood ben wil ik iets niet-eetbaars bedenken. En voor de juffen een taartje.

Valt het erg op dat ik niet zo'n zin heb in werken vandaag?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  maandag 14 april 2008 @ 16:29:24 #168
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58045131
Hahaha nee hoor ik zit ook op mijn werk vandaag, valt het op
  maandag 14 april 2008 @ 20:33:40 #169
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_58050703
Nou, zoiets moet het worden, maar dan nog met tekst eroverheen: hieperdepieperdepoppeldepee



Rechts is Anna en links haar vriendje Ernie
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  maandag 14 april 2008 @ 21:48:23 #170
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58053374
Ah wat lief! Op wat voor formaat ga je 'm printen? Briefkaart of groter?
Moest trouwens erg lachen om je onderschrift bij de foto
  maandag 14 april 2008 @ 22:08:29 #171
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_58054130
Ik ga 'm bij TNT post greetz uploaden, op XL formaat, enkele kaart. Dan kan de creatieve kleuter in de familie 'm inkleuren (en nee...daarmee bedoel ik niet alleen mijzelf!)
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  woensdag 16 april 2008 @ 02:04:41 #172
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_58079989
wie kan mij uitleggen hoe je deze kaart kan maken met photoshop?
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 15:06 schreef MaLo het volgende:

[..]

Heb je Photoshop? Dan kan één van de andere ouders je uitleggen hoe dat in zijn werk gaat, ik heb geen Photoshop.

vind het zo leuk en wil hem maken voor Demi's 3de verjaardag.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 16 april 2008 @ 08:36:36 #173
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58081260
quote:
Op woensdag 16 april 2008 02:04 schreef KD-fotografie het volgende:
wie kan mij uitleggen hoe je deze kaart kan maken met photoshop?
[..]

vind het zo leuk en wil hem maken voor Demi's 3de verjaardag.
bedoel je hiermee zo'n kindje in een kleurplaat stoppen?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 16 april 2008 @ 13:04:08 #174
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_58086669
quote:
Op woensdag 16 april 2008 08:36 schreef Ynske het volgende:

[..]

bedoel je hiermee zo'n kindje in een kleurplaat stoppen?
Ja, die bedoel ik idd, zie wel een uitleg met paint maar niet met photoshop.
  woensdag 16 april 2008 @ 13:12:59 #175
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_58086821
Ynske, als je de oplossing hebt hoor ik 'm ook graag!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  woensdag 16 april 2008 @ 14:06:44 #176
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_58087959
na wat tobben en proberen is het me gelukt!



nog niet helemaal zoals ik het wil hebben maar weet nu iniedergeval hoe het moet.
  woensdag 16 april 2008 @ 14:26:18 #177
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_58088345
Memmel, ik heb deze tutorial gebruikt om me op weg te helpen!

http://fotovisie.net/forum/index.php?showtopic=13633
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 16 april 2008 @ 14:50:30 #178
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58088854
quote:
Op woensdag 16 april 2008 13:12 schreef Memmel het volgende:
Ynske, als je de oplossing hebt hoor ik 'm ook graag!
de oplossing is op laag 1 in photoshop je foto te plaatsen
op laag 2 je kleurplaat
van laag 2 maak je de opaciteit bv40% dan kun je hem zien en de foto ook
vervolgens selecteer je laag 1 als werklaag en schuift (met het pijltje) het hoofd op de plaats in de tekening
dan selecteer je laag 2 als werklaag en gumt de plaats waar t hoofd moet komen weg
als dat klaar is kun je de lijnen met het tekenpenseel tekenen op de kleurplaat
als laatste zet je de laag 2 weer op opaciteit 100%
en klikt op de laag met je rechtermuisknop en kiest voor merge
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 16 april 2008 @ 20:19:55 #179
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_58095538
Ja logisch eigenlijk... ik ga het gelijk proberen! Thanks!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  woensdag 16 april 2008 @ 21:16:29 #180
35189 Troel
scherp en bot
pi_58097194
Die taart wordt wel wat vol met 26 kaarsjes he? Hebben jullie een idee hoe ik dat op kan lossen? Wellicht het cijfer 26 erop fabriceren?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 16 april 2008 @ 21:22:13 #181
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58097355
kaarsjes ietwat verkleinen en dan de 26stuks erop plaatsen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 16 april 2008 @ 22:23:38 #182
35189 Troel
scherp en bot
pi_58099143
Hmm, misschien niet zo handig

[ Bericht 36% gewijzigd door Troel op 16-04-2008 22:46:37 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 22 april 2008 @ 09:22:51 #183
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_58220258
Ik kom hier even wat inspiratie op doen..
Volgende week maandag mag Wilyan op school trakteren. Ik denk dat ik Maneki's ijsje-cake'jes maar eens ga proberen
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  dinsdag 22 april 2008 @ 20:47:13 #184
34891 melonovy
La Kutschie
pi_58235572
Ik heb vandaag 45 (voor klasgenootjes en personeel van de school) handschoenen met popcorn gevuld, strik erom, ballon er aan vast, ik vind 'm zo leuk geworden, en gezond, en ook omdat ze 5 wordt heel toepasselijk!
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 22 april 2008 @ 20:54:25 #185
35189 Troel
scherp en bot
pi_58235765
Ik heb er dit van gemaakt

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 22 april 2008 @ 22:04:23 #186
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_58237619
Dit is de uitnodiging van Anna geworden:
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  dinsdag 22 april 2008 @ 22:09:21 #187
35189 Troel
scherp en bot
pi_58237772
Leuk Memmel!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58238595
Erg leuk geworden!
Hardloper.
IG @webkim
pi_58238679
oh memmel die is erg leuk inderdaad!
pi_58284197
Merlijn gaat morgen belleblaas trakteren met zijn handje erop als afscheid van de babygroep. De leidsters krijgen standaard een chocolade reepje met ook een handje erop.
  zondag 27 april 2008 @ 09:07:08 #191
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_58334201
Saskia kwam vrijdag met een traktatie thuis..
Een bakje van Xenos (formaat chipsbakje), daarin een spek, een zakje haribo-snoepjes, een mini-snicker, een chocoprince-koek, een mandarijn (voor de gezonde touch ), een lollie en het zakje chips paste er niet meer in, dus die zat er naast.

Ik wist niet wat ik zag..

Saskia had d'r bakje laten vallen in d'r enthousiasme om op te staan om naar huis te gaan en ik stond nog even met de juf te praten.. Ze was het gelukkig met me eens dat dit toch echt wel een beetje belachelijk was
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 27 april 2008 @ 09:44:15 #192
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_58334432
Het zou jammer zijn voor dit topic, maar ik zou het wel heerlijk vinden als onze school gewoon het trakteren zou afschaffen

Geen ergernissen meer over traktaties, geen ongezonde concurrentiestrijd om altijd maar de mooiste en lekkerste traktaties te maken en geen kinderen die veracht worden om verkeerde traktaties.

Ik zou direct voor zijn als dat voorgesteld zou worden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 27 april 2008 @ 12:52:02 #193
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58336963
Leuk geworden memmel! Linde gaat haar verjaardag op de kinderboerderij vieren en nu zoek ik een traktatie in die stijl. Ik vind zelf de kleurplaten bv heel leuk, maar mijn vindt die minder leuk Iemand ideeen?

En Livelink van mij hoeven de traktaties niet afgeschaft te worden hoor. Bij ons op de opvang is Linde eigenlijk (nog) nooit thuisgekomen met iets idioots. Eigenlijk zijn er nooit extravagante knutseldingen of enorme zakken snoep langsgekomen in de tijd datz e er nu zit (misschien komt dat nog ) Het kan dus ook goed gaan en de wat oudere kindjes laten juist vaak trots zien wat ze hebben gekregen Laatst was er een moeder en die had een stapel pannenkoeken gemaakt. Was ook echt een top-idee
pi_58337338
Hier op de opvang is ook altijd alles vrij eenvoudig. Vaak gewoon de uitdeeldingetjes van de hema, en als het iets zelfgemaakt is eenvoudig een handje, voetje ofzo. Heel af entoe iets waar meer werk inzit. Mijn cadeautjes hou ik altijd zo goedkoop mogelijk. De belleblaas was 19ct bij de Big Bazar. Had toen ook echt zoiets van kijk daar kan ik iets mee. Wil er ook gewoon niet teveel geld aan uitgeven. Vaak zijn alleen de chocoladereepjes voor de leiding wat duurder, maar ze vinden het zo lekker.

Merlijn was helemaal trots geweest dat hij beblaas deed uitdelen. Het zijn ook vaak cadeautjes die Merlijn zelf erg leuk vind.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 21:26:41 #195
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_58714734


Doosjes stoepkrijt
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 16 mei 2008 @ 22:50:17 #196
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_58716548
Erg leuk gedaan en bedacht, Rockabella
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 23:55:23 #197
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_58718173
Dank. Was echt een fluitje van een cent
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_58718381
Ow Rock...!!! Wat leuk!!!
Ik heb van de week een stuk of 50 "ijscakejes" gemaakt. Gelukkig hielp dochterlief mee!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  zaterdag 17 mei 2008 @ 10:01:52 #199
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_58722312
quote:
Op zondag 27 april 2008 12:52 schreef Stiemie het volgende:
Leuk geworden memmel! Linde gaat haar verjaardag op de kinderboerderij vieren en nu zoek ik een traktatie in die stijl. Ik vind zelf de kleurplaten bv heel leuk, maar mijn vindt die minder leuk Iemand ideeen?

En Livelink van mij hoeven de traktaties niet afgeschaft te worden hoor. Bij ons op de opvang is Linde eigenlijk (nog) nooit thuisgekomen met iets idioots. Eigenlijk zijn er nooit extravagante knutseldingen of enorme zakken snoep langsgekomen in de tijd datz e er nu zit (misschien komt dat nog ) Het kan dus ook goed gaan en de wat oudere kindjes laten juist vaak trots zien wat ze hebben gekregen Laatst was er een moeder en die had een stapel pannenkoeken gemaakt. Was ook echt een top-idee
Bij de c1000 kun je een pakket kopen waarmee je zelf kleine cakejes kunt bakken. Om ze te versieren zit er groene glazuur bij (het gras) en per verpakking 10 boerderijdieren.

Mijn dochter heeft de circusvariant getrakteerd en dat was een succes!
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  zaterdag 17 mei 2008 @ 10:12:15 #200
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58722380
Oeh ik ga vanmiddag toch naar C1000 dus ik ga meteen even kijken. Dankjewel voor de tip!
  zaterdag 17 mei 2008 @ 11:54:24 #201
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_58723604
Afgelopen week in groep 3:
Handdoek met washandje, bord van melamine (campingservies zeg maar) en daar bovenop nog een dusdanige berg snoep dat het niet eens in een normale broodtrommel paste

Hetzelfde kindje had vorig jaar ipv een handdoek een pyama voor iedereen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 16:11:47 #202
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_58727450
Duidelijk gevalletje geld teveel volgens mij...
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_58727577
ehm..ik dacht meteen 'duidelijk gevalletje' van iets anders hoor !
dat is toch niet normaal als je dat verzint en nog doet ook ?

[ Bericht 15% gewijzigd door marit1978 op 17-05-2008 16:41:33 ]
pi_58729021
Jeetje wat belachelijk!!
Vind het ook eigenlijk wel aan een juf om dat soort dingen een beetje te sturen, en bij dit soort belachelijke hoeveelheden in te grijpen.

Hier worden het babycakejes om op de opvang te tracteren waarschijnlijk.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 19:44:15 #205
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_58731012
Ik heb een partijtje Nijntje zandvormpjes op de kop weten te tikken. Die vul ik met iets (fruit of iets anders) en dan in een crepepapiertje en klaar zijn we weer!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 20:10:28 #206
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58731436
Leuk Memmel

Bij C1000 de boerderijcakejes gevonden maar heb ze nog maar niet meegenomen. Komende week heb ik een soort ouderavond bij het kdv en dan kan ik eerst even een paar vragen stellen over trakteren en of er misschien kindjes met een allergie zijn ofzo waar ik dan rekening mee kan houden.

Ik heb hier ook ooit een leuk idee gezien van ijs-cakejes. Dat waren cakejes in ijsbakjes. Maar ik kan ze niet meer vinden. Weet iemand nog wie die toen gemaakt heeft? Die vond ik ook erg leuk aangezien Linde in de zomer jarig is.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 17 mei 2008 @ 20:12:12 #207
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58731465
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 20:10 schreef Stiemie het volgende:
Leuk Memmel

Bij C1000 de boerderijcakejes gevonden maar heb ze nog maar niet meegenomen. Komende week heb ik een soort ouderavond bij het kdv en dan kan ik eerst even een paar vragen stellen over trakteren en of er misschien kindjes met een allergie zijn ofzo waar ik dan rekening mee kan houden.

Ik heb hier ook ooit een leuk idee gezien van ijs-cakejes. Dat waren cakejes in ijsbakjes. Maar ik kan ze niet meer vinden. Weet iemand nog wie die toen gemaakt heeft? Die vond ik ook erg leuk aangezien Linde in de zomer jarig is.
die ijsjevormen voor cakejes zijn iig te koop bij de Xenos
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zaterdag 17 mei 2008 @ 20:12:21 #208
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_58731466
De juf van Saskia geeft 't wel altijd aan bij het overleg over wanneer een kindje z'n verjaardag viert oid. Maar ook Saskia kwam laatst met een grote bak naar buiten die gevuld was met heel veel snoep

De moeders die ik ken op het schoolplein waren er allemaal over eens dat we daar toch echt niet aan mee doen..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_58732029
Leuk Rock!

Jeumig ET, dat is wel veeeel!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_58733449
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 20:10 schreef Stiemie het volgende:
Leuk Memmel

Bij C1000 de boerderijcakejes gevonden maar heb ze nog maar niet meegenomen. Komende week heb ik een soort ouderavond bij het kdv en dan kan ik eerst even een paar vragen stellen over trakteren en of er misschien kindjes met een allergie zijn ofzo waar ik dan rekening mee kan houden.

Ik heb hier ook ooit een leuk idee gezien van ijs-cakejes. Dat waren cakejes in ijsbakjes. Maar ik kan ze niet meer vinden. Weet iemand nog wie die toen gemaakt heeft? Die vond ik ook erg leuk aangezien Linde in de zomer jarig is.
Ik heb van de week zoiets gemaakt.....
Bedoel je dat?

No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  zaterdag 17 mei 2008 @ 22:44:28 #211
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_58734374
Hee, wat leuk - hoe heb je dat gedaan?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_58734867
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 22:44 schreef Memmel het volgende:
Hee, wat leuk - hoe heb je dat gedaan?
gewoon van die muffinzooi waar je alleen nog wat boter en eieren bij hoeft te doen, ijsbakjes voor ongeveer 3 kwart vullen en net zo lang in de oven als de muffins zouden moeten, als ze klaar zijn wat glazuur en versiersels erop, parapluutje erin en klaar!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  zaterdag 17 mei 2008 @ 23:13:53 #213
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_58734983
Oh, da's eigenlijk heel simpel. Ik zou verwachten dat die ijsbakjes zouden verbranden, maar da's dus niet zo!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_58735057
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 23:13 schreef Memmel het volgende:
Oh, da's eigenlijk heel simpel. Ik zou verwachten dat die ijsbakjes zouden verbranden, maar da's dus niet zo!
Nee, t is idd errug simpel! En je zit ook niet met minipeuters die de papiertjes van de muffins opeten!!
Bakjes worden íetsjes donkerder, meer niet!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  zondag 18 mei 2008 @ 10:06:25 #215
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58738920
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 21:53 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Ik heb van de week zoiets gemaakt.....
Bedoel je dat?

[ afbeelding ]
Ja dat zijn ze
  zondag 18 mei 2008 @ 19:52:48 #216
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_58748524
Wil iemand voor mij een foto van Iris in zo een kleurplaat shoppen?

Lukt dat met deze foto?

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  maandag 19 mei 2008 @ 09:16:10 #217
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_58756269
Die cake-ijsjes wou ik voor Wilyan ook doen maar da's niet door gegaan die bakjes waren toen nog niet te koop. "Het was er het seizon nog niet voor."

Ik heb toen stiekem Melonovy's idee gepikt en handschoentjes met popcorn gevuld, ballon en zo'n kleurplaat waar Wilyan zijn hand opsteekt (vijf!) en op papier zijn hand omgetrokken, uitgeknipt en er "Wilyan wordt.... " en dan in de vingers 1, 2, 3, 4, ... en dan aan de andere kant groot 5 ! eraanvast geknoopt.

Ik denk dat ik straks voor Hanne's verjaardag die cake ijsjes maar maak en haar anders als het flink warmer is gewoon op ijsjes laat tracteren.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  zondag 25 mei 2008 @ 20:12:55 #218
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_58905090
Wil iemand voor mij nog Iris in een kleurplaat shoppen?

Ik heb alleen wel een toepasselijkere foto voor gevonden:

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 26 mei 2008 @ 20:17:41 #219
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58926033
ben je al geholpen LadyS? of moet ik er nog even naar kijken
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 26 mei 2008 @ 21:22:39 #220
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58927437
toch maar even mee gespeeld. hoop dat je hem goed vind

Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_58927570
En Ynske was ook zo geweldig om te helpen met de uitnodiging voor Pepijn zijn feestje.

pi_58928135
Hij is gaaf p_iglet!!
  maandag 26 mei 2008 @ 21:54:24 #223
35189 Troel
scherp en bot
pi_58928203
Pepijn


Die van Iris is ook erg leuk geworden Ynske, je bent echt een ster daarin zeg!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58931219
hartstikke leuk geworden ynske! ik zou er ook nog even naar kijken, heb ik beloofd, ik ga 'm nog eens in de 'klassieke' versie shoppen. als je er tenminste nog belangstelling voor hebt, ladyS, want die van Ynske is ook wel érg super gelukt natuurlijk!
pi_58932689
meteen nog maar even gedaan. hier is mijn versie:


oh en ook nog mét lijntjes:
  dinsdag 27 mei 2008 @ 07:13:23 #226
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_58933509
oooooo... wat zijn ze leuk

Dank jullie wel
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_58934992
Die van Pepijn is leuk en die van LadyS ook

Ik ga ( dankzij Vamp ) de ijsjes met muffin vulling maken erg leuk idee, en smakelijk

Nu nog een leuke uitnodiging maken voor Jet ......

kan iemand iets leuks met deze foto? Leuke uitnodiging of zo'n kleurplaat

Mijn dank is groot!



[ Bericht 16% gewijzigd door Beaker op 27-05-2008 09:47:16 (foto erbij ) ]
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_58938748
wat afgezaagd, maar deze kan ik nu eenmaal snel.


(klikken voor groter formaat)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 27 mei 2008 @ 12:45:16 #229
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58938984
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 09:40 schreef Beaker het volgende:
Die van Pepijn is leuk en die van LadyS ook

Ik ga ( dankzij Vamp ) de ijsjes met muffin vulling maken erg leuk idee, en smakelijk

Nu nog een leuke uitnodiging maken voor Jet ......

kan iemand iets leuks met deze foto? Leuke uitnodiging of zo'n kleurplaat

Mijn dank is groot!

[ afbeelding ]
is die van bix goed? of zal ik er ook nog eentje ineen prutsen?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 27 mei 2008 @ 13:32:29 #230
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58939950
ik heb er nog 2



Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_58940004
haha die zijn ook erg geslaagd ynske! maar je moet op die onderste nog wel een paar kaarsjes wegshoppen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 27 mei 2008 @ 13:35:58 #232
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58940036
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 13:34 schreef bixister het volgende:
haha die zijn ook erg geslaagd ynske! maar je moet op die onderste nog wel een paar kaarsjes wegshoppen.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_58946323
Leuk!!

Alleen hoe krijg ik ze nu op A4 formaat om ze uit te printen?

Ontzettend bedankt!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 27 mei 2008 @ 18:26:18 #234
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58946382
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 18:23 schreef Beaker het volgende:
Leuk!!

Alleen hoe krijg ik ze nu op A4 formaat om ze uit te printen?

Ontzettend bedankt!
openen of importeren in word. en dan printen

of openen in windows-viewer en dan aangeven aanpassen naar A4 bij printen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 27 mei 2008 @ 18:51:37 #235
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_58946831
En ik wil ze op een dubbel kaartje.. Ik krijg het maar niet voor elkaar
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 27 mei 2008 @ 18:53:22 #236
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58946871
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 18:51 schreef LadyS het volgende:
En ik wil ze op een dubbel kaartje.. Ik krijg het maar niet voor elkaar
stuur maar door
en vertell ff precies wat je wilt

yns at throughmylens puntje nl
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_58980869
Hoi ben ik weer

Dit is het leukste wat ik er van kon maken

Help??!!

Foto plaatsen lukt ook al niet

Wie wil een poging wagen om van Jets foto een leuke uitnodiging te maken?
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 29 mei 2008 @ 09:45:47 #238
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58981660
s
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 09:00 schreef Beaker het volgende:
Hoi ben ik weer

Dit is het leukste wat ik er van kon maken

Help??!!

Foto plaatsen lukt ook al niet

Wie wil een poging wagen om van Jets foto een leuke uitnodiging te maken?
stuur maar een meel
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 29 mei 2008 @ 12:09:43 #239
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_58985077
Misschien wordt het tijd voor al die kleurplaten een nieuw topic voor te openen? Het gaat onderhand niet echt meer om traktaties op school/psz/kdv
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_58985594
Dan hier weer een postje over traktaties

Lis gaat 11 juni naar een nieuwe groep en ik denk er over om een nijntje zandvormpje te trakteren met een doosje rozijntjes erin

Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 29 mei 2008 @ 13:17:54 #241
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_58986613
Erg leuk idee, Snoop!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 29 mei 2008 @ 13:34:11 #242
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_58987018
SNOOP, Anna heeft maandag precies dezelfde vormpjes getrakteerd met Nijntje koekjes erin!!!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_58987346
Ah, met een Nijntje koekje is natuurlijk ook leuk!
Mijn kleine Floddertje is gek op Nijntje
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_58996340
Leuk Snoop!

Ik had heel de dag geen of traag internet dus .... mail is onderweg Ynske!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_58997307
heel leuk snoopy (en memmel)!
pi_58997665
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 12:09 schreef RockabeIIa het volgende:
Misschien wordt het tijd voor al die kleurplaten een nieuw topic voor te openen? Het gaat onderhand niet echt meer om traktaties op school/psz/kdv
Goed idee! Ik vind ze wel geweldig genieg voor een eigen topic!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  donderdag 29 mei 2008 @ 22:04:07 #247
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_58998930
Ik ook, en stiekem moet ik soms best hard lachen om de creaties

Deze is geniaal (en niet vervelend bedoelt hoor! Echt niet!)
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_58999005
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 22:04 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik ook, en stiekem moet ik soms best hard lachen om de creaties

Deze is geniaal (en niet vervelend bedoelt hoor! Echt niet!)
[ afbeelding ]
Hihihi zo een over een jaar of 18 nog eens maken....
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 29 mei 2008 @ 22:11:31 #249
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58999121
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 21:15 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Goed idee! Ik vind ze wel geweldig genieg voor een eigen topic!
Het grote verjaardagskleurplatentopic
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_59021257
Dit was Sven's tractatie:





alleen jammer dat de kleureninkt opraakte tijdens het printen

idee kwam hier vandaan.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  vrijdag 30 mei 2008 @ 21:49:27 #251
640 snoopy
peanuts
pi_59021689
Superleuk idee easy
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_59025165
erg leuk inderdaad!! gefeliciteerd nog!!
(en, vielen de roze mcQueens ook in de smaak? )

[ Bericht 8% gewijzigd door bixister op 31-05-2008 01:02:48 ]
  zaterdag 31 mei 2008 @ 09:50:57 #253
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_59027949
Wat ongelooflijk leuk, Easy! Ik sla hem even op voor Job's verjaardag tezijnertijd.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 8 juni 2008 @ 22:43:28 #254
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_59233416
Ik weet niet wat Jolie moet gaan trakteren op de peuterspeelzaal over twee weken. Dan is haar afscheid daar al. Het valt tegelijk met St Janfeest, dan gaan ze picknicken dus lekkers is er al genoeg. Maar ja wat dan? wat dan? wat dan?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 8 juni 2008 @ 23:09:21 #255
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59234193
Is zoiets misschien leuk Luchtbel?






komt allemaal van http://www.lobbes.nl/ af
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 8 juni 2008 @ 23:20:58 #256
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_59234555
Mjah...niet echt dus. Ik hou niet zo van dat soort prutjes. Maar ja het is allemaal een beetje zo natuurlijk. Dus misschien kiezen wel zoiets.
pi_59235794
Ynske! Wat doe je nu!
Ik heb nu dus 25 waterfluitjes besteld. Van die vogeltjes. Toen ik klein was stond er bij ons 's zomers vaak een mannetje op de markt die die dingen verkocht. Dan stond -ie daar op zo'n vogeltje te fluiten en alle kinderen wilden er natuurlijk een. Ik ook. En ik heb ze nooit meer ergens gezien. Thomas MOET daar natuurlijk ooit op trakteren.
* Webkim houdt wel van prutjes.
Ik kon nog net voorkomen dat ik ook 25 lege kauwgombalautomaat eieren meebestelde. "Want daar kan ik dan zo leuk zelf iets in doen." *zucht*
Ik heb wel ook een vormenstoof gekozen. Dan kan Thomas met voorkennis de blokjestest op het consternatiebureau gaan doen tzt.
Hardloper.
IG @webkim
pi_59236242
haha ja lobbes.nl is heerlijk voor dat soort dingen, wij hebben ook van die waterfluitjes gekocht daar. en een neusfluit, een eendenfluit, tolletjes en meer van dat soort 'prut', gewoon voor onszelf. die grote ballonnen van ze waren hier ook een keer een erg succesvol traktatie-kadootje. die kun je echt héél groot opblazen en er zit een elastiek aan vast waardoor je er lekker mee kunt 'boksen'.

oja en iets anders van lobbes dat hier een ware hit is (weliswaar niet echt iets voor een traktatie maar ik wil 't hier toch nog even noemen) is een (kleur)boekje + cassettebandje, dat we afgelopen zomer grijs gedraaid hebben op vakantie, omdat in onze 'nieuwe' auto alleen een cassette-recorder zat, geen CD-speler. die liedjes: míerzoet en erg 'fout' gezongen door een of andere vlaamse zangeres, maar ze zijn er hier echt heel erg gek op. ik heb zelfs een nieuwe besteld laatst omdat ons cassettebandje kapot aan 't gaan is.

luchtbel, de vorige keer vond ik 't vooral erg leuk dat jolie zo echt zelf meegeknutseld had aan haar traktatie. kun je misschien weer samen iets maken, zoals dit bijvoorbeeld? daartussen kun je dan iets lekkers of toch een lobbes-achtig 'prut'kadootje stoppen. anna kreeg een keer deze en 't is dan wel erg klein maar dat ding doet 't nog steeds. ze vechten er om als we gaan verven!

[ Bericht 4% gewijzigd door bixister op 09-06-2008 00:58:06 ]
  maandag 9 juni 2008 @ 06:43:13 #259
1762 YPPY
Yppiaans
pi_59237740
Die lobbes dingen zijn fout, maar wel ontzettend leuk. Anna heeft nu armbandjes. Loopt ze trots mee door het huis.

Nog 2 maanden en ik mag weer, zo moeilijk, er is zoveel leuks, maakt het kiezen niet makkelijker. Het worden ws windmolentjes in een cakeijsje. Maar dat kan natuurlijk weer veranderen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 9 juni 2008 @ 07:03:39 #260
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_59237780
Dat hartje met verf is wel erg fout, Bix. Maaaar ik denk dat Jolie die wel echt leuk zal vinden. Misschien iets over die tekst heen plakken en een kleurplaat erbij maken. En die doosjes met potloden vind ik nooit zo leuk omdat er zwart in zit. Dat vind ik jammer. Dus dan is zo'n hartje wel zo leuk misschien. En het kan dan op tijd klaar zijn want zoals het er nu uitziet heb ik de komende week helemaal geen tijd en we bakken ook al pannekoeken voor die picknick. Thanks!
  maandag 9 juni 2008 @ 09:44:45 #261
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59239571
Wat een leuke site zeg die lobbes-site!

Luchtbel het idee van die verfhartjes met een leuke jolie-sticker en een kleurplaat is heel erg leuk hoor vind ik
pi_59290448
Lis gaat morgen trakteren omdat ze naar de peutergroep gaat: een Nijntje zandbakvormpje met een Nijntjekoekje.

Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_59290715
Luchtbel leuk idee

Snoopy, dat is ook leuk!

Jet trakteert morgen op het kdv omdat ze vrijdag jarig is

Zomerse Jet-muffins ( met foto ) en chocolaatjes van Nijntje voor de leidsters







Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_59291188
Beaker, dat ziet er ontzettend gezellig uit
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 10 juni 2008 @ 23:11:07 #265
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59292867
Beaker wat leuk

Ik moet nog maar iets meer dan een maandje wachten voordat ik de ijs-muffins kan gaan maken
pi_59304493
quote:
Op maandag 9 juni 2008 00:08 schreef Webkim het volgende:
Ik heb nu dus 25 waterfluitjes besteld. Van die vogeltjes.
Ikke lekker 30 . Ik ga ze trakteren bij mn peuters.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_59305943
très chique gelukt, beaker! heel leuk. en lekker ook, volgens mij!
snoopy, ook weer erg lief in elkaar gefröbeld en wat een mooie feestelijke krullen in de lintjes.
  zondag 22 juni 2008 @ 21:25:59 #268
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_59611267
Bix, ik heb toch die verfdoosjes gekocht. Jolie vindt ze zelf erg leuk. En voor de juffen mooie bonbons en een tekening en foto van Jolie. Jolie mag morgen trakteren, ze neemt afscheid van de peuterspeelzaal. Ze vindt het best spannend en is al drie keer uit bed gekomen Er is morgen sowieso al feest op de peuterspeelzaal dus ik hoop voor d'r dat het een beetje verloopt zoals ze verwacht. We zullen wel zien



  zondag 22 juni 2008 @ 21:27:12 #269
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_59611292
Dat ziet er heel lief en vrolijk uit, LB. Ben benieuwd naar de foto's van haar afscheid morgen
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_59611641
Leuk LB .

Ik heb vandaag mn traktatie in elkaar gezet. Hoef pas over een week te trakteren, maar dan ligt het maar klaar. Vogelfluitje met een schatkistje (snoepjes) in folie met een strikje. En voor elk kind heb ik een kaart gemaakt met een foto van hem/haarzelf met een (soms wat persoonlijker) tekstje erop.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 22 juni 2008 @ 21:49:06 #271
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_59611900
Ow Blubber! Ik bedenk me net dat ik woensdag nog een traktatie moet afleveren ook! Wat is de levertijd van de site met die leuke waterfluitjes enzo??
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_59615877
Dat had Myrthe ook eigen feest en juffenfeest in boerenthema.
Veel plezier voor Jolie morgen!



en Julietje was ook mee


DeBuurvrouw, Lobbes deed er bij ons bijna een week over.
Wij hadden trouwens Bix' kleurplaat gebruikt



om zo toch weer ontopic te komen

[ Bericht 16% gewijzigd door poemojn op 23-06-2008 00:18:09 ]
  maandag 23 juni 2008 @ 03:47:12 #273
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_59618215
Erg lief en ook met veel zorg gedaan, LB! Die foto van Jolie is sowieso echt zo heerlijk!

En daar zien we ineens Myrthe en Juliette even!!!! Wat een heerlijke koppies, poemojn. Prachtige foto van Myrthe ook echt.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_59618649
Het ziet er goed uit LB

En Myrthe en haar zusje
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † maandag 23 juni 2008 @ 09:48:35 #275
7074 moussy
kuttekop
pi_59619643
quote:
Op zondag 22 juni 2008 21:49 schreef debuurvrouw het volgende:
Ow Blubber! Ik bedenk me net dat ik woensdag nog een traktatie moet afleveren ook! Wat is de levertijd van de site met die leuke waterfluitjes enzo??
ik donderdag

Als ik straks eens ga proberen een knappe foto van Cas te maken, zonder tong uit zn mond en zo willen jullie me dan helpen met een kleurplaat? Cas gaat afscheid nemen van zn klas.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  maandag 23 juni 2008 @ 09:55:54 #276
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_59619776
quote:
Op maandag 23 juni 2008 09:48 schreef moussy het volgende:

[..]

ik donderdag

Als ik straks eens ga proberen een knappe foto van Cas te maken, zonder tong uit zn mond en zo willen jullie me dan helpen met een kleurplaat? Cas gaat afscheid nemen van zn klas.
Toch fijn dat ik niet de enige ben dan.

Misschien moet je je vraag hier nog even herhalen!
En als die site een week levertijd heeft mag ik wel als een dolle naar Action!
Ik show de foto vandeweek wel. Ik werk goed onder druk
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  † In Memoriam † maandag 23 juni 2008 @ 10:00:08 #277
7074 moussy
kuttekop
pi_59619849
Jaaah djw, ik was hem al aan het zoeken, dat werkt niet als je ondertussen ook een kleurplaat zoekt. Ik ga morgen ook maar naar de action
Je zou er haast een boek over schrijven!
  maandag 23 juni 2008 @ 10:20:44 #278
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_59620249
* Noli. gaat nu heel snel cakebeslag in elkaar draaien.

Hanne mag vandaag trakteren. Bij mooi weer zouden het ijsjes worden, bij slecht(er) weer de cakeijsjes van Maneki.

En het is hierbuiten nat!
(mocht het mislukken dan ga ik alsnog voor de ijsjes. )
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  maandag 23 juni 2008 @ 11:36:47 #279
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_59621951
Ik ga ook weer voor de cake-ijsjes hoor morgen Dat is het voordeel van een andere school, dan kunnen alle traktaties in de herhaling
Saartje
  maandag 23 juni 2008 @ 12:28:51 #280
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_59623099
Ik ga alvast even ijsbekertjes inslaan.. In februari zijn die natuurlijk nergens te vinden
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 23 juni 2008 @ 13:21:40 #281
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_59624369
Ze zijn afgeleverd.
Rond kwart voor drie ga ik met camera ook die kant op.

Op één of andere manier heb ik altijd ruzie met dit soort dingen. Er zat toch best nog wel een flots beslag in de cupjes maar het komt gewoon nauwelijks omhoog. (zelfde probleem heb ik ook altijd met muffins)


Nah jah, ik heb er gewoon wel een kwak glazuur en mini smarties opgemikt en een paraplu'tje er in gestoken.
Het word toch in enkele seconden naar binnen gewerkt. (hoop ik )
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 23 juni 2008 @ 13:22:55 #282
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59624402
quote:
Op maandag 23 juni 2008 13:21 schreef Noli. het volgende:
Ze zijn afgeleverd.
Rond kwart voor drie ga ik met camera ook die kant op.

Op één of andere manier heb ik altijd ruzie met dit soort dingen. Er zat toch best nog wel een flots beslag in de cupjes maar het komt gewoon nauwelijks omhoog. (zelfde probleem heb ik ook altijd met muffins)


Nah jah, ik heb er gewoon wel een kwak glazuur en mini smarties opgemikt en een paraplu'tje er in gestoken.
Het word toch in enkele seconden naar binnen gewerkt. (hoop ik )
tof!
ben benieuwd naar de foto's
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_59632176
Wij mogen ook weer trakteren

Jayden neemt morgen afscheid op de peutergroep en gaat lekker met zijn groep pannekoeken eten, bij het naar huis gaan voor iedereen nog een bloempje (onder in het potje zitten gezaaide vergeet-me-nietjes) met een 'geverfd' potje



tekst:
Van mij een laatste groet,
ik ga namelijk een nieuwe tijd tegemoet

Want als de bloemetjes in dit potje gaan bloeien,
Is het voor mij groot feest, word ik 4 jaar!
En ga ik op de kleuterschool verder groeien,
Wie weet, zie ik je later nog eens daar ?

(bij de juffies staat dan nog: Bedankt voor de fijne tijd !)

Jayden


Alicia gaat deze week ook afscheid nemen van de kleuterjuffies en heeft ook wat van die bloempjes voor hun gemaakt met een ander 'gedichtje'



Tekst:
Van mij een laatste groet,
ik ga namelijk een nieuwe tijd tegemoet,

Een nieuwe juf, een nieuwe klas,
misschien wel zelfs met boekentas!
Op ontdekkingsreis tussen letters en cijfers,
boeken lezen van beroemde schrijvers.

Het wordt vast allemaal heel erg wennen,
maar ik ga de 1e klas verkennen.

Bedankt voor de afgelopen fijne jaren, Liefs Alicia



(en zag tevens dat ik haar verjaardagstraktatie hier nog niet gespamd had in dit topic, dus ook nog een linkje)
pi_59633234
Erg leuke traktatie, Knorretje! Heb je ook een close-up van hoe je de bladen aan de knop hebt bevestigd en hoe de bloem op het stokje zit? Dit kan nog wel eens een leuke knutsel zijn voor mijn groep 7 volgend jaar.
pi_59633530
quote:
Op maandag 23 juni 2008 19:34 schreef sombie het volgende:
Erg leuke traktatie, Knorretje! Heb je ook een close-up van hoe je de bladen aan de knop hebt bevestigd en hoe de bloem op het stokje zit? Dit kan nog wel eens een leuke knutsel zijn voor mijn groep 7 volgend jaar.
Nee heb ik niet, maar kan je wel uitleggen hoe te werk te gaan, het is erg makkelijk om te doen (en erg goed om restjes op te krijgen)

benodigdheden, 5 of 6 verschillende kleurtjes stof, een liniaal, schaar, naald en draad, een kopje (of iets anders rond, passer kan ook), vulling (watten oid) en een sateprikker

Knip voor een bloem met 5 bladeren 5 vierkantjes uit de stof voor de bloembladeren (liniaal), voor de knop 2 rondjes (kopje/passer)
vouw een vierkantje als een driehoek en maak rijgsteken langs de twee open zijden (vergeet geen knoopje in de draad te leggen), na het eerste vierkantje ga je door met de tweede, de derde etc (zonder tussendoor de draad te beeindigen. alles aan sjorren en je hebt de bloembladeren. het eerste blaadje aan het laatste blaadje vastmaken. Het rondje wat je geknipt hebt, rond om rijgen, vulling erin, aansjorren en hier en daar met wat steekjes vastzetten in het midden van je bloemblaadjes, dit doe je tweemaal. Sateprikker ergens tussen de bloemblaadjes de knop insteken en klaar.

Als het niet duidelijk is, maak ik wel even een voorbeeldje
  maandag 23 juni 2008 @ 19:47:25 #286
77938 melanie_the_miss
De enige echte.
pi_59633561
Gezonde traktatie.
Appel met satestokjes, druiven en toch was snoep (zoutemat+smarties) geplakt met poedersuiker en water.

(heel campange gezond trakteren proof enzo.)

Heb veel meer traktaties gemaakt maar helaas geen foto van
Voices tell me I'm the shit.
pi_59634609
Ik denk dat ik het redelijk snap, Knorretje, maar een voorbeeldje zou helemaal super zijn. Als je het niet erg vindt?

Jouw appelcreaturen vind ik ook erg leuk, trouwens, Melanie!
pi_59634759
quote:
Op maandag 23 juni 2008 20:25 schreef sombie het volgende:
Ik denk dat ik het redelijk snap, Knorretje, maar een voorbeeldje zou helemaal super zijn. Als je het niet erg vindt?

Jouw appelcreaturen vind ik ook erg leuk, trouwens, Melanie!
geen enkel probleem, ga ff voor je aan de gang
  maandag 23 juni 2008 @ 21:01:00 #289
77938 melanie_the_miss
De enige echte.
pi_59635585
Popcorn kettingen of een ballon aan een geregen koort met popcorn met daaraan een kaartje doen het ook goed.
Voices tell me I'm the shit.
  maandag 23 juni 2008 @ 21:07:58 #290
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_59635736
Knor, wat een supertraktaties weer!

Melanie, ik vind die appels met snoep en druiven ook echt heel erg leuk geworden, ze zien er zo grappig en gezellig uit. Echt een ouderwets goede traktatie.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_59635759
Geweldig, knorretje. Alvast bedankt!
pi_59635955
quote:
Op maandag 23 juni 2008 21:07 schreef Sugar het volgende:
Knor, wat een supertraktaties weer!
TNX
quote:
Op maandag 23 juni 2008 21:08 schreef sombie het volgende:
Geweldig, knorretje. Alvast bedankt!
heb beknopt bij de foto's wat trefwoorden geschreven, maar met de post hierboven erbij moet het lukken denk ik



5 vierkante lappies en 2 rondjes, vierkantjes vouwen tot driehoekjes en aan elkaar rijgen

als alle lapjes geregen zijn, zwikkie aan sjorren en vastmaken, dan de knop rijgen

de knop vullen en in het midden van de bloemblaadjes vast zetten met wat

kleine steekjes, als de ene zijde klaar is ga je door met de andere zijde

zo ziet het er aan de andere zijde uit nadat 1 knop vastzit, als alle knopen en bloembladeren aan elkaar vastzitten een sateprikker er tussen schuiven

klaar

[ Bericht 9% gewijzigd door knorretje op 23-06-2008 21:47:42 ]
pi_59636278
Dat doe je rap! Helemaal duidelijk zo. Heel erg bedankt! Als ik mijn duo zo ver krijg om ze volgend jaar te maken met de kinderen en hoe kan ze hier nu niet enthousiast over zijn? plaats ik even een fotootje.
pi_59636402
quote:
Op maandag 23 juni 2008 21:25 schreef sombie het volgende:
Dat doe je rap! Helemaal duidelijk zo. Heel erg bedankt! Als ik mijn duo zo ver krijg om ze volgend jaar te maken met de kinderen en hoe kan ze hier nu niet enthousiast over zijn? plaats ik even een fotootje.
Lijkt me leuk!!

En ze zijn supergezellig in de klas joh (en geschikt voor heel veel doeleinden, versieringen van de klas (met een touwtje ertussen, op kleding, op haarknipjes, elastiekjes, als bosje op de vaas, op een schooltas en tig andere doeleinden (en groot voordeel makkelijk door kids zelf te maken)
pi_59636937
Ja, misschien gebruik ik ze inderdaad wel ergens anders voor. Moederdagcadeaus vind ik echter altijd best moeilijk, vooral omdat er absoluut geen geld is voor materialen. Lapjes heb ik echter wel, of ik kan er makkelijk aan komen.
pi_59637046
quote:
Op maandag 23 juni 2008 21:47 schreef sombie het volgende:
Ja, misschien gebruik ik ze inderdaad wel ergens anders voor. Moederdagcadeaus vind ik echter altijd best moeilijk, vooral omdat er absoluut geen geld is voor materialen. Lapjes heb ik echter wel, of ik kan er makkelijk aan komen.
We gaan wel erg offtopic, maar als je graag met stof aan de gang gaat.. veel mama's hebben wel een agenda... met groep 7 zou je daar vast wel een mooie stoffen omslag voor kunnen maken van reststofjes (of een omslag voor mama's favoriete boek bij gebrek aan agenda). Moederdag is juist (vind ik) veel makkelijker dan vaderdag. of een stoffenhoes voor de tissuedoos etc etc
pi_59637202
Nog heel even OT dan... Moederdag is inderdaad makkelijker dan vaderdag. Een omslag voor een agenda wordt al lastiger. De meeste kinderen hebben nog nooit een naald in handen gehad voor ze bij mij in de groep komen. Ik moet het naaien op zich nog aan ze leren dus. Het is voor velen al een hele opgave om twee lapjes aan elkaar te naaien. Daarom zijn die bloemen zo leuk. Dat moet kunnen lukken.
Aan de andere kant, ik doe best veel naaiprojectjes dus als ik begin met iets eenvoudigs kunnen ze tegen de tijd dat moederdag eraan komt misschien wel een leuk omslagje maken. Ik zou nu wel willen beginnen!
pi_59637515
quote:
Op maandag 23 juni 2008 21:56 schreef sombie het volgende:
Nog heel even OT dan... Moederdag is inderdaad makkelijker dan vaderdag. Een omslag voor een agenda wordt al lastiger. De meeste kinderen hebben nog nooit een naald in handen gehad voor ze bij mij in de groep komen. Ik moet het naaien op zich nog aan ze leren dus. Het is voor velen al een hele opgave om twee lapjes aan elkaar te naaien. Daarom zijn die bloemen zo leuk. Dat moet kunnen lukken.
Aan de andere kant, ik doe best veel naaiprojectjes dus als ik begin met iets eenvoudigs kunnen ze tegen de tijd dat moederdag eraan komt misschien wel een leuk omslagje maken. Ik zou nu wel willen beginnen!
de omslag zou je in een uiterst geval nog kunnen lijmen, maar voor beginnende naaistertjes is het ook erg handig als je de lapjes die op elkaar moeten komen niet speld, maar niet, laat je de kids netjes langs het nietje gaan (hebben ze een richting, de stof verschuift niet etc etc, en dan moet het haast lukken, hier op school wordt bij de kleuters al met naald en draad gewerkt in de zin van borduren en alicia heeft laatst op school een kaboutermuts genaaid )
pi_59637781
Ik zou willen dat dat bij ons op school ook zo was, maar helaas. Borduren heb ik ook wel gedaan met ze, ook erg leuk! En de meeste kinderen vinden het super. Die nietjes vind ik een goed tip!
  woensdag 25 juni 2008 @ 09:04:59 #300
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_59668539


Zo veel te doen, en zo weinig tijd.....
Zoonlief wilde met alle geweld chocoladecakejes trakteren. Gelukkig maar, want dat is zo klaar. Het heeft er wel eens feestelijker uitgezien helaas. Maar het is toch erg leuk gelukt. En de chocolaatjes zijn voor de juffen enzo.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_59668645
Ik vind het feestelijk buurvrouw vooral die hagedisjes maken het af!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')